ﻣﺤﺼﻮﻟﯽ ﻣﻌﺠﺰﻩ‌ﮔﺮ ﺩﺭ ﻧﺎﺑﻮﺩﯼ ﺳﻠﻮﻝ‌ﻫﺎﯼ ﺳﺮﻃﺎﻧﯽ که ۱۰,۰۰۰ ﺑﺎﺭ ﻗﻮﯾﺘﺮ ﺍﺯ ﺷﯿﻤﯽ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﻋﻤﻞ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﻣﯽ ﻣﯿﺮﻧﺪ ﺩﺭﺣﺎﻟﯿ ﮑﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﺯ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺣﻔﻆ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎﯼ ﺩﺍﺭﻭﺳﺎﺯﯼ ﺑﻪ ﺧﻄﺮ نیفتد.


موضوعات مرتبط: پزشکی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی میوه درمانگر سرطان

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | 11:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

کم خونی از منظر طبّ سنّتی ایران

اگر بخواهیم رویکردی کاملا ساده و درعین حال، عملی نسبت به کم خونی داشته باشیم؛ کم خونی عبارت است از کاهش تولید یا افزایش تحلیل خلط دم صالح در بدن. کسی که با اصول طبّ سنّتی آشنایی داشته باشد؛ به راحتی می تواند با اتّکا به همین تعریف ساده، علل ، علایم، عوارض و راه های درمان کم خونی را توضیح دهد. البتّه در نگاهی دقیق تر، کاهش تولید یا افزایش تحلیل هر یک از اخلاط چهارگانه، می تواند انواعی از اختلالات خونی را به وجود آورد که ورود دقیق در این بحث، خارج از اهداف این مقاله است.

چه عاوملی سبب کم خونی می شوند؟

متاسفانه این عوامل در زندگی روزمره بسیار فراوانند و تنها به برخی از شایعترین آنها در ادامه ی مطلب اشاره می کنیم


موضوعات مرتبط: پزشکی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفقر آهنطب سنتیعوامل موثر

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 5:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

شفا آنلاين-آهن در موادغذایی كه ما مصرف می‌كنیم، به شكل آلی و معدنی است.

به گزارش شفا آنلاین،چند روز پیش برای خرید عرق نعناع به عطاری رفته بودم كه دیدم 2 خانم مسن از فواید داروهای گیاهی و نبود برخی بیماری‌ها در قدیم صحبت می‌كردند. فروشنده نیز با آنها همراهی می‌كرد: «قدیم نه سرطان بود نه این همه سكته و بیماری‌های گوارشی، همه هم از داروهای گیاهی استفاده می‌كردند.»
بعد هم ملاقه‌ای كه بالای مغازه‌اش آویزان كرده بود را نشان داد و گفت: «این ملاقه اسمش حوم است، این جوون‌ها نمی‌دانند، قدیمی‌ها میخ طویله و نعل اسب می‌انداختند توی دیگ غذا و اصلا كمبود آهن و كم‌خونی نداشتند، حالا ما باید برگردیم به همان روش یعنی اگر این ملاقه را هم در غذا بگذارید، آهن مورد نیاز بدن تامین می‌شود.» با تعجب چشم‌هایم گرد شد، پرسیدم: «حوم یعنی چه؟ همین ملاقه را بگذاریم تو غذا، آهن موردنیاز بدنمان تامین می‌شود؟!»

خانم مسن سریع وسط حرفم پرید و گفت: «بله، من مدتی است كه در غذای در حال پخت، ملاقه آهنی می‌گذارم و هیچ كدام از اعضای خانواده‌مان كمبود آهن ندارند،» فروشنده نیز به من گفت: «دخترم! این قرص‌های آهن، كبد را تخریب می‌كنند. خوب نیستند، مواد شیمیایی دارند و هر چیزی طبیعی‌اش بهتر است.» دیگر چیزی نگفتم، عرق نعناع را گرفتم و وقتی خواستم حساب كنم یك ورق به دستم داد كه از خواص حوم در آن نوشته بود. جلوگیری از لخته‌شدن خون، رفع مشكل‌ها و ناتوانی‌های جنسی، تقویت پوست و هزار جور خاصیت دیگر. نمی‌خواهیم بگوییم قدیم، كمبود آهن بوده یا نه چون معیار سنجش آن وجود نداشته‌ اما آنچه اهمیت دارد این است كه دوره و زمانه میخ طویله در غذا انداختن گذشته اما انگار هنوز برخی‌ها دوباره به همان دوران بازگشته‌اند.

با دكتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه و دانشیار دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی در مورد كمبود آهن، راه‌های درمانش و تاثیر حوم بر كم‌خونی گفت وگو كردیم که در ادامه می خوانید.

چه اتفاقی می‌افتد كه بدن دچار كم‌‌خونی یا فقرآهن می‌شود؟
كم‌خونی انواع مختلفی دارد اما كم‌خونی تغذیه‌ای یعنی كمبود ویتامین‌B12، اسیدفولیك و آهن. این در حالی است كه آهن یكی از فراوان‌‌ترین عناصر در پوسته زمین است. باید بدانیم فقرآهن حتما با کم خونی  همراه نیست و باید مراحلی در بدن طی شود تا فرد دچار كم‌خونی شود. در حقیقت اگر فقرآهن درمان نشود، می‌تواند فرد را دچار كم‌خونی كند. فقرآهن دلایل مختلفی دارد، كمبود دریافت آهن یا وجود مهاركننده‌های جذب آهن در رژیم‌غذایی افراد. به طور مثال، انواع گوشت‌ها یعنی هم گوشت قرمز و هم سفید، دارای مقادیر زیادی آهن هستند اما قابلیت جذب آهن در گوشت قرمز بیشتر است. همچنین موادغذایی كه جوش‌شیرین یا pH قلیایی دارند، مانع از جذب آهن در بدن می‌شوند. یكی دیگر از عوامل كمبود آهن به دلیل دفع خون از بدن است. یعنی افرادی كه كولیت زخمی، زخم‌معده یا روده و بواسیر دارند و زنان در سنین باروری به دلیل قاعدگی دچار كمبود آهن می‌شوند و زنانی كه از IUD استفاده می‌كنند یا خونریزی‌های شدید دارند در معرض كمبود آهن هستند.

آهنی كه در موادغذایی وجود دارد به چه شكل است؟
آهن در موادغذایی كه ما مصرف می‌كنیم، به شكل آلی و معدنی است. منابع دارویی یعنی مكمل‌های حاوی آهن و اشیای آهنی، معدنی هستند و غذاهایی با منشأ گیاهی و حیوانی حاوی آهن‌ آلی‌اند و آهن آلی جذب بهتری نسبت به آهن معدنی دارد.

در تبلیغ این ملاقه آهنی (حوم) آمده مغز برای سلامت به 6 میلیارد یون آهن نیاز دارد كه با استفاده از این ملاقه، این نیاز برطرف می‌شود. به نظر شما چه نقدی به این ادعا وارد است؟
یكی از شگردهای عوام فریبی این است كه همیشه واقعیت را با دروغ بیامیزیم. شكی نیست كه كاركرد مغز به آهن وابسته است و كمبود آهن در كاركرد ذهنی افراد تاثیر می‌گذارد اما آهن به تنهایی در غذا قابلیت جذب ندارد و علاوه بر آن، گروه‌های اصلی موادغذایی، تمام مواد مغذی را در كنار هم برای بدن تامین می‌كنند و در واقع، عملكرد هر ارگان با مجموعه این مواد مغذی با نسبت‌های متعادل فراهم می‌شود.

آیا این باور که قرص آهن روی كبد تاثیر می‌گذارد، درست است؟
مكمل‌های آهن از آهن معدنی تشكیل شده‌اند كه به شكل نمك است و نوع سولفات آهن قابلیت جذب بالایی دارد. آهن به خودی خود یك سم است و می‌تواند مسمومیت‌زا باشد و یكی از عوامل مسمومیت می‌تواند آسیب كبدی باشد ولی باید توجه داشته باشیم قرص آهن بر مبنای تشخیص پزشك و علت کم خونی و فقرآهن در یك دوره زمانی مشخص و با دوز مشخص تجویز می‌شود. میزان نیاز افراد به آهن، با توجه به سن، جنس و شرایط جسمی تفاوت می‌كند. فقرآهن در خانم‌ها به‌خصوص در سنین باروری شایع‌تر و در مردان شیوع كمتری دارد. به طور متوسط هر فرد روزانه به 12 میلی‌گرم آهن نیاز دارد و هر 100 گرم گوشت قرمز، دارای 2 میلی‌گرم و هر 100 گرم عدس، دارای 7 میلی‌گرم آهن است.

در كشور ما، آهن بیشتر از چه منابعی تامین می‌شود؟
در سال 80-79 انستیتو تحقیقات تغذیه كشور در مورد الگوی مصرف موادغذایی تحقیقی انجام داد كه مشخص شد درصد قابل‌توجهی از آهن دریافتی مردم از نان و غلات تامین می شود اما به هر حال گوشت‌های قرمز و سفید هم مقادیر فراوانی آهن دارند.

ملاقه فلزی واقعا به درد می‌خورد؟
یادتان باشد که در ابتدا باید كمبود آهن در افراد تشخیص داده شود، بعد علت آن را پیدا كنیم و سپس با دوز مشخص و در دوره زمانی موردنیاز، قرص آهن تجویز شود. آهن معمولی قابلیت جذب ندارد، تازه اگر فرض كنیم كه ملاقه آهنی در غذا، آهن مورد نیاز بدن را تامین كند، مقدار آن اهمیت دارد چون غلظت آهن در یك لیتر غذا یا 5 لیتر تفاوت می‌كند. به علاوه برخی افراد نیازی به آهن ندارند و دریافت اضافی آهن می‌تواند زمینه برخی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی- عروقی را در آنها فراهم كند. همچنین گروه‌های سنی مختلف نیازشان به آهن متفاوت است. به همین دلیل افراد برای تامین آهن مورد نیازشان نباید از گذاشتن هر شی آهنی در غذای در حال پخت استفاده كنند.

سلامت نیوز


موضوعات مرتبط: علمیپزشکی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدرمان ، کم خونی ، ملاقه ، آهنی ، نعل اسب

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 4:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

متخصصان طب سنتي اعتقاد دارند زنجبيل، هم مي‌تواند تقويت‌‌کننده نيروي جنسي باشد و هم تضعيف‌کننده آن.

زنجبيل ميل جنسي را کم مي‌کند يا زياد؟

دکتر غلامرضا کردافشاري، متخصص طب سنتي و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران در هفته نامه سلامت نوشت: متخصصان طب سنتي اعتقاد دارند زنجبيل، هم مي‌تواند تقويت‌‌کننده نيروي جنسي باشد و هم تضعيف‌کننده آن.

به‌عبارت ساده‌تر، مصرف زنجبيل همراه با زرده تخم‌مرغ عسلي باعث تقويت و افزايش قواي جنسي مي‌شود و مايع مني را هم زياد و غليظ مي‌کند.

 اين در حالي است که زياده‌روي در مصرف آن در افرادي با مزاج گرم مي‌تواند باعث تضعيف نيروي جنسي شود. به‌طور کلي و از نظر طب سنتي، زنجبيل مقوي حافظه، تحليل‌برنده باد معده و روده، آرام‌کننده درد کبد سرد،‌ بازکننده انسداد کبد و طحال، تقويت‌کننده قلب، معده و مثانه است.

 شما مي‌توانيد زنجبيل را ‌همراه شکر يا نبات و کندر يا با عسل به‌صورت مربا دربياوريد و از آن به‌عنوان غذايي براي رفع رطوبت معده استفاده کنيد.

 مصرف زنجبيل براي کاهش دردها و بيماري‌هاي مفصلي، کمردرد و قطع عادت ماهيانه هم مفيد است. ضمن اينکه مي‌توانيد ضماد برگ يا ريشه آن را به‌صورت موضعي براي بهبود بيماري‌هاي مفصلي، بريدگي‌ها و تورم‌هاي ايجاد‌شده مصرف کنيد.

مصرف زنجبيل مي‌تواند از ايجاد زخم معده ناشي از مصرف داروها و هليکوباکترپيلوري هم پيشگيري کند.

 زنجبيل مي‌تواند براي درمان تهوع مادران باردار هم مفيد باشد. مصرف اين گياه يا پودر آن در غذا مي‌تواند در رفع دردهاي قاعدگي هم موثر باشد.

سلامت


موضوعات مرتبط: پزشکی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزنجبیلنیروی جنسیخاصیت

تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393 | 1:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

تقویت مو ها,مو های بلند,تقویت مو

 

تقویت مو های بلند با داروهای خانگی

همیشه زنان و دختران جوان دوست دارند زیبا به نظر برسند و دارا بودن موهای بلند، سالم و ابریشمی به این زیبایی کمک می کند.

1-رزماری: رزماری فقط برای تقویت عطر و طعم در پخت و پز استفاده نمی شود،  بلکه این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدان برای رشد مو نیز است . وجود گوگرد و سیلیس در روزماری مانع ریزش مو و هم چنین جلوگیری از رشد موهای سفید می شود . ما به دو روش می توانیم از رزماری استفاده کنیم ، که اولین روش عبارت است از مخلوط کردن دو قطره از اسانس رزماری با روغن های زیتون ،نارگیل و بادام و سپس قرار دادن آن بر روی پوست سرتان . پس از گذشت ۳۰ دقیقه آن را کامل بشویید .

۲-روغن داغ : با ماساژ سر توسط روغن داغ (ولرم)  ،گردش خون و رشد سلول های پوستی افزایش پیدا می کند . و هم چنین سبب تحریک فولیکول های مو می شود .استفاده از روغن های زیتون ،بادام و نارگیل بسیار توصیه می شود زیرا به این روغن ها هیچ گونه مواد شیمیایی افزوده نشده است و کاملا طبیعی و سالم می باشند .

۳-ترکیب موز ، تخم مرغ ، شیر و عسل : در بازار شامپوهای تقویت کننده بسیاری وجود دارند که بدون شک با مواد شیمیایی پر شده اند و بسیار گران هستند و هم چنین قول نتایج عجیب و غریب می دهند . اما شما می توانید در خانه در عرض چند دقیقه ترکیب بسیار مفیدی را آماده کنید که عبارت است از :یک موز له شده -یک عدد تخم مرغ -سه قاشق غذاخوری شیر -سه قاشق غذاخوری عسل .بعد از مخلوط کردن آن ها ،بر روی پوست سرتان قرار دهید و پس از ۳۰ دقیقه آن را به طور کامل بشویید .
منبع: آرایشیک

 

 

 


موضوعات مرتبط: پزشکیآرایشگری
برچسب‌ها: تقویت موموتقویترزماریبادومعسلموز

تاريخ : یک شنبه 29 تير 1393 | 5:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

 

 

 

 

 

 

 در میان عرقیات تنها کاسنی خاصیت خنک‌ کنندگی بدن را دارد، از این رو پیشنهاد می‌شود نوشیدنی‌هایی مانند خاکشیر را با کمی کاسنی و گلاب مخلوط و سپس استفاده کرد.

 

 





موضوعات مرتبط: پزشکی
برچسب‌ها: رفع عطش در رمضان عرقیات گیاهی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 10 تير 1393 | 3:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

نمیدونم چرا وقت نمیکنم بیام این صفحه رو رونق بدم در حالیکه پرم از ناگفته هایی که در این زمینه هست.

 

دوستای عزیزم...

من همیشه از دوران نوجوونیم به ناخن های بلندو سوهان کشیده علاقه ی زیادی داشتم.ولی متاسفانه هیچ وقت ناخنام بلند نمیشد .راه های مختلفی رو امتحان کردم ولی هر روز دریغ از دیروز.تا این که بنا به دلیلی راهی مطب پزشک گیاهی شدم.در خلال بیان دردی که داشتم در مورد ناخنامم از دکتر خوبم راهکار خواستم.جناب دکتر هم پیشنهاد استفاده از کرم ناخن الماس رو کرد .

 

باورتون میشه که واقعا استفاده از این کرم ناخن جواب داد.ومن حالا ناخنای محکمی دارم که به راحتی نمیشکنه؟؟؟؟

 

این کرم واقعا معجزه میکنه.


موضوعات مرتبط: پزشکی
برچسب‌ها: تجربه ی شخصیکرم ناخن الماس

تاريخ : پنج شنبه 1 خرداد 1393 | 3:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

دوستای گلم خیلی خیلی خوش اومدید به این قسمت از پاتوق.

 

من میخام قبل از هر مطلبی گوشه ای از تجربه ی شخصی خود را در اختیارتان بگذارم.نکنه این نوشته هام رو نادیده بگیری و اون رو فقط صرفا جهت اطلاع بخونی.برو تو زندگیت به کار ببر که خیرشو میبینی.

 

با توام...اره باتو...داره موهات میریزه ؟کلافه ای؟؟میدونم.خیلی حس بدیه وقتی که میبینی داره موهات به باد میره.این دقیقا همان چیزیست که من مدتی پیش باهاش درگیر بودماخمگریه.اگه گفتید چی به دادم رسید؟

 

خب حدس بزنلبخند..............................

 

نمیدونی.نه؟؟

.

.

.

.

.

 

بادوم.بادوم تازه           

 

برو امتحان کن.فوق العادس.هم از ریزش مو جلوگیری میکنه وهم ناخنا واستخوناتو محکم میکنه.


موضوعات مرتبط: پزشکی
برچسب‌ها: بادوم مو ناخناستخوان

تاريخ : سه شنبه 19 فروردين 1393 | 21:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
گیاه درمانی

 

 

در ایران باستان سه شیوه درمان عبارت بودند از: گیاه درمانی، روان درمانی و کارد درمانی .

 

گیاه درمانی:

در این مورد ما مکرر در اوستا می بینیم که بر استفاده از گیاهان تاکید شده است. در فقره هشتم باب بیستم وندیداد آمده:«از زیاد شدن گیاهان دارویی، ما بر دیو پیروز می شویم و جلوی زیاد شدن دیوان را می گیریم». در فقره ششم هم آمده که تمام گیاهان دارویی را ستایش می کنیم.

درمان های گیاهی به سه صورت خوراکی، بخور و مالیدنی بوده است. خوراکی آنها شبیه عصاره، پختنی یا جوشیدنی و گاهی به صورت خام بوده است. از بخور گیاهان برای ضد عفونی کردن استفاده می شده. استفاده گیاهان به صورت مالیدنی به این شکل بوده که عصاره گیاهان را با هم مخلوط می کردند و به صورت آب درمان بخش استفاده می کردند، چون معتقد بودند که این قبیل آب ها با ریشه و تخم و برگ گیاهان دارویی آمیخته و به آن درمان بزرگ می گفتند و معتقد بودند که درمان کننده دردها و رنج ها و پاک کننده نطفه مردان و رحم زنان و تصفیه کننده شیر آنهاست.

از جمله این گیاهان، بنفشه، بنگ، تره، خردل، آویشن، انغوزه، بادام، بنفشه، انار، گندنا (تره)، ترنجبین، جو، شب بو، زنجبیل، دارچین سفید، زاج، زعفران، سیاه دانه، عود، فلفل، کافور، کاسنی، کتیرا، ریحان، صندل، زیتون، عنبر اشهب، زیره، لادن، صبر زرد ، ماش، مُشک، مورد، نارگیل، نرگس، نیشکر، نیل، نیلوفر و کرفس است.

 

روان درمانی :

تلقین مهم ترین اصل در درمان های روانی است که از خیلی پیش در میان ایرانیان متداول بوده است. این تلقین عموما همراه با دعا بوده که به آن دعا، منتره می گفتند. در کتب مذهبی زرتشتیان، بزرگ ترین درمان کننده، درمان کننده با کلام خدا یا همان منتره است. این طریقه عبارت بود از کلمات و عباراتی که به بیمار تلقین می شد و عموما قدرت و قوتی که در کلام گوینده وجود داشت، در درمان بیماری اثر می کرد. پزشکی که به این شیوه عمل می کرد، منتر پزشک نام داشت.

کارد درمانی (جراحی):

کلمه کرتو پزشکی در کتب پهلوی دیده می شود. جراحی هم برای خود اصولی داشت که رعایت آنها واجب بود. پزشک اگر در درمان با گیاه نتیجه نمی گرفت، در صورت داشتن تخصص می توانست برای درمان زخم ها، غدد و قطع اعضا، از چاقو استفاده کند. از جمله نمونه های جراحی در ایران باستان، تولد رستم است؛ داستان از این قراراست که چون زایمان به طور طبیعی برای رودابه مادر رستم سخت می شود به دستور سیمرغ، موبدی چیره دست می آورند. مادر را بیهوش می کند و پهلوی او را می شکافد، رحم را پاره می کند و سر بچه را از راه طبیعی خروج بر می گرداند و از رحم خارج می کند، سپس محل زخم را دوخته ، گیاه دارویی را در شیر و مشک می ساید، از آن مرهمی تهیه می کند و به زخم می مالد. بنابر گفته فردوسی، دارو حالت سوزانندگی داشت که زخم را ضد عفونی می کرد. در عین حال دستور می دهد پر سیمرغ هم بر زخم بمالند که این در واقع تعبیری از معنویت و برکت سیمرغ است که نوعی روان درمانی است که بر سلسله اعصاب بیمار و اطرافیانش تاثیر می گذارد.

در این جا سه شیوه اصلی پزشکی قدیم یعنی درمان گیاهی، جراحی و روان درمانی دیده می شود.

حتی اگر به زعم عده ای مثل سیریل الگود این ماجرا یک افسانه باشد، اما از این حقیقت پرده بر می دارد که جراحی هایی از این دست انجام می شده و جالب است که اروپایی ها این مطلب را هم مثل سایر مطالب به خودشان نسبت می دهند، ولی خود ما که دارنده حقیقی این تمدّن غنی هستیم، آن را انکار می کنیم.

نمونه دیگری که کاملا سندیت دارد، جراحی جمجمه است. در خلال کاوش های باستان شناسی ایران در شهر سوخته که یکی از اماکن باستانی مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد هست، در استان سیستان و بلوچستان، در میان اسکلت های یافته شده ی متعلق به مردم آن زمان، یعنی حدود 4800 سال قبل، شواهدی از درمان بیماران هیدروسفالی به صورت برداشتن قسمتی از استخوان سر برای کاهش فشار سر در این بیماران یافت شده است که دلالت بر تشخیص صحیح علت بیماری و روش درمانی آن ها در آن زمان است. اگر خارجی ها چنین گذشته درخشانی در طب داشتند چه می کردند و ما چه می کنیم .

علاوه بر این سه دسته پزشک، ظاهرا شعب مختلف پزشکی هم در ایران باستان بوده است: چشم پزشک، داد پزشک (پزشک قانونی و رسمی) و ستور پزشک (دام پزشک).

 

 


موضوعات مرتبط: پزشکی
برچسب‌ها: ایرانباستاندرمان

تاريخ : دو شنبه 18 فروردين 1393 | 17:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن