برنامه روتین تلویزیونی ارتش جمهوری اسلامی ایران این هفته با موضوع همایش سراسری فرماندهان آجا از شبکه اول سیما به روی آنتن می رود.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این برنامه بخش هایی از سخنرانی سردار سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش و امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در همایش سراسری فرماندهان ارتش با عنوان "ارتش انقلابی" سخنرانی کرده بودند؛ پخش خواهد شد.
برنامه روتین تلویزیونی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز دوشنبه (25 دیماه 96)  بعد از بخش خبری ساعت 14 شبکه اول سیما به روی آنتن می رود و علاوه بر گزارش همایش فرماندهان ارتش، آخرین رویدادهای خبری آجا نیز به اطلاع بینندگان سیما خواهد رسید.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیهمایشارتشصدا و سیما

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 18:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: آماده پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشگاه هستیم.
  امیر سرتیپ دوم «حسین ولی‌وند» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در دیدار وابستگان نظامی 25 کشور جهان اظهار داشت: ما به عنوان نیروهای مسلح اهداف مشترکی را در رابطه با استقلال ملت خود داریم.
وی افزود: نظامی‌ها در دنیا اهداف مشترکی را در راستای استقلال و آزادی کشورهای خود دنبال می‌کنند و در این مسیر تا حد جانفشانی نیز تلاش می‌کنند.
امیر ولی‌وند ادامه داد: کشور ما در این راستا، 8 سال سابقه دفاع جانانه در برابر متجاوزان را داشته است که در این دانشگاه برآیند و تلفیقی از تجارب 8 سال دفاع مقدس و همچنین تجارب دیرین گذشته ارتش ایران به دانشجویان تدریس می‌شود.
فرمانده دافوس ارتش گفت: از همه شما عزیزان می‌خواهم که با نگاه موشکافانه که ویژگی وابستگان نظامی است به این دانشگاه نگاه کنید و آماده شنیدن پیشنهادات سازنده‌تان هستیم.
وی در پایان با اعلام آمادگی جهت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: به تک تک کشورهایی که خواستار اعزام دانشجو به ایران هستند، اعلام می‌کنم که ما پذیرای آنان خواهیم بود. همچنان که در حال حاضر از کشورهای دوست و هم‌پیمان همچون پاکستان، هندوستان، عمان و سوریه دانشجو داریم.

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدانشگاه ارتش پذیرش

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 18:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 


ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی جان باختن کارکنان و ملوانان نفتکش ایرانی سانچی را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، متن این پیام به شرح زیر است.
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
ضایعه دردناک جان باختن شهادت گونه کارکنان خدوم و ملوانان شجاع نفتکش ایرانی سانچی، ملت شهیدپرور ایران اسلامی را داغدار کرد و در حالی که مردم و بویژه خانواده های این عزیزان، روزها مضطرب و چشم نگران، منتظر خبری امیدوارکننده از میان زبانه ها و شعله های آتش نفتکش سانحه دیده در هزاران کیلومتر دورتر از وطن بودند و تکاوران زبده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با آرزوی نجات جان فرزندان این ملت داوطلبانه، عاشقانه و مجاهدانه وارد منطقه حریق شده و خود را برای اجرای عملیات امداد و نجات آماده کرده بودند، متاسفانه با دلهایی پر از اندوه و چشمانی اشکبار در غم از دست دادن هموطنان خود، ماموریت شان را به پایان رساندند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تالم و تاسف عمیق نسبت به جان باختن شهادت گونه کارکنان و ملوانان نفت کش سانچی، این ضایعه دردناک را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران و خانواده های داغدار این عزیزان تسلیت گفته و برای آنان علو درجات و برای عزیزانشان صبر و اجر مسئلت می‌نماید


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسانچیپیامتسلیتارتش

تاريخ : دو شنبه 24 دی 1396 | 18:17 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

هیأتی از وابستگان نظامی کشورهای خارجی صبح امروز یکشنبه 24( دی ماه) از دانشگاه فرماندهی ستاد ارتش (دافوس) بازدید و در زمینه مسائل آموزشی و دفاعی با فرمانده این دانشگاه گفت وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیأت مذکور مرکب از 32 وابسته نظامی از 25 کشور در این بازدید از دانشکده های جنگ، فرماندهی ستاد، پشتیبانی ستاد و پژوهشکده عالی جنگ بازدید به عمل آوردند.

بازدید از کلاس های مختلف زمینی، پدافند، هوایی، دریایی، کتابخانه و بخش پایان نامه های دانشجویی، کلاس های جنگ الکترونیک و نمایشگاه اسناد تاریخی خلیج فارس از دیگر برنامه های هیأت بازدیدکننده بود.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبازدیدارتشدانشگاهفرماندهی

تاريخ : دو شنبه 24 دی 1396 | 18:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 
1396/10/21 پنجشنبه در بُعد نظامی هیچ خطری کشور ما را تهدید نمی‌کند فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در بُعد نظامی هیچ خطری کشور ما را تهدید نمی‌کند و ارتش در بالاترین سطح آمادگی نظامی و دفاعی خود قرار دارد

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری همایش سرانگشتان قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: در بُعد نظامی هیچ خطری کشور ما را تهدید نمی‌کند و ارتش در بالاترین سطح آمادگی نظامی و دفاعی خود قرار دارد.

 

سرتیپ کیپمرث حیدری افزود: نیرو‌های مسلح ایران آمادگی پاسخگویی به هر نوع تهدیدی از سوی دشمنان را دارند و نه تنها آمریکا بلکه به هر دشمنی که بخواهد علیه کشور ما تحرکی داشته باشد، جواب قاطعی خواهیم داد.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینیروی زمینیامیر سرتیپ حیدریارتشدفاع

تاريخ : دو شنبه 21 دی 1396 | 17:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
رزمایش مشترک ارتش و سپاه در آسمان

پایگاه خبری علت : فرمانده کل ارتش از برگزاری موفقیت آمیز رزمایش مشترک نیروی هوافضای سپاه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) خبر داد. امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش با حضور در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع فرماندهان، معاونین و مسئولین این قرارگاه گفت: همدلی و هم افزایی بین ارتش و […]

پایگاه خبری علت : فرمانده کل ارتش از برگزاری موفقیت آمیز رزمایش مشترک نیروی هوافضای سپاه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) خبر داد.

امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش با حضور در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع فرماندهان، معاونین و مسئولین این قرارگاه گفت: همدلی و هم افزایی بین ارتش و سپاه یک راه نورانی است که برکات زیادی به همراه دارد.

موسوی با اشاره به دو موضوع انقلاب اسلامی و تهدیدات دشمنان گفت: دو موضوع بسیار مهم برای ما وجود دارد، اول انقلاب اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی کشور و دوم تهدیدهای دشمنان که وظیفه ما دفاع از موضوع اول در برابر مسئله دوم است و همه حرکتها و اقدام‌های ما باید با توجه به این دو موضوع انجام شود.

وی در ادامه افزود: تمرین های نظامی که اخیرا بین نیروی هوافضای سپاه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در مناطقی از کشور برگزار شد، از موفق‌ترین اقدام‌هایی بود که طی سالهای گذشته به انجام رسید و این برای نخستین بار بود که یک کار ترکیبی کامل بین سپاه و ارتش در حوزه پدافند هوایی انجام شد و این همدلی و هم افزایی یک راه نورانی است که برکات زیادی به همراه دارد.

فرمانده کل ارتش همچنین تصریح کرد: ویژگی خاص این تمرین مشترک همدلی، وحدت و هم افزایی به معنای واقعی بین پدافند هوایی ارتش و سپاه بود که قطعا خبر آن باعث ناراحتی و ناامیدی دشمنان و موجب شادی و رضایت خاطر دوستداران انقلاب خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: ما در این رزمایش به دنبال آن بودیم که همه چیز در این دو نیرو اعم از تجهیزات و وسایل، فرماندهی و سامانه های مختلف به صورت یک مشت واحد و هم افزا ترکیب شوند و این موفقیت بسیار بزرگی است و از این بابت خدا را شکر می کنیم و از همه همرزمان عزیز در سپاه و ارتش نیز تشکر می کنم.


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشسپاهرزماشمشترک

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مراسم رونمایی از دست آوردهای دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه با حضور محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش و حسین خانزادی فرمانده

نیروی دریایی برگزار شد.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشدستاورد

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 21:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

تشکرفرمانده کل ارتش از پیام های محبت آمیز امام جمعه اهل سنت و استاندار کرمانشاه
تهران- ایرنا - در پی انتشار پیام های تشکر امام جمعه اهل سنت و استاندار کرمانشاه در باره خدمت رسانی یکان های ارتش به زلزله زدگان این استان، امیرسرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیام های جداگانه ای از ارسال پیام های محبت آمیز آنان تشکر کرد.

به گزارش عصر شنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر موسوی در پاسخ به پیام تشکر امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نوشت:
بسمه تعالی
نگاه مهربان و پدرانه حضرتعالی مرهمی بر دل مصیبت دیدگان و خداقوتی برای امدادگران در این حادثه غمبار بوده و هست.
ارتش آنچه انجام می دهد بر اساس عقیده خادمی ملت است. بویژه آنکه فرماندهی معظم کل قوا برای کمک و امداد فوری به خواهران و برادران عزیزی که در سالهای دفاع مقدس و پس ازآن میزبانی را در حق ما تمام کرده اند، فرمان خاصی ابلاغ فرمودند.
فرصت این خدمت، توفیقی بود از جانب خداوند بزرگ که به سربازان این کشور بزرگ عطا فرمود و همه ما بر این توفیق همراهی و همدلی شکرگزاریم و در صورت نیاز همچنان در خدمت مردم صبور و بزرگ استان کرمانشاه خواهیم بود.
از پیام محبت آمیز جنابعالی تشکر و قدردانی می کنم و از درگاه خداوند بزرگ برای ایران سربلند اسلامی بویژه کرمانشاه قهرمان، آبادانی بیشتر آرزو می کنم.
ملتمس دعا
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی
همچنین سرلشکر موسوی در پاسخ به پیام تشکر استاندار کرمانشاه نوشت:
بسمه تعالی
از محبت و بزرگواری حضرتعالی تشکر می کنم. ارتش خود را خادم ملت می داند و هرچه انجام می دهد بر اساس این عقیده است. در این حادثه غمبار، دو علت انگیزه ما را مضاعف کرد یکی فرمان فرماندهی معظم کل قوا و دیگر محبت های پهلوان مردان و زنان کرمانشاه در سال های دفاع مقدس و پس از آن به ارتش که هرگز از خاطر ما نمی رود.
همانطور که قبلا هم عرض کرده ام ما تا آخر در کنار این مردم عزیز هستیم و هرکجا که نیاز باشد حاضر خواهیم بود.
از آن جهت که از اولین ساعات حادثه شاهد تلاش های ...


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشزلزله

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 21:4 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
ناوگروه ۴۹ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بندر چیتاگنگ بنگلادش پهلو گرفت.

صراط: ناوگروه ۴۹ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن سبلان و ناو بندرعباس پس از شرکت در بزرگترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان صبح امروز در بندر چیتاگنگ بنگلادش پهلو گرفت.

به گزارش خبر انلاین ناخدایکم رضا قربانی فرمانده ناوگروه ۴۹ نداجا، گفت: حضور ما در بزرگترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان و حضور مستمر ما در آب‎های آزاد نشان دهنده اقتدار و عظمت کشور عزیزمان است که علی رغم تمامی تحریم های ظالمانه ما این حضور مؤثرمان را حفظ کرده ایم و توانسته ایم در عرصه های بین الملل تأثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه حضور ناوگروه های ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف موجب ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی می شود افزود: ما با این اقدام به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا حقانیت مان را به جهانیان ثابت می کنیم و با رفتار و منش اسلامی فرهنگ غنی کشورمان را به منصه ظهور می رسانیم.

فرمانده ناوگروه ۴۹ نداجا خاطر نشان کرد: در مراسم افتتاحیه بزرگترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان، رئیس جمهور بنگلادش از کشور جمهوری اسلامی ایران بخاطر حضور پررنگ و اثرگذار در این رزمایش نام برد و تشکر کرد.

همچنین ناخدایکم قربانی در دیدار با فرمانده نیروی دریایی منطقه چیتاگنگ بنگلادش گفت: ایران اهمیّت زیادی برای کشور مسلمان بنگلادش قائل است و به همین منظور یک ناوگروه برای شرکت در رزمایش بین المللی امداد و نجات دریایی به کشور بنگلادش اعزام کرد و انشاءالله در آینده شاهد ارتقاء سطح رابطه بین این دو کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر در اقصی نقاط مختلف جهان حضور یافته است اذعان داشت: در آینده نزدیک شاهد حضور ناوگروه های این نیرو در مناطق جدیدی خواهیم بود.

گفتی است در این دیدار فرماندهان ناوشکن سبلان و ناو بندرعباس نیز حضور داشتند.


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینیروی دریاییارتشناوگروه

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ناوگروه ۴۹ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بندر چیتاگنگ بنگلادش پهلو گرفت.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناوگروه 49 نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن سبلان و ناو بندرعباس پس از شرکت در بزرگنرین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان صبح امروز در بندر چیتاگنگ بنگلادش پهلو گرفت.

بر اساس این گزارش، ناخدایکم رضا قربانی فرمانده ناوگروه 49 نداجا در گفت‌وگویی گفت: حضور ما در بزرگترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان و حضور مستمر ما در آبهای آزاد نشان دهنده اقتدار و عظمت کشور عزیزمان است که علی رغم تمامی تحریم‌های ظالمانه ما این حضور مؤثرمان را حفظ کرده‌ایم و توانسته‌ایم در عرصه‌های بین الملل تأثیرگذار باشیم.

ناوهای ارتش در بندر چیتاگنگ بنگلادش پهلو گرفت

وی با بیان اینکه حضور ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف موجب ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی می شود افزود: ما با این اقدام به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا حقانیت مان را به جهانیان ثابت می‌کنیم و با رفتار و منش اسلامی فرهنگ غنی کشورمان را به منصه ظهور می‌رسانیم.

فرمانده ناوگروه 49 نداجا خاطر نشان کرد: در مراسم افتتاحیه بزرگترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان، رئیس جمهور بنگلادش از کشور جمهوری اسلامی ایران بخاطر حضور پررنگ و اثرگذار در این رزمایش نام برد و تشکر کرد.

همچنین ناخدایکم قربانی در دیدار با فرمانده نیروی دریایی منطقه چیتاگنگ بنگلادش گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران اهمیّت زیادی برای کشور مسلمان بنگلادش قائل است و به همین منظور یک ناوگروه برای شرکت در رزمایش بین المللی امداد و نجات دریایی به کشور بنگلادش اعزام کرد و انشاءالله در آینده شاهد ارتقاء سطح رابطه بین این دو کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر در اقصی نقاط مختلف جهان حضور یافته است اذعان داشت: در آینده نزدیک شاهد حضور ناوگروه های این نیرو در مناطق جدیدی خواهیم بود.

در ادامه فرمانده نیروی دریایی منطقه چیتاگنگ بنگلادش گفت: از اینکه ناوگره نیروی دریایی ارتش ایران در بندر چیتاگنگ حضور پیدا کرده است بسیار متشکریم و معتقدیم ایران یک کشور بسیار بزرگ است و کشور ایران را به عنوان یک کشور بزرگ در نظر می گیریم بنابراین باید بین دو کشور روابط متقابل و مداوم داشته باشیم.

گفتنی است در این دیدار فرماندهان ناوشکن سبلان و ناو بندرعباس نیز حضور داشتند.


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیناوناو ارتشبندر چیتاگنگ

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

تازه ترین خبرها از ساخت چهارمین ناوشکن تمام ایرانی

فرمانده یگان هوادریای نداجا تازه ترین جزئیات از چهارمین ناوشکن تمام ایرانی را تشریح کرد.

ناخدا یکم منصور روح الامینی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز یزد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با اینکه نیروی دریایی ارتش یک نیروی سیاسی، نظامی، بین المللی و علمی است، اظهار داشت: این سخن رهبر معظم انقلاب بیانگر تعریف مشخصی از نیروی دریایی است.
فرمانده یگان هوادریای نداجا با اشاره به اینکه چرا نیروی دریایی ارتش بین المللی است، گفت: ناو هر کشوری به محض اینکه ۱۲ مایل دریایی معادل ۲۴ کیلومتر از ساحل دور می شود، وارد یک فضای بین المللی شده و تابع یکسری قوانین بین المللی است یعنی ما در فاصله کمتر از یک ساعت پس از جدا شدن از ناو از سواحل کشور وارد یک فضای بین المللی می شویم.
وی با بیان اینکه یک نیروی سیاسی هستیم به خاطر اینکه تمام سفرهای دریایی که به خاطر امنیت و برقراری خطوط مواصلاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد، منجر به مراودات ما در دریا و سواحل و بنادر با کشورهای مختلف می شود، افزود: ما خودمان پیام آور هستیم و دیپلماسی سیاسی داریم. ناوهای ما مجهز به تجهیزاتی هستند که خود این تجهیزات باعث می شود در مواقع نبرد و جنگ، بتوانیم از خود و کشور عزیزمان دفاع کنیم.
وی با بیان اینکه ساخت یک کشتی مانند ساخت یک شهر است، افزود: هرچه امکانات باید در یک شهر قرار داده شود باید در یک ناو و یک کشتی نیز باشد چون به محض اینکه ساخته و از ساحل جدا می شود هیچ کس کمکی به آن نمی کند و تمام امکانات مورد نیاز را خودش باید داشته باشد پس نیروی دریایی ارتش علمی نیز هست.
روح الامینی با اشاره به اینکه ما توانستیم با رهنمودهای ...


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزار
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیناوشکنمنصور روح الامینینیروی دریایی

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 

 

استاندار کرمانشاه با ارائه آخرین آمار تلفات زلزله در کرمانشاه گفت: تاکنون در ‌قصر‌شیرین دو نفر و در ازگله چهار نفر کشته شده‌اند.
 

هوشنگ بازوند ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با ارائه آخرین آمار تلفات زلزله در کرمانشاه اظهار داشت: تاکنون در ‌قصر‌شیرین دو نفر و در ازگله چهار کشته شده‌اند.

وی با بیان اینکه در کل استان کرمانشاه بر‌ اثر زلزله حدود 50 نفر مصدوم و زخمی شده‌اند، تصریح کرد: ‌مصدومان در حال مداوا هستند.

بازوند با بیان اینکه برق شهرهای ازگله‌، سرپل ذهاب و ‌ثلاث باباجانی ‌قطع شده است، ادامه داد: ‌امیدواریم تا یک ساعت بتوانیم برق را ‌وصل کنیم‌.

وی با دعوت مردم به آر‌امش خاطرنشان کرد: تمام امکانات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و بسیج در منطقه حضور دارند و جای نگرانی نیست و همه چیز تحت کنترل است.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهکرمانشاه ارتشکمک رسانی

تاريخ : شنبه 22 آذر 1396 | 19:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : شنبه 22 مهر 1396 | 21:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اگر دشمنان ما گرفتار خطای محاسباتی شوند شناسنامه سیاسی آنان برای همیشه باطل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به سالروز تاسیس این سازمان اظهار داشت:  سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در 24 مهر 1358 به فرمان حضرت امام (ره) و تدابیر حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری تشکیل شد.

وی افزود: ماموریت این سازمان، کمک به تشکیل ارتشی انقلاب، جهادی و مکتبی بود و با توجه به نگرش مقام رهبری به این سازمان، ما معتقدیم که به لطف خدا به ماموریت خود در این سازمان تا حد خوبی عمل کرده ایم. رهبری نیز در سخنان خود فرموده اند که نقش اعضای سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نقش حیاتی و مهمی است و عملکرد ارتش جمهوری اسلامی هم نشانگر اقدامات مثبت سازمان عقیدتی سیاسی در طول انقلاب بوده است.

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز  ارتش در طول انقلاب در راستای حفظ مکتب اسلامی بوده است، گفت: همکاری موثر ارتش با مدافعان حرم و اصرار جمع عظیمی از ارتشیان برای حضور در خط مقدم دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت که به دلایلی مسئولان عالی رتبه نظام اجازه حضور آنها را به طور مستقیم در جبهه مقاومت صادر نکرده اند که اگر این اجازه صادر شود، شما خواهید دید که همه ارتش در جبهه مقاومت حاضر خواهند شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: در ارتش جمهوری اسلامی هزاران فعال قرآنی وجود دارد که از این تعداد متجاوز از 20 هزار چهره قرآنی در 36 مسابقه قرآنی ارتش حضور داشته اند که در بین این تعداد 9000 نفر حافظان جزء‌های مختلف  قرآن هستند.

وی گفت: دوراندیشی‌های امام  و رهبری، استقبال بدنه از برنامه‌های فرهنگی و پشتیبانی فرماندهی ارتش موجب شده است که امروز ارتش ما مزین به نام های متبرک و قرآنی مانند شجره طیبه و حزب الله شود.

حجت الاسلام محمدحسنی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی با تقویت بنیه دفاعی و عقیدتی انقلابی‌گرایانه خویش، در کنار سپاه قدرتمند تبدیل به نیروی بازدارنده‌ای  شده اند که اگر دشمنان ما گرفتار خطای محاسباتی شده و دست به اقدامات نابخردانه ای بزنند شناسنامه سیاسی آنان برای همیشه باطل شده و حتی قادر به صادر کردن شناسنامه المثنی سیاسی نیز نخواهند بود.

انتهای پیام/


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحجت الاسلام عباس محمد حسنیارتشبیانیهترامپبرجام

تاريخ : شنبه 22 مهر 1396 | 21:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

ششمین ناوگروه صلح و دوستی ایران با هدف تحکیم روابط و ابلاغ پیام صلح و دوستی از بندرگاه انزلی عازم بندر ماخاچ قلعه در جمهوری خودمختار داغستان روسیه شد.
به گزارش ایسنا، فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش صبح امروز در مراسم بدرقه این ناوگروه اظهار کرد: این ناوگروه متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند و ناو موشک انداز پیکان است.

دریادار دوم عرشه و ستاد احمدرضا باقری افزود: تاکنون در راستای اجرای ماموریت های ابلاغی محوله به ناوگان شمال نیروی دریایی، پنج ناوگروه صلح و دوستی و یک ناوگروه نیز برای شرکت در مسابقات ارتش های جهان (جام خزر) به کشورهای حاشیه دریای خزر اعزام شده است.

وی با اشاره به ابلاغ پیام صلح و دوستی ملت و دولت ایران به دولت و ملت جمهوری داغستان روسیه به عنوان مهمترین هدف از انجام این سفر تاکید کرد: تاکنون شش بار پرچم جمهوری اسلامی ایران در کشورهای حاشیه خزر به اهتزار درآمده و نمایش اقتدار و توانمندی و صلابت ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار تجهیزات و ابزار موجود ساخته دستان توانمند متخصصان ایرانی در شرایط تحریم کشور از دیگر اهداف این گونه سفرهاست.

امیر باقری خطاب به پرسنل اعزامی به این سفر، آنها را سفیران ایران در جمهوری داغستان دانست و تاکید کرد: پرسنل اعزامی به این سفر باید در نوع رفتار و گفتار خود در کنار نمایش توانمندی و اقتدار ارتش توجه ویژه داشته باشند چرا که نوع رفتار و اقدام و عملکرد نیز در اجرای مراسمات و تشریفات و حتی در بازدید های غیر رسمی بیانگر بخش دیگری از توانایی های نیروی دریایی ارتش ایران است.

وی تصریح کرد: در صورت نمایش هرگونه ضعفی در رفتار و کردار و گفتار علاوه بر ارزیابی از سوی کشور میزبان ، به وجهه نطام و کشور نیز خدشه وارد می شود.

پنجمین سفر ناوگروه ایران به کشورهای حاشیه خزر درنوزدهم فروردین امسال انجام شد و تیرماه سال ۹۲ و اسفندماه ۹۵و مهرماه ۹۴ نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به روسیه سفر کرده بود و شهریور ۹۵ نیز ناوگروهی با هدف تحکیم روابط ، به کشور آذربایجان اعزام شده بود.

همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون شش بار طی سال های ۸۶ ، ۹۳ ، ۹۴ و شهریورماه ۹۵ و دو ناوگروه از جمهوری آذربایجان و جمهوری قزاقستان در مهر ماه ۹۶ با هدف تحکیم روابط دوستانه و گسترش تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیناوگروهصلح و دوستینیروی دریاییارتشانزلیبندر ماخاچ قلعه

تاريخ : شنبه 22 مهر 1396 | 20:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

توانمندی نظامی و دفاعی کشور، بدون شک یکی از مهم‏ترین محورهای راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات است. همینطور بر اساس مولفه های قدرت، توان موشکی به عنوان یکی از مهمترین عامل بازدارنده تهاجم نظامی قرار دارد.

به گزارش شفاف به نقل از جنگ افزار، در شرایطی که قدرت نظامی بازدارنده ایران و توان مقابله کشور با هر گونه تهدید نظامی این روزها محور بحث روز است بررسی تکنولوژی موشک های ایران نشان می دهد که برد این موشک ها به دورترین نقاط اروپا و بیش از ۷۰ درصد آسیا می رسد واین توان دفاعی باعث نا امیدی دشمنان در حمله نظامی به خاک و تاسیسات حیاتی کشورمان شده است.


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملت
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیموشک موشک ایرانیایرانقاره پیما

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 مهر 1396 | 20:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
- همشهری آنلاین: تیم کانون چوگان جام سومین دوره رقابت های چوگان گرامیداشت هفته دفاع مقدس را از آنِ خود کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون چوگان، فینال سومین دوره رقابت های چوگان جام دفاع مقدس روز چهارشنبه ١٩ مهر ماه در باشگاه چوگان ذوالجناح ارتش برگزار شد و تیم کانون چوگان توانست با نتیجه ۶ بر ۵ تیم چوگان ارتش را از پیش رو بردارد و به مقام قهرمانی برسد، تیم خرگوش دره نیز در این رقابت ها به مقام سومی دست یافت. قضاوت این رقابت ها را پابلو سیرونت از آرژانتین و محمدرضا بهبدی بر عهده داشتند.

هفته گذشته دیدارهای مقدماتی رقابت های جام دفاع مقدس در تاریخ ۱۲ مهر ماه در باشگاه ذوالجناح ارتش برگزار شد. این رقابت ها در هندیکاپ ۸ تا ۱۰ انجام شد و قضاوت دیدارها بر عهده پابلو سیرونت، داور آژانتینی و معین شکوهی بود.

مراسم اهدای کاپ قهرمانی و جوایز با حضور حمیرا اسدی سرپرست فدراسیون چوگان، امیر سرتیپ محمدی فر از پیشکسوتان چوگان نیروی زمینی ارتش، حسین پور عضو هیات رئیسه فدراسیون، امیر شکوهی، امیر اصغری، سرهنگ بیادی، سرهنگ بهدادفر و دیگر مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

این رقابت ها با همکاری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، هیئت چوگان شمال شرق تهران و فدراسیون چوگان برگزار شد.

موضوعات مرتبط: ورزشیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیورزشچوگانکانون چوگاندفاع مقدس

تاريخ : شنبه 22 مهر 1396 | 20:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

هیات بلندمرتبه نظامی ترکیه به ایران سفر می‌کند

در پاسخ به سفر اخیر هیات عالی رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران به مسئولیت سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح به کشور ترکیه، رئیس ستاد ارتش ترکیه در راس یک هیات عالی رتبه از مقامات نظامی آن کشور هفته آینده وارد تهران می شوند و دیدارهایی با برخی مقامات کشورمان خواهند داشت. […]

در پاسخ به سفر اخیر هیات عالی رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران به مسئولیت سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح به کشور ترکیه، رئیس ستاد ارتش ترکیه در راس یک هیات عالی رتبه از مقامات نظامی آن کشور هفته آینده وارد تهران می شوند و دیدارهایی با برخی مقامات کشورمان خواهند داشت.

بنابر این گزارش، پیش‌بینی می شود که در سفر هیات نظامی ترکیه به تهران توافقات صورت گرفته دوطرفه در آنکارا، در چارچوب یک برنامه عملیاتی و اجرایی در تهران مورد توجه طرفین قرار گیرد.

۴۹۳۱۰

در پاسخ به سفر اخیر هیات عالی رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران به مسئولیت سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح به کشور ترکیه، رئیس ستاد ارتش ترکیه در راس یک هیات عالی رتبه از مقامات نظامی آن کشور هفته آینده وارد تهران می شوند و دیدارهایی با برخی مقامات کشورمان خواهند داشت.

بنابر این گزارش، پیش‌بینی می شود که در سفر هیات نظامی ترکیه به تهران توافقات صورت گرفته دوطرفه در آنکارا، در چارچوب یک برنامه عملیاتی و اجرایی در تهران مورد توجه طرفین قرار گیرد.


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیترکیهایرانارتشسردار محمد باقری

تاريخ : پنج شنبه 6 مهر 1396 | 22:18 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

1396/7/6 پنجشنبه

برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در یکان های ارتش در سراسر کشور

به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم عزاداری و سوگواری در کلیه یکان های ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار می شود.

 

 

به مناسبت فرارسیدن نهم و دهم محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام شهادت جانسوز سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، مراسم عزاداری و سوگواری در کلیه یکان های ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این مراسم عزاداری بویژه در یگانهای آموزشی و مجتمع های مسکونی ارتش با حضور جمع کثیری از فرماندهان، مسئولان، روحانیون، کارکنان پایور و وظیفه و خانواده های محترم ساکن در کویها و منازل سازمانی با اقامه مراسم پرشور عزاداری، نوحه خوانی و سینه زنی همراه با سخنرانی علما و چهره های اندیشمند و فاضل و با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در یگان های آجا در سراسر کشور برگزار خواهدشد.

بنابر این گزارش، اقامه نماز با شکوه جماعت ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا و همچنین مراسم شام غریبان حسینی نیز در مساجد، نمارخانه ها، تکایا و هیأت های عزاداری ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار می گردد


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیعاشورا تاسوعاعزاداریشهادت

تاريخ : پنج شنبه 6 مهر 1396 | 22:4 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

1396/7/6 پنجشنبه

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: هشت سال دفاع مقدس از جلوه ای پاسخگویی به نصرت خواهی امام حسین(ع) است

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی گفت: هشت سال دفاع جانانه رزمندگان ایران اسلامی جلوه ای از پاسخگویی به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) در روز عاشوراست.

 

 
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی گفت: 8 سال دفاع جانانه رزمندگان ایران اسلامی جلوه ای از پاسخگویی به ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام حسین(ع) در روز عاشوراست.
به گزارش روابط عمومی نهاجا، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسمی که با حضور امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش و دیگر مسئولین و فرماندهان این نیرو در مسجدالنبی(ص) ستاد نهاجا برگزار شد؛ گفت: هفته دفاع مقدس جلوه ای از عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که خواب های دشمنان را علیه نظام اسلامی بی تعبیر گذاشت.
وی با اشاره به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) در روز عاشورا افزود: یقینا خطاب این نصرت خواهی به یاران و اصحاب آن بزرگوار نبود چرا که همه آن ها به شهادت رسیده بودند، به لشکر یزید هم نبود چرا که چندین مرحله اتمام حجت با اردوگاه دشمن کرده بودند ولی فایده ای نداشت.
نماینده ولی فقیه در ارتش اظهار داشت: رسالت امام حسین (ع) جهانی و برای کل بشریت  است، آن امام همام با علم به این که بر اساس تکلیف باید حق امت را در آینده ادا کندو در آینده عده ای منتظر نجات یافتن و  پاسخگویی به فریاد امام  هستند، ندای هل من ناصر ینصرنی را سردادند.
وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران معجزه ی امام حسین(ع) و بازتاب همین پاسخگویی به سرور و سالار شهیدان است ادامه داد:همین فرهنگ مدافعان حرم و آن چه که در خطوط مقاومت در عراق سوریه یمن بحرین در همه ی نقاط متعدد مقاومت رخ میدهد ریشه در این نصرت خواهی اباعبدالله الحسین دارد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی ضمن تجلیل از شهدای 8 سال دفاع مقدس ومدافعین حرم گفت: افراد زیادی با امام حسین(ع) پیوند خورده و همانند قطره ای به این دریای بیکران پیوسته اند، بابایی ها، همت ها،باکری ها و حججی ها این ها پاسخگویان و لبیک گویان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند.
وی با بیان این که مطمئن باشید کربلا و عاشورا تکرار خواهد شد، بیان داشت: اگر بخواهیم به امام حسین(ع)لبیک بگوییم باید از ناموس اسلام، قبر حضرت زینت(س) و مزار حضرت رقیه(س) و تمام معصومیم دفاع کنیم.
نماینده ولی فقیه در ارتش ضمن تجلیل از مدافعین حرمت صریح کرد: مشکل کنونی گروه های تروریستی داعش، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) است که تبدیل به کانونی از تربیت انسان های مقاوم، نترس، مجاهد، ایثارگر و خستگی ناپذیر در مقابل دشمن شده اند.
وی در پایان با بیان این که امام حسین کرّار غیر فرّار است، چون خلاصه و عصاره علی(ع)  است خاطرنشان کرد: با ایجاد ارتباط با سوگواری امام حسین(ع) و شناسایی حسین زمان، حمایت از او و مقابله با یزید زمان می توانیم از لبیک گویان امام حسین(ع) باشیم


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرییس عقیدتی ارتشحجت الاسلام حسنی

تاريخ : پنج شنبه 6 مهر 1396 | 22:3 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

مصاحبه تفصیلی خبرگزاری دانشجو با امیر سرتیپ اسدالله حیدری؛
شهید صیاد شیرازی نقش محوری در وحدت سپاه و ارتش داشتند. برای این کار هم بسیار خون دل خوردند و طعنه های زیادی هم شنیدند. برای طراحی عملیات فتح المبین هم بسیار زحمت کشید.

گروه ساسی خبرگزاری دانشجو_رضا حیدری؛ مصاحبه با امیر حیدری نیاز به تشریفات خاصی نداشت. با چند تماس و یک نامه رسمی قرار این مصاحبه در دفتر کانون بازنشتگان آجا هماهنگ شد. شاید از ویژگی ارتشی ها باشد که تشریفات رسانه ای را خیلی نمی پسندند. برخورد ایشان بی نهایت گرم و همراه با احترام است. سوالات متعددی داریم که بخشی از آن بیشتر دغدغه ها ذهنی خودم هست اما در مقابل سوالات بی پروای ما پس از تامل دقیق پاسخ می دهد. بخشی از آنها را به درستی جواب میدهد و برخی دیگر را رد می کند. گفتگو با وی و دیگر هم لباسی ها او جذاب است و این جذابیت آنجا بیشتر می شود که بدانید با فرماندهی صحبت می کنید که مفتخر به دریافت نشان «فتح» شده است.

 


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحصرحصرابادانارتشامیر سرتیپ اسدالله حیدریصیاد شیرازیتیپ 77 ارتشتیپ زرهیبنی صدر

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 6 مهر 1396 | 21:56 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
خبرگزاری میزان- یک فروند بالگرد هوانیروز ارتش در منطقه اشنوبه ارومیه دچار سانجه شد و شنیده‌ها حاکی است که از 2 سرنشین ابن بالگرد یک تن شهید شده و به خلبان دیگر آسیبی نرسیده است.
 

شهادت یک خلبان در پی سقوط بالگرد هوانیروز ارتش در اشنویهبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی ارتش، امروز (پنجشنبه) یک فروند بالگرد 214 متعلق به هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، حوالی ظهر امروز حین پرواز آزمایشی در منطقه شمال غرب کشور(ارومیه) دچار سانحه شد.

متاسفانه در این سانحه یک نفر از کارکنان فنی بالگرد به شهادت رسید اما خلبان و کمک خلبان در سلامت هستند.

بالگرد موصوف که به تازگی مراحل اورهال کامل را طی کرده و جهت پرواز آزمایشی در منطقه عمومی اشنویه آذربایجان غربی در حال پرواز بود به دلیل ایجاد نقص فنی دچار حادثه شده و با عملکرد سریع خلبان در منطقه ای خالی از سکنه با زمین برخورد کرد.

هم اکنون یک تیم از بازرسی نیروی زمینی ارتش جهت بررسی علت سانحه به منطقه اعزام شده اند.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبالگرد هوانیروزارومیهشهادت

تاريخ : پنج شنبه 6 مهر 1396 | 21:53 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رکنا: یک فروند بالگرد هوانیروز ارتش دچار سانحه شد یک فروند بالگرد 214 متعلق به هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، حوالی ظهر امروز (پنجشنبه) حین پرواز آزمایشی در منطقه شمال غرب کشور(ارومیه) دچار سانحه شد.

اطلاعیه ارتش درباره سقوط بالگرد هوانیروز در ارومیه
 

متاسفانه در این سانحه یک نفر از کارکنان فنی بالگرد به شهادت رسید اما خلبان و کمک خلبان در سلامت هستند.

بالگرد موصوف که به تازگی مراحل اورهال کامل را طی کرده و جهت پرواز آزمایشی در منطقه عمومی اشنویه آذربایجان غربی در حال پرواز بود به دلیل ایجاد نقص فنی دچار حادثه Incident شده و با عملکرد سریع خلبان در منطقه ای خالی از سکنه با زمین برخورد کرد.

هم اکنون یک تیم از بازرسی نیروی زمینی ارتش جهت بررسی علت سانحه به منطقه اعزام شده اند.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبالگردسانحهباگرد ارتشبیانیهبیانیه ی ارتشارومیه

تاريخ : پنج شنبه 6 مهر 1396 | 21:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
رژه دریایی روز ارتش در بندرعباس

همزمان با رژه ۳۱ شهریور، شناورها و جنگنده‌های ارتش و سپاه در بندرعباس رژه رفتند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، همزمان با31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، ناوها، ناوچه‌ها و ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های خلیج فارس ، دریای عمان و تنگه هرمز رژه رفتند.

در عین حال، 32 فروند جنگنده و هواپیمای نظامی سپاه و ارتش نیز به طور مشترک در آسمان خلیج فارس و تنگه هرمز به پرواز درآمدند.


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشناورشناورهای جنگیخلیج فارس

تاريخ : شنبه 1 مهر 1396 | 23:50 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی تجهیزات جدید این نیرو در رژه ۳۱ شهریور خبر داد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر  کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتگویی ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در نزاجا، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور روزهای تاریخ ساز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که باید آن را حفظ کنیم.

وی افزود: در چنین روزی دشمن با تمام حمایت‌های غرب و شرق به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد و نیروهای مسلح با همت ملت شریف ایران با تمام وجود در مقابل دشمن ایستادند و اجازه ندادند تا وجبی از خاک کشور به دست بیگانگان بیافتد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری گفت: نیروی زمینی ارتش در ایام هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است. که مهمترین آن‌ها رژه با صلابت یگان‌های نیروی زمینی ارتش در تهران و دیگر استان‌های کشور، رونمایی از تجهیزات و دستاوردهای جدید، رونمایی از کتب دفاع مقدس، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی، بازدید از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و بازسازی و آماده بکاری چند فروند بالگرد هوانیروز ارتش از جمله برنامه‌های نیروی زمینی ارتش در ایام دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: امروز نیروی زمینی در اوج آمادگی رزمی قرار دارد و تمامی تهدیدات مرزی را رصد کرده و چنان چه تهدیدی از سوی دشمنان به مناطق مرزی شود کارکنان ولایت مدار نیروی زمینی ارتش با آمادگی رزمی و جسمانی در مقابل آنها ایستادند و اجازه هیچگونه تعرضی را به دشمن نخواهند داد.


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینزاجاارتشنیروی زمینی ارتشرژه

تاريخ : شنبه 28 شهريور 1396 | 23:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رژه دریایی روز ارتش در بندرعباس

همزمان با رژه ۳۱ شهریور، شناورها و جنگنده‌های ارتش و سپاه در بندرعباس رژه رفتند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، همزمان با31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، ناوها، ناوچه‌ها و ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های خلیج فارس ، دریای عمان و تنگه هرمز رژه رفتند.

در عین حال، 32 فروند جنگنده و هواپیمای نظامی سپاه و ارتش نیز به طور مشترک در آسمان خلیج فارس و تنگه هرمز به پرواز درآمدند.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشناوررژهخلیج فارسشناورهای ارتشجنگنده

تاريخ : شنبه 1 مهر 1396 | 23:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
سرلشکر رشید

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) از ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) از ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید و بر ضرورت تقویت قدرت دفاعی و تهاجمی جمهوری اسلامی تاکید کرد.

سرلشکر رشید در جمع فرماندهان، مدیران و کارشناسان عالی‌رتبه نیروی زمینی ارتش نکات بسیار مهمی درباره چگونگی برخورداری از آمادگی لازم برای غافلگیر کردن دشمن در جنگ احتمالی آینده بیان کرد، که حاصل بررسی و تبیین تجارب نظامی و امنیتی چهار دهه گذشته، به منظور طراحی و بازتولید قدرت ترکیبی در مواجه با تهدیدات و جنگ آینده است.

در این بازدید معاونین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) سرلشکر رشید را همراهی کردند.

انتهای پیام/


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینروی زمینی ارتشسرلشگر رشیدقرارگاه خاتم الانبیا

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 15:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

امیر سیفی

امیر سیفی گفت: در ارتش، قرارگاه مهارت آموزی تاسیس شده است تا کارکنان وظیفه در حین خدمت مهارت مورد علاقه خود را فرا گیرند.

 به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، در راستای تکریم کارکنان وظیفه و بررسی وضعیت آنان، مراسم خیرمقدم و توجیه کارکنان وظیفه جدیدالورود ستاد ارتش در حسینیه ثارالله این ستاد برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ دوم سیفی، معاون نیروی انسانی ارتش طی سخنانی خدمت سربازی را آموزنده اصول و مهارت های مورد نیاز زندگی دانست و گفت: استقامت، جدیت و توانمندی نیروهای نظامی که بخش قابل توجهیی از آن شما سربازان عزیز هستید، بسیاری از ناامنی‌های داخلی و خارجی را از کشور دور می‌سازد.

وی با اشاره به ایثار و فداکاری رزمندگان ارتش اسلام به ویژه سربازان در دوران دفاع مقدس نقش سربازان و کارکنان وظیفه در آن دوران حماسی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ما امروز آزادی و عزت خود را مدیون از خودگذشتگی‌ها و جان فشانی‌های بزرگ مردان عرصه جهاد و شهادت می‌دانیم.

معاون نیروی انسانی ارتش افزود: هر کشوری که لحظه‌ای از حراست و حفاظت از مرزهای خود غفلت کند، زیان خواهد دید، لذا می بایست روحیه استقامت، جدیت و مسئولیت پذیری را در تربیت نیروی انسانی به ویژه کارکنان وظیفه بالا ببریم.

سرتیپ دوم سیفی رعایت سلسله مراتب نظامی توسط سربازان را مهم توصیف کرد و گفت: حفظ اطلاعات، حرمت‌ها و پایبندی به قوانین موجود در نیروهای مسلح از جمله وظایف اصلی سربازان می‌باشد تا با بهره گیری از آنها و بکارگیری توان خود از نفوذ دشمنان جلوگیری کنند.

معاون نیروی انسانی ارتش خدمت سربازی را مهمترین بخش زندگی جوانان توصیف و تصریح کرد: اگر با برنامه و هدف وارد این مرحله از زندگی شوید، موفقیت را در این مرحله و آینده خود تضمین کرده‌اید.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در راستای اجرای فرامین امیر سرلشکر موسوی و تدابیر رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، طرح بشارت در ارتش اجرا می‌شود که در این طرح نیروی وظیفه‌ای که وارد ارتش می‌شود به دلیل مواجه شدن با فضای جدید و فرهنگ‌های متفاوت احساس غریبی و دلتنگی به او دست می‌دهد؛ ما تلاش داریم همزمان با ورود آنها به ارتش با این محیط آشنایشان کنیم و به عبارت دیگر به آنها بشارت بدهیم که این محیط جدید مملو از فرهنگ‌های قرآنی و ایمانی است و ضمن آشنایی به آنها خیر مقدم هم گفته شود.

سرتیپ دوم سیفی از اجرای طرح کارآموزی کارکنان وظیفه در ارتش خبر داد و گفت: یکی از مسائل اصلی مطرح درجامعه ما مشکل بیکاری جوانان است که به منظور مبارزه با این معضل و کمک به جوانان در دوران خدمت مقدس سربازی در ارتش، قرارگاه مهارت آموزی تاسیس شده است تا کارکنان وظیفه در حین خدمت به ویژه وقت‌های آزاد و فراغت برای آینده زندگی شان مهارت مورد علاقه خود را فرا گیرند و در این زمینه تجربه کسب نمایند تا پس از پایان خدمت بتوانند راحت تر وارد بازار کار شده و زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

انتهای پیام/


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشتمرینآموزشهای مهارتیسربازپادگان

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 15:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

معاون نیروی انسانی ارتش: آموزش و عزم راسخ سربازان تضمین کننده امنیت کشور است

در راستای تکریم کارکنان وظیفه و بررسی وضعیت آنان، مراسم خیرمقدم و توجیه کارکنان وظیفه جدیدالورود ستاد ارتش در حسینیه ثارالله این ستاد برگزار شد.

 

 

در راستای تکریم کارکنان وظیفه و بررسی وضعیت آنان، مراسم خیرمقدم و توجیه کارکنان وظیفه جدیدالورود ستاد ارتش در حسینیه ثارالله این ستاد برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، در این مراسم امیر سرتیپ دوم ستاد سیفی، معاون نیروی انسانی ارتش طی سخنانی خدمت سربازی را آموزنده اصول و مهارت های مورد نیاز زندگی دانست و گفت: استقامت، جدیت و توانمندی نیروهای نظامی که بخش قابل توجهیی از آن شما سربازان عزیز هستید، بسیاری از ناامنی های داخلی و خارجی را از کشور دور می سازد.
وی با اشاره به ایثار و فداکاری رزمندگان ارتش اسلام به ویژه سربازان در دوران دفاع مقدس نقش سربازان و کارکنان وظیفه در آن دوران حماسی را حائز اهمیت دانست و گفت: ما امروز آزادی و عزت خود را مدیون از خودگذشتگی ها و جان فشانی های بزرگ مردان عرصه جهاد و شهادت می دانیم.
معاون نیروی انسانی ارتش افزود: هر کشوری که لحظه ای از حراست و حفاظت از مرزهای خود غفلت کند، زیان خواهد دید، لذا می بایست روحیه استقامت، جدیت و مسئولیت پذیری را در تربیت نیروی انسانی به ویژه کارکنان وظیفه بالا ببریم.
سرتیپ دوم سیفی رعایت سلسله مراتب نظامی توسط سربازان را مهم توصیف کرد و افزود: حفظ اطلاعات، حرمت ها و پایبندی به قوانین موجود در نیروهای مسلح از جمله وظایف اصلی سربازان می باشد تا با بهره گیری از آنها و بکارگیری توان خود از نفوذ دشمنان جلوگیری نمایند.
معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت سربازی را مهمترین بخش زندگی جوانان توصیف کرد و افزود: اگر با برنامه و هدف وارد این مرحله از زندگی شوید، موفقیت را در این مرحله و آینده خود تضمین کرده اید.
وی همچنین گفت: در راستای اجرای فرامین امیر سرلشکر موسوی و تدابیر رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، طرح بشارت در ارتش اجرا می شود که در این طرح نیروی وظیفه ای که وارد ارتش می شود به دلیل مواجه شدن با فضای جدید و فرهنگ های متفاوت احساس غریبی و دلتنگی به او دست می دهد؛ ما تلاش داریم همزمان با ورود آنها به ارتش با این محیط آشنایشان کنیم و به عبارت دیگر به آنها بشارت بدهیم که این محیط جدید مملو از فرهنگ های قرآنی و ایمانی است و ضمن آشنایی به آنها خیر مقدم هم گفته شود.
معاون نیروی انسانی آجا از اجرای طرح کارآموزی کارکنان وظیفه در ارتش خبر داد و گفت: یکی از مسائل اصلی مطرح درجامعه ما مشکل بیکاری جوانان است که به منظور مبارزه با این معضل و کمک به جوانان در دوران خدمت مقدس سربازی در ارتش، قرارگاه مهارت آموزی تاسیس شده است تا کارکنان وظیفه در حین خدمت به ویژه وقت های آزاد و فراغت برای آینده زندگی شان مهارت مورد علاقه خود را فرا گیرند و در این زمینه تجربه کسب نمایند تا پس از پایان خدمت بتوانند راحت تر وارد بازار کار شده و زمینه اشتغال آنان فراهم گردد.
 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیامنیتارتشنیروی نظامیحراستحفاظت

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 14:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

رونمایی از «موتور ملی دیزل سنگین»
فاز نخست پروژه «موتور دوگانه سوز ملی دیزل سنگین D۸۷» صبح امروز با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه و رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع رونمایی شد.

به گزارش مشرق، صبح امروز با حضور سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از فاز نخست پروژه «موتور دوگانه سوز ملی دیزل سنگین D۸۷» در صنایع ریخته گری ایران در شهر ساوه رونمایی شد.
این موتور یکی از پرقدرت ترین موتورهای دیزل بوده که از آن به عنوان قوای محرکه کشتی و لوکوموتیو (دریایی و ریلی) استفاده می شود. همچنین این موتور در حوزه حفاری و سرچاهی (صنعتی) و نیروگاهی مرتبط با برق اضطراری کاربرد دارد.
قدرت این موتور معادل ۱۰۰۰Khw بوده و مراحل طراحی و تولید آن به دست متخصصان توانمند داخلی و در شرایط تحریم در حال انجام است و قرار است تا آذرماه کار ساخت این موتور به طور کامل به پایان برسد.


موضوعات مرتبط: علمیسیاسیارتش.گنجی در دل ملت
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیصنایع دریاییوزارت دفاعنیروی دریایی سپاهموتور دوگانه سوز سردار علی فدوی

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 14:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

بدنه و ظاهر کلی موشک صیاد۳ شبیه خانواده استاندارد و باله‌های انتهایی شبیه به موشک‌های پاتریوت است اما از نظر ارتفاع درگیری، این موشک هم طراز خانواده اس ۳۰۰ محسوب می‌شود.

«صیاد ۳»؛ تلفیقی از پاتریوت و استاندارد اما هم‌طراز «اس ۳۰۰»/ اولین موشک بردبلند ایرانی که به جنگ بالستیک‌ها می‌رود +عکس


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزار
برچسب‌ها: موشکموشک بردبلندبالستیکارتشایرانجنگپاتوق پرتقالی

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 14 مرداد 1396 | 3:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

به گزارش مشرق، «هوانیروز» به عنوان نقطه اتکای توانمند نیروی زمینی، از نقشی کلیدی و محوری در انجام عملیات‌های رزمی این نیرو برخوردار است؛ فداکاری و ایثار این نیرو در زمان هشت سال دفاع مقدس، هنوز با وجود سپری شدن قریب به ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، زبانزد خاص و عام است.

از همین رو در ایامی که یادآور عملیات مرصاد و نقش تعیین کننده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن عملیات غرورآفرین است،

امیر یوسف قربانی فرمانده کشتی‌گیر هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران خود را  ۴۵ ساله و متولد سی‌ام اسفند سال ۱۳۴۲ (سال کبیسه) در شهرستان ایذه و بزرگ‌شده مسجدسلیمان معرفی کرد و گفت تا کنون بیش از هزار ساعت پرواز داشته ودارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی است و کوهنوردی یکی از علاقمندی‌های مهم او به حساب می‌آید.

امیر قربانی دهم دی‌ماه سال ۱۳۶۴ وارد دانشکده افسری امام علی (ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و «ریاست ستاد مرکز آموزش هوانیروز اصفهان» و «فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه» از جمله سوابق خدمتی اوست. ۹ اسفند سال ۹۵ به پیشنهاد امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش و با حکم امیر سرلشکر «عطالله صالحی» فرمانده کل ارتش، به عنوان فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزار
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبالگرد صباهوانیروزارتشنیروی زمینی

تاريخ : شنبه 14 مرداد 1396 | 3:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خبرگزاری فارس: دشمنان از اقتدار ایران به وحشت افتاده‌اند/ امروز رزمندگان در سواحل مدیترانه با استکبار جهانی در حال مبارزه هستند/ مردم سیستان و بلوچستان با همه مشکلات معیشتی پشتیبان نظام هستند

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: رزمندگان و ایثارگران کشور امروز در

سواحل مدیترانه با استکبار جهانی و صهیونیست‌ها در حال مبارزه هستند

بدون‌ اینکه جمهوری اسلامی ایران چشم داشتی به یک وجب از خاک

کشور دیگری داشته باشد.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسرلشگر باقریوحشتدشمن

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 14 مرداد 1396 | 3:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

اسماعیلی با بیان برخی تفاوت‌های توان دفاعی کشور با سایر کشورها، اظهار کرد: ما در مقایسه با کشورهای دیگر متفاوت هستیم و توان دفاع خود را با کشورهای دیگر مقایسه نمی‌کنیم، زیرا ایدئولوژی ما ایدئولوژی دفاعی است و هیچگاه قصد تهاجم به کشور دیگری را نداریم اما میزان توانمندی خود را نسبت به تهدیدهای دشمن مقایسه می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: از چندین جهت توان دفاعی خود را مورد برسی قرار می‌دهیم. اولین مساله جنگ موجود در کشورهای دیگر و دومین مساله تکنیک و نوع پیچیدگی سامانه‌های حریف است که در حقیقت مشخص شود با چه کیفیتی ممکن است مورد تهدید قرار بگیریم. سومین مسأله نیز در زمینه تولید و ساخت سامانه‌های بومی است.

 


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپدافندقرارگاه هواییجهت یابجهت یاب شنود ddf

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396 | 1:29 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

امیر دریادار سیاری با بیان این که لازم است ما با همکاری یکدیگر حریم حقوقی دریای خزر را حفظ کنیم و از حضور دیگران در این دریا جلوگیری نموده و با اقتدار در منطقه حضور داشته باشیم تا بتوانیم دریای خزر را به عنوان دریای صلح و دوستی نگه داریم، افزود: اعتقاد ما این است که با همکاری کشورهای منطقه این کار شدنی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارش با فرمانده نیروی دریایی قزاقستان به  آموزش در نیروی دریایی ارتش ایران اشاره کرد و گفت: در گذشته کارکنان نیروی دریایی تمام آموزشها را در کشورهای خارجی طی می کردند و ما آموزش بومی نداشتیم اما به برکت انقلاب اسلامی و فرمان اماممان، روی پای خود ایستادیم تا بتوانیم هم آموزش وهم ساخت شناورها را در داخل کشور انجام دهیم.

دریادار سیاری افزود: امروز تمامی مسئولین نیروی دریایی ارتش ایران دانش آموخته دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر می باشند و ناو شکن ها و زیر دریایی های این نیرو که به آب های آزاد و در اقیانوس هند و حتی دریای مدیترانه به ماموریت اعزام می شوند، توسط همین دانش آموخته ها ی دانشگاه دریایی  امام(ره) هدایت می شوند.

فرمانده نیروی دریایی قزاقستان نیز در پایان ضمن تشکر از فراهم آوردن امکان بازدید از نیروی دریایی ارتش ایران و اذعان به پیشرفت همه جانبه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از زمان شوروی(سابق)، قزاقستان در دریای خزر حضور نداشت اما بعد از استقلال دارای نیروی دریایی شد و ما نیاز به استفاده از تجارب نیروی دریایی ارتش ایران در زمینه های مختلف از جمله ساخت ناوشکن ها و کارخانجات داریم.

گفتنی است دریادار "ژاندار بیک ژانزاکف" فرمانده نیروی دریایی قزاقستان در ادامه حضور در ایران از منطقه چهارم دریایی انزلی و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر بازدید خواهد کرد.



 

 


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشنیروی دریایی ارتشایرانپیشرفت

تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396 | 1:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، امير دريادار«حبيب الله سياري» عصر سه شنبه پس ديدار دريادار «پيتر ويلو» فرمانده نيروي دريايي ناميبيا در جمع خبرنگاران افزود: در اين ديدار درباره موضوعات مختلف اعم از نيازمندي هاي نيروي دريايي ناميبيا در بحث هاي آموزشي، تعمير، نگهداري و ساخت يگان هاي شناور ، آموزش و ساماندهي نيروها مطرح شد.
دريادار سياري اظهارداشت: در اين ديدار همچنين نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران آمادگي خود را براي بازديد از نيروي دريايي ناميبيا و سفر به اين كشور اعلام كرد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: براي آموزش نيروي دريايي ناميبيا دانشگاه حضرت امام خميني(ره) نوشهر، فرماندهي آموزش هاي تخصص هاي دريايي رشت و آموزش تكاوران در منجيل مد نظر است.
دريادار سياري ادامه داد: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران به دنبال آن است تا در زمينه ساخت و ساز و تعمير يگان هاي شناوري كه نيروي دريايي ناميبيا در اختيار دارد به اين كشور كمك كند.
وي اظهارداشت: بحث حضور نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي در شمال اقيانوس هند، خليج عدن براي مقابله با دزدي دريايي مورد توجه نيروي دريايي ناميبيا بود كه قرار شد در اين زمينه نيز تجربيات كشورمان در اختيار آنان قرار گيرد.
دريادار سياري ادامه داد: آنان علاقه مند هستند تا از ناوگروه هاي ما بازديد كنند كه در آينده اي نزديك از ناو جماران بازديد خواهند كرد.
فرمانده نيروي دريايي ناميبيا نيز با حضور در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندي از ديدار با فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: تمايل بسيار زيادي داشته ايم تا با نيروي دريايي ارتش ايران مذاكره كنيم و از تجربيات و توانمندي هاي اين نيرو بهره بگيرم.
«پيتر ويلو» ادامه داد: با توجه به اين كه برخي كشورها دچار پديده دزدي دريايي هستند ارتباط و همكاري ها ميان نيروي دريايي كشورها موجبات امنيت در آب ها را فراهم مي آورد و ما نيز از تجربيات جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه بهره مي گيريم.
 

تهران – فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از آمادگي اين نيرو براي آموزش، تعمير و نگهداري و ساخت يگان هاي شناور و ساماندهي نيروي دريايي كشور آفريقايي ناميبيا خبر داد.



دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینیروی دریاییارتشیگان های شناورنامیبیا

تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396 | 1:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

سردار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پی مصوبه شب گذشته کنگره آمریکا در مورد قانون جدید آمریکا علیه کشورمان به

دولت ترامپ هشدار داد که من بعد، بیش از گذشته نسبت به رویکردهای نظامی خود در محیط انقلاب اسلامی دقت و مراقبت داشته باشد. وی

اظهار داشت: نیروهای مسلح ما به پشتوانه عظیم مردمی با قدرت و اعتماد به نفس بیشتر مسیر خود را برای دستیابی به قله‌های پیشرفت

خواهند پیمود و با شیطنت‌های آمریکا مقابله پشیمان‌کننده خواهند داشت. سردار جزایری در ادامه با تاکید بر اینکه سپاه و ارتش دو بال قدرتمند

نظام هستند و بازی در هر میدان انقلاب اسلامی را برای آمریکایی‌ها تغییر خواهند داد افزود: عواقب هرگونه بداخلاقی جدید در منطقه برعهده

آمریکای شرور و تروریست‌پرور خواهد بود. وی خاطر نشان کرد: رعایت اصل اتکا به خود و خودکفایی بومی در نیروهای مسلح کشورمان عامل مهم

خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا در گذشته بوده که این خط مشی با قوت همچنان جاری خواهد بود.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسردار سید مسعود جزایرینیروهای مسلحاصل اتکاتروریسمسپاهارتش

تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396 | 1:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

یکی از موثرترین سلاح‌ها در میدان‌های نبرد که توانایی ضربات سنگین و مهلک در زمین، هوا و دریا را دارند موشک‌ها هستند و یکی از اعضای این خانواده که شبیه به هواپیما بدون سرنشین است موشک‌های کروز هستند.

موشک‌های کروز در واقع از نوعی موتور جت استفاده می‌شود و دارای ویژگی‌های چون تغییر ارتفاع در حین پرواز و هزینه تولید کم هستند و با توجه به این که توانایی شلیک از طریق پرنده‌ها وجود دارد در نتیجه دقت‌تر از موشک‌های پرتابی هستند.

در این گزارش به معرفی بهترین موشک‌های کروز می‌پردازیم.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزار
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیموشک کروز قدرت موشکینبردشلیکهواپیما

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396 | 1:4 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رزمایش روی نقشه ناهمتراز ولایت 96 به صورت دو طرفه و کنترل شده صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش آغاز شد.

آغاز رزمایش روی نقشه ناهم‌تراز ولایت 96 در دافوس ارتش

 

صبح امروز، رزمایش روی نقشه ناهمتراز ولایت 96 به صورت دو طرفه و کنترل شده با هدف ورزیده شدن دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش درخصوص وظایف فرماندهی و ستاد در محیط عملیاتی ناهم‌تراز آغاز شد.

امیر حسین ولیوند فرمانده دافوس آجا گفت: در این رزمایش کاربرد اصول تاکتیکی و ستادی با اجرای کار عملی توسط دانشجویان در نقش فرمانده و ستاد گروه‌های رزمی مشترک ناهمتراز تمرین می‌شود.

وی در ادامه گفت: رزمایش روی نقشه، حقیقی‌ترین طریقه نمایش و آشنایی با رزم را به وجود می‌آورد و برای تمرین در مورد آموزش‌های قبلی به منظور به وجود آوردن جنبه حقیقی عملیات نظامی وتقویت اعمال برآورد و اتخاذ تصمیم برای افسران بسیار مناسب است.

ولیوند افزود: این رزمایش یک عملیات مشترک و در سطح فرماندهی مشترک با حضور عناصری از نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هواییو در قالب دو گروه رزمی مشترک ناهمتراز و نیروی یگانه مستقل ویک یگان متجاوز به مدت 5 روز در دافوس آجا برگزار خواهد شد.

فرمانده دافوس آجا با اشاره به اهمیت آشنایی دانشجویان با نحوه فرماندهی و وظایف ستادی در طراحی و هدایت جنگ‌ها، گفت: ما در برنامه های آموزشی دافوس انواع مختلفی از رزمایش ها از جمله رزمایش کلاسیک، آبخاکی و ناهمتراز را طرح ریزی و اجرا می‌کنیم.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیولایت 96پدافند هواییدافوستوان نظامیرزمایشرزمایشرزمایش کلاسیک

تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396 | 1:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

بدنه و ظاهر کلی موشک صیاد۳ شبیه خانواده استاندارد و باله‌های انتهایی شبیه به موشک‌های پاتریوت است اما از نظر ارتفاع درگیری، این موشک هم طراز خانواده اس ۳۰۰ محسوب می‌شود.

«صیاد ۳»؛ تلفیقی از پاتریوت و استاندارد اما هم‌طراز «اس ۳۰۰»/ اولین موشک بردبلند ایرانی که به جنگ بالستیک‌ها می‌رود +عکس


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزار
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبالستیکموشک برد بلندموشکموشک ایرانیقدرت موشکیموشک بالستیک

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396 | 1:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن