ویروس کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌شود

ویروس کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌شود

به گزارش خبرنگار میثاق نیوز، سعید نمکی، وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره انتقال ویروس کرونا از طریق هوای آزاد اظهار کرد: مدارک مستندی که نشان بدهد این ویروس می‌تواند در فضایی مانند پارک و مکان‌هایی دیگر از فاصله دور به دیگران سرایت کرده و از طریق هوا منتقل شود، وجود ندارد.

او ادامه داد: آنچه در خصوص انتقال این ویروس در فضا منتشر شده درباره مکان‌های سربسته است. به طوریکه در آن مکان فرد آلوده حضور داشته باشد و ویروس از طریق گردش هوای کولر به فردی که نزدیک بیمار مبتلا قرار دارد، منتقل شود.


 


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-کرونا

تاريخ : جمعه 26 تير 1399 | 23:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

کد خبر: 716056

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ۱۳:۳۳:۳۶

ماجرای سرگرمی‌های چند میلیارد تومانی فرح پهلوی!

افسران اعزامی از محل بازدید کردند و به معمار گفتند که هیچ می دانی چه می کنی؟! این کاشی کاری ها متعلق به 200 سال قبل است و این ساختمان تاریخی است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ در خاطرات نصرت ا... فردوست ،برادر ارتشبد حسین فردوست، بازرس دفتر فرح (همسر شاه) آمده است: تشکیلات و کارمندان دفتر فرح (همسر شاه) به قسمت های مختلفی تقسیم شده بودند که هر قسمت در زمینه هنرهای زیبای معاصر و قدیم فعال مایشاء و به اصطلاح متخصص بودند، مثلا یک قسمت متخصص ساختمان های قدیمی دوره قاجاریه بود.

این افراد ،ساختمان های قدیمی را پیدا می کردند و به دفتر فرح می گفتند و پس از تایید و تصویب، آن خانه به تصرف دفتر فرح درمی آمد، چرا که در آن خانه مثلا حمامی وجود داشت که کاشی کاری های آن مربوط به دوره سلسله قاجاریه می شد و عتیقه به شمار می رفت!

روزی هوشنگ نهاوندی، رئیس دفتر فرح، به من نوشت که یک معمار، ساختمانی را در محله ارامنه نشین تهران شروع به تخریب نموده، در حالی که طبق نظر کارشناسان دفتر، در این خانه کاشی کاری های 200 سال قبل وجود دارد و باید سریعا جلوی آن گرفته شود، معمار تعقیب و پرونده اش به مراجع قضایی ارجاع گردد و ساختمان تحویل دفتر شود.

من دو افسر از «دفتر ویژه اطلاعات» اعزام کردم و معلوم شد که این معمار این خانه پوسیده و به قول خودش «کلنگی» را از فردی خریده که پس از تخریب، چون در محله مرغوب شهر واقع است، در آن یک بنای 10 طبقه آپارتمانی بسازد و بفروشد.

افسران اعزامی از محل بازدید کردند و به معمار گفتند که هیچ می دانی چه می کنی؟! این کاشی کاری ها متعلق به 200 سال قبل است و این ساختمان تاریخی است! معمار گفت: «من نمی دانستم و مسئول ندانستنی های خود نیستم» مطلب به نهاوندی گفته شد و او نماینده خود را اعزام کرد تا هر طور مصلحت دفتر فرح است با این معمار کنار بیایند.

کارشناس و ارزیاب اعزام شد و پولی که معمار برای خرید این خانه داده بود به او دادند و خانه جزو متصرفات دفتر فرح درآمد.
از این نوع خانه ها در کشور بسیار بود و پول هم از طرف دفتر فرح پرداخت می شد و در اختیار دفتر فرح قرار می گرفت. در بررسی های من دلایل متقنی به دست آمد که کارشناس ها و ارزیاب های دفتر فرح به طور عموم در هر معامله 2 یا 3 برابر قیمت گذاری می کردند که یک سوم به مالک پرداخت می شد و دو سوم به جیب زده می شد؛ از این قسمت ها در دفتر فرح زیاد بود.

یک بخش برای قلمدان بود، یک بخش برای تابلو، یکی برای کتب خطی، یکی برای اسناد تاریخی که به امضای مقامات مهم گذشته رسیده بود، یک قسمت برای فرش که بسیار وسیع بود و سوءاستفاده در آن بسیار زیاد بود. حال این سوال پیش می آید که با وجود یک وزارتخانه مستقل برای این کارها که به قول مهرداد پهلبد،شوهر شمس بود، این بخش ها در دفتر فرح چه معنی می داد و پول پرداختنی این اقلام که 2-3 برابر برای سوءاستفاده قیمت گذاری می شد و مخارج هنگفت دفتر فرح از کجا می آمد؟ پاسخ این است که همه این بساط برای سرگرمی خانم فرح بود و میلیاردها تومان از بودجه کشور هزینه می شد تا این زن، همان فرح حصارک که برای هزینه تحصیلش خود را به زاهدی تقدیم کرده بود، بیکار نباشد و راضی شود!

منبع: روزنامه خراسان


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی فرحپهلوی تفریح

تاريخ : سه شنبه 22 خرداد 1397 | 3:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تکرار بدقولی خودروسازان فرانسوی در بازار ایران

  خبرآنلاین/ در قراردادها برای قطع همکاری خودروسازان خارجی پیش بینی لازم را کرده ایم اقدام غیرقانونی و یک‌جانبه آمریکا در خروج از توافق برجام، فضایی مبهم را در انتظار سرنوشت همکاری خودروسازان داخلی با خودروسازان بین‌المللی قرار داده است. روز دوشنبه هفته جاری خبری قابل پیش‌بینی، اما بسیار قابل تامل در رسانه‌های خارجی و […]

 

خبرآنلاین/ در قراردادها برای قطع همکاری خودروسازان خارجی پیش بینی لازم را کرده ایم
اقدام غیرقانونی و یک‌جانبه آمریکا در خروج از توافق برجام، فضایی مبهم را در انتظار سرنوشت همکاری خودروسازان داخلی با خودروسازان بین‌المللی قرار داده است.
روز دوشنبه هفته جاری خبری قابل پیش‌بینی، اما بسیار قابل تامل در رسانه‌های خارجی و بعد از آن داخلی منتشر شد مبنی بر آن‌که پژوسیتروئن تصمیم گرفته بازار ایران را نه برای بار اول که این بار خیلی زودتر از دفعه قبل ترک کند. حالا باز هم صنعت خودرو ایران می‌ماند و چند شریک چینی.

براساس گزارش رویترز، شرکت خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد فعالیت‌های خود را در ایران متوقف می‌کند. در بیانیه این شرکت فرانسوی آمده است که این گروه خودروساز در راستای پایبندی به قوانین آمریک،ا روند تعلیق فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مشترک خود را آغاز کرده و تا ۶ اوت به پایان می‌رساند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: گروه خودروسازی PSA با کمک دولت فرانسه در حال رایزنی با مقامات آمریکا برای معافیت از تحریم‌هاست.

اظهارنظرهای قبلی مسوولان ارشد پژو
این اتفاق در حالی روی داد که پیش از این برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند با توجه به اعلام اتحادیه اروپا مبنی بر حفظ برجام، خودروسازان فرانسوی ایران را ترک نخواهند کرد.
چندی پیش مسوولان ارشد پژو نیز در واکنش به خروج آمریکا از برجام اعلام کرده بودند که در رابطه با فعالیت در ایران در انتظار مواضع مستقل اروپا در این رابطه هستند.

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفته بود: صنعت خودروی ما ارتباطی با صنعت خودروی آمریکا نداشت که بخواهد از اقدام این کشور متاثر شود. وی با ذکر این نکته که در روابط ما با کشورهای اروپایی مشکلی وجود ندارد، تصریح کرده بود: در این زمینه کشورهای اروپایی تاکید کرده‌اند که به روابط اقتصادی با ایران ادامه خواهند داد، بنابراین هیچ مشکلی در قراردادهای خارجی صنعت خودرو وجود ندارد و این همکاری‌ها ادامه خواهد یافت.

وی متذکر شده بود: براساس تجربه‌ای که از گذشته وجود داشت، در قراردادهای جدید صنعت خودرو موارد لازم برای عدم قطع همکاری خودروسازان خارجی از جمله از بعد سرمایه‌گذاری آنها در نظر گرفته شده است.

پژو از حدود دو سال پیش دور جدید فعالیت‌های خود در ایران را با همکاری ایران خودرو آغاز کرده و خودروی پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین محصول آن نیز وارد بازار شده است. آن‌طور که اعلام می‌شد، پژو ۳۰۱ به عنوان دومین محصول شرکت مشترک ایران خودرو و پژو (ایکاپ) نیز باید ظرف ماه‌های آینده وارد بازار می‌شد.

سیتروئن نیز از حدود یک سال پیش اجرای قرارداد مشارکت با گروه خودروسازی سایپا را آغاز کرده و خودروی سیتروئن C۳ به عنوان اولین محصول آن نیز به زودی وارد بازار خواهد شد.

اتفاقی که قابل پیش‌بینی بود
پس از انتشار خبر ترک پژو از بازار ایران، عزیز اکبریان، رییس کمیسیون صنایع و معادن چنین واکنش نشان داد: از ابتدا روشن بود که چنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ چرا که این شرکت‌ها از آمریکا تبعیت می‌کنند.

به گفته وی، شرکت خودروسازی پژوی فرانسه همواره در روزهای سخت ایران را ترک کرده و در واقع دوست روز خوب ایران بوده است، به همین جهت نباید از این خروج تعجب کرد.

اکبریان متذکر شد: اکثر شرکت‌های خودروساز آلمان، فرانسه و کره به دلیل تبعیت از آمریکا همکاری خود را با ایران قطع خواهند کرد، این پیش‌بینی در قبال شرکت های خودروساز چینی نیز وجود دارد. ما باید تلاش کنیم در بحث خودروسازی برنامه خود را داشته باشیم و وابستگی خود را به حداقل برسانیم تا از خروج این شرکت‌ها تولید آسیب نبیند.

پژو سیتروئن خودزنی کرد
در شرایط کنونی به نظر می‌رسد خودروسازان فرانسوی از ترس آمریکا، خودزنی کرده‌اند. در این رابطه مهرماه ۱۳۹۵ کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژو سیتروئن در سفری که به ایران داشت، در نشستی خبری صراحتا اعلام کرد که ما انتقال‌های بزرگی برای تامین مالی پروژه ایکاپ در ایران انجام داده‌ایم که پرداخت غرامت نیز جزو آن بوده است.

آن‌طور که در همان زمان اعلام شد، شرکت پژو حدود ۴۲۷ میلیون یورو غرامت به دلیل ترک یک‌طرفه همکاری به ایران خودرو پرداخت کرد. علاوه بر این، شرکت پژو در دور فعالیت‌های خود در ایران شرکت مشترکی به نام ایکاپ با شریک ایرانی خود تاسیس کرد که ۵۰ درصد مالکیت آن در اختیار شرکت فرانسوی است.

ایکاپ تاکنون مبلغ قابل توجهی را برای راه اندازی خطوط تولید محصولات خود هزینه کرده که نصف سرمایه آن از سوی خودروسازی فرانسوی تامین شده است و شرکت پژو از این ناحیه نیز متضرر خواهد شد.

پیش از این، یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده بود قرارداد جدید مانند قراردادهای گذشته نیست که پژو یک‌باره بازار ایران را ترک کند و فقط ما متضرر شویم. اگر این بار این اتفاق بیفتد، مطمئن باشید خود پژو ضرر خواهد کرد.

سیتروئن نیز پس از اجرایی شدن برجام ۵۰ درصد سهام شرکت سایپاکاشان را خریداری کرده و مبلغ آن را نقدا پرداخت کرد. پس از آن شرکت سایپاکاشان به سایپا سیتروئن تغییر نام یافت. در این شرایط شرکت سیتروئن نیز از تعلیق فعالیت‌های خود در ایران متضرر خواهد شد و سرمایه‌گذاری انجام شده از سوی این شرکت در سایت تولیدی کاشان بلااستفاده خواهد ماند.

با توجه به این دو نکته که از یک سو پژو پیش از این برای بازگشت دوباره به ایران مجبور به پرداخت غرامت چند صد میلیون یورویی شده بود و همچنین هم پژو و هم سیتروئن در فعالیت‌های خود در ایران اقدام به سرمایه گذاری قابل توجهی کرده‌اند، به نظر می‌رسد خودروسازان فرانسوی از ترس آمریکا، خودزنی کرده‌اند.

زیانی که پژو از ترک بازار ایران می‌بیند
گزارش‌ها نشان می‌دهد که بازار ایران بعد از بازار فرانسه، دومین بازار برای محصولات پژو محسوب می‌شود. این برند فرانسوی ۳۰ درصد از بازار ایران را در دست دارد و در سال گذشته میلادی، بیش از ۴۴۴ هزار دستگاه از انواع محصولات خود را در بازار ایران فروخته است.

در کنار این مساله باید به این نکته هم اشاره کرد که شرکت پژو- سیتروئن بازار مشخصی در ایالات‌متحده ندارد و بازار آمریکای شمالی جزو بازار هدف برای این شرکت محسوب نمی‌شود. در این مورد موسسه بین‌المللی پژوهشی مطالعاتی IHS markit به نقل از فواد احمد تحلیلگر خود تاکید کرده که پژو- سیتروئن بازاری در ایالات‌متحده ندارد. بنابراین چنانچه بخواهد به بهانه دور جدید تحریم‌ها، بازار ایران را ترک کند، باید چشم خود را به روی ۳۰ درصد از بازار داخلی ایران که مجموعا ۱۳ درصد از بازار صادراتی برند پژو را تشکیل می‌دهد، ببندد.

از نکاتی که حتما مورد توجه مدیران ارشد این خودروساز فرانسوی قرار دارد، کاهش شدید میزان صادرات این بنگاه خودروساز بعد از همراهی با تحریم‌ها و خروج از بازار ایران در سال ۲۰۱۲ است؛ به‌طوری‌که میزان صادرات پژو از ۲ میلیارد یورو به ۸۰۰ میلیون یورو کاهش پیدا کرد و بی‌شک در این میان خروج از بازار ایران بیشترین نقش را برعهده داشته است.

نکته دیگری که باید در اینجا به آن اشاره کرد، بحث نیروی کار است. با توجه به شرایط پیچیده بازار کار در کشورهای اروپایی و تلاش دولت‌ها برای جلوگیری از گسترش بیکاری در جامعه شاهد بودیم که با خروج پژو از بازار ایران این خودرو ساز فرانسوی مجبور شد تا حدود ۸‌هزار نیروی کار خود را اخراج و برخی از سایت‌های خود را در فرانسه تعطیل کند. بنابراین در کنار هزینه‌های اقتصادی که برای این خودروساز در دور اول تحریم‌ها به‌وجود آمد، مشاهده می‌کنیم که خروج از بازار ایران منجر به بروز بحران‌های اجتماعی از رهگذر بیکاری در جامعه فرانسه شده است. هر چند برای رنو بازار ایران به اهمیت پژو نیست با این حال بازار ایران برای دیگر خودروساز فرانسوی در جایگاه هشتم قرار دارد.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی خودرو پژوفرانسهبازار ایران بدقولی

تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1397 | 11:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 به نقل از  گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در پی جنایت اندوهبار در یکی از مدارس غرب تهران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست قوه قضائیه دستور دادند پس از محاکمه، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود. متن دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به […]

 به نقل از  گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در پی جنایت اندوهبار در یکی از مدارس غرب تهران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست قوه قضائیه دستور دادند پس از محاکمه، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود.

متن دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت‌الله آملی ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام

خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمائید.

سید علی خامنه‌ای

۸ خرداد ۱۳۹۷


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی تجاوز تعرض رهبری مدرسه

تاريخ : پنج شنبه 9 خرداد 1397 | 7:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران مطرح کرد؛ مترو عامل خشک شدن چشمه علی شهر ری بود

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  راگانیوز ، حسن خلیل‌آبادی، رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر و رییس شورای شهرستان ری خطاب به شرکت مترو به جهت خشک شدن چشمه علی در جلسه امروز گفت: «متاسفم که بار دیگر مجبورم نام چشمه علی شهرری(همان چشمه سورنای باستانی ری) را در صحن شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تحت این شرایط عنوان کنم، […]

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  راگانیوز ، حسن خلیل‌آبادی، رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر و رییس شورای شهرستان ری خطاب به شرکت مترو به جهت خشک شدن چشمه علی در جلسه امروز گفت: «متاسفم که بار دیگر مجبورم نام چشمه علی شهرری(همان چشمه سورنای باستانی ری) را در صحن شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تحت این شرایط عنوان کنم، در تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ از همین تریبون چشمه‌علی را خدمت شما معرفی کردم و در صفحه‌نمایش آخرین تصاویرِ آن فاجعه‌ای که مترو بر سر چشمه‌علی آورده بود را به نمایش گذاشتم.»

او ادامه داد: «نسبت به خشک شدن چند روزه‌اش، اقدامات ضد محیط‌زیست و ضد میراث فرهنگی، اعتراض کردم و خواستار یافتن راه‌کاری از سوی شرکت مترو تهران شدم، دولت‌ها موظفند در طراحی هر پروژه‌ای پیوست‌های آنها را رعایت کنند که در کشور ما گویا اصلا این پیوست‌ها مطرح نیست.»

خلیل آبادی با بیان این که بنده به جهت مسئولیتِ کمیته میراث فرهنگی شورای شهر و مسئولیت در شورای شهرستان ریخود را موظف به دفاع از وضعیت میراث فرهنگی تهران و پاسخگویی به افکار عمومی می‌دانم گفت: «با ذکر این مورد که شرکت متروی تهران، ضمن پیگیری های هیئت رئیسه، تذکر اینجانب در این مورد را بی پاسخ گذاشت، تکرار می کنم که شکوه و جاذبه فاخرترین اثر تاریخی شهرری که جزو مقاصد اولیه گردشگران وارد شده به ری و تهران است اکنون خدشه دار شده است.»

در همین شب گذشته در مسیر خانه به چشمه‌علی رفتم و این اثر چند هزار ساله که اکنون آیینه دق شده را از نزدیک دیدم متاسفانه به جای آب، موش‌ها در کفِ مظهر و استخر چشمه‌علی جولان می دادند!!!با علم به اینکه از ضرورت اقدامات شرکت مترو تهران در راستای گسترش حمل و نقل ریلی در شهر آگاهم، اما همانقدر معتقدم که حتما راهی برای حفظ آثار تاریخی، مناظر طبیعی و توسعه مترو وجود دارد.

خلیل آبادی تاکید کرد: صنعت کشاورزی زمین های پایین دست در قلعه گبری از دست رفته است، مجددا متذکر می‌شوم خشک شدن چشمه‌علی به دلیل عبور تونل خط ۶ مترو و خسارت به گذرگاه انتقال آب این چشمه به هیچ وجه مورد پذیرش نیست.

و از هیئت رئیسه محترم نیز خواستارم به جهت رعایت شان شورا در راستای حمایت از حقوق مردم ، به بی‌پاسخ ماندن برخی از تذکرات اعضای محترم شورا، سیاست جدیدی اتخاذ کند.

برنا


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی آبحسن خلیل ابادی شهر ریمترو چشمه چشمه علی میراث فرهنگی

تاريخ : سه شنبه 7 خرداد 1397 | 2:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 | 3:0 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
اسماعیل امینی، شاعر آیینی در برنامه راه نشان گفت: مستشرقین برای درک شعرهای حافظ و مولانا چاره ای جز آشنایی با قرآن ندارند. هر آن چه از فرهنگ و هنر در دست داریم زیر سایه قرآن است.

اسماعیل امینی برخی اساتید دانشگاه روخوانی قرآن هم بلد نیستند/ جاودانگی شعر بلیغ

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیقرانامینیدانشجواساتید

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 | 2:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سوابق گزینه‌های شهرداری تهران + تصاویر

 به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز یکشنبه در پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا ۲۸ گزینه پیشنهادی اعضای شورا برای شهرداری را در جمع خبرنگاران معرفی کرد. مختصری از سوابق ۲۸ گزینه پیشنهادی اعضای شورای اسلامی شهر تهران را در این گزارش بخوانید. سوابق محمدابراهیم انصاری لاری محمدابراهیم […]

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز یکشنبه در پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا ۲۸ گزینه پیشنهادی اعضای شورا برای شهرداری را در جمع خبرنگاران معرفی کرد.

مختصری از سوابق ۲۸ گزینه پیشنهادی اعضای شورای اسلامی شهر تهران را در این گزارش بخوانید.

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشهردارشهرداریانتصابگزینه

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

بخشنامه الزامی جهانگیری به دستگاه‌های دولتی: از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنید

 به نقل از  حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، دولت در بخشنامه‌ای دستگاههای دولتی، قوای سه‌گانه و نهادهای عمومی غیردولتی را موظف کرد که ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، هرگونه فعالیت و ارایه خدمات خود را از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی انجام دهند و بسترهای لازم در این زمینه را […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، دولت در بخشنامه‌ای دستگاههای دولتی، قوای سه‌گانه و نهادهای عمومی غیردولتی را موظف کرد که ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، هرگونه فعالیت و ارایه خدمات خود را از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی انجام دهند و بسترهای لازم در این زمینه را فراهم کنند.

این بخشنامه خطاب به “کلیه نهادهای قوای مجریه، مقننه و قضائیه، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است”؛ به امضای دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری رسیده است.

این بخشنامه تأکید دارد که چنین اقدامی به‌منظور حمایت از پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی و ایجاد مزیت رقابتی صادر شده است.

متن این بخشنامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بخشنامه به کلیه نهادهای قوای مجریه، مقننه و قضائیه، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی، شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است.

به‌منظور حمایت از پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی و ایجاد مزیت رقابتی، کلیه دستگاه‌های یادشده موظفند ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ این بخشنامه هرگونه فعالیت و ارایه خدمات خود را از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی انجام دهند و بسترهای لازم در این زمینه را فراهم کنند.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رئیس‌جمهوری


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدنیای مجازی پیام رسان داخلی الزام

تاريخ : چهار شنبه 30 فروردين 1397 | 21:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

آیت الله مکارم شیرازى: قم واتیکان نیست/ این سخنان غیرمغرضانه و از سر ناآگاهی است

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله ناصر مکارم شیرازیامروز در ابتدای درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: در زمان شاه هنگامى که بحث‌هاى انقلابى اوج گرفت از سوى دولت به حوزه علمیه پیشنهاد شد که ما قم را به عنوان یک کشور مستقل مانند واتیکان در اختیار علما و مراجع مى‌گذاریم […]

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله ناصر مکارم شیرازیامروز در ابتدای درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: در زمان شاه هنگامى که بحث‌هاى انقلابى اوج گرفت از سوى دولت به حوزه علمیه پیشنهاد شد که ما قم را به عنوان یک کشور مستقل مانند واتیکان در اختیار علما و مراجع مى‌گذاریم و آن را به رسمیت مى‌شناسیم؛ براى خود مجلس قانونگذارى داشته باشد، پول آن مستقل و نماینده به تمام کشورهاى جهان بفرستد.

وی افزود: هدف آن‌ها چه بود؟ این بود که مرجعیت و حوزه را به کلى منزوى کنند و لذا این پیشنهاد شدیداً رد شد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اگر چنین چیزى صورت مى‌گرفت، مفهومش این بود که علما و مراجع، حق ندارند درباره ایران نظرى بدهند، زیرا از قبیل: دخالت یک کشور بیگانه در امور داخلى ایران است؛ آن‌ها نمى‌توانند از افراد خود کسى را به مجلس بفرستند یا علماى قم در خبرگان و شوراى نگهبان دخالت کنند، چراکه تعلق به یک کشور دیگر دارند نه کشور ایران و نیز ائمه جمعه و مسئولین سیاسى عقیدتى و قضات و اساتید دانشگاه هیچ کدام نمى‌توانستند از حوزه علمیه قم انتخاب شوند، چون جزء کشور ایران نبودند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: اگر مردم قم مى‌خواستند به تهران و اصفهان و مشهد بروند باید گذرنامه بگیرند و مردم قم نمى‌توانستند از آب و برق و گاز سراسرى استفاده کنند، چون یک کشور بیگانه‌اند؛ عجب پیشنهاد خطرناکى بود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: متأسفانه اخیراً زمزمه این سخن از سوى بعضى شنیده شد که هرگز حمل بر اغراض و سوء نیت نمى‌کنیم، بلکه صرفاً ناآگاهى بوده است ولى در فضاى مجازى به آن دامن زده‌اند.

وی با اشاره به نقش مرجعیت در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: ما برخلاف این‌گونه حرف‌ها مى‌گوییم مرجعیت تعلق به تمام جهان اسلام و شیعه دارد و مى‌تواند مصالح و منافع و خطرات آن‌ها را گوشزد کند؛ هنگامى که به ما مى‌گفتند چرا در امر بحرین و سوریه و یمن دخالت مى‌کنید مى‌گفتیم مرجعیت مرز خاصى ندارد؛ مقلدین ما در تمام این کشور‌ها هستند و ما حق داریم مصالح آن‌ها را تذکر دهیم و در نگرانى‌هاى آن‌ها نگران باشیم؛ این عقیده کجا و عقیده واتیکان شدن قم کجا!

این مرجع تقلید در پایان عنوان کرد: ما به همین دلیل بار‌ها به مسئولین محترم تذکر داده‌ایم که به قم به عنوان یک شهر معمولى نگاه نکنند، زیرا تعلق به تمام جهان اسلام دارد، آبروى آن آبروى جهان تشیع است؛ در سال پانزده میلیون نفر به زیارت کریمه اهل‌بیت (س) و مسجد جمکران مى‌آیند، حوزه علمیه قم که به تمام شهرهاى داخل کشور و مناطق زیادى از خارج کشور عالم و مبلّغ مى‌فرستد در جهان اسلام از نظر جمعیت و کیفیت بى‌نظیر است؛ باید به این امور توجه داشت و إن شاء الله این مرکز اسلامى و شیعى همیشه آبرومند باشد نه یک کشور مستقل.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیغرضمرضتفرقهواتیکانقمایت الله مکارم

تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سه پرده از نوسان دلار

پایگاه خبری علت : روز گذشته، دلار از دو مرز مقاومتی عبور کرد. شاخص ارزی در همان آغاز معاملات از مرز ۵ هزار و ۱۰۰ تومان عبور کرد و پس از آن از سطح ۵ هزار و ۲۰۰ تومانی هم بالا رفت. نااطمینانی سیاسی، بالا رفتن نرخ حواله درهم و گسست در نظام توزیع ارز […]

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدلار ارز نوساناقتصاد

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1397 | 22:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

مراقب سرقت اطلاعات حساب بانکی خود باشید

پایگاه خبری علت :برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان یکی از مهمترین جرائم فضای سایبر به شمار می‌رود و به گفته کارشناسان، متاسفانه وقوع این جرم بیشتر به‌علت عدم رعایت موارد ساده ایمنی از سوی کاربران و شهروندان است که توصیه‌های پلیس فتا را جدی نمی‌گیرند. به گزارش ایسنا، با توجه به هشدارهای مکرر درباره […]

پایگاه خبری علت :برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان یکی از مهمترین جرائم فضای سایبر به شمار می‌رود و به گفته کارشناسان، متاسفانه وقوع این جرم بیشتر به‌علت عدم رعایت موارد ساده ایمنی از سوی کاربران و شهروندان است که توصیه‌های پلیس فتا را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش ایسنا، با توجه به هشدارهای مکرر درباره اینکه کارت بانکی خود را در اختیار دیگران نگذارید و رمز آن را هم اعلام نکنید، متاسفانه هنوز شاهد هستیم که برخی افراد به راحتی کارت بانکی به همراه رمز آن را در اختیار دیگران می‌گذارند.

به گفته کارشناسان، شهروندانی که کارت خود را به همراه رمز بانکی آن در اختیار دوستان و آشنایان می‌گذارند تا مثلاً قبوض آن‌ها را به دلیل مشغله و گرفتاری پرداخت کنند و یا شهروندانی که هنوز در خریدهای خود در فروشگاه‌ها برای پرداخت بهای خرید کارت را با رمز در اختیار فروشنده می‌گذارند، زمینه‌های سوء استفاده از اطلاعات بانکی خود را برای مجرمان سایبری فراهم می‌کنند.
همین نکته ساده باعث می‌شود تا کسی که کارت را در اختیار دارد، با فعال کردن رمز دوم و یادداشت کردن اطلاعات درج شده بر روی کارت بانکی به راحتی بتواند از حساب بانکی دیگران خرید آنلاین کند و هزینه آن را با کارت شما پرداخت کنند که این یک نوع برداشت غیر مجاز است.
همچنین فروشنده‌ای که برروی دستگاه کارت‌خوان خود اسکمیر نصب کرده باشد با دانستن رمز بانکی شما اطلاعات کارت شما را کپی کرده و به راحتی می‌تواند از حساب شما به صورت غیر مجاز برداشت کند. لذا ضرورت دارد که شما هنگام خرید خود کارت کشیده و رمز را وارد کنید و به هیچ وجهه رمز را به فروشنده نگوئید.

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، فیشینگ طراحی یک صفحه بانکی یا درگاه پرداخت بانکی مثل صفحه اصلی بانک است البته با تغییر جزئی در آدرس آن؛ کاربران باید در خریدهای آنلاین خود مراقب سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت فیشینگ باشند که حتماً درگاه بانکی با HTTPS شروع شده باشد و هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

کارشناسان به شهروندان توصیه می‌کنند که حتماً به صورت دوره‌ای رمز بانکی خود (رمز اول و دوم) را تغییر دهند و رمزهایی را بگذارند که قابل حدس زدن و تشخیص از سوی دیگران نباشد. استفاده از شماره شناسنامه، تاریخ تولد و… برای رمز بانکی اشتباه است چرا که به راحتی رمز بانکی شما قابل حدس زدن است.


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحساببانکحساب بانکیسرقت

تاريخ : چهار شنبه 20 فروردين 1397 | 22:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیاجتماعیمذهبی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیعید مبعثپیامبر

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 25 فروردين 1397 | 22:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

گزینه‌های نهایی شهرداری تهران مشخص شدند/ تعیین تکلیف محسن هاشمی تا یکشنبه

پایگاه خبری علت :یک مقام مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، با بیان اینکه محسن هاشمی رفسنجانی جزء گزینه‌های شهرداری تهران است، گفت:‌قرار است تا روز یکشنبه تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد و موضوع اعلام شود. وی ادامه داد: فعلاً این موضوع مطرح شده که نباید کسی از شورا خارج شود؛ البته این دعوا بخشی […]

پایگاه خبری علت :یک مقام مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، با بیان اینکه محسن هاشمی رفسنجانی جزء گزینه‌های شهرداری تهران است، گفت:‌قرار است تا روز یکشنبه تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد و موضوع اعلام شود.

وی ادامه داد: فعلاً این موضوع مطرح شده که نباید کسی از شورا خارج شود؛ البته این دعوا بخشی برای آینده است چرا که معتقد هستند اگر هاشمی وارد شهرداری شود، شاید بخواهد برای  ریاست جمهوری آماده شود.

وی با بیان اینکه مخالفان در شورا با آقای هاشمی چند دسته هستند،‌گفت: عده‌ای از سر دلسوزی مخالف وی هستند و معتقدند که در شهرداری خراب می‌شود و برخی نیز با خود هاشمی مخالف هستند.

وی با اشاره به اینکه هاشمی بدش نمی‌آید وارد شهرداری شود و انگیزه این کار را دارد، گفت:‌هاشمی برنامه هم برای شهرداری دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی،‌ رفع معضل پسماند و رفع مشکلات بافت‌های فرسوده از جمله برنامه‌هایی است که باید شهردار آینده تهران داشته باشد و اگر کسی بتواند این کارها را انجام دهد شورای پنجم دستاورد خوبی خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر گزینه‌های اصلی هاشمی، افشانی و انصاری‌لاری، حناچی و تقی زاده خامسی هستند البته اگر هاشمی از گردونه خارج شود دوباره معادلات به هم می‌خورد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هاشمی ۱۰ رأی موافق برای شهردار شدن دارد که البته اگر برنامه‌های خود را ارائه دهد ممکن تغییر در تعداد آرایش ایجاد شود.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشهرداری هاشمیانتخاب

تاريخ : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | 22:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

با تصمیم هیأت دولت یورو جایگزین دلار در تکالیف ارزی شد/ بانک مرکزی موظف شد نرخ برابری ریال در مقابل یورو را به صورت مستمر اعلام و مدیریت کند

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور،هیأت وزیران در جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) خود به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، کلیه وزارتخانه ها، سازمان‌ها و شرکت های دولتی را مؤظف کرد ارز یورو را به عنوان ارز مبنای گزارشگری و انتشار آمار، اطلاعات و داده های مالی خود مورد […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور،هیأت وزیران در جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) خود به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، کلیه وزارتخانه ها، سازمان‌ها و شرکت های دولتی را مؤظف کرد ارز یورو را به عنوان ارز مبنای گزارشگری و انتشار آمار، اطلاعات و داده های مالی خود مورد استفاده قرار دهند.

همچنین بانک مرکزی مؤظف شد از تاریخ ابلاغ این مصوبه، نرخ برابری ریال در مقابل یورو را به صورت مستمر اعلام و مدیریت نماید.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب هیأت وزیران رسید.


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبازار ارز بانک مرکزی نرخ

تاريخ : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | 21:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

۷ گوشی‌ خوش قیمت مجهز به تشخیص چهره

جی اس ام/ هم‌‌اکنون در سال ۲۰۱۸ میلادی به سر می‌بریم و بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار در بازار از فناوری تشخیص چهره کاربر برخوردار هستند. با وجود این قابلیت کاربر نسبت به سنسور اثر انگشت، گوشی‌اش را راحت‌تر می‌توان باز کند و دیگر نیازی به دخالت دست نیست. اما با توجه به این که […]

جی اس ام/ هم‌‌اکنون در سال ۲۰۱۸ میلادی به سر می‌بریم و بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار در بازار از فناوری تشخیص چهره کاربر برخوردار هستند. با وجود این قابلیت کاربر نسبت به سنسور اثر انگشت، گوشی‌اش را راحت‌تر می‌توان باز کند و دیگر نیازی به دخالت دست نیست. اما با توجه به این که این تکنولوژی اخیرا به دنیای گوشی‌های هوشمند آمده، فعلا گوشی‌های میان‌رده کمی در بازار هستند که از این قابلیت برخورار باشند. به همین دلیل برای بسیاری از خریداران این سوال پیش می‌آید که کدام یک از گوشی‌های میان‌رده در بازار مجهز به فناوری تشخیص چهره هستند.

در این مطلب قصد داریم شما را با گوشی‌های میان‌رده‌ای که از فناوری تخشیص چهره با دقت بالا جهت بازگشایی قفل گوشی بهره می‌برند بیشتر آشنا کنیم. در میان این هفت گوشی، چهار گوشی ال‌جی Q6، هوآوی Mate 10 Lite، سامسونگ Galaxy A8 و +Galaxy A8 هم اکنون به بازار کشورمان راه یافته‌اند. نووا ۳ ای نیز طی یک ماه آینده وارد بازار کشورمان خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود پس از آن دو گوشی آنر ۹ لایت و آنر ویو ۱۰ نیز به بازار ایران بیایند


موضوعات مرتبط: علمیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیگوشی گشی هوشمندتشخیص چهره

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 27 فروردين 1397 | 10:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

بازی های دوران کودکی ما دویدن در حیاط های بزرگ، توپ بازی، گرگم به هوا، خاکبازی، دوچرخه سواری و هر از گاهی تماشای تلویزیون بود ولی کودکان امروزی درست برخلاف ما عمل می کنند و بازی های رایانه ای، استفاده از تبلت، آی پد و گوشی های تاچ اسکرین جایگزین بازی […]

پایگاه خبری علت / بازی های دوران کودکی ما دویدن در حیاط های بزرگ، توپ بازی، گرگم به هوا، خاکبازی، دوچرخه سواری و هر از گاهی تماشای تلویزیون بود ولی کودکان امروزی درست برخلاف ما عمل می کنند و بازی های رایانه ای، استفاده از تبلت، آی پد و گوشی های تاچ اسکرین جایگزین بازی های قدیمی شده اند.

واقعیت این است که حتی هدایایی که برای بچه ها می خریم آنها را به این سمت متمایل می کند و نمی توان در چنین عصری کودکان را از تکنولوژی دور نگه داشت اما می توان با حفظ تعادل در استفاده از این وسایل، روند طبیعی رشد و نمو کودک را تضمین کرد.

به هیچ وجه نمی خواهیم بگوییم تکنولوژی، بد مطلق است. همه ما باید با تکنولوژی نوین آشنایی داشته باشیم و خود را با علم روز و پیشرفت های جهانی منطبق کنیم. کودکان نیز هنگام ورود به مدرسه به مهارت های رایانه ای نیاز دارند که یک امتیاز مثبت محسوب می شود ولی آنچه دانشمندان را نگران کرده، تعادل نداشتن در استفاده از ابزارهای پیشرفته به وسیله کودکان است که باعث شده عوارض زودتر از آنچه که فکر می کنیم سراغ چنین کودکانی بیاید و تاثیر منفی و مخربی در رشد و نمو آنها بر جای گذارد.


موضوعات مرتبط: علمیپزشکیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی فرایندذهنکودکمغزتبلتموبایلوای فای سلامت

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 28 فروردين 1397 | 14:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
وزیر ارتباطات: برخی از مراکز داده کشور با حمله‌ی سایبری مواجه شدند

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرگزاری تسنیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیت خود آورده است: امشب برخی مراکز داده کشور با حمله سایبری مواجه شده اند. تعدادی از مسیر یابهای کوچک به تنظیمات کارخانه‌ای تغییر یافته‌اند . مرکز ماهر با یاری رساندن به این مراکز داده حمله را کنترل و و […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرگزاری تسنیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیت خود آورده است:

امشب برخی مراکز داده کشور با حمله سایبری مواجه شده اند. تعدادی از مسیر یابهای کوچک به تنظیمات کارخانه‌ای تغییر یافته‌اند . مرکز ماهر با یاری رساندن به این مراکز داده حمله را کنترل و و در حال اصلاح شبکه های آنان و برگردادندن وضعیت به حالت طبیعی است.

تلاش‌ها برای نا امن جلوه دادن ها یک فرصت برای اصلاح اشکال‌هاست.

آذری جهرمی در دومین توئیت خود دامنه این حملات را فراتر از ایران اعلام کرده و ادامه داده است: منشا حملات در دست بررسی است.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی حمله سایبری حمله ی سایبری داده

تاريخ : شنبه 18 فروردين 1397 | 17:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

کالاهای مورد استفاده نمایندگان، ایرانی است یا خارجی؟

پایگاه خبری علت :با توجه به اینکه سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است، اکثر نمایندگان بر این باورند که عملکرد مسئولان و میزان استفاده آن‌ها از کالای ایرانی در حمایت مردم از کالاهای ساخت داخل کشور موثر است. مردم به مسئولین نگاه می‌کنند و می‌سنجند که […]

پایگاه خبری علت :با توجه به اینکه سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است، اکثر نمایندگان بر این باورند که عملکرد مسئولان و میزان استفاده آن‌ها از کالای ایرانی در حمایت مردم از کالاهای ساخت داخل کشور موثر است. مردم به مسئولین نگاه می‌کنند و می‌سنجند که چه میزان آن‌ها به استفاده از کالای ایرانی پایبند هستند و در جهت عملی کردن شعار سال گام بر می دارند.

ایسنا در گفت‌وگو با تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درباره میزان استفاده آنها از کالاهای ایرانی پرسید، که نمایندگان پاسخ‌های جالبی دادند. مشروح این گفت‌وگوها در زیر می‌آید.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینمایندگان مجلس ملتخانه ی ملت کالای ایرانی حمایت

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 18 فروردين 1397 | 17:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سقوط هواپیمای ترکیه ای در شهرکرد/ اعزام ۷ تیم جستجو و ارزیاب به محل حادثه/ همه سرنشینان هواپیما کشته شدند + عکس

پایگاه خبری علت : شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: در پی سقوط یک فروند هواپیمای ترکیه ای در شهر کرد، ۷ تیم جستجو و ارزیاب به محل حادثه اعزام شده اند. وی افزود: محل سقوط نامشخص و در کوهستان های اطراف شهرکرد عنوان […]

پایگاه خبری علت : شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: در پی سقوط یک فروند هواپیمای ترکیه ای در شهر کرد، ۷ تیم جستجو و ارزیاب به محل حادثه اعزام شده اند.

وی افزود: محل سقوط نامشخص و در کوهستان های اطراف شهرکرد عنوان شده است.

فتحی با اشاره به صعب العبور بودن مسیر حادثه، گفت: ۳ نیز از خوزستان برای کمک رسانی به محل حادثه اعزام شده است.

وی افزود: با توجه به بارندگی شدید، احتمال می رود، تیم امدادرسان، حدود یک ساعت دیگر در محل حادثه حاضر شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از آسمان ایران از صفحه رادار خارج شد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی این خبر را تایید و اعلام کرد که این جت در حوالی شهرکرد سقوط کرده است.

اعزام ۵ دستگاه آمبولانس به محل حادثه

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در پی سقوط یک فروند هواپیمای ترکیه‌ای ۵ دستگاه آمبولانس به شهرستان کیار اعزام شده است.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسقوط هواپیما هواپیما ترکیه ای شهر کرد تسلیت

تاريخ : شنبه 21 اسفند 1397 | 16:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

موافقت رهبرانقلاب با کناره‌گیری آیت الله جنتی از امامت جمعه تهران

به گزارش  پایگاه خبری علت  به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت­‌الله احمد جنتی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت الله خامنه‌ای در طول این مدت، درخواست کناره‌گیری از امامت جمعه تهران را […]

به گزارش  پایگاه خبری علت  به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت­‌الله احمد جنتی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت الله خامنه‌ای در طول این مدت، درخواست کناره‌گیری از امامت جمعه تهران را مطرح کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی با این درخواست موافقت کردند.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی رهبر معظمجنتیامامت جمعهنیروی جوان

تاريخ : شنبه 21 اسفند 1397 | 16:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

دستورالعمل شهردار تهران؛ واحدهای شهرداری تهران ملزم به حمایت از کالای ایرانی شدند

شهردار تهران با صدور نخستین دستورالعمل خود در سال جدید با اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، واحدهای شهرداری را ملزم به حمایت از محصولات تولید داخل کرد.  به گزارش خبرگزاری مهر، در دستورالعمل دکتر محمدعلی نجفی خطاب به معاونان، مشاوران، شهرداران مناطق، مدیران کل و مدیران عامل سازمان ها و شرکت […]

شهردار تهران با صدور نخستین دستورالعمل خود در سال جدید با اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، واحدهای شهرداری را ملزم به حمایت از محصولات تولید داخل کرد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، در دستورالعمل دکتر محمدعلی نجفی خطاب به معاونان، مشاوران، شهرداران مناطق، مدیران کل و مدیران عامل سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران، بخشنامه ١١ دی ٩۶ مدیریت شهری مبنی بر «مدیریت هزینه ها در شهرداری تهران» که در آن بر استفاده و خرید تجهیزات و ملزومات با کیفیت تولید داخل و اجتناب از خرید محصولات خارجی تاکید شده بود، مورد استناد قرار گرفته است.

در دستورالعمل صادره از سوی دکتر نجفی آمده است: با عنایت به نام گذاری سال ١٣٩٧ از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» و تاکید معظم له بر نقش و وظیفه آحاد مردم و مسئولان در حمایت از کالای ایرانی، ضمن تاکید مؤکد بر بخشنامه مذکور، تمامی واحدهای تابعه ملزم به رعایت کامل مفاد آن هستند.

شهردار تهران در دستورالعمل ابلاغی خویش تاکید کرده است: بدیهی است حمایت از کالای ایرانی و خودداری از خرید محصولات خارجی به عنوان وظیفه مسئولان مربوطه قلمداد خواهد شد و صرفاً مواردی که محصول تولید داخل با کیفیت مشابه موجود نباشد و برای ارائه خدمت به شهروندان، چاره ای جز استفاده از محصول خارجی وجود نداشته باشد، از این دستورالعمل مستثنی خواهند بود.


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدکتر نجفیکالای ایرانیحمایتشهرداریکالای ایرانیتولید داخلی

تاريخ : شنبه 18 فروردين 1397 | 16:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
هشدار! طوفان در راه تهران است

پایگاه خبری علت : سازمان هواشناسی و اورژانس تهران در خصوص وقوع طوفان و افتادن اجسام طی روز جاری به شهروندان هشدار داد. به گزارش مهر، سازمان هواشناسی اعلام کرد که در روز شنبه وزش باد شدید لحظه ای در شمال پایتخت رخ خواهد داد و به همین خاطر به شهروندان توصیه شده تا در […]

سازمان هواشناسی و اورژانس تهران در خصوص وقوع طوفان و افتادن اجسام طی روز جاری به شهروندان هشدار داد.

به گزارش مهر، سازمان هواشناسی اعلام کرد که در روز شنبه وزش باد شدید لحظه ای در شمال پایتخت رخ خواهد داد و به همین خاطر به شهروندان توصیه شده تا در صورت رخداد صاعقه یا طوفان موارد زیر را در نظر بگیرند.

اگر در حال رانندگی یا سرنشین خودرو هستید بهتر است در خودرو بمانید و پیاده نشوید.
از گاردریلهای فلزی کنار جاده‌ها فاصله گرفته و در نزدیکی آنها قرار نگیرید
از پناه گرفتن در زیر درختان خودداری نموده و همچنین از اجسام فلزی بلند مانند دکلهای انتقال نیرو قرار فاصله کافی داشته باشید.
در نقاط مرتفع و بلندی‌ها توقف نکنید.

همچنین رضا معتمدی، معاون عملیات اورژانس تهران در گفت و گو با میزان، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش نزولات جوی و وزش شدید باد در تهران، اورژانس تهران پایگاه ها و مرکز دیسپیج خود را به خالت آماده باش درآورده تا در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی امدادرسانی کند. وی ادامه داد: افرادی که در حال بازگشت در جاده هستند، از توقف در مکان های حادثه خیز و کنار جاده ها که ارتفاع دارد خودداری کنند. معتمدی افزود: شهروندان در هنگام وزش شدید باد در مکانی مسقف حاضر شوند و از تردد زیر چراغ برق، ساختمان های نیمه ساز، درختان کهنسال و کنار خودروها خودداری کنند. همچنین از تردد در کنار رودخانه ها، صخره ها، مسیل ها و پل های عابر و تابلوهای تبلیعاتی خودداری شود. معاون عملیات اورژانس تهران تاکید کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه بلافاصله با ۱۱۵ یا ۱۲۵ تماس گرفته شود تا نیروهای امدادی به کمک شهروندان بیایند.

صمیم روزبهانی، سخنگوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز با بیان اینکه از ستادهای بحران مناطق خواسته ایم تا نسبت به وضعیت ایمنی مناطق خود بررسی های لازم را انجام دهند، گفت: هرچند سازمان هواشناسی در خصوص وقوع طوفان برای امروز اخطاریه جدی صادر نکرده و صرفاً اعلام کرده که باد موقت با سرعت حداکثر ۱۵ متر بر ثانیه معادل ۶۰ کیلومتر بر ساعت روی خواهد داد؛ اما با توجه به سوابقی که از سالیان گذشته در مورد وقوع طوفانهای ناگهانی در فصل بهار وجود داشته لازم است شهروندان نیز آمادگی لازم را داشته باشند.

حسین الماسی، مدیرکل بحران استان تهران نیز در گفت وگو با ایسنا دراین باره گفت: سازمان هواشناسی در این خصوص پیش بینی هایی داشته و ما از دو روز قبل و امروز هشدارهای لازم را به شهرستان های استان تهران همچون اسلامشهر، رباط کریم، پرند، نسیم شهر، بهارستان، ورامین، دماوند، رودهن، بومهن، فیروزکوه، پردیس و… ارائه داده و از آنان خواسته ایم تا آمادگی خود را حفظ کنند.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبادوزش بادطوفانتهرانشمال تهرانبحرانپیش بینی

تاريخ : شنبه 18 فروردين 1397 | 16:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
ساعت 8 و 9 دقیقه صبح امروز، پاساژ فردوسی واقع در کوچه برلن دچار آتش سوزی شد . این پاساژ دارای بیش از 250 باب مغازه بود و آتش نشان ها ضمن خارج کردن کارگران اقدام به اطفا حریق کردند.
 

موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپاساژ فردوسیاتش سوزیبازارعکس

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 20:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 كتابِ «چکیده ای از اندیشه های بنیادین اسلامی» کتابی موجز و گويا از اندیشه های بنیادین اسلامی است . این کتاب می تواند برای علاقه مندان به مطالعه ی مباحث بنیادین اسلامی خصوصا کسانی که فرصت مطالعه کتاب های تخصصی و تفصیلی را ندارند مفید باشد.
معرفی کتاب؛

چکیده ای گویا از«اندیشه های بنیادین اسلامی» از زبان مطهریِ زمان + مطالعه آنلاین

كتابِ «چکیده ای از اندیشه های بنیادین اسلامی» کتابی موجز و گويا از اندیشه های بنیادین اسلامی است . این کتاب می تواند برای علاقه مندان به مطالعه ی مباحث بنیادین اسلامی خصوصا کسانی که فرصت مطالعه کتاب های تخصصی و تفصیلی را ندارند مفید باشد.

گروه معارف - رجانیوز: مطالعه و تحصیل علم، از جمله مسائلی است که در سخنان پیشوایان دین واجب و ضروری شمرده شده است. خصوصا بینش و بصیرت مبتنی بر علوم غنی دینی در عصر امروز که عصر جنگ تمدن ها است ضروری تر شمرده می شود. تحصیل علوم دینی و علوم دیگری که مبتنی بر علوم دینی بنا شده باشد برای سعادت فردی و اجتماعی هر فرد، امر بسیار مهمی تلقی می شود.اما پایین بودن سرانه مطالعه در کشور ایجاد نگرانی می کند چرا که حذف کتاب و مطالعه  از فعالیت های روزمره ، خصوصا حذف مطالعه مبانی اعتقادی که بنا است تمامی امور بر آن مبنا ساخته، سنجیده و مورد توجه قرار بگیرد؛ تکمیل پروژه تهاجم فرهنگی است. 

 

در این راستا به معرفی یک کتاب بسیار مفید با نام «چکیده ای از اندیشه های بنیادین اسلامی» از علامه مصباح یزدی می پردازیم: 

 

این كتاب برگرفته از مجموعه سخنرانى هاى آیت الله مصباح یزدی در كشور لبنان است كه به زبان عربى ايراد شده و به قلم آقاى حسين على عربى به فارسى ترجمه و به دست آقاى محمدمهدى نادرى قمى به صورت كتاب تدوين يافته است. انتشارات مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى(ره) اين كتاب را در بهار 1380 با شمارگان 3000 نسخه به طبع رسانده است.

 

اين سخنرانى ها در مهرماه 1378 در لبنان و در جمع گروهى از فرهيختگان ايراد گرديده و حاوى گزيده اى از مباحث هستى شناسى، معرفت شناسى، انسان شناسى، فلسفه حقوق، فلسفه اخلاق و فلسفه سياست است، كه بنيادهاى معارف اسلامى را تشكيل مى دهند. تفصيل اين مباحث شش گانه در مجموعه اى با نام سلسله دروس انديشه هاى بنيادين اسلامى، به سعى شاگردان استاد در مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى(رحمه الله) نگاشته است، و انتشارات مؤسسه چاپ و نشر آن را بر عهده گرفته است.

 

البته چند سخنرانى متفرقه نيز در مجامع عمومى لبنان ايراد شده كه به ضميمه سخنرانى هاى فوق در كتاب آمده است. با اين ترتيب سخنرانى هاى مندرج در كتاب به صورت پانزده گفتار تدوين شده كه يازده گفتار آن، سخنرانى هاى استاد در مورد انديشه هاى بنيادين اسلام است و چهار گفتار برگرفته از سخنرانى هاى ايشان در مجامع عمومى مردم مى باشد. عناوين اين گفتارها از قرار ذيل است:

 

گفتار نخست: نقش اساسى برخى معارف در تكامل انسان;

 

گفتار دوم: مرورى بر برخى مبانى معرفت شناسى;

 

در بخشی از این گفتار به مسئله مهم عقل و معرفت یقینی، وحی و الهام، تطابق و تعارض حکم عقل و شرع پرداخته شده است. 

 

گفتار سوم: معرفت دينى و پلوراليسم;

 

قبض و بسط معرفت دینی، قرائت های مختلف از دین و نقد آن، دیدگاه های پوزیتیویستی تنها بخشی از مسائل مهم مطرح شده در این بخش است. 

 

گفتار چهارم: اعتبارى يا حقيقى بودن ارزش هاى اخلاقى;

 

گفتار پنجم: عقل و دين;

 

در این بخش تعریف دین و رابطه بین عقل و دین هم بررسی شده است. 

 

گفتار ششم: كمال نهايى انسان و موانع آن;

 

گفتار هفتم: افراط و تفريط ها در تعيين مسير كمال انسان;

 

گفتار هشتم: تأملى در ارزش اخلاقى و ارزش حقوقى;

 

گفتارنهم: مقايسه اى ميان برخى مبانى فكرى اسلام و غرب;

 

تقسیم فرهنگ به الهی و الحادی و بررسی تفاوت دو دیدگاه در نگاه به انسان، ارزش ها، هستی و ... در این بخش مورد مداقه قرار گرفته است. 

 

گفتار دهم: نظام سياسى و حكومت از منظر اسلام و غرب;

 

بررسی دیدگاه های سیاسی اسلام و غرب و تبیین نظریه ولایت فقیه بخشی از مباحث این بخش است. 

 

گفتار يازدهم: چكيده ده گفتار پيشين.

 

عناوين گفتارهاى ضميمه از اين قرار است:

 

گفتار دوازدهم: نعمت انقلاب اسلامى و وظيفه شكرگزارى;

گفتار سيزدهم: دو پرسش در باب سكولاريسم و ثبات و تغيّر در دين;

گفتار چهاردهم: چند تفاوت اساسى فرهنگ اسلام و غرب;

گفتار پانزدهم: جهاد فرهنگى.

 

مطالعه اين كتاب موجز و گويا به كسانى كه علاقه مند آشنايى با انديشه هاى بنيادين اسلامى هستند، ولى فرصت كافى براى مطالعه كتاب هاى تخصصى و مفصل در اين زمينه را ندارند، توصيه مى شود.

 

- مطالعه آنلاین کتابِ «چکیده ای از اندیشه های بنیادین اسلامی» با کلیک بر قسمت آبی رنگ.


موضوعات مرتبط: علمیاجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاندیشه های بنیادین اسلامیمطهریکتابمطالعهآنلاین

تاريخ : دو شنبه 19 دی 1396 | 20:44 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

با کمی بررسی به این خواهیم رسید که ناقدان اهل بیت(ع) یا جاهل به مقام اهل بیت(ع) و عصمت آنها بوده اند یا اهل غرض ورزی و تخریب و دشمنی بوده­‌اند. که البته معصومین(ع) با رحمت خود بیشتر طریق اقناع، پاسخگویی و هدایت فرد را اتخاذ می کردند و البته گاهاً هم درصورتی که نقد فرد مغرضانه و مخربانه بوده است، آنان را با پاسخ قاطع روبرو کرده‌اند.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: جوازنقد معصومنقد معصومروحانی

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 20:39 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به غرق شدن کشتی نفت کش سانچی در آب های چین از مسئولان ذی ربط در رسیدگی فوری به آتش سوزی و نجات ملوانان انتقاد کرد و گفت: از دستگاه دپیلماسی تحرک ویژه ای ندیدم. بهتر بود بالاخره وزیر امور خارجه تحرکات بیشتری انجام می داد. باید دستگاه دیپلماسی تحرکی بیشتری انجام می داد اما  ارزیابی ما خیلی  مثبت نبود.
 
 
به گزارش فارس سید حسین نقوی حسینی افزود: در کلان قضیه انتظار اولیه این بود که چون کشتی نفتکش مربوط به حوزه کشتیرانی و بنادر ایران بود، حوزه کشتیرانی و بنادر نیز زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است بهتر بود وزیر راه و شهرسازی به محل اعزام می شد و از نزدیک وضعیت را بررسی می کرد که مسئول مستقیم این حادثه به عنوان نماینده رییس جمهوری به محل اعزام نشد.
 
نقوی حسینی با بیان اینکه همچنین چون نفتکش در حوزه وزارت نفت قرار دارد انتظار می رفت که وزیر نفت هم به محل می رفت در حالی که هیچ کدام از این دو وزیر را ندیدم تحرکی یا حضوری یا فعالیتی در این زمینه انجام دهند. باید حداقل یکی از این دو تا نماینده رییس جمهوری باید به محل حادثه می رفتند.
 
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: تصادف در نوع خودش از موارد نادر در آب ها و دریاهاست. از لحظه تصادف صورت گرفته تلاش های بسیاری زیادی انجام شد که بالاخره به شکلی به خدمه ملوانان ها و کارشناسان و متخصصین که در این کشتی هستند دسترسی پیدا بشود.
 
نقوی حسینی خاطر نشان کرد: چون آنها برای ما ملت ما  مهم بودند، اگرچه خیلی از کارشناسان همان موقع  می گفتند این نوع برخورد امکان ندارد کسی زنده باشد امکان ندارد کسی در قید حیات باشد ولی برای ما این نظرات مهم نبود برای ما دسترسی به آنها مهم بود.
 
وی تاکید کرد:  تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفت از کشورهای مختلف به همکاری دعوت شد. چین و ژاپن و خود کشور ما تلاش های زیادی کردند نوع تصادف نوع کشتی نوع سوختی که در کشتی بود اجازه نداد تلاش ها به ثمر برسد و باعث تاسف شد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از این که رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی ماموریت داد، بلافاصه نایب رییس کمیسیون به منطقه اعزام تا موضوع را بررسی کند و ابعاد مختلف آن را در بیاورد تا ببینیم که اصلا تصادف چه بوده، با چه کشتی تصادف شده، آن کشتی چه شده، برای آن چه اتفاقی افتاده است؟
 
نقوی حسینی گفت: چون خبرهایی از آن کشتی نداریم و نیز تلاش هایی که در این زمینه گرفته چگونه بوده چه کسانی تلاش کردند کدام کشورها تلاش کردند، آیا کم کاری بوده است، توجهی بوده یا نه همکاری ها قوی بوده این ها را ارزیابی کنیم، در نهایت وضعیت جان باختگان مشخص بشود، تکلیف اجساد آنها روشن و شناسایی بشود و این اقدامات صورت بگیرد ان شاءالله نماینده کمیسیون از این سفر برگردد گزارشی که تهیه کرده به جزییاتش صحبت می کنیم.
 
نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن طعمه حریق شد. 
 
کشتی فله‌بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان جه جیانگ چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان گوانگ دونگ در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش سانچی با مالکیت شرکت برایت از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد. 
 
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد که 32 سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و دو تن بنگلادشی همگی جان خود را از دست دادند و کشتی نفت کش سانچی روز گذشته در حال سوختن غرق شد.

موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسانچیدیپلماسینقوی

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 20:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

کاربران فضای مجازی با هشتک‌هایی همچون #نفتکش_سانچی، #شهدای_نفتکش، #سانچی

و #دریانوردان، با خانواده حادثه دیدگان نفتکش سانچی ابراز همدردی کردند.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسانچیکشتیهنرمندانسوگعزیز از دست رفته

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
جزئیات پرداخت سود ۱۵۰هزار تومانی سهام عدالت در ۳ فاز؛ عیدی خصوصی‌سازی در راه است

  به نقل از خبرگزاری تسنیم، پوری حسینی با تاکید بر واریز قطعی سود سهام عدالت­ افزود: ۱۲۰۰ میلیارد تومان از سود سهامداران را­ تا به حال ­سازمان خصوصی سازی دریافت­ کرده است­­ که در مرحله­ نخست­­­ با دستور رئیس جمهور از امروز به حساب مشمولین واریز می‌شود. وی گفت:­ مبلغ آن برای […]

به گزارش  پایگاه خبری علت  به نقل از خبرگزاری تسنیم، پوری حسینی با تاکید بر واریز قطعی سود سهام عدالت­ افزود: ۱۲۰۰ میلیارد تومان از سود سهامداران را­ تا به حال ­سازمان خصوصی سازی دریافت­ کرده است­­ که در مرحله­ نخست­­­ با دستور رئیس جمهور از امروز به حساب مشمولین واریز می‌شود.
وی گفت:­ مبلغ آن برای کسانی که آورده یکی میلیونی کامل دارند، یعنی آن‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و کسانی که ۴۷۰ هزار تومان مابقی را واریز کرده اند؛ ۱۵۰ هزار تومان سود سال ۹۶ بصورت کامل واریز می‌شود و برای بقیه نسبتی از آورده‌ای که داشته اند واریز خواهد شد.

پوری حسینی گفت: البته این مرحله نخست­­ِ واریز سود سهام عدالت خواهد بود که با توجه به ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود دریافت شده از شرکت‌ها امکان پرداخت ۵۰ هزار تومان از ۱۵۰ هزار تومان سود سهامداران یک میلیونی را به سازمان خصوصی سازی می‌دهد.
وی­ افزود: سعی سازمان خصوصی سازی این است که الباقی مبلغ سود را قبل از عید واریز کند که این بستگی به دریافت سود از شرکت‌های سرمایه پذیر دارد. اگر تا پایان سال سازمان خصوصی سازی نتوانست­ همه ­سود را از شرکت‌ها دریافت کند مرحله سوم و نهایی پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۶، اوایل سال ۹۷ واریز خواهد شد.


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسودسهامسهام عدالتخصوصی سازی

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
چگونه نفتکش سانچی غرق شد؟

پایگاه خبری علت : یک کارشناس‌مسؤل هلال احمر به ابعاد چگونگی امدادرسانی در دریاها در پی حادثه نفتکش سانچی و جانباختن سرنشینان آن پرداخت. حادثه کشتی سانچی، حادثه تصادف دو کشتی در آب‌های چین بود. در مورخه شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۹۶ (۶ ژانویه ۲۰۱۸) نفتکش ایرانی سانچی که از عسلویه حرکت کرده بود و […]

پایگاه خبری علت : یک کارشناس‌مسؤل هلال احمر به ابعاد چگونگی امدادرسانی در دریاها در پی حادثه نفتکش سانچی و جانباختن سرنشینان آن پرداخت.
حادثه کشتی سانچی، حادثه تصادف دو کشتی در آب‌های چین بود. در مورخه شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۹۶ (۶ ژانویه ۲۰۱۸) نفتکش ایرانی سانچی که از عسلویه حرکت کرده بود و قرار بود برای تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود، در راه با یک کشتی باری چینی با بار لوبیا در سواحل چین برخورد کرد.
محموله نفتکش سانچی نفت فوق سبک با درجه اشتعال بسیار بالا بود که این موجب آتش‌سوزی سریع کشتی شد. بر اثر برخورد این نفتکش با یک کشتی باربری در سواحل شرقی چین ۳۰ ایرانی و دو تبعه بنگلادشی ناپدید شدند که بعد از چند روز جستجو جسد ۳ نفر از ایرانیان مفقود در این حادثه پیدا شد. نفتکش سانچی حامل ۱۳۶ هزار تُن نفت خام و میعانات سبک نفتی بود. طول این نفتکش ۲۷۴ متر بود و با پرچم پاناما بر روی دریا تردد می‌کرد.
پس از این حادثه رئیس‌جمهور دستور تشکیل کمیتهٔ ویژهٔ رسیدگی حادثهٔ نفتکش سانچی را صادر کرد و ریاست آن به عهده علی ربیعی – وزیر کار قرار گرفت و او برای پیگیری وضعیت این کشتی به چین سفر کرد. گروهی از تکاوران نیروی دریایی ارتش ایران نیز به محل حادثه اعزام شدند. روز بعد از حادثه، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا یک فروند هواپیمای گشت دریایی بوئینگ پی ۸ را به محل حادثه فرستاد که مساحت بیش از ۱۲٫۳۰۰ کیلومتر مربع حول کشتی را برای یافتن ملوانان جستجو کرد.
در روز یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ (۱۴ژانویه ۲۰۱۸) ساعت ۱۵ به وقت چین (۱۰:۳۰ صبح به وقت ایران) تیم جستجوی بندر شانگهای چین اعلام کرد که کشتی سانچی بطور کامل غرق شد، به گفته رئیس سازمان دریانوردی شانگهای؛ نظر کارشناسان چینی بر درگذشت تمام خدمه بر اثر انفجار اولیه بوده است اما ایران خواستار تداوم عملیات تا یافتن اجساد کارکنان نفتکش بود.

چگونگی امدادرسانی در دریاها
در این رابطه مهراب شریفی سده – کارشناس ارشد امداد و مدیرکل آموزش تخصصی و ضمن خدمت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره چگونگی امدادرسانی به کشتی سانچی توضیح داد: عملیات جستجو و نجات در دریا یک کار کاملاً تخصصی است، در برخی از کشورها این تیم‌ها در گارد دریایی سازماندهی شده و افراد نظامی هستند ولی در برخی کشورهای دیگر نیز این تیم‌ها در بخش مدیریت بحران سازماندهی می‌شوند.
مدیرکل آموزش تخصصی و ضمن خدمت هلال احمر ادامه داد: در خصوص این کشتی با توجه به ترکیب دور، مواد خطرناک، حرارت بالا و آتش سوزی گسترده و همراه با انفجار احتمال زنده بودن کارکنان کشتی بسیار کم بود.
وی با تاکید مجدد بر اینکه هر دو نوع امدادرسانی تیم سیویل (مهندسی) و نظامی را در دنیا در زمینه امدادرسانی دریا مطرح است، عنوان کرد: بنابراین ترکیبی از مهارت‌های عملیات در ارتفاع، مواد خطرناک، تکنیک‌های نجات در محیط های خطرناک برای این تیم‌ها ضرورت دارد.

پیچیدگی حقوقی و بیمه‌ای در نتیجه تحریم‌های آمریکا
این نفت کش توسط شرکت Steamship Insurance Management Services در لندن بیمه شده‌است. ۳۰ درصد محموله نفتی شرکت توسط شرکت بیمه ایرانی و ۷۰ درصد آن توسط ۱۱ شرکت بیمه بین المللی به رهبری شرکت بیمه نروژی Skuld بیمه شده‌است. به دلیل مسائلی نظیر نگرانی برخی بانک‌ها از تعاملات مالی با ایران در نتیجه تحریم‌های بانکی، وجود عناصر گوناگون در حادثه نظیر خود کشتی، محموله نفتی، افراد کشته شده و چند ملیتی بودن آن‌ها و نیز مسائل زیست‌محیطی مرتبط، پرداخت خسارات توسط شرکت‌های بیمه‌کننده در عمل با پیچیدگی بسیار زیاد روبه‌رو خواهد بود. به گفته سخنگوی کمیته اضطرار نفت‌کش سانچی، استفاده از پرچم پاناما ربطی به تحریم‌ها نداشته و به دلایل مارکتینگ انجام شده است.

تسنیم/


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکشتیرانیفاجعهآتیش سوزی سانچی نفتکشایرانایرانی

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
آغاز پیش فروش فیلم «محمدرسول‌الله» در شبکه نمایش خانگی/ توزیع رسمی از ۲۰ دی ماه

 به نقل از  خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، پیش فروش نسخه اینترنتی این فیلم سینمایی در حال حاضر آغاز شده و کلمه عبور ویژه دانلود صبح روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. این فیلم با کیفیت‌های مختلف از جمله بلوری نیز قابل دسترس برای مخاطبان […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، پیش فروش نسخه اینترنتی این فیلم سینمایی در حال حاضر آغاز شده و کلمه عبور ویژه دانلود صبح روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این فیلم با کیفیت‌های مختلف از جمله بلوری نیز قابل دسترس برای مخاطبان است و علاقه‌مندان از این لینکمی‌توانند ثبت نام کنند.

قیمت DVD این فیلم ۱۰,۰۰۰ تومان یعنی دو برابر قیمت DVD سایر فیلم ها عرضه می‌شود. به همین دلیل فروش اینترنتی این فیلم نسبت به سایر فیلم‌ها قیمت بالاتری دارد و به قیمت ۸ هزار تومان عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد این افزایش قیمت به دلیل طولانی‌تر بودن زمان این فیلم نسبت به سایر آثار توزیع شده، باشد.

فیلم «محمد رسول الله» در کشورهای مختلف از جمله ترکیه، آذربایجان، عراق ، روسیه و… به نمایش درآمد و با اقبال مواجه شد توسط موسسه نورتابان تولید شده و برای این فیلم که ۱۷۸ دقیقه آماده شده پشت صحنه نیز تدارک دیده شده است.

فیلم سینمایی «محمد رسول الله» داستان کودکی پیامبر اسلام است اما قصه از روزهای آخر شعب ابوطالب آغاز می‌شود و به  قبل از تولد تا مقطع ۱۲ سالگی پیامبر اکرم (ص) توجه دارد.

در این فیلم علیرضا شجاع نوری در نقش عبدالمطلب، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب، ساره بیات در نقش حلیمه سعدیه، مینا ساداتی در نقش آمنه بنت وهب، محسن تنابنده در نقش ساموئل یهودی، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی‌ور در نقش ام جمیل، حمیدرضا تاج دولت در نقش حمزه، صادق هاتفی در نقش بحیرا ، محمد عسگری در نقش ابولهب، هدایت هاشمی در نقش حناطه، نگار عابدی در نقش همسر حناطه، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش فاطمه بنت اسد، جعفر قاسمی در نقش حارث شوهر حلیمه به ایفای نقش پرداختند.


موضوعات مرتبط: اجتماعیفرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمحمد رسول اللهنمایش خانگیفیلم

تاريخ : دو شنبه 19 دی 1396 | 12:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم قرعه کشی زمان نمایش فیلم‌های شی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر در کاخ جشنواره، صبح امروز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. این اولین بار است که زمان نمایش فیلم‌ها در کاخ جشنواره قرعه کشی می‌شوند. ابراهیم داروغه زاده در […]

به نقل از  خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم قرعه کشی زمان نمایش فیلم‌های شی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر در کاخ جشنواره، صبح امروز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

این اولین بار است که زمان نمایش فیلم‌ها در کاخ جشنواره قرعه کشی می‌شوند.

ابراهیم داروغه زاده در ابتدای این مراسم گفت: این اولین بار است که نمایش فیلم های جشنواره فجر در کاخ جشنواره فیلم فجر قرعه کشی می شود که این موضوع، اتفاق مبارکی است. پیش از این گفته شد اما بار دیگر بر خود واجب می دانم که بگویم همه فیلم هایی که به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارسال شده اند فیلم های خوبی بودند؛ این ۲۲ فیلم به عنوان برگزیده برای حضور در جشنواره فیلم فجر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که جشنواره فجر خوبی را پشت سر بگذاریم تا در سال آینده سینمای مناسب تری را برای مخاطبان داشته باشیم.

برنامه قرعه‌کشی با مشارکت اصحاب رسانه و عوامل فیلمهای جشنواره ادامه پیدا کرد که نتیجه قرعه کشی به شرح زیر است:

جمعه ۱۳ بهمن‌ماه:«کامیون»؛ساعت۱۴، «جاده قدیم»؛ ساعت ۱۷،«فیلمشاه»؛ ساعت ۲۰

شنبه ۱۴ بهمن‌ماه:«شعله ور»؛ ساعت ۱۴، «بمب»؛ ساعت۱۷ ، «مجموعه فیلم های کوتاه»؛ساعت ۲۰

یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه:«چهارراه استامبول»؛ساعت ۱۴، «بانوی قدس ایران»؛ ساعت ۱۷، «لاتاری»؛ساعت ۲۰

دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه:«امیر»؛ساعت ۱۴، «خجالت نکش»؛ساعت ۱۷، «به وقت شام»؛ ساعت ۲۰

سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه:«مغزهای کوچک زنگ زده»؛ ساعت ۱۴،«امپراطور جهنم»؛ ساعت ۱۷، «عرق سرد»؛ ساعت۲۰

چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه: «سرو زیر آب»؛ ساعت ۱۴، «تنگه ابوقریب»؛ ساعت ۱۷، «اتاق تاریک»؛ ساعت ۲۰

پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ماه:«جشن دلتنگی»؛ ساعت ۱۴، «هایلایت»؛ ساعت ۱۷،«ماهورا»؛ ساعت ۲۰

جمعه ۲۰ بهمن‌ماه:«مصادره»؛ ساعت ۱۴،«سوءتفاهم»؛ساعت ۱۷، «دارکوب»؛ساعت ۲۰

شنبه ۲۱ بهمن‌ماه:«کارکثیف»؛ ساعت ۱۴، «زنانی با گوشواره های باروتی»؛ ساعت ۱۷

انتهای پیام/


موضوعات مرتبط: اجتماعیفرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفرهنگ هنرفیلمجشنوارهفیلم فجر

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی حادثه تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، متن پیام رهبر معظم انقلاب سلامی به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

حادثه‌ی تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش بر اثر آتش‌سوزی و غرق را، که حقاً مصیبت‌بار و تأثرانگیز است به خانواده‌های عزادار و بازماندگان آن عزیزان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و تسلی و آرامش دلهای غمگین آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. آن عزیزان در راه انجام وظیفه و خدمت به کشورِ خود جان باخته‌اند و این افتخار بزرگی است که شاید بتواند سنگینی بار این غم را کاهش دهد و دلهای مصیبت‌دیدگان را آرامش بخشد. از خداوند متعال رحمت و مغفرت بر آنان و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت میکنم.

سید علی خامنه‌ای


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرهبرانقلابسانچیکشتینفت کش

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:23 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
پرداخت وام ۱۵میلیون تومانی ازدواج از فردا

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرگزاری تسنیم، مسعود کرباسیان پس از بازدید رئیس جمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تخصیص وام ۱۰۰ میلیون ریالی وام ازدواج برای ۵۵۰ هزار نفر از طریق بانکهای دولتی در  چند ماه اخیر گفت: بنا به دستور امروز رئیس جمهور این مبلغ به سقف ۱۵۰ […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرگزاری تسنیم، مسعود کرباسیان پس از بازدید رئیس جمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تخصیص وام ۱۰۰ میلیون ریالی وام ازدواج برای ۵۵۰ هزار نفر از طریق بانکهای دولتی در  چند ماه اخیر گفت: بنا به دستور امروز رئیس جمهور این مبلغ به سقف ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی تصریح کرد: شرایط و مقررات تخصیص وام تغییر نمی کند ولی با مصوبه امروز که به‌منزله ابلاغ اجرایی است بانکها مکلف به پرداخت وام به‌مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال هستند.


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیوامجوانانازدواج15 میلیوناقتصادازدواج

تاريخ : دو شنبه 19 دی 1396 | 7:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
درآمد تلگرام از کجاست؟

پایگاه  خبری علت : درآمد تلگرام از کجاست؟ این سوالی است که از ما بسیار پرسیده شده است و شاید برای شما هم جالب باشد بدانید این پیام رسان محبوب از چه طریقی درآمد کسب می‌کند. درباره درآمد این شرکت حرف‌های بسیاری به گوش می‌رسد از قبیل اینکه برخی دولت‌ها به این کمپانی پول می‌دهند […]

پایگاه  خبری علت : درآمد تلگرام از کجاست؟ این سوالی است که از ما بسیار پرسیده شده است و شاید برای شما هم جالب باشد بدانید این پیام رسان محبوب از چه طریقی درآمد کسب می‌کند.
درباره درآمد این شرکت حرف‌های بسیاری به گوش می‌رسد از قبیل اینکه برخی دولت‌ها به این کمپانی پول می‌دهند و آن را حمایت مالی می‌کنند. اما چیزی که به‌صورت رسمی گفته می‌شود و مدیرعامل این شبکه اجتماعی ادعا می‌کند این است که تلگرام هیچ منبع درآمدی ندارد و نخواهد داشت، هرگز تبلیغات نگرفته و نخواهد گرفته، سرمایه گذار هم ندارد و نخواهد داشت و هرگز به هیچ قیمتی فروخته نخواهد شد!
این عین سخنان پاول دورف مدیرعامل تلگرام است. او همچنین گفته‌است از شرکت‌های مختلف پیشنهادهای فراوانی داشته است. پاول دورف می‌گوید چند شرکت و شخص که نام آنها را فاش نمی‌کند از سیلیکون‌ولی و… به او پیشنهادهایی بین ۳ تا ۵ میلیارد دلار برای خرید تلگرام داده‌اند اما او همه آنها را رد کرده است و از این پس هم تصمیم دارد همین کار را انجام دهد. زمانی که از پاول دورف سوال شده که هزینه‌های تلگرام را چگونه تامین می‌کند او در پاسخ ادعا کرده‌است که این هزینه‌ها با سخاوت مردم و Donate (کمک‌های بلا عوض) تامین می‌شود و تلگرام درحال حاضر به اندازه کافی پول دارد و اگر نیاز به پول داشته باشد اعلام می‌کند.

دنیای اقتصاد/


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپاول دورفتلگرامدرامداقتصاد

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

لیلا بلوکات  یکی از بازیگران زن ایرانی با انتشار تکذیبیه‌ای درباره فایل صوتی منتسب به او درخصوص پیش بینی زلزله تهران در فضای مجازی تهدید کرد که عامل این مسئله را پیدا کرده و به پلیس فتا معرفی می‌کند.

 http://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2014/11/leila.jpg

به گزارش ممتاز نیوز، شب گذشته فایل صوتی ای به نام لیلا بلوکات در فضای مجازی منتشر شده بود مبنی بر اینکه تلویزیون آلمان زلزله تهران را به دولت ایران هشدار داده بود.

او در این باره نوشت: «سلام، واقعا جای تاسف داره افراد سودجو و متقلبی که منتظرن تا اعتبارتو زیر سوال ببرن و بدتر دوستانی که زود قضاوت میکنن و در نشر این شایعات دخالت دارند…امیدوارم همین طور که اون ویس به اسم من در فضای مجازی نشر داده شد این ویدیو هم نشر داده بشه تا خانواده های بیشتری نگران نشن… همچنین از طریق پلیس فتا بانیان این کار شناسایی خواهند شد.
افرادی که دایرکت و یا کامنت نامربوط میزارند ادرس پیجشون و در اختیار پلیس فتا خواهم گذاشت.»


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیلیلا بلوکاتپیام صوتیزلزله

تاريخ : دو شنبه 3 دی 1396 | 3:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش ممتاز نیوز، شهر تهران به علت وقوع دو زلزله ۵٫۲ و ۴٫۲ ریشتری در چند روز اخیر در وضعیت قرمز قرار گرفته است. به همین دلیل ذکر چند نکته در هنگام وقوع زلزله بسیار حائز اهمیت است.

موقع زلزله چه کار کنیم؟

۱- محیط کنار ستونهای اصلی ساختمانها و دیوارهای بین آنها (دیوار حمال)؛ امن ترین نقاط در برابر ریزش آوار بوده و بیشترین مثلث حیات در آنها تشکیل می گردد. به هنگام وقوع زلزله به صور درازکش و با پوشاندن سر در کنار این دیوارها و به حالت نشسته با پوشاندن سر در کنار ستونهای اصلی قرار گیرید.

۲- روی تخت خواب، زیر میز، چارچوب در، داخل آسانسور، راه پله و وسط اتاق، محیط مجاور پنجره ها از نا ایمن ترین وقاط در هنگام وقوع زلزله می باشند. در این هنگام اکیداً از قرار گرفتن در این نقاط خودداری کنید.

لازم به ذکر است صد در صد تمام کسانی که در زلزله سال ۲۰۱۱ گواتمالا در زیر میز یا چارچوب در قرار داشتند؛ کشته شدند و یا دچار قطع عضو شدید شده اند.

۳- اگر در آسانسور بودید و متوقف کردن آن ناممکن بود، سریعاً در یکی از گوشه های آسانسور قرار بگیرید و زانوهای خود را شل کنید.

۴- اگر در راه پله بودید و فرصت خروج نداشتید؛ سریعاً در پاگرد قرار بگیرید و در حالت نشسته سر خود را با دو دست بپوشانید.

۵- در داخل و خارج ساختمان از قرار گرفتن در کنار دیوارهای جانبی ساختمان اکیداً خودداری کنید.

۶- در خارج از ساختمان از زیر درختان، پنجرها، کابلهای برق و اقلام در حال سقوط دوری کنید و به وسط خیابانها پناه ببرید.

۷- در هنگام رانندگی و در گاراژ خودرو از خودرو خارج شده و در کنار شاسی آن به صورت درازکش پناه بگیرید. شاسی خودرو یکی از بهترین مثلث های حیات را برایتان ایجاد می نماید.

۸- یخچال، فریزر، لباسشویی می توانند وزن آوار را منحرف نمایند؛ پس حوالی آنها نیز جانپناه خوبیست.

۹- نوزادان و اطفال را در قسمت داخل شکم خود در زمانی که در نقطه ایمن قرار دارید؛ قرار دهید و سر و روی آنها را بپوشانید.

۱۰- در زیر آوار به صورت آرام و شمرده نفس بکشید و تنها فریاد خود را برای زمانی نگهدارید که مطمئن هستید که ناجی بالای آوار به دنبال شماست.

۱۱- برای فرار به هیچ وجه از آسانسور استفاده ننمائید.

لطفاً اطلاع رسانی کنید و آموزش دهید. نقاط ایمن و نا ایمن را بشناسید.

مطالب پیشنهادی دنیای وب:

موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهایمنینجاتمثلث امن

تاريخ : دو شنبه 6 دی 1396 | 3:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

در صورت وقوع زلزله در تهران به جای یک شهر ، یک کشور قفل می شود، اما در صورت انتقال پایتخت از تهران، کاهش چشمگیر تلقات در زمان زلزله را شاهد هستیم.

http://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/12/c21164b48070fcb81c23fb95003a61f6.jpg

به گزارش ممتاز نیوز، محسن کمالیان، استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران گفت: در صورت وقوع زلزله در تهران به جای یک شهر یک کشور قفل می شود، انتقال پایتخت از تهران در کنار کاهش توسعه تهران، از شدت تلفات در زمان زلزله کاهش چشمگیری پیدا می کند.

فواید انتقال پایتخت از تهران

وی افزود: شهر تهران در کنار توسعه روز افزون انواع آلودگی های صوتی، هوا و آب را دارد ولی در صورت انتقال پایتخت از تهران محرومیت شهرستان ها کاهش یافته و سرعت رشد جمعیت در شهرهای دیگر افزایش می یابد.

این استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران ادامه داد: شهر تهران در سالیان قبل با خطرهای طبیعی بسیاری از جمله سیل رو برو است اما وقوع زلزله، غیر از تهران، کل کشور را فلج می کند.

کمالیان یاد آور شد: کشورهای کانادا، پاکستان و هند نسبت به تغییز پایتخت سیاسی – اقتصادی خود اقدام کردند و نتیجه مطلوبی هم نصیب آنها شد.

استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: شهر تهران بین گسل های شمال و جنوب محاصره شده است و با هر تحریک گسل، امکان وقوع زلزله وجود دارد

ناطقی الهی استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی در رابطه با اینکه اگر در پایتخت زلزله ۷.۲ ریشتری بیاید چه اتفاقی می‌افتد گفت: تصور مهندسی من این است که بزرگترین فاجعه ۳ قرن گذشته در تهران رخ می‌دهد.

در یک سخنرانی هم گفتم شاید بزرگنمایی هم کرده باشم ولی گفتم باید مثل چرنوبیل ماشین‌های بتون اینجا را مسدود کنند، اگر پارامترهایی که نگرانشان هستیم با این ساخت و سازی که داریم، با این شریان‌های حیاتی، با این توان مدیریت از نظر من فاتحه تهران باید خوانده شود. بارها بر اساس مطالعاتی کردم گفته‌ام که مثل چرنوویل باید کامیون‌های بتن را آورد و تمام شهر را با بتن پر کرد.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزله تهران پایتخت

تاريخ : دو شنبه 26 آذر 1396 | 3:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

زلزله در شهر تهران قطعي است و ميزان شدت آن بين 7 تا 8 دهم ريشتر خواهد بود.زمان بازگشت زلزله در تهران هر 173 سال است. از آخرين زمان بازگشت وقوع زلزله 15 تا 20 سال مي گذرد و ما بايد هر لحظه آماده وقوع آن باشيم.

"صراط" - معاون پژوهشکده زلزله شناسي گفت:در صورت وقوع زلزله در شهر تهران بيش از 5 ميليون نفر جان خود را از دست خواهند داد.
آريا منش با بيان اينکه اطلاعات لرزه نگاري نشان مي دهد که تهران در شرايط بحراني به سر مي برد گفت:‌ موضوع زلزله درتهران يک امر واقعي است نه سياسي.
به گزارش صراط، محمدرضا آريا منش در برنامه "زلزله پايتخت واقعيت يا سياست" در دانشگاه علامه طباطبايي افزود: زلزله در شهر تهران قطعي است و ميزان شدت آن بين 7 تا 8 دهم ريشتر خواهد بود.
وي افزود: زمان بازگشت زلزله در تهران هر 173 سال است. از آخرين زمان بازگشت وقوع زلزله 15 تا 20 سال مي گذرد و ما بايد هر لحظه آماده وقوع آن باشيم.
آريامنش ادامه داد: گسل هاي مناطق شمالي و جنوبي تهران از جمله گسل داراباد، نياوران، نارمک، تجريش، قصرفيروزه در شرايط فعال قرار دارند.
وي در ادامه گفت: در صورتي که مقاومت گسل ها پايان پذيرد زلزله به وقوع مي پيوندند.
معاون پژوهشکده زلزله شناسي تاکيد کرد: ايران از نظر لرزه خيزي در منطقه فعال جهان قرار دارد.
وي افزود: اغلب بيمارستان ها و سازمان هاي دولتي،‌مراکز آموزشي و مدارس تهران نيز در مناطق پرخطر قرا ردارند.
آريا منش با بيان اينکه اطلاعات لرزه نگاري نشان مي دهد که تهران در شرايط بحراني به سر مي برد گفت:‌ موضوع زلزله درتهران يک امر واقعي است نه سياسي.
وي درباره زمان وقوع زلزله افزود: با علم نانو مي توان زمان آن را پيش بيني کرد.
آريامنش گفت:‌ با علم نانو اين کار شدني است و نويدهايي مي رسد که امکاناتي فناوري نانو را در اختيار زلزله شناسان قرار گيرد.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی زلزله تهران قطعیت

تاريخ : دو شنبه 20 آذر 1396 | 3:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
دستور وزیر کشور برای نصب دستگاه‌های جدید لرزه‌نگاری و GPS در کشور

پایگاه خبری علت :وزیر کشور با صدور دستور برای نصب دستگاه های جدید لرزه نگاری و GPS اعلام کرد: سازمان لرزه نگاری و نقشه برداری موظف به شناسایی مناطق اولویت دار شدند. به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در جلسه متخصصین و اساتید برجسته کشوری در حوزه زلزله‌شناسی که شب گذشته برگزار شد،  از استاندار تهران […]

پایگاه خبری علت :وزیر کشور با صدور دستور برای نصب دستگاه های جدید لرزه نگاری و GPS اعلام کرد: سازمان لرزه نگاری و نقشه برداری موظف به شناسایی مناطق اولویت دار شدند.

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در جلسه متخصصین و اساتید برجسته کشوری در حوزه زلزله‌شناسی که شب گذشته برگزار شد،  از استاندار تهران و رییس سازمان مدیریت بحران خواست تا هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل کارشناسان سازمان لرزه نگاری نسبت به ایجاد ایستگاه لرزه نگاری در شهرستان ملارد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی همچنین از استاندار  تهران خواست نسبت به ساماندهی چاه‌های زیرزمینی در این استان اقدامات لازم صورت گیرد و تدابیر مناسب نسبت به حفظ سایت موزه زلزله شناسی در تهران انجام شود .

وزیر کشور از آمادگی نصب دستگاه های جدید لرزه نگاری و GPS در مناطق مختلف کشور خبر داد و از سازمان لرزه نگاری و سازمان نقشه برداری خواست تا مناطق اولویت دار خود را هر چه زودتر به سازمان مدیریت بحران معرفی کنند.

وزیر کشور در ادامه این جلسه بر فرهنگ سازی و آموزش در هنگام زلزله از سوی رسانه‌های جمعی به خصوص صدا و سیما تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی و آموزش نقش بسیار مهم در نحوه برخورد و مواجه مردم در هنگام زلزله دارد لذا سازمان مدیریت بحران باید با همکاری صداوسیما نسبت به تهیه برنامه های آموزشی اقدام کند.

اساتید و متخصصین زلزله شناسی در این جلسه آخرین وضعیت رفتارهای زلزله در استان‌های کرمان، کرمانشاه، البرز و تهران را مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه نیز نجار و سعیدی رییس و سخنگوی ستاد مدیریت بحران، مقیمی استاندار تهران، مرادی رییس مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شمالی عضو هیات علمی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، تاتار معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، زعفرانی رییس پژوهشکده زلزله شناسی، طالبیان رییس پژوهشکده علوم زمین، نظری معاون پژوهشکده علوم زمین، حق شناس معاون پژوهشکده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، توکلی معاون امور فنی سازمان نقشه برداری و صفایی استاد زمین شناسی دانشگاه اصفهان حضور داشتند.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیوزیر کشوررحمانی فضلیدستگاه لرزه نگارزلزله

تاريخ : دو شنبه 7 دی 1396 | 2:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 21 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن