یک تازه عروس عراقی ضمن پشتیبانی از شوهر خود که با فتوای مراجع وارد میدان نبرد با داعش شده است، آمادگی خود را برای مقابله با این گروهک تروریستی اعلام کرد.

عروس عراقی آماده نبرد با داعش / عکس

یک تازه عروس عراقی ضمن پشتیبانی از شوهر خود که با فتوای مراجع وارد میدان نبرد با داعش شده است، آمادگی خود را برای مقابله با این گروهک تروریستی اعلام کرد

 عروس عراقی آماده نبرد با داعش

عروس عراقی آماده نبرد با داعش


موضوعات مرتبط: اجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: عروس عراقی نبرد با داعش

تاريخ : شنبه 7 تير 1393 | 3:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 
 
 
 
 
 
 
 

موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پرطرفدارترین دختر و پدر در اینترنت تصاویر

تاريخ : شنبه 7 تير 1393 | 3:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

کشف حجاب حنانه شهشهانی (بازیگر کلاه پهلوی) تکذیب شد + تصاویر

ویدا شهشهانی ، مادر حنانه بازیگر زن سریال کلاه پهلوی تمامی شایعات مربوط به کشف حجاب و سفر به خارج از کشور دخترش را تکذیب کرد. در ادامه گفتگو با ویدا شهشهانی مادر حنانه را می خوانید.

     
 

کشف حجاب حنانه شهشهانی (بازیگر کلاه پهلوی) تکذیب شد + تصاویر


کشف حجاب حنانه شهشهانی (بازیگر کلاه پهلوی) تکذیب شد + تصاویر

ویدا شهشهانی ، مادر حنانه بازیگر زن سریال کلاه پهلوی تمامی شایعات مربوط به کشف حجاب و سفر به خارج از کشور دخترش را تکذیب کرد. در ادامه ی مطلب  گفتگو با ویدا شهشهانی مادر حنانه را می خوانید.

 

موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: حنانه شهشهانیکشف حجاب بازیگر زن کلاه پهلوی

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 7 تير 1393 | 2:21 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

بسم الله الرحمن الرحیم

آموزش عشوه گری

مطالبی که اینجا می خوانید در هیچ کتابی نوشته نشده حتی در هیچ جای اینترنت هم من که ندیدم.

ضرورت عشوه گری برای هر خانم متاهلی

اگر خانم ها بدانند چقدر عشوه و ناز برای مردان دوست داشتنی و لذت بخش است به جای وقت صرف کردن برای آشپزی و بساب و بشورعشوه ریختن را یاد می گیرند و انجام میدهند و اگر به خوبی و به جا و به اندازه باشد جای همه چیز را می گیرد. و محبت و وابستگی عجیبی برای شوهر به وجود می آورد.

به شما بگویم عشوه گری حتی از زیبایی صورت و اندام و خوش تیپی هم مهمتر است چون محرکتر است. فرق زن با مرد در چیست؟!؟!؟!؟!؟!؟ زنی که حرکات و عشوه های خاص زنانه نداشته باشد و رفتار و حرف زدنش مردانه باشد به چه درد شوهر می خورد. خب آن مرد اگر می خواست با یک زنِ مرد ازدواج کند اصلا چرا ازدواج کند خب دوستان هم جنس خودش بودند که ، برایش بس بود دیگر.

خانمهای محترم یاد بگیرید به شوهر خود لذت بدهید تا

1-   خودتان لذت ببرید.

2-   برای شوهرتان جذاب و خاص باشید و مورد توجه او قرار گیرید.

3-   روابط با هسرتان سرد و بی روح نشود.

4-  وظیفه اصلیتان را خدا برایتان قرار ده و آن خوب شوهر داریست به جا آورید.

5-  اجر جهاد در راه خدا را ببرید.

6- این کار را برای رضای خدا انجام دهید تا به خواسته های معنوی خود نیز برسید.

وقتی نیاز مرد کامل در خانه رفع شود. خانواده ای با محبت و روابط عاطفی عمیق و خانواده سالمی به وجود خوهد آمد. جامعه هم از تک تک خانواده ها ساخته شده است. وقتی خانواده سالم بود جامعه سالم می ماندو با جامعه ای سالم انشالله زمینه سازی کنیم برای ظهور امام زمان(عج).

 سینه ها: سینه ها را به بالا بدهید و هیچ وقت افتاده و خموده نایستید. سوتین محکم که سینه را مستقیم و کمی به بالا نگه دارد ببندید. فکر نکنید خب لباس زیر است و دیده نمی شودنه. لباس زیر برای مردان جذاب است هم رنگ آن و هم مدل آن. خیلی تنگ نباشد که جای آن روی بدنتان بیفتد و نیز باید دست راحت داخل آن برود. برای خوشنودی خدا که در خوشنودی همسر است برای آن پول خرج کنید.

 پشت چشم نازک کردن: زمانی که تنها هستیداین کار را جلوی آینه تمرین کنید. یک ته لبخند هم چاشنی آن کنید. اگر اصلا این کار را بلد نیستید می توانید از بقیه یاد بگیرید.تو خیابان و مترو و اتوبوس(و متاسفانه فیلم) به چشمان خانم هایی با عشوه حرف می زنند خوب نگاه کنید.

 دوش:یکی از دوشها را کمی به جلو بدهید مثل حالتی که در رقص انجام می دهند. البته نه همیشه مثلا موقع حرف زدن کمی دوش خود را تکان دهید.

 گردن: در بعضی مواقع کمی آنرا کج کنید تا به ناز شدن ترکیب شما بیفزاید. این کار را با متمایل کردن یک طرف دوش خود به جلو انجام دهید.

 کلام: صوت دلنشین هم محرک هست. هنگامی که با همسر خود صحبت می کنید. صدای خود را نازک کنید.آخر کلمه ها را کمی بکشید. مثلا رضاااااااا. از واژه های خاصی استفاده کنید مثل ،اِواااااا، ای جان، آخی ی ی، نازی، فدات، عزیزم و...

راه رفتن:پاها نزدیک به هم گذاشته شود حتی جلوی هم گذاشته شود نه کنار هم. این کار به خاطر تماس ران ها با هم، به تحریک شدن خودتان نیز کمک می کند.

نشستن:حتما یک پا روی پای دیگر باشد. و ترجیحا از صندل یا کفش استفاده شود. می توانید کمی هم به کمر قوس دهید و خود را کج کنید. کلا قوس و انعطاف و صاف نبودن زیباست.

خوابیدن: در خوابیدن نیز صاف نخوابید. به پهلو ،پای بالا جلوی پای پایین روی زمین باشد و اگر باسن کوچکی داریدکمی باسن خود را به بالا بدهید. سر خود را با کمی قوس روی بالش بگذاریدو یک لبخند هم داشته باشید.

 نگاه کردن: گاهی به او خیره نگاه نکنید، نگاه خود را بدزدیدو با شرم و خجالت نگاهش کنید. مردان عاشق این خجالت خانم هایند.

 تاکید می شود همه موارد فوق فقط و فقط در خلوت با شوهر و برای او  باید به کار گرفته شود نه برای کس دیگر یا حتی برای شوهر ویا در حضور شخص دیگر چه آقا چه خانم، چون حرام است و لطمات بدی برای دنیا و آخرتتان در پی خواهد داشت در حالیکه اگر برای شوهر به کار ببرید هم به خواسته های دنیوی خود خواهید رسید و محبوبیت زیادی نزد او خواهید یافت هم اجر اخروی خواهید برد. ان شالله.


موضوعات مرتبط: اجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: عشوه گریناز کردن

تاريخ : شنبه 7 تير 1393 | 1:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
جنجال عکس دردناک عمو پورنگ با درگذشت پدرش+تصویر
جنجال عکس دردناک عمو پورنگ و پدرش...


پدر داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) روز گذشته بر اثر سرطان فوت کرد و پس از آن عکس یادگاری عمو پورنگ و پدرش، به عنوان عکس یادگاری با جنازه در سایت‌های خبری می‌چرخد.


 روز گذشته پدر داریوش فرضیایی در سن 85 سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.
پس از آن فرضیایی با انتشار عکسی در کنار پدرش در اینستاگرام نوشت: «پدر عزیزم تولدت مبارک؛ خوش بحالت که زنده شدی و ما همچنان مرده در این دنیای بی‌ارزش غوطه‌وریم... شادی روح همه رفتگان صلوات»



ساعاتی پس از انتشار این عکس، سایت‌های مختلف آن را با تیترهایی نظیر «تصویر 18+ : عکس یادگاری عمو پورنگ با جنازه پدرش!!» منتشر کرده و برخی از آنها هم شرح و تفسیرهایی مبنی بر زشت بودن این کار مجری محبوب برنامه‌های کودکان ارائه کردند. برخی هم عنوان کردند که عموپورنگ به واسطه تاثیر بسیاری که بر ذهن کودکان دارد نباید این کار را انجام می‌داد.

این اظهارنظرها درحالی عنوان می‌شود که حقیقت ماجرا چیز دیگری است.این عکس یادگاری متعلق به روزهای آخر حیات و زمانی است که پدر داریوش فرضیایی به علت دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان بسیار فرتوت شده است.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پدر عمو پورنگعکس عمو پورنگ همراه با پدر

تاريخ : یک شنبه 1 تير 1393 | 2:0 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
پلیس استرالیا به تمام اعضای خانواده‌ای که حاصل 4 نسل زنای با محارم است، دستور داده آزمایش DNA انجام دهند.
خانواده‌ای در یکی از روستاهای دورافتاده این کشور زندگی می‌کند که حاصل چهار نسل زنای با محارم است. گفته می‌شود پدر بزرگ و مادر بزرگ چهار نسل پیش در این خانواده که خود خواهر و برادر بوده‌اند، برای گسترش خانواده وافزایش نفرات، فرزندان خود را به زنا با یکدیگر تشویق می کردند.
 
 
بنابر گزارش ماموران پلیس استرالیا، تعداد زیادی از افراد این خانواده مبتلا به بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی همچون نابینایی و انواع معلولیت‌های ذهنی و جسمی هستند. پس از افشای این موضوع، پلیس از همه اعضای خانواده بزرگ "کولت" درخواست کرده است برای انجام آزمایش DNA به مرکز تشخیص هویت پلیس مراجعه کنند، اما تا کنون فقط 2 نفر حاضر به این کار شده‌اند.
 
 
به گزارش روزگارنو، گفته می‌شود کودکان این خانواده در شرایط بسیار بدی زندگی می‌کنند و از تغذیه و بهداشت مناسبی برخوردار نیستند. پلیس تاکنون چندین عضو معلول و بیمار از این خانواده را به بیمارستان و مراکز نگهداری از معلولان انتقال داده است.
 
خانواده کولت بزرگ‌ترین مورد زنای جمعی در طول تاریخ استرالیا محسوب می‌شود و جنجال زیادی میان مسئولین دفاع از حقوق شهروندان استرالیا به راه انداخته است.

موضوعات مرتبط: اجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: ازدواج خواهر و برادر

تاريخ : چهار شنبه 21 خرداد 1393 | 1:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : چهار شنبه 21 خرداد 1393 | 1:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
در زندگی روزمره ممکن است اتفاقاتی رخ دهد یا شرایطی پیش آید که افراد دروغ بگویند.

برخی از این دروغها با این جمله یاد می‌کنند که مجبور به گفتن دروغ مصلحتی شدم! می‌گویند بعضی از زنها معمولا سعی میکنند با توسل به دروغهای ظریف و بی‌ضرر، برخی موقیعتها را به سود خود تغییر دهند. اگر چنین باشد، آشنایی با چند روش آنها در استفاده از دروغ برای مردها لازم است.

دروغ شماره ۱۰ : من تو رو همین جوری که هستی دوستت دارم

آیا واقعا” تصور می کنیـد که او دوست ندارد هیچ تغـیـیـری در شمـا بـوجـود بـیاید؟ هیچ تغییری؟ ممکن است همسرتان خواستار تغییرات زیادی در شـما باشـد مگـر ایـنکه در ماه عسل بسر ببرید چون در این زمان شما یک مرد کامل برای همسرتان هستید. دیر یا زود او متوجه اشتباه خود خواهد شد.

دروغ شماره ۹: من عاشق رفت و آمد و معاشرت با دوستان تو هستم

گذشته از اینکه دوستان شما تا چه اندازه جالب می باشند، هـمـسرتـان علاقه ای به حضور مداوم آنها در کنار شما ندارد. اگرچه ممکن است در روزهای اول بروز ندهد ولی بالاخره صبرش تمام شده و شما را از این کار منع خواهد کرد.

دروغ شماره ۸: جم و جور کردن خونه رو دوست دارم

این هم از آن دروغ هایی است که همسر شما ممکن است در اوایل ارتـباط شـما بیان کند. اینکه "دوست دارم ظرفهای نشسته را بشویم”، "لبـاسـهای کثیف تو را شسته و اتو کنم”، دیری نخواهد انجامید که این دروغ او نیر برملا خـواهـد شد و از شـما خــواهد خواست که نوبتی ظرفها را بشویید و زحمت جوربهایتان را خودتان بکشید.

دروغ شماره ۷: من عاشق خانواده تو هستم

اگر مرد خوش اقبـالی باشیـد همـسرتان ممـکن اسـت دروغ نـگـوید که دوست دارد با خانواده شما رفت و آمد کند. اگرچه شاید او از آنها متنفر باشد ولی برای اینکه احساسات شما جریحه دار نشود راستش را نخواهد گفت. برای اینـکه عـلاقه واقـعی همسرتان را نسبت به خانواده خود بفهمید کافی است به او بگویید که مادرتان بـرای فردا شما را به نهار دعوت کرده و به عکس العمل هـمـسرتان توجـه کنیـد: اگر تمامـی عضلات صورتـش سـفت شـد و با یـک لبـخـند زوری زیـر لب و آرام گفت "خیلی خوبه” آن وقت نتیجه بگیرید که او کشته مرده خانواده تان نیست.

دروغ شماره ۶: من عاشق ورزش هستم

این هم از آن دروغـهای روزهـای اول زندگی است. او برای ایـنکـه نـشان دهـد با زنهای دیگر متفاوت است و اینکه دارای علایق مشترک با شما میباشد پا به پای شما جلوی تلویزیون می نشیند و تا دیر وقت فوتبال تماشـا می کنـد ولی بعد از گذشـت چـند ماه شکایتها شروع شده و متاسفانه دیگر نـخـواهید تـوانسـت با خـیال راحـت بـه تماشای فوتبال بنشینید.

دروغ شماره ۵: از اینکه می گویی چاق هستم اصلا دلخور نمی شوم

فرقی نمی کند که شما چه می گویـید، در هر صورت او عـصبـانی مـی شود. اگر بگویید که خیلی زیبا است متهم میشوید به دروغگویی چرا که او فکر می کند گفته شما صرفا برای آرام کردن او و نرنجیدن بـخاطر چربــیهای اضـافه اش اســت. از طـرف دیگر اگر اضافه وزنش را گوشزد کنید قطعا” یک دعوای حسابی در اتاق نشیمن شما رخ خواهد داد.

دروغ شماره ۴: حق با تو است

خیلی وقت ها بحث و جدال شما با همسرتان با این جمله او تمام می شود: "باشه حق با تو ست، تو خیلی بهتر از من می فهمی”. همسر شما فقط برای بریدن صدای شما این جمله را می گوید در حالیکه هنوز اعتقاد دارد که حق با اوست و کسی که اشتباه می کند شما هستید و پیش خودش میگوید: ” بالاخره می فهمه که اشتباه می کنه” و سپس به دنبال دلیلی برای توجیه حرفش خواهد گشت.

دروغ شماره ۳: برایم مهم نیست که به زن های دیگر نگاه کنی

اگرچه ممکن است همسرتان برای ایـنـکه وانـمود کند که زن خونسـرد و روشـن فکری است این دروغ را بشـمـا بـگوید اما او دوست ندارد که شما حتی به یک ماکت زن مو قرمز پشت ویترین مغازه نگاه کنیـد. او مـی خـواهـد که نگاه شـما فقط به او باشد و نه دیگری. بنابر این اگر او به شما گفت که مهم نیست و اذیت نمی شود هیچ گاه چشمان خود را بیش از اندازه به اطراف منحرف نکنید چون در غیـر این صورت باید منتـظر ضـربات محکم به سر و صورتتان باشید!

دروغ شماره ۲: پول برای من هیچ اهمیتی ندارد

پول اهمیت ندارد، ولی مقدارش چرا! هر چند ممـکـن اسـت درسـت نبـاشـد که بگوییم همه زن ها موجودی حساب بانکی همسرشان برایشان مهم است ولی اکثر آن ها دوست دارند که از لحاظ اقتصادی در یک حد متـعادل و رفاه نسبی قرار داشته و دارای استقلال مالی باشند.

دروغ شماره ۱: نگران نباش عزیزم، این برای همه پیش میاد

اکثر مردان در مرحله ای از زندگیشان موقتا دچار ناتوانی جـنـسی می شـوند و اکثر زنان نیز از این موضوع مطـلع هـسـتند. با این حال این مـساله بـدان مـعنا نیست که همسر شما شاکی و دلـخور نمی شود. این دروغ یـکـی از چـنـدیـن دروغ جنـسـی میباشد که زنان بـرای جریـحه دار نشدن احساسات همـسرشان بـه آنـها مـی گویند، دروغهایی که خوشبختانه مضر نیستند. در نـهایت حتـی اگر شـما برای همسرتان یک شریک جنسـی ایـده آل نـباشـید، هـمسرتـان از بین همه مردان شما را انتخاب کرده بدون اینکه خـوب یا بد بودن آمیزش برایش فرقی داشته باشد.

حال که با دروغهای احتمالی همسرتان آشنا شدید می توانید خودتان را آماده کنید. خبر خوب اینکه آنچه که تا بحال دروغ نامیده شد فقط پیچاندن های ظریفی می باشند که نه تنها مضر نیستند، بلکه برای تجدید روحیه و تحکیم زندگی شما مفید خواهند بود. دروغهای مشابهی نیز می گویـنـد کـه دانـسـتـن آنـها خالی از لطف نیست.


موضوعات مرتبط: اجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: دروغ های زنانه

تاريخ : چهار شنبه 21 خرداد 1393 | 1:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
به نظر شما این منوی غذایی شامل چه مخلفاتی است که بابتش باید این همه پول پرداخت نمود.یک پرس غذا 500 هزار تومان.غذایی ویژه فوتبالیستهایی که حساب و کتاب پول برایشان چندان مهم نیست.
رستورانی در شهر فیلادلفیا وجود دارد که منوی غذای عجیب و غریب دارد.یکی از مشتریان به نام لین جانسون هنگام مراجعه به رستوران "دل فیسکو"با منوی غذای بهت اوری روبرو شد.17747 دلار برای یک پرس غذا!او با خود فکر نمود مگر این غذا از چه چیزهایی تشکیل شده که فرد باید بابتش بیش از 500 هزار تومان پرداخت نمود.
 
 
به گزارش دیلی خبر، هنگامی که رسید غذا را مشاهده نمود گزینه های متفاوتی داشت که خواندن انها وقت می برد.در میان مخلفات می توان 4 عدد نوشیدنی مارک رمی مارتین لوئیس را به ارزش 1375 دلار،نوشیدنی گرانقیمت ایگل به ارزش 2 هزار دلار،مقدار زیادی ذرت و پیاز،مقدار زیادی سوفله شکلات و البته استیک های گرانقیمت به همراه 4 عدد نوشیدنی "باد لایت"و کور لایت"وجود داشت.جانسون ضمن قرار دادن منوی غذایی و تصویر ان می گوید من که جرات رفتن به دوروبر همچنین غذایی را ندارم مگر اینکه فوتبالیست باشی و پول چندان برایت مهم نباشد
 

موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: غذای گران

تاريخ : چهار شنبه 21 خرداد 1393 | 1:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

سیاری از افراد وسائلی را می‌خرند که زیبا است ولی برای استفاده روزمره مناسب نیست. اگر معمولا در اتاق نشیمن یا غذاخوری با سایر اعضای خانه گفتگو و صحبت می‌کنید مراقب باشید صندلی‌ها یا مبل‌ها خیلی سفت نباشند. یک صندلی سفت برای مکالمات طولانی مناسب نیست.

ezqznsxypdjj24nm69sb.jpg


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: خانه های زیبادکوراسیون های زیبا

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 19 خرداد 1393 | 17:50 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

تحقیقات پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد خوابیدن در کنار تلفن همراه، بویژه گوشی‌های هوشمند باعث ایجاد اختلال در خواب می‌شود.

موقع خواب، موبایل را کنارتان نگذارید

بی‌خوابی یکی از مشکلات رایج دنیای امروز است و از هر سه نفر یک نفر در جهان از مشکل کم‌خوابی رنج می‌برد. با این حال، افراد بسیاری از زنگ هشدار تلفن همراه خود برای بیدار شدن از خواب استفاده می‌کنند و به همین علت هنگام خواب، گوشی تلفن همراه را در نزدیکی خود قرار می‌دهند.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: موبایل هنگام خواب

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 19 خرداد 1393 | 17:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

حتماً و بدون شك با تو قرین و هم‌نشینی خواهد بود كه با تو دفن می‌شود، در حالی‌که او زنده است و تو نیز با او دفن می‌‌شوى در حالی‌که مرده هستى. پس اگر آن قرین، كریم باشد تو را از گزند حوادث حفظ خواهد کرد و اگر لئیم و پست باشد، تو را دست‌خوش خطرات و آفات نموده به طوفان بلا خواهد سپرد

دوست دارید هم‌نشینتان در قبر چه کسی باشد؟

در برخی از روایات بیان شده است که انسان در قبر دارای هم‌نشین است؛ حال هم‌نشین او یا جوانی زیبا و نیکو صورت است یا حیوانی با چهره‌ای بسیار خشن و ترسناک که تا روز قیامت انسان را اذیت خواهد کرد.

در «أمالى» شیخ صدوق روایتی از «قَیس بن عاصِم» نقل شده که می‌گوید: من با جماعتى از «بنى تمیم» بر رسول خدا (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) به عنوان میهمان وارد شدیم، من عرض كردم: اى پیغمبر خدا! ما را موعظه‏‌اى فرما كه از آن نفع ببریم، چون ما قومى هستیم كه در صحرا زندگى می‌كنیم و خدمت شما كمتر می‌رسیم؛ حضرت فرمودند: «اى قیس! به درستى كه با هر عزتى ذلتى است و با هر زندگى مرگی وجود دارد و با دنیا آخرتی است و براى هر چیزى حساب‌گرى است و بر هر چیزى مراقب و پاس‌دارى قرار داده شده است، براى هر كار نیكویى ثوابى و براى هر كار زشتى عِقابى و براى هر أجلى كتاب و تقدیرى مقدر شده است.

اى قیس! حتماً و بدون شك با تو قرین و هم‌نشینی خواهد بود كه با تو دفن می‌شود، در حالی‌که او زنده است و تو نیز با او دفن می‌‌شوى در حالی‌که مرده هستى. پس اگر آن قرین، كریم باشد تو را از گزند حوادث حفظ خواهد کرد و اگر لئیم و پست باشد، تو را دست‌خوش خطرات و آفات نموده به طوفان بلا خواهد سپرد. و روز قیامت نیز محشور نمی‌شوی مگر با او و از تو بازپرسى نخواهد شد مگر از او، پس او را صالح قرار بده چون اگر صالح باشد، با او انس خواهى گرفت و اگر فاسد باشد از هیچ چیز وحشت ندارى مگر از او؛ و آن كردار و عمل تو است».[1]

در این روایت حضرت می‌فرماید اعمال آدمی به صورت یک انسان تجلی خواهد یافت و اگر انسان دارای عمل صالح و کرداری نیک در دنیا باشد، آن هم‌نشین هم زیبا، جوان و خوش‎سیما خواهد بود که انسان از مصاحبت با او لذت می‌برد و دیگر ترسی از قبر و قیامت ندارد، ولی اگر اعمال آدمی زشت بوده و نافرمانی خداوند متعال را کرده باشد، این اعمال به صورت انسانی کریه المنظر و بسیار زشت در آمده و تا روز قیامت و بعد از آن نیز هم‌نشین آدمی خواهد بود، به طوری‌که انسان از هم نشینی او بسیار بیم دارد و این هم‌نشینی بسیار درد آور و عذاب دهنده خواهد بود.

امام صادق(علیه‌السلام) نیز فرمودند: «هنگامی‌که خدا بنده مۆمنش را از گور برانگیزد، با او جوانی زیبا بیرون آید كه جلو او باشد و هر جا مۆمن هراسى از هراس‌هاى عرصه قیامت را ببیند آن جوان به او بگوید: نترس، غم مخور، تو را مژده می‌دهم که به شادى و احترام از طرف خداوند (عزّوجلّ) تا این‌که آن بنده مۆمن در پیش‌گاه خداوند متعال به آسانی حساب‌رسی شود و اجازه رفتن به بهشت را به دست آورد؛ در این هنگام بنده مۆمن به آن جوان بگوید: رحمت خدا بر تو باد چه خوب هم‌نشینی هستی كه با من از گور بیرون آمدى و پیوسته به من مژده شادى و احترام از خداوند متعال را دادی، بگو تو چه کسی هستی؟ آن جوان در پاسخ بگوید: من همان شاد کردن دل مومن در دنیا هستم، تو در دنیا دل بنده مومن خدا را شاد کردی، خداوند متعال نیز من‌را از آن آفرید تا هم‌نشین تو باشم و به تو مژده دهم.[2]

بنابراین انسانی كه در قبر قرار می‌گیرد، شخصی با او ملازم است، از او سۆال می‌كند: تو كیستى كه من تا به حال به زیبائى و محبّت و انس با تو ندیده‌‏ام؟ در پاسخ می‌‌گوید: من عمل خودت هستم، من نتیجه كردار و رفتار خودت هستم، من ظهور ملكات و سَجایا و رفتار تو هستم. من از دنیا با تو به این‌جا آمده‌‏ام و از این‌جا تا روز قیامت نیز با تو خواهم بود. و وقتى كه سر از قبر در مى‏‌آورى من با تو وارد محشر شده و در پیشگاه عرض و مقام عدل الهى خواهیم رفت.

این مساله در لسان علماء به تجسم اعمال معروف است، یعنی اعمال آدمی در قالبی خاص، تجسم خواهند یافت، حال به عمل ما بستگی دارد، اگر خوب باشد تجسمی خوب و اگر بد باشد، تجسمی زشت و ناپسند خواهد داشت.[3]

 

پی‌نوشت ها:

[1]. امالی شیخ صدوق، مجلس اول، ص 2.

[2]. آداب معاشرت(ترجمه جلد 16 بحارالانوار) ج‏1، ص 188.

[3]. معاد شناسى، ج‏3، ص 265.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: هم نشین در قبر

تاريخ : دو شنبه 19 خرداد 1393 | 17:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

وقتی از خانم‌ها می‌پرسید که از چه چیزهایی درمورد مردها بدشان می‌آید، لیستی بی‌انتها جلو رویتان می‌گذارند.\n

10 اخلاق مردانه که زنان از آنها تنفر دارند

بااینکه چیزهایی که زن‌ها درمورد مردها بدشان می‌آید ترکیبی از ویژگی‌های کوچک و بزرگ است، اینجا به ۱۰ مورد از آزاردهنده‌ترین این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:

1 - قسم دروغ
بااینکه بیشتر خانم‌ها از قسم خوردن آقایان وقتی خودشان ناراحتند بدشان نمی‌آید اما از مردهایی که فکر می‌کنند قسم خوردن تنها راهی است که حرفشان را باور کنند متنفرند.

2 - سلطه‌گری
بیشتر خانم‌ها مردی می‌خواهند که از آنها محافظت کند و به آنها احساس امنیت دهد اما به دنبال دیکتاتوری که به آنها دستور دهد چه بکنند و کجا بروند و با کی حرف بزنند و یا چه بپوشند نیستند. زنان از مردانی که قصد کنترل دارند می‌ترسند و از آنها فرار می‌کنند.

3 - متعهد نشدن
خیلی مهم است که مردها درک کنند که وقتی همه چیز جدی می‌شود، زن‌ها توقع دارند که شما دو نفر خودتان را محدود به همدیگر کنید. زن‌ها از اینکه بازیچه کسی قرار بگیرند و با کسی بمانند که از متعهد شدن می‌ترسد متنفر هستند.

4 - رمانتیک نبودن
زن‌ها عشق واقعی همراه با حس ارتباط عاطفی به مردشان را می‌خواهند. اگر طرفتان احساس کند که فقط بخاطر رابطه‌جنسی سراغ او می‌آیید خیلی زود از شما دور شده و حتی اجازه دست زدن به خود را هم به شما نخواهد داد.

5 - نرسیدن به خود
بااینکه ظاهر همه چیز نیست اما زن جذب مردانی که به خود نمی‌رسند، موهایشان ژولیده است، بوی عرق می‌دهند، ناخن‌هایشان بلند شده، دهانشان بو می‌دهد و لباس‌های چروک می‌پوشند نمی‌شوند. علاوه بر این، متناسب نگه نداشتن اندامتان به خانم‌ها نشان می‌دهد که احترامی برای خودتان قائل نیستید و هیچ انگیزه و نظمی در زندگی ندارید.

6 -  قابل پیش‌بینی بودن
زن‌ها واقعاً از مردان قابل پیش‌بینی که هیچوقت کار متفاوتی انجام نمی‌دهند بدشان می‌آید. آنها عاشق مردانی هستند که سرشار از سورپرایزهای عالی اند.

7 - اولویت دادن به دوستانشان
اگر از گذراندن وقت با دوستانتان خیلی بیشتر از همسر یا نامزدتان لذت می‌برید و همسرتان هیچوقت نمی‌تواند ساعتی دونفره با شما داشته باشد، مطمئناً یک جای کار می‌لنگد.

8 - مدام بحث کردن
زن‌ها از مردهایی که هر صحبت کوچک را به بحثی ادامه‌دار و مشاجره تبدیل می‌کنند و باعث می‌شود آنها مجبور شوند مدام حالت دفاعی به خود بگیرند خوششان نمی‌آید.

9 - دید زدن خانم‌های دیگر جلو چشم آنها
بااینکه نگاه کردن به خانم‌ها برای برخی آقایان مسئله‌ای عادی است (البته نه زیاد از حد آن)، اما وقتی اینکار را جلو زن زندگیتان انجام دهید مشکل‌ساز خواهد شد.

10 - وابستگی
اعتمادبه‌نفس و استقلال ویژگی‌هایی بسیار جذاب در آقایان است، اما وابستگی و ناامنی اینطور نیست. زن‌ها دوست ندارند با مردانی باشند که به خودشان اعتماد ندارند و برای روابط، کار و دوستی‌هایشان نیاز به تایید دائمی دارند.

منبع : mardoman.net


موضوعات مرتبط: اجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: عوامل تنفر زنان

تاريخ : دو شنبه 19 خرداد 1393 | 17:17 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

این جملات رو هرگز به مادر شوهرتان نگویید

تعجبی ندارد که عروس ها و مادرشوهرها روابط پیچیده ای دارند. به گفته دکتر دیانا بران، روانپزشک و مؤلف، هر دوی آنها احساس تهدید می کنند. عروس ها می خواهند در فامیل شوهر جا باز کنند، در حالیکه مادرشوهرها می خواهند مطمئن شوند که از زندگی فرزندشان خارج نشده اند. حتی وقتی هم که هر دوی این خانم ها همدیگر را دوست داشته باشند، مشخص کردن نقش هر یک سخت است. برای اجتناب از استرس خانوادگی، ما از مادرشوهرها (و البته از چند عروس) درباره حرف هایی که برایشان سنگین می آید سوال کردیم و از کارشناسان پرسیدیم چطور می توان با آرامش با این مسائل رسیدگی کرد.

 

 

1. "هر وقت خواستید بیایید قدمتون رو چشم ماست. همیشه رو کمک ما حساب کنید."

همیشه سیاست در باز نتیجه معکوس می دهد. مثال: عروس جودی به او گفت که اگر به چیزی نیاز داشت بگوید. ولی وقتی شوهر جودی آلزایمر گرفت، عروسش اصلاً سری به او نزد و قلبش را شکست. دکتر روانپزشک تینا تسینا می گوید: «وقتی قول هایی می دهید که به آنها وفا نمی کنید بیزاری ایجاد می کنید.» بجای قول دادن سعی خود را بکنید تا زمانی را برای دیدن یکدیگر تنظیم کنید که برای هر دوی شما مناسب باشد. اگر مجبور شدید در لحظه برنامه ریزی کنید، بگویید که باید قبلش با شوهرتان هماهنگ کنید.

2. "من نظر شما را نخواستم."

کاتلین می گوید: «وقتی به عروسم گفتم که بین کار و خانواده اش تعادل ایجاد کند، خیلی خشمگین شد.» شاید توصیه های مادرشوهر به شما حس تحکم بدهد، ولی فرض کنید که او نیتش خوب است و از او تشکر کنید و کار خودتان را بکنید. اگر به تحمیل نظراتش ادامه داد، برای مثال اینطور جواب بدهید: «متشکرم. ولی ما تصمیم گرفتیم نظر پزشک اطفال را پیاده کنیم.» اگر این حرف او را ساکت نکرد، از شوهرتان کمک بگیرید و با هم برای مادرشوهرتان توضیح دهید که رفتارهای او هم شما را آزار می دهد و هم به او می فهماند که بعضی موضوعات اصلاً قابل بحث نیستند.

3. "باورم نمیشه به اون رأی دادید."

سیاست، مذهب و موضوعات حساس دیگر باعث می شوند که شام خانوادگی تبدیل به صحنه جنگ شود. شارون می گوید: «در بحثی در مورد سیاست، عروسمان مستقیماً به ما گفت که اشتباه می کنیم و فکرمان غلط است. من شوکه شدم.» دکتر بران می گوید اگر نمی توانید در این مواقع خونسرد باشید و بگویید: «سیاست همیشه مرا ناراحت می کند. من نظری نمی دهم.» اگر وارد دعوا و مشاجره شوید، هیچکس برنده نمی شود.

4. "چرا به پسرت یاد ندادی..."

بسیاری از خانم ها مادرشوهرهای خود را مسئول عیوب شوهرانشان می دانند. سارا اعتراف می کند: «من یک بار در میان حرف هایم به او گفتم که کاش به شوهرم مهارت های سازمانی یاد داده بود. او ناراحت شد و به دل گرفت.» دکتر بران می گوید: «چه انتظاری دارید؟ می خواهید مادرشوهرتان گارد نگیرد و ناراحت نشود؟» این موضوع او را هم وارد مسائل شما می کند و همه چیز بدتر می شود و شوهرتان دیگر مسئولیت کارهایش را به عهده نمی گیرد. با آنکه همیشه انداختن تقصیر گردن مادرش راحت تر است، ولی این شما و شوهرتان هستید که باید مسائلتان را حل کنید.

5. "من خانواده خودم راحت ترم."

این شکایت در میان مادرشوهرها رایج است. عروس ها همیشه به پدر و مادر خود بیشتر اهمیت می دهند. کاتلین می گوید: «عروسم در روز تعطیل یا عید پیش خانواده خودش می رود. عکس های پدر و مادرش در همه جای خانه دیده می شوند و آنها اصلاً عکسی از من و شوهرم در خانه نگذاشته اند.» با آنکه راحت بودن با پدر و مادر خودتان کاملاً منطقی است، ولی باید بپذیرید که این دو خانواده با هم وصلت کرده اند و باید پدر و مادر همسرتان را هم بازی بدهید. قدم اول: همیشه در مورد مسائلی از این دست که برای گذراندن هر تعطیلی کجا بروید با شوهرتان صحبت کنید. سپس با هم با خانواده ها هماهنگ کنید. اگر شوهرتان می خواهد بیشتر با خانواده اش باشد، اشکالی ندارد که زمانی را با آنها تنها بگذراند و شما هم گاهی بچه ها را پیش آنها بگذارید.

6. امیدوارم کمد لباس هایتان به من برسد."

جودی تعریف می کند: «عروسم گفت که یک کمد لباس خریده است چون امیدوار است لباس های من به او برسد. او گفت دیگر نمی تواند بیشتر از این منتظر بماند. انگار من باید همین الان سرم را زمین بگذارم و بمیرم!» گفتگوهای مربوط به ارث باید بین شوهرتان، خواهر و برادرهایش و پدر و مادرش باشند. شما حقی بر دارایی مادرشوهرتان ندارید. اگر او بعضی چیزها را به شما می دهد خیلی خوب است، ولی یک عروس هرگز نباید این بحث ها را پیش بکشد.

7. "ما خیلی سرمان شلوغ است و وقتی برای دیدن شما نداریم."

سارا می گوید: «مادرشوهرم خیلی بیشتر از ما دوست دارد ما را ببیند و وقتی می گوییم تعهدات و مشغله های دیگری داریم واکنش بدی می دهد.» در این مورد هم باید با شوهرتان هماهنگ شوید و دو نفری با مادرشوهرتان حرف بزنید. با مهربانی به او بگویید که چند وقت یکبار می توانید او را ببینید تا او هم توقعاتش را درست کند و غافلگیر یا ناراحت نشود. یک تاکتیک: «ما خیلی دوست داریم بیاییم شما را ببینیم، ولی برای بچه ها بهتر است که گاهی هم با دوستانمان دیدار کنیم و برای خودمان هم وقت بگذاریم.» اگر او شما را با برنامه ای غافلگیر کرد، بگویید: «این تاریخ ما نمی توانیم بیاییم، ولی دفعه بعد که برنامه مان اجازه داد می توانیم بیاییم.»

8. "می شود بجای من با دخترت صحبت کنی؟"

دعواهای عروس و خواهرشوهری همیشه پرمسئله است و شما با کمک گرفتن از مادرشوهرتان به هیچ جایی نمی رسید. ملیسا می گوید: «ما خواهرشوهرم را استخدام کردیم که وقتی من سر کار می روم از بچه ها مراقبت کند، ولی همیشه کنسل می کرد، بنابراین از مادرشوهرم خواستم با او حرف بزند. مادرشوهرم طرف دخترش را گرفت و عصبانی شد.» دکتر بران می گوید: «وقتی مادرشوهرتان را درگیر ماجرا می کنید در واقع از او می خواهید طرف یک نفر را بگیرد.» این دعواها باید بین خودتان بماند.

9. "فکر نکنید همیشه می توانید بچه ها را ببینید."

کاتلین می گوید: «اگر عروسم می توانست کلاً ما را از زندگی نوه هایمان بیرون می انداخت.» دکتر تسینا می گوید که این کار واقعاً خجالت دارد زیرا: «دیدن اختلافات شخصیتی به بچه هایمان یاد می دهد که در شرایط و موقعیت های مختلف مذاکره کنند. اگر نگرانید که مادرشوهر و پدرشوهرتان تأثیر بدی بگذارند، برای مثال اگر پیش فرزندانتان سیگار می کشند، باید شما و شوهرتان با هم از آنها بخواهید که این کار را نکنند وگرنه دیگر نوه هایشان را نمی بینند. اگر پیامد کار را برایشان شرح دهید، طولی نمی کشد که آنها با شما همکاری می کنند.»

10. "بهتر است پسرت با تو حرف بزند."

سوزان می گوید: «همیشه پسرم با ما ارتباط برقرار می کند. وقتی شوهرم بیمارستان بود اصلاً خبری از عروسم نشد.» این یعنی عروسم می خواهد ما از آنها دور بمانیم. دکتر تسینا می گوید: «با آنکه این شوهرتان است که در اغلب مواقع باید به مسائل رسیدگی کند، ولی شما نباید پشت او قایم شوید و از ارتباط برقرار کردن با آنها خودداری کنید. شما هم باید با آنها ارتباط برقرار کنید تا شوهرتان از اینکه همیشه در وسط ماجرا باشد، احساس بیزاری نکند.» علاوه بر آن، وقتی فرزندانتان ببینند که شما با پدرشوهر و مادرشوهرتان خوب رفتار می کنید، آنها هم از شما تبعیت می کنند و در آینده همینطور رفتار می کنند.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: عروس و مادر شوهر

تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393 | 15:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

آرایش عجیب با سوسک!!(تصاویرجالب)

 

آرایش عجیب با سوسک!!(تصاویرجالب)

آرایش عجیب با سوسک!!(تصاویرجالب)

آرایش عجیب با سوسک!!(تصاویرجالب)


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: ارایش با سوسک

تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393 | 15:43 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
ازدواج جالب چاق ترین زن دنیا با یک سرآشپز +عکس
خانمی که تصمیم گرفته بود چاق‌ ترین زن دنیا شود با یک سرآشپز نامزد کرده است. طبق گفته سوزان امان 33 ساله او همیشه در آرزوی دست یافتن به رکورد بزرگترین فرد جهان بوده است و اکنون با پارکر کلاک 35 ساله و سرآشپز که از طریق اینترنت با او آشنا شده است می‌خواهد ازدواج کند.
 

 

ازدواج جالب چاق ترین زن دنیا با یک سرآشپز +عکس
 
پارکر به آریزونا آمده تا با سوزان و دو پسرش برندین 13 و گابریل 17 ساله زندگی کند. طبق گفته سوزان بخت ما را با هم در آسمان‌ ها بسته‌اند، من عاشق خوردن هستم و پارکر عاشق آشپزی پارکر زن‌ های بزرگ را دوست دارد وقتی من غذا می‌خورم او خوشحال می‌شود، یکی از خصوصیاتی که من جذب او شده‌ام مهارت آشپزی اوست او در بیشتر کارهایی که برای من سخت است کمک می‌کند.
 
ازدواج جالب چاق ترین زن دنیا با یک سرآشپز +عکس
جالب است که پارکر نیز در رسیدن او به هدفش او را حمایت می‌کند من از او حمایت می‌کنم چرا که این کار او را خوشحال می‌کند ، البته نگران سلامتی‌اش هم هستم ولی سعی می‌کنم که حتماً از غذاهای سالمی مثل سالاد استفاده کند و ورزش‌هایش را انجام دهد.
 
ازدواج جالب چاق ترین زن دنیا با یک سرآشپز +عکس

موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: چاقترین زن جهان

تاريخ : یک شنبه 11 خرداد 1393 | 18:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

بهنوش بختیاری با تیپ خفن در آرایشگاه

بهنوش بختیاری (متولد ۱۳۵۴ در قم) بازیگر و منشی صحنه ایرانی است. با چند مجموعه داستانی تلویزیونی پربیننده مانند شبهای برره (در نقش لیلون)، زندگی به شرط خنده و... بازیگری را شروع کرد . بهنوش بختیاری دانش آموخته زبان فرانسه است و از سال ۷۵ به بازیگری روی آورد.

بهنوش بختیاری با تیپ خفن در آرایشگاه

بهنوش بختیاری
بهنوش بختیاری با تیپ خفن در آرایشگاه


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: بهنوش بختیاری در اریشگاه

تاريخ : چهار شنبه 7 خرداد 1393 | 1:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 برای کم کردن چربی دور شکم

چربی دور شکم-راه های کم کردن-خطرات و عوارض-عمل ساکشن-مفید یا مضر؟چطور میشه اگر..

چربی به طیف وسیعی از ترکیبات آلی می گویند که در بسیاری از مواد روزمره همانند گوشت، زرده تخم مرغ، فرآورده‌ های لبنیاتی، و روغن‌ها بطور طبیعی یافت می‌شوند.
اما چربی های اطراف شکم از بدترین چربی هاست زیرا سریعاً باعث افزایش کلسترول و قند خون می شود. ما در این مطلب به نقل از Prevention چند نکته برای نابود کردن این چربی های به شما پیشنهاد می کنیم:

راه های کاهش چربی دور شکم

 ۱ – در کاهش چربی دور شکم، تنها کالری نقش ایفا نمی کند
نوع غذایی که مصرف می کنید روی سوخت و ساز یا ماندن چربی شکم تاثیر دارد. در یک مطالعه انجام شده در این زمینه، ۲ گروه از داوطلبان کالری مساوی مصرف کردند. گروه اول کربوهیدرات خود را از غلات تصفیه شده و گروه دوم از لوبیا و غلات سبوس دار تامین کردند. در گروه دوم چربی شکم بیشتری سوزانده شد. بنابراین کافی است ۲ وعده غذایی تشکیل شده از نان سفید، پاستای سفید و … را با عدس، نخود یا لوبیا جایگزین کنید.


 ۲ – ادویه در سوزاندن چربی موثر است
در یک مطالعه، یک گروه از داوطلبان که به چاقی مفرط مبتلا بودند روزی یک تا ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب و گروه دیگر دارونما مصرف کردند. در گروهی که سرکه سیب مصرف کردند چربی شکم بیشتری سوزانده شد. این درحالی بود که رژیم غذایی و میزان ورزش دو گروه کاملا مشابه بود. اگر قصد دارید از این روش برای سوزاندن چربی بدن استفاده کنید، قبل از مصرف حتما سرکه سیب را در آب حل کنید.


 ۳ – نشستن طولانی مدت باعث ایجاد چربی شکم می شود
ورزش هایی مانند پیاده روی، دویدن ملایم، دوچرخه سواری هفته ای ۳ساعت برای سوزاندن چربی مفید است.


 ۴ – درازنشست موثر نیست
درازنشست، عضله ریز چربی را سفت می کند و قسمت اصلی بدن را محکم می کند که اهمیت دارد اما چربی شکم را آب نمی کند. برای سوزاندن چربی باید به ایروبیک، پیاده روی، دوی آهسته و … بپردازید.


 ۵ – چای سبز بر کاهش چربی شکم تاثیر می گذارد
افرادی که ورزش می کنند و روزی ۷ فنجان چای سبز می نوشند، نسبت به دیگران چربی بیشتری می سوزانند، کانکینز موجود در چای سبز مکانیزم چربی سوزی بدن را فعال می کند.


 ۶ – تماشای کمتر برنامه تلویزیونی
افرادی که مدت زمان تماشای تلویزیون را کاهش می دهند، ۱۰۰ کالری کمتر مصرف می کنند.


 ۷ – استرس در افزایش چربی دور شکم نقش دارد
پاتوق: هرچه استرس بیشتر باشد، دور شکم نیز بزرگ تر می شود. استرس باعث افزایش کورتیزول می شود. در پی این امر فرد به مصرف هله هوله ها که کالری بالا دارد، ترغیب می شود. سعی کنید یاد بگیرید با مشکلات کنار بیایید و نگذارید استرس به شما وارد شود.


 ۸ – چربی شکم را با متر اندازه بگیرید
استفاده از متر بهترین راه برای اندازه گرفتن چربی دور شکم است.


 ۹ – با افزایش وعده های غذایی می توان شکم را آب کرد
افرادی که روزی ۶ وعده غذای کوچک می خورند نسبت به دیگران کمر کوچک تری دارند. برای از بین بردن چربی دور شکم، شکر و چربی های اشباع شده را از برنامه غذایی تان حذف کنید و غلات سبوس دار، پروتئین های کم چرب و فیبر را جایگزین کنید و با انجام فعالیت های ورزشی، استرس خود را کاهش دهید.

 

موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: چربی دور شکم

تاريخ : دو شنبه 5 خرداد 1393 | 1:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
مراقبت از نوزاده

شاید نیاز نباشد در آنچه که می‌خورید یا می‌نوشید تغییرات زیادی وارد کنیداما چند نکته مهم است که باید در خاطر داشته باشید:
•    برای سلامتی‌تان از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید
یکی از عجایب شیر مادر این است که حتی اگر مادر تغذیه مناسبی نداشته باشد، باز هم نیاز‌های تغذیه‌ای نوزاد را برآورده می‌کند (با این وجود اگر کالری مصرفی‌تان بسیار کم باشد و یا تغذیه‌تان تنها بر پایه یک گروه غذایی از هرم غذایی بوده و گروه‌های دیگر نادیده گرفته شوند، این امر می‌تواند بر کیفیت و کمیت شیرتان تأثیر بگذارد).
اینکه نوزادتان از ایرادات تغذیه‌ای شما آسیب نمی‌بیند، بدین معنا نیست که شما نیز آسیبی نمی‌بینید. اگر شما مواد مغذی را که نیاز دارید از رژیم غذایی‌تان دریافت نکنید، بدن مواد مورد نیاز را از ذخایری که دارد بیرون می‌کشد که در ‌‌نهایت ممکن است این ذخایر نیز تمام شوند. شما همچنین در این حین به قدرت و استقامت نیاز دارید که بتوانید نیاز‌های فیزیکی نوزادتان را نیز برآورده کنید.
بسیاری از زنان شیرده به شدت احساس گرسنگی می‌کنند که به این علت است: بدن شما در تمام طول روز کار می‌کند تا شیر مورد نیاز نوزادتان را بسازد. خوردن وعده‌های غذایی کوچک به همراه اسنک‌های سالم به عنوان میان وعده، راه بسیار خوبی برای مقابله با گرسنگی هنگام شیردهی و نگهداشتن انرژی در سطح بالا و مطلوب است.
•    کالری‌ها را نشمارید
یک پاسخ واحد به این سوال که مادر شیرده به مصرف چند کالری در روز نیاز دارد، وجود ندارد. اما به طور معمول مادران شیرده به 500 کالری بیش از خانم‌هایی که شیر نمی‌دهند نیاز دارند. این بدین معناست که مادران حدوداً و بسته به شیردهی خود، به 2000 تا 2500 کالری در روز نیاز دارند.
به جای شمردن کالری‌ها، از احساس گرسنگی‌تان به عنوان یک راهنما برای خوردن استفاده کنید.
میزان دقیق کالری مورد نیاز به فاکتور‌های مختلفی از جمله وزن، میزان ورزش، متابولیسم پایه و تعداد دفعات شیردهی بستگی دارد.
اگر در مورد اضافه وزن‌تان نگران هستید با پزشک یا متخصص تغذیه در مورد شاخص توده بدنی (BMI) صحبت کنید و از او بپرسید که برای باقی ماندن در وزن مناسب باید چه کار‌هایی انجام دهید.
•    سعی کنید آرام و پیوسته، وزن اضافه شده‌تان را کم کنید
برخی از مادران به سرعت اضافه وزن‌شان را کم می‌کنند، در حالی که در دیگران چنین نیست. این موضوع به بدنتان، انتخاب‌های غذایی‌تان و سطح فعالیت و متابولیسم‌تان بستگی دارد.
بهترین برنامه برای کم کردن وزن چیست؟ اضافه وزن بارداری‌تان را به تدریج کم کنید. هدفتان این باشد که در عرض یک‌سال (نه یک ماه!) به وزن قبل از بارداری‌تان بازگردید.
حداقل تا 2 ماه پس از بدنیا آمدن نوزادتان سعی نکنید که وزن‌تان را با گرفتن رژیم کم کنید. کم کردن مصرف کالری در ماه‌های اولیه پس از زایمان باعث کمبود انرژی و کاهش تولید شیرتان می‌شود.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: تغذیه در دوران شیردهی

تاريخ : دو شنبه 5 خرداد 1393 | 1:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
غذاهایی که بارداران نباید بخورند

چه غذا‌هایی را نباید در دورانِ بارداری مصرف کنید؟ 

پنیر‌های نرم

خوردنِ پنیر‌های نرم، مثل پنیر فتا در طولِ دورانِ بارداری می‌تواند خطرناک باشد. آن‌هایی که با شیرِ غیر پاستوریزه درست شده‌اند نیز ممکن است حاوی باکتریِ لیستریا باشند، که می‌تواند موجبِ سقطِ جنین، زایمانِ زودرس و یا مرگِ جنین شود. بهترین راهکار این است که از خوردن این پنیر‌ها خودداری کنید، مگر اینکه رویِ بر چسبِ آن‌ها کلمه پاستوریزه نوشته شده باشد. هنگامی که بیرون از خانه غذا می‌خورید، در صورتی که در موردِ پاستوریزه بودنِ پنیر شک دارید، قبل از خوردنِ آن سؤال کنید.

 

غذاهایی که بارداران نباید بخورند

گوشت پخته نشده یا نیم پز

شما ممکن است ترجیح دهید که فیله مینیونِ خود را نیم پز یا خام میل کنید، اما بارداری هنگامی است که شما باید تمامِ برگر‌ها و استیک هایِ خود را کاملاً پخته شده سفارش دهید. گوشتِ خام یا نیم پز ممکن است حاویِ توکسوپلاسما و انواعِ مختلفی از باکتری‌ها باشد. هنگامی که در بیرون غذا می‌خورید، اطمینان حاصل کنید که گوشتتان به خوبی بخار پز یا پخته شده است. در خانه دمایِ موردِ نیاز برایِ پختِ گوشتِ ریز شده باید حداقل به 145 درجه فار‌‌نهایت برسد و برایِ گوشت هایِ چرخ کرده مانندِ همبرگر این دما باید 160 درجه فار‌‌نهایت باشد. برایِ سینه مرغ این حرارت باید 165 درجه فار‌‌نهایت باشد.

 

غذاهایی که بارداران نباید بخورند

آبمیوه تازه

آبمیوه تازه در رستوران‌ها، آبمیوه فروشی‌ها و... ممکن است پاستوریزه نبوده و در برابرِ باکتری هایِ خطرناکی چون سالمونلا و‌ای کلای مصون نشده باشد. همچنین برخی از فروشگاه‌ها نیز آبمیوه‌های تازه و پاستوریزه نشده را در یخچالِ خود به فروش می‌رسانند. زنانِ باردار تنها باید از آبمیوه هایِ پاستوریزه شده استفاده کنند.

 

غذاهایی که بارداران نباید بخورند

سوشی

طرفدارانِ سوشی بسیار متأسفیم، اما اکنون باید 9 ماه از خوردنِ این غذا صرفِ نظر کنید. هر چند که غذایِ دریایی منبعِ خوبی از پروتئین است، غذاهایِ خامِ دریایی می‌توانند منبعِ انگل‌ها و باکتری هایِ خطرناک باشند. توصیه می‌شود که زنانِ باردار تنها ماهی و غذاهای دریایی دیگری را که به طورِ کامل پخته شده‌اند، میل کنند.

 

غذاهایی که بارداران نباید بخورند

خمیرِ خامِ شیرینی‌پزی

وقتی که در حالِ پختنِ شیرینی هستید، ممکن است وسوسه شوید که یک تکه کوچک از خمیرِ خام را داخلِ دهانِ خود بگذارید. اما حتی یک چشیدنِ کوچک هم، در صورتی که خمیرتان حاویِ تخم مرغِ خام است، می‌تواند خطرناک باشد. CDC تخمین زده است که از هر 20000 تخم مرغ، یکی از آن‌ها آلوده به باکتریِ سالمونلا است. برایِ اطمینان از چشیدنِ خمیرِ خامِ شیرینی، خمیر مایه و یا هر مایه مخلوطِ دیگری که حاویِ تخم مرغِ خام است پرهیز کنید.

 

غذاهایی که بارداران نباید بخورند

سس سزارِ خانگی

تخم مرغ هایِ خام همچنین در بسیاری از سس‌ها و چاشنی هایِ خانگی وجود دارند، مانندِ: سس سالادِ سزار، سس بیانیز، سس هلندی، مایونز
زنانِ باردار باید این سس‌ها را از فروشگاه‌ها خریداری کنند که توسط تخم مرغ پاستوریزه تهیه شده‌اند.

 

غذاهایی که بارداران نباید بخورند

تیرامیسوی خانگی

بسیاری از دسر هایِ خانگی، مانندِ موس، مرنگ، تیرامیسو، نیز حاویِ تخم مرغ خام هستند. شما می‌توانید دستورالعملِ موردِ علاقه خود را به صورتی ایمن تهیه کنید. برخی از سوپر مارکت‌ها تخم مرغ پاستوریزه می‌فروشند، که می‌توانید آن‌ها را خام مصرف کنید. اطمینان حاصل کنید که رویِ برچسب تخم مرغ‌ها کلمه پاستوریزه نوشته شده باشد.

 

غذاهایی که بارداران نباید بخورند

مرغ و ماکیان تازه شکم پُر

یک مرغ یا بوقلمونِ تازه شکم پُر یک غذایِ مناسب برایِ میهمانی و آسان از نظرِ طبخ به شمار می‌آید. اما آبِ مرغِ خام و تازه ممکن است با موادِ داخلِ آن ترکیب شده و موجبِ رشدِ باکتری‌ها شود. پختن، بسیاری از افراد را مصون نگه می‌دارد، اما در هنگامِ بارداری مقابله با عفونت‌ها مشکل‌تر است. یک گزینه ایمن، خریدِ مرغِ شکم پُرِ یخ زده است. و اطمینان حاصل کنید که بلافاصله پس از حالتِ منجمد آن را می‌پزید- اجازه ندهید که ابتدا یخِ آن آب شود. گوشتِ ران باید تا 180 درجه فار‌‌نهایت حرارت ببیند. 

تو صیه مشاور: در فرهنگ عام گفته می شودکه جگر دارای اهن فراوان است  ولی لازم است  بدانید که مصرف جگر دربارداری ممنوع می باشد زیرا حاوی هورمونهای زیادی است که برای جنین مضر می باشد.

از مصرف سیب زمینی جوانه زده و گره های سیب زمینی یا سیب زمینی هایی که سبز رنگ شده اند نیز خودداری نمایید.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: خوردنی های ممنوع در دوران بارداری

تاريخ : دو شنبه 5 خرداد 1393 | 1:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

الفبای زنانگی! / خلاصه ای جالب از آداب شوهر داری

شوهر داری آدابی دارد. فوت و فنها، و باید و نبایدهایی دارد که از قدیم مادران
سعی می کردند آن را به دختران خود بیاموزند تا ایشان را با رعایت آن آداب خوشبخت
کنند. زیرا زنان همواره این نکته را درک کرده اند که سعادتشان بستگی به میزان
مطلوبیت و محبوبیتشان در خانه ی شوهر دارد. این قانونی نیست که با گذر از مرحله
سنتی به مرحله مدرنیته تغییر کرده باشد. تا بوده همین بوده تا هست همین باشد.

البته این آداب در زعم هر کسی می تواند با دیگری فرق داشته باشد . اما با این
وجود، امری نسبی و سلیقه ای نیست. بلکه درست و غلطی دارد که در کتابهای اخلاقی و
کتب دینی به آن اشاره شده است.

اگر بخواهیم اهم آداب شوهر داری را خلاصه کنیم به شرح زیر در خواهد آمد:

مردها هم مثل زنان به محبت احتیاج دارند: هر چند طور دیگری تظاهر کنند! اما شکل
محبت به مردها با شکل محبت به زنها تا حدودی متفاوت است. مردها دوست دارند خدماتی
را که به همسرانشان ارائه می کنند دیده شود و به خاطر آن مورد قدردانی و تحسین واقع
شوند. وقتی مردی احساس کند ارزش او آنطور که هست درک نشده ،از زندگی فاصله می گیرد
اگر چه این فاصله فقط عاطفی باشد.

هر مردی در زندگی با زنان به دنبال آرامش است: لذا الفبای آداب شوهر داری ،
فراهم کردن شرایطی است که آرامش را به وجود آورد مثل خوشرویی .

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : برای زن روا نیست که خشمگینانه به شوهرش بنگرد.(
وسائل الشیعه ج ٢٠)

تهیه ی غذایی مطلوب ، برخورد شایسته در هنگام ورود مرد، پرهیز از بدکلامی و نشان
دادن نارضایتی، و براوردن میل جنسی وی مطابق میلش : یعنی تمام آرامش مورد نیاز مرد.

چنانچه زنی این چیز ها را رعایت کرد حتی اگر محبوب مرد نباشد باز هم خوشبخت
خواهد شد. زیرا مردها در دراز مدت ارزش داشتن چنین جای دنجی را درک خواهند کرد و آن
را به هر جای دیگری در این دنیا ترجیح خواهند داد. لذا یکی از راههای برگرداندن
مردها به زندگی فراهم کردن همین آرامش است اما انجام این کارهای به ظاهر ساده برای
زنی که خودش آرامش ندارد بسیار سخت خواهد بود.

هر زنی باید این توانایی را داشته باشد که عشق و محبت اولیه را زنده نگه دارد و
آن را با بدرفتاری از بین نبرد: مخالفت و جدل کردن، محبت زداست. از بین رفتن محبت
بین زن و شوهرها بیش از آنکه به ضرر مردها باشد به ضرر زنهاست. به همین جهت زنان
ملزم به رعایت بیشتری هستند. زن زیرک، زنی است که عشق و محبت همسرش را فدای کاسه و
کوزه ی زندگی نکند و قدر محبت را بداند. اگر می خواهید میزان زنانگی یک زن را درک
کنید ببینید در زندگی او رعایت چه چیزی در اولویت است. زنی که رعایت نظافت، تجملات
زندگی، و … را در اولویت قرار دهد زندگی را می بازد.

زیرکی از آداب طلایی در شوهر داری است: همین زیرکی گاهی باعث می شود، خانم از یک
خواسته ی خود بگذرد تا به نتیجه ی بهتری در دراز مدت برسد. مثلا چنانچه مردی با
همسرش برای به کرسی نشاندن حرف خود درافتاد، زیرکی آن است که زن بگذارد او برنده
شود. احساس بازنده بودن و شکست خوردن برای تمام مردان تلخ و تحریک کننده است. مردی
که با همسرش در می افتد و او را مثل مردها سخت و مقاوم می یابد تا زمانی که بر وی
غلبه نکند، محبت و دلسوزی خودرا نسبت به او احساس نخواهد کرد. یک زن مجهز به سلاح
عاطفه است اصلا نباید مردانه رفتار کند تا مثل یک مرد در دعوای مردانه با او
سرسختانه رفتار شود.

هر زنی باید همسرش را به تمام نزدیکانش ترجیح دهد و مرد باید از این بابت مطمئن
باشد. یکی از بدترین و غیر معقول ترین کاری که برخی از زنها انجام می دهند این است
که همسرشان را در مقابل خانواده ی خود سرافکنده می کنند. این حق هر مردی است که
همسرش او را قبول داشته باشد و از او حرف شنوی داشته باشد. هیچ گاه به صلاح زنان
نیست که همسر خود را در مقابل خانواده خود قرار دهند و بدتر آنکه در این میدان به
طرفداری از خانواده خود درآیند

اگر بخواهیم آداب شوهر داری را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم آداب شوهر داری
یعنی رفتار کردن به میل و خواست شوهر تا حد ممکن ،زیرا قرار است محبت او نتیجه شود

چه بسا زنانی که به بهانه طلاق چنین کاری کرده اند اما بعدا از طلاق هم منصرف
شده اند. تنها با این اقدامشان یک کدورت آزار دهنده باقی گذاشته اند. لذا اگر
شرایطی پیش آمد که پدر و همسر یک زن در مقابل هم قرار گرفتند بهتر و منطقی تر این
است که زن از همسرش حمایت کند.

هر زنی باید با آراستگی همیشه میل جنسی همسرش را نسبت به خودش زنده نگه دارد و
نقش رضایت جنسی را در رضایت مرد از زندگی درک کند. این از حماقت است که یک زن بعد
از چند سال زندگی ، چنان در بچه داری ، خانه داری، یا انجام کارهای شغلی گم شود که
فرسنگها با دلبری و دلربایی فاصله پیدا کند. به هر حال این از مهمترین آداب شوهر
داری است که با توجه به تفاوتهای مردان و زنان در ادراکهای عاطفی، جنسی و … اهمیت
آن بیشتر روشن خواهد شد.

در کلام آخر اگر بخواهیم آداب شوهر داری را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم
آداب شوهر داری یعنی رفتار کردن به میل و خواست شوهر تا حد ممکن ،زیرا قرار است
محبت او نتیجه شود. و اگر غیر از این منظور بود وضع فرق می کرد. مسلما چنانچه
بخواهیم برای یک عمر محبوب کسی باشیم باید به خواست و رضایت او عمل کنیم.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: اداب شوهر داری

تاريخ : شنبه 3 خرداد 1393 | 3:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

در صحبتهای بسیاری از آن‌ها اگر دقت کنید، چند رفتار بد را خواهید دید، شما بخوانید و آن‌ها را ترک کنید تا زندگی شما به این سمت و سو نرود.

 

بسیاری از آن‌ها که اکنون روزشان به بگو مگو یا رفت و آمد در راهروهای دادگاههای خانواده می‌گذرد، روزگاری از عشق و علاقه به یکدیگر می‌گفتند و کلی آرزو پشت این جمله در سر می‌پروراندند. به نظر شما چه شد که کارشان به اینجا رسید؟ در صحبتهای بسیاری از آن‌ها اگر دقت کنید، چند رفتار بد را خواهید دید، شما بخوانید و آن‌ها را ترک کنید تا زندگی شما به این سمت و سو نرود.

حواس پرتی و گیج بودن را دور بریزید
بیش از اندازه فعال بودن و تمرکز نداشتن، در مکالمه، کار‌ها یا در زندگی، رفته رفته صمیمیت و علاقه بین شما را از بین می‌برد و اگر جزو عاداتتان شود و نخواهید این عادت بد را ترک کنید، به شما اطمینان می‌دهیم بزودی همسرتان آن عشق و علاقه قبلی را به شما نخواهد داشت.
اگر جزو این دسته افرادید، دست بجنبانید و برای استحکام رابطه‌تان هم که شده از حواسپرتی و گیجی فاصله بگیرید.

هرگز از چیزهایی که ندارید، بیش از حد شکایت نکنید
مردم دو دسته‌اند: دسته اول همیشه شکایت می‌کنند (حتی از چیزهای نسبتا خوبی که دارند) و دسته دوم کسانی هستند که از کوچک‌ترین و جزئی‌ترین چیزها نیز استفاده می‌کنند تا خوشحال‌تر و خوشبخت‌تر باشند. شما باید سعی کنید جزء دسته دوم باشید. مسلما کسی که نگرش‌اش به زندگی اینگونه باشد، می‌تواند همیشه همسرش را شیفته خود نگاه دارد.

دست از سرزنش بردارید
بسیاری از خانم‌ها معروفند به جیغ جیغو! اما چه زن، چه مرد، با صدای بلند گله و شکایت کردن فقط برای مدت کوتاهی مفید است و در صورت تکرار یا تدوام، باعث نارضایتی و عصبانیت همسرتان می‌شود. ممکن است همسرتان در برابر رفتارتان حرفی نزد، اما این سرزنش‌ها بالاخره کار خودش را خواهد کرد.

از عیبجویی، انتقاد و مسخره کردن دوری کنید
این تکنیک‌ها، فردی که به او عشق ورزیدید را تحقیرمی کند. به جای آن، با او محترمانه برخورد کنید، و اجازه دهید با شما مثل یک فرشته برخورد کند، و مسئولیتهایی که هر دوی شما موظف به انجام آن هستید را برای داشتن زندگی شاد با هم تقسیم کنید.

عادات بد خود را کنار بگذارید
اگر عادات بدی در زندگی مشترک دارید، آنها را با انجام کارهای بهتر و پرفایده تر جایگزین کنید. ورزش و کار خانه را جایگزین عادات بد خود بکنید، تشخیص عادات بد همسر خود و عهد بستن دو نفره برای یک شروع مثبت و به کارگیری عادات مثبت به جای عادات منفی می تواند به جزیی از روال زندگی مشترک تان تبدیل بشود.

مغرور نباشید
تکبر و غرور یکی از بدترین رفتارهایی است که در زندگی مشترک به چشم می خورد. تنها نیازهای خود را نبینید. نیازهای همسرتان را نیز درک کرده و تا حد امکان آن ها را برآورده کنید. اغلب جدایی ها، ابتدا با غرور و خودشیفتگی آغاز می شود. در دادن عشق و محبت بخشنده باشید و آن را از طرف مقابل دریغ نورزید. شما باید مانند یک روح در دو بدن باشید و برای پیشرفت و تکامل روحی همسرتان نیز تلاش کنید. آیا به راستی می توان با کبر و غرور به یک زندگی شاد و آرام دست یافت؟!

قلدری نکنید
این کار هم زشت است هم ناکارآمد؛ زیرا صرفنظر از اینکه موقتاً به خواسته خود برسید یا نه، به همسر شما می‌فهماند که او در نظر شما هیچ ارزشی ندارد و شما هم جای حرف زدن از عشق و علاقه را با روی آوردن به قلدری عوض کرده‌اید.

تدافعی برخورد نکنید
یکی از ضربه زننده‌ترین عادتهایی است که سرانجام قلب همسرتان را سیاه خواهد کرد! تدافعی برخورد کردن، صحبت‌ها و بحثهای سازنده‌تان را سرد می‌کند. اگر این گونه رفتار کنید، همسرتان دیگر حق صحبت کردن در مورد موضوع مورد بحث را ندارد و با کوتاه آمدنهای پیاپی، نهایتاً دلگیری و دلسردی را به گفت‌و‌گو و صحبت با شما و شنیدن حرف‌هایتان ترجیح خواهد داد.

یکجانبه تصمیم گیری نکنید
گاهی اوقات، شما می‌خواهید رنگ حمامتان را به سلیقه خودتان انتخاب کنید. این مانعی ندارد اما اگر بخواهید در مورد پول، زمان، بچه‌ها و زندگیتان به تنهایی تصمیم گیری کنید، به این معنی است که همسرتان را نادیده گرفته‌اید و یکطرفه و از جانب او هم تصمیم گیری کرده‌اید. در مسائلی که به او و دیگران هم مربوط است، یکطرفه تصمیمگیری نکنید، یا اگر درباره‌اش حرف زدید، طوری رفتار نکنید که انگار تصمیم از پیش مشخص شده و فقط تاییدیه می‌خواهید!

از وابستگی به همسر خود و کنترل او بپرهیزید
گاهی ما خود را بیش از حد گرفتار و یا نگران مشکل دیگران می‌کنیم و در مورد آنها دچار وسواس می‌شویم. درگیر شدن بیش از حد با مسائل دیگران می‌تواند ما و اطرافیانمان‌ را آشفته کند. اگر تمام نیروی خود را صرف مردم و حل مشکلات آنها کنید، برای حل مشکلات خود وقتی نخواهید داشت. اما وابستگی انواع مختلفی دارد. وابستگی شما به همسرتان باعث می‌شود تا بخواهید زندگی را تحت تسلط خود درآورید. و به این ترتیب زندگی را از روال طبیعی خارج می‌کنید. وقتی می‌خواهید بر همسرتان مسلط شوید، در واقع خود را تحت سلطه او در می‌آورید و با این کار افکار و احساسات و آزادی عمل خود را فدای رفتارتان می‌کنید و اراده‌تان را هم از دست می‌دهید. به این ترتیب خودتان بیشتر تحت تسلط در می‌آیید. هر چه بیشتر همسرتان را کنترل کنید، او بیشتر اصرار می‌کند کاری را که دوست دارد انجام دهد. طبیعی است که او در برابر تلاش‌های شما برای تغییر و تحت کنترل در آوردن ایستادگی کند. مشکل افراد وابسته این است که خود را دست کم می‌گیرند و به خود توجهی ندارند. آنها نسبت به خود احساس خوبی نداشته و خود را دوست ندارند؛ به همین علت به خود فرصت نمی‌دهند که به خود و اهداف‌شان برسند، زیرا فکر می‌کنند استحقاق آنها را ندارند.

به تفاوت‌های یکدیگر احترام بگذارید
تفاوت‌های افراد باعث جذب آنان به یکدیگر می‌شود. با افزایش درک و آگاهی می‌توان به تفاوت‌ها احترام گذاشت. وقتی که زوج‌ها تفاوت‌های یکدیگر را بپذیرند و سعی در تغییر یکدیگر نداشته باشند، شباهت‌ها و همانندی‌های بسیاری را نیز در یکدیگر پیدا می‌کنند. گرچه هر کدام از ما منحصر به فرد هستیم، ولی در بیشتر جنبه‌ها به هم شباهت داریم. شریک زندگی شما ترکیبی از تفاوت‌ها و تشابهات مکمل است. زن و شوهرهایی که واقعا به هم عشق می‌ورزند، مفهوم این ترکیب را بسیار خوب می‌دانند. بسیاری از زن و شوهرها دوست دارند همسرشان را تغییر دهند و خصوصیات و رفتار او را همانند ایده‌آل خود بسازند. انسان با تغییر اساسی رفتار و باورهایش صرفا برای ایجاد یک رابطه خوب با طرف مقابلش به تعادل نمی‌رسد و بالاخره این عدم تعادل در مواردی خود را نشان می‌دهد و در زندگی زناشویی تاثیر خود را خواهد گذاشت.

در مواقع سختی، آرامش خود را حفظ کنید
همه ما باید یاد بگیریم در مواقع سختی و مواجه با مشکلات چگونه آرامش خود را حفظ کنیم. برای این کار باید نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و روی آن ها کار کنیم. شاید برای غلبه بر این مشکل نیاز باشد مدت زیادی وقت صرف کنیم و حتی از متخصصان در این امر کمک بگیریم. به هر حال باید هر کاری از دست تان بر می آید انجام دهید تا نقاط ضعف خود را از بین برده و بتوانیم راحت تر با مسایل و مشکلات روبه رو شویم.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: عشق در زندگیفوت و فن های عاشق ماندن

تاريخ : جمعه 2 خرداد 1393 | 2:14 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

یافته های پزشکی درباره قلیان
تنباکوی مورد استفاده برای قلیان، تنباکویی مرطوب و چسبناک است که در عسل و شیره خیسانده می‌شود و بطور معمول با طعم‌های مختلفی از قبیل سیب، هلو، نارگیل، انبه، نعناع و توت‌فرنگی به فروش می­‌رسد.

ازجنبه‌های نگران‌کننده قلیان این است که سابقاً در کشورهایی مثل پاکستان و هند توسط افراد سالخورده‌ای که در روستاها زندگی‌ می‌کردند، استفاده می‌شد، اما به تازگی بیشتر در مناطق شهری ایران بشکل همه گیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهمتر اینکه رستوران‌های شهری زیادی آن را برای مشتریان خود سرو می‌کنند.

 

یک سری باورهای نادرست و واقعیت درباره کشیدن قلیان وجود دارد که شامل موارد ذیل است؛


باور غلط اول:

از آنجا که تنباکوی قلیان از طریق آب فیلتر می‌شود، تمامی مواد مضر آن تصفیه می‌شود.

واقعیت اول: کشیدن تنباکو از طریق آب، مواد سرطان‌زای آن را تصفیه نمی‌کند. این دود می‌تواند به اندازه دود سیگار اثر مخرب بر روی ریه و قلب داشته باشد.

 

باور غلط دوم:

استنشاق دود قلیان ریه‌ها را نمی‌سوزاند، به همین دلیل مضر نیست.

واقعیت دوم: دود قلیان وقتی استنشاق می‌شود، ریه‌ها را نمی‌سوزاند، زیرا از طریق آبی که در پایین آن قرار دارد خنک می‌شود. با اینکه دود خنک می‌شود، اما هنوز هم حاوی مواد سرطان‌زایی است که برای بدن مضر است.

 

باور غلط سوم:

کشیدن قلیان سالم‌تر از کشیدن سیگار است.

واقعیت سوم: دود قلیان به همان اندازه دود سیگار مضر است. قلیان به طریقی متفاوت دود تولید می‌کند: دود سیگار از سوختن تنباکو ایجاد می‌شود، در حالی که دود قلیان از طریق گرم شدن تنباکویی که در کاسه‌ی بالای آن قرار دارد از طریق زغال تولید می‌شود. محصول نهایی آن یعنی دود یکسان است که حاوی مواد سرطان‌زا است.

 

باور غلط چهارم:

کشیدن قلیان به اندازه کشیدن سیگار اعتیادآور نیست، زیرا نیکوتین در خود ندارد.

واقعیت چهارم‌: تنباکوی قلیان هم مثل تنباکوهای معمولی حاوی نیکوتین است. در واقع، در یک جلسه ۶۰ دقیقه‌ای قلیان، فرد در معرض حجم دودی ۱۰۰ تا ۲۰۰ مرتبه بیشتر از یک سیگار قرار می‌گیرد.

 

باور غلط پنجم:

تنباکوی گیاهی قلیان سالم‌تر از تنباکوی معمولی است.

واقعیت پنجم: این هم مثل کشیدن سیگار گیاهی یا "طبیعی"، فرد را در معرض مواد سرطان‌زا قرار می‌دهد.

استفاده از قلیان در کنار سرطان ریه با افزایش احتمال ابتلا به سرطان دهان و مثانه نیز همراه است.

 

یافته های پزشکی درباره قلیان

 

کشیدن قلیان خطر ابتلا به سل ریوی را افزایش می‌دهد

مخصوصاً کودکان در مقابل تاثیرات مضر قلیان آسیب‌پذیر هستند. اگر در محلی باشند که در آن قلیان کشیده می‌شود، احتمال ایجاد عفونت‌های ریوی، آسم و سندرم مرگ ناگهانی کودک در آنها افزایش می‌یابد.

متأسفانه به بیشتر تنباکو‌هایی که در سال های اخیر به بازار آمده اسانس‌هایی اضافه می‌ شود که این اسانس ها علاوه بر تحریک دستگاه تنفس موجب حساسیت و آلرژی می‌ گردد، بنابراین علاوه بر بیماری‌های ذکر شده، رینیت آلرژیک و سرفه‌های مزمن همراه با خلط را برای فرد به همراه دارد.

 

این تصور، تصوری کاملاً غلط است که اگر دود قلیان وارد ریه نشود و فقط از راه دهان خارج شود، آسیبی به ریه‌ها نمی رساند، چون دود از طریق مخاط دهان و حنجره جذب بدن گشته و آثار سوء خود را می‌گذارد.

حتی در هوایی که دود قلیان آزاد می ‌شود، افرادی که قلیان نمی‌ کشند و در معرض دود قرار گرفته اند، در طولانی‌ مدت دچار عوارض آن خواهند شد.

اگر فویل آلومینیومی که در قلیان استفاده می‌شود کیفیت خوبی نداشته باشد، با زغال در حال سوختن واکنش داده و موادسرطان‌زایی تولید می‌کند که خواه ناخواه موجب سرطان می‌شود.

 

افرادی که قلیان می‌کشند، باید از این واقعیت مطلع باشند که دود قلیان چون از آب رد می‌شود و مرطوب است مدت زمان بیشتری در ریه‌ها می‌ماند. برخی میکروب‌ها، عمدتاً باکتری‌هایی که موجب سل می‌شوند، در لوله قلیان وجود دارند.

میزان دی‌اکسیدکربن که از طریق قلیان استنشاق می‌شود در مقایسه با سیگار بسیار بالا است و این مسئله باعث می‌شود که کشیدن یک قلیان برابر با ۷ تا ۱۰ سیگار باشد.

 

کشیدن قلیان و سیگار چه تاثیراتی بر زنان باردار و جنین دارد؟

از آنجا که لوله قلیان حاوی میکروارگانیسم‌های عفونی زیادی است و زنان باردار سیستم ایمنی ضعیفی دارند، احتمال گرفتن بیماری بیشتر خواهد بود. قلیان هم مانند سیگار می‌تواند احتمال وضع‌حمل پیش از موعد، و حتی مرده به دنیا آمدن نوزاد و سایر مشکلات را افزایش دهد. همچنین می‌تواند بر رشد جنین نیز تاثیر منفی داشته باشد.

دود قلیان غلظت اکسیژن را در بدن مادر کاهش داده و نهایتاً موجب تنگی نفس جنین شده و او را به سمت مرگ می‌کشاند.

بیشترین تاثیر سوءمصرف سیگار بر روی جنین، در سه ماهه دوم و سوم بارداری است، زیرا در این زمان اندام‌های جنین به تدریج تشکیل می شوند و در صورت استعمال سیگار، رشد اندام‌ها مختل و جنین با عقب ماندگی مواجه می‌شود.

 یافته های پزشکی درباره قلیان
 

استعمال سیگار حتی پیش از بارداری هم مضر است و بر تخمک های زن تاثیر منفی دارد و قدرت باروری آن ها را کاهش دهد.

استعمال سیگار موجب می شود تا هنگام زایمان، جنین با استرس مواجه شود و با آغاز درد زایمان، ضربان قلب جنین کاهش یابد و نتواند انقباضات رحم را تحمل کند. به این ترتیب زایمان با مشکل مواجه شده و نوزاد باید به روش سزارین متولد شود.

استعمال سیگار توسط اطرافیان مادر باردار هم اثراتی سوئی بر جنین دارد و تنفس دود ناشی از سیگار اطرافیان نیز بسیار خطرناک است.

 

دود قلیان نیز برای جنین بسیار مضر است و به دلیل این که پیش از استعمال با بخار آب مخلوط می شود، بسیار خطرناک تر از دود سیگار است.

 



مصرف سیگار و قلیان موجب پوکی استخوان می‌­شود

مصرف سیگار و قلیان موجب اختلال در جذب کلسیم و ساخت استخوان، یائسگی زودرس، کاهش وزن و تخریب هورمون های جنسی می شود که به تسریع پوکی استخوان می انجامد. مصرف الکل نیز با کم کردن فعالیت سلول های سازنده استخوان موجب پوکی استخوان می شود.

 


مصرف دخانیات بهبود زخم را به تاخیر می اندازد

در سیستم گوارشی و در بیمارانی که مبتلا به سوء هاضمه هستند، می‌توان گفت مصرف دخانیات، به صورت استنشاقی یا طرق دیگر، در ایجاد زخم های گوارشی، تشدید برگشت اسید معده به مری و ایجاد سرطان های دستگاه گوارش موثر است‌. همچنین در بیمارانی که دچار زخم‌های سیستم گوارشی هستند، مصرف دخانیات بهبود زخم را به تاخیر می‌اندازد و پاسخ به درمان را کند می‌کند. به بیمارانی که از سوء‌هاضمه رنج می‌برند، توصیه اکید می‌شود، حتما برای افزایش تاثیر درمان و کاهش عود بیماری، به طور جدی مصرف مواد دخانی را ترک کنند.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: قلیان مضرات قلیان

تاريخ : جمعه 2 خرداد 1393 | 1:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 این مرد شاید با تغییراتی که در صورتش ایجاد کرده بتواند جایزه وحشتناک ترین آدم دنیا را از آن خود کند ولی قطعا هیچ انسان دیگری حاضر نخواهد بود که با وی همراه باشد. چون او خود شیطان شده است.







موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: وحشتناک شبیه شیطان

تاريخ : پنج شنبه 1 خرداد 1393 | 3:58 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

خارش نوعی سوزش در پوست است که موجب خاراندن پوست می‌شود و یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی است که می‌تواند موضعی و محدود به یک ناحیه از بدن باشد و یا نقاط مختلف بدن را درگیر کند. در برخی موارد نیز خارش پوست هنگام شب بدتر می‌شود. معمولاً اگر کل بدن دچار خارش شود، درمان به نسبت خارش موضعی سخت‌ تر خواهد بود. بیشتر مواقع بدون تظاهرات خارجی، پوست دچار خارش می‌شود؛ ولی در برخی موارد نشانه‌هایی همچون برآمدگی، تاول، قرمزی و … بروز می‌کند. در این گونه موارد بیمار باید به متخصص پوست مراجعه کرده و علت آن‌را بیابد. مثلاً ممکن است خارج ناشی از ابتلا به اگزما و یا گال باشد.

آیا باید پوست‌ را بخارانیم؟ این کار معمولاً خارش را بیشتر می‌کند. ممکن است خاراندن بدن ابتدا موجب آرامش و رضایت ‌شود، اما در نهایت پوست تحریک و ملتهب شده و خودِ التهاب موجب خارش بیشتر می‌گردد؛ بنابراین در اکثر مواقع خاراندن پوست اوضاع را وخیم‌تر می‌کند؛ به خصوص اگر موجب خارش در پوست شود که باکتری وارد آن شده و عفونت کند و عفونت ثانویه خود، موجب خارش بیشتر می‌شود. اگر خارش پوست ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد، آن قسمت خراشیده و پوست آن کلفت شده و رنگدانه‌های آن تغییر رنگ می‌دهند و تیره می‌شوند. بهترین روش برای درمان پوست تحریک شده، جلوگیری از خاراندن آن است. دلایـل خـارش پـوست شرایط و دلایل بسیاری برای خارش پوست وجود دارد. حتی دلایل روانی، مثل استرس و اضطراب نیز ممکن است موجب خارش شوند و یا آن را تشدید کنند. خشکی پوست نیز یکی از دیگر عوامل است. قرار گرفتن در معرض اشعه UV و آفتاب سوختگی نیز می‌تواند موجب خارش پوست شود. سایر دلایل عبارتند از: تغییرات پوستی، اختلالات متابولیک و غدد درون ریز (بیماری کبد، کلیه یا پرکاری و کم کاری تیروئید)، سرطان، واکنش به مواد مخدر، مشکلات صفرا، بیـمــاری‌های خونی نیش حشراتی همچون کک و پشه. در برخی موارد نیز واکنش‌های آلرژیک، به شکل خارش بروز می‌کنند.

عفونت‌ها هم یکی از دیگر دلایل خارش پوست هستند؛ مثلاً خارش و سوزش دستگاه تناسلی زنان و مردان می‌تواند ناشی از عفونتی باشد که در مقاربت جنسی انتقال یافته است و یا خارش مقعد به دلایل عفونت و یا انگل، رعایت نکردن بهداشت باشد. عفونت‌های قارچی و پسوریازیس نیز موجب خارش پوست می‌شوند. در برخی موارد خارش به دلیل هجوم شپش به بدن، مثل شپش سر و یا شپش عانه است. گال نیز یک بیماری مسری پوستی است که با خارش شدید در شب همراه است. از دیگر عوامل می‌توان به دیابت، زونا، اسکلروز، لوازم آرایشی و … اشاره کرد. واکنش به مواد مخدر یا برخی داروها نیز می‌تواند موجب کهیر پوستی و خارش شود. اغلب اوقات، زنان اظهار می‌دارند که در دوران بارداری، بدن آنها خارش می‌گیرد و یا خارش آنها بدتر می‌شود. باید گفت که در بیشتر مواقع خارش ناشی از یک بیماری زمینه‌ای خطرناک و جدی نیست. ولی باید به پزشک متخصص مراجعه شود در بارداری اول نوعی کمر بارداری منجر به خارش می‌شود که به علت بزرگ شدن سریع شکم می‌باشد که نیاز به مراجعه به متخصص پوست دارد.

درمــان سرما: سرما منجر به بی‌حسی فیبرهای عصبی بدن می‌شود و همین بی حسی خارش را تسکین می‌دهد. راه‌های سرد کردن پوست و کاهش خارش عبارتند از:

آب سرد: قسمت مورد نظر را با آب سرد بشویید یا یک کیسه یخ و یا آب سرد روی آن قرار دهید.  دوش آب سرد  قرار دادن کیسه‌های آب یخ روی پوست (این کیسه‌ها معمولاً در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند). توجه داشته باشید که گرم کردن محل خارش، هیچ تأثیری در تسکین آن ندارد و حتی اگر خارش کاهش یابد، برخی کرم‌های مثل لیدوکائین خود باعث تحریک پوست شده و خارش ایجاد می‌کند. خیلی سریع دوباره شروع خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود از این روش استفاده نکنید.

کرم‌ها و لوسیون‌های ضد خارش فنول، «Pramoxine»، دیفن هیدرامین یا «Benzocaine» و یا هر نوع بی حس کننده دیگر. شما می‌توانید این کرم‌ها را به دفعات روی محل خارش بمالید. آنها انتهای اعصاب را بی‌حس کرده و درد و خارش را کاهش می‌دهند. کرم‌ها و لوسیون‌هایی که حاوی هیدروکورتیزون هستند، موجب کاهش خارش می‌شوند؛ البته خارش‌هایی که ناشی از اگزما یا خشکی پوست باشند. در واقع این خارش‌ها ناشی از پاسخ به کورتیزون هستند. هیچ کدام از کرم‌های حاوی هیدروکورتیزون، حتی محصولاتی که ادعا می‌کنند در کاهش خارش تأثیر زیادی دارند، در حالت‌های شدید، به رفع خارش کمکی نخواهند کرد. مثلاً در مواقعی که خارش ناشی از نیش حشرات است، استفاده از این کرم، مؤثر نیست. اگر بیش از ۱۰ روز از کرم‌های حاوی هیدروکورتیزون استفاده کردید و نتیجه‌ای نگرفتید، حتماً با یک پزشک مشورت کنید تا علت خارش را بیابد.

داروهای خوراکی به‌ طور معمول، آنتی هیستامین‌ها، خارش را درمان می‌کنند؛ مثل دیفن هیدرامین، هیدروکسی‌ زین، کلرفتیرامین و … از آنجا که این داروها خواب‌ آور نیز هستند، نباید قبل از رانندگی و یا کار با ماشین‌های سنگین از آنها، استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید دچار خواب‌آلودگی شوید، می‌توانید از «Loratidine» و یا «Fexnferadine» استفاده نمایید، زیرا با اینکه نوعی آنتی‌هیستامین هستند، درصد مواد خواب‌آور آنها بسیار کمتر از سایر آنتی‌هیستامین است. آنها نسل دوم آنتی‌هیستامین نامیده می‌شوند که نسبت به نسل اول خاصیت آرامبخشی کمتری دارند.

مراجعه به پزشک اگر خارش پوست بدن‌ تان، آرامش و خواب شما را سلب کرده و یا به علت خاراندن بیش از حد، پوست‌ تان دچار عفونت شده و رنگدانه‌های آن تغییر رنگ داده و یا پوست شما ضخیم شده است، حتماً به پزشک مراجعه کنید. پزشک در صورت لزوم کورتیزون یا آنتی‌هیستامین‌های قوی‌تری تجویز می‌کند و در صورتی که خارش ناشی از یک بیماری زمینه‌ای باشد، به درمان آن می‌پردازد. گیاهان مفید برای درمان خارش آلوئه‌ ورا، روغن کبد ماهی، آبلیمو، ویتامین E و روغن جوانه گندم، خارش را تسکین می‌دهند. اضافه کردن ۲ قاشق غذاخوری سرکه به آب حمام، خارش را تسکین می‌دهد.  برای درمان خارش ناشی از عرق سوز شدن و یا نیش زنبور و یا حشرات، جوش شیرین را در آب گرم حل کرده، سپس با آب سرد حمام مخلوط کنید و بدن خود را با آن بشویید.

رژیم غذایی نقش مهمی در مبارزه با خارش و آلرژی‌ها دارد. اگر غذایی را که موجب حساسیت و خارش شما می‌شود، شناسایی کنید، با اجتناب از خوردن آن به راحتی خارش خود را درمان خواهید کرد.  غذاهای غنی از ویتامین C، بتاکاروتن، ویتامین E، روی و مواد معدنی، به درمان خارش پوست کمک می‌کنند.

خشکی پوست خارش را بدتر می‌کند، محل آسیب دیده را تمیز و چرب نگه دارید و از گرما و رطوبت بیش از اندازه خودداری کنید.  لباس‌های سبک و خنک بپوشید.

نوشیدن ۱ الی ۲ فنجان چای گزنه خارش را کاهش می‌دهد. به این منظور، ۱ الی ۲ قاشق چای خوری برگ خشک گزنه را درون یک فنجان آب جوش بریزید و بعد از ۱۵ دقیقه بنوشید.  مخلوط کردن نشاسته با آب وان نیز، خارش را تسکین می‌دهد.  مخلوط آب نارگیل تازه و گوجه‌فرنگی و ماساژ پوست با این مخلوط، در بهبود و تسکین خارش بدن مؤثر است.  برگ ریحان، خارش ناشی از عفونت‌های قارچی را درمان می‌کند.

در زنان یائسه، کمبود استروژن موجب خارش بدن می‌شود؛ بنابراین تأمین استروژن از غذاها موجب کاهش خارش می‌شود. مواد غذایی حاوی استروژن عبارتند از: خرما، گیلاس، آلو، هویج، سیب‌زمینی، زیتون، خیار، بادمجان، رازیانه، تخم آفتابگردان و جوی دو سر، عسل و عدس و سویا.

مصرف بذر کتان، عملکرد کبد را بهبود بخشیده و خشکی و خارش پوست را کاهش می‌دهد.  گاهی اوقات خارش ناشی از گرمای هوا و افزایش درجه حرارت بدن است. در روزهای گرم با نوشیدن مایعات فراوان، بدن و پوست خود را خنک نگه دارید.

بدون نسخه پزشک از هیچ دارویی استفاده نکنید. برخی از داروها خود می‌توانند سبب خارش شوند؛ مثل استامینوفن کدئین که متاسفانه بسیاری از افراد بدون نسخه آن‌را مصرف می‌کنند.   همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید؛ حتی در فصل پائیز و زمستان.

از پوشیدن لباس‌های پشمی خودداری کنید و چنانچه ناچار به پوشیدن آن هستید، زیر آن لباس نخی یا ابریشمی بپوشید تا لباس پشمی با بدن شما در تماس نباشد.  از مصرف لبنی‌های پر چرب خودداری کنید؛ زیرا حاوی مواد افزودنی تحریک کننده پوست هستند.  از لوازم آرایشی و زیبایی حاوی روغن استفاده نکنید؛ زیرا بیشتر مواقع روغن این مواد حساسیت‌زاست.

سپاس از دکتر سیمین ابراهیم‌ زاده-متخصص  پوست، مو و زیبایی

.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: خارش پوست

تاريخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393 | 1:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.

عکس های جدید خانوادگی از دو خواننده مشهور ایرانی

بابک جهانبخش و همسر و پسرش آرتا

عکس های جدید خانوادگی از دو خواننده مشهور ایرانی

رضا یزدانی و همسر و دخترش


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: رضا یزدانیبابک جهان بخش

تاريخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393 | 1:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
.

بنیامین بهادری به همراه دخترش بارانا

 

 بنیامین بهادری به همراه دخترش بارانا

( ترانه : فرید احمدی / آهنگ : بنیامین بهادری / تنظیم : نیما وارسته  ) ( میکس و مسترینگ : نیما وارسته / گیتار اسپانیش ، آکاردئون : فیروز ویسانلو ) ( گیتار بیس : آرش سعیدی / گیتار الکتریک : آلن بارسخیان ) (پرکاشن : علیرضا میر آقا / درامز : استیو آوانسیان / گیتار آکوستیک : محمد موجرلو )

 مدل های زیبای تزئین سفره هفت سین ۹۳

( بنیامین بهادری به همراه دخترش بارانا )

  بارانا و مادرش نسیم حشمتی

( بارانا و مادرش نسیم حشمتی )

آلبوم جید بنیامین بهادری در سکوت مطلق خبری در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

این خواننده نام «بنیامین ۹۳» را برای آلبومش انتخاب کرده و در توضیحات اثر نوشته: «تقدیم به نسیم جان ، با عشق و امید».

نسیم حشمتی همسر بنیامین بهادری ، 29 آذر امسال در بزگراه شهید همت و در تصادف اتومبیل درگذشت.او و بنیامین سوار یک دستگاه "دوو ماتیز" و در مسیر شرق به غرب همت ، در حال حرکت بودند که یک دستگاه "پژو 206 " از پشت به این خودرو برخورد کرده و به علت سرعت و شدت ضربه، خودرو به سمت راست منحرف و در فضای سبز سمت راست حاشیه بزرگراه واژگون شد.

نسیم حشمتی که 30 ساله بود، بر اثر ضربه، مصدوم و به بیمارستان منتقل و در آنجا فوت کرد. او و بنیامین یک دختر خردسال به نام بارانا داشتند که عکس او روی آلبوم جدید بنیامین و در کنارش دیده می شود.

به گزارش سایت موسیقی ما ، در این آلبوم فرید احمدی ، نیما وارسته و علی منصوری با بنیامین همکاری داشته‌اند و این خواننده ملودی‌های آلبومش را خودش ساخته است. این آلبوم 12 قطعه به نام‌های قهوه، جادوگر گیسو، مدار، دوباره چشمات، هفته عشق، دست نگه دار، عشق داغ من، یه خونه، فقط شبیه خودتی، گل یاس 2، آشوب و عشق در روز قیامت ، دارد.

بنیامین در قسمتی از کاتالوگ معرفی این آلبوم نوشته است: «تمام این ترانه‌ها دلتنگ تواند، مثل خود من که بیشتر از همیشه دلم برایت تنگ شده است»

بنیامین بهادری چند روز پیش هم در صفحه شخصی اش در ایسنتاگرام با انتشار  متنی از همدردی مردم و دوستانش تشکر کرد و نوشت:«سپاس از شما كه شانه به شانه مان بوديد كه سنگينى بار اين غم از سر و دوش ما گران تر بود .آن كه شمعى برافروخت، آنکه آهى كشيد، آن كه شبنم اشكى افشاند، آن كه گلى فرستاد، آن كه قدمى به تسلايمان برداشت،آن كه از دوردستها دعايمان كرد گمان نبرد كه فراموشمان مى شود.

او مانند نسيم از اين باغ عبور كرد و بارانا يادگارش در دستان ماست. بيهوده نبود كه نسيم در تمام ترانه هايمان وزيدن گرفته بود و مگر مى شد كه باران نبارد.

واى باران باران

شيشه پنجره را باران شست

از دل من اما چه كسى نقش تو را خواهد شست.»

برای نخستین بار بنیامین در پوستر آلبومش از تصویری دختر کوچک‌اش  به نام «بارانا» هم استفاده کرده که همین انتخاب باعث شده پوستر این آلبوم پوستری خاص و ویژه شود.

در این آلبوم «فرید احمدی» و «نیما وارسته» و «علی منصوری» با بنیامین همکاری داشته‌اند و این خواننده ملودی های آلبومش را خودش ساخته است.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: بنیامین بهادرینسیم حشمتیبارانا

تاريخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393 | 1:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

خبر ازدواج مهناز افشار و محمد امین رامینخبر ازدواج مهناز افشار و محمد امین رامین

مهناز افشار هنرپیشه مشهور ایران با محمد امین رامین فرزند محمد علی رامین معاون مطبوعاتی دولت احمدی نژاد ازدواج کرده است

شنیده ها حاکی از این است که مهناز افشار بازیگر پرکار و مشهور کشورمان با محمد امین رامین پسر معاون مطبوعاتی ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد نامزد کرده است. به روایتی مهناز افشار هنرپیشه مشهور ایران با محمد امین رامین فرزند محمد علی رامین معاون مطبوعاتی دولت احمدی نژاد ازدواج کرده است

مهناز افشار

البته قابل ذکر است این خبر در حالی منتشر شده که مهناز افشار این خبر را تکذیب نکرده است. اگر اخبار جدیدی از تایید یا تکذیب این خبر به دستمان برسد ان را در اختیار کاربران قرار خواهیم داد.

بیوگرافی محمد امین رامین

 

در زیر گزیده هایی از مصاحبه خبرگزاری برنا  را با محمد امین رامین فرزند محمد علی رامین میتوانید ملاحظه فرمایید.

 مهناز افشار

محمدامین در این مصاحبه به نکاتی در مورد خودش و زندگیشان اشاره کرده است که خواندن آنها خالی از لطف نیست

محمدعلی رامین در سال ۱۳۳۲ در خانواده ای مذهبی در دزفول متولد شد و در جوانی به کشور آلمان عزیمت نمود و قریب به بیست سال را در آنجا مشغول تحصیل و فعالیت های فرهنگی بود و به دلایلی کشور آلمان با حضور وی در این کشور مخالفت نمود و پس از آن وی به ایران آمد و در آبان ماه سال ۱۳۸۸ طی حکمی از سوی سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان معاون مطبوعاتی این وزارتخانه منصوب شد.

محمد امین رامین ، متولد سال ۱۳۶۶، دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی است و دوران کودکی را به همراه خانواده اش به علت موقعیت شغلی و درسی پدرش در آلمان زندگی کرده و پس از آن ساکن تهران شده است.

خودتان را معرفی کنید؟ محمد امین رامین متولد سال ۱۳۶۶.

نسل دومی هستی یا سومی؟ احتمالا نسل سومی.

تا به حال از نسل دوم صحبت شده؟ خیلی نه، یا ما خوب نفهمیدیم یا خوب تعریف نشده است.

دانشجو هستی؟ بله دانشگاه علامه، ترم ششم، سال سوم.

بیوگرافی کامل مهناز افشار

مهناز افشار در ۲۱ خرداد ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد و متولد سال مار است.

مهناز افشار در کودکی خیلی شیطنت می کرد و همیشه دوست داشت بوفه دار مدرسه باشد، یک بار بخاطر شیطنت های فراوانش دو روز از مدرسه اخراج شد، عاشق آتاری مخصوصا بازی دزد و پلیس بود و … به تماشای کارتون علاقه فراوانی داشت و از سیندرلا، صدویک سگ خالدار، پلنگ صورتی، مورچه و مورچه خوار، سند باد، باربا پاپا، بامزی، هاچ زنبور عسل، خانواده دکتر ارنست و جودی ابوت بعنوان کارتونهای دوست داشتنی کودکی اش یاد میکند.

رشته تحصیلی مهناز افشار در دبیرستان علوم تجربی بود و برای ادامه تحصیل بمدت چهار سال در یک موسسه غیر انتفاعی به تحصیل در رشته تدوین پرداخت.

بازیگری مهناز افشار از تلویزیون و با مجموعه تلویزیونی (عشق گمشده) در سال ۱۳۷۶ آغاز شد.

مهناز افشار

شباهت بیش از حدمهناز افشار به فائقه آتشین (گوگوش) باعث شد تا قبل و بعد از اکران فیلم « شور عشق » به خواست خود سوژه اول مطبوعات باشد. بعد از مدتی جنجال مطبوعاتی و پس از توقیف فیلم « خاکستری » مدتی از او خبری نبود. تا اینکه پس از یکسال با بازی در فیلم « نگین » به سینما بازگشت.

مهناز افشار با فیلم (دوستان) به کارگردانی علی حاتمی در سال ۱۳۷۷ به سینما راه یافت به اتفاق محمد رضا گلزار با حضور در فیلمهای (کما)، (زهر عسل)، (۱۳ گربه روی شیروانی)، ( تله)، (آتش بس) و (کلاغ پر) به نوعی میتوان گفت که یک زوج هنری تشکیل داده بودند.

شایان ذکر است که فیلمهای یاد شده همگی از پر فروشهای زمان خود بوده اند.

مهناز افشار

به اعتقاد مهناز افشار بازی رئال خیلی سخت تر از انواع دیگر است در حالیکه مخاطبان سینما به دیدن وی در فیلم هایی که صرفا گیشه را مد نظر داشتند عادت کرده بودند،مهناز افشار با ایفای نقش کوتاهی در فیلم “سالاد فصل” نشان داد که توانایی هایش بسیار بیشتر از حضور صرف در این فیلمهاست و با بازی در (آتش بس) مهر تاییدی بر این مدعا زد برای قبول یا رد یک پیشنهاد با تهمینه میلانی، فریدون جیرانی و محمدرضا شریفی نیا همیشه مشورت میکند و اعتقادی به داشتن مدیر برنامه ندارد.

مهناز افشار حضور در “دعوت” حاتمی کیا را برای خودش اتفاق بزرگی میداند و از این اتفاق ابراز خوشحالی میکند. قرار بود در سریال “شمس العماره” به کارگردانی سامان مقدم ایفای نقش نماید اما از حضور در این کار تلویزیونی انصراف داد. دلیل این انصراف جراحی دهان و لثه ذکر شد.

در سالهای اخیر از مهناز افشار بعنوان پولسازترین سینمای ایران یاد شده و حضورش در هر فیلم با فروش خوبی مواجه بوده است.

مهناز افشار در میان ورزشها به اسکی و شنا علاقه دارد و به آنها می پردازد و البته والیبال هم جزء ورزشهای مورد علاقه ی اوست. در بیشتر نقشهایی که بازی کرده به ارائه کاراکتر یک دختر شوخ و اجتماعی و برون گرا می پردازد.

مهناز افشار

مهناز افشار کاراکترهای خاکستری را به نقشهای کاملا مثبت و کاملا منفی ترجیح میدهد و معتقد است خاکستری بودن یک کاراکتر کمک میکند که تماشاگر تا انتهای فیلم برود و منتظر کشف جدیدی باشد. همیشه دوست داشت نقشهای متفاوت و عجیب غریب بازی کند و می گوید: “آرزویم این است که نقش آنتونی کویین در گوژ پشت نتردام را بازی کنم.“

مهناز افشار می گوید تبریک تولد بهترین شادباشی است که تاکنون شنیده است و به معنای واقعی تولد را دوست دارد. خود را خیلی شکمو میداند و غذا خوردن را هم دوست دارد و می گوید: “به نظرم دست پختم عالی است چون به دلیل شکمو بودنم برای غذا پختن وقت می گذارم و طعم غذا هم برایم اهمیت فراوانی دارد” غذاهای مورد علاقه اش لوبیا پلو و ماکارونی است و به خاطر همین علاقه این غذاها را خیلی خوب می پزد.

مهناز افشار می گوید در زندگی همه چیز را فقط از خدا میخواهم و بس.

مهناز افشار

مهناز افشار مدتی شوی لباس داشت اما به خاطر وقت گیر بودنش از این کار صرف نظر کرد. در سینما به قسمت و اتفاقات ناشی از آن که برای آدمها رخ میدهند اعتقاد دارد و می گوید “من معتقدم که مسیرم مشخص شده است.” در کودکی از کارهای سخت که هیجان زیادی داشت لذت میبرد و به همین دلیل هیچوقت دوست نداشت دکتر یا مهندس شود بلکه میخواست راننده کام یون باشد.

مهناز افشار پس از اینکه بازی در فیلم “امشب شب مهتابه” را به پایان رساند در آفریقای جنوبی فیلم کوتاهی با عنوان “سیاه و سفید” پیرامون زندگی نلسون ماندلا ساخت که در آن موضوع آپارتاید را مورد توجه قرار داده است.

اگر قرار باشد برای معرفی دنیا به فضایی ها یک فیلم را انتخاب کند آن فیلم “اشکها و لبخندها” خواهد بود.

مهناز افشار عاشق تزیینات منزل است و دوست دارد هر چند سال یکبار فضای جدیدی برای خانه طراحی کند. همیشه وقتی فیلمهای خودش را می بیند احساس می کند راضی نیست و انگار خودش را در فیلمها دوست ندارد.

در اسفند ۱۳۸۶ در حمایت از کودکان کار بخشی از دستمزد یکی از فیلمهای خود را به آموزش این کودکان هدیه کرد. اعتقاد دارد که اتفاقهای خوب برایش دیر رخ داده اند اما با این حال خوشحال است که پله پله جلو میرود و پیشرفت میکند.

مهناز افشار جنگ را ترسناک ترین پدیده در دنیا می داند. در تنها دوره برگزاری مراسم زرشک زرین سینمای ایران فیلم” شور عشق” جایزه زرشک زرین را دریافت کرد. وی که در این فیلم بازیگر نقش اول بود اعتقاد دارد اختصاص یافتن زرشک زرین به “شور عشق” باعث شد که فیلم دیده شود. پول را خیلی دوست دارد و شاید عجیب باشد که به خرج کردنش – چه برای خودش و چه اطرافیانش- هم علاقمند است.

مهناز افشار تا قبل از حضور در فیلم “دعوت” تجربه اسب سواری نداشت و برای ایفای نقشی که در این فیلم داشت قبل از هر کاری به سوار کاری رفت.

فیلم‌شناسی مهناز افشار

۱۳۹۱ چه خوبه برگشتی بازیگر داریوش مهرجویی - ۱۳۹۱ از تهران تا بهشت بازیگر ابولفضل صفاری - ۱۳۹۰ هیچ کجا هیچ کس بازیگر ابراهیم شیبانی - ۱۳۹۰ پل چوبی بازیگر مهدی کرم پور شیرین ۱۳۸۹ برف روی کاج‌ها بازیگر پیمان معادی رؤیا ۱۳۸۹ یه عاشقانه ساده بازیگر سامان مقدم گندم ۱۳۸۹ سعادت‌آباد بازیگر مازیار میری لاله ۱۳۸۹ قصه پریا بازیگر فریدون جیرانی سروین فروزش ۱۳۸۸ طبقه سوم بازیگر بیژن میرباقری - ۱۳۸۸ پسر آدم، دختر حوا بازیگر رامبد جوان مینا ۱۳۸۸ خاطره بازیگر نادر طریقت - ۱۳۸۸ امشب شب مهتابه بازیگر محمدهادی کریمی سحر ۱۳۸۷ پوپک و مش ماشاالله بازیگر فرزاد موتمن پوپک ۱۳۸۷ شیرین بازیگر عباس کیارستمی Woman in audience ۱۳۸۷ دعوت بازیگر ابراهیم حاتمی‌کیا شیدا صوفی ۱۳۸۷ شبانه‌روز بازیگر امید بنکدار، کیوان علیمحمدی فوژان ۱۳۸۶ انعکاس بازیگر رضا کریمی - ۱۳۸۶ تسویه حساب بازیگر تهمینه میلانی سارا ۱۳۸۶ کلاغ پر بازیگر شهرام شاه‌حسینی - ۱۳۸۵ رئیس بازیگر مسعود کیمیایی طلا ۱۳۸۵ محاکمه بازیگر ایرج قادری - ۱۳۸۴ آتش‌بس بازیگر تهمینه میلانی سایه ۱۳۸۴ آکواریوم بازیگر ایرج قادری - ۱۳۸۴ تله بازیگر سیروس الوند نازنین محرابی ۱۳۸۴ چه کسی امیر را کشت بازیگر مهدی کرم‌پور مرجان ۱۳۸۴ کارگران مشغول کارند بازیگر مانی حقیقی - ۱۳۸۳ سالاد فصل بازیگر فریدون جیرانی مهرانگیز ۱۳۸۲ سیزده گربه روی شیروانی بازیگر علی عبدالعلی‌زاده - ۱۳۸۲ کما بازیگر آرش معیریان مریم ۱۳۸۱ دختری در قفس بازیگر قدرت‌الله صلح‌میرزایی - ۱۳۸۱ زهر عسل بازیگر ابراهیم شیبانی - ۱۳۸۰ نگین بازیگر اصغر هاشمی ندا ۱۳۷۹ خاکستری بازیگر مهرداد میرفلاح - ۱۳۷۹ شور عشق بازیگر نادر مقدس - ۱۳۷۸ دوستان بازیگر علی شاه‌حاتمی - ۱۳۷۸ شیرهای جوان بازیگر محسن محسنی‌نسب مجموعه های تلویزیونی مهناز افشار:

کلاه قرمزی ۹۲ (۱۳۹۲)

- گمشده (۱۳۷۶)

مهاز افشار از زبان خودش:

• شروع کار بازیگری من از سال ۷۸ با سریال تلویزیونی به نام گمشده ساخته مسعود نوابی بود.

• دیپلم تجربی دارم.

• من وارد خونه هر کسی که می‌‌شم دکوراسیون خونشو عوض می‌‌کنم حتی در منزل خودمون هفته‌ای یکبار وسایل خونه رو جابه‌جا می‌‌کنم و دوست دارم در این رشته تحصیلات خودم رو ادامه بدهم، عاشق دیزاین دکوراسیون هستم.

• من ۴ سال تدوین خوندم ودر همین حیطه هم فعالیت کاری داشتم و همچنین کار در حیطه تیزرهای تبلیغاتی که چند کار انجام داده‌ام، کار خوب و قشنگی است و حس خوبی نسبت به کارم داشتم تا اینکه وارد بازیگری شدم.

• تاکنون ۹ یا ۱۰ کار سینمایی داشتم همین طور هم به تعداد کارهایم افزوده می‌‌شه.

• بر عکس همه، من در دوران کودکی و نوجوانی اصلا به بازیگری علاقه نداشتم و همیشه وقتی در مدرسه تئاتر اجرا می‌ شد، در می‌‌رفتم و فرار می‌‌کردم اصلا هم خوشم نمی‌‌آمد.

• قبل از قبول نقش سناریو رو می‌‌خونم، البته هر کسی روشی داره، من هم یکبار که سناریو رو خوندم، شب موقع خواب مرور می‌‌کنم با نقشم زندگی می‌‌کنم.

• فعلا من کارم بازیگریه و باید این کار را خوب انجام بدم، بعدا وقت برای کارگردانی زیاده.

• این اعتقاد رو دارم در فروش فیلم کلیه عوامل دخیل هستند، اگه بازیگر خوب باشه، ولی کارگردان خوب نباشه، مسلما کار خوب نمی‌‌شه، حتی عوامل پشت صحنه هم در فروش یک فیلم دخیل هستند.

• به خاطر تصادف بدی که داشتم از رانندگی ترسیدم و از اون موقع به بعد هیمشه کمربندم رو می‌‌بندم.

• چون شکمو هستم، دستپختم هم خوبه تمام زمانی که غذا در حال آماده شدنه سراجاق هستم.

• شاید من جزء خوش قول‌ترین هنرپیشه‌های سینما باشم.

• اصلا میونه خوبی با افراد بد قول ندارم. خوش قولی از نکات بارز زندگی من است.

• اگه مهناز افشار بازیگر نمی‌‌شد شاید راننده کامیون می‌‌شد! چون به کارهای سخت علاقه دارم.

• به نظر من هر کسی به هر کاری که بخواهد می‌‌تونه برسه در جهان هستی به هر چه بخواهید می‌‌تونید برسید فقط کافی است بخواهید. و چند سال پیش پدر خدا بیامرزم را از دست دادم، او قوت قلبی برای من در زندگی بود، یاد او همیشه در خاطرم است، روزی نیست که با یاد پدر زندگی نکنم او همه‌چیز من در این زندگی بود.

• مادرم مونس من است، اگر او هم نباشد، دیگر زندگی برایم معنا ندارد.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: ازدواج مهناز افشارمحمد امین رامین

تاريخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393 | 1:14 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
بهاره رهنما از رژیم لاغریش و دنیایی که با دخترش دارد می گوید+تصاویر متفاوت

در این گفت‌و‌گو با بهاره رهنما از دنیایی که با دخترش دارد حرف زدیم و البته رژیمی که باعث شده او ۷ کیلو کم کند.

 

بهاره رهنما از رژیم لاغریش و دنیایی که با دخترش دارد می گوید

تقریبا کسی نیست که با او و بازی هایش آشنا نباشد از ۱۷ سالگی بازیگری واساسا بودن در دنیای هنر را تجربه کرده است و بعد از آن شروع به نوشتن کرد و وارد دنیای نویسندگی هم شد اما باز هم این کارها جوابگوی انرژی و بلند پروازی های او نبود برای همین نمایش نامه نوشت و در کنار آن کارگردانی تئاتر را هم نیز تجربه کرد اما بیشتر از همه این ها به زن بودن و مادر بودنش افتخار می کند و تمام رویاهایش را در دخترش که حالا به سن نوجوانی رسیده می بیند بهاره رهنما هنرمندی است که به گفته خیلی از دوستانش هیچ گاه خسته نمی شود و شور زندگی همیشه در او وجود دارد در این گفت و گو با بهاره رهنما از دنیای که با دخترش دارد حرف زدیم و البته رژیمی که باعث شده او ۷ کیلوکم کند.

-از حال و هوای این روزهایت برایمان بگو؟

راستش این روزها حال خوبی ندارم

-چرا؟

حدود هشت ماه پیش سفیر انجمن حمایت از کودکان و نوجوانان شدم وبه همین دلیل با پرونده های بزهکاری زیادی روبه رو شدم اما قصه ریحانه دختری که نمیدانم وقتی این مصاحبه چاپ می شود هنوز زنده است یا خیر خیلی من وزندگی ام را تحت الشعاع قرار داده است چون به نظرم حتی آدم های زیر ۲۰ سال هم هنوز نوجوان محسوب می شوند حالا چنین فردی از سر اجبار و ترس کاری را انجام داده است که می شود او را بخشید چرا که این دختر قاتل بالفطره نیست من خودم حقوق خوانده ام و باحکم قصاص واعدام هم مخالف نیستم بخصوص برای آدم های خشنی مثل خفاش شب،ریگی و...اما برای افرادی مثل ریحانه که با سن کم واز سر ناچاری مرتکب اشتباه و قتل می شوند به نظرم می شود کاری کرد و فرصت دوباره ای به آن ها داد باورکنید خانواده مقتول با قصاص به آرامش نمی رسند

-فکر می کنم حس مادرانه ات هم بیشتر به این مسئله دامن زده است خودت این طور فکر نمی کنی؟

چرا خیلی زیاد شاید اگر مادر نبودم و فرزندی نداشتم تا این حد از لحاظ روحی بهم نمی ریختم مثلا چند روز پیش وقتی با پریا(دخترم)در خیابان قدم می زدم دائم به فکر مادرانی بودم که فرزندانشان را این گونه از دست می دهند واقعا مادر شدن کار آسانی نیست بخصوص اگر با فرزندت احساس نزدیکی عمیقی هم داشته باشی

بهاره رهنما از رژیم لاغری‌اش و دخترش می گوید

-ارتباطت با پریا چگونه است؟

بسیار ارتباط خوبی با هم داریم خواهرم سالهاست در خارج از ایران زندگی می کند وفاصله سنی ام هم با مادرم زیاد است برای همین از اول با پریا سعی کردم مثل یک دوست رفتار کنم

-فکر می کنی پریا هم این احساس نزدیکی عمیق را با تو داشته ؟

بله خیلی زیاد به نظرم هر آدمی جدای از تربیتی که می شود یک ذات هم دارد و پریا ذاتا دختر عاقل وفرزانه ای است ضمن این که مدیریت خوبی هم در انجام امور مختلف دارد بر عکس من که آدم عجولی هستم و قلبم توی مشتم است او منطقی تر است وخیلی خوب احساسات اطرافیانش را متوجه می شود حتی یادم می آید وقتی ۴،۵ساله بود در بعضی از کارها من را راهنمایی می کرد

-شاید به این خاطر است که تو و پدرش دائم مشغول به کار بودید چون اساسا کودکانی که پدر و مادر شاغل دارند مستقل تر بار می آیند؟

شاید اما باور کن من این ادعا را دارم که خیلی پریا را به خاط کارم تنها نگذاشتم و سر بیشتر کارهایم او را برده ام یا مثلا اگر کار شهرستان قبول می کردم حتما او را هم با خودم می بردم تا خیلی از یکدیگر دور نباشیم ضمن این که باید بگویم خوشبختانه پریا پدر بزرگ و مادربزرگ های خوبی دارد که بسیار او را حمایت کرده اند وشاید به همین دلیل هم است که دختر عاقل و فهمیده ای است چرا که بودن در کنار آن ها او را پخته تر و با تجربه تر کرده است

-وقتی فهمیدی مادر شدی چه احساسی داشتی؟

حس قشنگی برایم بود باور کن لطیف ترین حس دنیا را آن زمان تجربه کردم انگار تو از طرف خدا مامور شدی که بنده ای را به دنیا بیاوری واین خودش یک نوع خلق کردن است

بهاره رهنما از رژیم لاغری‌اش و دخترش می گوید

-اما خیلی از خانم ها از این مسئله یعنی مادر شدن واهمه دارند و آن را به تاخیر می اندازند؟

بله همین طور است اما من به شخصه به اکثر دوستانم هم این توصیه را می کنم که ازدواج کنند و بچه دار شوند چون این موضوع به بلوغ رسیدن و تکامل یک زن خیلی کمک می کند

-قشنگ ترین خاطره ای که برای پریا ساختی؟

یک بار برای او تمام بادکنک های یک بادکنک فروش را خریدم و حدود یک هفته اتاقش پر از بادکنک بود که البته یکی یکی می ترکیدن و ما از صدایش کلی وحشت می کردیم خودم وقتی بچه بودم همیشه دوست داشتم یک دنیا بادکنک داشته باشم برای همین این کار فانتزی را برای پریا انجام دادم

-خودت چه چیزی از زندگی ات را مدیون مادرت هستی؟

حس کمک کردن به دیگران را.وقتی بچه بودم همیشه زندگی یک نفر در خانه ما جریان داشت

-منظورت چیست؟

مادرم کمک کردن به دیگران را خیلی دوست داشت وبرای همین هر روز یا برای کسی جهیزیه درست می کرد یا داشت برای فرد دیگری به خواستگاری می رفت یا برای یک بی خانمان دنبال خانه می گشت خلاصه هر روز یک ماجرای تازه در خانه ما اتفاق می افتاد

بهاره رهنما از رژیم لاغری‌اش و دخترش می گوید

-دوست داری پریا بیشتر از همه با چه چیزهایی در زندگی آشنا شود؟

دوست دارم دختر تلاشگر وفعالی باشد چون معنای زندگی را بهتر و زیباتر می تواند درک می کند

-خب کمی هم درباره رژیمی که اخیرا گرفته ای با هم صحبت کنیم داستان کم کردن وزن از کجا شروع شد؟

همه اش زیر سر پریا است(می خنند) حقیقتش الان که پریا به سن نوجوانی رسیده احساس کردم شاید دوست دارد که مادر لاغر تر و بشاش تری داشته باشد ویا حتی دوست دارد که با هم به کوه برویم چون پریا ورزش کردن را بسیار دوست دارد و با شنا،سوار کاری وتنیس هم به خوبی آشنا است وانصافا انرژی خوبی هم به من داده است مثلا هر موقع که خسته می شوم می گوید مامان یک مورچه برای رسیدن به دانه اش ۱۰۰۰بار هم که شده تلاش می کند تا بالاخره دانه اش را به خانه اش ببرد پس خسته نشو

بهاره رهنما از رژیم لاغری‌اش و دخترش می گوید

-برنامه ریزی خاصی هم برای کم کردن اضافه وزن داری؟

بله با پریا قرار گذاشتیم در طول یک سال ۲۰ کیلو کم شوم وخدا را شکر از بهمن ماه که این برنامه را گذاشتم توانسته ام ۷ کیلو کم کنم

 بهاره رهنما از رژیم لاغری‌اش و دخترش می گوید

 

-اما قبول داری که چاقی به ژنتیک هم خیلی ارتباط دارد؟

بله صددرصد این گونه است وخانم های خانواده ما اساسا دچار این ژنتیک هستند مثلا از یک سنی به بعد چاق می شوند اما با این همه من فکر می کنم با کمی اراده می شود به وزن دلخواه رسید

-می خواهم بدانم هیچ وقت به این فکر نکردی که اگر کمی لاغر تر شوی اتفاقات بهتری حتی در ارتباط با کارت می تواند بیفتد؟

نه واقعا این مسئله هیچ وقت مانع کارم نبود مشکل من چیز دیگری است من آدمی هستم که وقتی خیلی از لحاظ فکری درگیر هستم دوست دارم غذا بخورم بخصوص نشاسته ودر یک زمانی چون هم درس می خواندم و هم کار می کردم با خوردن سعی می کردم خودم را آروم کنم برای همین اضافه وزنم بیشتر شد

بهاره رهنما از رژیم لاغری‌اش و دخترش می گوید

-گویا از طب سنتی هم در رژیمت استفاده کرده ای درست است؟

بله همین طور است من با طب سنتی خیلی موافقم چون ما در ایران گیاهانی داریم که بسیار ارزشمند هستند وبه زعم من مثل جواهر می مانند برای همین به توصیه دکترم از گیاهان و جوشانده های طبیعی هم نیز استفاده کرده ام

-مثلا از جوشانده چه گیاهانی استفاده کرده ای؟

از سبزی هایی مانند جعفری،گشنیز،شیر خشط وهمین طور چای سبز

-بهترین ورزشی که برای کم کردن وزن پیشنهاد می کنی چیست؟

پیاده روی باور کنید هیچ زحمتی ندارد فقط کافی است کقش خوب بپوشید و اراده کنید که وزنتان را پایین بیاورید به نظرم حتی پیاده روی از لحاظ روحی به آدم خیلی کمک می کند چون باعث می شود تو در یک فضای باز فکر کنی وافکار نا خوشایندت را بیرون بریزی پس پیاده روی را جدی بگیرید

-بزرگترین آرزویت برای پریا؟

دوست دارم همیشه از لحاظ جسمی و روحی سالم باشد واز ته دل هم احساس خوشبختی کند چرا که حس خوشبختی چیزی است که آدم خودش به تنهایی می تواند درک کند و کسی نمی تواند به آدم ببخشد

بهاره رهنما از رژیم لاغری‌اش و دخترش می گوید

 

-ویک سوال دیگر این که تو بسیار انرژی داری این همه انرژی و دویدن ها از کجا نشات می گیرد؟

۱۷ ساله که بودم آمدم تا سینمای ایران را فتح کنم. آنقدر انرژی داشتم که همه دوستان من می‌گفتند تو با این انرژی و با این دویدن‌های مدام و تلاش‌های مدام یک روز کم می‌آوری و می‌میری! امروز خسته‌ام واقعا... اما با وجود این هنوز هم تلاش می‌کنم. ولی مساله و آرزوی من این نبوده است که تصویر من و بازی من در دنیا منتشر شود.

اما اگر قرار است آرزویی داشته باشم آن آرزو حتما این خواهد بود که دوست دارم روزی داستان‌هایم در جهان منتشر شوند. دوست دارم در جهان حرف بزنم. دوست دارم این حس زن ایرانی در دنیا منتشر بشود، علاقه و آرزوی من این است که تصویر زن را‌ ترسیم کنم و از وقتی کتابم منتشر شده است دارم به این آیه قرآن فکر می‌کنم که واقعا من را به درک خودش بیشتر نزدیک کرده است «نون و القلم و مایسطرون» و تو بهتر از من می‌دانی که یسطرون یعنی چه... مجموعه داستان «چهار چهارشنبه و یک کلاه گیس» شامل ده داستان کوتاه با عناوین «رویرو»، «تصمیم»، «زانتیای سیاه»، «شمس العماره»، «ماما عاشق لاک قرمز بود»، «تصمیم»، «مثل همیشه»، «اسب»، «چهارشنبه و یک کلاه‌گیس» و «بزک» است.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: رژیم لاغریبهاره رهنماپریا قاسمخانی

تاريخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393 | 1:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

0

قدرت باروری همیشه موضوع داغ محافل علمی بوده،‌گاه و بیگاه محققانی عوامل محیطی موثر بر باروری و سلامت بدن را مورد بحث قرار می‌دهند. چنان که در یکی از تحقیقات اخیر تاکید شده پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه و چسبان، جریان خون دستگاه تناسلی را مختل می‌کند.

همین یک جمله کافی بود تا باعث شود نظر یکی از بر‌ترین متخصصان نازایی را در این زمینه و مسائل مشابه آن جویا شویم تا حقیقت و شایعه از هم جدا شود.

شلوارهای تنگ عفونت‌ها را تشدید می‌کند

یکی از مشکلات شایعی که شلوارهای تنگ برای خانم‌ها ایجاد می‌کند عفونت‌های قارچی است. این شلوار‌ها مانع از تبخیر می‌شوند و وقتی ناحیه تناسلی مرطوب باشد احتمال بروز عفونت‌های قارچی از قبیل «کاندیدیاز» بیشتر می‌شود. علاوه براین، عفونت‌های میکروبی ناحیه مقعد در محیط مرطوب راحت‌تر می‌توانند به قسمت جلو بیایند و تکثیر پیدا کنند.
از طرف دیگر این شلوار‌ها به علت سایشی که با ریشه مو‌ها دارند بخصوص موهایی که قبلا اپیلاسیون شده‌اند و کوتاه هستند، ممکن است باعث ایجاد عفونت در ریشه مو‌ها شوند. این عفونت «فولیکولیت» نام دارد و به صورت جوش چرکی دردناک خود را نشان می‌دهد.

لباس زیر تنگ هم نپوشید

لباس زیرهای تنگ و آنهایی که از جنس شیمیایی هستند معمولا ظاهر قشنگتری دارند اما تنگ بودن و عدم امکان بخار شدن رطوبت و جنس‌های شیمیایی به کار رفته در آن‌ها می‌توانند شما را به دردسر بیندازند. الیاف طبیعی مانند پنبه معمولا خلل و فرج کوچکی دارند که اجازه می‌دهند رطوبت تبخیر شود اما این خلل و فرج در الیاف شیمیایی یا کم هستند یا اصلا وجود ندارند بنابراین عفونت‌ها تشدید می‌شوند.
علاوه براین مواد شیمیایی به کار رفته در آن‌ها ممکن است حساسیت‌زا باشند. درکل لباس زیرهای تنگ می‌توانند فولیکولیت یا‌‌ همان عفونت ریشه مو و سایر عفونت‌ها را تشدید کنند.

شستن لباس زیر راه و رسم مخصوص دارد

هر بار که لباس زیر یا هر لباس جدید دیگری خریداری می‌کنید باید آن را قبل از استفاده بشویید. اگر جنس لباس از نخ باشد می‌توانید آن را با درجه حرارت بالا حدود ۸۰ تا ۹۰ سانتی‌گراد بشویید اما بیشتر الیاف شیمیایی در این دما فرم اولیه و حالت کش دارشان را از دست می‌دهند بنابراین این لباس‌ها را بهتر است برای اولین بار در دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه شست‌وشو دهید.

نکته دیگر اینکه لباس‌های زیر را قبل از شست‌وشو از سایر لباس‌ها جدا کنید و لباس زیر هر گروه سنی و جنسی را جدا از هم داخل ماشین لباسشویی بیندازید. پس از شست‌وشو نیز بهتر است آن‌ها را جلوی آفتاب خشک کنید. در صورت امکان قسمت وسط آن‌ها را نیز اتو بکشید.

هر یک ساعت از جای خود بلند شوید

نشستن‌های طولانی مدت و بی‌حرکت می‌تواند احتمال ایجاد عفونت‌های قارچی را در خانم‌ها بیشتر کند، به همین دلیل توصیه می‌شود خانم‌هایی که شغل‌های پشت می‌زی دارند و مجبورند ساعت‌های طولانی در یک مکان بنشینند همیشه همراه با خود محلول شست‌وشو بانوان داشته باشند و یک یا دوبار در روز از آن استفاده کنند یا اینکه اگر ممکن است در هر ساعت یک بار حداقل از جای خود بلند شوند و برای ۵ دقیقه راه بروند. این راه رفتن خود باعث تهویه و کاهش احتمال عفونت می‌شود.

گرمای زیاد، واریس و بواسیر را تشدید می‌کند

گرما به اندازه‌ای که برای آقایان مضر است برای خانم‌ها خطر ندارد. برخلاف تخمدان‌ها در خانم‌ها، بیضه‌ها در آقایان خارج از بدن قرار دارد و دمایشان باید کمتر از ۳۷ سانتی‌گراد باشد. با این حال استفاده از درجه حرارت بالا برای خانم‌ها نیز توصیه نمی‌شود. از این لحاظ که بالا رفتن درجه حرارت معمولا باعث می‌شود رگ‌های پا نیز درجه حرارتشان بالا رود و درنتیجه هم در ناحیه تناسلی و هم در سطح پا‌ها احتمال ایجاد واریس افزایش می‌یابد.

این واریس‌ها حتی ممکن است در بارداری با خونریزی همراه باشند. استفاده از صندلی‌های گرمکن‌دار اتومبیل نیز اگر مکرر و طولانی باشد می‌تواند واریس و بواسیر را در خانم‌ها تشدید کند بنابراین بهتر است گرمکن همیشه روشن نباشد و به مدت زیاد استفاده نشود. درمقابل گرما، سرما بتنهایی مشکلی برای ناحیه تناسلی خانم‌ها ایجاد نمی‌کند.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: لباس های چسبانعفونت

تاريخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393 | 1:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
.

یکی از ساده ترین راه های رهایی از شر شپشک برنج ، قراردادن گونی های آن روی بارچین است

 

 شپشک برنج

حتما شما هم تا به حال آفت های غلات و حبوبات را دیده اید و برای از بین بردن آنها راه های زیادی را هم امتحان کرده اید؛ راه هایی مانند استفاده از قرص های شیمیایی یا قرار دادن سیر و نمک لابه لای برنج و حبوبات. هر کدام از غلات، آفت های خاص خودشان را دارند.

گاهی تخم های بسیار ریز این آفت ها در لابه لای غلات، از مرحله کاشت و داشت تا برداشت و انبار کردن داخل سیلوها نفوذ می کنند. این تخم های ریز موجود در برنج، حبوبات یا حتی گندم منتظر شرایطی برای رشد و تکثیر می شوند. بهترین شرایط برای رشد و تکثیر تخم آفت های غلات گرما و رطوبت است، مثلا اگر تخم آفتی داخل گونی برنج باشد و برنج را در محلی گرم و نسبتا مرطوب نگهداری کنید به احتمال زیاد پس از مدتی با باز کردن گونی، با حشرات ریزی مواجه خواهید شد. بهترین راه برای پیشگیری از حشره زدن برنج و حبوبات و تکثیر تخم آفت ها درون آنها، نگهداری آنها در دمای مناسب است. مکان های خشک و خنک، بهترین محل برای نگهداری و انبار کردن غلات هستند.

چه کار کنیم برنج شپشک نزند؟ یکی از ساده ترین راه های رهایی از شر شپشک برنج ، قراردادن گونی های آن روی بارچین است، یعنی پس از اطمینان از خشک و خنک بودن محل نگهداری برنج در انباری منزل یا هر جای دیگری، یک وسیله چهارپایه قفسه بندی شده که حدود ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر از زمین فاصله دارد، برای قرار دادن گونی های برنج انتخاب کنید. بهتر است قفسه های این چهارپایه مشبک باشند تا هوادهی لازم در لابه لای گونی های برنج انجام شود. به علاوه بهتر است از چسباندن گونی های برنج به دیوار هم خودداری کنید تا جریان هوا به خوبی بین گونی یا کیسه های برنج برقرار شود. حداقل فاصله گونی های برنج با دیوار باید ۵ سانتی متر باشد تا گردش هوا به آسانی انجام شود. معمولا انبارداران برنج و غلات هم از چنین روشی برای پیشگیری از شپشک زدن محصولات خود استفاده می کنند. اگر محصولی که خریده اید، حشره داشت، به احتمال زیاد پیش از فروش در انبارهای گرم و مرطوب و با شرایط نامناسب نگهداری شده است یعنی تعداد گونی های برنج موجود در انبار، بیش از ظرفیت آن بوده و تهویه مناسبی هم در آن مکان صورت نمی گرفته است و در نهایت چیدمان برنج های داخل انبار به ایجاد گرما و رشد آفت ها در محصول کمک کرده اند. ضمن اینکه در این دانه های برنج یا سایر غلات، هنوز فرآیند متابولیکی در حال جریان است یعنی حتی قرار دادن حجم زیادی از برنج داخل یک گونی و گذاشتن گونی ها روی هم باعث ایجاد گرما می شود و همین گرما می تواند باعث تبدیل تخم آفت به حشره نیمه بالغ و سپس بالغ شود. به همین دلیل گاهی با وجودی که گونی های برنج را در انبار خنک قرار می دهیم، پس از باز کردن در گونی، با حجم زیاد شپشک های برنج مواجه می شویم.

اگر برنج شپشک زد، چه کنیم؟ اگر به هر دلیلی برنج شپشک زد، می توانید با راه های مختلفی این حشره های ریز را از بین ببرید. البته انتخاب روش، به میزان محصولی که در اختیار دارید، بستگی دارد. یک راه ساده و سنتی این است که پارچه بزرگ و تمیزی را زیر نور آفتاب و در محلی دور از گرد و خاک پهن کنید و برنج حشره زده را روی آن بریزید. هوادهی و گرمای شدید آفتاب بین ساعت ۱۲تا ۳ بعدازظهر، می تواند حشره های برنج را فراری دهد. البته برای پیشگیری از خردشدن برنج، آن را مدت زمان زیادی زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. روش دیگر، پاشیدن نمک لابه لای برنج است که هرچند تاثیر زیادی در از بین بردن حشرات ندارد اما می تواند تا حدی باعث پیشگیری از تکثیر آنها شود. راه دیگری که بسیاری از افراد برای پیشگیری از شپشک زدن یا حتی از بین بردن حشره های برنج استفاده می کنند، قرص های سیر موجود در بازار است. این قرص ها معمولا ترکیب های فسفردار هستند و از آنجا که ترکیب های فسفردار بوی سیر می دهند، در بازار به قرص سیر معروف شده اند ولی در واقع سیری در تهیه آن به کار نرفته است. البته قرص خود گیاه سیر هم در بازار موجود است اما بیشتر قرص سیرهایی که در داروخانه یا عطاری ها به فروش می رسند، قرص «فستوکسین» هستند که ترکیب های فسفردار دارند و بوی سیر می دهند.

قرص فستوکسین مانند نفتالین تصعید می شود. یعنی از حالت جامد یکدفعه به حالت گاز درمی آید. در انبارهای بزرگ، پلاستیک های بزرگی روی گونی های برنج می اندازند و این قرص ها را زیر آنها قرار می دهند و با بستن تمام در و پنجره ها به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت، باعث تصعید قرص ها و ضدعفونی شدن برنج ها با بخار ناشی از تصعید قرص می شوند. این گاز، ترکیب شیمیایی بسیار خطرناکی دارد و به شدت سمی است و می تواند روی کبد و کلیه ها اثر منفی بگذارد و در زمان ضدعفونی کردن برنج ها در انبارهای بزرگ نباید کسی در محل حضور داشته باشد. در خانه می توان قرص های سیر را برای جلوگیری از مخلوط شدن با برنج، داخل یک قوطی کبریت قرار داد و پس از ایجاد چند سوراخ ریز روی قوطی کبریت، آن را داخل گونی برنج ها انداخت. این قرص های سمی به هیچ وجه نباید خرد یا لابه لای برنج شوند زیرا با خوردن اتفاقی آنها، مشکلاتی ایجاد می شود. البته تا به حال جایی ندیده ام یا تحقیقی نخوانده ام که نشان دهد گاز متصاعد شده از این قرص ها به بافت برنج نفوذ می کند و باعث مسمومیت زایی یا سرطان زا شدن محصول می شود. استفاده از سیر هم در لابه لای برنج تا حدی کمک کننده است. باز هم تاکید می کنم که پیشگیری از حشره زدن برنج با استفاده از روش های مناسب، بسیار ساده تر از رهایی از آن است.

دکتر آراسب دباغ‌مقدم (متخصص بهداشت موادغذایی)


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: برنجشپشپارچین

تاريخ : شنبه 12 ارديبهشت 1393 | 23:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
به بعضیا باید بگی:
 

این مشکل تو نیست که نمیفهمی
 
 

مشکل از منه که توقع دارم بفهمی!!!!!

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیمتفرقه

تاريخ : یک شنبه 31 فروردين 1393 | 3:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیمتفرقه

تاريخ : یک شنبه 31 فروردين 1393 | 1:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

سه متن ادبی بسیار زیبا

 

  • مرد مقدس

شیطانی به شیطان دیگر گفت: آن مرد مقدس متواضع رانگاه کن که در جاده راه
می رود. دراین فکرم که به سراغش بروم و روحش را در اختیار بگیرم…!
رفیقش گفت: به حرفت گوش نمی دهد…تنها به چیزهای مقدس می اندیشد.
اما شیطان دیگر، بدون توجه به این حرف خود را به شکل ملک مقرب جبرئیل دراورد و در برابر مرد ظاهر شد.
گفت: آمده ام به تو کمک کنم.
مرد مقدس گفت: باید من را با شخص دیگری اشتباه گرفته باشی… من در زندگی ام کاری نکرده ام که سزاوار توجه یک فرشته باشم.
و به راه خود ادامه داد، بی آنکه هرگز بداند از چه چیزی گریخته است….!

*

  • مرد پلید

مرد پلیدی، درآستانه مرگ، کنار دروازه ی دوزخ به فرشته ای برمی خورد.!
فرشته به او می گوید: فقط کافی است در زندگی ات یک کار خوب انجام داده باشی، و همان یاری ات می کند. خوب فکر کن.
مرد به یاد می آورد که یک بار، هنگامی که در جنگلی راه می رفت، عنکبوتی را سر راهش دید و راهش را کج کرد تا آن را له نکند.
فرشته لبخند می زند و تار عنکبوتی از آسمان فرود می آید. تا مرد بتواند از راه آن به بهشت صعود کند. گروهی از محکومان دیگر نیز از تار عنکبوت استفاده می کنند و شروع می کنند به بالا رفتن از آن. اما مرد، از ترس پاره شدن تار، به سوی آنها برمی گردد و آنها را هل می دهد. در همین لحظه، تار پاره می شود، و مرد بار دیگر به دوزخ برمی گردد…
صدای فرشته را می شنود که: افسوس، خودخواهی ات تنها کار خوبی را که انجام داده بودی، به پلیدی تبدیل کرد…!

*

*

  • شوالیه

شوالیه ای به دوستش گفت: بیا به کوهستانی برویم که خداوند در آنجا سکنی دارد. می خواهم ثابت کنم که خدا فقط بلد استاز ما چیزی بخواهد، در حالی که خودش به خاطر ما کاری نمی کند.
دیگری گفت: من هم می آیم تا ایمانم را نشان بدهم.!
همان شب به قله کوه رسیدند… و از درون تاریکی آوایی را شنیدند: سنگ های روی زمین را بر پشت اسبانتان بگذارید.
شوالیه ی اول گفت: دیدی؟! بعد از این کوهنوردی، می خواهد بار سنگین تری را هم با خود ببریم. من که اطاعت نمی کنم.
اما شوالیه ی دوم به دستور عمل کرد. هنگام برگشت، سپیده دم بود، و نخستین پرتوهای آفتاب بر سنگ های شوالیه ی پارسا تابید: الماس ناب بودند.
استاد می گوید: تصمیم های خداوند اسرارآمیز، اما همواره به سود ماست.!


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیمتفرقه
برچسب‌ها: شیطانجبرئیلعنکبوت

تاريخ : جمعه 29 فروردين 1393 | 15:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

   

چرچیل(نخست وزیر اسبق بریتانیا) روزی سوار تاکسی شده بود و به دفتر BBC
برای مصاحبه می‌رفت. هنگامی که به آن جا رسید به راننده گفت آقا لطفاً نیم
ساعت صبر کنید تا من برگردم.راننده گفت: “ نه آقا! من می خواهم سریعاً به خانه بروم تا سخنرانی
چرچیل را از رادیو گوش دهم” .چرچیل از علاقه‌ی این فرد به خودش خوشحال و ذوق‌زده شد و یک

اسکناس ده

پوندی به او داد. راننده با دیدن اسکناس گفت: “گور بابای چرچیل! اگر بخواهید،
تا فردا هم این‌جا منتظر می‌مانم!”...

35985609398149532709 اگه تو هم دلت گرفته بیا(از دستش ندید!)+عکس


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیمتفرقه
برچسب‌ها: چهرچبلمصاحب

تاريخ : جمعه 29 فروردين 1393 | 15:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

33daef61ea87 اگه تو هم دلت گرفته بیا(از دستش ندید!)+عکس

م

معلم عصبی دفتر را روی میز کوبید و داد زد : سارا…دخترک خودش را جمع و جور

کرد ، سرش را پایین انداخت و خودش را تا جلوی میز معلم کشید و با صدای

لرزان گفت : بله خانم؟

معلم که از عصبانیتشقیقههایش می زد ، به چشمهای سیاه و مظلوم

دخترک خیره شد و داد زد : ((چند بار بگم مشقاتو تمیز بنویس و دفترت رو

سیاه و پاره نکن ؟ ها؟فردا مادرت رو میاری مدرسه می خوام در مورد بچه ی       

بی انظباطش باهاش صحبت کن))

دخترک چانه لرزانش را جمع کرد …بغضش را به زحمت قورت داد و آرام گفت :

خانوم …مادم مریضه … اما بابام گفته آخر ماه بهش حقوق میدن … اونوقت

میشه مامانم رو بستری کنیم که دیگه از گلوش خون نیاد …اونوقت میشه

 برای خواهرم شیر خشک بخریم که شب تاصبح گریه نکنه … اونوقت …

اونوقت قول داده اگه پولی موند برای من هم یه دفتر بخره که من دفترهای داداشم

رو پاک نکنم و توش بنویسم …

اونوقت قول می دم مشقامو بنویسم …

معلم صندلیش را به سمت تخته چرخاند و گفت : بشین سارا …

و کاسه اشک چشمش روی گونه خالی شد ...


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیمتفرقه
برچسب‌ها: دفتر مشق مادلمرمع

تاريخ : جمعه 29 فروردين 1393 | 15:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

 

آقای بهجت هم به همه سلامی میگفت و تعارف میکرد که وارد بشن…من چندبار خواستم سلام بگم…منتظر بودم آقای بهجت به من نگاهی بکنن…امااصلا صورتشون رو به سمت من برنمیگردوندن…درحالیکه بقیه رو خیلی تحویل میگرفتن…

یه لحظه تو دلم گفتم:”"حمید،میگن این آقا از دل آدما هم میتونه خبر داشته باشه…تو با چه رویی انتظار داری تحویلت بگیره…!!!تو که خودت میدونی چقدر گند زدی…!!!”"

خلاصه خیلی اون لحظه تو فکرفرو رفتم…تصمیم جدی گرفتم که دور خیلی چیزا خط بکشم،

وقتی برگشتیم همه شیشه های مشروب رو شکستم،کارامو سروسامون دادم،تغییر کردم،مدتی گذشت،یکماه بود که روی تصمیمی که گرفته بودم محکم واستادم،

از بچه ها شنیدم که یه عده از بچه های دانشگاه دوباره میخوان برن قم،چون تازه رفته بودم با هزار منت و التماس قبول کردن که اسم من رو هم بنویسن،اما به هرحال قبول کردن…

اینبار که رسیدیم خدمت آقای بهجت،من دم در سرم رو پایین انداخته بودم،اون دفعه ایشون صورتش رو به سمتم نگرفته بود،تو حال خودم بودم که دیدم بچه ها صدام میکنن>>

”"حمید..حمید…حاج آقا باشماست”"

نگاه کردم دیدم آقای بهجت به من اشاره میکنن که بیا جلوتر…آهسته در گوشم گفتن:

- یکماهه که امام زمانت رو خوشحال کردی…


**
ترک هرگناه==نشاندن لبخند بر لبان نازنین حضرت مهدی علیه السلام…

ترک هرگناه==برداشتن یک قدم در مسیر ظهور…

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیمتفرقه
برچسب‌ها: ایت الله بهجتگناهامام عصر

تاريخ : دو شنبه 25 فروردين 1393 | 16:3 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 


هانیه توسلی

هانیه توسلی

هانیه توسلی

هانیه توسلی

هانیه توسلی

هانیه توسلی

هانیه توسلی


موضوعات مرتبط: متفرقه

تاريخ : یک شنبه 24 فروردين 1393 | 16:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 


موضوعات مرتبط: متفرقه

تاريخ : پنج شنبه 7 فروردين 1393 | 2:55 | نویسنده : بانوی پرتقالی |





موضوعات مرتبط: متفرقه

تاريخ : دو شنبه 4 فروردين 1393 | 1:4 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن