امیر دریادار کاویانی با بیان اینکه مهمترین وظیفه نیروهای مسلح ایجاد و برقراری امنیت است، گفت: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا است.

 به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حمزه علی کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در جمع  فرماندهان و کارکنان  منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ضمن تشریح و بررسی مولفه های برترساز اقتدار و امنیت، گفت: قدرت موشکی، توان  هسته‌ای، موقعیت ژئوپیلتیکِ برترساز منطقه، بویژه تنگه هرمز و توان نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران در دریا از مهمترین و خاص ترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه برقراری امنیت در برابر تهدیدات شکل می‌گیرد، اظهار کرد: وظیفه مهم نیروهای مسلح تولید و برقراری امنیت است و  اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا است
دریادار کاویانی، در ادامه با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان به نسل جوان، بیان کرد: امروز دشمنان، جنگ فرهنگی گسترده‌ای بر علیه ما به راه انداخته اند، دشمنان می‌دانند که اگر در این جنگ، سبک زندگی اسلامی را از جوانان بگیرند دیگر نیازی به جنگ سخت نخواهند داشت.
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز آمریکا، نیروی دریایی ارتش را به عنوان یک مانع در برابر خود می بیند و این عمق نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران باعث بازدارندگی شده است خاطرنشان کرد: در سوریه، آمریکا در برابر عمق نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران سردرگم مانده است و تاکتیکی در برابر توان جمهوری اسلامی ندارد.
دریادار کاویانی، گسترش وسیع نیروی دریایی ارتش در صحنه دریا را باعث دوری و فرار قدرت های فرامنطقه ای عنوان کرد و گفت: خلیج فارس، خانه ماست و دشمنان و مستکبران می دانند نیروهای دریایی ایران با قدرت و اقتدار از منافع و منابع خود دفاع و در مقابل ائتلاف های دشمنان ایستادگی می کنند.
وی، با اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در عملیات پرافتخار بیت المقدس اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش، در عملیات بیت المقدس، کار پیچیده ای انجام داد و ۱۵۰۰۰ نیرو را در آن تهاجم اولیه در غرب کارون پیاده کرد که ثمره اش آزاد شدن ۵۴۰۰ کیلومتر از خاک جمهوری اسلامی ایران بود و کمر رژیم بعث در آن عملیات شکسته شد، ما در آن عملیات ۵۰۰۰ شهید دادیم و به ازای هر یک کیلومتر مربع یک شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردیم.
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی شهدای این مرز و بوم در دفاع از میهن اسلامی تصریح کرد: : اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا است.
معاون هماهنگ کننده نداجا، در ادامه با بیان اینکه همه تجهیزات ما امروز در داخل کشور تولید و هیچ قطعه و سامانه‌ای از گذشته بر روی تجهیزات دریایی ما قرار ندارد اظهار کرد: امروز نیروی دریایی ارتش در اذهان عمومی کشور، به عنوان یک نیروی منضبط، مرتب و مقتدر شناخته شده و در دریاهای آزاد و بین المللی دارای اقتدار است.
منبع خبر: میثاق نیوز

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : پنج شنبه 24 مهر 1399 | 12:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

  فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: امروز عقیدتی سیاسی در خط مقدم مقابله با تهدیدات فرهنگی است و ماموریت این نهاد مقدس، از پشتیبانی به خط مقدم تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رییس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا با حضور در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز با کارکنان عقیدتی سیاسی این یگان دیدار و گفتگو کرد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش در این بازدید با حضور در عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید دوران ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن 24 مهر سالروز تاسیس عقیدتی سیاسی گفت: اهمیت و ضرورت سازمان مقدس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست و هر چه جلوتر می رویم این اهمیت ضروری تر به نظر میرسد.
وی با بیان اینکه ماموریت فعلی عقیدتی سیاسی با اوایل انقلاب که ارتش در حال تغییر هویت بود تفاوت کرده اظهار کرد: امروز ساختار ارتش کاملا از نسل انقلاب است و ماموریت نهاد عقیدتی سیاسی از پشتیبانی به خط مقدم مقابله با تهدیدات فرهنگی تغییر کرده و با توجه به تاکتیک های جدید و پیشرفته ، اقدامات فرهنگی پیشرفته و متقابل را می طلبد و این کار بسیار سخت و طاقت فرساست.
امیر سرتیپ نصیرزاده افزود: نتیجه کار عقیدتی سیاسی اثرگذاری فعالیت های فرهنگی روی خانواده ها، فرزندان و کارکنان است و انشاا.. با تدابیر و دانشی که در سازمان عقیدتی سیاسی وجود دارد راههای مقابله با  تهدیدات شناسایی و عملیاتی می شود.
فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه خاطر نشان کرد: مسئولیت بزرگ و خطیری روی دوش سامانه نهاده شده و ثواب شما نزد خداوند متعال محفوظ است، و بنده برای کارکنان خدوم ، دلسوز و زحمتکش سامانه عقیدتی سیاسی آرزوی موفقیت می کنم و در این راه همواره پشتیبان برنامه های فرهنگی و قرآنی هستیم.
منبع خبر: میثاق نیوز

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : پنج شنبه 24 مهر 1399 | 12:46 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

استاد خلبان سرهنگ حاج غلامحسن ساعد، طلایه‌دار پرواز عملیاتی و آموزشی با بالگرد کبرا بi دلیل بیماری در بیمارستان سیدالشهدا(ع) اصفهان، دعوت حق را لبیک گفت و به لقاءالله پیوست.
به گزارش روابط عمومی ارتش، استاد خلبان سرهنگ حاج غلامحسن ساعد از خلبانان پیشکسوت هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌ساز خوشنام سال‌های دفاع مقدس بود که در عملیاتهایی همچون مرصاد، نصر، آزادسازی نفت شهر، میمک، نوسود، پاوه، صالح‌آباد، سردشت و مریوان و همچنین اسکورت ستون نیروهای خودی در غرب کشور، حضوری موثر داشت.
این ‌خلبان شجاع همرزم  شهیدان چمران، صیاد شیرازی و هم‌پرواز شهیدان شیرودی، کشوری و سهیلیان از حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس بود و در عملیات «بازی دراز» در پادگان سرپل ذهاب همرزم مستقیم شهید شیرودی و از حماسه‌سازان این عملیات بود.
وی بعد از سال‌های رزم، تجارب و دانش خود را به‌منظور تربیت نسل جدید خلبانان ایرانی بکار گرفت و کارنامه‌ای درخشان از خود برجای گذاشت.
او از سال ۱۳۵۱ پرواز خود با باگرد را آغاز کرد و تا سال ۱۳۹۹ پرواز با این جنگنده را ادامه داد و رکورد جهانی بیشترین پرواز با بالگرد کبرا را از خود به یادگار گذاشت.
مراسم وداع با پیکر این استاد خلبان حماسه‌ساز میهن اسلامی، امروز جمعه هفتم شهریور در مسجد المهدی (عج) شهرک قدس اصفهان برگزار و سپس پیکرش به استان آذربایجان منتقل شد.
 استاد خلبان غلامحسن ساعد فرزند شهرستان میان دوآب آذربایجان بود.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : شنبه 8 شهريور 1399 | 23:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام طرح مردم یاری توسط بیمارستان کوثر پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز در روستای وکیل آباد (سردابه) از توابع شهرستان اردبیل اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان سعید رسولی، فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری در خصوص اجرای این طرح گفت:گروه درمانی بیمارستان کوثر پایگاه شهید فکوری تبریز شامل متخصصین قلب،داخلی، کودکان، مامایی، پزشک عمومی و تیم رفع آلودگی گردان جنگ‌های نوین در این طرح حضور داشتند و در طی یک روز اجرای این طرح ۳۸۰ نفر از ساکنان این روستا مورد ویزیت قرار گرفته و داروهای مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفت.
امیر سرتیپ دوم رسولی همچنین با قدردانی از  کمک های اهالی این روستا در جستجوی پیکر امیر سرتیپ دوم خلبان شهید محمدرضا رحمانی در دی ماه سال گذشته،خاطرنشان کرد: اهالی روستای وکیل آباد در سانحه سقوط میگ ۲۹ و شهادت شهید محمدرضا رحمانی پابه‌پای تیم های امداد در جستجوی پیکر شهید رحمانی مشارکت داشتند و  زحمات زیادی متقبل شدند لذا از این لحاظ ما نسبت به حضور در این روستا و قدردانی از اهالی آن احساس دین داشتیم که توفیق حاصل شد همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در این روستا حضور پیدا کرده و ضمن ارائه خدمات پزشکی از اهالی محترم تقدیر کنیم.
دیدار با خانواده های شهدای این روستا،تجلیل از نفرات شرکت کننده در تیم جستجو و امداد و رونمایی از یادمان شهید محمدرضا رحمانی در روستا از دیگر برنامه های جانبی این طرح مردم یاری بود که با حضور نمایندگان مجلس, معاون سیاسی استاندار اردبیل, فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی سراب و هیئت رئیسه پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز انجام شد.
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : شنبه 8 شهريور 1399 | 23:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دوربردترین موشک کروز ایران با نام طلاییه که با عنوان شهید ابومهدی المهندس نام‌گذاری شده، در اختیار نیروی دریایی ارتش قرار خواهد گرفت که اتفاق بزرگی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی صبح امروز در مراسم معارفه فرمانده جدید قرارگاه مقدم و ناوگان جنوب نداجا و فرماندهان جدید منطقه یکم و موشکی این نیرو در بندرعباس اظهار کرد: مسیر سعادت ما خط روشن مکتب حسینی است و ما این راه را با تبعیت از ولایت طی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه موضوع فرماندهی در قوای مسلح کشورمان به مثابه برگزیده شدن برای پذیرش مأموریت مهم تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است، افزود: فرماندهی، گذشته از امکانات پیرامونی، سختی‌ها و مشقت‌ها و خساراتی را نیز با خودش به همراه دارد و سپردن این مسؤولیت می‌بایست در بدو اعطا با ویژگی‌ها و شاخص‌هایی همراه باشد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش از سه عنصر ایمان، شجاعت و دانش به عنوان سه مؤلفه مهم واگذاری فرماندهی در قوای مسلح یاد کرد و بیان داشت: ایمان باید مراتب بالای آن در فرد تجلی یافته باشد و الا اگر ایمان نباشد، یک مجموعه بزرگ انسانی به انحراف کشانیده می‌شود.
دریادار خانزادی از عنصر شجاعت به عنوان یک ویژگی کلیدی در وجود یک فرمانده در نیروهای مسلح نام برد و مرعوب نشدن در برابر ابزارهای مادی چشم‌پرکن دشمن را سبب‌ساز ایستادگی و مقاومت هوشمندانه دانست و گفت: دانش فرمانده می‌تواند در کنار تعامل با دیگر ظرفیت‌ها به توانایی گسترده انجامیده و مهارت و تجربه را نیز دنبال داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت منطقه یکم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این منطقه را پیشانی نیروی دریایی و نقطه تمرکز ویژه نیروی دریایی دانست و بیان داشت: منطقه یکم دارای پیچیدگی‌هایی با ظرفیت‌های انسانی متفاوت و دارای مجموعه‌ای از مهم‌ترین تجهیزات و ادوات نیروی دریای کشور است و از ریشه‌دارترین مناطق دریایی ارتش بشمار می‌رود و اگر چه می‌توان بوشهر را به قدمت این منطقه دانست اما حجم وسیعی از تجهیزات و امکانات و ادوات در این منطقه سبب شده تا اهمیت آن در کشور بسیار زیاد باشد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در بیان دستاوردهای فرماندهی امیردریادار دوم مجتبی محمدی در فرماندهی پیشین منطقه یکم نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ایشان در ابعاد مختلف کار خودش را شروع کرد و در زدودن کهنگی از پادگان‌ها و بکارگیری هوش و ذکاوت در مدیریت برای تقویت توان آمادگی رزم و همین طور در زمینه خانه‌های سازمانی نیروها اقدامات خوبی انجام داد و به حق نگهداری و بروز نگاهداشتن این مجموعه زیرساختی و خدمتی در سال‌های اخیر کار بزرگی بوده است.
دریادار حسین خانزادی با اشاره به 3 منطقه بزرگ دریایی ارتش در جنوب کشور شامل منطقه یکم امامت، منطقه دوم ولایت و منطقه سوم نبوت و برنامه‌ریزی برای رشد و توسعه آنها گفت: در آینده بزرگ‌ترین ناوگان نیروی دریایی ارتش در منطقه سوم نبوت در چابهار و پایگاه‌های آن متمرکز خواهد شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: از پایان امسال و در آغاز سال 1400، رشد شتابانی در منطقه دوم و سوم را تجربه خواهیم کرد و این پایگاه‌ها و مناطق ما از خرمشهر در غربی‌ترین نقطه خلیج فارس تا پسابندر در شرقی ترین نقطه دریای عمان یک مدیریت همه‌جانبه نیاز دارد که بتواند در سایه همکاری‌های استانی و کلان و شرایط هماهنگی ترکیبی، راه بلند در پیش را با موفقیت طی کند.
دریادار خانزادی در ادامه به تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا در زمینه توسعه توان موشکی قوای مسلح کشورمان اشاره و گفت: مجموعه موشکی به مثابه همان دستان بلندی است که امنیت و اقتدار کشور را تضمین می‌کند.
وی از تلاش‌های امیردریادار دوم «قربانی» در این مسؤولیت تقدیر و تحولات بوجود آمده در این بخش را ستود و مهم‌ترین مصداق آن را ایجاد ظرفیت موشکی بر روی شناورهای دریایی ارتش برشمرد و بیان کرد: در گذشته موشک‌های ما عاریه‌ای بود اما به لطف خدا و با همت بلند فرزندان همین مرز و بوم توانسته‌ایم موشک‌های قادر و قدیر را با برد 300 کیلومتر و موشک کروز دریایی را بکارگیری کنیم و امروز این نوید را می‌دهم که دوربردترین موشک کروز ایران با نام طلاییه که با عنوان شهید ابومهدی المهندس نام‌گذاری شده در اختیار نیروی دریایی ارتش قرار خواهد گرفت که اتفاق بزرگی خواهد بود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین عنوان داشت: موشک‌های مافوق‌صوت را نیز در آینده بدست خواهیم آورد و این یک اولویت برای ما است.
وی از ناخدا یکم رحیمیان فرمانده جدید موشکی نیروی دریایی ارتش نیز خواست تا با استفاده از قوه خلاقیت و جوانی، توسعه موشکی در بخش‌های ضدهوایی، ضد زیردریایی و موشک‌های عمود پرتاب را نیز با جدیت پیگیری کند.
دریادار خانزادی در بخش پایانی اظهاراتش با تقدیر از نقش تکاوران دریایی ارتش، بخش بزرگی از فرآیند ایجاد امنیت برای خطوط کشتی‌رانی را در آبهای بین‌المللی مدیون تکاوران و زحمت شبانه‌روزی مجموعه ناوگان نیروی دریایی و بخش‌های فنی دانست که به طور شبانه‌روز در تلاش برای حفظ قدرت و توان ناوگان هستند.
وی تأکید کرد: سال 1400 سال رشد و شکوفایی تصاعدی نیروی دریایی خواهد بود و در هفته دفاع مقدس امسال رشد و رونق بیشتر ناوگان نیروی دریایی ارتش را شاهد خواهیم بود و پس از آن تا پایان سال نیز به طور مستمر شاهد الحاق تجهیزات جدید به مجموعه نیروی دریایی ارتش خواهیم بود.
بر اساس این گزارش طی حکمی از سوی دریادار  خانزادی؛ دریادار دوم «آریا شفقت رودسری» فرمانده جدید قرارگاه مقدم نداجا - ناوگان جنوب شد و در حکم دیگری ناخدا یکم «جعفر تذکر» به عنوان فرمانده جدید منطقه یکم امامت نداجا معرفی و جایگزین امیر دریاداردوم مجتبی محمدی شد.
همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حکم دیگری، ناخدا یکم ستاد فتح‌الله رحیمیان را به‌عنوان فرمانده جدید موشکی نداجا منصوب و معرفی کرد. پیش از این امیردریاداردوم رضا قربانی مسؤولیت این بخش مهم از نیروی دریایی ارتش را عهده‌دار بود.
در مراسمی که صبح امروز در قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا در بندرعباس و با حضور فرماندهان عالی نظامی، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و رییس اداره عقیدتی‌ و سیاسی نیروی دریایی ارتش برگزار شد، درجه دریادار دومی به فرمانده آماد و پشتیبانی نداجا و فرمانده تیپ تفنگداران امام حسین(ع) اعطا شد.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 2 شهريور 1399 | 20:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

  امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در پیامی خطاب به خانواده مرحوم سرهنگ خلبان بالازاده، درگذشت این خلبانان پرافتخار دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام وزیر دفاع بدین شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
با کمال تاسف و تالم درگذشت مجاهد صادق و خدمتگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرحوم مغفور سرهنگ خلبان صمد بالازاده را تسلیت عرض نموده؛ از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت الهی و همنشینی با همرزمان شهیدشان و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

سرتیپ ستاد امیر حاتمی
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 2 شهريور 1399 | 20:25 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به فداکاری مثال زدنی یاران امام حسین (ع) در واقعه عاشورا گفت: همه درس‌هائی که انسان برای کسب خوشبختی دنیوی و اخروی نیازمند است، در منظومه بی کران نهضت کربلا موجود است و یکی از مهمترین درس‌های واقعه کربلا، ثبات قدم در رکاب ولی زمان برای تحقق آرمان های اسلامی است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان(ع) که با رعایت پروتکل های بهداشتی و در جوار شهید گمنام تدفین شده در دژبان ارتش برگزار شد، ضمن بیان اهمیت برگزاری مجالس عزاداری و سوگواری، تصریح کرد: این مجالس قطعه ای از بهشت است، فرشتگان آسمانی به حال سوگواران و عزاداران غبطه می‌خوردند که ای کاش جای عزاداران حسینی بودند.
وی با تاکید بر این‌که، درس های مکتب عاشورا به مانند خط کش و تراز درست زندگی کردن برای ماست، افزود: زندگی ائمه هدی علیهم السلام درس زندگی و نقشه راه است که اگر این قواعد و دستورات را به درستی انجام دهیم به سرمقصود منزل خواهیم رسید.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: وجود مقدس همه چهارده معصوم علیهم السلام توصیه به زنده نگه داشتن یاد و خاطره واقعه عظیم عاشورا و محرم سال ۶۱ هجری کردند، حتی ابا عبدالله الحسین (ع) فرمودند؛ نگذارید این حادثه فراموش شود و در آخرین جمله خود قبل از نبرد توصیه به زنده نگه داشتن مصائب و سختی های این حادثه بزرگ داشتند.
نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این‌که مکتب عاشورا مدرسه عشق است، عشق تمام عیار یاران با وفا و اهل بیت(ع) به امام و مولای خویش است اظهارکرد: تمام ادیان الهی و غیر الهی انسان های آرمان گرا و قوی را تحسین و قابل ستایش می دانند و انسان های سست عنصر و ضعیف را مذمت می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با استناد به حدیثی از حضرت امام صادق (ع) گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره واقعه عاشورا دارای پاداش دنیوی و اخروی بسیار زیادی است، از جمله این که اگر کسی برای امام حسین(ع) اشک بریزد یا با خواندن روضه  مردم را بگریاند، خداوند زمینه  بهشتی شدن اش را فراهم می کند.
وی افزود: کسی که در راه خدا فداکاری کند، باوفا بماند و در روزهای سخت به خداوند اعتماد کند، خداوند متعال سعادتی جاویدان به او عطا می‌کند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش توجه به معنویات در پرتو قرآن کریم را یکی از لازمه‌های عزاداران اباعبدالله(ع) خواند و تأکید کرد: نماز ظهر عاشورای حضرت اباعبداالله(ع) حجت را بر ما عزاداران آن حضرت تمام می‌کند که چقدر باید به معارف دینی توجه کنیم.
نماینده ولی فقیه در ارتش خاطرنشان کرد: زندگی به سبک عاشورا دارای الزاماتی است که صبوری، تلاش، شهادت‌طلبی، پرهیز از گناه و در یاد خداوند بودن از جمله این الزامات است.
حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه ارتش ما سرشار از تربیت شدگان عاشورایی است و اهدای 48 هزار شهید در دفاع مقدس، سندی زنده بر این ادعا است، تصریح کرد: شهیدان بابایی‌ها، ستاری‌ها، آبشناسان‌ها و حججی‌ها تربیت شده همین مکتب راستین هستند و باید افرادی که به مجالس مذهبی می‌آیند حسینی بیایند و حسینی‌تر از مجالس امام حسین(ع) خارج شوند.
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 2 شهريور 1399 | 20:23 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 
 آزادگان در غربت و مظلومیت، پرچم اقتدار جمهوری اسلامی بودند

فرمانده کل ارتش از آزادگان به عنوان پرچم اقتدار جمهوری اسلامی در غربت و مظلومیت یاد کرد و گفت: آزادگان در دوران اسارت، سربلند ماندند و نماد عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در آستانه سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، با تعدادی از آزادگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار، از آزادگان به عنوان پرچم اقتدار جمهوری اسلامی در غربت و مظلومیت یاد کرد و گفت: آزادگان در دوران اسارت، سربلند ماندند و نماد عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند. آنها نشان دادند که به راستی تربیت یافتگان مکتب عاشورا، امام حسین علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند به ما کمک کند تا بتوانیم قدردان زحمات و ایثارگری‌های آزادگان سرافرازمان و حافظ پیام آزادگی‌شان باشیم افزود: شما آزادگان عزیز پیام‌بر و پیام‌آور ایستادگی، صبر، استقامت، اقتدار و موفقیت بودید. شما نشان دادید که چگونه می‌توان بر ارزش‌ها پافشاری کرد و روی آنها ایستاد و این درس آزادگی و سرافرازی را تا سالهای سال به همه نسل‌های ما داده و خواهید داد.

فرمانده کل ارتش اذعان داشت: دیدار با شما عزیزان، جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، یادآوری این موضوع مهم است که چه کسانی چه زحماتی را متحمل شدند تا امروز این مسئولیت‌ها به دست امثال ما بیفتد و ما وظیفه داریم برای تحقق آرمان‌ها و اهداف والای این عزیزان بکوشیم و قدردان زحماتشان باشیم.

امیر سرلشکر موسوی همچنین تصریح کرد: دیدار با شما بزرگواران به ما یادآوری می‌کند که امنیت، سربلندی و موفقیت کشور مدیون چه کسانی است و ما امانتداران عزیزانی هستیم که با سختی و مشقت در مسیر حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جان و مال خود گذشتند.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: ما در شرایطی که در مقایسه با آن دوران شرایط سختی هم نیست، وظیفه داریم برای صیانت از اقتدار و عزت کشور عزیز ایران اسلامی دنباله‌رو شهدا، آزادگان و جانبازان باشیم.

در این دیدار که امیر سرتیپ دوم محمد رضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش نیز حضور داشت، آزادگان به بیان خاطرات دوران دفاع مقدس و اسارت پرداختند.

گفتنی است، امیر محمود محمودی، سرهنگ حسین مبارکی، سرهنگ محمدابراهیم باباجانی، سرهنگ جواد شیرمحمدی، سرهنگ مجتبی جعفری، سرهنگ حمید فلاح‌دوست، سرهنگ حمید زارعی، سرهنگ محمد حدادی، سرهنگ محسن جعفری، سرهنگ ابوالفضل مهراسبی، سروان سیدرحیم فرقانی و ناوبانیکم محمد پازوکی آزادگان سرافرازی بودند که در این دیدار حضور داشتند.


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : شنبه 25 مرداد 1399 | 22:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال در بازدید از تیپ مستقل و راهبردی امام علی(ع) گفت: کارکنان نیروی پدافند هوایی پیرو مکتب عاشورایی اند و بیعت آنان با آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب یک بیعت عقیدتی و ناگسستنی است که زیر پرچم فرماندهی معظم کل قوا ادامه دارد و با تقدیم جان های عزیز به اثبات رسیده است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم علی اکبر عباسی تجدد در بازدید خود از تیپ مستقل و راهبردی پدافند هوایی امام علی(ع) در جمع فرماندهان و کارکنان این یگان با ابراز خرسندی از مستقل شدن این یگان گفت: با استقلال این سامانه راهبردی و پیوستن به سایر سامانه‌های پدافندی، چرخه دفاع هوایی کشور تکمیل شده و بازوی بسیار قدرتمندی در برابر تجاوز دشمنانی که چشم به این آب خاک دارند به وجود آمده که خواب را از چشمان آنها ربوده است.
وی افزود: دشمنان باید بدانند که پدافند هوایی در دفاع از کشور و انقلاب کوچکترین تعللی از خود نشان نداده و با  تمام قدرت با آنها مقابله می کند. آنها باید بدانند کارکنان پدافند که خط مقدم دفاع از حریم آسمان کشورند، تربیت شده مکتب عاشورا هستند و با بهره گیری از این مکتب و الگو قرار دادن سید الشهداء و  شهدای کربلا، از هیچ ابرقدرتی واهمه نداشته و به چیزی به غیر از شهادت فکر نمی‌کنند.
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : جمعه 24 مرداد 1399 | 1:9 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

فرمانده کل ارتش بصورت سرزده از اردوگاه تابستانی دانشگاه های افسری امام علی(ع) نیروی زمینی و خاتم الانبیاء(ص) نیروی پدافند هوایی در امام زاده هاشم(ع) بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بازدید سرزده، میزان آمادگی دانشجویان و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد ارزیابی قرار داد.
وی در ابتدای این بازدید، با حضور در یادمان شهداء و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
امیر سرلشکر موسوی ضمن نظارت بر اجرای برنامه‌های آموزشی، میدانی و دیدار چهره به چهره با کارکنان و دانشجویان بر لزوم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تأکید کرد.
فرمانده کل ارتش همچنین در ادامه ضمن بازدید از اماکن مختلف اردوگاه از جمله، محل اسکان دانشجویان، مرکز بهداری، آشپزخانه و امکانات اردوگاه، روند آموزشی اردوگاه ها را مورد ارزیابی قرارداد.
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : جمعه 24 مرداد 1399 | 1:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به مناسبت گرامیداشت دهه ولایت و امامت و همچنین عید سعید غدیر خم، امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران با 3 تن از سادات پیشکسوت ورزش ارتش دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدارها، ضمن تقدیر از مقام پیشکسوتان اظهار کرد: جامعه ورزش نیازمند حضور بزرگان و پیشکسوتان در رشته های مختلف است و باید با فراهم کردن امکانات و ساز و کارهای لازم، از وجود این افراد فرهیخته و صاحبان فکر و تجربه در پیشبرد هرچه بهتر و بیشتر ورزش و تربیت بدنی، بهره مند شد.
امیر فولادی  گفت: امروز ورزش کشور و ارتش جمهوری اسلامی مرهون تلاش، زحمات و افتخار آفرینی های بزرگمردان و پیشکسوتان این حوزه است و این قابل ارج نهادن و تقدیر است.
وی تصریح کرد: بدون شک بخش بزرگی از افتخاراتی که امروزه ورزشکاران ارتش جمهوری اسلامی ایران در رقابت های آسیایی، جهانی و سیزم (مسابقات نظامیان جهان) کسب می‌کنند را باید مرهون زحمات پیشکسوتان و بزرگان ورزش آجا دانست.
گفتنی است رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولین ورزش ارتش در منزل استاد سید علی اکبر حیدری قهرمان المپیک، مسابقات جهانی و آسیایی و سیزم در رشته کشتی، استاد سید اسماعیل خادمیان از قهرمانان و مربیان رشته کاراته و همچنین استاد سید جعفر باورگر از مربیان و پیشکسوتان رشته شنا حضور پیدا کردند و عید غدیر خم را به این سه سید ورزشکار از خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | 1:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

آیین پایان دوره تکاوران عملیات ویژه دریایی در مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، آیین پایان دوره تعدادی از تکاوران عملیات ویژه دریایی با حضور ناخدایکم تکاور گودرز بهرامی، فرمانده مرکز آموزش تکاوران قمر بنی هاشم (ع) نیروی دریایی ارتش در منجیل برگزار شد.
 در این آیین، ۱۱ نفر از تفنگداران دریایی با گذراندن ۲۴ هفته آموزش‌های فشرده عملیاتی آب و خاکی، جنگ‌های نامنظم چریکی، غواصی، عملیات نفوذی و گشتی، کمین و ... موفق به دریافت کلاه سبز تکاوری شدند.
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | 1:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

دومین رزمایش کمک‌های مومنانه با همکاری پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز و کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با طبخ ۲۰۰۰ پرس غذای گرم و توزیع آن در بین مددجویان کمیته امداد در مناطق محروم شهر تبریز آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در راستای اجرای رزمایش مواسات، کمک های مومنانه و یاری رساندن به نیازمندان به مناسبت دهه ولایت و امامت با همکاری و هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی و پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز ۲ هزار پرس غذای گرم طبخ و با بهره مندی از تجهیزات ترابری این یگان در بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) توزیع شد.
امیر سرتیپ دوم خلبان سعید رسولی فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در بازدید از محل طبخ و توزیع بسته های غذایی، ضمن قدردانی از عوامل و کارکنان این یگان اظهار کرد: اجرای رزمایش کمک های مومنانه با تاکید فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) به عنوان یک دستور سلسله مراتب فرماندهی محسوب می‌شود که باید به صورت کامل و به بهترین شکل اجرا کنیم.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | 1:31 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه افسران دانشگاه افسری امام علی(ع) مدیریت بخشی از دوران دفاع مقدس را بر عهده داشتند گفت: در دانشگاه افسری امام علی(ع) کلام الله مجید حاکمیت دارد و آموزش های رزمی،  نظامی و جهادی مورد نیاز رزمنده در صحنه نبرد با عزم و اراده و روحیه سلحشوری و تکاوری به دانشجویان آموزش داده می شود تا به آمادگی لازم برسند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش با بیان اینکه دانشگاه افسری امام علی (ع) با بسیاری از واژگان ارزشی همچون ایثار، فداکاری، جهاد، مقاومت،شهادت، معنویت محوری مانوس است، اظهار کرد: دانشجو در این دانشگاه از بدو ورود، فعالیت ها و مهارت هایی که در مراکز آموزشی دیگر نیست را  فرا می گیرد و در طول این مدت اقلیم های متفاوت همچون جنگل، کوهستان، دشت، کویر را با تمام وجود تجربه می کند.
وی افزود: دانشجو در این دانشگاه باید اردوگاه های تابستانی و زمستانی را پشت سر بگذارد و واحد های علمی خود را پاس کرده و نگهبانی، گشت و پاسداری دهد و شرایط سخت را از آغاز تا پایان کار تجربه کند.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش خاطرنشان کرد: کار در این دانشگاه جهادی و کار فرماندهان مدیریت جهادی است و کار اساتید یک جهاد علمی بوده و همه این ها دست به دست هم می دهد تا افسر جوان برای انجام ماموریت سنگین آماده شود.
امیر سرتیپ دوم فولادی با بیان اینکه برای دانشجویان این دانشگاه ۲ موضوع مهم و اساسی است، یادآور شد: موضوع نخست، حفظ انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی کشور است که از ماموریت‌های این دانشگاه بعنوان اساس ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.
وی موضوع مهم و اساسی دوم را تهدیدات خواند و تصریح کرد: آنچه که دانشجو نباید از آن غافل شود جهت گیری درستی است که در این دانشگاه بایستی طی کند.  تجربه پرافتخار پیشین دانشگاه نشان داده که دانشگاه افسری امام علی (ع)  در همه بحران ها و رویدادهایی که در این کشور سرنوشت ساز و تاریخ ساز بوده سرافراز بیرون آمده است.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) در آغازین روزهای جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس در قالب گردان های سازمان دهی شده مجهز و منظم و کلاسیک آماده شدند و جزو اولین یگان های کلاسیک بودند که در منطقه خوزستان حضور پیدا کردند. این ۵ گردان در مناطق مختلف خرمشهر، آبادان، دب حردان، سوسنگرد، هویزه حضور پیدا کردند و جمعی نیز در اهواز ماندند.
وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) با ورودشان به جبهه های منطقه جنوب توانستند به مردم انگیزه حضور در جبهه را دهند، یادآور شد: دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) در دوران دفاع مقدس به مردم آموزش های لازم و روحیه می دادند و از دفاع در خرمشهر تا دفاع از حریم و حرم اهل بیت (ع) حضور فعالی داشتند و شهدای گرانقدری را به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کردند.
امیر سرتیپ دوم فولادی افزود: دانشگاه افسری امام علی(ع) در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همه جا نقش آفرینی کرده و دیدیم در طول دفاع مقدس عملیات ها را به خوبی مدیریت می کرد و ۲میلیون و ۶۴۰ سرباز  دوران مقدس  توسط این دانشجویان آموزش دیدند.
وی خاطرنشان کرد: علت علاقه فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) طبق فرمایشات ایشان  تلاقی ۳ عنوان مهم اساسی است که  کانون علم، جهاد، تقوا و پرهیزگاریست و موجب شده است ایشان ۳۶ بار حضور سراسر نور و برکت در دانشگاه افسری امام علی(ع) داشته باشند.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: در این دانشگاه  کلام الله مجید حاکمیت دارد و  آموزش های رزمی، نظامی و جهادی مورد نیاز رزمنده در صحنه نبرد با عزم و اراده و روحیه سلحشوری و تکاوری به دانشجویان آموزش داده می شود تا به آمادگی لازم برسند. ما مدیون اسلام و شهدا هستیم و امیدواریم یاد و راه آنها را ادامه دهیم و توفیق شهادت را داشته باشیم.
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1399 | 1:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

عناصر به کار رفته درنشان فداکاری دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش در قالب داده‌نما تشریح شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، روز پنج شنبه شانزدهم مرداد و در آستانه عید سعید غدیر خم در مراسم صبحگاه و شکرگزاری با حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروی پدافند هوایی، دریایی، هوایی، فارابی و علوم پزشکی در دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش برگزار و از نشان فداکاری این دانشگاه رونمایی شد.
گفتنی است، این نشان با تصویب فرمانده معظم کل قوا(مد ظله العالی) و به پاس سال‌ها مجاهدت، ایثارگری و فداکاری دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی علیه السلام و ۱۱۸۴  دانشجو و دانش‌آموخته شهید این دانشگاه تعلق گرفته است.
 



موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1399 | 1:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 امیر سرتیپ دوم سلیمانی قهرمان عملیات‌های ۱۴۰ فروندی و حمله به اچ ۳ به یاران شهیدش پیوست.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم احمد سلیمانی از پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و قهرمان عمیات‌های حمله به اچ ۳ و ۱۴۰ فروندی دار فانی را وداع گفت و به خیل یاران و همرزمان شهیدش پیوست.
مرحوم امیر سرتیپ دوم سلیمانی از قهرمانان نیروی هوایی ارتش، استاد بی تکرار و  با اخلاق و مهربان، خلبان حرفه ای و مرد شماره ۸ دسته فانتوم‌ها بود.
حضور مقتدرانه و تاثیرگذار در عملیات پیروز حمله به الولید (اچ۳)، ۱۴۰ فروندی و عملیات مرصاد تنها برگی از پرونده قطور افتخارات این خلبان پیشکسوت به شمار می‌رود.
 
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1399 | 1:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درپیامی به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، تصویب اهدای پرچم و نشان فداکاری از سوی فرماندهی معظم کل قوا(مد ظله العالی) به دانشگاه افسری امام علی(ع) را تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش،‌متن پیام بدین شرح است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
امیر سرلشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
دانشگاه افسری امام علی (علیه السلام) را سال‌هاست که با عنایت ولی امر مسلمین جهان، «فیضیه ارتش» می‌نامیم و با وصف «مهد تربیت مالکان اشتر زمان» می‌شناسیم. دانشجویانش را آنگونه که رهبر عزیزمان فرمودند، «ذخیره امید» می‌دانیم و قامت مقتدرشان را هراس دل دشمنان می‌بینیم. قریب چهل سال از آغاز دفاع مقدس گذشته و در این اربعینی که گذشت، در هر فتح‌الفتوحی، نقش امضای یکی از همین مالکان شهید را زینت طرح و نقشه رزم دیده‌ایم.
عنایت رهبر معظم انقلاب و فرمانده معزز کل قوا به این دانشگاه کثیرالشهید، در آستانه عید غدیر خم و در استقبال چهلمین سال آغاز حماسه، یادآور حماسه‌های این قلل رفیع شهادت است. کسانی در مقام امید مقتدا و ملت که در اوج بصیرت، جان در طبق اخلاص نهاده و بدون هراس، تا سنگر فرماندهی دشمن پیش‌ می‌رفتند و تشنه شهادت بودند؛ بزرگانی علی سیرت و مالک صفت، همچون صیاد، فلاحی، نامجوی، کلاهدوز، ستاری، آب‌شناسان، منفرد نیاکی، کشوری و 1184 شهید این دانشگاه.
عنایت فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌اللهالعظمی امام خامنه‌ای عزیز(مد ظله‌العالی) و اهدای پرچم و نشان فداکاری در بزرگداشت 1184 شهید دانشگاه افسری امام علی‌(علیه‌السلام) را به جناب‌عالی که خود از سابقه دانش‌آموختگی، استادی و فرماندهی همین دانشگاه مقربان برخوردار هستید و آحاد کارکنان ارتش، خصوصاً دانش‌آموختگان و خانواده بزرگ شهیدان این دانشگاه تبریک عرض می‌کنم و توفیقات بیشتر سروقامتان ارتش حزب‌الله را در مسیر مجاهدت و ایثار از درگاه الهی مسئلت دارم.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران
عباس محمد حسنی

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | 1:18 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 امیرسرتیپ دوم عقل‌مند در بازدید از منطقه پدافند هوایی شرق گفت: ارتقاء منزلت و تکریم کارکنان وظیفه و رسیدگی به مشکلات آنان از اساسیترین مسائل در ارتش است و توجه همگانی به این مسأله مسلما باعث افزایش بازدهی در خدمت سربازی خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیرسرتیپ دوم سید جعفرعقل‌مند جانشین معاونت بازرسی و ایمنی و رئیس تیم بازرسی ارتش، با حضور درمنطقه پدافند هوایی شرق از بخش های مختلف این منطقه پدافندی شامل قرارگاه سربازی، بهداری، ترابری، فاوا، سالن‌های ورزشی و دیگر اماکن منطقه بازدید کرد.
وی در حاشیه این بازدید در جمع فرماندهان و مسئولان یگان‌های سربازی گفت: در اجرای اوامر فرماندهی معظم و معزز کل قوا٬ همه ما موظف هستیم محیط سربازی را برای کارکنان وظیفه خوشایند کرده و در راستای خوشبین کردن آنان به خدمت مقدس سربازی و انقلاب اسلامی تلاش کنیم.
امیر سرتیپ دوم عقل‌مند ادامه داد: همه ما در مقابل خانواده های سربازان و جامعه که فرزندان این ملت را به امانت نزد ما سپرده‌اند مسئولیم.
رییس تیم بازرسی ارتش بیان داشت: توجه به اوقات فراغت سربازان و رسیدگی به مشکلات آنان، یکی از وظایف، برنامه‌ها واقدامات فرماندهان ومسئولین بوده که این امر باعث کاهش جرائم و تخلفات در سطح آجا شده است.
 وی در پایان گفت: برقراری ارتباط مستمر فرماندهان با خانواده‌های محترم کارکنان وظیفه، عدم تبعیض در بین سربازان، توجه به آراستگی محیط خدمت کارکنان، توجه به سرپنجه ها و سربازان پاسدارو در آخر توجه به گزارشات، مصاحبه و مشاوره با کارکنان وظیفه، از جمله اولویت های کاری فرماندهان و مسئولین است.
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | 1:17 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

    طی مراسمی صبح امروز با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، تفاهمنامه علمی تحقیقاتی فیمابین ارتش جمهوری اسلامی ایران و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، در ستاد ارتش امضا شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر موسوی در حاشیه امضای این تفاهمنامه گفت:  مجموعه نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران از قبل هم همکاری هایی با معاونت علمی و فناوری رییس جمهور داشتند؛ انشاءالله این جلسه و تفاهمنامه‌ای که امروز امضا شد یک جهشی در ادامه این همکاری‌های فیمابین، خواهد بود.
وی افزود: این تفاهم نامه در حوزه‌های  مختلف زمینی، پدافند، هوایی، دریایی و فضایی است که امیدواریم موارد مدنظر معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و ارتش جمهوری اسلامی ایران، هم جهت بشوند تا بتوانیم پیشرفت‌های خوبی را در آینده نزدیک شاهد باشیم.
دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز گفت: ما توسعه های زیادی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و تکنولوژی های متعدد در حوزه ICT، نانو، تکنولوژی هوافضا و بسیاری از حوزه های جدید از قبیل حوزه لیزر در قالب شرکت های دانش بنیان و برخی مراکز پژوهشی داشته‌ایم.
وی افزود: یکی از اهداف ما در معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور این است که بتوانیم این تکنولوژی را به سمت صنایع دفاعی سوق دهیم و صنعت دفاع نیز از این زیر ساخت‌هایی که ایجاد شده، استفاده کند که امیدواریم با امضای این تفاهمنامه، این روند تسریع شود.
 معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد: حوزه‌های همکاری متعددی با ارتش و صنایع دفاعی داریم، ما بیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان داریم که محصول به حوزه دفاع می‌دهند، هم توسعه این شرکت‌ها مدنظر است و هم اینکه شرکت‌های جدید به این حوزه ملحق شوند. ستاری با اشاره به ساخت هواپیمای کوثر گفت: بخش‌های متعددی از هواپیمای کوثر در شرکت‌های دانش بنیان توسعه پیدا کرد و قطعاً این هواپیما به همین شکل باقی نخواهد ماند و خیلی از تکنولوژی‌های جدید در آن توسعه پیدا خواهد کرد.
در این جلسه  امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و تعدادی از معاونان ارتش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضوری داشتند.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 12 مرداد 1399 | 23:50 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

  آیین کلنگ زنی دومین میدان موانع استاندارد و بین المللی رشته پنجگانه نظامی، با حضور امیر سرتیپ محمودی و دیگر فرماندهان نظامی در مرکز آموزش پشتیبانی شهید فیض اله امانی نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش ، مراسم کلنگ زنی دومین میدان موانع استاندارد و بین المللی رشته پنجگانه نظامی در کشور صبح امروز با حضور امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی ارتش ، امیر سرتیپ جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ، امیر سرتیپ دوم فولادی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان در مرکز آموزش پشتیبانی شهید فیض اله امانی نیروی زمینی ارتش برگزار شد.
امیر سرتیپ محمودی ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع  مقدس، گفت: با پیروی از خط و مشی‌های فرمانده محترم کل ارتش مبنی بر ارتقاء آمادگی جسمانی در بین کارکنان و همچنین با برنامه‌ریزی ها و طرح های مدون سازمان تربیت بدنی ارتش امروز شاهد کلنگ زنی دومین میدان موانع استاندارد و بین المللی در کشور هستیم .
وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و صلابت همواره در میدان های مختلف فرهنگی و ورزشی پیشگام است و امروز شاهد توسعه و پیشرفت ورزش در ارتش بویژه ورزش های کاربردی و رزمی هستیم .
معاون اجرایی ارتش تصریح کرد : رشد و ارتقاء در تمام حوزه‌های ورزشی و رشته های کاربردی در ارتش بدون تردید موجب ارتقای توان جسمانی و توان دفاعی رزمی کارکنان نیروهای ارتش می شود .
امیر سرتیپ محمودی گفت: با افزایش روحیه و توان رزمی کارکنان قطعا در برابر هر نوع تهدیدی ایستادگی خواهیم کرد و قدرت واقعی خود را به نمایش خواهیم گذاشت .
امیر سرتیپ جهانشاهی در ادامه با بیان اینکه نیروی انسانی یکی از مولفه های اصلی آمادگی رزمی در نیروی زمینی ارتش است، گفت : بی شک باید کارکنان ارتش همواره از بالاترین سطح آمادگی جسمانی، روحی، معنوی و دانش نظامی برخوردار باشد .
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروی زمینی باید از چنان تحرک و تهاجمی برخوردار باشد که بتواند رزم نزدیک را به دشمن تحمیل کند، افزود:  با توجه به ساختار های جدید نیروی زمینی که منجبر به تغییر تیپ های سنگین به تیپ های متحرک هجومی و تیپ های واکنش سریع و نیروهای مخصوص شده است ، آمادگی جسمانی اصلی ترین مولفه های توان رزمی محسوب می شود.
امیر سرتیپ جهانشاهی تصریح کرد : با پیش بینی‌های بعمل آمده و با یک برنامه ریزی دقیق در آینده نزدیک در 11 منطقه استراتژیک کشور، استانداردترین میدان های موانع پنجگانه نظامی احداث خواهد شد که اولین میدان در گروه 44 نیروی زمینی در اصفهان افتتاح و ورزشکاران نیروهای مسلح مشغول تمرین و آماده سازی جهت شرکت در رویدادهای مهم جهانی از جمله مسابقات نظامیان جهان می باشند .
رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش نیز در این مراسم گفت : توسعه هرچه بیشتر ورزش های کاربردی بویژه ورزش کاربردی پنجگانه نظامی از اهداف و برنامه های اصلی سازمان تربیت بدنی ارتش است .
وی اضافه کرد : رشته های ورزشی باید به نحوی در ارتش جهوری اسلامی ایران توسعه پیدا کنند که در آینده ای نزدیک شاهد این باشیم که ورزشکاران کشورمان با قدرت در رقابت های جهانی و سیزم حاضر شوند و  صاحب بهترین جایگاه ها و عناوین قهرمانی شوند .
  

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 12 مرداد 1399 | 23:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

  سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و معاونت اطلاعات نیروی زمینی ارتش با هدف توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی جهت استفاده از امکانات و توانمندی های دو طرف،  تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیرسرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح هدف از اجرای این تفاهم نامه را توسعه همکاری وتعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی جهت استفاده از امکانات و توانمندی علمی، سرمایه انسانی، فنی، اطلاعاتی، تجربه و تخصص سازمان جغرافیایی  ونیروی زمینی ارتش عنوان کرد.
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح همچنین به بهره برداری ازتوان دو طرف جهت پاسخگویی به نیازهای نوآورانه کشور درحوزه فناوری های علوم جغرافیایی وژئوماتیک درراستای حوزه امنیت تاکید کرد و افزود: همکاری در تهیه سامانه های اطلاعات مکانی و ارائه خدمات کاربران ازموضوعات موردتوافق دراین تفاهم نامه می باشد.
امیر سرتیپ دوم فخری با بیان اینکه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، این آمادگی را دارد که با کلیه سازمانهای نیروهای مسلح مشارکت داشته باشد،گرد آوری داده های توصیفی جهت غنی سازی پایگاه داده مکانی دفاعی و راه اندازی DSDI (زیرساخت داده مکانی دفاعی) جهت استفاده و به اشتراک گذاری داده مکانی با کمترین هزینه درکوتاه ترین زمان را از اهداف  مشارکت راهبردی با سازمان های نیروهای مسلح برشمرد.
معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش نیز در این مراسم امضای این تفاهم نامه را بسیار ارزشمند خواند و گفت: این تفاهم نامه نیاز نیروی زمینی را در خصوص داده های مکانی از جمله عکسبرداری مناطق مرزی، تصاویر ماهواره ای و پیوند اطلاعات توصیفی و داده های مکانی برطرف خواهد کرد.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 12 مرداد 1399 | 23:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

   امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش با حضور در اردوگاه آموزشی علی آباد قم، از میدان تیر دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) نزاجا، بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش در بازدید از میدان تیر دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) نزاجا، گفت: دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) همواره دارای روحیه سلحشوری و شهادت طلبی هستند و لازم است همیشه در در اوج آمادگی باشند، چرا که ادامه دهندگان راه اسطوره های بزرگی همچون شهید صیاد شیرازی و شهید نامجو هستند.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان تصریح کرد: وظیفه ما فراهم کردن شرایط لازم برای آموزش های نظامی مورد نیاز شما دانشجویان و وظیفه شما فراگیری این آموزش ها به نحو احسن و شایسته است.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 12 مرداد 1399 | 23:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

  استاندار گلستان گفت: ارتش با جانفشانی نیروهای انقلابی خود، شعار «ارتش فدای ملت» را به اثبات رسانده که این خود جذب در اصل ولایت فقیه است. رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش به منظور تسهیل در انجام همکاری‌های دو جانبه ارتش و استانداری گلستان در راستای مبارزه با ویروس کرونا، با هادی حق شناس، استاندار گلستان دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه استاندار گلستان ضمن تقدیر از حضور حماسی ارتش درصحنه های مختلف اجتماعی و فرهنگی گفت: امروز ارتش با جانفشانی نیروهای انقلابی خود، شعار «ارتش فدای ملت« را به اثبات رسانده است، که این خود جذب در اصل ولایت فقیه می‌باشد.
در ادامه فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه نیروهای مسلح همیشه در آمادگی صددرصد هستند افزود: ارتش در بلایای طبیعی و کمک به مردم را از وظایف ذاتی خود دانسته و رضایت فرماندهی کل قوا از عملکرد آجا، بهترین ارزیابی عملکرد ما است.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 12 مرداد 1399 | 23:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
امیر سرتیپ حیدری در دیدار با فرمانده هوانیروز که به مناسبت سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد انجام شد، گفت: امروز در تولید قطعات بالگردی به خودکفایی رسیده ایم.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه هوانیروز در میان نیروهای مسلح کشور، گفت: هوانیروز از گذشته تا امروز شرایط متفاوتی را تجربه کرده است، در زمان طاغوت شرایط مطلوبی نداشت اما در زمان دفاع مقدس شهدای عزیزما به این نیرو شرافت و قداست ویژه ای بخشیدند 
و این قداست تا انتهای تاریخ با هوانیروز خواهد ماند
.

امیرسرتیپ کیومرث حیدری ادامه داد: در برهه ای زمان عده ای تلاش کردند تا قدرت هوانیروز را  با کم کردن امکانات و بخشیدن سرمایه های آن به سایر نیروها ضعیف کرده که به لطف خدا با همت فرماندهان و کارکنان متخصص هوانیروز، این یکان روز به روز با اقتدارتر از قبل شد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اهمیت جایگاه فرماندهی در هوانیروز خاطرنشان کرد: امروز فرمانده و کارکنان هوانیروز به درجه ای از ایمان و تقوا رسیده اند که با فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی این یکان را  همانند روزهای دفاع مقدس به قداست رسانده اند .
وی افزود: هوانیروز یکی از یکان هایی است که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تاکید ویژه‌ای بر حفظ، ارتقای آمادگی و توان دفاعی آن دارند و از آن بعنوان یک مولفه قدرت یاد می کنند.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری در بخش دیگری از سخنانش به ارتقای سطح کیفی هوانیروز ارتش کرد و افزود: در گذشته حجم زیادی از بالگردها زمین گیر، بُرد موشکها پایین و حتی امکان پرواز در شب را نداشتند، اما امروز با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (حفظه الله تعالی) و همت فرماندهان، مسئولین و کارکنان؛ تمامی این نقایص برطرف شده است .
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: نتیجه نهایی دیدگاه فرمانده هوانیروز به فرمایشات مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) این است که امروز صنایع یا علی(ع) هوانیروز نه تنها قطعات بالگردی را تامین می کند بلکه قطعات مورد نیاز صنعت پنها را نیز تامین می نماید به نحوی که امروز توان دفاعی و رزمی هوانیروز به 82 درصد رسیده است که در حوزه بالگردی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.
وی افزود: امروز، موشک هایی که استفاده می کنیم ساخت متخصصان داخلی هوانیروز است که نسبت به گذشته ارتقا بسیار چشمگیری داشته است .تمامی بالگردهای هوانیروز نیز آماده پرواز برای رزمایش ها و ماموریت های مختلف هسستند. خلبانان ما پرواز در شب را به خوبی انجام  می‌دهند و تمامی این پیشرفتها به علت وجود وحدت کلمه در بین فرماندهان، کارکنان و مسئولین هوانیروز است.
امیر سرتیپ دوم قربانی فرمانده هوانیروز نیز در این دیدار ضمن تشکر ازحمایت های بی‌دریغ فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هدف ازاین دیدار، تشکر و قدردانی از زحماتی که در این مدت سه ساله برای هوانیروز کشیده‌اید، است.
وی افزود: در این مدت به لطف شما و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری تغییرات بسیار زیادی در هوانیروز صورت گرفته است به نحوی که درحوزه آمادگی رزمی به جایگاهی رسیده ایم که زبانزد بوده و جزو برترین ناوگان بالگردی در جهان به شمار می رویم .
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق-پرتقالی-ارتش

تاريخ : سه شنبه 7 مرداد 1399 | 23:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
امیر سرتیپ دوم خلبان سعید رسولی در راستای برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و همزمان با سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد با جمعی از رزمندگان ارتش در دوران دفاع مقدس دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان سعید رسولی فرمانده پایگاه شهید فکوری تبریز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار تعدادی از رزمندگان ارتش، تصریح کرد: امنیت امروز کشور مدیون مجاهدت و تلاش بزرگانی است که در دوران دفاع مقدس با تمام وجود در مقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیفتد ‌.
وی افزود: تا زمانی که نسل پرافتخار رزمندگان دوران دفاع مقدس در جامعه حضور دارند و درسها و ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل های بعدی منتقل می کنند ما شاهد تهاجم دیگری به کشور عزیزمان نخواهیم بود ‌.
او در ادامه گفت: باید ارتباط شاغلین و بازنشستگان بویژه رزمندگان دوران دفاع مقدس گسترده تر شده و از تجارب این عزیزان در رده های مختلف مدیریتی و فرماندهی بهره گیری کنیم.
امیر سرتیپ رسولی همچنین بر اهمیت تکریم پیشکسوتان تاکید کرده و گفت: دوست داشتیم همچون سنوات گذشته طی مراسمی در خدمت مجموعه بزرگ بازنشستگان باشیم ولی متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برگزاری مراسم به صورت جمعی که در خدمت همه رزمندگان عزیز ارتش در منطقه باشیم مقدور نیست از این رو با دعوت از این عزیزان در تعداد کم اما در طول سال سعی داریم ارتباط خود را با این گنجینه های گرانبها حفظ و تقویت کنیم.
 
 

 


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق-پرتقالی-ارتش

تاريخ : سه شنبه 7 مرداد 1399 | 23:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان خلبانی هواپیما جنگنده میراژ با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایگاه خلبانان شهید برادران دلحامد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، اولین دوره دانش آموختگی خلبانان هواپیمای جنگنده میراژ با حضور  امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیر زاده فر مانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا، و جمعی از فرماندهان و مسولین در پایگاه هوایی برادران شهید دل حامد چابهار برگزار شد.
امیر سرتیپ نصیرزاده در این مراسم، پایگاه هوایی چابهار را از مهمترین پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش در کشور عنوان کرد و گفت: بحمدالله حضور نخبگان جوان و خلبانان متعهد به همراه کارکنان فنی دلسوز و ایثارگر سبب شده تا ما در این پایگاه با کمبودی مواجه نشویم و همواره روی پای خود بایستیم.
وی با اشاره به ساخت دستاورد های جدید نیروی هوایی به دست جوانان نخبه از جمله ساخت جنگنده کوثر و طراحی شبیه ساز هواپیما ایلوشین افزود: در تلاش هستیم تا با کمک جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش از طرح های شبیه ساز دیگر هواپیماهای نیروی هوایی از جمله هواپیمای اف4 رونمایی کنیم و قطعا این پایگاه از پایگاه‌هایی خواهد بود که به این سیستم مجهز خواهد شد.
در این مراسم از امیر سرتیپ دوم خلبان همایون حیدری فرمانده پایگاه هوایی شهیدان دلحامد به پاس اقدامات انجام شده و آموزش هواپیما میراژ به دانشجویان این جنگنده، تجلیل شد.
گفتنی است فرمانده نیرو هوایی ارتش در ادامه حضور خود در پایگاه هوایی برادران شهید دلحامد، از قسمت های مختلف این پایگاه از جمله فاوا، گردان های نگهداری، الکترونیک، پهپاد و گردان‌های شکاری بازدید و از نزدیک با کارکنان این قسمت‌ها برای دریافت ایده و پیشنهادهای سازنده دیدار کرد.


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : دو شنبه 6 مرداد 1399 | 23:34 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اهمیت به روز رسانی امکانات مراکز آموزشی و مهارتی این نیرو با تغییرات تکنولوژی روز دنیا، گفت: مهیا کردن تجهیزات به روز برای مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی ضروری است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، دریادار خانزادی در بازدید از مرکز آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا در رشت با اشاره به اهمیت ویژه به مراکز آموزشی، اظهار کرد: مهمترین رکن در این مرکز، آموزش است و تربیت و آموزش چه از نظر کیفی و کمی برای نیروی دریایی راهبردی ارتش حائز اهمیت است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به سیاست های کلی این نیرو در راستای افزایش توان رزمی توسط آموزش های نوین، گفت: در این زمینه با هدف گذاری کوتاه مدت و میان مدت گام‌های موثری برای اعتلای آموزش به دانش پژوهان در کلیه مجموعه های آموزشی و پژوهشی برداشته‌ایم.
دریادار خانزادی با تاکید بر اهمیت به روز رسانی امکانات مراکز آموزشی و مهارتی این نیرو با تغییرات تکنولوژی روز دنیا، گفت: مهیا کردن تجهیزات به روز برای مجموعه‌های آموزشی در اولویت و ضرورت دارد.
وی با اشاره به اینکه امکانات خوبی از نظر فضای آموزشی و فیزیکی در این مجموعه  وجود دارد، گفت: با حضور فرماندهان و اساتید توانمند در تمام حوزه‌های علمی، نظامی و آموزشی، این مرکز ظرفیت بالایی برای ایفا و گسترش آموزش‌های دریایی در کشور را دارد.
بر اساس این گزارش، دیدار با تعدادی از خانواده های دارای بیماری صعب العلاج  و بازدید از پروژهای در حال ساخت اعم از  مهمانسرا، مدرسه شهدای نیروی دریایی،  پارک هفتم آذر شهرک سازمانی و پروژه ساخت ۹۶ واحدی مسکونی در مرکز فرماندهی آموزش‌تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا  از دیگر برنامه های دریادار خانزادی در رشت است.


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : دو شنبه 6 مرداد 1399 | 23:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

حجت الاسلام روشندل رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش در ارتباط تصویری با فرماندهان و کارکنان سایت راداری سوباشی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه دلیرمردان حماسه سوباشی، با تشریح بن بست سیاسی و نظامی عراق پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در ۲۷ تیرماه سال ۶۷، تصریح کرد بمباران سوباشی بعد از قطعنامه توسط جنگنده های عراقی لکه ننگی در دامن رژیم بعث خواهد ماند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی در ارتباط تصویری با مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوباشی که با حضور امام جمعه شهرستان کبودرآهنگ و فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب کشور در این سایت در حال برگزاری بود، گفت: سایت راداری سوباشی یکی از مهمترین و استراتژیک ترین رادارهای پدافند هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس بود و نقش محوری و اساسی در دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران داشت.
وی افزود: گروه منافقین که در طول جنگ با رژیم بعث عراق همکاری می‌کردند و از آنجا که با امضای قطعنامه صلح حیثیت خود را از دست رفته می‌دیدند دست به عملیات مذبوحانه ای زدند و در مقابل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی به  مقابله با آن‌ها برآمدند.
حجت الاسلام روشندل به نقش پدافند هوایی در عملیات مرصاد اشاره کرد و ادامه داد: عزیزان پدافند هوایی به ویژه آن دلیر مردانی که در ایستگاه رادار سوباشی مشغول به خدمت بودند نقش مهمی را ایفا کردند و این در حالی بود که یک روز قبل از این حادثه چند فروند از هواپیماهای عراقی توسط همین کارکنان در سایت سوباشی رهگیری و منهدم شده بود و چون عملیات منافقین را نیروی هوایی بعث پشتیبانی می کرد اینها که عقده چند ساله از این ایستگاه رادار داشتند پس از امضای قطعنامه با جنگنده های جدیدی که کشورهای غربی در اختیار آنها قرار داده بودند به صورت ناجوانمردانه ایستگاه رادار سوباشی را بمب باران کردند.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی دفاع و ایستادگی شهدای سوباشی را در روز پنجم مرداد سال 67 ستودنی دانست و اظهار کرد: آن غیورمردان با اینکه در صفحات راداری می دیدند که مورد حمله حتمی قرار گرفته اند برای دفاع از کیان این مرز و بوم ایستادگی کردند و آن حماسه عظیم عاشورایی را رقم زدند.
 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 5 مرداد 1399 | 23:58 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رزمایش مشترک روی نقشه ناهمتراز ویژه دانشجویان دوره 30 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) صبح امروز در این دانشگاه آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ حسین ولی وند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اعلام خبر فوق، افزود: رزمایش مشترک روی نقشه ناهمتراز ذوالفقار دانشجویان دوره 30 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به مدت 5 روز و با هدف ارتقای سطح آمادگی رزمی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنان با ترتیب و توالی اعمال فرماندهی و ستاد در محیط عملیاتی ناهمتراز آغاز شده است.
وی تصریح کرد: رزمایش روی نقشه یکی از مهم ترین انواع تمرینات تاکتیکی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش نظامی جهان بوده و عبارت است از ارائه یک وضعیت نظامی در روی نقشه یا کالک عملیاتی و خواسته هایی که مستلزم تهیه برآوردها، اخذ تصمیمات، تهیه طرح ها و صدور دستورات مقتضی توسط فرماندهان یا افسران ستاد است.
امیر سرتیپ ولی وند افزود: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در راستای اوامر فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این رزمایش و ارائه الگوهایی از تاکتیک ها و ابزارهای نبرد ناهمتراز در پی آن است که دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد را با نحوه مقابله با نیروهای فرامنطقه ای آشنا نموده و زمینه ارتقاء دانش عملیاتی آن ها را در به کارگیری روش های نوین نبرد فراهم سازد.
وی خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح توان دانشجویان با طرح ریزی و اجرای عملیات در محیط ناهمتراز، آشنایی با اقدامات فرماندهی و ستاد در مراحل مختلف عملیات در محیط ناهمتراز، آشنایی با نحوه تعامل و همکاری با سایر نیروها، ارزیابی توانایی دانشجویان در ایفای نقش در مسئولیت های واگذاری، تقویت حس اعتماد به نفس و خلاقیت ذهنی دانشجویان، کاربردی کردن مفاهیم آموزشی ارائه شده به صورت تئوری و مشخص نمودن مشکلات احتمالی با اجرای کار عملی توسط دانشجویان در نقش فرمانده به طوری که بتوانند در یک نبرد حقیقی وضعیت های ایجاد شده را تمرین کنند از اهداف برگزاری این رزمایش است.
گفتنی است؛ رزمایش روی نقشه،حقیقی ترین طریقه نمایش آشنایی با رزم را برای دانشجویان به وجود می آورد که با حضور و راهنمایی فرماندهان و اساتید پیشکسوت سال های دفاع مقدس انجام می‌شود. این رزمایش با بیان الگوهایی از تاکتیک و ابزار نبرد در پی آن است که بتواند اذهان دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد ارتش را با نحوه مقابله با نیروهای متجاوز آشنا نموده و زمینه ارتقاء آن ها در به کارگیری روش های جدید نبرد به صورت ناهمتراز را فراهم کند.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : یک شنبه 5 مرداد 1399 | 23:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
خارش پوست، جدیدترین نشانه ابتلا به ویروس کرونا

 


به گزارش خبرنگار میثاق نیوز، خارش پوست به عنوان جدیدترین نشانه ابتلا به ویروس کرونا شناخته شد.

بر این اساس، دانشمندان کالج سلطنتی لندن اعلام کردند از هر یازده نفری که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، یک نفر خارش پوستی داشته است. از همین رو باید از این به بعد خارش پوستی را نیز یکی از نشانه‌های ابتلا به کووید ۱۹ دانست.


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-کرونا

تاريخ : شنبه 4 مرداد 1399 | 1:44 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 آیین دانش آموختگی دوره سی ام دانشجویان خارجی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با حضور وابستگان نظامی کشورهای دوست و هم پیمان پاکستان، عمان، هندوستان و کره شمالی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن شهید فلاحی این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با ابراز خوشحالی از حضور دانشجویان کشورهای دوست و هم پیمان در ایران و تحصیل در دانشگاه فرماندهی و ستاد گفت: ما در زمان حضور دانشجویان خارجی در این دانشگاه حتی برای لحظه ای تفاوتی بین دانشجویان ایرانی و خارجی قایل نشدیم.
وی با اشاره به اهمیت وجود نظامیان در تمام کشورها افزود: نظامیان در همه کشورها یک هدف مشترک و مقدس و یک تکلیف دارند و آن حفظ منافع ملی و خاک میهنشان است و یک نظامی، لباس خود را کفن خود می داند و فرقی ندارد که کشورش ایران، پاکستان، هند، کره یا عمان باشد و افتخار می کند که به خاطر وطن و مردمش جان فشانی می کند و این موضوع بسیار ارزشمندی است.
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به تعامل خوب این دانشگاه با دانشجویان کشورهای دوست و هم پیمان تصریح کرد: ما در پذیرش دانشجویان خارجی محدودیت نداریم و هر چه در توان داریم برای رفاه  حال دانشجویان مهمان به کار خواهیم گرفت.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم رابطه کشورمان با کشورهای دوست وهم پیمان عمان، کره، هند و پاکستان مستدام باشد و این دوستی در حوزه های دیگر نیز تداوم داشته باشد و بتوانیم زمینه را برای زندگی خوب مردم کشورهای خود فراهم کنیم.
در ادامه این مراسم دانشجویان کشورهای دوست و هم پیمان نیز ضمن تشکر از فرماندهی و اساتید دافوس ارتش و ابراز خرسندی از حضور در ایران و تحصیل در دانشگاه فرماندهی و ستاد، ارتش ایران را یک ارتش قدرتمند و صلح جو معرفی کردند و تاکید داشتند که همه ما سفیران صلح و دوستی کشور جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خود خواهیم بود.
بنا بر این گزارش؛ دانشجویان مهمان خارجی در خرداد ماه سال 1398 برای طی دوره فرماندهی و ستاد و دوره آموزش زبان فارسی در این دانشگاه پذیرش شدند و پس از گذراندن 3 ماه آموزش زبان فارسی با حضور در مراسم جشن آغاز دوره سی ام فرماندهی و ستاد همراه با دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل علم و دانش شدند.
حضور در رزمایش‌های مختلف روی نقشه‌ی کلاسیک و آب‌خاکی و همچنین اعزام به منطقه عمومی منجیل برای بررسی منطقه عملیات از دیگر فعالیت های آنان بود که می توان گفت، دانشجویان پس از طی دوره فرماندهی و ستاد، به توانایی های تجزیه و تحلیل مسائل نظامی دست یافتند.
در پایان این مراسم که وابستگان نظامی کشورهای عمان، کره، هند و پاکستان حضور داشتند با اهدای لوح تقدیر از دانشجویان خارجی تجلیل شد.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : شنبه 4 مرداد 1399 | 1:43 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 امیر دریادار خانزادی در دیدار با خانواده شهید حادثه شناور کنارک گفت: تسلیحات دشمن در برابر ایمان و توانایی‌های ما ناکارآمد است و امروز ایران، عزت و سربلندی خود را مدیون خون پاک شهدا می‌داند.
به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز با سفر به استان اصفهان با خانواده ناو استوار یکم شهید جعفر کوهی فارق از شهدای حادثه شناور کنارک دیدار و گفتگو کرد.
وی صبر و شکیبایی خانواده‌های شهدا را یک موهبت الهی دانست و گفت: حامل پیام تسلیت و تبریک از طرف دفتر فرماندهی معظم کل قوا و همچنین فرمانده کل ارتش به شما عزیزان هستم که بی شک همه فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش به شما خانواد‌های شهدای گرانقدر افتخار می کنند و این دلدادگی قلبی شما به نظام باعث غرور مردم ایران و سرشکستگی دشمن شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه شهدای گرانقدر ما با الگو گرفتن از آموزه‌های دینی و اتفلابی مسیر والایی را برای خدمت به میهن انتخاب کردند، خاطر نشان کرد: در دیدار‌هایی که توفیق داشتم در محضر فرماندهی معظم کل قوا(مد ظله العالی) باشم ایشان همواره حضور نیروی انسانی مومن، معتقد و شجاع را بسیار ارزشمند و تاثیر گذار در نیروی دریایی ارتش دانستند و خاطر نشان کردند: ملتی که شهادت افتخار آن است اسارت ندارد.
دریادار خانزادی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با تمام فشار‌ها و تحریم‌های ظالمانه با اقتدار در برابر همه دسیسه‌های دشمن ایستاده است و نیرو‌های مسلح و بخصوص نیروی دریایی ارتش در ساخت تجهیزات به طور صد درصد خودکفاست و هیچ زمانی دست نیاز به سوی دشمن دراز نخواهد کرد که این یک افتخار است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه همه ابزار‌های چشم پرکن و تسلیحات دشمن در برابر ایمان و توانایی‌های نیروی انسانی ما ناکارآمد است، گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران عزت و سربلندی خود را مدیون خون پاک شهدا میداند.
وی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس ۴۸هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: نیروی دریایی ارتش امروز با حضور در آب‌های بین المللی و به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دوردست، دست بلند نظام در برابر تهدیدات دشمن است و همه کشور‌هایی که چشم طمع به مرز‌های ایران دارند بدانند که نیرو‌های مسلح کشور با چشمانی بیدار، ایمان قلبی و با تجهیزات به روز در برابر هرگونه گستاخی و زورگویی آماده هستند.
 


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : شنبه 4 مرداد 1399 | 1:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی نظامی نیروی زمینی پس از جنگ جهانی دوم

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز،  دفاع مقدس به عنوان مهم‌ترین عرصه ظهور و بروز استعدادهای ایران و نیروهای نظامی در عرصه نظامی بود. هشت سالی که یک ملت در مقابل یک جهان ایستاد و در آخر هم پیروز شد. در این سال ها عملیات های زیادی برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان انجام شد که یکی از آنها عملیات رمضان بود.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

عملیات رمضان نخستین عملیات رزمندگان ایران در چهارچوب استراتژی تنبیه متجاوز بود. با آزادی خرمشهر و عقب راندن دشمن به پشت مرز‌های بین المللی در منطقهِ جنوب، ایران استراتژی تنبیه متجاوز را در پیش گرفت و مقامات کشوری و لشکری به منظور ایجاد پوشش امنیتی لازم برای شهر‌های مرزی، ورود به خاک عراق و انتقال جبهه به قلمرو این کشور را ضروری دانستند.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

عملیات رمضان در شب ۲۱ رمضان مصادف با ۲۲ تیر ماه ۱۳۶۱ با رمز یا صاحب‌الزمان ادرکنی در منطقه عملیاتی شلمچه و شرق بصره آغاز شد؛ عملیاتی سنگین که یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم به ‌شمار می‌رود.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

این عملیات که به گواه فرماندهان جنگ اولین عملیات ایران در خاک عراق محسوب می‌شد، آن طور که باید و شاید پیش نرفت و نتوانست خیلی از اهداف خود را تامین کند، اما موفقیت‌هایی نیز در پی داشت.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

صدام پس از اشغال خرمشهر و به بهانه حمله سراسری اسرائیل به جنوب لبنان، قصد داشت جنگ را خاتمه داده و امتیاز خرمشهر را برای خود نگاه دارد. از سوی دیگر، فرماندهان ایرانی با اطلاع از این قصد بر آن شدند تا با فتح منطقه‌ای از خاک عراق و گرفتن امتیاز ارضی، پایان عادلانه‌ای به جنگ دهند. به این ترتیب عملیات رمضان در چهار محور و پنج مرحله طراحی و اجرا شد تا با عبور از خط مرز بین المللی، یک زمین مثلث شکل به وسعت ۱۶۰۰ کیلومتر مربع تصرف شود.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

این منطقه از شمال به کوشک و طلائیه و پاسگاه‌های مرزی در جنوب هویزه و حاشیه جنوبی هور الهویزه و از غرب به رودخانه اروند (در نقطه تلاقی دجله و فرات به نام القرنه) تا شلمچه در غرب خرمشهر، و از شرق به خط مرزی شمالی – جنوبی و از کوشک تا شلمچه منتهی می‌شد.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

نام عملیات: آفندی رمضان
رمز عملیات: بسم الله القاصم الجبارین یا صاحب الزمان ادرکنی
تاریخ شروع: ۲۲/۴/۶۱
ساعت شروع: ۲۱:۳۰
مدت زمان: ۱۷ روز
منطقه عملیات: غرب جاده اهواز – خرمشهر (شرق بصره) منطقه‌ی عملیات از سمت شرق به جاده اصلی اهواز – خرمشهر و از سمت جنوب به اروند‌رود به شکل مثلث قائم‌الزاویه متساوی الساقین است که در مجموع ۲۷۰۰ کیلومتر مربع را شامل می‌شود.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

مرکز اسناد دفاع مقدس می نویسد: در این حمله ۱۰ تیپ از سپاه و دو لشکر از نیروی زمینی ارتش حضور داشتند که تحت امر چهار قرارگاه عملیاتی کار می‌کردند، اما به علت موانع و استحکامات پدافند مثلثی شکل و میادین مین فراوان، نیرو‌های ایرانی نتوانستند با سرعت عمل به تمامی اهداف مورد نظر دست پیدا کنند. مرحله دوم نیز در محور میانی- جنوب پاسگاه زید- و با همان یگان‌ها و با تقویت دو تیپ دیگر صورت گرفت، که چندان موفقیت‌آمیز نبود و تنها مقداری خسارت به دشمن وارد آمد. مرحله سوم از جنوب پاسگاه زید آغاز شد و نیرو‌های ایرانی به‌طور خیره‌کننده‌ای به درهم شکستن و تصرف مواضع دشمن پرداختند.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

مرحله چهارم عملیات از محور جنوبی منطقه عملیاتی شلمچه شروع شد، اما به دلیل هوشیاری و آمادگی عراقی‌ها و استحکامات و مواضعی که تعبیه شده بود، راهی از خط نخست دشمن، به روی رزمندگان اسلام باز نشد. مرحله پنجم و پایانی که تلاش نهایی و اصلی این عملیات سیاسی- نظامی بود، از شمال پاسگاه زید در حد فاصل دژ مرزی عراق و خاکریز‌های مثلثی آغاز شد. در بدو درگیری و نبرد، همه چیز طبق طرح فرماندهان ایرانی پیش می‌رفت و نیرو‌های ارتش و سپاه توانستند گذشته از پاکسازی و الحاق، خاکریزی مناسب و دو جداره در جناح شمالی بسازند، ولی از آنجا که دقت کافی در ساخت آن به‌کار نرفت، دشمن توانست پنج کیلومتر در آن رخنه کند.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

اهداف عملیات: آزاد سازی خاک میهن اسلامی، بخشی از خاک عراق، پاسگاه زید عراق، انهدام یگان‌های دشمن.
نتایج عملیات: آزاد سازی ۲۵۰ کیلومترمربع از خاک وطن، ۸۰ کیلومتر مربع از خاک عراق و پاسگاه زید عراق، انهدام ۳ تیپ زرهی، یک تیپ مکانیزه و یک تیپ مختلط
تلفات دشمن: ۲۰۰۰ کشته، ۸۰۰۰ مجروح و زخمی و ۱۳۱۵ نفر اسیر
خسارات دشمن: انهدام ۴۵۰ دستگاه تانک و ۲۵۰ نفربر زرهی، ۱۵۰ دستگاه خودرو، ۱۴ فروند هواپیما، ۲ فروند هلیکوپتر و تعداد زیادی جنگ افزار سبک و سنگین
غنائم: ۷۰ دستگاه تانک که تعداد ۱۰ دستگاه از آن‌ها تی ۷۲ بوده و ۳۰ دستگاه نفربر و تعداد زیادی جنگ افزارو مهمات

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

در بین حمله‌های وسیعی که طی هشت سال دفاع مقدس انجام شد، ویژگی خاص عملیات رمضان تک جبهه‌ای بودن آن بود؛ آن گونه که در عملیات فتح المبین دشمن به شکل نیم دایره‌ای در داخل خاک ما قرار داشت و برای ما امکان دور زدن از راست و چپ وجود داشت و غافل گیری در حمله، از اصول اصلی حرکت ما محسوب می‌شد. عملیات بیت المقدس نیز به همین شکل بود، یعنی در این عملیات نیز نیرو‌های دشمن، به علت تجمع زیاد در خرمشهر، از سمت مرز غافل گیر شدند.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

اما در عملیات رمضان، به دلیل شرایط خاص منطقه و آرایش دشمن، حمله به صورت تک جبهه‌ای بود. از ویژگی‌های حملهِ تک جبهه‌ای نداشتن اسیر و پیشروی کم است؛ ضمن اینکه تلفات در این نوع عملیات مسلماً بیش از عملیات احاطه‌ای است. با موانعی که عراق سر راه نیرو‌های اسلام ایجاد کرده بود و شاید اصلی ترین دلیل کُندی عملیان رمضان همین بود.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

همچنین شواهد نشان می دهد نشان می‌دهد که در عملیات رمضان ما تنها بین پنجاه تا شصت گردان نیرو داشتیم، در حالی که عراق بیش از هفت تا هشت لشکر سازمانی اش را به منطقهِ عملیاتی رمضان آورده بود، یعنی عراق در آغاز عملیات، افزون بر تانک ها، ده‌ها هزار نیرو به منطقهِ عملیاتی رمضان وارد کرد که کار را برای رزمندگان ایرانی بسیار سخت کرده بود؛ بنابراین می توان گفت که عراق تقریباً، دو برابر ما نیرو در اختیار داشت و حتی در درگیری‌ها هم عقبه آنها به دلیل درگیر نشدن سالم می ماند و این یعنی نیروهای تازه نفس بیشتری در اختیار رژیم بعث بود که این خود یک امتیاز برای آنها تلقی می شد.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

عملیات رمضان که از سوی ایران برای نخستین‌بار در خاک دشمن اجرا شد، بازتاب خبری گسترده‌ای را درپی داشت؛ به‌گونه‌ای که تحلیل‌گر رادیو آلمان هدف ایران را خاموش کردن توپخانه ۳۰ کیلومتر بردی عراق عنوان کرد و شبکه دوم تلویزیون این کشور نیز اعلام کرد که تهران به تهدید‌های خود عمل کرد و جنگ وارد مرحله جدیدی شد.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

روزنامه کویتی السیاسه هم نوشت عرب‌ها حتی فریاد زدن را نیز فراموش کرده‌اند. این سخنان در حالی از سوی کویت و برخی از کشور‌های عربی حامی صدام در آن زمان گفته می‌شد که عواقب این جنایات ضد‌بشری رژیم بعث عراق علیه ایران حتی دامان خود آن‌ها را نیز گرفت، همانگونه که امام خمینی (ره) بار‌ها آن را پیش‌بینی فرمود و جهان شاهد این بود که چگونه صدام به کویت به عنوان یکی از استان‌های عراق حمله کرد و آنجا را به اشغال خود درآورد.

انتهای پیام/

 


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-جنگ تحمیلی , دفاع مقدس , عملیات رمضان

تاريخ : دو شنبه 30 تير 1399 | 1:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مجتمع اوج نیروی هوایی ارتش، از قسمت‌های مختلف این مجموعه بازدید و توان حاضر به کاری و عملیاتی این مجتمع را مورد ارزیابی قرار داد.

بازدید از کارخانجات ثاقب، هواپیمای شکاری، پهپاد و قطعه سازی مجتمع اوج، از برنامه‌های امیر سرلشکر موسوی در این بازدید بود.

گفتنی است امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا، امیر سرلشکر موسوی را در این بازدید همراهی کردند.


 

انتهای پیام/

 

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش , سرلشکر موسوی , مجتمع اوج

تاريخ : دو شنبه 30 تير 1399 | 1:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

    امیر سرتیپ دوم «علی اکبر طالب‌زاده» با اشاره به نقش خلبانان پایگاه هوایی بوشهر در اولین پاسخ به تهاجم رژیم بعث گفت: اولین پاسخ از پایگاه ششم شکاری در بوشهر اعتماد به نفس صدام را فرو ریخت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، سرتیپ دوم خلبان «علی اکبر طالب زاده» فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه در روزهایی هستیم که در جنگ نرم و مادی گرایی واقع شده ایم، اظهار داشت: برای آنهایی که نسل‌های آینده را به دست می گیرند دفاع مقدس به عنوان یک ارزش والا و الگوی مقاومت و مردانگی و ایثار است.
طالب زاده با بیان اینکه متوسل شدن به گذشتگان نیاز فرزندان ما است، افزود: بهترین گذشته ما تاریخ سراسر حماسه و دفاع هشت سال دفاع مقدس است.
فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر با تأکید بر اینکه باید اتفاقات دفاع مقدس را زنده نگه داشت، خاطرنشان کرد: ما و آیندگان به ارزش های دفاع مقدس نیازمندی و همه باید بدانند که زندگی تک تک رزمندگان میراث است.
ارشد نظامی ارتش در استان بوشهر، به نقش خلبانان پایگاه هوایی بوشهر در اولین پاسخ به تهاجم رژیم بعث اشاره و اظهار کرد: اولین پاسخ از پایگاه ششم شکاری در بوشهر اعتماد به نفس صدام را فرو ریخت.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : چهار شنبه 25 تير 1399 | 23:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار با خانواده شهدای شناور کنارک با اشاره به اینکه نیروی های نظامی ایران برای حفظ خاک میهن کشورشان از هیچ قدرتی هراس ندارند، گفت: شهادت در راه آرمان های انقلاب اسلامی یک ارزش است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با خانواده‌های شهیدان ناوستوار یکم «محمد صیادی»، مهناوی یکم «آرمان سرحدی» و ناوستوار دوم  «محمد اردنی»  از شهدای حادثه شناور کنارک دیدار و گفتگو کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه نیروی های نظامی ایران برای حفظ خاک میهن کشورشان از هیچ قدرتی هراس ندارند و تا آخرین قطره خون در برابر هر نوع تهدیدی ایستادگی می‌کنند، گفت: شهادت در راه آرمان های انقلاب اسلامی یک ارزش است و مجاهدت همرزمانمان  در این مسیر که در آن ایستاده‌اند و دفاع می‌کنند از ارزش های ایران اسلامی است که موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمن می‌شود.
امیر دریادار حسین خانزادی با تاکید براینکه سراسر تاریخ ایران اسلامی مملو از روزهایی است که مردان و زنان بزرگ با روحیه سلحشوری و شهادت طلبی در برابر هر نوع زورگویی ایستاده‌اند، خاطر نشان کرد: به واسطه دین مبین اسلام، یک همسبتگی و اتحاد بزرگ در بین مردم شریف ایران اسلامی برقرار است که فارغ از هر قوم، قبیله و زبان، هنگامی که موضوع امنیت پای کار می‌آید تمام هستی خود را به میان می‌آورند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش خطاب به خانواده‌های شهدا گفت: وجود فرزندان شما در نیروی دریایی ارتش برای ما افتخار بزرگی بود که امنیت را در دریاهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی برقرار کنیم تا بتوانیم راه این عزیزان را با افتخار ادامه دهیم زیرا اعتقاد داریم که «شهادن هنر مردان خداست».
دریادار حسین خانزادی تصریح کرد: ما از خانواده‌های معظم  شهدا در این حادثه درس های زیادی آموختیم که  مهم ترین آن عمل کردن شما عزیزان به آیات قرآن کریم بود که در این کتاب آسمانی باز شدن درب های رحمت الهی را صبور بودن در برابر اتفاقات بیان کرده است و شما عزیزان نمونه بازر آن هستید.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : چهار شنبه 25 تير 1399 | 23:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

  امیر سرتیپ کیومرث حیدری با بیان اینکه جنگ های آینده مبتنی بر تاثیر است نه تخریب گفت: امروز بحمدالله در مسیر حرکت به سمت تجهیز خود به سلاح های هوشمند، نقطه زن، دیجیتال و الکترونیک گام‌های بلندی برداشته‌ایم و به موفقیت‌های خوبی رسیده ایم.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به نقش این دانشگاه در تربیت دانشجویان و فرماندهان ارتش گفت: دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در مسولیت های مهم و پست های فرماندهی و مدیریتی ارتش مشغول به انجام وظیفه خواهند شد و هر یک از دانشجویان بایستی با سایر نیروها هم افزایی و هم گرایی مناسب در مسیر تحقق اهداف ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.
وی با اشاره به طرح های انجام شده در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش و ارتقای توان و تحرک یگان ها بنا بر نیازهای روز عملیاتی و جنگ های آینده گفت: نیروی زمینی محوری و قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران با تحول در ساختار و سازمان خود توانسته است پاسخ گوی نیازهای عملیاتی روز بوده تا از هر نظر آمادگی مواجهه با تهدیدات آینده را داشته باشد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: تمام تحولات انجام شده در راستای افزایش تحرک، چابکی و توان رزم نیروها با تکیه بر متخصصان و صنایع داخلی صورت پذیرفته است و با تلاش مجدانه و اعتقاد به اصل خودکفایی توانسته ایم به فن آوری در تولید تجهیزات دست پیدا کنیم.
امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه جنگ های آینده مبتنی بر تاثیر است نه تخریب گفت: امروز بحمدالله در مسیر حرکت به سمت تجهیز خود به سلاح های هوشمند، نقطه زن، دیجیتال و الکترونیک گام‌های بلندی برداشته‌ایم و به موفقیت‌های خوبی رسیده ایم.
وی خاطرنشان کرد: ما در مجموع در کنار تغییر در ساختار و تجهیزات به موضوع روحیه و رفاه کارکنان علی الخصوص در موضوع خانه های سازمانی، ازدواج کارکنان و فرزندان ایشان، بیماران صعبب العلاج و ... توجه ویژه داشته ایم و سعی کرده‌ایم که در کنار به روز رسانی تجهیزات و ساختار، به شکل متوازن به این مهم نیز بپردازیم.
امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش نیز در سخنانی با تأکید بر اهمیت تربیت دانشجویان در این دانشگاه گفت: ما در این دانشگاه یک هدف مقدس و مشترک داریم و آن تربیت و رشد دانشجویان برای این امر مهم است که بتوانند برای نیل به اهداف ارتش جمهوری اسلامی ایران مفید و مثمر ثمر باشند .
وی افزود: ما در مجموعه دافوس سعی کرده‌ایم که نگاه جزئی به موضوعات نداشته باشیم بلکه با یک نگاه کلی و بر مبنای نیازهای نیروها و ستاد ارتش، دانشجویان را تربیت کنیم به گونه ای که بتوانند با هم افزایی و هم گرایی، یاور فرماندهان نیروها بوده و در حقیقت برای کل ارتش مفید باشند.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : چهار شنبه 25 تير 1399 | 23:43 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

  امیر سرتیپ خلبان منصور ونک به منظور ارزیابی و حصول اطمینان از تداوم آمادگی های رزمی و توان عملیاتی، امور آموزشی، امور ایمنی و همچنین برنامه های مرتبط با پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا از یگان‌های ارتش مستقر در استان های مرکزی و لرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ ونک، معاون بازرسی و ایمنی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع کارکنان مرکز آموزش شهدای مهندسی و گروه 411 مهندسی بروجرد گفت: آموزش‌های تخصصی مبتنی بر عمل که در مراکز آموزشی در حال انجام می باشد، مصداق عینی یادگیری نکات و اصول ایمنی است، که باید به دانش پژوهان مراکز آموزشی انتقال داد و با تقویت آموزش های تئوری و عملی و تدابیر درست می توان سوانح و رویدادها را به حداقل رساند.
وی با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا در یگان ها خاطرنشان کرد: پیاده سازی و اجرایی نمودن مصوبات قرارگاه پدافند زیستی ارتش در راستای پیشگیری از بیماری کرونا بسیار حائز اهمیّت  است چرا که با حفظ سلامت نیروی انسانی زمینه ارتقاء آمادگی‌های رزمی نیز فراهم می‌شود و ما در این بازدید موارد مرتبط با موضوع کرونا و نحوه مقابله یگان‌ها با این ویروس منحوس را مورد بازدید و بررسی قرار دادیم.
گفتنی است، امیر سرتیپ ونک در جریان این بازدید از مرکز آموزش شهدای مهندسی و گروه 411 مهندسی بروجرد، قرارگاه عملیاتی لشکر 84 و تیپ 184 متحرک هجومی نزاجا و همچنین گروه‌های پدافند هوایی خنداب و مرکز آموزش درجه داری حضرت علی اکبر(ع) نیروی پدافند هوایی ارتش بازدید کرد.

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : چهار شنبه 25 تير 1399 | 23:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

    معاون هماهنگ کننده ارتش صبح امروز با حضور در دانشگاه هوایی شهید ستاری از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از دانشگاه هوایی شهید ستاری ضمن تاکید بر نظارت و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و درمانی اظهار کرد: اماکن و یگان های نظامی جزء امن ترین اماکن از لحاظ رعایت موارد بهداشتی بوده و کمترین آسیب را دیده است و امیدواریم در آینده با نظارت دقیق فرماندهان و رعایت کامل کارکنان، روند کنترل بیماری کرونا در این اماکن حفظ شود.
بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه، نمایشگاه علمی نیروی هوایی و همچنین طرح‌ها، پروژه‌ها و دستاوردهای علمی در نمایشگاه جهاد علمی دانشگاه از برنامه های معاون هماهنگ کننده ارتش در این بازدید بود.
گفتنی است در این بازدید امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار سیاری را همراهی می کرد.
  

موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : چهار شنبه 25 تير 1399 | 23:39 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

   پرویز فتاح گفت: ارتش جمهور اسلامی امروز محبوب دل مردم است و دلیل این محبوبیت خدامحوری ارتش است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، «پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان صبح امروز در جشنواره مالک اشتر هوانیروز اظهار داشت: ارتش جمهور اسلامی امروز محبوب دل مردم است و دلیل این محبوبیت خدامحوری ارتش است.
وی افزود: ما در مسیر بدون راهنما راه را گم می‌کنیم. آن‌هایی که از انقلاب و ولایت دور می‌شوند در دامن دشمن می‌افتند و ما باید حواسمان باشد که از ولایت فاصله نگیریم.
فتاح تصریح کرد: وظیفه ما این است که جلوتر از ولایت حرکت نکنیم و نتیجه این مسیر عاقبت بخیری است. امروز استکبار شمشیر را از رو بسته است و هر روز ما را تهدید می‌کند و فکر می‌کند که پیروز می‌شود؛ ولی وعده خدا این است که اگر ما صابر و مؤمن باشیم در سخت‌ترین شرایط خدا به داد ما می‌رسد و پیروزی در دل سختی است.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ما در سخت‌ترین شرایط هستیم، اما پیروزی‌های بسیار بزرگ هم در حال تولد است و فتح خرمشهر‌های جدید در راه است. کسانی که در ایمانشان به رهبری و نظام تردید می‌کنند، نشانه ضعف آن‌هاست. راه مقابله با مشکلات هم آمادگی و صبوری و تلاش ما است و اگر به درستی عمل کنیم، نتیجه آن پیروزی است.
وی اظهار داشت: ان‌شاءالله این صبر ملت زیر سایه ولایت در آستانه رقم زدن پیروزی‌های بزرگی برای ما است. آیا کسی فکر می‌کرد آمریکا این‌گونه به هم بریزد؟ این کار خدا است. ما در بنیاد با همه ظرفیت در خدمت مردم هستیم و هرچه داریم برای مردم است. ما از مقام معظم رهبری هم اذن گرفتیم و هرچه بتوانیم در این شرایط کرونایی به مردم کمک می‌کنیم.
فتاح عنوان کرد: ما حتماً شفاف عمل می‌کنیم و به مردم گزارش می‌دهیم. بنیاد مثل همه بنگاه‌ها مالیات می‌دهد و حواسمان به کارمندانمان هم هست. امروز در موضوع قرارداد ۲۵ ساله با چین ببینید چه سر و صدایی می‌کنند؛ آن‌ها خیرخواه ملت ما نیستند. هرکاری که به نفع ملت ما باشد، دشمن با آن برخورد می‌کند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دوران دفاع مقدس و عملیات مرصاد خاطرنشان کرد: در عملیات مرصاد منافقین در لباس بسیجی آمدند و شبیخون زدند. آن‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند که تا تهران بیایند. شب سوم مرداد نیمه‌های شب بود که ما دو گردان را روی جاده مستقر و عملیات را شروع کردیم.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: منافقین در رادیو‌های خود اعلام کردند که ما فتاح را کشته‌ایم. شهید صیاد بر اولین بالگرد سوار شد و به محل عملیات رفت. خلبانان پایگاه تبریز هم‌ چندین نوبت ستون‌های منافقین را بمباران کردند. خداوند خواست تا در پایان دفاع مقدس انتقام سختی از منافقین بگیریم و در آن زمان هم در سخت‌ترین شرایط بودیم، اما خداوند از دل آن سختی، یک پیروزی بزرگ برای ملت ما رقم زد

.


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی-ارتش

تاريخ : دو شنبه 23 تير 1399 | 1:25 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 22 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن