محمدباقر نوبخت در برنامه تیتر شنبه شب شبکه خبر سیما، گفت: مبلغ یارانه نقدی مانند ماه های گذشته است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ادامه با اعلام اینکه عیدی کارمندان دولت در سال گذشته ۶۰۳ هزار تومان بود، گفت: امسال این […]

۸۱۷۵۷۵۴۴-۷۰۱۵۹۴۴۰

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  روز یکشنبه ایرنا، محمدباقر نوبخت در برنامه تیتر شنبه شب شبکه خبر سیما، گفت: مبلغ یارانه نقدی مانند ماه های گذشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ادامه با اعلام اینکه عیدی کارمندان دولت در سال گذشته ۶۰۳ هزار تومان بود، گفت: امسال این مبلغ ۶۸۷ هزار تومان خواهد بود و در بودجه سال آینده نیز به ۷۵۰ هزار تومان خواهد رسید.
نوبخت با بیان آنکه بخشنامه تدوین لایحه بودجه سال آینده به دستگاه ها ابلاغ شده است، افزود: افزایش حقوق کارکنان نیز کمتر از ۱۰ درصد نخواهد بود و پیش بینی می کنیم نرخ تورم نیز به ۱۰ تا ۱۱ درصد برسد.
وی گفت: البته هنوز لایحه بودجه قطعی نشده است و تلاش می کنیم کسانی که سطح حقوقشان پایین است ازجمله بازنشستگان بیشتر تقویت شوند و تا ۱۵ آذر تلاش می کنیم لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس کنیم.
نوبخت با بیان اینکه سقف بودجه سال آینده ۲۱۳ هزار میلیارد تومان خواهد شد، افزود: ۱۴۷ هزار میلیارد تومان برای هزینه های جاری و ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی و ۷ هزار میلیارد تومان هم بودجه تملک دارایی سرمایه ای بابت اوراق مشارکت سررسید شده خواهد بود و درآمدهای اختصاصی و منابع استانی را نیز باید به آن اضافه کرد.
وی گفت: دولت تلاش می کند همزمان با انضباط هزینه ای بودجه ای نیز توزیع منابع هم عادلانه و متناسب باشد و نظام پرداخت ها را بازنگری می کنیم تا همه کارکنان دولت از دریافتی مناسبی برخوردار شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: همه مردم می دانند که اگر وضع دولت خوب شود وضع مردم هم بهتر خواهد شد و همه قبول دارند که دولت با تنگناهای مالی مختلفی روبروست هرچند تلاش کردیم تحریم ها را با منطق کنار بزنیم و نباید اجازه دهیم مردم بی جهت تحت فشار اقتصادی باشند.
نوبخت گفت: البته هنوز تحریم ها برطرف نشده است و آخر امسال یا اواخر سال آینده پیش بینی می کنیم که تحریم ها حذف شود و برای دوره پساتحریم و شرایط جدیدی که در زمینه آزادسازی منابع ارزی و همچنین جذب سرمایه گذار خارجی ایجاد می شود برنامه ریزی کاملی داریم که از این فرصت ها به طور بهینه استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: اگر وضع دولت خوب شود حتماً برای مردم هم بیشتر تلاش خواهیم کرد و با توجه به اینکه قدرت خرید کارکنان دولت پایین آمده اگر ۳۰ درصد هم به حقوق آنها اضافه کنیم شاید عقب ماندگی جبران نشود و مجبوریم هزینه ها را متناسب با درآمدها تنظیم کنیم.
سخنگوی دولت اظهار داشت: قیمت های نفت هم کاهش یافته و امیدواریم با منابع مالی که آزاد می شود هم به طور مستقیم و هم با روش سرمایه گذاری بتوانیم قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.
نوبخت درباره پیش بینی قیمت نفت هم گفت: سه گزینه ۴۲ و ۴۵ و ۵۰ دلار را با وزارت نفت پیش بینی کرده ایم و انتظار داریم در مجموع ۶۸ هزار میلیارد تومان از این محل نصیب دولت شود و بودجه عمرانی دولت در سال آینده ۳۸ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

** ایجاد ۷۵۵ هزار شغل در یک سال
سخنگوی دولت گفت: در یک سال (از بهار پارسال تا بهار امسال) ۸۷۲ هزار نفر وارد بازار کار شدند که از این تعداد ۷۵۵ هزار نفر موفق شدند فرصت اشتغال به دست آورند و ۱۱۷ هزار نفر نتوانستند.
نوبخت افزود: آمار شاغلان براساس طرح های آمارگیری مرکز آمار ایران در بهار پارسال ۲۱ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۴۵ نفر بوده که در بهار امسال به ۲۱ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۸۳۶ نفر بالغ شد.
وی اضافه کرد: طرح های آمارگیری بازار کار مانند روش های گذشته بوده و شاخص سازمان بین المللی کار مد نظر بوده است. هرچند معتقدیم حتی با یک شغل هم به راحتی نمی توان هزینه زندگی را تأمین کرد.
نوبخت گفت: به هر حال رشد اقتصادی کشور وقتی از ۱٫۹- درصد در سال ۹۲ و همچنین منفی ۶٫۸ سال ۹۱ به نرخ رشد ۳ درصد می رسد در توسعه بازار اشتغال هم مؤثر است هرچند نمی توان نسبت یک به یک برقرار کرد چون بخشی از افزایش تولید بدون افزایش نیروی کار بوده است.
وی افزود: امیدواریم با تلاش های دولت و در فضای جدید پساتحریم فرصت های گسترده ای برای اشتغال ایجاد کنیم و باید به نرخ رشد ۸ درصدی هم برسیم.
سخنگوی دولت درباره منابع مالی دولت که با اجرای برجام آزاد می شود، گفت: بخشی از این منابع به دولت تعلق دارد که به ۶ میلیارد دلار می رسد و ۲۳ میلیارد دلار هم جزو ذخایر بانک مرکزی است و بخشی هم جزو دارایی ارزی کشور محسوب می شود و در مجموع به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
نوبخت افزود: البته ما برای اینکه به نرخ رشد ۸ درصدی برسیم فقط به این منابع تکیه نمی کنیم بلکه امیدواریم با رفع تحریم ها فضای مثبتی برای توسعه سرمایه گذاری ها و جذب منابع خارجی فراهم شود.
وی گفت: ترافیک ورود هیات های خارجی برای بررسی راه های همکاری با ایران هم نشان می دهد فرصت خوبی در دوره پساتحریم خواهد بود و ما هم برای اینکه رفتار بهینه اقتصادی با خارجی ها داشته باشیم برای همه زمینه ها برنامه ریزی داریم و برنامه های خود را برای پساتحریم آماده کرده ایم.
نوبخت در ادامه با بیان اینکه دولت با رسانه ملی رابطه صمیمی و خوب دارد، افزود: نشست های متعددی با اصحاب رسانه داریم و برنامه های خود را برای دوره پساتحریم در معرض نقد و بررسی قرار می دهیم و از همه نقدها استقبال می کنیم به شرط اینکه راه حل هم بدهند و دولت به عقل جمیع ایرانیان بدون هیچ خط و جناحی احترام قائل است و ترکیب کابینه دولت اعتدال هم این را نشان می دهد.
وی گفت: با مردم نیز ارتباط صمیمانه و مستقیم و غیرمستقیم داریم و اخیراً هم در مسیر تهران- کرج از آزادراه همت بازدید کردیم و دولت تلاش می کند که با بررسی مشکلات مردم، خدمات خود را گسترش دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اضافه کرد: رسانه ها به ویژه رسانه ملی هم به خوبی نظرات مردم را منعکس می کنند.

** جایگاه نظارتی شورای نگهبان غیرقابل انکار است
سخنگوی دولت با بیان اینکه قوه مجریه کارهای اجرایی انجام می دهد، گفت: کار نظارتی شورای نگهبان غیرقابل انکار است.
نوبخت افزود: دولت برای جوانان ازجمله بسیجی ها، سپاهی ها و همه انقلابی ها احترام قائل است و به نظر ما گروه های افراطی شامل این عزیزان نمی شود.
وی اضافه کرد: گروه های انقلابی هرگز فراقانونی رفتار نمی کنند و قانون را دور نمی زنند و منظور ما از گروه های افراطی کسانی هستند که از قانون و حتی گاهی از رهبری هم جلو می زنند.
نوبخت گفت: دولت همچنین از هرگونه اظهارات جوانان در چارچوب منطق و استدلال استقبال می کند و گروه های انقلابی هرگز خلاف قانون رفتار نمی کنند.
وی درباره برنامه سفرحجت الاسلام والمسلمین روحانی به نیویورک نیز افزود: هنوز این برنامه نهایی نشده است.
سخنگوی دولت درباره بازار ارز هم گفت: دیگر از نوسان ۴۰- ۵۰ درصدی دوره های گذشته خبری نیست و قطعاً بانک مرکزی شتابزده عمل نخواهد کرد و ما اعتقادی به اقتصاد مداخله ای نداریم و بانک مرکزی مراقب اوضاع بازار ارز است و قدرت و دلار کافی برای مدیریت بازار دارد.
نوبخت درباره قیمت خودرو نیز گفت: اینکه مردم ایران شایسته استفاده از محصولات با کیفیت و خودروی خوب هستند مورد تأیید و حمایت دولت است و از خودروسازان هم انتظار داریم به مطالبات مردم توجه کنند.
وی افزود: یکی از مختصات اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدات داخل است و از مردم انتظار داریم از محصولات با کیفیت داخلی استفاده کنند و خوشبختانه خودروسازان هم برنامه های خوبی دارند و امیدواریم کیفیت افزایش یابد و قیمت ها هم متناسب شود.
نوبخت اضافه کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم باید نظارت کافی داشته باشد تا در حق مصرف کنندگان اجحافی صورت نگیرد، اگر ما از مردم می خواهیم از محصولات داخلی استفاده کنند در مقابل هم نباید انحصار برخی محصولات باعث افت کیفیت شود.
وی گفت: فرزندان این ملت در صنعت خودروسازی تلاش های خوبی دارند و نباید ما صنایع خود را تحریم کنیم بلکه اقتصاد مقاومتی متکی به تولیدات داخلی است و این انتظار البته دو جانبه از مردم و تولید کنندگان است.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیعیدیکاکناننوبخت

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394 | 13:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

طی روزهای اخیر انتشار تصویری از جسد یک کودک سوری که امواج آب او را به ساحل شهر “بدروم” ترکیه آورده بود بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان یافت و افکار عمومی را در شوک فروبرد؛ اما این اولین بار نیست که یک عکس جهان را تکان می‌دهد و توجهات را به سوی […]

پایگاه خبری علت :طی روزهای اخیر انتشار تصویری از جسد یک کودک سوری که امواج آب او را به ساحل شهر “بدروم” ترکیه آورده بود بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان یافت و افکار عمومی را در شوک فروبرد؛ اما این اولین بار نیست که یک عکس جهان را تکان می‌دهد و توجهات را به سوی یک فاجعه جلب می‌کند.

پس از آنکه انتشار عکس‌های”نیلوفر دمیر” عکاس و خبرنگار ترک از جسد کودک پناهجوی سوری در ساحل “بدروم” منتشر شد بازتاب گسترده‌ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی در سراسر جهان داشت و بسیاری از شوک جهانیان در مواجه با این عکس خبردادند.

عکاس این عکس که برای پوشش اخبار و وضعیت آوارگان سوری که به صورت غیرقانونی توسط قاچاقچیان عازم ترکیه می‌شوند به بدروم رفته بود به گفته خود در مواجه با این صحنه شوکه شده و در جای خود میخکوب می‌شود اما در همین لحظات دست به کاری می‌زند که پیامدهای جهانی به همراه داشت.

او دوربینش را آماده می‌کند تا این تصویر تکاندهنده را به ثبت برساند و با دیگران به اشتراک بگذارد؛ اقدامی که معمولا هر خبرنگار و عکاسی در این مواقع انجام می‌دهد. در تاریخ عکاسی بسیاری از عکاسان و خبرنگاران و حتی افراد عادی عکس‌هایی گرفته اند که مانند عکس های دمیر جهان را تکان داده است. عکس‌های تکاندهنده ای که در روزهای اخیر رسانه های مختلف به بازنشر آنها علاقمند شده اند در تاریخ عکاسی خبری کم نبوده‌اند؛ تصاویری که پس از انتشار، افکار عمومی جهان و حتی سیاستمدان جهان را تحت تاثیر قرار داده و تاریخ را عوض کرده‌اند. از این میان برخی معروفتر هستند که تعدادی از آنها را در زیر می‌بینید. تصاویر از فرادید.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

گلوله های توپ پس از پایان جنگ روی زمین ریخته شده است. دره “سایه مرگ” اسم این عکس است که در سال ۱۸۵۵ توسط “راجر فنتون” به عنوان یکی از اولین عکس‌های جنگی گرفته شده است. در این نبرد روسیه با انگلیس و فرانسه و ساردینا و امپراطوری عثمانی درگیر جنگی شدند که از آن به عنوان یکی از اولین جنگ‌های مدرن دنیا نام برده می‌شود.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس آبخوری های مجزا در کارولینای شمالی یکی از عکس های نمادین دهه ۵۰ است که “الیوت ارویت” عکاس شهیر امریکایی عکاسی کرده است.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

این عکس در سال ۱۹۳۰ گرفته شده است و صحنه اعدام غیرقانونی دو سیاه متهم به جنایت را که اصطلاحا “لینچ” نامیده می شد، نشان می دهد. این دو نفر به وسیله انبوهی از مردم از زندان ایالتی به صورت غیرقانونی و به زور بیرون آورده شدند و بعد از شکنجه به دار آویخته شدند.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس مشهور به “مادر مهاجر” از “دوروتی لنگ” عکاس روزنامه سانفرانسیسکو در سال ۱۹۳۶ و دوران رکود بزرگ؛ این عکس فقر و بی پناهی یک مادر و فرزندان بی بضاعتش را در اردوگاه “نیپومو” نشان می‌دهد.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس “موری بکر” از واقعه آتش‌سوزی در کشتی هوایی LZ129 “هیندنبورگ” در نیوجرسی در ۶ می ۱۹۳۷٫ در اثر این آتش سوزی ۹۷ نفر از سرنشینان کشتی هوایی و ۳۵ نفر روی زمین (به علت سقوط کشتی) آتش گرفتند؛ این واقعه باعث شد تا استفاده از کشتی هوایی منسوخ شود.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس “هورست فاس” از اعدام افراد مظنون به همکاری با پاکستان توسط سربازان بنگلادشی در “داکا”. این عکس جایزه پولیتزر را در سال ۱۹۷۲ برای فاس به همراه داشت.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

سربازی به نام “هنس کونراد شومن”، با جهیدن از روی این دیوار سیم خاردار زندگی اش را به خطر انداخت. او در سومین روز احداث دیوار برلین در آگوست۱۹۶۱ از آلمان شرقی به آلمان غربی فرار کرد. “پیتر لایبنگ” عکاس این عکس است. شومن بعداً در زندگی اش از روان پریشی رنج می برد و در سال ۱۹۹۸ خود کشی کرد.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

سگ پلیس آمریکا به یکی از تظاهرات‌کنندگان جنبش حقوق مدنی در ۳ می ۱۹۶۳ حمله کرده است که در بیرمنگام به مخالفت با حکم ممنوعیت راهپیمایی پرداختند؛ این عکس فردای آن روز در صفحه اول روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر شد و جان اف‌کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا را وادار به موضع گیری کرد.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس “یاسوشی ناکائو” از حمله یک دانشجو به “آسانوما” رهبر حزب سوسیالیست ژاپن

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس “مالکولم براون” از “تایچ کوانگ دوک” راهبه بودایی در ویتنام جنوبی که در اعتراض به شکنجه راهبه ها توسط دولت خود را سوزاند. سال ۱۹۶۳

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس مشهور “ادی آدامز” عکاس اسوشیتدپرس از اعدام اسیر ویت‌کنگی توسط سرتیپ “نگوک لوآن”؛ انتشار وسیع این عکس در روزنامه ها و شبکه های تلوزیونی موجی از اعتراض نسبت به حضور نظامی امریکا در ویتنام برانگیخت و پیامد آن “ریچارد نیکسون” رئیس جمهور وقت امریکا دستور خروج واحدهای زمینی این کشور از ویتنام را صادر می‌کند.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

تصویری از لحظه انفجار اتمی “ناکازاکی”؛ این بمباران در بدو امر ۳۹۰۰۰ نفر را کشت و ۲۵۰۰۰ نفر را زخمی کرد و ده‌ها هزار نفر را نیز سال‌ها بعد به علت صدمات جانبی انفجار و سوختگی و مواد رادیواکتیو کشت. عکس بالا را “چارلی سوئینی” خلبان بمب افکن امریکایی عکاسی کرده است.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

سایه یک نفر پس از انفجار اتمی در “هیروشیما”؛ این سایه در فاصله ۲۰۰ متری مرکز انفجار برجامانده است. به نظر می رسد فردی روی پله‌ها افتاده و خاکستر شده، اما پله‌های زیر بدن او سالم مانده است.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس مشهور به “آخرین یهودی” در سال ۱۹۴۱؛ این عکس در آلبوم شخصی یک سرباز یافت شد که پشتش نوشته بود آخرین یهودی “وینسا”. این مرد آخرین یهودی از ۲۸۰۰۰ یهودی “وینسا” بود که کشته شد.

تصاویر : عکس‌هایی که جهان را تکان داد

عکس مشهور “رابرت کاپا” از لحظه اصابت گلوله به سر یک سرباز جمهوری خواه اسپانیایی در “کوردوبا” در جنگ های داخلی این کشور. سال ۱۹۳۷

منبع : انتخاب

موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیعکسعکس تکاندهندهجهانخشونت

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394 | 13:18 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای شورای عالی فضای مجازی، این شورا را مرکز اصلی سیاستگذاری آگاهانه، مسئولانه و مقتدرانه در خصوص فضای مجازی خواندند و با اشاره به گسترش روزافزون […]

رهبری

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای شورای عالی فضای مجازی، این شورا را مرکز اصلی سیاستگذاری آگاهانه، مسئولانه و مقتدرانه در خصوص فضای مجازی خواندند و با اشاره به گسترش روزافزون و پرسرعت پدیده عظیم و بی‌نظیر فضای مجازی تأکید کردند: باید با استفاده از تواناییها و استعدادهای جوان کشور و با سیاستگذاری صحیح و اقدامات سنجیده و هماهنگ و بدون از دست دادن زمان به سمت خروج از حالت انفعال در عرصه فضای مجازی، و حضور فعال و تأثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب حرکت کنیم.

ایشان با اشاره به تأثیرگذاری گسترده فضای مجازی به عنوان یک قدرت نرم فوق‌العاده در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ، سیاست، اقتصاد، سبک زندگی، ایمان، اعتقادات دینی و اخلاقیات، بر لزوم طراحی مناسب و دقیق برای حفظ حریم امنیت فکری و اخلاقی جامعه در این عرصه تأکید کردند و افزودند: لازمه حضور فعال و تأثیرگذار در فضای مجازی، «تمرکز در تصمیم‌گیری»، «جدیت در اجرا بدون از دست دادن زمان»، «هماهنگی میان دستگاهها» و «پرهیز از موازی‌کاری و تعارض» است.

رهبر انقلاب همچنین برنامه‌ریزی و حمایت دولت به‌ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای گسترش صنایع مرتبط با فناوری ارتباطات را بسیار ضروری خواندند و تأکید کردند: گسترش این صنایع از طریق شرکتهای دانش‌بنیان، تأثیر بالایی در اشتغال‌زایی و تحول در اقتصاد کشور خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین از زحمات رئیس‌جمهور و اعضای قبلی شورای‌عالی فضای مجازی و دبیران فعلی و قبلی این شورا تشکر کردند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس‌جمهور و آقای مهندس انتظاری دبیر شورای‌عالی فضای مجازی گزارشی در خصوص اهمیت فضای مجازی و برنامه‌ها و اقدامات شورای‌عالی و مرکز ملی فضای مجازی در دوره اول مسئولیت ارائه کردند. همچنین آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نکاتی در خصوص الزامات و اقتضائات مرتبط با فضای مجازی بیان کرد.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرهبرفضای مجازی انفعال

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394 | 13:14 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 به نقل از خبرگزاری تسنیم، تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در روز پایانی مسابقات جهانی کشتی به عنوان نایب قهرمانی جهان دست یافت. شاگردان خادم تاکنون ۴۰ امتیاز کسب کرده‌اند و در صورت باخت احتمالی علیرضا قاسمی به ۴۶ امتیاز دست خواهند یافت. گرجستان نزدیک‌ترین رقیب ایران است که ۳۴ امتیاز دارد […]

کشتی آزاد

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از خبرگزاری تسنیم، تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در روز پایانی مسابقات جهانی کشتی به عنوان نایب قهرمانی جهان دست یافت. شاگردان خادم تاکنون ۴۰ امتیاز کسب کرده‌اند و در صورت باخت احتمالی علیرضا قاسمی به ۴۶ امتیاز دست خواهند یافت.

گرجستان نزدیک‌ترین رقیب ایران است که ۳۴ امتیاز دارد و با توجه به شانس کسب تنها یک برنز به ۴۲ امتیاز خواهد رسید. آذرباجان تیم اول روز نخست نیز ۳۰ امتیاز دارد که با توجه به در اختیار داشتن یک کشتی‌گیر در فینال سنگین وزن در نهایت به ۴۰ امتیاز خواهد رسید.

روسیه نیز پیش از این به عنوان قهرمانی رسید و پیش از برگزاری مسابقات سنگین وزن ۴۵ امتیاز کسب کرده است و شانس دو برنز دیگر را دارد.


موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکشتی آزادنایب قهرمان ایرانخادمشاگردان خادم

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394 | 13:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژورنال نیروی هوایی آمریکا» در آخرین شماره خود به بررسی تهدیدهای موشکی متعارف علیه منافع آمریکا در سطح جهان پرداخته و از «ایران» و «چین» به عنوان تهدیدهای موجود علیه نیروهای خود در خاورمیانه و خاور دور یاد کرده است. در این گزارش […]

خبرگزاری فارس: ایران، بزرگترین قدرت موشکی خاورمیانه است/ تهران و پکن بزرگترین تهدیدهای موشکی علیه منافع آمریکا

به گزارش  پایگاه خبری علت به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژورنال نیروی هوایی آمریکا» در آخرین شماره خود به بررسی تهدیدهای موشکی متعارف علیه منافع آمریکا در سطح جهان پرداخته و از «ایران» و «چین» به عنوان تهدیدهای موجود علیه نیروهای خود در خاورمیانه و خاور دور یاد کرده است.

در این گزارش تاکید شده که البته تهدید علیه نیروهای آمریکا از لحاظ موشک‌های بالستیکی در جنوب غربی آسیا کمتر از شرق آسیا است. به عبارت دیگر توانایی موشکی ایران تنها تا شعاع ۵۰۰ کیلومتری عملیات هوایی آمریکا را با خطر مواجه می‌کند.

همچنین تهدید موشکی بالستیکی ایران علیه پایگاه‌های هوایی آمریکا در منطقه به نسبت تهدیدات شرق آسیا پایین‌تر بوده ولی لازم می‌باشد تا توسعه توان موشکی بالستیکی ایران به طور دقیق نظارت شود و البته در عین حال شباهت‌های سطحی بین قابلیت‌های موشکی ایران و چین و نیز بعد کمی و کیفی توان‌های این ۲ کشور در خاورمیانه و شرق دور نباید هرگز نادیده انگاشته شود و نباید هزینه‌های دفاعی آمریکا تنها در منطقه شرق آسیا استفاده شوند.

*تهدیدهای موشکی بالستیکی ایران علیه پایگاه‌های آمریکا در منطقه

در این گزارش همچنین آمده است؛ قابلیت‌های موشکی بالستیکی ایران نگرانی جاری را برای برنامه ریزان دفاعی در خاورمیانه، اروپا و آمریکا ایجاد کرده است. به طوری که  «رابرت گیتس» وزیر دفاع وقت آمریکا در سال ۲۰۰۹ به صراحت گفت موشک‌های بالستیکی برد کوتاه و متوسط ایران به سرعت در حال رشد هستند و اگر ایران بتواند ساخت سلاح هسته‌ای را نیز توسعه دهد، آنگاه سرزمین آمریکا در خطر حمله قرار خواهد گرفت. همچنین تهدیدهای موشکی بالستیکی ایران به عنوان ابزار موثر شدید شرکای آمریکا در خاورمیانه و نیز بنادر و زیر ساخت‌های انرژی آن‌ها را تهدید می‌کند.

در یک گزارش پیرامون مزایای در امان ماندن نیروهای هوایی آمریکا از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ آمده است: «ایران فعالانه درحال آزمایش سامانه‌های موشکی جدید بالستیک است. بسیاری از این سامانه‌ها بسیار دقیق‌تر و برد بیشتری از موشک‌های اسکادی که عراق در سال ۱۹۹۱ در جریان جنگ خلیج فارس استفاده کرد، دارند. بنابراین پایگاه‌ های هوایی آمریکا، مقرهای لجستیکی، مراکز فرماندهی و موارد دیگر در خطر هستند. البته تاکنون از سوی ایران آزمایش توانمندی در این زمینه رخ نداده و در مجموع پایگاه‌های هوایی آمریکا بیش از ۵۰۰ کیلومتر دورتر از برد موشک‌های ایران از تهدیدهای موشکی این کشور در امان هستند.»

*توان موشکی ایران

در بخش دیگر گزارش ژورنال نیروی هوایی آمریکا آمده است: توان موشکی ایران بیشتر بر پایه موشک‌های قدیمی روسی با فن‌آوری‌های مختلف بوده  است. اما ایران بزرگترین زرادخانه موشکی را در خاورمیانه دارد. منابع مطلع می‌گویند ایران بیش از ۱۰۰۰ موشک بالستیکی از نمونه‌های مختلف در خدمت دارد. موشک‌های ایران سامانه‌های هدایت شونده پیشرفته‌تری تا نمونه‌های روسی دارند. ایران همچنین توسعه موشک‌های اسکاد را در دستور کار خود قرار داده و موشک «شهاب _ ۳ » از آن جمله است. جدای از موشک شهاب _ ۳، ایران توسعه و ساخت ۳سامانه موشکی متعارف را نیز در برنامه کار خود داده که از جمله می‌توان به موشک «فاتح _ ۱۱۰» با سوخت جامد اشاره کرد.

سوخت جامد فاتح ۱۱۰ این مزیت را دارد که قابلیت جابجایی بیشتری را به آن بخشیده و سریع‌تر آماده شلیک می‌شود. این موشک تک مرحله‌ای بردی برابر با ۲۰۰ کیلومتر دارد و کویت، بحرین، شمال قطر، امارات متحده عربی و شمال عمان را در تیررس خود دارد. به علاوه، موشک فاتح ۱۱۰ به طور قابل توجهی دقت اصابت مناسبی دارد.

مورد دوم موشک ‌«عاشورا یا سجیل» است که نوعی موشک ۲ مرحله‌ای بوده و در صورت آماده شدن فن آوری پیشرفته‌تری تا موشک شهاب ۳ دارد. این موشک در صورت عملیاتی شدن این امکان را به ایران می‌دهد به اهدافی در غرب اروپا نیز دست یابد. البته در حالی که مقام‌های ایران نسبت به توان موشکی خود و تهدید بودن علیه پایگاه‌های آمریکا گزافه گویی نیز می‌کنند. تهدید‌های موشکی ایران علیه آمریکا در خاورمیانه در حد متوسط هستند.

*چین کارآمدترین برنامه موشکی جهان را دارد

در قسمت بعدی این گزارش به توان موشکی چین پرداخته شده و البته با اشاره به دقت اصابت بیشتر موشک های چین تا ایران آمده است: ایران بزرگترین قدرت موشکی در خاورمیانه است اما چین در حال حاضر پیشرفته‌ترین و کارآمدترین برنامه موشکی را در جهان دارد. این کشور بیش از ۱۰۰۰ موشک بالستیکی متعارف بسیار دقیق که همگی با سوخت جامد هستند را در اختیار دارد.

موشک «دی اف _ ۲۱ » چین به عنوان مثال، مجهز به کلاهک هسته‌ای و سامانه هدایت شونده بسیار دقیق است. برد این موشک ۱۷۵۰ کیلومتر است. پیش بینی می‌شود در دهه آینده به احتمال زیاد تمامی پایگاه‌های هوایی آمریکا در غرب اقیانوس آرام در برد موشک‌های متعارف این کشور خواهند برد.

در انتهای این گزارش در حالی که تاکید شده توان موشکی ایران در مجموع هم اینک قابلیت دفع عملیات هوایی آمریکا را ندارد آمده است که دکترین برنامه موشکی ایران بر خلاف چین بیشتر متمرکز بر مواجهه با تهاجم‌ها و اشغالگران تا حالت هجومی است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیموشکقدرتقدرت موشکیخاورمیانهتهدیدآمریکاایرانچین

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394 | 13:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خبرگزاری فارس– بی‌شک یکی از موضوعاتی که پس از توافق اولیه و قطعنامه شورای امنیت توجه متخصصین را به خود جلب کرد، موضوع موشک‌های بالستیک ایران بود. لذا یک روز پس از تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران، بود که محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر […]

خبرگزاری فارس بی‌شک یکی از موضوعاتی که پس از توافق اولیه و قطعنامه شورای امنیت توجه متخصصین را به خود جلب کرد، موضوع موشک‌های بالستیک ایران بود.

لذا یک روز پس از تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران، بود که محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شد تا به تشریح روند شکل‌گیری برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، تعهدات دو طرف و الزامات قطعنامه اخیر بپردازد.

(متن کامل و ۵ ضمیمه برنامه جامع اقدام مشترک را از اینجا بخوانید)

(متن قطعنامه ۲۲۳۱ را از اینجا بخوانید)

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس در این گزارش علاوه بر توضیحات ظریف درخصوص مباحث موشکی به بررسی توان جمهوری اسلامی ایران در این حوزه و تلاش غرب برای جلوگیری از رشد و تعالی جمهوری اسلامی می‌پردازد.

بخش هایی از اظهارات ظریف که در آن به موضوع موشک‌های بالستیک اشاره شده است:

* وزیر خارجه در بخشی از سخنان خود در حالی که ملت ایران را مخاطب قرار داده بود، اظهار داشت: «فرزندان شما در این مذاکرات برای ۶ کشور به ظاهر بزرگ دنیا و نماینده عالی اتحادیه اروپا این موضوع را روشن کردند، که برنامه موشکی و تسلیحاتی ما به هیچکس -صرف نظر از قدرت ادعایی‌اش- ارتباطی ندارد.»

او در عین حال به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرده و می گوید: «با این قطعنامه، کلیه قطعنامه‌های شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای ایران لغو شده و تنها برخی محدودیت‌ها به جای ممنوعیت‌های قبلی طی یک سند ضمیمه قطعنامه که از سوی ۱+۵ صادر شده است،‌ اعمال شد که نه تنها در مقایسه با تحریم‌های گذشته موشکی و تسلیحاتی ناچیز است، بلکه پس از ماه‌ها مذاکره توانستیم تثبیت کنیم که این محدودیت‌ها حتی جزئی از توافق ما با ۱+۵ و یا به عبارتی دیگر برجام به حساب نمی‌آید و لذا رعایت نشدن آن‌ها به معنی نقض توافق نیست.»

* وی در توضیح بیشتر قطعنامه‌های گذشته گفت: «بندهای تند و الزام‌آور قطعنامه ۱۹۲۹ مبنی بر ممنوعیت فعالیت موشکی کشورمان همراه با الزام کشورها در ممانعت از‌ آن و سازوکار عریض و طویل راستی آزمایی و پیگیری مندرج در ۱۹۲۹، حالا به یک درخواست غیر الزام‌آور برای خودداری از فعالیت در حوزه موشک‌های بالستیک که برای توانمندی حمل سلاح‌های هسته‌ای طراحی شده‌اند که با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال آن نبوده و نخواهد بود، بنابراین در برنامه موشکی ما تاثیری نخواهد داشت.»

* وزیر خارجه اظهاراتش را این طور توضیح می‌دهد که «تحریم شدید تسلیحاتی ایران لغو و با برخی محدودیت‌ها جایگزین شده است  آن هم به نحوی که امکان واردات و یا صادرات اقلام دفاعی به صورت موردی فراهم می‌شود.»

او البته می‌گوید: «این مورد نیز منحصر به ضمیمه قطعنامه است و رعایت نشدن آن تاثیری بر برجام نخواهد داشت.»

* ظریف بار دیگر گذشته را یادآور شده و می‌گوید: «زمانی به اهمیت این تغییرات اساسی و ماهوی نسبت به قطعنامه‌های سابق پی خواهیم برد که بدانیم تنها تا چند ماه قبل، اکثریت اعضای ۱+۵ و شاید همه آنها، به دنبال حفظ تمامی تحریم‌های ۳۵ گانه اشاعه‌ای، تسلیحاتی و موشکی با حفظ عبارات خطرناک در ۶ قطعنامه قبلی بودند ولی با مقاومت و منطق محکم فرزندان مردمی انقلابی ایران، به این حد، آن هم خارج از چارچوب توافق رضایت دادند.»

بنابراین به گفته وزیر خارجه «تحریم تسلیحاتی و موشکی از ابتدا به محدودیت تبدیل شده و بعد از مدت معینی برداشته می‌شود. این در حالیست که نقض این تحریم‌ها، نقض توافق نخواهد بود.»

* ظریف که در بخشی از سخنان خود به خطوط قرمز ایران در «برجام» می‌پرداخت، یکی از این خطوط قرمز را «خودداری از پذیرش بازرسی و یا قبول ممنوعیت در حوزه صنایع دفاعی و موشکی» عنوان کرد و افزود: «این مساله به صورت کامل در توافق حاصل شده و حتی در قطعنامه شورای امنیت نیز به صورت قابل قبولی تامین گردید و به محضر مقام معظم رهبری نیز گزارش شده است.»

* وزیر خارجه، مقاومت تیم مذاکره‌کننده در این موضوع را «بسیار شدید» توصیف کرده و می‌گوید: «با این مقاومت تیم ایرانی، طرف مقابل خواسته‌های اولیه خود برای نظارت و راستی‌آزمایی بر برنامه موشکی و تست‌های موشکی را به طور کامل کنار گذاشت.»

* به گفته ظریف، «در قطعنامه ۲۲۳۱ ممنوعیت شدید هرگونه برنامه موشکی ایران از یک اقدام اجباری قابل پیگرد و حتی قابل پیشگیری با اقدامات قهرآمیز ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد در قطعنامه ۱۹۲۹ خارج و به یک محدودیت غیرالزام‌آور تبدیل شده و کلیه ساز و کارهای نظارتی که تا روز قبل از توافق برجام بر حفظ آنها اصرار داشتند نیز حذف شده است.»

* وزیر امور خارجه اظهاراتش را با یک پیشنهاد دنبال می‌کند و می‌خواهد برای اینکه همگان متوجه شوند چه تحول مهمی در این زمینه صورت گرفته، بند ۹ اجرایی و بند ماقبل آخر مقدماتی ۱۹۲۹ را مطالعه و آن را با بند ۳ ضمیمه ۲ قطعنامه ۲۲۳۱ مقایسه کنند.


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزار
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیموشکموشکهای بالستیکتسلیحاتآمریکایی

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394 | 13:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

به نقل از   باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت انواع خودروهای وارداتی در بازار و کارخانه به شرح زیر است: خودرو قیمت بازار قیمت کارخانه ولستر دو ایربگ ۱۰۶ میلیون تومان – اکسنت فول کامل ۹۰ میلیون تومان ۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هیوندای i40صندوقدار ۱۵۵ میلیون تومان ۱۵۴ میلیون تومان […]

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از   باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت انواع خودروهای وارداتی در بازار و کارخانه به شرح زیر است:

خودرو قیمت بازار قیمت کارخانه
ولستر دو ایربگ ۱۰۶ میلیون تومان
اکسنت فول کامل ۹۰ میلیون تومان ۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
هیوندای i40صندوقدار ۱۵۵ میلیون تومان ۱۵۴ میلیون تومان
سوناتا LF فول ۱۵۴ میلیون تومان ۱۵۸ میلیون تومان
آزرا فول ۲۰۱۴ ۲۳۵ میلیون تومان ۲۱۶ میلیون و ۷۲۳ هزار تومان
توسان IX35 فول ۱۴۲ میلیون تومان
کادنزا فول ۲۰۱۴ ۲۳۷ میلیون تومان ۲۱۱ میلیون و ۳۵۶ هزار تومان
اسپورتیج فول ۲۰۱۵ ۱۴۴ میلیون تومان
اپتیما فول ۲۰۱۶ ۱۶۰ میلیون تومان ۱۴۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
سراتو کوپه ۱۲۱ میلیون تومان ۱۱۴ میلیون تومان
کرولا GLI فول ۱۲۲ میلیون تومان ۱۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
لندکروز ۸ سیلندرVXR ۸۹۰ میلیون تومان
راو ۴ تیپ ۲ اسپشیال ۱۷۸ میلیون تومان ۱۹۵ میلیون تومان
کمری هیربد LE ۱۵۷ میلیون تومان ۱۵۵ میلیون تومان
یاریس هاچ بک ۲۰۱۶ ۱۱۶ میلیون تومان ۱۱۴ میلیون تومان
لکسوس ES350فول ۴۸۰ میلیون تومان
پورشه کاین ۶ سیلندر ۹۲۰ میلیون تومان
پانامرا ۶ سیلندر ۹۵۰ میلیون تومان

موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخودروخودروی وارداتیقیمتقیمت خودرو

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394 | 13:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

دوستای گلم این موزیک زیبایی که با باز کردن وبم میشنوید

 

متعلق به جناب میلاد اکبرنیا

 

هنرمند محبوب کشورمونه.

 

که امیدوارم همیشه موفق باشند

 

با آرزوی سلامتی برای خود و خانوادشون

 

لذت ببرید


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیالنگومیلاد اکبرنیا

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394 | 12:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سلام عزیزای من. خوبید؟

دلم میخواد خیلی بیشتر از اینا براتون بنویسم ولی خب واقعا گاهی فرصت ندارم و البته گهگاهی هم حس وحال.ولی همیشه دلتنگتونم.دلتنگ اون روزایی که انقدر وقتم آزاد بود,  دم به ثانیه پای نت بودم گاهی مینوشتم و گاهی کپی میکردم ولی این روزا به طرز دلچسبی سرم شلوغه  روزایی که پارسای قشنگم و میبرم مهد و بعد با عجله و شتاب سوار اتوبوس میشم تا مبادا از تایم کلاس بافتنیم بگذره و من دیر برسم , تا ساعت 12, وبعد بدو بدو به سمت ایستگاه اتوبوس و 2باره سمت مهد که جیگرمو ببینم و با هم بریم خونه, تا برسیم خونه نزدیک 2 میشه وتا ناهار بخوریم و کمی خونه رو مرتب کنم وشاید گاهی چرتی هم بزنم شوشو اومده.تایمی رو هم با شوشوی نازنینم گپ میزنیم,میوه ای میخوریم و خوش میگذرونیم. وبعد کمی درس خوندن و انجام کارای عقب افتاده و تمرین اونچه که یاد گرفتم در زمینه ی بافتنی,وحالا 2 باره نوبت به آماده کردن شام و سرو کله زدن با نی نی پرتقالیمو, کمی دیدن فیلم, البته دور هم.وباز 2باره وقت خواب...تکرار و تکرار ....ولی لذت بخش...خدایا شکرت به خاطر هر آنچه که بهم دادی,ومطمئنم که باز هم میدی چون تو خیلی بزرگی و زیبا...

شنبه عروسی پسر خالمه,عاشق عروسی ام به خصوص عروسیایی که میتونم توش برقصم,اصلا دوس ندارم توی یه چنین فضاهایی چسبیده باشم به صندلی, خداییش اصلا فاز نمیده.ایشالله همیشه جمع شدناتون پر از شادی باشه...آمین....تا 2 ساعت دیگه باید آماده شم و همراه پاسا بزنم بیرون,آخه لباس دادم خیاط برای عروسی.بالاخره امروز آماده شد خدا کنه همون جوری شده باشه که دلم میخاد . بعدش باید پارسا رو ببریم دکتر کمی حال نداره و از اون جایی که قصد سفر هم داریم به جاست که توی این مورد تعلل نکنیم چرا که واقعا بیماری بچه توی مسافرت دردسرآفرینه..والبته بخش جذاب امروز رفتن به مرکز خریده, خرید کردن خداییش خیلی جذابه مخصوصا اگر که جیبتم پر پول باشه.پارسای عشقم واسه ی پاییز هیچ لباسی نداره میخوایم بریم واسش چند دست لباس بگیریم ومن هم یک تاپ مجلسی واسه ی مراسم پاتختی پسر خالم...تا ببینیم چی پیش میاد...الهی به امید تو.....

 

به امید روزهای قشنگ برای من و تو....


موضوعات مرتبط: دست نوشته های بانوی پرتقالی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمهمونیعروسیخریدمهد کودکشاممیوهنی نی

تاريخ : یک شنبه 22 شهريور 1394 | 12:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مادر من فقط یک چشم داشت . من از اون متنفر بودم ... اون همیشه مایه خجالت من بود.

اون برای امرار معاش خانواده برای معلم ها و بچه مدرسه ای ها غذا می پخت 

یک روز اومده بود دم در مدرسه که به من سلام کنه و منو با خود به خونه ببره 

خیلی خجالت کشیدم . آخه اون چطور تونست این کار رو بامن بکنه ؟ 

به روی خودم نیاوردم ، فقط با تنفر بهش یه نگاه کردم وفورا از اونجا دور شدم 

روز بعد یکی از همکلاسی ها منو مسخره کرد و گفت هووو .. مامان تو فقط یک چشم داره 

فقط دلم میخواست یک جوری خودم رو گم و گور کنم . کاش زمین دهن وا میکرد و منو ..کاش مادرم یه جوری گم و گور میشد... 

روز بعد بهش گفتم اگه واقعا میخوای منو شاد و خوشحال کنی چرا نمی میری... 

اون هیچ جوابی نداد.... 

حتی یک لحظه هم راجع به حرفی که زدم فکر نکردم ، چون خیلی عصبانی بودم . 

احساسات اون برای من هیچ اهمیتی نداشت 

دلم میخواست از اون خونه برم و دیگه هیچ کاری با اون نداشته باشم 

سخت درس خوندم و موفق شدم برای ادامه تحصیل به سنگاپور برم 

اونجا ازدواج کردم ، واسه خودم خونه خریدم ، زن و بچه و زندگی... 

از زندگی ، بچه ها و آسایشی که داشتم خوشحال بودم 

تا اینکه یه روز مادرم اومد به دیدن من. 

اون سالها منو ندیده بود و همینطور نوه ها شو. 

وقتی ایستاده بود دم در بچه ها به اون خندیدند و من سرش داد کشیدم که چرا خودش رو دعوت کرده که بیاد اینجا ، اونم بی خبر 

سرش داد زدم ": چطور جرات کردی بیای به خونه من و بجه ها رو بترسونی؟!" گم شو از اینجا! همین حالا 

اون به آرامی جواب داد : " اوه خیلی معذرت میخوام مثل اینکه آدرس رو عوضی اومدم " و بعد فورا رفت واز نظر ناپدید شد . . 

یک روز یک دعوت نامه اومد در خونه من درسنگاپور برای شرکت درجشن تجدید دیدار دانش آموزان مدرسه 

ولی من به همسرم به دروغ گفتم که به یک سفر کاری میرم . 

بعد از مراسم ، رفتم به اون کلبه قدیمی خودمون ؛ البته فقط از روی کنجکاوی . 

همسایه ها گفتن که اون مرده 

ولی من حتی یک قطره اشک هم نریختم . 

اونا یک نامه به من دادند که اون ازشون خواسته بود که به من بدن 

ای عزیزترین پسر من ، من همیشه به فکر تو بوده ام ، منو ببخش که به خونت تو سنگاپور اومدم و بچه ها تو ترسوندم ، 

خیلی خوشحال شدم وقتی شنیدم داری میآی اینجا . 

ولی من ممکنه که نتونم از جام بلند شم که بیام تورو ببینم 

وقتی داشتی بزرگ میشدی از اینکه دائم باعث خجالت تو شدم خیلی متاسفم 

آخه میدونی ... وقتی تو خیلی کوچیک بودی تو یه تصادف یک چشمت رو از دست دادی. 

به عنوان یک مادر نمی تونستم تحمل کنم و ببینم که تو داری بزرگ میشی با یک چشم 

بنابراین چشم خودم رو دادم به تو 

برای من اقتخار بود که پسرم میتونست با اون چشم به جای من دنیای جدید رو بطور کامل ببینه 

با همه عشق به تو


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی مادر عزیزترین

تاريخ : سه شنبه 17 شهريور 1394 | 14:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |


موضوعات مرتبط: متفرقه

تاريخ : سه شنبه 17 شهريور 1394 | 14:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 - ریتا پـروفایـ ــلمو بخـ ـون,نارینه ن,            امیر عباس عشقه دوستاش,هاله فاطمی,ثمین راد,سپیده س,اشکی ,لیندا فتاحی,هما تری دی, ,مهندس پارسا پارسامنش,


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی

تاريخ : سه شنبه 17 شهريور 1394 | 14:18 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
"ایوب آل ربیع" ملقب به "ابوعزرائیل" به عنوان مجاهد در عراق و سوریه مقابل تروریست‌های تکفیری ایفای نقش می‌کند. وی از معروف ترین مدافعان حرم در عراق است که برای سومین بار مجروح شده است.
او که در بین همرزمانش معروف به "ابوعزرائیل" است در جنگ با دژخیمان داعش آسیب دیده است.
تصویر زیر وی را در حالی نشان می دهد که در کنار مادرش دوران نقاهت را سپری می کند تا پس از بهبودی دوباره برای نبرد با گروهک تروریستی داعش راهی جبهه ها گردد.

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی ابوعزرائیل

تاريخ : سه شنبه 17 شهريور 1394 | 14:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

تست موفق بمب 500 پوندی نهاجا در مرحله پایانی رزمایش هوایی



تست موفق بمب 500 پوندی نهاجا در مرحله پایانی رزمایش هوایی

در سومین مرحله از رزمایش هوایی نهاجا، بمب‌های 500 پوندی که به دست توانمند متخصصان این نیرو بهینه‌سازی شده‌اند مورد تست عملیاتی قرار گرفت.

این بمب‌ها با اصابت دقیق به اهداف، مواضع مورد نظر را در شعاع وسیعی تخریب کردند. این بمب‌ها در کلاس MK82 قرار دارند.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی ارتش رزمایش حریم ولایت

تاريخ : سه شنبه 17 شهريور 1394 | 14:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

افسران - مثل کودکانی هستیم که حرف گوش نمی‌کنیم


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی بصیرت

تاريخ : سه شنبه 17 شهريور 1394 | 14:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

کلاه فروشی روزی از جنگلی می گذشت. تصمیم گرفت زیر درخت مدتی استراحت کند. لذا کلاه ها را کنار گذاشت و خوابید. وقتی بیدار شد متوجه شد که کلاه ها نیست!
بالای سرش را نگاه کرد. تعدادی میمون را دید که کلاه ها را برداشته اند.

فکر کرد که چگونه کلاه ها را پس بگیرد. در حال فکر کردن سرش را خاراند و دید که میمون ها همین کار را کردند. او کلاه را از سرش برداشت و دید که میمون ها هم از او تقلید کردند.

به فکرش رسید... که کلاه خود را روی زمین پرت کند. لذا این کار را کرد. میمونها هم کلاهها را بطرف زمین پرت کردند و او همه کلاه ها را جمع کرد و روانه شهر شد.

سالهای بعد نوه او هم کلاه فروش شد. پدر بزرگ این داستان را برای نوه اش تعریف کرد و تاکید کرد که اگر چنین وضعی برایش پیش آمد چگونه برخورد کند ...

یک روز که او از همان جنگل گذشت در زیر درختی استراحت کرد و همان قضیه برایش اتفاق افتاد.
او شروع به خاراندن سرش کرد. میمون ها هم همان کار را کردند. او کلاهش را برداشت، میمون ها هم همان کار را کردند. نهایتا کلاهش را بر روی زمین انداخت. ولی میمون ها این کار را نکردند!
یکی از میمون ها از درخت پایین آمد و کلاه را از روی زمین برداشت و در گوشی محکمی به او زد و گفت : فکر می کنی فقط تو پدر بزرگ داری؟!


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی خنده

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394 | 15:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

نقل است که روزی «معاویه» برای نماز در مسجد آماده می‌شد. به خیل عظیم جمعیتی که آماده اقتدا به او بودند نگاهی از سر غرور انداخت.
 عمروعاص» که در نزدیکی او ایستاده بود، در گوشش نجوا کرد که: بی‌دلیل مغرور نشو! این‌ها اگر عقل داشتند به جماعت تو نمی‌آمدند و «علی» را انتخاب می‌کردند.
 معاویه» برافروخت. «عمروعاص» قول داد که حماقت نماز‌گزاران را ثابت می‌کند.
 پس از نماز، بر منبر رفت و در پایان سخن‌رانی گفت: از رسول خدا شنیدم که هر کس نوک زبان خود‌ را به نوک بینی‌اش برساند، خدا بهشت را بر او واجب می‌نماید و بلافاصله مشاهده‌کرد که همه تلاش می‌کنند نوک‌ زبان‌ِشان را به نوک بینی‌ِشان برسانند تا ببینند بهشتی‌اند یا جهنمی؟
 عمروعاص» خواست در کنار منبر حماقت جمعیت را به «معاویه» نشان دهد، دید معاویه عبایش را بر سر کشیده و دارد خود را آزمایش می‌کند و سعی می‌کند کسی متوجه تلاش ناموفقش برای رساندن نوک زبان به نوک بینی نشود.
 از منبر پایین آمد در گوش «معاویه» نجوا کرد: این جماعت احمق خلیفه احمقی چون تو می‌خواهند. علی» برای این جماعت حیف است.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی بصیرت

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394 | 14:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

حساسیتها و دغدغه‌های مهم مأموریتهای پدافندی گویای این واقعیت است که باید نقاط آسیب‌پذیر و همه راهکارهای ممکن دشمن را شناسایی کنید و برای مواجهه با تمام آنها راه حل و برنامه مشخص داشته باشید.

 رهبر ی در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت مأموریت و وظایف این قرارگاه در دفاع از کشور، تأکید کردند: آمادگیها و گزینه‌های خود را برای مقابله با انواع تهدیدات، به طور دائم ارتقا دهید.
در این دیدار که به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد، فرمانده معظم کل قوا با تقدیر از تلاشهای فرماندهان و کارکنان این قرارگاه، افزودند: حساسیتها و دغدغه‌های مهم مأموریتهای پدافندی گویای این واقعیت است که باید نقاط آسیب‌پذیر و همه راهکارهای ممکن دشمن را شناسایی کنید و برای مواجهه با تمام آنها راه حل و برنامه مشخص داشته باشید.


ایشان تأکید کردند: در ارتباط و تبادل با محافل علمی و نظامی، از آگاهیها و امکانات موجود نهایت استفاده را ببرید و گزینه‌های خود را در مقابل انواع تهدیدات افزایش دهید و متنوع سازید.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، اعتماد مردم به مسئولان را امانتی مهم خواندند و افزودند: مسئولان در بخشهای مختلف و در نیروهای مسلح باید این اعتماد را به درستی قدر بدانند و با عمل به وظایف، به آن پاسخ دهند.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، آمادگی کامل این قرارگاه را برای اجرای تدابیر فرماندهی کل قوا اعلام کرد.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی رهبری ارتش

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394 | 14:51 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ﺟﺎﺳﻮﺱ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﻣﺄﻣﻮﺭ ﻭﯾﻠﯿﺎﻡ ﺩﺍﺭﺳﯽ،


ﺳﺎﻟﻬﺎ ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ میﮐﺮﺩ .

 ﻭﯼ ﺩﺭ ﺁﻏﺎﺯ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥﭼﻮﭘﺎﻧﯽ ﮐﺮ ﻭ ﻻﻝ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ﻫﻔﺖ ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﺍﯾﻞ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﺁﻣﻮﺧﺘﻦ ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﺯﺑﺎﻥ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ ﻣﯽﭘﺮﺩﺍﺯﺩ،
 
ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮﯼ ﺁﻥ، ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻧﻔﺖﺧﯿﺰ ﻣﺴﺠﺪ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﺳﮑﻨﯽ ﻣﯽﮔﺰﯾﻨﺪ.

ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺣﻀﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﺎ ﻓﻨﻮﻥ ﺷﻌﺒﺪﻩﺑﺎﺯﯼ ﻭ ﺣﺮﺑﻪﻫﺎﯼﺩﯾﮕﺮ، ﺗﻮﺟﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺤﻠﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻌﻄﻮﻑ ﻣﯽﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥﯾﮏ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺷﯿﻌﻪ، ﺟﺎ ﻣﯽﺯﻧﺪ.

ﺟﯿﮑﺎﮎ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮﯼ
ﻓﻘﻪ ﻣﯽ ﭘﺮﺩﺍﺯﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺭﺟﻪ ی ﺍﺟﺘﻬﺎﺩ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺴﺎﺟﺪ، ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﭘﯿﺶ
ﻧﻤﺎﺯ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ.

ﺍﻭ ﮔﯿﻮﻩ ﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻋﺼﺎ ﺟﻔﺖ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ

ویﺷﺎﯾﻊ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﺯ ﻣﻌﺠﺰﺍﺕ ﺍﻭﺳﺖ.

 ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﺧﺎﻃﺮﺍﺗﺶ، ﺗﻮﺿﯿﺢ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﮐﻪﺁﻫﻨﺮﺑﺎﻫﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﮔﯿﻮﻩ ﻫﺎﯾﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩﻡ، ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻋﺼﺎ، ﮔﯿﻮﻩ ﻫﺎ
ﺟﻔﺖ ﻣﯽ ﺷﺪﻧﺪ.

ﺍﯾﻦ ﺟﺎﺳﻮﺱ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ، ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﻭ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ :

ﻣﻦﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﺪﻡ ﻭ ﺍﻭ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﺎﻧﻪ ﺍﻡ ﻧﻬﺎﺩ ﻭ ﺑﻪﻣﻦ ﻓﺮﻣﻮﺩ :

" ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﮕﻮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺳﯿﺎﻩ ﻭ ﻧﺠﺲ (ﻧﻔﺖ ) ﺩﻭﺭﯼﮐﻨﻨﺪ ".

ﻭی ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺍﺩﻋﺎﯾﺶ ﭘﯿﺮﺍﻫﻦ ﻭ ﻋﺒﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﮐﻨﺎﺭ ﻣﯽ ﺯﻧﺪ ﻭ ﺍﺛﺮ ﺳﻔﯿﺪﯼ ﺩﺳﺘﯽ ﺭﻭﯼ ﺷﺎﻧﻪ ﺍﺵ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﺍﯾﻦﻣﺪﺭﮐﯽ ﺑﺮ ﺣﻘﺎﻧﯿﺖ ﻣﻦ است.

ﺍﻭ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺑﺶ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﺗﮑﻪ ﺍﯼ ﮐﺎﻏﺬ ﺭﺍ ﺑﺸﮑﻞ ﺩﺳﺖ
ﺑﺮﯾﺪﻡ ﻭ ﺭﻭﯼ ﺷﺎﻧﻪ ﺍﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻡ ﻭ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺯﯾﺮ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺩﺍﻍ ﺟﻨﻮﺏ ﻣﺎﻧﺪﻡ ﺗﺎ
ﺧﻮﺏ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺍﻥ ﮐﺎﻏﺬ ﺗﯿﺮﻩ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺛﺮ ﺩﺳﺖ ﺑﺮ ﺷﺎﻧﻪ ﺍﻡ ﻧﻘﺶ ﺑﺒﻨﺪﺩ.

ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ، ﺩﺭ ﻣﻨﻈﺮﻩﺍﯼ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺁﺧﻮﻧﺪ ﺷﯿﻌﻪ، ﻣﺪﻋﯽ ﺁﺗﺶ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺭﯾﺶ
ﺩﺭﻭﻏﮕﻮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺭﯾﺶ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﺍﺯ ﻧﺦ ﻧﺴﻮﺯ، ﺣﻘﺎﻧﯿﺖ
ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ.

ﺟﯿﮑﺎﮎ ﺩﺭ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﺩﻫﻪ ۱۳۲۰ﺧﻮﺭﺷﯿﺪﯼ، ﻓﺮﻗﻪﺍﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪٔ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ،
ﺑﻮﯾﺮﺍﺣﻤﺪ ﻭ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻃﻠﻮﻋﯿﺎﻥ ﯾﺎ ﺳﺮﻭﺷﯿﺎﻥ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ
ﻣﯽﺷﺪﻩﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺗﻮﻗﯿﺖ ﻗﺮﯾﺐﺍﻟﻮﻗﻮﻉ ﻇﻬﻮﺭ ﻣﻬﺪﯼ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺑﻮﺩﻩﺍﻧﺪ.

ﺍﯾﻦ ﻫﻢ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺗﺮﯾﻦ ﺷﻌﺮ ﺍﻭ
” ﺗﻮ ﮐﻪ ﻣﻬﺮ ﻋﻠﯽ ﻣﯿﻦ ﺩﻟﺘﻪ؛
 ﻧﻔﺖ ﻣﻠﯽ، ﺳﯽ ﭼﻨﺘﻪ؟ “

ﻣﻨﺎﺑﻊ
۱- ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﯾﻞ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ؛

ﺍﺛﺮ ﺭﺍﻑ ﮔﺎﺭﺛﻮﯾﺖ،

ﺗﺮﺟﻤﻪ :
۱- ﻣﻬﺮﺍﺏ ﺍﻣﯿﺮﯼ. ﺗﻬﺮﺍﻥ : ﺳﻬﻨﺪ، ۱۳۷۳
۲ - ﺍﺳﻨﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﺍﻧﮕﻠﯿﺲ ( ۱۳۲۰ - ۱۳۲۵ﻩ. ﺵ )

ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ :ﺯﺭﯾﻦﮐﻠﮏ، ﺑﻬﻨﺎﺯ.
ﺗﻬﺮﺍﻥ : ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﻨﺎﺩ ﻭ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﻣﻠﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ، ۱۳۸۲


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی جاسوس انگلیس

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394 | 14:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

تحقیر صدام حسین توسط خلبانان ایرانی

صدام حسین برای تحقیر کردن خلبانان ایرانی در تلوزیون عراق گفت:
به هر خلبان ایرانی که به 50 مایلی نیروگاه بصره نزدیک شود- حقوق یک سال نیروی هوایی عراق را جایزه خواهم داد...

و 150 دقیقه بعد از مصاحبه صدام-عباس دوران و حیدریان و علیرضا یاسینی- نیروگاه بصره را بمباران کردند.
با این عملیات جواب گستاخی صدام داده شد و در حقیقت خود صدام تحقیر شد .
غروب همان روز خبرنگار رادیو بی بی سی اعلام کرد:
- من امروز با آقای صدام حسین رئیس جمهور عراق، مصاحبه داشتم و ایشان با اطمینان خاطر از دفاع قدرتمند هوایی خود در راه محافظت از نیروگاه ها، تاسیسات و دیگر منابع اقتصادی عراق در برابر حملات و تهاجم خلبانان ایرانی سخن می گفت. ولی من هنوز مصاحبه او را تنظیم نکرده بودم که نیروی هوایی ایران نیروگاه بصره را منهدم کرد. اینک جنوب عراق در خاموشی فرو رفته و چراغ قوه در بازارهای عراق بسیار نایاب و گران شده است چون با توجه به خسارات وارد به نیروگاه، تا چند روز آینده برق وصل نخواهد شد.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی ارتش

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394 | 14:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

چه زیباست این نصیحت شهدا:



ما از حلالش گذشتیم ؛


شما نمی توانید از حرامش بگذرید؟!



التماس تامل..


موضوعات مرتبط: مردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی شهدا

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394 | 14:46 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

نوشته زیر شرح حال بسیاری از ماست،  البته نه خوشبختانه
توی سال هایی که "روایت فتح" شب‌های جمعه پخش می شد، یه خاطره از یه رزمنده پخش شد که
داستان اینجوری بود:
 دو تا قایق کنار هم ایستاده بودن یکی پشت جبهه می رفت یکی سمت عملیاتی بی بازگشت!
راوی می گفت: دو دل بودم؛ یه پام تو این قایق بود یه پام تو اون قایق.
شهید (که اسم اش خاطرم نیست) به راوی می گه: یه پا تو بردار!..

حالا هم یکی باید پیدا بشه تا به بعضی از ما بگه: یه پاتو بردار...
بگه:
تویی که پیش از ماه رمضون یخچالت رو از گوشت و مرغ پر کردی! از طرفی به هیچ مرجعی هم اعتقاد نداری! ولی روز عید فطر منتظری ببینی مراجع چی تصمیم می گیرن تا بفهمی چند کیلو گندم باید فطریه بدی!...یه پا تو بردار!

تویی که می‌گی اسلام مال ۱۴۰۰ سال پیشه، ولی ارثیه خواهرت رو نصف دادی، یه پاتو بردار...

آهای خانم! خواهرم! تویی که هم می‌خوای امتیاز زن شرقی رو داشته باشی و مهریه‌ات رو بگیری و هم از مزایای زن غربی بهره مند باشی؛
ولی به جای مشارکت در تولید، هفته‌ای یه بار فیس بوک شوهرت رو چک می‌کنی.، یه پا تو بردار...

داداشم... نمی تونی یه زن باربی بگیری و هر روز برات (میزان پلی) کنه و در عین حال بوی قرمه سبزی تو راهروی خونه‌ات بپیچه و بدون اجازه‌ات خرید نره و ... ولی با هم بشینید اندر وصف سکوت سمفونی بتهون صحبت کنید.. یه پاتو بردار...

روشنفکر امروز! دانشجوی دیروز! نمی‌تونی برای رسیدن به دوره‌ی تحصیلی بالاتر، جزوه هات رو از هم اتاقیت قایم کنی و الان تو شبکه های اجتماعی اندر وصف خِساست ایرانی ها و open بودن خارجی ها سر به فیس بوک بکوبی! تو هم یه پاتو بردار...

استاد گرامی، پژوهشگر ارجمند! شما هم نمی تونی تابلوی جمله‌ی ( مدادالعلما افضل من دما الشهدا) رو روی دیوار خونه‌ی ۴۰۰ متریت بکوبی، در حالی که افزایش حقوق استاد تمومیت، از مقالات دانشجوهات بدست اومده. با عرض پوزش شما هم یه پاتو بردار...

حاجی بازاری دیروز و بیزینس‌من امروز، تویی که عمرا بتونی رادیکال ۴/۲ رو حساب کنی، اینکه بخوای از احترام یه دانشگاهی برخوردار بشی.. شما حتما یه پاتو بردار...

نماینده‌‌ی عزیز! تویی که پول تبلیغات میلیاردیتو "هِبِه" گرفتی؛ نمی‌تونی بعدا رانت ندی و عضو کمیته حقیقت یاب اختلاس باشی! اگه بهت بر نمی‌خوره شما هم یه پاتو بردار..

آدم هایی که می‌خوان تو هر دو تا قایق باشن، کارشون مثل راننده خودرویی می مونه که هم راهنما به چپ می زنه هم به راست! و پشت سریه حتما می‌فهمه حال راننده خوب نیست حالا تو خود را زرنگ  حساب کن...

ما  ها خیلی وقتا حالمون خوب نیست!


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394 | 14:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

واکنش وزارت ارشاد به بازگشت احتمالی شادمهر عقیلی به ایران

واکنش وزارت ارشاد به بازگشت احتمالی شادمهر عقیلی به ایران

وزیر ارشاد در خصوص شایعات بازگشت شادمهر عقیلی به کشور و بازیگری و خوانندگی او به خبرنگار ما پاسخ داد: در واقع سوابق شادمهر عقیلی باید بررسی شود و اینکه چه کارهایی انجام داده و در این جا چه فعالیت‌هایی می‌کند. ضمن اینکه سیاست ما این نیست که به خاطر گذشته یک نفر تا ابد او را از فعالیت محروم کنیم.

 

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها در خصوص فیلم «رستاخیز» و فعالیت بی‌.بی‌.سی و مسائل دیگر پاسخ گفت.

وی در ابتدا بیان کرد: در مورد اکران فیلم‌هایی مثل «رستاخیز» که فیلمی دینی است، فتواهای مقام معظم رهبری مورد نظر وزارت ارشاد اسلامی است. در مورد این فیلم با توجه به حرمتی که مقام معظم رهبری و وزارت ارشاد به نظر مراجع دینی می‌گذارد، به عوامل فیلم «رستاخیز» گفته شده که قسمت‌هایی که مربوط نشان‌دادن چهره حضرت عباس (ع) و علی اکبر(ع) است را به وسیله هاله‌ای نورانی بپوشانند و در مورد سریال «مختارنامه» نیز همان طور که مطلع هستید آن قسمت‌ها حذف شد. اما اگر این اتفاق نیفتد، مسئله مهلکی هم نیفتاده است ولی مقام معظم رهبری نسبت به نشان‌دادن چهره حضرت عباس و ائمه معصومین نظر مخالفی نداشته است.

وی در مورد تک‌خوانی بانوان خواننده گفت: تا امروز حتی یک مجوز هم به تک‌خوانی خوانندگان زن داده نشده و نخواهیم داد. عده‌ای با جوسازی پای وزیر ارشاد را تا مجلس کشیدند اما باید صراحتا بگویم که این اتفاق نیفتاده است.

وزیر در خصوص فعالیت موسیقی محمدرضا شجریان بیان کرد: کنسرت ایشان در داخل مرز کشور نبوده و در مورد فعالیت ایشان سخنگوی وزارت ارشاد بارها توضیح داده است.

وی در خصوص گرفتن تذکر و کارت زرد از مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر کمیسیون نماینده دارد که سوالات را مطرح می‌کند و وزیر پاسخ می‌دهد. اگر نماینده سوال کننده قانع نشود، ارجاع به ریاست مجلس می‌دهد و سوال بار دیگر در صحن علنی مجلس مطرح می‌َشود . در مورد فیلم «قصه‌ها» هم سوال مطرح شد و ما پاسخ گفتیم هر چند که سوال کننده با پاسخ ما قانع نشد.

وزیر ارشاد با اشاره به فعالیت شبکه‌های مختلف به مناسبت‌های متفاوت در ایران گفت: حدود دو دهه است که به مناسبت‌های مختلف از شبکه‌های خارجی دعوت به گرفتن گزارش در ایران می‌شود ما از بی‌.بی‌.سی انگلیسی و سایر شبکه‌های دیگر نیز دعوت کردیم اما از بی‌.بی‌.سی فارسی دعوت نشده است و حتی مسئولین نظام هم از مصاحبه با این شبکه منع می‌شدند اما فعالیت چند روزه بی‌.بی‌.سی انگلیسی در ایران برای گزارش مانعی ندارد، چون شبکه جهانی است و با مجوز به تهیه گزارش می‌پردازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه تکمیلی هنرمندان اظهار داشت: ما در گذشته 60 هزار عضو در صندوق هنرمندان نویسندگان و روزنامه‌نگاران داشتیم که بسیاری از آن‌ها رسمیت نداشتند یا فوت کرده بودند و یا در خارج از کشور بودند که این میزان به 23 هزار نفر کاهش یافت اما در مورد بیمه تکمیلی باید از خلیل ارجمندی مسئول صندوق سوال کنید.

واکنش وزارت ارشاد به بازگشت احتمالی شادمهر عقیلی به ایران

جنتی در خصوص شایعات بازگشت شادمهر عقیلی به کشور و بازیگری و خوانندگی او به خبرنگار ما پاسخ داد: در واقع سوابق شادمهر عقیلی باید بررسی شود و اینکه چه کارهایی انجام داده و در این جا چه فعالیت‌هایی می‌کند. ضمن اینکه سیاست ما این نیست که به خاطر گذشته یک نفر تا ابد او را از فعالیت محروم کنیم. باید دید که او در ایران چگونه فعالیت خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره مجدد به فیلم قمه‌زنی در اعتراض به اکران «رستاخیز» گفت: این فیلم در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد که معلوم نیست که به چه زمانی و در چه موقعیتی بوده است. باید این مورد بررسی شود تا به آن پاسخ داده شود.


موضوعات مرتبط: اجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشادمهر عقیلیبازگشت شادمهربازگشتایرانسوابق

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394 | 13:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

شیمی درمانی بهنام صفوی آغاز شد / برای بهنام دعا کنید + تصاویر

شیمی درمانی بهنام صفوی آغاز شد / برای بهنام دعا کنید + تصاویر

بهنام صفوی پس از جراحی و بعد از گرفتن جواب تمام آزمایشات و جواب پاتولوژی تومور با تصمیم پزشک معالج خود دوره پرتو درمانی را آغاز کرد.

 

به گزارش پونک: پس از عمل جراحی بهنام صفوی به نظر می رسید که او پس از استراحتی کوتاه، برنامه هایش را آغاز کند و دوباره به عرصه موسیقی بازگردد. اما این حضور دوباره با تاخیر رو به رو و باعث شد بحث های حاشیه ای و شایعاتی در محیط های رسانه ای شکل بگیرد. او دیروز عصر به بیمارستان رفت تا برای عملیات پرتودرمانی از سرش قالب گرفته شود که در تصاویر هم می بینید. همین مساله، نگرانی ها را بیشتر کرد. برای پاسخ به پرسش ها و شایعات حول و حوش بیماری بهنام صفوی، بهترین فرد، میلاد لطیفی دوست صمیمی اوست تا از نگرانی های مخاطبان صفوی سخن بگوید. لطیفی در این باره گفت: «بهنام صفوی پس از جراحی و بعد از گرفتن جواب تمام آزمایشات و جواب پاتولوژی تومور با تصمیم پزشک معالج خود دکتر عارف پوردوره پرتو درمانی را آغاز خواهد کرد.»

به نظر می رسد روزهای سخت بهنام صفوی شروع شده است. ظاهرا بهنام صفوی باید علاوه بر پرتو درمانی، به خاطر حاد بودن وضعیت جواب ها همزمان شیمی درمانی را آغاز کند. مشخص است که میلاد لطیفی و دوستانش تلاش زیادی کرده اند که روحیه بهنام همچنان در سطح بالای همیشگی باقی بماند:« ما تلاش می کنیم بدن بهنام را هم در حالت بسیار خوب نگه داریم.»

لطیفی درباره وضعیت این روزهای تومور و موقعیت بهنام بعد از عمل هم گفت:« این توده خیلی پیش آگاهی خوبی نشان نداده. تمام تمرکز تیم معالج بهنام در درجه اول جلوگیری از رشد دوباره توده بوده و در آینده هم تلاش شان برای از بین بردن تمام ریشه های و پاهای احتمالی موجود خواهد بود.»

بنا به گفته پزشک معالج صفوی، او از شنبه هفته ی آینده (31 مرداد 1394) به مدت یک ماه، هر روز باید شیمی درمانی شود.

در این مدت دوستان بهنام مثل شهرام شکوهی، سیروان و زانیار، احسان علیخانی، مسعود امامی، مجتبی کشاورز، مهدی فردی، محمد ابراهیمی، غلامرضا صادقی و خیلی از دوستان دیگر او برایش سنگ تمام گذاشته اند و مدام پی گیر احوالش هستند. لطیفی در این باره خطاب به علاقه مندان و دوستان بهنام صفوی گفت: «طبیعتا این روزها ما ومهم تر از همه، خانواده بهنام همه تلاشمان را برای فراهم کردن یک محیط آرام و کم تنش و بالا بردن روحیه و قوای جسمی بهنام به کار می گیریم . چون سرحال بودن او در این مرحله اهمیت زیادی دارد. فقط خواهش می کنم با صبر و شکیبایی ، دعا و انرژی که به سوی بهنام و ما می فرستید، ما را همراهی کنید. لطفا به شایعات توجه نکنید و خواهش می کنم خبرهای ما را از صفحات رسمی خودمان پیگیر باشید.»

دعا می کنیم این هنرمند ارزشمند عرصه موسیقی هرچه سریع تر سلامتی خود را بازیابد و کارهای هنری اش را از سر بگیرد.

شیمی درمانی بهنام صفوی آغاز شد / برای بهنام دعا کنید + تصاویر

بهنام صفوی

شیمی درمانی بهنام صفوی آغاز شد / برای بهنام دعا کنید + تصاویر

آخرین وضعیت جسمانی بهنام صفوی

شیمی درمانی بهنام صفوی آغاز شد / برای بهنام دعا کنید + تصاویر

مراحل پرتو درمانی بهنام صفوی

شیمی درمانی بهنام صفوی آغاز شد / برای بهنام دعا کنید + تصاویر

بهنام صفوی


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبهنام صفویبیماریتومورخوانندهپرتو درمانی

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394 | 13:31 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

حرف هایت را با کسی بزن که
با جغرافیای کلماتت آشناست
کسی که می تواند وقت هایی که شبیه یک کوه یخی می شوی
آفتابی شود و آبت کند
آرام … آرام …
بعد چکه چکه هایت را که لیز می خورند و می آیند پایین
با انگشت بسراند لای موهایت
کسی که می داند وقت هایی که سکوت می کنی
یعنی حرف هایت جایی گیر کرده اند …
و می تواند دست دراز کند و آن همه کلمه ی بازیگوش را بگذارد توی دهانت !
کسی که ناگفته تو را بفهمد
چه شیرین است بودن این بعضی ها..
+
بعضی های عزیز ِ کم پیدا …..:)♥

 

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیهمنفسعزیزسکوتعشق

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394 | 13:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی علت به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز (شنبه) در نشستی خبری که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در پاستور برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم فرصتی پیش آمده تا در خدمت خبرنگاران باشم و به سوالاتی که مطرح می‌شود […]

خبرگزاری فارس: چیزی امضا نکرده‌ایم که آن را به مجلس بفرستیم/ نقض قطعنامه ۲۲۳۱ به معنای نقض «برجام» نیست/ رقم پول‌های بلوکه‌شده بالا نیست/ قصد دعوا با هیچ نهادی را نداریم

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی علت به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز (شنبه) در نشستی خبری که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در پاستور برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم فرصتی پیش آمده تا در خدمت خبرنگاران باشم و به سوالاتی که مطرح می‌شود پاسخ دهم تا ان‌شاءالله بخشی از کارنامه دولت در طول ۲ سال گذشته تبیین شود.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی روحانیسوالپاسخخبر برجامقطعنامه ی 2231

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394 | 13:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

به گزارش  پایگاه خبری علت به نقل  از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، روبرتو کارلوس ستاره برزیلی سابق رئال مادرید با حضور در استودیوی برنامه ۹۰ اظهار داشت: خوشحالم که در ایران هستم و بسیار لذت می‌برم از این همه مهربانی‌های مردم. آرزویم بود که به ایران بیایم و خوشحالم که در اینجا هستم. وی درپاسخ […]

خبرگزاری فارس: کارلوس: آرزویم حضور در ایران بود/ جو رئال در زمان کی‌روش فوق العاده بود و مورد مشکوکی وجود نداشت

به گزارش  پایگاه خبری علت به نقل  از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، روبرتو کارلوس ستاره برزیلی سابق رئال مادرید با حضور در استودیوی برنامه ۹۰ اظهار داشت: خوشحالم که در ایران هستم و بسیار لذت می‌برم از این همه مهربانی‌های مردم. آرزویم بود که به ایران بیایم و خوشحالم که در اینجا هستم.

وی درپاسخ به این سوال که آیا در دیدار امروز شوت‌های وحشتنتاک خود را می‌زند، گفت: می‌خواهم از بازی لذت ببرم و مطمئناً چند تا از شوت‌های وحشتناکم را می‌زنم.

کارلوس درباره دوران حضورش قبل از رئال مادرید گفت: قبل از حضور در رئال مادرید، در اینترمیلان بودم و نزدیک جام کوپا آمریکا بود، من در پست دفاع بازی نمی‌کردم و سرمربی از من می‌خواست که جلوتر بازی کنم. فوتبال ایتالیا خیلی دفاعی بود و من دوست داشتم که در خطوط جلو بازی کنم.

هافبک سابق برزیلی درباره افت تیم رئال در زمان حضور کارلوس کی‌روش در آخرین ماه به پایان مسابقات افزود: این اتفاق ممکن بود برای هر تیمی رخ دهد، در آن زمان تیم‌های دیگر آمدند و مقابل ما پیروز شدند. در آن زمان مورد مشکوکی در تیم وجود نداشت و فضای تیم و رختکن رئال در زمان کی‌روش فوق العاده بود.

کارلوس درباره دیدارهای ال‌کلاسیکو و رویارویی با بارسلونا گفت: زمانی که در رئال بودم ۱۸ سال بود در نیوکمپ پیروز نشده بودیم و بعد ما پیروز شدیم و به نوعی در تاریخ ماندگار شد. من معمولاً برای دیدارهای ال‌کلاسیکو بسیار تمرکز می‌کردم و سعی می‌کردم عملکرد خوبی داشته باشم.

روبرتو کارلوس در مورد حضورش در فینال‌های جام جهانی سال ۹۸ گفت: به فینال راه یافتیم اما مقابل فرانسه شکست خوردیم اما بعد از آن کوپا آمریکا را بردیم. در سال ۲۰۰۲ منتظر بودیم با اسپانیا بازی کنیم اما نشد. در فینال مقابل آلمان به میدان رفتیم که بازی فوق‌العاده‌ای بود.

وی ادامه داد: بازی در تیم ملی برزیل آسان نیست و کیفیت بالایی در تیم وجود دارد. ۱۷ سال در این تیم ملی بازی کردم و فقط ۳ بار در زمان من شکست خوردیم من و کافو بیشترین بازی را انجام دادیم.

ستاره سابقه تیم ملی برزیل و رئال مادرید در خصوص گل عجیب و غریبی که در تیم پالمیراس به ثمر رساند، گفت: آن موقع قدرت زیادی داشتم و از همان زمان بود که بازی‌های خوبم گل کرد. فوتبال بازی ثانیه‌‌ها است و باید در لحظه فکر کرد.

وی در مورد گلی که به فرانسه زد و چرخش زیادی داشت، گفت: آن گل فوق‌العاده بود خودم هم نمی‌دانم چطور اتفاق افتاد.

کارلوس در مورد اشتباهش در رئال مادرید که مقابل بایرن مونیخ انجام داد و گل زودهنگامی دریافت کردند، افزود: توپ از دستم در رفت و اشتباه کردم و روی ماکای هم در آفساید حضور داشت!

وی در مورد حضورش در ایران گفت: مهم‌ترین موضوع این است که ببینیم مردم زیادی به ورزشگاه بیایند و از بازی لذت ببرند. به خاطر میشل سالگادو به ایران آمدیم و ممنونم از ایرانی‌ها که در را برای ما باز کردند تا بیاییم.

هافبک برزیلی در پاسخ به این سؤال که از میان رونالدو یا مسی کدام را انتخاب می‌کنید، گفت: نیمار انتخاب من است. که در این لحظه فردوسی‌پور مجری برنامه پرسید بعد از نیمار رونالد یا مسی کدام مدنظرت است کارلوس در جواب غیرمنتطره زیدان را بازیکن مورد علاقه خود خطاب کرد و پس از آن رونالدوی برزیلی را.

در پایان کارلوس از فردوسی‌پور پرسید از بین مسی و نیمار کدام را انتخاب می‌کنید، که مجری ۹۰ پاسخش مسی بود که در این لحظه کارلوس به او گفت که مشخص است که طرفدار بارسلونا هستید.


موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیروبرتو کارلوس ایرانیتشکرورزشیفوتبالبرنامه ی نود

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394 | 13:10 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  خبرگزاری تسنیم،  دوران ریاست جمهوری کنونی به میانه خود رسیده است و دولت یازدهم به سال سوم خویش وارد شده است. در دو سالی که گذشته است دولت محترم زحمات فراوانی را متحمل شده است و خدمات فروانی ارائه نموده است و با کاستی‌ها و ضعف‌هایی نیز  […]

رهبری


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرهبر معظمبیانت رهبری سخن خود اتکایی

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394 | 13:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

پس از ناکامی غرب و هم پیمانان منطقه ای اش برای براندازی نظام حاکم بر سوریه،اکنون به این نتیجه رسیده اند که برای مبارزه با تروریسمی که خودشان وارد سوریه کردند به دمشق نیاز دارند.

 

ناتوانی غرب برای براندازی نظام حاکم بر سوریه و ترس از خطرات تروریسم کشورهای غربی را به این نتیجه رسانده است که با دولت سوریه از در همکاری وارد شوند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران، «سامی کلیب»در یادداشتی در روزنامه لبنانی البناء نوشت:اگر نظام حاکم بر سوریه سرنگون می شد یا بشار اسد رئیس جمهوری سوریه کناره گیری می کرد یا کشته می شد یا تضعیف می شد جهان نیاز به توافق با ایران نداشت و آمریکا و هم پیمانانش در ناتو نیاز به هماهنگی با روسیه نداشتند و اخوان المسلمین نیز اکنون در دروازه های کشورهای حوزه خلیج فارس می بودند و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با لبخندی بر چهره اش در کاخ خود می نشست و تمام این آتش را تماشا می کرد.

این یک واقعیتی است که باید درباره آن درنگ کرد هر چند جهان به دو بخش تقسیم شده است،بخشی که اسد را مسئول اصلی ویرانی در سوریه می داند و بخش دیگر وی را عامل اصلی ایستادگی و نجات سوریه می داند که با خون ارتشی ها و فرزندان این کشور و خون کسانی که از حزب الله و حزب قومی اجتماعی سوریه و دیگرانی که در کنار دولت سوریه جنگیدند موفق شد تا جهت نمای سیاست های منطقه ای و بین المللی را تغییر دهد.

از آن جایی که سیاست های جهان بر اساس منافع و نه بر اساس رویا یا توهم ها پایه ریزی می شوند بنابر این باید گفت که ارتش سوریه خودش را به عنوان بازیگر در معادلات آینده که هدف شان جنگ با تروریسم و از بین بردن داعش و دیگر طرح هایی که به آینده منطقه مربوط هستند،تحمیل کرد.

و از آن جایی که سیاست های جهان بر اساس منافع و نه بر اساس رویا و توهم پایه ریزی می شود بنابر این مخالفان سوری بدترین تصویر را در تاریخ کشورها ارائه کردند.مخالفان سوری بارها دچار اختلاف و چند دستگی شدند و همدیگر را متهم به خیانت کردند و به سیاست دور کردن رقیب خود پناه بردند به رغم آنکه خودشان از دور شدن رنج برده اند.بخش عمده مخالفان سوری بارها خودشان را به کشورهایی فروختند که به اراضی سوریه چشم طمع دارند و هرگز دموکراسی و آزادی را نمی خواهند تا مبادا ویروس به آنها برشد.اکنون این مخالفان سوری هستند که در چندراهی ملت ها به حال خود رها شده و به دنبال آن هستند که از دستاورد توافق هسته ای چیزی نصیب شان شود.

بیشتر پژوهش های غربی اکنون بر این مساله تاکید دارند که اگر انتخاباتی با پوشش بین المللی و با نظارت جهان در سوریه برگزار شود قطعا اسد پیروز می شود،نه فقط به دلیل آن که هنوز در میان مردم سوریه محبوبیت دارد بلکه به دلیل آن که رقیب واقعی در میان مخالفانی که برخی از آنها هنوز توانایی دریافت روادید از کشورهایی که یک روزی خود را «دوستان سوریه»می نامیدند،ندارند،همچنین به دلیل اینکه مردم سوریه دریافتند که پس از این جنگ خشونت بار و پس از بدرفتاری با پناهندگان در کشورهای میزبان پناهندگان و پس از سختی و خطرات زندگی در مناطق تحت اشغال تروریست ها و تکفیری ها کسی غیر از دولت و ارتش شان نمی توانند پیدا کنند تا از آنها حمایت کند.

این سخنان به نظر در تایید بشار اسد گفته شده است و بسیاری اتهام هایی را خواهند زد اما از همان ابتدای بحران سوریه من شخصا این را می نوشتم که موازنه های قدرت،ایستادگی ارتش سوریه،تجزیه نشدن دولت مرکزی که همچنان حقوق ها را پرداخت می کند،ماندن بخش شاکله اصلی مردمی هوادار دولت سر جای خود،صلابت هم پیمانان از روسیه و ایران گرفته تا دیگر هم پیمانان و شخصیت خونسرد و قاطع بشار اسد اجازه تغییر معادلات یا سقوط نظام را نمی دهد.اگر چه سخنان من حامل هواداری از اسد است اما به واقعیت استناد دارد نه به رویا و توهم.

مهم نیست بدانیم که چرا و چگونه سوریه به معادله«یا دولت یا تروریسم»رسیده است،مساله این است که اکنون به این مرحله رسیده است.آمریکا و هم پیمانانش در ناتو قادر به اداره هرج و مرجی نیستند که باور داشتند در بهترین حالتش نظام سوریه را ساقط می کند و ایران را محاصره و مقاومت را به پایان کارش می رساند و در بدترین حالتش سوریه را کشوری ویران با ارتشی ضعیف می کند و خیال اسرائیل را راحت می کند.

هر کسی این روزها با اسد دیدار می کند به این نتایج می رسد:

-اولویت همچنان با جنگ نظامی است زیرا تنها گزینه ای است که مفید بودن آن در برابر حملات طرف مقابل ثابت شده است.

-بد نیست اگر سوریه با طرح های سیاسی پاسخ مثبت دهد البته تا زمانی که هم پیمانانش یعنی روسیه و ایران در متن این طرح ها باشند اما اعتمادی به آمریکا و ناتو نیست زیرا اگر آنها واقعا به دنبال راه حل هستند بلافاصله باید منابع تروریسم را خشکانده و جلوی حمایت مالی از تروریسم را بگیرند و مرزهای ترکیه را بسته و نگذارند که کسی همچنان تروریسم را مورد حمایت مالی قرار داده و آن را در خاک سوریه هدایت کند.

-هنگامی که گفته می شود ایران تو را برای تایید راه حل قربانی می کند می خندد زیرا مساله مربوط به اشخاص یا مسائل عاطفی نیست بلکه مصلحت ایران و مقاومت در پایداری سوریه و صلابتش است،همچنان مصلحت سوریه در ثبات قدم در تعامل با هم پیمانانش است.شاید اسد پیام هایی ایرانی و روسی و غیره دارد که با آنچه این جا و آن جا گفته می شود در تناقض است و شاید بداند کسی که این سخن را به بیرون درز می دهد می خواهد میان ایران و سوریه اختلاف ایجاد کرده و ایران را ضعیف کند.

-اسد احساس می کند بادهای بین المللی و منطقه ای شروع به تغییر کرده است اما به این بادهای ضعیف اعتمادی ندارد و ناگزیر باید بر صلابت موضع نظامی و سیاسی ماند و اولویت را به داخل سوریه داد.هر گاه طرحی سیاسی مطرح شود که مناسب سوریه و نقش این کشور است بی تردید با دید مثبت به آن نگریسته می شود.هیچ چیزی مانع از رخ دادن تحولات نظامی مهم طی هفته های آینده همزمان با تحرکات دیپلماتیک نمی شود.

آن چه درباره تماس های برخی کشورها با دمشق گفته می شود مهم است اما آن چه گفته نمی شود مهم تر است.اگر «ولید المعلم»وزیر خارجه سوریه زبان به سخن بگشاید بسیاری چیز ها فاش می شود.کسانی که با اسد دیدار کرده اند می گویند که اسد احساس می کند که جهان به دیدگاه وی درباره تروریسم رسیده است«اما متاسفانه زمانی رسیدند که تروریسم پشت دروازه های آنها رسیده و دست به کشتار ملت هایشان زده است،به رغم اینکه ما بارها به آنها در این زمینه هشدار دادیم و از طریق نماینده مان در سازمان ملل یا از طریق دیگران به همه این کشورها اطلاعات دقیق دادیم.»

اینکه ولید المعلم این وزیر کهنه کار به مسقط برود و به عمد از عمان آرام و زیبا که نخستین مقدمات مذاکرات میان ایران و آمریکا را مهیا کرد،آن لبخندها را بزند به خوبی از پیام های این لبخندها از قلب خلیج فارس و اینکه این پیام ها برای چه طرف هایی است خبر دارد.

ممکن است برخی در تخیلات خود به آن جا برسند که بگویند جهان دولت سوریه و ارتش سوریه را می خواهد و فروپاشی نهادهای این دولت را نمی خواهد اما خواستار کناره گیری اسد از قدرت است اما واقعیت امر در سوریه این است که همه این نهادها می مانند و اسد اس واساس آنهاست.

و اما دیدگاه دمشق درباره ماجراجویی جدید ترکیه به بهانه جنگ با داعش چیزی جز تلاش برای پوشش شکست سیاست های رجب طیب اردوغان درباره سوریه نیست و رئیس جمهوری ترکیه به خوبی می داند که شکستش در انتخابات ،شکستش در تشکیل دولت ائتلافی و شکست در راضی کردن کردها همه اینها ثمره کوته بینی سیاسی درباره کشور همسایه یعنی سوریه است.حتی خود عربستان سعودی نیز امروز از تحرکات ترکیه ناراضی است.

بی تردید هر شهروند سوری از جمله هر افسر و سرباز در ارتش سوریه می خواهند از این جنگ همه چیز را در این کشور نابود کرده راحت شوند اما بی تردید بشار اسد برای کسانی که از بیش از چهار سال پیش تا کنون در کنارش می جنگند سمبل ایستادگی یا فروپاشی محور بزرگ است.

اسد هنگامی که جهان غرب و ناتو و کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه همه شان برای براندازی اش از قدرت عمل کردند،کنار نرفت پس آیا امروز که همه به نقش سوریه برای از بین بردن تروریسم نیاز دارند و چه بسا به این کشور و ایران برای برقراری صلح و آتش بس در منطقه نیاز دارند،کنار برود؟

منبع:روزنامه البناء


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبشار اسدجهانسوریهمعادلات

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394 | 12:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

پس از گذشت شش ماه از تجاوز نظامی عربستان و هم پیمانانش به یمن،انصار الله و ارتش این کشور نه فقط تسلیم نشده بلکه موفق شدند با وارد آوردن ضربات سنگینی به سعودی ها جنگ را وارد مرحله جدیدی کنند که ریاض انتظار آن را هرگز نداشت.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران، روزنامه رای الیوم در سرمقاله خود نوشت:به نظر می رسد که خوشحالی و جشن مسئولان رسمی عربستان پس از عقب نشینی انصار الله و ارتش یمن از چندین شهر در جنوب یمن از جمله«عدن»،«الضالع»،«لحج»و بخش هایی از «تعز» دیری نپایید و پس از حوادثی که صحنه یمن در دو عرصه سیاسی و نظامی شاهد بود به سرعت رو به افول نهاد.این حوادث را می توان در این چند مساله خلاصه کرد:

نخست:انفجار بزرگی که کاخ امنیت سیاسی در منطقه«التواهی»در شهر عدن به وقوع پیوست و برخی منابع گفتند که عناصر وابسته به القاعده با استفاده چند قایق به این مقر رسیده و داخل و اطراف آن را بمب گذاری و پس از آن منفجرش کردند.

دوم:سرنگونی یک بالگرد سعودی از نوع آپاچی و کشته شدن دو خلبان آن  توسط پدافند انصار الله و ارتش یمن .سعودی ها به طور رسمی به سرنگونی این بالگرد در مرزهای یمن و عربستان در زمان اقدامش در بمباران میدانی اذعان کردند.

سوم:افزایش انتقادهای همپیمانان عربستان در آمریکا و اروپا در پی افزایش شمار کشته شدگان غیرنظامی یمنی در بمباران اهداف غیرنظامی در یمن توسط جنگنده های سعودی و نابودی زیرساخت ها به ویژه زیرساخت های بندر«الحدیده».

موفقیت عناصر القاعده در رسیدن به عدن و انفجار کاخ امنیت سیاسی پس از عقب نشینی نیروهای ارتش و انصار الله از این شهر تاکیدی بر این نظریه است که این گروه تروریستی القاعده است که خلأ ناشی از این عقب نشینی را پر کرده است و نه نیروی به اصطلاح مقاومت مردمی که وابسته به «عبدربه منصور هادی»رئیس جمهوری فراری یمن هستند؛رئیس جمهوری که خودش، وزرایش و مشاورانش در ریاض به سر می برند.

کنترل شهر عدن توسط القاعده و برخی شهرهای جنوبی یمن دلایل برنگشتن هادی یا «خالد بحاح»معاونش به شهر عدن و تبدیل آن به پایتخت موقت شان را تفسیر می کند.

این شهر با وجود حضور نیروهای وابسته به هادی در آن از امنیت برخوردار نیست،این در حالی است که برخی از طرف های یمنی از جمله نیروهای حراک جنوبی ،هادی و نیروهایش را در عدن اشغالکر می دانند.

اما اگر درباره مساله سرنگونی بالگرد آپاچی سعودی توسط پدافند ارتش و انصار الله تامل کنیم می توانیم بگوییم که این تحول فرماندهان نظامی سعودی را دچار شوک کرده است،این در حالی است که جنگ فرسایشی که عربستان در یمن در آن گرفتار شد نیز در همان مسیری سیر نمی کند که به نفع سعودی ها باشد و دشمنشان سلاح هایی در اختیار دارد که می تواند خسارت های سنگینی به نیروهای ائتلاف عربستان به رغم آنکه این ائتلاف فاصله زیادی به لحاظ موازنه قدرت نظامی با ارتش یمن و انصار الله دارد،وارد بیاورد.

قطعا جنگ فرسایشی طول می کشد و تسلیم شدن انصار الله و ارتش یمن که برخی از گزارش های خبری که به شکل گسترده ای در رسانه های ائتلاف عربستان و کشورهای عربی از آن دم زده بودند،نزدیک به نظر نمی رسد.ظهور این نوع موشک هایی که موفق به سرنگونی هواپیمای نظامی سعودی شد و پیش از آن نیز دو هواپیمای دیگر را سرنگون کرده بود چه بسا آغاز باشد و بعید نیست که اتفاقات غیرمنتظره و ناگهانی دیگری در انتظار سعودی ها و هم پیمانان آنها باشد که در آینده نزدیک از آنها با خبر می شویم.

بن بستی که عربستان در یمن به آن برخورد کرد پیچیده تر می شود و برون رفت از آن نیز در دسترس نیست. اگر بیشتر شهرهای جنوبی یمن در اشغال القاعده است و جنگ در مرزهای یمن و عربستان به لحاظ انسانی و مادی در حال فرسایش سعودی هاست ،پس عربستان چه موفقیتی تا کنون از جنگ به دست آورده است؟علاوه بر آن پس از گذشت شش ماه از آغاز «توفان قاطعیت»هنوز هیچ کس نمی تواند پایان جنگ علیه یمن را پیش بینی کند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالییمنعربستانچالش بن بستپدافند ارتشانصار الله

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394 | 12:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

والدین یکی از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند با فراهم ‌آوردن شرایط لازم محیطی باعث کشف استعداد کودک خود شوند.

به گزارش جماران، ظرفیت و یا توان بالقوه برای بهره‌گیری از موضوعات خاص و رشد یک مهارت ویژه را استعداد می‌گویند که کشف درست آن کمک می‌کند تا فرد در زمینه درستی از زندگی گام برداشته و موفقیت را در تمام مراحل از آن خود کند.

کشف استعداد درونی برای دست‌یابی به اهدافی در زندگی درسی، شغلی و... مستلزم خودآگاهی می‌باشد، بدین معنا که انسان ویژگی‌های اصلی شخصیت یعنی افکار، باورها، ارزش‌ها، هیجانات، تمایلات، نقاط ضعف و قدرت خود را شناخته و آنها را در جهت رسیدن به اهداف مادی و معنوی مدیریت کند.

همه افراد برای پیدا‌کردن استعداد‌های پنهانی و درونی خود نیازمند تجربه هستند. اگر چه برخی با استعداد‌های خاصی به دنیا می‌آیند اما اکثریت در جوامع مختلف آنقدر خوش‌شانس نیستند که بتوانند در سالهای اولیه زندگی خود متوجه توانایی‌های خاص خود شوند، لذا بایستی تنها به شانس تکیه نکرده و مرد عمل بود.

زمان در گذر است، پس بیشتر تلاش کنید، استعدادهای خود را انتخاب و مهارت‌ها را ارتقا دهید و به کمال شخصی خود که عالی‌ترین نسخه از شماست برسید.

با محیط آشتی کنید تا استعدادتان شکوفا شود
دکتر علی نقی فقیهی روانشناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص کشف استعدادهای درونی افراد افزود: زمانی که فرد با محیط اطراف تعامل داشته باشد متوجه می‌شود که مناسب چه کاری ساخته شده است. در این چنین شرایطی است که فرد قادر خواهد بود توانمندی‌های خود را بروز و به اثبات برساند.

وی افزود: استعدادها غالباً ابعاد متفاوتی چون بعد جسمی و روانی دارند که برای کشف آنها باید مرحله‌ به مرحله پیش رفت. برخی افراد هوش هیجانی بالا و هوش عقلی پایینی دارند و برخی بر عکس اینها هر دو هوش بالایی دارند.

گفتنی است که افراد همواره استعدادهای درونی را به صورت بی‌نهایت دارند، اما در برخی شرایط ممکن است که کشف نشوند.

کشف استعداد کودک شما از نان شب واجب‌تر است
دکتر همراهی روانشناس کودکان استثنائی عنوان کرد: با توجه به شرایط سنی کودکان می‌توان فهمید که چه استعدادی را در خود دارد. برخی کودکان تیز بوده و ابراز می‌کنند و از آینده تحصیلی و شغلی خود صحبت می‌کنند. شاید این گفته کودکان ثبات نداشته باشد، اما زمانی که به سنین 5 تا 6 سال می‌رسند، معمولاً استعداد درونی خود را نشان می‌دهند.

وی افزود: دسته‌ای از کودکان  که به مهد رفته و آموزش می‌بینند که به این طریق نیز مربیان مهد می‌توانند دریابند که استعداد ذاتی کودکان چه سمت و سوقی دارد.

اما نکته بسیار مهم اینجاست که مادران مهم‌ترین نقش را در کشف استعداد فرزندان دارند، که متاسفانه در حال حاضر به دلیل مشغله شغلی کمتر به فرزندان و خواسته‌های آنها بها می‌دهند و از آنها غافل می‌شوند.

دکتر فقیهی نیز در این خصوص خاطرنشان کرد: والدین یکی از عوامل مهمی هستند که می‌تواند با فراهم‌آوردن شرایط محیطی باعث تعامل فرزند خود با محیط شوند. همچنین آموزش و پرورش نیز در کشف استعدادها نقش دارند، البته درک استعداد فهمی در دورانهایی که فرد در سنین پایین‌تری قرار دارد، چون مهد و دبستان کمتر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: اجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفرزننابغه سازیوالدینپدر و مادر

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394 | 12:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این  طبیعی است که بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی باشد. قرار بر این نیست که مثلا بخش خدمات بیشترین مصرف در آب را داشته باشد. بهره وری در مصرف آب باید در همه بخش ها پیگیری شود، اما ما سعی می کنیم با برنامه ریزی هایی که داریم میزان بهره وری را در بخش های مختلف کشاورزی بالا ببریم که این می تواند مؤثر باشد.

مهندس محمود حجتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در پاسخ به سوالی مبنی بر تشکیل دفتر توسعه پایدار و محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: دفتر محیط زیست و سلامت در وزارت جهاد کشاورزی تاسیس شده است.

وی افزود:  اخیرا دفتر محیط زیست و سلامت غذایی وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی دبیرخانه تدوین برنامه ششم، برنامه راهبردی سلامت غذا را ارائه کرده است.

حجتی در پاسخ به  این پرسش که "  با توجه به استفاده بیشترین حجم مصرف آب کشور در بخش کشاورزی، برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی در مدیریت آب  کشاورزی چه خواهد بود؟ " اظهار کرد: این  طبیعی است که بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی باشد. قرار بر این نیست که مثلا بخش خدمات بیشترین مصرف در آب را داشته باشد. افزایش بهره وری در مصرف آب باید در همه بخش ها پیگیری شود. اما ما سعی می کنیم با برنامه ریزی هایی که داریم میزان بهره وری را در بخش های مختلف کشاورزی بالا ببریم که این می تواند مؤثر باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوالی در مورد راهکارهای خروج از بحران آب در برنامه ششم توسعه گفت: صرفه جویی در آب جزو برنامه های جاری وزارت کشاورزی است و فارغ از اینکه در برنامه های توسعه این بحث مطرح باشد، باید پیگیری شود. گسترش کشت گلخانه ای در سال های گذشته، اولویت دهی به آبیاری  تحت فشار،  ترویج سیستم نشاکاری، گسترش کشت اقلام زودرس که مصرف آب کمتری دارند، جزو برنامه های وزارت کشاورزی برای کاستن از مصرف آب است.

گفتنی است، در آبان ماه 92 در دومین جلسه شورای عالی محیط زیست مقرر شده بود تا در همه وزارتخانه ها دفتری تحت عنوان دفتر محیط زیست تشکیل شود که پیگیر ضوابط و استانداردهای محیط زیست باشد.


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیآبصرفه جوییراهکاروزیر جهاد کشاورزیمهندس محمود حجتی

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394 | 12:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

کشورهای عربی ثروتمند حوزه خلیج فارس که از گروه های مسلح سوری با پول و سلاح حمایت می کنند،حاضر به پذیرش پناهندگان سوری نیستند این در حالی است که کشورهای دیگر مثل لبنان و اردن پذیرای میلیون ها پناهنده سوری هستند.

 

مرگ فاجعه بار 70 پناهنده سوری در کامیونی در اتریش این پرسش را به وجود آورده است که چرا کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس که مدعی حمایت از مردم سوریه هستند،حاضر به پذیرش پناهندگان سوری نیستند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران،روزنامه رای الیوم در سرمقاله خود نوشت:حادثه مرگ 70 مهاجر از جمله چهار کودک که بیشتر آنها سوری بودند که در کامیون مخصوص انتقال غذاهای منجمد خفه شدند،اروپایی ها و نه عرب ها را شوک زده کرد. اما به سرعت این شوک از بین می رود زیرا حوادث  دیگری چه در خشکی و چه در قایق های مرگ در عرض دریا رخ می دهد.این حوادث نیز تا زمانی که کشتار و تخریب در سوریه ادامه یابد و راه حل های سیاسی عادلانه و منصفانه شاهد نباشیم ادامه دارد.

مهاجران سوری به دست قاچاقچیان شنیع و دولت های اروپایی که درهای خود را به روی شان بستند کشته شدند،کشورهایی که نقش مهمی در مصیبت ها و نابودی کشورشان و کشته شدن بیش از سیصد هزار نفر از مردم سوریه بازی کردند.این مهاجران خفه شدند در حالی که داشتند با مرگ دست و پنجه نرم می کردند اما کسی متوجه آنها نشد.این حادثه پس از گذشت نیم قرن، تجسد دیگری از رمان«مردانی زیرا آفتاب»اثر «غسان کنفانی»نویسنده فلسطینی است که قهرمانانش در جستجوی کار و لقمه نان برای کودکان خود، در کویت و در قلب یک تانکر سوخت زیر آفتاب سوزان مردند.شهدای نیاز و حاجت.قهرمانان رمان غسان کنفانی قربانی دشمن اسرائیلی شدند که سرزمین شان را اشغال و آنها را زمین هایشان بیرون کرد و شهدای کامیون، سوری هایی بودند که قربانی توطئه عربی-جهانی شدند که از رنج ها و نیازشان به عدالت و زندگی بهتر برای نابودی کشورشان و تجزیه آن به بهانه های متعدد سوءاستفاده کردند.

هنگامی که می گوییم اروپا که کشور هایش از بیشترین رفاه و امنیت در جهان بهره مند اند مسئولیت مستقیم مصیبت این پناهندگان را به عهده دارد منظورمان دخالت نظامی اش در کنار آمریکا یا پشت سر آمریکا برای اشغال عراق،بمباران لیبی و دخالت در سوریه است امری که باعث شد پنج کشور عربی تبدیل به کشورهایی شکست خورده شوند که جنگ داخلی و طایفه ای بر آنها حاکم شود و شبه نظامیان مسلح در آنها جولان داده و تبدیل به جنگل سلاح شوند.

بیشتر کشورهای غربی درهای خود را به روی پناهندگان عرب و آفریقایی بستند و چشم خود را به روی مرگ ده ها هزار نفر از آنها که در عرض دریا غرق شدند نیز بستند،به رغم آنکه این کشورها به شدت به این پناهندگان نیاز دارند تا بتوانند ترکیب جمعیتی خود را اصلاح کنند،زیرا شاهد پیری جمعیت خود و کم شدن شمار طبقه نیروی کار جوان هستند بنابر این پذیرش این پناهندگان در بازار کار اروپا نه از سر منت که برای اروپا مفید است.

کسانی که در کامیون مرگ جان خود را از دست دادند،سزاوار این رفتار غیرانسانی نبودند زیرا مساله آنها عادلانه بود و پناهنده شدن شان نیز مشروع بود.آنها برای حفظ جان شان از خمپاره ها و موشک های گروه های مسلح و درگیری این گروه ها با نیروهای دولتی فرار کردند،به همین دلیل همه درهای اروپایی باید به روی آنها و امثال آنها با توجه به همان ارزش های اروپایی که شب و روز دم از آن می زنند، باز شود؛ارزش هایی نظیر پناه دادن به پناهنده و کمک به نیازمند.

امیدوار بودیم که این برادران سوری در معرض این خطرات قرار نمی گرفتند.آنها کسانی بودند که قلب ها و خانه های خود را به روی میلیون ها عرب از لبنانی و فلسطینی گرفته تا عراقی باز کردند و نباید این گونه توهین آمیز و ظالمانه با آنها رفتار شود و مجبور به مهاجرت به اروپا و نه به کشورهای ثروتمند عربی شوند،کشورهایی که به مهارت ها و مغزهای آنها نیازمندند و به لحاظ جغرافیایی و فرهنگی و دینی به آنها نزدیکتر.

لبنان با حجم کوچکش بیش از یک میلیون پناهنده سوری یعنی چیزی نزدیک به یک چهارم جمعیت خود لبنان را پذیرا شده است،اردن نیز یک میلیون سوری را در کنار یک میلیون عراقی پذیرا شده و این کشور خودش در فقر به سر می برد و آب برای نوشیدن این پناهندگان که تعدادشان یک سوم جمعیتش هستند، ندارد.،غذا و امنیت شان بماند.یک زمانی سودان بیش از چهار میلیون آواره اریتره ای و اتیوپیایی و یمن نیز بیش از دو میلیون سومالیایی را پذیرا شدند پس برای چه کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس که از گروه های مسلح سوری حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند و مدعی هستند که از ملت سوریه و آزادی و امنیت و جان مردمش حمایت می کنند، درهای خود را به روی این پناهندگان بسته اند؟برای چه کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس  بدون آنکه بر سر آنها منت بگذارند لقمه نانی برای آنها مهیا نمی کنند و برای چه فرصت کاری برای جوانان پناهنده ای که دارای مهارت و تخصص اند و تولید کننده هستند،ایجاد نمی کنند؟

خداوند این شهدا و همه برادران سوری و عرب  دیگر که عرصه بر آنها در کشورهای عربی تنگ شده و جان خود را در عرض دریا یا خشکی در جستجوی پناهی امن از دست دادند،رحمت کند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپناهندهثروتمندسوریعراقیکشته شده

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394 | 12:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

المنار گزارش داد؛

استقبال جهانی از فیلم محمد رسول الله(ص)

فیلم «محمد رسول الله (ص)» تولید شده توسط «مجید مجیدی» کارگردان مشهور ایرانی و نامزد جایزه اسکار با واکنش های مثبتی از سراسر جهان مواجه شد.

کد خبر: 98690 | تاریخ خبر: 08/06/1394
 

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران

 

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران، شبکه المنار لبنان گزارش داد: این فیلم پس از 3 روز نمایش، امتیاز 8.7 درصد از 10 را به دست آورد.

اکران گران ترین فیلم ایرانی که به دوران کودکی پیامبر اسلام (ص) می پردازد، از روز پنجشنبه در سراسر این کشور آغاز شده و مورد تمجید مخاطبان اولیه قرار گرفته است.

بانک داده های اینترنتی فیلم (IMDb) به عنوان یک منبع محبوب و معتبر برای فیلم ها، سریال های تلویزیونی و محتواهای مشهور، نشان داده است که مخاطبان این فیلم به خوبی از آن استقبال کرده اند.

ساخت این فیلم 171 دقیقه ای به کارگردانی «مجید مجیدی» هزینه ای حدود 40 میلیون دلار (36 میلیون یورو) داشته و ساخت آن بیش از هفت سال طول کشیده است.

اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» که بسیاری از ستارگان ایرانی در آن بازی درخشانی را ارائه کرده اند، یک روز پیش از اکران جهانی در جشنواره فیلم مونترال، در روز پنج شنبه در 143 سالن در سراسر ایران آغاز شد.

پس از اکران این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم مونترال، واکنش های مثبت جهانی به این فیلم آغاز شد و مخاطبان از آن استقبال کردند.

«سرگی لوزیک» رئیس جشنواره فیلم مونترال در این باره گفت:«مایه افتخار و غرور ماست که میزبان اولین نمایش جهانی این فیلم مهم هستیم؛ فیلمی با سطح بالای هنری که مخاطبان جهانی را هدف گرفته است.»

«مجیدی» گفته است که هدف از این کار - بخش اول از یک کار سه گانه - ارائه تصویری درست از اسلام است که به گفته او افراط گرایان آن را تحریف کرده اند.

او در مونترال و در زمان اکران بین المللی فیلم خود گفت: «متاسفانه در در حال حاضر تصویری که از اسلام ارائه می شود، یک دین رادیکال، متعصب و خشن است که تصویری درست نیست.»

او با اشاره به اقدامات داعش در سوریه و عراق با سر بریدن مردم بی گناه و تخریب گنجینه های فرهنگی این کشورها گفت: «این اقدامات وحشیانه توسط گروه های تروریستی که تحت پوشش اسلام انجام می شود، اصلا ارتباطی با اسلام ندارد. اسلام دین صلح، دوستی و عشق است و من سعی کردم آن را در این فیلم نشان دهم. من فکر می کنم این فیلم می تواند یک نقطه شروع برای تحقیق و پژوهش برای کسانی باشد که اسلام را نمی شناسند.»


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفیلم محمد رسول اللهاسقبالاسلاممجید مجیدی

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394 | 12:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

اگه علت کندی وای فای منزل خود را نمی دانید و به دنبال روش هایی ساده برای افزایش سرعت آنها هستید این گزارش را بخوانید. 
 
به گزارش جماران، این روزها افراد زیادی از کندی وای فای منزل و کاهش کارایی آنها اعتراض می کنند ما در این گزارش قصد داریم ترفندهایی در این خصوص را به شما ارائه کنیم. 

 از جدید ترین نرم افزار ها استفاده کنید 
 
در دنیای امروز اکثریت برنامه های موجود همه روزه به روز رسانی می شوند و ما با استفاده از نرم افزار های به روز شده می توانیم از سرعت مطلوبی در دنیای وب بهرمند شویم و استفاده از ویراست های جدید و رفع عیب های این نرم افزارها اغلب در سریعتر و بهتر شدن این وای فای ها کمک چشمگیری می کند. 
 
هرچه موبایل و تبلت بیشتر سرعت نت کمتر 

 
هرچقدر تعداد دستگاه های بی سیم موجود برای اتصال به وای فای بیشتر باشد سرعت استفاده از اینترنت و انتقال داده در گوشی ها کاهش می یابد که می توان برای حل این مشکل به جای مسیریاب 802.11b/g/n از مسیریاب های جدید 802.11ac استفاده کرد و پهنای باند و ظرفیت شبکه وای فای خانگی خود را افزایش دهید. 
 
جای مناسب مسیریاب را آماده کنید 

 
اگر دستگاه مودم خود را بر روی زمین یا زیر میز قرار داده اید؛ برای آنتن دهی بهتر باید در ارتفاعات بیشتری قرار داده شود و حداقل باید یک و نیم متر از زمین ارتفاع داشته باشد و اگر دستگاه وای فای خود را روی سقف نصب کرده اید باید آنتن های آن رو به پایین و در جهات مختلف قرار گیرد. 
 
سیگنال های وای فای به صورت دایره ای ارسال می شوند بنابراین باید در وسط خانه قرار گرفته و مانعی بر سر راه مسیر آنتن آن وجود نداشته باشد که برای این کار یا باید موقعیت اثاثیه منزل را تغییر داد یا دستگاه وای فای را در منزل حرکت دهیم. 
 
هر بار که جای اثاثیه و مبلمان را عوض کنیم، بر موج ارسالی از مسیریاب وای فای اثر می گذارد. اگر بعد از جابجایی اثاثیه سیگنال افت داشت باید جای مسیریاب را تغییر دهیم یا جای اثاثیه را دوباره تعویض کنیم یا می توان جای رایانه کیفی یا دیگر افزاره های بی سیم خود را عوض کرد. بررسی ها نشان داده که حتی جابجایی های اندک در حد چند سانتیمتر هم می تواند به میزان 30 تا 60 درصد بر دریافت سیگنال وای فال اثر منفی یا مثبت بگذارد. 
 
موانع فیزیکی را حذف کنید 

 
گاهی وسایلی همچون در، دیوار، آینه، قاب عکس و یا قفسه کتاب می توانند سیگنال بی سیم ارسالی از مسیریاب را بازتاب دهند و گاهی حتی کف یا سقف اتاق هم تاثیر بسزایی دارد به طوری که اگر گذردهی یا پوشش دهی شبکه خوب نباشد باید مسیریاب را بالا پایین کرد تا بلکه مشکل حل شود. 
 
از یاد نبرید که ابزارهای بی سیم همچون نباید از یاد برد که ابزارهای بسیار دیگری هم سیگنال های بی سیم پخش می کنند. 
 
تلفن همراه، گوشی های بی سیم خانگی، مایکروفر، تلویزیون، دستگاه های دارای بلوتوث و برخی از دستگاه های پایشگر کودکان می توانند بر سیگنال وای فای خانگی تاثیر بگذارند و بهترین راهکار آن این است که آنها از دستگاه وای فای دور باشند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیوای فایبی سیمکندی وای فایدستگاه مودم

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394 | 12:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

خدايـــــا ...


مدعيان رفاقت ، هر کدام تا نقطه اي همراهند ...


عده اي تا مرز منفعت ...


عده اي تا مرز مال ...


عده اي تا مرز جان ...


عده اي تا مرز آبرو ...


و همگان تا مرز اين جهان ...


تنها تويي که همواره مي ماني ... !



رهـــــايم نـکن . . .


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخدارهایی

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394 | 12:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 مهارت هایی که از نظر من برای دختران لازم است (مجرد و متاهل و سنش خیلی فرق نمی کند):

 

 .اعتماد به نفس، اعتماد به نفس و اعتماد به نفس...  اعتماد به نفس با چه چیز زیاد می شود؟ عمل کردن. مهارت های مختلف یاد بگیرند و خودشان را تا جایی که می توانند در هر زمینه ای قوی کنند، انقدر که از نظر ذهنی بدانند هر وقت لازم باشد می توانند به تنهایی گلیمشان را از آب بکشند بیرون (البته در یک جامعه سالم همه آدم ها باید بتوانند از پس یک زندگی مستقل بربیایند و از خودشان نگهداری کنند)

 

 .خودشناسی. بفهمند کی هستند. اگر هیچ بنی بشری در زندگیشان نباشد، اگر هیچکس نباشد که بهشان بگوید چه کنند و چه نکنند، اگر اصلن مردی روی زمین وجود نداشته باشد، با زندگیشان چه می کنند؟ چی دوست دارند؟ دلشان می خواهد چه چیزی به دنیا اضافه یا حتا از آن کم کنند؟ اگر بفهمند فردا می میرند حسرت انجام چه کارها و دیوانه بازی ها و سفرهایی بر دلشان می ماند؟

 

 . استقلال مالی داشته باشند. کار پیدا کردن البته در این دوره به خصوص برای زن ها سخت شده ولی ممکن است. زن بالای سی سال (با اغماض البته) باید پول دربیاورد چه مجرد باشد چه نباشد. وگرنه ، خیلی وقت ها باید از چیزها یا آدم هایی که می خواهد بگذرد. فداکاری مادربزرگان ما خیلی وقت ها به خاطر ایثار بیشترشان نبوده است، بلکه چاره ی دیگری غیر از سوختن و ساختن نداشته اند

 

 . قانون مدنی ایران را بخوانند. می دانم این یکی شاید کمی عجیب باشد ولی از نظر من خیلی مهم است. اکثر زن های ما نمی دانند با قانون فعلی ایران اگر ازدواج کنند بسیاری از حقوق مدنی خود را از دست می دهند. زن مجرد در ایران می تواند تنها و بدون اجازه به خارج از کشور سفر کند، زن متاهل نمی تواند. زن مجرد برای کار، تحصیل و زندگی در شهرهای دیگر نیاز به اجازه کسی ندارد، زن متاهل دارد. اگر زنی در ازدواجش اشتباه کرده باشد به راحتی نمی تواند خودش را از آن ازدواج رها کند چون حقی برای طلاق ندارد، زن مجرد که مجرد است دیگر. و بچه که بحث جدا و پر سوز و گدازیست که واردش نمی شویم. بروید بخوانید خودتان.

 

 . در آخر زن ها چه مجرد باشند چه نباشند، چه کوچک باشند چه بزرگ،  زندگی برایشان پر است از باید و نباید و بکن و نکن. راه حل مهم این است که قوی باشیم و به دنبال تشکیل دادن جامعه های کوچک از همفکرهایی شبیه خودمان که روانشناسان بهش می گویند «حمایت اجتماعی». برای خودمان حمایت اجتماعی فراهم کنیم. آدم هایی که بهمان قوت قلب بدهند، نه اینکه هر روز از صبح تا شب مشغول ویران کردن و دست گذاشتن روی نقطه ضعف هایمان باشند و چیزهایی که نداریم را بهمان یادآوری کنند.  آدم هایی که دوستمان دارند و برتری هایمان را به زبان می آورند و تشویقمان می کنند که پیش برویم. بقیه را هم تا آنجا که می شود از زندگیمان بریزیم بیرون.

 




موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزناستقلالمستقلاستقلال مالتوانایی

تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394 | 12:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

آخر ترسوندن

چند دقیقه طول میکشه تا عکس کاملا لود بشه

صبر کنین تا عکس کاملا لود بشه ارزششو داره




موضوعات مرتبط: متفرقه

تاريخ : شنبه 7 شهريور 1394 | 19:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

یکی از غذاخوری‌های بین‌راه بر سر در ورودی با خط درشت نوشته بود:

 شما در این مکان غذا میل بفرمایید، ما پول آن را از نوه شما دریافت خواهیم کرد.

راننده‌ای با خواندن این تابلو اتومبیلش را فوراً پارک کرد و وارد شد و ناهار مفصلی سفارش داد و نوش‌جان کرد.


بعد از خوردن غذا سرش را پایین انداخت که بیرون برود، ولی دید که خدمتگزار با صورتحسابی بلند بالا جلویش سبز شده است. با تعجب گفت:

 مگر شما ننوشته‌اید که پول غذا را از نوه من خواهید گرفت؟!

خدمتگزار با لبخند جواب داد: چرا قربان، ما پول غذای امروز شما را از نوه‌تان خواهیم گرفت،

 ولی این صورتحساب مال مرحوم پدربزرگ شماست.


موضوعات مرتبط: متفرقه

تاريخ : شنبه 7 شهريور 1394 | 19:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

روزی عده ای به اصرار از چرچیل خواستند که سیاست را تعریف کند
چرچیل به ناچار دایره ای کشید و خروسی در آن انداخت.
گفت خروس را بدون آنکه از دایره خارج شود بگیرید.
این عده هر چه تلاش کردند نتوانستند و خروس از دایره بیرون می رفت.
آخر از چرچیل خواستند که این کار را خود انجام دهد.
چرچیل خروسی دیگر کنار خروس اول گذاشت و این دو شروع به جنگیدن کردند!
آنگاه چرچیل دو خروس را از گردن گرفت و بلند کرد ، و در پاسخ گفت این سیاست است.
سیاست همیشه تفرقه افکن و دو بهم زن است. این است سیاست انگلیس


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: سیاست انگلیس پاتوق پرتقالی

تاريخ : شنبه 7 شهريور 1394 | 19:10 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن