سلام.سلام...

من؛ بانوی پرتقالی؛ اینجا؛ خونه ی بابام اینا؛ روبروی لپ تاب داداش جونم؛در ساعت 4:19 عصر جمعه نشستم تا براتون بنویسم. حالا از چی؛ نمیدونم.خیلی چیزا توی این مدت اتفاق افتاده ها ولی خب حس و حال دسته بندی کردن و بازگوییش و ندارم خدایی.ولی خب دلمم نمیخاد خشک و خالی بذارم برم.واسه ی همین واستون از زمان حال میگم؛ ای که من واسه ی این اینجام که یه بنایی سخت تو خونمون داریم و شوهر جون برای فرار از غر غرای من _که البته علتش عدم تحمل وضع نابسامان و به هم ریخته ی خونمون بود_منو آورد خونه ی مامانم اینا تا وقتی کمی اوضاع سرو سامون گرفت من برگردم.الان 5 روزی میشه که از خونه دورم ولی خب فردا شوشو میاد دنبالم و خدا میدونه چند روز باید کار کنیم تا خونه بشه خونه ی سابق.به هر حال ... به قول بزرگترامون : پیش میاد دیگه... .در حال حاضر هم قصد دارم برم خرید.یه جفت کفش راحتی لازم دارم آخه کفشای دم دستیم تو کارای بنایی داغون شد.جانم؟؟؟پارسا هم خوبه, خدارو شکر.من دیگه باید برم...به خدا میسپارمتون...


موضوعات مرتبط: دست نوشته های بانوی پرتقالی
برچسب‌ها: پاوق پرتقالیبناییسفرغر غر خریدن کردنکفش کفش

تاريخ : جمعه 25 ارديبهشت 1394 | 16:17 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

  وَ لَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً)؛ (نساء: 14)


و خداوند هرگز بر [زیان [مؤمنان برای کافران راه [تسلطی] قرار نداده است.

درحالی نمایندگان ایران به مذاکرات ادامه می دهند که پس از اینکه آمریکا و کشور های اقماریش  متقاعد شده اند، ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست، آمریکا بهانه نظارت بر تاسیسات نظامی را مطرح کرده و آن را شرط برداشتن تحریم ها کرده است.
 
اما خداوند متعال در قرآن کریم در مورد خواسته های پی در پی و بهانه گیری های زیاد از حد مسیحیان و یهودیان در مورد مسلمانان اینگونه می فرماید:
وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ ﴿۱۲۰﴾
ترجمه: و هرگز یهودیان و ترسایان از تو راضى نمى‏شوند مگر آنکه از کیش آنان پیروى کنى بگو در حقیقت تنها هدایت‏ خداست که هدایت [واقعى] است و چنانچه پس از آن علمى که تو را حاصل شد باز از هوسهاى آنان پیروى کنى در برابر خدا سرور و یاورى نخواهى داشت (۱۲۰)
همچنین در سوره بقره آیه 217 خداوند می فرماید: وَلاَ یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّىَ یَرُدُّوکُمْ عَن دِینِکُمْ
ترجمه: و آنان پیوسته با شما مى‏جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند.
 
تصویر: http://www.hadidnews.com/images/docs/000015/n00015558-b.jpg
 
در مذاکرات هسته ای هم تا کنون اوضاع به همین شکل بوده است. ابتدا می گفتند غنی سازی در راستای بمب اتمی نباید داشته باشید. بعد از آن می گویند هرگونه تحقیقات و توسعه را باید تعطیل کنید. حالا می گویند ما باید به تاسیسات نظامی ایران نیز نظارت داشته باشیم. در قدم دوم خواهند گفت ایران چون تهدیدی برای منطقه است باید تسلیحات نظامی خودش را کاهش دهد تا تحریم ها را برداریم. و اگر این گام را هم برداریم آنها حمایت حکومت جمهوری اسلامی از حزب الله و فلسطین و انصار الله و ... را بهانه خواهند کرد تا تحریم ها را تشدید کنند و یا اینکه بر ندارند. و پس از آن به بهانه رعایت حقوق بشر می گویند زندانی های سیاسی را باید آزاد کنید و برای احترام به حقوق زن ها باید قانون حجاب را بردارید تا زن ها با هر پوشش برهنه ای که دوست داشتند در کوچه و بازار ظاهر شوند. و یقین این موارد خواسته پایانی آنها برای رفع تحریم ها نخواهد بود.

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمذاکرات هسته ای5+1

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394 | 20:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

«بر فراز آسمان» نام کتابیه که شامل زندگینامه و خاطرات سرلشکر خلبان علی اکبر شیرودیِ...
 

همونی که خیلی دوسش دارم...همونی که از بچگی عاشق سریالش بودم...همونی که به عشقش اسم سیمرغ و باسه خودم انتخاب کردم...همونی که وبم به عشقش شد « جمع یاران»...همونی که تیتراژ سریالش سال هاست که آهنگ زنگ گوشیمه...همونی که...
همون جوون چارشانه ، محجوب ، با چهره ای خاک آلود و دوست داشتنی و لباس زیبای خلبانیِ بدون درجه و تسبیحی توی دست...کنار یه بالگرد...

http://dl.aviny.com/Album/defa-moghadas/Shakhes/shiroodi/kamel/01.jpg


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشهیدشیرودی

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394 | 20:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

چند دوست دوران دانشجویی که پس از فارغ التحصیلی هر یک شغل های

 

مختلفی داشتند و در کار و زندگی خود نیز موفق بودند، پس از مدت ها با هم به

 

دانشگاه سابق شان رفتند تا با استادشان دیداری تازه کنند.

 

آنها مشغول صحبت شده بودند و طبق معمول بیشتر حرف هایشان هم شکایت

 

از زندگی بود. استادشان در حین صحبت آنها قهوه آماده می کرد. او قهوه جوش را

 

روی میز گذاشت و از دانشجوها خواست که برای خود قهوه بریزند.

 

روی میز لیوان های متفاوتی قرار داشت; شیشه ای، پلاستیکی، چینی، بلور و

 

لیوان های دیگر. وقتی همه دانشجوها قهوه هایشان را ریخته بودند و هر یک

 

لیوانی در دست داشت، استاد مثل همیشه آرام و با مهربانی گفت...

 

بچه ها، ببینید؛ همه شما لیوان های ظریف و زیبا را انتخاب کردید و الان فقط

 

لیوان های زمخت و ارزانقیمت روی میز مانده اند.

 

دانشجوها که از حرف های استاد شگفت زده شده بودند، ساکت بودند و استاد

 

حرف هایش را به این ترتیب ادامه داد: «در حقیقت، چیزی که شما واقعا می

 

خواستید قهوه بود و نه لیوان. اما لیوان های زیبا را انتخاب کردید و در عین حال

 

نگاه تان به لیوان های دیگران هم بود. زندگی هم مانند قهوه است و شغل،

 

حقوق و جایگاه اجتماعی ظرف آن است. این ظرف ها زندگی را تزیین می کنند

 

اما کیفیت آن را تغییر نخواهند داد.

 

البته لیوان های متفاوت در علاقه شما به نوشیدن قهوه تاثیر خواهند گذاشت، اما

 

اگر بیشتر توجه تان به لیوان باشد و چیزهای با ارزشی مانند کیفیت قهوه را

 

فراموش کنید و از بوی آن لذت نبرید، معنی واقعی نوشیدن قهوه را هم از دست

 

خواهید داد. پس، از حالا به بعد تلاش کنید نگاه تان را از لیوان بردارید و در حالیکه

 

چشم هایتان را بسته اید، از نوشیدن قهوه لذت ببرید.


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبصیرت

تاريخ : چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394 | 20:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394 | 20:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

روزنامه دیلی‌تلگراف- تهدید سایبری که در ماه‌های اخیر بزرگ‌نمایی آن در دستور کار ویژه مقامات آمریکایی قرار گرفته توسط کیت الکساندر رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا هم مورد تأکید قرار گرفت. وی می‌گوید ایران در کنار آمریکا، انگلیس، اسرائیل و روسیه یکی از 5 بازیگر بزرگ عرصه سایبری است. بزرگترین تهدیدی که وجود دارد، حمله‌ای فاجعه‌بار به زیرساخت‌های انرژی است. ما برای چنین چیزی آماده نیستیم.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیقدرت سایبری ایران

تاريخ : چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394 | 20:18 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

مرکز اسناد ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر روز چهارشنبه دوم اردیبهشت با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ابتدای این مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام علی النقی(ع) سالروز تاسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی را گرامی داشت.
وی با قدردانی از حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و معاونان در این مراسم توضیحاتی درباره مرکز اسناد ارتش ارائه کرد و گفت: مرکز اسناد همچون کتابخانه های تخصصی نقش اطلاع رسانی مهمی ایفا می کند و حافظه و هویت هر سازمانی محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تصمیم تاسیس مرکز اسناد ارتش از همان اوائل پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، ادامه داد: در حال حاضر که اسناد ارتش به صورت متمرکز در این مرکز جمع آوری شده است مشتمل بر 4 بخش اصلی است. اول بخش اسناد که مهمترین بخش مرکز به شمار می رود و اسناد نظامی مربوط به پیش از انقلاب و پس از انقلاب را در بر می گیرد، دوم بخش سمعی بصری که متشکل از لوح فشرده، نوار کاست، عکس و تصاویر، طرح های البسه نظامی و ... است، سوم بخش نشریات که قدیمی ترین و اولین مجلات تخصصی نظامی ارتش ایران از سال 1300 شمسی با عنوان "قشون" و سپس "مجله ارتش" در این محل نگهداری می شود و بخش چهارم که شامل کتاب ها، پایان نامه ها و طرح های نظامی می شود.
آل هاشم در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که با حضور دکتر صالحی امیری در مرکز اسناد و کتابخانه ملی در وضعیت نگهداری اسناد و حمایت از کارهای زیربنایی در این زمینه پیشرفت های قابل توجهی انجام پذیرد.
در ادامه این مراسم صالحی امیری ضمن تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ارتش جمهوری اسلامی گفت: عقیدتی سیاسی قلب نیروهای مسلح و منشا هدایت و تعالی و ارتقای اخلاق و فضیلت در ارتش است و حضور آقای آل هاشم به عنوان یک شخصیت اخلاقی، دینی، با فضیلت و به دور از حاشیه های معمول در این نهاد تحقق اهداف این سازمان را ممکن ساخته است.
وی با بیان خاطراتی از فعالیت های خود در اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در ارتش گفت: من نظم و انضباط اداری و همینطور ثبات فکری را از ارتش آموختم. ارتش از سالم ترین دستگاه های کشور است و این سلامت نه فقط در تراز نظامی که در تراز ملی است و رفتارشناسی ارتش می تواند مدل مناسبی برای کاهش مناقشات سیاسی باشد. ارتش یک سرمایه ملی است و ما آن گونه که شایسته ارتش است قدر این سرمایه را ندانسته ایم.
صالحی ادامه داد: ما اسناد را بخشی از هویت ملی می دانیم و معتقدیم اسناد حافظه تاریخی ملت است که موظف به حفظ و نگهداری و انتقال آن به نسل آینده هستیم.
صالحی امیری در پایان از رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دعوت کرد تا از کتابخانه ملی ایران بازدید کند.
 
 

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمرکز اسنادرییس عقیدتی ارتشعقیدتی

تاريخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 | 1:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید و ۱۲۶ هزار جانباز، پاسخ اعتماد امام (ره) را داد.
 
حجت الاسلام آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در بیستمین هم‌اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس که همزمان با سالروز شهادت شهید قرنی با عنوان «از قرنی تا صیاد» و با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس از نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی برگزار شد، با بیان اینکه دشمن با هدف قرار دادن شهید سپهبد قرنی در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، اهداف بزرگ‌تری را در سر می‌پروراند، اظهار داشت: عزت، عظمت و اقتدار ارتش یکی از دغدغه‌های حضرت امام خمینی(ره) بود و ایشان از آغاز شکل‌گیری نظام اسلامی در ایران و تا پایان جنگ تحمیلی نیز بر این عظمت و عزت تأکید داشتند.

وی افزود: دشمنان انقلاب از بدو پیروزی انقلاب اسلامی برای خلع سلاح کردن نظام و محروم کردن آن از بازوی پرتوان نیروهای مسلح، جنگ روانی شدیدی را علیه ارتش به راه انداخته و با شعار انحلال ارتش و تشکیل ارتش خلقی، قصد ضربه زدن به نظام نوپای جمهوری اسلامی را داشتند، اما حضرت امام (ره) با تدبیر نورانی و دوراندیشی خاص خود، فرمان به ماندگاری ارتش دادند و با نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش، پاسخی محکم به دشمنان انقلاب داده و بدنه ارتش را که از مردم مومن و معتقد به انقلاب اسلامی بودند، تأئید کردند.

نماینده ولی فقیه در ارتش، در ادامه با بیان این که بدنه ارتش و فرماندهان مومن و متعهد آن از تأئید امام خمینی(ره) روحیه مضاعفی گرفته بودند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقاطع زمانی مختلف و جریان های گوناگون همچون ناآرامی های معاندان نظام در روزهای آغازین پیروزی انقلاب در بعضی از مناطق کشور مانند شمال غرب، دوران سراسر افتخار دفاع مقدس و نیز پس از آن، پاسخ اعتماد حضرت امام (ره) را داده و با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید و ۱۲۶ هزار جانباز، برگ زرینی بر اوراق پر افتخار خود و ملت افزودند؛ تا جایی که مقام معظم رهبری از ارتش با نام «ارتش حزب الله» یاد کردند.

حجت‌الاسلام آل هاشم در پایان شهید سپهبد قرنی را از اسوه های انقلاب اسلامی و شهید سپهبد صیاد شیرازی را از عوامل وحدت‌آفرین نیروهای مسلح برشمرد و تأکید کرد: باید برای معرفی این اسوه های انقلاب و مانند آنها که تعدادشان نیز کم نیست، تلاش بیشتری صورت بگیرد و الگوهایی ماندگار به نسل جوان کشور ارائه شود.

در این مراسم، از سرگرد عزیزی از پیشکسوتان دفاع مقدس و از مسئولین کمیته اسرای جمهوری اسلامی ایران، با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تجلیل به عمل آمد.

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانیاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحجت الاسلام آل هاشمرییس عقیدتیاعتمادارتش

تاريخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 | 1:25 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی در نیروهای مسلح کشور موج می‌زند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، روحیه رشادت و شهادت‌طلبی را برای سربازانش به ارمغان آورده است.

به گزارش مشرق، امیر سرلشگر عطاءالله صالحی در مراسم افتتاحیه هیأت معارف جنگ شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی که در پادگان دژ خرمشهر با حضور دانشجویان دانشکده افسری و مسئولان نظامی برگزار شد، اظهار داشت: مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازگوکننده زبان شهدا و مظلومین است.

وی ادامه داد: نظامی‌ها در شرایط نیاز، شهید می‌شوند و آنهایی که زنده می‌مانند، خاطراتی همچون هشت سال دفاع مقدس را برای نسل آینده بازگو می‌کنند.

فرمانده کل ارتش گفت: امروز هزاران نفر مانند صیاد شیرازی، همتی و فکوری در پادگان ها آموزش می‌بینند و روحیه شهادت‌طلبی را در خود تقویت می‌کنند.

امیر سرلشگر صالحی همچنین به دیدار اخیر مسئولان و افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی معظم کل قوا به مناسبت ۲۹ فروردین اشاره کرد و افزود: در این دیدار، رئیس هیات معارف جنگ گزارشی از برگزاری همایش صیاد شیرازی ارائه کرد که رهبر معظم انقلاب برای بهتر برگزار شدن آن دعا کردند.

براساس این گزارش، در این مراسم امیر سرتیپ ناصر آراسته، رئیس هیأت معارف جنگ نیز گفت: ارزش انسان ها با همت ها و آرزوهای الهی آنها مشخص می‌شود و شما افسران جوان این سرزمین از روحیه و همت بلند برخوردار هستید.

وی اظهار داشت: این همایش، سفر کمال‌جویی است و افسران حاضر از نزدیک با مناطق جنگی همچون دهلاویه، هویزه، پایگاه هوایی و بسیاری از آثار هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند و آموزش های نظامی را نیز در کنار آن فرا می گیرند.

گفتنی است، نوزدهمین دوره هیأت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی از سوم اردیبهشت ماه در استان خوزستان آغاز شد و به مدت ۱۰ روز ادامه می‌یابد. در این دوره دانشجویان سال سوم دانشکده افسری دانشکده امام علی (ع)، قرارگاه پدافند هوایی، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر حضور دارند که ضمن آموزش‌های نظامی از مناطق جنگی هشت ساله دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

 

 

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانیاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسرلشگر صالحیارتشامیر سرتیپ ناصر آراسته

تاريخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 | 1:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

بیماری پارکینسون به دلیل از دست دادن تدریجی سلول های مغزی تولیدکننده دوپامین بوجود می آید. دوپامین یکی از مهمترین ترکیبات انتقال دهنده عصبی در بدن است.

 

محققان موسسه CSIR هند موفق به توسعه روشی شده اند که با استفاده از نانوذرات، بیماری پارکینسون درمان می شود.

 

درمان پارکینسون با فناوری نانو

بیماری پارکینسون به دلیل از دست دادن تدریجی سلول های مغزی تولیدکننده دوپامین بوجود می آید. دوپامین یکی از مهمترین ترکیبات انتقال دهنده عصبی در بدن است.

محققان موفق به توسعه روشی شده اند که از نانوذرات برای انتقال دوپامین به مغز استفاده می کند. دوپامین به این روش از سدخونی مغز نیز عبور می کند و قادر به کاهش علایم پارکینسون است.

آزمایش های اولیه این روش روی موش های آزمایشگاهی موفقیت آمیز بوده است.

بیماری پارکینسون معمولا با لرزش یک دست آغاز می شود و به تدریج اکثر اندام را درگیر می کند. پارکینسون پس از آلزایمر شایع ترین بیماری سیستم اعصاب است که بر اثر کاهش دوپامین و اختلال جسم سیاه مغز ایجاد می شود.

جسم سیاه پیام های عصبی را از طریق نخاع به عضلات مختلف ارسال می کند و این فرآیند از طریق ماده شیمیایی دوپامین صورت می گیرد و باعث اختلال در تعادل و کنترل عضلات می شود.

به گزارش مرکز پیشگری و کنترل بیماری آمریکا، از هر 500 نفر یک نفر به این بیماری مبتلا است.

نتایج این تحقیقات در نشریه ACS منتشر شده است.

 


موضوعات مرتبط: علمی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپارکینسونپزشکیدوپامینسلولهای مغزی

تاريخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 | 1:21 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

اگر وحید مرد باشه ،وحیده زن

اگرسعید مردباشه،سعیده زن

اگرحمید مردباشه،حمیده زن

.

.

.

پس لابد ضعیف مرد بوده که ضعیفه شده زن...!!!

خانوماااااااا پرچم بالااااااااااست ... 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاسمضعیفضعیفه

تاريخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 | 1:14 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خدا را دوست بدارید
حداقلش این است که یکی را دوست دارید که روزی به او می رسید . . .


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخدارسیدندوست داشتن

تاريخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 | 1:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 


روزگاری در اولیـن صبح عروسی ، زن و شوهـری توافق می‌کنند


که در را بر روی هیچـکس باز نکنـند .


در همیـن زمان ، پدر و مادرِ پسـر ، زنگِ درِ خانه را به صدا درآوردند .

 

زن و شوهر نگاهی به همدیگـر


انداختند اما چون از قبل توافـق کرده بودند ، هیچکدام در را باز نکـردند.

 


ساعتی بعد زنـگ خانه دوباره به صدا در‌آمد و این بار ، پدر و مادرِ

 

دختـر پشتِ در بودند.


زن و شوهر نگاهـی به همدیگـر انداختـند .

 


اشک در چشمانِ زن جمع شده بود و گفـت : نمیـتوانم ببیـنم که


پدر و مادرم پشتِ در باشند و در را به رویشان باز


نکنـم . شوهر مخالفـتی نکرد و در را به رویشان باز کرد .

 


سالـــها گذشت ... خداونـد به آنها چهار فرزندِ پسر اعطا کرد .


سالِ بعد پنجمـین فرزندشان دختر بود .

 


پدرِ خانـواده برای تولدِ این فرزند ، بسیار شادی کرد و چند گوسفـند


را سر برید و مهمانیِ مفصلی به راه انداخت .


مردم متعـجبانه از او پرسیدند :


علتِ اینـــهمه شادی و مهمانی دادن چیست ؟


همه این شادی و مهمـانی را برای


تولدِ پسرهایـشان به راه می‌اندازنـد ...



مـرد به سادگی پاسخ داد ؛ " چـــون این همـــان کسی است که


در را به روی من باز خواهد کـــرد "

 

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدخترپدرپدرومادرمحبت

تاريخ : دو شنبه 7 ارديبهشت 1394 | 23:21 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

اگر کسی را دوست داری به او بگو زیرا قلبها معمولا با کلماتی که ناگفته می مانند میشکنند …


 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدلدل شکستن

تاريخ : دو شنبه 7 ارديبهشت 1394 | 23:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

روزها را با خوبی هایش دوست دارم…
می دونم همیشه همه روزها خوب نیست…
همه اتفاقات خوب نیست…
ولی تو باید با اون مسئله خوب رفتار کنی…
تو به شرایط وابسته نیستی …
بلکه خودت شرایط رو خلق می کنی…
پس خوبی ها رو در طول روز رقم بزن…
خوبی ها رو بساز…………………….
پاشو نگرانی ها رو بزار کنار…
پاشو دیگه…
یه خنده ی خوشگل ….
حالا خوب شد……………


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوقپرتقالیروزروز خوبشادی

تاريخ : دو شنبه 7 ارديبهشت 1394 | 23:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

کم نيستند شادي‌ها
حتي اگر بزرگ نباشند
آنقدر دست نيافتني نيستند
که تو عمري‌ست
کز کرده‌اي گوشه جهان
و بر آسمان چوب خط مي‌كشي به انتظار
حبس ابد هم حتي ، پايان دارد
پاياني بزرگ و طولاني
چه آسان تماشاگر سبقت ثانيه‌هاييم
و به عبورشان مي‌خنديم
چه آسان لحظه‌ها را به کام هم تلخ مي‌کنيم
و چه ارزان مي‌فروشيم لذت با هم بودن را
چه زود دير مي‌شود
و نمي‌دانيم که ؛ فردا مي‌آيد
شايد ما نباشيم


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشادیزندگیلذتسادگی

تاريخ : دو شنبه 7 ارديبهشت 1394 | 22:58 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رو در هیچ آرایشگاه مردانه ای ننوشته ورود خانوما ممنوع
.
.
.
.
.
.
.
بس که ما فهمیده ایم

خانوما برید دست قشنگه را


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی طنز 94

تاريخ : یک شنبه 6 ارديبهشت 1394 | 19:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ﺭﻭﺯﯼ ﭘﺴﺮﺑﭽﻪ ﺍﯼ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﺴﺘﻨﯽ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﺷﺪ ﻭ ﭘﺸﺖ ﻣﯿﺰﯼ ﻧﺸﺴﺖ.
ﺧﺪﻣﺘﮑﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺳﺮﺍﻏﺶ ﺭﻓﺖ. 
ﭘﺴﺮ ﭘﺮﺳﯿﺪ: ﺑﺴﺘﻨﯽ ﺑﺎ ﺷﮑﻼﺕ ﭼﻨﺪ ﺍﺳﺖ؟ ﺧﺪﻣﺘﮑﺎﺭ ﮔﻔﺖ پنجاه ﺳﻨﺖ...
ﭘﺴﺮ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺟﯿﺒﺶ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﭘﻮﻝ
ﺧرﺩﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺷﻤﺮﺩ.
ﺑﻌﺪ ﭘﺮﺳﯿﺪ: ﺑﺴﺘﻨﯽ ﺳﺎﺩﻩ ﭼﻨﺪ ﺍﺳﺖ؟
ﺧﺪﻣﺘﮑﺎﺭ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﯿﺰﻫﺎ ﭘﺮﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﻫﻢ
ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺧﺎﻟﯽ ﺷﺪﻥ میز بودند با ﺑﯽ ﺣﻮﺻﻠﮕﯽ ﻭ ﺑﺎ ﻟﺤﻨﯽ ﺗﻨﺪ ﮔﻔﺖ سی و پنج ﺳﻨﺖ.
ﭘﺴﺮ: ﻟﻄﻔﺎ ﯾﮏ ﺑﺴﺘﻨﯽ ﺳﺎﺩﻩ ﺑﯿﺎﻭﺭﯾﺪ.
ﺧﺪﻣﺘﮑﺎﺭ ﺑﺴﺘﻨﯽ ﺭﺍ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺻﻮﺭﺗﺤﺴﺎﺏ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﻣﯿﺰ ﮔﺬﺍﺷﺖ ﻭ ﺭﻓﺖ.
ﭘﺴﺮ ﺑﺴﺘﻨﯽ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﺮﺩ ﻭ ﭘﻮﻟﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻨﺪﻭﻗﺪﺍﺭ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ.
ﻫﻨﮕﺎﻣﯿﮑﻪ ﺧﺪﻣﺘﮑﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻤﯿﺰ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﯿﺰ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ، ﮔﺮﯾﻪﺍﺵ ﮔﺮﻓﺖ.
ﭘﺴﺮ ﺑﭽﻪ ﺭﻭﯼ ﻣﯿﺰ ﮐﻨﺎﺭ ﻇﺮﻑ ﺧﺎﻟﯽ، پانزده ﺳﻨﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ...


موضوعات مرتبط: متفرقه

تاريخ : یک شنبه 6 ارديبهشت 1394 | 19:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

افسران - کابوس نتانیاهوووو


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی رژیم صهیونیستی

تاريخ : یک شنبه 6 ارديبهشت 1394 | 19:17 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

این کار هم هنر دست بندس به مناسبت تولد غزل عزیزم, دختر عمه ی پارسا...

شال مدل گل همراه با ساق دست.مبارکش باشه...

ببینید و لذت ببرید.

 

 


موضوعات مرتبط: بافتنی های بانوی پرتقالی هنرمند
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیهنرهنرمندشالو ساق دستشالساق دستتولددختر عمهلذت

تاريخ : چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394 | 11:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

اینم تیپ پارسای قشنگ ما تو روزای زیبای عید...

کف نمیزنید واسش...؟روش کلیک کن لطفا...

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیآلبوم عکس نی نی پرتقالی ما
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتیپزیباییکت و شلوارباحال

تاريخ : چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394 | 11:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

اینم  هفت سین امسال ما.یه یادگاری خوب از عید...

روش کلیک کن ...

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیدست نوشته های بانوی پرتقالی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی یادگاری عید عید 94 هفت سین

تاريخ : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 | 1:25 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن