شبي است که «ليلة البراتش» خوانند:

دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند

و اندر آن ظلمت شب آب حياتم دادند

چه مبارک سحري بود و چه فرخنده شبي

آن شب قدر که اين تازه براتم دادند


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی شب قدر رمضان

تاريخ : سه شنبه 17 خرداد 1397 | 6:25 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

اقتصادنیوز : وزیر دفاع پیشین آمریکا معتقد است، نشست آتی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون نباید باعث ایجاد انتظاراتی مبنی بر دستیابی به توفیق بزرگ فوری شود.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، ویلیام پری، وزیر دفاع دوران ریاست‌جمهوری بیل کلینتون که سال‌ها پیش در روند مذاکره آمریکا با کره‌شمالی نقشی برجسته داشت، با اشاره به نشست آتی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، خاطرنشان کرد: لازم است درخصوص گفت‌وگوهایی که ممکن است سال‌ها به طول انجامد، صبورانه برخورد شود.

وی ادامه داد: با این حال دستیابی به یک توافق در پایان این فرآیند بسیار مهم است.

پری تصریح کرد: ناکامی در نشست میان رهبران آمریکا و کره‌شمالی در سنگاپور می‌تواند به طرح اتهامات متقابل و درخواست اقدام نظامی منجر شود.

وزیر دفاع پیشین آمریکا به تشریح سناریویی محتمل درخصوص شکست این مذاکرات پرداخت و گفت: ممکن است مناقشه بالا گرفته و به فاجعه‌ای هسته‌ای تبدیل شود که می‌تواند تا ۱۰ میلیون کشته برجای بگذارد.

پری اظهار کرد: کره‌شمالی بمب‌های هسته‌ای کافی برای تخریب سئول و کره‌جنوبی را در اختیار دارد و البته آنها خودشان هم از بین خواهند رفت. در صورتی که مناقشه به چین هم کشیده شود، نتیجه می‌تواند بدتر از این هم بشود.

وی که سابقه مذاکره با کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره‌شمالی را دارد، گفت: در نیمه دوم سال ۱۹۹۹ من چهار روز در پیونگ‌یانگ بودم و بر سر توافقی که کره‌شمالی را ملزم به توقف برنامه‌های موشکی و هسته‌ای آن می‌کرد، مذاکره کردم. کره‌شمالی نظر بسیار مثبتی در این باره داشت.

پری اضافه کرد: در پایان سال ۲۰۰۰ توافق برای امضا شدن توسط رهبران کشورها آماده بود اما یک ماه بعد، دولت بوش روی کار آمد و مذاکرات با کره‌شمالی را متوقف نمود و از این رو، فرصت توقف برنامه هسته‌ای کره‌شمالی از بین رفت.

بر اساس گزارش روزنامه ایندیپندنت، یکی از افرادی که در دولت بوش نقشی پررنگ در جلوگیری از امضای این توافق ایفا کرده بود، جان بولتون است که اکنون به عنوان مشاور امنیت ملی دولت ترامپ فعالیت می‌کند.

وزیر دفاع پیشین آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: دستیابی به جزئیات توافق برای رهبران دو کشور بیش از اندازه پیچیده خواهد بود. فکر می‌کنم ایده بدی نباشد که دو طرف با مفاهیم کلان‌تر کار خود را شروع کنند و سپس وارد جزئیات شوند.

پری بیان کرد: در صورتی که نتیجه توافق دو طرف، آغاز فرآیندی باشد که به خلع سلاح کامل منتج شود، این امر توفیقی بزرگ خواهد بود.

وزیر دفاع اسبق آمریکا خاطرنشان کرد: حالت ایده‌آل این است که ملاقات‌هایی میان مقام‌های دو کشور درخصوص ابعاد فنی ادامه پیدا کند؛ فرایندی که می‌تواند چندین سال به طول انجامد.

پری یادآوری کرد که پیونگ یانگ در زمان مذاکرات قبلی نیز علاقه‌مند به کمک‌های اقتصادی و عادی‌سازی روابط دیپلماتیک بود. وی اظهار کرد: من در سال ۱۹۹۹ چنین تضمینی به آنها پیشنهاد کردم و آنها بسیار علاقه‌مند ظاهر شدند.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی کره ی شمالی آمریکا توافقمناقشه

تاريخ : سه شنبه 22 خرداد 1397 | 3:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

تغییر قانون انتخابات، بازشماری دستی نتایج انتخابات، ابطال آراء خارج از عراق و مهلت کوتاه بیست و چند روزه تا پایان عمر دولت و پارلمان کنونی عراق اوضاع آرام پس از انتخابات این کشور را پیچیده کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از العالم، در حالیکه برگزاری انتخابات آرام و به دور از تنش در عراق امیدها را به حضور عراقی سیاسی – اقتصادی در افق آینده نوید می داد اتفاقاتی نظیر اصرار برخی از ناکامان ورود به مجلس جدید و مبادرت ایشان به وارد کردن خدشه هایی اساسی به نتایج الکترونیکی انتخابات پارلمانی اخیر این کشور اوضاع را در این کشور به تازگی رها شده از دستان داعش و بحران موسوم به همه پرسی بحرانی کرده است.

طی روزهای اخیر به درخواست و اصرار برخی از پارلمانی های کنونی عراق، اصولی از قانون انتخابات 2013 عراق تغییر یافت و در مقابل مخالفت کمیسیون عالی مستقل انتخابات با این تصمیم، اعضای 9 گانه این کمیسیون عزل شدند و به جای ایشان شورای عالی قضایی عراق مسئولیت باز شماری دستی آرا را به عهده گرفته و رسما آغاز به کار کردند. صرف نظر از حقانیت دیدگاه هواداران بازشماری آرا در مبادرت به این اقدام، اولین هزینه تحمیلی به ملت عراق در سایه این اقدام نابود شدن 100 میلیون دلاری است که صرف برگزاری انتخابات به شکل الکترونیک شده بود. در عین حال عدم ثبات قانون انتخابات در یک نگاه اجمالی و افزون بر آن ناپایدار معرفی شدن قوانین در عراق در سطحی کلان دومین پیامدی است که احتمالا در آینده عراق خود را نشان خواهد داد.

افزون بر این موارد به نظر می رسد محدودیت زمان باقی مانده فراروی مجلس و دولت عراق در به سرانجام رساندن ماجرای بازشماری آرا دیگر مساله فراروی سیاستمدراران و حاکمان عراقی باشد، اینک جامعه عراقی با این سوال مواجه است که اگر به فرض در مدت زمان بیست روزه پیش رو ماجرای بازشماری آرا به پایان نرسد در حالی که قوانین عراق نسبت به چنین حالتی ساکت است چه سرانجامی منتظر عراق خواهد بود. آیا دولت و مجلس و متاثر از آن ریاست جمهوری در اوضاع ناشی از خلا قانونی بی مجلسی سقوط نخواهد کرد؟ یا دولت و مجلس برای تمدید موقت خود سناریویی خاص را مدنظر دارند؟ و یا آنکه آیا هرج و مرج، دامنگیر عراق آرام و امن پس از داعش نخواهد شد؟ بدیهی است در تحقق هر یک از سناریوهای محتمل مذکور زیان دیده اصلی جز مردم عراق نخواهند بود.

به باور کارشناسان و تحلیلگران خارجی و داخلی بسیار دور از انتظار است که نتایج انتخابات عراق در سایه شمارش مجدد آرا دست خوش تغییراتی جدی و اساسی شود اما در عین حال به فرض بروز تغییراتی چشمگیر در نتایج این سوال مطرح است که آیا مجددا جماعتی که از نتایج اعلام شده کنونی اعلام رضایت می کنند نسبت به نتایج حاصله از بازشماری معترض نخواهند بود؟

واقعیت آن است که درشرایط کنونی در کنار وقت محدود پیش روی مجلس و دولت عراق سرنوشت ائتلاف های پارلمانی نیز در هاله ای از ابهام فرورفته است و به همین خاطر از تلاش های جدی گذشته برای تشکیل ائتلاف ها در عرصه عراق خبری نیست. دراین راستا آخرین خبر از ائتلاف صدر، حکیم و علاوی هم نتوانست به بازار منجمد شده سیاست در عراق گرما و رونق بخشد و لذا اخبار معطوف به انفجارها در بغداد و کرکوک طی روزهای گذشته در صدر اخبار رسانه های عراقی قرار گرفت.

مشارکت عمومی مردم عراق در انتخابات پارلمانی اگر چه آن چنان که انتظار می رفت پر رونق نبود اما حامل چند پیام مهم بود اول آنکه ملت عراق خواهان مبارزه جدی با فساد در کلیه ارکان کشورشان هستند دوم آنکه اعتماد ملت عراق بیشتر به کسانی است که درعرصه عمل کارنامه درخشان تری نسبت به دیگران برای ارائه داشتند و بلاخره آنکه ملت عراق از نا امنی، اشغال خارجی و دخالت بیگانه در کشورشان کاملا ناراضی هستند و عراقی آباد، امن و فارغ از مداخله خارجی را طلب می کنند بدیهی است لازمه تحقق چنین کشوری با چنین ویژگی هایی قبل از هر چیز وجود قانونی باثبات و التزام حکمرانان به آن خواهد بود و عباره اخرای این کلام آنکه هر آنچه عراق را به سمتی خارج از این چارچوب ببرد با آینده مورد انتظار مردم عراق در تعارض خواهد بود. 

ابورضا صالح


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی عراق آیندهانتخابات

تاريخ : سه شنبه 22 خرداد 1397 | 3:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

کد خبر: 716056

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ۱۳:۳۳:۳۶

ماجرای سرگرمی‌های چند میلیارد تومانی فرح پهلوی!

افسران اعزامی از محل بازدید کردند و به معمار گفتند که هیچ می دانی چه می کنی؟! این کاشی کاری ها متعلق به 200 سال قبل است و این ساختمان تاریخی است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ در خاطرات نصرت ا... فردوست ،برادر ارتشبد حسین فردوست، بازرس دفتر فرح (همسر شاه) آمده است: تشکیلات و کارمندان دفتر فرح (همسر شاه) به قسمت های مختلفی تقسیم شده بودند که هر قسمت در زمینه هنرهای زیبای معاصر و قدیم فعال مایشاء و به اصطلاح متخصص بودند، مثلا یک قسمت متخصص ساختمان های قدیمی دوره قاجاریه بود.

این افراد ،ساختمان های قدیمی را پیدا می کردند و به دفتر فرح می گفتند و پس از تایید و تصویب، آن خانه به تصرف دفتر فرح درمی آمد، چرا که در آن خانه مثلا حمامی وجود داشت که کاشی کاری های آن مربوط به دوره سلسله قاجاریه می شد و عتیقه به شمار می رفت!

روزی هوشنگ نهاوندی، رئیس دفتر فرح، به من نوشت که یک معمار، ساختمانی را در محله ارامنه نشین تهران شروع به تخریب نموده، در حالی که طبق نظر کارشناسان دفتر، در این خانه کاشی کاری های 200 سال قبل وجود دارد و باید سریعا جلوی آن گرفته شود، معمار تعقیب و پرونده اش به مراجع قضایی ارجاع گردد و ساختمان تحویل دفتر شود.

من دو افسر از «دفتر ویژه اطلاعات» اعزام کردم و معلوم شد که این معمار این خانه پوسیده و به قول خودش «کلنگی» را از فردی خریده که پس از تخریب، چون در محله مرغوب شهر واقع است، در آن یک بنای 10 طبقه آپارتمانی بسازد و بفروشد.

افسران اعزامی از محل بازدید کردند و به معمار گفتند که هیچ می دانی چه می کنی؟! این کاشی کاری ها متعلق به 200 سال قبل است و این ساختمان تاریخی است! معمار گفت: «من نمی دانستم و مسئول ندانستنی های خود نیستم» مطلب به نهاوندی گفته شد و او نماینده خود را اعزام کرد تا هر طور مصلحت دفتر فرح است با این معمار کنار بیایند.

کارشناس و ارزیاب اعزام شد و پولی که معمار برای خرید این خانه داده بود به او دادند و خانه جزو متصرفات دفتر فرح درآمد.
از این نوع خانه ها در کشور بسیار بود و پول هم از طرف دفتر فرح پرداخت می شد و در اختیار دفتر فرح قرار می گرفت. در بررسی های من دلایل متقنی به دست آمد که کارشناس ها و ارزیاب های دفتر فرح به طور عموم در هر معامله 2 یا 3 برابر قیمت گذاری می کردند که یک سوم به مالک پرداخت می شد و دو سوم به جیب زده می شد؛ از این قسمت ها در دفتر فرح زیاد بود.

یک بخش برای قلمدان بود، یک بخش برای تابلو، یکی برای کتب خطی، یکی برای اسناد تاریخی که به امضای مقامات مهم گذشته رسیده بود، یک قسمت برای فرش که بسیار وسیع بود و سوءاستفاده در آن بسیار زیاد بود. حال این سوال پیش می آید که با وجود یک وزارتخانه مستقل برای این کارها که به قول مهرداد پهلبد،شوهر شمس بود، این بخش ها در دفتر فرح چه معنی می داد و پول پرداختنی این اقلام که 2-3 برابر برای سوءاستفاده قیمت گذاری می شد و مخارج هنگفت دفتر فرح از کجا می آمد؟ پاسخ این است که همه این بساط برای سرگرمی خانم فرح بود و میلیاردها تومان از بودجه کشور هزینه می شد تا این زن، همان فرح حصارک که برای هزینه تحصیلش خود را به زاهدی تقدیم کرده بود، بیکار نباشد و راضی شود!

منبع: روزنامه خراسان


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی فرحپهلوی تفریح

تاريخ : سه شنبه 22 خرداد 1397 | 3:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

کد خبر: 716735

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ۲۳:۵۹:۰۳

فهرست بد و بیراه‌هایی که ترامپ و کیم جونگ اون تاکنون نثار هم کرده‌اند!

خبرگزاری فرانسه در آستانه دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور، فهرستی از بد و بیراه‌هایی که این دو مقام تاکنون نثار هم کرده‌اند را منتشر کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز سه شنبه با یکدیگر دیدار می‌کنند، اتفاقی که چند ماه قبل در زمانی که آنها بد و بیراه نثار هم می کردند، غیرقابل تصور بود. این بد و بیراه‌ها عبارت بودند از:

«پیر خرفت»
کیم جونگ اون در مورد رئیس جمهور آمریکا گفته بود: «من این پیرخرفت روانی را با آتش ادب خواهم کرد.» این توهین که پاسخی بود به تهدید «نابودی کامل» کره شمالی توسط واشنگتن در زمان اوج جنگ لفظی بین رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی مطرح شد.

«کوتوله خپل»
به نظر می رسید که اتهام خرفت بودن به اندازه پیر خطاب کردن برای ترامپ 71 ساله گران نبود. در نتیجه او به ویژگی های فیزیکی فرد شماره یک کره شمالی حمله کرد. ترامپ در توئیتی نوشت: «چرا کیم جونگ اون به من توهین می کند و من را پیر خطاب می کند در حالی که من هیچوقت به او نگفتم کوتوله خپل.»

روزنامه رودونگ سینمون متعلق به کره شمالی نوشت رئیس جمهور آمریکا با کینه توزی به شأن و منزلت رهبر کره شمالی ضربه زد. او یک جنایتکار شنیع است که مردم کره او را به مرگ محکوم کردند.

«مرد موشکی» 
ترامپ سپتامبر 2017 در سازمان ملل با لحنی تمسخر آمیز کیم جونگ اون را «مرد موشکی با مأموریت عملیات انتحاری برای خود و رژیمش» توصیف کرد.

ترامپ پیش از این نیز رهبر کره شمالی را به عنوان «دیوانه ای با سلاح های هسته ای» توصیف کرده بود.

«سگ وحشت زده»
کیم در سخنرانی خود که در آن مسئله «پیر خرفت» مطرح بود، گفته بود که «یک سگ وحشت زده قوی تر واق واق می کند.»

وقتی که رئیس جمهور آمریکا گفته بود «دکمه هسته‌ای او بزرگتر و قوی‌تر» از «دکمه هسته‌ای» کیم است، پیونگ یانگ این اظهارات را «واق واق‌های یک سگ وحشی» توصیف کرد.

«آتش و خشم»
این توهین شخصی به شمار نمی رود اما بیشتر تندترین تهدید ترامپ علیه کره شمالی بود.

ماه اوت، وقتی رسانه های آمریکایی گزارش دادند پیونگ یانگ موفق شده است یک کلاهک هسته ای را کوچک کند به نحوی که قابل نصب روی یک موشک باشد، ترامپ اعلام کرد: «کره شمالی بهتر است که دیگر آمریکا را تهدید نکند. اگر به این تهدیدات ادامه دهد، آتش و خشمی که جهان تاکنون به خود ندیده است، بر سرش فرود خواهد آمد.»

پیونگ یانگ در پاسخ اعلام کرده بود امکان شلیک موشک به جزیره گوام را در اقیانوس آرام که جزء خاک آمریکا محسوب می شود، بررسی می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی قرار است فردا (سه‌شنبه‌) در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی دشنام ترامپ کره ی شمالی آمریکا

تاريخ : سه شنبه 22 خرداد 1397 | 3:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
محمد جواد لاریجانی

طبق گفته مقام معظم رهبری در مرقد امام ، فعلا این تعهدات را انجام داده‌ایم . هیچ الزامی برای انجام این تعهدات وجود ندارد. ایران فراتر از ان پی تی را نخواهد پذیرفت.

به گزارش مشرق، فراز و فرودهای برجام اروپایی موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری امشب ۲۱ خرداد ماه بود که با حضور محمدجواد لاریجانی تحلیلگر مسائل سیاسی برگزار شد.

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی لاریجانی برجامتحریم

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 22 خرداد 1397 | 3:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
اعضای تیم نیجریه

کاروان تیم ملی فوتبال نیجریه با تیپی جالب و منحصر به فرد عازم روسیه شدند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که کمتر از ۳ روز تا آغاز رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ زمان باقی مانده است، تیم های ملی کشورها یکی پس از دیگری راهی روسیه می شوند.

بر این اساس تیم ملی فوتبال نیجریه هم با تیپی جالب و منحصر به فرد که مورد توجه رسانه ها واقع شده است راهی روسیه شدند.

نیجریه ای ها با پیراهن اول خود هم در جام جهانی خبرساز شده اند و این بار هم با پوششی متفاوت راهی محل برگزاری مسابقات فوتبال می شوند.

منبع: فارس

موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینیجریهلباسجامجهانی فوتبال روسیه

تاريخ : سه شنبه 21 خرداد 1397 | 3:14 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 
 

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح دقایقی پیش در جمع راهپیمایان تهرانی حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر عطاالله صالحی جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران پیوست


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسرلشگر صالحی ارتشروز قدس ارتش

تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1397 | 3:10 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 
 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: بازی انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس نمی‌تواند آرمان مسلمانان جهان را خدشه‌دار کند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران گفت: صفوف راهپیمایی امروز ملت ایران فشرده‌تر و نمایان‌نگر وحدت است.

وی گفت: بازی انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس نمی‌تواند، آرمان مسلمانان جهان را خدشه‌دار کند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: وحدت و صفوف فشرده ملت در این راهپیمایی از جمله عواملی است که موجب فروپاشی زودهنگام رژیم صهیونیستی خواهد شد


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: سرلشگر باقری پاتوق پرتقالیروز قدس فلسطینارتش

تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1397 | 3:9 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 
 

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی گفت: حضور پرشور و یکپارچه مردم در راهیپمایی روز قدس امسال، بار دیگر موجب تعجب و تحیر جهانیان از آرمانخواهی مردم بزرگ ایران و دفاع آنان از ملت مظلوم فلسطین شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: حضور یکپارچه مردم اعم از مرد، زن، پیر و جوان و همچنین نیروهای مسلح در راهپیمایی غرورآفرین روز جهانی قدس، موجب قوت قلب برای مردم فلسطین و شکست سیاست های رژیم منحوس صهیونیستی است.

وی این حضور پرشور را لبیک ملت قهرمان ایران اسلامی به ولایت فقیه دانست و افزود: مادامی که در خط ولایت  هستیم هیچ قدرتی نمی تواند برما فائق بیاید.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: محمد حسنیپاتوق پرتقالیارتشروز قدس فلسطین

تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1397 | 3:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

امیر سرلشکر موسوی به جمع راهپیمایان روز قدس در تهران حضور پیوست.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش دقایقی پیش به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران پیوست


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی روز قدس فلسطین سرلشگر موسوی

تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1397 | 3:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 
 

سومین مرحله از اردوهای تدارکاتی تیم سه گانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای آماده سازی و تقویت هرچه بهتر ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی سیزم در کشور سوئد ، با حضور نماینده تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح در شهرستان نور مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، ناخدایکم حریر فروش، سرپرست تیم سه گانه نیروهای مسلح با اعلام خبر فوق، افزود: تا کنون دو مرحله از اردوها در دریاچه آزادی تهران و شهرستان نور برگزار شده و آخرین مرحله در دریاچه آزادی تهران قبل از اعزام به مسابقات برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: رکوردگیری شنای ۱۵۰۰ متر در دریاچه آلیمالات شهرستان نور و ثبت رکورد دوچرخه ۴۰ کیلومتر و دوی ۱۰ کیلومتر ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی سیزم در جنگل های اطراف شهرستان نور با ثبت رکوردهای بالایی انجام شد.

ناخدا حریرفروش در پایان تصریح کرد: مسابقات سه گانه ارتش های جهان (سیزم) در اواخر خردادماه جاری به مدت ۵ روز در کشور سوئد برگزار خواهد شد


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاردو ارتشورزشکارسوئد

تاريخ : سه شنبه 21 خرداد 1397 | 3:4 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 
 

نتایج نهایی پذیرفته شدگان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام شد و شرکت کنندگان در این آزمون می توانند از طریق مراجعه به سایت ارتش (www.aja.ir)  از وضعیت قبولی خود اطلاع پیدا کنند.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ پذیرفته شدگان می بایست به همراه مدارک مورد نیاز به محل انجام پذیرش از قبولین نهایی به آدرس تهران: ميدان حُرّ - خ امام خميني(ره) - نرسيده به چهارراه كمالي - مديريت گزينش و استخدام نزاجا مراجعه نمایند.

بنابراین گزارش پذیرفته شدگان نهایی به منظور فراگيري آموزش‌هاي نظامي كاربردي در دانشگاه‌هاي افسري امام علي (ع) نیروی زمینی، خاتم الانبیاء (ص) پدافند هوایی، هوایی شهيد ستاري، علوم دريائي امام خميني(ره) و فارابي مشغول به تحصيل خواهند شد.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدانشگاهافسریارتش استخدام

تاريخ : سه شنبه 21 خرداد 1397 | 3:3 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 
 

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالاهای ایرانی گفت: مسئولان وظیفه دارند در استفاده از کالاهای داخلی الگوی مردم باشند و حمایت از کالاهای ایرانی را در سازمان‌های تحت مسئولیتشان تسری دهند.

امیر دریادار سیاری در پاسخ به اینکه خود شما چگونه از کالاهای داخلی حمایت می‌کنید گفت: بنده هم استفاده از کالاهای ایرانی را در اولویت قرار داده‌ام و به طور مثال از خودروی ایرانی استفاده می‌کنم


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی کالاایرانیحمایتسیاری رهبری ارتش

تاريخ : سه شنبه 21 خرداد 1397 | 3:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 
 

مراسم تجدید میثاق فرمانده و جمعی از کارکنان قرارگاه پدافندهوایی با آرمان‌های امام راحل برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی ارتش، مراسم تجدید میثاق فرمانده و جمعی از کارکنان قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی با آرمان‌های امام راحل در حرم مطهر امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ علیرضا‌ صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی،حجت الاسلام محمد باقر روشندل رییس اداره عقیدتی سیاسی، امیر الهامی جانشین قرارگاه پدافندهوایی و جمعی دیگر از فرماندهان این قرارگاه حضور داشتند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش  در حاشیه این مراسم طی سخنانی گفت: امروز به همراه معاونان، فرماندهان و کارکنان پدافند هوایی به حرم مطهر امام خمینی(ره) آمدیم تا به مقتدای خود حضرت امام خمینی(ره) بگوییم که سربازان شما در پدافند هوایی تا آخرین قطره خون از آرمان‌های انقلاب اسلامی عقب‌نشینی نخواهند کرد.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه من بر اساس تدبیر فرمانده معظم کل قوا به سمت فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) منصوب شدم، گفت: بنا را بر این گذاشتم تا با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) کارم را آغاز کنم.

امیر صباحی‌فرد تصریح کرد: ما به مردم عزیز ایران قول می‌دهیم که با بهره‌گیری از بهترین امکانات و تجهیزاتی که در اختیار داریم، اجازه تجاوزی به دشمنان جمهوری اسلامی ایران نخواهیم داد.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پدافند هواییآرمانهای انقلاب انقلاب امام ره پاتوق پرتقالی

تاريخ : سه شنبه 21 خرداد 1397 | 2:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تکرار بدقولی خودروسازان فرانسوی در بازار ایران

  خبرآنلاین/ در قراردادها برای قطع همکاری خودروسازان خارجی پیش بینی لازم را کرده ایم اقدام غیرقانونی و یک‌جانبه آمریکا در خروج از توافق برجام، فضایی مبهم را در انتظار سرنوشت همکاری خودروسازان داخلی با خودروسازان بین‌المللی قرار داده است. روز دوشنبه هفته جاری خبری قابل پیش‌بینی، اما بسیار قابل تامل در رسانه‌های خارجی و […]

 

خبرآنلاین/ در قراردادها برای قطع همکاری خودروسازان خارجی پیش بینی لازم را کرده ایم
اقدام غیرقانونی و یک‌جانبه آمریکا در خروج از توافق برجام، فضایی مبهم را در انتظار سرنوشت همکاری خودروسازان داخلی با خودروسازان بین‌المللی قرار داده است.
روز دوشنبه هفته جاری خبری قابل پیش‌بینی، اما بسیار قابل تامل در رسانه‌های خارجی و بعد از آن داخلی منتشر شد مبنی بر آن‌که پژوسیتروئن تصمیم گرفته بازار ایران را نه برای بار اول که این بار خیلی زودتر از دفعه قبل ترک کند. حالا باز هم صنعت خودرو ایران می‌ماند و چند شریک چینی.

براساس گزارش رویترز، شرکت خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد فعالیت‌های خود را در ایران متوقف می‌کند. در بیانیه این شرکت فرانسوی آمده است که این گروه خودروساز در راستای پایبندی به قوانین آمریک،ا روند تعلیق فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مشترک خود را آغاز کرده و تا ۶ اوت به پایان می‌رساند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: گروه خودروسازی PSA با کمک دولت فرانسه در حال رایزنی با مقامات آمریکا برای معافیت از تحریم‌هاست.

اظهارنظرهای قبلی مسوولان ارشد پژو
این اتفاق در حالی روی داد که پیش از این برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند با توجه به اعلام اتحادیه اروپا مبنی بر حفظ برجام، خودروسازان فرانسوی ایران را ترک نخواهند کرد.
چندی پیش مسوولان ارشد پژو نیز در واکنش به خروج آمریکا از برجام اعلام کرده بودند که در رابطه با فعالیت در ایران در انتظار مواضع مستقل اروپا در این رابطه هستند.

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفته بود: صنعت خودروی ما ارتباطی با صنعت خودروی آمریکا نداشت که بخواهد از اقدام این کشور متاثر شود. وی با ذکر این نکته که در روابط ما با کشورهای اروپایی مشکلی وجود ندارد، تصریح کرده بود: در این زمینه کشورهای اروپایی تاکید کرده‌اند که به روابط اقتصادی با ایران ادامه خواهند داد، بنابراین هیچ مشکلی در قراردادهای خارجی صنعت خودرو وجود ندارد و این همکاری‌ها ادامه خواهد یافت.

وی متذکر شده بود: براساس تجربه‌ای که از گذشته وجود داشت، در قراردادهای جدید صنعت خودرو موارد لازم برای عدم قطع همکاری خودروسازان خارجی از جمله از بعد سرمایه‌گذاری آنها در نظر گرفته شده است.

پژو از حدود دو سال پیش دور جدید فعالیت‌های خود در ایران را با همکاری ایران خودرو آغاز کرده و خودروی پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین محصول آن نیز وارد بازار شده است. آن‌طور که اعلام می‌شد، پژو ۳۰۱ به عنوان دومین محصول شرکت مشترک ایران خودرو و پژو (ایکاپ) نیز باید ظرف ماه‌های آینده وارد بازار می‌شد.

سیتروئن نیز از حدود یک سال پیش اجرای قرارداد مشارکت با گروه خودروسازی سایپا را آغاز کرده و خودروی سیتروئن C۳ به عنوان اولین محصول آن نیز به زودی وارد بازار خواهد شد.

اتفاقی که قابل پیش‌بینی بود
پس از انتشار خبر ترک پژو از بازار ایران، عزیز اکبریان، رییس کمیسیون صنایع و معادن چنین واکنش نشان داد: از ابتدا روشن بود که چنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ چرا که این شرکت‌ها از آمریکا تبعیت می‌کنند.

به گفته وی، شرکت خودروسازی پژوی فرانسه همواره در روزهای سخت ایران را ترک کرده و در واقع دوست روز خوب ایران بوده است، به همین جهت نباید از این خروج تعجب کرد.

اکبریان متذکر شد: اکثر شرکت‌های خودروساز آلمان، فرانسه و کره به دلیل تبعیت از آمریکا همکاری خود را با ایران قطع خواهند کرد، این پیش‌بینی در قبال شرکت های خودروساز چینی نیز وجود دارد. ما باید تلاش کنیم در بحث خودروسازی برنامه خود را داشته باشیم و وابستگی خود را به حداقل برسانیم تا از خروج این شرکت‌ها تولید آسیب نبیند.

پژو سیتروئن خودزنی کرد
در شرایط کنونی به نظر می‌رسد خودروسازان فرانسوی از ترس آمریکا، خودزنی کرده‌اند. در این رابطه مهرماه ۱۳۹۵ کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژو سیتروئن در سفری که به ایران داشت، در نشستی خبری صراحتا اعلام کرد که ما انتقال‌های بزرگی برای تامین مالی پروژه ایکاپ در ایران انجام داده‌ایم که پرداخت غرامت نیز جزو آن بوده است.

آن‌طور که در همان زمان اعلام شد، شرکت پژو حدود ۴۲۷ میلیون یورو غرامت به دلیل ترک یک‌طرفه همکاری به ایران خودرو پرداخت کرد. علاوه بر این، شرکت پژو در دور فعالیت‌های خود در ایران شرکت مشترکی به نام ایکاپ با شریک ایرانی خود تاسیس کرد که ۵۰ درصد مالکیت آن در اختیار شرکت فرانسوی است.

ایکاپ تاکنون مبلغ قابل توجهی را برای راه اندازی خطوط تولید محصولات خود هزینه کرده که نصف سرمایه آن از سوی خودروسازی فرانسوی تامین شده است و شرکت پژو از این ناحیه نیز متضرر خواهد شد.

پیش از این، یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده بود قرارداد جدید مانند قراردادهای گذشته نیست که پژو یک‌باره بازار ایران را ترک کند و فقط ما متضرر شویم. اگر این بار این اتفاق بیفتد، مطمئن باشید خود پژو ضرر خواهد کرد.

سیتروئن نیز پس از اجرایی شدن برجام ۵۰ درصد سهام شرکت سایپاکاشان را خریداری کرده و مبلغ آن را نقدا پرداخت کرد. پس از آن شرکت سایپاکاشان به سایپا سیتروئن تغییر نام یافت. در این شرایط شرکت سیتروئن نیز از تعلیق فعالیت‌های خود در ایران متضرر خواهد شد و سرمایه‌گذاری انجام شده از سوی این شرکت در سایت تولیدی کاشان بلااستفاده خواهد ماند.

با توجه به این دو نکته که از یک سو پژو پیش از این برای بازگشت دوباره به ایران مجبور به پرداخت غرامت چند صد میلیون یورویی شده بود و همچنین هم پژو و هم سیتروئن در فعالیت‌های خود در ایران اقدام به سرمایه گذاری قابل توجهی کرده‌اند، به نظر می‌رسد خودروسازان فرانسوی از ترس آمریکا، خودزنی کرده‌اند.

زیانی که پژو از ترک بازار ایران می‌بیند
گزارش‌ها نشان می‌دهد که بازار ایران بعد از بازار فرانسه، دومین بازار برای محصولات پژو محسوب می‌شود. این برند فرانسوی ۳۰ درصد از بازار ایران را در دست دارد و در سال گذشته میلادی، بیش از ۴۴۴ هزار دستگاه از انواع محصولات خود را در بازار ایران فروخته است.

در کنار این مساله باید به این نکته هم اشاره کرد که شرکت پژو- سیتروئن بازار مشخصی در ایالات‌متحده ندارد و بازار آمریکای شمالی جزو بازار هدف برای این شرکت محسوب نمی‌شود. در این مورد موسسه بین‌المللی پژوهشی مطالعاتی IHS markit به نقل از فواد احمد تحلیلگر خود تاکید کرده که پژو- سیتروئن بازاری در ایالات‌متحده ندارد. بنابراین چنانچه بخواهد به بهانه دور جدید تحریم‌ها، بازار ایران را ترک کند، باید چشم خود را به روی ۳۰ درصد از بازار داخلی ایران که مجموعا ۱۳ درصد از بازار صادراتی برند پژو را تشکیل می‌دهد، ببندد.

از نکاتی که حتما مورد توجه مدیران ارشد این خودروساز فرانسوی قرار دارد، کاهش شدید میزان صادرات این بنگاه خودروساز بعد از همراهی با تحریم‌ها و خروج از بازار ایران در سال ۲۰۱۲ است؛ به‌طوری‌که میزان صادرات پژو از ۲ میلیارد یورو به ۸۰۰ میلیون یورو کاهش پیدا کرد و بی‌شک در این میان خروج از بازار ایران بیشترین نقش را برعهده داشته است.

نکته دیگری که باید در اینجا به آن اشاره کرد، بحث نیروی کار است. با توجه به شرایط پیچیده بازار کار در کشورهای اروپایی و تلاش دولت‌ها برای جلوگیری از گسترش بیکاری در جامعه شاهد بودیم که با خروج پژو از بازار ایران این خودرو ساز فرانسوی مجبور شد تا حدود ۸‌هزار نیروی کار خود را اخراج و برخی از سایت‌های خود را در فرانسه تعطیل کند. بنابراین در کنار هزینه‌های اقتصادی که برای این خودروساز در دور اول تحریم‌ها به‌وجود آمد، مشاهده می‌کنیم که خروج از بازار ایران منجر به بروز بحران‌های اجتماعی از رهگذر بیکاری در جامعه فرانسه شده است. هر چند برای رنو بازار ایران به اهمیت پژو نیست با این حال بازار ایران برای دیگر خودروساز فرانسوی در جایگاه هشتم قرار دارد.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی خودرو پژوفرانسهبازار ایران بدقولی

تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1397 | 11:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
آغاز پخش «۲۰۱۸» از ٢٠ خرداد/ پخش همه مسابقات جام‌جهانی از شبکه سه

فارس/ اولین قسمت از ویژه برنامه «۲۰۱۸» روز ۲۰ خردادماه به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. اولین قسمت از ویژه‌برنامه‌ جام جهانی شبکه سه سیما که توسط عادل فردوسی‌پور و تیم برنامه‌ «نود» تدارک دیده شده است، ۲۰ خرداد ماه ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت. بنا بر این گزارش، این […]

فارس/ اولین قسمت از ویژه برنامه «۲۰۱۸» روز ۲۰ خردادماه به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.
اولین قسمت از ویژه‌برنامه‌ جام جهانی شبکه سه سیما که توسط عادل فردوسی‌پور و تیم برنامه‌ «نود» تدارک دیده شده است، ۲۰ خرداد ماه ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.
بنا بر این گزارش، این برنامه که در طول برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی هر شب روانه آنتن خواهد شد، جز پخش‌های شبانه پیش از مسابقات زنده جام جهانی و در طول روز نیز پخش می‌شود.
برنامه «۲۰۱۸» در دکوری جدید و بزرگ‌تر از برنامه نود به روی آنتن خواهد رفت. استودیو ۱۱ ساختمان تولید که پیش از این دکورهای برنامه «نود» و «صبح‌بخیر ایران» را با هم در دل خود داشت، این بار با مساحت بیشتری در اختیار فردوسی‌پور قرار گرفته است.
این برنامه شامل آیتم‌های مختلفی است که در بخشی به معرفی کشورهای حاضر در این رویداد بزرگ ورزشی می‌پردازد و هنرمندانی نظیر منوچهر زنده‌دل، امیر جوشقانی و … این برنامه را همراهی خواهند کرد.


موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفردوسی پورجام جهانی نود

تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1397 | 2:53 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

در پی تصمیم ایران مطرح شد؛ اتحادیه اروپا:راه‌اندازی کارخانه مونتاژ سانتریفیوژ نقض برجام نیست

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا  اعلام کرد طبق ارزیابی های اولیه کارخانه ای که ایران با هدف تقویت ظرفیت غنی سازی اورانیوم راه اندازی می کند،‌ نقض تعهدات این کشور بر اساس توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ نیست.مایا کاسیانیکیچ سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت […]

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا  اعلام کرد طبق ارزیابی های اولیه کارخانه ای که ایران با هدف تقویت ظرفیت غنی سازی اورانیوم راه اندازی می کند،‌ نقض تعهدات این کشور بر اساس توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ نیست.

مایا کاسیانیکیچ سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت «بر اساس ارزیابی اولیه، اقدام اعلام شده ایران به خودی خود نقض برنامه جامع اقدام مشترک – برجام – نیست. با این حال، این اقدام در مقطع حساس کنونی نمی تواند به افزایش اعتماد در قبال ماهیت برنامه هسته ای ایران کمک کند.»


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی نقض برجامبرجاماورانیومغنی سازی

تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1397 | 2:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
فرمانده سپاه ناحیه روح الله: مشکل امنیتی در مراسم ارتحال امام(ره) به وجود نیامد

به گزارش پایگاه خبری علت ؛ سرهنگ اصغر آرزومندی در خصوص برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) اظهار داشت: سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) با کمک ۳ بخشداری «قلعه نو» ، «فشافویه» و «کهریزک» در سال جاری برای برگزاری مراسم ارتحال زحمات بیشتری کشیدند، امسال گمان می کردیم، تعداد زائرین حدود ۵۰۰۰ نفر باشد، اما طبق آمارهای […]

به گزارش پایگاه خبری علت ؛ سرهنگ اصغر آرزومندی در خصوص برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) اظهار داشت: سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) با کمک ۳ بخشداری «قلعه نو» ، «فشافویه» و «کهریزک» در سال جاری برای برگزاری مراسم ارتحال زحمات بیشتری کشیدند، امسال گمان می کردیم، تعداد زائرین حدود ۵۰۰۰ نفر باشد، اما طبق آمارهای رسیده بیش از ۸۰۰۰ نفر زائر از این ناحیه به حرم آمدند.

وی گفت: ما این انقلاب و امنیت را مدیون حضرت امام(ره) هستیم و مردم به خوبی این امر را می دانند و ارزش های انقلاب روز به روز در بین جوانان پر رنگ تر می شود، شهرستان ری نیز میزبان زائران امام(ره) است و به همین دلیل حضور مردم در این مراسم پر رنگ تر است.

فرمانده سپاه ناحیه روح الله با بیان این که تدابیر امنیتی در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) به طور کامل پیش بینی شده بود، گفت: هیچ مشکل امنیتی در مراسم ارتحال گزارش نشد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی سرهنگ آرزومندی ارتحال امام عزاداری

تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1397 | 6:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
کی روش بعد از ورود به روسیه: می‌خواهیم بهترین جام جهانی خود را رقم بزنیم

 به نقل از  خبرنگار مهر، کارلوس کی روش بعد از ورود تیم ملی ایران به روسیه پیش از شروع جام جهانی گفت: حضور در روسیه رویایی بود که برای فوتبال ایران محقق شد. ما بعد از کارهای سخت به این رویا دست یافتیم. از حضور در این جام جهانی بسیار مفتخر […]

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  خبرنگار مهر، کارلوس کی روش بعد از ورود تیم ملی ایران به روسیه پیش از شروع جام جهانی گفت: حضور در روسیه رویایی بود که برای فوتبال ایران محقق شد. ما بعد از کارهای سخت به این رویا دست یافتیم. از حضور در این جام جهانی بسیار مفتخر و خوشحال هستیم.

وی که با سایت فیفا صحبت کرده است، ادامه داد: در جام جهانی تیم ملی ایران این فرصت را دارد تا با بهترین تیم ها شانه به شانه بشود و جزوی از این خانواده جذاب جام جهانی باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: می خواهیم این رویا را تاجایی که امکان دارد پیش ببریم. منتظر شروع بازی هایمان هستیم تا بهترین جام جهانی خود را رقم بزنیم.

کی روش در پایان گفت: احترام و درود خود را به سایر تیم ها و هوادارانشان می فرستیم؛ بخصوص مردم روسیه که این رقابت را میزبانی می کنند. برای همه شما جام جهانی فوق العاده ای را آرزو می کنم.


موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی کی روش فوتبال جام جهانی

تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1397 | 19:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
کی‌روش: بازی ایران ــ اسپانیا فوتبال است، نه بسکتبال/ برنامه خاصی برای مهار رونالدو و اینیستا نداریم/ ایران و مراکش شانس پیروزی مقابل هم را دارند

 به نقل از  خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش که هفت سال از حضورش روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران می‌گذرد و در جام جهانی ۲۰۱۴ تیم تحت‌ هدایتش مقابل تیم قدرتمند آرژانتین قرار گرفت، اکنون با ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل دو غول فوتبال اروپا یعنی اسپانیا و پرتغال قرار خواهد […]

 به نقل از  خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش که هفت سال از حضورش روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران می‌گذرد و در جام جهانی ۲۰۱۴ تیم تحت‌ هدایتش مقابل تیم قدرتمند آرژانتین قرار گرفت، اکنون با ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل دو غول فوتبال اروپا یعنی اسپانیا و پرتغال قرار خواهد گرفت. سرمربی پیشین رئال مادرید در آستانه آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت‌وگویی مفصل با روزنامه اسپانیایی «مارکا» چاپ مادرید داشته که در ادامه می‌خوانید:

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی رونالدواینیستا فوتبال بسکتبال جام جهانی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 9 خرداد 1397 | 11:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
نتانیاهو: نمی گذاریم ایران پایگاه نظامی در سوریه ایجاد کند

مهر/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد این رژیم نمی گذارد ایران در سوریه پایگاه نظامی ایجاد کند. به نقل از جروزالم پست، «بنیامین نتانیاهو» از تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فعالیت ایران در سوریه خبر داد. وی که در نشستی با نظامیان اسرائیلی در پایگاه هوایی «تل نوف» سخن می گفت ادعا کرد […]

مهر/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد این رژیم نمی گذارد ایران در سوریه پایگاه نظامی ایجاد کند.

به نقل از جروزالم پست، «بنیامین نتانیاهو» از تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فعالیت ایران در سوریه خبر داد.

وی که در نشستی با نظامیان اسرائیلی در پایگاه هوایی «تل نوف» سخن می گفت ادعا کرد رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد ایران در سوریه پایگاه نظامی ایجاد کند و در این راه نیروی هوایی ارتش اسرائیل نقش مهمی ایفا می کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنانش خروج «دونالد ترامپ» از توافق هسته ای و نیز ذوق زدگی برخی از کشورهای منطقه از این اقدام را ستود.

وی همچنین با اشاره به گزافه گویی های اخیر «مایک پمپئو» در خصوص ایران، اقدامات اخیر آمریکا را «مدیریت قوی در مقابله با ایران» نامید.

ادعاهای نتانیاهو در حالی مطرح می شود که اسرائیل همچنان در وحشت انتقام مقاومت از اقدامات متجاوزانه جنگنده های این رژیم در سوریه و لبنان به سر می برد.

در همین رابطه رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته تا جلسات کابینه امنیتی این رژیم در خصوص مسائل سیاسی و امنیتی در داخل مرکز مدیریت بحران ها که در زیر زمین در قدس اشغالی قرار دارد برگزار شود.

بر اساس این گزارش جلسات مذکور به مدت یک ماه به همین منوال برگزار خواهد شد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی نتانیاهوسوریهپایگاه نظامی

تاريخ : سه شنبه 3 خرداد 1397 | 7:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

ﮐﺎﺵ ﮐﺴﯽ ﺑﺮﺍﯾمان ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ

ﮐﻪ ﭘﺮﺍﻧﺪﻥ ﮔﻨﺠﺸﮏ ﺭﻭﺯﻩ ﺭﺍ ﺑﺎﻃﻞ ﻣﯿﮑﻨﺪ

ﻭ ﺗﺮﺳﺎﻧﺪﻥ ﮔﺮﺑﻪ ﺍﯼ 

ﻭ ﻟﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﮔﻞ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﯾﯿﺪﻩ ﻻﯼ ﻋﻠﻒ ﻫﺎﯼ ﺳﺒﺰ

ﻭ ﭼﯿﺪﻥ ﯾﮏ ﯾﺎﺱ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﺑﻮﯼ ﺧﻮﺵ

ﻭ ﻧﺎاﻣﯿﺪ کردن درمانده ای ...

...

ﮐﺎﺵ ﮐﺴﯽ ﺑﺮﺍﯾمان ﺍﺯ ﻣﺒﻄﻼﺕ ﺭﻭﺯﻩ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ

ﺭﺳﺎﻧﺪﻥ ﻏﺒﺎﺭ ﻏﻢ ﺑﻪ ﻗﻠﺐ ﺩﯾﮕﺮﯼ

ﭼﺸﺎﻧﺪﻥ ﺷﻮﺭﯼ ﺍﺷﮏ ﺑﻪ ﻟﺐ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ

ﻗﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺭﻭﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ

ﻭ ﻓﺮﻭ ﮐﺮﺩﻥ ﻭﺟﺪﺍﻥ ﺗﻦ ﭘﺮﻭﺭ ﺩﺭ ﺁﺏ ﺑﯽ ﺗﻔﺎﻭﺗﯽ!

ﻭ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﺑﺮ ﺟﻨﺎﯾﺖ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺑﯽ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺘﯽ

ﺗﺎ ﺍﺫﺍﻥ ﺻﺒﺢ

ﭼﻪ ﻓﺮﻗﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ

ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﯾﺎ ﺗﯿﺮ ﯾﺎ ﺟﻮﻻﯼ ...

ﻫﺮ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺩﺳﺘﯽ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﯽ

ﺩﻟﯽ ﺭﺍ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﯼ

ﺍﺷﮑﯽ ﺭﺍ ﭘﺎﮎ ﮐﺮﺩﯼ ، 

ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ...

....

ﺭﻭﺯﻩ ﯼ ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ !

ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺍﺯ ﻗﻀﺎﻭﺕ ، ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻍ ،

ﺍﺯ ﺭﯾﺎ ، ﺍﺯ ﺗﻬﻤﺖ ،ﺩﻭﺭﻭﯾﯽ ،

ﺍﺯ ﻧﯿﺮﻧﮓ ، از کینه ،از کینه ، و از کینه ......

ﻭﮔﺮﻧﻪ ﺗﺎ ﺑﻮﺩﻩ

ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎﯾﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮔﺮﺳﻨﮕﯽ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ

ﻭﻟﯽ ﻫﺮﮔﺰ ﺭﻭﺯﻩ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ...


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی روزه گرسنگی

تاريخ : پنج شنبه 10 خرداد 1397 | 7:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 به نقل از  گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در پی جنایت اندوهبار در یکی از مدارس غرب تهران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست قوه قضائیه دستور دادند پس از محاکمه، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود. متن دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به […]

 به نقل از  گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در پی جنایت اندوهبار در یکی از مدارس غرب تهران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست قوه قضائیه دستور دادند پس از محاکمه، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود.

متن دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت‌الله آملی ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام

خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمائید.

سید علی خامنه‌ای

۸ خرداد ۱۳۹۷


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی تجاوز تعرض رهبری مدرسه

تاريخ : پنج شنبه 9 خرداد 1397 | 7:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به نقل از  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومیبانک مرکزی جمهوری اسلامی، رشد روزافزون تقاضا برای تسهیلات قرض‌الحسنه و نیز طیف وسیع زمینه‌های مصرف تسهیلات مذکور در قوانین و مقررات مختلف از جمله قانون عملیات بانکی بدون ربا و ضوابط اجرایی آن، قوانین برنامه پنج‌ساله توسعه و قوانین بودجه […]

 به نقل از  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومیبانک مرکزی جمهوری اسلامی، رشد روزافزون تقاضا برای تسهیلات قرض‌الحسنه و نیز طیف وسیع زمینه‌های مصرف تسهیلات مذکور در قوانین و مقررات مختلف از جمله قانون عملیات بانکی بدون ربا و ضوابط اجرایی آن، قوانین برنامه پنج‌ساله توسعه و قوانین بودجه سنواتی، موجب شده در حال حاضر برای تسهیلات قرض‌الحسنه، سقف‌ها، مدت‌های بازپرداخت و شرایط مختلفی با توجه به زمینه‌ مصرف آن، در نظام بانکی مبنای عمل باشد.

این مهم بعضاً سبب ایجاد ابهام و پرسش‌ و به تبع آن، مکاتبات و استعلام‌های متعدد از بانک مرکزی شده است. بدین‌منظور و نیز با هدف ایجاد وحدت رویه در این زمینه و تنقیح و یکپارچگی شرایط مختلف انواع قرض‌الحسنه اعطایی توسط بانک‌ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی و صندوق‌های قرض‌الحسنه وابسته به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، مراتب در دستور کار این بانک قرار گرفت و نتیجه بررسی ها در اولین جلسه مورخ ۲۶‏‏/۱‏‏/۱۳۹۷ کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مطرح و اتخاذ تصمیم شد و به شرح جدول زیر، سقف قابل پرداخت و حداکثر مدت بازپرداخت انواع قرض‌الحسنه اعطایی با عنایت به قوانین و مقررات مربوط احصاء شد:

سقف تسهیلات قرض‌الحسنه تعیین شد/ حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۰ میلیون تومان+ جدول


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی اقتصاد سود تسهیلاتقرض الحسنه

تاريخ : پنج شنبه 9 خرداد 1397 | 7:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه خبری علت :یادگار امام (ره) با تاکید بر اینکه مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) باید از هر گونه ریخت و پاش اضافی مبرا باشد، اظهار کرد: این مراسم باید ساده اما باشکوه برگزار شود و در آن ابعاد معنوی مراسم هرچه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در […]

پایگاه خبری علت :یادگار امام (ره) با تاکید بر اینکه مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) باید از هر گونه ریخت و پاش اضافی مبرا باشد، اظهار کرد: این مراسم باید ساده اما باشکوه برگزار شود و در آن ابعاد معنوی مراسم هرچه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) با بیان اینکه مراسم بزرگداشت رحلت امام، صرفا بزرگداشت یک انسان ولو یک رهبر نیست، اظهار کرد: گرچه در این مراسم ما به امام راحل ادای دین می‌کنیم اما این تنها هدف مراسم سالگرد امام (ره) نیست بلکه هدف اصلی آن نیاز ما و جامعه به امام خمینی (ره) است.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی ارتحال امام حسن خمینی سادگی

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 7 خرداد 1397 | 7:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 به نقل از  خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش که هفت سال از حضورش روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران می‌گذرد و در جام جهانی ۲۰۱۴ تیم تحت‌ هدایتش مقابل تیم قدرتمند آرژانتین قرار گرفت، اکنون با ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل دو غول فوتبال اروپا یعنی اسپانیا و پرتغال قرار خواهد […]

  به نقل از  خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش که هفت سال از حضورش روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران می‌گذرد و در جام جهانی ۲۰۱۴ تیم تحت‌ هدایتش مقابل تیم قدرتمند آرژانتین قرار گرفت، اکنون با ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل دو غول فوتبال اروپا یعنی اسپانیا و پرتغال قرار خواهد گرفت. سرمربی پیشین رئال مادرید در آستانه آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت‌وگویی مفصل با روزنامه اسپانیایی «مارکا» چاپ مادرید داشته که در ادامه می‌خوانید:

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: ورزشی
برچسب‌ها: رونالدو اینیستا فوتبال کی روش بانوی پرتقالی جام جهانی

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 9 خرداد 1397 | 14:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

یک فرمانده نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: آزادسازی خرمشهر به شدت برای ما غرورآفرین بود و عراقی‌ها علی‌رغم این که بعد از آزادسازی خرمشهر هنوز 6 تا 7 درصد تصرفاتشان از خاک ما را هنوز در اختیار داشتند، به معنای واقعی تحقیر شدند.

امیر سرتیپ دوم پیاده بازنشسته احمد اسدی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش با بیان این که در عملیات بیت‌المقدس با درجه سروانی فرماندهی گردان 192 تیپ 23 نیروهای ویژه هوابرد ارتش که در قالب قرارگاه نصر 6 در کنار لشکر 21 پیاده حمزه سیدالشهدا عمل می‌کرد را بر عهده داشته است، درباره نقش نیروی زمینی ارتش در این عملیات گفت: نیروی زمینی ارتش زمانی وارد عملیات بیت‌المقدس شد که در حدود یک ماه پیش از آن، عملیات فتح‌المبین را به انجام رسانده بود. یکان‌های نیروی زمینی با ابزار و ادواتی که در اختیار داشتند باید مسافتی در حدود 250 کیلومتر از منطقه دزفول و اندیمشک تا شمال خرمشهر جا به جا می‌شد. اصل تحرک به عنوان یکی از اصول مهم رزمی در نبود ابزار و وسایل لازم کار دشواری بود. این یکی از ویژگی‌هایی است که کمتر به آن پرداخته شده است.

وی افزود: همچنین باید بدانیم که یکان‌های نیروی زمینی ارتش در عملیات فتح‌المبین صدماتی هم دیده بودند، شهید و جانباز داده بود و نیاز داشتند که ترمیم شود. پرسنل جدید‌الورود هم لازم بود که تطبیق پیدا کنند. نکته دیگر مساله شناسایی منطقه عملیات بود. نیروی زمینی مجبور بود به ویژه در شب اول عملیات در حدود 25 کیلومتر بعد از گذر از رودخانه کارون تا جاده اهواز-خرمشهر را طی کند آن هم در حالی که این عملیات در منطقه‌ای اجرا شد که به دلیل مسطح بودن زمین و عدم وجود موارد ذو عارضه همچون کوه و تپه کار را سخت و خطرناک می‌کرد. از این منظر عملیات بسیار دشوارتر هم می‌شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: یکی از دلایلی که عملیات بیت‌المقدس را تبدیل به نقطه عطفی در دفاع مقدس کرد، نمود اوج تفکرات شهید صیاد شیرازی بود که به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شده بود. همچنین نکته دیگر این بود که عملیات مشترک ارتش، سپاه، جهاد سازندگی و بسیج مردمی شکل منظم‌تری به خود گرفت و نتیجه‌اش را در این عملیات نشان داد.

وی درباره وضعیت نیروهای عراقی در هنگام اجرای عملیات بیت‌المقدس نیز گفت: تنها موضوعی که عراق در دوران جنگ مقابل مردم، ارتش و حامیانش به آن افتخار می‌کرد، در اختیار داشتن خرمشهر بود. هنگامی که عملیات‌هایی مثل طریق‌القدس و بیت‌المقدس به اجرا در آمد و بخش زیادی از سرزمین‌های ما آزاد شد، عراق مقابل مردم خود برای توجیه ادامه جنگ دلیل دیگری برای ارائه نداشت. به همین دلیل بود که در هنگامه عملیات بیت‌المقدس، عراق نیروهای باقی مانده از شکست در عملیات‌های طریق‌القدس و فتح‌المبین را در خرمشهر صف‌آرایی کرده بود و در نتیجه تعداد نیروهای مدافع عراق در این منطقه نسبت به سایر مناطق در اختیار عراقی‌ها بیشتر بود. عراق با آرایش نیروهایش مصمم بود که خرمشهر را به هیچ وجه از دست ندهد.

وی به تدابیر رژیم بعث برای از دست ندادن خرمشهر اشاره کرد و افزود: صدام حسین 10 روز قبل از عملیات بیت‌المقدس گفته بود که اگر ایران موفق شود خرمشهر را پس بگیرد، من کلید شهر بصره را به آن‌ها می‌دهم. زیرا دکترین و طراحی نظامی عراق به گونه‌ای بود که روی زمین نفوذناپذیر به نظر می‌رسید.

امیر اسدی درباره تاکتیک نیروی زمینی ارتش در این عملیات تاکید کرد: نیروهای ما در این عملیات از اصل غافلگیری استفاده کردند. البته منظور این نیست که ارتش عراق نمی‌دانست که ما عملیاتی را انجام خواهیم داد. تحرک تعداد کثیری نیرو در منطقه قطعا آن‌ها را به این فکر می‌انداخت که عملیاتی در راه است. با این حال آن‌ها فکرش را نمی‌کردند که تنها 20 تا 30 روز بعد از عملیات بزرگی مثل فتح‌المبین، نیروی زمینی موفق شود این حجم از نیرو، سلاح و مهمات را جا به جا کند.

وی همچنین تصریح کرد: نمی‌توان نقش نیروهای سپاه، بسیج و جهادسازندگی را در این عملیات نادیده گرفت. نیروهای زمینی، هوایی، دریایی در کنار قرارگاه پدافند و سایر نیروهای مسلح همچون سپاه، بسیج و جهاد سازندگی در عملیات بیت‌المقدس همگی یک ید واحده بودند. این نیروها را باید قدرتی در کنار هم قرار می‌داد که همگی اصل وحدت فرماندهی را بپذیرند و فکر می‌کنم این حاصل وجود امام خمینی(ره) و تدابیر عملی امیر شهید سپهبد صیاد شیرازی بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در پایان به درس‌های عملیات بیت‌المقدس برای امروز پرداخت و از «لزوم فداکاری برای حفظ کشور و نظام اسلامی»، «نداشتن تفرقه برای استفاده از تمام توان و نیروها» و«خودباوری و خوداتکایی» را به عنوان برخی از این درس‌ها نام برد.

  مشروح مصاحبه را اینجا ببینید


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانیاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی فرمانده نیروی زمینی ارتش خرمشهر عراق جنگ

تاريخ : سه شنبه 3 خرداد 1397 | 3:56 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

پنجشنبه 3 خرداد 1397

مراسم شکرگزاری آزادسازی خرمشهر در حرم مطهر امام خمینی(ره)

 

عکاس: حسین اسماعیلی

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانیاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی حسین اسماعیلی خرمشهر یادبود حرم امام

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 3 خرداد 1397 | 3:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رییس مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی ارتش گفت:امروز با چهره تازه ای از تحریم رو به رو هستیم و ما باید متناسب با تحریم ها آمادگی خود را افزایش دهیم.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رییس مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم شکرگزاری آزادسازی خرمشهر در حرم امام خمینی(ره) گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 برای آمریکایی ها یک شوک سیاسی بود و تمامی معادلات آنها در منطقه و جهان رابه هم زد.

وی افزود: قبل از انقلاب ایران یکی از اقمار مهم آمریکا بود چرا که این منطقه ژئوپلتیک و جغرافیایی باعث می شد که آمریکا مسیر انرژی را کنترل کند.

رییس مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی ارتش ادامه داد: طبیعی است که آمریکایی ها امروز ناراحت باشند و خودشان را به در و دیوار بزنند.

امیر پوردستان تاکید کرد: نگرانی اصلی آمریکایی ها این بود که انقلاب اسلامی با خود ادبیات جدید آورده و آمریکایی ها می دانستند که کشورهای منطقه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها از روز بعد از پیروزی انقلاب توطئه ها را برای براندازی ردیف کردند، ابتدا ما را تحریم، منزوی و چندین کودتای سیاسی صورت دادند و موج ترور را به کمک منافقین کلید زدند.

رییس مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی ارتش تاکید کرد: مردم ایران با روح ولایتمداری خود این مراحل را پشت سر گذاشتند.

وی گفت: جوانان باید بدانند که ما در یک جنگ نا برابر بودیم چرا که ما برای جنگ آماده نبودیم اما بر ما تحمیل شد.

رییس مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی ارتش خاطرنشان کرد: سیاست های غلط بنی صدر سبب ایجاد دو قطبی و ترور در کشور شده و ایران را درگیر خود کرده بود

امیر پوردستان با اشاره به مداخله برخی کشورها در جنگ تحمیلی علیه ایران اذعان کرد: تمامی کشورها مرتجع منطقه صدام را حمایت و پشتیبانی می کردند ما در دفاع مقدس هم گلوله شرقی و هم گلوله غربی دیدیم.

وی تاکید کرد: تدابیر پیامبرگونه امام به ملت روح و جان داد و ملت را برای مقابله آماده کرد راهبردی که امام تعبیر فرمودند راهبرد دفاع همه جانبه بود و نیروهای مسلح با همین راهبرد جلو رفتند و سنگرها دشمن را یکی پس از دیگری فتح کردند.

 رییس مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی ارتش خاطرنشان کرد:امام بزرگوار فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و این عمق الهی دید ایشان را نشان می دهد و وقتی خداوند اخلاص و فداکاری رزمندگان ما را دید نصرت و پیروزی را نصیب عاشقان خود و خفت و بدبختی را نصیب دشمنان کرد.

امیر پوردستان تاکید کرد: ما خرمشهر را با ایمان به خدا، تبعیت از ولایت، وحدت ملی و با صبر و مقاومت فتح کردیم.

رییس مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی ارتش با بیان این که باید برای مقابله با دشمن آمادگی های لازم را ایجاد کنیم گفت: بنده به عنوان عضوی از نیروهای مسلح ایران اعلام می کنم که نیروهای مسلح ایران کلیه حرکت ها را در مرزها و منطقه رصد و توسط کارشناس تحلیل می کند و متناسب با آن ظرفیت های دفاعی شکل می گیرد.

امیر پوردستان با بیا اینکه ما هیچگاه شروع کننده تهاجمی نبوده و نیستیم، تصریح کرد: هر تهدیدی را به سخت ترین شکل ممکن پاسخ خواهیم داد.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی امیر پوردستان تحریمنیاز ارتش

تاريخ : سه شنبه 3 خرداد 1397 | 3:31 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: خواسته‌های دشمن زیاد بوده و سیری ندارد نباید تصور کرد اگر مساله هسته‌ای حل شود دشمن دیگر با ما کاری ندارند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیردریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش صبح امروز در مراسم گرامی‌داشت آزادسازی خرمشهر در شهر جهرم با بیان اینکه نظام ما جمهوری اسلامی است و زیر بار استکبار نخواهد رفت، تصریح کرد: نباید تصور کرد که اگرمساله هسته‌ای حل شود دشمن دیگر با ما کاری ندارند، بلکه خواسته‌های دشمن زیاد بوده و سیری ندارد و بدنبال بهانه‌ها و خواسته‌های جدید است.

وی نخستین علت تهدیدات دشمنان علیه ایران را موقعیت جغرافیای آن برشمرد و تصریح کرد: ایران در یک چها‌ر راه استراتژیک قرار گرفته که چشم طمع دشمنان همواره بر آن بوده است.

امیردریادار حبیب‌الله سیاری افزود: با توجه به اینکه ایران در وسط بیضی انرژی قرار دارد و دارای منابع نفت و گاز است موجب چشم‌داشت دشمنان به این سرزمین شده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه علت اصلی دشمنی استکبار با ایران انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: آمریکا می‌خواهد ایران به قبل از انقلاب بازگشته و با حاکمیت خود در منطقه عمق راهبردی ایران را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: نظام کشور، جمهوری اسلامی است و زیر بار استکبار نخواهد رفت و تا زمانی که الگو برای کشور‌های دنیا هستیم و زیر بار ظلم و ستم نرویم تهدید وجود دارد.

سیاری با بیان اینکه ما تهدید را می‌شناسیم و مردمی نیستیم که در برابر تهدید‌ها کمر خم کنیم ادامه داد: باید توان دفاعی را از دل مردم قوی کرد و به‌دنبال آن تجهیزات نظامی ساخت.

سیاری با تأکید بر اینکه اکنون ما موشک داریم و توان بازدارندگی ما زیاد است، اضافه کرد: باید به خود کفایی رسیده و توان بازدارندگی را آنقدر قوی کنیم که هیچ دشمنی حتی فکر تجاوز به مرزهای ما را نکند.

وی تصریح کرد: توان بازدارندگی ایران در دل مردم است و تا مردم هستند دشمن نمی‌تواند آسیبی به انقلاب و نظام بزند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه دشمن رسانه زیادی در اختیار دارد، بیان کرد: دشمن امروز بیشترین تهدیدات بویژه تحریم‌‌ها را روز به روز بر علیه ما افزایش می‌دهد.

وی گفت: دشمن با امکاناتی که دارد به شدت بر روی جنگ نرم کار می‌کند تا بر جوانان تسلط یافته و باور‌های آن‌ها را تغییر دهد و ما باید به ارزش‌هایمان توجه کنیم، چرا که در این صورت است که توطئه های دشمن برای جنگ نرم خنثی می‌شود


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی ارتش هسته ای استکبار سیری ناپذیر

تاريخ : سه شنبه 4 خرداد 1397 | 13:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 
 فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش از  تجهیز هوادریای نیروی دریایی ارتش به امکانات جدید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم روح الامینی فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش در مورد اقدامات صورت گرفته برای تجهیز ناوگان هوایی نیروی دریایی ارتش، گفت: ما برای بالا بردن توان رزمی و بنا به شرایط و تجربه‌های موجود، تجهیزات و وسایلی را که در اختیار داریم به امکانات روز مجهز کرده‌ایم.

وی افزود: در مورد نوسازی نیز در حال برنامه‌ریزی برای تامین وسایل و تجهیزات جدید در بدنه هوا دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم.

دریادار روح‌الامینی در مورد تمرین‌های تخصصی این یکان در سال جاری تصریح کرد: تمرین‌های تخصصی برای تمام یکان های مستقل در نیروی دریایی در سال 97 نیز پیش‌بینی شده و در موعد مقرر اجرا می‌شود.

فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش در مورد اقدامات پیش‌بینی شده در حوزه امدادرسانی دریایی در سال جاری هم گفت: ما برابر تعامل و همکاری که با یگان‌های دریایی، اورژانس و کمیته بحران کشور داریم در تمام مناطق دریا و سواحل در صورت نیاز با تمام توان به کمک و امدادرسانی خواهیم پرداخت.

وی در پایان تاکید کرد: همه کارکنان نیروی دریایی برای آرامش مردم از وجودشان سرمایه گذاشته و تا پای جان از مرزهای آبی کشور دفاع می کنند.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی روح الامینی تعدی تجاوز پاسخ

تاريخ : سه شنبه 5 خرداد 1397 | 3:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

مراسم شب خاطره حماسه‌سازان ارتش با حضور حماسه‌سازان ارتش و پیشکسوتان لشکر ۱۶ زرهی قزوین به همراه خانواده‌هایشان برگزار شد.

در این مراسم امیر سجادیان و امیر بابایی‌پور از پیشکسوتان ارتش خاطراتی از دوران دفاع مقدس بیان کردند.

علی هوشمند رئیس حوزه هنری استان قزوین در این مراسم گفت: لشکر ۱۶ زرهی قزوین زودتر از شروع جنگ تحمیلی در میدان نبرد با دشمنان انقلاب حضور داشت و پس از جنگ هم آخرین لشکری بود که میدان نبرد را ترک کرد.

وی افزود: آرامش و امنیت امروزمان را مدیون حماسه‌سازان آن روز‌ها هستیم.

هوشمند با اشاره به برگزاری کنگره ۳ هزار شهید در استان قزوین گفت: این مراسم و چند مراسمی که در آینده برگزار خواهد شد، پیش مقدمه برای برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان در قزوین است.

در پایان این مراسم از ۱۰ پیشکسوت لشکر ۱۶ زرهی قزوین تجلیل شد


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانیاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحماسه خاطره ارتش لشگر 16 زرهی ارتش

تاريخ : سه شنبه 6 خرداد 1397 | 15:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش یک روزه تجارب به دست آمده از زلزله کرمانشاه گفت: یگان های نظامی در برابر حوادث غیر مترقبه باید آمادگی ذهنی و جسارت ورود به صحنه را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع دانشجویان دوره بیست و هشتم فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) با بیان اینکه حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه تجربه بزرگی در کمک و امداد رسانی برای  ما به همراه داشت گفت: مقابله با زلزله را باید به سه محور قبل از زلزله، بعد از زلزله و امداد و نجات و کمک رسانی تقسیم کرد.

وی افزود: ضرورت دارد یگان های نظامی خود را برای آمادگی مقابله با حوادثی همانند زلزله آماده کنند و آموزش های مورد نیاز و تجهیزات لازم را در اختیار یگان ها قرار دهند.

فرمانده نیروی زمینی تصریح کرد: از زلزله سرپل ذهاب تجربه هایی مانند ارتباط با مسئولین شهری، ارتباط با رسانه های جمعی، تشکیل یگان پیشرو، تامین امنیت، نحوه تخلیه مجروحین، تقسیم اقلام را کسب کردیم که این تجارب در آینده موجب می شود کار امداد و نجات سریع تر انجام شود.

سرتیپ حیدری گفت: ساعت اولیه حادثه، لحظات طلایی است، در این لحظات با حضور به موقع می شود تعداد زیادی از را نجات داد و عمق فاجعه را کم کرد که بحمدالله یگان های ارتش به ویژه نیروی زمینی ارتش در زلزله سرپل ذهاب با حضور در لحظات طلایی توانست عملکرد تاثیر گذاری را از خود به نمایش بگذارد.

وی افزود: در حوادث غیر مترقبه باید تمام تمرکز خود را بر کم کردن تلفات قرار دهیم، در این حادثه با تدبیر و دستور برنامه ریزی که از سوی فرمانده کل ارتش صورت گرفت و با تلاش دلاور مردان ارتش جلوی خسارت های احتمالی بیشتر گرفته شد .

امیر حیدری از دیگر تجربه های به دست آمده در حادثه زلزله سرپل ذهاب را ایجاد کمربند تامینی در شهر خواند و بیان داشت: بلافاصله شهر سرپل ذهاب را به چهار قسمت تقسیم کردیم و در این نقاط برای برقراری تامین امنیت، یگان تیپ ۶۵ نیرو مخصوص را مستقر کردیم و آرامش نسبی به شهر برگشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش حضور ناوگان هوانیروز را در حوادث غیر مترقبه بسیار ضروری خواند و تاکید کرد: در حادثه زلزله سرپل ذهاب هوانیروز نقش آفرینی کرد، هوانیروز برای کشور به مانند اکسیژن است باید هوانیروز را در بهترین شرایط ممکن نگه داریم، اگر هوانیروز نبود ما شاهد تلفات و حوادث ناگوار بیشتری بودیم.هوانیروز در این حادثه با ۵۵۳ سورتی پرواز رکورد قابل ملاحظه ای را از خود به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: ماموریت یگان های ارتش تا اسکان موقت بود و این کار را به شایستگی انجام داد، بنیاد مسکن مسئولیت ساخت و تعمیر منازل را بر عهده گرفت و شروع به فعالیت کرد. البته درحال حاضر یگان های ما در منطقه حضور دارند و این حضور  به صورت عاشقانه  است یعنی اینکه برای کمک به مردم در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی نیروی زمینی فرمانده کیومرث حیدری حوادث

تاريخ : سه شنبه 6 خرداد 1397 | 3:23 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

به گزارش روابط عمومی ارتش، دریادار حسین خانزادی در بازدید از شبکه سحر با تاکید بر نقش مهم رسانه در امر اطلاع رسانی و روشن کردن افکار عمومی گفت: با آنکه بخشی از فعالیت های حوزه های نظامی در کل جهان جزء اخبار طبقه بندی شده است اما در بعضی موارد اطلاع از آخرین دستاوردها و پیشرفت ها باعث افزایش روحیه ملی و حس اعتماد به نفس خواهد شد و نوعی همگرایی ایجاد می کند. وظیفه رسانه این است که عملکرد و فعالیت نیروی دریایی را چه در داخل و چه خارج انعکاس دهد و نباید در این مورد غفلت کرد.

وی افزود: رسانه ملی باید اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را محقق کند و برنامه های آن  هدفمند، هوشمندانه و دقیق انتخاب شود که مطمئنا شبکه سحر با رویکرد برون مرزی این خط مشی را دنبال می کند.

خانزادی گفت: رویکرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بخشی از دیپلماسی دفاعی است و برقرای صلح و امنیت جمعی در منطقه و جهان و همچنین اقدامات بشردوستانه از مسائل مهمی است که نیروی دریایی جمهوری اسلامی دنبال می کند.

خانزادی در پایان تاکید کرد: همه پیشرفت های نیروی دریایی را مدیون توجه و تاکید مقام معظم رهبری هستیم چرا که ایشان همواره تاکید دارند دستیابی به ظرفیت ها و فناوری ها، حاشیه امنیت بزرگ برای نظام ایجاد می کند.

همچنین علیرضا سلیمانی زاده مدیر شبکه جهانی سحر در بازدید دریادار حسین خانزادی از این شبکه، ماموریت شبکه سحر را اطلاع رسانی به مخاطبان و علاقه مندان انقلاب در خارج از مرزها عنوان کرد.

سلیمانی زاده گفت: انتقال پیام انقلاب، معرفی چهره واقعی و پیشرفت ایران اسلامی در حوزه های مختلف به ویژه در عرصه های علمی، حوزه نظامی و توانمندی های کشور در استقلال و تمامیت ارضی از اولویت های شبکه سحر برای برنامه سازی است.

مدیر شبکه جهانی سحر با اشاره به وجود چهار کانال ۲۴ ساعته کردی، اردو، آذری و بالکان و بیش از ۷۰۰ میلیون مخاطب گفت: شبکه جهانی سحر علاوه بر انتقال پیام انقلاب و معرفی چهره واقعی ایران اسلامی، توانمندی ها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران را به گوش جهانیان می رساند و در این مسیر حتما به همکاری و پشتیبانی همه جانبه نهادها و سازمان ها و نیروهای مسلح نیاز داریم.

 وی با اشاره به گستره فعالیت ارتش جمهوری اسلامی، بهره مندی از دانش، تخصص و تجربیات فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی را فرصت بسیار مناسبی برای ساخت مجموعه های مستند عنوان کرد و افزود: ساخت این مجموعه ها می تواند برای ملت و دوستداران جمهوری اسلامی قوت قلب مهمی باشد و با نشان دادن قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی ایران، اعتماد به نفس را میان جبهه محور مقاومت و ملت های دیگر تقویت کند


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدریادار حسین خانزادی ارتش نیروی دریایی ارتش شبکه ی سحر

تاريخ : سه شنبه 7 خرداد 1397 | 3:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

اي عشق بيا كه سينه ها مان شد چاك

"اين النبآ العظيم" گشتيم هلاك

چشمي كه تو را نديده باشد كور است

خون شد دل ما "متي ترانا و نراك"


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی عشق امام زمان انتظار

تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1397 | 3:18 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
رسوایی فساد در مالزی؛ «زنگ خطر» برای برخی رهبران دولت های عربی و همسران شان

جماران/ متن پیش رو در جماران منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست «نجیب عبدالرزاق» نخست وزیر سابق مالزی فاسد بود و خودش ، خانواده و افراد نزدیکش در گردآوری پول و جواهر آلات و زندگی مرفه و بریز و بپاش، ولع بی سابق ای نشان دادند. «عبدالباری عطوان» […]

جماران/ متن پیش رو در جماران منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست

«نجیب عبدالرزاق» نخست وزیر سابق مالزی فاسد بود و خودش ، خانواده و افراد نزدیکش در گردآوری پول و جواهر آلات و زندگی مرفه و بریز و بپاش، ولع بی سابق ای نشان دادند.

«عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم به جدیدترین تحولات در مالزی پرداخت و نوشت: «مهاتیر محمد» رهبر مالزی به دلیل طمع برای قدرت به پست نخست وزیری باز نگشت و بازنشستگی اختیاری خود را پایان نداد زیرا وی از نود سال عبور کرده است.وی برای رسیدن به دو هدف به نخست وزیری بازگشت: اول نجات کشورش و اقتصاد آن از حکومت نخست وزیری فاسد و دوم هدایت فرایند سیاسی دموکراتیک در کشورش به مسیر درست، زیرا از مسیر اصلی خود منحرف شده بود.

آقای مهاتیر، این مرد فروتن زاهد در حکومت و ثروت که کشورش را یکی از الگوهای اقتصادی برجسته در شرق آسیا تبدیل کرد و آن را طی مدت بیست سال از حکومت کردن به سمت ثبات و امنیت و توسعه اقتصادی و اجتماعی هدایت کرد، اختلاف های شخصی خود را به کناری نهاد و با «انور ابراهیم»رقیب سابقش قراردادی بست و وی را در چارپوب قرارداد سیاسی که به کرسی رهبری باز می گرداند از زندان بیرون آورد. همه اینها را مهاتیر محمد به این دلیل انجام داد زیرا مصلحت کشورش و ملتش را بالاتر از همه مسائل دیگر قرار داد و پا روی«کینه ها» گذاشت و بارزترین الگو را در زمینه تسامح به وجود آورد.

«نجیب عبدالرزاق» نخست وزیر سابق مالزی فاسد بود و خودش ، خانواده و افراد نزدیکش در گردآوری پول و جواهر آلات و زندگی مرفه و بریز و بپاش، ولع بی سابق ای نشان دادند. بنابراین وی و هر کسی در راه وی رفت پایان بد و زشتی داشتند.

پلیس مالزی روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ کیف دستی و مبلغ ۳۰ میلیون دلار را طی حمله به خانه اش و خانه های مجلل وابسته به خودش و اعضای خانواده اش ضبط کرده است.

نارضایتی مردمی از گسترش فساد و رسیدن آن به میزان بی سابقه در میان افراد وابسته به آقای عبدالرزاق چیزی بود که باعث شد مهاتیر محمد از طریق صندوق های رای در انتخابات اخیر انتخاب شود؛ انتخاباتی که حزب حاکم را به شکل توهین آمیز و تحقیرکننده ای برانداخت زیرا ملت مالزی به بنیانگذار نهضت و پیشرفت این کشور اعتماد دارد و می خواهد بار دیگر اصلاحات به دست وی صورت گیرد و توسط وی فساد از ریشه هایش کنده شود.

نجیب عبدالرزاق پسر یکی از بنیانگذاران مالزی، نام و اعتبار پدرش و خانواده اش را در نتیجه فساد و حرص و طمعش و عشق به پول به خاک مالاند و نابود کرد. وی همچنین حزبش که شصت سال بر کشور حکومت کرد را نابود کرد و اکنون خودش، خانواده اش و نزدیکانش متهم به غارت میلیارد دلار در جریان رسوایی مالی هستند که به سال ۲۰۱۵ بر می گردد و مرتبط با صندوق حاکمیتی است که پس از رسیدنش به قدرت در سال ۲۰۰۹ تحت عنوان مدرن سازی مالزی تأسیس کرد.

تصور کنید…پنج کامیون برای انتقال این خزانه بزرگ از صندوق های پر از میلیون ها دلار ، جواهر آلات و صدها کیف دستی زنانه گران قیمت و هدیه های ارزشمند به کار گرفته شد تا آنها را از خانه عبدالرزاق و خانه های نزدیکانش منتقل کنند. ۳۵ کیف دستی پر از پول در یک واحد مسکونی، ۳۷ کیف دستی دیگر از واحد مسکونی دیگر که حاوی ۲۶ ارز خارجی مختلف از جمله دلار، یورو و پوند بودند که در مجموع ارزش آنها ۱۱۴ میلیون رینگیت(واحد پول مالزی) معادل ۲۹ میلیون دلار هستند.

«امیلدا مارکوس» همسر دیکتاتور سابق فیلیپین به این دلیل وارد تاریخ شد و نامش در تاریخ ثبت شد که دو هزار جفت کفش در اتاق هایش داشت و همسر عبدالرزاق و دخترش نیز نامشان در تاریخ به دلیل داشتن ۱۵۰ کیف دستی از مارک های گران قیمت و معروف از نوع«ایرمس» و «لوی ویتون»ثبت می شود؛ این مارک ها، مارک های مورد علاقه خانم«روسمه منصور» مادر است که ملت مالزی که فقرایش میزان قابل توجهی در صفوفش را شکل می دهد، از وی متنفر است. این زن به بریز و بپاش اش و سفر و بازارگردی هایش در بازارهای پاریس، لندن و نیویورک مشهور است.

آن چه در مالزی رخ می دهد درسی نه فقط به رهبران فساد در کشورهای عربی و وابستگان آنها شکل می دهد بلکه درسی برای همسران آنهاست که به مانند خانم روسمه در خرید لباس،کفش و کیف های گران قیمت عمل می کنند و در بارازهای گران قیمت و مجلل اروپایی و آمریکایی بازار گردی و خرید می کنند این در حالی است که مردم کشورهای شان لقمه نانی برای خوردن پیدا نمی کنند و دارویی برای درمان بیماران شان نیز نمی توانند مهیا کنند.

از آقای مهاتیر محمد تشکر می کنیم که در بازگشت به نخست وزیری نه به دلیل ولع برای حکومت و نه به دلیل ولع برای جمع کردن پول یا برای مطرح شدن ، تردید نکرد بلکه در پاسخ به درخواست ملتش و برای نجات کشور از فروپاشی و ریشه کن کردن فساد و باندها و گربه های چاق و چله آن بازگشت.

چقدر ما در همه کشورهای عربی و بدون استثناء نیازمند مردانی مانند وی و افتتاح شعبه هایی از مکتب وی برای آموزش شیوه هایش در حکومت کردن هستیم؛ آن هم پس از آن که کاسه صبر لبریز شد و فقرای له شده هدفی برای مالیات و عوارض برای تأمین پول حرص و طمع ثروتمندان و باندهای آنها از بنیادگراها و فرصت طلب ها گرفته تا خون آشامان، شدند.حالا باید ببینیم چه مقدار کیف های گران قیمت و جواهرآلات ارزشمند و هدیه های کمیاب در کاخ های گربه های چاق و چله ما وجود دارد؟


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمالزی زنگ خطر سران کشور ها مهاتیر محمد کشورهای عربی

تاريخ : سه شنبه 6 خرداد 1397 | 3:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

پمپئو دوباره مطرح کرد: ایران باید آنطور که آمریکا می‌خواهد رفتار کند!

 به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مجددا گفت ایران باید آنطور که واشنگتن می‌خواهد رفتار کند! وی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «راهبرد ما در قبال ایران تشکیل اجماعی جهانی است که از ایران بخواهد هر آنچه ما از کشورهای دیگر می‌خواهیم، انجام دهد و مثل […]

 به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مجددا گفت ایران باید آنطور که واشنگتن می‌خواهد رفتار کند!

وی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «راهبرد ما در قبال ایران تشکیل اجماعی جهانی است که از ایران بخواهد هر آنچه ما از کشورهای دیگر می‌خواهیم، انجام دهد و مثل یک کشور عادی رفتار کند.»

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه نیز در مصاحبه با رسانه معاند صدای آمریکا (VOA) در یک تناقض‌گویی آشکار مدعی شد دولت ترامپ به دنبال براندازی نظام ایران نیست بلکه به دنبال «تغییر رفتار مسئولان در ایران» است! اما در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت آمریکا از «گروه‌های معارض ایرانی» که در ایالات متحده آمریکا و اروپا هستند حمایت می‌کند، گفت: «بله! تا وقتی که آن‌ها در مسیر اهداف ما حرکت کنند.»

وی همچنین دوشنبه هفته گذشته در سخنرانی خود در بنیاد هریتیج، در اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران پس از خروج از برجام، دوازده شرط را برای توافق جدید با کشورمان مطرح کرد (اینجا) که بسیاری از سیاستمداران و رسانه‌های آمریکایی آنها را غیرواقع‌بینانه و توهم‌آمیز خوانده‌اند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمایک پمپئو آمریکا ایران براندازی

تاريخ : سه شنبه 7 خرداد 1397 | 3:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

چادر‌ مشکی چینی و کره‌ای بر سر زنان ایرانی/ آیا چادرهای ایرانی ارزان، کیفیت هم دارند؟

 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،بر اساس آمار،سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون متر پارچه چادر مشکی به ایران وارد می شود.این آمار ناگوار نشان دهنده ی تشکیل مافیای قدرتمندی در حوزه واردات پارچه چادر مشکی به کشور است. بدون شک بهترین راه کاهش واردات هر کالایی به کشور،تقویت تولید داخلی است […]

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،بر اساس آمار،سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون متر پارچه چادر مشکی به ایران وارد می شود.این آمار ناگوار نشان دهنده ی تشکیل مافیای قدرتمندی در حوزه واردات پارچه چادر مشکی به کشور است.

بدون شک بهترین راه کاهش واردات هر کالایی به کشور،تقویت تولید داخلی است و این اتفاقی است که در حوزه پارچه چادر مشکی چند سالی است که آغاز شده و تولید کننده های داخلی پارچه چادر مشکی به دنبال پررنگ کردن نقش خود در بازار و کوتاه کردن دست وارد کنندگان از این بازار پر سود هستند.

در این راستا با مدیرعامل یکی از کارخانه های تولید منسوجات و چادر مشکی به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه آمده است:

 ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی چادر واردات چادر ایرانی کره ای اقتصاد

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 7 خرداد 1397 | 3:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران مطرح کرد؛ مترو عامل خشک شدن چشمه علی شهر ری بود

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  راگانیوز ، حسن خلیل‌آبادی، رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر و رییس شورای شهرستان ری خطاب به شرکت مترو به جهت خشک شدن چشمه علی در جلسه امروز گفت: «متاسفم که بار دیگر مجبورم نام چشمه علی شهرری(همان چشمه سورنای باستانی ری) را در صحن شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تحت این شرایط عنوان کنم، […]

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  راگانیوز ، حسن خلیل‌آبادی، رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر و رییس شورای شهرستان ری خطاب به شرکت مترو به جهت خشک شدن چشمه علی در جلسه امروز گفت: «متاسفم که بار دیگر مجبورم نام چشمه علی شهرری(همان چشمه سورنای باستانی ری) را در صحن شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تحت این شرایط عنوان کنم، در تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ از همین تریبون چشمه‌علی را خدمت شما معرفی کردم و در صفحه‌نمایش آخرین تصاویرِ آن فاجعه‌ای که مترو بر سر چشمه‌علی آورده بود را به نمایش گذاشتم.»

او ادامه داد: «نسبت به خشک شدن چند روزه‌اش، اقدامات ضد محیط‌زیست و ضد میراث فرهنگی، اعتراض کردم و خواستار یافتن راه‌کاری از سوی شرکت مترو تهران شدم، دولت‌ها موظفند در طراحی هر پروژه‌ای پیوست‌های آنها را رعایت کنند که در کشور ما گویا اصلا این پیوست‌ها مطرح نیست.»

خلیل آبادی با بیان این که بنده به جهت مسئولیتِ کمیته میراث فرهنگی شورای شهر و مسئولیت در شورای شهرستان ریخود را موظف به دفاع از وضعیت میراث فرهنگی تهران و پاسخگویی به افکار عمومی می‌دانم گفت: «با ذکر این مورد که شرکت متروی تهران، ضمن پیگیری های هیئت رئیسه، تذکر اینجانب در این مورد را بی پاسخ گذاشت، تکرار می کنم که شکوه و جاذبه فاخرترین اثر تاریخی شهرری که جزو مقاصد اولیه گردشگران وارد شده به ری و تهران است اکنون خدشه دار شده است.»

در همین شب گذشته در مسیر خانه به چشمه‌علی رفتم و این اثر چند هزار ساله که اکنون آیینه دق شده را از نزدیک دیدم متاسفانه به جای آب، موش‌ها در کفِ مظهر و استخر چشمه‌علی جولان می دادند!!!با علم به اینکه از ضرورت اقدامات شرکت مترو تهران در راستای گسترش حمل و نقل ریلی در شهر آگاهم، اما همانقدر معتقدم که حتما راهی برای حفظ آثار تاریخی، مناظر طبیعی و توسعه مترو وجود دارد.

خلیل آبادی تاکید کرد: صنعت کشاورزی زمین های پایین دست در قلعه گبری از دست رفته است، مجددا متذکر می‌شوم خشک شدن چشمه‌علی به دلیل عبور تونل خط ۶ مترو و خسارت به گذرگاه انتقال آب این چشمه به هیچ وجه مورد پذیرش نیست.

و از هیئت رئیسه محترم نیز خواستارم به جهت رعایت شان شورا در راستای حمایت از حقوق مردم ، به بی‌پاسخ ماندن برخی از تذکرات اعضای محترم شورا، سیاست جدیدی اتخاذ کند.

برنا


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی آبحسن خلیل ابادی شهر ریمترو چشمه چشمه علی میراث فرهنگی

تاريخ : سه شنبه 7 خرداد 1397 | 2:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن