پریناز بدخشان، مادر آتنا اصلانی که در پارس‌آباد اردبیل به قتل رسیده است، عنوان کرد: از قاتل آتنا نخواهم گذشت و می‌خواهم قاتل همان‌گونه که آتنا جان داده و از دنیا رفته، جان بدهد.

 

ایران آنلاین /پریناز بدخشان، مادر آتنا اصلانی  درباره روز حادثه و قتل دخترش گفت: ساعت 11 صبح بود که آتنا برای کمک به پدرش از خانه خارج شد و بعد از آن من دیگر خبری از آتنا نداشتم تا اینکه ساعت نزدیک چهار بعد از ظهر بود که پدر آتنا به خانه بازگشت و متوجه شدیم آتنا گم شده است.

وی درباره جزئیات بیشتر روز حادثه افزود: زمانی که آتنا کنار پدرش مشغول کار بود قاتل نزد آنها می‌آید و یک شیشه ترشی را به پدر آتنا می‌دهد. تا آن روز قاتل با پدر آتنا هیچ‌گونه ارتباط کلامی نداشت اما آن روز حادثه قاتل با پدر آتنا ابراز صمیمیت بیشتری می‌کند.
پریناز بدخشان در ادامه تصریح کرد:‌ زمانی که قاتل شیشه ترشی را به پدر آتنا می‌دهد آتنا به پدرش می‌گوید که آن را از مرد همسایه(قاتل) نگیرد اما پدرش بدون توجه به حرف آتنا شیشه ترشی را می‌گیرد و داخل ماشین می‌گذارد.
مادر آتنا اصلانی ادامه می‌دهد: روز حادثه آتنا همراه با پسر دایی‌اش مشغول کمک به پدرش بودند که آتنا چندین بار برای خرید اسباب‌بازی به مغازه اسباب‌بازی فروشی که کنار بساط پدرش بود مراجعه کرد که قاتل از همین فرصت برای دزدیدن آتنا استفاده کرده بود. گویا متاسفانه قاتل به بهانه دادن شیشه ترشی دیگری، آتنا را به داخل مغازه برده و پس از خفه کردنش، او را به قتل رسانده است.
بدخشان در واکنش به شایعاتی مبنی‌ بر اینکه آتنا برای نوشیدن آب به مغازه رنگ‌رزی(مغازه قاتل) مراجعه کرده بود، گفت:‌ آتنا به هیچ عنوان برای نوشیدن آب و یا استفاده از سرویس بهداشتی به مغازه رنگ‌رز نمی‌رفت و من مطمئن هستم که قاتل، آتنا را به بهانه دادن شیشه ترشی به داخل کشانده و او را به قتل رسانده است.
مادر آتنا درباره روزهای سخت پس از گم شدن آتنا و بی‌خبری از او عنوان کرد: پس از آنکه پدر آتنا به منزل بازگشت و متوجه گم شدن فرزند‌مان شدیم به همه جا از جمله اورژانس، پلیس و خیابان‌ها سر زدیم اما خبری از آتنا نبود. روزهای اول امید داشتیم که آتنا را پس از چند روز پیدا کنیم اما هر چه زمان می‌رفت ناامیدی‌ ما بیشتر می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت نذر و نیازهای بسیاری کردم، حتی نذر کردم که اگر آتنا صحیح و سالم به خانه برگردد برایش قربانی کنم حتی قربانی او را خریدم و هنوز منتظر هستم که آتنا به خانه برگردد و برایش ذبح کنم.
وی افزود:‌ بی‌خبری ما از آتنا بیش از 22 روز طول کشید تا اینکه وقتی یک روز برای پیگیری پرونده به دادسرا مراجعه کردیم در راه بازگشت به منزل متوجه شدم که در شهر هیاهویی به پا شده و همه درباره پیدا شدن جسد آتنا در مغازه رنگ‌رزی که در همسایگی بساط پدرش بود صحبت می‌کردند اول باور نکردم اما هر چه به محل حادثه نزدیک می‌شدم و هیاهوی مردم را می‌دیدم یقین می‌کردم که جسد آتنا در مغازه رنگ‌رز باشد.
بدخشان یادآور شد:‌ وقتی رسیدم جسد آتنا را به بیمارستان منتقل کرده بودند و هرچه التماس کردم اجازه ندادند که من آتنا را ببینم حتی در روز دفن نیز هر چه خواستم که پتو را کنار بزنم تا روی دخترم را ببینم، این اجازه را به من ندادند اما من دخترم را بو کردم و هنوز بوی آتنا در مشامم هست و باور نمی‌کنم که دختر کوچکم که پس از 6 سال نذر و نیاز و سفر به کربلا خدا او را به من بخشیده ما را ترک کرده باشد.
مادر آتنا اصلانی تصریح کرد: قاتل را نخواهم بخشید و می‌خواهم همان‌طور که او فرزند کوچک مرا کشته، از دنیا برود. می‌خواهم بند بند انگشت قاتل (رنگ‌رز) را که جلوی دهان آتنا بود و باعث خفگی او شد قطع کنند و می‌خواهم با اسید تمام صورتش را بسوزانند و بعد از دنیا برود، دلم می‌خواهد مانند آتنای من عذاب بکشد.
وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان رضایت نخواهم داد، خاطرنشان کرد:‌ من هنوز باور ندارم که آتنا ما را ترک کرده باشد و هنوز چشم به در هستم که روزی آتنا از در خانه وارد شود و قربانی را که برایش نذر کردم، ذبح کنم؛ حتی خواهر کوچک آتنا (آسنا) هنوز جای خالی خواهرش را احساس می‌کند و روی دستانش اسم آتنا را نوشته و اجازه نمی‌دهد که آن را بشوییم و مدام می‌گوید که منتظرم تا آتنا خواهرم بیاید و با من بازی کند./


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیآتناآتنا اصلانیپریناز بدخشانپارس آبادواردبیلپارس آباد اردبیلقتلرنگرز

تاريخ : یک شنبه 25 تير 1396 | 2:50 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

«مریم میرزاخانی» درگذشت

پایگاه خبری انتخاب در خبری نوشت: فیروز نادری از درگذشت مریم میرزاخانی خبر داد.
پایگاه خبری ریشه
مریم میرزاخانی، ریاضیدان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد به بیماری سرطان مبتلا شده است.
 
درحالی که برخی منابع خبری از قول فیروز نادری خبر از درگذشت مریم میرزاخانی، نابغه ایرانی ریاضی  دنیا می دهند، اما منابع خبری دیگری، چنین خبری را تایید نمی کنند.
 
 
اخبار تایید نشده از درگذشت «مریم میرزاخانی» 
 
 
مریم میرزاخانی متولد۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۶، تهران، ریاضی‌دان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد است. وی در سال ۲۰۱۴ به خاطر کار بر «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آنها» برنده مدال فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی نخستین زن و نخستین ایرانی برنده مدال فیلدز است.

زمینهٔ تحقیقاتی او مشتمل بر نظریه تایشمولر، هندسه هذلولی، نظریه ارگودیک و هندسه هم‌تافته است.

 
 
انتهای پیام

موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمریم میرزاخانینابغهنابغه ی ریاضی

تاريخ : یک شنبه 25 تير 1396 | 2:46 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رکنا: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: کلام، بیان و دانش رسانه‌ای ما در حوزه سواد رسانه‌ای یک ابزار است و منبع اصلی سواد رسانه‌ای باید قرآن باشد؛ البته قرآن هم از اهل بیت (ع) و ولایت جدا نیست.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیقرانسواد رسانهسواد رسانه ای

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 25 تير 1396 | 2:37 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی س‍پاه پاسداران انقلاب اسلامی از اقدام یک تیم تروریستی در تیراندازی با سلاح‌های منحنی‌زن به مرزهای ایران در منطقه سراوان از داخل خاک پاکستان در عصر امروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاهپاسداران انقلاب اسلامی  ‌دقایقی قبل اعلام کرد:‌ عصر امروز (شنبه)‌ یک تیم تروریستی وابسته به استکبار جهانی و سرویس‌های جاسوسی بیگانه از داخل خاک کشور پاکستان با سلاح‌های منحنی‌زن و سبک به‌سمت مرزهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه سراوان شلیک کردند.
این گزارش می‌افزاید:‌ اقدام تروریست‌ها با عکس العمل متقابل رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مواجه و منجر به هلاکت یک تن از تروریست‌ها و زخمی شدن دو تن دیگر از آنان شد.
این گزارش با اشاره به متواری شدن مابقی تروریست‌ها به عمق خاک کشور پاکستان آورده است:‌ در این اقدام تروریستی دو تن از کارگران بومی که در حال کار در منطقه بودند به شهادت رسیدند.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیقرارگاه قدسنیروی زمینیمنطقه ی سراوانتروریسمپاکستان

تاريخ : یک شنبه 25 تير 1396 | 2:23 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

معاون فرماندار شهر ری از کشته‌شدن عامل حمله به مردم در متروی شهر ری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، هادی تمهیدی معاون فرماندار شهر ری در خصوص جزئیات حادثه امروز متروی شهر ری گفت: امروز بر اثر درگیری لفظی یک شهروند عادی با یک روحانی که روحانی ظاهراً داشته امر به معروف می‌کرد، فرد عادی با چاقو روحانی محترم را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی افزود: پس از ورود نیروی انتظامی به این حادثه، ضارب مقاومت می‌کند و نهایتاً توسط ناجا مورد هدف قرار می‌گیرد و غائله با تیراندازی خاتمه پیدا می‌کند.

معاون فرماندار تصریح کرد: ظاهراً در این حادثه، ضارب فوت کرده و سه نفر دیگر مجروح شده‌اند که مجروحان به بیمارستان منتقل شده و در حال مداوا می‌باشند.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمتروی شهر ریحملهقمهروحانیشهیدشهید امر به معروف

تاريخ : یک شنبه 25 تير 1396 | 2:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی در خصوص زمزمه‌های کاهش نرخ سود به ۱۲ درصد، گفت: نرخ بهره بانکی به طور قطع به کمتر از ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت.

محمدرضا حسین‌زاده در پاسخ به سوال مهر از برنامه شورای پول و اعتبار برای تثبیت و کاهش نرخ سود بانکی خبر داد و گفت: بانک‌های دولتی تصمیم گرفتند که نرخ ها را پایین بیاورند.

رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی افزود: مطابق با سیاست‌های دولت، قرار است نرخ سود بانکی به تدریج کاهش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که عنوان می‌شود شورای پول و اعتبار تصمیم به تثبیت نرخ سود و سپس کاهش آن دارد، تصریح کرد: نظر شورای پول و اعتبار تثبیت نرخ سود نیست؛ بلکه نرخ‌ها باید کاهش یابد.

حسین زاده خاطرنشان کرد: بانکها منتظر تصمیم بانک مرکزی هستند تا نرخ را اعلام کند؛ و ممکن است نرخ پایین تر از نرخ کنونی بیاید.

وی در پاسخ به این سوال که برخی صحبت از نرخ سود ۱۲ درصدی برای سپرده‌ها به میان می‌آورند، اظهار داشت: پیشنهاد این است که نرخ سود به کمتر از ۱۵ درصد و نرخ های مطرح شده کاهش یابد.

 

موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینرخ سود بانکیبانک خصوصیبانک مرکزی

تاريخ : شنبه 24 تير 1396 | 7:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

آسمان عربستان زیر چتر پدافند هوایی ایران

وبگاه «جِینز» اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای از استقرار یکی از سامانه‌های دفاع موشکی «اس-۳۰۰» ایران در بوشهر و پوشش مطلوب هوایی در شمال خلیج فارس حکایت دارد.

وبگاه «جِینز» (janes) در خبری اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهند ایران یکی از سامانه‌های دفاع موشکی «اس- ۳۰۰- PMU۲» خود را اواخر ماه آوریل سال جاری میلادی به طور دائمی در بوشهر مستقر کرده است؛ اقدامی که به‌ نحو مطلوبی توانایی تهران را در شناسایی تهدیدات هوایی در شمال خلیج فارس ارتقاء می دهد.

وبگاه «جِینز» با استناد به تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرد: قطعات سامانه‌های دفاع موشکی «اس- ۳۰۰- PMU۲» در پایگاه «اِس- ۲۰۰» در نزدیکی پایگاه هوائی بوشهر بین ۱۶ تا ۲۶ ماه آوریل استقرار یافت.

این وبگاه در ادامه این گزارش افزود: در صورت تجهیز این سامانه‌ها  به موشک‌های ۴۸N۶E۲؛  ایران قادر است از بوشهر تقریبا همه جای شمال خلیج فارس را رصد نماید. بُرد ۳۰۰ کیلومتری رادارهای این سامانه نیز به ایران کمک می‌کند تا تردد هوایی در کشورهای عراق، عربستان و کویت را نیز رصد کند./مهر

 

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسیارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپدافندعربستانپدافند ایرانیخلیج فارسسامانه ی موشکی

تاريخ : شنبه 24 تير 1396 | 6:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

با توجه به سرمایه گذاری هنگفتی که حامیان داعش روی این سامازن و رهبرانش کرده اند، بعید است به این سادگی ظرفیت های بجا مانده از آن را از دست بدهند.

به گزارش مشرق، هنوز چند روزی از اعلام رسمی آزادسازی موصل، دارالخلافه خودخوانده داعش نگذشته بود که شبکه عراقی «السومریه» به نقل از منابع محلی در استان نینوا اعلام کرد: گروه تروریستی داعش خبر کشته شدن ابوبکر بغدادی را تایید کرده است.


به گفته این منبع خبری، شبه نظامیان داعش در بیانیه کوتاهی که در شهر تلعفر در غرب موصل منتشر کردند، ضمن اعلام خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی، از اعضای داعش خواستند در سنگرها بمانند و پایداری کنند. همچنین اعلام شد به زودی جانشین ابوبکر بغدادی معرفی خواهد شد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیابوبکر البغدادیالقاعدهداعشزندان بوکابعثی هاامریکا

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 24 تير 1396 | 6:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 


آقا جانم
نکند منتظر مردن مایی آقا ؟
منتظرهات بمیرند میایی آقا ؟

به امید روزی كه حجت حق و طالب خون خدا با در دست داشتن ذوالفقار علوی و با نوای دلنشین با قلبی مملو از عشق فاطمی ندا برآورد كه :

انا بقیة الله خیر لكم و انا الذی املاءُ الارض قسطاً و عدلاً  و در ندای مظلومیت

هل من ناصر ینصرنی و هل من معین یعیننی  جد غریبش پاسخ دهد :

الا یا اهل العالم ، انا الامام القائم
الا یا اهل العالم ، انا الصمصام المنتقم
الا یا اهل العالم ، انَّ جدّی الحسین قتلوه عطشاناً
الا یا اهل العالم ، انَّ جدّی الحسین طرحوه عریاناً
الا یا اهل العالم ، انَّ جدّی الحسین سحقوه عدواناً

ای اهل عالم ، آگاه باشید كه من امام قیام كننده ام
ای اهل عالم ، آگاه باشید كه من صمصام انتقام گیرم
ای اهل عالم ، آگاه باشید كه جدم حسین را تشنه شهید كردند
ای اهل عالم ، آگاه باشید كه جدم حسین را عریان رها كردند
ای اهل عالم ، آگاه باشید كه بدن جدم حسین را از روی دشمنی خرد كردند


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیامامامام زمانحضرتاقادنیا

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:39 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

عارفی معروف به نانوایی رفت و چون لباس درستی نپوشیده بود نانوا به او نان نداد و عابد رفت

مردی که آنجا بود عابد را شناخت ، به نانوا گفت این مرد را می شناسی

گفت: نه
مرد گفت : فلان عابدبود

نانوا گفت : من از مریدان اویم ، دوید دنبالش و گفت می خواهم شاگرد شما باشم ، عابد قبول نکرد

نانوا گفت اگر قبول کنی من امشب تمام آبادی را طعام می دهم ، عابد قبول کرد

وقتی همه شام خوردند ، نانوا گفت : استاد دوزخ یعنی چه

عابد پاسخ داد
دوزخ یعنی اینکه تو برای رضای خدا یک نان به بندۀ خدا ندادی ولی برای رضایت دل بندۀ خدا یک آبادی را نان دادی


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیداستاننانعابدخدا

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سردار جلالی مطرح کرد:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: رئیس مایکروسافت اسپانسر پروژه‌های بررسی نحوه تبدیل ویروس‌های سایبری به بیولوژیک است.
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۵۳۳۲

به گزارش گرداب، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در کنفرانس پژوهشی بررسی یافته های تجربی و عملی ابولا در افریقا در جهت تقویت توان پدافند زیستی در کشور که با حضور مدیران و متخصصان وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، امورخارجه، کشور،راه و شهرسازی، هلال احمرو نیروی انتظامی با هدف هم اندیشی، افزایش تعاملات بین دستگاه‌های کشور به منظور هم افزایی فعالیت‌ها و رصد و پایش و بهره مندی از تجارب سایر کشورها در این رابطه در محل سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، گفت: تهدیدات زیستی یکی از 5 عمده تهدیدات جهانی است که در حوزه‌های مختلف در حال شکل گیری است.
 
وی افزود: در سال جاری بیل گیتس صاحب شرکت مایکروسافت در کنفرانس امنیتی مونیخ سه تهدید جهانی تغییرات اقلیمی، جنگ هسته‌ای و تهدیدات بیولوژیک را به عنوان تهدیدات برتر جهان نام برده است وی در این کنفرانس گفت:«تحولات در حوزه تهدیدات زیستی و بیولوژیک می‌تواند در یک آینده نزدیک (بین 5 تا 10 سال) جهان را با یک اپیدمی گسترده روبرو کند که حدود 50 تا 100 میلیون نفر تلفات داشته باشد».
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد: در این کنفرانس بیل گیس با سخنان پرسشی و رمزآلود درباره پیامدها و احتمال انتقال ویروس بیولوژیک از طریق مانیتور توسط تروریست‌ها و یا دولت‌ها صحبت می‌کند که بعدا مشخص شد وی در مرکز ژنومیک چین اسپانسر پروژه‌های بررسی نحوه تبدیل ویروس‌های سایبری به بیولوژیک است.

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: ویروس سایبری ، مایکروسافت ، پدافند غیر عامل ، سردار جلالی ، اسپانسرپاتوق پرتقالی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:34 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خبرگزاری ایسنا: مدیر شرکت “روس تک” روسیه گفت:‌ عربستان گفته است که سامانه دفاعی اس ۳۰۰ را وارد ایران نکنید تا با شما همکاری نظامی داشته باشیم.

به گزارش اسپوتنیک عربی، سرگی چمیزف، مدیر شرکت روس تک که یک شرکت دولتی توسعه تولید و صادرات محصولات نظامی و غیرنظامی پیشرفته است گفت:‌ روسیه و عربستان یک قرارداد ابتدایی در زمینه همکاری نظامی به قیمت ۳/۵ میلیارد دلار امضا کردند و عربستان برای اجرایی کردن این قرارداد شروطی برای ما گذاشته است و آن دادن بخشی از تکنیک به آن‌ها و همچنین تولید در عربستان است.

چمیزف همچنین گفت:‌ حدود پنج سال است که با عربستان قرار بستیم اما آنها ما را به بازی گرفته و برای اجرایی کردن آن قراردادها شروطی گذاشتند و گفتند که سامانه‌های دفاعی اس ۳۰۰ را وارد ایران نکنید تا ما از شما اسلحه،‌ تانک و دیگر مهمات نظامی را بخریم.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاس سیصدعربستانروسیهایرانتسلیحات

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:31 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، چین به عنوان بزرگترین کشور فرآوری کننده کنسانتره های معدنی و تبدیل آن به روی پالایش شده، واردات روی از ایران را در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۵ درصد افزایش داده است.

در حالی که میزان تولید داخلی روی چین جوابگوی تقاضای داخلی این کشور نیست، چین به افزایش واردات روی متوسل شده است.

میزان تولید روی فرآوری شده چین به دلیل عملیات تعمیرات چند کارخانه بزرگ این کشور در ماه می ۱۰ درصد کاهش داشت.

میزان واردات کنسانتره روی چین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون با رشد قابل توجه ۲۵ درصدی مواجه بوده است.

بر این اساس، میزان واردات روی چین از کشورهای پرو، روسیه، میانمار و ایران به ترتیب ۴۰، ۲۱۸، ۱۴۹ و ۵۵ درصد افزایش یافته است.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرویفلزچینصادرات

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

سینماپرس: پوران درخشنده که این روزها فیلم "زیر سقف دودی" را روی پرده دارد با ابراز گلایه از وضعیت نامناسب اکران گفت: بدون شک باید برای برخی از آثار محدودیت سنی اعمال شود. به نظر من بعضی از فیلم‌ها به آگاه‌سازی مخاطب کمکی نمی‌کنند و حتی در بسیاری مواقع مخرب هستند. برای چنین فیلم‌هایی حداقل کار ممکن رعایت محدودیت گروه سنی برای رده‌های مختلف جامعه است.

به گزارش سینماپرس، پوران درخشنده که این روزها فیلم “زیر سقف دودی” را روی پرده دارد با ابراز گلایه از وضعیت نامناسب اکران گفت: بدون شک باید برای برخی از آثار محدودیت سنی اعمال شود. به نظر من بعضی از فیلم‌ها به آگاه‌سازی مخاطب کمکی نمی‌کنند و حتی در بسیاری مواقع مخرب هستند. برای چنین فیلم‌هایی حداقل کار ممکن رعایت محدودیت گروه سنی برای رده‌های مختلف جامعه است.

وی با تاکید بر سینمای اخلاق محور افزود: فیلم‌های من اکثراً فیلم‌های خانوادگی هستند و خوب است که خانواده‌ها بعضی از مسائل را در کنار بچه‌ها ببینند. زیرا فکر می‌کنم در برخی موارد باید برای آموزش درست بچه‌ها آنها را به سینما آورد. کودکان و نوجوان در جامعه ما و مخصوصاً آینده کشور بی‌نهایت تاثیرگذار هستند، پس باید درباره خوراک فرهنگی که به آنها داده می‌شود با دقت عمل کرد. دقتی که متاسفانه این روزها هیچ خبری از آن نیست.

کارگردان فیلم “هیس دخترها فریاد نمی‌زنند” با اشاره به اکران کمدی‌های سخیف و فروش میلیاردی آنها در سینماها بیان داشت: فیلم‌های کمدی سخیف، دیالوگ‌های مبتذل و آثاری که الفاظ و حرکات زشت به کار می برند این روزها گیشه را در دست دارند. این آثار حداقل باید باید تفکیک سنی شوند، زیرا کودکان به محض شنیدن این گونه الفاظ به سرعت آنها تکرار کرده و یاد می‌گیرند.

* میزان


موضوعات مرتبط: اجتماعیفرهنگ و هنرمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفیلمفیلم کمدیفیلم سخیفپوران درخشنده

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خبرگزاری مهر: به نقل از وی فروم، وب سایت «فروم اقتصاد جهانی» با انتشار گزارشی میزان تاثیرگذاری مثبت کشورهای جهان بر امور جهانی را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس این گزارش، ایران با کسب رتبه دوازدهم در جهان، از جمله کشورهای تاثیرگذار بر امور بین المللی می باشد.

گفته می شود این تحقیق از طریق پرسش از ۱۸ هزار نفر از شهروندان ۲۵ کشور جهان تهیه شده است.

 
ایران؛ دوازدهمین کشور تاثیرگذار جهان بر امور بین المللی

همچنین در ادامه این گزارش آمده است که دستکم ۴۹ درصد از جامعه آماری مذکور معتقدند چین تاثیرگذاری بیشتری نسبت به آمریکا بر اوضاع جهان داشته است.

در گزارش ارائه شده کانادا رتبه نخست را در میان این دوازده کشور به دست آورده و به نظر شرکت کنندگان در این نظرسنجی از بیشترین تاثیرگذاری مثبت بر امور بین المللی برخوردار است.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتاثیرایرانمنطقهبین الملل

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:25 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: قرارداد اخیر که برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی بسته شده، سایر شرکت‌ها را برای ورود به بازار ایران ترغیب می‌کند ضمن اینکه در استفاده از میادین مشترک و افزایش ضریب بازیافت تاثیرگذار است.

جلال میرزایی با اشاره به اینکه «تفاهمنامه قرارداد اخیر با توتال، شرکت بین‌المللی چین و پتروپارس در آبان ماه سال گذشته انجام شده بود» گفت: طی این مدت تلاش‌هایی انجام شد تا این قرارداد منعقد نشود. در حالی که فاز ۱۱ یکی از فازهای پیچیده پارس جنوبی است که فعالیت آن نیاز به تکنولوژی بالا و جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

وی افزود: قرارداد توتال یکی از قراردادهای بسیار خوبی است که انجام شده و می‌تواند سایر شرکت ها را برای ورود به بازار ایران ترغیب کند. آن هم در شرایطی که آمریکا تلاش می کند تا در این موارد چالش ایجاد کند.

این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین بیان کرد: عده‌ای نقد دارند و این قرارداد را استعماری دانسته و یا با قرارداد دارسی مقایسه می کنند. عده ای هم می گویند خیانت است، اما ما بر این نظر هستیم که این افراد از کلی‌گویی‌هایی که بسیار هم مشکوک است فاصله بگیرند، زیرا این نوع برخوردها کمکی به منافع ملی ما نمی کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: قرارداد توتال براساس IPC منعقد شده و در بازیافت و استفاده از میادین مشترک تاثیر به سزایی دارد و جا دارد که در این زمینه از وزارت نفت حمایت به عمل آید.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: واقعیت این است که این قرارداد فقط بحث سرمایه نیست بلکه دانش فنی، تکنولوژی و افزایش ضریب بازیافت را هم به دنبال دارد.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسرمایه گذاریبازارایران

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خبرگزاری تسنیم: مصر ممنوعیت ورود شناورها با پرچم قطر به بنادر خود را وضع کرد و کانال سوئز به روی شناورهای قطری بسته شد.

لویدزلیست نوشت: وزارت امورخارجه مصر به منظور حفظ امنیت ملی با انتشار اعلامیه ای راه های هوایی و آبی خود را به روی وسایل حمل و نقلی قطر بست به گونه ای که شناورها با پرچم این کشور حق پهلوگیری در بنادر مصر را ندارند.

شناورهای قطری از پهلوگیری در بنادر در درون منطقه اقتصادی کانال سوئز منع می شوند، این در حالی است که بر مبنای کنوانسیون ۱۸۸۸ قسطنطنیه، کانال سوئز به عنوان یک منطقه بیطرف اجازه تردد آزاد به تمامی شناورها را داده است.

به موجب کنوانسیون ۱۸۸۸ قسطنطنیه، مصر نمی تواند از عبور آزادانه شناورها از طریق کانال سوئز جلوگیری بعمل آورد، مگر اینکه جنگی بین مصر و آن کشور رخ دهد.

اوایل ماه ژوئن سال جاری میلادی، ائتلاف به رهبری عربستان سعودی شامل دبی، بحرین و مصر با متهم کردن قطر به حمایت از گروه های تروریستی، در اقدامی مشترک روابط تجاری و اقتصادی خود را با این کشور را قطع کردند.

اقدام مذکور در ماه گذشته، سبب آشفتگی و سردرگمی در بازار تانکر نیز شد، زمانی که بندر ابوظبی دبی ممنوعیت پهلوگیری شناورهایی را که قصد تردد به داخل و خارج از قطر داشتند ، اعلام کرد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیقطرکانال سوئزامنیتمصر

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:18 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

وزیر ارتباطات در اظهارات اخیر خود گفت که به دلیل افزایش میزان استفاده کاربران از اینترنت، فروش حجمی اینترنت متوقف می شود و کاربران می توانند با خرید اشتراک ثابت هر میزان که بخواهند از حجم اینترنت مصرف کنند.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از مهر، محمود واعظی با اشاره به تصمیم برای توقف فروش اینترنت به صورت دانلود حجمی افزود این تصمیم برای فروش اینترنت ثابت ADSL و اینترنت ثابت TD LTE در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد که با توجه به افزایش میزان سرعت دسترسی به اینترنت از طریق موبایل، اپراتورهای موبایل روشهای مختلفی را برای کاربران درنظر گرفته اند که به کاربر این امکان را می دهد تا با پرداخت یک مبلغ ثابت به صورت قرارداد، ماهانه و سالانه هر میزان اینترنت که بخواهد استفاده کند. هم اکنون کاربران موبایل می توانند با پرداخت مبلغ اشتراک، برای مثال هر تعداد فیلم که خواستند تماشا کنند. اما این موضوع هنوز برای اپراتورهای اینترنت ثابت اتفاق نیافتاده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه به دنبال این هستیم که این اتفاق در اینترنت ثابت نیز بیافتد، گفت:با توجه به جدی شدن بحث استفاده از سایتهای ویدئویی و محتوای چندرسانه ای در کشور، اینترنت حجمی دیگر کاربردی نبوده و به سرعت به اتمام می رسد و کاربران فکر می کنند که حجم خوری و گیگ خوری اتفاق افتاده است. اما ما معتقدیم که حجم خوری اینترنت وجود ندارد. چرا که در گذشته سرعت دسترسی به دیتا، کند بود و به همین دلیل یک ویدئو با سرعت پایین دانلود می شد اما هم اکنون کاربران ویدئو را به صورت آنلاین می بینید و متوجه میزان مصرف حجم اینترنت نمی شوند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: به همین دلیل درصدد تغییر سیاست فروش اینترنت هستیم. اپراتورهای موبایل را تشویق کردیم که سیاست گذشته خود را ادامه دهند و با شرکتهای حوزه محتوا در حال قرارداد هستند تا ترافیک بر بستر شبکه ملی اطلاعات با سرعت و کیفیت بالا و باقیمت مناسب به کاربران ارائه شود. در همین حال برای تدوین دستورالعمل توقف فروش حجمی اینترنت ثابت نیز کمیته ای در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تشکیل شده است که در حال بررسی موضوع است.

وی افزود: باید اپراتورهای اینترنتی متقاعد شوند که به جای فروش حجمی اینترنت، به کاربران اشتراک ثابت و اینترنت نامحدود بدهند تا کاربران مجبور نباشند در طول ماه چند بار گیگ اینترنت خریداری کنند.

واعظی تصریح کرد: این تصمیم در راستای افزایش استفاده نامحدود حجم اینترنت از شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته است تا با تسهیلات تعرفه ای مردم بتوانند از سایتهای داخلی با سرعت و کیفیت و تعرفه مناسب استفاده کنند. قرار است این دستورالعمل مردادماه به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه و مطرح شود.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاینترنتاینترنت حجمیمحمود واعظیدانلود حجمی

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:14 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

هموطنان مهربانم ازادی موصل و شکست دشمنان تبریک

واقعا تبریک.خیلی خوشحالم.

به امید ظهور آقامون و شکست صد در صدی دشمنان دون

اللهم عجل لولیک الفرج

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیموصلداعشازادیعراقسوریه

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:3 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خبرگزاری ایسنا: رئیس اقلیم کردستان عراق امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق بازپس‌گیری شهر موصل را تبریک گفت.
به نقل از سومریه نیوز، ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در تماس تلفنی با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق پیروزی بزرگ در نبرد آزادسازی موصل را تبریک گفت.

ریاست اقلیم کردستان تاکید کرد که این پیروزی به مدد همکاری و هماهنگی و جانفشانی‌ها میان نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق حاصل گشت.

ریاست اقلیم کردستان در ادامه تصریح کرد: بارزانی و العبادی به مردم کردستان و مردم عراق به مناسبت این پیروزی که با خون مردم کردستان و عراق محقق شد، تبریک گفتند.

ریاست کردستان عراق اعلام کرد که العبادی و بارزانی همچنین بر لزوم ادامه هماهنگی‌ها و همکاری‌ها میان دو طرف در جنگ علیه تروریسم تاکید کردند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکردستاناقلیم کردستانبازرانیالبرادعیتروریسمداعش

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

ماست علاوه بر تأمین کلسیم بدن، نقش به سزایی در کاهش چربی های دور شکم دارد.
به گزارش بهداشت نیوز،  یکی از بهترین روش‌های تأمین این کلسیم هم فرآورده‌های لبنی و به‌ خصوص ماست است که با غذاهای ایرانی هم سازگاری بسیار بالایی دارد.  از این نظر بین ماست‌های کم‌چرب و پرچرب تفاوت چندانی وجود ندارد، هر چند باید توجه داشته باشید که ماست‌های فرآوری‌ شده و پرچرب می‌توانند کالری بالایی داشته باشند. 
 
تحقیقات اخیر انجام شده در کشور آمریکا، نشان می دهد شدت لاغری چربی های دور شکم در رژیم لاغری  افرادی که از مواد غذایی کم‌ کالری استفاده کرده و ماست را در برنامه غذایی خود مصرف می کنند، بیشتر از کسانی است که ماست نمی‌خورند.
 
این در حالی است که ماست علاوه بر خواص سلامتی خود از جمله تأمین کلسیم و آنزیم‌های طبیعی مورد نیاز برای گوارش، یک چربی‌سوز طبیعی محسوب می شود. در واقع می‌توان گفت محتوی کلسیم رژیم غذایی شما تا حدودی در میزان چربی که بدن ذخیره می‌کند، تأثیرگذار است.

موضوعات مرتبط: علمیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیماسترژیملاغریچاقیچربی دور شکم

تاريخ : شنبه 17 تير 1396 | 16:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

 انواع ناباروری در مردان، علت تا درمان
حداقل 50 درصد اسپرم‌ها باید شکل طبیعی داشته باشند. اسپرم‌هایی که شکل شان غیرطبیعی است، قابلیت باروری تخمک را ندارند.

به گزارش «بهداشت نیوز»

آزو اسپرمی

زمانی که اسپرم در ترشحات منی مرد وجود نداشته باشد، این اختلال را آزو اسپرمی می‌نامند. گاهی اوقات بیضه اسپرم تولید نمی‌کند. تنها زمانی نمی‌توانیم به مردها کمک کنیم که اصلا بیضه اسپرم سازی نداشته باشد. برای مثال بعضی از افرادی که در مرحله کودکی دچار بیماری اوریون می‌شوند در آینده به این مشکل بر می‌خورند. بنابراین باید حتما برای پسربچه ها واکسن اوریون زده شود؛ اما گاهی اوقات اسپرم در بیضه تولید می‌شود اما قادر نیست خارج شود، زیرا مجاری که اسپرم را به بیرون تخلیه می‌کند، به دلایلی از جمله عفونت‌ها، ضربه‌ها یا تصادفات شدید و ... دچار اختلال شده است. در این مواقع می‌توان برای باروری اقداماتی را انجام داد. با کمک روش‌های آزمایشگاهی اسپرم را از بیضه جدا می‌کنند و با کمک یکی از روش‌های کمک باروری مثل آی وی اف ( IVF)یا  آی یو آی (IUI) اسپرم را وارد رحم می‌کنند.

 
شکل اسپرم
حداقل 50 درصد اسپرم‌ها باید شکل طبیعی داشته باشند. اسپرم‌هایی که شکل شان غیرطبیعی است، قابلیت باروری تخمک را ندارند. اگر در برخی از موارد بارداری با این شرایط صورت گیرد، احتمال سقط یا اختلال کروموزونی در جنین وجود دارد.

تعداد اسپرم
برای اینکه یک مرد قدرت باروری داشته باشد، باید در آزمایش تجزیه منی وی حداقل تعداد اسپرم‌ها 20 میلیون در یک میلی لیتر منی باشد و کم‌تر از این مقدار را کم حساب می‌کنیم.

حرکت اسپرم
یکی دیگر از مشکلات حرکت اسپرم است. حداقل 30 درصد اسپرم‌ها باید حرکت پیشرونده سریع و رو به جلو داشته باشند. در غیر این صورت باروری ممکن است رخ ندهد.

واریکوسل
واریسی شدن وریدهای بیضه را بیماری واریکوسل می‌نامند. این بیماری گاهی اوقات در معاینه‌ها و در موارد خفیف با کمک سونوگرافی تشخیص داده می‌شود. واریکوسل با اثر بر اسپرم‌ها باعث کاهش حرکت و تعداد آنها و تغییر شکل ظاهری آنها خواهد شد. این مشکل به طور مستقیم اثری بر توانایی جنسی یا ایجاد انزال زودرس ندارد؛ درمان دارویی برای مشکل واریکوسل وجود ندارد و تنها روش درمان آن جراحی است؛ با درمان این مشکل از طریق جراحی، اسپرم به شرایط طبیعی باز می‌گردد. البته در بعضی مواقع ممکن است با عمل واریکوسل اسپرم از نظر تعداد، حرکت و شکل به حالت طبیعی باز نگردد که در این مواقع با کمک روش‌های آزمایشگاهی اسپرم‌هایی که شرایط بهتری دارند را برای باروری جدا می‌کنند و با روش آی یو آی آنها را به داخل دهانه رحم تزریق می‌کنند. در موارد شدیدتر اسپرم‌های نرمال را که جداسازی کرده‌اند از طریق روش میکروسکوپی به نام میکرو اینجکشن اسپرم را به داخل تخمک تزریق می‌کنند.


برای تشخیص ناباروری اول به سراغ آقایان می روند!
تشخیص موارد نازایی در آقایان راحت‌تر است، به همین دلیل در وحله اول آقایان را از نظر نازایی مورد بررسی قرار می‌دهیم و یک آزمایش اسپرموگرام از مردان می‌گیریم. اگر آزمایش اسپرموگرام مرد نرمال باشد، آن زمان با کمک سایر روش‌های تشخیصی دیگر علل ناباروری را در خانم ها شناسایی می‌کنیم. در ناباروری ممکن است مشکل از سمت زن باشد یا برعکس، مرد مشکل داشته باشد. حتی در برخی از موارد دیده شده است که مشکل از هر دو طرف است. حدود 10 درصد از موارد نازایی هم ناشناخته هستند و با توجه به علمی که در حال حاضر بشر دارد، قادر به شناخت علت آنها نیست؛ ممکن است با گذشت زمان و تحقیقات بیشتر این علت ها هم شناسایی شوند.

منبع:نی نی سیتی


موضوعات مرتبط: علمیپزشکی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیناباروریمردزنبارداریاسپرم

تاريخ : شنبه 17 تير 1396 | 15:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

  به نقل از خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زوایای پنهان و نکات جالب زندگی سیاستمداران جهان همواره مورد توجه همگان قرار می گیرد.

یکی از این موارد میزان حقوق روسای جمهور جهان است. شاید برای شما هم جالب باشید که بدانید آنان چقدر حقوق می گیرند.

در این گزارش از میزان حقوق سالانه برخی روسای جمهور جهان مطلع می شوید.

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسیاقتصادیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسیاستسیاستمدارحقوقدستمزددریافتیجهانرییس جمهور

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 17 تير 1396 | 15:50 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

روزنامه اعتماد: اکنون سود ٩ شرکت از ۶٠ شرکت شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مشخص شده و طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی سود ٩ شرکت از ١١ شرکتی که مجامع‌شان برگزار شده ٧٧٠ میلیارد تومان اعلام شده است. هرچند هنوز تعداد زیادی از شرکت‌های سبد سهام عدالت به برگزاری مجامعشان اقدام نکرده‌اند؛ اما با توجه به سود سال‌های گذشته این شرکت‌ها، برآورد می‌شود سود سال ٩۵ هر یک از صاحبان سهام عدالت حدود ١٠٠ هزار تومان باشد.
 
۴٩ میلیون مشمول سهام عدالت باید شماره شبای خود را ظرف دو ماه آینده به سامانه اعلام شده از سوی سازمان خصوصی‌سازی اعلام کنند در غیرصورت سود مزبور که شهریور ماه آماده پرداخت است به حساب آنها واریز نمی‌شود.

موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسودسهام عدالتسود سهام عدالتاقتصاد

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 17 تير 1396 | 15:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: سازمان امور مالیاتی کشور با انتشار تکذیبیه ای، درباره شایعه ای که هر از گاهی در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، موضع‌گیری کرد.

سازمان مالیات در این بیانیه تاکید کرده است: این شایعه که «هنگام خرید از کارتخوان ۹ درصد مالیات ارزش بر افزوده دریافت می شود» عینا  در سال ۹۴ و تیرماه پارسال هم در فضای مجازی منتشر شده بود که  هر بار سازمان امور مالیاتی آن را  تکذیب کرده است.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکارتخوانمالیاتارزش افزودهاقتصاد

تاريخ : شنبه 17 تير 1396 | 15:46 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خبرگزاری ایرنا: وضعیت ساخت وساز در کشور نشانگر توقف فرآیند سقوط سرمایه‌گذاری ساختمانی و بازگشت تدریجی سازنده‌ها به بازار از نیمه سال گذشته است.

رسانه ها در تازه ترین گزارش های خود از بازگشتِ تدریجی رونقِ مسکن نوشتند. همچنین تراز تجاری با ترکیه به نفع ایران، وضعیت بورس تهران، راهکارهای توسعه مسکن و رشد ۲۸ درصدی تولید فولاد خام از مهمترین محورهای توجه این رسانه ها در هفته گذشته بود.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمسکنرنققیمتقیمت مسکنرونق مسکناقتصاد

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 17 تير 1396 | 15:44 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

بازبینی در مالیات اصناف،ضرورتی انکار ناپذیر/ در شرایط رکود،اخذ مالیات سنگین چه توجیهی دارد؟

 
 
بازبینی در مالیات اصناف،ضرورتی انکار ناپذیر/ در شرایط رکود،اخذ مالیات سنگین چه توجیهی دارد؟

به گزارش  پایگاه خبری علت  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،بدون تردید،مالیات و اخذ آن،یکی از عمده ترین منابع درآمدی دولت ها محسوب می شود،قاعده ای که در کشورهای توسعه یافته بصورتی جدی لحاظ می گردد و شانه خالی کردن از آن فارغ از هر جایگاه و شخصیت حقیقی و حقوقی،با جرایم و تنبیهاتی سنگین همراه می شود.

با همه این اوصاف و علیرغم این قاعده پذیرفته شده(اخذ مالیات)شرایط و موقعیت حاکم بر اقصاد کشور در کیفیت وضع و اخذ مالیات نقش بسزایی دارد و می طلبد اقتضائات و ملاحضات لازم در این خصوص مدنظر قرار گیرد.

به واقع،در صورت جاری و ساری بودن رونق اقتصادی و حتی عادی بودن شرایط اقتصادی،تلاش برای اخذ مالیات از اصناف،تامین کننده بخشی از نیازهای مالی و اعتباری دستگاه اجرایی کشور خواهد بود و در نقطه مقابل،وجود رکود،مانع و چالشی جدی برای پرداخت مالیات های ماخوذه محسوب می شود.

مریم تیموری،کارشناس اقتصادی،در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم توجه مضاعف و هر چه بیشتر به واقعیت های اقتصادی کشور، اظهار داشت:علم اقتصاد می گوید،در شرایط رکود،افزایش یا لحاظ کردن وسواس غیر منطقی در محاسبه و اخذ مالیات صحیح و معقولانه نمی باشد زیرا یکی از معیارها و شاخص های تاثیرگذار در پرداخت یا اخذ مالیات،به میزان درآمد طرف مقابل باز می گردد و به تبع در صورت پایین بودن سطح درآمدها،میزان اخذ مالیات نیز با کاهش قابل توجهی همراه خواهد شد.

وی افزود:متاسفانه در طول سالیان گذشته،رکود حاکم بر بازار،وضعیت متفاوتی را برای فعالان اقتصادی رقم زده و با این اوصاف،می طلبد در نحوه اخذ و محاسبه مالیات،تجدید نظری اساسی لحاظ شود.

کارشناس اقتصادی عنوان کرد:کم نیستند کسبه و صنوفی که معتقدند به دلیل کسادی بازار و مطلوب نبودن رونق کسب و کار،امکان پرداخت مالیات را ندارند و طبیعتا اِعمالِ فشار برای پرداختن مالیات،نتیجه سازنده ای در پی نخواهد داشت و جز تحمیل فشار هر چه بیشتر بر پیکره اصناف،نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.

وی افزود:بدون تردید یکی از راهکارهای حصول عدالت اجتماعی و اقتصادی به توزیع متوازن و متعادل ثروت معطوف می شود که به تبع تحقق این امر،مستلزم اخذ مالیات های هدفمند،دقیق و موثر خواهد بود.

تیموری عنوان کرد:طرح این موضوع به این دلیل است که مسلما اخذ مالیات ضرورتی است که باید از سوی هر دو طرف( نهاد ذیربط و متولیِ محاسبه و اخذ آن و مالیات دهنده )مورد توجه قرار گیرد اما این موضوع نافی کم توجهی به چالش ها و معضلات پیش روی صنوف در شرایط رکود و عدم رونق اقتصادی نمی باشد.

پوشش و عبورِ از خسارات رکود،بدون تعامل و همدلی ممکن نیست

فردوس محمدی پور،محقق و پژوهشگر اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نقش تعیین کننده رونق در پیشرفت و شکوفایی عرصه مذکور(اقتصادی)عنوان کرد:در نقطه مقابل در فقدان رونق و حاکم شدن رکود،ضریب ظهور و بروز خسارات اقتصادی نیز تشدید می شود و نخستین عرصه ای که تبعات این عارضه را احساس خواهد کرد به حوزه اصناف و مشاغل آزاد باز می گردد.

وی افزود:این یک قاعده و اصل است که در صورت در تنگنا قرار گرفتن اصناف،به تبع مراکز تولیدی و صنعتی که به نوعی عقبه تامین کننده محصولات و اقلام مورد نیاز اصناف جهت عرضه به بازار مصرف می باشند نیز از تبعات و پیامدهای معضل مذکور مصون نخواهند بود.

محقق و پژوهشگر اقتصادی گفت:یقینا خروجی و بازتاب این رکود،رِخوت و بی تحرکی در اقتصاد صنوف و مراکز صنعتی و تولیدی و به تبع آن بالارفتن آمار بیکاری،کاهش ظرفیت های تولیدی،تعدیل نیرو و….نمود پیدا خواهد کرد.

محمدی پور گفت:به اعتقاد بنده باید ساز وکاری لحاظ شود تا با همدلی و همگرایی هر چه بیشترِ تمامی دستگاه ها و نهادهای ذیربط،اعم از خصوصی و دولتی،معضل رکود پشت سر گذاشته شود در غیر اینصورت عبور از این چالش با مشکلات،خسارات و تبعات ناخوشایند هر چه بیشتری همراه خواهد شد.

وی افزود:امید آن می رود بستری ایجاد شود تا ،دغدغه های فعالان حوزه صنفی و اقتصادی نسبت به پرداخت مالیات به حداقل ممکن کاهش یابد.

محمدی پور گفت:بر اساس آمار و گزارشات منعکس شده،قریب به ۶ درصد از درآمد مورد نیاز کشور از محل مالیات های صنفی تامین می شود که طبیعتا در این شرایط،نمی توان نسبت به نیازهای مالی جاری کشور نیز بی تفاوت بود و نگاه منصفانه ایجاب می کند به این واقعیت خطیر توجه شود که در صورت عدم برخورداری از منابع مالی کافی،قوه مجریه نیز در اداره امور مملکتی با چالش مواجه خواهد شد.

محقق و پژوهشگر اقتصادی عنوان کرد:به نظر می رسد با برگزیدن راهی میانه،به نحوی که هر دو گروه،مالیات دهنده و مالیات گیرنده متضرر نشوند و از سوی دیگر جلوگیری از فرارهای مالیاتی و همچنین اعمال تنبیهاتی شدید و سخت تر برای متخلفان و افرادی که به هر دلیل،با وجود برخورداری از توانمندی مالی،نسبت به پرداخت مالیات بی توجهی می کنند،می توان بخش قابل توجهی از شرایط دشوار فعلی در عرصه مالیاتیرا مدیریت کرد.

گفتنی است،چندی پیش،سید کمال تقوی نژاد،رئیس سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد:در نشستی که با ستاد اقتصاد مقاومتی داشته ایم مقرر شد برای سال جاری (نیز)،الگوی اخذ مالیات،به مانند سال گذشته،مد نظر قرار گیرد.

آنچنان که در اخبار و گزارشات رسانه ها قید شده،در سال ۹۴ از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد اقتصادی،۸۸۰ میلیارد تومان مطالبات مالیاتی دریافت شده که این رقم از میزان دریافتی های مالیاتی در سال ۹۳ کمتر بوده است.

به واقع به دلیل رکود اقتصادی،میزان مالیات دریافتی با کاهش مواجه بوده که امید است در سال جاری، راهکاری اتخاذ شود که میزان دریافتی با کاهش هر چه بیشتری همراه شود،امری که قطعا حصول و تحقق آن،کمک شایان و تاثیرگذاری برای اصناف ، در شرایط فعلیِ اقتصادی خواهد بود.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمالیاتاقتصادرکودرکود اقتصادیاصنافمالیات اصناف

تاريخ : شنبه 17 تير 1396 | 15:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

با اکثریت قاطع آرای کشورهای جهاننخستین معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای تصویب شد/آمریکا و اسرائیل بایکوت کردند، ایران حمایت

 
 
با اکثریت قاطع آرای کشورهای جهاننخستین معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای تصویب شد/آمریکا و اسرائیل بایکوت کردند، ایران حمایت

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیش از ۱۲۰ کشور جهان، اولین معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای را به تصویب رساندند.

این معاهده با ۱۲۲ رأی موافق (از جمله ایران) یک رأی مخالف و یک رأی ممتنع در یک «رأی‌گیری تاریخی» – به گفته طرفدارانش- به تصویب رسید.

رژیم صهیونیستی و تمامی کشورهای مجهز به سلاح‌های هسته‌ای از جمله آمریکا این رأی‌گیری را بایکوت کردند.

معاهده منع سلاح هسته‌ای یک توافق بین‌المللی الزام‌آور است که خواستار منع کامل تولید، ذخیره یا تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است.

 تصویب این معاهده علی‌رغم مخالفت تمامی کشورهای دارنده سلاح‌های هسته‌ای صورت گرفت.

۱۴۱ کشور به رهبری استرالیا، برزیل، مکزیک، آفریقای جنوبی و نیوزلند در مذاکرات برای تهیه این معاهده شرکت کردند.

طرفداران معاهده معتقدند تصویب آن در سازمان ملل، کشورهای دارنده سلاح‌های هسته‌ای را برای خلع این سلاح‌ها تحت فشار قرار خواهد داد.

آمریکا، روسیه، بریتانیا، چین، فرانسه، هند، پاکستان و کره شمالی به عنوان هشت کشور دارنده سلاح‌های هسته‌ای، به علاوه رژیم صهیونیستی از شرکت در مذاکرات برای تهیه این معاهده خودداری کردند.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل هنگام آغاز مذاکرات برای این معاهده در روز ۲۷ مارس گفت که او طرفدار جهان بدون سلاح‌های هسته‌ای است، «اما باید واقع‌بین باشیم.»


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمعاهدهسلاحسلاح هسته ایمنع سلاحهای هسته ایسازمان ملل

تاريخ : شنبه 17 تير 1396 | 15:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
یک خبر خوب برای سپرده‌گذاران «کاسپین» و «فرشتگان»

پایگاه خبر ی علت :یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه شامگاه سه‌شنبه متقاضیان طرح سوال از رییس جمهور با وزیر اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی، رییس دفتر رییس جمهور، معاون پارلمانی رییس جمهور و همچنین جمعی از اعضای هیات رییسه مجلس گفت: در این جلسه راهکارهایی برای پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران فرشتگان و کاسپین به تصویب رسید.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: طبق جمع‌بندی‌های صورت‌گرفته در این جلسه مقرر شد مبالغ پرداختی به سپرده‌گذاران فارغ از اینکه چگونه و بر چه مبنا محاسبه می‌شود، به صورت علی‌الحساب باشد. همچنین مقرر شد در اولین فرصت بعد از تسویه تا ۵۰ میلیون تومان، پرداخت تعهدات تا ۱۰۰ میلیون تومان هم شروع شود.

وکیلی ادامه داد: طبق مصوبه دیگر این جلسه مقرر شد مستند پرداخت علی‌الحساب به سپرده‌گذاران در اختیار آنها قرار گیرد به این معنا که یا در دفترچه آنها قید شود یا به هر نحو در اختیارشان قرار گیرد که مبالغ پرداخت‌شده قطعی نیست و علی‌الحساب است. بر این اساس به هر میزان دارایی شناسایی شود به طور طبیعی متعلق به سپرده‌گذاران خواهد بود.

این عضو هیات رییسه مجلس اضافه کرد: در مصوبه‌ای دیگر مقرر شد مبنای بدهی به سپرده‌گذار، قرارداد سپرده‌گذار باشد و بر مبنای مفاد آن به هر میزان دارایی شناسایی شود باید تسویه صورت گیرد و نباید رقمی به عنوان سود و امثالهم از حقوق مردم حذف شود.

وی همچنین ادامه داد: آخرین مصوبه جلسه امروز هم شفافیت و ارائه مستند به سپرده‌گذاران مبنی بر علی‌الحساب بودن مبلغ پرداختی حداکثر ظرف سه روز آینده بود که باید عملیاتی شود. یعنی هر سپرده‌گذار که ظرف سه روز آینده برای دریافت مبالغ مورد تعهد مراجعه می‌کند، باید مستند قید علی‌الحساب را تحویلش دهند.

وکیلی همچنین خاطرنشان کرد: آنچه در جلسه امروز مورد جمع‌بندی قرار گرفت، قدم‌های خوب و رو به جلویی است اما کافی نیست. البته اراده لازم بین مجلس و دولت مبنی بر حل مشکل مردم شکل گرفته و عزم دولت نیز حل این مسئله است. مجلس هم بر نظارت و استیفای حقوق مردم مصمم است.

این عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه این جلسات با محوریت کمیسیون اقتصادی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه این جمع‌بندی قدم خوبی است اما کافی نیست، ترجیح متقاضیان طرح سوال از رییس‌جمهور این است که مسیر را تا اجرای این مصوبات که به امضای دکتر سیف رییس کل بانک مرکزی رسیده ادامه دهند و ان‌شاءالله شاهد حل و فصل این موضوع باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: آنچه در جلسه امروز به تصویب رسیده، فرمولی برای سپرده‌گذاران موسسات فرشتگان و کاسپین است و برای بقیه موسسات هم تمهیدات لازم برای شناسایی اموال در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه، وکیلی، کاتب و پزشکیان از اعضای هیات ریسه مجلس، پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، قاضی‌پور، انارکی، ذوالنور، وقفچی و برخی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز حضور داشتند.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکاسپینفرشتهموسسه ی اعتباریاقتصادسپرده گذاری

تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396 | 16:43 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

خبرگزاری فارس: به نقل از اسکای نیوز، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات اعلام کرد که جامعه جهانی مواضع دوحه را که از نظر اخلاقی قابل قبول نیست، می‎شناسد.

قرقاش تاکید کرد که رویکرد قطر به حمایت از افراطی گری و تروریست تغییر پیدا کرد، این در حالی است که هدف ما توقف نقش تخریبی آن در منطقه است.

وی افزود: در صورت ادامه همسویی مواضع دوحه با تهران و سازمان های تروریستی، تحریم و انزوای قطر در گام‌های بعدی بیشتر خواهد شد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیانور فرقاشقطراماراتعربتحریمایران

تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396 | 16:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رئیس قوه قضاییه در شبکه یک سیمارسیدگی به ۱۵ میلیون پرونده/ با فساد مبارزه کرده و می‌کنیم/ خط قرمز توهمی را قبول نداریم/ آماده‌سازی دستورالعمل اقتصاد مقاومتی/ وجود کارچاق‌کن‌ها را اطلاع دهید

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  خبرنگار قضایی فارس، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با هموطنان با گرامیداتش یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: قبل از هر چیز از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم بخاطر رهنمودهایی که به ما در شرفیابی به محضرشان داشتند.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتظلم خواهیفسادمبارزهقوه ی قضاییهعدالتپرونده

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396 | 16:39 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

بیانیه شورای نگهبان: برخی شکایات و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری محرز و به اثبات رسیده است/ موارد تخلفات برای برخورد به قوه قضاییه ارسال می‌شود

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، شورای نگهبان درباره نتیجه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُم بَیْنَ النَّاسِ أَن تَحْکُمُواْ بِالْعَدْلِ


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتخلفانتخاباتتخلف انتخاباتیقوه ی قضاییه

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396 | 16:37 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس خانه کشاورز اعلام کرد که کیفیت هندوانه ایرانی در سطح بالایی قرار دارد اما اگر در برخی مناطق هندوانه‌های با کیفیت پایین‌تری تولید و عرضه می‌شود، علت آن آبیاری بیش از حد از سوی کشاورزان است و به مردم توصیه می‌شود تا این محصول را از وانت بارها نخرند.

عنایت‌الله بیابانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: من برخلاف برخی از کارشناسان که معتقدند کیفیت هندوانه ایرانی در سال جاری نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است، اعتقاد دارم که هندوانه ایرانی در سطح کیفی بالایی تولید می‌شود که نه تنها کفاف تامین نیاز داخلی را می‌دهد، بلکه به کشورهای مختلف همسایه و کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

وی افزود: نمونه‌های بسیاری از هندوانه‌های تولید شده در مناطق مختلف کشور را مورد بررسی، ارزیابی و تست قرار داده و به این نتیجه رسیدیم که این محصول نسبت به سال گذشته از نظر رنگ، طعم و کیفیت بسیار بهتر بوده است. هم اکنون نه تنها این میزان تولید برای تامین نیاز داخلی کفایت می‌کند، بلکه باید برای افزایش صادرات این محصول برنامه ریزی از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و بازرگانان صورت بگیرد.

 از وانت بارها هندوانه نخرید!

نایب رئیس خانه کشاورز ادامه داد: هندوانه پس از آنکه در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد، رنگ آن قرمز می شود اما کیفیت چندانی ندارد، بنابراین به مردم توصیه می‌شود این محصول را از وانت بارها نخرند و از فروشنده‌های میوه و تره بار معتبر خریداری کنند چراکه در واقع وانت بار ها هندوانه‌های پسمانده، وازده و بی کیفیت را خریداری و با قیمت پایین تر از نرخ میوه فروشان عرضه می کنند.

بیابانی خطاب به کشاورزان و تولیدکنندگان گفت: بیش از حد هندوانه را در مراحل مختلف تولید تا برداشت آبیاری نکنید چرا که آبیاری بیش از حد هندوانه مانند دیگر محصولات کشاورزی باعث افت کیفیت این محصول می شود که می‌توان به بی مزه کردن و حتا تغییر بافت هندوانه به حالت پودری شکل آن اشاره کرد.

وی همچنین در خصوص بهترین هندوانه‌های تولید شده در کشور اظهار کرد: در ارزیابی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که هندوانه تولید شده در مناطقی مانند سیستان بلوچستان، هرمزگان، کرمان و برخی مناطق مانند چاف در گیلان جزو بهترین هندوانه های تولید شده در کشور هستند البته هندوانه های تولید شده در برخی استان‌ها مانند مازندران و گیلان به دلیل آبیاری بیش از حد بی مزه می شود و کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند. اما هندوانه تولید شده در کرمان دارای بهترین کیفیت در کنار دیگر هندوانه‌های تولید شده در کشور از چرا که آبیاری آن با توجه به محدودیت منابع آبی در این استان بر اساس استانداردها و اصول علمی صورت می گیرد.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیهندوانهوانت بارتحریمخرید

تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396 | 16:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

دیدار جمعی از فرماندهان سپاه با رهبر انقلاب پس از عملیات موشکی لیلةالقدر

دیدار جمعی از فرماندهان سپاه با رهبر انقلاب پس از عملیات موشکی لیلهالقدر

 
 
دیدار جمعی از فرماندهان سپاه با رهبر انقلاب پس از عملیات موشکی لیلهالقدر

پایگاه خبری علت :ساعاتی پس از یورش موشکی سپاه پاسداران به مراکز تجمع داعش در دیرالزور سوریه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیداری صمیمانه با جمعی از سرداران و فرماندهان سپاه، با قدردانی از تلاش‌های سپاه در عرصه‌ی موشکی فرمودند: «کارتان خیلی عالی بود، خداوند از شماها قبول کند. این، عبادت ماه رمضان است.»

به گزارش ایسنا، حضرت  آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: «هر چه می‌توانید روی موشک کار کنید؛ ببینید دشمن چقدر روی موشک حساس است، پس بدانید که چقدر کارتان مهم است.»

ایشان گفتند: «همگی می‌توانید و تا می‌توانید و امکان دارید کار کنید؛ دشمن باید سیلی بخورد.»

در این دیدار، فرماندهان ضمن ارائه‌ی گزارشی از عملیات موفقیت‌آمیز «لیلهالقدر» تأکید کردند: همان‌طور که حضرت‌عالی درباره‌ی حفظ جان غیر نظامیان دستور داده بودید، در این عملیات با هدایت اطلاعاتی نیروی قدس، فقط مواضع تروریست‌ها هدف قرار گرفت و هیچ یک از مردم و غیر نظامیان آسیب ندیدند.

این دیدار با دعای رهبر انقلاب اسلامی برای حاضران پایان یافت.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرهبر انقلابدیدارموشکفرماندهان سپاه

تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396 | 16:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

معاون عملیات نیروی دریایی خبر داد: آزمایش تجهیزات و سلاح های جدید در تمرین دریایی امنیت و اقتدار پایدار 96

معاون عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش از آزمایش تجهیزات و سلاح های جدید در تمرین دریایی امنیت و اقتدار پایدار 96 خبر داد.

 

معاون عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش از آغاز تمرین دریایی امنیت و اقتدار پایدار 96 در پهنه دریای خزر خبر داد.
دریادار دوم محمود موسوی در نشست خبری تمرین دریایی امنیت و اقتدار پایدار 96 در ستاد ناوگان شمال اظهار کرد: تمرین دریایی امنیت و اقتدار پایدار 96 از سلسله تمرینات و رزمایش های سالیانه نیروی دریایی ارتش در پهنه دریای خزر است .
وی با اشاره به برگزاری این تمرین با بهره گیری از استعداد موجود در منطقه و ناوگان شمال افزود: در این تمرین دریایی از یکان های شناور سطحی، پروازی، سامانه های موشکی ساحل به دریا، تیم های غواصی، بهداشت و درمان ، سامانه های اطلاعاتی و شنودی ، تیمهای تکاور و عملیات جنگ های دریایی و همچنین مشارکت گسترده مراکز آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ناوگان شمال استفاده می شود.
امیر دریادار دوم موسوی با اشاره به کسب تمرین آموخته های تئوری نیروهای جوان به صورت عملی در پهنه دریا و  کسب تجربه در کنار کارکنان با تجربه و قدیمی تصریح کرد: اعلام آمادگی و نمایش اقتدار و توانمندی نیروی دریایی در تامین و برقرای امنیت حوزه آبی در خزر ، تمرین برخی از طرح های عملیاتی مصوب در سطح ناوگان شمال، تجزیه و تحلیل و ارزیابی و مشخص کردن نقاط ضعف و قوت، کمبود ها و کاستی های احتمالی و همچنین تعیین نقاط قوت، قابلیت ها و توانمندی های نیروی های شرکت کننده در سازمان رزم از اهداف این تمرین است .
وی با تاکید براینکه تامین امنیت یکی از اهداف همیشگی و عملی جمهوری اسلامی در پهنه آب های آزاد در شمال و جنوب است اضافه کرد: کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش دراین راستا تلاش و فعالیت های گسترده ای را به صورت عملی و با حضور فعال برای تامین امنیت آبراه های تجاری در جهت انجام حمل و نقل دریایی انجام می دهند.
وی ایجاد و تامین امنیت بدون داشتن اقتدار را امری غیر ممکن دانست و تاکید کرد: تامین امنیت در کنار داشتن اقتدار و توانمندی دفاعی و قدرت بازدارندگی، دو هدف اصلی برگزاری چنین تمرین هایی است .
معاون عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش با اشاره به وجود ارتباطات و تعاملات و همچنین روابط عمیق دوستانه در بین کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: در حال حاضر امنیت مطلوبی در این آبراه  و محدوده حاکم است و با برقراری تعامل گسترده تر برای اقتدار هرچه بیشتر در راستای تامین امنیت توسط کشورهای حاشیه خزر با بهره گیری از امکانات و توانمندی های موجود در این کشور ها دیگر نیازی به حضور سایر کشورها در این پهنه نیست .
امیر دریادار دوم موسوی با بیان اینکه نیروی دریایی در برقراری ارتباطات و توسعه تعاملات دیپلماتیک بین المللی همواره پیشگام بوده افزود: این نیرو  با اعزام ناوگروه های متعدد به کشورهای دوست و همسایه در آب های شمال و جنوب همواره نشان داده است که به دنبال توسعه روابط دیپلماتیک بوده و آمادگی خود را نسبت به پذیرش ناوگروه های سایر کشورها و اجرای تمرینات رزمی مشترک با این کشورها اعلام کرده است .
وی با اشاره به مشارکت تعدادی از یکان های نیروی هوایی ارتش  و سامانه های مرتبط با قرارگاه پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران در تامین و پشتیبانی از یکان های شرکت کننده در رزمایش دریایی امنیت و اقتدار پایدار 96 تصریح کرد: در این تمرین دریایی علاوه بر تمرین های مرتبط با یکان های شناور سطحی، تمرین های مشترک با یکان های پروازی و شناور، یکان عملیات ویژه و تیم های غواصی برنامه ریزی شده است .
امیر دریادار موسوی با اشاره به برگزاری این تمرین دریایی به مدت پنج روز از تاریخ 11 تیرماه خاطر نشان کرد: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده برای برگزاری این تمرین برخی از تسلیحات، سامانه ها و تجهیزات جدیدی که بدست توانمند کارکنان مراکز صنعتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت های تحقیقاتی و پژو هشی و همچنین مراکز علمی و دانشگاهی به محصول تبدیل شده و در اختیار نیروی دریایی قرار گرفته عملا در صحنه واقعی ارزیابی و آزمایش شود و برای ارتقای کیفیت تولید و ارائه محصولات بهتر در اختیار مراکز صنعتی و پژوهشی قرار گیرد


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشنیروی دریاییتسحیلاتاقتدار

تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396 | 16:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سوابق خدمتی ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی که با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منصوب شدند متولد 1334 در روستای قهوج از توابع شهرستان آوج استان قزوین می‌باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی که با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منصوب شدند متولد 1334 در روستای قهوج از توابع شهرستان آوج استان قزوین می‌باشد.
وی از سال 1352 وارد حوزه علمیه قم شده و تحصیلات خود را در مدرسه حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی آغاز نمود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی پس از اتمام دروس مقدماتی دروس مکاسب، کفایه و منطق را نزد اساتیدی همچون فخر وجدانی، دوزدوزدانی، پایانی، اعتمادی، ستوده، نکونام و تفسیر، اخلاق و
نهج البلاغه را در محضر حضرات آیات خزعلی، فاضل لنکرانی و مشکینی؛ تلمذ کرده است.

وی در سال 1363 وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شده و تمامی 32 سال خدمت خود را در ارتش گذرانده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی خدمت خود در ارتش را از منطقه هوایی مهرآباد آغاز کرده و ریاست عقیدتی سیاسی تیپ شکاری، رئیس تبلیغات و روابط عمومی منطقه هوایی مهرآباد، مدیر تبلیغات و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی، رییس عقیدتی سیاسی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان، رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی آماد و پشتیبانی نهاجا، رئیس واحد روحانیت نهاجا، معاون نظارت و بازرسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی، مدیر عقیدتی سیاسی پدافند هوایی، رییس اداره عقیدتی سیاسی منطقه فارس، رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی، رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی و جانشینی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را در کارنامه خود دارد.
وی دارای فوق لیسانس حوزوی، کارشناسی حقوق قضایی و کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاهی می‌باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی پیش از انقلاب جزو سخنرانان فعال و مبارز علیه رژیم منحوس شاهنشاهی بود به نحوی که چندین بار خانواده ایشان از سوی نیروهای امنیتی رژیم شاه تحت فشار قرار گرفته تا جلوی مبارزات انقلابی ایشان گرفته شود. بعنوان نمونه یک بار توسط شهربانی ملایر و بار دیگر توسط شهربانی شهرستان سامن از توابع ملایر احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.
وی در دوران دفاع مقدس بارها از طرف دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به مناطق عملیاتی اعزام شده و از سال 1363 که به ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوسته به دفعات مکرر به مناطق عملیاتی اعزام شده است.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسوابقسوابق رییس عقیدتی ارتشسازمان عقیدتی ارتشتحصیل

تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396 | 16:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

1396/4/11 يكشنبه

با حکم فرمانده معظم کل قوا؛حجت‌الاسلام محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش شد

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معزز انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا در حکمی حجةالاسلام آقای حاج شیخ عباس محمدحسنی را به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

 
 حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معزز انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا در حکمی حجةالاسلام آقای حاج شیخ عباس محمدحسنی را به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
متن حکم فرمانده کل قوا به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجةالاسلام آقای حاج شیخ عباس محمدحسنی
نظر به تعهّد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.
ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی و انقلابی آحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده آنان، افزایش روحیه‌ی صمیمیّت بین کارکنان ارتش با سایر نیروهای مسلح و تعامل اثربخش با فرماندهی کل آجا، مورد انتظار است.
از تلاش‌های ارزشمند جناب حجة‌الاسلام آقای حاج سیّد محمدعلی آل‌هاشم در طول خدمت تشکر و قدردانی می‌کنم و توفیق خدمت بیشتر ایشان در سنگر امامت جمعه و توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

سیّد علی خامنه‌ای
۱۱تیر


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحجت الاسلام حسنیعقیدتی سیاسی ارتشارتشحجت الاسلام ال هاشمجانشینحکمحکم رهبریرهبر

تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396 | 16:18 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

سلام عرض شد

خوبین سلامتین؟دماغتون چاقه؟انشالله خوش باشید دوستای گلم.ببخشید تورو خدا ...من هر سری میام و بابت تاخیرم در آپ کردن وبلاگ کلی معذرت میخام...ولی اخه نمیدونین چه قدر سرم شلوغه .درس دارم.اموزش میدم.کارای خونه که قررربونش بشم تمومی نداره...تازه وقت گیر تر از همه شوهر داری ...قرررربون شوهر مهربونم بشم که خدا نیاره روزی که سایه ش بالا سرم نباشه.عاشقتم شوشو جونم.بوسهیه دونه ای به مولاخجالتی

خخخخ...میدونم الان دارین با خودتون میگین بسه بسه شوهر ذلیللبخندچشمکعیب نداره بگین..ما همینی هستیم که هستیم....

از این حرفا گذشته دعام کنید امسال میخام بترکونم حسابی...خندهچیو؟شوهریمو؟چشمک.....نه بابا ....امتحانمو.امتحان قرانی ارتشو.جزئ هفدهم...خعلی سخته خداییش...ولی من میتونم چون بر تواناییم شک ندارم...والا...چسبیدم به سقفچشمک...پسمل جیگرمم خوشحاله اخه فردا با بابا جونش میخاد بره استخر..طفلی خوشگلم تا حالا استخر درست و حسابی نرفته فداش بشم..انشالله فردا بهشون خوش بگذره و هر هفته برن...دوستای گلم شدیدا هوس شمال کردم انشالله امسال بریم دریا تا من نمیرم...اخمنخند برادر...نخند خواهر ...راس میگم والا ..اگه نریم خیلی دلم میگیره دلم لک زده واسه بوی شرجی سواحل خزر.هوای داغ و تن سوزش.اب کثیف دوست داشتنیشخندهانشالله خدا همه رو حاجت روا نمای...

امیییییییین


موضوعات مرتبط: دست نوشته های بانوی پرتقالی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیامینشمالاستخرشوهراب اب بازیقران

تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396 | 16:0 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن