پس از دیدار با ظریف و وزرای اروپایی موگرینی از طرح اروپا برای «حفظ منافع اقتصادی ایران از برجام» رونمایی کرد

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه‌شنبه شب پس از پایان نشست با وزرای خارجه ایران، آلمان، انگلستان و فرانسه خطوط پیشنهادی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع اقتصادی ایران در برجام را تشریح کرد. وی که در بروکسل در جمع خبرنگاران صحبت […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه‌شنبه شب پس از پایان نشست با وزرای خارجه ایران، آلمان، انگلستان و فرانسه خطوط پیشنهادی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع اقتصادی ایران در برجام را تشریح کرد.

 

ادامه ی مطلب


برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی برجام موگرینیاروپا منافع

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1397 | 3:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رونمایی فرانسه از ۳ پیشنهاد اروپا برای حفظ برجام / وزیر دارایی مکرون: نمی توانیم در مقابل آمریکا تسلیم شویم

پایگاه خبری علت :در ادامه واکنش شماری از کشورهای اروپایی به تصمیم اخیر دونالد ترامپ درباره خروج از برجام، وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد که کشورش به همراه چند کشور اروپایی دیگر، پیشنهاداتی را در این باره به کمیسیون اروپا ارائه خواهد کرد. به گزارش «انتخاب»؛ در پی تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق […]

پایگاه خبری علت :در ادامه واکنش شماری از کشورهای اروپایی به تصمیم اخیر دونالد ترامپ درباره خروج از برجام، وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد که کشورش به همراه چند کشور اروپایی دیگر، پیشنهاداتی را در این باره به کمیسیون اروپا ارائه خواهد کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ در پی تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق اتمی با ایران، ایالات متحده به شرکت‌های اروپایی هشدار داده است که حداکثر شش ماه فرصت دارند تا به معاملات و قراردادهای خود با تهران خاتمه دهند.

در واکنش به این تحولات برونو لو مر، وزیر دارایی فرانسه، روز جمعه ۲۱ اردیبهشت گفت: نمی‌توان همین راه را ادامه داد و در برابر تصمیمات آمریکا «تسلیم شد».

وزیر دارایی فرانسه که به همراه همتای هلندی خود با خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: «فرانسه امیدوار است به همراه متحدان اروپایی، پیشنهاداتی را به کمیسیون اروپا که قرار است در روزهای آینده برای بحث در همین باره تشکیل شود ارائه کند».

این مقام فرانسوی با تأکید بر اینکه اروپا باید از منافعش، از جمله منافع اقتصادی‌اش، دفاع کند، یادآور شده که اروپایی‌ها در حال کار روی سه پیشنهاد کاملاً مشخص هستند.

به گفته وزیر دارایی فرانسه پیشنهاد نخست به‌روز کردن قوانین بازدارنده اروپایی مصوب سال ۱۹۹۶ است که امکان مقابله با تحریم‌های خارج از قلمرو این اتحادیه را می‌دهد.

این مقررات که در آن زمان با هدف دور زدن تحریم‌های کوبا تنظیم شده به شرکت‌ها و دادگاه‌های اروپایی امکان می‌دهد که به تحریم‌هایی که توسط کشورهای ثالث اعمال می‌شود، گردن ننهند و مقرر می‌کند که احکام صادر شده توسط دادگاه‌های غیراروپایی در این اتحادیه اجرا نشود.

فرانسه معتقد است که این مقررات باید به گونه‌ای به روز شود که تصمیمات اخیر ایالات متحده را نیز در بر گیرد.

پیشنهاد دوم فرانسه تلاش برای به‌کار گیری ابرازهای مالی به نحوی است که استقلال مالی اتحادیه اروپا از آمریکا را تأمین کند.

سومین پیشنهاد نیز بر تأسیس دفتری اروپایی مشابه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در آمریکا متمرکز است؛ دفتری مشابه با اوفک که به اتحادیه اروپا امکان بررسی فعالیت شرکت‌های خارجی و تطابق آنها با تصمیم‌های این اتحادیه را می‌دهد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمنافع خروج برجام دونالد ترامپ اروپا منافع اقتصادی

تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1397 | 3:3 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

شورای همکاری خلیج فارس، ایران را به دخالت در امور داخلی مغرب متهم کرد

 به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسکای‌نیوز، شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه اتهامات مغرب علیه ایران را تکرار و تهران را به دخالت در امور آن کشور متهم کرد. دولت مغرب (مراکش) روز سه‌شنبه با متهم کردن ایران به حمایت از گروه نظامی-سیاسی «جبهه پولیساریو» متهم کرد. این گروه برای […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسکای‌نیوز، شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه اتهامات مغرب علیه ایران را تکرار و تهران را به دخالت در امور آن کشور متهم کرد.

دولت مغرب (مراکش) روز سه‌شنبه با متهم کردن ایران به حمایت از گروه نظامی-سیاسی «جبهه پولیساریو» متهم کرد. این گروه برای تسلط بر منطقه مورد مناقشه «صحرای غربی» با دولت مغرب درگیر است.چ

وزارت خارجه مغرب اعلام کرد سفارت این کشور در تهران تعطیل و از سفیر ایران در مغرب خواسته خواهد شد این کشور را ترک کند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان اظهارات منتسب به وزیر امور خارجه کشور مغرب مبنی بر همکاری یکی از دیپلمات های ایرانی با جبهه پولیساریو را نادرست و موضوعی خلاف واقع عنوان کرد.

 وی همچنین اظهار داشت: «همانگونه که در روزهای اخیر و در تماس های مقامات دو کشور مطرح شد و مقامات ایرانی این موضوع را کاملاً بی اساس و عاری از حقیقت و مردود دانستند،  لازم میدانیم  با صراحت تمام بار دیگر تاکید نمائیم که یکی از مهم ترین پایه های اساسی و اصولی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در مناسبات خود با سایر دولت ها و کشور های جهان احترام عمیق به حق حاکمیت و امنیت آنان و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها بوده و خواهد بود».


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخلیج فارس عرب مراکش مغرب دخالت شورای همکاری خلیج فارس

تاريخ : سه شنبه 13 ارديبهشت 1397 | 3:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
وزیر ارشاد تشریح کرد بسته حمایتی جدید از اصحاب رسانه حاوی چیست؟

پایگاه خبری علت :وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین بسته حمایتی جدید حمایت از اصحاب رسانه خبر داد. به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی امروز (۲۵ اردیبهشت) در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه، با بیان اینکه خلاقیت فرهنگی و هنری هنرمندان استان‌های مختلف کشور رشد چشمگیری داشته، گفت: در حال حاضر […]

پایگاه خبری علت :وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین بسته حمایتی جدید حمایت از اصحاب رسانه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی امروز (۲۵ اردیبهشت) در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه، با بیان اینکه خلاقیت فرهنگی و هنری هنرمندان استان‌های مختلف کشور رشد چشمگیری داشته، گفت: در حال حاضر بخش عظیمی از بار فرهنگ و هنر کشور بر دوش هنرمندان استان‌هاست و استان‌ها باید بیش از دوره‌های گذشته در حوزه فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: در همین راستا در سفرهایی که به استان‌های مختلف کشور داریم، تفاهم‌نامه‌هایی در راستای توسعه زیرساخت های فرهنگی هنری و همچنین حمایت از برنامه‌های فرهنگی هنری با استان‌ها منعقد می‌شود که روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای با حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار با استان کرمانشاه منعقد کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: البته با این اعتبارات تمام مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استانها مرتفع نمی شود و امیدواریم مکمل های دیگری نیز برای کمک به حوزه فرهنگ و هنر مورد استفاده قرار گیرد.

صالحی با اشاره به کمبود اعتبارات فرهنگی در کشور، گفت: تنها چند درصد اعتبارات کشور صرف امور فرهنگی می‌شود و در این بین سهم کمی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می رسد. نمی‌خواهم روضه فرهنگی بخوانم، اما در این شرایط باید استفاده حداکثری از منابع ببریم.

وی با بیان اینکه نگاه ما نباید رویاپردازانه باشد، گفت: دوره آرمان گرایی و رویاپردازی تمام شده، امروز باید آجر آجر روی هم بگذاریم تا شاید بتوانیم زیرسقفی قرار بگیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه ظرفیت های قابل توجهی در حوزه صنایع فرهنگی کشور داریم، گفت: اگر بدنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم، باید مسیر حمایت از صنایع فرهنگی را دنبال کنیم.

صالحی افزود: استانداران باید در حوزه اقتصاد فرهنگ فعال شوند و از ظرفیت‌های فرهنگی هنری استفاده کنند.

وی به موضوع بیمه فعلان فرهنگی و هنری نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه مسیر جدیدی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: اعتبارات ما در زمینه بیمه فعالان فرهنگی محدود است، با این وجود سال گذشته توانستیم ۱۰ هزار نفر فعال فرهنگی جدید را بیمه کنیم و از ۱۹ هزار نفر سال ۹۵ به حدود ۳۰ هزار نفر برسانیم.

صالحی در ادامه از تدوین بسته حمایتی جدید حمایت از اصحاب رسانه خبر داد و افزود: معاونت مطبوعاتی جدید در حال تدوین این بسته است و در این راستا تمام روش‌های حمایتی گذشته لحاظ شده و موارد مثبت آن احصاء می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه خبرنگاران، حمایت از رسانه‌ها و رفع مشکلات کمبود کاغذ را از جمله موارد مدنظر دربسته حمایتی جدید عنوان کرد.

صالحی همچنین با بیان اینکه باید از مخدوش شدن و مبتذل شدن موسیقی ایرانی محافظت کنیم، گفت: در این راه باید از ظرفیت انجمن های موسیقی بیشتر استفاده کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه کرمانشاه از ظرفیت‌های ملی موسیقی کشور است، گفت: تقویت موسیقی بومی و محلی این استان در دستور کار قرار دارد.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش به مفاد تفاهم نامه منعقده با استانداری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه چهار محور دارد که یکی یکی از آنها ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری است و بر این اساس هفت مجتمع فرهنگی هنری در شهرهای استان احداث می شود. احداث تالار مرکزی شهر، مرمت مجتمع های فرهنگی و هنری و کتابخانه های مناطق زلزله زده و نیز نوسازی فضاهای فرهنگی نیز در این تفاهم نامه دیده شده است.

وی تقویت برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، تقویت انجمن‌های فرهنگی هنری استان و حمایت از مولفان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را از دیگر بخش های این تفاهم نامه عنوان کرد.


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی بسته ی حمایتی رسانه وزیر ارشاد

تاريخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1397 | 23:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
ساعت پخش سریال‌های رمضانی مشخص شد

پایگاه خبری علت :تلویزیون ماه رمضان امسال سه سریال را از شبکه‌های یک، دو و سه سیما به روی آنتن خواهد برد. شبکه چهار نیز ۳۰ سریال شاخص رمضانی را در قالب فیلم پخش خواهد کرد. به گزارش ایسنا، سریال‌های «سر دلبران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی از شبکه یک، «پدر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی از […]

پایگاه خبری علت :تلویزیون ماه رمضان امسال سه سریال را از شبکه‌های یک، دو و سه سیما به روی آنتن خواهد برد. شبکه چهار نیز ۳۰ سریال شاخص رمضانی را در قالب فیلم پخش خواهد کرد.


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی سریال ماه رمضان

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1397 | 23:51 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 | 3:0 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

بعد از شهادت تاثیرگذار شهید محسن حججی در سوریه به دست تکفیری ها، دوستان او سراغ عکس هایش رفته اند و هر از چند گاهی تصاویر زیبایی از او را منتشر می کنند.
0%

 

بعد از شهادت تاثیرگذار شهید محسن حججی در سوریه به دست تکفیری ها، دوستان او سراغ

عکس هایش رفته اند و هر از چند گاهی تصاویر زیبایی از او را منتشر می کنند.

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحججیشهید عکس

تاريخ : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 | 2:56 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
اسماعیل امینی، شاعر آیینی در برنامه راه نشان گفت: مستشرقین برای درک شعرهای حافظ و مولانا چاره ای جز آشنایی با قرآن ندارند. هر آن چه از فرهنگ و هنر در دست داریم زیر سایه قرآن است.

اسماعیل امینی برخی اساتید دانشگاه روخوانی قرآن هم بلد نیستند/ جاودانگی شعر بلیغ

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیقرانامینیدانشجواساتید

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 | 2:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

یک هوادار خانم از ستاره مصری لیورپول از روی سکوهای ورزشگاه خواستگاری کرد.
10 گل فراموش نشدنی از محمد صلاح خواستگاری یک هوادار از صلاح از روی سکوها! + عکس
به این مطلب امتیاز دهید
100% 0%

 به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، یک هوادار خانم از ستاره مصری لیورپول از روی سکوهای ورزشگاه خواستگاری کرد.


محمد صلاح، ستاره مصری لیورپول این روزها بهترین دوران فوتبالی خود را پشت سر می گذارد. او به تازگی جایزه بهترین بازیکن سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ لیگ جزیره کسب کرد.


صلاح به خاطر درخشش بی بدیلی که در این روزها در فوتبال از خود به نمایش گذاشته، محبوبیت زیادی را در میان فوتبال دوستان پیدا کرده است. به نوشته فارس، در این راستا یک هوادار خانم فوتبال در اقدامی با آوردن یک پوستر که روی آن نوشته شده بود: صلاح با من ازدواج می کنی؟ از سکوهای ورزشگاه از ستاره مصری خواستگاری کرد.

 


موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمحمد صلاحفوتبالازدواجصلاح

تاريخ : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 | 2:51 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

الیور استون کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی پس از بازگشت از اصفهان به عنوان مدرس بخش دارالفنون در سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حاضر شد.

 

 

 
 
 

موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیالیور استونجشنوارهفجرکارگردان امریکایی

تاريخ : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 | 2:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

مادر بزرگ ادبیات مخصوص به خودش را داشت.

به همبرگر می گفت همبرگرد،

به سطل سلط،

زبانش نمی چرخید به کبریت می گفت کربیت. خلاصه حرفهایش همیشه شادم میکرد...

برای احوال پرسی كه زنگ مى زد، می گفت زنگ زده ام حالت را بگیرم.

هیچوقت عادت نکردم به این جمله، بعد از شنیدنش لبخند می زدم، حالم خوب می شد.

زنگ زده بود حالم را بگیرد ولی قصدش حال پرسیدن بود،

برعکس بعضی از آدم ها كه تلفن می کنند، مسیج می دهند حالت را بپرسند ولی حالت را می گیرند.

 

دنیای عجیبی داریم ما آدم ها......


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی حالگیریمادربزرگحالتلفنتلفظ

تاريخ : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 | 2:43 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 با خنده هایتان دیگران را نیز

به شادی دچار کنید

بگذارید این ویروس مقدس

همه دنیا را بگیرد …


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشادیزندگیویروس

تاريخ : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 | 2:37 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

روحانی پس از نشست قوای‌ سه‌‌گانه: نیازهای ارزی مردم تأمین می‌شود

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در پایان نشست مشترک قوای سه‌گانه که حدود سه ساعت به‌طول انجامید، با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن  تشریح محورهای مورد بحث سران و مسئولان سه قوه، این جلسه و مسائل مطروحه در آن را بسیار ارزشمند و مفید توصیف کرد و […]

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در پایان نشست مشترک قوای سه‌گانه که حدود سه ساعت به‌طول انجامید، با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن  تشریح محورهای مورد بحث سران و مسئولان سه قوه، این جلسه و مسائل مطروحه در آن را بسیار ارزشمند و مفید توصیف کرد و گفت: این جلسه در آغاز سال جدید همفکری بسیار خوبی بود و در آن همه مشکلات و مسائل مورد نیاز و مطالبات مردم مورد بحث قرار گرفت. در این جلسه نمایندگان محترم مجلس و رؤسای قوا صحبت کردند و بسیار مهم بود که همه همفکر و هم‌نظر بودیم.

  • بیشتر بخوانید:

تأکید رئیس قوه‌قضائیه بر برخورد با قضات متخلف در نشست مشترک قوای سه‌گانه

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرئیس جمهور ارزنیاز ارزیقوای سه گانه

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سوابق گزینه‌های شهرداری تهران + تصاویر

 به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز یکشنبه در پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا ۲۸ گزینه پیشنهادی اعضای شورا برای شهرداری را در جمع خبرنگاران معرفی کرد. مختصری از سوابق ۲۸ گزینه پیشنهادی اعضای شورای اسلامی شهر تهران را در این گزارش بخوانید. سوابق محمدابراهیم انصاری لاری محمدابراهیم […]

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز یکشنبه در پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا ۲۸ گزینه پیشنهادی اعضای شورا برای شهرداری را در جمع خبرنگاران معرفی کرد.

مختصری از سوابق ۲۸ گزینه پیشنهادی اعضای شورای اسلامی شهر تهران را در این گزارش بخوانید.

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشهردارشهرداریانتصابگزینه

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

تایمز: هشدار ظریف محاسبات ترامپ را پیچیده کرد

 روزنامه «تایمز» چاپ لندن روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به هشدار اخیر وزیر امور خارجه کشورمان درباره خروج آمریکا از برجام تصریح کرد که این مساله محاسبات رئیس‌جمهوری آمریکا در مذاکره با کره شمالی را دشوار کرده است. به گزارش ایرنا، تایمز نوشت: ایران اعلام آمادگی کرده است که برنامه […]

روزنامه «تایمز» چاپ لندن روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به هشدار اخیر وزیر امور خارجه کشورمان درباره خروج آمریکا از برجام تصریح کرد که این مساله محاسبات رئیس‌جمهوری آمریکا در مذاکره با کره شمالی را دشوار کرده است.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیروزنامه ی تایمزبرجامظریفآمریکاتعهد

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

آیت الله مکارم شیرازى: قم واتیکان نیست/ این سخنان غیرمغرضانه و از سر ناآگاهی است

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله ناصر مکارم شیرازیامروز در ابتدای درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: در زمان شاه هنگامى که بحث‌هاى انقلابى اوج گرفت از سوى دولت به حوزه علمیه پیشنهاد شد که ما قم را به عنوان یک کشور مستقل مانند واتیکان در اختیار علما و مراجع مى‌گذاریم […]

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله ناصر مکارم شیرازیامروز در ابتدای درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: در زمان شاه هنگامى که بحث‌هاى انقلابى اوج گرفت از سوى دولت به حوزه علمیه پیشنهاد شد که ما قم را به عنوان یک کشور مستقل مانند واتیکان در اختیار علما و مراجع مى‌گذاریم و آن را به رسمیت مى‌شناسیم؛ براى خود مجلس قانونگذارى داشته باشد، پول آن مستقل و نماینده به تمام کشورهاى جهان بفرستد.

وی افزود: هدف آن‌ها چه بود؟ این بود که مرجعیت و حوزه را به کلى منزوى کنند و لذا این پیشنهاد شدیداً رد شد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اگر چنین چیزى صورت مى‌گرفت، مفهومش این بود که علما و مراجع، حق ندارند درباره ایران نظرى بدهند، زیرا از قبیل: دخالت یک کشور بیگانه در امور داخلى ایران است؛ آن‌ها نمى‌توانند از افراد خود کسى را به مجلس بفرستند یا علماى قم در خبرگان و شوراى نگهبان دخالت کنند، چراکه تعلق به یک کشور دیگر دارند نه کشور ایران و نیز ائمه جمعه و مسئولین سیاسى عقیدتى و قضات و اساتید دانشگاه هیچ کدام نمى‌توانستند از حوزه علمیه قم انتخاب شوند، چون جزء کشور ایران نبودند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: اگر مردم قم مى‌خواستند به تهران و اصفهان و مشهد بروند باید گذرنامه بگیرند و مردم قم نمى‌توانستند از آب و برق و گاز سراسرى استفاده کنند، چون یک کشور بیگانه‌اند؛ عجب پیشنهاد خطرناکى بود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: متأسفانه اخیراً زمزمه این سخن از سوى بعضى شنیده شد که هرگز حمل بر اغراض و سوء نیت نمى‌کنیم، بلکه صرفاً ناآگاهى بوده است ولى در فضاى مجازى به آن دامن زده‌اند.

وی با اشاره به نقش مرجعیت در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: ما برخلاف این‌گونه حرف‌ها مى‌گوییم مرجعیت تعلق به تمام جهان اسلام و شیعه دارد و مى‌تواند مصالح و منافع و خطرات آن‌ها را گوشزد کند؛ هنگامى که به ما مى‌گفتند چرا در امر بحرین و سوریه و یمن دخالت مى‌کنید مى‌گفتیم مرجعیت مرز خاصى ندارد؛ مقلدین ما در تمام این کشور‌ها هستند و ما حق داریم مصالح آن‌ها را تذکر دهیم و در نگرانى‌هاى آن‌ها نگران باشیم؛ این عقیده کجا و عقیده واتیکان شدن قم کجا!

این مرجع تقلید در پایان عنوان کرد: ما به همین دلیل بار‌ها به مسئولین محترم تذکر داده‌ایم که به قم به عنوان یک شهر معمولى نگاه نکنند، زیرا تعلق به تمام جهان اسلام دارد، آبروى آن آبروى جهان تشیع است؛ در سال پانزده میلیون نفر به زیارت کریمه اهل‌بیت (س) و مسجد جمکران مى‌آیند، حوزه علمیه قم که به تمام شهرهاى داخل کشور و مناطق زیادى از خارج کشور عالم و مبلّغ مى‌فرستد در جهان اسلام از نظر جمعیت و کیفیت بى‌نظیر است؛ باید به این امور توجه داشت و إن شاء الله این مرکز اسلامى و شیعى همیشه آبرومند باشد نه یک کشور مستقل.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیغرضمرضتفرقهواتیکانقمایت الله مکارم

تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

در دیدار فرماندهان نیروی زمینی ارتش مطرح شد؛ تجلیل فرمانده معظم کل قوا از مواضع وحدت‌آفرین فرمانده ارتش

 به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان نیروی زمینی، با تحسین کارآمدی و تجارب ارزشمند پرسنل قدیمی ارتش و ابراز امیدواری درباره آینده درخشان جوانان آن، بر استمرار پیشرفت و افزایش […]

به گزارش  پایگاه خبری علت  به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان نیروی زمینی، با تحسین کارآمدی و تجارب ارزشمند پرسنل قدیمی ارتش و ابراز امیدواری درباره آینده درخشان جوانان آن، بر استمرار پیشرفت و افزایش توان ارتش تأکید و خاطرنشان کردند: پیشرفت‌ها باید همچنان ادامه پیدا کند تا ارتشِ فردا از ارتش امروز بهتر، قوی‌تر، کارآمدتر و انقلابی‌تر باشد.

در این دیدار که به‌مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان ارتش تأکید کردند: از شما جوانان عزیز می‌خواهم همه ابتکارات، تلاشها و ظرفیت‌های انسانی خود را برای پیشبرد و اعتلاء ارتش بکار اندازید.

فرمانده کل قوا همچنین با تجلیل از مواضع انقلابی و وحدت‌آفرین امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، افزودند: آقای سرلشکر موسوی در عین دلبستگی سازمانی و پایبندی عاطفی به ارتش که حفظ و تأکید بر آن لازم است، سخنان بسیار خوبی در خصوص اتحاد نیروهای مسلح بیان کردند که این سخنان نشان‌دهنده عقل مدیریتی و صفای باطنی است و ارتش را در چشم مردم بیش از پیش ارزشمند می‌کند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتثالیرهبر انقلابفرماندهارتشنیروی زمینی ارتشنیروهای مسلح

تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

فریاد سینمای ایران بر بلندای دیوار چین

 پخش دو فیلم ایرانی در جشنواره فیلم پکن توجه بسیاری از رسانه ها و همچنین مسئولان این جشنواره را به خود جلب کرد. به گزارش ایرنا در بخش رقابتی هشتمین جشنواره بین المللی فیلم پکن دو فیلم از ایران در کنار ۱۵ فیلم دیگر از سراسر جهان برای دریافت جوایز ‘تیان‌تان’ […]

پایگاه خبری علت : پخش دو فیلم ایرانی در جشنواره فیلم پکن توجه بسیاری از رسانه ها و همچنین مسئولان این جشنواره را به خود جلب کرد.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدیوار چینچینفیلمفیلم ایرانیتیان تان

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:34 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

واردکنندگان هنوز نتوانسته‌اند دلار ۴۲۰۰ تومانی بگیرند

به نقل از پایگاه خبری علت :عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد که تاکنون هیچ واردکننده‌ای نتوانسته است با دلار ۴۲۰۰ تومانی ثبت سفارش کند و ادامه این روند باعث خواهد شد قیمت‌ها در بازار غیررسمی به شکل فزاینده‌ای افزایش یابد. بیش از ۱۰ روز از اجرای سیاست‌های جدید ارزی دولت می‌گذرد که بر اساس آن […]

پایگاه خبری علت :عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد که تاکنون هیچ واردکننده‌ای نتوانسته است با دلار ۴۲۰۰ تومانی ثبت سفارش کند و ادامه این روند باعث خواهد شد قیمت‌ها در بازار غیررسمی به شکل فزاینده‌ای افزایش یابد.

بیش از ۱۰ روز از اجرای سیاست‌های جدید ارزی دولت می‌گذرد که بر اساس آن دلار با قیمت ۴۲۰۰ تومان تک‌نرخی شده و بر اساس آنچه بانک مرکزی اعلام کرده، دلار ۴۲۰۰ تومانی فقط به متقاضیان قانونی از جمله واردکنندگان و صادرکنندگان ارائه می‌شود. اما محمدحسین برخوردار، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در این باره اظهار کرد: تاکنون هیچ واردکننده‌ای نتوانسته با دلار ۴۲۰۰ تومانی ثبت سفارش کند.

وی به ایسنا گفت: هنوز گشایشی در این زمینه ایجاد نشده و ثبت سفارشی با دلار ۴۲۰۰ تومانی صورت نگرفته است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی درباره موانع این کار گفت: احتمالا مسئولان دولتی و بانکی می‌خواهند دستورالعمل‌هایی را مجددا تعیین کنند؛ چون به علت محدودیت ارزی مجبور هستند کنترل‌های بیشتری در ثبت سفارش‌ها انجام دهند و به خاطر همین، این روند طولانی شده است. امیدوارم این مسأله زودتر حل شود، چون هرچه بیشتر طول بکشد، روی بازار هم اثر می‌گذارد.

برخوردار تصریح کرد:‌ در حال حاضر، قیمت‌ها در بازار به صورت فزاینده در حال افزایش است که این اتفاق مثبت نیست و بازار غیررسمی برای دلار شکل می‌گیرد. دانشجویانی هستند که در کشورهای دیگر پول لازم دارند، برخی فعالان اقتصادی هم قبلا سفارش‌هایی داشته‌اند و درصدهای بالایی پول داده‌اند و اکنون بارشان آمده؛ دستورالعمل‌ها برای فعالان اقتصادی شفاف نیست.

این کارشناس اقتصادی گفت:‌ به نظر می‌رسد دولت روی دستورالعمل‌های جدید فکر می‌کند ولی باید ثبت سفارش‌ها زودتر باز شود. در این مدت کسانی هم که نیاز فوری به ارز داشته‌اند -مثل دانشجویان و مسافران- هم نتوانستند ارز تهیه کنند. به نظر می‌رسد این وضعیت فعلا ادامه‌دار خواهد بود.

وی یادآور شد: بانک جهانی اعلام کرده که سال گذشته میلادی حدود ۳۰ میلیارد دلار ارز از ایران خارج شده است. این پول کمی نبوده است. دولت نتوانسته جلوی آن را بگیرد و امروز هم دولت با کمبود منابع روبرو است. باید مشخص شود که این خروج سرمایه از سوی چه کسانی صورت گرفته است.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارزاتاق بازرگانیوارد کننده

تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

۲ عکس  تهیه‌کننده «پایتخت»: بازیگران موظف به اعلام رقم قراردادشان نیستند

لهام غفوری گفت: شب گذشته ما در جشنواره مردمی صدا و سیما جایزه بهترین سریال نوروزی را با آرای بالای مردمی دریافت کردیم و حالا انتشار مطالب کذب بازتاب همان جایزه‌ای است که دیشب گرفتیم. الهام غفوری،‌تهیه‌کننده سریال پایتخت پیرامون برخی شایعات در خصوص مبلغ قراردادهای بازیگران این سریال با سازمان هنری […]

پایگاه خبری علت :الهام غفوری گفت: شب گذشته ما در جشنواره مردمی صدا و سیما جایزه بهترین سریال نوروزی را با آرای بالای مردمی دریافت کردیم و حالا انتشار مطالب کذب بازتاب همان جایزه‌ای است که دیشب گرفتیم.
الهام غفوری،‌تهیه‌کننده سریال پایتخت پیرامون برخی شایعات در خصوص مبلغ قراردادهای بازیگران این سریال با سازمان هنری رسانه ای اوج گفت: من وظیفه ندارم به اخبار بدون منبع پاسخ بدهم. این روزها از هم‌گسیختگی در فضای مجازی به وجود آمده که باعث شده هر لحظه یک مطلب غیرموثق و بدون منبع منتشر شده و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد.
وی ادامه داد: شب گذشته ما در جشنواره مردمی صدا و سیما جایزه بهترین سریال نوروزی را با آراء بالای مردمی دریافت کردیم و حالا انتشار مطالبی کذب، بازتاب همان جایزه‌ای است که دیشب گرفتیم.
غفوری در ادامه گفت: از حاشیه‌ها خسته شده‌ام ما تلاش می‌کنیم تا مردم را خوشحال کنیم، تمام هدفمان هم این است که مردم از دیدن این سریال لذت ببرند و به لطف خداوند به هدفمان هم رسیده‌ایم اما در این میان نمی‌دانم که عده‌ای دیگر چه نفعی می‌برند که مدام در پی تخریب گروه منسجم پایتخت هستند.
تهیه‌کننده پایتخت تصریح کرد: جعل سند در فضای مجازی کار آسانی است و این ساده‌اندیشی است که فکر کنیم آنچه که منتشر شده حقیقت دارد. در این میان برخی صفحات مجازی خواستار این شده‌اند که بازیگران ما رقم‌های قراردادشان را اعلام کنند که یک موضوع کاملا غیرمنطقی است زیرا قرارداد کاری افراد جزو حریم شخصی آنهامحسوب می‌شود و به کسی ارتباط پیدا نمی‌کند.
محمد ذوقی، مدیر روابط عمومی سازمان اوج نیز در پستی اینستاگرامی نسبت به سند ادعایی پیرامون قرارداد عوامل مجموعه «پایتخت ۵» با این سازمان نوشت:
«چند هفته قبل بود در ایام نوروز که برخی رسانه‌ها و افراد با عجله و بعضا بی انصافی، اوج و تیم‌ِ پایتخت را مورد هجمه قرار دادند، ولی دیری نپایید تا با رسیدن به قسمت های آخرِ پایتخت قضاوت ها منصفانه تر شد.
حال پس از اتمام دو هفته‌ایِ این سریال محبوب و اقبال بی نظیرِ مردم‌ِ نازنین به این سریال، با یک خبر و این بار جعل، دشمنیِ دشمنان‌مان را شاهدیم.
باید گفت:
۱٫ اوج هیچ وقت چنین سربرگی نداشته و ندارد.
۲٫ امضای مسئول سازمان‌اوج در این تصویر جعلی است.
۳٫ خطاب نامه وجود خارجی ندارد. (معصومی)
۴٫ حداقلی از دقت نیاز است که بدانیم یک کُمپانی تولید آثار هنری با تهیه کننده سر و کار دارد و مسائل اینچنینی مواردی نیست که مسئول کمپانی در موردش نامه نگاری کند.
۵٫ همه‌ی اعدادِ قید شده غلط و جعلی است.
و کلامِ آخر:
چرا این قدر کینه ورزی؟! چرا این قدر حسد؟! و چرا اینقدر وقاحت در جعل کردنِ یک‌نامه؟!
به دشمنان‌مان توصیه می‌کنم طوری دشمنی کنید که به جعلِ امضا و نامه و پیگیری حقوقی نکشد.
در ضمن جاعلِ عزیز انقدر‌ بی سواد بوده که در صفر گذاشتن برای اعداد هم سوتی داده(به رقم ارسطو جان دقت کنید)
معصومیه؟!(با لحنِ بابا پنجعلی)»
به گزارش خبرگزاری فارس، فصل پنجم مجموعه تلویزیونی پایتخت در ایام نوروز از شبکه یک سیما پخش شد و در این مدت توانست نظر بسیاری از مخاطبین را به خود جلب کند و شب گذشته نیز برنده جایزه جشنواره سین سیما با آرای بالای مردمی شد.

فارس/


موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپایتختالهام غفوریقراردادمبلغصدا و سیما

تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:29 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن