عارضه جدید ابتلا به کرونا که در پا‌ها بروز می‌کند

به گزارش خبرنگار میثاق نیوز، ایجاد لخته خون در شریان‌های پای مبتلایان به کووید ۱۹ یکی از عوارض تازه شناخته شده این بیماری است که پژوهشگران مرکز پزشکی منتفیو در آمریکا، خبر از وقوع آن در برخی از مبتلایان داده اند.

بر اساس این پژوهش، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که نشانه‌هایی از کمبود ذخیره آهن در خون آن‌ها دیده می‌شود بیش از سایر بیماران در معرض خطر قطع عضو  و مرگ به علت تشکیل لخته‌های خون در شریان‌های پای خود هستند.

پژوهشگران آمریکایی با اوج گرفتن کووید ۱۹ در نیویورک مشاهده کردند که تعداد بیماران مبتلا به ترومبوز شریانی افزایش یافته است. نشانه‌هایی همانند سردی و درد در پا‌های مبتلایان از علائم ابتلا به این عارضه است. این پژوهش در مجله رادیولوژی به چاپ رسیده است.


 

انتهای پیام/

 
 

موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی, ویروس کرونا , کرونا ویروس

تاريخ : دو شنبه 30 تير 1399 | 1:31 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 كتابِ «چکیده ای از اندیشه های بنیادین اسلامی» کتابی موجز و گويا از اندیشه های بنیادین اسلامی است . این کتاب می تواند برای علاقه مندان به مطالعه ی مباحث بنیادین اسلامی خصوصا کسانی که فرصت مطالعه کتاب های تخصصی و تفصیلی را ندارند مفید باشد.
معرفی کتاب؛

چکیده ای گویا از«اندیشه های بنیادین اسلامی» از زبان مطهریِ زمان + مطالعه آنلاین

كتابِ «چکیده ای از اندیشه های بنیادین اسلامی» کتابی موجز و گويا از اندیشه های بنیادین اسلامی است . این کتاب می تواند برای علاقه مندان به مطالعه ی مباحث بنیادین اسلامی خصوصا کسانی که فرصت مطالعه کتاب های تخصصی و تفصیلی را ندارند مفید باشد.

گروه معارف - رجانیوز: مطالعه و تحصیل علم، از جمله مسائلی است که در سخنان پیشوایان دین واجب و ضروری شمرده شده است. خصوصا بینش و بصیرت مبتنی بر علوم غنی دینی در عصر امروز که عصر جنگ تمدن ها است ضروری تر شمرده می شود. تحصیل علوم دینی و علوم دیگری که مبتنی بر علوم دینی بنا شده باشد برای سعادت فردی و اجتماعی هر فرد، امر بسیار مهمی تلقی می شود.اما پایین بودن سرانه مطالعه در کشور ایجاد نگرانی می کند چرا که حذف کتاب و مطالعه  از فعالیت های روزمره ، خصوصا حذف مطالعه مبانی اعتقادی که بنا است تمامی امور بر آن مبنا ساخته، سنجیده و مورد توجه قرار بگیرد؛ تکمیل پروژه تهاجم فرهنگی است. 

 

در این راستا به معرفی یک کتاب بسیار مفید با نام «چکیده ای از اندیشه های بنیادین اسلامی» از علامه مصباح یزدی می پردازیم: 

 

این كتاب برگرفته از مجموعه سخنرانى هاى آیت الله مصباح یزدی در كشور لبنان است كه به زبان عربى ايراد شده و به قلم آقاى حسين على عربى به فارسى ترجمه و به دست آقاى محمدمهدى نادرى قمى به صورت كتاب تدوين يافته است. انتشارات مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى(ره) اين كتاب را در بهار 1380 با شمارگان 3000 نسخه به طبع رسانده است.

 

اين سخنرانى ها در مهرماه 1378 در لبنان و در جمع گروهى از فرهيختگان ايراد گرديده و حاوى گزيده اى از مباحث هستى شناسى، معرفت شناسى، انسان شناسى، فلسفه حقوق، فلسفه اخلاق و فلسفه سياست است، كه بنيادهاى معارف اسلامى را تشكيل مى دهند. تفصيل اين مباحث شش گانه در مجموعه اى با نام سلسله دروس انديشه هاى بنيادين اسلامى، به سعى شاگردان استاد در مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى(رحمه الله) نگاشته است، و انتشارات مؤسسه چاپ و نشر آن را بر عهده گرفته است.

 

البته چند سخنرانى متفرقه نيز در مجامع عمومى لبنان ايراد شده كه به ضميمه سخنرانى هاى فوق در كتاب آمده است. با اين ترتيب سخنرانى هاى مندرج در كتاب به صورت پانزده گفتار تدوين شده كه يازده گفتار آن، سخنرانى هاى استاد در مورد انديشه هاى بنيادين اسلام است و چهار گفتار برگرفته از سخنرانى هاى ايشان در مجامع عمومى مردم مى باشد. عناوين اين گفتارها از قرار ذيل است:

 

گفتار نخست: نقش اساسى برخى معارف در تكامل انسان;

 

گفتار دوم: مرورى بر برخى مبانى معرفت شناسى;

 

در بخشی از این گفتار به مسئله مهم عقل و معرفت یقینی، وحی و الهام، تطابق و تعارض حکم عقل و شرع پرداخته شده است. 

 

گفتار سوم: معرفت دينى و پلوراليسم;

 

قبض و بسط معرفت دینی، قرائت های مختلف از دین و نقد آن، دیدگاه های پوزیتیویستی تنها بخشی از مسائل مهم مطرح شده در این بخش است. 

 

گفتار چهارم: اعتبارى يا حقيقى بودن ارزش هاى اخلاقى;

 

گفتار پنجم: عقل و دين;

 

در این بخش تعریف دین و رابطه بین عقل و دین هم بررسی شده است. 

 

گفتار ششم: كمال نهايى انسان و موانع آن;

 

گفتار هفتم: افراط و تفريط ها در تعيين مسير كمال انسان;

 

گفتار هشتم: تأملى در ارزش اخلاقى و ارزش حقوقى;

 

گفتارنهم: مقايسه اى ميان برخى مبانى فكرى اسلام و غرب;

 

تقسیم فرهنگ به الهی و الحادی و بررسی تفاوت دو دیدگاه در نگاه به انسان، ارزش ها، هستی و ... در این بخش مورد مداقه قرار گرفته است. 

 

گفتار دهم: نظام سياسى و حكومت از منظر اسلام و غرب;

 

بررسی دیدگاه های سیاسی اسلام و غرب و تبیین نظریه ولایت فقیه بخشی از مباحث این بخش است. 

 

گفتار يازدهم: چكيده ده گفتار پيشين.

 

عناوين گفتارهاى ضميمه از اين قرار است:

 

گفتار دوازدهم: نعمت انقلاب اسلامى و وظيفه شكرگزارى;

گفتار سيزدهم: دو پرسش در باب سكولاريسم و ثبات و تغيّر در دين;

گفتار چهاردهم: چند تفاوت اساسى فرهنگ اسلام و غرب;

گفتار پانزدهم: جهاد فرهنگى.

 

مطالعه اين كتاب موجز و گويا به كسانى كه علاقه مند آشنايى با انديشه هاى بنيادين اسلامى هستند، ولى فرصت كافى براى مطالعه كتاب هاى تخصصى و مفصل در اين زمينه را ندارند، توصيه مى شود.

 

- مطالعه آنلاین کتابِ «چکیده ای از اندیشه های بنیادین اسلامی» با کلیک بر قسمت آبی رنگ.


موضوعات مرتبط: علمیاجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاندیشه های بنیادین اسلامیمطهریکتابمطالعهآنلاین

تاريخ : دو شنبه 19 دی 1396 | 20:44 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
چگونه نفتکش سانچی غرق شد؟

پایگاه خبری علت : یک کارشناس‌مسؤل هلال احمر به ابعاد چگونگی امدادرسانی در دریاها در پی حادثه نفتکش سانچی و جانباختن سرنشینان آن پرداخت. حادثه کشتی سانچی، حادثه تصادف دو کشتی در آب‌های چین بود. در مورخه شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۹۶ (۶ ژانویه ۲۰۱۸) نفتکش ایرانی سانچی که از عسلویه حرکت کرده بود و […]

پایگاه خبری علت : یک کارشناس‌مسؤل هلال احمر به ابعاد چگونگی امدادرسانی در دریاها در پی حادثه نفتکش سانچی و جانباختن سرنشینان آن پرداخت.
حادثه کشتی سانچی، حادثه تصادف دو کشتی در آب‌های چین بود. در مورخه شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۹۶ (۶ ژانویه ۲۰۱۸) نفتکش ایرانی سانچی که از عسلویه حرکت کرده بود و قرار بود برای تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود، در راه با یک کشتی باری چینی با بار لوبیا در سواحل چین برخورد کرد.
محموله نفتکش سانچی نفت فوق سبک با درجه اشتعال بسیار بالا بود که این موجب آتش‌سوزی سریع کشتی شد. بر اثر برخورد این نفتکش با یک کشتی باربری در سواحل شرقی چین ۳۰ ایرانی و دو تبعه بنگلادشی ناپدید شدند که بعد از چند روز جستجو جسد ۳ نفر از ایرانیان مفقود در این حادثه پیدا شد. نفتکش سانچی حامل ۱۳۶ هزار تُن نفت خام و میعانات سبک نفتی بود. طول این نفتکش ۲۷۴ متر بود و با پرچم پاناما بر روی دریا تردد می‌کرد.
پس از این حادثه رئیس‌جمهور دستور تشکیل کمیتهٔ ویژهٔ رسیدگی حادثهٔ نفتکش سانچی را صادر کرد و ریاست آن به عهده علی ربیعی – وزیر کار قرار گرفت و او برای پیگیری وضعیت این کشتی به چین سفر کرد. گروهی از تکاوران نیروی دریایی ارتش ایران نیز به محل حادثه اعزام شدند. روز بعد از حادثه، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا یک فروند هواپیمای گشت دریایی بوئینگ پی ۸ را به محل حادثه فرستاد که مساحت بیش از ۱۲٫۳۰۰ کیلومتر مربع حول کشتی را برای یافتن ملوانان جستجو کرد.
در روز یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ (۱۴ژانویه ۲۰۱۸) ساعت ۱۵ به وقت چین (۱۰:۳۰ صبح به وقت ایران) تیم جستجوی بندر شانگهای چین اعلام کرد که کشتی سانچی بطور کامل غرق شد، به گفته رئیس سازمان دریانوردی شانگهای؛ نظر کارشناسان چینی بر درگذشت تمام خدمه بر اثر انفجار اولیه بوده است اما ایران خواستار تداوم عملیات تا یافتن اجساد کارکنان نفتکش بود.

چگونگی امدادرسانی در دریاها
در این رابطه مهراب شریفی سده – کارشناس ارشد امداد و مدیرکل آموزش تخصصی و ضمن خدمت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره چگونگی امدادرسانی به کشتی سانچی توضیح داد: عملیات جستجو و نجات در دریا یک کار کاملاً تخصصی است، در برخی از کشورها این تیم‌ها در گارد دریایی سازماندهی شده و افراد نظامی هستند ولی در برخی کشورهای دیگر نیز این تیم‌ها در بخش مدیریت بحران سازماندهی می‌شوند.
مدیرکل آموزش تخصصی و ضمن خدمت هلال احمر ادامه داد: در خصوص این کشتی با توجه به ترکیب دور، مواد خطرناک، حرارت بالا و آتش سوزی گسترده و همراه با انفجار احتمال زنده بودن کارکنان کشتی بسیار کم بود.
وی با تاکید مجدد بر اینکه هر دو نوع امدادرسانی تیم سیویل (مهندسی) و نظامی را در دنیا در زمینه امدادرسانی دریا مطرح است، عنوان کرد: بنابراین ترکیبی از مهارت‌های عملیات در ارتفاع، مواد خطرناک، تکنیک‌های نجات در محیط های خطرناک برای این تیم‌ها ضرورت دارد.

پیچیدگی حقوقی و بیمه‌ای در نتیجه تحریم‌های آمریکا
این نفت کش توسط شرکت Steamship Insurance Management Services در لندن بیمه شده‌است. ۳۰ درصد محموله نفتی شرکت توسط شرکت بیمه ایرانی و ۷۰ درصد آن توسط ۱۱ شرکت بیمه بین المللی به رهبری شرکت بیمه نروژی Skuld بیمه شده‌است. به دلیل مسائلی نظیر نگرانی برخی بانک‌ها از تعاملات مالی با ایران در نتیجه تحریم‌های بانکی، وجود عناصر گوناگون در حادثه نظیر خود کشتی، محموله نفتی، افراد کشته شده و چند ملیتی بودن آن‌ها و نیز مسائل زیست‌محیطی مرتبط، پرداخت خسارات توسط شرکت‌های بیمه‌کننده در عمل با پیچیدگی بسیار زیاد روبه‌رو خواهد بود. به گفته سخنگوی کمیته اضطرار نفت‌کش سانچی، استفاده از پرچم پاناما ربطی به تحریم‌ها نداشته و به دلایل مارکتینگ انجام شده است.

تسنیم/


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکشتیرانیفاجعهآتیش سوزی سانچی نفتکشایرانایرانی

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
لاغر شدن حیرت‌انگیز بازیگران معروف ایرانی!

پایگاه خبری علت / لاغر شدن دغدغه بسیاری از مردم است. برخی بازیگران نیز به دلایل مختلف رژیم می‌گیرند. عده ای بخاطر نقشی که می خواهند ایفا کنند، بعضی‌ها به دلیل سلامت جسمی و برخی از بازیگران به دلیل زیبایی این کار می‌کنند. در این مطلب بازیگرانی که در مدت کوتاهی لاغر شدن را به […]

پایگاه خبری علت / لاغر شدن دغدغه بسیاری از مردم است. برخی بازیگران نیز به دلایل مختلف رژیم می‌گیرند. عده ای بخاطر نقشی که می خواهند ایفا کنند، بعضی‌ها به دلیل سلامت جسمی و برخی از بازیگران به دلیل زیبایی این کار می‌کنند. در این مطلب بازیگرانی که در مدت کوتاهی لاغر شدن را به شما معرفی می‌کنیم.
بازیگری که با عمل جراحی ۹۷ کیلو وزن کم کرد!
رضا داوودنژاد از جمله بازیگرانی بود که لاغر شدن برایش دردسر ساز بود. وی درباره لاغری‌اش می‌گوید: با رژیم و عمل جراحی ۹۷ کیلو وزن کم کردم، من در زمان ازدواجم به ۱۸۷ کیلو هم رسیدم. الان ۱۱۵ کیلو هستم. اما این شایعه‌هایی که شد مبنی بر این که من قرص لاغری مصرف کردم اصلا صحت نداشت؛ البته بسیاری از افراد بر اثر مصرف این قرص‌ها دچار بیماری کبد می شوند. اما من به دلیل عمل اشتباهی که انجام دادم و باپیپس روده بود و وسعت زیادی داشت به این نقطه رسیدم.
کاهش وزن ۲۱ کیلویی باران کوثری
باران کوثری برای ایفای نقش در فیلم سینمایی عرق سرد در نقش یک فوتبالیست ۲۱ کیلوگرم از وزنش را کم کرد.
وقتی ظاهر بهاره رهنما برای خودش هم غریبه است
بهاره رهنما این هفته تصویری در اینستاگرام منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: «بعد چهل کیلو کاهش وزن خودمم الان خصوصا تو عکسا برا خودم غریبه ام
کاهش وزن ۲۰ کیلویی ملیکا شریفی‌نیا
ملیکا شریفی‌نیا در سن ۳۰ سالگی حدود ۲۰ کیلو وزن کم کرد. وی رمز موفقیت خودش را در پشتکار برای لاغر شدن معرفی کرد.
بازیگری که در یک سال ۴۰ کیلو وزن کم کرد!
شهره لرستانی در این سال‌ها علاوه بر نوشتن، شاخ غول را نیز شکسته است و در عرض یک سال، با ۴۰‌کیلو اضافه‌وزن خداحافظی کرده است. وی، کاهش وزن را پلی می‌داند برای رسیدن به اهداف نیمه تمام زندگی‌اش.
وقتی نقی مجبور به کاهش وزن شد
یکی از بازیگرانی که برای حضور در سریال و بازی در نقش مورد علاقه اش وزن کم کرد محسن تنابنده بود. سریال پایتخت، تنابنده در نقش نقی بازی می کرد. او در این نقش کشتی گیری است که در ابتدا چاق است اما در طول سریال لاغر می شود چون باید به مسابقات برسد و مربی اش از او می خواهد که وزن کم کند. محسن تنابنده برای بازی در این نقش، در مدت کوتاهی ۱۱ کیلوگرم وزن کم کرد. 
بازیگر ۱۴۵ کیلویی که مجبور به جراحی شد!
نعیمه نظام دوست که بخاطر چاقی‌اش چند هفته قبل عمل کرده بود درباره انگیزه خودش گفت: امسال سرکار سعید آقاخانی در مشهد بودم، یک ونی بود که ما باید مدام از آن پیاده و سوار می‌شدیم، سعید آقاخانی به من گفت چرا نمی‌تونی راه بری و بشینی، چی شده؟ گفتم: نمی‌تونم و برای من واقعا سخت بود و این باعث شد که من قدری به خودم بیام. من اومدم گفتم این عمل را انجام میدم حتی اگه بمیرم.


موضوعات مرتبط: اجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبازیگریلاغریرژیم لاغریکاهش وزن

تاريخ : دو شنبه 1 دی 1396 | 2:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
فیلترهای چهره در لایو اینستاگرام

وب سایت فارنت – محمد کاملان: امکان اضافه کردن فیلترهای چهره حالا نه تنها در استوری‌های معمولی بلکه در ویدئوهای زنده اینستاگرام نیز در دسترس است.     از حالا به بعد کاربران اینستاگرام می‌توانند به ویدئوهای لایوی که با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند فیلترهای چهره را نیز اضافه کنند. در این ویژگی جدید […]

وب سایت فارنت – محمد کاملان: امکان اضافه کردن فیلترهای چهره حالا نه تنها در استوری‌های معمولی بلکه در ویدئوهای زنده اینستاگرام نیز در دسترس است.
 
 
از حالا به بعد کاربران اینستاگرام می‌توانند به ویدئوهای لایوی که با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند فیلترهای چهره را نیز اضافه کنند.

در این ویژگی جدید شاهد فیلترهای جالب و بامزه‌ای هستیم، یکی از این فیلترها نیز که یک عینک آفتابی را بر روی چهره اضافه می‌کند به صورت کاملاً اختصاصی برای ویدئو‌های لایو به اینستاگرام در هفته‌های آینده اضافه خواهد شد.

اینستاگرام برای قابلیت استفاده از فیلترهای چهره در ویدئوهای لایو فکر همه چیز را کرده است و در عینک آفتابی که به صورت فیلتر بر روی چهره کاربر اضافه می‌شود شاهد بازتاب تصویر هم هستیم.

 
 اینستاگرام فیلترهای چهره را به ویدئوی لایو نیز اضافه کرد
 
پس از تکمیل فرآیند پخش ویدئوی لایو، کاربر می‌تواند آنرا به استوری اضافه کند یا با انتخاب گزینه Discard فرآیند پخش را متوقف نماید.

از طرف دیگر کاربران اینستاگرام قادر هستند قبل و در حین اجرای ویدئوی لایو، فیلترهای مورد نظر را اضافه کنند. انجام این فرآیند نیز بسیار ساده و راحت است و تنها کافی است کاربر آیکون فیلترهای چهره را که در پایین و سمت راست صفحه قرار گرفته انتخاب نماید.

 
 اینستاگرام فیلترهای چهره را به ویدئوی لایو نیز اضافه کرد

این ویژگی هم اکنون در اختیار بعضی از کاربران قرار گرفته است و اینستاگرام وعده داده تا در عرض چند هفته آینده قابلیت استفاده از فیلترهای چهره را در ویدئوهای لایو اینستاگرام برای تمامی کاربران اضافه کند.


موضوعات مرتبط: علمیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیلایواستوریلایو استوریاینستاگرامdiscardفیلتر

تاريخ : شنبه 5 مهر 1396 | 19:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

هوآوی آنر ۷ ایکس با نمایشگر کشیده رونمایی شد

زومیت/ هواوی گوشی میان‌رده‌ی جدید آنر ۷ ایکس را با نمایشگر کشیده و نسبت تصویر ۲ به ۱ معرفی کرد. میان‌رده‌ی جدید هواوی که آنر ۷ ایکس نامیده می‌شود در چین و با بدنه‌ای فلزی معرفی شد. چینی‌ها این مدل را در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی عرضه خواهند کرد که تنها در نسخه […]

زومیت/ هواوی گوشی میان‌رده‌ی جدید آنر ۷ ایکس را با نمایشگر کشیده و نسبت تصویر ۲ به ۱ معرفی کرد.

میان‌رده‌ی جدید هواوی که آنر ۷ ایکس نامیده می‌شود در چین و با بدنه‌ای فلزی معرفی شد. چینی‌ها این مدل را در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی عرضه خواهند کرد که تنها در نسخه طلایی رنگ، حاشیه‌های اطراف نمایشگر به رنگ سفید است و دو رنگ دیگر با حاشیه‌های مشکی در اطراف صفحه‌نمایش عرضه خواهد شد.

آنر ۷ ایکس به یک صفحه‌نمایش LCD با اندازه‌ی ۵.۹۳ اینچ مجهز شده است؛ برای مقایسه، باید اشاره کرد که گوشی آنر ۶ ایکس از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی استفاده می‌کند. افزایش اندازه‌ی نمایشگر، تنها تغییر گوشی آنر ۷ ایکس نسبت به نسل قبل نیست؛ زیرا این مدل با نمایشگر کشیده و نسبت تصویر ۱۸:۹ عرضه خواهد شد که در سال ۲۰۱۷ در گوشی‌های پرچم‌داری مانند گلکسی اس ۸ و پیکسل ۲ ایکس‌ال، به‌کار گرفته شده است؛ آنر ۶ ایکس در سال ۲۰۱۶ با صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر ۱۶:۹ عرضه شد و رزولوشن نمایشگر آن نیز Full HD (یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) بود.

از آنجایی‌ که نسبت ابعاد نمایشگر آنر ۷ ایکس تغییر پیدا کرده، هواوی نیز رزولوشن نمایشگر را به ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل افزایش داده است؛ این موضوع باعث شده است تا در هر اینچ از نمایشگر گوشی آنر ۷ ایکس، نزدیک به ۴۰۷ پیکسل وجود داشته باشد. روی نمایشگر نیز از یک لایه شیشه‌ی ۲.۵ بعدی استفاده شده است که انحنای خفیفی را در لبه‌ها ایجاد خواهد کرد. مانند آنر ۶ ایکس، حسگر اثر انگشت در پشت گوشی جای گرفته است.

گوشی میان‌رده‌ی آنر ۷ ایکس تغییرات چشمگیری نسبت به نسل قبل دارد و تنها از نظر طراحی، نسبت به آنر ۶ بهبود پیدا نکرده است. برای دوربین اصلی دوگانه، از ترکیب دو حسگر ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌‌شود که به ثبت تصاویر با افکت بوکه (دوربین روی سوژه متمرکز شده و پس‌زمینه مات می‏‌شود) کمک خواهد کرد. همچنین یک حسگر ۸ مگاپیکسلی در جلوی گوشی و در لبه‌ی بالای نمایشگر گنجانده شده است که برای عکاسی سلفی کاربرد دارد.

تراشه کرین ۶۵۹، قلب تپنده‌ی میان‌رده‌ی جدید هواوی است که از هشت هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 استفاده می‌کند که بسته به فرکانس آن‌ها، هسته‌های پردازشی به دو خوشه تقسیم شده‌اند. واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP2 نیز از دیگر مشخصات تراشه‌ی جدید کرین ۶۵۹ محسوب می‌شود؛ البته شرکت هواوی از این چیپ‌ست در گوشی‌های Maimang 6 و سری «نوا ۲» استفاده کرده است.

حافظه‌ی رم در گوشی میان‌رده‌ی آنر ۷ ایکس، روی چهار گیگابایت ثابت شده است؛ به عبارت بهتر بسته به مقدار فضای ذخیره‌سازی، حافظه‌ی رم تغییر پیدا نمی‌کند. هواوی، گوشی آنر ۷ ایکس را در سه مدل مختلف با ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ارائه می‌دهد و البته امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی با استفاده از یک اسلات هیبریدی که بین کارت حافظه و سیم‌کارت مشترک خواهد بود، فراهم شده است.

سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷.۰ روی گوشی جدید آنر ۷ ایکس اجرا می‌شود و پوسته‌ی EMUI 5.1، باعث شده است تا رابط‌کاربری سیستم‌عامل اندروید از نسخه‌ی «خالص» فاصله بگیرد. یکی از ایراداتی که می‌توان به گوشی آنر ۷ ایکس وارد دانست، عرضه‌ی آن با درگاه میکرو یواس‌بی است؛ اما باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپرساعت گوشی آنر ۷ ایکس از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی خواهد کرد. میان‌رده‌ی جدید هواوی، ۷.۶ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن نیز تنها ۱۶۵ گرم خواهد بود.

برند آنر هواوی در نظر دارد تا آنر ۷ ایکس را در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر ماه) در چین عرضه کند؛ از امروز نیز، پیش‌فروش آن آغاز شده است. مدل ۳۲ گیگابایتی آنر ۷ ایکس با قیمت ۱۳۰۰ یوآن (۲۰۰ دلار یا ۱۷۰ یورو) عرضه خواهد شد و نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی نیز برچسب قیمتی ۱۷۰۰ یوآن (۲۶۰ دلار و ۲۲۰ یورو) دارد. مدل رده‌بالای گوشی آنر ۷ ایکس با ۱۲۸ گیگابایت حافظه با قیمت ۲۰۰۰ یوآن (۳۰۰ دلار و ۲۶۰ یورو) به فروش خواهد رسید.

شما کاربران چه نظری در رابطه با گوشی میان‌رده آنر ۷ ایکس دارید؟ ارزش خرید این مدل را نسبت به گوشی‌های دیگر چگونه توصیف می‌کنید؟


موضوعات مرتبط: علمیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیهواوی انر 7 ایکسنمایشگربدنهفلزی

تاريخ : شنبه 20 مهر 1396 | 19:37 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : شنبه 11 مهر 1396 | 19:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

همسران دونالد ترامپ به جان هم افتادند+ عکس

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «ایوانا» همسر اول رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش در مصاحبه ای مدعی شد او بانوی اولآمریکا است نه همسر فعلی ترامپ، «ملانیا»! همسر اول دونالد ترامپ در مصاحبه‌ ای در مورد انتشار کتابش با عنوان «بزرگ کردن ترامپ»، خود را در به قدرت رسیدن و مشهور شدنترامپ سهیم دانسته و گفت: […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «ایوانا» همسر اول رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش در مصاحبه ای مدعی شد او بانوی اولآمریکا است نه همسر فعلی ترامپ، «ملانیا»!

همسر اول دونالد ترامپ در مصاحبه‌ ای در مورد انتشار کتابش با عنوان «بزرگ کردن ترامپ»، خود را در به قدرت رسیدن و مشهور شدنترامپ سهیم دانسته و گفت: «من زن اول او بودم که او را به اینجا رسانده ام پس من اکنون بانوی اول آمریکا هستم.»

 

Ivana-Trump-speaks-out-on-ex-husbands-presidency-and-called-herself-herself-the-real-First-Lady

 

اکنون ملانیا همسر فعلی ترامپ با حمله به ایوانا گفت او با این حرف ها قصد دارد دوباره مورد توجه رسانه‌ ها قرار گیرد.

او در پیامی که توسط «استفانی گریشام» سخنگوی او منتشر شد، گفت: «بانو ترامپ (ملانیا) کاخ سفید را به خانه ای برای «بارون» و رئیس جمهور تبدیل کرده است. او عاشق زندگی کردن در واشنگتن است و همه به عنوان بانوی اول آمریکا به او احترام می گذارند. او قصد دارد از عنوان و نقش خود برای کمک به کودکان استفاده کند، نه برای فروش کتاب هایش.»

 

Untitled

 

ایوانا ترامپ مدلی از جمهوری چک است. وی همسر اول دونالد ترامپ بوده است. این دو در سال ۱۹۷۷ ازدواج کردند؛ اما به دنبال انتشار شایعاتی در خصوص رابطه غیراخلاقی دونالد ترامپ با «مارلا میپلز» یکی از دختران شایسته سابق ایالت «جورجیا»، ایوانا در سال ۱۹۹۱ وکیل گرفت و درخواست طلاق داد.

مکان: واشنگتن، آمریکا

منبع: جماران


موضوعات مرتبط: سیاسیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیترامپهمسرهمسر ترامپ بانوملانیاایوانا

تاريخ : شنبه 22 مهر 1396 | 18:58 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

افراد موفق هیچ‌وقت منتظر نمی‌مانند تا موفقیت به سمت آن‌ها بیاید، بلکه خودشان موفقیت را جستجو می‌کنند.

۷ ویژگی افراد موفق
 
 
 
شاید در اکثر موارد، برای رسیدن به اهدافتان اقداماتی انجام ‌دهید؛ اما بازهم نتوانید نتیجه‌ی مورد نظرتان را به دست بیاورید.
 
سعی کنید ۷ ویژگی زیر را در خودتان تقویت کنید، با انجام کارهای زیر تلاش‌های امروز شما، موفقیت فردا را برایتان به ارمغان می‌آورد.

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیموفقیتپیشرفتتمرکزمسوولیتهدفشانس

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396 | 1:14 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

سینماپرس: پوران درخشنده که این روزها فیلم "زیر سقف دودی" را روی پرده دارد با ابراز گلایه از وضعیت نامناسب اکران گفت: بدون شک باید برای برخی از آثار محدودیت سنی اعمال شود. به نظر من بعضی از فیلم‌ها به آگاه‌سازی مخاطب کمکی نمی‌کنند و حتی در بسیاری مواقع مخرب هستند. برای چنین فیلم‌هایی حداقل کار ممکن رعایت محدودیت گروه سنی برای رده‌های مختلف جامعه است.

به گزارش سینماپرس، پوران درخشنده که این روزها فیلم “زیر سقف دودی” را روی پرده دارد با ابراز گلایه از وضعیت نامناسب اکران گفت: بدون شک باید برای برخی از آثار محدودیت سنی اعمال شود. به نظر من بعضی از فیلم‌ها به آگاه‌سازی مخاطب کمکی نمی‌کنند و حتی در بسیاری مواقع مخرب هستند. برای چنین فیلم‌هایی حداقل کار ممکن رعایت محدودیت گروه سنی برای رده‌های مختلف جامعه است.

وی با تاکید بر سینمای اخلاق محور افزود: فیلم‌های من اکثراً فیلم‌های خانوادگی هستند و خوب است که خانواده‌ها بعضی از مسائل را در کنار بچه‌ها ببینند. زیرا فکر می‌کنم در برخی موارد باید برای آموزش درست بچه‌ها آنها را به سینما آورد. کودکان و نوجوان در جامعه ما و مخصوصاً آینده کشور بی‌نهایت تاثیرگذار هستند، پس باید درباره خوراک فرهنگی که به آنها داده می‌شود با دقت عمل کرد. دقتی که متاسفانه این روزها هیچ خبری از آن نیست.

کارگردان فیلم “هیس دخترها فریاد نمی‌زنند” با اشاره به اکران کمدی‌های سخیف و فروش میلیاردی آنها در سینماها بیان داشت: فیلم‌های کمدی سخیف، دیالوگ‌های مبتذل و آثاری که الفاظ و حرکات زشت به کار می برند این روزها گیشه را در دست دارند. این آثار حداقل باید باید تفکیک سنی شوند، زیرا کودکان به محض شنیدن این گونه الفاظ به سرعت آنها تکرار کرده و یاد می‌گیرند.

* میزان


موضوعات مرتبط: اجتماعیفرهنگ و هنرمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفیلمفیلم کمدیفیلم سخیفپوران درخشنده

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

  به نقل از خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زوایای پنهان و نکات جالب زندگی سیاستمداران جهان همواره مورد توجه همگان قرار می گیرد.

یکی از این موارد میزان حقوق روسای جمهور جهان است. شاید برای شما هم جالب باشید که بدانید آنان چقدر حقوق می گیرند.

در این گزارش از میزان حقوق سالانه برخی روسای جمهور جهان مطلع می شوید.

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسیاقتصادیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسیاستسیاستمدارحقوقدستمزددریافتیجهانرییس جمهور

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 17 تير 1396 | 15:50 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سیروس مقدم / پایتخت

سیروس مقدم کارگردان مجموعه های پاییتخت با بیان اینکه اگر موسسه اوج پا پیش نمی‌گذاشت، شاید باز هم مردم شانس دیدن پایتختی دیگر را پیدا نمی‌کردند، گفت: «پایتخت ۵» سریال سختی است، به مسائل و فضاهایی ورود میکند که برای خود ما هم تازه‌گی دارد.»


موضوعات مرتبط: اجتماعیفرهنگ و هنرمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسیروس مقدمپایتخت 5موسسه ی اوج

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 17 ارديبهشت 1396 | 11:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

یک عکاس فرانسوی از سازه‌های پایتخت کره شمالی شهر پیونگ یانگ عکس‌هایی گرفته است و آن‌ها را در اینترنت به نمایش گذاشت.

 
این تصاویر شامل تصاویری از ساختمان‌ها، آسمان‌خراش‌ها، مکان‌های تفریحی و ورزشی و سینماهای این شهر است.
جاهای دیدنی کره شمالی +تصاویر

موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: کره شمالی پاتوق پرتقالی سازه

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 27 مرداد 1395 | 21:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

در این گزارش با مشکلات متعددی که شرکت‌های گارانتی برای مردم به وجود آورده‌اند و سامانه‌ای که به‌منظور شکایت از این شرکت‌ها طراحی شده آشنا می‌شوید.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: گارانتی پاتوق پرتقالی

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 27 مرداد 1395 | 21:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهتر است بدانید انجام کارهای منزل فقط منحصر به خانم ها نیست و آقایان نیز باید در انجام دادن آن ها به همسرانشان کمک کنند، چون هم موجب تحکیم روابط میان زوجین و هم باعث سالم ماندن بیشتر آقایان می شود!

فواید انجام دادن کارهای منزل برای مردان
بر اساس جدیدترین پژوهش‌ها انجام کارهای خانه می‌تواند سبب حفظ سلامت بدن شود.

موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: کار در منزل مردان پاتوق پرتقالی

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 27 مرداد 1395 | 21:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ترشی و شورهای خانگی سالم هم می توانند در صورت مصرف به اندازه برای سلامت بدن مفید باشند و از بروز بسیاری از بیماری های مزمن و مرگبار جلوگیری به عمل آورند.


موضوعات مرتبط: متفرقهآشپزی
برچسب‌ها: آشپزی ترشی شور پاتوق پرتقالی معجزه

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 27 مرداد 1395 | 20:56 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

1-در صورتیکه حرکت نقطه متحرک را تعقیب کنید تنها یک رنگ را می بینید - بنفش!
2- حالا لحظاتی به علامت + که در وسط دایره قرار دارد خیره شوید . نقطه متحرک را پس از لحظاتی به رنگ سبز خواهید دید.
3- حالا زمان بیشتری را بر روی علامت + تمرکز کنید پس از لحظاتی نقاط بنفش آهسته آهسته ناپدید خواهد شد


موضوعات مرتبط: متفرقه

تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | 23:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

دختر پس


دخترها نمی‌توانند

۱- با داشتن دماغی تیر کمونی یا عقابی متالیک به جراح مراجه نکنند!
۲- با دیدن یکی خوش تیپ‌تر از خودشون، میگرن نگیرن و از زور ناراحتی غش نکنند!
۳- با داشتن قدی کوتاه کفش پاشنه ۶۰ سانتی نپوشند و احساس قد بلندی نکنند!
۴- روزی ۲۴ ساعت با تلفن حرف نزنند!
۵- روزی ۳۰-۴۰ هزار تومان آت و اشغال نخرند!
۶- از مهمونی و عروسی و برای هم خالی نبندند و با خالی‌بندی لایه اوزون رو سوراخ نکنند!
۷- با یه دماغ عمل کرده احساس خوشگلی نکنند و فکر نکنند که مادر زادی همینجوری بودن!
۸- مطالب چرت و پرت این قسمت رو بخونند و از عصبانیت سکته نکنند!

 

پسرها نمی‌توانند

۱- با داشتن هیکلی ضایع تیشرت تنگ نپوشند و فیگور نگیرند!
۲- از کلاس پنجم دبستان صورتشون رو سه تیغه نکنند و after shave نزنند!
۳- پس از یافتن اولین مو در پشت لب احساس مردانگی نکنند و به فکر ازدواج نیفتند!
۴- در میهمانیها و محافل خانوادگی احساس بامزگی نکنند و چرت و پرت نگویند!
۵- ادعای با مرامی و با معرفتی و با وفایی و غیره نکنند!
۶- کت و شلوار صورتی با بلوز زرد نپوشند و کراوات قهوه‌ای نزنند!
۷- احساس با غیرتی نکنند و راه به راه به آبجی کوچیکه گیر ندهند!
۸- از ۹ سالگی پشت ماشین باباشون نشینند و پدر ماشین رو در نیارند!


موضوعات مرتبط: متفرقه

تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | 23:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

روزی پسرکی وارد مغازه ای میشود و مغازه‌دار در گوشِ مشتریش می‌گوید:
"اون پسر رو میبینی؟ اون احمق ترین پسرِ دنیاست! ببین الان بهت ثابت می‌کنم!"
مغازه دار یه اسکناس یک دلاری توی یک دستشو دو تا سکه ی ۲۵سنتی توی دستِ دیگرش میگذاره
و پسرک رو صدا میکنه و بهش میگه:
"پسرم، کدوم دست رو میخوای؟"
پسرک سکه‌ها رو بر میداره و از مغازه بیرون میره.
مغازه‌دار رو به مشتری گفت : "نگفتم؟"
بعدا وقتی مشتری از مغازه بیرون میاد،
پسرک رو میبینه که داره از مغازه‌ی بستنی فروشی میاد بیرون.
میگه : "عمو جون, می‌تونم بپرسم چرا توی مغازه سکه ها رو انتخاب کردی؟"
پسر در حالی که بستنی رو لیس میزد، رو به مرد گفت:
"چون روزی که اسکناس رو بردارم، بازی تموم میشه!"

"محمد گلستانی"


موضوعات مرتبط: متفرقه

تاريخ : شنبه 15 اسفند 1394 | 22:9 | نویسنده : بانوی پرتقالی |


موضوعات مرتبط: متفرقه

تاريخ : سه شنبه 6 بهمن 1394 | 23:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |


کذابی به نام احمد الحسن که خود را یمانی آل محمد می خواند و همانند فرقه ضاله شیرازی،مورد حمایت مستقیم انگلستان است،به منظور ایجاد تفرقه بین شیعه و کم اثر کردن مراسم بیست میلیونی اربعین،تبلیغات وسیعی را در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی،همچنین در مسیرهای راهپیمایی اربعین براه انداخته است.
اخیرا در کانالی که در تلگرام به زبان فارسی افتتاح شده است از ایشان بعنوان قائم آل محمد احمد الحسن یاد می کنند.
در تبلیغات این فرقه ضاله،دشمنی و تخطئه مراجع عظام تقلید،دشمنی با نظام اسلامی و شخص رهبری انقلاب،موج می زند.
آنها مراجع تقلید را تا زمانی محترم می شمارند که در مقابل احمد الحسن نایستاده اند،در غیر اینصورت بعنوان محارب با امام زمان محسوب می شوند.
آین فرقه ضاله احمد الحسن را دارای قدرتهای عالیه و ما فوق بشری معرفی می کنند و در مقابل مراجع را افراد ضعیف النفسی می دانند که در مقابل یک سرماخوردگی ساده عاجز بوده و تسلیم می شوند.
مریدان قلم به مزد این عامل انگلستان، فقط در فضای مجازی با داعش مبارزه می کنند و حتی یکنفرشان حاضر نیست به دفاع از حرم اهل بیت به مبارزه مسلحانه با داعش بپردازند.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی

تاريخ : چهار شنبه 11 آذر 1394 | 11:37 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

حتما تا انتهای مطلب بخوانید

متاسفانه در طول چند سال اخیر هر طرح و پوستری بوده، هر نقاشی بوده، هر سکه و اسکناسی بوده همگی به اسم مسجدالاقصی ولی با تصویر قبة الصخره بر ما جلوه کرده. چرا؟

مسجد الاقصی یا قبه الصخره  ؟
بسیاری از ما مسجد الاقصی را نمی شناسیم و این اصلا اتفاقی نیست.کاملا دقت کنید قسمت سمت راست تصویر بالا  قبه الصخره است و قسمت سمت چپ تصویر مسجد الاقصی است. اما با این حال، در هر زمان که در کشوری مسلمان یا خاورمیانه از مسجد الاقصی نام برده می شود تصویری قبه الصخره است که نمایش داده می شود. فاصله‌ی این دو نقطه حدود 400 متر است. شما عمدا کنترل شده اید تا اینگونه فکر کنید. تا اگر زمانی مسجد الاقصی ویران شد متوجه نشوید.
وظیفه شماست که این تفاوت را بدانید. و ویرانی همین مسجد یکی از اصلی‌ترین و پایانی ترین نشانه های ظهور حضرت مهدی علیه السلام است.

اگر بر این اعتقاد باشیم که مسجدالاقصی فعلی همان مسجد الاقصی است که در زمان صدر اسلام وجود داشته و قبله اول مسلمانان است باید اذعان کنیم که مسجدالاقصی فعلی (با گنبد سبز تیره)، هم اکنون درسرزمین های تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد و صهیونیست ها از همان آغازین سال های تجاوزات خود در خاورمیانه ، برنامه های مفصلی را برای دست اندازی به این مسجد شریف و آسیب رساندن به شان و جایگاه حقیقی آن در پی گرفتند و حتی تا مرحله تلاش آشکار جهت به آتش کشیدن آن پیش رفتند. در همین راستا ، چندین دهه است که مطالب تحریف شده و انحرافی درباره مسجدالاقصی و تاریخ آن ، در رسانه های دیداری و شنیداری سنتی و مدرن سراسر دنیا و خصوصا جهان اسلام منتشر می شود. هدف از ترویج این مطالب ، کاستن حساسیت افکار عمومی نسبت به این مکان مقدس است تا برنامه های اصلی صهیونیست ها برای تخریب این مسجد و جایگزین کردن یک «معبد یهودی» به جای آن ، هزینه های کمتری داشته باشد.
یکی از بزرگ ترین مطالب انحرافی درباره «مسجدالاقصی» ، جابجا کردن تصویر این مسجد با مسجدی دیگر به نام «قبة الصخره» است. مسجد «قبة الصخره» در فاصله بسیار کمی از «مسجد الاقصی» قرار داشته و به دلیل معماری منحصربفرد و جذاب و گنبد بسیار چشمگیر آن با رنگ طلایی، در نمای عمومی شهر قدس درخشش خاصی دارد. تا سالیان سال ، این مسجد به عنوان نماد شهر قدس و حتی نماد فلسطین در سراسر جهان ، خصوصا در کشورهای اسلامی معرفی می شد. حتی رژیم صهیونیستی ، در تبلیغات توریستی خود ، عمدتا برای معرفی «جروزالم» (بیت المقدس) از تصاویر مسجد «قبة الصخره» استفاده می نمود. این در حالی است که همزمان ، نهادهای رژیم صهیونیستی ، مشغول حفاری وسیع و دامنه داری در زیر ساختمان«مسجدالاقصی» و ساخت «معبدی یهودی» در آن بودند که به شدت زیرساخت این مسجد را با سستی و خطر نشست مواجه می ساخت. البته این عملیات ساخت و ساز کماکان نیز ادامه دارد. (در سال های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی ،روی یکی از اولین اسکناس های چاپ شده توسط حکومت نوپای اسلامی ، تصویر مسجد «قبة الصخره» با زیر نویس «مسجدالاقصی» به چاپ رسید که سهم بسزایی در تثبیت چنین اشتباهی در افکار عمومی ایرانیان داشت.)

 

تصویر مسجد الصخره با زیرنویس اشتباه مسجد الاقصی بر روی 100 تومانی

 

ساختمان آب خوری در صحن قدس در بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام

 

ساختمان نماز جمعه‌ی قدیمی (در حال تعمیر) شهر قم (با نام مصلی قدس)

ساختمان به صورت هشت ضلعی بوده و گلدسته بعداً به آن اضافه شده است

البته قبة الصخره (که گفته می‌شود در آن صخره‌ای قرار دارد که محل به معراج رفتن پیامبر (ص) بوده است) نیز برای مسلمانان مهم است ولی مسجدالاقصی از قداست خاصی برخوردار است که هیچ نقطه از جهان آن قداست را دارا نیست .

خداوند متعال در قرآن کریم در آیه‌ی اول سوره‌ی اسراء می‌فرماید :
سبحان الذی اسرا بعبده لیلا من المسجدالحرام الی المسجدالاقصی الذی بارکنا حوله ....
توجه کردید ؟ خداوند در مورد مسجدالاحرام نفرمود بارکناحوله ولی در رابطه با مسجدالاقصی گفت . یعنی آنجا را (و پیرامونش را) متبرک قرار دادیم

قبله اول مسلمین کدام است؟

«حرم الشریف» محدوده‌ای است در گوشه شرقی بیت المقدس که مسجد الاقصی و قبه الصخره در آن قرار دارند. گذشته از آن که خیلی راحت نمی‌توان فهمید که مسجد القصی به تمام ناحیه حرم گفته می‌شود یا به قسمتی از آن، آنچه را که امروز مسجدالاقصی می‌خوانند در ناحیه جنوبی حرم قرار دارد. به بقیه حرم نیز صحن مسجدالاقصی گفته می‌شود و مورخان قدیم هم هنگامی که از مسجدالاقصی نام می‌برند، مقصود اکثر آنها تمام حرم است. اینکه در آن زمان در محل حرم بنایی وجود داشت یا نه و کیفیت آن را نمی‏دانیم.

در ترجمه کتاب محمد جریر طبری آمده است: «آیه اسراء برای مکانی نازل شد که اینک بین دیوارهای حرم شریف در قدس محاط است. و خداوند آنجا را برای پرستش بندگان اختصاص داد. آن موقع در آن محل بنایی موسوم به مسجدالاقصی و مسجد صخره یا سایر بناهای موجود در صحن مسجدالاقصی وجود نداشت، فقط در آیه اسراء از مسجد نام برده شده زیرا که مکان پرستش و عبادت بوده است».

سنگ بنای اولیه آنچه در وسط حرم قرار دارد و امروزه «قبه‌الصخره» نامیده می‌شود و همین طور بنای پایینی آن، مسجدالاقصی، در دوره عبدالملک خلیفه اموی گذاشته شده است. ماجرا از این قرار بود که عبدالله بن زبیر که هوای خلافت به به سرش زده بود علیه خلیفه شورید و بر حجاز مسلط شد. چندی گذشت عبدالملک مردم شام را از حج بازداشت. او می‌ترسید عبدالله در سفر حج از شامیان بیعت بگیرد، کاری که سال‌های قبل انجام داده بود. وقتی صدای اهل شام بلند شد که چرا ما را از این سفر واجب بازمی‌داری، عبدالملک به فکر این افتاد که موقتا جایگزینی برای حج درست کند و یک حدیث از پیامبر(صلّی الله علیه و آله) را برایشان خواند که:

 «لاتشد الرحال الا تلاثه مساجد، المسجدالاحرام، و هذا مسجدی و المسجد الاقصی»

سفرها کامل و استوار نمی‌گردد مگر به سه مسجد، مسجدالحرام، این مسجد من (مسجدالنبی) و مسجدالاقصی. (صحیح مسلم ج ۲ ص ۱۰۱۴ کتاب الحج باب لا تشد الرحال - سنن ابی داوود ج ۲ ص ۲۱۶ کتاب الحج-سنن نسانی به شرح سیوطی ج ۲ ص ۳۷))

بعد قبه‌ای بالای صخره روی یک هشت ضلعی درست کردند و می‌گویند هزینه بنا خراج هفت سال مصر بوده است. بعد هم مسجدی در پایین حرم ساختند به اسم مسجدالاقصی. ساخت این دو بنا مربوط می‌شود حدودا به سال 70 هجری. این که بدانیم قبله اول کدام قسمت حرم بوده است شاید هم چندان مهم نباشد، عده‌ای مسجدجنوبی حرم و برخی صخره را قبله اول می‌دانند، همان سنگی که محل شروع سفر آسمانی حضرت رسول (صلّی الله علیه و آله) است. ناصرخسرو در سفرنامه خود نوشته است: «از برای سنگ صخره که آنجا بوده است مسجد را همه آنجا ساخته‌اند و این سنگ صخره همان است که خدا عزوجل موسی (علیه السّلام) را فرمود تا آن را قبله سازد، چون این حکم بیامد موسی (علیه السّلام) آنرا قبله کرد تا به روزگار سلیمان (علیه السّلام) که چون قبله صخره بود مسجد را در گرد صخره بساختند چنان که صخره درمیان مسجد بود و محراب خلق، تا عهد پیغمبر ما همان را قبله می‌دانستند...»

دروغ دیگری که طی چند سال اخیر از سوی تبلیغاتگران و حتی رهبران رژیم اشغالگر قدس دائما تکرار شده و سعی در جااندازی آن در اذهان شده است به این قرار می باشد:
« آیه مربوط به معراج پیامبر اسلام که در آن از مسجدالاقصی نام برده شده ، در سال ۶۲۱ میلادی یعنی حدود ۹۰ سال پیش از ساخت مسجدی با همین نام در بیت المقدس یا اورشلیم نازل شده‌است و لذا جز تشابه اسمی، دلالتی بر آن ندارد و مسجدالاقصای مورد نظر مسلمانان در جایی غیر از بیت المقدس قرار دارد »
این دروغ شاخدار عمدتا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و محوریت پیدا کردن «آرمان رهایی قدس» در خیزش اسلامی مقاومت فلسطینی شایع شده است . هدف از طرح چنین شبهه بی پایه ای آن هم از سوی محافل غیر مسلمان و حتی یهودی ، سلب تقدس این مکان و مخدوش کردن مقبولیت مذهبی «آرمان رهایی قدس» در میان مسلمانان است.

اصل ماجرا از این قرار می باشد که در روایات مستند و جامع الاتفا ق مسلمانان ، «مسجدالاقصی» نام دومین مسجدی است که توسط یک پیامبر الهی یعنی «حضرت سلیمان»(علی نبینا و علیه السلام) بنا شده است. اولین مسجد جهان ، توسط جد «حضرت سلیمان»(علی نبینا و علیه السلام) در «جزیرة العرب» ساخته شد که «مسجدالحرام» نام گرفت. در اعتقادات اسلامی، «مسجدالحرام» رکن اصلی جهان خلقت به شمار می رود و وجه تسمیه دومین مسجد الهی، یعنی «مسجدالاقصی» فاصله این مسجد با «مسجدالحرام» می باشد. معنای عبارت«مسجدالاقصی» عبارت است از«مسجد دور از...» که منظور ، دوری این مسجد از «مسجدالحرام» است.
نخستین بنای «مسجدالاقصی» با وفات«حضرت سلیمان»(علی نبینا و علیه السلام) و نابودی حکومت نوادگان او بر فلسطین، به تدریج ویران شد. گفته می شود پس از فتح فلسطین توسط مسلمانان در زمان خلیفه دوم ، شخص خلیفه در خرابه های «مسجدالاقصی» حاضر شد و دستور ساخت مسجدی جدید را صادر نمود. آن چه صهیونیست ها در شبهه پراکنی های خود به آن اشاره می کنند ساخت مسجدی پرشکوه و بزرگ در سال 710 میلادی توسط «عبدالملک» خلیفه وقت می باشد که به جای مسجد محقر و کوچکی که در زمان خلیفه دوم ساخته شد بنا گردید.

هر دوی این مساجد با شکل فعلی بعد از اسلام ساخته شده‌اند اما در مورد محلی که این مساجد بر روی آن بنا شده است نقل های زیادی وجود دارد. با توجه به آیه ی اول سوره اسرا می‌توان گفت که مسجد الاقصی و اطراف آن متبرک است.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: مسجد الاقصی قبه الصخره گول نخوری! قبله

تاريخ : سه شنبه 26 آبان 1394 | 8:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

قال الامام المَهدی(عج): «أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُم‏»

«بحارالأنوار ،ج53 ، ص180 ، باب 31»

در تعجیل فرج زیاد دعا کنید که تعجیل فرج، گشایش کار خود شما است.

*****

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به یکی از دوستان خود که از آن حضرت پرسیده بود: آقاجان! قربانتان بشوم, چرا با اینکه ما این همه دعای فرج را می خوانیم شما نمی آیید , فرمودند :"شما که دعای فرج را نمی خوانید! شما دعای سلامتی من را می خوانید (یعنی اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن .... ) شما باید دعای الهی عظم البلاء را زیاد بخوانید."
(امام زمان و سید بن طاووس صفحه238.نجم الثاقب صفحه 480)

انتظار فرج در اسلام از بالاترین عبادات شمرده شده است؛

حضرت علی(ع) از پیامبر روایت کرده که می­فرمایند: 

«أَفْضَلُ الْعِبَادَةِ انْتِظَارُ الْفَرَجِ»[1]
 
امام زمان (عج)، موعود همه امت­های گذشته است؛ که با ظهورش، زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد. در مفاتیح‌الجنان می‌خوانیم:
«السّلامُ علی المَهدیِّ الذّی وَعَدَ اللهُ عزَّوجلَّ بِهِ الأمَمَ، أن یَجمَعَ به الکَلِمَ و یَلُمُّ به الشَّعَثَ و یَملأَ بِهِ الأرضَ قِسطَاً و عَدلاً و یُمکِّنَ لَهُ و یُنجِزَ بِهِ وعدَ المُؤمنِینَ»[2]
سلام بر مهدی، کسی که خداوند وعده او را به همه امّت­ها داده که عقاید مردم را به وجود او جمع کند و مردم را از تفرقه برهاند و به‌وسیله او زمین را از عدل و داد پر کند و همه از او تمکین کنند و وعده خدا به عزّت مؤمنین به تحقّق یابد.
 
 از امام صادق(ع) روایت شده که: هرکس از شما در حال انتظار فرج امام زمان(عج) بمیرد، مانند کسی است که همراه قائم(عج) در خیمه او است. در ادامه این روایت آمده که امام صادق(ع) بعد از لحظه­ای درنگ فرمودند: بلکه مانند کسی است که همراه آن حضرت، شمشیر به‌دست، با دشمن بجنگد. در ادامه می­فرماید: «لا وَالله إلاّ کمَن إستَشَهدَ مع رسولِ اللهِ» نه چنین است، سوگند به خدا، مگر مانند کسی که در رکاب رسول خدا شهید می­شود.[3] از امام صادق(ع) سؤال شد که آیا قائم متولد شده است، امام در جواب فرمود نه و من، اگر زمان او را درک می­کردم، تمام طول زندگیم را، در خدمت می­بودم.[4]
آری انتظار فرج از برترین عبادت­ها است و هرکسی موظّف است که برای تعجیل در فرج امام زمان دعا کند و در هر لحظه و هر کاری به فکر آن حضرت باشد و کاری انجام ندهد که قلب نازنین آن حضرت از او ناراضی و ناخشنود باشد.


[1]. محمد بن بابویه قمی، شیخ صدوق؛ کمال‌الدین و تمام‌النعمه، قم، دارالکتب الاسلامیه، 1395، چاپ دوم، ج1، ص287.
[2]. قمی، شیخ عباس؛ مفاتیح‌الجنان، مهدی الهی قمشه­ای، قم، ارم، 1382، ص1029.
[3]. قمی، شیخ عباس، نگاهی به زندگانی چهارده معصوم، محمد محمدی اشتهاردی، قم، ناصر، 1372، ص577.
[4]. مجلسی، محمدباقر؛ بحارالانوار،  بیروت، مؤسسه الوفاء، 1404هق، ج‏51، 148، باب 6.
اللهم عجل لولیک الفرج

موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: دعای فرج دعای سلامتی امام زمان (عج) گول نخوری! منتظران ظهور

تاريخ : سه شنبه 26 آبان 1394 | 8:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

بزرگواران توجه داشته باشیم:
 
حال در فـضـای مـجـازی که اینقدر رابطه‌ها تنگاتنگ و به عبارتی بدون مرز شده مسئله حیا و حجاب چگونه تفسیر می‌شود؟  

حجاب را می‌توان در حجاب نگاه، حجاب گفتار، حجاب رفتار، حجاب فیزیکی بدن و حجاب قلب تفسیر کرد.
 اگر در دنیای واقعی تا به حال با هیچ نامحرمی هم‌کلام نشده‌ایم ، چت با نامحرم در اینترنت برای شخص خودمان یک نوع هنجارشکنی به حساب می‌آید.

اگر در زندگی دوست نداریم کسی عکس هر چند با حجابمان را نداشته باشد، با گذاشتن تصویرمان در پروفایل، برخلاف عرف خودمان عمل کرده‌ایم و این عمل ممکن است به لغزش‌های عملی منجر شود.

باید به خودمان یاداوری کنیم نامحرم نامحرم است....
خواهرم عکس پروفایلت آنگونه هست که بایدباشد...؟؟
و تو ای برادرم حرفهایت بادختران اددلیستت آنگونه هست که بایدباشد...؟؟؟

 ایا مرز بین محرم ونامحرم راحفظ کرده اید؟؟؟

درست است که اینجاهمه چیز مجازیست....
همه چیز...

امااینجاهم نامحرم،نامحرم است.

نکند حضورت و ارتباطت  آنگونه باشدکه نباید...
ویاحرفهایت آنگونه باشدکه نباید...

آری اینجا محیطی مجازیست...محیطی بی حد و مرز

اما خدایش همان خدای همیشگے ست

اندکی لازم است....
حواسمـان باشد ؛

اینترنت و چت، و آزادی بی حد این دنیای مجازی
نه محرمیت ایجاد میڪند و نه باعث شکستن حد مرز ها می سود

اين يه تلنگره هم براى خودم هم براى بقيه...

راستش را بخواهی ...
.
همه چیز از آنجایی شروع می شود ک بصرت را فدای نظرت کنی...
.
.
این چشم های خاکی یک روز بالاجبار هم که شده بسته می شود...
اما بصرت...تازه آن روز باز می شود...
.
آنوقت تویی و دنیایی از مردمک هایی ک از بصرت طلب دارند...


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: حیا فضای مجازی پاتوق پرتقالی

تاريخ : سه شنبه 26 آبان 1394 | 8:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

جامانده

اللهم ارزقنا زیاره الحسین علیه السلام


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: حضرت امام حسین (ع) کربلا , اربعین منتظران ظهور

تاريخ : سه شنبه 26 آبان 1394 | 8:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : سه شنبه 26 آبان 1394 | 8:9 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : سه شنبه 26 آبان 1394 | 8:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﻧﺎﻟﻬﺎﯼ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻣﺎﻫﻮﺍﺭﻩ يك ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺣﯿﺎﺕ ﻭﺣﺶ ﺭﻭ ﭘﺨﺶ ﻣﯿﮑﺮﺩ.
نشاﻥ مى داد يك ﮔﺮﻭﻩ ﻣﺤﻘﻖ يك ﺳﺮﯼ ﻻﺷﻪ ﻣﺮﻍ ﺭﻭ ﺩﺍﺧﻞ يك ﺗﻮﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﭼﻨﺪ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺑﻪ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻫﺎﯼ ۱۰-۲۰ ﻣﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺣﻔﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩند. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ يك ﺭﻭﺑﺎﻩ آﻣﺪ ﻭ ﮐﻤﯽ ﺑﻮ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ يك ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺍﯾﻦ ﻻﺷﻪ ﻯ ﻣﺮغ ها ﺭﻭ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺭﻓﺖ؛ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﺗﯿﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺩﻭﺭﺑﯿﻦ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺍﯾﻦ ﺍﻻﻥ مى رود ﻭ ﺑﻘﯿﻪ ﻯ ﮔﻠﻪ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺎﺵ ﺭﻭ مى آورد؛ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ يك ﺭوﺑﺎﺕ ﺟﺮﺛﻘﯿﻞ ﺗﻮﺭﯼ ﺭﻭ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺍﻭﺭﺩﻥ ﺗﻮ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺩﻭﻡ ﻭ مخفى اش ﮐﺮﺩند ﻭ ﺑﺎ يك ﻣﺎﯾﻌﯽ ﮐﻪ ﺍﺳﭙﺮﯼ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺍﺛﺮ ﺑﻮ ﺭﻭ ﺍﺯ ﻣﺴﯿﺮ، ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺮﺩﻧﺪ.
* ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻧﯿﻢ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻌﺪ همان ﺭﻭﺑﺎﻩ ﻭ ۷-۸ ﺗﺎ ﺭﻭﺑﺎﻩ ديگه آمدن ﺳﺮ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺍﻭﻝ ﻭ ﻫﺮﭼﯽ ﮔﺸﺘﻨﺪ ﻣﺮﻏﻬﺎ ﺭﻭ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﮑﺮﺩند ﻫﺮ ﭼﯽ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﻭ ﺑﻮ ﮐﺮﺩﻥ ﻓﺎﯾﺪﻩ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭ آن ۷-۸ ﺗﺎ ﺭﻓﺘﻦ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﺍﻭﻟﯽ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﮔﺸﺘﻦ ﮐﺮﺩ.
 ﺟﺎﻟﺒﯿﺶ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻫﯽ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﻣﯿﮕﺸﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺳﺮﺷﻮ ﺑﺎﻻ ﻣﯿﺎﻭﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﺵ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺩﻭﺭ مى شدند ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯿﮑﺮﺩ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻮ ﻣﯿﮑﺸﯿد!؟ محققين ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﯿﻢ ﮐﻤﯽ ﺭﻭﯼ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺩﻭﻡ ﺭﻭ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩﻥ ﺗﺎ ﺣﺪﯼ ﮐﻪ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﻣﺮغ ها ﺭﻭ ﺩﻳﺪ.
 ﺍﯾﻦ ﺩﻓﻌﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﺟﺎﻟﺐ ﺑﻮﺩ، ﺭﻭﺑﺎﻩ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﺮغ ها ﺭﻭ ﺑﺎ ﺩﻧﺪاﻥ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﺮﺩ.
* ﺍﯾﻦ ﺗﯿﻢ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ آمدن ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ هماﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﻭ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺗﻮﺭﯼ ﺭﻭ ﺑﻪ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺳﻮﻡ ﺑﺮﺩﻧﺪ و بوى مرغها را با اسپرى پاك كردند. ﺭﻭﺑﺎﻫﻬﺎ ﻭﻗﺘﯽ دوباره ﺭﺳﯿﺪﻥ ﻫﺮﭼﯽ ﮔﻮﺩﺍﻟﻬﺎ ﺭا ﮔﺸﺘﻦ ﻭ ﻫﺮ ﭼﯽ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﻭ ﺑﻮ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﺒﻮﺩ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺭﻓﺘﻨﺪ.
ﺩﻭﺭﺑﻴﻦ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﺍﻭﻝ ﺭﻭ نشان ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﻪ ﺟﺴﺖ ﻭ ﺟﻮ ﻧﮑﺮﺩ ﻭ ﺭﻓﺖ ﺩﺍﺧﻞ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺩﻭﻡ ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻩ ماﻧﺪ، يك ﭼﻨﺪ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺻﺒﺮ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺩﯾﺪﻧﺪ ﺧﺒﺮﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﻧﺰﺩﯾﮑﺶ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﭼﮏ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﯾﺪﻥ ﮐﺎﻣﻼً ﻣﺮﺩﻩ .
 ﺟﺎﻟﺐ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻻﺷﻪ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺮﮐﺰ ﺩﺍﻣﭙﺰﺷﮑﯽ ﺑﺮﺩند ﻭ ﮐﻠﯽ آﺯﻣﺎﯾﺶ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﯾﺪﻥ ﺩﻗﯿﻘﺎً ﻋﮑﺴﻬﺎ ﻭ آﺯﻣﺎﯾﺸﺎﺕ نشاﻥ مى دهد ﺍﯾﻦ ﺣﯿﻮاﻥ ﺑﺮﺍﺛﺮ ﯾﮏ ﺷﻮﮎ ﻋﺼﺒﯽ ﺳﮑﺘﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﺮﺩﻩ.
 ﻭ….
* ﺭﻭﺑﺎﻩ ﮐﻪ ﻧﻤﺎﺩ ﻣﮑﺮ ﻭ ﺣﯿﻠﻪ ﮔﺮﯼ ﺩﺭ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﻫﺴﺖ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺣﺴﺎﺱ مى كند ﺻﺪﺍﻗﺘﺶ ﺑﯿﻦ ﺩﻭﺳﺘﺎﺵ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺘﻪ ﺳﮑﺘﻪ ﻣﯿﺰند ﻭ ﻣﯿﻤﯿﺮﻩ.
 ﺍﺯ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻣﯿﻤﯿﺮﻩ.
 ﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ كه ﻣﯿﺎيند ﺭﻭﺯﯼ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺩﺭﻭﻍ ﺑﻪ ﺯباﻥ مى آورند ﺑﻌﺪ ﺟﺎلب اينكه ﺣﺘﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭﻭغ هاﺷﻮﻥ آﺷﮑﺎﺭ مى شود ﺭﺍﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺭﺍﻩ ﻣﻴﺮوند ﻭ ﺍﺻﻼً ﻭ ﺍﺑﺪﺍً ﻫﻢ ﺧﻢ ﺑﻪ اﺑﺮﻭ نمى آورند ﻭ ﺍﺳﻔﻨﺎﮐﺘﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ  خودمان  را شیعه  مولا علی  بدانیم غزا دار امام حسین (ع)
ﭼﻘﺪﺭ زشت است ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺳﻪ ﮐﻪ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺍﺯﺵ ﺩﺭ ﮐﺮﺍﻣﺖ ﺍﺧﻼﻗﯽ ﭘﯿﺸﯽ ﺑﮕﯿﺮند.


موضوعات مرتبط: متفرقه

تاريخ : چهار شنبه 6 آبان 1394 | 9:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

حضرت آقا: چرا مسلم بن عقیل را با این‌که میدانستید نماینده‌ی امام است، تنها گذاشتید؟! آمده بود و با او بیعت هم کرده بودید. قبولش هم داشتید. به عوام کاری ندارم. خواص را میگویم. چرا هنگام عصر و سرِ شب که شد، مسلم را تنها گذاشتید تا به خانه‌ی طوعه پناه ببرد؟! اگر خواص، مسلم را تنها نمیگذاشتند و مثلاً، عدّه به صد نفر میرسید، آن صد نفر دور مسلم را میگرفتند. خانه‌ی یکیشان را مقرّ فرماندهی میکردند. میایستادند و دفاع میکردند. مسلم، تنها هم که بود، وقتی خواستند دستگیرش کنند، ساعتها طول کشید. سربازان ابن زیاد، چندین بار حمله کردند؛ مسلم به تنهایی همه را پس زد. اگر صد نفر مردم با او بودند، مگر میتوانستند دستگیرش کنند؟! باز مردم دورشان جمع میشدند. پس، خواص در این مرحله، کوتاهی کردند که دوْر مسلم را نگرفتند.
ببینید! از هر طرف حرکت میکنیم، به خواص میرسیم. تصمیم‌گیری خواص در وقت لازم, تشخیص خواص در وقت لازم، گذشت خواص از دنیا در لحظه‌ی لازم، اقدام خواص برای خدا در لحظه‌ی لازم. اینهاست که تاریخ و ارزشها را نجات میدهد و حفظ میکند! در لحظه‌ی لازم، باید حرکت لازم را انجام داد. اگر تأمّل کردید و وقت گذشت، دیگر فایده ندارد.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی خواص

تاريخ : شنبه 25 مهر 1394 | 22:43 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به "زبیر "میگفتن سیف الاسلام، منا اهل البیت،فقط زبیر بود تو تشییع جنازه حضرت زهرا"س"
با شمشیرش میدونی چه گره هایی توراه اسلام بازکرد؟

به" ابن ملجم "میگفتن شیعه امیرالمومنین،خودش به امیرالمومنین گفت حب وعشق تو تو خون ورگ من هست...

"شمر"جانباز صفین بود و داشت به درجه رفیع شهادت میرسید

میدونی؟
میدونی وقتی وارد قتلگاه شد زانو هاش رو بسته بود؟
از بس نماز شب خونده بود زانوهاش پینه شتری بسته بود.

میدونستی "عمرسعد"روز عاشورا نماز صبح که تموم کرد "قربت الی الله"
گفت واولین تیر رو به سوی خیمه "سیدالشهدا" نشونه زد؟

میدونستی همه اونایی که اومدن کربلا مسلمون بودن واهل نماز وروزه؟
همشونم "قربت الی الله"گفتن و اومدن برای کشتن" سیدالشهدا"...

"زهیر بن قین" عثمانی مسلک بود و اومد برای یاری ابی عبدالله!

"شمربن ذی الجوشن"هم نماز شبش ترک نمیشد ولی اومد برای کشتن
 ابی عبدالله...


بصیرت نداشته باشیم... خسر الدنیا والآخره میشیم
مواظب خودمون باشیم
نکنه ما هم از مسیر دور بشیم
و روز ظهور تو جبهه دشمن باشیم


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی بصیرت

تاريخ : شنبه 25 مهر 1394 | 22:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

طنز دخترانه,طنرهای دخترانه, طنز ازدواج

قبل از ازدواج : خوابیدن تا لنگ ظهر

بعد از ازدواج : بیدار شدن زودتر از خورشید

نتیجه اخلاقی : سحر خیز شدن

 

قبل از ازدواج : رفتن به سفر بی اجازه

بعد از ازدواج : رفتن به حیاط با اجازه

نتیجه اخلاقی : معتبر شدن

 

قبل از ازدواج : خوردن بهترین غذاها بی منت

بعد از ازدواج : خوردن غذا های سوخته با منت

نتیجه اخلاقی : تقویت معده

 

قبل از ازدواج : استراحت مطلق بی جر و بحث

بعد از ازدواج : كار كردن در شرایط سخت

نتیجه اخلاقی : ورزیده شدن

 

قبل از ازدواج : دید و بازدید از اماكن تفریحی

بعد از ازدواج : سر زدن به فامیل خانوم

نتیجه اخلاقی : صله رحم

 

قبل از ازدواج : آموزش گیتار و سنتور و غیره

بعد از ازدواج : آموزش بچه داری و شستن ظرف

نتیجه اخلاقی : همدردی با مردها

 

قبل از ازدواج : گرفتن پول تو جیبی از پاپا

بعد از ازدواج : دادن كل حقوق به خانوم

نتیجه اخلاقی : مستقل شدن

 

قبل از ازدواج : ایستادن در صف سینما و استخر

بعد از ازدواج : ایستادن در صف شیر و گوشت

نتیجه اخلاقی : آموزش ایستادگی

 

قبل از ازدواج : رفتن به سفرهای هفتگی

بعد از ازدواج : در حسرت رفتن به پارك سر كوچه

نتیجه اخلاقی : امنیت كامل.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی خنده ازدواج

تاريخ : یک شنبه 12 مهر 1394 | 19:14 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

سالها پیش زمانی که به عنوان داوطلب در بیمارستان مشغول کار بودم، با دختری به نام «لیزا» آشنا شدم که از بیماری نادری رنج می برد. ظاهراً تنها شانس بهبودی او، گرفتن خون از برادر هفت ساله اش بود، چرا که آن پسر نیز قبلا آن بیماری را گرفته بود و به طرز معجزه آسایی نجات یافته بود.

پزشک معالج، وضعیت بیماری لیزا را برای برادر هفت ساله او توضیح داد و سپس از آن پسرک پرسید: آیا برای بهبودی خواهرت حاضری به اون خون اهدا کنی؟


پسر کوچولو اندکی مکث کرد و از دکتر پرسید: اگه این کار رو بکنم خواهرم زنده می مونه؟

دکتر جواب داد: بله. وپسرک نفس عمیقی کشید و قبول کرد.

او را درکنارتخت خواهرش خواباندند ودستگاه انتقال خون رابه بدنش وصل کردند. پسرک به خواهرش نگاه می کرد و لبخند می زد و در حالی که خون از بدنش خارج می شد، به دکتر گفت:آیا من به بهشت می رم؟! ...
پسرک با شجاعت خود را آماده مرگ کرده بود،چون فکر می کرد که قرار است تمام خونش را به خواهرش بدهد!

«زندگی واقعی شما زمانی است که کاری برای کسی انجام دهید که توان جبران محبت شما را نداشته باشد.»


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی

تاريخ : یک شنبه 12 مهر 1394 | 19:10 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

* ﺍﯼ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﺟﻨﮓ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺳﺖ،
ﺧﺎﮐﺮﯾﺰ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺑﻪ ﺭﻧﮓ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺳﺖ !
* ﺳـﻨﮕـﺮﯼ ﺩﯾﮕــﺮ ﺑـﻨﺎ ﺑـﺎﯾــﺪ ﮐـﻨـﯿـﻢ،
ﺩِﯾـﻦ ﺧــﻮﺩ ﺑــﺮ ﺩﯾـﻦ , ﺍﺩﺍ ﺑـﺎﯾـﺪ ﮐـﻨـﯿـﻢ !
* ﺳـﻨﮕـﺮ ﺩﺷـﻤﻦ ﺑﺮﻭﻥ ﻣﺮﺯ ﻧﯿﺴﺖ،
ﺍﺷـــﺘـﻬـﺎﯼ ﺍﻭ ﺑـــــﺮﺍﯼ ﺍﺭﺯ ﻧـﯿـﺴـﺖ !
* ﺳـﻨﮕﺮ ﺩﺷﻤﻦ ﺩﺭﻭﻥ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﺳﺖ،
ﺣـﻤـﻠـﻪ ﺍﮐـﻨﻮﻥ ﺟـﺎﻧﺐ ﭘﺮﻭﺍﻧﻪ ﻫﺎﺳﺖ !
* ﻣﺤـﻮ ﺍﺭﺯﺷﻬﺎ ﺷﻌـﺎﺭ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺳﺖ،
ﺭﺧـﻨـﻪ ﺩﺭ ﺍﻧـﺪﯾـﺸﻪ ﮐـﺎﺭ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺳﺖ !
* ﻣﺮﺩﻫﺎ ﭼﻮﻥ ﺯﻥ , ﺧـﻮﺩ ﺁﺭﺍﯾﯽ ﮐﻨﻨﺪ،
ﺿـــﺪ ﺣـﯿـﺜـﯿـﺖ ﺻﻒ ﺁﺭﺍﯾـــﯽ ﮐـﻨـﻨـﺪ !
* ﭘــﻮﺷـﺶ ﺯﻧﻬﺎ ﺷـﺒﯿﻪ ﻣﺮﺩﻫﺎ ﺳﺖ،
ﺍﯾـﻦ ﺗـﻔﮑـﺮ ﺷـﯿـﻮﻩ ﺑـﯽ ﺩﺭﺩﻫـﺎ ﺳـﺖ !
* ﮐــﻮ ﮐـﺠﺎ ﺗـﺼـﻮﯾـﺮ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺭﺷـﯿﺪ،
ﺷــﯿـﺮ ﻣــﺮﺩﺍﻥ ﺑــﻼ ﺟــﻮﯼ ﺷـﻬـﯿــﺪ !
* ﺣــﻤﻠﻪ ﺑـﺮ ﺍﻓـﮑـﺎﺭ ﻣـﻠﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ،
ﻧـﻮﺟـﻮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑـﯽ ﻫـﻮﯾـﺖ ﻣﯽ ﮐـﻨـﻨـﺪ !
* ﺑﺎﺯ ﮔﺮﺩﯾﺪ ﺍﯼ ﺗﮑﺎ ﻭﺭ ﻫﺎﯼ ﺟﻨﮓ،
ﺍﯼ ﺷﺠﺎﻋﺎﻥ ﺍﯼ ﺩﻻ ﻭﺭ ﻫﺎﯼ ﺟﻨﮓ !
* ﺟـﺒـﻬـﻪ ﻓـﺮﻫـﻨﮓ ﺭﺍ ﺍﺣـﯿـﺎ ﮐـﻨﯿﺪ،
ﺧــﺪﻋـﻪ ﻭ ﻧـﯿــﺮﻧﮓ ﺭﺍ ﺭﺳـﻮﺍ ﮐـﻨﯿﺪ !
* ﻭﺍﺭﺙ ﺧـﻮﻥ ﺷـﻘـﺎﯾﻖ ﮔﻮﺵ ﮐﻦ،
ﻣﺤـﻮ ﺷـﺪ ﺭﻧﮓ ﺣـﻘـﺎﯾـﻖ ﮔﻮﺵ ﮐﻦ !
* ﻏﺮﺑﯿﺎﻥ ﺑﯿﮕﺎﻧﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﯾﺸﺖ ﮐﻨﻨﺪ،
ﺗﺎﺭ ﻭ ﭘــﻮﺩ ﺭﻭﺡ ﺗـﺸــﻮﯾـﺸـﺖ ﮐﻨﻨﺪ !
* ﺳﻢ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺩﺷﻤﻦ ﮐﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ،
ﺍﯼ ﺑـﺮﺍﺩﺭ ﺩﺍﺭﻭ اش ﺑـﯿــﺪﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ !!!


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی جنگ نرم

تاريخ : سه شنبه 7 مهر 1394 | 21:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

طی روزهای اخیر انتشار تصویری از جسد یک کودک سوری که امواج آب او را به ساحل شهر “بدروم” ترکیه آورده بود بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان یافت و افکار عمومی را در شوک فروبرد؛ اما این اولین بار نیست که یک عکس جهان را تکان می‌دهد و توجهات را به سوی […]

پایگاه خبری علت :طی روزهای اخیر انتشار تصویری از جسد یک کودک سوری که امواج آب او را به ساحل شهر “بدروم” ترکیه آورده بود بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان یافت و افکار عمومی را در شوک فروبرد؛ اما این اولین بار نیست که یک عکس جهان را تکان می‌دهد و توجهات را به سوی یک فاجعه جلب می‌کند.

پس از آنکه انتشار عکس‌های”نیلوفر دمیر” عکاس و خبرنگار ترک از جسد کودک پناهجوی سوری در ساحل “بدروم” منتشر شد بازتاب گسترده‌ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی در سراسر جهان داشت و بسیاری از شوک جهانیان در مواجه با این عکس خبردادند.

عکاس این عکس که برای پوشش اخبار و وضعیت آوارگان سوری که به صورت غیرقانونی توسط قاچاقچیان عازم ترکیه می‌شوند به بدروم رفته بود به گفته خود در مواجه با این صحنه شوکه شده و در جای خود میخکوب می‌شود اما در همین لحظات دست به کاری می‌زند که پیامدهای جهانی به همراه داشت.

او دوربینش را آماده می‌کند تا این تصویر تکاندهنده را به ثبت برساند و با دیگران به اشتراک بگذارد؛ اقدامی که معمولا هر خبرنگار و عکاسی در این مواقع انجام می‌دهد. در تاریخ عکاسی بسیاری از عکاسان و خبرنگاران و حتی افراد عادی عکس‌هایی گرفته اند که مانند عکس های دمیر جهان را تکان داده است. عکس‌های تکاندهنده ای که در روزهای اخیر رسانه های مختلف به بازنشر آنها علاقمند شده اند در تاریخ عکاسی خبری کم نبوده‌اند؛ تصاویری که پس از انتشار، افکار عمومی جهان و حتی سیاستمدان جهان را تحت تاثیر قرار داده و تاریخ را عوض کرده‌اند. از این میان برخی معروفتر هستند که تعدادی از آنها را در زیر می‌بینید. تصاویر از فرادید.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

گلوله های توپ پس از پایان جنگ روی زمین ریخته شده است. دره “سایه مرگ” اسم این عکس است که در سال ۱۸۵۵ توسط “راجر فنتون” به عنوان یکی از اولین عکس‌های جنگی گرفته شده است. در این نبرد روسیه با انگلیس و فرانسه و ساردینا و امپراطوری عثمانی درگیر جنگی شدند که از آن به عنوان یکی از اولین جنگ‌های مدرن دنیا نام برده می‌شود.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس آبخوری های مجزا در کارولینای شمالی یکی از عکس های نمادین دهه ۵۰ است که “الیوت ارویت” عکاس شهیر امریکایی عکاسی کرده است.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

این عکس در سال ۱۹۳۰ گرفته شده است و صحنه اعدام غیرقانونی دو سیاه متهم به جنایت را که اصطلاحا “لینچ” نامیده می شد، نشان می دهد. این دو نفر به وسیله انبوهی از مردم از زندان ایالتی به صورت غیرقانونی و به زور بیرون آورده شدند و بعد از شکنجه به دار آویخته شدند.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس مشهور به “مادر مهاجر” از “دوروتی لنگ” عکاس روزنامه سانفرانسیسکو در سال ۱۹۳۶ و دوران رکود بزرگ؛ این عکس فقر و بی پناهی یک مادر و فرزندان بی بضاعتش را در اردوگاه “نیپومو” نشان می‌دهد.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس “موری بکر” از واقعه آتش‌سوزی در کشتی هوایی LZ129 “هیندنبورگ” در نیوجرسی در ۶ می ۱۹۳۷٫ در اثر این آتش سوزی ۹۷ نفر از سرنشینان کشتی هوایی و ۳۵ نفر روی زمین (به علت سقوط کشتی) آتش گرفتند؛ این واقعه باعث شد تا استفاده از کشتی هوایی منسوخ شود.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس “هورست فاس” از اعدام افراد مظنون به همکاری با پاکستان توسط سربازان بنگلادشی در “داکا”. این عکس جایزه پولیتزر را در سال ۱۹۷۲ برای فاس به همراه داشت.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

سربازی به نام “هنس کونراد شومن”، با جهیدن از روی این دیوار سیم خاردار زندگی اش را به خطر انداخت. او در سومین روز احداث دیوار برلین در آگوست۱۹۶۱ از آلمان شرقی به آلمان غربی فرار کرد. “پیتر لایبنگ” عکاس این عکس است. شومن بعداً در زندگی اش از روان پریشی رنج می برد و در سال ۱۹۹۸ خود کشی کرد.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

سگ پلیس آمریکا به یکی از تظاهرات‌کنندگان جنبش حقوق مدنی در ۳ می ۱۹۶۳ حمله کرده است که در بیرمنگام به مخالفت با حکم ممنوعیت راهپیمایی پرداختند؛ این عکس فردای آن روز در صفحه اول روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر شد و جان اف‌کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا را وادار به موضع گیری کرد.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس “یاسوشی ناکائو” از حمله یک دانشجو به “آسانوما” رهبر حزب سوسیالیست ژاپن

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس “مالکولم براون” از “تایچ کوانگ دوک” راهبه بودایی در ویتنام جنوبی که در اعتراض به شکنجه راهبه ها توسط دولت خود را سوزاند. سال ۱۹۶۳

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس مشهور “ادی آدامز” عکاس اسوشیتدپرس از اعدام اسیر ویت‌کنگی توسط سرتیپ “نگوک لوآن”؛ انتشار وسیع این عکس در روزنامه ها و شبکه های تلوزیونی موجی از اعتراض نسبت به حضور نظامی امریکا در ویتنام برانگیخت و پیامد آن “ریچارد نیکسون” رئیس جمهور وقت امریکا دستور خروج واحدهای زمینی این کشور از ویتنام را صادر می‌کند.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

تصویری از لحظه انفجار اتمی “ناکازاکی”؛ این بمباران در بدو امر ۳۹۰۰۰ نفر را کشت و ۲۵۰۰۰ نفر را زخمی کرد و ده‌ها هزار نفر را نیز سال‌ها بعد به علت صدمات جانبی انفجار و سوختگی و مواد رادیواکتیو کشت. عکس بالا را “چارلی سوئینی” خلبان بمب افکن امریکایی عکاسی کرده است.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

سایه یک نفر پس از انفجار اتمی در “هیروشیما”؛ این سایه در فاصله ۲۰۰ متری مرکز انفجار برجامانده است. به نظر می رسد فردی روی پله‌ها افتاده و خاکستر شده، اما پله‌های زیر بدن او سالم مانده است.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس مشهور به “آخرین یهودی” در سال ۱۹۴۱؛ این عکس در آلبوم شخصی یک سرباز یافت شد که پشتش نوشته بود آخرین یهودی “وینسا”. این مرد آخرین یهودی از ۲۸۰۰۰ یهودی “وینسا” بود که کشته شد.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس مشهور “رابرت کاپا” از لحظه اصابت گلوله به سر یک سرباز جمهوری خواه اسپانیایی در “کوردوبا” در جنگ های داخلی این کشور. سال ۱۹۳۷

منبع : انتخاب

موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیعکسعکس تکاندهندهجهانخشونت

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394 | 13:18 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مادر من فقط یک چشم داشت . من از اون متنفر بودم ... اون همیشه مایه خجالت من بود.

اون برای امرار معاش خانواده برای معلم ها و بچه مدرسه ای ها غذا می پخت 

یک روز اومده بود دم در مدرسه که به من سلام کنه و منو با خود به خونه ببره 

خیلی خجالت کشیدم . آخه اون چطور تونست این کار رو بامن بکنه ؟ 

به روی خودم نیاوردم ، فقط با تنفر بهش یه نگاه کردم وفورا از اونجا دور شدم 

روز بعد یکی از همکلاسی ها منو مسخره کرد و گفت هووو .. مامان تو فقط یک چشم داره 

فقط دلم میخواست یک جوری خودم رو گم و گور کنم . کاش زمین دهن وا میکرد و منو ..کاش مادرم یه جوری گم و گور میشد... 

روز بعد بهش گفتم اگه واقعا میخوای منو شاد و خوشحال کنی چرا نمی میری... 

اون هیچ جوابی نداد.... 

حتی یک لحظه هم راجع به حرفی که زدم فکر نکردم ، چون خیلی عصبانی بودم . 

احساسات اون برای من هیچ اهمیتی نداشت 

دلم میخواست از اون خونه برم و دیگه هیچ کاری با اون نداشته باشم 

سخت درس خوندم و موفق شدم برای ادامه تحصیل به سنگاپور برم 

اونجا ازدواج کردم ، واسه خودم خونه خریدم ، زن و بچه و زندگی... 

از زندگی ، بچه ها و آسایشی که داشتم خوشحال بودم 

تا اینکه یه روز مادرم اومد به دیدن من. 

اون سالها منو ندیده بود و همینطور نوه ها شو. 

وقتی ایستاده بود دم در بچه ها به اون خندیدند و من سرش داد کشیدم که چرا خودش رو دعوت کرده که بیاد اینجا ، اونم بی خبر 

سرش داد زدم ": چطور جرات کردی بیای به خونه من و بجه ها رو بترسونی؟!" گم شو از اینجا! همین حالا 

اون به آرامی جواب داد : " اوه خیلی معذرت میخوام مثل اینکه آدرس رو عوضی اومدم " و بعد فورا رفت واز نظر ناپدید شد . . 

یک روز یک دعوت نامه اومد در خونه من درسنگاپور برای شرکت درجشن تجدید دیدار دانش آموزان مدرسه 

ولی من به همسرم به دروغ گفتم که به یک سفر کاری میرم . 

بعد از مراسم ، رفتم به اون کلبه قدیمی خودمون ؛ البته فقط از روی کنجکاوی . 

همسایه ها گفتن که اون مرده 

ولی من حتی یک قطره اشک هم نریختم . 

اونا یک نامه به من دادند که اون ازشون خواسته بود که به من بدن 

ای عزیزترین پسر من ، من همیشه به فکر تو بوده ام ، منو ببخش که به خونت تو سنگاپور اومدم و بچه ها تو ترسوندم ، 

خیلی خوشحال شدم وقتی شنیدم داری میآی اینجا . 

ولی من ممکنه که نتونم از جام بلند شم که بیام تورو ببینم 

وقتی داشتی بزرگ میشدی از اینکه دائم باعث خجالت تو شدم خیلی متاسفم 

آخه میدونی ... وقتی تو خیلی کوچیک بودی تو یه تصادف یک چشمت رو از دست دادی. 

به عنوان یک مادر نمی تونستم تحمل کنم و ببینم که تو داری بزرگ میشی با یک چشم 

بنابراین چشم خودم رو دادم به تو 

برای من اقتخار بود که پسرم میتونست با اون چشم به جای من دنیای جدید رو بطور کامل ببینه 

با همه عشق به تو


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی مادر عزیزترین

تاريخ : سه شنبه 17 شهريور 1394 | 14:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |


موضوعات مرتبط: متفرقه

تاريخ : سه شنبه 17 شهريور 1394 | 14:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 - ریتا پـروفایـ ــلمو بخـ ـون,نارینه ن,            امیر عباس عشقه دوستاش,هاله فاطمی,ثمین راد,سپیده س,اشکی ,لیندا فتاحی,هما تری دی, ,مهندس پارسا پارسامنش,


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی

تاريخ : سه شنبه 17 شهريور 1394 | 14:18 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

افسران - مثل کودکانی هستیم که حرف گوش نمی‌کنیم


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی بصیرت

تاريخ : سه شنبه 17 شهريور 1394 | 14:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

کلاه فروشی روزی از جنگلی می گذشت. تصمیم گرفت زیر درخت مدتی استراحت کند. لذا کلاه ها را کنار گذاشت و خوابید. وقتی بیدار شد متوجه شد که کلاه ها نیست!
بالای سرش را نگاه کرد. تعدادی میمون را دید که کلاه ها را برداشته اند.

فکر کرد که چگونه کلاه ها را پس بگیرد. در حال فکر کردن سرش را خاراند و دید که میمون ها همین کار را کردند. او کلاه را از سرش برداشت و دید که میمون ها هم از او تقلید کردند.

به فکرش رسید... که کلاه خود را روی زمین پرت کند. لذا این کار را کرد. میمونها هم کلاهها را بطرف زمین پرت کردند و او همه کلاه ها را جمع کرد و روانه شهر شد.

سالهای بعد نوه او هم کلاه فروش شد. پدر بزرگ این داستان را برای نوه اش تعریف کرد و تاکید کرد که اگر چنین وضعی برایش پیش آمد چگونه برخورد کند ...

یک روز که او از همان جنگل گذشت در زیر درختی استراحت کرد و همان قضیه برایش اتفاق افتاد.
او شروع به خاراندن سرش کرد. میمون ها هم همان کار را کردند. او کلاهش را برداشت، میمون ها هم همان کار را کردند. نهایتا کلاهش را بر روی زمین انداخت. ولی میمون ها این کار را نکردند!
یکی از میمون ها از درخت پایین آمد و کلاه را از روی زمین برداشت و در گوشی محکمی به او زد و گفت : فکر می کنی فقط تو پدر بزرگ داری؟!


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی خنده

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394 | 15:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

نقل است که روزی «معاویه» برای نماز در مسجد آماده می‌شد. به خیل عظیم جمعیتی که آماده اقتدا به او بودند نگاهی از سر غرور انداخت.
 عمروعاص» که در نزدیکی او ایستاده بود، در گوشش نجوا کرد که: بی‌دلیل مغرور نشو! این‌ها اگر عقل داشتند به جماعت تو نمی‌آمدند و «علی» را انتخاب می‌کردند.
 معاویه» برافروخت. «عمروعاص» قول داد که حماقت نماز‌گزاران را ثابت می‌کند.
 پس از نماز، بر منبر رفت و در پایان سخن‌رانی گفت: از رسول خدا شنیدم که هر کس نوک زبان خود‌ را به نوک بینی‌اش برساند، خدا بهشت را بر او واجب می‌نماید و بلافاصله مشاهده‌کرد که همه تلاش می‌کنند نوک‌ زبان‌ِشان را به نوک بینی‌ِشان برسانند تا ببینند بهشتی‌اند یا جهنمی؟
 عمروعاص» خواست در کنار منبر حماقت جمعیت را به «معاویه» نشان دهد، دید معاویه عبایش را بر سر کشیده و دارد خود را آزمایش می‌کند و سعی می‌کند کسی متوجه تلاش ناموفقش برای رساندن نوک زبان به نوک بینی نشود.
 از منبر پایین آمد در گوش «معاویه» نجوا کرد: این جماعت احمق خلیفه احمقی چون تو می‌خواهند. علی» برای این جماعت حیف است.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی بصیرت

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394 | 14:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 15 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن