در صورت وقوع زلزله در تهران به جای یک شهر ، یک کشور قفل می شود، اما در صورت انتقال پایتخت از تهران، کاهش چشمگیر تلقات در زمان زلزله را شاهد هستیم.

http://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/12/c21164b48070fcb81c23fb95003a61f6.jpg

به گزارش ممتاز نیوز، محسن کمالیان، استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران گفت: در صورت وقوع زلزله در تهران به جای یک شهر یک کشور قفل می شود، انتقال پایتخت از تهران در کنار کاهش توسعه تهران، از شدت تلفات در زمان زلزله کاهش چشمگیری پیدا می کند.

فواید انتقال پایتخت از تهران

وی افزود: شهر تهران در کنار توسعه روز افزون انواع آلودگی های صوتی، هوا و آب را دارد ولی در صورت انتقال پایتخت از تهران محرومیت شهرستان ها کاهش یافته و سرعت رشد جمعیت در شهرهای دیگر افزایش می یابد.

این استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران ادامه داد: شهر تهران در سالیان قبل با خطرهای طبیعی بسیاری از جمله سیل رو برو است اما وقوع زلزله، غیر از تهران، کل کشور را فلج می کند.

کمالیان یاد آور شد: کشورهای کانادا، پاکستان و هند نسبت به تغییز پایتخت سیاسی – اقتصادی خود اقدام کردند و نتیجه مطلوبی هم نصیب آنها شد.

استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: شهر تهران بین گسل های شمال و جنوب محاصره شده است و با هر تحریک گسل، امکان وقوع زلزله وجود دارد

ناطقی الهی استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی در رابطه با اینکه اگر در پایتخت زلزله ۷.۲ ریشتری بیاید چه اتفاقی می‌افتد گفت: تصور مهندسی من این است که بزرگترین فاجعه ۳ قرن گذشته در تهران رخ می‌دهد.

در یک سخنرانی هم گفتم شاید بزرگنمایی هم کرده باشم ولی گفتم باید مثل چرنوبیل ماشین‌های بتون اینجا را مسدود کنند، اگر پارامترهایی که نگرانشان هستیم با این ساخت و سازی که داریم، با این شریان‌های حیاتی، با این توان مدیریت از نظر من فاتحه تهران باید خوانده شود. بارها بر اساس مطالعاتی کردم گفته‌ام که مثل چرنوویل باید کامیون‌های بتن را آورد و تمام شهر را با بتن پر کرد.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزله تهران پایتخت

تاريخ : دو شنبه 26 آذر 1396 | 3:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

زلزله در شهر تهران قطعي است و ميزان شدت آن بين 7 تا 8 دهم ريشتر خواهد بود.زمان بازگشت زلزله در تهران هر 173 سال است. از آخرين زمان بازگشت وقوع زلزله 15 تا 20 سال مي گذرد و ما بايد هر لحظه آماده وقوع آن باشيم.

"صراط" - معاون پژوهشکده زلزله شناسي گفت:در صورت وقوع زلزله در شهر تهران بيش از 5 ميليون نفر جان خود را از دست خواهند داد.
آريا منش با بيان اينکه اطلاعات لرزه نگاري نشان مي دهد که تهران در شرايط بحراني به سر مي برد گفت:‌ موضوع زلزله درتهران يک امر واقعي است نه سياسي.
به گزارش صراط، محمدرضا آريا منش در برنامه "زلزله پايتخت واقعيت يا سياست" در دانشگاه علامه طباطبايي افزود: زلزله در شهر تهران قطعي است و ميزان شدت آن بين 7 تا 8 دهم ريشتر خواهد بود.
وي افزود: زمان بازگشت زلزله در تهران هر 173 سال است. از آخرين زمان بازگشت وقوع زلزله 15 تا 20 سال مي گذرد و ما بايد هر لحظه آماده وقوع آن باشيم.
آريامنش ادامه داد: گسل هاي مناطق شمالي و جنوبي تهران از جمله گسل داراباد، نياوران، نارمک، تجريش، قصرفيروزه در شرايط فعال قرار دارند.
وي در ادامه گفت: در صورتي که مقاومت گسل ها پايان پذيرد زلزله به وقوع مي پيوندند.
معاون پژوهشکده زلزله شناسي تاکيد کرد: ايران از نظر لرزه خيزي در منطقه فعال جهان قرار دارد.
وي افزود: اغلب بيمارستان ها و سازمان هاي دولتي،‌مراکز آموزشي و مدارس تهران نيز در مناطق پرخطر قرا ردارند.
آريا منش با بيان اينکه اطلاعات لرزه نگاري نشان مي دهد که تهران در شرايط بحراني به سر مي برد گفت:‌ موضوع زلزله درتهران يک امر واقعي است نه سياسي.
وي درباره زمان وقوع زلزله افزود: با علم نانو مي توان زمان آن را پيش بيني کرد.
آريامنش گفت:‌ با علم نانو اين کار شدني است و نويدهايي مي رسد که امکاناتي فناوري نانو را در اختيار زلزله شناسان قرار گيرد.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی زلزله تهران قطعیت

تاريخ : دو شنبه 20 آذر 1396 | 3:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : دو شنبه 18 آذر 1396 | 2:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مراسم رونمایی از دست آوردهای دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه با حضور محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش و حسین خانزادی فرمانده

نیروی دریایی برگزار شد.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشدستاورد

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 21:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

تشکرفرمانده کل ارتش از پیام های محبت آمیز امام جمعه اهل سنت و استاندار کرمانشاه
تهران- ایرنا - در پی انتشار پیام های تشکر امام جمعه اهل سنت و استاندار کرمانشاه در باره خدمت رسانی یکان های ارتش به زلزله زدگان این استان، امیرسرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیام های جداگانه ای از ارسال پیام های محبت آمیز آنان تشکر کرد.

به گزارش عصر شنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر موسوی در پاسخ به پیام تشکر امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نوشت:
بسمه تعالی
نگاه مهربان و پدرانه حضرتعالی مرهمی بر دل مصیبت دیدگان و خداقوتی برای امدادگران در این حادثه غمبار بوده و هست.
ارتش آنچه انجام می دهد بر اساس عقیده خادمی ملت است. بویژه آنکه فرماندهی معظم کل قوا برای کمک و امداد فوری به خواهران و برادران عزیزی که در سالهای دفاع مقدس و پس ازآن میزبانی را در حق ما تمام کرده اند، فرمان خاصی ابلاغ فرمودند.
فرصت این خدمت، توفیقی بود از جانب خداوند بزرگ که به سربازان این کشور بزرگ عطا فرمود و همه ما بر این توفیق همراهی و همدلی شکرگزاریم و در صورت نیاز همچنان در خدمت مردم صبور و بزرگ استان کرمانشاه خواهیم بود.
از پیام محبت آمیز جنابعالی تشکر و قدردانی می کنم و از درگاه خداوند بزرگ برای ایران سربلند اسلامی بویژه کرمانشاه قهرمان، آبادانی بیشتر آرزو می کنم.
ملتمس دعا
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی
همچنین سرلشکر موسوی در پاسخ به پیام تشکر استاندار کرمانشاه نوشت:
بسمه تعالی
از محبت و بزرگواری حضرتعالی تشکر می کنم. ارتش خود را خادم ملت می داند و هرچه انجام می دهد بر اساس این عقیده است. در این حادثه غمبار، دو علت انگیزه ما را مضاعف کرد یکی فرمان فرماندهی معظم کل قوا و دیگر محبت های پهلوان مردان و زنان کرمانشاه در سال های دفاع مقدس و پس از آن به ارتش که هرگز از خاطر ما نمی رود.
همانطور که قبلا هم عرض کرده ام ما تا آخر در کنار این مردم عزیز هستیم و هرکجا که نیاز باشد حاضر خواهیم بود.
از آن جهت که از اولین ساعات حادثه شاهد تلاش های ...


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشزلزله

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 21:4 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خرداد:مولوی محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با ارسال نامه‌ای به فرمانده کل ارتش از خدمات ارتش در مناطق زلزله زده استان تشکر کرد.
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه
 
 به گزارش خرداد به نقل از ارتش جمهوری اسلامی ایران، به دنبال حضور موثر ارتش در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، مولوی محمد محمدی امام جمعه اهل سنت طی نامه ای به سرلشکر موسوی از خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه قدردانی کرد.
 
متن نامه بدین شرح است:
امیر گرانقدر فرماندهی محترم ارتش جمهوری اسلامی ایران
امیر سرلشکر موسوی (دام عزه العالی)
سلام علیکم
بر خود دین میدانم مراتب قدردانی خود و ملت شریف و غیور و رنجدیده کرمانشاه و مناطق زلزله زده این استان را صمیمانه به حضور آن فرمانده متین ابلاغ نمایم.
آنچه ملت از فداکاری، غیرت، بی ادعایی و پرتلاشی فرماندهان، امیران، درجه دراران و سربازان ارتش در کرمانشاه دیدند و جهان به روشنی آن را دید، وحدتی است ناگسستنی و همبستگی مثال زدنی و تجدید برادری.
شایسته است از امیران و فرماندهان استان که به شهادت این حقیر لحظه ای دریغ و سکوت نکردند، قدردانی شود.
ما با افتخار از همت ارتشیان برای فرزندان و نسل های آینده استان زجر کشیده مان سخن خواهیم گفت.
 
در پناه خدا باشید
محمد محمدی . امام جمعه اهل سنت کرمانشاه

موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمحمد محمدیامام جمعه کرمانشاهزلزلهارتش

تاريخ : شنبه 9 آذر 1396 | 21:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
ناوگروه ۴۹ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بندر چیتاگنگ بنگلادش پهلو گرفت.

صراط: ناوگروه ۴۹ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن سبلان و ناو بندرعباس پس از شرکت در بزرگترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان صبح امروز در بندر چیتاگنگ بنگلادش پهلو گرفت.

به گزارش خبر انلاین ناخدایکم رضا قربانی فرمانده ناوگروه ۴۹ نداجا، گفت: حضور ما در بزرگترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان و حضور مستمر ما در آب‎های آزاد نشان دهنده اقتدار و عظمت کشور عزیزمان است که علی رغم تمامی تحریم های ظالمانه ما این حضور مؤثرمان را حفظ کرده ایم و توانسته ایم در عرصه های بین الملل تأثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه حضور ناوگروه های ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف موجب ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی می شود افزود: ما با این اقدام به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا حقانیت مان را به جهانیان ثابت می کنیم و با رفتار و منش اسلامی فرهنگ غنی کشورمان را به منصه ظهور می رسانیم.

فرمانده ناوگروه ۴۹ نداجا خاطر نشان کرد: در مراسم افتتاحیه بزرگترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان، رئیس جمهور بنگلادش از کشور جمهوری اسلامی ایران بخاطر حضور پررنگ و اثرگذار در این رزمایش نام برد و تشکر کرد.

همچنین ناخدایکم قربانی در دیدار با فرمانده نیروی دریایی منطقه چیتاگنگ بنگلادش گفت: ایران اهمیّت زیادی برای کشور مسلمان بنگلادش قائل است و به همین منظور یک ناوگروه برای شرکت در رزمایش بین المللی امداد و نجات دریایی به کشور بنگلادش اعزام کرد و انشاءالله در آینده شاهد ارتقاء سطح رابطه بین این دو کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر در اقصی نقاط مختلف جهان حضور یافته است اذعان داشت: در آینده نزدیک شاهد حضور ناوگروه های این نیرو در مناطق جدیدی خواهیم بود.

گفتی است در این دیدار فرماندهان ناوشکن سبلان و ناو بندرعباس نیز حضور داشتند.


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینیروی دریاییارتشناوگروه

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ناوگروه ۴۹ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بندر چیتاگنگ بنگلادش پهلو گرفت.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناوگروه 49 نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن سبلان و ناو بندرعباس پس از شرکت در بزرگنرین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان صبح امروز در بندر چیتاگنگ بنگلادش پهلو گرفت.

بر اساس این گزارش، ناخدایکم رضا قربانی فرمانده ناوگروه 49 نداجا در گفت‌وگویی گفت: حضور ما در بزرگترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان و حضور مستمر ما در آبهای آزاد نشان دهنده اقتدار و عظمت کشور عزیزمان است که علی رغم تمامی تحریم‌های ظالمانه ما این حضور مؤثرمان را حفظ کرده‌ایم و توانسته‌ایم در عرصه‌های بین الملل تأثیرگذار باشیم.

ناوهای ارتش در بندر چیتاگنگ بنگلادش پهلو گرفت

وی با بیان اینکه حضور ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف موجب ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی می شود افزود: ما با این اقدام به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا حقانیت مان را به جهانیان ثابت می‌کنیم و با رفتار و منش اسلامی فرهنگ غنی کشورمان را به منصه ظهور می‌رسانیم.

فرمانده ناوگروه 49 نداجا خاطر نشان کرد: در مراسم افتتاحیه بزرگترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان، رئیس جمهور بنگلادش از کشور جمهوری اسلامی ایران بخاطر حضور پررنگ و اثرگذار در این رزمایش نام برد و تشکر کرد.

همچنین ناخدایکم قربانی در دیدار با فرمانده نیروی دریایی منطقه چیتاگنگ بنگلادش گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران اهمیّت زیادی برای کشور مسلمان بنگلادش قائل است و به همین منظور یک ناوگروه برای شرکت در رزمایش بین المللی امداد و نجات دریایی به کشور بنگلادش اعزام کرد و انشاءالله در آینده شاهد ارتقاء سطح رابطه بین این دو کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر در اقصی نقاط مختلف جهان حضور یافته است اذعان داشت: در آینده نزدیک شاهد حضور ناوگروه های این نیرو در مناطق جدیدی خواهیم بود.

در ادامه فرمانده نیروی دریایی منطقه چیتاگنگ بنگلادش گفت: از اینکه ناوگره نیروی دریایی ارتش ایران در بندر چیتاگنگ حضور پیدا کرده است بسیار متشکریم و معتقدیم ایران یک کشور بسیار بزرگ است و کشور ایران را به عنوان یک کشور بزرگ در نظر می گیریم بنابراین باید بین دو کشور روابط متقابل و مداوم داشته باشیم.

گفتنی است در این دیدار فرماندهان ناوشکن سبلان و ناو بندرعباس نیز حضور داشتند.


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیناوناو ارتشبندر چیتاگنگ

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

تازه ترین خبرها از ساخت چهارمین ناوشکن تمام ایرانی

فرمانده یگان هوادریای نداجا تازه ترین جزئیات از چهارمین ناوشکن تمام ایرانی را تشریح کرد.

ناخدا یکم منصور روح الامینی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز یزد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با اینکه نیروی دریایی ارتش یک نیروی سیاسی، نظامی، بین المللی و علمی است، اظهار داشت: این سخن رهبر معظم انقلاب بیانگر تعریف مشخصی از نیروی دریایی است.
فرمانده یگان هوادریای نداجا با اشاره به اینکه چرا نیروی دریایی ارتش بین المللی است، گفت: ناو هر کشوری به محض اینکه ۱۲ مایل دریایی معادل ۲۴ کیلومتر از ساحل دور می شود، وارد یک فضای بین المللی شده و تابع یکسری قوانین بین المللی است یعنی ما در فاصله کمتر از یک ساعت پس از جدا شدن از ناو از سواحل کشور وارد یک فضای بین المللی می شویم.
وی با بیان اینکه یک نیروی سیاسی هستیم به خاطر اینکه تمام سفرهای دریایی که به خاطر امنیت و برقراری خطوط مواصلاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد، منجر به مراودات ما در دریا و سواحل و بنادر با کشورهای مختلف می شود، افزود: ما خودمان پیام آور هستیم و دیپلماسی سیاسی داریم. ناوهای ما مجهز به تجهیزاتی هستند که خود این تجهیزات باعث می شود در مواقع نبرد و جنگ، بتوانیم از خود و کشور عزیزمان دفاع کنیم.
وی با بیان اینکه ساخت یک کشتی مانند ساخت یک شهر است، افزود: هرچه امکانات باید در یک شهر قرار داده شود باید در یک ناو و یک کشتی نیز باشد چون به محض اینکه ساخته و از ساحل جدا می شود هیچ کس کمکی به آن نمی کند و تمام امکانات مورد نیاز را خودش باید داشته باشد پس نیروی دریایی ارتش علمی نیز هست.
روح الامینی با اشاره به اینکه ما توانستیم با رهنمودهای ...


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزار
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیناوشکنمنصور روح الامینینیروی دریایی

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

استاندار کرمانشاه گفت: زلزله ۴.۶ کوزران پس لرزه زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری ازگله است، با این حال ۴ اکیپ هلال احمر را به کانون زلزله اعزام شده است.

به دنبال وقوع زلزله های پیاپی در شهرستان کرمانشاه، هوشنگ بازوند  استاندار کرمانشاه برای رصد و مدیریت اوضاع در مناطق آسیب دیده، عازم کوزران شد.

بازوند اعلام کرده است که زلزله ۴.۶ کوزران پس لرزه زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری ازگله است.

وی بیان کرد: خسارتی در کوزران نداشتیم و آمادگی کامل برای شرایط بحرانی را با همه امکانات داریم.

همچنین امیریان مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه در گفتگو با مهر، اظهار داشت: به دنبال وقوع زلزله های پیاپی در شهرستان کرمانشاه، ۴ اکیپ را به کانون زلزله اعزام کردیم. خوشبختانه خسارتی در کوزران و روستاهای اطراف نداشتیم.

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه تاکید کرد: آمادگی کامل را برای بحران های احتمالی داریم. 

 
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) گفت: سپاه برای بحران‌های احتمالی در آماده باش کامل است.

سردار بهمن ریحانی در گفتگو با مهر گفت: گشت های بسیج در کوزران (کانون پس لرزه ۴.۶ ریشتری) در حال سرکشی هستند. نیروهای سپاه پاسداران در منطقه حضور دارند و در آماده باش کامل هستند.

وی نظامی تصریح کرد: امنیت منازل در کوزران که ممکن است خالی باشند و مردم در فضاهای عمومی به سر ببرند توسط گشت های بسیج تحت کنترل است


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهکرمانشاه اماده باشسپاه بسیج ارتش

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رقابت‌های کبدی قهرمانی آسیا به میزبانی گرگان به اتمام رسید ولی این مسابقات برخلاف تصور مسئولان نه تنها از جایگاه ایران دفاع نکرد، بلکه دستاوردی جز حواشی متعدد برای ورزش کشور نداشت.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های کبدی قهرمانی آسیا از سوم تا پنجم آذر به میزبانی گرگان برگزار شد. تیم‌های ملی مردان و و زنان ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها به عنوان صدرنشین گروه خود به نیمه نهایی رسیدند، اما هر دو تیم در مرحله نیمه نهایی به ترتیب مقابل پاکستان و کره جنوبی شکست خوردند و به عنوان سومی مشترک دست یافتند این درحالی است که هر دو تیم ملی کبدی ایران در بازی های آسیایی به عنوان نایب قهرمانی رسیده بود.

از تیم های ملی کبدی زنان و مردان ایران با وجود داشتن سرمربیان هندی، اردوها و دیدارهای تدارکاتی در خارج و داخل ایران، انتظار ارتقای نایب قهرمانی می‌رفت و رییس فدراسیون کبدی هم قبل از برگزاری این مسابقات امید به کسب مدال طلای ایران داشت اما در نهایت تیم‌های ملی کبدی ایران از رسیدن به فینال بازماندند و دست‌شان از رسیدن به مدال طلا و نقره کوتاه ماند و حتی نتوانستند به هدف این مسابقات که رویارویی مقابل تیم های هندوستان بود برسند.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی کبدیاسیاقهرمانی

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر قرآن و عترت مرحوم آقای حبیب‌الله چایچیان را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت شاعر قرآن و عترت جناب آقای حبیب‌الله چایچیان (حسان) را به جامعه‌ی ادبی کشور و شعرای ولائی و آئینی و بخصوص به خانواده و بازماندگان گرامی ایشان تسلیت عرض میکنم و حشر با اولیاء الهی را از خداوند برای ایشان مسألت مینمایم و شعر خوش لفظ و از دل برآمده‌ی این شاعر عزیز در شمار یادگارهای ارزنده‌ی شعر دینی و آئینی روزگار ما است و در خاطره‌ها و زبانها خواهد ماند ان‌شاءالله. خداوند درجات وی را عالی فرماید.

سیّد علی خامنه‌ای

۱۱آذر۱۳۹6


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپیام تسلیتمرحوم چایچیانرهبر معظم

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

«تا ساعت یک نصفه شب طول کشید، می‌لرزیدیم، از سرما از بی‌پناهی از بی کسی، هیچ کسی نیومد برای کمک خودمون بودیم؛ تنها بودیم.» مرد سیاه پوشیده اصراری ندارد که هق هق گریه‌هایش را بین حرف‌هایش وقتی آن شب را بخاطر می‌آورد پنهان کند...

 

مصیبت زلزله مردی که ۹ عزیزش را دفن کرد +عکس


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهکرمانشاه مرگنیستیبازمانده

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:3 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

بسیاری از چهره‌های سرشناس کشورمان به قرارگرفتن تیم ملی فوتبال ایران در گروه مرگ جام جهانی 2018 روسیه واکنش نشان دادند.

به گزارش فارس، مراسم قرعه کشی بیست و یکمین دوره رقابت های فوتبال جام جهانی 2018 روسیه روز گذشته در کاخ کرملین مسکو با حضور نمایندگان و سرمربیان تیم ها برگزار شد.

اما ایران در این رقابت‌ها در گروه B  که به عقیده کارشناسان گروه مرگ نامیده شده، با تیم های پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه شده است.

بسیاری از چهره‌های سرشناس کشورمان و بازیکنان تیم ملی در صفحات مجازی‌شان به این قرعه کشی واکنش نشان دادند.

در ادامه تعدادی از آن ها را مشاهده می‌کنید:


موضوعات مرتبط: اجتماعیورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفوتبالروسیهجام جهانیواکنشچهرهتیم

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 19:58 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ايسنا : در حالی که چهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان پنجشنبه و جمعه هفته جاری در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، وزارت خارجه ویزای کشتی‌گیران آمریکایی را برای حضور در این رقابت‌ها صادر کرد.

 

چهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان پنجشنبه و جمعه هفته جاری با حضور ۹ تیم خارجی و سه تیم داخلی در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود.

تیم تایتان مرکوری آمریکا با ترکیبی از بهترین نفرات خود و عنوان‌داران جهان و المپیک برای دفاع از عنوان قهرمانی به ایران می‌آید تا با تیم بیمه رازی قهرمان دو دوره نخست این رقابت‌ها برای کسب عنوان قهرمانی مصاف کند.

در حالی که فدراسیون کشتی پیش از این و با توجه به نزدیک شدن آغاز مسابقه‌ها، از وزارت خارجه درخواست کرده بود که ویزای کشتی‌گیران آمریکایی را برای حضور در ایران صادر کند، در نهایت وزارت خارجه نسبت به صدور ویزا برای تیم آمریکا اقدام کرد و تیم تایتان مرکوری برای حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان به ایران خواهد آمد.

 


موضوعات مرتبط: سیاسیورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکشتی کشتی ازادامریکا ایران

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 19:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ايسنا : سومین همایش تخصصی دادسراهای استان تهران با موضوع «حقوق عامه و صیانت از منابع آبی و توزیع عادلانه آن» با حضور معاونان دادستان و سرپرستان نواحی و دوایر نظارت تهران، دادستان‌های شهرستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی بخش استان تهران، قائم مقام وزیر نیرو و برخی معاونان و مسوولان این وزارتخانه، روز شنبه یازدهم آذر ماه سال جاری، به ریاست دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدادستاناب بحرانوزارت نیرواستراتژی

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 8 آذر 1396 | 19:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

یک منبع معارض بحرینی بیانیه وزارت بهداشت این کشور درباره درمان آیت‌الله عیسی قاسم را «نادرست، غیردقیق و متناقض» با روند درمانی وی خواند.

 

یک منبع موثق از معارضان بحرین گفت که بیانیه وزارت بهداشت در خصوص آیت‌الله عیسی قاسم بر حجم نگرانی‌ها در خصوص ایشان افزوده است، چرا که این بیانیه در بخشی به ذکر اطلاعات غیر صحیح و در بخشی دیگر اطلاعاتی متناقض با گفته‌های رئیس بیمارستان بین‌المللی بحرین پرداخته است.

 منبع موثق افزود: وزارت بهداشت بحرین در حالی به نقل از خانواده شیخ عیسی پرداخته و مدعی شده که خانواده ایشان با بیان اینکه که «شیخ نیازی به درمان در بیمارستان ندارد» خود با پیگیری درمانی ایشان مخالفت کرده‌اند ، که خانواده شیخ این مطلب را تکذیب کرده و این باعث نگرانی است.

طبق گزارش شبکه اللؤلؤه، این منبع همچنین گفت که از بخش دیگری از بیانیه وزارت بهداشت که در آن ادعا شده یک پزشک اقدام به معاینه و تجویز نسخه برای ایشان نموده است، می‌توان این برداشت را کرد که وزارت بهداشت می‌خواهد این مطلب القا شود که شیخ معالجه شده و درمان ایشان با صدور نسخه‌ای به پایان رسیده است و همچنین این ادعاها بر خلاف ادعای رئیس بیمارستان بین‌المللی بحرین است که پیش از این ادعا کرده در حالیکه در حال گذراندن تعطیلات در خارج بوده به بحرین بازگشته تا مسئله را پیگیری کرده و اقدامات لازم را برای روند درمان شیخ انجام دهد.

در بیانیه وزارت بهداشت بحرین که شب گذشته بطور غیر منتظره‌ای پس از ۶ روز سکوت مطلق این وزارتخانه صادر شد ادعا شده است دو تن از پزشکان مراکز غیر دولتی بحرین از شیخ عیسی قاسم در منزلش در منطقه الدراز دیدن کرده‌اند و در این خصوص آمده تمامی اقدامات لازم برای سهولت رسیدن آنان به منزل شیخ در مدتی کوتاه و بدون معطلی انجام شده که این خود بوضوح بیانگر آن است که منزل شیخ در محاصره امنیتی است.

 


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبحینغیسی قاسمایراندرمان

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 19:43 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

یک نظامی ارشد پیشین آمریکا در یادداشتی ضمن اشاه به وجود پایگاه‌هایی در منطقه برای ارتش آمریکا به جای قطر، خواهان صدور اخطار به سران این کشور جهت همکاری با ایران و حماس شد.

 

 فاکس نیوز گزارش داد، ژنرال «چارلز والد» ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا و معاون سابق مقر فرماندهی این کشور در اروپا گفت: پایگاه نظامی «العدید» در قطر برای آمریکا حیاتی نیست. گزینه‌های بسیار دیگری در منطقه از لحاظ راحتی کار چون این پایگاه وجود دارد.

بر این اساس، آمریکا می‌تواند مواضع خود را در پایگاه هوایی «الظفره» در امارات متحده و یا حتی با بازگشت به پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» در عربستان توسعه دهد. به علاوه، بودجه پنتاگون شامل ۱۴۳ میلیون دلار برای ارتقا یک پایگاه هوایی در اردن است.

این نظامی سابق آمریکا با اشاره به سرمایه گذاری کشورش در زیرساخت‌های پایگاه نظامی در قطر نوشت: این سرمایه گذاری توجیهی برای نادیده گرفتن اتحاد قطر با حماس و برخی گروه‌ها در سوریه و اخوان المسلمین به ویژه وقتی گزینه‌های جایگزین در دسترس هستند، نمی‌شود.

نویسنده با اشاره به کمک‌های مالی قطر به گروه هایی چون القاعده و اخوان الملسمین مدعی حمایت‌های ایران از برخی گروه‌های همگام با اخوان الملسمین و آموزش و حمایت‌های لجستیکی از آن‌ها شد.

در بخش دیگر این گزارش آمده است: آمریکا از متحدانش می‌خواهد برای رویارویی با تمامی اشکال تروریستی و دفع تهاجم و نفوذ ایران در منطقه تلاش کنند. اما با نادیده گرفتن اقدام‌های قطر چگونه می‌توانیم در این مسیر موفق شویم؟

 در خاتمه این یادداشت آمده است: قطر گزینه‌‌ای برای انتخاب دارد. این کشور می‌تواند متحد آمریکا شده و با همه تروریست‌ها و افراطگرایان مواجهه کند و با اتحاد واقعی با آمریکا در راستای مسائل امنیتی علیه ایران و عوامل نیابتی این کشور قرار گیرد یا این‌که به سیاست خارجی دوگانه خود ادامه دهد.

سیاستگذاران آمریکا نیز لازم است به خاطر بسپارند که آمریکا هرگز به پایگاه نظامی قطر وابسته نبوده و نخواهد بود. ما باید به حکام قطر اخطار دهیم که اگر آن‌ها در مسیر خود تغییر و تحولی را ایجاد نکنند ما به راحتی می‌توانیم از حمایت این کشور دست بکشیم.

 


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیامریکاقطرپایگاه نظامیایران حماسایران

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 19:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

بین وزیران خارجه ایران و عربستان سعودی درگیری شدید لفظی روی داده و وزیر خارجه روسیه خواستار مذاکره دو کشور برای حل اختلافات آنها شده است.

 

ر جریان نشست بین‌المللی موسوم به "گفتگوهای مدیترانه‌ای" که با شرکت مقامات شماری از کشورهای جهان در رم، پایتخت ایتالیا برگزار شده، عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، با حمله به سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، این کشور را به داشتن "تاثیر منفی در سراسر منطقه" متهم کرد و گفت که "آنان عملا بی‌محابا مرتکب قتل در منطقه ما و جهان می‌شوند."

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: "از سال ١٩٧٩ [انقلاب اسلامی] ایران حامی اصلی تروریسم در سراسر جهان بوده است، به تروریست‌ها پناه داده، تسهیلاتی را برای تحرکات آنها فراهم آورده و با استقرار حزب‌الله در لبنان، این گروه را برای پولشویی و قاچاق مواد مخدر به کار گرفته است." 

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در پاسخ گفت که هرچند مایل نیست این نشست را به "محلی برای ضربه زدن به عربستان سعودی" تبدیل کند اما "عربستان سعودی هرگونه اقدامی برای برقراری آتش‌بس در سوریه و لبنان را رد کرده است."

ظریف متقابلا عربستان سعودی را به حمایت از داعش متهم کرد و گفت که هدف آن کشور "سرنگونی دولت قانونی سوریه در سه هفته بود" و پرسید "چه کسی پشت تحریم کامل قطر قرار داشته است؟"

وزیر خارجه ایران گفت که "به نظر ما، لازم است تمامی کشورهای جهان در کنار هم زندگی و همکاری کنند اما کسانی در صدد انزوای ما هستند."

عادل جبیر متقابلا اقدامات و سیاست جمهوری اسلامی را عامل انزوای ایران معرفی کرد و گفت که "این عربستان سعودی نیست که باید تلاش کند در منطقه و خارج از منطقه دوستان و متحدانی بیابد و حکومت ایران هم باید در صدد کشف و بررسی علت انزوای خود برآید." وی افزود: "ما با تقریبا تمامی کشورهای جهان، به استثنای ایران و کره شمالی روابط نزدیک و دوستانه داریم اما به جز [بشار] اسد و حکومت کره شمالی، دوستان ایران چه کسانی هستند؟"

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با ادامه درگیری لفظی بین وزیران خارجه دو کشور، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه "با لحنی حاکی از کسالت" از هر دو طرف خواست تا به جای مبادله ناسزا، با یکدیگر مذاکره کنند و افزود: "ما بارها و بارها شاهد مطرح شدن اختلافات عربستان سعودی و ایران بوده‌ایم که واقعا باعث تاسف است. آنها باید مذاکره با هم را آغاز کنند."

از زمان انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی در ایران، روابط بین حکومت‌های روحانیون شیعه در ایران و خاندان سلطنتی وهابی در عربستان معمولا سرد و در مواردی بحرانی و متشنج بوده است.

در سال‌های اخیر مواضع متعارض دو کشور در قبال وضعیت عراق، جنگ داخلی سوریه، اختلافات سیاسی بحرین و اخیرا جنگ در یمن باعث تشدید اختلاف بین دو طرف شده است. به خصوص در مورد یمن، ناظران درگیری داخلی آن کشور را "جنگ نیابتی" عربستان و ایران توصف کرده‌اند.

از ژانویه سال ٢٠١٥ و در پی حمله تظاهرکنندگان به مراکز دیپلماتیک عربستان سعودی در ایران، دو کشور روابط دیپلماتیک نداشته‌اند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیظریفجدالعربستانوزیر خارجه لفظسیاستایران

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 19:39 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 

 

استاندار کرمانشاه با ارائه آخرین آمار تلفات زلزله در کرمانشاه گفت: تاکنون در ‌قصر‌شیرین دو نفر و در ازگله چهار نفر کشته شده‌اند.
 

هوشنگ بازوند ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با ارائه آخرین آمار تلفات زلزله در کرمانشاه اظهار داشت: تاکنون در ‌قصر‌شیرین دو نفر و در ازگله چهار کشته شده‌اند.

وی با بیان اینکه در کل استان کرمانشاه بر‌ اثر زلزله حدود 50 نفر مصدوم و زخمی شده‌اند، تصریح کرد: ‌مصدومان در حال مداوا هستند.

بازوند با بیان اینکه برق شهرهای ازگله‌، سرپل ذهاب و ‌ثلاث باباجانی ‌قطع شده است، ادامه داد: ‌امیدواریم تا یک ساعت بتوانیم برق را ‌وصل کنیم‌.

وی با دعوت مردم به آر‌امش خاطرنشان کرد: تمام امکانات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و بسیج در منطقه حضور دارند و جای نگرانی نیست و همه چیز تحت کنترل است.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهکرمانشاه ارتشکمک رسانی

تاريخ : شنبه 22 آذر 1396 | 19:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
چگونه یک فرزند تحصیلکرده و ثروتمند داشته باشیم؟

دنیای اقتصاد/ آیا وقتی که به فرزندنمان می گوییم درس‌هایت را خوب بخوان و نمرات خوبی بگیر تا به دانشگاه بروی و در آینده شغل مطمئنی به دست بیاوری، واقعا صد در صد به جملاتی که می‌گوییم باور داریم؟ آیا وقتی که به فرزندنمان می گوییم درس‌هایت را خوب بخوان و نمرات خوبی بگیر تا […]

دنیای اقتصاد/ آیا وقتی که به فرزندنمان می گوییم درس‌هایت را خوب بخوان و نمرات خوبی بگیر تا به دانشگاه بروی و در آینده شغل مطمئنی به دست بیاوری، واقعا صد در صد به جملاتی که می‌گوییم باور داریم؟

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفرزندتربیتنمونهتحصیلثروت

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 19:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
قاتل اهلی در مرز میلیاردی شدن/ آمار گیشه در هفته ای که گذشت

سینماپرس: از بین فیلم های در حال اکران، «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و به مرز فروش یک میلیارد نزدیک شده است. به گزارش سینماپرس، دو فیلم اجتماعی و یک فیلم با موضوع کودک ونوجوان از روز چهارشنبه اکران شده است در این میان فیلم «آذر» با بازی نیکی […]

سینماپرس: از بین فیلم های در حال اکران، «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و به مرز فروش یک میلیارد نزدیک شده است.

به گزارش سینماپرس، دو فیلم اجتماعی و یک فیلم با موضوع کودک ونوجوان از روز چهارشنبه اکران شده است در این میان فیلم «آذر» با بازی نیکی کریمی با اقبال بهتری مواجه شد.

علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره فروش فیلم های این دفتر گفت: فیلم «قاتل اهلی» با اقبال خوبی مواجه شده و هم اینک به فروش ۸۱۰ میلیون تومان رسید. فیلم «زرد» هم به فروش ۵ میلیارد و ۲۸۰ هزار تومان رسید.

همایون امکانیان مدیرعامل دفتر پخش نیکان فیلم درباره فروش فیلم های این دفتر گفت: فیلم «شکلاتی» با ۱۱ سینما کار خود را آغاز کرده و بعد از فیلم «خفه گی» در گروه زندگی به نمایش در می آید. این فیلم ۲۱ میلیون تومان فروخت.

وی در ادامه گفت: فیلم «آذر» در گروه آزاد با ۱۵ سالن سینما کار خود را آغاز کرد. پیش بینی ما برای اکران این هفته نبود اما با اعلام شورا صنفی فیلم را اکران کردیم و هنوز تبلیغات تلویزیونی نداریم امیدوارم با تبلیغات مناسب بتوانیم موفق عمل کنیم. ظرف دو روز در تهران به فروش ۴۲ میلیون تومان دست یافتیم.

احمد مختاری مدیر دفتر پخش هدایت فیلم درباره فیلم های این دفتر گفت: فیلم «ثبت با سندبرابر است» به تازگی وارد هفته دوم شد و به فروش ۵۹۰ میلیون تومان در تهران و ۲۰۰ میلیون تومان در شهرستان رسید و به فروش ۷۹۰ میلیون تومان رسید. فیلم سینمایی «خانه دختر» به فروش ۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان رسید. فیلم سینمایی «ملی و راه های نرفته اش» به فروش ۲ میلیارد و ۱۰۲ میلیون تومان رسید.

حبیب اسماعیلی مدیر دفتر پخش رسانه فیلمسازان مولود درباره فروش فیلم های این دفتر گفت: فیلم سینمایی «غیرمجاز» به فروش ۲۷۰ میلیون تومان در تهران و شهرستان رسید. فیلم «وقتی برگشتم» در تهران به فروش ۳۵ میلیون تومان رسید. این فیلم هم اینک ۱۷ سالن در اختیار دارد و از شنبه شهرستان های فیلم آغاز می شود.

بنابراین گزارش، براساس فروش مکانیزه فیلم «اشنوگل» به فروش ۱۳ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان فیلم «انزوا» ۷۷ میلیون و ۴۱۳ هزار تومان، «صفر تا سکو» به فروش ۸۹ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان، فیلم «آزاد به قید شرط»۲۴۶ میلیون ۶۸۴ هزار تومان، «خالتور» به فروش ۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان رسید.

[منبع :خبرگزاری سینما پرس]


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیقاتل اهلیسینماگیشهفیلم سینمایی

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 19:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

مراسم برترین‌های آسیا ۲۰۱۷؛ فدراسیون فوتبال ایران بر بام آسیا ایستاد/ حسن زاده مرد سال فوتسال قاره کهن شد

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، مراسم انتخاب برترین‌های قاره آسیا در سال ۲۰۱۷ از ساعت ۱۵:۰۸ به وقت ایران در بانکوک تایلند آغاز شد تا فوتبال قاره بزرگ بهترین‌های خود در بخش‌های مختلف بشناسد. در ابتدای  مراسم شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از سخنانی کوتاه به منظور تقدیر از […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، مراسم انتخاب برترین‌های قاره آسیا در سال ۲۰۱۷ از ساعت ۱۵:۰۸ به وقت ایران در بانکوک تایلند آغاز شد تا فوتبال قاره بزرگ بهترین‌های خود در بخش‌های مختلف بشناسد.

در ابتدای  مراسم شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از سخنانی کوتاه به منظور تقدیر از مسئولان کشور تایلند و همچنین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پرچم AFC را به نخست وزیر تایلند و جانی اینفانتینو، رئیس فیفا اهدا کرد.

برگزاری مراسم برترین‌های آسیا

برگزاری مراسم برترین‌های آسیا

در بخش بعد جایزه الماس آسیا به یوسف السرکال رئیس فدراسیون فوتبال امارات اهدا شد. این جایزه به پاس خدمات او در فوتبال آسیا از سال ۱۹۹۴ تاکنون اهدا  و در نهایت السرکال بعد از دریافت جایزه‌اش دقایقی برای حاضران صحبت کرد.

جایزه رویایی به فدراسیون فوتبال ژاپن اهدا شد که در این میان چین و سنگاپور دیگر نامزدهای این بخش بودند.

جایزه جاه‌طلبی به فدراسیون افغانستان رسید. گوام نیز در این بخش کاندیدا بود.

 فدراسیون فوتبال ویتنام موفق شد جایزه توسعه فوتبال را از سنگاپور و هنگ‌کنگ برباید.

در ادامه مراسم برترین‌های آسیا فدراسیون فوتبال ایران توانست جایزه الهام‌بخشی را از آن خود کند. ژاپن و کره‌جنوبی نیز در این بخش رقیب ایران بودند. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با حضور در جایگاه ویژه جایزه خود را دریافت کرد.

برگزاری مراسم برترین‌های آسیا

جایزه ویژه ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جاه‌طلبی در بخش فوتبال پایه به کشور بوتان رسید. بوتانی‌ها در این بخش با ماکائو و فلسطین رقابت می‌کردند.

همچنین جایزه ویژه ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا برای توسعه فوتبال در بخش فوتبال پایه نیز از بین سه نامزد موجود (سنگاپور، هنگ‌کنگ و ویتنام) به سنگاپور رسید.

در بخش پایانی این قسمت، جایزه ویژه ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا برای الهام‌بخشی در بخش فوتبال پایه تقدیم فدراسیون چین شد. استرالیا و ایران نیز نامزدهای دیگر این بخش بودند.

جایزه سرمربی سال آسیا در بخش بانوان از بین گائو هنگ (چین)، اساکو تاکاکورا (ژاپن) و لتسیا بائوتیستا (فیلیپین) به بانوی ژاپنی رسید.

در بخش بهترین سرمربی سال مردان تاکافومی هوری (ژاپن) جایزه را نصیب خود کرد که نماینده‌ او آن را از دست علی کفاشیان عضو ایرانی هیئت اجرایی AFC دریافت کرد. پوستکوغلو (سرمربی تیم ملی استرالیا) و ایشی ماساتادا (ژاپن) هم در این بخش کاندیدا بودند.

علی اصغر حسن زاده بهترین بازیکن فوتسال سال قاره کهن شد این در حالی بود که  توحید لطفی (ایران) و جیراوات سورنویچیان (تایلند) نیز در این بخش نامزد بودند.

ایران برترین فدراسیون، حسن زاده مرد سال آسیا شد

در ادامه این مراسم پس از پخش کلیپی از تیم های راه‌یافته به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، روسای پنج فدراسیون‌ حاضر در جام جهانی در جایگاه ویژه حاضر شدند و از دست اینفانتینو هدیه ویژه‌ای را دریافت کردند.

جایزه ویژه داور سال به بختیار نمازاف از ازبکستان اهدا شد.

در بخش بهترین بازیکن بین‌المللی آسیا از بین آران موی (استرالیا)، شینجی کاگاوا (ژاپن) و سون هیونگ مین (کره جنوبی) بازیکن کره‌ای تیم‌ تاتنهام انگلیس جایزه را به خود اختصاص داد.

جایزه بهترین بازیکن زن جوان آسیا به سونگ هانگ سیم از کره شمالی رسید.

لی سئونگ وو از کره جنوبی جایزه بهترین بازیکن جوان اسیا در بخش مردان را به خود اختصاص داد.

سامانتا کر از استرالیا برتر از سون هیانگ سیم (کره جنوبی) و کوماگای ساکی (ژاپن) جایزه زن سال فوتبال آسیا را از آن خود کرد.

عنوان مرد سال آسیا نیز به عمر خریبین از سوریه رسید. وو لی (چین) و عمر عبدالرحمن (امارات) رقبای خریبین بر سر کسب این عنوان بودند. خریبین، مهاجم سوریه‌ای باشگاه الهلال عربستان است که با گلزنی مقابل پرسپولیس در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، مانع از صعود سرخپوشان به فینال آسیا شد.

ایران برترین فدراسیون، حسن زاده مرد سال آسیا شد


موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاسیافوتبالکنفدراسیونفوتبالایرانبرترین

تاريخ : شنبه 8 آذر 1396 | 18:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

در پی وقوع زلزله تمام مدارس شهرستان کرمانشاه تعطیل اعلام شد

پایگاه خبری علت :مدارس شیفت صبح شهرستان کرمانشاه در تمامی مقاطع تحصیلی در روز شنبه یازدهم آذر ماه تعطیل اعلام شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به‌دنبال وقوع دو زلزله در بخش کوزران از توابع کرمانشاه مدارس شیفت صبح این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی برای روز شنبه تعطیل اعلام شد. به گزارش تسنیم تعطیلی مدارس براساس […]

پایگاه خبری علت :مدارس شیفت صبح شهرستان کرمانشاه در تمامی مقاطع تحصیلی در روز شنبه یازدهم آذر ماه تعطیل اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به‌دنبال وقوع دو زلزله در بخش کوزران از توابع کرمانشاه مدارس شیفت صبح این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی برای روز شنبه تعطیل اعلام شد.

به گزارش تسنیم تعطیلی مدارس براساس تصمیم شورای مدیریت بحران استان کرمانشاه است زیرا به‌دنبال وقوع زلزله بسیاری از خانواده‌ها شب را در بوستانها و معابر شهری سپری می‌کنند.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهکرمانشاهکورزانمدارستعطیلی

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 17:55 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن