امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی تجهیزات جدید این نیرو در رژه ۳۱ شهریور خبر داد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر  کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتگویی ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در نزاجا، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور روزهای تاریخ ساز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که باید آن را حفظ کنیم.

وی افزود: در چنین روزی دشمن با تمام حمایت‌های غرب و شرق به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد و نیروهای مسلح با همت ملت شریف ایران با تمام وجود در مقابل دشمن ایستادند و اجازه ندادند تا وجبی از خاک کشور به دست بیگانگان بیافتد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری گفت: نیروی زمینی ارتش در ایام هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است. که مهمترین آن‌ها رژه با صلابت یگان‌های نیروی زمینی ارتش در تهران و دیگر استان‌های کشور، رونمایی از تجهیزات و دستاوردهای جدید، رونمایی از کتب دفاع مقدس، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی، بازدید از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و بازسازی و آماده بکاری چند فروند بالگرد هوانیروز ارتش از جمله برنامه‌های نیروی زمینی ارتش در ایام دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: امروز نیروی زمینی در اوج آمادگی رزمی قرار دارد و تمامی تهدیدات مرزی را رصد کرده و چنان چه تهدیدی از سوی دشمنان به مناطق مرزی شود کارکنان ولایت مدار نیروی زمینی ارتش با آمادگی رزمی و جسمانی در مقابل آنها ایستادند و اجازه هیچگونه تعرضی را به دشمن نخواهند داد.


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینزاجاارتشنیروی زمینی ارتشرژه

تاريخ : شنبه 28 شهريور 1396 | 23:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

مراسم رژه بزرگ نیروهای مسلح همزمان با هفته دفاع مقدس در جوار حرم امام(ره) آغاز شد.
مراسم رژه بزرگ نیروهای مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در جوار حرم امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آغاز شد.
 
به گزارش نامه نیوز در این مراسم حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع حضور دارند.
 
بعد از سخنرانی رئیس جمهور، یگان‌های پیاده و محمول نیروهای مسلح از مقابل جایگاه اصلی رژه خواهند رفت.
 
همزمان با این مراسم در تهران، یگان‌های مختلف در شهرهای دیگر نیز رژه می‌روند.
منبع: فارس

موضوعات مرتبط: سیاسیاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرژهارتشسپاه نیروهای مسلحرییس جمهورهفته ی دفاع مقدس

تاريخ : شنبه 31 شهريور 1396 | 23:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

اعلامیه هایی که توسط ارتش سوریه برای تروریست های داعش در الحویجه پرتاب شد تا به آنها

هشدار دهد و آمار تلفات و خسارات داعش در تلعفر را به آنها یادآوری کند.

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتلعفرداعشعراقارتش عراقاعلامیه

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 15:37 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
سرلشکر رشید

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) از ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) از ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید و بر ضرورت تقویت قدرت دفاعی و تهاجمی جمهوری اسلامی تاکید کرد.

سرلشکر رشید در جمع فرماندهان، مدیران و کارشناسان عالی‌رتبه نیروی زمینی ارتش نکات بسیار مهمی درباره چگونگی برخورداری از آمادگی لازم برای غافلگیر کردن دشمن در جنگ احتمالی آینده بیان کرد، که حاصل بررسی و تبیین تجارب نظامی و امنیتی چهار دهه گذشته، به منظور طراحی و بازتولید قدرت ترکیبی در مواجه با تهدیدات و جنگ آینده است.

در این بازدید معاونین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) سرلشکر رشید را همراهی کردند.

انتهای پیام/


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینروی زمینی ارتشسرلشگر رشیدقرارگاه خاتم الانبیا

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 15:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

امیر سیفی

امیر سیفی گفت: در ارتش، قرارگاه مهارت آموزی تاسیس شده است تا کارکنان وظیفه در حین خدمت مهارت مورد علاقه خود را فرا گیرند.

 به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، در راستای تکریم کارکنان وظیفه و بررسی وضعیت آنان، مراسم خیرمقدم و توجیه کارکنان وظیفه جدیدالورود ستاد ارتش در حسینیه ثارالله این ستاد برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ دوم سیفی، معاون نیروی انسانی ارتش طی سخنانی خدمت سربازی را آموزنده اصول و مهارت های مورد نیاز زندگی دانست و گفت: استقامت، جدیت و توانمندی نیروهای نظامی که بخش قابل توجهیی از آن شما سربازان عزیز هستید، بسیاری از ناامنی‌های داخلی و خارجی را از کشور دور می‌سازد.

وی با اشاره به ایثار و فداکاری رزمندگان ارتش اسلام به ویژه سربازان در دوران دفاع مقدس نقش سربازان و کارکنان وظیفه در آن دوران حماسی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ما امروز آزادی و عزت خود را مدیون از خودگذشتگی‌ها و جان فشانی‌های بزرگ مردان عرصه جهاد و شهادت می‌دانیم.

معاون نیروی انسانی ارتش افزود: هر کشوری که لحظه‌ای از حراست و حفاظت از مرزهای خود غفلت کند، زیان خواهد دید، لذا می بایست روحیه استقامت، جدیت و مسئولیت پذیری را در تربیت نیروی انسانی به ویژه کارکنان وظیفه بالا ببریم.

سرتیپ دوم سیفی رعایت سلسله مراتب نظامی توسط سربازان را مهم توصیف کرد و گفت: حفظ اطلاعات، حرمت‌ها و پایبندی به قوانین موجود در نیروهای مسلح از جمله وظایف اصلی سربازان می‌باشد تا با بهره گیری از آنها و بکارگیری توان خود از نفوذ دشمنان جلوگیری کنند.

معاون نیروی انسانی ارتش خدمت سربازی را مهمترین بخش زندگی جوانان توصیف و تصریح کرد: اگر با برنامه و هدف وارد این مرحله از زندگی شوید، موفقیت را در این مرحله و آینده خود تضمین کرده‌اید.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در راستای اجرای فرامین امیر سرلشکر موسوی و تدابیر رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، طرح بشارت در ارتش اجرا می‌شود که در این طرح نیروی وظیفه‌ای که وارد ارتش می‌شود به دلیل مواجه شدن با فضای جدید و فرهنگ‌های متفاوت احساس غریبی و دلتنگی به او دست می‌دهد؛ ما تلاش داریم همزمان با ورود آنها به ارتش با این محیط آشنایشان کنیم و به عبارت دیگر به آنها بشارت بدهیم که این محیط جدید مملو از فرهنگ‌های قرآنی و ایمانی است و ضمن آشنایی به آنها خیر مقدم هم گفته شود.

سرتیپ دوم سیفی از اجرای طرح کارآموزی کارکنان وظیفه در ارتش خبر داد و گفت: یکی از مسائل اصلی مطرح درجامعه ما مشکل بیکاری جوانان است که به منظور مبارزه با این معضل و کمک به جوانان در دوران خدمت مقدس سربازی در ارتش، قرارگاه مهارت آموزی تاسیس شده است تا کارکنان وظیفه در حین خدمت به ویژه وقت‌های آزاد و فراغت برای آینده زندگی شان مهارت مورد علاقه خود را فرا گیرند و در این زمینه تجربه کسب نمایند تا پس از پایان خدمت بتوانند راحت تر وارد بازار کار شده و زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

انتهای پیام/


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشتمرینآموزشهای مهارتیسربازپادگان

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 15:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

شیوه جدید تعیین نرخ سکه

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با تشریح جزئیات شیوه جدید تعیین نرخ سکه گفت: گواهی سپرده، مرجع تعیین قیمت سکه می‌شود.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسکهقیمت سکهبازار طلا

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 15:29 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

شرایط بازار ایران به گونه‌ای است که خرید خودرو را به پروسه‌ای پیچیده و گاها غم‌انگیز تبدیل می‌کند. برخلاف بازارهای مدرن که خرید خودرو تنها از طریق نمایندگی‌های مجاز، با کمترین دردسر و سریع‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد، در ایران سیستم فروش خودرو علاوه بر قوانین عجیب واردات و یا پیش‌خرید با معضل بزرگ دلالان و نمایشگاه‌‌داران مواجه است که با دمیدن در آتش قیمتی خودروها، چیزی بسیار بیشتر از بهای واقعی یک اتومبیل را از مشتری بخت برگشته می‌ستانند و در عین حال کمترین تعهدی نیز در قبال کالای داد و ستد شده می‌پذیرند.

 

ادامه ی مطلب

 


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخودروخرید خودروبازارنمایندگی خودرو

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 15:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.

سفارش چوبه دار برای قاتل آتنا اصلانی + عکس

پس از تأیید حکم قصاص و اعدام عامل قتل «آتنا اصلانی»، دختر ۷ ساله اهل پارس آباد، پرونده برای تعیین زمان اجرای حکم به دادگستری اردبیل فرستاده شد.

به گزارش تهران نیوز ، ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: «این پرونده پس از تأیید حکم در دیوان عالی کشور، به دادگستری استان ارجاع شد و در حال بررسی و مشورت برای اجرای حکم آن هستیم.»«آتنا اصلانی» ۲۸ خرداد از کنار بساط دستفروشی پدرش در شهر پارس آباد ناپدید شد و کارآگاهان ۲۲ روز بعد جسد متلاشی شده او را داخل بشکه‌ای پلاستیکی در پارکینگ خانه رنگرز محله پیدا کردند. قاتل The Murderer پس از کشف جسد، ضمن اقرار به این جنایت Crime به قتل Murder دو زن دیگر اعتراف کرد. با توجه به حساسیت این جنایت، پرونده قتل دختر 7 ساله در همه مراحل به صورت فوق‌العاده و ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت و سرانجام ۱۹ شهریور «اسماعیل»-عامل جنایت- محاکمه و از سوی دادگاه به اتهام تجاوز Rape به اعدام، به جرم Crime یک فقره قتل عمد به قصاص نفس و به خاطر سرقت Stealing به حبس، شلاق Whip و رد مال محکوم شد.با تأیید این حکم در دیوان عالی کشور، قاتل در یکقدمی چوبه دارقرارگرفت.

پرونده «آتنا اصلانی» به دادگستری اردبیل برگشت

 

ناصر عتباتی گفت: بعد از تایید حکم پرونده آتنا اصلانی از سوی دیوان عالی کشور، پرونده به دادگستری اردبیل برگشت.

وی افزود: فعلا در حال بررسی و مشورت برای اجرای حکم هستیم.

بر اساس این گزارش، غلامرضا انصاری معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور ۱۹ شهریورماه در گفت‌وگو با ایسنا از تایید حکم اعدام و قصاص نفس قاتل آتنا اصلانی از سوی دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: رسیدگی به این پرونده به صورت فوق العاده و خارج از نوبت انجام شد و حتی همکارانم در روزهای  تعطیل به پرونده رسیدگی کردند تا سرعت فدای دقت نشود و نهایتا امروز حکم صادره از سوی دادگاه بدوی، در دیوان عالی تایید شد.

رکنا، ایسنا

انتهای متن/*


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاتنا اصلانیحکمقصاصچوبه

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 15:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

عضو فراکسیون ایثارگران گفت:ستاد کل نیروهای مسلح به جای آنکه حامی ایثارگران باشد، مانع از اجرا شدن مصوبه برنامه ششم شده است. 

سامیر خجسته عضو فراکسیون ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ابلاغ نشدن قانون اجرای کسر خدمت فرزندان ایثارگران گفت: کسر خدمت فرزندان ایثارگران حق طبیعی آنان است اما ستاد کل نیروهای مسلح به جای آنکه علمدار این مسئله و حامی ایثارگران باشد، مانع اجرا شدن مصوبه برنامه ششم توسعه شده است. 

وی با تاکید بر اینکه مصوبات مجلس باید اجرایی شود، ادامه داد: ستاد کل نیروهای مسلح باید اجرای این قانون را در دستورکار خود قرار دهد.

عضو فراکسیون ایثارگران با بیان اینکه ما از ستاد مشترک می‌خواهیم در تصمیم خود تجدیدنظر کند، تصریح کرد: اگر ستاد مشترک طبق قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران را عملیاتی نکند،  برای حل این مشکل نامه‌ای تقدیم مقام معظم رهبری می‌کنیم.

خجسته با اشاره به اینکه ستاد کل نیروهای مسلح باید پیش از تصویب این قانون نظراتش را مطرح می‌کرد، خاطر نشان کرد: تعلل در اجرای این قانون منجر به مشکلاتی برای فرزندان ایثارگران از جمله تاخیر در اعزام آنان به خدمت و غیبتشان می‌شود.


موضوعات مرتبط: سیاسیاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیایثارگربرنامه ی ششمستاد مشترکنیروهای مسلح

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 15:21 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

معاون نیروی انسانی ارتش: آموزش و عزم راسخ سربازان تضمین کننده امنیت کشور است

در راستای تکریم کارکنان وظیفه و بررسی وضعیت آنان، مراسم خیرمقدم و توجیه کارکنان وظیفه جدیدالورود ستاد ارتش در حسینیه ثارالله این ستاد برگزار شد.

 

 

در راستای تکریم کارکنان وظیفه و بررسی وضعیت آنان، مراسم خیرمقدم و توجیه کارکنان وظیفه جدیدالورود ستاد ارتش در حسینیه ثارالله این ستاد برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، در این مراسم امیر سرتیپ دوم ستاد سیفی، معاون نیروی انسانی ارتش طی سخنانی خدمت سربازی را آموزنده اصول و مهارت های مورد نیاز زندگی دانست و گفت: استقامت، جدیت و توانمندی نیروهای نظامی که بخش قابل توجهیی از آن شما سربازان عزیز هستید، بسیاری از ناامنی های داخلی و خارجی را از کشور دور می سازد.
وی با اشاره به ایثار و فداکاری رزمندگان ارتش اسلام به ویژه سربازان در دوران دفاع مقدس نقش سربازان و کارکنان وظیفه در آن دوران حماسی را حائز اهمیت دانست و گفت: ما امروز آزادی و عزت خود را مدیون از خودگذشتگی ها و جان فشانی های بزرگ مردان عرصه جهاد و شهادت می دانیم.
معاون نیروی انسانی ارتش افزود: هر کشوری که لحظه ای از حراست و حفاظت از مرزهای خود غفلت کند، زیان خواهد دید، لذا می بایست روحیه استقامت، جدیت و مسئولیت پذیری را در تربیت نیروی انسانی به ویژه کارکنان وظیفه بالا ببریم.
سرتیپ دوم سیفی رعایت سلسله مراتب نظامی توسط سربازان را مهم توصیف کرد و افزود: حفظ اطلاعات، حرمت ها و پایبندی به قوانین موجود در نیروهای مسلح از جمله وظایف اصلی سربازان می باشد تا با بهره گیری از آنها و بکارگیری توان خود از نفوذ دشمنان جلوگیری نمایند.
معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت سربازی را مهمترین بخش زندگی جوانان توصیف کرد و افزود: اگر با برنامه و هدف وارد این مرحله از زندگی شوید، موفقیت را در این مرحله و آینده خود تضمین کرده اید.
وی همچنین گفت: در راستای اجرای فرامین امیر سرلشکر موسوی و تدابیر رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، طرح بشارت در ارتش اجرا می شود که در این طرح نیروی وظیفه ای که وارد ارتش می شود به دلیل مواجه شدن با فضای جدید و فرهنگ های متفاوت احساس غریبی و دلتنگی به او دست می دهد؛ ما تلاش داریم همزمان با ورود آنها به ارتش با این محیط آشنایشان کنیم و به عبارت دیگر به آنها بشارت بدهیم که این محیط جدید مملو از فرهنگ های قرآنی و ایمانی است و ضمن آشنایی به آنها خیر مقدم هم گفته شود.
معاون نیروی انسانی آجا از اجرای طرح کارآموزی کارکنان وظیفه در ارتش خبر داد و گفت: یکی از مسائل اصلی مطرح درجامعه ما مشکل بیکاری جوانان است که به منظور مبارزه با این معضل و کمک به جوانان در دوران خدمت مقدس سربازی در ارتش، قرارگاه مهارت آموزی تاسیس شده است تا کارکنان وظیفه در حین خدمت به ویژه وقت های آزاد و فراغت برای آینده زندگی شان مهارت مورد علاقه خود را فرا گیرند و در این زمینه تجربه کسب نمایند تا پس از پایان خدمت بتوانند راحت تر وارد بازار کار شده و زمینه اشتغال آنان فراهم گردد.
 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیامنیتارتشنیروی نظامیحراستحفاظت

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 14:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

دلایل میانجیگری عربستان میان اربیل و بغداد/ علل استقبال ترکیه از استقلال اقلیم/چگونگی رفتار بغداد در مورد کرکوک

عربستان به دنبال نمایان کردن نقش جدید دیپلماسی خود در منطقه است اما نمی توان آن را مفید قلمداد کرد، چراکه نه تنها پرونده اقلیم بلکه هیچ یک از محورهای جاری در غرب آسیا با دیپلماسی سنتی ریاض آشنا نیست.
«محمدصالح صدقیان» رئیس مرکز عربی مطالعات ایران در تشریح دلایل ابراز تمایل ثامر السبهان برای میانجی گری در مساله اقلیم کردستان عراق در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: در مورد این که چرا عربستان وارد پرونده همه پرسی در کردستان شده است موضوعات بسیار گسترده ای وجود دارد اما مهم ترین بخش آن به تغییر دیپلماسی سعود ی ها در دوران «محمد بن سلمان» مربوط می شود. در دهه های اخیر شاهد بودیم که سیاست خارجی عربستان در خاورمیانه منفعل بوده و با نگاهی به تاریخ دیپلماسی این کشور متوجه می شویم که ریاض یک روند سنتی را در سیاست خارجی خود پیش گرفته بود که بسیار محافظه کارانه در نظام بین الملل ارزیابی شده است. به عنوان مثال در آن زمان لبنان و فلسطین محور دیپلماسی سنتی عربستان بودو در حالت فعلی عراق و سوریه جای دو کشور مذکور را گرفته اند.
وی ادامه داد: از این منظر سفر سامر السبهان، سفیر سابق عربستان در عراق به اقلیم کردستان که به دلیل دخالت های پی در پی مجبور به بازگشت به کشورش شد، نشان می دهد که عربستان وارد سیاست های جدید خود در بحران خاورمیانه شده است. به عبارتی دیگر سفرهایی که وی به بیروت، عراق و نهایتاً اقلیم کردستان صورت داده در چارچوب نشان دادن عربستان به عنوان میانجی منطقه ای صورت گرفته که کشورهای غرب آسیا هیچ آشنایی با این مدل از سیاست های عربستان ندارند؛ چراکه در دهه های اخیر به هیچ وجه شاهد کنشگری مثبت سعود ی ها در عرصه منطقه ای ...


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاربیل عراقعربستانمیانجیگریهمه پرسیاقلیم کردستانغرب اسیا

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 14:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

روسیه و چین به ۱۲۸ کشوری که اعلامیه حمایت از خواست رئیس جمهوری آمریکا، برای انجام اصلاحات در سازمان ملل را امضا کرده اند، نمی پیوندند.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: به گزارش سایت سازمان ملل، روسیه و چین به ۱۲۸ کشوری که اعلامیه حمایت از خواست رئیس جمهوری آمریکا، برای انجام اصلاحات در سازمان ملل را امضا کرده اند، نمی پیوندند. اعلامیه ارائه شده می گوید سازمان ملل باید به نیرویی موثرتر در مواجهه با بحران های جهانی بدل شود.
مقامات روسی می گویند از اصلاحات سازمان ملل برای کاستن از کاغذبازی ها و بوروکراسی رایج در آن پشتیبانی می کنند، اما هر تغییری در ساختار این نهاد باید از طریق گفتگوی اعضای آن به دست آید، و نه از طریق اعلامیه ای که ایالات متحده به تنهایی ارائه می کند.
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل، به خبرگزاری دولتی «تاس» گفته است «ما همگی خواستار افزایش نقش سازمان ملل در مسائل بین المللی هستیم» اما این نهاد به اصلاحات گسترده نیاز ندارد.
معاون وزیر خارجه روسیه نیز به همین خبرگزاری گفته است از منظر مسکو، اصلاحات، باید «فراگیر» باشد، اما رایزنی است که دستیابی به توافق در مورد آن را ممکن می سازد.
چین نیز اعلامیه ارائه شده را امضا نکرده است.
رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه از بروکراسی و سوءمدیریت در سازمان ملل متحد انتقاد کرده و خواستار انجام «اصلاحات جسورانه واقعی» در این سازمان شد.
ترامپ گفته است: «سازمان ملل در سال های اخیر به خاطر بروکراسی و سوء مدیریت نتوانسته است تمام ظرفیت خود را فعال کند، حال آنکه بودجه این سازمان از سال ۲۰۰۰ حدود ۱۴۰ درصد و کارمندان آن بیش از دو برابر شده است».
۱۲۸ کشور پیش نویس اعلامیه سیاسی ۱۰ ماده ای را که ایالات متحده تهیه کرده، امضا کرده اند. در این اعلامیه از تلاش های آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، برای «آغاز ...


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیترامپروسیهچینسازمان ملل

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 14:39 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

بالاترین منصب در حکومت اسلامی پس از ولایت فقیه، قضاوت است

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: منزلت قاضی در جامعه باید به گونه ای باشد که حاکم او را نزدیکترین فرد به خود بداند، البته این به آن معنی نیست که قاضی با سوء استفاده از قدرت خودش، از قانون تخلف کند.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام هادی صادقی در همایش تجلیل از بازنشستگان دادگستری استان قم با اشاره به جایگاه قاضی های بازنشسته در جامعه اظهار کرد: آن ها یک عمر صادقانه با انصاف و رعایت قانون حکم دادند و قاضی های بازنشسته سرمایه های گرانقدری از علم هستند که نسبت به ریزه کاری های مساله قضاوت آگاهی دارند.
وی ادامه داد: هر چقدر که بتوانیم برای ارتقاء جایگاه قاضی های بازنشسته تلاش کنیم، باز هم کم است، بالاترین منصب در حکومت اسلامی پس از ولایت فقیه، منصب قضاوت است و هیچ منصب دیگری با این منصب توان رقابت ندارد و منصب قضاوت می تواند حاکم را به پشت میز محاکمه بکشاند.
معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: منزلت قاضی در جامعه باید به گونه ای باشد که حاکم او را نزدیکترین فرد به خود بداند، البته این به آن معنی نیست که قاضی با سوء استفاده از قدرت خودش، از قانون تخلف کند.
صادقی با اشاره به ضرورت ارتقاء منزلت قضات در جامعه اظهار کرد: یکی از ماموریت های معاونت فرهنگی دستگاه قضایی این است که برای ارتقاء منزلت قوه قضائیه و قضات کار کند.
وی ادامه داد: قاضی باید با قاطعیت حکم بدهد، اما باید این قاطعیت همراه با تکریم افراد باشد، هم اکنون خاطرات قضات توسط معاونت فرهنگی دستگاه قضایی در حال گردآوری است.
معاون فرهنگی قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: اگر قاضی برای رفتار و گفتار خودش حرمت قائل باشد، می تواند مورد احترام قرار گیرد و این مساله نیاز به کار رسانه ای ...


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیقضاوترهبریولایت فقیهمقام سیاسی

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 14:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

خواهد خودش را مطرح کند.

 

بهروز سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در رابطه با شکست پرسپولیس برابر پیکان در هفته ششم لیگ برتر اظهار داشت: تیم‌های بزرگ دنیا هم در طول فصل شکست را تجربه می‌کنند، پرسپولیس مقابل پیکان عملکرد خوبی داشت و پیکان فوتبال خوبی بازی کرد وگرنه پرسپولیس بد نبود.
 
وی افزود: در هر زمان همه تیم‌هایی که می‌آیند و جلوی استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند انگیزه‌های زیادی دارند و این مسابقه برایشان با سایر بازی‌ها متفاوت است. با این حال پرسپولیس مقابل پیکان توپ‌هایش به گل تبدیل نشد و روی یک ضربه ایستگاهی گل خورد وگرنه عملکرد خوبی داشت.
 
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با انتقاد از گزارشگر دیدار این تیم برابر پیکان تصریح کرد: در جامعه ورزش همه زحمت می‌کشند و همه تیم‌ها دوست دارند که در فوتبال پیشرفت کنند واقعاً قشنگ نیست که میکروفن دست هرکس باشد و آنها نباید دست هرکسی میکروفن بدهند واقعاً برای این کار و چنین گزارشی متأسفم.
 
سلطانی اضافه کرد: پرسپولیس امسال با برانکو شرایط خوبی دارد و پس از قهرمانی در لیگ ایران مدعی اصلی قهرمانی در آسیا است در چنین شرایطی جای انتقاد باقی نمی‌ماند، اما علیفر گزارشگر بازی می‌آید و صحبت‌هایی مطرح می‌کند. ایشان با مطرح کردن چنین انتقاداتی و نظر دادن در مورد برانکو و سبک بازی پرسپولیس می‌خواهد خودش را مطرح کند وگرنه شما از ۲۰۰ کارشناس و اصحاب رسانه و اهل فن در مورد پرسپولیس سؤال کنی هیچ یک چنین انتقاداتی را مطرح نمی‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه علیفر اعلام کرده استقلالی است و می‌خواهد روی نیمکت این تیم بنشیند خاطرنشان کرد: استقلال از تیم‌های خوب ایران است و همراه پرسپولیس در سطح جامعه تأثیرگذار است. من برای علیرضا منصوریان هم آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم استقلال هم هرچه زودتر از این شرایط بحرانی خارج شود اما واقعاً برخی‌ها با طرح چنین مسائلی می‌خواهند خودشان را مطرح کنند و باید جلوی حضور این افراد گرفته شود.
 
سلطانی در پایان با اشاره به عملکرد بیرانوند در پرسپولیس تصریح کرد: این دروازه‌بان واقعاً عملکرد خوبی داشته و رفته‌رفته بهتر هم خواهد شد. او دروازه‌بان خوب و با استعدادی است و در بازی با پیکان هم بازیکن پیکان واقعاً بی‌نقص ضربه ایستگاهی را وارد دروازه کرد.

موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپرسپولیسبهروز سلطانیعلیفرقهرمانی

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 14:34 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

تیم فوتبال استقلال تهران در مصاف با پارس

تعدادی از هواداران عصبانی استقلال جلوی درب باشگاه تجمع کرده اند و نسبت به تصمیم سرمربی این تیم معترض هستند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تعدادی از هواداران عصبانی استقلال جلوی درب باشگاه تجمع کرده اند و نسبت به تصمیم سرمربی این تیم معترض هستند.
تنها چند دقیقه بعد از اخراج مهدی رحمتی و مجتبی جباری حدود ٢٠ هوادار جلوی درب باشگاه استقلال حاضر شدند و نسبت به اخراج مهدی رحمتی و مجتبی جباری اعتراض کردند.

 

نکته جالب این که آنها با حضور جلوی درب باشگاه استقلال اعتقاد داشتند مشکل تیم خود منصوریان است و او هست که باید از این تیم برود نه جباری و رحمتی.


موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاستقلالرحمتیمنصوریانطرفداران استقلالورزشفوتبال

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 14:31 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

رونمایی از «موتور ملی دیزل سنگین»
فاز نخست پروژه «موتور دوگانه سوز ملی دیزل سنگین D۸۷» صبح امروز با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه و رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع رونمایی شد.

به گزارش مشرق، صبح امروز با حضور سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از فاز نخست پروژه «موتور دوگانه سوز ملی دیزل سنگین D۸۷» در صنایع ریخته گری ایران در شهر ساوه رونمایی شد.
این موتور یکی از پرقدرت ترین موتورهای دیزل بوده که از آن به عنوان قوای محرکه کشتی و لوکوموتیو (دریایی و ریلی) استفاده می شود. همچنین این موتور در حوزه حفاری و سرچاهی (صنعتی) و نیروگاهی مرتبط با برق اضطراری کاربرد دارد.
قدرت این موتور معادل ۱۰۰۰Khw بوده و مراحل طراحی و تولید آن به دست متخصصان توانمند داخلی و در شرایط تحریم در حال انجام است و قرار است تا آذرماه کار ساخت این موتور به طور کامل به پایان برسد.


موضوعات مرتبط: علمیسیاسیارتش.گنجی در دل ملت
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیصنایع دریاییوزارت دفاعنیروی دریایی سپاهموتور دوگانه سوز سردار علی فدوی

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 14:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

ست اول ایران-فرانسه؛ ۷۴امتیاز رد و بدل شد!

آی اسپورت – در دومین دیدار روز آخر جام قهرمانان بزرگ جهان تیم ملی والیبال ایران برابر فرانسه به میدان رفته که در پایان ست نخست نتیجه عجیب رقم خورد و پس از جابه جایی ۷۴ امتیاز بین دو تیم، والیبالیست های ایران موفق شدند ۳۸ بر ۳۶ نتیجه را از آن خود کنند. در پایان این ست طولانی و زیبا امیر غفور موفق شد ۱۲ امتیاز برای شاگردان کولاکوویچ کسب کند و سهم زیادی در پیروزی ایران داشت. این بازی در ست دوم در جریان است.
تیم ملی ایران به دلیل پیروزی صبح امروز تیم ملی ایتالیا برابر آمریکا موفق شد بدون احتساب نتیجه دیدار برابر فرانسه به اولین مدال تاریخ خود دست یابد و بر سکوی سومی جام قهرمانان بزرگ جهان بایستد.


موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیوالیبالقهرمانیپیروزیفرانسه

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 14:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش اتاق ۲۴ به نقل از مهر مسعود بارزانی گفت: تنها در شرایطی همه‌پرسی جدایی کردستان لغو می‌شود که بغداد با مذاکره برای جدایی کردستان از عراق در چارچوب زمانی مشخص موافقت کند.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان با صدور بیانیه ای بعد از دیدار با «مایکل فالون» وزیر دفاع بریتانیا در اربیل گفت: هیچ راهی به جز اجرای همه پرسی باقی نمانده است.

وی تأکید کرد که دعوت برای تعویق همه پرسی با هدف مذاکره با بغداد بدون دانستن محتوای مذاکره و تضمین های بین المللی که قرار است ارائه شود، باعث تعویق همه پرسی کردستان نمی شود.

بارزانی گفته تنها با یک شرط حاضر است تا همه پرسی کردستان را لغو کند آن هم این است که دولت مرکزی عراق با مذاکره برای استقلال کردستان در محدوده زمانی مشخص و با تضمین های بین المللی در خصوص آن موافقت کند، در آن شرایط رهبران سیاسی کُرد گرد هم خواهند آمد و تصمیم نهایی خود را در این زمینه خواهند گرفت.

وی تأکید کرد پیشنهادهایی که تا کنون مطرح شده تضمین هایی در خصوص مذاکره با بغداد با موضوع جدایی کردستان ارائه نکرده اند.

در حالی که روز دوشنبه (دیروز) دادگاه عالی فدرال عراق طی حکمی لازم الاجرا دستور به توقف همه پرسی جدایی کردستان از عراق داده است، بارزانی می گوید همه راه های موجود با «عراق» را امتحان کرده ایم و با شکست مواجه شده ایم، هیچ راهی به جز جدایی نداریم و می خواهیم همسایگان خوبی باشیم و بهترین روابط را با عراق داشته باشیم!


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبازرانیعراقکردستان عراقاقلیم کردستانهمه پرسیجدایی

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 14:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

تحویل خودرو دنا پلاس به خانواده شهدای پلاسکو
خانواده شهدای پلاسکو طی مراسمی خودرو دنا پلاس خود را تحویل گرفتند.

به گزارش ایکو پرس گروه صنعتی ایران خودرو در راستای مسئولیت های اجتماعی و به نشانه قدردانی از ایثارگری شهدای پلاسکو،۱۶ دستگاه دنا پلاس را به خانواده های آنان اهدا کرد.
 هزینه خرید این خودروها توسط کارگران و صاحبان کارگاه ها و کارخانه های قطعه سازی بخش خصوصی تامین شده و این خودرو ها و اسناد مالکیت آنها به خانواده آتش نشانان اهدا شد.
این اقدام به پاسداشت رشادت فراموش نشدنی این عزیران از سوی گروه صنعتی ایران خودرو انجام شد. پس از پایان مراسم، خانواد های شهدای آتش نشان سوار بر خودروی دنا پلاس خود از ایران خودرو خارج شدند.
 گفتنی است حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو دی ماه سال گذشته رخ داد و در آن ۱۶ آتش نشان به شهادت رسیدند.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاتش نشانپلاسکوشهدای پلاسکوهدیهایران خودرودنا پلاس

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 14:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت که این سازمان سالانه ۱۲ میلیارد دلار مستمری به مستمری بگیران و ۴ تا ۵ میلیارد دلار هزینه درمان پرداخت می کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سیدتقی نوربخش در نشست تخصصی کارآفرینان و صاحبان صنایع آلمان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هلدینگ ها و شرکت های تابعه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، گفت: این سازمان از سال ۱۹۳۰ میلادی و از حدود ۶۰ سال پیش در ۳ حوزه خدمات بیمه ای، درمانی و سرمایه گذاری فعالیت می کند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان یک نهاد عمومی غیردولتی است، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش این سازمان قرار دارند.
وی گفت: تامین اجتماعی سالانه ۱۲ میلیارد دلار مستمری به مستمری بگیران پرداخت می کند؛ ضمن اینکه سالانه بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار هم برای فعالیت های درمانی توسط این سازمان هزینه می شود.
نوربخش با بیان اینکه در حال حاضر ۹ هلدینگ زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و همچنین ۳ هلدینگ مستقل از شستا تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی فعالیت می کنند، ادامه داد: در مجموع سازمان تامین اجتماعی از طریق ۱۲ هلدینگ فعالیت های اقتصادی انجام می دهد.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاقتصاددرمانتامین اچتماعیمستمریمستمری بگیران

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 14:3 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

سردار معصوم بیگی: بسته مشکوک پیدا شده در نجف آباد بمب صوتی نبود
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بسته کشف شده در نجف آباد مورد انتحاری، انفجاری و تروریستی نداشته و حتی این بسته بمب صوتی هم نبوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار مهدی معصوم بیگی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به منظور ایجاد پویایی در نیروی انتظامی و ارتقای امنیت در استان قرارگاه اقدام و عمل نیروی انتظامی تشکیل شده است، اظهار داشت: از طریق این قرارگاه قرار است مطابق با ظرفیت های موجود و با هماهنگی دستگاه قضایی امنیت بیشتری را در استان اصفهان برقرار کنیم.
وی افزایش امنیت و احساس امنیت، کشف اموال مسروقه، برخورد با اراذل و اوباش و برخورد جدی با کانون های جرم را از اهداف رزمایش قرارگاه اقدام و عمل نیروی انتظامی عنوان کرد و ابراز داشت: این رزمایش استانی است و از امروز تا جمعه هفته جاری ادامه خواهد داشت.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در برخی موارد فعالیت های رزمایش ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: تا پنج روز آینده گزارش نتایج اجرای طرح را ارائه خواهیم کرد.
وی در خصوص بسته مشکوک در خیابان شیخ بهایی نجف آباد افزود: یکی از شهروندان این موضوع را به فوریت های پلیس شهرستان گزارش کرده بود که به دنبال این گزارش، نیروهای تخصصی پلیس، نیروهای لشکر ۸ زرهی نجف اشرف و گروه چک و خنثی به محل اعلام شده، اعزام شدند.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در ابتدا منطقه قرق شد، ابراز داشت: پس از بررسی مشخص شد این بسته هیچ مورد انتحاری، انفجاری و تروریستی نداشته و هر گونه گزارشی در این خصوص را تکذیب می کنم.
وی تصریح کرد: حتی این بسته بمب صوتی هم نبوده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان این موضوع را صرفا اطلاع رسانی مسئولانه شهروندان عنوان کرد و گفت: این یک رویه است که بسته مشکوک را فارغ از اینکه بدانیم این بسته چیست آن را از بین ببریم.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینجف ابادبمبسردار معصوم بیگیشهید حججی

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 13:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

درآمد صادرات پتروشیمی ایران حدود 900 میلیون دلار افزایش یافت
تهران- ایرنا- تثبیت و تقویت قیمت جهانی نفت در محدوده بشکه ای 50 دلار و بهره برداری از طرح های جدید منجر به افزایش حدود 900 میلیون دلاری درآمد صادرات محصولات پتروشیمی ایران در پنج ماهه نخست امسال شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، همزمان با تقویت قیمت جهانی نفت خام از ابتدای سال 2017 میلادی و به ویژه پس از توافق کشورهای عضو و غیر عضو اوپک بر سر کاهش و مدیریت تولید نفت، درآمد صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری ایران از ابتدای سال 1396 تا پایان مرداد ماه با افزایش حدود 900 میلیون دلاری نسبت به مدت مشابه پارسال همراه شده است.
بر این اساس در کنار تثبیت قیمت نفت ایران در محدوده بشکه ای 50 دلار که تاثیر مستقیم بر تقویت و افزایش درآمد صادرات محصولات پتروشیمی کشور داشته، ساخت و راه اندازی طرح های جدید پتروشیمی هم یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در افزایش درآمد صادرات پتروشیمی بوده است. در طول پنج ماه نخست امسال حدود 9 میلیون و 198 هزار تن محصول پتروشیمی از ایران به بازارهای جهانی صادر شده که حجم صادرات پتروشیمی کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 470 هزار تن افزایش یافته است.
علاوه بر این در این مدت، حدود چهار میلیارد و 593 میلیون دلار ارزش صادرات پتروشیمی ایران بوده که در مقایسه با پنج ماهه سال گذشته افزایش حدود 900 میلیون دلاری داشته است.
رشد شاخص های پتروشیمی در طول پنج ماه نخست امسال فقط در حوزه صادرات نبود و در بخش فروش داخلی محصولات پتروشیمی به منظور تامین نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی هم در این مدت بالغ بر هفت میلیون و 275 هزار تن محصول پتروشیمی عرضه شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش حدود 785 هزار تنی داشته است.
ارزش محصولات پتروشیمی و پلیمری عرضه شده در بازار داخلی هم در طول پنج ماهه نخست امسال بیش از 14 هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود سه ...


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیصادراتپتروشیمیقیمتنفتصنایع تکمیلی

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 13:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سلام عزیزان مهربونم.مهرتون پیشاپیش مبارک...

من که خیلی ذوق دارم خیلی....پارسای عزیزم امسال رهسپار کلاس اوله...وای چه شوقی...چه شوری ...خیلی به آدم میچسبه بزرگ شدن کوچولوتو ببینی...نمیدونم دقیقا شوشو چه حسی داره ولی من با آغوشی باز به استقبال پائیز میرم...برای خودم دعا میکنم زنده باشم و شاهده همه ی روزای خوبی باشم که پسرم لبخند میزنه و تو دلش غنج میره...

پائیزتون مباررررررک


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیدست نوشته های بانوی پرتقالی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپارساپائیزمهرمهرماهکلاس اولی

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 13:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن