رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار هفتگی با خانواده‌های معظم شهیدان با اشاره به حوادث اخیر و تلاش دشمنان برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی، فرمودند: وجود روح شجاعت، فداکاری و ایمان در ملت مانع دشمن و اعمال دشمنیِ اوست، است.
 

آلبوم تصاویر


موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدیداررهبرانقلابشهید

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 20:53 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
در چهارمین سال برگزاری محفل «شب شاعر» چهلمین مراسم از این سلسله نشست در پاسداشت زنده‌یاد ابوالفضل سپهر عصر یکشنبه بیست و چهارم دی با حضور دوستان و آشنایان مرحوم سپهر و همچنین چهره‌های فرهنگ و ادبیات کشور برگزار شد.
 

موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی ابوالفضل سپهرشاعرنکوداشت

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 20:51 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
ساعت 8 و 9 دقیقه صبح امروز، پاساژ فردوسی واقع در کوچه برلن دچار آتش سوزی شد . این پاساژ دارای بیش از 250 باب مغازه بود و آتش نشان ها ضمن خارج کردن کارگران اقدام به اطفا حریق کردند.
 

موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپاساژ فردوسیاتش سوزیبازارعکس

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 20:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 كتابِ «چکیده ای از اندیشه های بنیادین اسلامی» کتابی موجز و گويا از اندیشه های بنیادین اسلامی است . این کتاب می تواند برای علاقه مندان به مطالعه ی مباحث بنیادین اسلامی خصوصا کسانی که فرصت مطالعه کتاب های تخصصی و تفصیلی را ندارند مفید باشد.
معرفی کتاب؛

چکیده ای گویا از«اندیشه های بنیادین اسلامی» از زبان مطهریِ زمان + مطالعه آنلاین

كتابِ «چکیده ای از اندیشه های بنیادین اسلامی» کتابی موجز و گويا از اندیشه های بنیادین اسلامی است . این کتاب می تواند برای علاقه مندان به مطالعه ی مباحث بنیادین اسلامی خصوصا کسانی که فرصت مطالعه کتاب های تخصصی و تفصیلی را ندارند مفید باشد.

گروه معارف - رجانیوز: مطالعه و تحصیل علم، از جمله مسائلی است که در سخنان پیشوایان دین واجب و ضروری شمرده شده است. خصوصا بینش و بصیرت مبتنی بر علوم غنی دینی در عصر امروز که عصر جنگ تمدن ها است ضروری تر شمرده می شود. تحصیل علوم دینی و علوم دیگری که مبتنی بر علوم دینی بنا شده باشد برای سعادت فردی و اجتماعی هر فرد، امر بسیار مهمی تلقی می شود.اما پایین بودن سرانه مطالعه در کشور ایجاد نگرانی می کند چرا که حذف کتاب و مطالعه  از فعالیت های روزمره ، خصوصا حذف مطالعه مبانی اعتقادی که بنا است تمامی امور بر آن مبنا ساخته، سنجیده و مورد توجه قرار بگیرد؛ تکمیل پروژه تهاجم فرهنگی است. 

 

در این راستا به معرفی یک کتاب بسیار مفید با نام «چکیده ای از اندیشه های بنیادین اسلامی» از علامه مصباح یزدی می پردازیم: 

 

این كتاب برگرفته از مجموعه سخنرانى هاى آیت الله مصباح یزدی در كشور لبنان است كه به زبان عربى ايراد شده و به قلم آقاى حسين على عربى به فارسى ترجمه و به دست آقاى محمدمهدى نادرى قمى به صورت كتاب تدوين يافته است. انتشارات مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى(ره) اين كتاب را در بهار 1380 با شمارگان 3000 نسخه به طبع رسانده است.

 

اين سخنرانى ها در مهرماه 1378 در لبنان و در جمع گروهى از فرهيختگان ايراد گرديده و حاوى گزيده اى از مباحث هستى شناسى، معرفت شناسى، انسان شناسى، فلسفه حقوق، فلسفه اخلاق و فلسفه سياست است، كه بنيادهاى معارف اسلامى را تشكيل مى دهند. تفصيل اين مباحث شش گانه در مجموعه اى با نام سلسله دروس انديشه هاى بنيادين اسلامى، به سعى شاگردان استاد در مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى(رحمه الله) نگاشته است، و انتشارات مؤسسه چاپ و نشر آن را بر عهده گرفته است.

 

البته چند سخنرانى متفرقه نيز در مجامع عمومى لبنان ايراد شده كه به ضميمه سخنرانى هاى فوق در كتاب آمده است. با اين ترتيب سخنرانى هاى مندرج در كتاب به صورت پانزده گفتار تدوين شده كه يازده گفتار آن، سخنرانى هاى استاد در مورد انديشه هاى بنيادين اسلام است و چهار گفتار برگرفته از سخنرانى هاى ايشان در مجامع عمومى مردم مى باشد. عناوين اين گفتارها از قرار ذيل است:

 

گفتار نخست: نقش اساسى برخى معارف در تكامل انسان;

 

گفتار دوم: مرورى بر برخى مبانى معرفت شناسى;

 

در بخشی از این گفتار به مسئله مهم عقل و معرفت یقینی، وحی و الهام، تطابق و تعارض حکم عقل و شرع پرداخته شده است. 

 

گفتار سوم: معرفت دينى و پلوراليسم;

 

قبض و بسط معرفت دینی، قرائت های مختلف از دین و نقد آن، دیدگاه های پوزیتیویستی تنها بخشی از مسائل مهم مطرح شده در این بخش است. 

 

گفتار چهارم: اعتبارى يا حقيقى بودن ارزش هاى اخلاقى;

 

گفتار پنجم: عقل و دين;

 

در این بخش تعریف دین و رابطه بین عقل و دین هم بررسی شده است. 

 

گفتار ششم: كمال نهايى انسان و موانع آن;

 

گفتار هفتم: افراط و تفريط ها در تعيين مسير كمال انسان;

 

گفتار هشتم: تأملى در ارزش اخلاقى و ارزش حقوقى;

 

گفتارنهم: مقايسه اى ميان برخى مبانى فكرى اسلام و غرب;

 

تقسیم فرهنگ به الهی و الحادی و بررسی تفاوت دو دیدگاه در نگاه به انسان، ارزش ها، هستی و ... در این بخش مورد مداقه قرار گرفته است. 

 

گفتار دهم: نظام سياسى و حكومت از منظر اسلام و غرب;

 

بررسی دیدگاه های سیاسی اسلام و غرب و تبیین نظریه ولایت فقیه بخشی از مباحث این بخش است. 

 

گفتار يازدهم: چكيده ده گفتار پيشين.

 

عناوين گفتارهاى ضميمه از اين قرار است:

 

گفتار دوازدهم: نعمت انقلاب اسلامى و وظيفه شكرگزارى;

گفتار سيزدهم: دو پرسش در باب سكولاريسم و ثبات و تغيّر در دين;

گفتار چهاردهم: چند تفاوت اساسى فرهنگ اسلام و غرب;

گفتار پانزدهم: جهاد فرهنگى.

 

مطالعه اين كتاب موجز و گويا به كسانى كه علاقه مند آشنايى با انديشه هاى بنيادين اسلامى هستند، ولى فرصت كافى براى مطالعه كتاب هاى تخصصى و مفصل در اين زمينه را ندارند، توصيه مى شود.

 

- مطالعه آنلاین کتابِ «چکیده ای از اندیشه های بنیادین اسلامی» با کلیک بر قسمت آبی رنگ.


موضوعات مرتبط: علمیاجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاندیشه های بنیادین اسلامیمطهریکتابمطالعهآنلاین

تاريخ : دو شنبه 19 دی 1396 | 20:44 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
هر چند بیانیه کاخ سفید به لگدزدن به برجام با سواستفاده از ضعف های حقوقی آن عادت دارد اما صحبتی از ناموفق بودن این توافقنامه در مقابله با برنامه صلح آمیز هسته ای ایران نمیکنه بلکه درصدد است تا از برجام پلی برای دست یافتن به سایر امتیازات در حوزه های سیاسی و نظامی و منظقه ای دست یابد.
گروه بین الملل- رجانیوز: برجام آنقدر برای آمریکایی ها شیرین به نظر رسیده که ترامپ را به ذوق آورده تا زیاده خواهی از ایران را ادامه دهد. او نه تنها دیروز  14 شخصیت حقیقی و حقوقی ایران را به لیست تحریم ها اضافه کرد که در شروط چهارگانه خود از افزایش محدودیت های برجام و همیشگی و مادام العمر شدن آن خبر داد.
 
به گزارش رجانیوز؛ دیگر صحبت از کاهش ذخایر اورانیوم ایران، برچیده شدن تاسیسات هسته و سانتریفیوژها و یا خطرناک بودن راکتور اراک نیست، چرا که آنها قبلا در توافق موسوم به برجام از بین رفته اند. همانگونه که پیش بینی شده بود آمریکایی ها بعد از پیروزی های بدست آمده خود در سند برجام، پیروزمندانه به فتح سنگر بعدی در زمینه حقوق بشر و سلاح های موشکی ایران فکر می کنند.
 
رئیس جمهور آمریکا در بیانیه دیروز خود «دیوانه بازی نمایشی» اش را ادامه داد تا خود و دولتش را به عنوان افرادی پیش بینی ناپذیر و خطرناک معرفی کند. او که قبلا به هم پیمانان و دوستان خود توصیه کرده بود او را دیوانه معرفی کنند وتا بتوانند از کشورهای دیگر امتیاز بگیرند در این بیانیه می گوید: «علی‌رغم تمایل قوی‌ که به خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای ایران دارد هنوز این کار را انجام نداده‌است.»
 
 ترامپ میگوید ادامه برجام در دو صورت امکان پذیر است: «من دو مسیر را برای ادامه ترسیم کرده‌ام: یا نقائص فاجعه‌بار برجام را اصلاح کنید یا آمریکا از آن خارج می‌شود.»
 
ترامپ که هم برجام و محدودیت های آن را می خواهد و هم درصدد افزایش محدودیت ها و فشارها علیه کشورمان است، در شروط خود از ایران اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی، مادام العمر شدن محدودیت های برجام و حتی مذاکرات موشکی ایران را خواسته است. هر چند بیانیه کاخ سفید به لگدزدن به برجام با سواستفاده از ضعف های حقوقی آن عادت دارد اما صحبتی از ناموفق بودن این توافقنامه در مقابله با برنامه صلح آمیز هسته ای ایران نمیکنه بلکه درصدد است تا از برجام پلی برای دست یافتن به سایر امتیازات در حوزه های سیاسی و نظامی و منظقه ای دست یابد.
 
قبلا اندیشکده های آمریکایی به این راهبرد آمریکا اشاره کرده بودند.
 
سه روز قبل از اعلام این بیانیه کاخ سفید دنیس راس کارشناس اندیشکده واشنگتون «ریچارد گلدبرگ» کارشناس اندیشکده ضدایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی» یادداشت مشترکی را نوشته و توصیه هایی را در همین خصوص به ترامپ کردند. 
 
 
آنها با اشاره به اقدامات ریگان علیه شوروی و تواقق های مداوم محدودیت تسلیحاتی برای این کشور گفتند: «پرزیدنت ترامپ می تواند ایران را تحریم کند در حالی که برجام هم پا برجا باشد. تاریخ(اقدامات ریگان در قبال شوروی) نشان داده که این کار شدنی است»
 
در راستای همین راهبرد، آنها «یک مسیر میانه» بین لغو و حفظ برجام را پیشنهاد دادند که ترامپ می تواند برخی از نهادها و افرادی را که بر اساس برجام از فهرست تحریم خارج شده‌اند، به بهانه‌های دیگر (اعمال تحریم‌های مرتبط با نقض حقوق بشر، تروریسم و برنامه موشکی) تحریم کند.
 
وال استریت ژورنال هم قبلا در مطلبی خواستار برخورد با ایران همچون برخورد با شوروی شده بود.
 
 
این روزنامه آمریکایی راه رسیدن به هدف اصلی یعنی نابودی نظام ایران را سیاست های ریگان در قبال شوروی معرفی کرده و می گوید باید مانند ریگان جنگ اقتصادی، حمایت از نیروهای نیابتی و مخالفان آن و اقامات تهاجمی علیه مشروعیت ایدئولوژیک را در دستور کار قرار داد.
 
 وال استریت ژورنال  می نویسد: دولت ترامپ باید به ایران بفهماند که میان توافقی جدید و کمپین فشار بی امان آمریکایی، یک گزینه را انتخاب کند. 
 
دولت ترامپ که برجام هسته ای و محدودیت های فراوان برای صنعت هسته ایران را قدم اول برای تسلیم شدن در قبال زورگویی های خود در دیگر مولفه های قدرت همچون موشکی در نظر گرفته است، سعی دارد با فشار بیشتر و تهدیدات خود امتیازات بیشتری را از ایران بگیرد و از طریق تحریم ها و برجام های دیگر ایران را به بازیگری تهی از قدرت اقتصادی و نظامی در منطقه و جهان تبدیل کند.

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکاخ سفیدبرجامسندوال استریت ژورنال

تاريخ : دو شنبه 23 دی 1396 | 20:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

با کمی بررسی به این خواهیم رسید که ناقدان اهل بیت(ع) یا جاهل به مقام اهل بیت(ع) و عصمت آنها بوده اند یا اهل غرض ورزی و تخریب و دشمنی بوده­‌اند. که البته معصومین(ع) با رحمت خود بیشتر طریق اقناع، پاسخگویی و هدایت فرد را اتخاذ می کردند و البته گاهاً هم درصورتی که نقد فرد مغرضانه و مخربانه بوده است، آنان را با پاسخ قاطع روبرو کرده‌اند.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: جوازنقد معصومنقد معصومروحانی

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 20:39 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به غرق شدن کشتی نفت کش سانچی در آب های چین از مسئولان ذی ربط در رسیدگی فوری به آتش سوزی و نجات ملوانان انتقاد کرد و گفت: از دستگاه دپیلماسی تحرک ویژه ای ندیدم. بهتر بود بالاخره وزیر امور خارجه تحرکات بیشتری انجام می داد. باید دستگاه دیپلماسی تحرکی بیشتری انجام می داد اما  ارزیابی ما خیلی  مثبت نبود.
 
 
به گزارش فارس سید حسین نقوی حسینی افزود: در کلان قضیه انتظار اولیه این بود که چون کشتی نفتکش مربوط به حوزه کشتیرانی و بنادر ایران بود، حوزه کشتیرانی و بنادر نیز زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است بهتر بود وزیر راه و شهرسازی به محل اعزام می شد و از نزدیک وضعیت را بررسی می کرد که مسئول مستقیم این حادثه به عنوان نماینده رییس جمهوری به محل اعزام نشد.
 
نقوی حسینی با بیان اینکه همچنین چون نفتکش در حوزه وزارت نفت قرار دارد انتظار می رفت که وزیر نفت هم به محل می رفت در حالی که هیچ کدام از این دو وزیر را ندیدم تحرکی یا حضوری یا فعالیتی در این زمینه انجام دهند. باید حداقل یکی از این دو تا نماینده رییس جمهوری باید به محل حادثه می رفتند.
 
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: تصادف در نوع خودش از موارد نادر در آب ها و دریاهاست. از لحظه تصادف صورت گرفته تلاش های بسیاری زیادی انجام شد که بالاخره به شکلی به خدمه ملوانان ها و کارشناسان و متخصصین که در این کشتی هستند دسترسی پیدا بشود.
 
نقوی حسینی خاطر نشان کرد: چون آنها برای ما ملت ما  مهم بودند، اگرچه خیلی از کارشناسان همان موقع  می گفتند این نوع برخورد امکان ندارد کسی زنده باشد امکان ندارد کسی در قید حیات باشد ولی برای ما این نظرات مهم نبود برای ما دسترسی به آنها مهم بود.
 
وی تاکید کرد:  تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفت از کشورهای مختلف به همکاری دعوت شد. چین و ژاپن و خود کشور ما تلاش های زیادی کردند نوع تصادف نوع کشتی نوع سوختی که در کشتی بود اجازه نداد تلاش ها به ثمر برسد و باعث تاسف شد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از این که رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی ماموریت داد، بلافاصه نایب رییس کمیسیون به منطقه اعزام تا موضوع را بررسی کند و ابعاد مختلف آن را در بیاورد تا ببینیم که اصلا تصادف چه بوده، با چه کشتی تصادف شده، آن کشتی چه شده، برای آن چه اتفاقی افتاده است؟
 
نقوی حسینی گفت: چون خبرهایی از آن کشتی نداریم و نیز تلاش هایی که در این زمینه گرفته چگونه بوده چه کسانی تلاش کردند کدام کشورها تلاش کردند، آیا کم کاری بوده است، توجهی بوده یا نه همکاری ها قوی بوده این ها را ارزیابی کنیم، در نهایت وضعیت جان باختگان مشخص بشود، تکلیف اجساد آنها روشن و شناسایی بشود و این اقدامات صورت بگیرد ان شاءالله نماینده کمیسیون از این سفر برگردد گزارشی که تهیه کرده به جزییاتش صحبت می کنیم.
 
نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن طعمه حریق شد. 
 
کشتی فله‌بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان جه جیانگ چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان گوانگ دونگ در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش سانچی با مالکیت شرکت برایت از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد. 
 
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد که 32 سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و دو تن بنگلادشی همگی جان خود را از دست دادند و کشتی نفت کش سانچی روز گذشته در حال سوختن غرق شد.

موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسانچیدیپلماسینقوی

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 20:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

برنامه روتین تلویزیونی ارتش جمهوری اسلامی ایران این هفته با موضوع همایش سراسری فرماندهان آجا از شبکه اول سیما به روی آنتن می رود.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این برنامه بخش هایی از سخنرانی سردار سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش و امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در همایش سراسری فرماندهان ارتش با عنوان "ارتش انقلابی" سخنرانی کرده بودند؛ پخش خواهد شد.
برنامه روتین تلویزیونی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز دوشنبه (25 دیماه 96)  بعد از بخش خبری ساعت 14 شبکه اول سیما به روی آنتن می رود و علاوه بر گزارش همایش فرماندهان ارتش، آخرین رویدادهای خبری آجا نیز به اطلاع بینندگان سیما خواهد رسید.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیهمایشارتشصدا و سیما

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 18:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: آماده پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشگاه هستیم.
  امیر سرتیپ دوم «حسین ولی‌وند» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در دیدار وابستگان نظامی 25 کشور جهان اظهار داشت: ما به عنوان نیروهای مسلح اهداف مشترکی را در رابطه با استقلال ملت خود داریم.
وی افزود: نظامی‌ها در دنیا اهداف مشترکی را در راستای استقلال و آزادی کشورهای خود دنبال می‌کنند و در این مسیر تا حد جانفشانی نیز تلاش می‌کنند.
امیر ولی‌وند ادامه داد: کشور ما در این راستا، 8 سال سابقه دفاع جانانه در برابر متجاوزان را داشته است که در این دانشگاه برآیند و تلفیقی از تجارب 8 سال دفاع مقدس و همچنین تجارب دیرین گذشته ارتش ایران به دانشجویان تدریس می‌شود.
فرمانده دافوس ارتش گفت: از همه شما عزیزان می‌خواهم که با نگاه موشکافانه که ویژگی وابستگان نظامی است به این دانشگاه نگاه کنید و آماده شنیدن پیشنهادات سازنده‌تان هستیم.
وی در پایان با اعلام آمادگی جهت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: به تک تک کشورهایی که خواستار اعزام دانشجو به ایران هستند، اعلام می‌کنم که ما پذیرای آنان خواهیم بود. همچنان که در حال حاضر از کشورهای دوست و هم‌پیمان همچون پاکستان، هندوستان، عمان و سوریه دانشجو داریم.

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدانشگاه ارتش پذیرش

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 18:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 


ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی جان باختن کارکنان و ملوانان نفتکش ایرانی سانچی را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، متن این پیام به شرح زیر است.
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
ضایعه دردناک جان باختن شهادت گونه کارکنان خدوم و ملوانان شجاع نفتکش ایرانی سانچی، ملت شهیدپرور ایران اسلامی را داغدار کرد و در حالی که مردم و بویژه خانواده های این عزیزان، روزها مضطرب و چشم نگران، منتظر خبری امیدوارکننده از میان زبانه ها و شعله های آتش نفتکش سانحه دیده در هزاران کیلومتر دورتر از وطن بودند و تکاوران زبده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با آرزوی نجات جان فرزندان این ملت داوطلبانه، عاشقانه و مجاهدانه وارد منطقه حریق شده و خود را برای اجرای عملیات امداد و نجات آماده کرده بودند، متاسفانه با دلهایی پر از اندوه و چشمانی اشکبار در غم از دست دادن هموطنان خود، ماموریت شان را به پایان رساندند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تالم و تاسف عمیق نسبت به جان باختن شهادت گونه کارکنان و ملوانان نفت کش سانچی، این ضایعه دردناک را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران و خانواده های داغدار این عزیزان تسلیت گفته و برای آنان علو درجات و برای عزیزانشان صبر و اجر مسئلت می‌نماید


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسانچیپیامتسلیتارتش

تاريخ : دو شنبه 24 دی 1396 | 18:17 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

هیأتی از وابستگان نظامی کشورهای خارجی صبح امروز یکشنبه 24( دی ماه) از دانشگاه فرماندهی ستاد ارتش (دافوس) بازدید و در زمینه مسائل آموزشی و دفاعی با فرمانده این دانشگاه گفت وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیأت مذکور مرکب از 32 وابسته نظامی از 25 کشور در این بازدید از دانشکده های جنگ، فرماندهی ستاد، پشتیبانی ستاد و پژوهشکده عالی جنگ بازدید به عمل آوردند.

بازدید از کلاس های مختلف زمینی، پدافند، هوایی، دریایی، کتابخانه و بخش پایان نامه های دانشجویی، کلاس های جنگ الکترونیک و نمایشگاه اسناد تاریخی خلیج فارس از دیگر برنامه های هیأت بازدیدکننده بود.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبازدیدارتشدانشگاهفرماندهی

تاريخ : دو شنبه 24 دی 1396 | 18:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 
1396/10/21 پنجشنبه در بُعد نظامی هیچ خطری کشور ما را تهدید نمی‌کند فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در بُعد نظامی هیچ خطری کشور ما را تهدید نمی‌کند و ارتش در بالاترین سطح آمادگی نظامی و دفاعی خود قرار دارد

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری همایش سرانگشتان قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: در بُعد نظامی هیچ خطری کشور ما را تهدید نمی‌کند و ارتش در بالاترین سطح آمادگی نظامی و دفاعی خود قرار دارد.

 

سرتیپ کیپمرث حیدری افزود: نیرو‌های مسلح ایران آمادگی پاسخگویی به هر نوع تهدیدی از سوی دشمنان را دارند و نه تنها آمریکا بلکه به هر دشمنی که بخواهد علیه کشور ما تحرکی داشته باشد، جواب قاطعی خواهیم داد.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینیروی زمینیامیر سرتیپ حیدریارتشدفاع

تاريخ : دو شنبه 21 دی 1396 | 17:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

کاربران فضای مجازی با هشتک‌هایی همچون #نفتکش_سانچی، #شهدای_نفتکش، #سانچی

و #دریانوردان، با خانواده حادثه دیدگان نفتکش سانچی ابراز همدردی کردند.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسانچیکشتیهنرمندانسوگعزیز از دست رفته

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

تابناک : همزمان با خبر غرق شدن نفتکش ایرانی در آب‌های دریای شرق چین، شایعه‌ای منتشر شد که روایت متفاوتی از شروع حادثه به دست می‌دهد؛ اینکه کشتی سانچی مورد حمله آمریکایی‌ها قرار گرفته است!

 

 امروز در راهروهای مجلس، شایعه‌ای از زبان برخی نمایندگان مجلس شنیده شد که حکایت از حمله آمریکایی‌ها به نفتکش سانچی داشت. روایتی که بر پایه آن، محموله سانچی قرار بوده به کره شمالی منتقل شود، نه کره جنوبی و آمریکایی‌ها برای ممانعت از این کار، ترجیح داده‌اند به این نفتکش حمله کرده و آن را غرق کنند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیایرانآمریکاخصومتسانچیخبرحملهکشتیرانینفتکش

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
رزمایش مشترک ارتش و سپاه در آسمان

پایگاه خبری علت : فرمانده کل ارتش از برگزاری موفقیت آمیز رزمایش مشترک نیروی هوافضای سپاه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) خبر داد. امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش با حضور در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع فرماندهان، معاونین و مسئولین این قرارگاه گفت: همدلی و هم افزایی بین ارتش و […]

پایگاه خبری علت : فرمانده کل ارتش از برگزاری موفقیت آمیز رزمایش مشترک نیروی هوافضای سپاه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) خبر داد.

امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش با حضور در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع فرماندهان، معاونین و مسئولین این قرارگاه گفت: همدلی و هم افزایی بین ارتش و سپاه یک راه نورانی است که برکات زیادی به همراه دارد.

موسوی با اشاره به دو موضوع انقلاب اسلامی و تهدیدات دشمنان گفت: دو موضوع بسیار مهم برای ما وجود دارد، اول انقلاب اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی کشور و دوم تهدیدهای دشمنان که وظیفه ما دفاع از موضوع اول در برابر مسئله دوم است و همه حرکتها و اقدام‌های ما باید با توجه به این دو موضوع انجام شود.

وی در ادامه افزود: تمرین های نظامی که اخیرا بین نیروی هوافضای سپاه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در مناطقی از کشور برگزار شد، از موفق‌ترین اقدام‌هایی بود که طی سالهای گذشته به انجام رسید و این برای نخستین بار بود که یک کار ترکیبی کامل بین سپاه و ارتش در حوزه پدافند هوایی انجام شد و این همدلی و هم افزایی یک راه نورانی است که برکات زیادی به همراه دارد.

فرمانده کل ارتش همچنین تصریح کرد: ویژگی خاص این تمرین مشترک همدلی، وحدت و هم افزایی به معنای واقعی بین پدافند هوایی ارتش و سپاه بود که قطعا خبر آن باعث ناراحتی و ناامیدی دشمنان و موجب شادی و رضایت خاطر دوستداران انقلاب خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: ما در این رزمایش به دنبال آن بودیم که همه چیز در این دو نیرو اعم از تجهیزات و وسایل، فرماندهی و سامانه های مختلف به صورت یک مشت واحد و هم افزا ترکیب شوند و این موفقیت بسیار بزرگی است و از این بابت خدا را شکر می کنیم و از همه همرزمان عزیز در سپاه و ارتش نیز تشکر می کنم.


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشسپاهرزماشمشترک

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
جزئیات پرداخت سود ۱۵۰هزار تومانی سهام عدالت در ۳ فاز؛ عیدی خصوصی‌سازی در راه است

  به نقل از خبرگزاری تسنیم، پوری حسینی با تاکید بر واریز قطعی سود سهام عدالت­ افزود: ۱۲۰۰ میلیارد تومان از سود سهامداران را­ تا به حال ­سازمان خصوصی سازی دریافت­ کرده است­­ که در مرحله­ نخست­­­ با دستور رئیس جمهور از امروز به حساب مشمولین واریز می‌شود. وی گفت:­ مبلغ آن برای […]

به گزارش  پایگاه خبری علت  به نقل از خبرگزاری تسنیم، پوری حسینی با تاکید بر واریز قطعی سود سهام عدالت­ افزود: ۱۲۰۰ میلیارد تومان از سود سهامداران را­ تا به حال ­سازمان خصوصی سازی دریافت­ کرده است­­ که در مرحله­ نخست­­­ با دستور رئیس جمهور از امروز به حساب مشمولین واریز می‌شود.
وی گفت:­ مبلغ آن برای کسانی که آورده یکی میلیونی کامل دارند، یعنی آن‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و کسانی که ۴۷۰ هزار تومان مابقی را واریز کرده اند؛ ۱۵۰ هزار تومان سود سال ۹۶ بصورت کامل واریز می‌شود و برای بقیه نسبتی از آورده‌ای که داشته اند واریز خواهد شد.

پوری حسینی گفت: البته این مرحله نخست­­ِ واریز سود سهام عدالت خواهد بود که با توجه به ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود دریافت شده از شرکت‌ها امکان پرداخت ۵۰ هزار تومان از ۱۵۰ هزار تومان سود سهامداران یک میلیونی را به سازمان خصوصی سازی می‌دهد.
وی­ افزود: سعی سازمان خصوصی سازی این است که الباقی مبلغ سود را قبل از عید واریز کند که این بستگی به دریافت سود از شرکت‌های سرمایه پذیر دارد. اگر تا پایان سال سازمان خصوصی سازی نتوانست­ همه ­سود را از شرکت‌ها دریافت کند مرحله سوم و نهایی پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۶، اوایل سال ۹۷ واریز خواهد شد.


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسودسهامسهام عدالتخصوصی سازی

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
مشروح صد و بیست و سومین نشست خبری اژه‌ای جزئیات پرونده مهدی جهانگیری و برادر رئیس‌جمهور/ امکان اختفای سرشاخه‌های اغتشاشات/ دستگیری فرد ۲ تابعیتی حین عکسبرداری

به گزارش  پایگاه خبری علت  به نقل از خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای از لحظاتی قبل در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه ها حاضر شد و در مدت ۹۰ دقیقه به سوالات نمایندگان رسانه ها پاسخ گفت. دشمنان عواملی از خود را به صفوف مردم فرستادند/ شرارت آمریکا و صهیونیست قابل مشاهده […]

به گزارش  پایگاه خبری علت  به نقل از خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای از لحظاتی قبل در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه ها حاضر شد و در مدت ۹۰ دقیقه به سوالات نمایندگان رسانه ها پاسخ گفت.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاژه ایاغتشاشمحاکمهآمریکااسرائیل

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
بازگشت آقای گل به ایران؟!/ باشگاه قطری طارمی را تهدید کرد

آخرین خبر/ در پی عدم توافق مهدی طارمی با باشگاه الغرافه بر سر برخی از بندهای قراردادش، تیم قطری حاضر به از دست دادن مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس نشده و مخالفت خود را با بازگشت وی به ایران اعلام کرده است. به گزارش نود، باشگاه الغرافه به طارمی و مدیر برنامه‌هایش اعلام کرده در صورتی که […]

آخرین خبر/ در پی عدم توافق مهدی طارمی با باشگاه الغرافه بر سر برخی از بندهای قراردادش، تیم قطری حاضر به از دست دادن مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس نشده و مخالفت خود را با بازگشت وی به ایران اعلام کرده است.
به گزارش نود، باشگاه الغرافه به طارمی و مدیر برنامه‌هایش اعلام کرده در صورتی که این بازیکن بخواهد به ایران برگردد، اقدام قانونی خواهد کرد.
باشگاه پرسپولیس هم با توجه به نامه‌ای که به الغرافه داده، تمایلی برای بازگشت طارمی به ایران ندارد چراکه بسیار نگران است ماجرای ریزه اسپور برای آنها تکرار شود.
طارمی نیز مردد است و این نشان می‌دهد او همچون گذشته تمایل چندانی به بازی در تیم‌های عربی ندارد.
باشگاه پرسپولیس هم در شرایطی طارمی را راهی الغرافه کرد که بر سر مبلغ رضایت‌نامه توافق قطعی نشده بود. پیشنهاد الغرافه صدور رضایتنامه با ۵۲۰ هزار دلار بود و اصرار پرسپولیس به دریافت مبلغ بیشتر بود. آن‌ها در نهایت به توافق رسیدند و پرسپولیس ۵۰۰ هزار دلار از الغرافه دریافت کند و ۱۰۰ هزار دلار از طارمی بگیرد.
الغرافه می‌توانست بابت ۵ ماه حضور طارمی در این تیم بخشی از درآمد ۲۲۱ هزار دلاری طارمی از سوی فیفا را هم دریافت کند اما با اصرار پرسپولیس و موافقت الغرافه تیم قطری اعلام کرد این درآمد را کاملا به پرسپولیس تعلق می گیرد.
پرسپولیس و الغرافه به توافق رسیدند اما حالا این طارمی است که با الغرافه به بن بست رسیده.
به گزارش ورزش سه، نکته جالب طلسم شدن حضور طارمی در باشگاه‌های خارجی است؛ اما او همچنان فرصت دارد تا در نقل و انتقالات زمستانی به تیم‌هایی که شانس حضور در آنها را داشت، برود. تیم‌هایی مثل لوکرن، لژیا ورشو و یک تیم یونانی. البته طارمی به این دلیل قطر را انتخاب کرده بوده که زیاد از ایران دور نباشد؛ اما در شرایط جدید مشخص نیست چه شرایطی در انتظار این بازیکن پر سر و صدا است. اینکه آیا او در پرسپولیس خواهد ماند یا خیر؟
وقتی موضوع طارمی است ما انتظار هر تصمیمی را از او داریم!
باید دید طارمی امروز (پنجشنبه) با الغرافه توافق خواهد کرد و یا الغرافه حاضر می‌شود با صدور نامه‌ای کتبی برای باشگاه پرسپولیس اعلام کند ادعایی در قبال بازگشت طارمی ندارد.


موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیقطرایرانطارمی تهدیدفوتبال

تاريخ : دو شنبه 21 دی 1396 | 16:43 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
مونیز: برخی از تعهدات ایران در توافق هسته‌ای دائمی هستند

پایگاه خبری علت :ارنست مونیز ، وزیر انرژی سابق آمریکا که یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده این کشور برای حصول توافق هسته‌ای «برجام» بود، مطالبی را در دفاع از این توافق در شناسه کاربری‌اش در توئیتر منتشر کرد. وی در واکنش به انتقادات برخی از مخالفان برجام در آمریکا که معقتدند تعهدات ایران در این […]

پایگاه خبری علت :ارنست مونیز ، وزیر انرژی سابق آمریکا که یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده این کشور برای حصول توافق هسته‌ای «برجام» بود، مطالبی را در دفاع از این توافق در شناسه کاربری‌اش در توئیتر منتشر کرد.

وی در واکنش به انتقادات برخی از مخالفان برجام در آمریکا که معقتدند تعهدات ایران در این توافق نباید تاریخ انقضا داشته باشد نوشت: «مخالفان توافق [هسته‌ای] ایران اهمیت تعهدات زوال‌ناپذیر ایران را کم جلوه داده یا نادیده می‌گیرند.»

«مونیز» در ادامه، منع دائمی برنامه تسلیحات هسته‌ای، پایبندی دائمی به تدابیر راستی آزمایی اضافی در پروتکل الحاقی و الزام برای خارج کردن تمام سوخت مصرف‌شده رآکتور اراک را سه تعهد از سوی ایران برشمرد که با پایان برجام منقضی نمی‌شوند.

وزیر انرژی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: «کانون اصلی توافق هسته‌ای ایران، بندهای بی‌سابقه درباره راستی‌آزمایی‌های بین‌المللی است.»


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمونیزایرانآمریکاانرژی هسته ایتوافق

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
چگونه نفتکش سانچی غرق شد؟

پایگاه خبری علت : یک کارشناس‌مسؤل هلال احمر به ابعاد چگونگی امدادرسانی در دریاها در پی حادثه نفتکش سانچی و جانباختن سرنشینان آن پرداخت. حادثه کشتی سانچی، حادثه تصادف دو کشتی در آب‌های چین بود. در مورخه شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۹۶ (۶ ژانویه ۲۰۱۸) نفتکش ایرانی سانچی که از عسلویه حرکت کرده بود و […]

پایگاه خبری علت : یک کارشناس‌مسؤل هلال احمر به ابعاد چگونگی امدادرسانی در دریاها در پی حادثه نفتکش سانچی و جانباختن سرنشینان آن پرداخت.
حادثه کشتی سانچی، حادثه تصادف دو کشتی در آب‌های چین بود. در مورخه شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۹۶ (۶ ژانویه ۲۰۱۸) نفتکش ایرانی سانچی که از عسلویه حرکت کرده بود و قرار بود برای تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود، در راه با یک کشتی باری چینی با بار لوبیا در سواحل چین برخورد کرد.
محموله نفتکش سانچی نفت فوق سبک با درجه اشتعال بسیار بالا بود که این موجب آتش‌سوزی سریع کشتی شد. بر اثر برخورد این نفتکش با یک کشتی باربری در سواحل شرقی چین ۳۰ ایرانی و دو تبعه بنگلادشی ناپدید شدند که بعد از چند روز جستجو جسد ۳ نفر از ایرانیان مفقود در این حادثه پیدا شد. نفتکش سانچی حامل ۱۳۶ هزار تُن نفت خام و میعانات سبک نفتی بود. طول این نفتکش ۲۷۴ متر بود و با پرچم پاناما بر روی دریا تردد می‌کرد.
پس از این حادثه رئیس‌جمهور دستور تشکیل کمیتهٔ ویژهٔ رسیدگی حادثهٔ نفتکش سانچی را صادر کرد و ریاست آن به عهده علی ربیعی – وزیر کار قرار گرفت و او برای پیگیری وضعیت این کشتی به چین سفر کرد. گروهی از تکاوران نیروی دریایی ارتش ایران نیز به محل حادثه اعزام شدند. روز بعد از حادثه، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا یک فروند هواپیمای گشت دریایی بوئینگ پی ۸ را به محل حادثه فرستاد که مساحت بیش از ۱۲٫۳۰۰ کیلومتر مربع حول کشتی را برای یافتن ملوانان جستجو کرد.
در روز یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ (۱۴ژانویه ۲۰۱۸) ساعت ۱۵ به وقت چین (۱۰:۳۰ صبح به وقت ایران) تیم جستجوی بندر شانگهای چین اعلام کرد که کشتی سانچی بطور کامل غرق شد، به گفته رئیس سازمان دریانوردی شانگهای؛ نظر کارشناسان چینی بر درگذشت تمام خدمه بر اثر انفجار اولیه بوده است اما ایران خواستار تداوم عملیات تا یافتن اجساد کارکنان نفتکش بود.

چگونگی امدادرسانی در دریاها
در این رابطه مهراب شریفی سده – کارشناس ارشد امداد و مدیرکل آموزش تخصصی و ضمن خدمت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره چگونگی امدادرسانی به کشتی سانچی توضیح داد: عملیات جستجو و نجات در دریا یک کار کاملاً تخصصی است، در برخی از کشورها این تیم‌ها در گارد دریایی سازماندهی شده و افراد نظامی هستند ولی در برخی کشورهای دیگر نیز این تیم‌ها در بخش مدیریت بحران سازماندهی می‌شوند.
مدیرکل آموزش تخصصی و ضمن خدمت هلال احمر ادامه داد: در خصوص این کشتی با توجه به ترکیب دور، مواد خطرناک، حرارت بالا و آتش سوزی گسترده و همراه با انفجار احتمال زنده بودن کارکنان کشتی بسیار کم بود.
وی با تاکید مجدد بر اینکه هر دو نوع امدادرسانی تیم سیویل (مهندسی) و نظامی را در دنیا در زمینه امدادرسانی دریا مطرح است، عنوان کرد: بنابراین ترکیبی از مهارت‌های عملیات در ارتفاع، مواد خطرناک، تکنیک‌های نجات در محیط های خطرناک برای این تیم‌ها ضرورت دارد.

پیچیدگی حقوقی و بیمه‌ای در نتیجه تحریم‌های آمریکا
این نفت کش توسط شرکت Steamship Insurance Management Services در لندن بیمه شده‌است. ۳۰ درصد محموله نفتی شرکت توسط شرکت بیمه ایرانی و ۷۰ درصد آن توسط ۱۱ شرکت بیمه بین المللی به رهبری شرکت بیمه نروژی Skuld بیمه شده‌است. به دلیل مسائلی نظیر نگرانی برخی بانک‌ها از تعاملات مالی با ایران در نتیجه تحریم‌های بانکی، وجود عناصر گوناگون در حادثه نظیر خود کشتی، محموله نفتی، افراد کشته شده و چند ملیتی بودن آن‌ها و نیز مسائل زیست‌محیطی مرتبط، پرداخت خسارات توسط شرکت‌های بیمه‌کننده در عمل با پیچیدگی بسیار زیاد روبه‌رو خواهد بود. به گفته سخنگوی کمیته اضطرار نفت‌کش سانچی، استفاده از پرچم پاناما ربطی به تحریم‌ها نداشته و به دلایل مارکتینگ انجام شده است.

تسنیم/


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکشتیرانیفاجعهآتیش سوزی سانچی نفتکشایرانایرانی

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
آغاز پیش فروش فیلم «محمدرسول‌الله» در شبکه نمایش خانگی/ توزیع رسمی از ۲۰ دی ماه

 به نقل از  خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، پیش فروش نسخه اینترنتی این فیلم سینمایی در حال حاضر آغاز شده و کلمه عبور ویژه دانلود صبح روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. این فیلم با کیفیت‌های مختلف از جمله بلوری نیز قابل دسترس برای مخاطبان […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، پیش فروش نسخه اینترنتی این فیلم سینمایی در حال حاضر آغاز شده و کلمه عبور ویژه دانلود صبح روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این فیلم با کیفیت‌های مختلف از جمله بلوری نیز قابل دسترس برای مخاطبان است و علاقه‌مندان از این لینکمی‌توانند ثبت نام کنند.

قیمت DVD این فیلم ۱۰,۰۰۰ تومان یعنی دو برابر قیمت DVD سایر فیلم ها عرضه می‌شود. به همین دلیل فروش اینترنتی این فیلم نسبت به سایر فیلم‌ها قیمت بالاتری دارد و به قیمت ۸ هزار تومان عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد این افزایش قیمت به دلیل طولانی‌تر بودن زمان این فیلم نسبت به سایر آثار توزیع شده، باشد.

فیلم «محمد رسول الله» در کشورهای مختلف از جمله ترکیه، آذربایجان، عراق ، روسیه و… به نمایش درآمد و با اقبال مواجه شد توسط موسسه نورتابان تولید شده و برای این فیلم که ۱۷۸ دقیقه آماده شده پشت صحنه نیز تدارک دیده شده است.

فیلم سینمایی «محمد رسول الله» داستان کودکی پیامبر اسلام است اما قصه از روزهای آخر شعب ابوطالب آغاز می‌شود و به  قبل از تولد تا مقطع ۱۲ سالگی پیامبر اکرم (ص) توجه دارد.

در این فیلم علیرضا شجاع نوری در نقش عبدالمطلب، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب، ساره بیات در نقش حلیمه سعدیه، مینا ساداتی در نقش آمنه بنت وهب، محسن تنابنده در نقش ساموئل یهودی، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی‌ور در نقش ام جمیل، حمیدرضا تاج دولت در نقش حمزه، صادق هاتفی در نقش بحیرا ، محمد عسگری در نقش ابولهب، هدایت هاشمی در نقش حناطه، نگار عابدی در نقش همسر حناطه، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش فاطمه بنت اسد، جعفر قاسمی در نقش حارث شوهر حلیمه به ایفای نقش پرداختند.


موضوعات مرتبط: اجتماعیفرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمحمد رسول اللهنمایش خانگیفیلم

تاريخ : دو شنبه 19 دی 1396 | 12:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم قرعه کشی زمان نمایش فیلم‌های شی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر در کاخ جشنواره، صبح امروز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. این اولین بار است که زمان نمایش فیلم‌ها در کاخ جشنواره قرعه کشی می‌شوند. ابراهیم داروغه زاده در […]

به نقل از  خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم قرعه کشی زمان نمایش فیلم‌های شی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر در کاخ جشنواره، صبح امروز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

این اولین بار است که زمان نمایش فیلم‌ها در کاخ جشنواره قرعه کشی می‌شوند.

ابراهیم داروغه زاده در ابتدای این مراسم گفت: این اولین بار است که نمایش فیلم های جشنواره فجر در کاخ جشنواره فیلم فجر قرعه کشی می شود که این موضوع، اتفاق مبارکی است. پیش از این گفته شد اما بار دیگر بر خود واجب می دانم که بگویم همه فیلم هایی که به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارسال شده اند فیلم های خوبی بودند؛ این ۲۲ فیلم به عنوان برگزیده برای حضور در جشنواره فیلم فجر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که جشنواره فجر خوبی را پشت سر بگذاریم تا در سال آینده سینمای مناسب تری را برای مخاطبان داشته باشیم.

برنامه قرعه‌کشی با مشارکت اصحاب رسانه و عوامل فیلمهای جشنواره ادامه پیدا کرد که نتیجه قرعه کشی به شرح زیر است:

جمعه ۱۳ بهمن‌ماه:«کامیون»؛ساعت۱۴، «جاده قدیم»؛ ساعت ۱۷،«فیلمشاه»؛ ساعت ۲۰

شنبه ۱۴ بهمن‌ماه:«شعله ور»؛ ساعت ۱۴، «بمب»؛ ساعت۱۷ ، «مجموعه فیلم های کوتاه»؛ساعت ۲۰

یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه:«چهارراه استامبول»؛ساعت ۱۴، «بانوی قدس ایران»؛ ساعت ۱۷، «لاتاری»؛ساعت ۲۰

دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه:«امیر»؛ساعت ۱۴، «خجالت نکش»؛ساعت ۱۷، «به وقت شام»؛ ساعت ۲۰

سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه:«مغزهای کوچک زنگ زده»؛ ساعت ۱۴،«امپراطور جهنم»؛ ساعت ۱۷، «عرق سرد»؛ ساعت۲۰

چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه: «سرو زیر آب»؛ ساعت ۱۴، «تنگه ابوقریب»؛ ساعت ۱۷، «اتاق تاریک»؛ ساعت ۲۰

پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ماه:«جشن دلتنگی»؛ ساعت ۱۴، «هایلایت»؛ ساعت ۱۷،«ماهورا»؛ ساعت ۲۰

جمعه ۲۰ بهمن‌ماه:«مصادره»؛ ساعت ۱۴،«سوءتفاهم»؛ساعت ۱۷، «دارکوب»؛ساعت ۲۰

شنبه ۲۱ بهمن‌ماه:«کارکثیف»؛ ساعت ۱۴، «زنانی با گوشواره های باروتی»؛ ساعت ۱۷

انتهای پیام/


موضوعات مرتبط: اجتماعیفرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفرهنگ هنرفیلمجشنوارهفیلم فجر

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
قیمت قطعی «دنا پلاس توربو» از سوی ایران خودرو اعلام شد

پایگاه خبری علت : صبح امروز دعوتنامه تکمیل وجه برای متقاضیان خودروی جدید دنا پلاس توربو صادر گردید. براساس اطلاعات جدید دریافتی از شرکت ایران خودرو، دنا پلاس با موتور EF7 توربو با قیمت قطعی ۵۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان قابل عرضه به دارندگان حواله این خودرو می‌باشد. اولین سری تحویل این خودرو با مدل ۹۷ می ‌باشد و متقاضیان پس […]

پایگاه خبری علت : صبح امروز دعوتنامه تکمیل وجه برای متقاضیان خودروی جدید دنا پلاس توربو صادر گردید. 

براساس اطلاعات جدید دریافتی از شرکت ایران خودرو، دنا پلاس با موتور EF7 توربو با قیمت قطعی ۵۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان قابل عرضه به دارندگان حواله این خودرو می‌باشد. اولین سری تحویل این خودرو با مدل ۹۷ می ‌باشد و متقاضیان پس از تکمیل وجه میتوانند خودرو خود را ظرف مدت ۱۰ الی ۲۰ روز کاری دریافت نمایند.

شرکت ایران خودرو با استفاده از تکنولوژی روز خودروسازان اروپایی، اقدام به طراحی و تولید تیپ جدیدی از خودروی دنا پلاس مجهز به موتور پرقدرت توربوشارژ نموده است.

محصول جدید دنا+ توربو شارژ ضمن برخورداری از زیبایی ، ایمنی و تجهیزات بالا، دارای موتور پرقدرت مجهز به توربو شارژر بوده و میتواند بعنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار گیرد.
در واقع یکی از اهداف شرکت در عرضه این محصول، افزایش کارایی قوای محرکه خودروی دنا پلاس از طریق نصب سامانه توربوشارژ بر روی آن است.

موتورهای توربوشارژ دارای مزایایی از قبیل:
۱ -افزایش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور
۲ -افزایش راندمان و بهرهوری سوخت
۳ -احتراق کاملتر سوخت و آلایندگی و مصرف کمتر نسبت به موتور معمولی 
دنا پلاس توربوشارژ

مهمترین تغییرات خودرو دنا پلاس توربوشارژ نسبت به دنا پلاس شامل :
· استفاده از رینگ و تایر بزرگتر (۲۰۵٫۵۰٫۱۶) و ۵ پیچ
· طرح رینگ آلومینیومی جدید
· فرمان چرمی با دوخت قرمز
· زیر پایی موکتی با آرم توربو و نوار قرمز رنگ
· تغییر طرح سر دسته دنده
· نصب موتور توربوشارژ


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیایران خودرو ماشینسواریدنا پلاس توربو

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی حادثه تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، متن پیام رهبر معظم انقلاب سلامی به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

حادثه‌ی تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش بر اثر آتش‌سوزی و غرق را، که حقاً مصیبت‌بار و تأثرانگیز است به خانواده‌های عزادار و بازماندگان آن عزیزان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و تسلی و آرامش دلهای غمگین آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. آن عزیزان در راه انجام وظیفه و خدمت به کشورِ خود جان باخته‌اند و این افتخار بزرگی است که شاید بتواند سنگینی بار این غم را کاهش دهد و دلهای مصیبت‌دیدگان را آرامش بخشد. از خداوند متعال رحمت و مغفرت بر آنان و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت میکنم.

سید علی خامنه‌ای


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرهبرانقلابسانچیکشتینفت کش

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:23 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
پرداخت وام ۱۵میلیون تومانی ازدواج از فردا

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرگزاری تسنیم، مسعود کرباسیان پس از بازدید رئیس جمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تخصیص وام ۱۰۰ میلیون ریالی وام ازدواج برای ۵۵۰ هزار نفر از طریق بانکهای دولتی در  چند ماه اخیر گفت: بنا به دستور امروز رئیس جمهور این مبلغ به سقف ۱۵۰ […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرگزاری تسنیم، مسعود کرباسیان پس از بازدید رئیس جمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تخصیص وام ۱۰۰ میلیون ریالی وام ازدواج برای ۵۵۰ هزار نفر از طریق بانکهای دولتی در  چند ماه اخیر گفت: بنا به دستور امروز رئیس جمهور این مبلغ به سقف ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی تصریح کرد: شرایط و مقررات تخصیص وام تغییر نمی کند ولی با مصوبه امروز که به‌منزله ابلاغ اجرایی است بانکها مکلف به پرداخت وام به‌مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال هستند.


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیوامجوانانازدواج15 میلیوناقتصادازدواج

تاريخ : دو شنبه 19 دی 1396 | 7:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
درآمد تلگرام از کجاست؟

پایگاه  خبری علت : درآمد تلگرام از کجاست؟ این سوالی است که از ما بسیار پرسیده شده است و شاید برای شما هم جالب باشد بدانید این پیام رسان محبوب از چه طریقی درآمد کسب می‌کند. درباره درآمد این شرکت حرف‌های بسیاری به گوش می‌رسد از قبیل اینکه برخی دولت‌ها به این کمپانی پول می‌دهند […]

پایگاه  خبری علت : درآمد تلگرام از کجاست؟ این سوالی است که از ما بسیار پرسیده شده است و شاید برای شما هم جالب باشد بدانید این پیام رسان محبوب از چه طریقی درآمد کسب می‌کند.
درباره درآمد این شرکت حرف‌های بسیاری به گوش می‌رسد از قبیل اینکه برخی دولت‌ها به این کمپانی پول می‌دهند و آن را حمایت مالی می‌کنند. اما چیزی که به‌صورت رسمی گفته می‌شود و مدیرعامل این شبکه اجتماعی ادعا می‌کند این است که تلگرام هیچ منبع درآمدی ندارد و نخواهد داشت، هرگز تبلیغات نگرفته و نخواهد گرفته، سرمایه گذار هم ندارد و نخواهد داشت و هرگز به هیچ قیمتی فروخته نخواهد شد!
این عین سخنان پاول دورف مدیرعامل تلگرام است. او همچنین گفته‌است از شرکت‌های مختلف پیشنهادهای فراوانی داشته است. پاول دورف می‌گوید چند شرکت و شخص که نام آنها را فاش نمی‌کند از سیلیکون‌ولی و… به او پیشنهادهایی بین ۳ تا ۵ میلیارد دلار برای خرید تلگرام داده‌اند اما او همه آنها را رد کرده است و از این پس هم تصمیم دارد همین کار را انجام دهد. زمانی که از پاول دورف سوال شده که هزینه‌های تلگرام را چگونه تامین می‌کند او در پاسخ ادعا کرده‌است که این هزینه‌ها با سخاوت مردم و Donate (کمک‌های بلا عوض) تامین می‌شود و تلگرام درحال حاضر به اندازه کافی پول دارد و اگر نیاز به پول داشته باشد اعلام می‌کند.

دنیای اقتصاد/


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپاول دورفتلگرامدرامداقتصاد

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سلام ....امروز روزی بینظیر بود برای من...اخه تولد میوه ی شیرین زندگیمون بود....وای خدا ممنونم ...میدونم هر چی شکر کنم بازم کمه ....ممنونم واقعا دوست دارم ...

امسال من و شوشو تصمیم گرفتیم یه تولد جمع و جور سه نفره بگیریم ...

تمام تلاشمونو کردیم که حسابی بهش خوش بگذره ...چند تا کادوی عالی و مطابق میلش و البته کیک و بادکنک و فشفشه و شمع همراه با یه غذای عالی....کباب چوبی و پلوی زعفرانی ...اوووم...عالی بود ..کلی به عسلم خوش گذشت...ما که حالمون خوبه ..خدا کنه همیشه هممون   ....   ما و شما خوب باشیم..

الهی آمین


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتولددی ماهزمستون پارسا

تاريخ : دو شنبه 22 دی 1396 | 23:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

اشتباهی

مرد از راه می رسه ناراحت و عبوس

زن : چی شده؟

مرد : هیچی ( و در دل از خدا می خواد که زنش بی خیال شه و بره پی کارش)

زن حرف مرد رو باور نمی کنه : یه چیزیت هست.بگو!

مرد برای اینکه اثبات کنه راست می گه لبخند می زنه

زن اما "می فهمه”مرد دروغ میگه : راستشو بگو یه چیزیت هست

تلفن زنگ می زنه

دوست زن پشت خطه

ازش می خواد حاضر شه تا با هم برن استخر

از صبح قرارشو گذاشتن

مرد در دلش خدا خدا می کنه که زن زودتر بره

زن خطاب به دوستش: متاسفم عزیزم.جدا متاسفم که بدقولی می کنم

شوهرم ناراحته و نمی تونم تنهاش بذارم!

مرد داغون می شه

"می خواست تنها باشه”
.

.

.

مرد از راه می رسه

زن ناراحت و عبوسه

مرد : چی شده؟

زن : هیچی ( و در دل از خدا می خواد که شوهرش برای فهمیدن مساله اصرار کنه و نازشو بکشه)

مرد حرف زن رو باور می کنه و می ره پی کارش

زن برای اینکه اثبات کنه دروغ می گه دو قطره اشک می ریزه

مرد اما باز هم "نمی فهمه” زن دروغ میگه

تلفن زنگ می زنه

دوست مرد پشت خطه

ازش می خواد حاضر شه تا با هم برن استخر

از صبح قرارشو گذاشتن

(زن در دلش خدا خدا می کنه که مرد نره )

مرد خطاب به دوستش : الان راه می افتم!

زن داغون می شه

"نمی خواست تنها باشه”

و این داستان سال های سال ادامه داشت

 

و زن و مرد در کمال خوشبختی و تفاهم در کنار هم روزگار گذراندند


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزنمردخواستهتنهاییدلجوئی

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 15:4 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

اگر بر این باوری که سنگ برایت معجزه می کند، معجزه رخ خواهد داد!
اگر بر این باوری که آسمان برایت معجزه می کند، معجزه رخ خواهد داد!
اما آگاه باش
نه سنگ از خود قدرت دارد، نه آسمان!
آنچه که نیرو دارد، باور توست! ایمان و یقین راسخ توست!
اگر سنگ قدرتی داشت، فکری به حال خود می کرد!
بیرون ز تو نیست، آنچه در عالم هست
از خود بطلب هر آنچه خواهی، که تویی…


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزندگیشادی

تاريخ : دو شنبه 11 دی 1396 | 15:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخنده زندگی

تاريخ : دو شنبه 11 دی 1396 | 20:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 در سفرِ زندگی‌مان

کوله‌ باری‌ را حمل می‌کنیم،
لب‌ریزِ خاطره‌ها و تجربه‌ها و زخم‌ها…
میراثِ گذشته!
هر چه کوله‌بارت سنگین‌تر باشد،
سخت‌تر به پیش می‌روی‌
در کلوخ‌ راه‌ها و سراشیبی‌ها!
انسان!

 

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیچمدانتجربهانسان

تاريخ : دو شنبه 11 دی 1396 | 16:46 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

 برای کشتی های بی حرکت ... موج ها تصمیم می گیرند...


برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیموج کشتی حرکت

تاريخ : دو شنبه 11 دی 1396 | 12:23 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

لیلا بلوکات  یکی از بازیگران زن ایرانی با انتشار تکذیبیه‌ای درباره فایل صوتی منتسب به او درخصوص پیش بینی زلزله تهران در فضای مجازی تهدید کرد که عامل این مسئله را پیدا کرده و به پلیس فتا معرفی می‌کند.

 http://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2014/11/leila.jpg

به گزارش ممتاز نیوز، شب گذشته فایل صوتی ای به نام لیلا بلوکات در فضای مجازی منتشر شده بود مبنی بر اینکه تلویزیون آلمان زلزله تهران را به دولت ایران هشدار داده بود.

او در این باره نوشت: «سلام، واقعا جای تاسف داره افراد سودجو و متقلبی که منتظرن تا اعتبارتو زیر سوال ببرن و بدتر دوستانی که زود قضاوت میکنن و در نشر این شایعات دخالت دارند…امیدوارم همین طور که اون ویس به اسم من در فضای مجازی نشر داده شد این ویدیو هم نشر داده بشه تا خانواده های بیشتری نگران نشن… همچنین از طریق پلیس فتا بانیان این کار شناسایی خواهند شد.
افرادی که دایرکت و یا کامنت نامربوط میزارند ادرس پیجشون و در اختیار پلیس فتا خواهم گذاشت.»


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیلیلا بلوکاتپیام صوتیزلزله

تاريخ : دو شنبه 3 دی 1396 | 3:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش ممتاز نیوز، شهر تهران به علت وقوع دو زلزله ۵٫۲ و ۴٫۲ ریشتری در چند روز اخیر در وضعیت قرمز قرار گرفته است. به همین دلیل ذکر چند نکته در هنگام وقوع زلزله بسیار حائز اهمیت است.

موقع زلزله چه کار کنیم؟

۱- محیط کنار ستونهای اصلی ساختمانها و دیوارهای بین آنها (دیوار حمال)؛ امن ترین نقاط در برابر ریزش آوار بوده و بیشترین مثلث حیات در آنها تشکیل می گردد. به هنگام وقوع زلزله به صور درازکش و با پوشاندن سر در کنار این دیوارها و به حالت نشسته با پوشاندن سر در کنار ستونهای اصلی قرار گیرید.

۲- روی تخت خواب، زیر میز، چارچوب در، داخل آسانسور، راه پله و وسط اتاق، محیط مجاور پنجره ها از نا ایمن ترین وقاط در هنگام وقوع زلزله می باشند. در این هنگام اکیداً از قرار گرفتن در این نقاط خودداری کنید.

لازم به ذکر است صد در صد تمام کسانی که در زلزله سال ۲۰۱۱ گواتمالا در زیر میز یا چارچوب در قرار داشتند؛ کشته شدند و یا دچار قطع عضو شدید شده اند.

۳- اگر در آسانسور بودید و متوقف کردن آن ناممکن بود، سریعاً در یکی از گوشه های آسانسور قرار بگیرید و زانوهای خود را شل کنید.

۴- اگر در راه پله بودید و فرصت خروج نداشتید؛ سریعاً در پاگرد قرار بگیرید و در حالت نشسته سر خود را با دو دست بپوشانید.

۵- در داخل و خارج ساختمان از قرار گرفتن در کنار دیوارهای جانبی ساختمان اکیداً خودداری کنید.

۶- در خارج از ساختمان از زیر درختان، پنجرها، کابلهای برق و اقلام در حال سقوط دوری کنید و به وسط خیابانها پناه ببرید.

۷- در هنگام رانندگی و در گاراژ خودرو از خودرو خارج شده و در کنار شاسی آن به صورت درازکش پناه بگیرید. شاسی خودرو یکی از بهترین مثلث های حیات را برایتان ایجاد می نماید.

۸- یخچال، فریزر، لباسشویی می توانند وزن آوار را منحرف نمایند؛ پس حوالی آنها نیز جانپناه خوبیست.

۹- نوزادان و اطفال را در قسمت داخل شکم خود در زمانی که در نقطه ایمن قرار دارید؛ قرار دهید و سر و روی آنها را بپوشانید.

۱۰- در زیر آوار به صورت آرام و شمرده نفس بکشید و تنها فریاد خود را برای زمانی نگهدارید که مطمئن هستید که ناجی بالای آوار به دنبال شماست.

۱۱- برای فرار به هیچ وجه از آسانسور استفاده ننمائید.

لطفاً اطلاع رسانی کنید و آموزش دهید. نقاط ایمن و نا ایمن را بشناسید.

مطالب پیشنهادی دنیای وب:

موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهایمنینجاتمثلث امن

تاريخ : دو شنبه 6 دی 1396 | 3:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیعلمی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلههارپشایعهواقعیت

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 3 دی 1396 | 3:17 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
دستور وزیر کشور برای نصب دستگاه‌های جدید لرزه‌نگاری و GPS در کشور

پایگاه خبری علت :وزیر کشور با صدور دستور برای نصب دستگاه های جدید لرزه نگاری و GPS اعلام کرد: سازمان لرزه نگاری و نقشه برداری موظف به شناسایی مناطق اولویت دار شدند. به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در جلسه متخصصین و اساتید برجسته کشوری در حوزه زلزله‌شناسی که شب گذشته برگزار شد،  از استاندار تهران […]

پایگاه خبری علت :وزیر کشور با صدور دستور برای نصب دستگاه های جدید لرزه نگاری و GPS اعلام کرد: سازمان لرزه نگاری و نقشه برداری موظف به شناسایی مناطق اولویت دار شدند.

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در جلسه متخصصین و اساتید برجسته کشوری در حوزه زلزله‌شناسی که شب گذشته برگزار شد،  از استاندار تهران و رییس سازمان مدیریت بحران خواست تا هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل کارشناسان سازمان لرزه نگاری نسبت به ایجاد ایستگاه لرزه نگاری در شهرستان ملارد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی همچنین از استاندار  تهران خواست نسبت به ساماندهی چاه‌های زیرزمینی در این استان اقدامات لازم صورت گیرد و تدابیر مناسب نسبت به حفظ سایت موزه زلزله شناسی در تهران انجام شود .

وزیر کشور از آمادگی نصب دستگاه های جدید لرزه نگاری و GPS در مناطق مختلف کشور خبر داد و از سازمان لرزه نگاری و سازمان نقشه برداری خواست تا مناطق اولویت دار خود را هر چه زودتر به سازمان مدیریت بحران معرفی کنند.

وزیر کشور در ادامه این جلسه بر فرهنگ سازی و آموزش در هنگام زلزله از سوی رسانه‌های جمعی به خصوص صدا و سیما تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی و آموزش نقش بسیار مهم در نحوه برخورد و مواجه مردم در هنگام زلزله دارد لذا سازمان مدیریت بحران باید با همکاری صداوسیما نسبت به تهیه برنامه های آموزشی اقدام کند.

اساتید و متخصصین زلزله شناسی در این جلسه آخرین وضعیت رفتارهای زلزله در استان‌های کرمان، کرمانشاه، البرز و تهران را مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه نیز نجار و سعیدی رییس و سخنگوی ستاد مدیریت بحران، مقیمی استاندار تهران، مرادی رییس مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شمالی عضو هیات علمی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، تاتار معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، زعفرانی رییس پژوهشکده زلزله شناسی، طالبیان رییس پژوهشکده علوم زمین، نظری معاون پژوهشکده علوم زمین، حق شناس معاون پژوهشکده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، توکلی معاون امور فنی سازمان نقشه برداری و صفایی استاد زمین شناسی دانشگاه اصفهان حضور داشتند.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیوزیر کشوررحمانی فضلیدستگاه لرزه نگارزلزله

تاريخ : دو شنبه 7 دی 1396 | 2:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تعرفه‌های جنجالی واردات خودرو

براساس جدیدترین اخبار به دست آمده تعرفه جدید واردات خودرو به ۵۵ تا ۹۵ درصد افزایش یافته است.وزارت صنعت، معدن و تجارت از تیر ماه امسال ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو را متوقف کرد.پس از آن دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و برای […]

پایگاه خبری علت : براساس جدیدترین اخبار به دست آمده تعرفه جدید واردات خودرو به ۵۵ تا ۹۵ درصد افزایش یافته است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت از تیر ماه امسال ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو را متوقف کرد.

پس از آن دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شد.

اخیرا نیز این دستورالعمل به تایید هیات دولت رسیده و در آستانه ابلاغ و اجرا قرار دارد.

در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، تعرفه جدید واردات خودرو به ۵۵ تا ۹۵ درصد افزایش یافته است.

در دستورالعمل جدید واردات خودرو تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی از ۴۰ درصد به ۵۵ درصد، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز از ۵۵ درصد به ۹۵ درصد افزایش یافته است.

طبق این دستورالعمل واردات خودروهای با ارزش گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار نیز ممنوع اعلام شده است.

به این ترتیب واردات برند پورشه به کشور متوقف شده و در برندهایی همچون بی‌ام‌و، بنز و لکسوس نیز تنها مدل‌های پایه و ارزان‌تر از ۴۰ هزار دلار، امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

برندهایی همچون سیتروئن، رنو، هیوندای، تویوتا، نیسان، سانگ‌یانگ، کیا، میتسوبیشی و دی‌اس نیز همچون گذشته امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

در دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو، واردکنندگان غیر نمایندگی نیز مشروط به شرایطی اجازه واردات خودرو را یافته‌اند.

در این شرایط سایت ثبتارش در حال به‌روز رسانی بوده براساس اخبار به دست‌ آمده به احتمال فراوان از فردا صبح – پنجشنبه- فعالیت سایت ثبت سفارش واردات خودرو مجددا از سر گرفته خواهد شد.

از سرگیری ثبت سفارش واردات خودرو ترکیدن حباب قیمتی خودروهای وارداتی و کاهش قیمت این محصولات در بازار را به دنبال خواهد داشت.

در چند هفته گذشته به دنبال اقدام برخی واردکنندگان خودرو در دپوی خودروها و توقف عرضه به بازار، قیمت این محصولات در بازار با افزایش حبابی و غیرمنطقی همراه بوده است.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخودروواردات

تاريخ : دو شنبه 7 دی 1396 | 2:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان روی کار آمدن تمامی تلاش‌های خود را برای اعمال فشار به ایران به کار گرفته است، دقایقی پیش در یک پیام توییتری از اغتشاشات محدود در برخی شهرهای ایران حمایت کرد.

وی در این پیام، بیانیه کاخ سفید را منتشر کرد و نوشت:  «گزارشات زیادی از تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز شهروندان ایران که از فساد رژیم و هدر دادن ثروت این کشور برای تأمین منابع مالی تروریسم در خارج این کشور خسته شده‌اند، وجود دارد».

ترامپ گفت: «دولت ایران باید به حقوق مردم خود از جمله حق ابراز عقایدشان احترام بگذارد. جهان نظاره‌گر است».

پیش از این، «پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد شنبه از اغتشاشات اخیر در برخی شهرهای ایران حمایت کرد و در توئیترش با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران نوشت: «مهم است که ما از معترضان غیرخشن در ایران حمایت کنیم. این، نتیجه اقدامات رژیمی است که تمرکزش بیشتر معطوف حمایت از سازمان‌های تروریستی بوده تا گرفتاری‌های شهروندان خودش.»

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای شدیداللحن با تکرار مجدد ادعاهای چند ماه پیش دونالد ترامپ علیه ایران، مدعی شده صادرات اصلی ایران، «خشونت، خونریزی و هرج و مرج است.» واشنگتن همچنین از «تمامی ملت‌ها» خواسته «علناً» از مردم ایران حمایت کنند.

اگرچه رسانه های ضدانقلاب تلاش داشتند نشان دهند که مطالبات تجمعات صورت گرفته در ایران سیاسی است اما گزارشهای میدانی خبرنگاران فارس، حاکی از آنست که بسیاری از مردم که نسبت وضعیت گرانی ها معترض بودند با مشاهده شعارهای سیاسی لیدرهای این تجمعات، ترجیح دادند که با شعاردهنگان همراه نشوند.

کاخ سفید نیز بیانیه‌ای را در حمایت از این اعتراضات در شهرهای ایران منتشر کرده بود که رئیس‌جمهور آمریکا در پیام توییتری خود این پیام را منعکس کرد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیترامپتوئیترحمایتاغتشاشفتنه انگیزی

تاريخ : دو شنبه 9 دی 1396 | 2:55 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

ادامه یمطلب

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیجنگ آمریکاکره ی شمالی

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 8 دی 1396 | 2:51 | نویسنده : بانوی پرتقالی |


«آلودگی هوا تا دوشنبه ادامه دارد»؛ «هوای کلانشهرها به دلیل وارونگی هوا به شدت آلوده است»؛ «باز هم تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا»؛ «ایست قلبی در تهران سه برابر شد ...»
این ها جملاتی هستند که تبدیل به تیتر یک روزنامه های کشور شده است و مردم کلانشهرهای ایران به شنیدن یا خواندن آنها در روزنامه ها و فضای مجازی عادت کرده اند و همین عادت کردن به آنچه که به شدت برای سلامتی افراد و کودکان مضر است می تواند فاجعه ای زیست محیطی را رقم بزند.
عمق خطر آلودگی هوا را می توان در کوتاه تر شدن تنفس بیماران قلبی و ریوی، چشمان قرمز و بیماریهای عفونی ریوی کودکان و لایه ی سیاهرنگی که شهروندان کلانشهرها بعد از اتمام ساعات کاری در فضای باز روی پوست خود مشاهده می کنند متوجه شد .
آلودگی هوا سالانه مسبب بیماری و مرگ افراد زیادی در جامعه است و شامل مواد مضری همچون مونو اکسید کربن ( co) ، اکسیدهای ازت (Nox) ، تمامی هیدروکربن ها (THC) یا ترکیبات آلی فرار (VOC) ، اکسیدهای گوگرد (SOX) و به طور عمده 2So ، تمامی ذرات معلق (TSP) ، سرب (Pb) و ازن (O3) است. اما دلیل تجمع و ماندگاری این آلاینده های خطرناک در هوای کلانشهرها چیست؟ تغییرات دمای هوا عموما در فصول سرد سال عامل اصلی برای ماندگاری و پایداری این آلاینده ها در جو و نزدیکی سطح زمین یعنی در محدوده زندگی و تنفس انسانهاست و توده هوای آلوده که حاصل احتراق موتور خودروها و صنایع آلاینده در نزدیکی شهرهاست به طور ثابت و بدون جابجایی روی شهر باقی می ماند و تا پایان روز که فعالیت های انسانی در سطح شهر ادامه دارد به مرور به آن افزوده می شود . اما آیا به طور واقعی پدیده های جوی مقصر اصلی تشکیل ...


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیالودگی هواعادتخطرناکتنفستعطیلی

تاريخ : دو شنبه 11 دی 1396 | 2:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن