عید است و دلم خانه ویرانه ، بیا
این خانه تکاندیم ز بیگانه ، بیا
یک ماه تمام میهمانت بودیم
یک روز به مهمانی- این خانه بیا
عید فطر بر شما مبارک


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: عید سعید فطر

تاريخ : جمعه 26 تير 1394 | 19:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،در پی انجام توافق هسته ای روز گذشته سردار سلیمانی، کامران دانشجو، سردار نقدی، پرویز فتاح، سردار وحیدی، سردار سلامی و رستم قاسمی از جمله شخصیت هایی هستند که از لیست تحریم ها خارج خواهند شد.

اگر نام سردار قاسم سلیمانی تا مدتی قبل تنها به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران برایمان آشنا بود اما حالا او به چهره ای تبدیل شده است که رسانه های جهان از او به عنوان "ژنرال سلیمانی" یاد می کنند و دیگر نه برای ایرانیان، که برای کل جهان چهره ای شناخته شده و قدرتمند است.
در این بین یکی از رسانه های آمریکایی دیدن نام سردار سلیمانی در این لیست ابراز نگرانی کرده است.

abc NEWS مدعی شده؛ با رفع تحریم از این شخصیت، آمریکایی ها بسیار متضرر خواهند شد.

آنها نگران بیشتر شدن سفرهای ژنرال ایرانی و محدودیت اقدامات خرابکارانه آنها در منطقه هستند.
گفتنی است؛این رسانه اظهار داشته هنوز مشخص نیست که این ژنرال ایرانی به کدام کشورها می تواند سفر کند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: ایران مقتدر آمریکا سردارسلیمانی

تاريخ : جمعه 26 تير 1394 | 19:37 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

خبرگزاری تسنیم:منابع رسانه ای یمن از هلی برن عناصر مسلح امارات و عربستانی در سواحل عدن خبر داد. برخی منابع هم از کشته شدن سه افسر اماراتی در این شهر خبر دادند.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت یمنی پرس، ارتش و کمیته های مردمی با شبکه القاعده و شبه نظامیان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن درگیر هستند و توانسته اند بخش های زیادی از شهر عدن در جنوب یمن را بازپس گرفته و تلفات و خسارتهای زیادی به این عناصر مسلح وارد کنند.

این منابع به کشته شدن سه افسر اماراتی در خیابان مطاعم الحمراء در شهر عدن بعد از انهدام خودروهای آنها و خودروهای همراهانشان خبر دادند.

در همین حال، این منابع از رسیدن حمایت و پشتیبانی گسترده به عناصر مسلح از سوی امارات و عربستان خبر داد که در سواحل عدن هلی برن شد.

تداوم حمایت عربستان از عملیات القاعده در عدن

ارتش عربستان سعودی به پشتیبانی هوایی و دریایی خود از عناصر شبکه تروریستی القاعده در شهر عدن در جنوب یمن ادامه می دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از منابع خبری یمن، یک منبع امنیتی یمنی گفت: عناصر گروه القاعده با پشتیبانی هوایی و بمباران گسترده جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی عربستان به دو بخش کریتر و خور مسکر در قلب شهر عدن حمله کردند و همزمان کشتی های جنگی در خلیج عدن نیز به گلوله باران پرداختند.

وی افزود: هواپیماهای آپاچی ارتش سعودی عملا در تجاوزگری علیه یمن شرکت دارند و چندین حمله در سطح پایین صورت دادند. این امر با پیاده کردن خودروهای زرهی و سلاح از کشتی‌های جنگی در بندر انجام شد که شعارهای کشورهای عرب خلیج فارس که در ائتلاف شرکت داشتند، روی آن نوشته شده بود.

این درحالی است که هشت شهروند یمنی در حمله جدید جنگنده‌های سعودی به منطقه الفرش در بخش حرض در استان جحه شهید و تعداد دیگری زخمی شدند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: یمن تجاوز آل سعود دیپلماسی ضعیف ایران! سکوت جامعه جهانی!

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 26 تير 1394 | 19:34 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رئیس‌جمهوری آمریکا ساعاتی پس از قرائت بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای وین در مصاحبه ای سراسر توهین و افترا به جمهوری اسلامی ایران ضمن تهدید دوباره تهران مدعی شد که «تحریم‌ها بود ایران را به میز مذاکره آورد.»


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیسی‌جمهوری آمریکا در ادامه ادعاهایش درباره مذاکرات هسته‌ای ایران این بار پس از حصول دو طرف گفتگوهای هسته‌ای به جمعبندی مذاکرات مدعی شد «تحریم‌ها بود که ایران را به میز مذاکره آورد».

به گزارش نیویورک تایمز، باراک اوباما ساعاتی پس از پایان مذاکرات وین در مصاحبه 45 دقیقه‌ای با توماس فریدمن خبرنگار ارشد این روزنامه آمریکایی مواضع خود درباره مذاکرات هسته‌ای ایران را مطرح کرد.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران مدعی شد: «ما این توافق را بر این مبنا که در حال تغییر رژیم داخل ایران باشد ارزیابی نمی‌کنیم و یا اینکه این توافق را بر این اساس که همه مشکلاتی که رد آن به ایران برمی‌گردد را حل کند و یا همه فعالیتهای شرورانه آنها در سطح جهان را از بین ببرد. ما این توافق را بر این اساس ارزیابی می‌کنیم که ایران نتواند به بمب هسته‌ای برسد و این قول اساسی و ابتدایی من در گفتگو با نخست‌وزیر نتانیاهو بود و این همیشه مورد بحث بود».

اوباما افزود: «آنچه من قادر به گفتن درباره آن هستم این است که ما قادریم ثابت کنیم این توافق قاطعترین راه و مسیری است که در آن ایران به سلاح هسته‌ای نخواهد رسید و ما با همکاری کامل جامعه بین‌المللی و بدون درگیر شدن در یک جنگ دیگر در خاورمیانه قادر به حصول به آن خواهیم بود».

وی در پاسخ به سوالی درباره انتقادات مبنی بر عدم استفاده از همه ابزارها از قبیل تهدید معتبر نظامی علیه ایران جواب داد: «فکر می‌کنم این انتقادات گمراه‌کننده و غلط است. ببینید دقیقا ما چه چیزی بدست آوردیم. ما همه مسیرهای ایران برای سلاح هسته‌ای را مسدود کردیم و دلیل اینکه ما قادر به متحد کردن جامعه جهانی حول موثرترین رژیم تحریمها بودیم، تحریمهایی که اقتصاد ایران را فلج کرد و در نهایت آنها را به میز(مذاکره) کشاند به خاطر موافقت و توافق جهان با ما بود. این موضوع که دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خطری بزرگ برای منطقه، متحدان ما و برای جهان خواهد بود. ما چنین نوع اجماعی را نداشتیم. به عنوان عضوی از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، استدلال آنها این بود که "ما حق داشتن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای را داریم"».

اوباما ادامه داد: «ما به آنها گفتیم با توجه به رفتار گذشته شما و تردید و ظن شدید ما و شواهدی مبنی بر تلاشهایی برای نظامی کردن برنامه هسته‌ای‌تان، فعالیتهای ثبات زدایی که در منطقه دارید و حمایتات از تروریسم، برای ما اینکه به حرف شما اعتماد کنیم، کافی نیست شما باید به ما ثابت کنید که تنها در حال ایجاد برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز هستید. در نتیجه همه این سیستمی که ما ساختیم بر اساس اعتماد نیست بلکه مبتنی بر مکانیسم قابل راستی آزمایی است».

وی گفت: «من اختلافات زیادی با رونال ریگان دارم اما آنچه من کاملا او را به خاطرش تحسین می‌کنم شناختن این واقعیت بود که شما قادر به راستی آزمایی یک توافق با امپراطوری شیطانی و اهریمنی بودید که مصمم به نابودی ما بود و یک خطر بسیار موجودیتی برای ما بود خطری بسیار فراتر از آنچه ایران قادر به آن خواهد بود. من اختلاف نظرهای بسیاری با ریچارد نیکسون داشتم اما او فهمید که یک احتمال در قبال چین برای اتخاذ مسیر متفاوت وجود داشت. شما این چیزها را آزمایش می‌کنید و تا زمانی که ما ظرفیت و توان امنیتی خود را حفظ می‌کنیم و توانایی خود برای پاسخ قاطع نظامی را زمانی که برای حفاظت از دوستان و متحدانمان ضروری باشد، کنار نمی‌گذاریم، این ریسکی است که باید آن را بپذیریم. این یک رویکرد عملگرایانه مبتنی بر عقل سلیم است و احمقانه نیست. این کار شناختن این موضوع است که اگر ما بتوانیم این اختلافات را بدون توسل به زور حل کنیم برای ما و مردم منطقه بسیار بهتر خواهد بود».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در اظهاراتی بی اساس که بیشتر مردم ایران از قشرهای مختلف را مد نظر داشت ادعا کرد: «آنچه جالب است اینکه اگر شما به اتفاقات چند ماه اخیر نگاه کنید می‌بینید که مخالفان این توافق تندروها و کسانی هستند که بسیار روی حمایت ایران از تروریسم و رفتارهای ثبات زدای ایران در کشورهای همسایه آن و ضد آمریکایی و اسرائیلی بودن سرمایه‌گذاری کرده‎‌اند که این باید چیزی به ما بگوید چرا که آن تندروها در وضعیت جاری که ایران منزوی است سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به خاطر این وضعیت قدرتمند و تقویت شده‌اند. آنها تبدیل به تنها بازی موجود در شهر شده‌اند. آنها نه تنها در امور نظامی حرف دارند بلکه از نظر اقتصادی هم قادر به استفاده از شرایط حول و حوش تحریمها هستند و بنیه قوی دارند در حالی که اگر شما یک پایگاه متفاوتی از افراد حاضر در تجارت و تبادلات اقتصادی در داخل ایران داشته باشید این مضوع شاید نحوه تفکر آنها درباره هزینه‌ها و مخارج چنین رفتارهای ثبات زدا را تغییر دهد».


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: ایران مقتدر انرژی صلح آمیز هسته ای اظهارات اوباما

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 26 تير 1394 | 19:31 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

امروز هوا خیلی گرمه.میخام برم بیرون ولی با زبون روزه و این آفتاب سوزان تهران, کمی دو دلم .باید صبر کنم ساعت 5 بشه.کلی کار عقب افتاده دارم که نگو و نپرس.جدیدا انگاری خنگول شدم ,درس که میخونم توی ذهنم نمیمونه آخه تا چند وقت دیگه که ممکنه 2 هفته باشه یه امتحان قرآنی دارم ولی حس و حالم, حس و حال تنبلاست.امیدوارم بقیه ی شرکت کننده ها شریک من در این حال و هوا باشن.نیم ساعت دیگه باید آماده شم,نمیدونم واسه ی تولد خواهر جونم چی بخرم.آخه 28 همین ماه تولدشه.شاید لباس خریدم,باید به داروخونه هم برم .دکتر واسم قرص امگای خارجی نوشته,متاسفانه میزان ذخیره ی آهنم هم پایینه شوشوی نازنینم همش میگه جیگر بخور,خسته شدم انقد جیگر خوردم این چند وقته.ولی خب نگرانمه دیگه.آخه خیلی دوستم داره ناقلا.خیلی دوس نداره خودمو به قرص ببندم.میگه من حاضرم بیشتر اضافه کار وایسم و مواد غذایی تازه و هر چی که لازم داری بخرم ولی تو این قرصای بیخود رو نخوری...چه قدر مهربونی شوشوی دوست داشتنی من...پارسا هم که بی خیال نمیشه ,میخاد با کامپیوتر بازی کنه...هی میاد میگه پس کی واسم بازی میذاری ...نمیذاره 2 کلمه بنویسم جوجوی ناز مامانی...

...فعلا...


موضوعات مرتبط: دست نوشته های بانوی پرتقالی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیجیگرآهنگرماهوابازی

تاريخ : پنج شنبه 25 تير 1394 | 15:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سلام.

وقتی میشود دقایق عمرت را با آدمهای خوب بگذرانی چرا باید لحظه هایت را صرف آدم هایی کنی که یا دلهای کوچک شان مدام درگیر حسادت ها و کینه ورزی های بچه گانه اند. یا مدام برای نبودنت، برای خط زدنت تلاش می کنند؟ نه، همیشه جنگیدن خوب نیست . این روزها فهمیده ام برای اثبات دوست داشتن، برای به دست آوردن دل آدمها، برای اثبات خوب بودن نباید جنگید. بعضی چیزها وقتی با جنگیدن به دست می آیند بی ارزش میشوند. این روزها نسخه فاصله گرفتن را می پیچم برای هرکسی که رنجم می دهد... این را با خود تکرار میکنم و می بخشمشان... نه بخاطر اینکه مستحق بخششند. تنها به این خاطر که "من مستحق آرامشم.
ﺧﻮﺏ ﺑﻮﺩﻥ ﺧﻮﺩﺭﺍ منوط به،
ﺧﻮﺏ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻧﮑﻦ!
و ﺑﺪ ﺑﻮﺩﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ،
ﺑﺪﺑﻮﺩﻥ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺗﻮﺟﯿﻪ ﻧﮑﻦ!
ﻭ ﺍﯾﻦ ﯾﻌﻨﯽ;
ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﺁﺭﺍﻣﺸﯽ ﺑﯽ ﺍﻧﺘﻬﺎ...

"زیگموند فروید"


موضوعات مرتبط: دست نوشته های بانوی پرتقالی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیجنگآدمخوب بودن

تاريخ : پنج شنبه 25 تير 1394 | 15:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
Image result for ‫تصاویری برای خواب الودگی‬‎

اگر شما به طور مداوم بیش از حدی که میخواهید
و مجازید، میخوابید، بدانید که در دنیا مانند شما کم نیست . من شخصا عادت داشتم که
روزی 10 ساعت بخوابم که این زمان حداقل دو بار در هفته گاهی تا "شبی" 14
ساعت هم افزایش میافت. در نتیجه من میتوانم با توجه به تجربه شخصی و با اطمینان به شما بگویم که "در اکثر موارد، خواب بیش از حد میتواند به تمام سیستم خوابیدن شما آسیبی جدی وارد کند." شما به سرعت به خوابیدن اعتیاد پیدا میکنید، زیرا دیگر خواب شما طبیعی و با کیفیت خوب و مناسب نیست.

 

    تاثیرات منفی خواب بیش از حد

 

کاملا واضح است که بیش از حد خوابیدن،
موجب اتلاف وقت شده و کمبود وقت نیز موجب بی فایدگی و ناتوانی در انجام وظایف و مسئولیتهای
روزانه میشود. گاهی هنگامی که بیش از حد میخوابید، دچار خجالت شده و نسبت به خود خشمگین
میشوید که این حالت به تدریج میتواند تاثیری منفی بر عزت نفس شما داشته باشد. این علت
و معلولهای خواب بیش از حد میتوانند در یک چرخه پایان ناپذیر مداوم بر یکدیگر تاثیر
گذاشته و مدام شرایط شما را سخت تر کنند.

 

برای مثال: شما اندکی افسرده هستید  بیش از حد میخوابید دیگر زمان اضافه ای
برای رسیدگی به امور شخصی ندارید بیش از پیش افسرده
میشوید بیش از حد میخوابید ...

 

اما از کجا بدانید که واقعا به این خواب اضافه نیاز ندارید؟

 

گزینه اول: آن را حس میکنید. زیرا پس
از خواب مفرط، اصلا احساس تجدید قوا و پر انرژی بودن نمیکنید. برعکس، کاملا خواب آلود هستید گاهی اوقات چشم یا سرتان هم درد میکند، گیج هستید و حتی ممکن است نتوانید حواس خود را متمرکز کنید.

 

گزینه دوم: شما واقعا به خواب اضافه نیاز
داشته اید. زیرا به اندازه کافی خوب نمیخوابید.

 

در هر دو مورد، اگر شبی بیش از 8 ساعت
میخوابید و میل دارید بدانید که چگونه میتوانید با کمتر خوابیدن، به همین اندازه استراحت کنید، به خواندن ادامه دهید:

 

دلایل خواب بیش از حد

 

همانطور که گفتیم، یک دلیل خواب بیش از
حد شما میتواند کیفیت بد خواب باشد. دلایل داشتن چنین خوابی میتواند عادات یا شرایط بد و غیر اصولی مانند بیدار ماندن تا دیر وقت، انجام کارهای شیفتی، تغذیه نامناسب و محیط پر سر و صدا باشد. این حالت میتواند به دلیل ناهنجاریهای فیزیکی مانند قطع تنفس هنگام خواب یا Sleep apnea باشد.

 

اما بگذارید سوالی از شما بپرسم:

 

فرض کنیم که شما در اکثر اوقات بیش از
حد میخوابید و هر از گاهی دیر به سر کار میرسید.. احتمال خواب ماندن شما در صبح روزی که باید زود بیدار شده و به هواپیمایی که شما را به تعطیلاتی طولانی میبرد برسید، چقدر است؟ متوجه منظورم شدید؟

 

بگذارید سر اصل مطلب برویم:

 

حتی زمانی که بد میخوابید و کسر خواب
دارید، باز هم در زمانی که واقعا بخواهید، بیدار میشوید، مگر نه؟ شاید باید اعتراف
کنید که در ذهن خود موانعی ساخته اید که شما را در تختخواب نگه میدارد.

 

 منظورم مشکلات احساسی/روانی مانند افسردگی،
کمبود انگیزه یا ترس از شکست است. شاید ترکیبی از بعضی یا تمام دلایل مذکور باشد که همراه با کمبود خویشتن داری و همچنین نیرویی که ما را اسیر عادات میکند، یکجا جمع شده و شما را در اکثر موارد وادار به خواب بیش از حد میکنند.

 

چگونه خواب بیش از حد را متوقف کنیم؟

 

ابتدا باید این احساس تعهد را در خود
ایجاد کنید که حتما بر عادت خواب بیش از حد خود غلبه کنید. باید بدانید که "چرا"
میخواهید چنین کنید. شما باید با دانستن این دلیل، در خود انگیزه غلبه بر این عادت
را ایجاد کنید. سپس: با برقرار کردن یک برنامه منظم خوابیدن و بیدار شدن و رعایت آن،
سیستم خواب خود را دوباره به نظم درآورید.

 

چه زمانی به خواب میروید؟ چه زمانی بیدار
میشوید؟ حداقل طوری برنامه ریزی کنید که هر روز- حتی اگر دیر خوابیدید و حتی در روزهای تعطیل- در یک ساعت مشخص بیدار شوید.

 

شما باید برای خود برنامه ای داشته و
آن را به طور دقیق اجرا کنید. انجام این کار در ابتدا مشکل است زیرا ممکن است سیستم خوابتان آسیب دیده باشد. یک نمونه ساده آن این است که اگر امروز صبح بیش از حد خوابیده باشید، زود خوابیدن در شب برایتان مشکل خواهد بود.

 

پس باید چه کنید؟

 

باید به هر روشی که بتواند شما را یک
بار درست سر موقع بیدار کند متوصل شوید و یک چرخه تازه را آغاز کنید. چند ساعت زنگ دار را تنظیم کرده و همه را با هم و در جاهای مختلفی که نتوانید خاموششان کنید بگذارید،
از دوستی بخواهید که به شما تلفن کند، همسرتان را به کمک بطلبید و خلاصه هر کاری میتوانید انجام دهید.

 

به یاد داشته باشید که "باید"
به محض بیدار شدن از جای خود برخیزید و فرصت دوباره به خواب رفتن را به خود ندهید.
البته این تازه اول کار است، پس از این شما باید:

 

• شرایط مناسب را برای داشتن خوابی خوب در شب محیا کنید و عوامل مخرب (نور، سر و صدا، عادت تماشای فیلم در رختخواب و...) را حذف کرده یا تعدیل کنید.

 

• روشی مناسب و عملی برای بیدار شدن خود پیدا کرده و هر روز از آن استفاده کنید

 

• بر روی انگیزه های خود و انضباط شخصی متمرکز شده، آنها را تقویت کنید.

 

فراموش نکنید که عادات، اکتسابی هستند
و هرچند تغییر دادن آن در ابتدا مشکل به نظر میرسد، اما به خصوص درمورد خواب، الگوهای تازه سریع جا میافتند و شما پس از چند روز متوجه میشوید که به موقع و بدون نیاز به شنیدن زنگ ساعت یا ریخته شدن آب بر صورتتان! از خواب بیدار شده اید.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخوابخواب اضافیغلبه کردن

تاريخ : پنج شنبه 25 تير 1394 | 15:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : پنج شنبه 25 تير 1394 | 4:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه توسط "حضرت آیت‌الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا ابلاغ شد که در آن معظم‌له توجه ویژه‌ای به امور نظامی و دفاعی داشتند.

افزایش توان دفاعی با بودجه 12 هزار میلیاردی

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتسلیحاتبودجهمقام رهبری

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 25 تير 1394 | 4:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران بهروز کمالوندی رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: چیزی که آمانو اعلام کرد نقشه‌ راه پرداختن به موضوع هسته‌ای ایران در رابطه با مسائل گذشته به توافق دو طرف رسید.

وی ادامه داد: ما در گذشته می‌گفتیم پرداختن به موضوعات گذشته جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند بی‌انتها باشد و باید انتهای آن برای صحبت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران دارد و همچنین توضیحاتی را که ارائه می‌دهد نهایتا آژانس جمع‌بندی خودش را داشته باشد.

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پزتقالیتحریمنظامی ایران, آژانس

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 25 تير 1394 | 4:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

گوئیا هیچ کسی طالب دیدار تو نیست....

اصلا انگار کسی عاشق و بیمار تو نیست...

همه مشغول خود و کار خود و یار خودنند....

مدعی هست فراوان و کسی یار تو نیست...


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: امام زمانآقای تنهایی

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 23:23 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

منابع رسانه‌ای از فرار دسته جمعی تروریستهای تکفیری داعش از شهر فلوجه واقع در استان الانبار و آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی کامل این شهر خبر می‌دهند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه «المسله»، به دنبال عملیات گسترده ارتش و نیروهای مردمی عراق برای آزادسازی کامل شهر فلوجه واقع در استان الانبار عراق، شمار زیادی از سرکرده های تروریست های تکفیری داعش از این شهر گریختند.

در همین ارتباط «فالح العیساوی» نایب رئیس شورای استانداری الانبار تصریح کرد: شهر فلوجه هم اکنون تحت محاصره کامل ارتش و نیروهای امنیتی بوده و تمامی خطوط امدادرسانی به تروریست های تکفیری در آن مسدود شده است.

از سوی دیگر، نیروهای مردمی عراق اعلام کردند که آزادسازی شهر فلوجه به زودی اتفاق خواهد افتاد. بر اساس اعلام این نیروها، تروریست های داعش به دنبال ارتکاب جنایت جدید علیه ساکنان شهر فلوجه هستند.

در همین حال رسانه های عراقی از وقوع یک انفجار تروریستی در منطقه ای واقع در غرب شهر الرمادی در استان الانبار خبر دادند.

بر اساس اعلام منابع بیمارستانی، این انفجار که ناشی از عملیات یک عامل انتحاری به وسیله خودرو خود بود به کشته و زخمی شدن پنج تَن انجامید.

گفتنی است، عملیات گسترده ارتش عراق علیه تروریست های تکفیری در شهر الرمادی در استان الانبار همچنان ادامه دارد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: عراق تروریسم تکفیری حمایت مردم شمارش معکوس شکست داعش پاتوق پرتقالی

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 23:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مقام معظم رهبری ضمن قدردانی و تشکر از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته‌ای فرمودند: پشتوانه روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه مشکلات است.

        
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رمضانی رئیس جمهور و هیأت وزیران با شرح و تبیین فرازهایی از فرمان راهگشای امیرمؤمنان به مالک اشتر، تأکید کردند: پشتوانه روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج البلاغه مولای متقیان، چنین پشتوانه ای را فراهم می سازد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان رئیس جمهور در ابتدای این دیدار درباره نتایج مذاکرات هسته ای، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته ای قدردانی و تشکر کردند.
ایشان سپس با اشاره به ویژگی های شخصیتی جایگاه خاص مالک اشتر نزد امیرمؤمنان افزودند: حضرت علی بن ابیطالب (ع)، فرمان خود را خطاب به چنین شخصیتی صادر فرمودند که این نکته جای تأمل دارد.
رهبر انقلاب در بیان وظایف مسئولان در فرمان امیرمؤمنان به مالک اشتر، افزودند: «گرفتن مالیات و حقوقی که مردم نسبت به دولت دارند»، دفاع از مردم و سرزمینشان، سوق دادن جامعه به صلاح و رستگاری و آبادانی و سازندگی کشور، 4 مأموریت اصلی است که مولای متقیان در نامه به مالک، بر دوش حاکمان می گذارند.
حضرت آیت الله خامنه ای، «توصیه حاکمان اسلامی به تقوای الهی در هر شرایط و موقعیت»، «جدیت کامل در انجام دادن فرائض و سنن و مستحبات»، «نصرت پروردگار در قلب و در زبان و در عمل»، «و مهار کردن نفس در مقابل همه شهوات» را از فرامین مهمی برشمردند که مولای متقیان در زمینه خودسازی به مالک اشتر نگاشته اند.
قضاوت منصفانه درباره مسئولان قبلی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب با استناد به فرازهایی از فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر مورد تأکید قرار دادند.
ایشان عمل صالح را بهترین ذخیره دوران مسئولیت هر فرد برشمردند و افزودند: مردم در «قضاوتهایِ با فکر و تأمل و جمع بندی شده»، اشتباه نمی کنند بنابراین از اینگونه قضاوتهایِ مردم می توان فهمید که کدام مسئول صالح است و کدام نه.
«مراقبت حریصانه و بخیلانه از نفس برای جلوگیری از انحراف و ضایع شدن آن»، و «ترجیح دادن تکلیف الهی به هر چیز دیگر»، دو توصیه دیگری بود که رهبر انقلاب هنگام بازخوانی فرمان حکومتی امیرمؤمنان، بیان کردند و افزودند: امام راحل عظیم الشأن، مظهر عمل به این توصیه های الهی بود.
حضرت آیت الله خامنه ای، «دوست داشتن مردم از صمیم قلب» و «محبت و مدارا با آنان» را از دیگر فرامین آن امام همام به مالک خواندند و افزودند: به دستور امیرمؤمنان، باید از لغزشها و خطاهای مردم گذشت کرد البته به جز مواردی که حدود الهی زیر پا گذاشته می شود و یا پای محاربه با اسلام و حکومت اسلامی در میان است.
ایشان در پایان فرمان حضرت علی بن ابیطالب (ع) به مالک را از ذخائر فوق العاده فرهنگی خواندند و با قدرشناسی از زحمات اعضای دولت، برای آنان آرزوی توفیق کردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور با اشاره به نتایج مذاکرات هسته ای، از رهبر معظم انقلاب اسلامی به علت حمایتها و هدایتهای ایشان نسبت به دولت و تیم مذاکرات هسته ای تشکر و ابراز امیدواری کرد این مسأله زمینه ساز پایان فشارها و رفع اتهامات ناروای دشمنان علیه جمهوری اسلامی باشد و حرکتی جدید در مسیر پیشرفت کشور را بوجود بیاورد.
رئیس جمهور در ادامه گزارشی از اقدامات دولت بیان کرد.
آقای روحانی با اشاره به دستاوردها و همچنین مشکلات دولت در دو سال اخیر، روابط نزدیک با همسایگان و اهتمام به تداوم مذاکرات هسته ای را از جمله اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی برشمرد و افزود: در شرایطی که منطقه درگیر آشوب و تروریسم است، جمهوری اسلامی ایران از کشورهای منطقه که دچار معضل تروریسم هستند حمایت کرده و این راه را ادامه خواهد داد.
رئیس جمهور در عرصه اقتصادی، عبور از رکود، تبدیل رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت، کنترل تورم، کاهش واردات گندم و افزایش صادرات غیر نفتی را از دستاوردهای دولت دانست و خاطرنشان کرد: برای عبور از مشکلات در مسئله اشتغال و رشد اقتصادی نیاز به سرمایه و تکنولوژی داریم.
آقای روحانی بدهی سنگین به بانک مرکزی و شرکت های خصوصی، مشکلات ناشی از یارانه نقدی، بیکاری، بهره وری پایین، فعالیت موسسات اعتباری غیر مجاز، معوقات بانکی، کمبود آب و کاهش منابع زیرزمینی، خشکسالی، مسائل زیست محیطی و کاهش قیمت نفت را از جمله مشکلات پیش روی دولت بیان کرد.
رییس جمهور با تاکید بر بکارگیری همه توان دولت برای رفع مشکلات مردم و کشور گفت: برای حل مشکلات نیازمند همکاری قوای سه گانه هستیم تا گامهای باقی مانده را با شتاب بیشتری طی کنیم.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: مقام معظم رهبری دیدار بادولت تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ای پاتوق پرتقالی

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 23:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

پــــروردگار مـــــن

حـــس وجـــودت در کــــنارم

قلــــبم را

بــــه حــــــــــدی رســــــــــاند

که "بی قــــــــراری" در آن معنایی نــــــدارد ....


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکلیدهای خوشبختی , نماز شب , دعا , استغفار , خدا,

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 6:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

ت

حکیمی طعام می خورد

پرسیدند چه می کنی؟

گفت: دنیا را فریب می دهم؟

گفتند: این چگونه باشد؟

گفت: نان دنیا می خورم و برای آخرت کار می کنم...


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینقشهخدادنیا

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 6:0 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خدایا

سر به هوا نیستم!

در اتمسفر من ....

مغناطیسی جز تو نیست!!!


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخداعشقدوست داشتن

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 5:58 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 رژیم صهیونیستی مذاکرات هسته ای وین بین ایران و گروه ۱+۵ را با توجه کامل دنبال می کند و از اینکه نتوانسته بر بندهای توافق تاثیر بگذارد، نگران است .    به گزارش پایگاه  پایگاه خبری علت به نقل از ایرنا نوشت شبکه خبری المیادین روز سه شنبه گزارش داد، مقامات و کارشناسان رژیم صهیونیستی […]

 رژیم صهیونیستی مذاکرات هسته ای وین بین ایران و گروه ۱+۵ را با توجه کامل دنبال می کند و از اینکه نتوانسته بر بندهای توافق تاثیر بگذارد، نگران است .

 ۸۱۶۸۲۴۷۸-۷۰۰۳۲۸۸۹

 به گزارش پایگاه  پایگاه خبری علت به نقل از ایرنا نوشت شبکه خبری المیادین روز سه شنبه گزارش داد، مقامات و کارشناسان رژیم صهیونیستی که در خصوص روند مذاکرات هسته ای وین بین ایران و گروه ۱+۵ اظهار نارضایتی می کنند و معتقدند که مذاکره کنندگان در مسیر گفت و گوها با تمامی خواسته های ایران موافقت کرده اند .

موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مقابل نمایندگان این رژیم در کنیست (مجلس صهیونیستی) گفت که توافق هسته ای بین ایران و کشورهای بزرگ بیش از هر چیز دیگری بر وضعیت سیاسی و امنیتی منطقه تاثیر می گذارد.

از سوی دیگر حزب ‘هناک’ تاکید کرد که سیاست های بنیامین نتانیاهو در قبال مساله ایران شکست خورده است .

بر پایه این گزارش، ناظران می گویند که رژیم صهیونیستی از این نگران است که قدرت تاثیر خود بر بندهای توافق را از دست داده است.

باور ناظران در باره رویکرد رژیم صهیونیستی در خصوص توافق هسته ای این است که به اعتقاد آنها ایرانی ها هر چه را می خواستند، در مذاکرات وین بدست آوردند .

لینک خبر :http://elat.ir/?p=41075


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرژیم صهیونیستیاسراییلشکستتوافق

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 5:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

جشن هسته ای رو با امید به آینده به همه ی ایرانیان غیور تبریک میگم

 

از طرف خونواده ی پرتقالیمون


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتبریکجشن هسته ای

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 5:46 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
شما نظر دهید
خودروهای تولید داخل نسبت به قیمت فروششان بی کیفیت هستند.این را می توان از گلایه های خریداران، بعد از خرید و آمار بالای تلفات جانی در تصادفات به خوبی فهمید.

 خودروهای تولید داخل نسبت به قیمت فروششان بی کیفیت هستند.این را می توان از گلایه های خریداران، بعد از خرید و آمار بالای تلفات جانی در تصادفات به خوبی فهمید.

به تازگی نیز  مطابق گزارش بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در اسفندماه ۹۳، خودروهای سایپا x131 و سایپا x132 بیشترین نمرات منفی را در بخش عیوب فنی و عملکردی کسب کردند. براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در ارزشیابی خودروهای ساخت داخل در اسفند سال گذشته 99 درصد از حجم خودروهای تولیدشده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است. در این ماه در بخش سواری شاهد افزایش تولید خودروهای پژو پارس ، پژو 405 خراسان، تندر 90 اتوماتیک و پژو 206SD بودیم.

بالطبع این افزایش تولید موجب شد تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل1/14 درصد افزایش یافت، به‌طوریکه جمعا 30 مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت. در اسفندماه 1393 خودروهای تیبا، سایپا  x131 محصول سایپا، سایپا x131 محصول پارس خودرو، سایپا x132 و ام وی ام 110 در دسته قیمتی زیر 25 میلیون تومان، خودروهای پارس تندر، تندر 90 اتوماتیک، تندر 90، پژو 206، پژو 206SD، رانا، پژو پارس، ام وی ام 315 جدید، پژو 405، سمند، ام‌وی‌ام 530، لیفان620 و تیبا2 در دسته قیمتی بین 25 تا 50 میلیون تومان، خودروهای آسا، ام‌وی‌ام x33 جدید، جک جی5 اتوماتیک، لیفان X60 و ولکس 30C در دسته قیمتی بین 50 تا 75 میلیون تومان، کیا سراتو در دسته قیمتی بین 75 تا 100 میلیون تومان و سوزوکی گرندویتارا در دسته قیمتی بالای 100 میلیون تومان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

در این ماه همچون ماه‌های گذشته بیشترین تعداد خودروهای ارزشیابی شده در گروه قیمتی بین 25 تا 50 میلیون تومان بوده است. براساس نتایج این ارزشیابی‌ها تیبا محصول سایپا کاشان در گروه خودروهای زیر 25 میلیون تومان، پارس تندر محصول پارس خودرو در گروه خودروهای بین 25 تا 50 میلیون تومان و آسا محصول بهمن موتور در گروه خودروهای بین 50 تا 75 میلیون تومان کمترین نمره منفی‌ها را از آن خود کردند. همچنین در دو دسته قیمتی بین 75 تا 100 و بالای 100 میلیون تومان نیز خودروهای کیا و سوزوکی گرند ویتارا بدون رقیب جا خوش کرده و به ترتیب 5/16 و 4/15 نمره منفی را به خود اختصاص دادند.

به نظر شما مخاطبان پاتوق پرتقالی بی کیفیت ترین خودروی ایرانی چیست؟

چرا مردم ایران خودروهای بی کیفیت را خریداری می کنند؟


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیماشینماشین ایرانیماشین بی کیفیت

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 5:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 
ترجمه فارسی متن اصلی برنامه جامع اقدام مشترک منتشر شد. گفتنی است متن انگلیسی مبنای عمل خواهد بود.

 جمهوري اسلامي ايران و گروه ۱+۵ (چين، فرانسه، آلمان، فدراسيون روسيه، انگليس و ايالات متحده، و نماينده عالي اتحاديه اروپايي در امور خارجی و سیاست امنیتی)، در مورد اين برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تصميم گيري نمودند. اين برجام بازتاب یک فرآیند گام به گام بوده و مشتمل بر تکاليف متقابل به نحو مندرج در اين سند و پيوست هاي آن مي باشد که قرار است توسط شوراي امنيت مورد تاييد قرار گیرد.


    اجراي کامل اين برجام موجب حصول اطمينان از ماهيت صرفا صلح آميز برنامه هسته اي ايران خواهد شد.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمفاد مفاد توافقنامهژنوهسته ای

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 5:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
در دیدار هیات دولت مطرح شد؛
حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رمضانی رئیس جمهور و هیأت وزیران با شرح و تبیین فرازهایی از فرمان راهگشای امیرمؤمنان به مالک اشتر، تأکید کردند: پشتوانه روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج البلاغه مولای متقیان، چنین پشتوانه ای را فراهم می سازد.
شهرخبر: رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان رئیس جمهور در ابتدای این دیدار درباره نتایج مذاکرات هسته ای، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته ای قدردانی و تشکر کردند.

ایشان سپس با اشاره به ویژگی های شخصیتی جایگاه خاص مالک اشتر نزد امیرمؤمنان افزودند: حضرت علی بن ابیطالب (ع)، فرمان خود را خطاب به چنین شخصیتی صادر فرمودند که این نکته جای تأمل دارد.

رهبر انقلاب در بیان وظایف مسئولان در فرمان امیرمؤمنان به مالک اشتر، افزودند: «گرفتن مالیات و حقوقی که مردم نسبت به دولت دارند»، دفاع از مردم و سرزمینشان، سوق دادن جامعه به صلاح و رستگاری و آبادانی و سازندگی کشور، 4 مأموریت اصلی است که مولای متقیان در نامه به مالک، بر دوش حاکمان می گذارند.

حضرت آیت الله خامنه ای، «توصیه حاکمان اسلامی به تقوای الهی در هر شرایط و موقعیت»، «جدیت کامل در انجام دادن فرائض و سنن و مستحبات»، «نصرت پروردگار در قلب و در زبان و در عمل»، «و مهار کردن نفس در مقابل همه شهوات» را از فرامین مهمی برشمردند که مولای متقیان در زمینه خودسازی به مالک اشتر نگاشته اند.

قضاوت منصفانه درباره مسئولان قبلی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب با استناد به فرازهایی از فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر مورد تأکید قرار دادند.

ایشان عمل صالح را بهترین ذخیره دوران مسئولیت هر فرد برشمردند و افزودند: مردم در «قضاوتهایِ با فکر و تأمل و جمع بندی شده»، اشتباه نمی کنند بنابراین از اینگونه قضاوتهایِ مردم می توان فهمید که کدام مسئول صالح است و کدام نه.

«مراقبت حریصانه و بخیلانه از نفس برای جلوگیری از انحراف و ضایع شدن آن»، و «ترجیح دادن تکلیف الهی به هر چیز دیگر»، دو توصیه دیگری بود که رهبر انقلاب هنگام بازخوانی فرمان حکومتی امیرمؤمنان، بیان کردند و افزودند: امام راحل عظیم الشأن، مظهر عمل به این توصیه های الهی بود.

حضرت آیت الله خامنه ای، «دوست داشتن مردم از صمیم قلب» و «محبت و مدارا با آنان» را از دیگر فرامین آن امام همام به مالک خواندند و افزودند: به دستور امیرمؤمنان، باید از لغزشها و خطاهای مردم گذشت کرد البته به جز مواردی که حدود الهی زیر پا گذاشته می شود و یا پای محاربه با اسلام و حکومت اسلامی در میان است.

ایشان در پایان فرمان حضرت علی بن ابیطالب (ع) به مالک را از ذخائر فوق العاده فرهنگی خواندند و با قدرشناسی از زحمات اعضای دولت، برای آنان آرزوی توفیق کردند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور با اشاره به نتایج مذاکرات هسته ای، از رهبر معظم انقلاب اسلامی به علت حمایتها و هدایتهای ایشان نسبت به دولت و تیم مذاکرات هسته ای تشکر و ابراز امیدواری کرد این مسأله زمینه ساز پایان فشارها و رفع اتهامات ناروای دشمنان علیه جمهوری اسلامی باشد و حرکتی جدید در مسیر پیشرفت کشور را بوجود بیاورد.

رئیس جمهور در ادامه گزارشی از اقدامات دولت بیان کرد.

آقای روحانی با اشاره به دستاوردها و همچنین مشکلات دولت در دو سال اخیر، روابط نزدیک با همسایگان و اهتمام به تداوم مذاکرات هسته ای را از جمله اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی برشمرد و افزود: در شزایطی که منطقه درگیر آشوب و تروریسم است، جمهوری اسلامی ایران از کشورهای منطقه که دچار معضل تروریسم هستند حمایت کرده و این راه را ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور در عرصه اقتصادی، عبور از رکود، تبدیل رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت، کنترل تورم، کاهش واردات گندم و افزایش صادرات غیر نفتی را از دستاوردهای دولت دانست و خاطرنشان کرد: برای عبور از مشکلات در مسئله اشتغال و رشد اقتصادی نیاز به سرمایه و تکنولوژی داریم.

آقای روحانی بدهی سنگین به بانک مرکزی و شرکت های خصوصی، مشکلات ناشی از یارانه نقدی، بیکاری، بهره وری پایین، فعالیت موسسات اعتباری غیر مجاز، معوقات بانکی، کمبود آب و کاهش منابع زیرزمینی، خشکسالی، مسائل زیست محیطی و کاهش قیمت نفت را از جمله مشکلات پیش روی دولت بیان کرد.

رییس جمهور با تاکید بر بکارگیری همه توان دولت برای رفع مشکلات مردم و کشور گفت: برای حل مشکلات نیازمند همکاری قوای سه گانه هستیم تا گامهای باقی مانده را با شتاب بیشتری طی کنیم.
222
منبع: ایسنا

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرهبر انقلابقدر دانیهسته ای

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 5:37 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه خبری علت :امروزه یکی از مسائل مهم کشور که تقریباً هر روز بخشی از اخبار را به خود اختصاص می‎دهد، مسئله‎ هسته‎ای است؛ اخبار مذاکراتی که دائماً در حال انجام است و هدف آن هم حفظ برنامه‎ی هسته‎ای کشور  همزمان با کاهش یا رفع تحریم‎های اقتصادی است. در این بین این سؤال در ذهن‎ها […]

نیروگاه اتمی بوشهر

پایگاه خبری علت :امروزه یکی از مسائل مهم کشور که تقریباً هر روز بخشی از اخبار را به خود اختصاص می‎دهد، مسئله‎ هسته‎ای است؛ اخبار مذاکراتی که دائماً در حال انجام است و هدف آن هم حفظ برنامه‎ی هسته‎ای کشور  همزمان با کاهش یا رفع تحریم‎های اقتصادی است. در این بین این سؤال در ذهن‎ها شکل می‎گیرد که استفاده از انرژی هسته‎ای ارزشش را دارد که به خاطر آن تحریم‎های شدید اقتصادی را تحمل کنیم؟ یکی از سؤالاتی که در ادامه‎ی این سؤال شکل می‎گیرد این است که با وجود منابع نفت و گاز فراوان، ایران چه نیازی به انرژی هسته‎ای دارد؟ سؤالی که سعی شده است در این نوشتار، پاسخی به آن داده شود.

برای یافتن پاسخ این سؤال لازم است هزینه‎ی تولید برق در نیروگاه هسته‎ای با کارآمدترین نوع نیروگاه فسیلی یعنی نیروگاه سیکل ترکیبی با بازده متوسط ۴۵ درصد مقایسه شود. برای محاسبه‎ی هزینه‎ی تمام‎شده‎ی برق از مفهومی اقتصادی به نام «هزینه‎ هم‎تراز» (Levelized cost of electricity) استفاده می‎کنیم. هزینه‎ هم‎تراز با در نظر گرفتن مواردی چون نرخ تنزیل، هزینه‎ احداث، هزینه‎ بهره‎برداری، بازده نیروگاه، ضریب ظرفیت و مقدار برق تولیدی در هر سال، هزینه تولید مقدار مشخص برق را تعیین می‎کند.

از آن جایی که سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی، گاز طبیعی است، لازم است در محاسبات قیمت گاز را در نظر بگیریم. سال گذشته هر متر مکعب گاز طبیعی به طور متوسط با قیمت ۴۰ سنت از ترکمنستان وارد می‎شد و بر این اساس هزینه‎ی سوخت سیکل ترکیبی را برابر این نرخ در نظر می‎گیریم.
پس روند کار ما عبارت خواهد بود از محاسبه‎ی هزینه‎ی هم‎تراز نیروگاه هسته‎ای و سیکل ترکیبی و مقایسه‎ی این دو با هم. بدیهی است عدد کوچک‎تر، نشان‎دهنده‎ی ارزان‎تر بودن و در نتیجه صرفه‎ اقتصادی بیشتر است. محاسبات هزینه‎ی هم‎تراز تولید برق در این دو نیروگاه نشان می‎دهد که تولید هر کیلووات برق هسته‎ای ۶/۱۰ سنت در برابر ۹/۱۳ سنت برق سیکل ترکیبی است. بنابر این برق هسته‎ای ۳۰ درصد از برق سیکل ترکیبی ارزان‎تر است و دلیل استفاده‎ کشورهای مختلف از نیروگاه هسته‎ای را می‎توان در این ارزانی جست.

خاطرنشان می گردد اگرچه هزینه‎ احداث یک نیروگاه هسته‎ای در مقایسه با یک نیروگاه سیکل ترکیبی بالاتر است، اما در عوض هزینه‎ی سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی چند برابر سوخت نیروگاه هسته‎ای است. در نتیجه لازم است اثر هر کدام در هزینه‎ی هم‎تراز در نظر گرفته شود. در شکل زیر مقایسه‎ای بین هزینه‎های نیروگاه هسته‎ای و سیکل ترکیبی صورت گرفته است:
شکل- مقایسه بین هزینه‎های نیروگاه هسته‎ای و سیکل ترکیبی

*سید علیرضا قدسی پور – کارشناس انرژی

منبع : تسنیم

لینک خبر :http://elat.ir/?p=40865


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبرقسودانرژیبرق هسته ای

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 5:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از گروه “رسانه‌ها” خبرگزاری تسنیم،  اخیرا یک نهاد عالی فرهنگی در گزارشی مفصل نسبت به افت حجم و محتوای برنامه های تلویزیونی انتقاد و نسبت به وضعیت کنونی نفوذ شبکه های ماهواره ای هشدار داده است. در گزارش این نهاد عالی فرهنگی علاوه بر انتقاد نسبت به افت […]

بی بی سی  من و تو رسانه شبکه ماهواره

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از گروه “رسانه‌ها” خبرگزاری تسنیم،  اخیرا یک نهاد عالی فرهنگی در گزارشی مفصل نسبت به افت حجم و محتوای برنامه های تلویزیونی انتقاد و نسبت به وضعیت کنونی نفوذ شبکه های ماهواره ای هشدار داده است.

در گزارش این نهاد عالی فرهنگی علاوه بر انتقاد نسبت به افت حجم و محتوای برنامه های تلویزیونی، درخصوص توقف در رشد فنی سیستم شبکه های دیجیتال(ستاباکس) هشدارهای فنی داده شده است.

* بخش های قابل انعکاس گزارش این نهاد عالی فرهنگی که در جلسه ای در قالب سخنرانی ارایه شده در ذیل می آید:

* شبکه های فارسی زبان ماهواره ای که در ایران قابل دسترس است بیشتر تمرکز خود را بر روی دختران و پسران ۱۰ تا ۱۶ سال قرار گرفته است.

* قبلا ۱۲۰ شبکه سیاسی وجود داشت که الان تعداد آنها تقلیل یافته است. از سیاسی ها کم کرده و بیشتر شبکه های فرهنگی، اجتماعی و مسایل جنسی اضافه شده است.

* شبکه های پرنو گرافی طوری است که اگر یک کد خریداری کنید تا ۱۵ ماه به شما سرویس رایگان می دهند.

* تبلیغ سبک زندگی غربی همراه با بی توجهی به معیار های ارزشمند خانوادگی در شبکه های ماهواره ای، باعث تبلیغ اباحه گری در بین برخی مخاطبان این شبکه ها شده است.

* تاثیر شبکه ای ماهواره ای بر زندگی مشترک خانوادگی شدت گرفته است و نشان می دهد ۳۷ درصد طلاق ها تحت تاثیر شبکه ای ماهواره ‌ای صورت گرفته است .

* در ۹۵ درصد از سریال‌ های ماهواره ای روابط فرا زناشویی تبلیغ می شود و زنان شوهردار و مردان متاهل بدون هیچ گونه محدودیت به دنبال روابط نامتعارف هستند و جایگاه خانواده به عنوان هسته اصلی جامعه، پایین می آید و بی ارزش می شود.

* ۳۴۸ ماهواره در جهان وجود دارد که از طریق این ماهواره ها بیش از ۲۰ هزار شبکه ماهواره ای دریافت می شود.

* در ایران ۳۰ ماهواره حضور دارد که در این میان امکان پخش ۷ هزار شبکه از طریق پول و رایگان وجود دارد.

* رشد ماهواره ها از سال ۷۳ شروع شد و از چهار کانال به ۳۷ کانال رسید و امروز ۷ هزار کانال وجود دارد.

* عمده ترین ماهوره ها هاتبرد، نایل ست، عرب ست،  و یاه ست و اچ دی است. ماهواره اچ دی ضد اختلال و پارازیت است. موج ماهواره ها به سمت یاه ست رفته اند. یوتل ست ضدانقلابی است. سایروس روسیه شبکه مبتذل روسی است. آی سو موزیک و ورزش پخش می کنند.

* در حال حاضر، عربستان سعودی در حال سرمایه گذاری است که ماهواره ها به راحتی در ایران پوشش داده شوند.

لینک خبر :http://elat.ir/?p=40948


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: از, ای, به, تغییر, جنسی,پاتوق پرتقالی جهت, سیاسی, شبکه, فرهنگی, ماهواره, مسایل, های, و, گیری

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 5:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :پایگاه اینترنتی بلومبرگ به نقل از منبع ناشناس در مذاکرات اتمی ایران مدعی شد:ایران و گروه پنج به علاوه یک بر سر رفع تدریجی تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل به توافقی سیاسی رسیده اند. به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ،شخصی که در مذاکرات وین حضور […]

«توافق سیاسیِ» ایران و 5+1 بر سر رفع تدریجی تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :پایگاه اینترنتی بلومبرگ به نقل از منبع ناشناس در مذاکرات اتمی ایران مدعی شد:ایران و گروه پنج به علاوه یک بر سر رفع تدریجی تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل به توافقی سیاسی رسیده اند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ،شخصی که در مذاکرات وین حضور دارد و خواسته نامش فاش نشود گفت: مذاکره کنندگانی که به دنبال رسیدن به توافق با ایران بر سر برنامه اتمی این کشور هستند به توافقی سیاسی برای رفع تدریجی تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل رسیدند.

این فرد ادعا کرد: به موضوع تحریم تسلیحاتی بر اساس قطعنامه ای که پیش نویس آن در شورای امنیت سازمان ملل در دست تهیه است رسیدگی خواهد شد.

براساس این قطعنامه تحریم تسلیحاتی که مانعی در راه رسیدن به توافق در مذاکرات بوده است به تدریج و در طول زمان و نه یکباره رفع خواهد شد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: ادعای, ایران, بر, بلومبرگ,پاتوق پرتقالی تحریم, تدریجی, تسلیحاتی, توافق, رفع, سازمان, سر, سیاسی, ملل, های, و, ۵۱

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 5:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ه گزارش  پایگاه خبری علت به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی هوایی ارتش سوریه غروب یکشنبه (دیروز) بعد از اطلاع یافتن از جلسات و تحرکات نیروهای گروه تکفیری داعش در استان «الرقه» در شمال شرق، چند حمله دقیق و موفق به مواضع آنان انجام داد. جنگده‌های ارتش سوریه در وهله اول، با کسب […]

خبرگزاری فارس: حمله موفق نیروی هوایی سوریه و مرگ 200 داعشی در «رقه»

به گزارش  پایگاه خبری علت به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی هوایی ارتش سوریه غروب یکشنبه (دیروز) بعد از اطلاع یافتن از جلسات و تحرکات نیروهای گروه تکفیری داعش در استان «الرقه» در شمال شرق، چند حمله دقیق و موفق به مواضع آنان انجام داد.

جنگده‌های ارتش سوریه در وهله اول، با کسب اطلاع از تجمع عناصر تروریستی برای خوردن افطار در دانشکده علوم واقع در منطقه «المشلب» در الرقه در دو حمله، این دانشکده را هدف قرار دادند که در این حملات نزدیک به ۲۰۰ نفر کشته شدند.

از جمله کشته شدگان داعش در این حمله، چند عنصر شناخته شده تروریستی به نام‌های «ابوهاجر الجزراوی» به همراه ۳ معاونش بود که همگی دارای تابعیت سعودی بودند. همچنین «ابو صهیب الشامی» و «محمد حسن صالح» درای تابعیت مصری، «رمضان خان» دارای تابعیت افغانستانی و «ابو یوسف الناصری» درای تابعیت سوری بودند.

همچنین در این حملات ساختمان دانشکده نیز به طور کامل نابود شد.

در وهله دوم، بعد از چند دقیقه از حملات موفق‌ به دانشکده علوم، بار دیگر جنگنده‌های سوری مواضع داعش را در شهرک صنعتی «واق» در مجاورت دانشکده علوم در منطقه «المشلب» هدف قرار دادند که در این حمله مقدار زیادی مهمات از جمله موشک و خمپاره و ۳ تانک وابسته به داعش به طور کامل نابود شد.

همچنین بیش از ۹ تن از عناصر تروریستی داعش در حمله به شهرک صنعتی کشته شدند.

شهر رقه مرکز استان رقه در شمال شرق سوریه، پایتخت داعش به شمار می‌رود که به طور کامل تحت تصرف این گروه تروریستی است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحمله, داعشی, در, رقه, سوریه, مرگ, موفق, نیروی, هوایی, و, ۲۰۰

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 5:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

  پایگاه خبری علت :ساعاتی دیگر نتیجه ماراتن هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی مشخص خواهد شد و این موضوع بسیاری را بر آن داشته که به جوانب مختلفی از نتیجه توافق احتمالی و نتایج نفتی این ماراتن هسته‌ای بپردازند. به گزارش ایسنا، گاهی صحبت از این است که چقدر طول می‌کشد تا ایران بتواند […]

 
 ۹۵۴۶۹۷_۷۴۲
پایگاه خبری علت :ساعاتی دیگر نتیجه ماراتن هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی مشخص خواهد شد و این موضوع بسیاری را بر آن داشته که به جوانب مختلفی از نتیجه توافق احتمالی و نتایج نفتی این ماراتن هسته‌ای بپردازند.

به گزارش ایسنا، گاهی صحبت از این است که چقدر طول می‌کشد تا ایران بتواند با قدرت پیش از تحریم به بازار جهانی نفت بازگردد. گاهی نیز تحلیلگران به تاثیر بازگشت احتمالی ایران به بازار جهانی بر قیمت نفت سخن به میان می‌آورند.

در این بین چندی پیش بلومبرگ درباره زمان بازگشت به سطح تولید پیش از تحریم توسط ایران نوشت: “تحلیلگران می گویند، ایران احتمالا به فاصله یک سال پس از انعقاد توافق هسته ای می تواند به حجم صادرات پیش از تحریم ها برسد، اما به دلیل مشکلات زیرساختی، بالا رفتن از این حد در کوتاه مدت، دشوارتر خواهد بود.”

این در حالی است که ایران پیش از تحریم صادرات نفت روزانه حدود ۲٫۵ میلیون بشکه ای را به خود می دید، ‌اما پس از اعمال تحریم های سنگین از سوی غرب این رقم به ۱٫۱ میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

بنا بر نوشته بلومبرگ، مقامات ایرانی گفته اند که قصد دارند ظرف مدت چند ماه پس از لغو احتمالی تحریم ها، یک میلیون بشکه به حجم صادرات روزانه خود بیفزایند.

با این حال به نظر می رسد در این زمینه یک علامت سوال ذهن کارشناسان را بیشتر درگیر کرده است؛ اینکه آیا با توجه به کاهش تقاضای جهانی نفت و مازاد عرضه موجود در بازار، بازگشت ایران به حجم صادرات پیش از تحریم امکان پذیر است؟

صحبت های رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، حاکی از آن است که مسوولان نفتی کشور قاطعانه معتقدند که ایران ظرف مدت کوتاهی می تواند بازارهای از دست رفته خود را بازپس گیرد.

اما اتفاقی که برای بازگشت ایران به بازار جهانی و تصاحب سهم سابق خود در این بازار بسیار مهم است،‌ تحرکات و تصمیمات آمیخته با سیاست برخی تولیدکنندگان نفت اوپک همچون عربستان است.

در این راستا سید محمدعلی خطیبی نیز در گفت و گو با ایسنا درباره سناریوهای نفتی در صورت توافق یا عدم توافق هسته ای گفته که افزایش ۵۰۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت ایران تاثیری بر قیمت نفت در بازار جهانی نخواهد داشت مگر اینکه دیگر کشورهای تولید کننده اوپک نیز تولید خود را افزایش دهند که در آن صورت بازار با مازاد عرضه روبه رو خواهد شد و قیمت ها کاهش می یابند.

مدیر سابق امور اوپک وزارت نفت معتقد است که میزان تاثیر توافق و افزایش تولید ما بر بازار جهانی به میزان تولید و همکاری سایر اعضای تاثیرگذار اوپک بستگی دارد؛ به ویژه اعضایی که بازار را در نبود ما اشغال کرده اند.

خطیبی همچنین به رفتار غیرقابل پیش بینی برخی اعضای اوپک نیز اشاره کرده و گفته که اقدامات کشورهایی که مازاد عرضه دارند به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست. به عنوان مثال افزایش تولید عربستان از حدود ۸ میلیون بشکه در روز به حدود ۱۰ میلیون بشکه قابل پیش بینی نبود و به همین دلیل ممکن است باز هم تولید خود را افزایش دهد.

اما بعد دیگر تاثیر توافق احتمالی هسته ای بر صنعت نفت ایران محتوای نفتی توافق است. با توافق ایران و ۵+۱ همه تحریم ها، محدودیت ها و هر نوع محدودیتی که به واسطه مسایل هسته ای توسط قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و ایالات متحده از طریق تحمیل قوانین، مقررات و دستورات اجرایی علیه صنعت نفت ایران ایجاد شده است، برداشته خواهد شد. به صورت ساده، طبیعی و بدون مانع فروش، صادرات، واردات و عرضه انواع هیدروکربن های ایران از جمله نفت خام،‌ گاز طبیعی، میعانات گازی، پتروشیمی و محصولات آنها انجام خواهد شد. همچنین تحریم خرید، واردات، و دریافت نفت خام، گاز طبیعی، میعانات گازی، پتروشیمی و محصولات آنها توسط کشورهای خارجی، پالایشگاه ها و شرکت های نفت و گاز لغو خواهد شد.

با ابن اوصاف به نظر می رسد اگرچه لغو تحریم ها شرط لازم برای افزایش صادرات نفت ایران و بازگشت به بازارهای از دست رفته است، اما شرط کافی نیست. باید دید آیا کشورهایی همچون عربستان که در نبود ایران مازاد عرضه پیش بینی نشده ای داشته اند، با بازگشت ایران به بازار جهانی جایی برای نفت ایران باز خواهند کرد یا اینکه بازهم به برخی رفتارها که گفته می شود نشات گرفته از برخی سیاسی کاری ها است ادامه خواهند داد و تلاش‌ می کنند سهم خود را از بازار حفظ کنند؟


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی ایران, برای, تحریمها, دستاورد, لغو, نفت, چیست

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 5:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

حسن روحانی

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، مهمترین محورهای سخنان حجت الاسلام حسن‌ روحانی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم. لقد نصرکم الله فی مواطن کثیره. عیدانه فراوان شد تا باد چنین بادا

با سلام و درود بر روان پاک انبیاء و اولیاء، پیامبر عظیم الشان اسلام و ائمه هدی و امام شهیدان و شهدای بزرگوار بویژه شهدای هسته‌ای و با سلام و تحیت به محضر امام عصر(عج)؛ ماه رمضان همواره ماه خیر و برکت و ماه تقرب مردم به خداوند بوده است. و در ماه رمضان امسال آنچه من شنیدم بسیاری از مردم در دعاهایشان و در شبهای قدر به گروه مذاکره‌کننده و برای دست‌یابی به یک توافق خوب دعا کردند. و من الان به ملت بزرگوار ایران عرض می‌کنم که دعای آنها مستجاب شده است. ما امروز در یک مقطع مهم در تاریخ کشور و انقلابمان و شرایط منطقه داریم. شرایطی که باید بگوییم دوران ۱۲ ساله گذشته که همراه با توهماتی از سوی قدرت‌ها و نشر آن توهمات در میان جامعه و افکار عمومی بود، کاملاً ورق خورده است و صفحه جدیدی آغاز شده است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی است, امروز, بود, بیانیه, توافق, دیگر, روز, ماه, مشترک, ۲

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 5:21 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  پایگاه خبری صهیونیستی جروزالم پست، لاودر امروز (سه شنبه) در واکنش به خبر توافق هسته ای گروه ۵+۱ و ایران با تکرار ادعاهای دیگر مقام های صهیونیست گفت: تا این لحظه توافق مذکور کاغذ پاره ای بیش نیست. او افزود: این توافق نه پیمانی الزام آور است […]

۸۱۶۸۳۱۰۱-۷۰۰۳۳۹۷۹

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  پایگاه خبری صهیونیستی جروزالم پست، لاودر امروز (سه شنبه) در واکنش به خبر توافق هسته ای گروه ۵+۱ و ایران با تکرار ادعاهای دیگر مقام های صهیونیست گفت: تا این لحظه توافق مذکور کاغذ پاره ای بیش نیست.

او افزود: این توافق نه پیمانی الزام آور است و نه دلیلی وجود دارد که بتوان به پایبندی ایران برای اجرای این قرارداد اعتماد کرد.

وی گفت که تهران ید طولایی در زمینه گمراه کردن جهان دارد.

لاودر به نگرانی هایش درباره توافق مذکور و موضع ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: تظاهرات روز قدس در جمعه گذشته که با حمایت دولت برگزار شد، بار دیگر پیام «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» را منتشر کرد و همین بهترین دلیل است برای این که ما نباید بیش از اندازه خوش بین باشیم.

کنگره جهانی یهود به عنوان فدراسیون جهانی جوامع یهودی در سال ۱۹۳۶ در ژنو سوییس تاسیس شد.

دیگر مقام های صهیونیست نیز دقایقی پس از انتشار خبر به نتیجه رسیدن مذاکرات چندین ساله میان ایران و قدرت های بزرگ جهان، ضمن ابراز خشم و انزجار از این دستاورد، آن را نشانه تسلیم شدن غرب در برابر ایران دانستند

لینک خبر :http://elat.ir/?p=41126


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: اولیه, ایران, این, به, بیش, تاریخی, توافق, جهانی,پاتوق پرتقالی رییس, صهیونیست, ملت, نیست, ها, واکنش, پاره, پیروزی, کاغذ, کنگره, یهود, یک

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 5:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

کم خونی چیست؟

کم‌خونی وضعیتی است که در آن تعداد یا اندازه گلبول‌های قرمز و یا مقدار هموگلوبین موجود در خون کاهش یافته؛ تبادل اکسیژن و دی‌اکسیدکربن بین خون و سلول‌ها دچار اختلال می‌شود. از مهم‌ترین مواد مغذی جهت خون‌سازی که کمبود آن‌ها موجب بروز کم‌خونی می‌شود می‌توان به آهن،‌ ویتامین ب ۱۲ و اسیدفولیک اشاره کرد. از بین آن‌ها کم‌خونی ناشی از فقر آهن از شایع‌ترین کم‌خونی‌هاست ولذا محور اصلی بحث ما نیز همین نوع کم خونی است.

 چرا من به آهن نیاز دارم؟

آهن نقش اساسی در بدن شما بازی می کند. مهمترین وظیفه آهن در بدن انتقال اکسیژن است. آهن جزء اساسی “هموگلوبین” است که در گلبولهای قرمز خون قرار دارد و اکسیژن را به بافتهای مختلف بدن می رساند. بنابراین اگر بدن شما آهن کافی نداشته باشد نمی تواند هموگلوبین کافی بسازد و در نتیجه کارآیی و تعداد گلبولهای قرمز خون افت می کند و بدن دچار خستگی زودرس و افت عملکرد می شود.

علاوه بر آن آهن در حفظ سلامت  پوست مو ناخن و سایر بافتهای بدن نیز نقش اساسی دارد.

 

من به چقدر آهن نیاز دارم؟

 جواب سوال به سن، جنس و وضع سلامتی شما بستگی دارد.

در برخی مقاطع سنّی یا حالات ویژه، نیاز بدن به آهن افزایش می یابد که اگر این نیاز تأمین نشود؛ حتّی در صورت سلامت فرد، ایجاد کم خونی مورد انتظار است؛ مثلا زنان باردار به علت افزایش حجم خون، رشد جنین و جفت و سایر بافت‌ها به آهن بیشتری نیاز دارند؛ به همین دلیل بیش از سایرین در معرض خطر کم‌خونی قرار دارند.

در شیرخواران هم، در صورت سلامت مادران، میزان آهن موجود در شیر مادر برای ۶ـ۴ ماه اول زندگی کافی است و پس از آن باید با مکمّل های طبیعی، نسبت به رفع نیاز کودک به آهن اقدام نمود؛ امّا نوزادانی که با وزن کم متولد می‌شوند؛ از ۳ ماهگی نیاز به آهن اضافی دارند. بستن پیش از موقع بند ناف، به این دلیل که نوزاد را از یک سوم کل خونش محروم می‌کند، خطر فقر آهن را افزایش می‌دهد.

دوران  نوجوانی نیز از ایّام خاصّ افزایش نیاز آهن به حساب می آید.

در صورتیکه هر کدام از شرایط زیر پیش بیاید نیاز روزانه یک فرد به آهن بسیار بیشتر از همسالان خود خواهد شد:

- بارداری یا شیردهی

- نارسایی کلیه (بخصوص کسانی که باید دیالیز شوند)

- هر زخمی که باعث اتلاف خون شود (مثلا زخمهای گوارشی)

- بیماریهایی که باعث کاهش قدرت جذب دستگاه گوارش می شوند (سلیاک، کرون، کولیت اولسرو)

- افرادی که آنتی اسید (داروهای ضد اسید معده) استفاده می کنند. زیرا این داروها جلوی جذب اهن را می گیرند.

- افرادی که از لحاظ جسمی فعالیت بسیار بالایی دارند (کارگران، ورزشکارنی که به ورزشهای سنگین مشغولند)

- کسانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

 

  آیا من دچار کمبود آهن هستم؟

خیلی از افراد کمخون خبر ندارند که دچار کمخونی هستند مگر اینکه کمخونی آنها شدید شده و علامتدار شود. کم خونی های خفیف، در مراحل اولیه علامتی ندارند ولی به تدریج عوارض مربوطه ظاهر می شود. اولین و مهمترین عارضه کم خونی ، خستگی است. فعالیت حیاتی افرادی که هموگلوبین خون آنها پائین است، کاهش یافته؛ زود خسته می شوند. ضعف و رنگ پریدگی، التهاب و سوزش زبان، زخم کناره دهان وشکنندگی ناخن ها و همچنین سردرد و سرگیجه از عوارض بعدی کم خونی است. تمایل غیر طبیعی به خوردن مواد غیر غذایی مانند خوردن یخ، نشاسته خام یا برنج خام نیز از نشانه های کم خونی فقر آهن است. این مشکل درکودکان بیشتر دیده می شود. کودکانی که به خوردن خاک تمایل پیدا می کنند؛ به طور غیر مستقیم از کم خونی خود خبر می دهند. کودکان کم خون ، اشتهای خود را به غذا از دست می دهند و مقاومتشان در برابر عوامل عفونی کاهش می یابد.

چون آهن، علاوه بر فعالیت خون سازی در ساختمان عضلات و بعضی از آنزیم های مهم بدن نیز وارد می شود؛ کمبود آن منجر به کندی رشد جسمی و به خصوص مغزی نوزادان و شیرخواران می گردد. این ضایعه در موارد شدیدتر ممکن است برگشت ناپذیر شده، کودک را در کند ذهنی همیشگی نگه دارد. خردسالان کم خون، اغلب نا آرام و تحریک پذیرند. کودکان کم خون در مرحله پیش دبستانی و دبستانی با ضعف یادگیری ودرک مطالب روبرو می شوند. کم خونی فقر آهن در بانوان باردار، بر رشد جنین اثرگذاشته؛ ممکن است زمینه ساز سقط شود. نوزادانی که از مادران مبتلا به فقر آهن به دنیا می آیند؛ اکثرا کم وزن و ضعیف هستند.

به طور خلاصه، علایم و عوارض کم خونی عبارتند از:

رنگ پریدگی پوست، زبان و مخاط داخل لب و پلک چشم‌ها؛

ضعف و خستگی زودرس؛

سرگیجه، به خصوص به هنگام بلند شدن از زمین؛

بی حوصلگی، افسردگی و سایر اختلالات خلقی؛

سردرد؛

خواب رفتن و سوزن سوزن شدن دست و پاها؛

حالت تهوع؛

کاهش (و گاهی افزایش)خونریزی قاعدگی؛

کاهش حافظه، توان یادگیری و نهایتا افت تحصیلی؛

تیرگی دور چشم؛

بعضی یبوست های مقاوم به درمان؛

برخی جوش های مقاوم به درمان؛

ریزش مو و گود شدن روی ناخن(یا ناخن قاشقی که در کم خونی های شدید دیده می شود).

البته ذکر علایم فوق به این معنا نیست که هر کس کم خونی دارد تمام علایم فوق را نشان می دهدو همچنین به این معنا هم نیست که اگر فردی بعضی علایم فوق را داشت؛ حتما کم خون است


موضوعات مرتبط: علمی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکم خونیفقر آهنپزشکی

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 5:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

کم خونی از منظر طبّ سنّتی ایران

اگر بخواهیم رویکردی کاملا ساده و درعین حال، عملی نسبت به کم خونی داشته باشیم؛ کم خونی عبارت است از کاهش تولید یا افزایش تحلیل خلط دم صالح در بدن. کسی که با اصول طبّ سنّتی آشنایی داشته باشد؛ به راحتی می تواند با اتّکا به همین تعریف ساده، علل ، علایم، عوارض و راه های درمان کم خونی را توضیح دهد. البتّه در نگاهی دقیق تر، کاهش تولید یا افزایش تحلیل هر یک از اخلاط چهارگانه، می تواند انواعی از اختلالات خونی را به وجود آورد که ورود دقیق در این بحث، خارج از اهداف این مقاله است.

چه عاوملی سبب کم خونی می شوند؟

متاسفانه این عوامل در زندگی روزمره بسیار فراوانند و تنها به برخی از شایعترین آنها در ادامه ی مطلب اشاره می کنیم


موضوعات مرتبط: پزشکی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفقر آهنطب سنتیعوامل موثر

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 5:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

آیا میخ و نعل اسب در غذا، کم خونی اطفال را درمان می کند؟

یک متخصص اطفال گفت : ما دو نوع آهن داریم؛ آهن آلی که از طریق غذا و خوردنی ها جذب بدن می شوند و دیگر آهن معدنی که شامل آهن های موجود در اشیا ازجمله؛ ملاقه آهنی، میخ و نعل اسب و انواع و اقسام داروهاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ساغر یزدانی متخصص اطفال و رشد و تغذیه کودک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نبض شهر درباره آهن موجود در بدن اطفال گفت : مقدار آهن جذب شده در دوران جنینی تا حدود 4 ماهگی یا وقتی که وزن نوزاد به دو برابر وزن زمان تولدش برسد کفایت می کند.

وی ادامه داد : در بچه های نارس برای اینکه مدت بارداری مادر کم بوده است، از حدود یک و نیم ماهگی و یا 2 ماهگی کودک  و با تجویز پزشک،  رساندن آهن از طریق دارو را شروع می کنیم.

متخصص اطفال به نشانه های کمبود آهن در بدن کودک اشاره کرد و یادآور شد: یکی از نشانه های کمبود آهن در اطفال تعریق زیاد و سرد شدن دست و پای کودک، به خصوص موقع شیر خوردن است.

وی درباره انواع جذب آهن  گفت: ما دو نوع آهن داریم؛ آهن آلی که از طریق غذا و خوردنی ها جذب بدن می شوند و دیگر آهن معدنی که شامل آهن های موجود در اشیا ازجمله؛ ملاقه آهنی، میخ و نعل اسب و انواع و اقسام داروهاست.

ساغر یزدانی تصریح کرد : تا سن 6 ماهگی که کودک فقط از شیر تغذیه می کند جذب آهن از طریق غذا و اشیا داخل غذا ممکن نیست؛ یعنی از 4 تا 6 ماهگی فقط از طریق یکی از انواع دارو و با تشخیص پزشک آهن بدن کودک تامین می شود.

وی درباره آهن موجود در اشیا گفت : درباره استفاده از اشیا داخل غذا و مقدار آهن موجود در آنها هیچ تحقیق علمی نشده است؛ مثلا در هر 100 گرم گوشت تقریبا 2 تا 3 گرم آهن دارد، ولی این تحقیق درباره اشیا نشده است؛ فقط می دانیم که اشیا 6 میلیارد یون آهن آزاد می کنند اما وارد تست علمی نشده است؛ و نکته مهم این است که چون بدن اطفال حساس است و ما باید مقدار مشخصی آهن به بدن آنها برسانیم و نمی دانیم چقدر آهن در اشیا موجود است و چقدر تجزیه و جذب بدن کودک می شود پس کمبود آهن را از طریق دارو برطرف می کنیم.

متخصص اطفال خاطرنشان کرد: اهمیت مصرف داروها در تعیین مقدار آن است، زیرا جذب زیاد آهن هم باعث رسوب در کبد و مغز می شود و به تازگی هم مشخص شده است یکی از ریزفاکتورهای بیماری آلزایمر از جذب بسیار آهن است.

ساغر یزدانی به بهترین نوع جذب آهن برای بدن انسان اشاره کرد و گفت : آهن مواد غذایی به صورت مولکول جذب نمی شود بلکه وارد دستگاه گوارش شده و از آن طریق جذب بدن انسان می شود؛ آهن های موجود در گوشت ، دل ، جگر ، مرغ و ماهی از نوع fe2 هستند و راحت تر جذب بدن می شود و آهن موجود در سبزیجات از نوع یون fe3 هستند و نوع آهن با بدن دام سازگارتر است؛ ما از طریق سبزیجان آهن دریافت می کنیم ولی مقدار دریافت آهن از خوردن سبزیجات بسیار کمتر از پروتئین هاست.


موضوعات مرتبط: علمی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیآهنیون آهنغذااطفالکم خونینعل اسب

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 4:55 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

شفا آنلاين-آهن در موادغذایی كه ما مصرف می‌كنیم، به شكل آلی و معدنی است.

به گزارش شفا آنلاین،چند روز پیش برای خرید عرق نعناع به عطاری رفته بودم كه دیدم 2 خانم مسن از فواید داروهای گیاهی و نبود برخی بیماری‌ها در قدیم صحبت می‌كردند. فروشنده نیز با آنها همراهی می‌كرد: «قدیم نه سرطان بود نه این همه سكته و بیماری‌های گوارشی، همه هم از داروهای گیاهی استفاده می‌كردند.»
بعد هم ملاقه‌ای كه بالای مغازه‌اش آویزان كرده بود را نشان داد و گفت: «این ملاقه اسمش حوم است، این جوون‌ها نمی‌دانند، قدیمی‌ها میخ طویله و نعل اسب می‌انداختند توی دیگ غذا و اصلا كمبود آهن و كم‌خونی نداشتند، حالا ما باید برگردیم به همان روش یعنی اگر این ملاقه را هم در غذا بگذارید، آهن مورد نیاز بدن تامین می‌شود.» با تعجب چشم‌هایم گرد شد، پرسیدم: «حوم یعنی چه؟ همین ملاقه را بگذاریم تو غذا، آهن موردنیاز بدنمان تامین می‌شود؟!»

خانم مسن سریع وسط حرفم پرید و گفت: «بله، من مدتی است كه در غذای در حال پخت، ملاقه آهنی می‌گذارم و هیچ كدام از اعضای خانواده‌مان كمبود آهن ندارند،» فروشنده نیز به من گفت: «دخترم! این قرص‌های آهن، كبد را تخریب می‌كنند. خوب نیستند، مواد شیمیایی دارند و هر چیزی طبیعی‌اش بهتر است.» دیگر چیزی نگفتم، عرق نعناع را گرفتم و وقتی خواستم حساب كنم یك ورق به دستم داد كه از خواص حوم در آن نوشته بود. جلوگیری از لخته‌شدن خون، رفع مشكل‌ها و ناتوانی‌های جنسی، تقویت پوست و هزار جور خاصیت دیگر. نمی‌خواهیم بگوییم قدیم، كمبود آهن بوده یا نه چون معیار سنجش آن وجود نداشته‌ اما آنچه اهمیت دارد این است كه دوره و زمانه میخ طویله در غذا انداختن گذشته اما انگار هنوز برخی‌ها دوباره به همان دوران بازگشته‌اند.

با دكتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه و دانشیار دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی در مورد كمبود آهن، راه‌های درمانش و تاثیر حوم بر كم‌خونی گفت وگو كردیم که در ادامه می خوانید.

چه اتفاقی می‌افتد كه بدن دچار كم‌‌خونی یا فقرآهن می‌شود؟
كم‌خونی انواع مختلفی دارد اما كم‌خونی تغذیه‌ای یعنی كمبود ویتامین‌B12، اسیدفولیك و آهن. این در حالی است كه آهن یكی از فراوان‌‌ترین عناصر در پوسته زمین است. باید بدانیم فقرآهن حتما با کم خونی  همراه نیست و باید مراحلی در بدن طی شود تا فرد دچار كم‌خونی شود. در حقیقت اگر فقرآهن درمان نشود، می‌تواند فرد را دچار كم‌خونی كند. فقرآهن دلایل مختلفی دارد، كمبود دریافت آهن یا وجود مهاركننده‌های جذب آهن در رژیم‌غذایی افراد. به طور مثال، انواع گوشت‌ها یعنی هم گوشت قرمز و هم سفید، دارای مقادیر زیادی آهن هستند اما قابلیت جذب آهن در گوشت قرمز بیشتر است. همچنین موادغذایی كه جوش‌شیرین یا pH قلیایی دارند، مانع از جذب آهن در بدن می‌شوند. یكی دیگر از عوامل كمبود آهن به دلیل دفع خون از بدن است. یعنی افرادی كه كولیت زخمی، زخم‌معده یا روده و بواسیر دارند و زنان در سنین باروری به دلیل قاعدگی دچار كمبود آهن می‌شوند و زنانی كه از IUD استفاده می‌كنند یا خونریزی‌های شدید دارند در معرض كمبود آهن هستند.

آهنی كه در موادغذایی وجود دارد به چه شكل است؟
آهن در موادغذایی كه ما مصرف می‌كنیم، به شكل آلی و معدنی است. منابع دارویی یعنی مكمل‌های حاوی آهن و اشیای آهنی، معدنی هستند و غذاهایی با منشأ گیاهی و حیوانی حاوی آهن‌ آلی‌اند و آهن آلی جذب بهتری نسبت به آهن معدنی دارد.

در تبلیغ این ملاقه آهنی (حوم) آمده مغز برای سلامت به 6 میلیارد یون آهن نیاز دارد كه با استفاده از این ملاقه، این نیاز برطرف می‌شود. به نظر شما چه نقدی به این ادعا وارد است؟
یكی از شگردهای عوام فریبی این است كه همیشه واقعیت را با دروغ بیامیزیم. شكی نیست كه كاركرد مغز به آهن وابسته است و كمبود آهن در كاركرد ذهنی افراد تاثیر می‌گذارد اما آهن به تنهایی در غذا قابلیت جذب ندارد و علاوه بر آن، گروه‌های اصلی موادغذایی، تمام مواد مغذی را در كنار هم برای بدن تامین می‌كنند و در واقع، عملكرد هر ارگان با مجموعه این مواد مغذی با نسبت‌های متعادل فراهم می‌شود.

آیا این باور که قرص آهن روی كبد تاثیر می‌گذارد، درست است؟
مكمل‌های آهن از آهن معدنی تشكیل شده‌اند كه به شكل نمك است و نوع سولفات آهن قابلیت جذب بالایی دارد. آهن به خودی خود یك سم است و می‌تواند مسمومیت‌زا باشد و یكی از عوامل مسمومیت می‌تواند آسیب كبدی باشد ولی باید توجه داشته باشیم قرص آهن بر مبنای تشخیص پزشك و علت کم خونی و فقرآهن در یك دوره زمانی مشخص و با دوز مشخص تجویز می‌شود. میزان نیاز افراد به آهن، با توجه به سن، جنس و شرایط جسمی تفاوت می‌كند. فقرآهن در خانم‌ها به‌خصوص در سنین باروری شایع‌تر و در مردان شیوع كمتری دارد. به طور متوسط هر فرد روزانه به 12 میلی‌گرم آهن نیاز دارد و هر 100 گرم گوشت قرمز، دارای 2 میلی‌گرم و هر 100 گرم عدس، دارای 7 میلی‌گرم آهن است.

در كشور ما، آهن بیشتر از چه منابعی تامین می‌شود؟
در سال 80-79 انستیتو تحقیقات تغذیه كشور در مورد الگوی مصرف موادغذایی تحقیقی انجام داد كه مشخص شد درصد قابل‌توجهی از آهن دریافتی مردم از نان و غلات تامین می شود اما به هر حال گوشت‌های قرمز و سفید هم مقادیر فراوانی آهن دارند.

ملاقه فلزی واقعا به درد می‌خورد؟
یادتان باشد که در ابتدا باید كمبود آهن در افراد تشخیص داده شود، بعد علت آن را پیدا كنیم و سپس با دوز مشخص و در دوره زمانی موردنیاز، قرص آهن تجویز شود. آهن معمولی قابلیت جذب ندارد، تازه اگر فرض كنیم كه ملاقه آهنی در غذا، آهن مورد نیاز بدن را تامین كند، مقدار آن اهمیت دارد چون غلظت آهن در یك لیتر غذا یا 5 لیتر تفاوت می‌كند. به علاوه برخی افراد نیازی به آهن ندارند و دریافت اضافی آهن می‌تواند زمینه برخی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی- عروقی را در آنها فراهم كند. همچنین گروه‌های سنی مختلف نیازشان به آهن متفاوت است. به همین دلیل افراد برای تامین آهن مورد نیازشان نباید از گذاشتن هر شی آهنی در غذای در حال پخت استفاده كنند.

سلامت نیوز


موضوعات مرتبط: علمیپزشکی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدرمان ، کم خونی ، ملاقه ، آهنی ، نعل اسب

تاريخ : چهار شنبه 24 تير 1394 | 4:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 



سرطان سينه,علائم سرطان سینه,نشانه های سرطان سینه

خانم ها بخوانند/ 7 خطاي رایج زنان درباره سرطان سينه
كارشناس مامايي در يزد 7 خطاي رایج زنان درباره سرطان سينه را تشريح كرد.
* باورغلط اول: توده‌های پستانی تقریبا همیشه سرطان هستند.
این عقیده نادرستی است که هر توده‌‌ای در پستان به معنی وجود سرطان است. اگر چه هر خانمی که در پستان خود احساس توده‌ داشت باید به فکر سرطان باشد تا عکس این موضوع ثابت شود، اما این نباید زنان را نگران کند.


هر چه سن یک زن بیشتر باشد، احتمال بیش تری دارد تا یکی از ۷ تا ۸ نفری باشد که مبتلا به سرطان پستان می‌‌شوند. همچنین احتمال بیش تری وجود دارد که توده ‌های پستانی در زنان سالمند و زنانی که به دوران یائسگی نزدیک می‌ شوند و یا یائسه شده‌‌اند سرطانی شوند.

 

وقتی یک توده پستانی سرطانی نباشد، به چه دلیل ممکن است ایجاد شده باشد؟
این توده‌‌ها ممکن است کیست ‌هایی باشند که معمولا خطرناک نیستند، اما ممکن است رشد غیر سرطانی و غیر طبیعی سلول‌‌ها باشد نظیر فیبروآدنوما که کمتر شایع است و یا لخته ‌های خونی که موجب ایجاد توده می‌ شوند. همچنین این توده ‌های کاذب ممکن است در اثر تغییرات هورمونی ایجاد شوند که در واقع اصلا آن‌ها توده نیستند.


به هر حال دلیل توده‌‌های پستانی هر چه باشد، نباید مورد غفلت واقع شود و باید از سوی پزشک اطمینان حاصل شود که خطرناک نیستند.
گاهی لازم است معاینه جسمی از سوی پزشک صورت گرفته و گاهی نیاز به ماموگرافی و در برخی اوقات نیاز به سونوگرافی است. با انجام این آزمون‌‌ها علت توده ‌های پستانی دقیقا مشخص خواهد شد.


* باور غلط دوم: ســـرطان پستان همیشه همراه با توده ‌ای قابل لمس است.
همیشه این ‌طور نیست. همیشه سرطان‌‌های پستان با توده همراه نیستند. گاهی اوقات قبل از اینکه خانمی احساس توده در پستان خود داشته باشد، بعد از انجام ماموگرافی مشخص می‌‌شود که او دچار سرطان پستان است.
بسیاری از سرطان‌‌ها هنگام آزمون‌‌های غربالگری ماموگرافی تشخیص داده می‌ شوند.


* باور غلط سوم: توده‌‌های سرطانی با توده‌‌های خوش ‌خیم تفاوت دارند.
اگر این ‌طور فکر می‌‌کنید بدانید که همیشه توده‌‌های سرطانی متفاوت از توده‌‌های خوش‌ خیم نیستند. توده‌‌های سرطانی و توده‌‌های غیر سرطانی یا‌‌ همان خوش ‌خیم، ممکن است با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.


زنان غالبا فکر می‌‌کنند وقتی توده‌‌ای سرطانی باشد، آن را به صورت توده ‌ای سفت احساس می‌‌کنند که به اطراف حرکت نمی‌ کند. این در حالی است که توده ‌های پستانی همچنین ممکن است نرم و متحرک باشند.بنابراین همیشه نمی‌‌توان گفت که توده‌‌های سفت، سرطانی و توده‌‌های نرم، بی‌خطر هستند.


در حالی که ۴۰ درصد زنان در زندگی خود با توده‌‌های پستانی مواجه می‌‌شوند، باورهای رایج درباره این توده‌‌ها کم نیست.کیست‌‌ها در صورتی که عمقی باشند احساس سوزش ایجاد می‌ کنند. اما اگر این کیست‌‌ها سطحی باشند غالبا نرم و گرد حس می‌‌شوند.
اگر توده‌‌های پستانی عمقی باشند قادر هستند بافت پستان را به جلو برانند. گاهی توده‌‌هایی که در لمس به نظر خوش‌ خیم و نرم و متحرک می‌‌آیند می‌‌توانند سرطان باشند.


توده‌‌هایی که با لمس آن‌ها زنان احساس خراش و سوزش داشته باشند معمولا خوش ‌خیم هستند و اما بهترین توصیه این است که اگر هنگام لمس هر احساسی داشتید باید مورد بررسی قرار بگیرید.


* باور غلط چهارم: نباید نگران توده‌‌های کوچک بود.
این باور غلط است که نباید با لمس توده‌‌های کوچک در پستان احساس نگرانی کرد. توده‌‌های سرطان ‌ها می‌‌توانند در زمان شروع بسیار کوچک باشند.
اندازه یا سایز توده ‌های پستانی راه خوبی برای تصمیم ‌گیری در مورد بی‌ خطری یا سرطانی بودن توده ‌ها نیست.در برخی از زنان توده‌‌های پستانی به اندازهٔ یک نخود و در برخی دیگر اندازهٔ این توده‌‌ها حتی به حد یک گریپ ‌فروت هم می‌‌رسد.


با انجام ماموگرافی حتی توده‌ هـــای بسیار کوچک مشخص می‌‌شوند. وقتی زنان واقعــــاً در پستان خود تــوده ‌ای را حس می‌‌کنند اندازهٔ آن‌ها معمولا کمتر از ۵/۲ سانتی ‌م‌تر قطر دارد.


* باور غلط پنجم: مراجعه فوری ضروری نیست.
این باور غلط را از ذهن خود دور کنید که با لمس توده نباید سریع به پزشک مراجعه کرد. مخصوصا اگر شما خانمی هستید که سن‌تان کمی بالا رفته است به تأخیر انداختن مراجعه و پیگیری توده پستانی کار درستی نیست.


هر تـــوده‌‌ای در پستان باید توسط پزشک مورد ارزیابی کامل قرار گیــــرد.گاهی پزشک توصیه می‌ کند که بعد از دوران قاعدگی برای بررسی بیشتر مراجعه کنند. ممکن است این توده نوعی کیست باشد و با قاعدگی و تغییرات هورمونی تغییر کند.
زنانی که به سن یائسگی نزدیک می‌‌شوند احتمال کمتری وجود دارد تا دچار تغییرات توده ناشی از تاثیرات هورمونی شوند، بنابراین نباید ارزیابی‌‌های پستانی به تاخیر انداخته شود.


اما این سوال مطرح می‌‌شود که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟
حتی بهتر است بلافاصله پس از لمس توده به پزشک مراجعه کنید. این پزشک است که زمــــان مراجعــه بعدی را تعیین می‌‌کند و زنان خود نباید در مورد آن تصمیم بگیرند.
عده‌ای از زنان خود را با اطرافیـــان و آشنایان خود مقایسه می‌‌کنند و به گمان اینکه توده پستانی آن‌ها هم ممکن است کیست باشد و برطرف می‌‌شود به پزشک مـــراجعه نمی‌ کنند.
در حالی که اگر توده‌‌ای سرطانی باشد حتی یک هفته و یا یک ماه هم برای درمان ارزشمنـد است، مخصوصا اگر فرد جوان باشد.


* باور غلط ششم: یک توده می‌‌تواند سرطانی باشد، حتی در زنانی که تاریخچه خانوادگی سرطان ندارند.
این باور هـــم واقعیت مطلق ندارد. تنها ۵ تا ۱۰ درصد از سرطان‌‌های پستان، ارثی است.اکثریت زنانی که دچار سرطان پستان می‌‌شوند هیچ عامل خطری ندارند. پس این جمله هم واقعیت ندارد که اگر خانمی در خانواده‌‌ای زندگی می‌ کرد که تاریخچه سرطان در آن وجود نداشت، توده‌‌های پستانی هرگز سرطانی نخواهند شد.


* باور غلط هفتم: در زنانی با داشتن تاریخچه کیست، توده‌‌های پستانی سرطانی نیستند.
همیشه این ‌طور نیست. برخی از زنان که سالیان زیاد در پستان خود کیست داشته ‌اند نباید تصور کنند که این کیست‌‌ها نگران‌ کننده نخواهند شد، چرا که ممکن است کیست‌‌ها هم دچار تغییراتی شده و به توده‌‌های سرطانی تبدیل شوند.


همه خانم‌‌ها باید توجه کنند که هر زمانی که در پستان ‌های خود توده‌‌ای جدید یافتند باید فورا به پزشک مراجعه کنند تا نگرانی‌‌هایشان برطرف شود، چرا که ممکن است این توده از‌‌ همان کیست ‌های قدیمی نباشد.


منبع:
صديقه عليشاهي
كارشناس مامايي مركز بهداشت استان يزد

webda.behdasht.gov.ir


موضوعات مرتبط: علمی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالسرطانسرطان سینهزنزنانغلطمرگ

تاريخ : دو شنبه 22 تير 1394 | 14:21 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خسرو شکیبایی تو سریال " خانه ی سبز " می گفت :

چه معنی داره تو این دنیا کسی با کسی قهر باشه ؟!

چه معنی داره تو این دنیا کسی تنها باشه ؟!

چه معنی داره تو این دنیا آدما یه روز بیان و یه روز دیگه بـــِـــرن ؟!

چه معنی داره تو این دنیا دل بعضیا اینقدر تنگ باشه ؟!

عمو خسروی عزیز !

فدای او طنین صدات که آدمو بلند می کنه می بره میذاره تو یه سیاره دیگه و بر می گرده،

تو راست می گفتی

اصن چه معنی داره تو این دنیا چیزایی که نباید ، اتفاق بیفته ؟!

ولی نیستی ببینی همین چیزای بی معنی چه به حال و روز ماها آورده

تو این دنیا هر روز یه کسانی با کسایی قهر می کنن که

یه موقعی جون و نفس و عمر و زندگی همدیگه بودن.

تو این دنیا یه کسایی تنهان که هیچ وقت نذاشتن کسایی که دوستشون دارن

حتی واسه یه لحظه هم احساس تنهایی کنن اما عاقبت خودشون تنها موندن .

تو این دنیا آدما امروز میان به قصد موندن ،

اما یهو میذارن میرن به قیمت دل سوزوندن

تو این دنیا اینقد دل تنگ هست ... اینقد آدم دلتنگ هست ...

تو این دنیا به اندازه ی آدمای دل تنگ ، آدمای دل سنگ هست ...!


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخسرو شکیباییمعناقهر

تاريخ : یک شنبه 21 تير 1394 | 5:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

من اگر مرد بودم ،

دست زنی را می گرفتم ،

پا به پایش فصل ها را قدم می زدم ، 

و برایش از عشق و دلدادگی می گفتم ،

تا لااقل یک دختر در دنیا از هیچ چیز نترسد!

شما زن ها را نمی شناسید !

زن ها ترسواند

زن ها از همه چیز می ترسند :

از تنهایی ، از دلتنگی ، از دیروز ، از فردا ،

از زشت شدن ، از دیده نشدن ، از جایگزین شدن ،

از تکراری شدن ، از پیر شدن ، از دوست داشته نشدن ،

و شما برای رفع این ترس ها ، نه نیازی به پول دارین ،

نه موقعیت ،نه قدرت ، نه زیبایی نه حتی زبان بازی ...

کافیست فقط حریم بازوانتان راست بگوید ،

کافیست دوست داشتن و ماندن را بلد باشید ،

تقصیر شما بود که زن ها آن قدر عوض شدند .

وقتی شما مردها شروع کردید به گرفتن احساس امنیت ،

زن ها عوض شدند.

آن قدر که امنیت را در پول شما دیدند ،

آنقدر که ترس از دوست داشته شدن را با جراحی های پلاستیک تاخت زدند ،

و ترس از تنها نشدن را با بچه دار شدن و ...و ... و... .

عشق ورزیدن و عاشق کردن هنر مردانه ای ست ،

وقتی زن ها شروع می کنند به ناز خریدن و ناز کشیدن ، 

" تعادل دنیا به هم می خورد ..."

+ بانو سیمین بهبانی


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتعادلسیمین بهبهانیمردزنمردوزن

تاريخ : یک شنبه 21 تير 1394 | 5:56 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارشپایگاه خبری علت  به نقل از ایرنا از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ روز چهارشبه – ۲۴ تیرماه – تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه – ۲۸ تیرماه – از محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است. […]

به گزارشپایگاه خبری علت  به نقل از ایرنا از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ روز چهارشبه – ۲۴ تیرماه – تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه – ۲۸ تیرماه – از محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است.

تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماَموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

در محور کرج – چالوس نیز تردد انواع تریلر،کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس کماکان ممنوع است.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت۱۴ روز چهارشنبه – ۲۴ تیرماه – تا یک بامداد روز پنجشنبه – ۲۵ تیرماه – از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ روز چهارشنبه – ۲۴ تیرماه – تا یک بامداد روز پنجشنبه – ۲۵ تیرماه – از کرج به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۰ روز پنجشنبه – ۲۵ تیرماه – تا سه بامداد روز جمعه – ۲۶ تیرماه – از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳:۳۰ روز پنجشنبه – ۲۵ تیرماه- تا سه بامداد روز جمعه – ۲۶ تیرماه – از کرج به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روز جمعه – ۲۶ تیرماه- تا یک بامداد روز شنبه – ۲۷ تیرماه- از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴:۳۰ روز جمعه – ۲۶ تیرماه – تا یک بامداد روز شنبه – ۲۷ تیرماه- از کرج به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

براساس این گزارش در بند (ه ) محدودیت های ترافیکی اعلام شده آمده است: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روز یکشنبه – ۲۸ تیرماه – تا سه بامداد روز دوشنبه – ۲۹ تیرماه – از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۳۰ روز یکشنبه – ۲۸ تیرماه- تا سه بامداد روز دوشنبه – ۲۹ تیرماه – از مرزن آباد به سمت کرج بصورت یکطرفه خواهد بود.

در صورتی که روز جمعه به عنوان روز عید سعید فطر اعلام شود محدودیت های یک طرفه مندرج در بند (ه) از ساعت ۱۲ روز شنبه – ۲۷ تیرماه – تاساعت سه روز یکشنبه – ۲۸ تیرماه – اعمال می شود.

در محور شمشک – دیزین هم تردد تمام وسایل نقلیه سبک و سنگین از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه – ۲۴ تیرماه – تا ساعت سه بامداد روز دوشنبه – ۲۹ تیر ماه – از محور یاد شده ممنوع است.

در محور هراز تردد تمام تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است و تردد تمام کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هشت روز چهارشنبه – ۲۴ تیرماه- تا سه بامداد روز دوشنبه – ۲۹ تیرماه – از محور هراز ممنوع است.

در بند (ج) این گزارش آمده است: تردد تمام وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز یکشنبه – ۲۸ تیرماه – تا ساعت سه بامداد روز دوشنبه – ۲۹ تیرماه – از رودهن به سمت آمل ممنوع و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد تمام وسایل نقلیه از ساعت ۱۵

روز یکشنبه – ۲۸ تیرماه – تا ساعت سه بامداد روز دوشنبه – ۲۹ تیرماه- از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) بصورت یکطرفه است.

در صورتی که روز جمعه به عنوان روز عید سعید فطر اعلام شد محدودیت های یکطرفه مندرج در بند (ج) از ساعت۱۳ روز شنبه – ۲۷ تیرماه – تا ساعت سه روز یکشنبه – ۲۸ تیرماه – اعمال می شود.

در محور فیروزکوه تردد تمام تریلرها و کامیونها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز چهارشنبه – ۲۴ تیرماه – و همچنین از ساعت ۶ روز پنجشنبه – ۲۵ تیرماه – تا ساعت ۶ روز دوشنبه – ۲۹ تیرماه – از تهران به قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

در محور قدیم رشت – قزوین تردد تمام تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه – ۲۷،۲۶،۲۵و۲۸تیرماه- از محور قدیم رشت به قزوین و بالعکس ممنوع است.

در محور قدیم ساوه – همدان و ساوه – بویین زهرا تردد تمام تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ روز پنجشنبه – ۲۵ تیرماه – تا ساعت دو بامداد روز دوشنبه – ۲۹ تیرماه – از محورهای فوق ممنوع است.

در محور قزوین کرج و قزوین زنجان تردد تمام تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی شدنی از ساعت ۶ روز پنجشنبه – ۲۵ تیرماه – تا ساعت یک بامداد روز جمعه – ۲۶ تیرماه – (باند شمالی) و همچنین از ساعت ۶ روز یکشنبه – ۲۸ تیرماه- تا ۲ بامداد روز دوشنبه – ۲۹ تیرماه – (باند جنوبی) از محورهای یاد شده ممنوع است.

در محور بجنورد – چمن بید – جنگل گلستان – گرگان – گلوگاه و بالعکس تردد انواع کامیون و تریلر به جز حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت تا ۲۴ روزهای پنجشنبه ، جمعه ، شنبه و یکشنبه – ۲۷،۲۶،۲۵و۲۸ تیرماه- از محورهای فوق ممنوع است.

در محور آستارا – اردبیل و اردبیل – سرچم و بالعکس تردد تمام تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت تا ۲۴ روزهای جمعه ، شنبه و یکشنبه – ۲۷،۲۶و۲۸ تیرماه – از محورهای فوق ممنوع است.

در محور ملایر – همدان تردد تمام تریلرها به جز حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت تا ۲۴ روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه – ۲۷،۲۶،۲۵و۲۸ تیرماه- از محورهای فوق ممنوع است.

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰و ۸۸۲۵۵۵۵۵ (۱۰ خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان است.

لینک خبر :http://elat.ir/?p=40705


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی اعلام, ایام, ترافیکی, شد, عید, فطر, محدودیت, های

تاريخ : یک شنبه 21 تير 1394 | 5:53 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از میرور انگلیس باراک اوباما ۲ واقعه قهرمانی آمریکا در جام جهانی فوتبال بانوان و توافق هسته‌ای با ایران را ۲ رویداد مهم تاریخی عنوان کرد. باراک اوباما در حضور جلیل الیس سرمربی تیم فوتبال بانوان آمریکا، قهرمانی بانوان آمریکایی را تبریک گفت […]

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از میرور انگلیس باراک اوباما ۲ واقعه قهرمانی آمریکا در جام جهانی فوتبال بانوان و توافق هسته‌ای با ایران را ۲ رویداد مهم تاریخی عنوان کرد.
باراک اوباما در حضور جلیل الیس سرمربی تیم فوتبال بانوان آمریکا، قهرمانی بانوان آمریکایی را تبریک گفت و این موضوع را به مانند توافق هسته‌ای، تاریخی دانست.
همچنین باراک اوباما در این مراسم، پیراهن شماره ۴۴ تیم فوتبال بانوان این کشور را بر تن کرد.
گفتنی است، باراک اوباما در صفحه اینستاگرام خود نیز پیروزی فوتبالیست‌های بانوان این کشور را تبریک گفته بود.
اوباما: توافق هسته‌ای با ایران مثل قهرمانی در جام جهانی است

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاست, اوباما, ایران, با, توافق, جام, جهانی, در, قهرمانی, مثل, هسته ای

تاريخ : یک شنبه 21 تير 1394 | 5:51 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش  پایگاه خبری علت به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از وین، روز گذشته بود که جان کری وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران حاضر شد و کوشید با تهدید تلویحی ایران به «ترک میز مذاکرات» تهران را وادار به عقب نشینی از خطوط قرمز خود سازد. او گفت: «‌همانطور که بارها گفتم […]

خبرگزاری فارس: بازتاب تغییر مواضع آمریکا در مذاکرات هسته‌ای

به گزارش  پایگاه خبری علت به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از وین، روز گذشته بود که جان کری وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران حاضر شد و کوشید با تهدید تلویحی ایران به «ترک میز مذاکرات» تهران را وادار به عقب نشینی از خطوط قرمز خود سازد.

او گفت: «‌همانطور که بارها گفتم و شب گذشته نیز درباره آن با رئیس جمهور اوباما بحث کردم، قرار نیست که ما تا ابد در میز مذاکره بنشینیم. ‌من تأکید می کنم با توجه به اینکه کاری که در اینجا در حال انجام است بسیار فنی است و خطرات آن بسیار بسیار بالا است، ما شتابزده نیستیم و نباید عجله کنیم و بهتر است در هیچ جنبه‌ای از این موضوع عجله نکنیم».

جان کری سپس تلویحا رسیدن به توافق را در گرو موافقت ایران با خواسته‌های غرب عنوان کرد و اظهار داشت: ‌«حقیقت ساده این است که علیرغم پیشرفت‌های واقعی که در مذاکرات به دست آوردیم، هنوز برخی از موضوعات دشوار به صورت حل نشده باقی مانده است. ما می‌دانیم که گرفتن تصمیمات سخت همیشه ساده نیست اما به هرحال این تصمیمات سخت باید هرچه سریعتر اتخاذ شود».

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ایران را تهدید کرد و گفت: «همانطور که گفتم مذاکرات نامحدود نیست. همانطور که رئیس جمهور اوباما اعلام کرد ما نمی توانیم تا ابد منتظر اتخاذ تصمیمات سخت باشیم. اگر تصمیمات سختی گرفته نشود، آماده‌ایم میز مذاکرات را ترک کنیم».

به دنبال این سخنان بود که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پیامی را توئیت کرد با این مضمون که «‌به شدت در حال کار هستیم، ولی نباید عجله کرد تا کار به خوبی انجام شود. این حرف را جدی بگیرید؛ شما نمی‌توانید اسب‌ها را در وسط مسیر عوض کنید».

«شما نمی‌توانید اسب‌ها را در وسط مسیر عوض کنید»، ظاهرا بخشی از سخنرانی آبراهام لینکن رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال ۱۸۶۴ بوده و منظور ظریف در اینجا این بوده که «‌نمی‌‌توان مسیری را که مدت‌هاست آغاز شده، تغییر داد».

به دنبال این کنش و واکنش بین مقامات حاضر در تیم مذاکره کننده بود که روزنامه «گاردین» در مطلبی نوشت: ««استناد به (تغییر) اسب، به برداشت‌ها و تصورات ایران درباره یک بسته پیشنهاد شده توسط آمریکا در روز چهارشنبه برمی‌گردد؛ پیشنهادی که پس از برقراری تماس ویدئو کنفرانسی بین تیم مذاکره آمریکا و اوباما از آن عقب‌نشینی شده است».

این روزنامه همچنین درباره فعل و انفعالات تازه در مذاکرات هسته‌ای و احتمال تمدید دوباره «ضرب‌الاجل» نوشت: «دیپلمات‌ها در وین گفتند که این تمدید برای مذاکرات کشنده نخواهد بود؛ مذاکراتی که از ضرب‌الاجل‌های قبلی هم عبور کرده بود».

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی با اشاره به پیام توئیتری وزیر خارجه کشورمان نوشت، ظریف آمریکا را به تغییر خواسته‌هایش در مذاکرات هسته‌ای متهم کرده است.

این رسانه آمریکایی افزود، مذاکرات هسته‌ای ایران از صحبت درباره پیشرفت به بازی مقصرسازی تبدیل شد و وزیر خارجه ایران آمریکا را به تغییر خواسته‌هایش متهم کرد.

آسوشیتدپرس با اشاره به اینکه ظاهرا اختلافات افزایش یافته است، نوشت، احتمالا مذاکرات تا دوشنبه ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری اینترفکس نیز با اشاره به اینکه «لغو تحریم‌های تسلیحاتی مانع اصلی در مذاکرات هسته‌ای است»، نوشت:« تاکید بر لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران از سوی هیات مذاکره‌ تهران در حالی صورت گرفته که این موضوع سبب ایجاد اختلاف در درون گروه ۱+۵ و به ویژه بین کشورهای غربی و روسیه شده و مقامات واشنگتن با لغو این تحریم‌ها مخالفت کرده‌اند».

یک پایگاه آمریکایی نیز در یادداشتی به قلم رئیس یک موسسه بین‌المللی در هنگ‌کنگ، بر لزوم لغو تحریم‌های ایران که آن را به عنوان «تحریم‌های بیهوده، بی‌فایده و غیراخلاقی» خوانده، تاکید کرد.

لینک خبر :http://elat.ir/?p=40596


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی آمریکا, بازتاب, تغییر, در, مذاکرات, مواضع, هسته ای

تاريخ : یک شنبه 21 تير 1394 | 5:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه خبری علت :بازار انواع سکه و ارز که طی دو هفته اخیر به ویژه چند روز پایانی هفته گذشته، روند کاهشی قیمت‌ را در پیش گرفته بود، امروز – شنبه – اندکی افزایش قیمت را تجربه کرد اما بازار همچنان راکد است و خرید و فروش رونق چندانی ندارد. بر اساس گزارش میدانی خبرنگار […]

۱۱۵۳[۱]

پایگاه خبری علت :بازار انواع سکه و ارز که طی دو هفته اخیر به ویژه چند روز پایانی هفته گذشته، روند کاهشی قیمت‌ را در پیش گرفته بود، امروز – شنبه – اندکی افزایش قیمت را تجربه کرد اما بازار همچنان راکد است و خرید و فروش رونق چندانی ندارد.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار ایسنا، بازار سکه و ارز پس از افت قیمت‌ در روزهای اخیر، امروز اندکی افزایش داشت؛ به طوری که سکه تمام بهار طرح جدید ۸۷۵ هزار تومان و هر دلار آمریکا ۳۲۷۰ تومان فروخته می‌شود.

از اول تیر ماه بود که قیمت انواع سکه روند کاهشی به خود گرفت؛ به گونه‌ای که تا روزهای بعد هم قیمت سکه با شیب نسبتا تندی سیر نزولی داشت؛ سیری که دست کم در دو سال گذشته بی‌سابقه بود.

قیمت سکه تمام بهار به یکباره از ۹۱۵ هزار تومان در روز اول تیرماه به ۹۰۵ هزار تومان کاهش پیدا کرد و در روزها بعد با ادامه این روند، قیمت سکه بهار طرح جدید حتی به کمتر از ۸۷۰ هزار تومان هم رسید.

این کاهش قیمت در مورد دلار نیز با شیب کمتری وجود داشت و از اوایل تیر تا پایان هفته گذشته قیمت هر دلار به کمتر از ۳۲۵۰ تومان رسید.

تقریبا روند کاهشی قیمت انواع سکه و ارز هم زمان با دور جدید مذاکرات ایران با گروه ۵+۱ آغاز شد و بازار سکه و ارز بر اساس روند مذاکرات به سمت کاهش قیمت‌ها سوق پیدا کرد.

به گفته کارشناسان فروش، بعد از تمدید سه روزه مذاکرات (تا روز دوشنبه ۲۲ تیر ماه)، روند کاهشی قیمت ها در بازار سکه و ارز متوقف شده و مقداری هم سیر صعودی به خود گرفته است.

افزایش ۳۰ تومانی قیمت دلار

در بازار امروز هر دلار آمریکا به طور متوسط در صرافی ها و در بین دلالان ارز ۳۲۴۰ تا ۳۲۴۵ تومان خریده و به قیمت ۳۲۶۰ تا ۳۲۷۵ تومان فروخته می‌شود که نشانگر افزایش قیمت حدود ۳۰ تومانی نسبت به هفته گذشته است.

همچنین یورو در صرافی‌ها به طور متوسط ۳۶۱۰ تومان خریداری و ۳۶۴۰ تومان فروخته می‌شود. پوند انگلستان نیز ۴۹۶۰ تومان خریداری و ۵۰۳۰ تا ۵۱۰۰ تومان عرضه می شود و لیر ترکیه ۱۲۲۰ تومان خرید و ۱۲۶۰ تومان فروخته می شود.

قیمت انواع سکه

سکه تمام بهار طرح جدید به طور متوسط در صرافی ها ۸۶۵ هزار تومان خریده و ۸۷۵ هزار تومان عرضه می شود. نیم سکه نیز ۴۳۵ هزار تومان خریده و ۴۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین ربع سکه ۲۳۵ هزار تومان خریداری و ۲۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

بازار امروز سکه و ارز با ثبات نسبی همراه است و به نظر می رسد خریداران و فروشندگان در حالت انتظار به سر می‌برند. البته از سویی هم نشانه ها از بازار حاکی از آن است که با وجود افزایش اندک قیمت‌ها، رغبت زیادی به خرید سکه و ارز در بین مردم وجود ندارد.

برخی فروشندگان دلار معتقدند نمی توان چندان روی کاهش قیمت‌های بازار حساب کرد، چراکه اگر کاهش قیمت ها ادامه‌دار باشد طی روزها و هفته های بعد مجددا قیمت سیر صعودی پیدا می کند.

طلا چه وضعیتی در بازار امروز دارد؟

هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار امروز به قیمت ۸۹ هزار و ۶۴۷ تومان به فروش می رسد که در مقایسه آخر هفته گذشته افزایش اندکی پیدا کرده است.

مثقال طلا نیز ۳۸۸ هزار و ۷۰ تومان فروخته می شود و اونس جهانی طلا ۱۱۶۳ دلار ۸۰ سنت به فروش می رسد.

باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده آیا ثبات قیمت‌ها در بازار ادامه‌دار خواهد بود یا اینکه باید مجددا منتظر نوسان قیمت‌ها باشیم.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی ارز, بازار, در, سکه, شد, قیمتها, متوقف, موج, و, کاهش

تاريخ : یک شنبه 21 تير 1394 | 5:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش  پایگاه خبری علت به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ پهپاد‌های انتحاری نیروی زمینی ارتش، دست بلند نزاجا در سرکوب دشمنانی هستند که قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را دارند. **پهپاد انتحاری “رعد ۸۵” این پهپاد عملکردی مانند یک موشک “کروز” کوچک دارد که با سرجنگی قدرتمند آماده مورد اصابت قرار دادن اهداف […]

پهپاد انتحاری

به گزارش  پایگاه خبری علت به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ پهپاد‌های انتحاری نیروی زمینی ارتش، دست بلند نزاجا در سرکوب دشمنانی هستند که قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را دارند.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزار
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی انتحاری, بازوی, تصاویر, در, رزم, نزاجا, هوایی, پهپادهای

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 21 تير 1394 | 5:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن