شبکه لرزه‌نگاری کشور در مدت 8 روز از این رخداد لرزه‌ای تاکنون 666 پس‌لرزه در حوالی سرپل ذهاب استان کرمانشاه به ثبت رسانده است.

به گزارش ایسنا، زلزله‌ای به بزرگای 7.3 در منطقه‌ای در مرز ایران و عراق رخ داد که موجب تخریب و کسیختگی زمین در استان کرمانشاه شد.

شبکه لرزه‌نگاری وابسته به مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از روز یکشنبه، 21 آبان ماه داده‌های مربوط به این زلزله را ارائه می‌دهد.

بر اساس داده‌های این شبکه از ساعت 21 و 48 دقیقه روز 21 آبان تا ساعت 14 و 15 دقیقه روز 29 آبان ماه تعداد 666 پس‌لرزه در حوالی سرپل ذهاب واقع در استان کرمانشاه ثبت شده است.

بزرگترین پس‌لرزه‌ها در ساعت 17 و 57 دقیقه و 12 و 49 دقیقه روز 22 آبان ماه با بزرگی 4.7 در حوالی سرپل ذهاب روی داده است.

وضعیت پس‌لرزه‌های روی داده در این منطقه به شرح ذیل است:

برزگی زمین‌لرزه تعداد
زلزله‌های کمتر از بزرگای 3  480
زلزله‌های بیشتر از 3 و کمتر از 4 153
زلزله ‌های کمتر از 4 و بیشتر از 5 32

برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسرپل ذهابزلزلهزلزلهریشتر

تاريخ : شنبه 22 آبان 1396 | 19:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، گفت: بر اساس تماس تلفنی که با سرکنسولگری های ایران در شهرهای نجف، کربلا، سلیمانیه و اربیل در عراق داشتم، خوشبختانه زلزله هیچگونه آسیبی به اتباع و شهروندان ایرانی در عراق از جمله زوار اربعین وارد نکرده است.

 

به گزارش ایسنا، حسن قشقاوی، با بیان این که زلزله در عراق آسیبی به شهروندان ایرانی از جمله زوار اربعین  وارد نکرده است و ما در این زمینه گزارشی مبنی بر مصدومیت و فوت شهروندان کشورمان نداشته‌ایم، اظهار کرد: امسال مرز خسروی که به کانون زلزله در عراق نزدیک است، بسته بود و تردد زائران از آنجا صورت نمی‌گرفت بنابراین  در آن منطقه نیز زواری نداشتیم که بر اثر زلزله مورد آسیب قرار بگیرند.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیقشقاویعراق ایرانزلزله

تاريخ : شنبه 22 آبان 1396 | 19:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

آخرین وضعیت تاسیسات نفتی، واحدهای پتروشیمی و وضعیت سوخت رسانی در استان های زلزله زده کشور تشریح شد.

 

یک منبع آگاه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وقوع زلزله در استان های آذربایجان، کردستان، کرمانشاه و ایلام اظهار کرد:بر اساس گزارشات اولیه زلزله هیچ خسارتی اعم از آتش سوزی مخازن ذخیره سازی در واحدهای پتروشیمی در استان های کرمانشاه، ایلام، تبریز و ...وارد نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه به طور کلی هیچ گزارشی مبنی بر وارد شدن خسارت به تاسیسات نفتی مناطق غرب کشور ارائه نشده است، درمورد ازدحام در پمپ بنزین ها توضیح داد: ازدحام در پمپ بنزین ها به دلیل هجوم مردم برای سوختگیری است.

 

 این منبع آگاه ادامه داد: ذخیره کافی بنزین و گازوییل در مناطق غربی کشور موجود است و جای نگرانی از نظر تامین سوخت وجود ندارد.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتاسیساتزلزلهکرمانشاهپتروشیمی

تاريخ : شنبه 22 آبان 1396 | 19:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش میزان، شاهین فتحی گفت: در پی زمین لرزه اخیر، تیم‌های ارزیاب و امدادی هلال احمر به بیشتر مناطق زلزله زده دسترسی پیدا کرده و مشغول ارزیابی هستند.

وی افزود: تا ساعاتی دیگر به سایر مناطق زلزله زده دسترسی پیدا می‌کنیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطرنشان کرد: تیم‌های امدادی به مرز رسیده و مشغول ارزیابی روستا‌های مرزی هستند.

به گفته فتحی ارزیابی نهایی مناطق زلزله زده تا صبح دوشنبه ادامه دارد و آمار نهایی کشته‌ها و زخمی‌های استان کرمانشاه صبح اعلام می‌شود.

 


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهکرمانشاه

تاريخ : شنبه 22 آبان 1396 | 19:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سخنگوی ارتش، آخرین اقدامات ارتش برای امدادرسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه را تشریح کرد.

به گزارش مهر، امیر «شاهین تقی خانی» سخنگوی ارتش با اشاره به امدادرسانی ارتش در جریان حادثه های زمین لرزه شب گذشته اظهار کرد: به محض وقوع این زمین لرزه، سریعا نیروهای کمکی ارتش، شامل ۳ تیپ از یگان های نیروی زمینی ارتش اعم از یگان های رزمی و درمانی به منطقه زلزله زده سرپل ذهاب استان کرمانشاه اعزام شدند و تاکنون حدودا ۳۰۰ مجروح در پادگان «ابوذر»، پذیرش و درمان ابتدایی روی آن ها صورت گرفت.

وی به اعزام تیپ های ۱۸۱ و ۲۸۱ و ۷۱ و پشتیبانی منطقه و بیمارستان های صحرایی اشاره و اعلام کرد: بالگردهای هوانیروز و امکانات پزشکی به منطقه حادثه دیده اعزام شده اند و بیمارستان ۵۲۰ منطقه ای نیروی زمینی ارتش در حال مداوای مصدومان هستند.

امیر تقی خانی در ادامه بیان کرد: یک تیم از معاونت های مختلف نیروی زمینی به سرپرستی معاون عملیات این نیرو جهت هماهنگی و نظارت بر حادثه اخیر در کمیته بحران استان حضور دارند و همچنین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش هم برای نظارت عالی بر عملکرد ارتش به منطقه اعزام شدند.

سخنگوی ارتش همچنین با اشاره به آماده باش هواپیماهای ترابری نیروی هوایی برای در خواست های احتمالی ستاد مدیریت بحران افزود: پادگان ابوذر از همان ابتدای وقوع زلزله آماده پذیرایی مجروحان بوده است و علاوه بر این پادگان ها و یگان های ارتش آماده هرگونه کمک پزشکی و درمانی توسط امدادگران خود و نیز کمک برای اعزام به بیمارستان ها و اورژانس های آن منطقه بوده و هستند علاوه بر این پادگان الله اکبر نیز برای کمک به مردم در اختیار ستاد بحران قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در پایان افزود: به دستور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، تمامی امکانات نیروها در خدمت مردم عزیز در مناطق زلزله زده خواهد بود و علاوه بر تیپ ها و بالگردها و بیمارستان های منطقه ای و صحرایی که از شب گذشته در منطقه فعال اند، هرگونه نیازمندی ستاد بحران را تامین خواهیم کرد.


برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشزلزلهمدیریتبحران

تاريخ : شنبه 22 آبان 1396 | 19:29 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تیتر امشب چهارشنبه 17 آبان؛
سفیر عراق در ایران گفت: انشاالله با نابودی کامل داعش و رفع تهدیدات تروریستی، اخذ روادید زائران ایرانی لغو می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

راجح صابر الموسوی، سفیر عراق در ایران با معجزه خواندن حضور میلیونی زائران در کربلا تصریح کرد: اینکه حدود 20 میلیون زائر در یک شهر تجمع کنند و مراسم در کمال امنیت برگزار شود، چیزی شبیه به معجزه است و اقتدار و اعتقاد والای مسلمانان را به رخ جهانیان می کشد.
 
ادامه ی مطلب

موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزائرعراق ایرانپیاده روی اربعین

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 17 آبان 1396 | 15:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

ورودی های شهر کربلا مملو از عاشقان و ارادتمندان مکتب آزادگی است.

 

حرکت خیل عظیم دلدادگان مکتب سید الشهدا که با پای پیاده، خود را به کربلای معلا می رسانند همچنان ادامه دارد.

در ایران، امروز و در عراق فردا، بیستم ماه صفر و اربعین حسینی است.

سفیر عراق در ایران گفت: این که میلیون ها زائردر کمال امنیت  در کربلا حضور می یابند اقتدار و اعتقاد والای مسلمانان را به رخ جهانیان می کشد.

راجح صابرافزود: تلاش می کنیم برای سال های آینده و به ویژه پس از نابودی کامل داعش و رفع تهدیدهای تروریستی، موضوع اخذ روادید زائران اربعین حل شود و زائران راحت تر به کربلا مشرف شوند.

­حسین پلارک، رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین نیز با بیان بخشی از برنامه های اجرا شده در مسیر رفت زائران، گفت: در حال حاضر تمرکز ما بر برگشت زائران است. پلارک گفت: پیش بینی شده امروز و فردا با بزرگترین موج بازگشت مواجه شویم.

استانداران ایلام و خوزستان هم با اعلام آمادگی برای بازگشت زائران اعلام کردند برای استراحت زائران چندین ساختمان دولتی، ورزشگاه و مدرسه در نظر گرفته شده است.

به گفته اقایان سلیمانی و شریعتی، مراکز خدمات رسانی و موکبهای پذیرایی از زوار هم با  تغییر محل استقرار خود برای پذیرایی از زائران حضرت ابا عبدالله حسین (ع) اماده شده اند. سردار مهری، رئیس پلیس راهور هم با تشریح برنامه های پلیس برای مدیریت حمل نقل جاده ای در ایام اربعین گفت: برای کاهش ترافیک در زمان بازگشت زوار، تردد خودروها  از مهران به سمت  ایلام تا اطلاع ثانوی یک طرفه شده است.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکربلاامنیتزایرعراقایراناربعین

تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 15:18 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال نیز با بیمه آتیه سازان حافظ تمدید شد و سقف تعهدات در برخی موارد افزایش یافت.

 

این قرارداد که از ۳۰ آبان ماه دارای اعتبار است تا اول آذر سال ۹۷ ادامه خواهد داشت و با در نظر گرفتن افزایش ۲۵ تا ۴۰ درصدی خدمات در قرارداد جدید، نرخ حق بیمه که سال گذشته ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان بود امسال به ۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان به ازای هر نفر می‌رسد.

در این قرارداد سقف تعهدات خدمات فوق تخصصی از ۱۲ به ۱۴ میلیون تومان، سقف تعهدات خدمات طبی عمومی از پنج به شش میلیون تومان، سقف تعهدات خدمات پاراکلینیکی یک(سی تی اسکن، ام آر آی و...) از ۵۰۰ هزار به۷۰۰ هزار تومان، سقف تعهدات پاراکلینیکی دو و سه از ۳۰۰ به۵۰۰ هزار تومان  و سقف تعهدات آزمایش و پاتولوژی از۲۵۰ به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا ادیانی، مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ درباره شرایط و امکانات خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ما تلاش کردیم تا دسترسی مردم به خدمات در مراکز درمانی طرف قرارداد را از طریق صدور معرفی نامه آنلاین در اکثر مراکزی که بار مراجعات در آن زیاد است، تسهیل کنیم تا دیگر نیازی به مراجعه آنها به شعب و دریافت حضوری معرفی نامه نباشد.  همچنین با انعقاد قرارداد با شرکت پست امکان خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان در شهرستان‌هایی که تا پیش از این برای ارائه اسناد پزشکی خود به شعب و نمایندگی‌های آتیه سازان حافظ با مشکل مواجه بودند نیز فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ در مورد ضوابط  و مدارک بیمه‌گری در قرارداد جدید نیز اظهار کرد: کلیات شکل اجرای قرارداد از نظر نحوه اعمال ضوابط بیمه‌گری و اسناد پزشکی همچون سال گذشته است.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبازنشستگانبیمه ی تکمیلیقراردادبیمه ی اتیه سازان حافظ

تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 15:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد که استعفای سعد حریری بر اساس قانون اساسی این کشور، غیر قابل اجرا است.

 

 

به نقل از ایسنا، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد که استعفای سعد حریری، نخست وزیر این کشور از لحاظ قانون اساسی لبنان غیر قابل اجرا به شمار می‌آید. وی گفت دولت لبنان همچنان به اجرای وظایف خود ادامه می‌دهد.

بری در خصوص بحران به وجود آمده در لبنان بعد از اعلام استعفای سعد حریری از ریاض تأکید کرد: آنچه که امروز با آن روبه‌رو هستیم می‌طلبد تا وحدت خود را تقویت کنیم. دولت لبنان همچنان پابرجا است.

وی همچنین تأکید کرد: استعفای حریری غیرقانونی است و وی باید به بیروت باز گردد تا هر چیزی بر اساس برنامه انجام شود. ما منتظر بازگشت حریری هستیم تا استعفای وی تثبیت شود، در غیر این صورت این استعفا قابل اجرا نیست. زمانی که استعفای حریری بر اساس مبانی و عرف خود پذیرفته شود رایزنی‌ها در این خصوص اجرا می‌شود.
بری افزود: لبنانی‌ها با وجود تمام بحران‌های که با آن روبه‌رو بوده‌اند، توانستند سختی‌ها را پشت سر بگذارند و وحدت خود را همچنان حفظ کنند.

 
از سوی دیگر میشل عون، رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که اوضاع در کشور با ثبات بوده و هیچ تصمیمی قبل از شنیدن سخنان حریری در خصوص دلایل استعفایش اتخاذ نخواهد کرد.

سعد حریری شنبه گذشته در اقدامی غیر منتظره استعفای خود را زمانی که در عربستان بود اعلام کرد. اقدامی که باعث شد همه به این نتیجه برسند که این کناره‌گیری دیکته سعودی‌ها بوده است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینبیه بریحریریاستعفالبنان

تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 15:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

­­­­­­­­رهبر انقلاب در جمع دانشجویان: افق پیش‌رو، نشانه‌هایی کاملاً امید بخش، موفقیت‌آمیز و خوش عاقبت را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

دسته جات عزاداری دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور هم مانند اربعین حسینی هر سال، مسیر دانشگاه تهران تا حسینیه امام خمینی را راهپیمایی و عزاداری کردند.
 
 ­­­­­­­­رهبر انقلاب در جمع دانشجویان (ضمن تجلیل از مراسم پرشور عزاداری اربعین حسینی): این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوار کند و مهم است که در این مسیر همواره ثبات قدم داشته باشیم و تحت تاثیر ناهمواری‌ها و دشواری‌ها قرار نگیریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: راه تلاش در راه خدا، اقامه حق و عدل و راه رسیدن به تمدن و جامعه اسلامی مسیر دشوار و پرفراز و نشیبی است اما مشاهده مسیر طی شده در انقلاب اسلامی و همچنین افق پیش‌رو، نشانه‌هایی کاملاً امید بخش، موفقیت‌آمیز و خوش عاقبت را نشان می‌دهد.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرهبر انقلابدانشجوعزاداریاربعین

تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 15:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز اطمینان کرد برجام حفظ خواهد شد.

 

فدریکا موگرینی ضمن رد مجدد مذاکره درباره برجام گفت: بسیار اهمیت دارد که توافقنامه هسته ای همین طور که هست، حفظ شود.

این مقام اروپایی افزود: به استقلال و دانش  فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی  برای نظارت سخت گیرانه به منظور محقق شدن همه تعهدات هسته ای ایران، اعتماد داریم.

موگرینی با تکرار برخی ادعاها درخصوص برنامه های موشکی ایران گفت: ما در اتحادیه اروپا نگرانی های شدیدی درباره برنامه موشکی و  برخی از سیاست های ایران در منطقه داریم. مسئول سیاست خارجی اتحادیه با بیان اینکه برخی تحریم های غیرهسته ای ایران را حفظ کرده ایم افزود: باید به سایر موضوعات مورد نگرانی از جمله برنامه های موشکی و سیاست های منطقه ای ایران در قالبی جداگانه پرداخت.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیموگرینیاتحادیه ی اروپابرجامبرنامه ی موشکی

تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 15:4 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با اربعین حسینی مسیر ۱۷ کیلومتری میدان امام حسین تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را با پای پیاده پیمودند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، درحالیکه امسال هم بزرگترین راهپیمایی دنیا از نجف اشرف به سمت کربلای معلی در سرزمین عراق برگزار می‌شود کسانی که از این سفر پرفیض جامانده اند در تهران مسیر 17 کیلومتری  از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پیاده پیمودند. این مراسم با شکوه از ساعت ۶:۳۰ صبح با سردادن شعارهای «لبیک یا حسین (ع)»، «لبیک یا زینب (س)» و «یا لثارات الحسین» آغاز شد.
 

موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی اربعینجاماندهراهپیمایی

تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 15:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
راهکارهای نجات دریاچه ارومیه

متن پیش رو در ایرنا منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست پایگاه خبری علت :برنامه نجات دریاچه متوجه شرکت های آب منطقه ای، ادارات کل حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و سازمان های جهاد کشاورزی در استان های آذربایجان شرقی، غربی و کردستان است و از این […]

متن پیش رو در ایرنا منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست

پایگاه خبری علت :برنامه نجات دریاچه متوجه شرکت های آب منطقه ای، ادارات کل حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و سازمان های جهاد کشاورزی در استان های آذربایجان شرقی، غربی و کردستان است و از این رو با حضور مدیران این دستگاه ها در آذربایجان شرقی در دفتر این خبرگزاری در تبریز کارهای انجام شده و موانع و چالش های موجود در زمینه احیای دریاچه ارومیه بررسی شد.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدریاچه ی ارومیهراهکارنجاتاب

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 8 آبان 1396 | 14:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خارک از امن ترین بنادر جهان است

خبرگزاری مهر: به نقل از وزارت نفت، عباس اسدروز با بیان اینکه جزیره خارک برای نقشی که در صادرات نفت کشور ایفا می‌کند، گفت: این جزیره دارای شهرت جهانی است و برای کشور ما هم از این نظر و هم از نظر موقعیت استراتژیک دارای اهمیت کلیدی است. نفت تولیدی از میدان های نفتی به […]

خبرگزاری مهر: به نقل از وزارت نفت، عباس اسدروز با بیان اینکه جزیره خارک برای نقشی که در صادرات نفت کشور ایفا می‌کند، گفت: این جزیره دارای شهرت جهانی است و برای کشور ما هم از این نظر و هم از نظر موقعیت استراتژیک دارای اهمیت کلیدی است. نفت تولیدی از میدان های نفتی به وسیله چندین خطوط لوله از بستر دریا عبور کرده و در جزیره خارک پس از آزمایش کمی و کیفی روانه بازار می شود.  این جزیره از نظر عمق آب یک استثناست و ارتفاعات مناسبی برای ذخیره سازی نفت دارد، بستر دریا مرجانی بوده و بی‌نیاز از لایروبی است. بزرگترین تانکرهای جهان قادر هستند به راحتی و بدون کوچکترین خطر و ریسک از جزیره خارک نفت بارگیری کنند، ما در طول ۲۰ سال گذشته حتی یک مورد حادثه و یا خطری نداشته‌ایم که نفتکش‌ها و محموله‌هایشان یا کارکنانشان را تهدید کند.

این مقام مسوول ادامه داد: بنادر ما از امن‌ترین بنادر دنیا هستند، هیچ‌ پدیده‌ای در جزیره خارک نفتکش‌ها یا کارکنان آنها را تهدید نکرده است و کوچک ترین احتمالی برای تهدید هم وجود نخواهد داشت.  در مدت زمانی که ما با کاهش تولید روبه‌رو شدیم این تهدید را بلافاصله به یک فرصت تبدیل کردیم و در سایه نیروهای مجرب و کارشناسان بسیار خبره و کار آزموده موفق شدیم زیرساخت‌های راهبردی را بازسازی کنیم.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های راهبردی ما شامل سه بخش خطوط لوله جریانی مخازن، ذخیره سازی و اسکله های صادراتی است؛ از آنجا که فرآیند برداشت، ارسال، ذخیره‌سازی و صادرات جریان نفت بی وقفه تداوم دارد، در شرایط عادی کمتر فرصتی فراهم می‌شد که بتوانیم زیرساخت‌ها را باسازی کنیم.

بازسازی تجهیزات و زیرساخت‌ها

اسدروز افزود: در فرصتی که دست داد ما توانستیم بیش از هزار متر خطوط لوله جریانی را با امکانات و منابع داخلی تعویض کنیم، همچنین بافت‌های فرسوده اسکله های صادراتی تعویض و ترمیم شدند و مخازن ذخیره سازی را آماده بهره برداری کردیم.

وی گفت: اگر در شرایط معمولی و روال عادی می خواستیم عمل کنیم اجرای این پروژه‌ها بسیار زمان بر بود و هزینه های بسیار زیادی را در بر داشت، اما در سایه مدیریت جهادی و اقدام‌های ضربتی که همکاران ما طرح و اجرا کردند موفق شدیم این تأسیسات را در وضع عادی نگه داریم به نحوی که هر ۶ اسکله شرقی و سه اسکله غربی و یک مورد عملیات STS در دریا پس از ۲۰ سال برای نخستین بار چندی پیش همزمان در حال بهره برداری بودند. 


برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخارکبندربندر اقتصادیامنیتنفتکش

تاريخ : پنج شنبه 17 آبان 1396 | 14:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

چین، واردات نفت خود را کم کرد

خبرآنلاین: قیمت نفت،در پی کاهش واردات چین که در یکسال اخیر به کمترین میزان خود رسید، کاهش یافت؛اما این کاهش واردات موجب کاهش سرمایه گذاری ها در این کشور نشده بلکه در پی افزایش تنش های سیاسی در خاورمیانه رخ داده است. رویترز در گزارشی نوشت: معامله گران بازار نفت می گویند که آنها نظاره […]

خبرآنلاین: قیمت نفت،در پی کاهش واردات چین که در یکسال اخیر به کمترین میزان خود رسید، کاهش یافت؛اما این کاهش واردات موجب کاهش سرمایه گذاری ها در این کشور نشده بلکه در پی افزایش تنش های سیاسی در خاورمیانه رخ داده است.

رویترز در گزارشی نوشت: معامله گران بازار نفت می گویند که آنها نظاره گر تنش های بین ایران و عربستان سعودی هستند.

قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز چهارشنبه به ۶۳ دلار و ۴۹ سنت رسید که ۲۰ سنت کاهش یافته است.

نفت برنت در اوایل هفته ۶۴ دلار و ۶۵ سنت بوده که بالاترین نرخ نسبت به سال ۲۰۱۵ گزارش شده است.با این حال افزاش تنش های سیاسی در خاورمیانه و اجرای برنامه مبارزه با فساد در عربستان سعودی سبب شد تا قیمت نفت کمی کاهش یابد.

چین در ماه اکتبر میزان واردات خود را به میزان ۷.۳ میلیون بشکه در روز کاهش داد،در حالی که این کشور در ماه سپتامبر ۹ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده است. این کمترین میزان واردات نفت از اکتبر ۲۰۱۶ تاکنون بوده که ۷.۸  نسبت به سال قبل کاهش نشان می دهد.

البته تحلیلگران چینی معتقدند که این کاهش واردات موقتی خواهد بود و از ابتدای ۲۰۱۸ مجددا واردات نفت چین افزایش خواهد یافت.

قیمت نفت نسبت به ماه گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است.البته بخشی از این افزایش ناشی از تلاش های اوپک و شرکای این کارتل نفتی در جهت کاهش تولید برای توازن در بازار است.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیچینوارداتاقتصادپیشرفتخاورمیانهسپرده گذاری

تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 14:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
ردپای سپرده‌ گذاران صوری در تجمعات اعتراضی

خبرگزاری مهر: این روزها صدای سپرده‌گذاران موسسات اعتباری غیرمجاز بلند است و از هر فرصتی برای بیان اعتراض خود استفاده می‌کنند؛ اما افرادی این تجمعات را داغ می‌کنند که نه خود سپرده‌گذارند و نه خانواده‌شان.   موسسات اعتباری غیرمجاز مدتها است که سایه سنگینی بر سر اقتصاد ایران دارند؛ چه آن روزهایی که بدون رعایت […]

خبرگزاری مهر: این روزها صدای سپرده‌گذاران موسسات اعتباری غیرمجاز بلند است و از هر فرصتی برای بیان اعتراض خود استفاده می‌کنند؛ اما افرادی این تجمعات را داغ می‌کنند که نه خود سپرده‌گذارند و نه خانواده‌شان.
 

موسسات اعتباری غیرمجاز مدتها است که سایه سنگینی بر سر اقتصاد ایران دارند؛ چه آن روزهایی که بدون رعایت جوانب لازم، راه‌اندازی شدند و عده‌ای مالباخته را به جای گذاشتند و چه روزهایی که منحل یا ادغام شدند و باز هم سایه سنگین خود را بر سر نظام بانکی کشور گستراندند. آنها هیچ وقت برای اقتصاد ایران خوش‌یمن نبوده‌اند؛ هنوز هم تلاطماتشان ادامه دارد و به صراحت می‌توان گفت، سه قوه را درگیر خود کرده‌اند.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسودسپرده گذارموسسات اعتباریاعتراض

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 14:50 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

افت شاخص صنعت در ۵ روز کاری بورس

خبرگزاری ایسنا: در ۵ روز کاری بورس تهران در هفته جاری شاخص کل ۵۳ واحد رشد کرد، اما شاخص صنعت با ۳۹ واحد کاهش رو به رو شد.  در چهارشنبه ۱۰ آبان ماه سال جاری شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در تراز ۷۸ هزار و ۸۴۴ واحدی قرار داشت. در […]


خبرگزاری ایسنا: در ۵ روز کاری بورس تهران در هفته جاری شاخص کل ۵۳ واحد رشد کرد، اما شاخص صنعت با ۳۹ واحد کاهش رو به رو شد.

 در چهارشنبه ۱۰ آبان ماه سال جاری شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در تراز ۷۸ هزار و ۸۴۴ واحدی قرار داشت. در پنج روزه کاری گذشته نیز دماسنج بازار در کانال ۷۸ هزار واحدی نوسان کرد و در نهایت با رشد ۵۳ واحد و در تراز ۸۷ هزار و ۸۹۷ واحدی به کار خود خاتمه داد.

همچنین شاخص آزاد شناور که در تاریخ مذکور در تراز ۶۱ هزار و ۵۳۲ واحدی قرار داشت با افت ۲۸ واحدی مواجه شد و تا رقم ۹۴ هزار و ۶۵۶ پایین رفت. شاخص بازار اول نیز در این مدت با افت ۵۱ واحدی همراه شد و در طراز ۶۱ هزار و ۴۷۱ نشست، اما شاخص بازار دوم با ۵۷۷ واحد رشد کانال ۱۹۲ هزار و ۲۲۵ واحدی را تجربه کرد.

شاخص صنعت نیز در این مدت با افت ۳۹ واحدی همراه شد و تا عدد ۷۶ هزار و ۸۶۶ پایین رفت. معاملات بورس تهران در پنج روز کاری گذشته شاهد حجم کمی بود و ارزش معاملات نیز در آخرین روز کاری به رقم ۱۷۹ میلیارد تومان بالغ شد.

در اواسط این هفته در گروه هایی همچون خودرو شاهد رشد یکدست نمادها بودیم، اما این روند رشد پایدار نبود و در پایان هفته روند ریزشی در عمده سهم ها ادامه یافت همچنین گروه نفت نیز در چهارمین روز معاملات روند رشد را تجربه کرد و در روزهای بعدی با کاهش در قیمت ها همراه شد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیصنعتبورساقتصادرشد

تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 14:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

یک اقتصاددان: نباید نابرابری به بحران تبدیل شود

خبرگزاری ایسنا: یک اقتصاددان می‌گوید: آخرین آمارهای بانک مرکزی درباره ضریب جینی بسیار نگران کننده است و دولت باید با اقداماتی مانند اصلاح نظام بانکی و تصویب برنامه‌های اخذ مالیات از سود سپرده مجموع درآمد و ثروت و اخذ مالیات از خانه های خالی و سایر طرح‌های به نفع فقرا مانع افزایش شکاف طبقاتی و […]


خبرگزاری ایسنا: یک اقتصاددان می‌گوید: آخرین آمارهای بانک مرکزی درباره ضریب جینی بسیار نگران کننده است و دولت باید با اقداماتی مانند اصلاح نظام بانکی و تصویب برنامه‌های اخذ مالیات از سود سپرده مجموع درآمد و ثروت و اخذ مالیات از خانه های خالی و سایر طرح‌های به نفع فقرا مانع افزایش شکاف طبقاتی و ورود به مرحله بحران شود.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبحران اقتصادنظام بانکیتدبیر

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 14:46 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

ظریف: لجن‌پراکنی ترامپ نمی‌تواند ذره‌ای به استقامت و دفاع مردم ایران خدشه وارد کند

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از   خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به دعوت ماشابانه وزیر خارجه آفریقای جنوبی و شرکت در سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی به پرتوریا سفر کرده، امشب (دوشنبه) با ایرانیان مقیم این کشور دیدار و گفتگو کرد. ظریف در […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از   خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به دعوت ماشابانه وزیر خارجه آفریقای جنوبی و شرکت در سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی به پرتوریا سفر کرده، امشب (دوشنبه) با ایرانیان مقیم این کشور دیدار و گفتگو کرد.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: پزشکی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیامریکاایرانقدرتاستقامتاستقلالدخالتمحمد جواد ظریف

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 2 آبان 1396 | 14:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

طی یک بیانیه رسمیاقلیم کردستان عراق نتیجه همه‌پرسی استقلال را تعلیق کرد

به گزارش پایگاه  خبری علت به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به نقل از بی بی سی، دولت اقلیم کردستان طی بیانیه‎ای رسمی با تعلیق نتیحه همه پرسی، پیشنهاد آتش بس و برقراری مذاکره با بغداد را ارائه کرد. در این بیانیه آمده؛ اقلیم کردستان به منظور جلوگیری از بروز خشونتهای بیشتر و درگیری […]

به گزارش پایگاه  خبری علت به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به نقل از بی بی سی، دولت اقلیم کردستان طی بیانیه‎ای رسمی با تعلیق نتیحه همه پرسی، پیشنهاد آتش بس و برقراری مذاکره با بغداد را ارائه کرد.

در این بیانیه آمده؛ اقلیم کردستان به منظور جلوگیری از بروز خشونتهای بیشتر و درگیری با ارتش عراق مسئولانه و متعهدانه رفتار خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است؛ تداوم برخورد و درگیری میان ارتش عراق و پیشمرگه که ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷ رخ داد باعث خسارت به هر دو طرف و بروز ناآرامی در بخشهای مختلف عراق شد. ادامه این تقابل و درگیری ضمن اینکه هیچ پیروزی نخواهد داشت منجر به هرج و مرج و بی نظمی خواهد شد و بر زندگی همه تاثیر خواهد گذاشت.

بنابراین به خاطر همه مسئولیت و تعهداتمان نسبت به مردم کردستان و مردم عراق به دولت بغداد، مردم و افکار عمومی جهان پیشنهاد می‌کنیم که؛ ۱- همه عملیاتهای نظامی متوقف و آتش بس برقرار شود.

۲- نتیجه همه پرسی برگزار شده در کردستان به حالت تعلیق درمی آید.

۳-یک مذاکره بین اقلیم کردستان و دولت بغداد براساس قانون اساسی آغاز شود.

طی هفته های اخیر تنش و درگیریهای میان نیروهای فدرال عراق و نیروهای وفادار به بارزانی رئیس اقلیم کردستان بر سر کنترل استان کرکوک صورت گرفته بود.

این درگیریها نهایتا با عقب نشینی نیروهای بارزانی خاتمه یافته بود.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاقلیم کردستانعراقهمه پرسیتنشاتش بس

تاريخ : پنج شنبه 3 آبان 1396 | 14:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
در واکنش به سخنان سردار جعفریواشنگتن: ۲۰۰۰ کیلومتر بُرد خیلی زیادی است/ موشک‌های ایران تهدیدی برای ما و متحدانمان هستند

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «هیثر نوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه در واکنش به سخنان سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران که روز سه شنبه گفته بود مقام معظم رهبری برای موشکهای ایران سقف ۲ هزار کیلومتر را تعیین کرده‌اند گفت: خب ۲۰۰۰ کیلومتر […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «هیثر نوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه در واکنش به سخنان سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران که روز سه شنبه گفته بود مقام معظم رهبری برای موشکهای ایران سقف ۲ هزار کیلومتر را تعیین کرده‌اند گفت: خب ۲۰۰۰ کیلومتر برد واقعا زیادی است. این قطعا کشورهای دیگر که از متحدان ما نیز هستند را در برد موشکهای آنها قرار می‌دهد.

وی افزود: با این وجود من نمی‌خواهم درباره هر موضگیری مقامات ایرانی یا مقامات هرکشور دیگر در جهان صحبت کنم. اما چیزی که ما و متحدانمان می‌دانیم این است که موشکهای بالستیک ایران تهدیدی برای ایالات متحده و همچنین دیگر متحدانمان در منطقه از جمله متحدان عربمان است.

وی افزود: متحدانمان این را می‌فهمند و ما با آنها درباره نگرانیهایمان در زمینه فعالیتهای بی ثبات کننده ایران گفتگو و رایزنی می‌کنیم. بنابراین تنها آمریکا نیست که ایران را تهدید می‌داند درباره متحدانمان نیز این مساله صادق است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد؛ موشکهای ساخت ایران که مدتهاست در حال استفاده هستند آتش درگیری در منطقه را شعله ور کرده است. موشکهای بالستیک ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هستند. ما به دنبال این هستیم که ایران مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل عمل کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره رد پیشنهاد ترامپ برای دیدار با روحانی از سوی ایران نیز گفت: ایران درخواست دولت آمریکا  برای برگزاری نشستی با حضور مقام‌های بلندپایه را رد کرده است.

وی در واکنش به اصرار مکرر خبرنگاران درباره اینکه آیا ایران پیشنهاد دیدار با دونالد ترامپ را رد کرده یا پیشنهاد برای دیدار با مقام دیگری مثل ظریف بوده است، از پاسخگویی مستقیم طفره رفت ولی با سوالات مکرر خبرنگاران و پافشاری آنها در نهایت تایید کرد که بله آنها این پیشنهاد(دیدار با ترامپ) را رد کرده‌اند.

 سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه همایش جهان بدون ترور که صبح امروز در تهران برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص توان موشکی سپاه برای پاسخگویی به تهدیدات اظهار داشت: برد موشک‌های ما طبق سیاست‌هایی که رهبری تعیین کردند محدود بوده و ۲ هزار کیلومتر است و هرچند توانمندی برای افزایش این برد وجود دارد اما این میزان فعلاً کفایت می‌کند چرا که آمریکایی‌ها به اندازه کافی در شعاع ۲ هزار کیلومتر در اطراف کشور ما حضور دارند که در صورت تهاجم به آنها پاسخ داده خواهد شد.(جزئیات بیشتر)


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیموشکقدرتمنطقهامریکابردتهدید

تاريخ : پنج شنبه 10 آبان 1396 | 14:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن