فرمانده هوانیروز ارتش، با حضور در پایگاه هوانیروز کرمان از بخش های مختلف این یگان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پایگاه هوانیروز کرمان، با فرماندهان و کارکنان  این یگان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر، رشادت خلبانان و دیگر کارکنان هوانیروز در این عملیات و در همه عملیات‌های 8 سال دفاع مقدس را بی بدیل توصیف کرد.
امیر سرتیپ دوم قربانی گفت: هوانیروز امروز هم در تمام عرصه های مردم یاری حضور به موقع و مقتدرانه دارد و این را مدیون روحیه ایثار و شهادت طلبی و خدمت جهادی کارکنان هوانیروز هستیم و این روحیه همواره در بین کارکنان وجود دارد.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | 1:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

در دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه مطرح شد؛عزم و اراده راسخ دریادلان ارتش و سپاه موجب ناکامی دشمنان است/ همدلی بین دو نیرو دریایی ارتش و سپاه موجب خشنودی فرماندهی معظم کل قوا است

امیر دریادار خانزادی گفت: عزم و اراده راسخ مدافعان دریایی کشور در ارتش و سپاه همواره موجب ناکامی تهدیدات و توطئه دشمنان علیه حریم دریایی میهن اسلامی شده است.  

به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه جمعی از فرماندهان و معاونین این نیرو  با حضور در ستاد نیروی دریایی ارتش،  شهادت 19 تن از کارکنان نداجا را به امیر دریادار حسین خانزادی  تبریک و تسلیت گفت.
 امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این دیدار با تسلیت شهادت مولای متقیان علی(ع)، گفت: امروز فضای همکاری بین دو نیروی دریایی  ارتش و سپاه، یک فضای محکم و اثربخشی است.
وی افزود: عزم و اراده راسخ مدافعان دریایی کشور در ارتش و سپاه همواره موجب ناکامی تهدیدات و توطئه دشمنان علیه حریم دریایی میهن اسلامی شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رمضان نیروی دریایی ارتش(شهدای ناو کنارک) خاطرنشان کرد: این جوانان غیور و انقلابی که به فیض شهادت نائل آمدند، در واقع طلایه داران عرصه مقاومت و امنیت در عرصه دریا هستند که جانشان را در کف دست گذاشته و داوطلبانه در این آزمایش سخت و خطرناک با سربلندی قد علم کردند تا امنیت کشور  مسیر رو به رشد خود را طی کند.
امیر دریادار خانزادی همچنین، ایمان، تعهد، مقاومت و مسئولیت پذیری فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش را مثال زدنی دانست و گفت: همه ما در این لباس مقدس سربازی جان خود را  برای امنیت این مرز و بوم  تقدیم می کنیم و ضمن ایجاد بازدارندگی پایدار، دشمنان را در مقهور اراده پولادین خود می کنیم.
 فرمانده نیروی دریایی ارتش، خدمت در نیروهای مسلح را ایستادن در صف شهادت و پیروزی بر دشمن دانست و تصریح کرد: تعدادی از فرزندان رشید این مملکت در نیروی دریایی ارتش  به توفیق شهادت نائل آمدند و همه ما با این روحیه شهادت طلبی در انتظار شهادت هستیم  و این حضور مقتدرانه نیروهای مسلح در زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روز به روز  پررنگ تر از همیشه خواهد شد.
سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه  نیز در این دیدار، اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی اطمینان‌بخش ایران اسلامی را ثمره وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح تحت تدابیر و منویات فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد و گفت:  این همدلی بین کارکنان دو نیرو دریایی  ارتش و سپاه موجب خشنودی مقام معظم رهبری و مباهات ملت عظیم الشان ایران  است و پرچم دار این رابطه حسنه فرماندهان و کارکنان در نیروی دریایی ارتش و سپاه هستید.
فرمانده نیروی دریایی سپاه، خدمت به خانواده های شهدا را از وظایف همه مسئولین دانست و افزود: پرچم شهدای نیرو دریایی ایران در آب های خلیج فارس و دریای عمان  همیشه  برافراشته است و ما به این شجاعت و اقتدار افتخار میکنیم و قطعاً روح شهدای گرانقدر، راهگشای  همه ما در این مسیر پر فراز و نشیب خواهد بود

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399 | 20:0 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ناخدا یکم جعفر تذکر با حضور در جمع خانواده‌های شهدای حادثه شناور کنارک در بوشهر، ضمن همدردی و دلجویی، با آنان گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، ناخدا یکم جعفر تذکر، فرمانده پایگاه نیروی دریایی بوشهر ظهر امروز با حضور در منزل خانواده‌های شهدای حادثه شناور کنارک با تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه شهدای رمضان در شناور کنارک و با بیان اینکه صبر و شکیبایی خانواده‌ معظم شهدا برای آحاد مردم یک الگو و درس بزرگ است، گفت: امروز اقتدار کشور مدیون خون‌های مطهر و پاک شهدایی است که در راه حفظ اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح در عرصه دریا به فیض شهادت نایل آمدند.
وی شهدا را مایه عزت، اقتدار و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش با تقدیم خون هزاران شهید موجب ایجاد نیروی بازدارندگی شده‌ است.
فرمانده پایگاه نیروی دریایی بوشهر با بیان اینکه این مقاومت سبب شده در این شرایط هیچ قدرتی اجازه جسارت به مرز های کشود ما را نداشته باشد، گفت: ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های شهدای والامقام به‌عنوان اسطوره‌های صبر و استقامت، شجاعت و دلاوری در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی ثبت‌ است.
ناخدا یکم تذکر با بیان اینکه 41 سال است که ایران اسلامی برای حفظ استقلال هزینه می‌پردازد، خاطرنشان کرد: نمونه بارز این هزینه‌ها، تقدیم شهدای بی‌شمار از سوی مردم ایران است.
وی خون شهدا را ضامن ادامه مسیر پرقدرت انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: خون شهدا سبب تبلور روحیه ایثارگری و شجاعت در جامعه می‌شود و این خون هرگز کهنه نمی‌شود و با گذشت زمان به همان میزان ملت ایران با راه و خون شهدا انس بیشتری می‌گیرند

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | 1:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 پنجمین مرحله از رزمایش کمک مومنانه همزمان با شب های قدر با طبخ و توزیع 4 هزار وعده غذای گرم در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در راستای لبیک به فرامین و تدابیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و فرمانده کل قوا در خصوص همدلی و همراهی با خانواده های بی بضاعت، نیازمند و آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا و همزمان با شب های قدر 4 هزار وعده غذای گرم در تالار پذیرایی فجر پایگاه شهید فکوری طبخ و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان  آذربایجان شرقی در بین مددجویان این کمیته توزیع شد.
امیر سرتیپ دوم خلبان سعید رسولی، فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در حاشیه آماده سازی بسته های غذایی با تاکید بر تداوم اجرای رزمایش کمک مومنانه گفت: مسئولیت ارتش در  مردم یاری و دستگیری از نیازمندان به اندازه مقابله با دشمنان در شرایط کنونی دارای اهمیت است و همه رده‌های فرماندهی بر اجرای دقیق آن تاکید دارند .
وی همچنین با اظهار تاسف از حادثه ناوچه کنارک و شهادت جمعی از دلیر مردان نیروی دریایی ارتش در این حادثه افزود: فرزندان دلیر ملت بزرگ ایران در نیروهای مسلح بنا به  ماموریتی که برای حفظ امنیت کشور بدون وابستگی و با تکیه بر توانمندی های خود دارند؛ همواره در معرض حوادث مشابه هستند و امیدوارم مردم شریف ایران در این شب های عزیز با دعای خیر خود سربازان جان برکفشان را همچون گذشته،پشتیبانی کنند.
بنابر این گزارش؛ در مراحل قبلی این رزمایش 6 هزار وعده غذای گرم و 300 بسته جیره غذایی خشک توسط پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در بین نیازمندان توزیع شده است

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | 1:46 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

  سرهنگ میدانی در مورد برگزاری برنامه های شب قدر در ارتش گفت: مساجد ارتش در تمام موارد از دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت و پدافند زیستی ارتش پیروی می کنند.

 
به گزارش روابط عمومی ارتش، سرهنگ میدانی، رییس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط ویژه کشور، برنامه های موفق و مؤثر فرهنگی(عیدانه)که در ایام نوروز در بستر فضای مجازی برنامه ریزی و اجرا شد، باعث شد فعالیتهای قرآنی  ارتش دچار تعطیلی نشود و پس از ایام نوروز نیز برنامه های فرهنگی مختلفی اجرا شد.
وی افزود: برای تحقق این هدف جلسات متعددی با حضور کارشناسان در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار  شد که طی این مصوبه مقرر گردید 14 برنامه اجرایی بسیار فاخر در فضای مجازی در ایام ماه مبارک رمضان در سطح تمام  یگان های ارتش برگزار شود.
سرهنگ میدانی گفت: یکی از برنامه های شاخص که در این مدت بسیار مورد توجه و استقبال مخاطبین قرار گرفته بود، برنامه « هر خانه یک مسجد» بود، که با قرائت صفحه اول جزء همان روز ماه مبارک توسط یکی از قاریان برتر ارتش اجرا و پس از آن دعای روز ماه رمضان قرائت و در ادامه با سخنرانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام عباس محمد حسنی که به صورت خلاصه و مفید در یک یا دو دقیقه ارایه می شود و مسایل خوبی در حوزه تعلیم و تربیت بیان می شود. در این طرح هر روز سؤالاتی از متن بیانات رئیس سازمان طرح می شود و به قید قرعه به 30 نفر جایزه نفیس تعلق می گیرد. 
رییس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: کلیپ هایی با مضامین محافل انس با قرآن با رویکرد طرح تدبر برگزار می شود که هر روز یک آیه انتخاب و مضامین متناسب با آن آیات مورد تفسیر قرار می گیرد. محافل قرآنی با این رویکرد ضمن بارگذاری فایل های قرآنی قاریان، روحانیون موظف شدند سخنرانی منطبق با آن آیات و نکات مرتبط در آن آیه  را بارگذاری کنند. در ادامه یک سوال از متن سخنرانی طرح شده و بر اساس قرعه کشی به کسانی که پاسخ درست ارسال کردند، جوایزی اهدا می شود.
وی  با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست با اتخاذ تدابیر مناسب در اجرای برنامه های قرآنی، تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کند افزود:  قرائت صلوات، تصحیح قرائت نماز و بارگذاری یک جزء قرآن کریم توسط ادارات عقیدتی سیاسی به صورت روزانه در ساعت مشخص از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان است که این برنامه توسط مخاطبان باز قرائت می شود. خانواده هایی که موفق به قرائت آن جزء می شوند، نتیجه را به سامانه پیامکی آن اداره ارسال کرده که در پایان ماه مبارک رمضان شاهد چندین هزار ختم قرآن هستیم.
 سرهنگ میدانی افزود: خانواده های ارتش از اولین افطار روزه اولی فرزندان خود فایل تصویری تهیه و  ارسال می کنند که پس از ارزیابی به نفرات مشارکت کننده به قید قرعه هدایایی تعلق می گیرد. همچنین ارسال فیلم افطار فرزندانی که تازه به سن تکلیف رسیده اند نیز از دیگر بخش های برنامه های ماه مبارک رمضان است که با هدف ترغیب و تشویق این نفرات برای ادامه روزه داری هدایایی تعلق می گیرد.
وی با بیان اینکه به شبهات مطرح شده  از سوی خانواده ارتش توسط طلاب مسلط برادران و خواهران پاسخ داده می شود، گفت: ارسال روزانه یک پیام از سخنان امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب از بخش های دیگر برنامه های ماه رمضان است، این امر در راستای تنوع به موضوعات قرآنی شکل می گیرد و روزانه سخنان رهبر انقلاب و امام خمینی (ره) با مضامین امر به معروف و نهی از منکر  برای مخاطبان ارسال می شود.
رییس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مورد برگزاری برنامه های شب قدر در ارتش گفت: در حقیقت مساجد ارتش در تمام موارد از مساجد کشور و دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت و پدافند زیستی ارتش پیروی می کنند. امسال با توجه به تجربه جدید از برگزاری برنامه های قرآنی در فضای مجازی، شاهد استقبال بی نظیر خانواده های ارتش از این برنامه ها هستیم که انشاءالله در پایان ماه مبارک رمضان آمار نهایی برنامه های اجرا شده جمع بندی و اعلام می شود. 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | 1:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رییس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش با اشاره به تبلیغات سوء دشمن در فضای واقعی و مجازی گفت: دشمنان این مرز و بوم به دنبال جدایی مردم از ولایت فقیه می باشند و امروز بیشتر از هروقت دیگر درصدد هستند که مردم ما دست از پشتیبانی ولایت فقیه زمان خود بردارند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی، رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش در جمع دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری گفت: ماه مبارک رمضان ماه رهایی از دوزخ، بهشتی شدن، سامان بخشیدن به دنیا و آخرت و ماه شایستگی برای لقاءالله و دیدار خداست و آن کس که ماه رمضان را میشناسد تمام سال منتظر آمدن این ماه مبارک و بهره بردن از فیوضات این ماه است.
وی افزود: شب های قدر از بهترین شب ها برای نزدیکی و قرب به پروردگار می باشد و تمرین بندگی و راز و نیاز در این شب بهترین فرصت برای پالایش روح و زدودن گرد و غبار از جان آدمی است.
حجت الاسلام قاضی با اشاره به آداب و اعمال لیالی قدر تصریح کرد: در این شب ها اعمالی همچون غسل، احیا داشتن و نخوابیدن، قرائت قرآن، ادعیه و زیارات از جمله زیارت امام حسین (ع) و دعای جوشن کبیر و لعن بر قاتل امیرالمومنین (ع) وارد آمده است و در روایات ارزش تفکر در این شب ها را از هزاران سال عبادت و بندگی بالاتر شمرده اند.
وی با اشاره به تبلیغات سو دشمن در فضای واقعی و مجازی گفت: دشمنان این مرز و بوم  به دنبال جدایی مردم از ولایت فقیه می باشند و امروز بیشتر از هروقت دیگر درصدد هستند که مردم ما دست از پشتیبانی ولایت فقیه زمان خود بردارند همانطور که به گفته شهید مطهری این جهل و جمود فکری مردم بود که باعث به شهادت رسیدن امیرالمومنین علی (ع) و پشت کردن به ولی فقیه زمان خود شد.
حجت الاسلام قاضی ضمن تشویق جوانان به مطالعه نهج البلاغه افزود: اهمیت این کتاب شریف به حدی است که دانشمند مسیحی جرج جرداق بیش از 200 مرتبه‌ آن را مطالعه کرده و به گفته وی هربار به یافته های جدیدی دست پیدا میکرده است و توصیه بنده به همه شما عزیزان مطالعه این منبع غنی و همیشه پویا دین مبین اسلام می باشد.
رییس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی در پایان خاطرنشان کرد: این فرصت ها زود گذر و تکرار ناپذیر هستند و توصیه من به همه شما عزیزان این است که قدر لحظه به لحظه این ماه مبارک و به خصوص لیالی قدر را بدانید و هم چنین با توجه به بازشدن مساجد و اماکن مذهبی در این شب های عزیز، ضمن رعایت کامل موارد بهداشتی با حضور در این گونه مجالس از فیوضات و برکات کامل این شب های عزیز بهره کافی را ببرید.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | 1:34 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رییس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش با اشاره به تبلیغات سوء دشمن در فضای واقعی و مجازی گفت: دشمنان این مرز و بوم به دنبال جدایی مردم از ولایت فقیه می باشند و امروز بیشتر از هروقت دیگر درصدد هستند که مردم ما دست از پشتیبانی ولایت فقیه زمان خود بردارند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی، رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش در جمع دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری گفت: ماه مبارک رمضان ماه رهایی از دوزخ، بهشتی شدن، سامان بخشیدن به دنیا و آخرت و ماه شایستگی برای لقاءالله و دیدار خداست و آن کس که ماه رمضان را میشناسد تمام سال منتظر آمدن این ماه مبارک و بهره بردن از فیوضات این ماه است.
وی افزود: شب های قدر از بهترین شب ها برای نزدیکی و قرب به پروردگار می باشد و تمرین بندگی و راز و نیاز در این شب بهترین فرصت برای پالایش روح و زدودن گرد و غبار از جان آدمی است.
حجت الاسلام قاضی با اشاره به آداب و اعمال لیالی قدر تصریح کرد: در این شب ها اعمالی همچون غسل، احیا داشتن و نخوابیدن، قرائت قرآن، ادعیه و زیارات از جمله زیارت امام حسین (ع) و دعای جوشن کبیر و لعن بر قاتل امیرالمومنین (ع) وارد آمده است و در روایات ارزش تفکر در این شب ها را از هزاران سال عبادت و بندگی بالاتر شمرده اند.
وی با اشاره به تبلیغات سو دشمن در فضای واقعی و مجازی گفت: دشمنان این مرز و بوم  به دنبال جدایی مردم از ولایت فقیه می باشند و امروز بیشتر از هروقت دیگر درصدد هستند که مردم ما دست از پشتیبانی ولایت فقیه زمان خود بردارند همانطور که به گفته شهید مطهری این جهل و جمود فکری مردم بود که باعث به شهادت رسیدن امیرالمومنین علی (ع) و پشت کردن به ولی فقیه زمان خود شد.
حجت الاسلام قاضی ضمن تشویق جوانان به مطالعه نهج البلاغه افزود: اهمیت این کتاب شریف به حدی است که دانشمند مسیحی جرج جرداق بیش از 200 مرتبه‌ آن را مطالعه کرده و به گفته وی هربار به یافته های جدیدی دست پیدا میکرده است و توصیه بنده به همه شما عزیزان مطالعه این منبع غنی و همیشه پویا دین مبین اسلام می باشد.
رییس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی در پایان خاطرنشان کرد: این فرصت ها زود گذر و تکرار ناپذیر هستند و توصیه من به همه شما عزیزان این است که قدر لحظه به لحظه این ماه مبارک و به خصوص لیالی قدر را بدانید و هم چنین با توجه به بازشدن مساجد و اماکن مذهبی در این شب های عزیز، ضمن رعایت کامل موارد بهداشتی با حضور در این گونه مجالس از فیوضات و برکات کامل این شب های عزیز بهره کافی را ببرید.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | 1:34 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه به‌مناسبت شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امیرسرلشکر سید عبدالرحیم موسوی
فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم؛
شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حین انجام وظیفه و تمرینات خطیر آمادگی‌های دفاعی در منطقه مأموریتی دریای عمان را به محضر مبارک فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، جناب عالی و سایر فرماندهان عزیز، بویژه فرماندهان محترم نیروی دریایی قهرمان ارتش و به خصوص خانواده معظّم شهدای سرافراز حادثه ناوچه کنارک تبریک وتسلیت عرض نموده، سلامتی، شکیبایی و توفیق روز افزون بازماندگان و همرزمان ایشان و عافیت عاجل مجروحین عزیز حادثه را از پیشگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
سرتیپ پاسدار محمد پاکپور
فرمانده نیروی زمینی سپاه

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش-شهادت

تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | 1:21 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن