سلام سلام...

خوبید.من که عالی ام . آخه عید داره میاد و من پر از ذوقم. همیشه عاشق نوروز و اومدن بهار بودم. شاید یکی از دلایلش اینه که خودمم متولد بهارم, ماه زیبایی ها و فصل تازه شدن.البته موضوع دیگه ای هم هست که مزید بر علته و اونم عادی بودن سونو گرافیم و نا پدید شدن مشگلی که داشتم. خدارو صد هزار مرتبه شکر.فردا وقت آرایشگاه دارم .خدا کنه خیلی معطل نشم اونجا. به هر حال دم عیده و تا چشم کار میکنه همه جا آدم میبینی و آدم...خدا کنه مردممون همیشه شاد باشن و البته یه پاشون به خرید و جاهای خوب خوب...

 

تو رو خدا تا میتونید شاد باشید و دیگران رو هم شاد کنید.زندگی چنان تند میگذره که نگو ونپرس...فقط لذت ببرید,البته به امید او...

 

یا علی...


موضوعات مرتبط: دست نوشته های بانوی پرتقالی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیامیدعیدعید نوروزشادییا علیمددسونوگرافیآرایشگاهخرید

تاريخ : دو شنبه 25 اسفند 1393 | 1:10 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393 | 19:17 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش عصر امروز در دیدار هیات نظامی دانشجویان دانشگاه جنگ پاکستان طی سخنانی اظهار داشت: ایران و پاکستان دو کشور همسایه، دوست و مسلمان و بسیار نزدیک هستند که مشترکات ملی، مذهبی و فرهنگی زیادی دارند.

سیاری افزود: نقش هر دو کشور ایران و پاکستان در اوضاع و احوال منطقه بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم این دید و بازدیدها باعث توسعه روابط دو کشور شود.

وی ادامه داد: جهان 9 گذرگاه مهم دریایی دارد که ایران بر 5 گذرگاه آن اشراف دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: با توجه به وزن ژئوپلتیک دو کشور ایران و پاکستان تاثیرگذاری هر دو کشور در تصمیم‌گیری‌های منطقه زیاد است.

سیاری با بیان اینکه ایران و پاکستان دارای منافع راهبردی مشترکی در دریا هستند گفت: بازدید ناوگروه‌های دو کشور، تامین امنیت سواحل مکران و دریای عمان، تبادل دانشجو و استاد و بازدیدهای متقابل می‌تواند در توسعه روابط دو کشور موثر باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: توسعه تعاملات عملیاتی در دریای برای برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی و ایجاد ساز و کار مشترک برای مقابله با قاچاق و دزدی دریایی می‌تواند زمینه همکاری مشترک دو کشور باشد.

سیاری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال این است با ناامن جلوه دادن منطقه حضور خود را در آب‌های منطقه توجیه کند که برای مقابله با این راهبرد باید با همکاری کشورهای منطقه امنیت را حاکم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت خلیج عدن و آب‌های آزاد برای ما مهم است و در این راستا حدود 200 مورد درگیری با دزدان دریایی داریم و با اینکه اصلا قصد دستگیری دزدان دریایی را نداریم اما سه مورد هم آنها را دستگیر کرده‌ایم.

سیاری تاکید کرد: امنیت هر منطقه باید توسط کشورهای همان منطقه تامین شود و ما مایل نیستیم تحت امر هر کشور دیگری در خلیج عدن حاضر شویم بلکه حاضریم همکاری‌های نزدیکی با کشورهای منطقه داشته باشیم.

سیاری در پایان اظهار داشت: ما در ابعاد مختلف و آموزشی و ساخت و تعمیرات و کارهای فنی و رزمایش‌های تاکتیکی با پاکستان داشته باشیم.

موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتش

تاريخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393 | 19:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 


سینه مرغ

پیازچه خورد شده

گردوی خورد شده

خیار شور خورد شده

نان تست 12 عدد

ماست

سس مایونز

نمک و فلفل سیاه

من نصف سینه مرغو با اب و پیاز گذاشتم پخت و ریش ریش کردم

نون تست ها رو هم دورش رو کاملا جدا کردم

مرغ رو با خیار شور و گردو و پیازچه مخلوط کردم ..برای سس هم بیشتر ماست زدم و خامه هم اضافه نکردم .... به اضافه مایونز و نمک و فلفل .

نصف سس رو با مرغ و بقیه مواد مخلوط کرددم ...

4 تا نون تست رو به صورت مربع کنار هم قرار دادم ... از مواد روی نون ها ریختم و خوب یکدست کردم ... دو باره نون گذاشتم و دوباره از مواد و ردیف اخر مجددا نون .... روی کیک رو هم با سس خوب میپوشونیم و به دلخواه تزیین میکنیم ...من با پوره سیب زمینی تزیین کردم ... بعد از یکی دو ساعت که توی یخچال گذاشتیم قابل استفاده هست ....

*کیک مرغ غذای شیکی هست اما اصلا بعد از یکروز خوردنش جالب نیست ...حالت خمیریش کمی تو ذوق میزنه ..پس همون روزی که آماده کردید مصرف کنید .


موضوعات مرتبط: آشپزی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکیک مرغ و گردوآشپزی

تاريخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393 | 2:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

در کشورهای پیشرفته یک کارمند ساده ممکن است بعد از سه سال مدیر شود.

در کشورهای پسرفته یک کارمند ساده سه سال بعد همان کارمند ساده است

در حالیکه مدیرش سه بار عوض شده است...

 

  

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمدیریتپیشرفتکشورهای پیشرفتهپسرفتکشورهای پسرفته

تاريخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393 | 2:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

 

خدا قوت


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخونه تکونیعید نوروز

تاريخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393 | 2:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 
 
 

موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیجیبپولنداریخرجمخارج

تاريخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393 | 1:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

Image result for ‫تصاویری برای تبریک عید نوروز‬‎

 

سلام به روی ماهتون.خسته نباشید بابت کارایی که واسه ی استقبال از سال نو انجام میدید.خدا قوت. من که حسابی خوشحالم واسه ی رسیدن سال نو.شما چی؟میدونم که هستید...مگه میشه آدمی از نو شدن بدش بیاد؟خدا کنه که امسال واسه ی هممون سال خوبی باشه, ایشالله... چه خبرا؟توی چه مرحله ای از خونه تکونی هستید؟ ما که خدا رو شکر خیلی از کارامونو انجام دادیم فقط مونده آشپزخونه و دستشویی.البته ناگفته نمونه که شوشوی نازنینم کلی کمک بود امسال .اگه نبود کنارم واقعا از پس این همه کار برنمیومدم.دمش گرم الهی.

...بعد مدتها بی حوصلگی تو نوشتن, امشب حس کردم دلم لک زده واسه اینجا. اومدم تا حال و احوالی بپرسم و البته شما رو از حال و خودم خبر کنم. هر چند بدم نمیومد که وقتم رو بذارم واسه ی کمی رقصیدن.آخه خدایی دارم چاق میشم از بس که خوش اشتها شدم.شام امشب و که دیگه نگو...................... حسابی ترکوندم ..............ولی خب دیگه چه کنیم که کفه ی اینجا سنگین تر بود.هنوز 9 روز مونده به عید همیشه مبارک نوروز ولی دوست دارم همی حالا بهتون عید رو تبریک بگم و از خدا واستون سلامتی و شادی آرزو کنم .الهی آمین...

 

Image result for ‫تصاویری برای تبریک عید نوروز‬‎

 

سعی میکنم توی 2 روز آینده مابقی کارامم به سرانجام برسونم تا بعدش تمام هم وغمم رو بذارم پای چیدن هفت سین.شوشوی گلم مخالفه داشتن ماهی توی بزم عیدمونه.مرد زندگیم از بس که به حیوونا علاقه منده که از بودن ماهی کوچولو توی تنگ آب اعصابش خرد میشه.ولی آخه پارسا خیلی دوس داره ماهی بگیریم و از طرفی دل من میگیره بدون وجود نازنینش واسه به یاد آوردن ارزش حیات.ایشالله همه چی به خوبی پیش میره .بازم پیشاپیش عیدتون مبارک...


موضوعات مرتبط: دست نوشته های بانوی پرتقالی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخونه تکونیشوهرماهیحیوونسلامتیعیدنوروزعید نوروز

تاريخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393 | 1:25 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

داشتن دست هایی زیبا ( یک موجودی مهم و غیر قابل اغماض برای خانم ها) مشروط بر داشتن ناخن هایی زیباست. توصیه های ما، چند نکتۀ مراقبتی منظم در خانه، برای محافظت و تزیین ناخن های شماست.

 
ناخن های خوش فرم: یادآوری ساختار ناخن
ناخن هم مانند مو، از لایه های کراتین تشکیل شده است، این ماده باعث سختی و استحکام ناخن می شود.

رشد ناخن توسط قالبی که در ریشۀ اش قرار دارد، تضمین شده است. ناخن های دست سریع تر از ناخن های پا رشد می کنند: چیزی حدود 3 تا 4 میلیمتر در ماه.

نکتۀ جالب این که: رشد ناخن های دست "فعال" سریع تر است، یعنی اگر فرد راست دست باشد، ناخن های دست راست رشد بیشتری از ناخن های دست چپ دارند.

ناخن های خوش فرم: قواعد اصلی
بهتر است به جای سوهان آهنی، یا بدتر از آن، قیچی که به ناخن ها آسیب می زند، از سوهان مقوایی استفاده کنید.

یک بار در هفته، از سنگ پا (سنگ پایی مخصوص برای دست داشته باشید) استفاده کنید، این کار باعث از بین رفتن خطوط ناخن می شود و ناخن هایی که به طور طبیعی درخشان شده اند، را برای تان تضمین می کند. همچنین، با مالیدن روغن های مغذی بر روی ناخن ها، مرطوب شان کنید.

ناخن های خوش فرم: لاک زدن
قبل از لاک زدن، در زیر لاک از لایه ای محافظ استفاده کنید؛ در غیر این صورت، ناخن های تان سست می شود و یا رنگ شان به زردی می گراید...

برای پاک کردن لاک، از حلال های ملایم، بدون آستن (خشک کننده) استفاده کنید. بدون توقف و پشت سرهم ناخن های تان را لاک نزنید: بگذارید بین دو بار لاک زدن، چند روز ناخن های تان تنفس کنند.

ناخن های خوش فرم: توجه به ناخن های حساس و شکننده
ناخن های سست، می شکنند یا نصف می شوند... چه باید کرد؟

* قانون شمارۀ یک: تغذیه تان باید خوب و مناسب باشد. اسیدهای آمینه و ویتامین ها برای داشتن ناخن هایی سالم و محکم ضروری اند (می توانید از مکمل های غذایی مخصوص کمک بگیرید)

* قانون شمارۀ دو: با استفاده از دستکش های خانگی هنگام ظرف شستن و باغبانی و استفاده از کرم برای مرطوب کردن، از ناخن های تان محافظت کنید. اغلب محصولاتی که مخصوص دست ها هستند، هم زمان برای تغذیۀ پوست و ناخن طراحی و پیش بینی شده ا ند. از این کرم ها استفاده کنید! هر روز، این کرم ها را بر روی سطح ناخن های تان بمالید.


موضوعات مرتبط: آرایشگری
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیناخنزیباییتغذیهروغن مالیکراتین

تاريخ : یک شنبه 17 اسفند 1393 | 1:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

موها و مژه هاي مصنوعي از كجا مي آيند؟

شبکه خبري فاکس‌نيوز در همين ماه در مقاله‌اي جالب، پرده از تجارتي پررونق برداشته است که ميليون‌ها دلار را روانه جيب تاجران چيني و هندي کرده است: "تجارت موي سر انسان". به گزارش اين خبرگزاري فقط در سال گذشته ميلادي چين و هند 154 ميليون دلار از اين راه به جيب زده‌اند. اين موها استفاده‌هاي بسيار گوناگوني دارند، از ساختن مژه مصنوعي گرفته تا انواع کلاه‌گيس‌هاي رنگارنگ که طرفداران زيادي ميان افراد به خصوص بانوان دارند، تا موهايي که براي قراردادن در لابه‌لاي موهاي طبيعي افراد استفاده مي‌شوند، همه و همه روزي روي سر يک انسان که در چين يا هند زندگي کرده است بوده‌اند.
از کلاه‌گيس تا مژه مصنوعي

آرايشگاه‌ها و سالن‌هاي زيبايي زنانه، بيشترين خريداران اين موها هستند. مژه‌هاي مصنوعي طبيعي، کلاه‌گيس‌هاي رنگارنگ که موهايي صاف ويا فر دارند، هر کسي را وسوسه‌ مي‌کند که براي زيبايي بيشتر، اين کلاه‌گيس‌ها را امتحان کند. در کشورهاي اروپايي و آمريکايي چون بسياري از بانوان براي رفتن به محل کار خود فرصت کافي براي مرتب کردن موهايشان ندارند، يکي از کلاه‌گيس‌هايي را که از موي طبيعي انسان ساخته شده، دم دست دارند و آن را به سر مي‌کشند و به سر کار خود مي‌روند. اين موهايي که از چين و هند مي‌آيند، همچنين براي افزايش حجم موها، در بسياري از آرايشگاه‌ها به صورت صاف و يا بافته شده در لابه‌لاي موهاي طبيعي چسبانده مي‌شوند ولي آيا اين موها بهداشتي‌اند و بيماري‌هاي مو و پوست را منتقل نمي‌کنند؟
سررشته اين موها کجاست؟

شايد دوست داشته باشيد بدانيد که اين مژه مصنوعي که روي چشمانتان است و يا موهايي که در لابه‌لاي موهاي خودتان چسبانده‌ايد، بهداشتي هستند يا نه؟ فاکس نيوز مي‌نويسد: "در چين و هند اين موهاي طبيعي انسان در کارگاه‌هاي کوچک در آب 120 درجه سانتي‌گراد جوشانده مي‌شوند، خشک مي‌شوند و با قايق‌هاي کوچکي به کارخانه اصلي منتقل مي‌شود. در کارخانه اصلي، جريان هوا در لابه‌لاي اين موها دميده مي‌شود تا موها صاف و لخت و نرم شوند (چيزي شبيه کاري که سشوار مي‌کند) و سپس به رنگ‌هاي تيره و يا بلوند و براق رنگ‌آميزي مي‌شوند و در گوني‌هاي بزرگ بسته‌بندي شده و راهي بازارهاي اروپا و آمريکا و سراسر جهان مي‌شود. تصورش را بکنيد، انبارهايي پر از موي سر انسان که فروش بسيار بسيار خوبي براي زيباتر کردن ساير انسان‌ها دارند و فروشگاه‌هاي بزرگ و آرايشگاه‌هاي سراسر دنيا خريداران پر و پا قرص اين محصولات‌اند!"
موهاي شانه‌تان را مي‌خريم

زناني که در روستاهاي دورافتاده هند، موهاي خود را مي‌فروشند و در کارگاه‌هايي نه چندان تميز آنها را براي صادرات آماده مي‌کنند، نمي‌دانند اين موها سر از کجا درمي‌آورند. گرچه آمارهاي اداره بازرگاني آمريکا حاکي از آن است که چين و هند فقط در سال گذشته ميلادي 154 ميليون دلار از صادرات موهاي سر انسان به بازارهاي جهاني پول به جيب زده‌اند ولي چين‌ گوي‌سبقت را از هند ربوده است. کارخانه‌هاي هندي، موهايي را که در کارگاه‌هاي روستاهاي دورافتاده هند، آماده شده‌اند را نيز خريداري مي‌کنند. آمارهاي دولت هند نشان مي‌دهد که اين کشور از آوريل 2006 تا مارچ 2007، 51 ميليون دلار موي سر انسان به چين فروخته است. اين موها دو دسته‌اند: دسته اول موهايي هستند که در ازاي پرداخت مبلغ ناچيزي از سر داوطلبان چيده مي‌شوند و دسته ديگر، موهايي است که از سر اعضاي خانواده هنگام شانه کردن موهايشان کنده شده، آنها اين موها را جمع‌آوري مي‌کنند و به دلالان مو مي‌فروشند. از آنجايي که کارخانه‌داران بايد پول کمتري بابت "موهاي ريخته شده" بپردازند، اين موها بهتر به وسيله دلالان خريداري مي‌شوند. به‌عنوان مثال، يک کيلوگرم موي 50 سانتي‌متري چيده شده 225 دلار قيمت دارد، در حالي که همين مقدار موي ريخته شده، 85 دلار قيمت‌گذاري شده است ولي از نظر خريداران اروپايي و آمريکايي، موهاي چيده شده چون درخشندگي و استحکام بيشتري دارند، براي ساخت کلاه‌گيس و موهاي اکستنشن مرغوب‌ترند. موهاي هندي از موهاي چيني نرم‌تر و براق‌ترند و ظاهر بهتري را در ساخت کلاه‌گيس ايجاد مي‌کنند. به علاوه بانوان روستايي در هند رسم دارند براي زيبايي بيشتر، موهايشان را بلند نگه دارند بنابراين منبع خوبي براي اين تجارت محسوب مي‌شوند.
از سل تا بيماري‌هاي پوستي

• مسوولان بهداشتي کشور هند، بهداشت اين کارگاه‌هاي محلي توليد موي انسان را زير سوال برده‌‌اند. بيماري‌هاي تنفسي و سل در اين کارگاه‌هاي فرآوري مو شايع است، زيرا ذرات در هواي اين کارگاه‌هاي تنگ و تاريک معلق اند که موجب بيماري اين کارگران مي‌شوند.

• بيشتر اين کارگران بدون ماسک و دستکش و با لباس‌هاي خانگي خودشان به مرتب کردن اين موها مشغول‌اند و اين کار را روي کف زمين انجام مي‌دهند. برخي از کارشناسان اعتقاد دارند که اين موها ناقل بسياري از بيماري‌هاي مو و پوست هستند که در صورتي که در مراحل فرآوري اين موها به درستي تميز نشوند، ميکروب اين بيماريها را مي‌توانند از ميان موهاي مردم يک قاره به ميان موهاي مردم قاره‌اي ديگر منتقل مي‌کنند؛ فقط به بهانه اندکي زيباتر شدن


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیموی مصنوعیمژه ی مصنوعیهندچینقاره

تاريخ : یک شنبه 17 اسفند 1393 | 1:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مدآنلاین: برای بسیاری از عاشقان سفر، دیدن مکان‌های عجیب لذت دیگری دارد. آنهایی که دوست دارند، در سفر به کشورهای مختلف، به جای رفتن به رستوران‌های خیابانی در شهرهای مختلف، طعم غذا در  رستوران‌های شگفتانگیز و عجیب را بچشند، این 6 رستوران را ببینند و در سفرشان، سری به این مکان‌های عجیب بزنند.

رستوران یخی در فنلاند

  دوست دارید برای همیشه جوان بمانید؟می‌توانید با صرف غذا در دمای زیر 27 درجه فارنهایت این حس را تجربه کنید. این درجه دما را فقط رستوران یخی واقع در یکی از مناطق تفریحی فنلاند دارد.

حتی کارد و چنگال‌های روی میزها را هم از آب متبلور ساخته‌اند. تماشای این مکان، سرگرمی جالبی‌ست، چرا که فقط در زمستان‌ها این رستوران برپا می‌شود و همه ساله اواخر ماه نوامبر، برف‌های این مکان را دوباره جمع می‌کنند تا رستوران را برپا کنند. اگر شما از طراحی این رستوران خوش‌تان آمده، بهتر است زمستان به آنجا سر بزنید. فقط لباس گرم یادتان نرود.

 رستوران  سانتاکروز در بولیوی

این رستوران جذاب متعلق به هتل گلاستاجیوسگ در قلب سانتاکروز است. همانطور که از نامش پیداست، رستورانی آسیایی است و غذاهای خوشمزه آسیایی در آن صرف می‌شود. آسیا با شش مقوله معروف است: نوار سوشی، قهوه اندونزی، میزهای تپانیاکی، باغ چین، باغ چای سبز و منطقه مدرن صرف غذا. این رستوران با ترکیب رسوم بولیویایی ،محیطی مناسب برای صرف یک شام ایجاد کرده است.

رستوران سیرکو در بانکوک تایلند

این رستوران که در ارتفاع 64 متری یک برج ساخته شده، بلندترین رستوران هوایی است؛ محلی مناسب برای صرف یک شام رمانتیک، یک شام به همراه دوستان و اعضای خانواده و حتی برقراری جلسات رسمی. نمای 270 درجه این شهر از این رستوران به زیبایی دیده می‌شود. این رستوران این روزها به سرعت در حال رزور است.

رستوران ماهیکامانو در توکیو

برخی از چیزها فقط با هم ست می‌شوند، درست مثل یک پیناکولادا( نوشیدنی سرد و شیرینی است که از رام، کِرِم نارگیل و آب آناناس تهیه می‌شود) و یک بانوج(تخت‌خوابی از پارچه که به سقف آویزان می‌کنند). در این رستوران ژاپنی، غذا ها را در داخل مانوج سِرو می‌کنند. منوی غذا نیز شامل غذاهای سالم و مغذی است. در اینجا یک نمایشگاه برای سازندگان مانوج‌ها وجود دارد و اگر شما به دنبال نمونه‌ای ویژه هستید، می‌توانید یکی از آنها را خریداری کنید.

 رستوران علی باربور در اوکوندا، کنیا

این رستوران کنیایی در دل یک غار طبیعی و در مجاورت خط ساحلی دیانی قرار دارد و نمای داخلی آن به‌جز میز، صندلی و روشنایی همگی طبیعی‌اند. منوی غذا شامل غذاهای مدیترانه‌ای و البته ماهی است. این رستوران عصرها باز می‌شود و هرچه هوا تاریک‌تر می شود، نمای آن نیز زیباتر می‌شود. خوب است بدانید لامپ‌های این رستوران در داخل حفره‌های طبیعی غار تعبیه شده‌اند. شما فکر می‌کنید این رستوران بسیار رمانتیک است؟ بهتر است کمی صبر کنید تا نمونه‌ای دیگری به شما معرفی کنیم.

رستوران گروتو پالاس در ایتالیا

در اینجا ما رستورانی جادویی برای صرف غذا به شما معرفی می‌کنیم. این رستوران در دل یک غار و لبه پرتگاه درست نزدیک آب‌های  دریای آدریاتیک واقع شده است. غذاهای آن مطابق هر ذائقه‌ای‌ست. هنگام صرف غذا می‌توان به حرکت آب نگاه کرد و صدای گوش‌نواز امواج را شنید و در عین حال از هوای تازه استنشاق کرد. نسیم جنوبی نیز پوست شما را لمس خواهد کرد.

              
مترجم..نازنین محمدی


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرویاییرستورانرستوران عجیبمعرکه

تاريخ : یک شنبه 17 اسفند 1393 | 1:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مدآنلاین: بیشتر هتل‌ها و استراحت‌گاه‌ها،  از فواره‌هایی زیبا در جلوی نمای ورودی هتل استفاده می‌کنند تا مشتریان بیشتری جذب هتل شوند. درست است فواره‌های قدیمی از نظر زیبایی و ظرافت، در نوع خود بی‌نظیر بوده‌اند. ولی آنها به زیبایی فواره‌های امروزی با طراحی‌های فوق‌العاده  نیستند .برای اینکه به شما نشان دهیم یک فواره زیبا تا چه اندازه چشم‌پسند و خیره‌کننده است، مد‌آنلاین امروز 5 نمونه از جالب‌ترین آنها را به شما معرفی می‌کند.

- فواره  تروی در شهررم

این فواره باروکی که در شهر رم ایتالیا قرار دارد، ارتفاعی معادل 3/26 متر و 15/49 متر عرض دارد. بزرگترین فواره  شهر رم و از جمله زیباترین فواره‌های دنیاست. ساخت آن به سال 1762 توسط «کیوسف پانینی» انجام گرفته و در سال 1998 مورد بازسازی جزئی قرار گرفته است. البته گفته می‌شود در سال 2002  در طراحی آن دستی برده‌اند.

- فواره معروف دبی

این فواره که بزرگترین فواره رقص باله در دنیاست، در برج خلیفه مرکز دبی توسط تیم طراحیWET ساخته شده و شامل 6600 لامپ و 25 رنگ متفاوت است. این فواره با بلندی 275 متری خود حدود 500 فوت آب را در هوا به‌صورت رقص باله و با موزیک عربی پخش می‌کند. 218 میلیون دلار برای ساخت این پروژه صرف شده است.

- فواره جادویی مونجوس در بارسلونا

فواره بعدی در مجاورت مونجوس در بارسلونای اسپانیا توسط «کارلز بولیگار» در سال 1929 ساخته شده است. در خلال سال‌های 1980 به بعد، موسیقی و رقص نور زیبایی  به فواره اضافه شده است.  امروزه می‌توان روزهای جمعه از اکتبر تا آپریل و در ماه‌های می تا سپتامبر طی روزهای شنبه تا یکشنبه برای مشاهده رقص نور و موسیقی به این مکان رفت.

- فواره ولس در سنگاپور

 این فواره در سال 1998 در فهرست رکوردهای کتاب گینس به عنوان بزرگترین فواره جهان ثبت شد .محل قرارگیری آن در شهر سانتوس سنگاپور است. در ساخت این فواره که نماد زندگی و سلامتی است، از برنز سیلکون با 66 متر  و به صورت دایره‌ای استفاده کرده‌اند.

- فواره آرچیبالد در سیدنی

این فواره که در هاید پارک سیدنی قرار دارد، زیباترین فواره استرالیاست. با انتشار مجله بالتین، نام این فواره را به افتخار سردبیر فرانسوی آن ،آرچیبالد نامیده‌اند. وی در خلال جنگ جهانی دوم به عنوان راوی مجله فرانسوی به نفع استرالیا به گزارش پرداخته است. در سال 1932 از این فواره رونمایی شده است.

 فواره Jet D’Eau در ژنو سوییس

فواره باکینگهام در پارک بزرگ شیکاگو

فواره بزرگ مسکو


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفوارهزیباییزیباترین فواره

تاريخ : یک شنبه 17 اسفند 1393 | 1:3 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
در ماه ها و هفته های اخیر با نزدیک شدن به زمان عملیات تکریت میزان سلاح و مهمات انتقالی از ایران به عراق افزایش چشمگیری یافته است.

سلاح سنگین ایران برای جنگ ضدداعش در عراق: از موشک و موشک انداز تا توپ و پهپادیک روزنامه عربی در گزارشی اعلام کرد ایران به گروه های داوطلب شیعه در عراق سلاح سنگین داده است.

به گزارش عصرایران، روزنامه القدس العربی چاپ لندن اضافه کرد: درگیری های فعلی میان نیروهای عراقی و گروه دولت اسلامی (داعش) در شهر تکریت نشان داد ایران به گروه های داوطلب شیعه تسلیحات پیشرفته ای مانند موشک، موشک انداز و توپخانه داده است.

خبرنگار این روزنامه به نقل از منابع آگاه نظامی و سیاسی در عراق اضافه کرد: گروه های داوطلب شیعه (که به عربی "الحشد الشعبی" گفته می شوند) برای نخستین بار در جنگ تکریت اعلام کرده اند که از تسلیحات سنگین ایرانی در جنگ با داعش در تکریت استفاده کرده اند.
این موضوع نشان دهنده روند روبه افزایش قدرت گروه های داوطلب شیعی در عراق است.

یک افسر ارشد وزارت دفاع عراق هم گفت که انواع سلاح سنگین و مهمات از ایران به عراق منتقل می شود. در ماه ها و هفته های اخیر با نزدیک شدن به زمان عملیات تکریت میزان سلاح و مهمات انتقالی از ایران به عراق افزایش چشمگیری یافته است.

وی افزود: گروه های داوطلب در عملیات های تکریت از انواع تسلیحات سنگین ایرانی از جمله موشک انداز، توپخانه، موشک های زمین به زمین و خمپاره اندازها استفاده کرده اند.

علاوه بر این ایران به گروه های داوطلب  هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) برای ماموریت های شناسایی و اطلاعاتی داده است.

منابع آگاه اضافه کردند: این انتقال سلاح به طور مستقیم و بدون دخالت دیگر طرف ها میان ایران و گروه های داوطلب شیعی انجام می شود.

گردان های حزب الله عراق یکی از گروه های نظامی شیعی در عراق است که به تازگی در سایت اینترنتی اش از استفاده از موشک های پیشرفته در جنگ با داعش در تکریت خبر داده است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبهپادموشکتکریتشیعهگروههای شیعیتسلیحاتعراق

تاريخ : یک شنبه 16 اسفند 1393 | 23:58 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
او استفاده از حملات در شب به جای روز را یکی از تغییرات اخیر در حملات ارتش سوریه برشمرد و گفت حملات سریع و برق آسا و انعطاف پذیری بالا در حملات از سوی ارتش سوریه غیرممکن است. این تاکتیک ها متعلق به ایران است.

مخالفان مسلح بشار اسد: تاکتیک های ایران دلیل شکست ماستیک گروه از مخالفان مسلح بشار اسد دلیل شکست های اخیر این گروه در جنوب سوریه را استفاده طرف مقابل از تاکتیک های نظامی ایرانی اعلام کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از سایت خبری الرای الیوم، "عصام الریس" سخنگوی گروه "ارتش آزاد" در جنوب سوریه گفت دلیل عقب نشینی های اخیر گروه های مخالف در شهر درعا این است که طرف مقابل از  تاکتیک های نظامی ایرانی استفاده می کند. به گفته او نیروهای سپاه و حزب الله لبنان از این تاکتیک ها استفاده می کنند.

وی افزود: از طریق آنچه که ما در درگیری های نظامی در شمال درعا شاهد هستیم کمترین شک و تردیدی نداریم که در حال رویارویی با تاکتیک های نظامی ایرانی هستیم.

او استفاده از حملات در شب به جای روز را یکی از تغییرات اخیر در حملات ارتش سوریه برشمرد و گفت حملات سریع و برق آسا و انعطاف پذیری بالا در حملات از سوی ارتش سوریه غیرممکن است. این تاکتیک ها متعلق به ایران است.

وی افزود: همه این تاکتیک ها از اقدامات افسران سپاه و حزب الله لبنان است که بر عملیات برنامه ریزی عملیات نظامی در جنوب سوریه نظارت دارند.

دولت سوریه هم اکنون در حال جنگ با گروه های مسلح و تروریستی متعددی است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحملهسوریهارتش سوریهتاکتیکایرانیبشار اسد

تاريخ : شنبه 16 اسفند 1393 | 23:55 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
در صورتی که توافق نهایی هسته ای انجام شود، شرکت های آمریکایی یک شبه قراردادهایی یکساله برای بهترین پروژه‌ها امضا می‌کنند. یک تاجر اروپایی در این باره می گوید:" کاری نمی توانیم بکنیم اما فکر می کنیم از سوی آمریکایی ها به بازی گرفته شده ایم."

بازرگانان ایرانی منتظرند تا قرار دادهای جدید تجاری با همتایان اروپایی و آمریکایی خود را پس از توافق نهایی هسته ای احتمالی بین ایران و غرب ببندند.

به گزارش عصر ایران این جمله سرآغاز گزارش جدید نشریه اکونومیست از وضعیت اقتصادی ایران است.

گزارش اکونومیست با عنوان " محو شدن امید" دید مثبتی از وضعیت اقتصادی ایران ندارد اما به هر جهت انعکاس دهنده دیدگاه این نشریه پر سابقه اقتصادی از وضعیت اقتصاد ایران است که البته ممکن است در بخش هایی با آنچه که در واقعیت جریان دارد متفاوت و یا حتی متضاد باشد، اما به جهت ارایه دیدگاه غربی ها از وضعیت اقتصاد ایران در شرایط کنونی مفید به نظر می رسد. این گزارش در پی می آید:

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاقتصادتورممذاکرات هسته ایآمریکادولت روحانیتحریم

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 16 اسفند 1393 | 23:51 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

زن یکی از خلقت های زیبای خدا و مظهر زیبایی، ظرافت و لطافت است. زیبا به این دلیل که همیشه مراقب زیبایی و طرز پوشش خود هستند. پوشش نه فقط به مفهوم پوشیدن لباس و پیروی از مد، بلکه پوشش به معنای کلی؛ از لباس گرفته تا آرایش صورت، کفش ها و حتی ادکلن و عطری که استفاده می کنند.ادکلن و عطرها هم بخشی از مد و سبک زندگی هستند. هر فردی عطر و ادکلن باب میل خودش را دارد.همزمان با تکنولوژی، تولید عطر و ادکلن هم پیشرفت زیادی کرده است و مناسب هر سلیقه و پوستی انواع ادکلن ها و عطرها وارد بازار شده است. خیلی از خانم ها و حتی آقایان، زمانی که عطر و یا ادکلنی را پیدا می کنند که با طبع آن ها سازگار است به هیچ وجه آن ادکلن را رها نمی کنند و به نوعی آن ادکلن نماد شخصیت آن ها می شود.ادکلن های برتر سال 2013 برای خانم ها

اگر ادکلن مورد علاقه تان را هنوز پیدا نکرده اید شاید بتوانید از میان ده تا از بهترین ادکلنهای سال 2013 عطر محبوبتان را پیدا کنید. بد نیست آن هایی که مدت زمان طولانیست که به یک مدل عطر چسبیده اند و رهایش نمی کنند به سمت ادکلنی جدید بروند و به این ترتیب شخصیتشان را جذاب تر و دلرباتر کنند.


نگاهی به لیست بهترین ادکلن های سال 2013 بیاندازید شاید با انتخاب یکی از آنها و تاثیر آن بر شخصیتتان به طور کامل روند زندگیتان به طور مطلوبی تغییر کند!

ده ادکلن برتر سال 2013 برای خانم ها

ادکلن های زنانه


10. ادکلن Kiss Her (کیس هر)
عطری به لطافت گل های بهاری که جذابیت و دلرباییتان را چندین برابر می کند. عطری که اعتماد به نفس و قدرت را در شما افزایش می دهد. غیر ممکن است این ادکلن را بزنید و اطرافیان خوش سلیقگی شما را تحسین نکنند.

ده ادکلن برتر سال 2013 برای خانم ها
9. ادکلن Safari (سافاری ساخته شده توسط رالف لارن)
رالف لارن اسمش را در صنعت عطر سازی وارد کرده است. ادکلن سافاری ترکیبیست از بوی خوش دارچین، چوب درخت صندل و لیمو . این ادکلن الهام گرفته از سبک زندگی آمریکاییهاست. رایحه جان نواز گل به همراه بوی خوش و داغ استوقدوس و دارچین ترکیبی باور نکردنی را بوجود آورده که هر فردی را به حیرت در می آورد.

ده ادکلن برتر سال 2013 برای خانم ها
8. ادکلن Tommy Girls(تامی گرلز)
با اینکه قیمت این ادکلن کمی بالاتر از حد استاندارد است اما توانسته جای خود را در بین بهترین ادکلن های سال باز کند. تامی گرلز با عطری که دارد واقعا ارزش صرف پول را دارد. بوی طراوت و تازگی این عطر به شخصیت شما جذابیت و گیرایی بیشتری هدیه می کند.

ده ادکلن برتر سال 2013 برای خانم ها
7. ادکلنEuphoria (یوفوریا)
یوفوریا در سال 2005 توسط کالوین کلین به بازار آمد و از آن موقع هر سال با کیفیت بهتر و افزودنی های دلنوازتر تبدیل به یکی از پرفروش ترین برندها در سطح جهان شده است.در سال 2013 تولید ادکلن یوفوریا به اوج خود رسیده است. چیزی که باعث می شود همه عاشق یوفوریا شوند اسانس خوش لوتوس یا نیلوفر آبی، چوب،عنبر و ارکیده سیاه می باشد.

ده ادکلن برتر سال 2013 برای خانم ها
6. ادکلن Gucci
گوچی پرفروش ترین ادکلن زنانه سال 2012 بود. قیمت این ادکلن همان 63 دلار باقی ماند و همین باعث شد که فروش آن به اوج خود برسد. گوچی، لوگوی معروف مد و شیک پوشیست. خانم هایی که همیشه نگران این هستند که آیا طبق مد روز پیش می روند و شیک ترین اجناس بازار را خریداری می کنند بهتر است حتما گوچی را خریداری کنند و از آن لذت ببرند.

ده ادکلن برتر سال 2013 برای خانم ها
5. ادکلن Shi(شی ساخته شده توسط آلفرد سانگ)
در وسط لیست بهترین ادکلنهای زنانه سال 2013 به این ادکلن می رسیم. رایحه ای بسیار رمانتیک و لذت بخش درست همان چیزی که خانم ها را شدیدا دل انگیز می کند. ادکلن شی بیست و هفتمین سالگرد تاسیسش را در سال 2013 جشن خواهد گرفت. این ادکلن نهایت زنانگی و لطافت را برایتان رقم خواهد زد و بوی ماندگار و مدوامی دارد.

ده ادکلن برتر سال 2013 برای خانم ها
4. ادکن Coco Noir Chanel (کوکو چنل)
کوکو ادکلنیست که از قدیم طرفداران زیادی داشته است و اکثر خانم ها این ادکلن را امتحان کرده و همه راضی بوده اند. این ادکلن در سال 2012 در شهر ونیز ساخته شد.قیمت کوکو بالاست اما آن چنان بوی جذاب و دلفریبی دارد که همه با رضایت تمام حاضر به پرداخت این مبلغ زیاد می شوند.

ده ادکلن برتر سال 2013 برای خانم ها
3. ادکلن Donna Karen Cashmere Mist (دونا کارن)
این ادکلن از سال 1994 در بازارهای بین المللی جزء پر فروش ترین ادکلن ها بوده است.این ادکلن بویی تند و مطبوع دارد که هنگام برقرای روابط زناشویی بسیار کارساز می باشد!

ده ادکلن برتر سال 2013 برای خانم ها
2. ادکلن Daisy ( دیزی ساخته شده توسط مارک جیکوبس)
به دنیای حیرت انگیز دیزی که وارد شوید خواهید دید که آنجا سرشار است از لذت، پاکی و جذابیت. چیزی که بیش از همه آن را جذاب کرده رایحه دل نواز گل بنفشه است که به خانم ها روحی پرطراوت و آسوده هدیه می کند.

ده ادکلن برتر سال 2013 برای خانم ها
1. ادکلن Viktor and Rolf (ویکتور اند رولف)
این ادکلن در سال 2005 به عنوان عطری شرقی به بازار عرضه شد و در لیست ادکلن های برتر سال 2013 شماره یک را به خود اختصاص داده است. پس بدون هیچ توضیحی بهتر است خودتان آن را امتحان کنید!

 

برگردان توسط مجله دلگرم


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیادکلنادکلن زنونهبوبوی خوششخصیتسلیقه

تاريخ : شنبه 16 اسفند 1393 | 23:46 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

بهرنگ منتخبی

صدای آرام رادیو در تاکسی پیچیده و هر کسی در دنیای افکار خودش غرق بود. راننده نسبتاً لاغر میانسال با موهای جوگندمی و عینک بزرگ اش، دو دستی فرمان را چسبیده و کمی هم بدنش به سمت جلو متمایل بود. به نظر می آمد از ادامه مسیر در این هوای بارانی می ترسد! پسر جوان که روی صندلی جلو نشسته بود، هر از گاهی با پیامک های گوشی اش مشغول می شد و بقیه مسیر را با نگاه کردن به اطراف طی می کرد. دختر جوان هم که کنار در پشت سر شوفر نشسته بود، سعی داشت از مرد چاق موسفیدی که سعی نمی کرد کمی جمع و جورتر بنشیند، فاصله گرفته و به در نزدیک تر شود!

گوینده اخبار با صدای یکنواخت، یکی پس از دیگری اخبار را می خواند تا رسید به این خبر: «تراز آب دریاچه ارومیه با بارش های اخیر بالا آمده است با این حال کارشناسان معتقدند که دریاچه تا دو سال آینده اوضاع بدتری خواهد یافت...»

راننده در آینه نگاهی به پیرمرد صندلی عقب انداخت، شانه هایش هم مثل ابروهایش بی اختیار بالا رفت و گفت: «با این آبها دریاچه پر نمی شود!»

پسر جوان صندلی جلویی گفت: با این همه چاهی که برای توسعه کشاورزی زده شده، معلوم است که پر نمی شود!

پیرمرد حرف او را با گفتن «اوهوم» تائید کرد و بعد ادامه داد: پدر خدا بیامرزم یک باغ سه هکتاری برایمان به ارث گذاشت که فقط یک چاه داشت. بعد از تقسیم ارثیه، الان هر خواهر و برادرم و خودم یک چاه جداگانه زده ایم. گاهی از دست خودمان عصبانی می شوم اما خب... ما هم حق استفاده از منابع خدادادی را داریم دیگر...

پسر جوان با کمی ناراحتی به او نگاه کرد و با گفتن این جمله که «حاج آقا بی انصافی است! این آبها باید درست استفاده شوند. شما مقصرید. مثل همه آنهایی که کشاورزی در کوهپایه ها را توسعه دادند. الان همه جا شده زمین کشاورزی و کسی هم حاضر نیست از آبیاری قطره ای و چه می دانم؛ بارانی استفاده کند! آب را همینطوری ول می کنند در زمین هایشان! آن هم زیر آفتاب سوزانی که نصف آب را بخار می کند!

راننده تاکسی با گفتن اینکه من بازنشسته آموزش و پرورش هستم و یک باغ دوهزار متری دارم، ادامه می دهد: چرا آنهایی را نمی گویید که باغ های دیمی انگورشان را خراب کردند و به جایش درختان میوه های هسته دار کاشتند که به آب زیادی نیاز دارد؟! اصلا می دانید! مقصر ما نیستیم! دولت مقصر اصلی است! نباید اجازه بدهد خب!

دختر جوان که انگار جایش راحت تر شده بود، به حرف آمد و گفت: راست می گویید. این پل که زده اند خیلی مقصر است. همه کوه زنبیل را خالی کردند در دریاچه... جاده نشست کرد و بعد دوباره و دوباره! آخر سر هم یک آب باریکه گذاشتند وسط پل که مثلاً اکوسیستم به هم نخورد! اینها را استادمان می گفت در دانشگاه!

همانطور که پیرمرد به معنای کلمه های اکوسیستم و آرتمیا فکر می کرد، من با شنیدن پل امن، از او پرسیدم که منظورش چیست؟ گفت: همان روز افتتاح پل، یکی فامیل های مهندسان می گفت که نمک دریاچه پل را می خورد!

پسر جوان هم حرف او را اینطوری تکمیل کرد: بابای من می گوید آن موقع ها ژاپنی ها گفتند شما ده سال برداشت آرتمیای دریاچه را به ما بدهید، ما برایتان پل شیشه ای می زنیم. اما حیف که امروز نه دریاچه داریم، نه پل امن و نه حتی آرتمیا!

دختر جوان این بار یک مقصر دیگر هم می تراشد. می گوید: آنقدر سد زدند که آب باریکه باقیمانده از باران های کم این سال ها هم به مقصد نرسیدند... این قدر هم سد می سازند آخر؟!...

پیرمرد با گفتن اینکه «خدا عاقبت همه مان را خیر کند، می گویند طوفان نمک می شود و همه مان را بیچاره خواهد کرد!»، به راننده می گوید که همین بغل ها پیاده می شود و حالا جا برای دختر جوان هم بازتر شده است.

پسر صندلی جلویی می گوید: می گویند آرتمیای دریاچه ارومیه از خاویار هم گرانتر است. اما چه فایده... آن روز در روزنامه محلی خواندم که تنها موجود زنده دریاچه بیچاره مان در شرف نابودی است. فکر کنم نسل های آینده ندانند که اصلا آرتمیا چیست؟!! ما قدر داشته هایمان را نمی دانیم که!

راننده هم می گوید: به نظر من البته بی بارانی های سال های گذشته هم هست ها! حساب کنید از اول پاییز تا الان، فقط یکی دو بار باران باریده، از برف هم که خبری نیست. حالا هی بگوییم سد زده اند! وقتی بارانی نیست، از کجا می خواهیم آب بخوریم اگر این سدها نباشند؟

می گویم: شنیدم یکی از مسئولان دولت قبلی می گفت که این خشک شدن های دریاچه ارومیه در هر صد سال یکبار اتفاق افتاده... اما به نظرم این نظر درستی نبود. اصلا گیریم که قبلاً خشک شده و دوباره زنده شده؛ آن موقع ها که این همه آدم دور و بر دریاچه زندگی نمی کردند، این همه دستکاری نشده بود در طبیعت اش و این همه دخالت انسانی و ماشینی و کشاورزی دور و برش وجود نداشت که...

راننده سری به نشانه تصدیق تکان می دهد و با گفتن جمله «به سلامت!»، یادمان می آورد که به آخر خط رسیده ایم و باید کرایه اش را بدهیم...


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدریاچه ی ارومیهآبکم آبیبی آبیسدمدیریتآرتمیا

تاريخ : شنبه 16 اسفند 1393 | 23:0 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

سلام خوبید همگی؟

 

منتظرم ماشین لباس شویی کارش و تموم کنه تا بعد از پهن کردن لباسا برم توی عالم خواب که واقعا عالمی ست فوق العاده . آخه واقعا خسته ام . البته ساعت نزدیک 3 بامداده . ولی وجود سبد پر از لباسای چرک رو به فال نیک گرفتم تا فرصت پیش اومده رو به آپ کردن وبم اختصاص بدم .آخه توی اسفند ماه واقعا فرصت ندارم خیلی اینجا بیام . میدونید که  این ماه سر خیلیا شلوغ میشه و از همه مهمتر موضوع خونه تکونیه که ما هنوزشوع نکردیم و داریم به نیمه ی اسفند هم نزدیک میشیم. قراره شوشوی گلم 2 شنبه رو مرخصی بگیره تا دیوارای اتاق خواب رو یه صفایی بدیم . بعدشم که نوبت پذیرایی میشه .صدای موزیک ماشین لباس شویی در اومد که یعنی خانومی بیا محتویاتم رو پهن کن . امیدوارم سال رو به خوبی به پایان برسونید و شاد شاد باشید.شب خوش.


موضوعات مرتبط: دست نوشته های بانوی پرتقالی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاسفندخونه تکونیشادیسال جدید

تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393 | 2:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

خانم‌های باردار با توجه به اینکه مواد غذایی بدنشان به جنین منتقل شده است. فاصله زمانی بین 2 بارداری را رعایت کنند

بهترین فاصله زمانی برای دوباره باردار شدن !

خانم‌های باردار با توجه به اینکه مواد غذایی بدنشان به جنین منتقل شده است. فاصله زمانی بین 2 بارداری را رعایت کنند.

 آزاده دیباج متخصص زنان و زایمان گفت: فاصله زمانی مناسب بین 2 بارداری در خانم‌های باردار از لحاظ علمی سه سال است و کمتر از سه سال را به علت کمبود ذخایر بدن مادر از نظر آهن‌، کلسیم و یکسری مواد مختلفی که به جنین منتقل می‌شود و بعد از آن شیردهی نوزاد در مادر دچار کمبود کلسیم و آهن و سایر موارد می‌شود که برای اینکه مادر ذخیره کافی و آمادگی برای بارداری بعدی را داشته باشد باید فاصله بین دو بارداری صورت گیرد.

 وی ادامه داد: مادر باید بین این دو فاصله‌‌ از مکمل‌های مناسب و مواد غذایی مناسب استفاده کند.

 وی اظهار کرد: در صورت رعایت نشدن این فاصله‌ زمانی بارداری، مادر باید با مکمل‌های غذایی مناسب خود را تقویت کند.

 وی در پایان توصیه کرد: اما باید توجه شود فاصله‌ی زمانی بین 2 بارداری 3 سال باشد.

ایران


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبارداریزمانجنین

تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393 | 2:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

دكتر «فيل» درباره تمام باورهاي نادرستي كه درباره رابطه بين 2 زوج وجود دارد هشدار مي‌دهد، باورهايي كه مانع خوشبختي بسياري از زوج‌ها مي‌شود و چاره كار، فهمي صحيح از اين باورهاست

اشتباهات رايج بانوان در يك زندگي مشترك .jpg

با خودتان فكر مي‌كنيد كه با همسرتان رابطه‌اي ناموفق داريد چون بين شما و همسرتان قواعد مشتركي يا چيز ثابت و استانداردي وجود ندارد، چون شما مثل خيلي از زوج‌هايي كه فكر مي‌كنيد خوشبختند نيستيد، چون رابطه شما با زوج‌هاي رويايي كه در فيلم‌ها مي‌بينيد، متفاوت است. همه اين‌ها باعث مي‌شود، ديگر احساس خوشبختي نكنيد و همين به‌مرور روي رفتارهاي‌تان تاثير بگذارد و روزبه‌روز از همسرتان دورتر شويد اما اگر بدانيد تمام رازهاي خوشبختي و داشتن يك زندگي مشترك ايده‌آ‌ل در دسترس هستند، ديگر نه تنها حسرتي نخواهيد داشت‌بلكه روزبه‌روز بيشتر هم عاشق هم مي‌شويد.

يك رابطه خوب رابطه‌اي است كه 2 نفر شبيه هم فكر كنند

هيچ‌وقت نمي‌توانيد به مسائل، از چشم همسرتان نگاه كنيد چون شما 2 نفر كاملا آدم‌هاي متفاوتي هستيد، شما 2 نفر به لحاظ ژنتيك، فيزيولوژيكي، رواني و گذشته خانوادگي كاملا متفاوت هستيد. اگر هم كاملا شبيه هم فكر كنيد، مشكلات رابطه‌اي‌تان حل نخواهد شد. زن‌ها و مردها از 2 دنياي متفاوت هستند، شما نمي‌توانيد تفاوت‌هاي اساسي بين ديدگاه‌هاي‌تان را محو كنيد يا بپوشانيد، چون اين كار هم غيرطبيعي است و هم در بعضي مواقع خطرناك. بهتر است بدانيد زندگي با فردي كه متفاوت فكر مي‌كند و شما را تكميل مي‌كند، خيلي لذت‌بخش‌تر از كسي است كه كاملا شبيه شماست. به همين دليل تفاوت‌ها را با روي باز قبول كنيد و آن‌ها را باوركننده زندگي‌تان بدانيد.

رابطه خوب رابطه‌اي است پر از علائق و فعاليت‌هاي مشترك

اگر علائق مشترك يا فعاليت‌هاي مشتركي نداشته‌ باشيد، هيچ اشكالي در رابطه شما وجود ندارد. اگر شما و همسرتان خود را مجبور كنيد كه با هم فعاليت‌هاي مشترك داشته باشيد، نتيجه‌اي نخواهد داشت جز استرس، فشار و تضاد، پس چيزي را را به زور وارد رابطه نكنيد.

يك رابطه خوب شبيه قصه‌هاي عاشقانه است

بله، بايد بين شما و همسرتان احساسات عاطفي عميق و به عبارت صحيح‌تر، عشق وجود داشته باشد اما خودتان را گول نزنيد، نبايد انتظار داشته‌باشيد زندگي شما همانند داستان‌هاي عاشقانه فيلم‌ها باشد. حقيقت اين است كه شما در دنياي واقعي زندگي مي‌كنيد. با عشق زندگي كردن متفاوت از زماني است كه فرد تازه عاشق شده است. وقتي فرد تازه عاشق مي‌شود يعني؛ در اولين مرحله عشق قرار دارد و باقي ماندن در اين مرحله غيرممكن است. در يك رابطه كامل شيفتگي، شيدايي فلج‌كننده اوليه، به مرحله‌اي عميق‌تر از عشق رسيده‌ است. اشتباه است كه گمان كنيد وقتي هيجانات و شيدايي‌هاي اوليه از بين رفت يعني؛ عشق از بين رفته‌ است. فكر نكنيد كه ديگر در رابطه شما عشق به وجود نخواهد آمد، بلكه رابطه شما در حال واردشدن به مراحل ديگر و متفاوتي از عشق است، ياد بگيريد اين مراحل را آگاهانه هدايت كنيد تا به تجربه عميق‌تري از عشق برسيد.

اگر بتوانيد شريك‌تان را تغيير دهيد خوشبخت هستيد

در اين تله نيفتيد كه فكر كنيد اگر بتوانيد شريك زندگي‌تان را تغيير دهيد رابطه موفق‌تري خواهيد داشت. شما هر 2 مسئول رابطه هستيد. بياييد اين فكر كودكانه را كنار بگذاريم كه عاشق شدن يعني پيدا كردن كسي كه بتواند خوشحال‌مان كند و مسئوليت ناراحتي يا خوشحالي ما برعهده او باشد ، مسئوليت خوشحالي هر كسي فقط به عهده خودش است. اگر رابطه شما پر از اضطراب و محنت‌زده است، شايد مهم‌ترين شخصي كه بايد تغيير كند خود شما باشيد. وقتي در همه مشكلات به دنبال مقصر باشيد ناخودآگاه رفتاري تخريب‌گر پيدا مي‌كنيد كه همين رفتار نه تنها مشكلي را حل نمي‌كند بلكه اوضاع را خراب‌تر هم مي‌كند ، سعي كنيد تمام رفتارهاي تخريب‌گرتان را شناسايي كنيد و آن‌ها را دور بيندازيد.


در يك رابطه خوب همسرتان نبايد هيچ عيبي داشته باشد

هيچ كس كامل نيست، اگر همسرتان عادت‌هايي عجيب و غريبي دارد در صورتي كه اين عادت‌ها توهين‌آميز و تخريب‌گر نيست مي‌توانيد به راحتي با آن‌ها كنار بياييد. به جاي اين‌كه روي نقاط ضعف او تمركز كنيد، ويژگي‌ها و خصوصيت‌هايي را به ياد بياوريد كه در رزهاي اول به خاطر آن‌ها جذب او شديد، شايد آن روزها بعضي از همين عادت‌هاي خاص و عجيب و غريب شما را به او جذب كرده‌بود، اگر يك رفتارخيلي طبيعي نباشد و به چشم ديگر مردم، خارج رفتارهاي مرسوم باشد دليل نمي‌شود كه براي رابطه بد باشد و به آن آسيب برساند. دقت كنيد همسري كه عادت‌هاي كمي عجيب دارد كاملا متفاوت است از همسري كه مشكلات جدي دارد، پس اين 2 مورد را با هم اشتباه نگيريد. زماني همسر شما مشكلات اساسي دارد كه رفتارهاي او آسيب‌زننده و تخريب‌كننده باشد، يعني به لحاظ بدني يا جسمي به شما آسيبي بزند يا اين‌كه به خودش لطمه برساند مثلا اين‌كه اعتياد داشته باشد.

در يك رابطه خوب تمام مشكلات حل مي‌شوند

در زندگي هر زوجي اختلاف‌هايي وجود دارد، خيلي‌ها هستند كه گمان مي‌كنند اگر نتوانند اين اختلافات جدي را حل كنند ديگر خوشبخت نخواهند بود اما جالب است بدانيد 90درصد مشكلات ارتباطي‌‌اي كه وجود دارد، غيرقابل حل است. چيزهايي در زندگي وجود دارد كه شما و همسرتان تا آخر عمر هم نمي‌توانيد درباره آن‌ها به يك نظر برسيد، بنابراين بايد به نوعي بين خودتان آن را حل كنيد. بالاخره بايد يكي كمي از خواسته‌هايش كوتاه بيايد. شما بايد با هم توافق كنيد كه در زمان‌هايي كه اختلاف به وجود مي‌آيد، به دليل ارتباط عاطفي‌اي كه بين‌تان وجود دارد با هم كنار بياييد و فقط به‌دنبال رسيدن به خواسته خود نباشيد.

رابطه‌اي خوب، يعني صرفا صلح

خيلي‌ها از بحث و مشاجره مي‌ترسند چون گمان مي‌كنند هر بحث و مشاجره‌اي نشانه ضعيف بودن رابطه است و اين‌كه رابطه در خطر است، بايد بدانيد حتي خوشبخت‌ترين زوج‌ها هم با هم بحث مي‌كنند. اگر نگرش خود را تغيير دهيد حتي بحث و مشاجره مي‌تواند به رابطه كمك هم بكند چون هم تنش‌ها را تخليه مي‌كند و هم وقتي بتوانيد احساسات‌تان را بدون توهين يا ترس از جدايي مطرح كنيد به طرف مقابل اعتماد بيشتري خواهيد كرد. نگران اين زياد بودن تعداد بحث‌هايتان نباشيد بلكه نگران چگونگي بحث‌ها و مشاجره‌ها باشيد، بحث‌هاي شما بايد قانون داشته باشد، اين قانون‌ها عبارتند از :

1. هيچ‌گاه به شخصيت طرف مقابل توهين نكنيد به جاي آن فقط به موضوع بحث بپردازيد.

2. وقتي خيلي عصبي هستيد به دنبال بهانه‌گرفتن نباشيد.

3. دعوا را تا سرحد مرگ ادامه ندهيد.

4. بهتر است بعد از دعوا به لحاظ عاطفي به هم نزديك شويد.


در يك رابطه خوب همه احساسات ابراز مي‌شوند


 ممكن است با  بيرون ريختن  تمام حس‌ها و آنچه در سينه داريد احساس خوبي پيدا كنيد اما زمان‌هايي هست كه براي بيرون ريختن احساسات مناسب نيست و نه تنها در نزديك كردن شما به هم موثر نيست بلكه مي‌تواند آسيب‌هايي به رابطه وارد كند كه هيچ وقت بهبود نيابد. بسياري از رابطه‌ها زماني خراب مي‌شوند كه يكي از زوجين نمي‌تواند مورد خاصي را ببخشد و فراموش كند و در موقعيت‌هايي، مرتب آن را به رخ همسرش مي‌كشد. قبل از آن‌كه چيزي بگوييد كه پشيمان شويد، زبان‌تان را در دهان نگه‌داريد و كمي به خودتان وقت دهيد كه بفهميد دقيقا چه احساسي داريد و چرا مي‌خواهيد اين حرف را بزنيد.سگاهي بسياري از حرف‌ها زده‌مي‌شود بدون اين‌كه آن‌ها منعكس‌كننده احساسي باشد و بيشتر به هدف تخريب شخصيت طرف مقابل گفته مي‌شود چنين حرف‌هايي نبايد بين زوجين گفته شود.

تنها يك راه درست براي ساختن يك رابطه خوب وجود دارد

هيچ چيز بيشتر از يك حقيقت نمي‌تواند كمك‌كننده باشد. هيچ راه دقيقا درستي وجود ندارد تا بتوان همسري خوب يا پدر و مادري خوب بود. نمي‌توان وقتي مشكلات و چالش‌هايي در زندگي هويدا مي‌شوند دقيقا راه درست را مشخص و تعيين كرد. آنچه براي زندگي شما موثر و كاراست ممكن است همان نباشد كه در كتاب‌ها نوشته شده است يا چيزي نباشد كه دوستان موفق و خوشبخت‌تان مي‌گويند، زندگي شما مختص به خودتان است. اگر شما و همسرتان روشي داريد يا كاري انجام مي‌دهيد كه روابط‌تان را بهبود مي‌دهد و شما را به هم نزديك‌تر مي‌كند، به آن بچسبيد و با حرف هيچ‌كس آن را كنار نگذاريد.

 اگر هردوي شما با قانون‌ها و اصولي كه داريد راحت و راضي هستيد، مهم نيست چه قانون‌ها و اصول ديگري وجود دارد شما مي‌توانيد قانون خودتان را بنويسيد. فراموش نكنيد كه نبايد تعصب داشته باشيد و خيلي سفت و محكم از همسرتان بخواهيد تنها به يك روش ويژه به شما ابراز علاقه كند. او را آزاد بگذاريد تا به هر شكلي راحت است عشقش را به شما ابراز كند؛ هيچ «سبك و راه درستي» براي بيان عشق وجود ندارد. حقيقت اين است اگر همسر شما احساساتش را كاملا متفاوت بيان مي‌كند دليل نمي‌شود كه احساساتش كمتر از بقيه باشد يا ارزش كمتري داشته باشد.

برترین ها


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیعلایقرابطهدکتر فیلداشتباهخوشبختی

تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393 | 2:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

تمام انسان‌ها به احساس ارزشمندی نیازمندند و می‌خواهند تا خود، ارزش‌ها و توانایی‌هایشــــان را باور داشته باشند. اما یکی از مواردی که به نادیده گرفتن ارزشمندی همسر منجر می‌شود، سکوت به معنای عدم پذیرش است.

سکوت نکن، ببخش!</p>

<p>.jpg

در واقع در یک خانواده مطلوب، همسران احساس آرامش می‌کنند، زیرا نیازهای روحی، عاطفی، جسمی، جنسی خود را با کمک یکدیگر برآورده می‌سازند. سکوت به‌معنای عدم پذیرش یکی از مواردی است که آرامش عاطفی خانواده را دچار تزلزل می‌کند.

در مواردی فرد به‌خاطر اینکه تنش ایجاد نشود و طرف مقابل او فردی است که خُلق زودرنـــج و عصبـــی و پرخاشگرانه دارد، از این روش استفاده می‌کند که زودگذر است. اما گاهی این سکوت از نوع سوءاستفاده در رابطه محسوب می‌شود. همان‌گونه که گفته شده، سوءاستفاده به چهار بخش جنسی، فیزیکی، کلامی و بی‌توجهی تقسیم می‌شود.

آزار و اذیت جسمی در زندگی همسران بسیار خطرناک است و اغلب در طول زمان افزایش می‌یابد. اما یکی از خطرناک‌ترین سوءاستفاده‌ها که به آزار و اذیت همسر منجر می‌شود و طی زمان پیامد بسیار منفی به همراه می‌آورد، سوءاستفاده از نوع بی‌توجهی است.

سکوت نوعی از بی‌توجهی محسوب می‌شود و در مقابل سوء‌استفاده‌های دیگر، بدترین نوع است.  یعنی نوع رفتار همسر به‌گونه‌ای است که در مقابل خواسته‌ها و توقعات، سکوت را انتخاب می‌کند. اتفاق ناگوار در این شرایط،  به حداقل رسیدن میزان گفت‌وگو است، در حالی‌که یکی از راه‌های ارتقا در زندگی، گفت‌وگومی‌باشد. به همسران جوان تأکید می‌کنیم تا جایی که می‌توانند خواسته‌های خود را در مقابل همسر عنوان کنند.

این پدیده می‌تواند زندگی زناشویی را به پرتگاه بکشاند و به جدایی زوجین منجر شود. اما گاهی این سکوت می‌تواند پوششی برای بی‌مسئولیتی‌ها باشد. همان‌طور که می‌دانید، عاملی  که میزان پای‌بندی فرد را به انجام دادن این وظایف و کیفیت آن را مشخص می‌کند، مسئولیت‌پذیری نامیده می‌شود. در واقع مسئولیت‌پذیری یکی از ویژگی‌هــای شخصیتی مبتنی بر انتخاب آگاهانه است و فرد با روش سکوت از این مسئولیت شانه خالی می‌کند. این نوع سکوت در مواقعی به معنای نارضایتی ناشی از دلخوری و یا نداشتن علاقه به همسر و تعارضاتی است که به کمتر حرف زدن منجر می‌شود.

در این میان، زنانی که از خصوصیات اخلاقی جزئی‌نگر و وسواس برخوردارند بیشتر از مردان صحبت می‌کنند و افرادی که از نظر شخصیتی درون‌گرا هستند می‌توانند با آموزش برخی از تکنیک‌ها روش خود را تغییر بدهند. برخی دیگر نیز از لحاظ شخصیتی جرأت ابراز نظر ندارند.

اما پیشنهادهایی برای افرادی که تاکنون به این روش زندگی کرده‌اند می‌توان ارائه کرد، یکی نوشتن نامه‌ است که آقا یا خانم دلایل خود را بگوید و از طرف مقابل بخواهد بداند که به چه چیزهایی علاقه‌مند است و طرف مقابل نیز پی ببرد چه عاملی محرک طرف مقابل است، تا اینکه این نوع سـکوت شکسته شود.

مرحله دوم، رفتن نزد متخصص است تا روان‌شناس علل سکوت را بررسی کند. در بسیاری از موارد، کلاس‌های زوج‌درمانی گروهی جوابگوی این نوع مشکلات است. مهم، رسیدن به حد اعتدال است زیرا اعتدال در زندگی، فضیلتی است که با مهار زندگی، مهار وسوسه‌ها، کنترل نفس سرکش و فروتنی به‌دست می‌آید.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرابطهرابطه ی زناشوییسکوتمسئولیت پذیریزوجین

تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393 | 2:0 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

در بسياري از زنان كاهش هورمون، استرس هاي شغلي، مشكلات بين فردي با همسر، يائسگي و ساير مسائل باعث از بين رفتن ميل جنسي مي شود.

زندگي بدون تمايل جنسي!

از دست رفتن ميل جنسي يكي از شايع ترين اختلالات آميزشي است كه زنان زيادي را در سنين مختلف درگير مي كند. برخلاف مردان كه عدم توانايي نعوظ شايع ترين مشكل جنسي آنها مي باشد، در مورد زنان تركيبي از مسائل فيزيكي و روحي باعث ايجاد اختلال در ميل جنسي مي شود و اين چيزي است كه به راحتي با تجويز يك دارو، درمان پذير نخواهد بود. اما امروزه به كمك درمان هاي مختلف ، امكان بازگشت اين غريزه به حالت طبيعي را تا حدودي امكان پذير كرده اند.

 از دست دادن ميل جنسي چيست؟

برخلاف تصور عامه، متخصصان معتقدند كه آميزش جنسي متوالي تاثيري بر ميل جنسي و يا خشنودي از آن ندارد.

 بعضي ها معتقدند كه ميل جنسي چيزي فراتر از مشكل مربوط به كاهش اين ميل است. انگيزش جنسي يك مولفه بيولوژيكي از اميال است كه بازتاب آن به صورت ميل جنسي خود انگيز شامل تفكر جنسي، تخيل شهوت‌زا و رويا بروز مي‌كند.

 در واقع نتيجه سيگنال بدن چيزي مشابه كردار جنسي است. ميل و انگيزش جنسي به طور طبيعي با افزايش سن كاهش مي يابد. اما ميل جنسي تركيبي از فاكتورهاي رواني و بين فردي را نيز در بر مي‌گيرد كه در مجموع باعث آمادگي براي انجام آميزش است.

بالاتر و فراتر از شهوت چيزي مشابه صميميت در روابط باعث ايجاد آمادگي براي آميزش جنسي مي شود.

به عنوان مثال اگر شما از همسر خود ناراحت باشيد ، ممكن است در آن برهه زماني دچار شهوت شويد ولي حاضر نخواهيد بود به همسر خود نزديك شويد. بنابراين تمامي جنبه هاي موثر در ميل جنسي بايد مورد آزمايش قرار گيرد تا دليل اصلي مشكل مشخص شود. شايع ترين عوامل از دست رفتن ميل جنسي در زنان عبارتند از:

1- مشكلات روابط بين فردي: مسائل عملكردي همسر، عدم رضايت روحي در روابط، تولد فرزند و تبديل شدن به پرستار كودك باعث كاهش ميل جنسي مي شود.

2-تاثيرات اجتماعي فرهنگي: استرس‌هاي شغلي، فشار همگنان و تصاوير رسانه اي از جنسيت مي‌تواند به طور منفي ميل جنسي را تحت تاثير قرار دهد.

 3-كاهش تستسترون: هورمون تستسترون ميل جنسي مردان و زنان را تحت تاثير قرار مي‌دهد. سطح تستسترون در دهه 20 زندگي زنان در اوج مقدار خود مي‌باشد و سپس به موازات افزايش سن مقدار آن نيز به طور متوالي كاهش خواهد يافت تا دوران يائسگي شروع شود، هر چند كه دوران يائسگي نيز پايان ميل جنسي در همه زنان نيست. 

4-مشكلات باليني: بيماري‌هاي روحي مثل افسردگي يا اختلالات تيروئيدي، اندرومتروز و يا فيبرويدز ميل جنسي زنان را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

 5-داروها: بعضي داروها مثل داروهاي ضد افسردگي خاص، داروهاي كاهنده فشار خون و داروهاي ضد بارداري خوراكي باعث كاهش ميل جنسي مي شود.

 6-سن: سطح خون حاوي آندروژن به موازات افزايش سن مدام در حال كاهش خواهد بود. 

درمان

 بدليل اينكه اين اختلال حاصل تركيبي از مسائل فيزيكي و روحي است، لذا تركيبي از درمان ها براي رفع اين اختلال لازم است.

1- مشاوره فردي/ درمان جنسي: درمان جنسي براي افراد و زوجين بسيار موثر است. عدم ميل جنسي معمولا هر دو طرف را تحت تاثير قرار مي دهد و لذا مشاوره هر دو مي تواند بسيار موثر و مفيد واقع شود.

2-تعويض داروها و يا تغيير در ميزان مصرف: اگر دليل اصلي اختلال داروها باشد، تغيير در نوع دارو و استفاده از درمانهاي جايگزين توصيه مي شود. به عنوان مثال اگر داروهاي ضد بارداري خوراكي باعث كاهش سطح تستسترون شده مي توان از روش هاي ديگر ضد بارداري كه غير هورموني است استفاده كرد.

 3-توجه به مشكلات باليني: درمان امراض خاص مثل فيبروئيد به كمك جراحي مي تواند مفيد باشد.

 4-استروژن هاي واژني: در زنان يائسه، خشكي واژن كه دليل اصلي عدم رضايت از آميزش است به كمك كرم استروژن واژني قابل درمان است.

 5-درمان تستسترون: با اينكه هورمون يا داروي خاصي براي درمان مشكلات جنسي وجود ندارد، اما بعضي متخصصان زنان و زايمان استفاده از اين هورمون را براي افزايش سطح آن به حد طبيعي پيشنهاد مي كنند.

تنظیم خانواده


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتستستروناستروژناختلالمیل جنسیمیل جنسی در زنان

تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393 | 1:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

متخصصان طب سنتي اعتقاد دارند زنجبيل، هم مي‌تواند تقويت‌‌کننده نيروي جنسي باشد و هم تضعيف‌کننده آن.

زنجبيل ميل جنسي را کم مي‌کند يا زياد؟

دکتر غلامرضا کردافشاري، متخصص طب سنتي و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران در هفته نامه سلامت نوشت: متخصصان طب سنتي اعتقاد دارند زنجبيل، هم مي‌تواند تقويت‌‌کننده نيروي جنسي باشد و هم تضعيف‌کننده آن.

به‌عبارت ساده‌تر، مصرف زنجبيل همراه با زرده تخم‌مرغ عسلي باعث تقويت و افزايش قواي جنسي مي‌شود و مايع مني را هم زياد و غليظ مي‌کند.

 اين در حالي است که زياده‌روي در مصرف آن در افرادي با مزاج گرم مي‌تواند باعث تضعيف نيروي جنسي شود. به‌طور کلي و از نظر طب سنتي، زنجبيل مقوي حافظه، تحليل‌برنده باد معده و روده، آرام‌کننده درد کبد سرد،‌ بازکننده انسداد کبد و طحال، تقويت‌کننده قلب، معده و مثانه است.

 شما مي‌توانيد زنجبيل را ‌همراه شکر يا نبات و کندر يا با عسل به‌صورت مربا دربياوريد و از آن به‌عنوان غذايي براي رفع رطوبت معده استفاده کنيد.

 مصرف زنجبيل براي کاهش دردها و بيماري‌هاي مفصلي، کمردرد و قطع عادت ماهيانه هم مفيد است. ضمن اينکه مي‌توانيد ضماد برگ يا ريشه آن را به‌صورت موضعي براي بهبود بيماري‌هاي مفصلي، بريدگي‌ها و تورم‌هاي ايجاد‌شده مصرف کنيد.

مصرف زنجبيل مي‌تواند از ايجاد زخم معده ناشي از مصرف داروها و هليکوباکترپيلوري هم پيشگيري کند.

 زنجبيل مي‌تواند براي درمان تهوع مادران باردار هم مفيد باشد. مصرف اين گياه يا پودر آن در غذا مي‌تواند در رفع دردهاي قاعدگي هم موثر باشد.

سلامت


موضوعات مرتبط: پزشکی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزنجبیلنیروی جنسیخاصیت

تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393 | 1:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

همزمان با ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر ترور برخی مسئولان ایرانی سایت گوگل دست به اقدام شیطنت آمیزی زد.به گزارش فارس، پس از اینکه جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا پیشنهاد طرح ترور مسئولین سپاه قدس را دادند سایت گوگل اقدام...

همزمان با ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر ترور برخی مسئولان ایرانی سایت گوگل دست به اقدام شیطنت آمیزی زد.

به گزارش فارس، پس از اینکه جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا پیشنهاد طرح ترور مسئولین سپاه قدس را دادند سایت گوگل اقدام به انتشار نقشه منزل سردار سلیمانی کرد.

با سرچ نام قاسم سلیمانی در سایت گوگل در سومین مطلب منزل حاج قاسم سلیمانی خود نمایی می کند.

ویکی مپیا مدعی شده است که نقشه منزل این سردار سپاه را در اختیار دارد و به راحتی آن را در دسترس مخاطبان اینترنت قرار داده است.
 

در همین زمینه یک مقام آمریکائی به صراحت نام قاسم سلیمانی را برده است و گفته: "قاسم سلیمانی بسیار سفر می‌کند... تکان بخورید... تلاش کنید او را بکشید".

نام ژنرال قاسم سلیمانی سالها است که مایه هراس و وحشت آمریکائی ها و صهیونیست ها است. جمله معروفی که از شیمون پرز در وصف هیمنه سردار تیزهوش ایران آمده نشانه همین ترس و واهمه است:"شیمون پرز: خاور میانه روی انگشت ژنرال قاسم سلیمانی میچرخد"


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشیمون پرزسردار قاسم سلیمانی خاور میانهگوگلترور

تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393 | 1:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

خانم Maggie Lieu از جمله 600 نفری است که قرار است در سال 2024 به مریخ سفر نمایند. خانم تصمیم دارد اولین فردی باشد که در مریخ زایمان می نماید.

خانمی که قرار است برای اولین بار در مریخ زایمان نماید

شاید تصور این موضوع که خانم Maggie Lieu اهل کاونتری قرار است اولین نفری باشد که در مریخ زایمان نماید برایتان بیشتر به داستانهای علمی –تخیلی شبیه باشد اما چیزی است که واقعیت دارد و وی از هم اکنون در فکر مستعمره نمودن انجاست
 خانم Maggie Lieu از جمله 600 نفری است که قرار است در سال 2024 به مریخ سفر نمایند.شاید این گفته که قرار است او مقدمات زایمان خود را در مریخ فراهم بیشتر به داستانهای تخیلی شبیه باشد.اما این گفته صحت دارد و خانم تصمیم دارد اولین فردی باشد که در مریخ زایمان می نماید.

 خانمی که قرار است برای اولین بار در مریخ زایمان نماید

خانم Maggie Lieu احتمالا جزو اولین نفراتی خواهد بود که بلیط یکطرفه 140 میلیون مایلی به مریخ را دریافت نماید.ماه اینده مشخص خواهد شد که او جزو مسافران پروژه Mars One خواهد بود یا خیر.

خانم مگی در مریخ با مشکلات عدیده ای همچون 62 درجه سانتیگراد زیر صفر،تابشهای شدید کیهانی و خطرات ناشی از خفگی،گرسنگی و کم شدن اب بدن مواجه خواهد بود

خانمی که قرار است برای اولین بار در مریخ زایمان نماید

خانم می افزاید برای ایجاد مستعمره در مریخ باید فرزند هم داشته باشیم و این اتفاقی است که خواهد افتاد.وی می افزاید تا کنون تحقیقاتی در این خصوص انجام نشده است که ایا زایمان در شرایط گرانش ضعیف مریخ قابل انجام است یا خیر.من فکر می کنم چیز جالبی خواهد بود به خاطر اینکه اولین نوزاد مریخی بدنیا خواهد امد.از طرف دیگر فکر نمی کنم موقعیت های زندگی و روابط مادر و کودک در مریخ با زمین تفاوت زیادی داشته باشد.

وی که در رشته نجوم تحصیل می نماید می گوید هر چه که این جا روی زمین مورد نیاز ماست باید در مریخ بوجود اید.ما باید غذاهای مورد نیاز خود را خودمان در انجا پرورش دهیم و همچنین اکسیژن مورد نیاز را تامین نماییم. ،وی می گوید به علت عدم وجود میدان مغناطیسی در مریخ سطح تابشهای خورشیدی بالاست به همین خاطر باید در زیرزمین زندگی نماییم.زندگی در 4 متر زیر خاک ما را از اشعه های خورشیدی محافظت می نماید

وی می گوید یکی دیگر از مشکلات انجا موضوع ارتباط است.انجام هر چیزی بین 3 تا 22 دقیقه زمان می برد.بنا بر این ما باید خودمان را با این مشکلات وفق دهیم.

خانم مگی از هم اکنون دارد خود را برای رفتن اماده می نماید.

 دیلی خبر ایران


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزایمانمریخانطباقمستعمرهمیدان مغناطیسیپروژه ی mars one

تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393 | 1:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

این گوشی 5 اینچی که شاهکار کمپانی چینی محسوب می‌شود در فصل دوم 2015 راهی بازار می‌شود.رزولوشن آن 1920 در 1080 بوده و در هر اینچ 441 پیکسل تعبیه‌شده است.

به گزارش نامه نیوز،  گوشی هوشمند 5 اینچی فوق العاده زیبای لنوو با طراحی استثنایی دوربین را مشاهده می کنید که قرار است در کنفرانس موبایل بارسلونا رونمایی شود . البته از هم اینک لو رفته است!

  زیباترین شاهکار چینی به بازار آمد! +عکس

زیباترین شاهکار چینی به بازار آمد! +عکس

این گوشی 5 اینچی که شاهکار کمپانی چینی محسوب می‌شود در فصل دوم 2015 راهی بازار می‌شود.رزولوشن آن 1920 در 1080 بوده و در هر اینچ 441 پیکسل تعبیه‌شده است.

تراشه 64 بیتی موسوم به  Snapdragon 615  در کنار سیستم‌عامل لولی پاپ 5.0.2 روی آن نصب خواهد بود.

پردازنده 1.7 گیگاهرتزی با 3 گیگ رم و 32 گیگ حافظه در کنار گرافیک آدرنوی 405 از آن پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی بوده و بلوتوث، رادیو، وای فای، نسل چهارم موبایل و یو اس بی نسخه دو دارد.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیموبایلشاهکارچینچینیگوشی چینیگوشی لنوو

تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393 | 1:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

با دعوا و حلوا به کجا می رویم؟!

http://www.niksalehi.com/798666644564533.jpg

"ایران در سال 1404 باید قدرت اقتصادی اول منطقه باشد." این را سند چشم انداز ایران در 1404 می گوید که مهم ترین سند قانونی ایران بعد از قانون اساسی است.

تنها 11 سال تا 1404 باقی است و این در حالی است که:
- تورم برغم کنترل نسبی آن در یک و نیم سال گذشته ، همچنان بالاست،
- اقتصاد ملی یک رکود فراگیر را تجربه می کند،
- نرخ بیکاری دو رقمی است،
- هزاران پروژه نیمه کاره مانند وزنه هایی بر پای اقتصاد، آن را از حرکت باز می دارند،
- هزاران واحد صنعتی تعطیل هستند یا با ظرفیت حداقلی کار می کنند،
- موانع ایجاد کسب و کارهای جدید، هفت خان رستم را تداعی می کنند،
- خروج سرمایه ها از کشور، یک اپیدمی شده و در مقابل، جذب سرمایه های خارجی، به ندرت اتفاق می افتد،
- میزان مصرف انرژی در داخل رو به تزاید است و دور نیست روزی که میزان تولید نفت و گاز ایران با میزان مصرف آن یکسان و سپس ایران به وارد کننده نفت و گاز تبدیل شود،
- تحریم ها همچنان اقتصاد ایران را تحت فشار قرار داده اند،
- رقبای منطقه ای ایران نیز به سرعت در مسیر توسعه قرار دارند و از جمله قطر در میدان مشترک گازی پارس جنوبی چند برابر ایران بردداشت می کند و ... .

 ایران در 11 سال بعد ... + عکس

در چنین وضعیتی، که اصولاً باید یک نگرانی عمومی به ویژه در سطح نمایندگان مجلس و دولتمردان درباره روند کُند توسعه کشور شکل بگیرد -و البته با امید به آینده همراه باشد- شاهد آن هستیم که بحث های بیهوده شعاری و جناحی که با عرض معذرت بیشتر به حرف های "خاله زنکی" می مانند جای مباحث حیاتی کشور را گرفته اند. این مانند آن است که ملوانان یک کشتی که آسیب های متعددی بر بدنه اش وارد شده، به جای اصلاح آن برای جلوگیری از خطرات آتی، با یکدیگر سر این که اتاق شان چه رنگی باشد و چه کسی شب ها روی کدام تخت بخوابد، دعوای دائمی داشته باشند!

واقعیت این است که برای هر گونه رشد و توسعه ای، حتماً و الزاماً باید به منابع و توانمندی های داخلی تکیه کرد ولی این اصل اساسی، هرگز به معنای آن نیست که اقتصاد ایران می تواند در میان حصاری که آن را از دنیای خارج جدا می کند رشد جدی کند و ظرف 11 سال آینده به رتبه اول منطقه تبدیل شود.

بنابرایرن، تا وقتی تحریم های ظالمانه علیه ایران برقرار است، سخن گفتن از تحقق آرمان ایران 1404، خوش بینی صرف خواهد بود.
به عنوان مثال ، میدان پارس جنوبی که بین ایران و قطر مشترک است را در نظر بگیرید. قطری ها ، از رهگذر این میدان به ثروتی افسانه ای دست یافته اند به گونه ای که در سال های اخیر، بالاترین درآمد سرانه در جهان را به خود اختصاص داده اند ولی در این سوی خلیج فارس، بسیاری از پروژه ها متوقف اند یا به کندی پیش می روند، چرا که قطعات مربوط به آنها مشمول تحریم اند و در داخل هم امکان تولیدشان نیست.

بنابراین باید تحریم ها را دور زد. دور زدن تحریم ها هم از یک سو، ایجاد یک رانت گسترده در داخل می کند که تبعات آن، گسترش و نهادینه شدن فساد اقتصادی عمیق در کشور است و از سوی دیگر، هزینه تمام شده پروژه ها را 3 الی 4 برابر بیشتر از حالت متعارف می کند.

این بدان معناست که اگر تحریم ها نبود، می شد به اندازه 3 الی 4 برابر همه فازهای پارس جنوبی، تأسیسات گازی و نفتی احداث کرد. این عدد را به کل پروژه های کشور که نیاز خارجی دارند تعمیم دهید تا ببینید که چه ضرر مالی نجومی و هنگفتی به کشور وارد می شود و چه سود عجیب و غریبی از کیسه ملت ایران، به جیب دلالان می رود!

افزایش قیمت تمام شده، تنها یکی از آسیب هاست. تحریم ها باعث می شوند پروژه ها به کندی پیش بروند و دیرتر به بهره برداری برسند. از این رو، میلیادرها دلار خسارت نیز ناشی از تأخیر بر اقتصاد کشور وارد می شود و فرصت های شغلی نیز دیر به دیر به وجود می آیند.

آسیب دیگر این تأخیرها نیز این است که پروژه های تکمیل شده با تکنولوژی چند سال پیش به بهره برداری می رسند. در واقع وقتی پروژه ای در 10 سال پیش طراحی می شود، بر اساس تکنولوژی های همان زمان شکل می گیرد و ادامه می یابد، ولی هنگامی که به جای 3 سال در 10 سال یا بیشتر به بهره برداری می رسد در مقایسه با پروژه های دیگر جهان که همزمان به بهره برداری رسیده اند، عقب مانده تر است. این فاجعه ای است که کمتر بدان توجه می شود زیرا بعد از اتمام پروژه های عقب افتاده، راندمان و بهره وری شان در قیاس با رقبا کمتر است و این، یعنی عقب ماندگی مخفی در طول دهها سالی که آن پروژه در حال بهره برداری است.

آنچه در سطور فوق گذشت، تنها شمه ای از اثرات تخریبی تحریم ها در بخش تولید بود که نظیر آن کمابیش در بخش های دیگر اقتصاد کشور از کشاورزی و سلامت گرفته تا و صادرات و واردات وجود دارد.

این ها ، مسائل کلان کشور هستند که جای دلواپسی واقعی دارند. بنابراین از همه کسانی که هنوز دل در گرو آینده کشورشان دارند و هنوز می خواهند ایران در سال 1404 قدرت اول اقتصادی منطقه باشد، انتظار می رود "خردمندانه و شرافتمندانه" تیم مذاکرات هسته ای را یاری کنند تا گام اول تنش زدایی از سیاست خارجی را در پرونده هسته ای با موفقیت بردارد و بعد از آن، قدم به قدم مسیر ارتقا جایگاه بین المللی ایران طی شود زیرا تبدیل ایران به قدرت اقتصادی برتر منطقه جز با اصلاح جایگاه جهانی آن میسر نیست.

هر ایرانی میهن دوستی، حتماً آرزو دارد که ایران در سال 1404 و حتی زودتر از آن، قدرت اول اقتصادی منطقه باشد ولی چه خوش گفته اند نیاکان ما که " با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی شود"!
اینک نه وقت حلوا حلوا گفتن و نه فرصت دعواست؛ وقت به خود آمدن و جنبیدن است ، آن هم در منطقه ای که به جز چند کشور معدود، بقیه پای در مسیر توسعه گذاشته، رقابت بزرگی را آغاز کرده و بسیاری شان از ما پیشی هم گرفته اند.

عصر ایران


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیایراناقتصادتحریمپارس جنوبی

تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393 | 1:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1393 | 18:31 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

متون دینی ما معیارهایی برای سعادت ذکر کرده اند که به بخشی ازآن اشاره میکنیم.

هر كس ده خصلت  را شعار خود سازد، در دنيا و آخرت  انشاا...سعادتمند است :

1 - با حق به صدق

2 - با نفس به قهر

3 - با خلق به انصاف

4- با بزرگان به خدمت

5 - با خردان به شفقت

6 - با درويشان به سخاوت

7 - با دوستان به نصيحت

8 - با دشمنان به حلم

9 - با جاهلان به خاموشى

10 - با عالمان به تواضع


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی

تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1393 | 18:29 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رزمایش "مهزیار" متناسب با جنگ‌های نیابتی برگزار می‌شود/ استفاده از پهپاد انتحاری و ظرفیت‌های بالگردی در رزمایش


 
رزمایش

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: رزمایش "مهزیار" در نیمه اول اسفند ماه در منطقه‌ای به وسعت 50 هزار کیلومتر مربع واقع در جنوب غرب کشور و با محوریت جنگ‌های نیابتی اجرا می‌شود.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی ارتش ج, ا

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1393 | 18:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
مواضع مفتی افراطی تغییر کرد/
«اسلام دین رحمت و برادری است. تسامح موجود در اسلام، با هیچ دینی قابل مقایسه نیست. اسلام دین تسامح، همبستگی و اعتدال است و فطرت هیچ مسلمانی با خشونت و تروریسم موافق نیست.»


عبدالرحمن سدیس در خطبه های این هفته نماز جمعه مسجد الحرام با ذکر حدیث «لا یعذب بالنار الا رب النار» اظهار داشت: «حدیث صحیح نبوی که در کتب روایی صحیح ما آمده است، تصریح می کند که به جز خداوند هیچ کس، حتی پیامبر هم حق ندارد کسی را زنده زنده آتش بزند. این کار، سرپیچی صریح از دستورات پیامبر است و کسی که از جانب خود، "عِقاب جدیدی" را وضع کند، قطعا در کار شریعت دخالت کرده است!»
حمله بی سابقه امام جمعه مسجد الحرام به داعش 
عبدالرحمن سدیس، از روحانیون تندروی وهابی است که مدت کوتاهی بازداشت شد.
اما نفوذ وی در جهان اسلام و به خصوص جوانان وهابی به اندازه ای است که حتی بعد از بازداشت نیز بار دیگر نمازهای جمعه مسجد الحرام را ایراد کرد.

گفتنی است چندی قبل و در دوران ملک عبدالله، داعش به صراحت آل سعود را به حمله نظامی تهدید کرد و در واکنش، مفتی های حکومتی وهابی جنبشی را علیه داعش راه انداختند. این جنبش تحت عنوان «حفظ امنیت وطن و سرزمین حرمین، بر ما واجب است.» همه مفتیان وهابی را به موضع گیری علیه داعش فرا می خواند، اما «عبد الرحمن سدیس» از معدود مفتی هایی بود که از موضع گیری علیه داعش خودداری کرد.و اخیرا این افاضات را فرمود

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیداعش

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1393 | 18:25 | نویسنده : بانوی پرتقالی |


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی

تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1393 | 18:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
راهکارهای حل مشکلات اقتصادی کشور
مطالبات رهبر انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی براساس بیانات در دیدار مردم آذربایجان
۱۳۹۳/۱۱/۲۹
 قطع اتّکاء بودجه‌ى کشور به نفت باید اتّکاء بودجه‌ی کشور به نفت قطع بشود؛ باید به اینجا برسیم...این کار سخت را با همّت، با اعتماد به این مردم، با اعتماد به این جوانها، با اعتماد به سرمایه‌های داخلی کشور، با اعتماد به خدای متعال که وعده‌ی نصرت داده است، میشود انجام داد.
 تکیه‌ى بودجه به تولید داخلى و مالیات بودجه‌ی کشور، اداره‌ی دولت، به‌وسیله‌ی درآمدهای از درون مردم باشد، یعنی از همین مالیات، که مالیات هم مربوط میشود به تولید و کسب و کار.
 ارتقاء بهره‌وری تولیدکننده‌ی ما، بنگاه‌دار ما سعی کند با کم کردنِ ریخت‌وپاش، هزینه‌ی تولید را کم کند، کیفیّت را بالا ببرد؛ این میشود بهبود بهره‌وری.
 استفاده‌ى حدّاکثرى از ظرفیّتهاى داخلی و جغرافیایى کشور ما روی نقشه که نگاه کنید، یک چهارراه بسیار حسّاس و مهمّ زمینی و هوایی است؛ دسترسی به آبهای آزاد هم دارد؛ اینها فرصتهای بسیار مهمّی است؛ علاوه بر منابع، علاوه بر امکانات، برنامه‌ریزی بشود، فکر کنند، از این فرصتها به نحو احسن استفاده کنند.
 مصرف محصولات داخلى توسط مردم و مسئولین آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند... من این حرف را برای هرکسی میگویم که به ایران علاقه‌مند است، به آینده‌ی کشور علاقه‌مند است، به فکر بچّه‌های خودش است که بنا است فردا در این کشور زندگی کنند.
 اجتناب از اسراف، تضییع مال و هدر دادن منابع عمومى اجتناب از اسراف، تضییع مال، هدر دادن منابع عمومی، هدر دادن آب، هدر دادن نان، از بین بردن خاک.
 
 توسعه‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان شرکتهای دانش‌بنیان به‌وجود بیاید. شرکتهای دانش‌بنیان هم فقط مخصوص صنعت نیست؛ در صنعت، در کشاورزی، در خدمات، در نیازسنجی.
 مبارزه جدّی با قاچاق مبارزه‌ی جدّی با قاچاق از جمله‌ی کارهای لازم در اقتصاد کشور است.
 مبارزه‌ى جدّى با بدحساب‌هاى بانکى یک عدّه‌ای هستند از تسهیلات بانکی، بناحق و نادرست استفاده میکنند؛ برای یک کار تسهیلات میگیرند، در کار دیگری آن را مصرف میکنند که مصلحت کشور نیست؛ بعد هم بدهی خودشان را با بانک‌ها تسویه نمیکنند؛ اینها واقعاً مجرمند.
 

موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی رهبری اقتصاد مقاومتی

تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1393 | 18:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
(این کلام از جناب علامه جعفری نقل به مضمون است)
علامه محمد تقی جعفری (رحمه­الله­ علیه) می­فرمودند:
عده­ ای از جامعه­ شناسان برتر دنیا در دانمارک جمع شده بودند تا پیرامون موضوع مهمی به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضع این بود: «ارزش واقعی انسان به چیست».
برای سنجش ارزش خیلی از موجودات معیار خاصی داریم. مثلا معیار ارزش طلا به وزن و عیار آن است. معیار ارزش بنزین به مقدار و کیفیت آن است. معیار ارزش پول پشتوانه­ی آن است.
اما معیار ارزش انسان­ها در چیست.هر کدام از جامعه شناس­ها صحبت­ هایی داشتند و معیارهای خاصی را ارائه دادند.بعد گفتند: وقتی نوبت به بنده رسید گفتم : اگر می­خواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق می­ورزد.کسی که عشقش یک آپارتمان دو طبقه است در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است.کسی که عشقش ماشینش است ارزشش به همان میزان است.اما کسی که عشقش خدای متعال است ارزشش به اندازه­ ی خداست.
علامه فرمودند: من این مطلب را گفتم و پایین آمدم. وقتی جامعه شناس­ها صحبت­های مرا شنیدند برای چند دقیقه روی پای خود ایستادند و کف زدند.وقتی تشویق آن­ها تمام شد من دوباره بلند شدم و گفتم: عزیزان! این کلام از من نبود. بلکه از شخصی به نام علی (علیه­السلام) است. آن حضرت در نهج البلاغه می­فرمایند: «قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ» / «ارزش هر انسانی به اندازه­ی چیزی است که دوست می­دارد».وقتی این کلام را گفتم دوباره به نشانه­ ی احترام به وجود مقدس امیرالمؤمنین علی (علیه­السلام) از جا بلند شدند و چند بار نام آن حضرت را بر زبان جاری کردند . . .حضرت علامه در ادامه می­فرمودند: عشق حلال به این است که انسان (مثلا) عاشق 50 میلیون تومان پول باشد. حال اگر به انسان بگویند: «آی!!! پنجاه میلیونی!!!» . چقدر بدش می­آید؟ در واقع می­فهمد که این حرف توهین در حق اوست.
حالا که تکلیف عشق حلال اما دنیوی معلوم شد ببینید اگر کسی عشق به گناه و معصیت داشته باشد چقدر پست و بی­ ارزش است! اینجاست که ارزش «ثار الله» معلوم می­ شود. ثار الله اضافه­ ی تشریفی است . خونی که در واقع آنقدر شرافت و ارزش پیدا کرده که فقط با معیارهای الهی قابل ارزش گذاری است و ارزش آن به اندازه­ ی خدای متعال است.

موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی بصیرت

تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1393 | 18:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
افسران - مثل یک بسیجی...!!

مثل یک ارتشی...!!

همیشه حاضر بود...
هیچ وقت خودش رو کنار نمی کشید...
حتی وقتی بنی صدر خلع درجه أش کرد. با لباس بسیجی می رفت سپاه
مثل یک بسیجی صفر کیلومتر کار می کرد....
طرح می داد و برنامه ریزی ستادی می کرد...
اصلا براش مهم نبود که تا دیروز سرهنگ بوده و امروز یه بسیجی ساده است،
  او نان صداقت اش را می خورد و فقط به خدمت فکر می کرد  و خداوند هم  نیز او را محبوب دلها نمود وعزیزاش کرد...


هدیه به روح بلند شهید صیاد شیرازی


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی صیاد ارتش

تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1393 | 18:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن