داشتن دست هایی زیبا ( یک موجودی مهم و غیر قابل اغماض برای خانم ها) مشروط بر داشتن ناخن هایی زیباست. توصیه های ما، چند نکتۀ مراقبتی منظم در خانه، برای محافظت و تزیین ناخن های شماست.

 
ناخن های خوش فرم: یادآوری ساختار ناخن
ناخن هم مانند مو، از لایه های کراتین تشکیل شده است، این ماده باعث سختی و استحکام ناخن می شود.

رشد ناخن توسط قالبی که در ریشۀ اش قرار دارد، تضمین شده است. ناخن های دست سریع تر از ناخن های پا رشد می کنند: چیزی حدود 3 تا 4 میلیمتر در ماه.

نکتۀ جالب این که: رشد ناخن های دست "فعال" سریع تر است، یعنی اگر فرد راست دست باشد، ناخن های دست راست رشد بیشتری از ناخن های دست چپ دارند.

ناخن های خوش فرم: قواعد اصلی
بهتر است به جای سوهان آهنی، یا بدتر از آن، قیچی که به ناخن ها آسیب می زند، از سوهان مقوایی استفاده کنید.

یک بار در هفته، از سنگ پا (سنگ پایی مخصوص برای دست داشته باشید) استفاده کنید، این کار باعث از بین رفتن خطوط ناخن می شود و ناخن هایی که به طور طبیعی درخشان شده اند، را برای تان تضمین می کند. همچنین، با مالیدن روغن های مغذی بر روی ناخن ها، مرطوب شان کنید.

ناخن های خوش فرم: لاک زدن
قبل از لاک زدن، در زیر لاک از لایه ای محافظ استفاده کنید؛ در غیر این صورت، ناخن های تان سست می شود و یا رنگ شان به زردی می گراید...

برای پاک کردن لاک، از حلال های ملایم، بدون آستن (خشک کننده) استفاده کنید. بدون توقف و پشت سرهم ناخن های تان را لاک نزنید: بگذارید بین دو بار لاک زدن، چند روز ناخن های تان تنفس کنند.

ناخن های خوش فرم: توجه به ناخن های حساس و شکننده
ناخن های سست، می شکنند یا نصف می شوند... چه باید کرد؟

* قانون شمارۀ یک: تغذیه تان باید خوب و مناسب باشد. اسیدهای آمینه و ویتامین ها برای داشتن ناخن هایی سالم و محکم ضروری اند (می توانید از مکمل های غذایی مخصوص کمک بگیرید)

* قانون شمارۀ دو: با استفاده از دستکش های خانگی هنگام ظرف شستن و باغبانی و استفاده از کرم برای مرطوب کردن، از ناخن های تان محافظت کنید. اغلب محصولاتی که مخصوص دست ها هستند، هم زمان برای تغذیۀ پوست و ناخن طراحی و پیش بینی شده ا ند. از این کرم ها استفاده کنید! هر روز، این کرم ها را بر روی سطح ناخن های تان بمالید.


موضوعات مرتبط: آرایشگری
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیناخنزیباییتغذیهروغن مالیکراتین

تاريخ : یک شنبه 17 اسفند 1393 | 1:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

موهایی که از ابتدا مشکی هستند دارای رنگ دانه های خاصی هستند که باعث شفافیت و متمایز شدن موهای مشکی نسبت به سایرین می شود...

توصیه هایی برای افرادی که رنگ  موهایشان مشکی می باشد :
 موهای مشکی سمبلی از موهای ذاتی و هدیه خداوند به افراد می باشد ، البته لازم به ذکر است که بعضی از بدو تولد موهایی روشن یا خرمایی دارند ولی معمولا اکثر افراد در هنگام تولد با موهای مشکی بدنیا می آیند.
 برای اینکه موهای مشکی خود را زیبا ،شفاف و درخشان کنید به توصیه های گفته شده در این مطلب دقت کنید .

  صفات و خصوصیات  موهای مشکی :

 بعضی افراد دارای موهای صاف ، مجعد ، فرفری ، موج دار با رنگ مشکی  هستند .
 آیا می دانید نگهداری موهای مشکی نیز همانند موهای رنگ شده دشوار می باشد زیرا اگر شامپو یا تقویتی که استفاده می کنید با موهای شما سازگاری نداشته باشد باعث می شود که موهای شما خشک و بد حالت شود .

 موهایی که از ابتدا مشکی هستند دارای رنگ دانه های خاصی هستند که باعث شفافیت و متمایز شدن موهای مشکی نسبت به سایرین می شود ولی بااین تفاوت که در اثر رنگ کردن ، مش کردنهای  مداوم یا استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی نادرست این رنگ دانه ها کم کم حالت اولیه خود را از دست می دهند .

   نگه داری صحیح از موهای مشکی :
 نحوه صحیح شامپو کردن موهایی با رنگ مشکی :
 شما باید موهای خود را با آب ولرم که تا حدی گرم می باشد شستشو دهید زیرا آب سرد یا آبی  که خیلی گرم باشد شفافیت و براق بودن موهای را کاهش می دهد .
 افرادی که دارای موهای مشکی هستند می توانند یک روز در میان یا هر دو روز یک بار به حمام بروند و شامپویی که برای شستشوی موهای خود استفاده می کنید باید با توجه به جنس موی شما باشد اگر موهای شما خشک است نباید از شامپوی  موهای چرب   استفاده کنید زیرا موهای شما را بیش از حدی که خشک است ، شکننده می کند .

 توصیه میکنیم بعد از اینکه موهای خود را در حمام شامپو زدید و آب کشی نمودید ،   یک تقویت کننده مناسب را برای موهای خود انتخاب کنید و در  هفته ،  یک بار موهای خود را با این تقویت کننده در حمام ماساژ دهید .

  اگر موهای شما کوتاه می باشد تقویت کننده مو  را تنها به ریشه موهایتان  ماساژ دهید .
 اما اگر موهایی شما  بلند است بهتر است علاوه بر اینکه تقویت کننده را به ریشه موهایتان می زنید به نوک و انتهای موهایتان نیز بزنید زیرا این کار باعث می شود موهای شما از دو شاخ شدن ، موخوره و ... در امان بمانند .

   بلافاصله بعد از اینکه از حمام خارج می شوید موهای خود را با حرارت داغ ، گرم و مستقیم خشک نکنید .
 اجازه دهید 20 دقیقه از زمانی که از حمام خارج شده اید بگذرد و در این مدت موهای خود را با حوله ای بپوشانید تا کمی از خیس بودن موهایتان کاسته شود .
 هنگامی که می خواهید  از حمام خارج شوید ، آب کشی نهایی موهای خود را با آب سرد انجام دهید زیرا این عمل شما باعث می شود که موهایتان شفاف شود .

 هنگامی که موهایتان خشک است و هیچ گونه رطوبتی  را حس نمی کنید ، از کلیه مواد بهداشتی  که نام  استفاده جهت موهای خشک  بر روی آنها درج شده است ، اجتناب کنید .

  اگر موهای شما آسیب دیده و حساس هستند حتما از سرم های  تقویت کننده استفاده کنید تا موهایتان بیش از این ضعیف نشوند .
 هفته ای یک بار هنگام خروج از حمام موهای خود را با چند قطره سرکه سفید شستشو دهید تا از موخوره ،ریزش موهایتان ممانعت کنید .

   نگهداری از موهای مشکی :
 جهت نگهداری از موهای مشکی پیش نهاد می کنیم هفته ای یک بار  ماسک تقویتی به موهای خود بگذارید.
 مانند :
 روغن بادام ، روغن زیتون ، و ...
 اجازه دهید این ماسک های تقویتی به مدت نیم ساعت بر روی موهای شما باشند .
 برای تاثیر گزاری و جذب  بیشتر  بهتر است موهای خود را با یک حوله گرم بپوشانید  و در نیم ساعتی که زمان دارید مدام موهایتان را ماساژ دهید تا کاملا تمام نقاط مو را پوشش دهید و  سپس آنها را با آب ولرم شستشو دهید .

   اگر می خواهید موهای خود را رنگ کنید ولی  موهای مشکی  و ذاتی خود را نیز دوست دارید پیشنهاد می کنیم از مش ، هایلایت استفاده کنید زیرا باعث می شود در عین اینکه موهای مشکی شما حفظ شده است از تکراری و یکنواختی نیز خارج شوید از دکلره کردن موهایتان در چند نوبت و با فاصله زمانی کوتاه جدا خودداری فرمایید زیرا ریشه مو  استحکام خود را به مرور از دست می دهد و موهایتان شکننده و ضعیف می شوند  .

آرایشیک


موضوعات مرتبط: آرایشگری
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیموموی مشکیخدادادیتقویت مو

تاريخ : پنج شنبه 2 بهمن 1393 | 1:43 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

موی چتری میتواند تفاوتهای زیادی را در قیافه بوجود آورد ممکن است به صورت کسی بیاید یا اینکه خیلی زشت شود . ولی خوشبختانه شما می توانید پیش از کوتاه کردن موهایتان بر اساس مدل صورت و اندازه پیشانی خود پی ببرید که این مدل مو به شما می آید یا خیر؟

 

هرچند که  موهای چتری کاملا” صاف شاید فقط برای برخی مدل صورتها مناسب باشد ولی بطور معمول موهای چتری مدل دار به بیشتر صورتها می آید. پس از اینکه  در مورد مدل چتری هایتان بیاندیشید باید در مورد قد چتری ها و  اندازه ضخامت آنها نیز تصمیم بگیرید.

دستورالعمل:

به آینه نگاه کنید و موهایتان را با هدبند بالا جمع کنید.به خط رویش موهایتان توجه کنید . اگر خط رویش موهای شما خیلی کم پشت و نامرتب است ، موهای چتری می تواند این عیب را کاملا” بپوشاند و احتمالا” تغییر بسیار خوبی در چهره شما ایجاد می کند.

به اندازه پیشانی خود توجه کنید .یکی از مزایای موهای چتری این است که می تواند پیشانی های بیش از حد بلند را پنهان کند اما اگر پیشانی شما کوتاه است باید خیلی دقت کنید زیرا موهای چتری باعث می شود که پیشانی شما از آنچه که هست کوتاهتر به نظر برسد . اگر پیشانی شما کوتاه است به احتمال زیاد موهای چتری صاف به شما نمی آید و موهای چتری بلند و حالت داریکطرفه برای شما مناسب تر است.


موضوعات مرتبط: آرایشگری
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمومدل موصورتموی چتریآرایشزیبایی

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 22 آبان 1393 | 1:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

به گزارش آلامتو به نقل از مجله زیبایی ؛ شما هیچ‌گاه نباید از اهمیت ابروها در زیبایی چهره غافل شوید. ابروهای زیبا، زیبایی‌های صورت شما را جلوه‌گر کرده و اجزای صورتتان را تحسین برانگیزتر می‌کند! ابروی مناسب چهره، شما را جذاب‌تر هم می‌کند! با توجه به اینکه، هر مدل ابرویی برای همه صورت‌ها مناسب نیست و همه مدل ابروها هم برای هر صورتی مناسب نیست، این ۱۵ نکته و ترفند را برای انتخاب ابروهای زیبا و مناسب چهره خود، به‌کار ببرید!


موضوعات مرتبط: آرایشگری
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیابروجذاب

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 10 مهر 1393 | 1:56 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

تقویت مو ها,مو های بلند,تقویت مو

 

تقویت مو های بلند با داروهای خانگی

همیشه زنان و دختران جوان دوست دارند زیبا به نظر برسند و دارا بودن موهای بلند، سالم و ابریشمی به این زیبایی کمک می کند.

1-رزماری: رزماری فقط برای تقویت عطر و طعم در پخت و پز استفاده نمی شود،  بلکه این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدان برای رشد مو نیز است . وجود گوگرد و سیلیس در روزماری مانع ریزش مو و هم چنین جلوگیری از رشد موهای سفید می شود . ما به دو روش می توانیم از رزماری استفاده کنیم ، که اولین روش عبارت است از مخلوط کردن دو قطره از اسانس رزماری با روغن های زیتون ،نارگیل و بادام و سپس قرار دادن آن بر روی پوست سرتان . پس از گذشت ۳۰ دقیقه آن را کامل بشویید .

۲-روغن داغ : با ماساژ سر توسط روغن داغ (ولرم)  ،گردش خون و رشد سلول های پوستی افزایش پیدا می کند . و هم چنین سبب تحریک فولیکول های مو می شود .استفاده از روغن های زیتون ،بادام و نارگیل بسیار توصیه می شود زیرا به این روغن ها هیچ گونه مواد شیمیایی افزوده نشده است و کاملا طبیعی و سالم می باشند .

۳-ترکیب موز ، تخم مرغ ، شیر و عسل : در بازار شامپوهای تقویت کننده بسیاری وجود دارند که بدون شک با مواد شیمیایی پر شده اند و بسیار گران هستند و هم چنین قول نتایج عجیب و غریب می دهند . اما شما می توانید در خانه در عرض چند دقیقه ترکیب بسیار مفیدی را آماده کنید که عبارت است از :یک موز له شده -یک عدد تخم مرغ -سه قاشق غذاخوری شیر -سه قاشق غذاخوری عسل .بعد از مخلوط کردن آن ها ،بر روی پوست سرتان قرار دهید و پس از ۳۰ دقیقه آن را به طور کامل بشویید .
منبع: آرایشیک

 

 

 


موضوعات مرتبط: پزشکیآرایشگری
برچسب‌ها: تقویت موموتقویترزماریبادومعسلموز

تاريخ : یک شنبه 29 تير 1393 | 5:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

در زیر تصاویری از طراحی ناخن به رنگ زرد را مشاهده می کنید که می تواند ایده های خوبی به شما دهد

ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

پرشین وی: لاک های زرد رنگ برای بهار و به خصوص برای تابستان ایده های بسیار خوبی هستند. مدل های مختلف طراحی ناخن با لاک های زرد وجود دارد که می توانید در تابستان امسال امتحان کنید. شما می توانید یکی از سایه رنگ های زرد را انتخاب کرده و آن را با رنگ های دیگر و یا با دیگر سایه رنگ های زرد ترکیب کنید و به گزارش پرشین وی مدل های جدیدی از طراحی ناخن را ابداع کنید.

 در زیر تصاویری از طراحی ناخن به رنگ زرد را مشاهده می کنید که می تواند ایده های خوبی به شما دهد: 

  

ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان   

ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

 ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

 ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

 ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

 ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

 ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

  ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

 ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

 ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

 ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

 ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

 ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

 ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

 ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

 ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

 ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان

 ایده های طراحی ناخن زرد برای تابستان


موضوعات مرتبط: آرایشگری
برچسب‌ها: طراحی ناخنطراحی ناخن برای تابستانطراحی ناخن با رنگ زرد

تاريخ : یک شنبه 8 تير 1393 | 22:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

چه ابرویی از بالا و چه ابرویی را از پایین باید مدل داد؟

خیلی وقتها ممکن است یک ابرو بسیار زیبا برداشته شده و فرم و شکل شیکی داشته باشد اما با همه ی زیباییش در چهره ی ما کاستی احساس می شود و با اینکه ابروی ما تمیز شده ولی احساس اخم و گرفتگی در چهره هنوز احساس می شود که این می تواند مربوط به رعایت نشدن فاصله ی بین چشم و ابرو باشد.

خیلی وقتها ممکن است یک ابرو بسیار زیبا برداشته شده و فرم و شکل شیکی داشته باشد اما با همه ی زیباییش در چهره ی ما کاستی احساس می شود و با اینکه ابروی ما تمیز شده ولی احساس اخم و گرفتگی در چهره هنوز احساس می شود که این می تواند مربوط به رعایت نشدن فاصله ی بین چشم و ابرو باشد.

شما چه از آن دسته افرادی باشید که پس از مراجعه به آرایشگر و تمیز شدن ابرو پس از مدت زمان کوتاهی که دوباره اضافه ی ابروها در خواهد آمد خودشان آنها را تمیز می کنند و یا از جمله افرادی باشید که دوست ندارند ابرویشان را دست دیگری دهند می توانید با دانستن چگونگی فاصله ی چشم و ابرو و رعایت اصول آن پس از تمیز شدن ابروها از زیبایی آنها لذت ببرید به این ترتیب که اگر فاصله ی بین ابروها تا چشم شما کم است بهتر است برداشتن ابروها و مدل دادن به آنها را بیشتر از قسمت زیر ابرو شروع کرده و کمتر بالای آن را خالی کنید بخصوص که اگر نمی خواهید ابرویتان نازک شود تنها کمی برای خط انداختن یک ردیف از بالا کم کنید حال اگر این فاصله بیش از حد خود بود باید این کار را از بالای ابرو انجام دهید که این کاربه کمتر شدن این فاصله کمک خواهد کرد.

گاهی این فاصله کم است و شما هم دوست دارید ابرویتان پهن باشد که بهتر است برای مدل دادن تنها وتنها از زیر ابرو کم کنید وآن هم در حد مدل دادن و بالای آن را زیاد دست نزنید فقط کمی تمیز کنید.

برای دوستانی هم که این فاصله زیاد است و ابروی نازکی دارند نیز توصیه می شود تا حتی الامکان زیر ابروها را زیاد بالا نبرند و این فاصله را بیشتر نکنند و مدل ابرو را از بالای آن دربیاورند.

برای ابروهای نازک با فاصله ی کم پیشنهاد می شود که زیاد به تاج ابرو دست نزنند و انتهای ابرویشان را کاملا تمیز کرده و به سمت بالا مدل دهند تا هم تاج ابرویشان کم و نازک نشود و هم از انتها این فاصله را بیشتر کنند.


موضوعات مرتبط: آرایشگری
برچسب‌ها: ابرو ور داشتن

تاريخ : شنبه 7 تير 1393 | 2:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

چند تکنیک فوق العاده برای پاک نشدن رژ لبوقتی در مهمانی طولانی مدت زنانه شرکت می کنید و دوست دارید که آرایش لبتان مانند لحظه ی اول مهمانی باقی بماند این مطلب را بخوانید.
کد خبر :31529
۱۱:۲۴:۰۰ ش ۱۳۹۳/۰۳/۳۱



بعضی از رژلب‌ها دوام زیادی دارند اما معمولا فرمولاسیون مواد تشکیل‌دهنده آنها بسیار خشک است؛ بنابراین پوست لطیف لب را آزار می‌‌دهند اما ما می‌خواهیم به شما یاد دهیم چگونه از همان رژهای همیشگی استفاده کنید اما دوام آنها را بالا ببرید.
 
یک مداد لب با رنگ طبیعی لب انتخاب کنید یعنی رنگش به گونه‌ای باشد که چندان روی لب جلب توجه نکند و همچون هاله‌ای روی لب بنشیند.با مداد خطوط مرزی لب را کاملا مشخص کنید. علاوه بر اینها داخل لب را نیز با مداد رنگ دهید؛ چرا که این پایه رنگ به نگه داشتن رنگ لب کمک می‌کند. روی همین لایه رژلب بزنید.
 
بعد از زدن رژلب، با مداد خط مرزی بالای لب را پررنگ کنید.
 
با انگشت آرام روی لب‌ها بزنید تا هم رژلب‌های اضافی پاک و هم رنگ لب‌ها یکنواخت شود.
 
کمی پودر پنکیک یا رژگونه روی لب‌ها بزنید تا ماندگاری رژلب را باز هم بیشتر کند.

موضوعات مرتبط: آرایشگری
برچسب‌ها: ماندگاری روی لب

تاريخ : یک شنبه 1 تير 1393 | 1:46 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

آموزش تصویری فر کردن مو در منزل + عکس

شاید مثل بسیاری از دختران داشتن موهای فر زیبا در یک مجلس برای شما هم جذاب و خواستنی باشد. اصلا نگران نباشید، نیازی نیست برای فر کردن موهای خود هزینه زیادی بپردازید. در این مطلب یک روش کاملا ساده و آسان را برای داشتن موهای فر زیبا به شما آموزش میدهیم. حتما امتحان کنید.

 

 

1 -  ابتدا موهای خود را به قسمتهای کوچک تقسیم کرده و هر قسمت را ابتدا کمی با ژل خشک مرطوب کرده و سپس دور انگشت خود لوله کنید. سپس مطابق تصویر موهای لوله شده را به آرامی داخل فویل قرار داده و دو سر فویل را ببندید.

 

 

 

2 - با استفاده از یک اتو موی داغ، هر فویل را به آرامی حرارت داده و این کار را تا انتها ادامه دهید. میزان حرارت لازم برای حالت گرفتن مو بستگی به جنس موهای شما دارد. به طور متوسط برای هر فویل مدت ۵ دقیقه حرارت کافی است.

 

 

 

 

 

3 - اکنون فویلها را به آرامی باز کنید. موهای فر زیبا آماده است تا با گل سر و یا سنجاق زیبا تزئین شود.
 

موضوعات مرتبط: آرایشگری
برچسب‌ها: خودت موهاتو فر کن

تاريخ : شنبه 10 خرداد 1393 | 20:50 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مدل موی شرابی زنانه

مدل موی شرابی زنانه

 

مدل موی شرابی زنانه

مدل موی شرابی زنانه

مدل موی شرابی زنانه

مدل موی شرابی زنانه

مدل موی شرابی زنانه

مدل موی شرابی زنانه

مدل موی شرابی زنانه

مدل موی شرابی زنانه

مدل موی شرابی زنانه

 

 

 


موضوعات مرتبط: آرایشگری
برچسب‌ها: رنگ شرابیموی شرابی

تاريخ : جمعه 2 خرداد 1393 | 1:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

داشتن دست هایی زیبا ( یک موجودی مهم و غیر قابل اغماض برای خانم ها) مشروط بر داشتن ناخن هایی زیباست. توصیه های ما، چند نکته مراقبتی منظم در خانه، برای محافظت و تزیین ناخن های شماست.
 
یادآوری ساختار ناخن
ناخن هم مانند مو، از لایه های کراتین تشکیل شده است، این ماده باعث سختی و استحکام ناخن می شود.
رشد ناخن توسط قالبی که در ریشه اش قرار دارد، تضمین شده است. ناخن های دست سریع تر از ناخن های پا رشد می کنند: چیزی حدود ۳ تا ۴ میلیمتر در ماه.

نکته جالب این که: رشد ناخن های دست “فعال” سریع تر است، یعنی اگر فرد راست دست باشد، ناخن های دست راست رشد بیشتری از ناخن های دست چپ دارند.

 قواعد اصلی
بهتر است به جای سوهان آهنی، یا بدتر از آن، قیچی که به ناخن ها آسیب می زند، از سوهان مقوایی استفاده کنید.
یک بار در هفته، از سنگ پا (سنگ پایی مخصوص برای دست داشته باشید)

استفاده کنید، این کار باعث از بین رفتن خطوط ناخن می شود و ناخن هایی که به طور طبیعی درخشان شده اند، را برای تان تضمین می کند. همچنین، با مالیدن روغن های مغذی بر روی ناخن ها، مرطوب شان کنید.

لاک زدن
قبل از لاک زدن، در زیر لاک از لایه ای محافظ استفاده کنید؛ در غیر این صورت، ناخن های تان سست می شود و یا رنگ شان به زردی می گراید…

برای پاک کردن لاک، از حلال های ملایم، بدون آستن (خشک کننده) استفاده کنید. بدون توقف و پشت سرهم ناخن های تان را لاک نزنید: بگذارید بین دو بار لاک زدن، چند روز ناخن های تان تنفس کنند.

 توجه به ناخن های حساس و شکننده
ناخن های سست، می شکنند یا نصف می شوند… چه باید کرد؟

* قانون شمارۀ یک: تغذیه تان باید خوب و مناسب باشد. اسیدهای آمینه و ویتامین ها برای داشتن ناخن هایی سالم و محکم ضروری اند (می توانید از مکمل های غذایی مخصوص کمک بگیرید)

* قانون شمارۀ دو: با استفاده از دستکش های خانگی هنگام ظرف شستن و باغبانی و استفاده از کرم برای مرطوب کردن، از ناخن های تان محافظت کنید. اغلب محصولاتی که مخصوص دست ها هستند، هم زمان برای تغذیۀ پوست و ناخن طراحی و پیش بینی شده ا ند. از این کرم ها استفاده کنید! هر روز، این کرم ها را بر روی سطح ناخن های تان بمالید.

موضوعات مرتبط: آرایشگری
برچسب‌ها: ناخن لاک زدن

تاريخ : دو شنبه 15 ارديبهشت 1393 | 16:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

بسیاری از خانم‌ها ترجیح مي‌دهند روزانه فقط یک بار و صبح آرایش کنند وآرایش آنها در تمام طول روز حفظ شود. متاسفانه معمولا به ظهر نکشیده آرایش محو یا لک افتاده شده و نیاز به بازسازی اساسی دارد.دانستن نكاتي براي دوام بيشتر آرايش مي‌تواند كمك‌كننده باشد.

 

 بسیاری از خانم‌ها ترجیح مي‌دهند روزانه فقط یک بار و آن هم هنگام صبح آرایش کنند و آرایش آنها در تمام طول روز حفظ شود. متاسفانه معمولا به ظهر نکشیده آرایش محو با کمرنگ، رنگ و رو رفته یا لک افتاده شده و نیاز به بازسازی اساسی دارد. ممكن است در روزهاي عادي سال اين ناپايداري آرايش چندان اذيت نكند اما در روزهاي سال نو كه همه اعضاي خانواده دور هم جمع هستند، خانم‌ها دوست دارند زيباتر از هميشه باشند و در عين حال نمي‌خواهند مدام حواس‌شان به صورت‌شان باشد و به اتاق بروند تا تجديد آرايش كنند بنابراين دانستن نكاتي براي دوام بيشتر آرايش مي‌تواند كمك‌كننده باشد.
1. با مرطوب کردن صورت کرم‌پودر بهتر جذب می‌شود
اگر می‌خواهید کرم‌پودر بزنید اول صورت‌تان را مرطوب كنيد و بگذاريد كرم‌تان جذب شود، اين کار باعث مي‌شود كه كرم پودر در سطح پوست بماند.همچنين  اگر می‌خواهید کرم‌پودر به خوبی روی پوست‌تان بخوابد زير كرم پودر پرايمر بزنيد. پرایمر كرمي است كه مثل بتونه عمل كرده و تمام خطوط و منافذ پوست را پر و سطح پوست راصاف و آماده براي زدن كرم‌پودر مي‌كند و در ضمن باعث دوام بيشتر آرایش روي پوست مي‌شود، بعد پنكیك را با حركات دایره‌ای روی صورت بمالید تا رنگ‌ پوست یکنواخت شود. پس از اتمام كار با يك دستمال نمناك روي صورت‌تان بزنيد تا اضافه‌هاي پنكیك برداشته شود، بهتر است هنگام زدن كرم پودر دهان‌تان را باز كنيد تا قسمت گردن بهتر آرايش شود و خطي باقي نماند.

2. پنکيک آرایش را ثابت می‌کند
پنكیك چون خشك است می‌تواند به پايداري آرايش شما كمك كند، مثلا اگرزير سايه چشم پنكيك بزنيد اصلا سايه‌ تكان نمي‌خورد و همان طرح اولیه خود را حفظ می‌کند، البته پودرهايی هم با نام پودرهای فيكس در بازار وجود دارد كه  مسلما بیشتر از پنکک مي‌تواند آرايش شما را پايدار كند، مثلا اگر به هر دلیل ابروی‌تان خالی شده است ناگزير آن را كشيده‌ايد، مي‌توانيد روي آن پودر فيكس بزنيد تا ماندگارتر شود و مدام مجبور به تجدیدش نباشید.
3. با رنگ‌های مات پف چشم‌ها را بپوشانید
چگونگي زدن سايه مي‌تواند چشم‌ها را درشت‌تر،ریز‌تر و حتی فاصله دو چشم را زیادتر یا کمتر نشان دهد، مثلا سایه‌ای با رنگ روشن چشم‌ها را درشت‌تر نشان خواهد داد یا رنگ‌های مات پف چشم‌ها را می‌پوشاند. البته حواس‌تان باشد بايد طوري اين كار را انجام دهيد كه نگاه جلب توجه كند نه سايه چشمان‌تان.همچنين  برای اینکه رنگ سایه خود را بهتر نشان دهد روي پلك‌ها اول يك لايه پودر بزنيد بعد سايه چشم استفاده کنید و در نهایت روي سايه خط چشم بكشيد. از سايه‌هاي كمرنگ براي رفع گودي چشم استفاده كنيد. يادتان باشد استفاده از سايه تك‌رنگ چشم را كوچك نشان مي‌دهد و ماليدن خط چشم باعث مريض حال نشان دادن فرد مي‌شود.
4. اين روزها سراغ خط چشم برويد
توصیه می‌کنیم دور چشم به جاي مداد چشم از خط چشم‌هاي ضدآب استفاده كنيد تا در طول روز هم  آرايش‌تان كمرنگ يا پاك نشود هم دور چشم‌هاي‌تان تيره نشود. البته اگر چشم‌هاي درشتي داريد چشم‌هاي‌تان را سرمه يا مداد بكشيد زيرا چشم‌ها را بسيار جذاب مي‌كند. مي‌توانيد خط چشم كلفت بكشيد و اگر مژه‌هاي شما كوتاه است از مژه مصنوعي استفاده كنيد. اگر روي پلك‌ها را يك سايه سبز خوش‌رنگ بزنيد و بالاي پلك‌ها و زير ابرو را سايه شيري بماليد زيباتر نيز خواهيد شد.
5. درست ریمل زدن را یاد بگیرید
ريمل باید تمام سطح مژه یعنی از ريشه تا نوك را پوشش دهد. براي  ریمل زدن به مژه‌هاي پلک بالا قبل از كشيدن برس ريمل روي مژه‌ها ميله ريمل را روي ریشه و پایه مژه‌هاي‌‌تان بماليد تا به اندازه كافي رنگ روي مژه‌ها بنشيند، سپس اين رنگ را با استفاده از برس ريمل از پايين تا بالاي مژه به خوبي بكشيد. هنگام زدن ريمل به مژه‌هاي پايين ميله ريمل را به صورت عمودي نگه دارید و آن را به چپ و راست حركت دهيد. فقط مراقب باشيد كه زير چشمان‌تان را لك نكنيد. اگر مژه‌هاي‌تان كوتاه است يك‌بار ريمل بزنيد و صبر كنيد تا ريمل خشك شود و سپس يك لايه‌ ديگر روي آن بزنيد. مهم است كه رنگ ريمل واقعا سياه باشد، اگر احساس كرديد كه بيشتر خاكستري است تا مشكي از خريد آن منصرف شويد، البته اگر موهاي روشن يا تيره‌تر داريد مي‌توانيد از ريمل قهوه‌اي استفاده كنيد چون اين رنگ حالت طبيعي‌تر به شما مي‌دهد. همچنین يادتان نرود ریمل‌‌‌های ضد آب پایداری بیشتری خواهند داشت.
6. هرگز آرایش جدید را روی آرایش قبلی انجام ندهید
شما بايد از شب قبل صورت خود را بشویید، پس تمام آنچه که باید انجام دهید آن است که از یک جاذب چربی استفاده کنید تا چربی باقی‌مانده روی پوست که ممکن است طی شب ایجاد شده باشد را پاک کند. زير سازي را قبل از آرايش فراموش نكنيد. براي زيرسازي مي‌توانيد از پرايمرها استفاده كنيد كه به پر کردن خطوط کوچک و چین و چروک‌ها کمک و پوست را برای آرایش آماده مي‌کنند. فقط حواس‌تان باشد كه یک محصول مناسب انتخاب کنید که برای نوع پوست‌تان مناسب باشد. زیرسازی را یک دست انجام دهید و به جای استفاده از انگشتان دست از پدهای مخصوص استفاده کنید. برای حصول نتیجه‌ای بهتر از محصولات طبیعی استفاده کنید.
7. از لمس کردن پوست صورت خود اجتناب کنید
فراموش نكنيد كه اگر مي‌خواهيد آرايش‌تان پايدار بماند در برابر میل خود نسبت به دست زدن به پوست صورت و مالیدن چشم‌ها، مقاومت کنید چرا كه این کار نه تنها آرایش را رنگ پریده و لکه لکه مي‌کند، بلکه چربی و چرک دستان شما مانع مي‌شود که در طول روز آرایشی پایدار و با دوام داشته باشید.
8. اهميت انتخاب يك برند خوب
يادتان نرود استفاده از مارک خوب تاثیر خیلی زیادی بر زیبایی شما خواهد داشت. ماركی كه هم كیفیت خوبی از نظر درخشندگی داشته باشد و هم از نظر ماندگاری و آسیب نزدن به پوست، ممكن است قیمت بیشتری داشته باشد اما در طول زمان، شما در واقع هزینه كمتری مي‌دهید زیرا مدت بیشتری برای‌تان مي‌ماند و مدام مجبور نیستید آرايش خود را تكرار كنید، كاری كه در اجناس ارزان‌تر مجبور به آن خواهید بود.
9. چگونه دوام رژلب را زیاد کنید
برخی از رژلب‌ها دوام زیادی دارند اما معمولا فرمولاسیون مواد تشکیل‌دهنده آنها بسیار خشک است و بنابراین پوست لطیف لب را آزار مي‌دهند اما ما می‌خواهیم به شما یاد دهیم چگونه از همان رژهای همیشگی استفاده کنید اما دوام آنها را بالا ببریم. یک مداد لب با رنگ طبیعی لب انتخاب کنید، یعنی رنگش به گونه‌ای باشد که چندان روی لب جلب توجه کند و همچون هاله‌ای روی لب بنشیند. با مداد خطوط مرزی لب را کاملا مشخص کنید، علاوه بر اینها داخل لب را نیز با مداد رنگ دهید چرا که این پایه رنگ به نگاه داشتن رنگ لب کمک می‌کند.روی همین لایه رژلب بزنید و بعد از زدن رژلب، با مداد خط مرزی بالای لب را پررنگ کنید. با انگشت آرام روی لب‌ها بزنید تا هم رژلب‌های اضافی پاک شودو هم رنگ لب‌ها یکنواخت شود.کمي‌پودر پنکیک یا رژگونه ماندگاری رژلب را باز هم بیشتر کند.

10. رنگ رژ را هماهنگ با موها انتخاب کنید
اگر موهایی بلوند یا سفيد یا خاكستري دارید مي‌توانید از رژ لب‌هاي صورتي روشن و نارنجي كمرنگ استفاده كنید و اگر موهاي‌تان قرمز است رژ لب‌ هلويي، صورتي، قرمز روشن و شفاف توصيه مي‌‌شود. خانم‌هايي كه موهاي مسي و شرابي دارند مي‌توانند رنگ‌هاي فوق را به صورت تيره استفاده كنند. براي موهاي قهوه‌اي روشن و متوسط رژ لب صورتي، قرمز و قرمز مرجاني، قرمز شرابي، قهوه‌اي روشن و... و براي موهاي قهوه‌اي تيره و مشكي نیز بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کنيد. توصيه مي‌كنيم از رژلب‌هايي استفاده كنيد كه خاصيت مرطوب‌كنندگي دارند.
11. نحوه درست استفاده‌ كردن از عطر
عطر زدن آداب مخصوص به‌خودش را دارد، البته اگر دل‌تان می‌خواهد ماندگاری عطرتان بیشتر شود و مرتبا مجبور به استفاده مجدد نباشید عطر را روی قسمت‌های نبض‌دار بدن اسپری كنید آن هم نه از فاصله خیلی نزدیك. عطری كه از فاصله نزدیك اسپری شود روی یك نقطه جمع می‌شود و احتمال این‌كه بوی آن به تلخی بزند زیاد می‌شود. مچ دست‌ها، گردن (در مواردی ممكن است باعث ایجاد حساسیت شود) و آرنج‌ها محل‌های اصلی اسپری شدن عطر هستند. دست‌تان را در فاصله 10 تا 15 سانتی‌متری این نقاط بگیرید و به آرامي‌عطر را اسپری كنید. در مورد مچ دستان یك نكته را به خاطر داشته باشید. بعد از استفاده از عطر، مچ‌ها را به هم نسایید؛ این كار باعث خراب شدن بوی عطرتان می‌شود.بعضی‌ها عطر را تنها روی گردن‌شان اسپری می‌كنند اما فقط به گردن اكتفا نكنید چون بخش زیادی از بوی عطرتان رو به بالا خواهد رفت و كمرنگ می‌شود. مچ دست‌ها برای تكمیل این پروژه عالی است!
2 نكته براي پاك كردن آرايش
1.برای پاک کردن آرایش یک تکه پنبه یا پد پنبه‌ای را به مواد پاک کننده آغشته کنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بکشید. در صورتی که با این روش، آرایش شما پاک نشد، چند نقطه از ماده پاک کننده را در چند جای صورت‌تان بگذارید، سپس با یک گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورت‌تان پخش کنید. با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ کرده به منافذ پوست‌تان نیز خارج می‌شوند.
2. براي پاك كردن آرايش چشم به جاي شيرپاك‌كن از چشم‌پاك‌كن دو فاز استفاده كنيد و اگر چشم پا‌ك‌كن نداشتيد از شامپو بچه استفاده كنيد.


موضوعات مرتبط: آرایشگری
برچسب‌ها: ارایشدوام

تاريخ : دو شنبه 4 فروردين 1393 | 1:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 سادگی و وقار برای یک عروس زیبای را کامل میکند و این سادگی را میتوان به وضوح در کارهای امروز دنیا مشاهده کرد.

                        

 

                  

 

 

               

 

       

 


موضوعات مرتبط: آرایشگری
برچسب‌ها: عروستاج

تاريخ : یک شنبه 25 اسفند 1392 | 1:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن