http://khalezanak.com/wp-content/uploads/2013/11/668648_W5cW3V1T1.jpg

پشتوانه مالی، ظاهر زیبا، خانواده ای محترم و شغل خوب معیار خیلی ها برای تشکیل یک زندگی مشترک است اما اکثریت انسان ها نخستین و مهم ترین ملاک پذیرش یک نامزد را وجود یک حس عاشقانه می دانند.

آن ها احتمال این که زندگی شان به موفقیت ختم می شود را نه با شمارش معیارهای ظاهری و مالی بلکه با میزان عشقی که در نامزدشان احساس می کنند، تخمین می زنند. اگر شما هم جزو آن افراد هستید احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که چگونه می توانید عشق فردی که قرار است یک عمر در کنارش زندگی کنید را بسنجید. برای این که بدانید نامزدتان عاشق شماست یا نه، هزاران راه وجود دارد. اما بهتر است توجه به جملات عاشقانه را آخرین راه شناسایی این حس بدانید و به معیارهایی که در این صفحه ها مطرح می کنیم بیشتر توجه کنید.

چشم هایش چه می گویند؟
شما می توانید عشق نامزدتان را از نگاهش بشناسید. اگر هنگام صحبت کردن یا در مواقعی که کنار هم هستید، زیاد به شما نگاه می کند، این اتفاقات را بی معنا ندانید. شاید هم او فردی خجالتی باشد و علاقه به دیدن شما را با نگاه های کوتاه، دزدکی و مکررش نشان دهد. از طرف دیگر اگر نامزدتان عاشق تان باشد، با چشم هایش رفتارهای تان را کنترل می کند. وقتی در مورد موضوعی می خندد، به شما نگاه می کند تا ببیند که آیا شما هم می خندید؟ یا وقتی که احساس می کند از موضوعی رنجیده اید، فورا به شما نگاه می کند تا ببیند که در چه شرایطی هستید. یادتان نرود که چشم ها دروغ نمی گویند پس چه این نگاه ها به شما اطمینان دوست داشته شدن را بدهد و چه شما را ناامید کند، هیچ کدام شان را در این ماه های نامزدی بی معنا ندانید.

آیا شما برای او خاص هستید؟
نگاه کردن به رفتاری که او با افراد دیگر دارد هم می تواند یکی از این نشانه ها باشد.

آیا رفتارش با شما مثل دیگران است یا این که با شما متفاوت و خاص تر برخورد می کند؟ این نشانه را با حسادت اشتباه نگیرید. قرار نیست او به دلیل عشق به شما تمام روابط اجتماعی اش را کنار بگذارد بلکه همین که نگاهی متفاوت و رفتاری خاص با شما داشته باشد، کافی است تا نوع رابطه خود و نامزدتان را متفاوت از نوع رابطه ای بدانید که با دیگر آدم ها دارد؛ تفاوتی که مهم ترین دلیل به وجود آمدنش حسی است که او نسبت به شما دارد.

چیزی را می پسندد که شما دوست دارید؟
مرد ها گاهی علاقه شان را با توجه کردن به خواسته های کسی که دوستش دارند نشان می دهند. اگر نامزدتان شما را به کنسرت خواننده مورد علاقه تان دعوت کرده یا سعی می کند لباس هایش را از میان رنگ های مورد علاقه شما انتخاب کند، بیشتر به حسش اعتماد کنید. او به دلیل علاقه ای که به شما دارد سعی می کند، چیزهایی را دوست داشته باشد که شما دوست دارید و به شیوه ای زندگی کند که شما زندگی می کنید. 


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی سبک زندگی ، رابطه و ازدواج ، عشق ، نشانه های عشق ، دوست داشتن-

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393 | 2:44 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

article 0 2039A67900000578 601 634x718 زوجی که بعد از 62سال با اختلاف 4ساعت جان خود را از دست دادند/عکس

یک زن و شوهر امریکایی که در کالیفرنیا زندگی میکردند بعد از 62 سال زندگی فقط در 4ساعت از یکدیگر در حالیکه دستانشان در دست هم بود جان خود را از دست دادند.

این زوج دان و ماکسین نام داشتند و به گفته خانواده شان تقدیر ان ها را به هم رساند و تقدیر هم ان ها را با هم از این دنیا برد.

ملیسا نوه دختری ان ها در مصاحبه با شبکه KERO میگوید که من میدانستم که ان ها به همین سادگی از یکدیگر جدا نمیشوند و همین اتفاق هم اقتاد و حتی مرگ هم ان ها را از هم جدا نکرد.

دو هفته پیش هنگامی که دان از پله ها می افتد باعث شکستگی لگنش میشود او به بیمارستان منتقل میشود ولی هر روز حالش بدتر میشود.

در همین حال همسرش که از سرطان رنج میبرد حالش بدتر میشود.با وجود اینکه حال ان ها بسیار بد بوده است از خانواده میخواهند که ان ها را در یک خانه ببرند.خانواده ان ها هم هر دوی ان ها را به خانه خودشان منتقل میکنند و تخت هایشان را هم کنار هم میگذارند تا بتوانند با یکدیگر حرف بزنند.

هنگامی که مرد مرگ همسرش را در کنارش میبیند دست او را برای ساعاتی در دستش میگیرد و هنگامی دست همسرش را رها میکند که خودش هم جانش را از دست میدهد.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیوفاداری زن و شوهر- زن -دختر-خانواده-مرد-پ

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393 | 2:34 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

http://uc.niksalehi.com/images/5kfw2oyik7xr2k38crh.gif

اگه این تاپ هستش پس اینکه ما دوران بچگی سوار میشدیم چی بود؟خیلی خنده‌دار


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتاپ بازی

تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393 | 2:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

http://www.8pic.ir/images/46642869311788456120.jpg

زمستانی سرد کلاغ غذا نداشت تا جوجه هایش را سیر کند

ناچار گوشت بدن خود را میکند و به جوجه ها میداد

زمستان تمام شد و جوجه ها زنده ماندند و کلاغ مرد

جوجه ها گفتند خوب شد که مرد خسته شدیم از این غذای تکراری


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینمککلاغ

تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393 | 2:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/DHh912v5OnwGB3oGELMNT0Pc43BVizUy7_QBF9UFeRWbIvsG4ObWRw/s/w535/

حیدری امیر سرافراز ایران من:

 

داعش عددی نیست که به خاطرش آماده باش بدهیم


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیداعشآماده باش

تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393 | 2:14 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

http://www.beytoote.com/images/stories/psychology/ra4-3384.jpg

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که در درازمدت زندگی مشترک زوج‌ها در صورتی که شوهر شخصیتی سازگار داشته باشد و و از سلامت مناسبی برخوردار باشد،شادتر خواهند بود.  در مقابل باقته‌های این بررسی نشان داد شخصیت سازگار و سلامت زن؛ پیش‌بینی‌‌کننده زندگی شادمان و همدلانه زوج‌ها در دراز مدت نیست.
 پژوهشگران می‌گویند وضعیت سلامت شوهر بیش از سلامت زن با ایجاد تعارض و اختلاف در ازدواج ارتباط دارد. به گزارش هلث‌دی نیوز در حالی که بررسی‌های پیشین به کیفیت ازدواج و اثرات آن بر سلامت پرداخته بودند، پژوهشگران در این بررسی می‌خواستند دریابند که برعکس سلامت زوجین چه تاثیری بر کیفیت زندگی مشترک خواهد گذاشت، بنابراین به بررسی چگونگی تاثیر سلامت و صفات شخصیتی زوجین بر اختلافات زناشویی در طول زندگی مشترک درازمدت پرداختند.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی روانشناسی زناشویی-روانشناسی شخصیت- زن ومرد-رابطه عاطفی-تمرکز

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393 | 2:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

http://saten.ir/wp-content/uploads/2014/09/0611.jpg

یکی از روش های جذب در فرقه ضاله بهائیت استفاده از موارد غیر اخلاقی توسط زنان و دختران این فرقه برای جذب افرادمی باشد و در همین راستا اعضای این فرقه همواره به دنبال مکان هایی امن برای اعمال غیر اخلاقی و بالتبع آن جذب افراد بوده اند. استفاده از جذابیت رابطه جنسی میان دختران و پسران یکی دیگر از حربه های پیروان فرقه بهائیت برای تبلیغ این فرقه است در تشریح عملکرد غیراخلاقی این فرقه همین بس که تشکیلات جهانی بهائیت در پی چه اهداف تشکیلاتی به دنبال جذب همجنسگرایان است و این اهداف تا جایی پیش می رود که سازمان همجنسگرایان ایرانی در بیانیه ای خواستار به رسمیت شناختن بهائیت در ایران می شود!
 
در همین راستا مناطق حاشیه ای تهران همواره یکی از مناطق مورد طمع این جریان برای جذب افراد بوده است. یکی از این مناطق که از قدیم الایام همواره مطرح بوده منطقه وردآورد در اتوبان تهران – کرج می باشد. این منطقه با داشتن باغ های وسیع محل امنی برای اعمال غیراخلاقی بهائیان و تبلیغ این فرقه بوده است چه اینکه در فتنه88 نیز موارد زیادی از حضور بهائیان این منطقه در اغتشاشات تهران شنیده می شد.
 
در همین راستا شنیده شده در یکی از مناطق اصلی وردآورد ملک شخصی بهایی معروف به باغ (س) مجهز به استخر و سالن بسیار بزرگ که به صدا خفه کن نیز تجهیز است  وجود دارد که از آن طی سالیان گذشته برای برگزاری مهمانی های مختلط و پارتی برای دختران و پسران استفاده شده است . گردانندگان این پارتی ها از طریق صفحات اجتماعی با جذب افراد با ضریب امنیتی بالا و اخذ مبلغ 250 هزار تومان پول از هر نفر و ارائه کارت مخصوص به افراد ، مکانی را برای فسق و فجور در اختیار آنها قرار می دهند و پس از چند مرتبه حضور این افراد در آنجا کم کم بحث تبلیغ و جذب افراد به بهائیت آغاز می شود.
 
به نظر می رسد نهادهای امنیتی و قضایی همانطور که تاکنون با این فرقه ضاله و تبلیغات ان مقابله کرده اند پس از این نیز با شدت بیشتری ضمن مقابله با این فرقه ضاله و منحرف از به فساد کشیده شدن جوانان جلوگیری نمایند.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیورد آورد ، بهائیان ، زنان ، دختران ، فرقه ، همجنسگرایان

تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393 | 2:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393 | 2:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
افسران - انتقاد...
 
 
 

موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیانتقادباران

تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393 | 1:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 
 
مجلس رقصی که از نظر مکاتب و مذاهب مختلف فقهی حرام و غیر شرعی به شمار می رود اما نیروهای داعش بدون کمترین توجه به احکام اسلامی، چنین مجالسی برگزار کرده و به عیاشی و لهو و لعب می پردازند.
 
 
 

گروهک تروریستی - تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" با اقدامات و جنایت های مختلفی که در چند ماه اخیر انجام داده، زبان زده بیشتر افکار عمومی جهان شده است.

 

اما جدای از جنایت های نیروهای داعشی از جمله اعدام، سر بریدن، قطعه قطعه کردن بدن، دست بریدن، زنده به گور کردن، آتش زدن و دیگر جنایت های گوناگونی که نیروهای تروریستی داعش علیه مردم مرتکب می شوند، رفتارها و اقدامات غیر اخلاقی نیروهای این گروهک تروریستی نیز به نوبه خود پرونده ای متفاوت برای این گروهک تکفیری به وجود آورده است.

 

پرونده گروهک تروریستی "داعش" در زمینه های جنسی و غیر اخلاقی بسیار است از جمله "جهاد نکاح"، "جهاد لواط"، "جهاد با محارم"، "فروش زنان به عنوان برده و کنیز" و غیره.

 

اما در جدید ترین کیلیپی که از نیروهای این گروهک تروریستی در فضای مجازی جهان عرب منتشر شده، نشان می دهد که تعدادی از زنان "جهاد نکاح" به رقاصی در مجلس بزم تعدادی از نیروهای داعش می پردازند.

 

مجلس رقصی که از نظر مکاتب و مذاهب مختلف فقهی حرام و غیر شرعی به شمار می رود اما نیروهای داعش بدون کمترین توجه به احکام اسلامی، چنین مجالسی برگزار کرده و به عیاشی و لهو و لعب می پردازند.

 

 


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیداعشرقص

تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393 | 1:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 فرقه خوارج فقط به دست علی (ع) سر جای خودشان نشانده شدند این طیف که زاییده آنها ند فقط به دست علی زمان مهار خواهند شد نه توسط  مدعیان دروغی مبارزه با داعش ‌


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیداعشایرانجنگ

تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393 | 1:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

انتخاب همزمان دختر شایسته جهان (miss world) و همینطور دختر شایسته جهان اسلام در اندونزی هیاهویی در این کشور پرجمعیت مسلمان به پا کرده است. مراسم انتخاب دختر شایسته که قرار بود در جاکارتا برگزار شود در هراس از واکنش زنان مسلمان اندونزی به جزیره توریستی بالی منتقل شد.

زنان مسلمان اندونزی چند ماه قبل نیز با اعتراض خود اجازه کنسرت لیدی گاگا را در جاکارتا نداده بودند و حالا در فرمولی مشابه از برگزاری مراسم دختر شایسته جلوگیری کردند اما اتفاق عجیب تر برگزاری مراسمی با عنوان دختر شایسته جهان اسلام در جاکارتا بود که احتمالا پاسخی است از سوی جامعه مسلمانان به برگزار کنندگان مراسم پر آب و تاب دختر شایسته که بیشتر روی زیبایی و نکته سنجی و ملاحت تاکید دارد.

در مسابقه امسال دختر شایسته کشورهای اسلامی بیش از ۵۰۰ دختر از کشورهای اسلامی درخواست های خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال کرده بودند. پایبندی به آموزه های اسلامی یکی از ملاک های اصلی برای پذیرفتن داوطلبان بوده است. برای نمونه دختران بایدتوضیح می دادند به چه دلیل حجاب را به عنوان پوشش خود برگزیده اند.

200365 230 دختر ایرانی در مراسم دختر شایسته 2013 +عکس

در دور نهایی این مسابقه دختران باید سه روز تمام خود را از نظر معنوی آماده می کردند. این آمادگی شامل برخاستن از خواب در ساعت ۳ و نیم بامداد و حضور به موقع در نیایش صبحگاهی بود.

بعد از عبادت آنها باید به سخنرانی هایی در مورد سیستم مالی اسلامی، تربیت اسلامی و تفسیر قرآن گوش می دادند. در این مسابقات نماینده ای از ایران حضور داشت که متاسفانه نتوانستیم بفهمیم آیا شخصا حضور یافته یا از طرف نهاد خاصی روانه این مسابقات شده است.

در نهایت این خانم معصومه ابراهیمی (دختر ۲۷ ساله ایرانی، فارغ التحصیل مدیریت صنعتی و طراحی) در جایگاه پنجم قرار گرفت و نماینده نیجریه خانم آیابیا عایشه آجیبولا مقام اول را به دست آورد. این خانم ۲۱ ساله پس از بر سر گذاشتن تاج قهرمانی به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما می خواهیم نشان دهیم که یک زن مسلمان می تواند زیبا و با استعداد باشد و پوشش اسلامی به هیچ وجه مانع او نمی شود.»

به هر حال شکل و شیوه برگزاری این مراسم که در بخشی از آن برگزیدگان باید با لباس و حجاب کامل خود از روی سن عبور کنند و برق و جلای کلی مسابقه و دادن تاج و از این حرف ها به رغم فلسفه قابل تقدیر برگزارکنندگان می تواند اعتراضاتی را در برخی محافل اسلامی به دنبال داشته باشد. به هر حال در این دنیای رنگ به رنگ این هم برای خود اتفاقی بود.

 


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدختر ایرانیدختر شایستهاندونزیاسلامیتقلید

تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 1:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

http://soali.ir/wp-content/uploads/2014/10/1370310218526323779.jpg

آنچه که آقایان باید درباره ارضای جنسی خانمها بدانند

خانم ها، خوشحال باشید که در عصر حاضر زندگی می کنید، چرا که با نگاهی به گذشته، حدود ۱۰۰ یا ۵۰ سال پیش، نه تنها به مسئله ارضای جنسی زن اهمیّتی نمی دادند، بلکه محققین و دانشمندان نیز در این مورد به وضوح نظریه قطعی نداشتند! و در نگاه آنها، تنها مردها نقشی حیاتی در تولید مثل ایفاء می کردند!
البته با وجود اهمیّت به ارضای جنسی زنان در قرن حاضر، باز هم در مورد برخی خانم ها، زمان و چگونگی ارضای آنها شفاف نیست و نیاز به بررسی بیشتر دارد. طبق آخرین آمار، حدود ۲۰% خانم ها اصلاً ارضاء نمی شوند، شاید با این آمار فکر کنید که خوشبختانه ۸۰% آنها به درجه ارضای جنسی می رسند، امّا متأسفانه در همین بین هم بخش عمده ای از آنها، با خود ارضایی به این درجه می رسند نه سکس واقعی! در این مقاله، مبحث اصلی، کمک به ارضای طبیعی در حین رابطه ی جنسی برای زنان است.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارضائ جنسیمعاشقه

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 1:14 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

download (21)

به گزارش سوالی به نقل از خبرآنلاین: در شرایطی که اقتصاد ایران خود را برای خروج از رکود اقتصادی آماده می کند، همچنان موضوع بهره گیری مفید از زمان فعالیت نیروی انسانی به دغدغه ای بزرگ برای مدیران اقتصادی کشور بدل شده است.  

بررسی ها نشان می دهد میزان ساعت کار مفید کارمندان کشور به کمترین حد رسیده است. آخرین گزارش مجمع جهانی اقتصاد از شاخص رقابت پذیری ایران هم تایید می کرد که شرایط ایران از نظر بهره مندی از نیروی انسانی مورد نظر سرمایه گذاران جهانی با شاخص های اقتصادی مورد نظر آنها همخوانی ندارد. در همین حال ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز این موضوع را تایید می کند.

به نظر شما رتبه ایران در شاخص رقابت پذیری نشان دهنده چه مشکلاتی در دل اقتصاد کشور است؟


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینیری انسانیاقتدارتوسعهساعت کاری

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 1:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

download

به گزارش سوالی به نقل از خبرگزاری ایسنا: حادثه اسیدپاشی به تنی چند از زنان بی‌دفاع اصفهان، درحالی توجه عموم و رسانه‌ها را به خود جلب کرد که این حادثه نه اولین اسیدپاشی در جامعه بوده و نه آخرین آن خواهد بود؛ آخرین نخواهد بود چرا که از شواهد و قرائن پیداست که سوزاندن و متلاشی کردن چشم و چهره شهروندان، ظاهرا و به دلیل عدم برخورد قاطع با مجرمان این نوع جرایم، چه از سوی قربانیان و چه از سوی مجریان قانون، عرصه بی‌صاحب تصور شده است!


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاسیداسید پاشیترساصهانامنیت

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 مهر 1393 | 1:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
برای تقسیم وظایف خانه در ابتدا باید کلیشه‌های جنسیتی را دور ریخت. عباراتی چون «ظرف شستن کار مردها نیست»,«جارو كشیدن کاری زنانه است»و «انجام کارهای بانکی مردانه است» و... این اعتقادات کاملا بی‌معناست.
 

برترین مجله اینترنتی ایران

مجله ایده آل: برای تقسیم وظایف خانه در ابتدا باید کلیشه‌های جنسیتی را دور ریخت. عباراتی چون «ظرف شستن کار مردها نیست»,«جارو كشیدن کاری زنانه است»و «انجام کارهای بانکی مردانه است» و... این اعتقادات کاملا بی‌معناست و چه بسا سبب بروز اختلاف بین همسران و کاهش رضایت زناشویی می‌شود. در تقسیم وظایف خانه، بین زن و شوهر در درجه اول باید هماهنگی برقرار باشد. دغدغه اصلی  نباید این مسئله باشد که کارهای خانه به‌صورت مساوی بین زن و مرد تقسیم شود، بلکه موضوع این است که برای انجام دادن کارها هماهنگی وجود داشته باشد. به‌عنوان مثال ممکن است کار منزل در برخی روزها مانند ایام تعطیل یا عید نوروز بسیار زیادتر از کار در سایر روزها باشد.

کار خانه بر عهده زن است یا مرد؟

  یک تفکر غلط قدیمی


«اگر می‌خواهی بیرون از خانه کار کنی باید به وظیفه‌ات در خانه برسی»این عبارت، جمله رایجی است که بسیاری از مردان ایرانی به همسران‌شان خطاب می‌کنند که متاسفانه این تفکر از الگو‌های سنتی ناشی می‌شود و برای جامعه امروز مناسب نیست. زن و شوهر در همه امور زندگی با یکدیگر شریکند. اینکه بر‌اساس گفتمان قدرت در خانواده مرد باید فقط کار بیرون را انجام دهد و کار خانه وظیفه زن است‌، خواه آن زن شاغل باشد یا خانه‌دار، سبب بروز مشکل در زندگی زناشویی می‌شود. جالب است بدانید که تحقیقات میدانی و تجربی نشان داده است که این نوع مردان با چنین تفکری، خودشان از زندگی رضایت بالایی ندارند.

  جدول تقسیم کار تهیه كنید


 در زندگی مشترک، مهم‌ترین موضوع پذیرش حقوق و وظایف زوج‌ها نسبت به یکدیگر است. اینکه مرد بپذیرد، اگر قرار باشد شریکش به تنهایی مسئولیت کارهای خانه را به دوش بكشد، شاید رضایت او از زندگی مشترك و حتی شوهرش پایین بیاید. زن هم باید بپذیرد که مردش برخی اوقات به دلیل خستگی زیاد از کار بیرون از خانه و استرس‌های مربوط به آن ممکن است آنگونه كه باید نتواند در امور منزل  همسرش را همراهی كند. بهترین روش نهادینه‌کردن تقسیم وظایف بین زن و شوهر این است که زن جدولی از کارهای خانه- در طول هفته- تنظیم کند و از شوهرش بخواهد که  هر کدام از کارهای منزل را مایل است، انجام  دهد و هر کدام را که تمایل دارد به صورت مشارکتی انجام دهند؛ مشخص‌کند. طبق این جدول حتی ممکن است رسیدگی به بسیاری از کار‌هایی که بر عهده مرد  گذاشته می‌شود به ایام تعطیل بیفتد. مهم این است که  هماهنگی و مشارکت در زندگی موفق، حرف اول را می‌زند.

کار خانه بر عهده زن است یا مرد؟

به پسرانتان كار خانه یاد دهید


مهم‌ترین آموخته‌های  زندگــی خانوادگی نخست از پدر و مادر آموخته می‌شود. فرزندی که در خانه می‌بیند پدرش همراه با مادر کارهای خانه را انجام می‌دهد، از مشارکت در کار خانه بعد از ازدواج ابایی ندارد و همراه همسرش در انجام دادن کارهای خانه مشارکت می‌کند. هر مرد جوانی باید بداند که فرزندش تصویرگر رفتارهای او در آینده خواهد بود و اگر می‌خواهد فرزندش بعدها با اختلافات زناشویی روبه‌رو نشود باید از همین امروز بدون توجه به الگوهای سنتی به همسرش کمک کند. متاسفانه در برخی از خانواده‌ها به عنوان الگوهای پسرانه و دخترانه به فرزندان آموزش داده می‌شود که کار منزل مربوط به زن و کار بیرون مربوط به مرد است. کسب هویت جنسیتی در دوران کودکی باید از طریق خانواده انجام شود. همان‌طور که می‌بینیم جامعه پذیرفته است که زنان هم می‌توانند کارهای مردانه انجام دهند. پس وقت آن  است که بپذیریم کارهای درون خانه را هم مردان می‌توانند انجام دهند.

 با احترام درخواست کمک کنید


 از سؤالات رایج زنان جوان در ابتدای زندگی مشترک‌شان این است که آیا برای تقسیم کارهای خانه باید از همسر خود تقاضای کمک کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت به دلیل آموزه‌های سنتی، بسیاری  از مردان ایرانی باور دارند که کار منزل مربوط به زن است و آنها هیچ وظیفه‌ای برای انجام این نوع کار ندارند. این مهم است كه در ابتدای زندگی، زنان با احترام و لحنی دوستانه از همسرشان بخواهند که در تقسیم کارها مشارکت داشته باشند و حتی بگذارند که برخی از کارها را همسرشان انتخاب کند. تجربه نشان داده که بعد از مدتی این مسئله تبدیل به یک روال در زندگی خواهد شد که دیگر لازم نیست زن از همسرش بخواهد به او کمک کند.

کار خانه بر عهده زن است یا مرد؟

  خستگی مردان را در نظر بگیرید


به هر حال این اعتقاد قدیمی که مردان به‌دلیل خستگی کار بیرون از خانه نمی‌توانند در امور خانه فعالیت داشته باشند، در طول سالیان به‌وجود آمده و تغییر آن در طول یک روز یا یک شب امکان‌پذیر نیست. برای ایجاد تغییر در این نگرش باید با احتیاط و طمانینه وارد شد. این را نباید فراموش کرد که مردان برای همسری که به آن علاقه دارند هر کاری انجام می‌دهند تا رضایت‌شان را کسب کنند. پس نکته اول ابراز علاقه به همسر از سوی زن است. دومین نکته پذیرش خستگی مرد از سوی همسرش است. زمانی که مرد به خانه برمی‌گردد اگر همسرش به او توجه و محبت کند و با لحنی دوستانه از او بخواهد که هر زمان که خستگی از تنش بیرون آید، چندین کار خانه را انجام دهد. باید مطمئن باشد که در اغلب مواقع با پاسخ مثبت مواجه می‌شود.

به صحبت‌های قبل از ازدواج تکیه نکنید


معمولا آنچه پیش از ازدواج در مورد وظایف پس از تشکیل زندگی مشترک گفته می‌شود با واقعیت مطابقت ندارد. یعنی به‌دلیل حجم هیجاناتی كه دو طرف قبل از ازدواج دارند، سعی می‌کنند صحبت‌های هم را قبول کنند. البته  صحبت در این شرایط هم می‌تواند کمک‌کننده باشد و بینشی به دو طرف دهد. زنان باهوش باید با مردانی که پیش از ازدواج به صراحت اعلام می‌کنند در کارهای خانه دست به سیاه و سفید نمی‌زنند، محتاط عمل کنند و به حدس و گمان  اطمینان نکنند که بعد از ازدواج  همه‌چیز درست می‌شود. همین‌طور دیده شده است که دختران قبل از ازدواج با صراحت به خواستگارشان اعلام می‌کنند کار‌خانه انجام نمی‌دهیم یا اینکه بلد نیستیم، اما پسران به‌دلیل هیجان عشق، گویی این جملات را نمی‌شنوند و بعد از ازدواج که با واقعیت مواجه می‌شوند صدایشان در می‌آید و نزاع، تنش و اختلاف در زندگی آغاز می‌شود.

   مشارکت کنید


بهترین نوع مدیریت بین زوج‌های جوان در خانه، مدیریت مشارکتی است. تجربه نشان داده که هر نوع مدیریتی غیر از این به شکست و نارضایتی می‌انجامد. منظور از مدیریت مشارکتی این است که زن و مرد همپای همدیگر در کارهای خانه سهیم باشند و برای هم مسئولیت‌هایی را تعیین کنند. در مدیریت مشارکتی هیچ مرد و زنی  حرف اول و آخر را نمی زند و تصمیمات دونفره را با یکدیگر می‌گیرند. در صورتی که بر تصمیمی توافق حاصل نشد از مهارت‌های حل مسئله باید استفاده کرد. بسیاری از افراد با مهارت حل مسئله آشنا نیستند. مهارت حل مسئله بدین صورت است که طرفین حرف‌های یکدیگر را بشنوند و از دید مقابل به موضوع بنگرند و آنگاه به راه‌هایی بیندیشند که فایده آن زیاد و ضررش بسیار کمتر باشد. معمولا بدین طریق می‌توان به یک راه سوم در تصمیمات رسید.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکار خونهمردزنوظایفکمک کردن

تاريخ : یک شنبه 27 مهر 1393 | 1:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه اطلاع رسانی ثامنبنده از کودکي احساس مردانگي نمي کردم بلکه همواره روحم لطيف و زنانه بود اما پس از کشتن بن لادن،‌ ابتدا افسرده شدم و سپس روحيه زنانگي در من بيش از پيش شد و در نهايت تصميم خودم را گرفتم و تغيير جنسيت دادم.

به گزارش شيعه آنلاين به نقل از نداي انقلاب، خانم "کريستن بيک" تا چندي پيش به مدت 20 سال در ارتش ايالات متحده آمريکا فعاليت مي کرد.

وي همان سربازي است که موفق شد "أسامه بن لادن" رهبر سابق شبکه تروريستي القاعده را به قتل برساند.

خانم "کريستن" در گذشته مرد بوده و "کريس" نام داشت اما پس از بازگشت از مأموريت و پايان دوره خدمتش در ارتش،‌ زير تيغ جراحي رفت و تغيير جنسيت داد. او اکنون ديگر مرد نيست بلکه شبيه يک دختر جوان شده است.

وي پس از پايان دوره خدمتش در ارتش آمريکا، کتابي تحت عنوان "شاهزاده جنگجو" تأليف کرد که هفته گذشته وارد بازار شد. او در اين کتاب ماجراي حضورش در عمليات قتل بن لادن و سپس کشتن او به دست خودش را شرح داده و در پايان کتاب هم بيان کرده که پس از بازگشت به آمريکا تغيير جنسيت داده است.

قاتل "أسامه بن لادن" مي نويسد: بنده از کودکي احساس مردانگي نمي کردم بلکه همواره روحم لطيف و زنانه بود اما پس از کشتن بن لادن،‌ ابتدا افسرده شدم و سپس روحيه زنانگي در من بيش از پيش شد و در نهايت تصميم خودم را گرفتم و تغيير جنسيت دادم.
پایگاه اطلاع رسانی ثامن
او در ادامه نوشت: من در طول ۲۰ سال فعاليتم در ارتش،‌ براي مأموريت به سه کشور بوسني هرزگوئين، افغانستان و عراق رفتم و در هر سه جنگ حضور داشتم.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتغییر جنسیتاسامه بن لادن

تاريخ : شنبه 26 مهر 1393 | 23:29 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

دستش رو محکمتر بگیر


با عشق ببوسش


بکِشِش طرفِ خودت


بذار با دلش که به طرفِ تو میاد


کمی از غم و دردش دور بشه


شاید ندونی ،


من بهت میگم

،
آغوشت تنها آرامش دنیاشه


دستش رو بگیر توی دستات ،


تک تک انگشتانش رو دونه به دونه لمس کن
مهربون نگاهش کن

این


زن همه مهر تو رو هزار برابر مهربونتر بهت ابراز میکنه


حواست به چشماش باشه


اگه پر از اشک شد نذار جز تو هیچکی اشکاشو پاک کنه


مردِ خوب بودن مردونگی میخواد


آشفتگیِ زن دوست داشتنیه


دوست داشتنش واقعیه


باورش کن ..


زنانگی های قشنگش رو با مهربونیت به اوج برسون تو ای مردِ خوب ....

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزنزنانگی

تاريخ : شنبه 26 مهر 1393 | 22:58 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

بعله دبگه بی وفایی کنید نظر ندارید

سرنزنید باهمتون قهر میکنم میرم

از ما گفتن بود


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرفتن

تاريخ : پنج شنبه 24 مهر 1393 | 2:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

 

اینم سرعت اینترنتمون

میگن روزی ایوب و لقمان خواستند

دقایقی با اینترنت ایران مشغول باشند

.

.

.

بعد از ده دقیقه ایوب صبرش را از دست داد و لقمان ادبش را

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیلقمانایوباینترنتسرعتلود شدن

تاريخ : پنج شنبه 24 مهر 1393 | 2:23 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

در جواب ابلهان آنقدر خاموش نمانید که بگویند :

حرف حساب جواب ندارد ...!


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیابلهه

تاريخ : پنج شنبه 24 مهر 1393 | 1:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

پارسا جونم! پسرِ خوبم…
می‌دونم که تو هم یه روزی عاشق میشی. میای وایمیستی جلوی من و بابات و از دخترکی میگی که دوسش داری!
این لحظه اصلا عجیب نیست و تو ناگزیری از عشق…! که تو حاصل عشقی…

پســـرم…
مامانت برای تو حرف‌هایی داره
حرف‌هایی که به درد روزهای عاشقیت می‌خوره…

عزیزدلم!
یک وقت‌هایی زنِ رابطه بی‌حوصله و اخموست. روزهایی می‌رسه که بهونه می‌گیره. بدقلقی می‌کنه و حتی اسمتو صدا می‌کنه

و تو به جای جانمِ همیشگی، میگی: “بله!”
و اون میزنه زیر گریه…

زن‌ها موجودات عجیبی هستند پسرم…
موجوداتی که می‌تونی با محبتت آرومشون کنی و یا با بی‌توجهیت از پا درش بیاری… باید برای اینجور وقت‌ها آماده باشی. بلد باشی. باید یاد بگیری

که نازش را بکشی…

عزیزم…
پسر مغرور و دوست‌داشتنی من!!!
ناز کشیدن شاید کار مسخره‌ای به نظر برسه اما باید یاد بگیری… زن‌ها به طرز عجیبی محتاج لحظه‌هایی هستن که نازشون خریدار داره…
می‌دونی؟ این ویژگی زنه، گاهی غصه‌ها مجبورش می‌کنن به گریه…! خیلی پاپی‌ دلیل گریه‌ش نشو… همیشه نیازی نیست دنبال دلیل و چرا باشی تا بخوای راه حل نشونش بدی…

گاهی فقط باید بشنویش. بذاری توی بغلت گریه کنه و بعد فقط دستش را بگیری و ببریش بیرون پیاده روی و بهش بگی که

چقدر براش ارزش قائلی!

ازش تعریف کنی و باهاش حرف بزنی… یاد بگیر که با مردونگیت غصه‌هاشو آب کنی نه که از غصه آبش کنی…
اگر هم که پای فاصله درمیونه کافی‌ست نازش کنی… بهش زنگ بزنی باهاش حرف بزنی… اگر بازم گریه کرد و آروم نشد دلسرد نشو. باز هم صداش کن!!! عاشقانه صداش کن، حتی اگه واقعا خسته‌ای!!!!

بهت قول میدم درست اون لحظه‌ای که داری فکر می‌کنی این صدا کردن‌ها، فایده‌ای نداره و نمی‌خواد حرف بزنه و می‌خواد تنها باشه. برمی‌گرده طرفت و توی آغوشت خودشو رها می‌کنه و…

زن‌ها هیچ وقت این لحظه‌ها رو که پاش وایسادی، فراموش نمی‌کنن…
و همه انرژی که براش گذاشتی رو بهت برمی‌گردونن…

 

الهی خوشبخت باشی قربونت بشم من ...


موضوعات مرتبط: دست نوشته های بانوی پرتقالی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزنهمسر عاشق

تاريخ : چهار شنبه 23 مهر 1393 | 22:50 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

لیزی ولاسکوئز، زنی با آرزوهای بزرگ

 

ليزی ولاسكوئز (Lizzie Velasquez) زنی ۲۳ ساله است.
شاید باور نکنید اما او هفت سال است که به عنوان یک سخنران انگیزشی فعالیت دارد.

“زیبا باش، خودت باش” (Be Beautiful, Be You) نام اولین کتاب اوست،

او در این کتاب در کنار خاطره‌هایش تلاش می‌کند انسان‌ها را در عشق توانمند سازد و به آن‌ها بیاموزد خودشان را همان‌طور که هستند بپذیرند.

لیز یک بیماری بسیار نادر دارد که تنها ۲ نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند. او بدون بافت چربی به دنیا آمد.

دلیل آن این است که بدن او در ساخت بافت‌های چربی و ماهیچه‌ای ناتوان است. این به این معنی است که بدن اين زن هرگز چربی ذخيره نمی‌کند، عضله‌ای نمی‌سازد و وزنی اضافه نمی‌کند.

 


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیلیزی ولاسکوئزبیماری نادر

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 23 مهر 1393 | 22:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

اگر آنگونه كه با تلفن همراهتان برخورد مي‌كنيد با خانواده‌تان برخورد مي‌كرديد،

 اكنون خوشبخت‌ترين فرد دنيا بوديد!

   اگر هر روز شارژشان می‌كرديد…!

     باهاشون در روز از همه بيشتر صحبت می‌كرديد!

        پای صحبت‌هايشان می‌نشستيد.

           پيغام‌هايشان را دريافت می‌كرديد.

             پول خرجشان می‌كرديد.

                برايشان زيور آلات تزئينی مي‌خريديد!

                    دورشان يک محافظ محكم می‌كشيديد!

                       در نبودشان احساس كمبود می‌كرديد!

همراه اول

                     حاضر نبوديد كسی نزديكشان شود حتی…!

                 مطالب خصوصی‌تان را به حافظه‌شان می‌سپرديد!

              هميشه و همه جا همراهتان بودند حتی در اوج تنهایی!

           و اگر هميشه همراه اولتان بودند…

        با داشتن يك خانواده خوب و مهربان هيچ كس تنها نيست!

     در ضمن اضافه می‌كنم الان هم كه گوشی‌ها لمسی شده،

  اگر همانقدر كه گوشي رو لمس می‌كنيد خانواده‌تان را نوازش كنيد

كلی خوشبخت می‌شويد…


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخانوادهلمسگوشیموبایلنوازششارژ

تاريخ : چهار شنبه 23 مهر 1393 | 22:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

راستی؛ هیچ وقت از خودت پرسیدی قیمت یه روز زندگی  چنده؟

تموم روز رو کار می‌کنیم و  آخرشم از زمین و زمان شاکی هستیم که از زندگی خیری ندیدیم!

شما رو به خدا تا حالا از  خودتون پرسیدید:
قیمت یه روز بارونی چنده؟
یه بعدازظهر دلنشین آفتابی رو  چند می‌خری؟
حاضری برای بو کردن یه بنفشه  وحشی توی یه صبح بهاری یه  اسکناس درشت بدی؟
پوستر تمام رخ ماه قیمتش چنده؟

ولی اینم می‌دونی که اگه بخوای وقت بگذاری و حتی نصف روز هم بشینی به گل‌های وحشی که کنار جاده دراومدن نگاه کنی بوته‌هاش ازت پول نمی‌گیرن!

چرا وقتی رعد و برق میاد تو زیر درخت فرار می‌کنی؟
می‌ترسی برقش بگیرتت؟
نه، اون می‌خواد ابهتش رو نشونت بده.
آخه بعضی وقت‌ها یادمون میره چرا بارون میاد!

این جوری فقط می‌خواد بگه منم هستم
فراموش نکن که همین بارون که  کلافت می‌کنه که “اه چه بی‌موقع شروع شد، کاش چتر داشتم.” بعضی وقتا دلت برای نیم ساعت قدم زدن زیر نم نم بارون لک می‌زنه.

هیچ وقت شده بگی دستت درد نکنه؟
شده از خودت بپرسی چرا تمام  وجودشونو روی سر ما گریه می‌کنن؟!

اونقدر که دیگه برای خودشون  چیزی نمی‌مونه و نابود میشن؟
ابرها رو می‌گم…!
هیچ وقت از ابرها تشکر کردی؟
هیچ وقت شده از خودت بپرسی که  چرا ذره ذره وجودشو انرژی می‌کنه
و به موجودات زمین می‌بخشه؟!

ماهانه می‌گیره یا قراردادی  کار می‌کنه؟

تا حالا شده به خاطر این که زیر یه درخت بشینی و به آواز بلبل گوش کنی پول بدی؟

قشنگ‌ترین سمفونی طبیعت رو می‌تونی یه شب مهتابی کنار رودخونه گوش کنی.

قیمت بلیتش هم دل تومنه!

خودتو به آب و آتیش می‌زنی که حتی تابلوی گل آفتابگردون رو بخری و بچسبونی به دیوار  اتاقت
ولی اگه به خودت یک کم زحمت بدی می‌تونی قشنگ‌ترین تابلوی گل آفتابگردون رو توی طبیعت ببینی. گل‌های آفتابگردونی که اگه بارون بخورن نه تنها رنگشون پاک نمی‌شه، بلکه  پررنگ‌تر هم میشن!

لازم نیست روی این تابلو کاور بکشی، چون غبار روی اونو،  شبنم صبح پاک می‌کنه و می‌بره.

تو که قیمت همه چیز رو با پول می‌سنجی تا حالا شده از خدا بپرسی:
قیمت یه دست سالم چنده؟
یه چشم بی‌عیب چقدر می‌ارزه؟
چقدر باید بابت اشرف مخلوقات بودنم پرداخت کنم؟!
قیمت یه سلامتی فابریک چقدره؟

خیلی خنده داره نه؟
و خیلی سوال‌ها مثل این که شاید به ذهن هیچ کدوممون نرسه…

اون وقت تو موجود خاکی اگه یه روز یکی از این دارایی‌هایی رو که داری ازت بگیرن
زمین و زمان رو به فحش و بد و  بیراه می‌گیری؟
چی خیال کردی؟
پشت قبالت که ننوشتن. نه عزیز  خیال کردی!

اینا همه لطفه، همه نعمته که جنابعالی به حساب حق و حقوق خودت می‌ذاری
تا اونجا که اگه صاحبش بخواد می‌تونه همه رو آنی ازت پس بگیره.

 

پروردگاری که هر چی داریم از قدرت اوست…

 

اینو بدون اگه یه روزی فهمیدی قیمت یه لیتر بارون چنده؟
قیمت یه ساعت روشنایی خورشید چنده؟
چقدر باید بابت مکالمه روزانه‌مون با خدا پول بدیم؟

 

یا اینکه چقدر بدیم تا نفسمون رو، بی‌منت با طراوت طبیعت زیباش تازه کنیم
اون وقت می‌فهمی که چرا داری تو این دنیا زندگی ميکنی!

 

قدر خودت رو بدون و لطف دوستان و اطرافیانت رو هم دست کم نگیر

 

به زندگی ایمان داشته باش تا بشه تموم قشنگیهای دنیا مال تـــو

 


موضوعات مرتبط: دست نوشته های بانوی پرتقالی
برچسب‌ها: پااتوق پرتقالیقیمتبارانقدردانی

تاريخ : چهار شنبه 23 مهر 1393 | 22:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

لذت‌بخش‌ترین بوسه

 

توی مبل فرو رفته بودم و به یکی از مجلات مُدی که زنم همیشه می‌خرد نگاه می‌کردم. چه مانکن‌هائی، چقدر زیبا، چقدر شکیل و تمنا برانگیز…

زنم داشت به گلدان شمعدانی که همیشه گوشه اتاق است ور می‌رفت. شاخه‌های اضافی را می‌گرفت و برگ‌های خشک شده را جدا می‌کرد. از دیدن اندام گرد و قلنبه‌اش لبخندی گوشه لبم پیدا شد. از مقایسه او با دخترهای توی مجله خنده‌ام گرفته بود.

زنم آنچنان سریع برگشت و نگاهم کرد که فرصت نکردم لبخندم را جمع و جور کنم.

گلدان شمعدانی را برداشت و روبروی من ایستاد و گفت:

“نگاه کن! این گل‌ها هیچ شکل رزهای تازه‌ای نیستند که دیروز خریده‌ام. من عاشق عطر و بوی رز هستم. جوان، نورسته، خوشبو و با طراوت. گل‌های شمعدانی هرگز به زیبایی و شادابی آن‌ها نیستند، اما می‌دانی تفاوتشان چیست؟”

بعد، بدون این که منتظر پاسخم باشد اشاره‌ای به خاک گلدان کرد و گفت:

“اینجا! تفاوت اینجاست… در ریشه‌هایی که توی خاک‌اند. رزها دو روزی به اتاق صفا می‌دهند و بعد پژمرده می‌شوند، ولی این شمعدانی‌ها، ریشه در خاک دارند و به این زودی‌ها از بین نمی‌روند. سعی می‌کنند همیشه صفابخش اتاقمان باشند.”

چرخی زد و روی یک صندلی راحتی نشست و کتاب مورد علاقه‌اش را به دست گرفت.

کنارش رفتم و گونه‌اش را بوسیدم. این لذت‌بخش‌ترین بوسه‌ای بود که بر گونه یک گل شمعدانی زدم…!


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبوسهلذتگلشمعدانی

تاريخ : چهار شنبه 23 مهر 1393 | 22:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

عجب خیاطی ست دنیا،
دل هیچکس را برای ما تنگ ندوخت ...!!!

 

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخیاطدلتنگ

تاريخ : چهار شنبه 23 مهر 1393 | 22:14 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

بسم خدا، قسم به قلم، نون و الکلام
آقا سلام، من گنه ام، با گنه سلام
آقا تمام روح من اکنون خزان زده
روحی که یخ زده، شده زخمی و بی دوام
آیا نمی شود که مرا یک نظر کنی؟
یک گوشه چشم بر من گنگ و فقیر و خام؟
حالا مرا ببین و کمی گوش کن، بگو
این امت صبور تو اند و اسیر دام؟
آقا چه روزگار غریبی است، هیچ و پوچ
تنها تویی و دست تو و ذکر سبز فام
بنگر، به چهره، برقع اسلام و دین زدند
این حافظان بی عمل و بی نشان و نام
شبهای جمعه، غربت تو، جمکران، دلم
آدینه صبح، ندبه و ایمان و ذکر و گام
آقا تمام این غزلم نذر چشمهات
(عجل الله تعالی فرجه الشریف)

آقا جان میگن جواب سلام واجبه، پس یعنی هر وقت به شما سلام بدیم جواب میدین، پس:

السًّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمان

السًّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَهَ الرَّحمن

السًّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ القُرآن

السًّلامُ عَلَیْکَ یا قاطِعَ البُرهان

السًّلامُ عَلَیْکَ یا اِمامَ الاِنْسِ والجانّ

السًّلامُ عَلَیْکَ و علی ابائِک الطّاهرین

و رحمه الله و برکاته

التماس دعا


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیآقاصاحب الزمانسلام

تاريخ : چهار شنبه 16 مهر 1393 | 1:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
73043172630270168579.jpg

موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکمکتظاهرنردبان

تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393 | 1:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

خداوندا....
به دل نگیر اگر گاهی
زبانم از شکرت باز می ایستد !!...
تقصیری ندارد...
قاصر است
کم می آورد در برابر بزرگی ات...
لکنت می گیرند واژه هایم در برابرت
در دلم اما همیشه
ذکر خیرت جاریست !!....


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشکرقصورخدا

تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393 | 1:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

زندگي شبيه شعر است
قافيه هايش با من
تو فقط "رديف باش"


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی

تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393 | 1:10 | نویسنده : بانوی پرتقالی |


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزنامیدخانه

تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393 | 1:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی5تن5+1

تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393 | 1:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

میلیون ها تماشاگر از سراسر جهان از مدل موی جدید کریس تعجب و شگفت زده شدند. ولی سوال اینجاست، 》چرا این مدل؟《
روزها پیش، یک خانواده ی ناتوان، برای عمل جراحی پسر 1 ساله ی خودشان ( به نام اریک اورتیز کروز) که از یک بیماری مغزی رنج میبرد، از کریس درخواست میکنند که با فروختن یک پیراهن امضا شده ی فوتبال و همینطور یک جفت کفش امضا شده از کریس برای عمل این کودک پولی در بیاورند. ولی زمانی که این خبر به گوش کریس میرسد، تصمیم میگیرد تا نه تنها عمل این کودک را به تنهایی به عهده و یک پیراهن و یک جفت کفش، بلکه یک چک امضا شده به مبلغ 83.000 یورو به آنان اهدا میکنن.
این مدل موی جدید کریس هم به همین کودک ربط داره. این کودک در هفته ی پیش از ناحیه ی سمت راست سر عمل شد و یک جای زخم هم روی سر آن باقی ماند. کریس رونالدو بزرگ هم برای آرامش و همیاری خانواده ی این کودک، جای زخم سر آن کودک را بر سمت راست سر خود تراشید


موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکریس رونالدومو

تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393 | 1:34 | نویسنده : بانوی پرتقالی |


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیوهابیتعذاب

تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393 | 1:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

سلام دوستای عزیزم.امروز عید قربان بود.خیلی بهتون تبریک میگم.روز خوبی بود واسم.

ولی بذارید اول کمی از دیروز واستون بگم.

دیروز ه اندازه ی امروز خوب نبود.ظهر با پارسا رفتیم دوش بگیریم که صدای وحشتناکی شنیدیم اول فکر کردم که شوهری اومده خونه و چیزی رو توی آشپزخونه جا به جا کرده واحیانا ظرفی از دستش افتاده شکسته. ولی هر چی صداش کرد از توی حموم, جوابی نشنیدم. البته بعید بود که شوشو اون موقع از سر کار برگرده خونه. واسه ی همین کمی ترسیدم وبیشتر از من پارسا کوچولو وحشت کرده بود . سریع کارمونو تموم کردم و اومدیم بیرون. خبری از چیزی نبود. لباسای پارسا رو تنش کردم و موهاشو سشوار کردم .رفتم سمت آشپزخونه که ناهارمونو بذارم گرم شه که یکدفعه دیدم نصف زمین آشپزخونه خیس آبه. چشمتون روز بد نبینه , وای وای...لوله ی آبگرمکن ترکیده بود و مثل چی داشت آب ازش میزد بیرون. تازه شستم خبر دار شد که ای دل غافل این صدا از آبگرمکن بوده سریع به شوشو زنگیدم و ماوقع رو براش شرح دادم.دقیقه ای نگذشت که پدر شوشوی عزیزم اومد بالا وصحنه رو بررسی کرد وباز دقایقی نگذشت که تعمیر کار توی مطبخ, در حال بررسی علت حادثه بود .آبگرمکن رو باز کرد و قرار شد بعد از ظهر, تعمیر شده ش رو برامون بیاره ....

 

ساعت از 11 شب گذشته بود و خبری از آبگرمکن نشد.دیگه کلافه شده بودم.از طرفی شوشو بعد شام خوابش برده بود و از طرف دیگه فردا روز عید بود .دلم و به دریا زدم وزنگ زدم تعمیر گاه آقای تعمیرکار.قول داد 10 دقیقه ی دیگه بیاره حتما. 5 دقیقه نگذشته بود که زنگ خونه به صدا در اومد .هول هولکی شوشو رو بیدار کردم و خودم روی مبل لم دادم. کار طرف که تموم شد پولش و گرفت و رفت. آماده شده بودم واسه ی خواب ...اما از دست شوهری ...دیگه خواب از سرش پریده بود و به زور منو تا ساعت 2 بیدار نگه داشت.اصولا من مشگلی با شب بیداری ندارم ولی موضوع این بود که فردا صبح بایستی زود از خواب بیدار میشدیم چون پدر شوشوی عزیز میخواست گوسفند قربونی کنه به مناسبت عید قربان ودرست نبود که من به عنوان تنها عروس خانواده خواب باشم . ولی امان از دست شوشو که اصلا وقت شناس نیست ...

امروز صبح من ساعت 10  از سر و صدای زیادی که از طبقه ی پایین می اومد از خواب بیدار شدم شوشوی عزیزم امشب شب کاره وصبح زود رفته بود محل کارش. به اتاق پارسا سر زدم دیدم رو تختش نیست.ناقلا زودتر بیدار شده بود و رفته بود پایین. ناراحت بودم. چون تو مراسم صبح حضور نداشتم .دقایقی نگذشت که پارسا به همراه ستیلا_دختر عمه ش که 8 ماه ازش کوچیکتره_اومدن بالا.اول کلی بوسش کردم_کاری که هر روز صبح انجام میدم_بعد از شستن دست و صورتش به هر دوشون یه صبحونه ی مفصل دادم. یه دوش فوری گرفتم و مشغول سشوار کشیدن موهام شدم. خب به سلامتی روز عید بود دیگه,هرچند که شوهر جونم خونه نبود ومن از این موضوع به شدت دلگیر بودم ولی خب کاریش نمیشد کرد.بعد از پوشیدن یه دست لباس شیک وکمی آرایش صورت راهی طبقه ی پایین شدم.عطر آبگوشت با گوشت تازه ی قربونی تمام فضای ساختمون رو پر کرده بود.یه نفس عمیق کشیدم داخل شدم وبه همه سلام کردم.با روی خوش تبریک عید مواجه شدم والبته شرمنده از این که دیر رفته بودم. با خواهر شوشوهای عزیز مشغول خوش و بش شدیم واز لحظات لذت بردیم.بعد از صرف ناهار.اومدم بالا تا هم نمازم و بخونم وهم مسواک بزنم_بعد از خوردن غذاهایی مثل آبگوشت عادت دارم سریع مسواک بزنم_2 باره برگشتم پایین وهمون جو دلپذیر حاکم بود تا ساعت 4 بعد از ظهر.که کم کم خواهر شوهرای گلم عزمشون رو واسه ی رفتن جزم کردن.دلم خیلی گرفته بود. دلم میخواست تا شب میموندن آخه شوشو هم نبود والبته دلم حال و هوای عصر جمعه رو داشت با همون حس دلتنگی همیشگی _هر چند جمعه نبود_.بالاخره رفتن و من و پارسا هم اومدیم بالا.پارسا رو حموم کردم_آخه انقد دویده بودو بازی کرده بود که حسابی عرق ریزان شده بود_. پارسا حسابی خسته بود ومن دلم نمیخواست خوابش ببره_آخه هم صبح زودتر از موعد بیدار شده بود وهم ظهر نخوابونده بودمش واسه ی همین خلی خسته بود_ تا شب به موقع بخوابه . باهاش کمی بازی کردم و فرستادمش پای کامپیوتر تا سرش گرم شه.منم رفتم گوشتای قربونی ای رو که مامان شوشو بم داده بود رو تقسیم کنم تو فریزر بذارم.خدا واقعا برکت رو به خونمون توی این عید عزیز آورده بود.یه قفسه ی یخچال پر شد از گوشت. 4 بسته آبگوشتی و 6 بسته خورشتی, البته دم مامان وبابای شوشو هم گرم.

شام و گرم کردم بعد از خوردنش پارسا جلوی تلویزیون خوابش برد. خدا کنه سرما نخورده باشه. آخه پسر عمه ش_امیر علی_ کمی سرما خوردگی داشت.به هر حال اون خوابیده و من پای نتم, ودارم این مطالب رو براتون مینویسم. دلم هوای شوشو رو کرده . ولی زندگی همینه دیگه ,گاهی هم دوری داره و دلتنگی...

2باره عیدتون مبارک و به خدا میسپارمتون...

 


موضوعات مرتبط: دست نوشته های بانوی پرتقالی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیعید قربانقربانیخانوادهآبگوشتآبگرمکن

تاريخ : دو شنبه 13 مهر 1393 | 23:23 | نویسنده : بانوی پرتقالی |


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاشکالختم قرآن

تاريخ : یک شنبه 13 مهر 1393 | 23:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

آیا میدانستید در تیمارستان های آمریکا برای لاعلاج ترین بیماراشون قرآن پخش میکنن،

چون فهمیدن آرام بخشه!!

منبع:کتاب دیوانگـــان آزاد نوشته ی دکتر هولسف

آیا میدانستید در دانشگاه های افسری آمریکا و اسرائیل عملیات های والفجر8 ،بیت المقدس،

بدر و ... زمان جنگ ایران و عراق را آموزش میدن!!!

منبع:سایت بالاترین اسرائیل و سخنرانی ژنرال الکس مایل

اونا دین و اسلام ما را شناختن و دارن استفاده میکنن ولی خودمون چی؟؟؟...


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدینقرآنآرامش

تاريخ : یک شنبه 13 مهر 1393 | 23:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

زیارتـت قـبول حـاجـی!!!


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزیارتحاجیگرسنگی

تاريخ : یک شنبه 13 مهر 1393 | 23:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

اهل دانشگاهم/قبله ام استاد است/جانمازم نمره/یشه ام مشروطیت/

من کتابم را وقتی می خوانم که بگوید استاد : امتحان نزدیک است/

دیشب اما خواندم یک ورق از آن را/همه ذرات کتابم متعجب شده است!!


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتقلب

تاريخ : یک شنبه 13 مهر 1393 | 23:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن