امیر سرتیپ قادر رحیم زاده:

شبکه یکپارچه پدافند هوایی، امروز به برکت جوانان انقلابی و به سبب مشق رزم و مانورهای شبیه‌سازی‌ شده گوناگون نه تنها آسمان منطقه، بلکه پروازهای فرامنطقه‌ای را نیز مورد رصد و پایش قرار می‌دهد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: ارتشارتشیارتش_قویارتش_ایرانارتش_انقلابیارتش_مردمی ارتش_فدای_ملت سرباز_وطنصدای_ارتش پاتوق پرتقالی

تاريخ : یک شنبه 11 تير 1402 | 12:4 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم استقبال از ناوگروه ۸۶:

اقدام بی‌سابقه نیروی دریایی #ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام این ماموریت سخت و سنگین موضوعی تاریخی و استثنایی و مبدا یک تاریخ جدید برای نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش ایران شد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: اقتدار۳۶۰ارتشیارتش_قویارتش_ایرانارتش_مردمی ارتش_فدای_ملت بیداری_ملتبیداری

تاريخ : یک شنبه 11 تير 1402 | 11:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

دبیر شورای نگهبان گفت: در کنار همه عوارض مخرب ویروس کرونا بر مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، معیشت مردم نیز دچار آسیب جدی شده است که مسئولان امر باید توجه ویژه به اقشار مستضعف جامعه داشته باشند.

به گزارش مشرق، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز چهارشنبه (۱۸ تیر ۱۳۹۹) در ابتدای جلسه این شورا که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام است و از بدو تاسیس تا امروز که چهلمین سالروز تشکیل این نهاد است، موفقیت‌های زیادی را پشت سر گذاشته است.


ایشان تاکید کرد: شورای نگهبان تا جایی که توانسته وظایف شرعی، قانونی، اخلاقی و حتی پاسخگویی به مردم را به درستی انجام داده و تلاش می‌کنیم این وظایف‌مان را بهتر انجام دهیم.


آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به رشد مبتلایان به ویروس کرونا، متذکر شد: اگرچه مشکل کرونا و همه‌گیری آن جهانی است، اما فراگیری مجدد آن در کشور نگران کننده است؛ انشا الله مردم توصیه‌های بهداشتی مسئولان از جمله استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند را با دقت لازم انجام دهند تا شاهد کنترل این بیماری باشیم.

ایشان یکی از تبعات ویروس کرونا را در سطح جهان و ایران را متاثر کردن مسائل اقتصادی و معیشتی مردم عنوان کرد و گفت: در کنار همه عوارض مخرب ویروس کرونا بر مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، معیشت مردم نیز دچار آسیب جدی شده است که مسئولان امر باید توجه ویژه به اقشار مستضعف جامعه داشته باشند.

دبیر شورای نگهبان افزود: البته در این بین، برخی گروهای جهادی و نهادهای انقلابی اقدامات خوبی را در راستای کمک به اقشار مستضعف از جمله توزیع اقلام ضروری داشته‌اند؛ این اقدامات لازم، اما کافی نیست و دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات اساسی‌تری در این خصوص انجام دهند.

آیت الله جنتی در خاتمه سخنان خود با اشاره به سالگرد فتنه ۷۸ خاطرنشان کرد:: باید صمیمانه از مردم بابت خنثی سازی تمامی فتنه‌ها از جمله فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ تشکر کرد که با وجود همه مشکلات با دیانت، شجاعت و علاقه وافر به رهبری از نظام دفاع کردند؛ باید قدردان این مردم بود و مسئولان تمام تلاش خود را برای ادای وظایف خود انجام دهند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان


موضوعات مرتبط: پزشکیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-کرونا

تاريخ : جمعه 20 تير 1399 | 1:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

سید حسن نصرالله نمایه

دبیر کل حزب‌الله لبنان شامگاه سه‌شنبه در مورد تحولات لبنان و منطقه غرب آسیا سخنرانی کرد.

به گزارش مشرق، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان شامگاه سه‌شنبه در مورد تحولات لبنان و منطقه غرب آسیا سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدا یاد و خاطره جنگ تموز (جنگ ۳۳ روزه) و شهدای این جنگ و شکست دشمن صهیونیست و طرح خاورمیانه جدید را گرامی داشت. جنگ مذکور ۱۲ ژوئیه ۲۰۰۶ با حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به دنبال اسارت نظامیان صهیونیست به دست رزمندگان حزب‌الله آغاز شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین با اشاره به سالروز درگذشت آیت‌الله محمد حسین فضل الله، از علمای و مراجع تقلید لبنان او را شخصیتی بزرگ و حامی مقاومت در این کشور دانست.

سید حسن نصرالله به شرایط اقتصادی لبنان اشاره کرد و گفت که ارزیابی اوضاع اقتصادی باید ارزیابی ملی و مشمول تلاش‌های همه لبنانی‌ها باشد و حتی کسانی که در لبنان مقیم هستند.

او گفت که در سخنرانی گذشته خود نگاه به شرق را مطرح کرد ولی این سخنان وی به معنای این نیست که کلا از غرب و داشتن روابط با کشورهای غربی قطع رابطه کند. او گفت که لبنان به جز رژیم صهیونیستی می‌تواند بر حسب ضرورت و نیاز با کشورهیا غربی روابط و همکاری داشته باشد.

سید حسن نصرالله گفت: «برخی تلاش کردند که موضوع نگاه به غرب را به جایی دیگر سوق دهند؛ برخی می‌گویند غرب برای ما به منزله اکسیژن است. ما از شما نخواستیم که این اکسیژن را رها کنید ولی اگر غربی‌ها این اکسیژن را از ما قطع کند، ما باید چه کار کنیم؟:

سید مقاومت به برداشت‌های اشتباه برخی در رابطه با اظهارات قبلی خود مبنی بر نگاه به شرق و برقراری روابط تجاری و اقتصادی با ایران اشاره کرد و گفت که برخی چنین برداشتند که نگاه به شرق و برقراری روابط با ایران به این معناست که ما می‌خواهیم لبنان را به مدل ایرانی تبدیل کنیم. ولی ما چنین چیزی نگفتیم. ما از ایران خواستیم به ما کمک کند. هنگامی که ایران با فروش مشتقات نفتی و بنزین آن هم با لیره لبنان موافقت کند، بدین معناست که ایران لطف و فداکاری بزرگی انجام می‌دهد.

او در ادامه مقاومت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا طی چند دهه را ستود و به مقایسه ایران و لبنان پرداخت و گفت: «مطمئن باشد که لبنان عناصر و عوامل مدل ایرانی را ندارد؛ مدل که باعث شد که ایران در برابر تحریم‌های آمریکا بایستد و مقاومت کند.

سید حسن نصرالله افزود: «ایران تقریبا در مواد غذایی خودکفاست و صنایع و تجهیزات آن پیشرفته و توسعه یافته است و توانسته است به فضا ماهواره ارسال کند و در تولید بنزین، گازوئیل، برق خودکفا شود و به خارج دارو صادر کند ولی لبنان عناصر و پتانسیل‌های مدل ایران را ندارد؛ مطمئن باشد. اگر ایران بخواهد به لبنان کمکی [اقتصادی] بکند،‌ باید محترمانه این موضوع بررسی شود و نباید کسی آن را مایه نگرانی بداند».

دبیر کل حزب الله تصریح کرد: «[راهکار دیگر، اقدامات بانک مرکزی است]، خرید مشتقات نفتی از ایران با لیر چقدر برای بانک مرکزی [مصرف دلار] را صرفه‌جویی می‌کند؟ من این را ضمانت می‌کنم و این را به مسئولان لبنان و به دور از چشم رسانه‌ها پیشنهاد کردیم و گفتیم این گزینه را آزمایش کنیم تا ببینیم این مسیر ما را به کجا می‌رساند».
 

وی گفت: «ایران چهل سال است که در برابر تحریم‌ها مقاومت کرده است ولی در لبنان ما همین که کمی تحریم و تهدید آمد، دیدیم که برخی از مردم برای تسلیم شدن در برابر آمریکا عجله دارند. ما در لبنان قصد نداریم این کشور را به کشوری دیگر تبدیل کنیم».

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه در لبنان باید با هر کشوری که به دنبال کمک به این کشور است، روابط برقرار کرد، اظهار داشت که نباید برای برون رفت از اوضاع کنونی تنها یک راه و روش را انتخاب و بر آن اصرار و تأکید کرد.

او افزود برخی می‌گویند برای برون‌رفت از اوضاع کنونی به سراغ صندوق بین‌المللی پول برویم، ما گفتیم مانعی نیست ولی این بدین معنا نیست که گزینه‌های دیگر را رها کنیم. سید حسن نصرالله گفت که باید در لبنان مسیرهای ممکنی که مانع از فروپاشی اقتصادی و گرسنگی در لبنان می‌شود را رفت و نباید به یکی اکتفا کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان شرایط اقتصادی و مالی اخیر این کشور را خطرناک‌ترین تهدید دانست و گفت که این تهدید ملت و دولت لبنان را نشانه رفته است ولی لبنانی‌ها می‌توانند این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و  اقدامات مناسبی اتخاذ کنند.

سید حسن نصرالله گفت که داشتن روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای شرق مانند ایران و چین و عراق این فایده را دارد که به آمریکایی‌ها و سایرین این پیام را خواهد فرستاد که لبنان گزینه‌های دیگر نیز دارد.

او گفت که لبنان به دلیل برخی سیاست‌ها تقریبا به کشوری مصرف کننده تبدیل و به گونه‌ای شده است که من باب تشبیه، آب و اکسیژن هم به لبنان وارد می‌شود. سید حسن نصرالله گفت که لبنان ساده‌ترین محصولات و تولیدات را وارد می‌کند و باید این کشور به یک کشور تولید کننده تبدیل شود.

او خواستار تغییر معادله و مدل اقتصادی در لبنان شد و گفت که باید به سمت تولید رفت و مسئولیت این کار بر عهده دولت و ملت لبنان است.

دبیرکل حزب‌الله گفت که باید به سمت مقاومت زراعی یا جهاد کشاورزی رفت و وارد نبرد احیای بخش زراعی و صنعتی شد. وی این دو بخش را شرط اساسی ثبات و مقاومت لبنان دانست.

سید حسن نصرالله گفت که تا زمانی که مردم لبنان خود به تولیدکننده تبدیل نشوند و از دست‌رنج خود استفاده نکنند، نمی‌توانند ملتی دارای حاکمیت باشد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود، به دخالت‌های سفیر آمریکا در بیروت در امور داخلی لبنان اشاره کرد و گفت این دولت لبنان است که سرنوشت مردم این کشور را تعیین می‌کند نه سفیر آمریکا یا وزارت خارجه این کشور.

او گفت: «ما هر روز مورد حمله قرار می‌گیریم و این سفیر آمریکا می‌آید و علیه ما حرف می‌زند. خطرناک‌تر از این، نشست و برخواست او با رهبران سیاسی در لبنان و تحریک آن‌ها علیه حزب‌الله است». سید حسن نصرالله اظهارات سفیر آمریکا را مردود دانست و از دولت لبنان خواست در برابر اتهام‌های وی علیه مقاومت اسلامی در این کشور سکوت نکند.

دبیرکل حزب‌الله اقدام قاضی لبنانی (محمد مازح) در صدور قرار منع مصاحبه رسانه‌های لبنان با «دورتی شیا»، سفیر آمریکا در بیروت را شجاعانه و شرافتمندانه دانست و گفت: «تصمیمات مالی در لبنان چه ربطی به سفیر آمریکا دارد؟ ولی سفیر آمریکا مداخله کرد و حتی بسیاری از مسئولان را تهدید کرد و حتی خواست که فلان معاون رئیس بانک مرکزی یا رئیس کمیته نظارت بر بانک ها را بیاورند؛ اگر به خواسته‌ها و مداخلات او تن دهید، وای بر شما». 

سید حسن نصرالله ادامه داد: «نمونه دیگر مداخلات سفیر آمریکا در امور لبنان طی روزهای گذشته این است از او نقل شده است که کار این دولت [لبنان] به پایان رسیده است؛ به تو چه ربطی دارد؟ این مردم لبنان است که تصمیم می‌گیرند دولت بماند یا استعفا دهد، نه سفیر آمریکا».

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد، سفیر آمریکا به جای مصاحبه با این رسانه و آن رسانه در لبنان و حمله به حزب‌الله، به جنگ‌ها و جنایت‌هایی که آمریکا در کشورهای منطقه انجام داده نگاهی بیاندازد. شما از تروریسم اسرائیلی و تروریسم تکفیری در منطقه حمایت می‌کنید؛ لذا توصیه می‌کنیم حد و حدود خود را بشناسید و به خودتان احترام قائل شوید.

سید حسن نصرالله به جنگ ۳۳ روزه اسرائیل علیه مقاومت لبنان اشاره کرد و گفت که همه کسانی که در این جنگ کشته شدند، خونشان بر گردن دولت جنایت‌کار آمریکا است که از اسرائیل حمایت می‌کند.

او دولت ترامپ را مورد خطاب قرار داد و گفت که «سیاست‌های شما برای خفه کردن لبنان، حزب‌الله را قوی‌ خواهد کرد و متحدان و نفوذ شما در لبنان را تضعیف خواهد کرد».

سید حسن نصرالله در پایان سخنرانی خود به طرح اشغال کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که سرگرم شدن لبنانی‌ها به اوضاع اقتصادی خود نباید باعث شود لبنانی‌ها از حمایت از فلسطینیان و ایستادن در کنار آن‌ها برای مقابله با طرح اشغالی الحاق کرانه باختری غافل شوند.

دبیرکل حزب‌الله گفت: «خطرناک‌ترین مسئله در حال حاضر، طرح [اشغالی] الحاق کرانه باختری به قلمرو رژیم اشغالگر است. ما با گروه‌های مختلف فلسطین در ارتباط هستیم و دیروز پیامی از برادر اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی حماس) دریافت کردم. آنچه می‌خواهم بگویم این است که ما نباید فلسطینی‌ها را فراموش کنیم. همه باید با صدای رسای خود موضعی در حمایت از فلسطین اتخاذ کند و در ارتباط با رهبران فلسطینی جهت هماهنگی و همکاری به منظور مقابله با این طرح باشد. این مسئله باید تقویت شود».

منبع: فارس

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-حزب الله

تاريخ : جمعه 20 تير 1399 | 1:25 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

اقتصادنیوز : وزیر دفاع پیشین آمریکا معتقد است، نشست آتی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون نباید باعث ایجاد انتظاراتی مبنی بر دستیابی به توفیق بزرگ فوری شود.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، ویلیام پری، وزیر دفاع دوران ریاست‌جمهوری بیل کلینتون که سال‌ها پیش در روند مذاکره آمریکا با کره‌شمالی نقشی برجسته داشت، با اشاره به نشست آتی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، خاطرنشان کرد: لازم است درخصوص گفت‌وگوهایی که ممکن است سال‌ها به طول انجامد، صبورانه برخورد شود.

وی ادامه داد: با این حال دستیابی به یک توافق در پایان این فرآیند بسیار مهم است.

پری تصریح کرد: ناکامی در نشست میان رهبران آمریکا و کره‌شمالی در سنگاپور می‌تواند به طرح اتهامات متقابل و درخواست اقدام نظامی منجر شود.

وزیر دفاع پیشین آمریکا به تشریح سناریویی محتمل درخصوص شکست این مذاکرات پرداخت و گفت: ممکن است مناقشه بالا گرفته و به فاجعه‌ای هسته‌ای تبدیل شود که می‌تواند تا ۱۰ میلیون کشته برجای بگذارد.

پری اظهار کرد: کره‌شمالی بمب‌های هسته‌ای کافی برای تخریب سئول و کره‌جنوبی را در اختیار دارد و البته آنها خودشان هم از بین خواهند رفت. در صورتی که مناقشه به چین هم کشیده شود، نتیجه می‌تواند بدتر از این هم بشود.

وی که سابقه مذاکره با کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره‌شمالی را دارد، گفت: در نیمه دوم سال ۱۹۹۹ من چهار روز در پیونگ‌یانگ بودم و بر سر توافقی که کره‌شمالی را ملزم به توقف برنامه‌های موشکی و هسته‌ای آن می‌کرد، مذاکره کردم. کره‌شمالی نظر بسیار مثبتی در این باره داشت.

پری اضافه کرد: در پایان سال ۲۰۰۰ توافق برای امضا شدن توسط رهبران کشورها آماده بود اما یک ماه بعد، دولت بوش روی کار آمد و مذاکرات با کره‌شمالی را متوقف نمود و از این رو، فرصت توقف برنامه هسته‌ای کره‌شمالی از بین رفت.

بر اساس گزارش روزنامه ایندیپندنت، یکی از افرادی که در دولت بوش نقشی پررنگ در جلوگیری از امضای این توافق ایفا کرده بود، جان بولتون است که اکنون به عنوان مشاور امنیت ملی دولت ترامپ فعالیت می‌کند.

وزیر دفاع پیشین آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: دستیابی به جزئیات توافق برای رهبران دو کشور بیش از اندازه پیچیده خواهد بود. فکر می‌کنم ایده بدی نباشد که دو طرف با مفاهیم کلان‌تر کار خود را شروع کنند و سپس وارد جزئیات شوند.

پری بیان کرد: در صورتی که نتیجه توافق دو طرف، آغاز فرآیندی باشد که به خلع سلاح کامل منتج شود، این امر توفیقی بزرگ خواهد بود.

وزیر دفاع اسبق آمریکا خاطرنشان کرد: حالت ایده‌آل این است که ملاقات‌هایی میان مقام‌های دو کشور درخصوص ابعاد فنی ادامه پیدا کند؛ فرایندی که می‌تواند چندین سال به طول انجامد.

پری یادآوری کرد که پیونگ یانگ در زمان مذاکرات قبلی نیز علاقه‌مند به کمک‌های اقتصادی و عادی‌سازی روابط دیپلماتیک بود. وی اظهار کرد: من در سال ۱۹۹۹ چنین تضمینی به آنها پیشنهاد کردم و آنها بسیار علاقه‌مند ظاهر شدند.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی کره ی شمالی آمریکا توافقمناقشه

تاريخ : سه شنبه 22 خرداد 1397 | 3:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

تغییر قانون انتخابات، بازشماری دستی نتایج انتخابات، ابطال آراء خارج از عراق و مهلت کوتاه بیست و چند روزه تا پایان عمر دولت و پارلمان کنونی عراق اوضاع آرام پس از انتخابات این کشور را پیچیده کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از العالم، در حالیکه برگزاری انتخابات آرام و به دور از تنش در عراق امیدها را به حضور عراقی سیاسی – اقتصادی در افق آینده نوید می داد اتفاقاتی نظیر اصرار برخی از ناکامان ورود به مجلس جدید و مبادرت ایشان به وارد کردن خدشه هایی اساسی به نتایج الکترونیکی انتخابات پارلمانی اخیر این کشور اوضاع را در این کشور به تازگی رها شده از دستان داعش و بحران موسوم به همه پرسی بحرانی کرده است.

طی روزهای اخیر به درخواست و اصرار برخی از پارلمانی های کنونی عراق، اصولی از قانون انتخابات 2013 عراق تغییر یافت و در مقابل مخالفت کمیسیون عالی مستقل انتخابات با این تصمیم، اعضای 9 گانه این کمیسیون عزل شدند و به جای ایشان شورای عالی قضایی عراق مسئولیت باز شماری دستی آرا را به عهده گرفته و رسما آغاز به کار کردند. صرف نظر از حقانیت دیدگاه هواداران بازشماری آرا در مبادرت به این اقدام، اولین هزینه تحمیلی به ملت عراق در سایه این اقدام نابود شدن 100 میلیون دلاری است که صرف برگزاری انتخابات به شکل الکترونیک شده بود. در عین حال عدم ثبات قانون انتخابات در یک نگاه اجمالی و افزون بر آن ناپایدار معرفی شدن قوانین در عراق در سطحی کلان دومین پیامدی است که احتمالا در آینده عراق خود را نشان خواهد داد.

افزون بر این موارد به نظر می رسد محدودیت زمان باقی مانده فراروی مجلس و دولت عراق در به سرانجام رساندن ماجرای بازشماری آرا دیگر مساله فراروی سیاستمدراران و حاکمان عراقی باشد، اینک جامعه عراقی با این سوال مواجه است که اگر به فرض در مدت زمان بیست روزه پیش رو ماجرای بازشماری آرا به پایان نرسد در حالی که قوانین عراق نسبت به چنین حالتی ساکت است چه سرانجامی منتظر عراق خواهد بود. آیا دولت و مجلس و متاثر از آن ریاست جمهوری در اوضاع ناشی از خلا قانونی بی مجلسی سقوط نخواهد کرد؟ یا دولت و مجلس برای تمدید موقت خود سناریویی خاص را مدنظر دارند؟ و یا آنکه آیا هرج و مرج، دامنگیر عراق آرام و امن پس از داعش نخواهد شد؟ بدیهی است در تحقق هر یک از سناریوهای محتمل مذکور زیان دیده اصلی جز مردم عراق نخواهند بود.

به باور کارشناسان و تحلیلگران خارجی و داخلی بسیار دور از انتظار است که نتایج انتخابات عراق در سایه شمارش مجدد آرا دست خوش تغییراتی جدی و اساسی شود اما در عین حال به فرض بروز تغییراتی چشمگیر در نتایج این سوال مطرح است که آیا مجددا جماعتی که از نتایج اعلام شده کنونی اعلام رضایت می کنند نسبت به نتایج حاصله از بازشماری معترض نخواهند بود؟

واقعیت آن است که درشرایط کنونی در کنار وقت محدود پیش روی مجلس و دولت عراق سرنوشت ائتلاف های پارلمانی نیز در هاله ای از ابهام فرورفته است و به همین خاطر از تلاش های جدی گذشته برای تشکیل ائتلاف ها در عرصه عراق خبری نیست. دراین راستا آخرین خبر از ائتلاف صدر، حکیم و علاوی هم نتوانست به بازار منجمد شده سیاست در عراق گرما و رونق بخشد و لذا اخبار معطوف به انفجارها در بغداد و کرکوک طی روزهای گذشته در صدر اخبار رسانه های عراقی قرار گرفت.

مشارکت عمومی مردم عراق در انتخابات پارلمانی اگر چه آن چنان که انتظار می رفت پر رونق نبود اما حامل چند پیام مهم بود اول آنکه ملت عراق خواهان مبارزه جدی با فساد در کلیه ارکان کشورشان هستند دوم آنکه اعتماد ملت عراق بیشتر به کسانی است که درعرصه عمل کارنامه درخشان تری نسبت به دیگران برای ارائه داشتند و بلاخره آنکه ملت عراق از نا امنی، اشغال خارجی و دخالت بیگانه در کشورشان کاملا ناراضی هستند و عراقی آباد، امن و فارغ از مداخله خارجی را طلب می کنند بدیهی است لازمه تحقق چنین کشوری با چنین ویژگی هایی قبل از هر چیز وجود قانونی باثبات و التزام حکمرانان به آن خواهد بود و عباره اخرای این کلام آنکه هر آنچه عراق را به سمتی خارج از این چارچوب ببرد با آینده مورد انتظار مردم عراق در تعارض خواهد بود. 

ابورضا صالح


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی عراق آیندهانتخابات

تاريخ : سه شنبه 22 خرداد 1397 | 3:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

کد خبر: 716735

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ۲۳:۵۹:۰۳

فهرست بد و بیراه‌هایی که ترامپ و کیم جونگ اون تاکنون نثار هم کرده‌اند!

خبرگزاری فرانسه در آستانه دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور، فهرستی از بد و بیراه‌هایی که این دو مقام تاکنون نثار هم کرده‌اند را منتشر کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز سه شنبه با یکدیگر دیدار می‌کنند، اتفاقی که چند ماه قبل در زمانی که آنها بد و بیراه نثار هم می کردند، غیرقابل تصور بود. این بد و بیراه‌ها عبارت بودند از:

«پیر خرفت»
کیم جونگ اون در مورد رئیس جمهور آمریکا گفته بود: «من این پیرخرفت روانی را با آتش ادب خواهم کرد.» این توهین که پاسخی بود به تهدید «نابودی کامل» کره شمالی توسط واشنگتن در زمان اوج جنگ لفظی بین رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی مطرح شد.

«کوتوله خپل»
به نظر می رسید که اتهام خرفت بودن به اندازه پیر خطاب کردن برای ترامپ 71 ساله گران نبود. در نتیجه او به ویژگی های فیزیکی فرد شماره یک کره شمالی حمله کرد. ترامپ در توئیتی نوشت: «چرا کیم جونگ اون به من توهین می کند و من را پیر خطاب می کند در حالی که من هیچوقت به او نگفتم کوتوله خپل.»

روزنامه رودونگ سینمون متعلق به کره شمالی نوشت رئیس جمهور آمریکا با کینه توزی به شأن و منزلت رهبر کره شمالی ضربه زد. او یک جنایتکار شنیع است که مردم کره او را به مرگ محکوم کردند.

«مرد موشکی» 
ترامپ سپتامبر 2017 در سازمان ملل با لحنی تمسخر آمیز کیم جونگ اون را «مرد موشکی با مأموریت عملیات انتحاری برای خود و رژیمش» توصیف کرد.

ترامپ پیش از این نیز رهبر کره شمالی را به عنوان «دیوانه ای با سلاح های هسته ای» توصیف کرده بود.

«سگ وحشت زده»
کیم در سخنرانی خود که در آن مسئله «پیر خرفت» مطرح بود، گفته بود که «یک سگ وحشت زده قوی تر واق واق می کند.»

وقتی که رئیس جمهور آمریکا گفته بود «دکمه هسته‌ای او بزرگتر و قوی‌تر» از «دکمه هسته‌ای» کیم است، پیونگ یانگ این اظهارات را «واق واق‌های یک سگ وحشی» توصیف کرد.

«آتش و خشم»
این توهین شخصی به شمار نمی رود اما بیشتر تندترین تهدید ترامپ علیه کره شمالی بود.

ماه اوت، وقتی رسانه های آمریکایی گزارش دادند پیونگ یانگ موفق شده است یک کلاهک هسته ای را کوچک کند به نحوی که قابل نصب روی یک موشک باشد، ترامپ اعلام کرد: «کره شمالی بهتر است که دیگر آمریکا را تهدید نکند. اگر به این تهدیدات ادامه دهد، آتش و خشمی که جهان تاکنون به خود ندیده است، بر سرش فرود خواهد آمد.»

پیونگ یانگ در پاسخ اعلام کرده بود امکان شلیک موشک به جزیره گوام را در اقیانوس آرام که جزء خاک آمریکا محسوب می شود، بررسی می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی قرار است فردا (سه‌شنبه‌) در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی دشنام ترامپ کره ی شمالی آمریکا

تاريخ : سه شنبه 22 خرداد 1397 | 3:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
محمد جواد لاریجانی

طبق گفته مقام معظم رهبری در مرقد امام ، فعلا این تعهدات را انجام داده‌ایم . هیچ الزامی برای انجام این تعهدات وجود ندارد. ایران فراتر از ان پی تی را نخواهد پذیرفت.

به گزارش مشرق، فراز و فرودهای برجام اروپایی موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری امشب ۲۱ خرداد ماه بود که با حضور محمدجواد لاریجانی تحلیلگر مسائل سیاسی برگزار شد.

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی لاریجانی برجامتحریم

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 22 خرداد 1397 | 3:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تکرار بدقولی خودروسازان فرانسوی در بازار ایران

  خبرآنلاین/ در قراردادها برای قطع همکاری خودروسازان خارجی پیش بینی لازم را کرده ایم اقدام غیرقانونی و یک‌جانبه آمریکا در خروج از توافق برجام، فضایی مبهم را در انتظار سرنوشت همکاری خودروسازان داخلی با خودروسازان بین‌المللی قرار داده است. روز دوشنبه هفته جاری خبری قابل پیش‌بینی، اما بسیار قابل تامل در رسانه‌های خارجی و […]

 

خبرآنلاین/ در قراردادها برای قطع همکاری خودروسازان خارجی پیش بینی لازم را کرده ایم
اقدام غیرقانونی و یک‌جانبه آمریکا در خروج از توافق برجام، فضایی مبهم را در انتظار سرنوشت همکاری خودروسازان داخلی با خودروسازان بین‌المللی قرار داده است.
روز دوشنبه هفته جاری خبری قابل پیش‌بینی، اما بسیار قابل تامل در رسانه‌های خارجی و بعد از آن داخلی منتشر شد مبنی بر آن‌که پژوسیتروئن تصمیم گرفته بازار ایران را نه برای بار اول که این بار خیلی زودتر از دفعه قبل ترک کند. حالا باز هم صنعت خودرو ایران می‌ماند و چند شریک چینی.

براساس گزارش رویترز، شرکت خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد فعالیت‌های خود را در ایران متوقف می‌کند. در بیانیه این شرکت فرانسوی آمده است که این گروه خودروساز در راستای پایبندی به قوانین آمریک،ا روند تعلیق فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مشترک خود را آغاز کرده و تا ۶ اوت به پایان می‌رساند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: گروه خودروسازی PSA با کمک دولت فرانسه در حال رایزنی با مقامات آمریکا برای معافیت از تحریم‌هاست.

اظهارنظرهای قبلی مسوولان ارشد پژو
این اتفاق در حالی روی داد که پیش از این برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند با توجه به اعلام اتحادیه اروپا مبنی بر حفظ برجام، خودروسازان فرانسوی ایران را ترک نخواهند کرد.
چندی پیش مسوولان ارشد پژو نیز در واکنش به خروج آمریکا از برجام اعلام کرده بودند که در رابطه با فعالیت در ایران در انتظار مواضع مستقل اروپا در این رابطه هستند.

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفته بود: صنعت خودروی ما ارتباطی با صنعت خودروی آمریکا نداشت که بخواهد از اقدام این کشور متاثر شود. وی با ذکر این نکته که در روابط ما با کشورهای اروپایی مشکلی وجود ندارد، تصریح کرده بود: در این زمینه کشورهای اروپایی تاکید کرده‌اند که به روابط اقتصادی با ایران ادامه خواهند داد، بنابراین هیچ مشکلی در قراردادهای خارجی صنعت خودرو وجود ندارد و این همکاری‌ها ادامه خواهد یافت.

وی متذکر شده بود: براساس تجربه‌ای که از گذشته وجود داشت، در قراردادهای جدید صنعت خودرو موارد لازم برای عدم قطع همکاری خودروسازان خارجی از جمله از بعد سرمایه‌گذاری آنها در نظر گرفته شده است.

پژو از حدود دو سال پیش دور جدید فعالیت‌های خود در ایران را با همکاری ایران خودرو آغاز کرده و خودروی پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین محصول آن نیز وارد بازار شده است. آن‌طور که اعلام می‌شد، پژو ۳۰۱ به عنوان دومین محصول شرکت مشترک ایران خودرو و پژو (ایکاپ) نیز باید ظرف ماه‌های آینده وارد بازار می‌شد.

سیتروئن نیز از حدود یک سال پیش اجرای قرارداد مشارکت با گروه خودروسازی سایپا را آغاز کرده و خودروی سیتروئن C۳ به عنوان اولین محصول آن نیز به زودی وارد بازار خواهد شد.

اتفاقی که قابل پیش‌بینی بود
پس از انتشار خبر ترک پژو از بازار ایران، عزیز اکبریان، رییس کمیسیون صنایع و معادن چنین واکنش نشان داد: از ابتدا روشن بود که چنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ چرا که این شرکت‌ها از آمریکا تبعیت می‌کنند.

به گفته وی، شرکت خودروسازی پژوی فرانسه همواره در روزهای سخت ایران را ترک کرده و در واقع دوست روز خوب ایران بوده است، به همین جهت نباید از این خروج تعجب کرد.

اکبریان متذکر شد: اکثر شرکت‌های خودروساز آلمان، فرانسه و کره به دلیل تبعیت از آمریکا همکاری خود را با ایران قطع خواهند کرد، این پیش‌بینی در قبال شرکت های خودروساز چینی نیز وجود دارد. ما باید تلاش کنیم در بحث خودروسازی برنامه خود را داشته باشیم و وابستگی خود را به حداقل برسانیم تا از خروج این شرکت‌ها تولید آسیب نبیند.

پژو سیتروئن خودزنی کرد
در شرایط کنونی به نظر می‌رسد خودروسازان فرانسوی از ترس آمریکا، خودزنی کرده‌اند. در این رابطه مهرماه ۱۳۹۵ کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژو سیتروئن در سفری که به ایران داشت، در نشستی خبری صراحتا اعلام کرد که ما انتقال‌های بزرگی برای تامین مالی پروژه ایکاپ در ایران انجام داده‌ایم که پرداخت غرامت نیز جزو آن بوده است.

آن‌طور که در همان زمان اعلام شد، شرکت پژو حدود ۴۲۷ میلیون یورو غرامت به دلیل ترک یک‌طرفه همکاری به ایران خودرو پرداخت کرد. علاوه بر این، شرکت پژو در دور فعالیت‌های خود در ایران شرکت مشترکی به نام ایکاپ با شریک ایرانی خود تاسیس کرد که ۵۰ درصد مالکیت آن در اختیار شرکت فرانسوی است.

ایکاپ تاکنون مبلغ قابل توجهی را برای راه اندازی خطوط تولید محصولات خود هزینه کرده که نصف سرمایه آن از سوی خودروسازی فرانسوی تامین شده است و شرکت پژو از این ناحیه نیز متضرر خواهد شد.

پیش از این، یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده بود قرارداد جدید مانند قراردادهای گذشته نیست که پژو یک‌باره بازار ایران را ترک کند و فقط ما متضرر شویم. اگر این بار این اتفاق بیفتد، مطمئن باشید خود پژو ضرر خواهد کرد.

سیتروئن نیز پس از اجرایی شدن برجام ۵۰ درصد سهام شرکت سایپاکاشان را خریداری کرده و مبلغ آن را نقدا پرداخت کرد. پس از آن شرکت سایپاکاشان به سایپا سیتروئن تغییر نام یافت. در این شرایط شرکت سیتروئن نیز از تعلیق فعالیت‌های خود در ایران متضرر خواهد شد و سرمایه‌گذاری انجام شده از سوی این شرکت در سایت تولیدی کاشان بلااستفاده خواهد ماند.

با توجه به این دو نکته که از یک سو پژو پیش از این برای بازگشت دوباره به ایران مجبور به پرداخت غرامت چند صد میلیون یورویی شده بود و همچنین هم پژو و هم سیتروئن در فعالیت‌های خود در ایران اقدام به سرمایه گذاری قابل توجهی کرده‌اند، به نظر می‌رسد خودروسازان فرانسوی از ترس آمریکا، خودزنی کرده‌اند.

زیانی که پژو از ترک بازار ایران می‌بیند
گزارش‌ها نشان می‌دهد که بازار ایران بعد از بازار فرانسه، دومین بازار برای محصولات پژو محسوب می‌شود. این برند فرانسوی ۳۰ درصد از بازار ایران را در دست دارد و در سال گذشته میلادی، بیش از ۴۴۴ هزار دستگاه از انواع محصولات خود را در بازار ایران فروخته است.

در کنار این مساله باید به این نکته هم اشاره کرد که شرکت پژو- سیتروئن بازار مشخصی در ایالات‌متحده ندارد و بازار آمریکای شمالی جزو بازار هدف برای این شرکت محسوب نمی‌شود. در این مورد موسسه بین‌المللی پژوهشی مطالعاتی IHS markit به نقل از فواد احمد تحلیلگر خود تاکید کرده که پژو- سیتروئن بازاری در ایالات‌متحده ندارد. بنابراین چنانچه بخواهد به بهانه دور جدید تحریم‌ها، بازار ایران را ترک کند، باید چشم خود را به روی ۳۰ درصد از بازار داخلی ایران که مجموعا ۱۳ درصد از بازار صادراتی برند پژو را تشکیل می‌دهد، ببندد.

از نکاتی که حتما مورد توجه مدیران ارشد این خودروساز فرانسوی قرار دارد، کاهش شدید میزان صادرات این بنگاه خودروساز بعد از همراهی با تحریم‌ها و خروج از بازار ایران در سال ۲۰۱۲ است؛ به‌طوری‌که میزان صادرات پژو از ۲ میلیارد یورو به ۸۰۰ میلیون یورو کاهش پیدا کرد و بی‌شک در این میان خروج از بازار ایران بیشترین نقش را برعهده داشته است.

نکته دیگری که باید در اینجا به آن اشاره کرد، بحث نیروی کار است. با توجه به شرایط پیچیده بازار کار در کشورهای اروپایی و تلاش دولت‌ها برای جلوگیری از گسترش بیکاری در جامعه شاهد بودیم که با خروج پژو از بازار ایران این خودرو ساز فرانسوی مجبور شد تا حدود ۸‌هزار نیروی کار خود را اخراج و برخی از سایت‌های خود را در فرانسه تعطیل کند. بنابراین در کنار هزینه‌های اقتصادی که برای این خودروساز در دور اول تحریم‌ها به‌وجود آمد، مشاهده می‌کنیم که خروج از بازار ایران منجر به بروز بحران‌های اجتماعی از رهگذر بیکاری در جامعه فرانسه شده است. هر چند برای رنو بازار ایران به اهمیت پژو نیست با این حال بازار ایران برای دیگر خودروساز فرانسوی در جایگاه هشتم قرار دارد.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی خودرو پژوفرانسهبازار ایران بدقولی

تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1397 | 11:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

در پی تصمیم ایران مطرح شد؛ اتحادیه اروپا:راه‌اندازی کارخانه مونتاژ سانتریفیوژ نقض برجام نیست

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا  اعلام کرد طبق ارزیابی های اولیه کارخانه ای که ایران با هدف تقویت ظرفیت غنی سازی اورانیوم راه اندازی می کند،‌ نقض تعهدات این کشور بر اساس توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ نیست.مایا کاسیانیکیچ سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت […]

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا  اعلام کرد طبق ارزیابی های اولیه کارخانه ای که ایران با هدف تقویت ظرفیت غنی سازی اورانیوم راه اندازی می کند،‌ نقض تعهدات این کشور بر اساس توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ نیست.

مایا کاسیانیکیچ سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت «بر اساس ارزیابی اولیه، اقدام اعلام شده ایران به خودی خود نقض برنامه جامع اقدام مشترک – برجام – نیست. با این حال، این اقدام در مقطع حساس کنونی نمی تواند به افزایش اعتماد در قبال ماهیت برنامه هسته ای ایران کمک کند.»


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی نقض برجامبرجاماورانیومغنی سازی

تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1397 | 2:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
فرمانده سپاه ناحیه روح الله: مشکل امنیتی در مراسم ارتحال امام(ره) به وجود نیامد

به گزارش پایگاه خبری علت ؛ سرهنگ اصغر آرزومندی در خصوص برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) اظهار داشت: سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) با کمک ۳ بخشداری «قلعه نو» ، «فشافویه» و «کهریزک» در سال جاری برای برگزاری مراسم ارتحال زحمات بیشتری کشیدند، امسال گمان می کردیم، تعداد زائرین حدود ۵۰۰۰ نفر باشد، اما طبق آمارهای […]

به گزارش پایگاه خبری علت ؛ سرهنگ اصغر آرزومندی در خصوص برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) اظهار داشت: سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) با کمک ۳ بخشداری «قلعه نو» ، «فشافویه» و «کهریزک» در سال جاری برای برگزاری مراسم ارتحال زحمات بیشتری کشیدند، امسال گمان می کردیم، تعداد زائرین حدود ۵۰۰۰ نفر باشد، اما طبق آمارهای رسیده بیش از ۸۰۰۰ نفر زائر از این ناحیه به حرم آمدند.

وی گفت: ما این انقلاب و امنیت را مدیون حضرت امام(ره) هستیم و مردم به خوبی این امر را می دانند و ارزش های انقلاب روز به روز در بین جوانان پر رنگ تر می شود، شهرستان ری نیز میزبان زائران امام(ره) است و به همین دلیل حضور مردم در این مراسم پر رنگ تر است.

فرمانده سپاه ناحیه روح الله با بیان این که تدابیر امنیتی در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) به طور کامل پیش بینی شده بود، گفت: هیچ مشکل امنیتی در مراسم ارتحال گزارش نشد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی سرهنگ آرزومندی ارتحال امام عزاداری

تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1397 | 6:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
نتانیاهو: نمی گذاریم ایران پایگاه نظامی در سوریه ایجاد کند

مهر/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد این رژیم نمی گذارد ایران در سوریه پایگاه نظامی ایجاد کند. به نقل از جروزالم پست، «بنیامین نتانیاهو» از تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فعالیت ایران در سوریه خبر داد. وی که در نشستی با نظامیان اسرائیلی در پایگاه هوایی «تل نوف» سخن می گفت ادعا کرد […]

مهر/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد این رژیم نمی گذارد ایران در سوریه پایگاه نظامی ایجاد کند.

به نقل از جروزالم پست، «بنیامین نتانیاهو» از تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فعالیت ایران در سوریه خبر داد.

وی که در نشستی با نظامیان اسرائیلی در پایگاه هوایی «تل نوف» سخن می گفت ادعا کرد رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد ایران در سوریه پایگاه نظامی ایجاد کند و در این راه نیروی هوایی ارتش اسرائیل نقش مهمی ایفا می کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنانش خروج «دونالد ترامپ» از توافق هسته ای و نیز ذوق زدگی برخی از کشورهای منطقه از این اقدام را ستود.

وی همچنین با اشاره به گزافه گویی های اخیر «مایک پمپئو» در خصوص ایران، اقدامات اخیر آمریکا را «مدیریت قوی در مقابله با ایران» نامید.

ادعاهای نتانیاهو در حالی مطرح می شود که اسرائیل همچنان در وحشت انتقام مقاومت از اقدامات متجاوزانه جنگنده های این رژیم در سوریه و لبنان به سر می برد.

در همین رابطه رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته تا جلسات کابینه امنیتی این رژیم در خصوص مسائل سیاسی و امنیتی در داخل مرکز مدیریت بحران ها که در زیر زمین در قدس اشغالی قرار دارد برگزار شود.

بر اساس این گزارش جلسات مذکور به مدت یک ماه به همین منوال برگزار خواهد شد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی نتانیاهوسوریهپایگاه نظامی

تاريخ : سه شنبه 3 خرداد 1397 | 7:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه خبری علت :یادگار امام (ره) با تاکید بر اینکه مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) باید از هر گونه ریخت و پاش اضافی مبرا باشد، اظهار کرد: این مراسم باید ساده اما باشکوه برگزار شود و در آن ابعاد معنوی مراسم هرچه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در […]

پایگاه خبری علت :یادگار امام (ره) با تاکید بر اینکه مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) باید از هر گونه ریخت و پاش اضافی مبرا باشد، اظهار کرد: این مراسم باید ساده اما باشکوه برگزار شود و در آن ابعاد معنوی مراسم هرچه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) با بیان اینکه مراسم بزرگداشت رحلت امام، صرفا بزرگداشت یک انسان ولو یک رهبر نیست، اظهار کرد: گرچه در این مراسم ما به امام راحل ادای دین می‌کنیم اما این تنها هدف مراسم سالگرد امام (ره) نیست بلکه هدف اصلی آن نیاز ما و جامعه به امام خمینی (ره) است.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی ارتحال امام حسن خمینی سادگی

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 7 خرداد 1397 | 7:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
رسوایی فساد در مالزی؛ «زنگ خطر» برای برخی رهبران دولت های عربی و همسران شان

جماران/ متن پیش رو در جماران منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست «نجیب عبدالرزاق» نخست وزیر سابق مالزی فاسد بود و خودش ، خانواده و افراد نزدیکش در گردآوری پول و جواهر آلات و زندگی مرفه و بریز و بپاش، ولع بی سابق ای نشان دادند. «عبدالباری عطوان» […]

جماران/ متن پیش رو در جماران منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست

«نجیب عبدالرزاق» نخست وزیر سابق مالزی فاسد بود و خودش ، خانواده و افراد نزدیکش در گردآوری پول و جواهر آلات و زندگی مرفه و بریز و بپاش، ولع بی سابق ای نشان دادند.

«عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم به جدیدترین تحولات در مالزی پرداخت و نوشت: «مهاتیر محمد» رهبر مالزی به دلیل طمع برای قدرت به پست نخست وزیری باز نگشت و بازنشستگی اختیاری خود را پایان نداد زیرا وی از نود سال عبور کرده است.وی برای رسیدن به دو هدف به نخست وزیری بازگشت: اول نجات کشورش و اقتصاد آن از حکومت نخست وزیری فاسد و دوم هدایت فرایند سیاسی دموکراتیک در کشورش به مسیر درست، زیرا از مسیر اصلی خود منحرف شده بود.

آقای مهاتیر، این مرد فروتن زاهد در حکومت و ثروت که کشورش را یکی از الگوهای اقتصادی برجسته در شرق آسیا تبدیل کرد و آن را طی مدت بیست سال از حکومت کردن به سمت ثبات و امنیت و توسعه اقتصادی و اجتماعی هدایت کرد، اختلاف های شخصی خود را به کناری نهاد و با «انور ابراهیم»رقیب سابقش قراردادی بست و وی را در چارپوب قرارداد سیاسی که به کرسی رهبری باز می گرداند از زندان بیرون آورد. همه اینها را مهاتیر محمد به این دلیل انجام داد زیرا مصلحت کشورش و ملتش را بالاتر از همه مسائل دیگر قرار داد و پا روی«کینه ها» گذاشت و بارزترین الگو را در زمینه تسامح به وجود آورد.

«نجیب عبدالرزاق» نخست وزیر سابق مالزی فاسد بود و خودش ، خانواده و افراد نزدیکش در گردآوری پول و جواهر آلات و زندگی مرفه و بریز و بپاش، ولع بی سابق ای نشان دادند. بنابراین وی و هر کسی در راه وی رفت پایان بد و زشتی داشتند.

پلیس مالزی روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ کیف دستی و مبلغ ۳۰ میلیون دلار را طی حمله به خانه اش و خانه های مجلل وابسته به خودش و اعضای خانواده اش ضبط کرده است.

نارضایتی مردمی از گسترش فساد و رسیدن آن به میزان بی سابقه در میان افراد وابسته به آقای عبدالرزاق چیزی بود که باعث شد مهاتیر محمد از طریق صندوق های رای در انتخابات اخیر انتخاب شود؛ انتخاباتی که حزب حاکم را به شکل توهین آمیز و تحقیرکننده ای برانداخت زیرا ملت مالزی به بنیانگذار نهضت و پیشرفت این کشور اعتماد دارد و می خواهد بار دیگر اصلاحات به دست وی صورت گیرد و توسط وی فساد از ریشه هایش کنده شود.

نجیب عبدالرزاق پسر یکی از بنیانگذاران مالزی، نام و اعتبار پدرش و خانواده اش را در نتیجه فساد و حرص و طمعش و عشق به پول به خاک مالاند و نابود کرد. وی همچنین حزبش که شصت سال بر کشور حکومت کرد را نابود کرد و اکنون خودش، خانواده اش و نزدیکانش متهم به غارت میلیارد دلار در جریان رسوایی مالی هستند که به سال ۲۰۱۵ بر می گردد و مرتبط با صندوق حاکمیتی است که پس از رسیدنش به قدرت در سال ۲۰۰۹ تحت عنوان مدرن سازی مالزی تأسیس کرد.

تصور کنید…پنج کامیون برای انتقال این خزانه بزرگ از صندوق های پر از میلیون ها دلار ، جواهر آلات و صدها کیف دستی زنانه گران قیمت و هدیه های ارزشمند به کار گرفته شد تا آنها را از خانه عبدالرزاق و خانه های نزدیکانش منتقل کنند. ۳۵ کیف دستی پر از پول در یک واحد مسکونی، ۳۷ کیف دستی دیگر از واحد مسکونی دیگر که حاوی ۲۶ ارز خارجی مختلف از جمله دلار، یورو و پوند بودند که در مجموع ارزش آنها ۱۱۴ میلیون رینگیت(واحد پول مالزی) معادل ۲۹ میلیون دلار هستند.

«امیلدا مارکوس» همسر دیکتاتور سابق فیلیپین به این دلیل وارد تاریخ شد و نامش در تاریخ ثبت شد که دو هزار جفت کفش در اتاق هایش داشت و همسر عبدالرزاق و دخترش نیز نامشان در تاریخ به دلیل داشتن ۱۵۰ کیف دستی از مارک های گران قیمت و معروف از نوع«ایرمس» و «لوی ویتون»ثبت می شود؛ این مارک ها، مارک های مورد علاقه خانم«روسمه منصور» مادر است که ملت مالزی که فقرایش میزان قابل توجهی در صفوفش را شکل می دهد، از وی متنفر است. این زن به بریز و بپاش اش و سفر و بازارگردی هایش در بازارهای پاریس، لندن و نیویورک مشهور است.

آن چه در مالزی رخ می دهد درسی نه فقط به رهبران فساد در کشورهای عربی و وابستگان آنها شکل می دهد بلکه درسی برای همسران آنهاست که به مانند خانم روسمه در خرید لباس،کفش و کیف های گران قیمت عمل می کنند و در بارازهای گران قیمت و مجلل اروپایی و آمریکایی بازار گردی و خرید می کنند این در حالی است که مردم کشورهای شان لقمه نانی برای خوردن پیدا نمی کنند و دارویی برای درمان بیماران شان نیز نمی توانند مهیا کنند.

از آقای مهاتیر محمد تشکر می کنیم که در بازگشت به نخست وزیری نه به دلیل ولع برای حکومت و نه به دلیل ولع برای جمع کردن پول یا برای مطرح شدن ، تردید نکرد بلکه در پاسخ به درخواست ملتش و برای نجات کشور از فروپاشی و ریشه کن کردن فساد و باندها و گربه های چاق و چله آن بازگشت.

چقدر ما در همه کشورهای عربی و بدون استثناء نیازمند مردانی مانند وی و افتتاح شعبه هایی از مکتب وی برای آموزش شیوه هایش در حکومت کردن هستیم؛ آن هم پس از آن که کاسه صبر لبریز شد و فقرای له شده هدفی برای مالیات و عوارض برای تأمین پول حرص و طمع ثروتمندان و باندهای آنها از بنیادگراها و فرصت طلب ها گرفته تا خون آشامان، شدند.حالا باید ببینیم چه مقدار کیف های گران قیمت و جواهرآلات ارزشمند و هدیه های کمیاب در کاخ های گربه های چاق و چله ما وجود دارد؟


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمالزی زنگ خطر سران کشور ها مهاتیر محمد کشورهای عربی

تاريخ : سه شنبه 6 خرداد 1397 | 3:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

پمپئو دوباره مطرح کرد: ایران باید آنطور که آمریکا می‌خواهد رفتار کند!

 به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مجددا گفت ایران باید آنطور که واشنگتن می‌خواهد رفتار کند! وی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «راهبرد ما در قبال ایران تشکیل اجماعی جهانی است که از ایران بخواهد هر آنچه ما از کشورهای دیگر می‌خواهیم، انجام دهد و مثل […]

 به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مجددا گفت ایران باید آنطور که واشنگتن می‌خواهد رفتار کند!

وی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «راهبرد ما در قبال ایران تشکیل اجماعی جهانی است که از ایران بخواهد هر آنچه ما از کشورهای دیگر می‌خواهیم، انجام دهد و مثل یک کشور عادی رفتار کند.»

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه نیز در مصاحبه با رسانه معاند صدای آمریکا (VOA) در یک تناقض‌گویی آشکار مدعی شد دولت ترامپ به دنبال براندازی نظام ایران نیست بلکه به دنبال «تغییر رفتار مسئولان در ایران» است! اما در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت آمریکا از «گروه‌های معارض ایرانی» که در ایالات متحده آمریکا و اروپا هستند حمایت می‌کند، گفت: «بله! تا وقتی که آن‌ها در مسیر اهداف ما حرکت کنند.»

وی همچنین دوشنبه هفته گذشته در سخنرانی خود در بنیاد هریتیج، در اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران پس از خروج از برجام، دوازده شرط را برای توافق جدید با کشورمان مطرح کرد (اینجا) که بسیاری از سیاستمداران و رسانه‌های آمریکایی آنها را غیرواقع‌بینانه و توهم‌آمیز خوانده‌اند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمایک پمپئو آمریکا ایران براندازی

تاريخ : سه شنبه 7 خرداد 1397 | 3:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رونمایی فرانسه از ۳ پیشنهاد اروپا برای حفظ برجام / وزیر دارایی مکرون: نمی توانیم در مقابل آمریکا تسلیم شویم

پایگاه خبری علت :در ادامه واکنش شماری از کشورهای اروپایی به تصمیم اخیر دونالد ترامپ درباره خروج از برجام، وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد که کشورش به همراه چند کشور اروپایی دیگر، پیشنهاداتی را در این باره به کمیسیون اروپا ارائه خواهد کرد. به گزارش «انتخاب»؛ در پی تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق […]

پایگاه خبری علت :در ادامه واکنش شماری از کشورهای اروپایی به تصمیم اخیر دونالد ترامپ درباره خروج از برجام، وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد که کشورش به همراه چند کشور اروپایی دیگر، پیشنهاداتی را در این باره به کمیسیون اروپا ارائه خواهد کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ در پی تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق اتمی با ایران، ایالات متحده به شرکت‌های اروپایی هشدار داده است که حداکثر شش ماه فرصت دارند تا به معاملات و قراردادهای خود با تهران خاتمه دهند.

در واکنش به این تحولات برونو لو مر، وزیر دارایی فرانسه، روز جمعه ۲۱ اردیبهشت گفت: نمی‌توان همین راه را ادامه داد و در برابر تصمیمات آمریکا «تسلیم شد».

وزیر دارایی فرانسه که به همراه همتای هلندی خود با خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: «فرانسه امیدوار است به همراه متحدان اروپایی، پیشنهاداتی را به کمیسیون اروپا که قرار است در روزهای آینده برای بحث در همین باره تشکیل شود ارائه کند».

این مقام فرانسوی با تأکید بر اینکه اروپا باید از منافعش، از جمله منافع اقتصادی‌اش، دفاع کند، یادآور شده که اروپایی‌ها در حال کار روی سه پیشنهاد کاملاً مشخص هستند.

به گفته وزیر دارایی فرانسه پیشنهاد نخست به‌روز کردن قوانین بازدارنده اروپایی مصوب سال ۱۹۹۶ است که امکان مقابله با تحریم‌های خارج از قلمرو این اتحادیه را می‌دهد.

این مقررات که در آن زمان با هدف دور زدن تحریم‌های کوبا تنظیم شده به شرکت‌ها و دادگاه‌های اروپایی امکان می‌دهد که به تحریم‌هایی که توسط کشورهای ثالث اعمال می‌شود، گردن ننهند و مقرر می‌کند که احکام صادر شده توسط دادگاه‌های غیراروپایی در این اتحادیه اجرا نشود.

فرانسه معتقد است که این مقررات باید به گونه‌ای به روز شود که تصمیمات اخیر ایالات متحده را نیز در بر گیرد.

پیشنهاد دوم فرانسه تلاش برای به‌کار گیری ابرازهای مالی به نحوی است که استقلال مالی اتحادیه اروپا از آمریکا را تأمین کند.

سومین پیشنهاد نیز بر تأسیس دفتری اروپایی مشابه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در آمریکا متمرکز است؛ دفتری مشابه با اوفک که به اتحادیه اروپا امکان بررسی فعالیت شرکت‌های خارجی و تطابق آنها با تصمیم‌های این اتحادیه را می‌دهد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمنافع خروج برجام دونالد ترامپ اروپا منافع اقتصادی

تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1397 | 3:3 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

شورای همکاری خلیج فارس، ایران را به دخالت در امور داخلی مغرب متهم کرد

 به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسکای‌نیوز، شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه اتهامات مغرب علیه ایران را تکرار و تهران را به دخالت در امور آن کشور متهم کرد. دولت مغرب (مراکش) روز سه‌شنبه با متهم کردن ایران به حمایت از گروه نظامی-سیاسی «جبهه پولیساریو» متهم کرد. این گروه برای […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسکای‌نیوز، شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه اتهامات مغرب علیه ایران را تکرار و تهران را به دخالت در امور آن کشور متهم کرد.

دولت مغرب (مراکش) روز سه‌شنبه با متهم کردن ایران به حمایت از گروه نظامی-سیاسی «جبهه پولیساریو» متهم کرد. این گروه برای تسلط بر منطقه مورد مناقشه «صحرای غربی» با دولت مغرب درگیر است.چ

وزارت خارجه مغرب اعلام کرد سفارت این کشور در تهران تعطیل و از سفیر ایران در مغرب خواسته خواهد شد این کشور را ترک کند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان اظهارات منتسب به وزیر امور خارجه کشور مغرب مبنی بر همکاری یکی از دیپلمات های ایرانی با جبهه پولیساریو را نادرست و موضوعی خلاف واقع عنوان کرد.

 وی همچنین اظهار داشت: «همانگونه که در روزهای اخیر و در تماس های مقامات دو کشور مطرح شد و مقامات ایرانی این موضوع را کاملاً بی اساس و عاری از حقیقت و مردود دانستند،  لازم میدانیم  با صراحت تمام بار دیگر تاکید نمائیم که یکی از مهم ترین پایه های اساسی و اصولی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در مناسبات خود با سایر دولت ها و کشور های جهان احترام عمیق به حق حاکمیت و امنیت آنان و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها بوده و خواهد بود».


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخلیج فارس عرب مراکش مغرب دخالت شورای همکاری خلیج فارس

تاريخ : سه شنبه 13 ارديبهشت 1397 | 3:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

نتانیاهو: نمی گذاریم ایران پایگاه نظامی در سوریه ایجاد کند

مهر/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد این رژیم نمی گذارد ایران در سوریه پایگاه نظامی ایجاد کند. به نقل از جروزالم پست، «بنیامین نتانیاهو» از تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فعالیت ایران در سوریه خبر داد. وی که در نشستی با نظامیان اسرائیلی در پایگاه هوایی «تل نوف» سخن می گفت ادعا کرد […]

مهر/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد این رژیم نمی گذارد ایران در سوریه پایگاه نظامی ایجاد کند.

به نقل از جروزالم پست، «بنیامین نتانیاهو» از تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فعالیت ایران در سوریه خبر داد.

وی که در نشستی با نظامیان اسرائیلی در پایگاه هوایی «تل نوف» سخن می گفت ادعا کرد رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد ایران در سوریه پایگاه نظامی ایجاد کند و در این راه نیروی هوایی ارتش اسرائیل نقش مهمی ایفا می کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنانش خروج «دونالد ترامپ» از توافق هسته ای و نیز ذوق زدگی برخی از کشورهای منطقه از این اقدام را ستود.

وی همچنین با اشاره به گزافه گویی های اخیر «مایک پمپئو» در خصوص ایران، اقدامات اخیر آمریکا را «مدیریت قوی در مقابله با ایران» نامید.

ادعاهای نتانیاهو در حالی مطرح می شود که اسرائیل همچنان در وحشت انتقام مقاومت از اقدامات متجاوزانه جنگنده های این رژیم در سوریه و لبنان به سر می برد.

در همین رابطه رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته تا جلسات کابینه امنیتی این رژیم در خصوص مسائل سیاسی و امنیتی در داخل مرکز مدیریت بحران ها که در زیر زمین در قدس اشغالی قرار دارد برگزار شود.

بر اساس این گزارش جلسات مذکور به مدت یک ماه به همین منوال برگزار خواهد شد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی نتانیاهو پایگاه نظامی ایران اسرائیل سوریه

تاريخ : سه شنبه 3 خرداد 1397 | 2:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
روحانی در دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب: در همه تصمیمات، رهبر انقلاب راهنما و هادی دولت بوده‌اند

  پایگاه خبری علت :رئیس جمهور گفت: در طول ۴۰ سال گذشته مردم آزمایش خود را به‌خوبی پس داده‌اند و در همه فراز و نشیب‌ها از نظام، انقلاب، کشور و منافع ملی حراست کردند. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه در دیدار مسئولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های […]

 

پایگاه خبری علت :رئیس جمهور گفت: در طول ۴۰ سال گذشته مردم آزمایش خود را به‌خوبی پس داده‌اند و در همه فراز و نشیب‌ها از نظام، انقلاب، کشور و منافع ملی حراست کردند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه در دیدار مسئولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف کشوری و لشکری با رهبر معظم انقلاب اسلامی ماه رمضان را ماه رحمت الهی و ماه مقاومت خواند و با اشاره به مقاومت مردم در برابر فشارهای خارجی در سالیان اخیر، اظهار کرد: آن‌چه امروز سردمداران رژیم آمریکا می‌گویند برای مردم ایران تازگی ندارد چرا که این حرف‌ها کهنه و متعلق به چهل سال پیش است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی روحانی رهبری هدایت برجام

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 3 خرداد 1397 | 23:50 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
مشروح گفت‌وگو با الجزیره؛ شمخانی: تسلیم یاوه‌گویی‌های آمریکا نمی‌شویم/ تا دولت دمشق بخواهد در سوریه می‌مانیم

پایگاه خبری علت  :دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره که مشروح آن امشب پخش شد، به بیان نظرات خود درباره ادعاهای آمریکا علیه ایران، سیاست‌های کشورمان در منطقه و جهان و نیز اوضاع در سوریه و یمن پرداخت و به سوالات خبرنگار این شبکه قطری نیز پاسخ گفت. به گزارش ایسنا، […]

پایگاه خبری علت  :دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره که مشروح آن امشب پخش شد، به بیان نظرات خود درباره ادعاهای آمریکا علیه ایران، سیاست‌های کشورمان در منطقه و جهان و نیز اوضاع در سوریه و یمن پرداخت و به سوالات خبرنگار این شبکه قطری نیز پاسخ گفت.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: شمخانی دمشق سوریه پاتوق پرتقالی

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 6 خرداد 1397 | 23:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

واکنش فرانسه به شروط رهبر معظم انقلاب  برای ادامه برجام

 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در نشست خبری روز پنجشنبه درباره شروط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای حفظ برجام با کشورهای اروپایی اظهار نظر کرد. «اگنس وان در مال»، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در پاسخ به سئوالی درباره هفت شرط رهبر […]

 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در نشست خبری روز پنجشنبه درباره شروط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای حفظ برجام با کشورهای اروپایی اظهار نظر کرد.

«اگنس وان در مال»، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در پاسخ به سئوالی درباره هفت شرط رهبر انقلاب اسلامی ایران برای ادامه برجام با کشورهای اروپایی گفت: «ما این بیانات آقای خامنه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.»

وی در ادامه با اشاره به اظهارات دو روز پیش «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه گفت: «همان‌طور که ژان ایو لودریان روز ۲۳ می گفت: “این توافق نمرده است.” چند روز پیش نشست اروپایی‌ها برگزار شد و بعد از آن هم نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا در صوفیه برگزار شد که آنها عزم خودشان را برای ضمانت امنیت شرکت‌های در حال همکاری با ایران اعلام کردند. چون ما توافق را ترک نکرده‌ایم و می‌خواهیم آن را رعایت کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: «حفظ توافق هسته‌ای توسط اروپایی‌ها به معنی این است که ایران هم به اجرای دقیق مفاد هسته‌ای [در توافق برجام] ادامه بدهد.»

«اگنس وان در مال» علی‌رغم این، بار دیگر مواضع فرانسه درباره فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران را تکرار کرد. او گفت: «تمایل اروپا برای ماندن در این توافق، نباید ما را از نگرانی‌هایی که درباره ایران داریم، به ویژه برنامه موشکی و حضور نظامی مستقیم یا غیرمستقیمش در منطقه غافل کند.»

مقام معظم رهبری در دیدار روز چهارشنبه با مسئولان و کارگزاران نظام هفت شرط را برای ادامه حضور ایران در برجام پس از خروج آمریکا از آن تعیین کردند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی مقام رهبری فرانسه آلمان انگلیستوافق هسته ای برجام

تاريخ : یک شنبه 4 خرداد 1397 | 23:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

تروریست‌های مرز میرجاوه منتظر پاسخ کوبنده باشند/ عدم تامین امنیت مرزهای شرقی از سوی پاکستان

به گزارش پایگاه خبری علت  شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره جزییات درگیری روز گذشته گروهک اشرار و تروریست‌های مسلح در منطقه مرزی میرجاوه اظهار کرد: بامداد روز گذشته تعدادی از افراد یک گروهک تروریستی مسلح به برجک میل ۸۹ مرزی میرجاوه حمله کردند که در این درگیری تعدادی از […]

به گزارش پایگاه خبری علت  شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره جزییات درگیری روز گذشته گروهک اشرار و تروریست‌های مسلح در منطقه مرزی میرجاوه اظهار کرد: بامداد روز گذشته تعدادی از افراد یک گروهک تروریستی مسلح به برجک میل ۸۹ مرزی میرجاوه حمله کردند که در این درگیری تعدادی از مرزبانان و نیروهای انتظامی کشورمان به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تروریست‌ها قصد ورود به عمق مرزی کشورمان را داشتند، افزود: در این درگیری که از سمت مرز پاکستان و با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین صورت گرفت، ۲ نفر از نیروهای مرزبانی و ۲ نفر از نیروهای بسیجی به شهادت رسیدند و ۳ نفر از نیروهای پاسدار، بسیجی و مرزبانی نیز مجروح شدند.

مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه تروریست‌ها از داخل خاک پاکستان اقدام به این حمله کور کرده بودند، تصریح کرد: تروریست‌ها به انواع سلاح‌های سبک و نیمه سنگین مجهز بودند اما نیروهای ما مقاومت غیور مردانه‌ای به خرج دادند و تعدادی از آنها را به هلاکت رسانده و مجروح کردند.

به گفته حیدری، مقاومت دلاورمردانه مرزبانان و پاسداران کشورمان باعث عقب‌نشینی تروریست‌های کوردل شد و ما به روان همه شهدای کشورمان درود می‌فرستیم.

وی با بیان اینکه مسئولان پاکستان باید جوابگوی حضور گروهک‌های تروریستی و اشرار در مرز خود باشند، گفت: وزارت امور خارجه و مسئولان ذیربط کشورمان، انتقادات خود را به مسئولان پاکستانی بابت عدم تامین امنیت در مرزهای این کشور با ایران اعلام کرده‌اند و امیدواریم بررسی قطعی از سوی کشور همسایه صورت گیرد تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت کشور با تاکید بر اینکه پاسخ قاطعی به تروریست‌های کوردل داده خواهد شد، گفت: این تروریست‌های مزدور، آلت دست بیگانگان و کشورهای غربی هستند و به‌زودی اعمال ننگین آنها و حمله به مرزبانان، پاسخ داده می‌شود.

حیدری تصریح کرد: متاسفانه مرز شرقی ایران و پاکستان به صورت یک طرفه از سوی کشورمان تامین می‌شود و کشور پاکستان مرزبانی مشخصی برای کنترل ندارد و این ضعف باید هر چه زودتر برطرف شود.

وی افزود: متاسفانه هر از چندی گروههای تروریستی و اشرار از سمت مرز پاکستان به ایجاد مزاحمت می‌پردازند که این مهم باید از سوی مسئولان پاکستانی مورد توجه واقع شود و امنیت این منطقه مورد دقت قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه برنامه‌هایی همانند دیوار کشی و … نیز در مرزها مورد توجه بوده است، گفت: تمامی اقدامات در بهبود امنیت مرزها اثرگذار است اما در چنین شرایطی کشور همسایه نیز باید به تامین امنیت مرز خود بپردازد و اقدامات یک سویه به تنهایی اثرگذار نیست.

وی تاکید کرد: امیدواریم توجه ویژه‌ای از سوی مقامات پاکستانی برای تامین امنیت مرزها صورت گیرد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیامنیتپاکستان میرجاوهتروریستپاسخ

تاريخ : چهار شنبه 30 فروردين 1397 | 22:17 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

گاف مشترک ارتش اسرائیل و بی‌بی‌سی درباره پایگا‌ه‌های هوایی ایران در سوریه +تصاویر

به نقل از پایگاه خبری علت :در حالی که ارتش اسرائیل تصویر هوایی فرودگاه مهرآباد و میدان آزادی تهران را به‌عنوان یکی از پایگاه‌های هوایی ایران در سوریه به رسانه‌ها ارائه کرده است، بی‌بی‌سی فارسی در بازنشر این گزارش، میدان آزادی را از تصویر موردنظر حذف کرده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شب گذشته برخی منابع اسرائیلی […]

 

ادامه ی مطلب

 


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیگافاسرائیلبی بی سیامریکاآزادیمهرآباد

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 30 فروردين 1397 | 22:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

روحانی پس از نشست قوای‌ سه‌‌گانه: نیازهای ارزی مردم تأمین می‌شود

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در پایان نشست مشترک قوای سه‌گانه که حدود سه ساعت به‌طول انجامید، با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن  تشریح محورهای مورد بحث سران و مسئولان سه قوه، این جلسه و مسائل مطروحه در آن را بسیار ارزشمند و مفید توصیف کرد و […]

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در پایان نشست مشترک قوای سه‌گانه که حدود سه ساعت به‌طول انجامید، با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن  تشریح محورهای مورد بحث سران و مسئولان سه قوه، این جلسه و مسائل مطروحه در آن را بسیار ارزشمند و مفید توصیف کرد و گفت: این جلسه در آغاز سال جدید همفکری بسیار خوبی بود و در آن همه مشکلات و مسائل مورد نیاز و مطالبات مردم مورد بحث قرار گرفت. در این جلسه نمایندگان محترم مجلس و رؤسای قوا صحبت کردند و بسیار مهم بود که همه همفکر و هم‌نظر بودیم.

  • بیشتر بخوانید:

تأکید رئیس قوه‌قضائیه بر برخورد با قضات متخلف در نشست مشترک قوای سه‌گانه

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرئیس جمهور ارزنیاز ارزیقوای سه گانه

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

تایمز: هشدار ظریف محاسبات ترامپ را پیچیده کرد

 روزنامه «تایمز» چاپ لندن روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به هشدار اخیر وزیر امور خارجه کشورمان درباره خروج آمریکا از برجام تصریح کرد که این مساله محاسبات رئیس‌جمهوری آمریکا در مذاکره با کره شمالی را دشوار کرده است. به گزارش ایرنا، تایمز نوشت: ایران اعلام آمادگی کرده است که برنامه […]

روزنامه «تایمز» چاپ لندن روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به هشدار اخیر وزیر امور خارجه کشورمان درباره خروج آمریکا از برجام تصریح کرد که این مساله محاسبات رئیس‌جمهوری آمریکا در مذاکره با کره شمالی را دشوار کرده است.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیروزنامه ی تایمزبرجامظریفآمریکاتعهد

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

تروریست‌های مرز میرجاوه منتظر پاسخ کوبنده باشند/ عدم تامین امنیت مرزهای شرقی از سوی پاکستان

 شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره جزییات درگیری روز گذشته گروهک اشرار و تروریست‌های مسلح در منطقه مرزی میرجاوه اظهار کرد: بامداد روز گذشته تعدادی از افراد یک گروهک تروریستی مسلح به برجک میل ۸۹ مرزی میرجاوه حمله کردند که در این درگیری تعدادی از […]

به گزارش پایگاه خبری علت  شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره جزییات درگیری روز گذشته گروهک اشرار و تروریست‌های مسلح در منطقه مرزی میرجاوه اظهار کرد: بامداد روز گذشته تعدادی از افراد یک گروهک تروریستی مسلح به برجک میل ۸۹ مرزی میرجاوه حمله کردند که در این درگیری تعدادی از مرزبانان و نیروهای انتظامی کشورمان به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تروریست‌ها قصد ورود به عمق مرزی کشورمان را داشتند، افزود: در این درگیری که از سمت مرز پاکستان و با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین صورت گرفت، ۲ نفر از نیروهای مرزبانی و ۲ نفر از نیروهای بسیجی به شهادت رسیدند و ۳ نفر از نیروهای پاسدار، بسیجی و مرزبانی نیز مجروح شدند.

مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه تروریست‌ها از داخل خاک پاکستان اقدام به این حمله کور کرده بودند، تصریح کرد: تروریست‌ها به انواع سلاح‌های سبک و نیمه سنگین مجهز بودند اما نیروهای ما مقاومت غیور مردانه‌ای به خرج دادند و تعدادی از آنها را به هلاکت رسانده و مجروح کردند.

به گفته حیدری، مقاومت دلاورمردانه مرزبانان و پاسداران کشورمان باعث عقب‌نشینی تروریست‌های کوردل شد و ما به روان همه شهدای کشورمان درود می‌فرستیم.

وی با بیان اینکه مسئولان پاکستان باید جوابگوی حضور گروهک‌های تروریستی و اشرار در مرز خود باشند، گفت: وزارت امور خارجه و مسئولان ذیربط کشورمان، انتقادات خود را به مسئولان پاکستانی بابت عدم تامین امنیت در مرزهای این کشور با ایران اعلام کرده‌اند و امیدواریم بررسی قطعی از سوی کشور همسایه صورت گیرد تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت کشور با تاکید بر اینکه پاسخ قاطعی به تروریست‌های کوردل داده خواهد شد، گفت: این تروریست‌های مزدور، آلت دست بیگانگان و کشورهای غربی هستند و به‌زودی اعمال ننگین آنها و حمله به مرزبانان، پاسخ داده می‌شود.

حیدری تصریح کرد: متاسفانه مرز شرقی ایران و پاکستان به صورت یک طرفه از سوی کشورمان تامین می‌شود و کشور پاکستان مرزبانی مشخصی برای کنترل ندارد و این ضعف باید هر چه زودتر برطرف شود.

وی افزود: متاسفانه هر از چندی گروههای تروریستی و اشرار از سمت مرز پاکستان به ایجاد مزاحمت می‌پردازند که این مهم باید از سوی مسئولان پاکستانی مورد توجه واقع شود و امنیت این منطقه مورد دقت قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه برنامه‌هایی همانند دیوار کشی و … نیز در مرزها مورد توجه بوده است، گفت: تمامی اقدامات در بهبود امنیت مرزها اثرگذار است اما در چنین شرایطی کشور همسایه نیز باید به تامین امنیت مرز خود بپردازد و اقدامات یک سویه به تنهایی اثرگذار نیست.

وی تاکید کرد: امیدواریم توجه ویژه‌ای از سوی مقامات پاکستانی برای تامین امنیت مرزها صورت گیرد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیامنیتمرزمرز شرقیایرانتروریستمنافق

تاريخ : چهار شنبه 30 فروردين 1397 | 21:44 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

بخشنامه الزامی جهانگیری به دستگاه‌های دولتی: از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنید

 به نقل از  حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، دولت در بخشنامه‌ای دستگاههای دولتی، قوای سه‌گانه و نهادهای عمومی غیردولتی را موظف کرد که ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، هرگونه فعالیت و ارایه خدمات خود را از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی انجام دهند و بسترهای لازم در این زمینه را […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، دولت در بخشنامه‌ای دستگاههای دولتی، قوای سه‌گانه و نهادهای عمومی غیردولتی را موظف کرد که ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، هرگونه فعالیت و ارایه خدمات خود را از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی انجام دهند و بسترهای لازم در این زمینه را فراهم کنند.

این بخشنامه خطاب به “کلیه نهادهای قوای مجریه، مقننه و قضائیه، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است”؛ به امضای دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری رسیده است.

این بخشنامه تأکید دارد که چنین اقدامی به‌منظور حمایت از پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی و ایجاد مزیت رقابتی صادر شده است.

متن این بخشنامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بخشنامه به کلیه نهادهای قوای مجریه، مقننه و قضائیه، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی، شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است.

به‌منظور حمایت از پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی و ایجاد مزیت رقابتی، کلیه دستگاه‌های یادشده موظفند ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ این بخشنامه هرگونه فعالیت و ارایه خدمات خود را از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی انجام دهند و بسترهای لازم در این زمینه را فراهم کنند.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رئیس‌جمهوری


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدنیای مجازی پیام رسان داخلی الزام

تاريخ : چهار شنبه 30 فروردين 1397 | 21:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

آیت الله مکارم شیرازى: قم واتیکان نیست/ این سخنان غیرمغرضانه و از سر ناآگاهی است

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله ناصر مکارم شیرازیامروز در ابتدای درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: در زمان شاه هنگامى که بحث‌هاى انقلابى اوج گرفت از سوى دولت به حوزه علمیه پیشنهاد شد که ما قم را به عنوان یک کشور مستقل مانند واتیکان در اختیار علما و مراجع مى‌گذاریم […]

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله ناصر مکارم شیرازیامروز در ابتدای درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: در زمان شاه هنگامى که بحث‌هاى انقلابى اوج گرفت از سوى دولت به حوزه علمیه پیشنهاد شد که ما قم را به عنوان یک کشور مستقل مانند واتیکان در اختیار علما و مراجع مى‌گذاریم و آن را به رسمیت مى‌شناسیم؛ براى خود مجلس قانونگذارى داشته باشد، پول آن مستقل و نماینده به تمام کشورهاى جهان بفرستد.

وی افزود: هدف آن‌ها چه بود؟ این بود که مرجعیت و حوزه را به کلى منزوى کنند و لذا این پیشنهاد شدیداً رد شد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اگر چنین چیزى صورت مى‌گرفت، مفهومش این بود که علما و مراجع، حق ندارند درباره ایران نظرى بدهند، زیرا از قبیل: دخالت یک کشور بیگانه در امور داخلى ایران است؛ آن‌ها نمى‌توانند از افراد خود کسى را به مجلس بفرستند یا علماى قم در خبرگان و شوراى نگهبان دخالت کنند، چراکه تعلق به یک کشور دیگر دارند نه کشور ایران و نیز ائمه جمعه و مسئولین سیاسى عقیدتى و قضات و اساتید دانشگاه هیچ کدام نمى‌توانستند از حوزه علمیه قم انتخاب شوند، چون جزء کشور ایران نبودند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: اگر مردم قم مى‌خواستند به تهران و اصفهان و مشهد بروند باید گذرنامه بگیرند و مردم قم نمى‌توانستند از آب و برق و گاز سراسرى استفاده کنند، چون یک کشور بیگانه‌اند؛ عجب پیشنهاد خطرناکى بود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: متأسفانه اخیراً زمزمه این سخن از سوى بعضى شنیده شد که هرگز حمل بر اغراض و سوء نیت نمى‌کنیم، بلکه صرفاً ناآگاهى بوده است ولى در فضاى مجازى به آن دامن زده‌اند.

وی با اشاره به نقش مرجعیت در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: ما برخلاف این‌گونه حرف‌ها مى‌گوییم مرجعیت تعلق به تمام جهان اسلام و شیعه دارد و مى‌تواند مصالح و منافع و خطرات آن‌ها را گوشزد کند؛ هنگامى که به ما مى‌گفتند چرا در امر بحرین و سوریه و یمن دخالت مى‌کنید مى‌گفتیم مرجعیت مرز خاصى ندارد؛ مقلدین ما در تمام این کشور‌ها هستند و ما حق داریم مصالح آن‌ها را تذکر دهیم و در نگرانى‌هاى آن‌ها نگران باشیم؛ این عقیده کجا و عقیده واتیکان شدن قم کجا!

این مرجع تقلید در پایان عنوان کرد: ما به همین دلیل بار‌ها به مسئولین محترم تذکر داده‌ایم که به قم به عنوان یک شهر معمولى نگاه نکنند، زیرا تعلق به تمام جهان اسلام دارد، آبروى آن آبروى جهان تشیع است؛ در سال پانزده میلیون نفر به زیارت کریمه اهل‌بیت (س) و مسجد جمکران مى‌آیند، حوزه علمیه قم که به تمام شهرهاى داخل کشور و مناطق زیادى از خارج کشور عالم و مبلّغ مى‌فرستد در جهان اسلام از نظر جمعیت و کیفیت بى‌نظیر است؛ باید به این امور توجه داشت و إن شاء الله این مرکز اسلامى و شیعى همیشه آبرومند باشد نه یک کشور مستقل.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیغرضمرضتفرقهواتیکانقمایت الله مکارم

تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

در دیدار فرماندهان نیروی زمینی ارتش مطرح شد؛ تجلیل فرمانده معظم کل قوا از مواضع وحدت‌آفرین فرمانده ارتش

 به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان نیروی زمینی، با تحسین کارآمدی و تجارب ارزشمند پرسنل قدیمی ارتش و ابراز امیدواری درباره آینده درخشان جوانان آن، بر استمرار پیشرفت و افزایش […]

به گزارش  پایگاه خبری علت  به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان نیروی زمینی، با تحسین کارآمدی و تجارب ارزشمند پرسنل قدیمی ارتش و ابراز امیدواری درباره آینده درخشان جوانان آن، بر استمرار پیشرفت و افزایش توان ارتش تأکید و خاطرنشان کردند: پیشرفت‌ها باید همچنان ادامه پیدا کند تا ارتشِ فردا از ارتش امروز بهتر، قوی‌تر، کارآمدتر و انقلابی‌تر باشد.

در این دیدار که به‌مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان ارتش تأکید کردند: از شما جوانان عزیز می‌خواهم همه ابتکارات، تلاشها و ظرفیت‌های انسانی خود را برای پیشبرد و اعتلاء ارتش بکار اندازید.

فرمانده کل قوا همچنین با تجلیل از مواضع انقلابی و وحدت‌آفرین امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، افزودند: آقای سرلشکر موسوی در عین دلبستگی سازمانی و پایبندی عاطفی به ارتش که حفظ و تأکید بر آن لازم است، سخنان بسیار خوبی در خصوص اتحاد نیروهای مسلح بیان کردند که این سخنان نشان‌دهنده عقل مدیریتی و صفای باطنی است و ارتش را در چشم مردم بیش از پیش ارزشمند می‌کند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتثالیرهبر انقلابفرماندهارتشنیروی زمینی ارتشنیروهای مسلح

تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

آخرین اخبار از حمله سه کشور به سوریه و واکنش ها؛ مسکو: حدود ۱۰۰ موشک کروز و هوا به زمین به سوریه شلیک شد؛ پدافند هوایی ارتش سوریه اغلب موشک‌ها را منهدم کرد / تلویزیون سوریه: ۱۳ موشک مهاجمان ساقط شد؛ حمله به فرودگاه دمشق کذب است

پایگاه خبری علت :وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: پدافند هوایی ارتش سوریه اغلب موشک‌ها را منهدم و از برخورد آن با اهداف از پیش تعیین شده ممانعت کرده است. به گزارش «انتخاب»، وزارت دفاع روسیه در واکنش به حملات تجاوزکارانه ائتلاف غربی به سوریه اعلام کرد: در حمله بامداد امروز، مهاجمین جمعا حدود ۱۰۰ موشک […]

پایگاه خبری علت :وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: پدافند هوایی ارتش سوریه اغلب موشک‌ها را منهدم و از برخورد آن با اهداف از پیش تعیین شده ممانعت کرده است.

به گزارش «انتخاب»، وزارت دفاع روسیه در واکنش به حملات تجاوزکارانه ائتلاف غربی به سوریه اعلام کرد: در حمله بامداد امروز، مهاجمین جمعا حدود ۱۰۰ موشک کروز و هوا به زمین شلیک کرده‌اند.

بنابر این گزارش، در این حمله دو کشتی جنگی آمریکا و دستکم یک بمب‌افکن آمریکایی مشارکت داشته‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: پدافند هوایی ارتش سوریه اغلب موشک‌های مهاجم را هدف قرار داده و از برخورد آن‌ها با اهداف تعیین‌شده ممانعت کرده است.

این بیانیه می افزاید: ارتش سوریه برای هدف قرار دادن این موشک‌ها از سامانه‌های پدافندی اس-۱۲۵، اس-۲۰۰، بوک و سام ۶ استفاده کرده است.

تلویزیون سوریه: ۱۳ موشک مهاجمان ساقط شد

همچنین تلویزیون سوریه از مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های شلیک شده در استان حمص خبر داد و هدف قرار گرفته شدن فرودگاه دمشق را تکذیب کرد.

به گزارش «انتخاب»، تلویزیون سوریه دقایقی پس از آغاز حمله سه‌جانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه به نقاطی نظامی در سوریه،‌ از مقابله پدافند هوایی با این تهاجم خبر داد.

تلویزیون سوریه ضمن اعلام اینکه وضعیت در استان‌های حسکه (شمال شرق)‌، لاذقیه (شمال غرب)، طرطوس (غرب) و حلب (شمال) آرام و طبیعی است از مقابله با موشک‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس در استان حمص خبر داد.

تلویزیون الاخباریه ضمن اعلام اینکه با چندین موشک کروز و تام‌هاوک در آسمان دمشق مقابله شده است، هدف گرفته شدن فرودگاه بین‌المللی دمشق و همچنین هدف قرار گرفته شدن مرکز پژوهش‌های علمی در مصیاف (در حماه) را تکذیب کرد.

بنا بر این گزارش، پدافند هوایی سوریه با حملات به نقاطی در استان حمص نیز مقابله کرده و تلویزیون این کشور اعلام کرد که  تا این لحظه (تنظیم خبر) با تجاوز سه‌گانه آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی مقابله شده و هیچ خسارتی در استان حمص ایجاد نشده است.

به گفته این شبکه سوری، تا این لحظه (تنظیم خبر) ۱۳ موشک مهاجم در منطقه الکسوه ساقط شده است و از جمله نقاطی که هدف گرفته شده، مرکز پژوهش‌های «برزه» است.

تلویزیون رسمی سوریه همچنین اعلام کرد که این «تجاوز سه گانه [آمریکا، انگلیس و فرانسه] نقض آشکار قانون بین‌الملل و نشان‌دهنده بی‌اعتنایی کشورهای متجاوز به قانون بین‌الملل است. سوریه با همان عزمی که با تروریسم مقابله کرد با این تجاوز سه‌جانبه نیز مقابله خواهد کرد. آمریکا و محور حامی تروریسم که مدعی حمایت قوانین بین‌الملل هستند، بار دیگر این قوانین را زیر پا گذاشتند.

به گفته این رسانه سوری با بیان اینکه «سرنوشت تجاوز سه گانه شکست است و نمی‌تواند مزدوران تروریست خود در سوریه را نجات بدهد»، اعلام کرد که رسانه‌های حامی تروریسم تلاش می‌کنند تجاوز سه‌جانبه را عملی قهرمانانه معرفی کنند اما هدف اصلی آنان ضربه‌زدن به استقامت سوری‌هاست.

ساعتی پیش، بامداد امروز شنبه (۲۵ فروردین) دونالد ترامپ خبر از آغاز حملات مشترک آمریکا ، انگلیس و فرانسه به نقاطی نظامی در سوریه داد و اعلام کرد که او از این دو کشور تشکر می‌کند.

ائتلاف حامی دمشق: سوریه پیش از حمله، مراکز هدف قرار گرفته شده آمریکا و متحدانش را خالی کرده بود

یک مقام ارشد وابسته به ائتلاف حامی دولت سوریه خبر داد که به دنبال هشدار اولیه روسیه، دمشق چند روز قبل مراکزی که بامداد روز شنبه توسط آمریکا و متحدانش هدف قرار گرفت را خالی کرده بود.

به گزارش «انتخاب»، در ادامه انتشار خبرها درباره حملات آمریکا، فرانسه و انگلیس به چندین هدف در خاک سوریه، یک مقام ارشد نزدیک به ائتلاف حامی دولت بشار اسد در مصاحبه با رسانه غربی از هشدار اخیر روسیه به دمشق برای خالی کردن برخی مناطق خبر داد.

طبق گزارش رویترز، یک مقام ارشد ائتلاف منطقه‌ای حامی دمشق خبر داده که چند روز قبل و به دنبال هشدار اولیه روسیه، دولت سوریه و متحدانش مراکزی که امریکا، فرانسه و انگلیس در حملات بامداد امروز هدف قرار دادند را تخلیه و خالی کرده بودند.

این مقام که نام و ملیت او اشاره‌ای نشده، گفت: «ما حمله( آمریکا، فرانسه و انگلیس) را جذب کردیم. ما پیشاپیش از سوی روس‌ها هشدار دریافت کرده بودیم و چند روز قبل همه پایگاه‌های نظامی تخلیه شده بودند».

این مقام افزود: «ما در حال ارزیابی خسارت‌های مادی (حملات آمریکا و متحدانش به سوریه) هستیم».

بامداد امروز به بهانه حملات ادعایی شیمیایی در دومای سوریه، امریکا، فرانسه و انگلیس به برخی مناطق این کشور حملات موشکی کردند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیروسیه موشک جنگ حمله ائتلاف

تاريخ : چهار شنبه 25 فروردين 1397 | 22:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

گزینه‌های نهایی شهرداری تهران مشخص شدند/ تعیین تکلیف محسن هاشمی تا یکشنبه

پایگاه خبری علت :یک مقام مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، با بیان اینکه محسن هاشمی رفسنجانی جزء گزینه‌های شهرداری تهران است، گفت:‌قرار است تا روز یکشنبه تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد و موضوع اعلام شود. وی ادامه داد: فعلاً این موضوع مطرح شده که نباید کسی از شورا خارج شود؛ البته این دعوا بخشی […]

پایگاه خبری علت :یک مقام مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، با بیان اینکه محسن هاشمی رفسنجانی جزء گزینه‌های شهرداری تهران است، گفت:‌قرار است تا روز یکشنبه تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد و موضوع اعلام شود.

وی ادامه داد: فعلاً این موضوع مطرح شده که نباید کسی از شورا خارج شود؛ البته این دعوا بخشی برای آینده است چرا که معتقد هستند اگر هاشمی وارد شهرداری شود، شاید بخواهد برای  ریاست جمهوری آماده شود.

وی با بیان اینکه مخالفان در شورا با آقای هاشمی چند دسته هستند،‌گفت: عده‌ای از سر دلسوزی مخالف وی هستند و معتقدند که در شهرداری خراب می‌شود و برخی نیز با خود هاشمی مخالف هستند.

وی با اشاره به اینکه هاشمی بدش نمی‌آید وارد شهرداری شود و انگیزه این کار را دارد، گفت:‌هاشمی برنامه هم برای شهرداری دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی،‌ رفع معضل پسماند و رفع مشکلات بافت‌های فرسوده از جمله برنامه‌هایی است که باید شهردار آینده تهران داشته باشد و اگر کسی بتواند این کارها را انجام دهد شورای پنجم دستاورد خوبی خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر گزینه‌های اصلی هاشمی، افشانی و انصاری‌لاری، حناچی و تقی زاده خامسی هستند البته اگر هاشمی از گردونه خارج شود دوباره معادلات به هم می‌خورد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هاشمی ۱۰ رأی موافق برای شهردار شدن دارد که البته اگر برنامه‌های خود را ارائه دهد ممکن تغییر در تعداد آرایش ایجاد شود.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشهرداری هاشمیانتخاب

تاريخ : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | 22:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رهبرمعظم انقلاب اسلامی: رد پای بیگانه در مسائل اخیر بازار ارز مشهود است

پایگاه  خبری علت :رهبرمعظم انقلاب اسلامی با اشاره به مسائل اخیر در بازار ارز، فرمودند: هنگامی که در این مسائل دقت بیشتری می‌شود، رد پای بیگانه و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها مشهود است. به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای،  رهبر معظم انقلاب اسلامی […]

پایگاه  خبری علت :رهبرمعظم انقلاب اسلامی با اشاره به مسائل اخیر در بازار ارز، فرمودند: هنگامی که در این مسائل دقت بیشتری می‌شود، رد پای بیگانه و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها مشهود است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای،  رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات، مجموعه وزارت را برآمده از انقلاب و فرزندان امام و انقلاب خواندند و با تأکید بر لزوم حرکت انقلابی و انقلابی ماندنِ صد درصدِ وزارت اطلاعات، با اشاره به ابعاد گوناگون جنگ اطلاعاتی جبهه وسیع دشمنان با نظام اسلامی، گفتند: یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، «نفوذ و تأثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسئولان» و «تغییر باورهای مردم» است که در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاه‌ها، باید تهاجم نیز انجام، و از هرگونه غفلت و ساده‌اندیشی جداً پرهیز شود.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با اشاره به حلول ماه شعبان، این ماه را همچون ماههای رجب و رمضان، بستری مناسب برای ارتباط بیشتر با خدا و انس با قرآن و استفاده از دعاهای پرمضمون وارده و معرفت اندوزی برشمردند و با اشاره به شکل‌گیری وزارت اطلاعات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزودند: مجموعه اطلاعاتی از ابتدا، سالم و خالص تشکیل شد و تاکنون نیز به همین صورت باقی مانده و امتحان‌های خوبی پس داده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه آحاد وزارت اطلاعات پدید آمده‌ی انقلاب و فرزندان امام و انقلاب هستند، خاطرنشان کردند: بر همین اساس وزارت اطلاعات و همه کارکنان آن باید همواره صد درصد انقلابی بمانند و انقلابی حرکت کنند.

ایشان، وزارت اطلاعات را تابع سیاست‌های نظام دانستند و گفتند: در همه جای دنیا، دستگاه‌های اطلاعاتی تابع سیاست‌های نظامِ حاکم بر کشورها هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه چارچوب سیاستهای نظام جمهوری اسلامی را امام(ره) مشخص کرده و این چارچوب براساس وصیت نامه و فرمایشات ایشان شکل گرفته است، خاطرنشان کردند: در این چارچوب، رهبری هم بخشی از نظام است و نه خودِ نظام.

ایشان با تأکید بر اینکه هرگونه جناح‌بازی در وزارت اطلاعات گناه است، گفتند: در وزارت اطلاعات یک جناح وجود دارد و آن، جناحِ انقلاب است.

رهبر انقلاب اسلامی، همه اجزاء وزارت اطلاعات را به مطالعه دقیق وصیت نامه و فرمایشات امام(ره) توصیه مؤکد کردند و گفتند: باید همه بخشها و بدنه وزارت با مبانی و اصول انقلاب کاملاً آشنا باشند و در این چارچوب، انقلابی عمل کنند.

ایشان در ادامه سخنان خود به جنگ بزرگ و پیچیده جبهه مقابل با نظام جمهوری اسلامی اشاره کردند و افزودند: ما در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم که یک طرف آن، نظام جمهوری اسلامی و طرف دیگر آن، جبهه وسیع و قدرتمندی از دشمنان است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سرویس‌های جاسوسی طرف مقابل را محور اصلی این رویارویی دانستند و گفتند: دستگاه‌های اطلاعاتی جبهه مقابل به رغم همه امکانات خود، تا بحال نتوانسته اند هیچ غلط مهمی انجام دهند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: البته اگر در این جنگ دچار غفلت شویم مغلوب خواهیم شد و اگر دچار ساده اندیشی شویم ضربه خواهیم خورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس با اشاره به ابعاد این جنگ پیچیده اطلاعاتی، گفتند: در این جنگ، شیوه‌ها و روش‌های مختلفی در دستور کار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغییر محاسبات تصمیم گیران» و «تغییر باورهای مردم» تا «ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی» و «ایجاد آشفتگی‌های امنیتی».

ایشان با اشاره به مسائل اخیر در بازار ارز، افزودند: هنگامی که در این مسائل دقت بیشتری می‌شود، رد پای بیگانه و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها مشهود است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: باید در این جنگ و در مقابل برنامه‌های جبهه مقابل ایستاد و برای غلبه بر دشمن، علاوه بر دفاع باید برنامه تهاجم نیز داشت به گونه‌ای که زمین بازی بوسیله دستگاه اطلاعاتی ما تعیین شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برنامه ریزی بلندمدت با پیش بینی رویدادهای آینده و تحلیل و بررسی دقیق اطلاعات را یکی از راههای مقابله مجموعه اطلاعاتی کشور با طراحی جبهه مقابل برشمردند.

ایشان یکی دیگر از راه‌های مقابله با تهاجم جبهه مقابل را جدی گرفتن موضوع نفوذ دانستند و افزودند: فردی که می‌خواهد در نظام جمهوری اسلامی، امانت‌دار کشور و مردم باشد باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچک‌ترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاهها نیز موظف به عمل براساس نظر وزارت اطلاعات هستند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، دستگاه‌های اطلاعاتی کشور را به همکاری، هم‌افزایی و رقابت حرفه‌ای توصیه کردند.

ایشان همچنین به موضوع «مبارزه با فساد» اشاره کردند و گفتند: باید موضوع مبارزه با فساد بسیار جدی گرفته و با شریان‌های اصلی آن مقابله شود، زیرا فساد موجب انهزام و شکسته شدن روحی و روانی افراد و جامعه می شود.

رهبر انقلاب اسلامی، فساد را در بسیاری از موارد ناشی از روحیه زیاده‌طلبی و اشرافی‌گری و تجمل‌پرستی دانستند و خاطرنشان کردند: اینکه امام بزرگوار بارها بر حفظ زیّ طلبگی و داشتن زندگی ساده و معمولی مسئولان تأکید داشتند، به همین علت بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مسئولان در نظام اسلامی نمی‌توانند این تصور را داشته باشند که چون مسئولان در کشورهای دیگر از امکانات گوناگون برخوردارند، پس در نظام اسلامی نیز چنین مواردی مباح است.

ایشان تأکید کردند: در جمهوری اسلامی ما با نام اسلام به‌دنبال حکومت پیامبر اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) هستیم، بنابراین باید با روحیه اشرافی‌گری و شهوترانی به شدت مقابله شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان خطاب به کارکنان وزارت اطلاعات گفتند: سلام من را به آحاد مجموعه وزارت در سراسر کشور و به خانواده‌های خود برسانید و بدانید که بخش مهمی از ثواب کارها و فعالیت ها متعلق به همسران شما است زیرا این کارها و فعالیت ها نتیجه همکاری و تحمل زحمات از سوی آنان است.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات با بیان گزارشی از فعالیت‌ها و رویکردهای این وزارتخانه، گفت: آمادگی همه سربازان گمنام را برای مقابله با ایادی نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار، صهیونیسمِ جنایت‌کار و آل سعودِ کودک‌کش و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی تا آخرین قطره خون خود اعلام  می‌کنیم.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرهبریارز بیگانه ردپا

تاريخ : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | 21:55 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

قاسمی در نشست خبری: حمله به سوریه خلاف موازین بین المللی است/ ایجاد شکاف در مذاکرات آستانه از اهداف کلان تجاوز به سوریه است

 به نقل از خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اصحاب رسانه برگزار شد. قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه هفته گذشته مقامات آمریکایی و اروپایی درباره بحث بازرسی‌ها و برنامه موشکی ایران به […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اصحاب رسانه برگزار شد.

قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه هفته گذشته مقامات آمریکایی و اروپایی درباره بحث بازرسی‌ها و برنامه موشکی ایران به توافق رسیدند؛ موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد این توافق یکسویه چیست؟، گفت: از تعداد نشست اروپایی‌ها اطلاع ندارم، اما برجام یک موضوعی است که مورد توافق قرار گرفته و مشخص است.

وی ادامه داد: مطالبی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود گمانه زنی است و ما هیچ اطلاع رسمی در این مورد نداریم و تا آن زمان هیچ اظهار نظری نمی‌کنیم.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: بهرام قاسمیسخنگوی وزارت خارجهپاتوق پرتقالی موضعجنگاسراییل سوریه

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 27 فروردين 1397 | 20:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متجاوز در آسمان حمص

 به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون الاخباریه سوریه از مقابله پدافند هوایی سوریه با چند موشک در حریم هوایی حمص خبر داد. این شبکه تلویزیونی، تصاویری از مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های شلیک شده به سوی فرودگاه الشعیرات در حمص منتشر کرد. ارتش سوریه تعداد موشک‌های شلیک شده به سوی […]

به گزارش پایگاه  خبری علت به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون الاخباریه سوریه از مقابله پدافند هوایی سوریه با چند موشک در حریم هوایی حمص خبر داد.

این شبکه تلویزیونی، تصاویری از مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های شلیک شده به سوی فرودگاه الشعیرات در حمص منتشر کرد. ارتش سوریه تعداد موشک‌های شلیک شده به سوی حمص را ۹ فروند اعلام کرد. همه این موشک‌ها در آسمان منهدم شدند.

خبرنگار العالم از دمشق نیز گزارش داد که فرودگاه نظامی الضمیر در حومه دمشق هم از اهداف تجاوز اخیر بوده است. خبرنگار العالم از پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز منطقه اشغالی جولان خبر داد.

واحد رسانه‌ای حزب اللهِ لبنان اعلام کرد پدافند هوایی ارتش سوریه سه موشکی را که به سمت فرودگاه الضمیر در شمال شرق دمشق شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز به نقل از رسانه‌ای سوریه اعلام کرد، هیچ گونه خسارتی به دو فرودگاه نظامی «الشعیرات» و «تی ۴» وارد نشده است و پدافند هوایی سوریه همه موشک‌های شلیک شده شده به سوی این دو فرودگاه را رهگیری و منهدم کرده است.

این شبکه همچنین از شنیده شدن صدای ۴ انفجار در منطقه البقاع لبنان همزمان با شلیک موشک‌ها به سوی فرودگاه الشعیرات خبر داد.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد، اریک پاهون، سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌های مربوط به حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات در حمصِ سوریه گفت: «در حال حاضر آمریکا هیچ فعالیت نظامی در آن منطقه ندارد. ما جزئیات بیشتری برای ارائه نداریم.»

گزارش خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد در پی گزارش تلویزیون سوریه از وقوع حمله موشکی در حریم هوایی شهر حمص، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: «از چنین اتفاقی مطلع نیستم.»

انتهای پیام/

پدافند هوایی سوریه تمامی ۹ موشک متجاوز به آسمان حمص را سرنگون کرد


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی حمص سوریه تجاوزپدافند هوایی سوریه پدافند سوریه

تاريخ : سه شنبه 28 فروردين 1397 | 14:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

عامل اصلی توسعه موشک‌های یمن چیست؟/ خدمتی که حزب بعث به انصارالله کرد! +تصاویر

به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دولت‌های متجاوز به یمن از جمله عربستان و امارات متحده عربی به سختی می‌توانند این واقعیت که روز به روز بیشتر روشن می‌شود را هضم کنند، واقعیتی که نشان می‌دهد حدود سه سال محاصره و موشک‌باران و گرسنه نگه داشتن ملت یمن برای […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دولت‌های متجاوز به یمن از جمله عربستان و امارات متحده عربی به سختی می‌توانند این واقعیت که روز به روز بیشتر روشن می‌شود را هضم کنند، واقعیتی که نشان می‌دهد حدود سه سال محاصره و موشک‌باران و گرسنه نگه داشتن ملت یمن برای شکستن اراده مبارزان پابرهنه فایده‌ای نداشته و آنها از هر وسیله ابتدایی برای مقابله با جنگ تحمیل شده ضد کشور فقیر خودشان استفاده می‌کنند. این واقعیت به مذاق ریاض و ابوظبی و سایر متحدانشان خوش نیامده است و به همین علت تلاش دارند از طریق ادعای مداخله ایران بر آن سرپوش بگذارند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی جنگیمن موشک محاصره موشکباران

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 7 فروردين 1397 | 17:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
وزیر ارتباطات: برخی از مراکز داده کشور با حمله‌ی سایبری مواجه شدند

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرگزاری تسنیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیت خود آورده است: امشب برخی مراکز داده کشور با حمله سایبری مواجه شده اند. تعدادی از مسیر یابهای کوچک به تنظیمات کارخانه‌ای تغییر یافته‌اند . مرکز ماهر با یاری رساندن به این مراکز داده حمله را کنترل و و […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرگزاری تسنیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیت خود آورده است:

امشب برخی مراکز داده کشور با حمله سایبری مواجه شده اند. تعدادی از مسیر یابهای کوچک به تنظیمات کارخانه‌ای تغییر یافته‌اند . مرکز ماهر با یاری رساندن به این مراکز داده حمله را کنترل و و در حال اصلاح شبکه های آنان و برگردادندن وضعیت به حالت طبیعی است.

تلاش‌ها برای نا امن جلوه دادن ها یک فرصت برای اصلاح اشکال‌هاست.

آذری جهرمی در دومین توئیت خود دامنه این حملات را فراتر از ایران اعلام کرده و ادامه داده است: منشا حملات در دست بررسی است.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی حمله سایبری حمله ی سایبری داده

تاريخ : شنبه 18 فروردين 1397 | 17:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

کالاهای مورد استفاده نمایندگان، ایرانی است یا خارجی؟

پایگاه خبری علت :با توجه به اینکه سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است، اکثر نمایندگان بر این باورند که عملکرد مسئولان و میزان استفاده آن‌ها از کالای ایرانی در حمایت مردم از کالاهای ساخت داخل کشور موثر است. مردم به مسئولین نگاه می‌کنند و می‌سنجند که […]

پایگاه خبری علت :با توجه به اینکه سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است، اکثر نمایندگان بر این باورند که عملکرد مسئولان و میزان استفاده آن‌ها از کالای ایرانی در حمایت مردم از کالاهای ساخت داخل کشور موثر است. مردم به مسئولین نگاه می‌کنند و می‌سنجند که چه میزان آن‌ها به استفاده از کالای ایرانی پایبند هستند و در جهت عملی کردن شعار سال گام بر می دارند.

ایسنا در گفت‌وگو با تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درباره میزان استفاده آنها از کالاهای ایرانی پرسید، که نمایندگان پاسخ‌های جالبی دادند. مشروح این گفت‌وگوها در زیر می‌آید.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینمایندگان مجلس ملتخانه ی ملت کالای ایرانی حمایت

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 18 فروردين 1397 | 17:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

موافقت رهبرانقلاب با کناره‌گیری آیت الله جنتی از امامت جمعه تهران

به گزارش  پایگاه خبری علت  به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت­‌الله احمد جنتی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت الله خامنه‌ای در طول این مدت، درخواست کناره‌گیری از امامت جمعه تهران را […]

به گزارش  پایگاه خبری علت  به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت­‌الله احمد جنتی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت الله خامنه‌ای در طول این مدت، درخواست کناره‌گیری از امامت جمعه تهران را مطرح کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی با این درخواست موافقت کردند.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی رهبر معظمجنتیامامت جمعهنیروی جوان

تاريخ : شنبه 21 اسفند 1397 | 16:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

جهانگیری در واکنش به انتصاب بولتون: فردی که حقوق‌بگیر منافقین بوده فکر می‌کند ملت ایران با تهدیداتش جا می‌زنند

پایگاه خبری علت :معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به نقش ایران در تامین امنیت و آرامش منطقه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای خود امنیت، آرامش و ثبات می‌خواهد، بلکه تلاش زیادی دارد که این آرامش و امنیت به همه کشورهای منطقه باز گردد. برای این موضوع نیز هزینه‌هایی پرداخت کرده و می‌کند. […]

پایگاه خبری علت :معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به نقش ایران در تامین امنیت و آرامش منطقه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای خود امنیت، آرامش و ثبات می‌خواهد، بلکه تلاش زیادی دارد که این آرامش و امنیت به همه کشورهای منطقه باز گردد. برای این موضوع نیز هزینه‌هایی پرداخت کرده و می‌کند.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری ظهر سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های کشاورزی و عمرانی شهرستان شهریار با اشاره به وضعیت منطقه خاورمیانه، اظهار کرد: ما در منطقه‌ای حساس و متلاطم قرار داریم که در آن درگیری و خونریزی است و متاسفانه کشورهای اسلامی با گروه‌های تکفیری و جنگ‌هایی روبرو شده‌اند و خون مسلمانان در حال ریخته شدن است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیجهانگیریبولتونمنافق

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 7 فروردين 1397 | 16:53 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

توافق آمریکا، عربستان و امارات بر سر نشست‌های مشترک ضد ایرانی

  به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفیددر یک گزارش اعلام کرد که مشاوران امنیت ملی آمریکا، عربستان و امارات متحده عربی اخیرا برای برگزاری جلسات منظم برای مقابله با آنچه به ادعای آن‌ها نفوذ مخرب ایران است، موافقت کردند. کاخ سفید در این گزارش ضمن اشاره به دیدار روز جمعه مشاوران امنیت ملی […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفیددر یک گزارش اعلام کرد که مشاوران امنیت ملی آمریکا، عربستان و امارات متحده عربی اخیرا برای برگزاری جلسات منظم برای مقابله با آنچه به ادعای آن‌ها نفوذ مخرب ایران است، موافقت کردند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: آمریکااماراتعربستانایرانضد ایرانیپاتوق پرتقالینشست ضد ایرانیتوافق

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 7 فروردين 1397 | 16:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 45 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن