یک فرمانده نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: آزادسازی خرمشهر به شدت برای ما غرورآفرین بود و عراقی‌ها علی‌رغم این که بعد از آزادسازی خرمشهر هنوز 6 تا 7 درصد تصرفاتشان از خاک ما را هنوز در اختیار داشتند، به معنای واقعی تحقیر شدند.

امیر سرتیپ دوم پیاده بازنشسته احمد اسدی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش با بیان این که در عملیات بیت‌المقدس با درجه سروانی فرماندهی گردان 192 تیپ 23 نیروهای ویژه هوابرد ارتش که در قالب قرارگاه نصر 6 در کنار لشکر 21 پیاده حمزه سیدالشهدا عمل می‌کرد را بر عهده داشته است، درباره نقش نیروی زمینی ارتش در این عملیات گفت: نیروی زمینی ارتش زمانی وارد عملیات بیت‌المقدس شد که در حدود یک ماه پیش از آن، عملیات فتح‌المبین را به انجام رسانده بود. یکان‌های نیروی زمینی با ابزار و ادواتی که در اختیار داشتند باید مسافتی در حدود 250 کیلومتر از منطقه دزفول و اندیمشک تا شمال خرمشهر جا به جا می‌شد. اصل تحرک به عنوان یکی از اصول مهم رزمی در نبود ابزار و وسایل لازم کار دشواری بود. این یکی از ویژگی‌هایی است که کمتر به آن پرداخته شده است.

وی افزود: همچنین باید بدانیم که یکان‌های نیروی زمینی ارتش در عملیات فتح‌المبین صدماتی هم دیده بودند، شهید و جانباز داده بود و نیاز داشتند که ترمیم شود. پرسنل جدید‌الورود هم لازم بود که تطبیق پیدا کنند. نکته دیگر مساله شناسایی منطقه عملیات بود. نیروی زمینی مجبور بود به ویژه در شب اول عملیات در حدود 25 کیلومتر بعد از گذر از رودخانه کارون تا جاده اهواز-خرمشهر را طی کند آن هم در حالی که این عملیات در منطقه‌ای اجرا شد که به دلیل مسطح بودن زمین و عدم وجود موارد ذو عارضه همچون کوه و تپه کار را سخت و خطرناک می‌کرد. از این منظر عملیات بسیار دشوارتر هم می‌شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: یکی از دلایلی که عملیات بیت‌المقدس را تبدیل به نقطه عطفی در دفاع مقدس کرد، نمود اوج تفکرات شهید صیاد شیرازی بود که به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شده بود. همچنین نکته دیگر این بود که عملیات مشترک ارتش، سپاه، جهاد سازندگی و بسیج مردمی شکل منظم‌تری به خود گرفت و نتیجه‌اش را در این عملیات نشان داد.

وی درباره وضعیت نیروهای عراقی در هنگام اجرای عملیات بیت‌المقدس نیز گفت: تنها موضوعی که عراق در دوران جنگ مقابل مردم، ارتش و حامیانش به آن افتخار می‌کرد، در اختیار داشتن خرمشهر بود. هنگامی که عملیات‌هایی مثل طریق‌القدس و بیت‌المقدس به اجرا در آمد و بخش زیادی از سرزمین‌های ما آزاد شد، عراق مقابل مردم خود برای توجیه ادامه جنگ دلیل دیگری برای ارائه نداشت. به همین دلیل بود که در هنگامه عملیات بیت‌المقدس، عراق نیروهای باقی مانده از شکست در عملیات‌های طریق‌القدس و فتح‌المبین را در خرمشهر صف‌آرایی کرده بود و در نتیجه تعداد نیروهای مدافع عراق در این منطقه نسبت به سایر مناطق در اختیار عراقی‌ها بیشتر بود. عراق با آرایش نیروهایش مصمم بود که خرمشهر را به هیچ وجه از دست ندهد.

وی به تدابیر رژیم بعث برای از دست ندادن خرمشهر اشاره کرد و افزود: صدام حسین 10 روز قبل از عملیات بیت‌المقدس گفته بود که اگر ایران موفق شود خرمشهر را پس بگیرد، من کلید شهر بصره را به آن‌ها می‌دهم. زیرا دکترین و طراحی نظامی عراق به گونه‌ای بود که روی زمین نفوذناپذیر به نظر می‌رسید.

امیر اسدی درباره تاکتیک نیروی زمینی ارتش در این عملیات تاکید کرد: نیروهای ما در این عملیات از اصل غافلگیری استفاده کردند. البته منظور این نیست که ارتش عراق نمی‌دانست که ما عملیاتی را انجام خواهیم داد. تحرک تعداد کثیری نیرو در منطقه قطعا آن‌ها را به این فکر می‌انداخت که عملیاتی در راه است. با این حال آن‌ها فکرش را نمی‌کردند که تنها 20 تا 30 روز بعد از عملیات بزرگی مثل فتح‌المبین، نیروی زمینی موفق شود این حجم از نیرو، سلاح و مهمات را جا به جا کند.

وی همچنین تصریح کرد: نمی‌توان نقش نیروهای سپاه، بسیج و جهادسازندگی را در این عملیات نادیده گرفت. نیروهای زمینی، هوایی، دریایی در کنار قرارگاه پدافند و سایر نیروهای مسلح همچون سپاه، بسیج و جهاد سازندگی در عملیات بیت‌المقدس همگی یک ید واحده بودند. این نیروها را باید قدرتی در کنار هم قرار می‌داد که همگی اصل وحدت فرماندهی را بپذیرند و فکر می‌کنم این حاصل وجود امام خمینی(ره) و تدابیر عملی امیر شهید سپهبد صیاد شیرازی بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در پایان به درس‌های عملیات بیت‌المقدس برای امروز پرداخت و از «لزوم فداکاری برای حفظ کشور و نظام اسلامی»، «نداشتن تفرقه برای استفاده از تمام توان و نیروها» و«خودباوری و خوداتکایی» را به عنوان برخی از این درس‌ها نام برد.

  مشروح مصاحبه را اینجا ببینید


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانیاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی فرمانده نیروی زمینی ارتش خرمشهر عراق جنگ

تاريخ : سه شنبه 3 خرداد 1397 | 3:56 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

پنجشنبه 3 خرداد 1397

مراسم شکرگزاری آزادسازی خرمشهر در حرم مطهر امام خمینی(ره)

 

عکاس: حسین اسماعیلی

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانیاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی حسین اسماعیلی خرمشهر یادبود حرم امام

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 3 خرداد 1397 | 3:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

مراسم شب خاطره حماسه‌سازان ارتش با حضور حماسه‌سازان ارتش و پیشکسوتان لشکر ۱۶ زرهی قزوین به همراه خانواده‌هایشان برگزار شد.

در این مراسم امیر سجادیان و امیر بابایی‌پور از پیشکسوتان ارتش خاطراتی از دوران دفاع مقدس بیان کردند.

علی هوشمند رئیس حوزه هنری استان قزوین در این مراسم گفت: لشکر ۱۶ زرهی قزوین زودتر از شروع جنگ تحمیلی در میدان نبرد با دشمنان انقلاب حضور داشت و پس از جنگ هم آخرین لشکری بود که میدان نبرد را ترک کرد.

وی افزود: آرامش و امنیت امروزمان را مدیون حماسه‌سازان آن روز‌ها هستیم.

هوشمند با اشاره به برگزاری کنگره ۳ هزار شهید در استان قزوین گفت: این مراسم و چند مراسمی که در آینده برگزار خواهد شد، پیش مقدمه برای برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان در قزوین است.

در پایان این مراسم از ۱۰ پیشکسوت لشکر ۱۶ زرهی قزوین تجلیل شد


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانیاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحماسه خاطره ارتش لشگر 16 زرهی ارتش

تاريخ : سه شنبه 6 خرداد 1397 | 15:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

از ۲۱ فروردين ۹۵ تا امروز، گلزار شهداي بهشت زهراي تهران، ميزبان اولين شهيد مدافع حرم ارتش است؛ تکاور کلاه سبز تيپ ۶۵ نوهد ( نيروي ويژه هوابرد)؛ قهرماني از آشيانه عقاب هاي آسمان؛ شهيد والامقام ستوان يکم محسن قوطاسلو. ماه ها از شهادت محسن مي‌گذرد و در اين مدت، هر پنج شنبه بر سر مزار محسن در بهشت زهرا خيمه عاشقي برپاست؛ ايستگاهي صلواتي نشانه عشق تمام نشدني پدر به فرزند. پدري که هميشه شب‌هاي چهارشنبه را همين جا در بهشت زهرا کنار مزار پسر شهيدش به صبح مي‌ رساند و آفتاب پنج شنبه که شهر را روشن کرد، آستين همت بالا مي‌زند و به روال همه هفته‌هاي گذشته، بساط عاشقي‌اش را به پا مي‌کند. در يک پنج شنبه در قطعه ۵۰ بهشت زهرا، خبرنگار جام جم، مهمان اصغر قوطاسلو شده و با او از فرزند شهيدي گفته است که مايه افتخار و سربلندي‌ اش است


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتو پرتقالیشهیدشهید مدافع حرمارتشداعش

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 15 فروردين 1397 | 21:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

مصاحبه تفصیلی خبرگزاری دانشجو با امیر سرتیپ اسدالله حیدری؛
شهید صیاد شیرازی نقش محوری در وحدت سپاه و ارتش داشتند. برای این کار هم بسیار خون دل خوردند و طعنه های زیادی هم شنیدند. برای طراحی عملیات فتح المبین هم بسیار زحمت کشید.

گروه ساسی خبرگزاری دانشجو_رضا حیدری؛ مصاحبه با امیر حیدری نیاز به تشریفات خاصی نداشت. با چند تماس و یک نامه رسمی قرار این مصاحبه در دفتر کانون بازنشتگان آجا هماهنگ شد. شاید از ویژگی ارتشی ها باشد که تشریفات رسانه ای را خیلی نمی پسندند. برخورد ایشان بی نهایت گرم و همراه با احترام است. سوالات متعددی داریم که بخشی از آن بیشتر دغدغه ها ذهنی خودم هست اما در مقابل سوالات بی پروای ما پس از تامل دقیق پاسخ می دهد. بخشی از آنها را به درستی جواب میدهد و برخی دیگر را رد می کند. گفتگو با وی و دیگر هم لباسی ها او جذاب است و این جذابیت آنجا بیشتر می شود که بدانید با فرماندهی صحبت می کنید که مفتخر به دریافت نشان «فتح» شده است.

 


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحصرحصرابادانارتشامیر سرتیپ اسدالله حیدریصیاد شیرازیتیپ 77 ارتشتیپ زرهیبنی صدر

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 6 مهر 1396 | 21:56 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
خبرگزاری میزان- یک فروند بالگرد هوانیروز ارتش در منطقه اشنوبه ارومیه دچار سانجه شد و شنیده‌ها حاکی است که از 2 سرنشین ابن بالگرد یک تن شهید شده و به خلبان دیگر آسیبی نرسیده است.
 

شهادت یک خلبان در پی سقوط بالگرد هوانیروز ارتش در اشنویهبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی ارتش، امروز (پنجشنبه) یک فروند بالگرد 214 متعلق به هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، حوالی ظهر امروز حین پرواز آزمایشی در منطقه شمال غرب کشور(ارومیه) دچار سانحه شد.

متاسفانه در این سانحه یک نفر از کارکنان فنی بالگرد به شهادت رسید اما خلبان و کمک خلبان در سلامت هستند.

بالگرد موصوف که به تازگی مراحل اورهال کامل را طی کرده و جهت پرواز آزمایشی در منطقه عمومی اشنویه آذربایجان غربی در حال پرواز بود به دلیل ایجاد نقص فنی دچار حادثه شده و با عملکرد سریع خلبان در منطقه ای خالی از سکنه با زمین برخورد کرد.

هم اکنون یک تیم از بازرسی نیروی زمینی ارتش جهت بررسی علت سانحه به منطقه اعزام شده اند.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبالگرد هوانیروزارومیهشهادت

تاريخ : پنج شنبه 6 مهر 1396 | 21:53 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

تصویری از مقام معظم رهبری در میان ارتشیان غیورمرد و بی ادعا

رهبر عزیزمون در مورد ۸ سال جنگ تحمیلی می فرماید :

من مشتاقم كه جوان‌هاى ما قصه‌ى جنگ تحميلى هشت ساله را بدانند كه چه بود. اين را بارها گفته‌ايم؛ افراد هم گفته‌اند و تشريح كرده‌اند؛ اما يك نگاه كلان به اين هشت سال، با اطلاع از جزئياتى كه وجود داشته است، خيلى براى برنامه‌ريزى آينده‌ى جوان در روزگار ما مهم است.

۱۳۸۷/۰۸/۰۸


موضوعات مرتبط: مردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمقام معظم رهبریارتشغیورجنگخاطره

تاريخ : جمعه 6 مرداد 1392 | 1:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

ارتش نماد قدرت
 
ایستادگی
 
عزت
 
حرمت
 
شرافت
 
محبت
 
عظمت
 
رشادت
 
سرافرازی
 
دلاوری
 
جان برکفی
 
ولایتمداری
 
میهن پرستی
 
نوع دوستی
 
و رعب برای دشمن

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشارتش جمهوری اسلامیمیهن پرستیرشادتدلاوریشهادترعبدشمنحرمتعظمت

تاريخ : شنبه 25 دی 1395 | 9:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

افسران - ماکت پدر شهیدش را که دید به سوی او دوید، اما...

 

فرزند خردسال شهید سامانلو در بدو ورود به غرفه شهدای مدافع حرم با ماکت تصویر پدرش روبرو می‌شود و تصور می‌کند که پدرش آمده و بالای غرفه روی بلندی ایستاده، با عجله به سمت پدر می‌دود و زمانی که پای ماکت رسید و می‌فهمد که پدرش نیست، شروع به ‌گریه کردن می‌کند.
همسر شهید سعید سامانلو متن کوتاهی را در خصوص این اتفاق نوشته که در ادامه می‌آید:
فقط قصد بازدید از نمایشگاه بود که با تمثیل پدرش روبه‌رو شد و بچه کمی هیجان‌زده شد. خدا داعشی و دشمنان اسلام را لعنت و نابود کند. ما واقعا ممنون از برگزارکنندگان چنین نمایشگاه‌هایی در سراسر کشور هستیم که ترویج فرهنگ شهید و شهادت را به نحو احسن انجام می‌دهند. محمدحسین کوچک باید با واقعیت روبه‌‌رو شود تا بفهمد دشمنان پدر قهرمانش را چه کردند؟ محمدحسین و علی خوشحال‌اند که اگر پدر فداکارشان نیست مردمی هستند که یاد آنها را زنده نگه می‌دارند.
محمدحسین بعد از رو‌به‌رو شدن با تصویر پدر آرام شد و او را نوازش کرد و بوسید و عکس‌های یادگاری قشنگی با آن گرفت. ما ممنون و سپاسگزار طراح تمثیل‌ها هستیم.
من مادر محمدحسین و علی علاوه بر همسر شهید بودن فرزند شهید نیز هستم و بیشتر از هر کسی فرزندانم را درک می‌کنم. یادم می‌آید وقتی بچه بودم زمانی دلم به درد می‌آمد که حس می‌کردم، مردمی که پدر من به خاطرشان رفته حتی یاد و خاطره او را زنده نگه نمی‌دارند.
شاید با یادآوری خاطرات پدر، اشک از چشمانم سرازیر می‌شد اما آن اشک سریع تبدیل به شعف و شادی می‌شد و می‌گفتم خدایا مواظب این مردم عزیز باش؛ پدر من که برای آسایش آنها رفت، آنها هنوز پدر مرا در خاطر دارند و یادش را زنده نگه داشته‌اند.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: شهدای مدافع حرم پاتوق پرتقالی

تاريخ : دو شنبه 3 آبان 1395 | 22:23 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | 22:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | 22:56 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 | 18:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

شهید محسن قطاسلو عنوان نخستین شهید مدافع حرم ارتش را برای خود در تاریخ به ثبت رساند. شهید ستوان دوم محسن قطاسلو از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران معروف به کلاه سبزها روز گذشته در ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به‌عنوان نخستین نیروی اعزامی از ارتش به شهادت رسید. وی جزو نخستین نیروهایی بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده بود.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: ارتشپاتوق پرتقالی

تاريخ : پنج شنبه 9 ارديبهشت 1395 | 16:9 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

۱مبتکر طرح انسداد مرزهای ایران

شهید صیاد شیرازی در فروردین ماه سال ۵۹طرح انسداد مرزهای ایران را مطرح می‌کند و طرح اجرایی می‌شود.

۲آزاد سازی کردستان ایران

در سال ۵۹وضعیت کردستان بسیار بد بود و پادگانهای ارتش تنها اجازه داشتند از پادگان خود محافظت کنند و شهر در دست منافقین بود. صیاد شیرازی هم همزمان طرح انسداد مرزها را به سرتیپ فلاحی ارائه کرده بود و ایشان هم گفتند اگر راست می‌گویید بروید و کردستان را آزاد کنید. در این میان شهید صیادشیرازی با تلفیق گروهی ویژه (سرگرد صیادشیرازی، رحیم صفوی، احمد سالک، سروان حسام‌هاشمی‌و سروان محمد کوششی) از سپاه و ارتش طرحی را ارائه کرد که بتوان کردستان ایران را از دست منافقان و ضد انقلاب آزاد کنند. این طرح نتوانست عملی شود و تنها رئیس جمهور می‌توانست دستور اجرای آن را بدهد تا اینکه این گروه با ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور وقت دیدار کردند. در این دیدار بنی صدر به این گروه اجازه داد تا با طرحی که دارند کردستان با مرکزیت سنندج را آزاد کنند. صیاد شیرازی به بنی صدر می‌گوید آیا اجازه دارم در این عملیات نماینده رئیس جمهور باشم و بنی صدر هم این اجازه را به صیاد می‌دهد و آنها بلافاصله با ۱۰۰نیروی عملیاتی حرکت می‌کنند. تنها می‌توانم بگویم که وضعیت آنقدر بحرانی بود که فرودگاه سنندج برج کنترل نداشت و وقتی هواپیمای نیروها به زمین نشست چندین خمپاره به سمت ما پرتاب شد و چندین نفر در جا شهید و زخمی‌شدند. ولی صیاد شیرازی با حضور خودش و با ادغام سپاه و ارتش در این عملیات توانست کردستان را آزاد کند.

۳آموزش نظامی‌به نیروهای سپاهی

نیروی سپاه از دل مردم برخواسته بودند و جان برکف برای دفاع از کشور و نظام آماده بودند ولی آموزشهای نظامی‌نمی‌دانستند و شهید صیاد شیرازی با تمام توان بحث آموزش نظامی‌به سپاه را ایجاد کرد

۴مبتکر ایجاد بسیج مردمی

شهید صیاد شیرازی وقتی که در سال ۵۸ناوهای آمریکایی وارد خلیج فارس شدند گفت این یعنی اعلام جنگ و ما باید مردم را برای این موضوع آگاه کرده و آموزش دهیم. برای همین در روزهایی که هنوز نام بسیج مطرح نبود در شهر اصفهان افراد آموزش دیده ای را برای تشکیل گروه‌های مردمی‌و ارائه آموزش انتخاب کرد و مساجد را به عنوان پایگاه‌های مردمی‌برای اجرای این طرح انتخاب کرد. آن زمان مسئول آموزش مردمی‌اصفهان سروان عطا الله صالحی بود که امروز فرمانده ارتش جمهوری اسلامی‌ایران است.

۵مبتکر طرح کربلا و آموزش نظامی‌به بسیجیان

بعد از عملیات طریق القدس شهید صیاد شیرازی گفت: نقش مردمی‌بسیار در جنگ موثر بود و سپاه باید امکانات داشته باشد تا مردم بیشتر حضور داشتند. برای همین طرح کربلا را مطرح کرد. در این طرح ۲۰پادگان ارتش در ابتدای سال ۶۰آماده پذیرش بسیجیان و آموزشهای نیروهای داوطلب مردمی‌شدند.

۶ترمیم و بازسازی نیروهای مسلح

بعد از دفاع مقدس ایشان رئیس بازرسی کل نیروهای مسلح شدند و با هیات‌های تخصصی که تشکیل دادند توانستند موجب بازسازی نیروهای مسلح شود و به نوعی موجب به روز شدن و تحرک نیروهای مسلح شدند.

۷تشکیل هیئت معارف جنگ

شهید صیاد شیرازی برای اینکه فرماندهی و نحوه فرماندهی عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود و تجربیات جنگ به دانشجویان دانشگاه افسری منتقل شود هیئت معارف جنگ را در سال 1373 ( جهت تهیه و تدوین تاریخ جنگ و انتقال معارف جنگ به نسل جوان ارتش ) تشکیل داد.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: شهید صیاد شیرازی پاتوق پرتقالی

تاريخ : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | 11:29 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

جای (شهید صیاد شیرازی) خالی که دخترش میگفت: در دوران دبستان و راهنمایی که مصادف شده بود با زمان جنگ تحمیلی، ما در جماران ساکن بودیم، حتی به تعداد انگشتان دست، با پدر سر سفره غذا نخوردیم و تنها چیزی که از آن دوران در خاطرم است این بود که پدر با وجود خستگی همیشه خندان بودند؛ زمانی که از جبهه به منزل می‌آمدند، فوراً لباس‌ها و پوتین‌های خاکی را عوض می‌کردند تا دیداری با امام خمینی (ره) داشته باشند. ‌شهید صیاد هرگز اجازه نمی‌داد زجر کشیدن‌هایش را در چهره‌اش ببینیم.

ﺟﺎﯼ (ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ) ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺧﺎﻧﻤﺶ ﻣﯿﮕﻔﺖ: ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﺷﻮﺧﯽ ﺑﻬﺶ ﻣﯿﮕﻔﺘﻢ ﺍﮔﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﺎ ﺑﺮﯼ ﮔﻮﺷﺘﻮ میبرم ... ﺍﻣﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺟﻨﺎﺯﻩ ﺭﻭ آﻭﺭﺩﻥ ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﺍﺻﻼ ﺳﺮﯼ ﺩﺭ ﮐﺎﺭﻧﯿﺴﺖ ...

ﺟﺎﯼ (ﺷﻬﯿﺪ ﭼﻤﺮﺍﻥ) ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﯾﻪ ﺭﻭﺳﺮﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮ ﻟﺒﻨﺎﻧﯽﺍﺵ ﻏﺎﺩﻩ ﺟﺎﺑﺮ ﻫﺪﯾﻪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺑﭽﻪ ﻫﺎﯼ ﯾﺘﯿﻢ ﺧﺎﻧﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺣﺠﺎﺏ ﺑﺒﯿﻨﻦ ...

ﺟﺎﯼ (ﺷﻬﯿﺪ ﺣﻤﯿﺪ ﺑﺎﮐﺮﯼ) ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺧﺎﻧﻢ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺍﻣﯿﺮﺍﻧﯽﻫﻤﺴﺮﺵ ﻣﯿﮕﻔﺖ : ﺑﻪ ﭼﺸﻢ ﻣﻦ ﺧﻮﺷﮕﻠﺘﺮﯾﻦ ﭘﺎﺳﺪﺍﺭ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ بود...

ﺟﺎﯼ (ﺷﻬﯿﺪ ﺯﯾﻦ ﺍﻟﺪﯾﻦ) ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻣﯿﮕﻔﺖ : ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻏﯿﺒﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻣﯿﮕﻮﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺑﺎﺷﺪ ... ﺧﺎﻧﻤﺶ ﻣﯿﮕﻔﺖ: ﻫﻨﻮﺯﻡ ﮐﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﺍﺳﺖ ﺻﺪﺍﯼ ﮐﻤﯿﻞ ﺧﻮﺍﻧﺪﻧﺶ ﺭﺍ ﻣﯿﺸﻨﻮﻡ ... ﺁﯾﺎﺑﺎﻭﺭﺗﺎﻥ ﻣﯿﺸﻮﺩ ... ؟

ﺟﺎﯼ (ﺷﻬﯿﺪ ﻋﺒﺎﺩﯾﺎﻥ) ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺧﺎﻧﻤﺶ ﺩﺭ ﻣﺮﺛﯿﻪ ﺍﯼ ﻏﻢ ﺍﻧﮕﯿﺰ ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﺷﻮﻫﺮ ﺷﻬﯿﺪﺵ ﻧﻮﺷﺖ: ﺑﺲ ﻧﯿﺴﺖ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺳﺎﻝ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺗﻮ ﺩﻭﯾﺪﻥ ﻭ ﻧﺮﺳﯿﺪﻥ ...؟ ﺗﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺗﻮ ﺑﻮﺩﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺷﻬﺮ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺷﻬﺮ ﺭﻓﺘﻦ ﻭ ﺁﻭﺍﺭﮔﯽ ﺑﻮﺩ ﻭﻗﺘﯽ ﻫﻢ ﺭﻓﺘﯽ ﺩﺭﺑﺪﺭﯼ ﻭ ﺑﯽ ﮐﺴﯽ ... ﭘﺲ ﮐﯽ ﻧﻮﺑﺖ ﻣﻦ ﻣﯿﺸﻮﺩ... ؟

ﺟﺎﯼ (ﺷﻬﯿﺪ ﺩﻗﺎﯾﻘﯽ) ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺗﻮﯼ ﻭﺻﯿﺖ ﻧﺎﻣﻪ ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮﺵ ﻧﻮﺷﺖ : ﺍﮔﺮ ﺑﻬﺸﺖ ﻧﺼﯿﺒﻢ ﺷﺪ ﻣﻨﺘﻈﺮﺕ ﻣﯿﻤﺎﻧﻢ...ﺧﺎﻧﻤﺶ ﮔﻔﺖ: ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺰﺭﮒ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﻧﮕﺬﺍﺷﺘﻢ ﺁﺏ ﺗﻮﯼ ﺩﻟﺸﺎﻥتکان ﺑﺨﻮﺭﺩ ... ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﺳﺖ ﺩﯾﮕﺮ ..ﻭ ﺣﺎﻻ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻧﻮﺑﺘﻢ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺍﻡ ﺗﺎ ﺍﻭ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﭘﺸﺖ ﺩﺭﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯ ﺑﻬﺸﺖ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﻡ ﺭﺍ ﻧﮑﺸﺪ ... ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﺪ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺖ ... ﺑﮕﺬﺍﺭ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﻫﻢ ﺍﻭ ﻣﺰﻩ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﭽﺸﺪ...!!

ﺟﺎﯼ (ﺷﻬﯿﺪ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺻﻐﺮﯼ ﺧﻮﺍﻩ) ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﯾﮑﯽ ﺍﺯﻫﻤﺮﺯﻣﻬﺎﺵ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ: ﻣﺤﻤﺪ، ﻣﻦ ﺩﻟﻢ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺗﻮ ﻣﯿﺴﻮﺯﻩ ... ﺑﺎ ﺁﻥ ﻗﺪ ﻭ ﻗﺎﻣﺖ ﺭﺷﯿﺪﺕ، ﺁﺧﻪ ﻫﯿﭻ ﺟﻌﺒﻪ ﺍﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﻤﯿﺸﻪ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺗﻮﺵ ﺑﺬﺍﺭﻥ ..ﻫﻤﻪ ﺗﺎﺑﻮﺕ ﻫﺎﯼ ﺟﺒﻬﻪ ﺍﺯ ﻗﺪﺕ ﮐﻮﺗﺎﻫﺘﺮﻧﺪ ...ﺧﺎﻧﻤﺶ ﮔﻔﺖ: ﭘﯿﮑﺮ ﻣﺤﻤﺪ ﺭﻭ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩﻥ... ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺯﻡ ﺷﻮﻫﺮﻡ ﮔﻔﺘﻢ: ﻓﻘﻂ ﺑﮕﯿﺪ ﭼﺮﺍ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩﯾﻨﺶ ...؟ ﺁﻗﺎﯼ ﻋﺎﺑﺪﭘﻮﺭی، ﻫﻤﺮﺯﻡ ﺷﻮﻫﺮﻡ ﮔﻔﺖ: ﻓﮑﺮ ﻧﮑﻦ ﻣﻦ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺑﯽ ﻏﯿﺮﺕ ﺑﻮﺩﻡ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﺑﺮﮔﺮﺩﻡ ﻭ ﻣﺤﻤﺪ ﺭﺍ ﻧﯿﺎﺭﻡ...ﻣﺮﺗﺐ ﻣﯿﺰﺩﻧﺪ ﻭ ﻧﻤﯿﺬﺍﺷﺘﻨﺪ ﺗﮑﻮﻥ ﺑﺨﻮﺭﯾﻢ ...ﻫﻤﻮﻥ ﺑﺎﻻﯼ ﮐﻮﻩ ﮔﺬﺍﺷﺘﯿﻤﺶ...

ﺟﺎﯼ (ﺷﻬﯿﺪ ﺣﺴﻦ ﺁﺑﺸﻨﺎﺳﺎﻥ) ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﺮﺵ ﺩﺭ ﺗﺸﯿﯿﻊ ﺟﻨﺎﺯﻩ ﺑﻪ ﭘﺴﺮﻫﺎﯾﺶ ﺍﻓﺸﯿﻦ ﻭ ﺍﻣﯿﻦ ﻣﯿﮕﻔﺖ: ﮐﻒ ﭘﺎﯼ ﺑﺎﺑﺎ ﺭﺍ ﻣﺎﭺ ﮐﻨﯿﺪ... ﭘﺎﯼ ﺑﺎﺑﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ... ﻭ ﭘﺴﺮﻫﺎ ﻫﻢ ﻫﯽ ﮐﻒ ﭘﺎﯼ ﺑﺎﺑﺎ ﺭﺍ ﻣﯿﺒﻮﺳﯿﺪﻧﺪ... ﻫﻤﺴﺮﺵ ﮔﻔﺖ: ﻟﺒﺎﺳﻬﺎﯼ ﺧﻮﻧﯽ ﻫﻤﺴﺮﻡ ﺭﺍ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺩﺍﺧﻞ ﯾﮏ ﮐﯿﺴﻪ ﭘﻼﺳﺘﯿﮏ ... ﺭﻭﺯ ﺳﻮﻡ ﮐﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﻠﻮﺕ ﺗﺮ ﺷﺪ ﺭﻓﺘﻢ ﮐﯿﺴﻪ ﺭﺍ ﺁﻭﺭﺩﻡ ...ﺧﻮﻥ ﻫﻢ ﺍﮔﺮ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﺑﻮﯼ ﻣﺮﺩﺍﺭ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ. ﺑﺎ ﺍﺣﺘﯿﺎﻁ ﮔﺮﻩ ﺍﺵ ﺭﺍﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﻟﺒﺎﺳﻬﺎ ﺭﺍ ﺁﻭﺭﺩﻡ ﺑﯿﺮﻭﻥ ..ﺑﻮﯼ ﻋﻄﺮ ﭘﯿﭽﯿﺪ ﺗﻮﯼ ﺧﺎﻧﻪ... ﻋﻄﺮ ﮔﻞ ﻣﺤﻤﺪﯼ... ﺑﻮﯼ ﻋﻄﺮﯼ ﮐﻪ ﺣﺴﻦ ﻣﯿﺰﺩ... ﮔﺎﻫﯽ ﻓﮑﺮ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﮐﺎﺵ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻟﺒﺎﺳﻬﺎ ﻋﮑﺲ ﻣﯿﮕﺮﻓﺘﻢ... ﺍﻣﺎ ﻓﺎﯾﺪﻩ ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺭﺩ... ﺗﻮﯼ ﻋﮑﺲ ﮐﻪ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﯿﺴﺖ ﺧﺎﻧﻪ ﭼﻪ ﺑﻮﯾﯽ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ...

ﺟﺎﯼ (ﺷﻬﯿﺪ ﻋﻠﻤﺪﺍﺭ) خالی که ﻣﯿﮕﻔﺖ: ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺩﻋﺎﯼ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﮐﻨﯿﺪ، و در آخر دعا کنید شهید شویم که اگر شهید نشویم باید بمیریم...

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: شهید خـــــون ارتش سپاه

تاريخ : چهار شنبه 11 آذر 1394 | 11:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺷﻬﯿﺪ " ﻋﻠﯽ ﺍﻗﺒﺎﻟﯽ ﺩﻭﮔﺎﻫﻪ " ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺗﻠﻤﺒﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﻋﺮﺍﻕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺟﻨﮓ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩ؛ ﻧﺎﺟﻮﺍﻧﻤﺮﺩﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺻﺪﺍﻡ ﺑﺪﻧﺶ ﺭﺍ ﺩﻭ ﻧﯿﻢ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﻣﺎ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻫﻤﻪ ﺗﺎﻡ ﮐﺮﻭﺯ ﺭﻭ ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺳﯿﻢ ﻭﻟﯽ ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﺎﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﻭ ﻧﻤﯽ ﺷﻨﺎﺳﯿﻢ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻓﯿﻠﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﺳﺖ . ﻣﯽﺧﻮﺍﻡ ﺑﺎ ﻗﻬﺮﻣﺎﻥ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻭﻃﻦ ﭘﺮﺳﺖ ﮔﻤﻨﺎﻡ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺁﺷﻨﺎ ﺑﺸﯿﺪ ﻭ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﭼﻄﻮﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺟﺎﻥ ﺩﺍﺩ . ﺑﺎ ﺟﻮﺍﻥ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺍﺭﺗﺶ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺳﺮﻟﺸﮑﺮ ﺧﻠﺒﺎﻥ، « ﻋﻠﯽ ﺍﻗﺒﺎﻟﯽ ﺩﻭﮔﺎﻫﻪ » ﻭ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻋﺠﯿﺐ ﺷﻬﺎﺩﺗﺶ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﺷﻨﺎ ﺷﻮﯾﺪ.  ﺍﻭ ﺍﻫﻞ ﺭﻭﺩﺑﺎﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﮔﯿﻼﻥ ﺑﻮﺩ . ﻭﯼ ﺩﺭ ۲۵ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺟﻨﮕﻨﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ بیست و هفت ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺑﺎ ﺩﺭﺟﻪ ﺳﺮﮔردی ﺟﺰﻭ ﺍﻓﺴﺮﺍﻥ ﺍﺭﺷﺪ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺍﺭﺗﺶ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺷﺪ . ﺳﺮﻟﺸﮕﺮ ﺧﻠﺒﺎﻥ « ﻋﺒﺎﺱ ﺑﺎﺑﺎﯾﯽ » ﻭﺳﺮﻟﺸﮕﺮ ﺧﻠﺒﺎﻥ «ﻣﺼﻄﻔﯽ ﺍﺭﺩﺳﺘﺎﻧﯽ » ﺍﺯ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻥ ﺗﺤﺖ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ . ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﺭﺁﻣﺮﯾﮑﺎ : ﻭﯼ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺩﻭﺭﻩ ﺧﻠﺒﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ۲۲۰ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۴۷ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﻭﯾﻠﯿﺎﻣﺰ ﺷﻬﺮ ﻓﻨﯿﮑﺲ ﺍﯾﺎﻟﺖ ﺁﺭﯾﺰﻭﻧﺎﯼ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺭﺳﺎﻧﺪ ﻭ ﮐﺴﺐ ﺭﺗﺒﻪ ﻧﺨﺴﺖ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۴۰۰ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯼ ﺧﻠﺒﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺍﯾﻦ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺧﻮﺩ ﻧﻤﻮﺩ . ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺕ ﺧﻠﺒﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﻭﯾﻠﯿﺎﻣﺰ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩ ﺷﺎﻣﻞ ﺭﮐﻮﺭﺩﻫﺎﯾﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﻫﺮﮔﺰ ﺩﺭ ﺁﻥ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺛﺒﺖ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﺑﻄﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺍﺳﺎﺗﯿﺪ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎﻫﺎﯼ ﺟﻨﮕﯽ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺭﺍ ﺷﮕﻔﺖ ﺯﺩﻩ ﻧﻤﻮﺩ . ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻟﻘﺐ ﺳﻠﻄﺎﻥ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺭﺍ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۵۳ ﺟﻬﺖ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻥ ﺩﻭﺭﻩ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻋﮑﺲ ﻫﺎﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﻭ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻭ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﻣﺠﺪﺩﺍ ﺑﻪ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺍﻋﺰﺍﻡ ﮔﺮﺩﯾﺪ .  ﺷﻬﺎﺩﺕ : ﺍﯾﻦ ﻫﻢ ﻭﻃﻦ ﺩﻟﯿﺮ ﺍﮐﺜﺮ ﺗﻠﻤﺒﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﻭ ﻧﯿﺮﻭﮔﺎﻩ ﻫﺎﯼ ﺑﺮﻕ ﻋﺮﺍﻕ را ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻃﺮﺡ ﻫﺎﯼ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﻭﯼ ﺑﺎﻋﺚ ﮔﺮﺩﯾﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺻﺎﺩﺭﺍﺕ ۳۵۰ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺗﻨﯽ ﻧﻔﺖ ﻋﺮﺍﻕ ﺑﻪ ﺻﻔﺮ ﺑﺮﺳﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭ ﺻﺪﺍﻡ ﺟﻨﺎﯾﺘﮑﺎﺭ ﺑﻪ ﺧﻮﻥ ﺍﯾﻦ ﺷﻬﯿﺪ ﺗﺸﻨﻪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﻪ همین دلیل به ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺻﺪﺍﻡ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﮕﯿﺮﯼ ﺑﺪﻧﺶ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻧﯿﻤﻪ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪ ﻭ ﻧﯿﻤﯽ ﺍﺯ ﭘﯿﮑﺮ ﻣﻄﻬﺮﺵ ﺩﺭ ﻧﯿﻨﻮﺍ ﻭ ﻧﯿﻤﯽ ﺩﺭ ﻣﻮﺻﻞ ﻋﺮﺍﻕ ﻣﺪﻓﻮﻥ گردید .  ﺷﺮﺡ ﮐﺎﻣﻞ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﯾﺮ ﺑﺨﻮﺍﻧﯿﺪ ﻭ ﺑرای ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻫﻢ ﺑﻔﺮﺳﺘﯿﺪ ﺗﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺪﺍﻧﻨﺪ ﻣﺎ ﭼﻪ ﻋﺰﯾﺰﺍﻥ ﮔﻤﻨﺎﻣﯽ ﺭﺍ ﺩﺭﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺍﺭﺗﺶ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﯾﻢ ﮐﻪ ﺣﺘﯽ ﻧﺎﻡ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻧﺸﻨﯿﺪﻩﺍﯾﻢ . ﻭﯼ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﻤﺒﺎﺭﺍﻥ ﭘﺎﺩﮔﺎﻥ « ﺍﻟﻌﻘﺮﻩ » ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻪ ﺍﺳﺎﺭﺕ ﻣﺰﺩﻭﺭﺍﻥ ﻋﺮﺍﻗﯽ ﺩﺭﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺿﺮﺑﺎﺕ ﻣﻬﻠﮑﯽ ﮐﻪ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺍﺭﺗﺶ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﻣﺎﻩ ﺟﻨﮓ ﺑﺮ ﭘﯿﮑﺮ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺟﻨﮕﯽ ﻋﺮﺍﻕ ﻭﺍﺭﺩ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺻﺪﺍﻡ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺭﻋﺐ ﻭ ﻭﺣﺸﺖ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺳﺎﯾﺮ ﺧﻠﺒﺎﻧﺎﻥ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ، ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻮﺍﺯﯾﻦ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻭ ﻣﻮﺍﻓﻘﺖ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺑﺎ ﺍﺳﺮﺍ، ﺑﻪ ﻓﺠﯿﻊﺗﺮﯾﻦ ﻭ ﺑﯿﺮﺣﻤﺎﻧﻪ ﺗﺮﯾﻦ ﻭﺿﻊ ﺑﻪ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺭﺳﯿﺪ . ﺑﺪﺳﺘﻮﺭ ﺻﺪﺍﻡ ﻣﻠﻌﻮﻥ، ﺩﻭ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺟﯿﭗ ﺍﺯ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ ﺑﺎ ﻃﻨﺎﺏ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺑﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﭘﺮ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺑﺪﻧﺶ ﺭﺍ ﺩﻭ ﻧﯿﻢ ﮐﺮﺩﻧﺪ . ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻧﯿﻤﯽ ﺍﺯ ﭘﯿﮑﺮ ﻣﻄﻬﺮﺵ ﺩﺭ ﻧﯿﻨﻮﺍ ﻭ ﻧﯿﻤﯽ ﺩﺭ ﻣﻮﺻﻞ ﻋﺮﺍﻕ ﻣﺪﻓﻮﻥ ﺷﺪ . ﺍﯾﻦ ﺟﻨﺎﯾﺖ ﺑﻪ ﺣﺪﯼ ﻭﺣﺸﯿﺎﻧﻪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺭﮊﯾﻢ ﺑﻌﺜﯽ ﺩﺭ ﺗﻼﺷﯽ ﺑﯿﺸﺮﻣﺎﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺮﭘﻮﺵ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺟﻨﺎﯾﺖ ﻫﻮﻟﻨﺎﮎ، ﺗﺎ ﺳﺎﻟﻬﺎ ﺍﺯ ﺍﻋﻼﻡ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺁﻥ ﺷﻬﯿﺪ ﻣﻈﻠﻮﻡ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ ﻭ ﻃﯽ ۲۲ ﺳﺎﻝ ﻫﯿﭽﮕﻮﻧﻪ ﺍﻃﻼﻋﯽ ﺍﺯ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﻭﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻧﺒﻮﺩ؛ ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺧﺮﺩﺍﺩ ﺳﺎﻝ ۱۳۷۰، ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﻭ ﺍﻃﻼﻋﺎﺗﯽ، ﻭ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺭﺳﺎﻟﯽ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺻﻠﯿﺐ ﺳﺮﺥ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻭ ﺍﻇﻬﺎﺭﺍﺕ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺳﺮﺍﯼ ﺁﺯﺍﺩ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺧﻠﺒﺎﻧﺎﻥ ﺍﺳﯿﺮ ﻋﺮﺍﻗﯽ، ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﻋﻠﯽ ﺍﻗﺒﺎﻟﯽ ﺩﻭﮔﺎﻫﻪ ﻣﺤﺮﺯ ﺷﺪ . ﭘﯿﮑﺮ ﻣﻄﻬﺮﺵ ﮐﻪ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻏﺮﯾﺒﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﻣﺤﺎﻓﻈﯿﻪ ﻧﯿﻨﻮﺍ ﻭ ﺑﺨﺸﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺭ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﺯﺑﯿﺮ ﻣﻮﺻﻞ ﺑﻪ ﺧﺎﮎ ﺳﭙﺮﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﺑﺎ ﭘﯿﮕﯿﺮﯼ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﺍﺳﺮﺍ ﻭ ﻣﻔﻘﻮﺩﯾﻦ ﻭ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺻﻠﯿﺐ ﺳﺮﺥ ﺟﻬﺎﻧﯽ، ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﭘﯿﮑﺮﻫﺎﯼ ﻣﻄﻬﺮ ﺗﻨﯽ ﭼﻨﺪ ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﺧﻠﺒﺎﻧﺎﻥ ﺷﻬﯿﺪ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ، ﭘﺲ ﺍﺯ ۲۲ ﺳﺎﻝ ﺩﻭﺭﯼ ﺍﺯ ﻭﻃﻦ،ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺣﺰﻥ ﻭ ﺍﻧﺪﻭﻩ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ، ﯾﺎﺭﺍﻥ ﻭ ﻫﻤﺮﺯﻣﺎﻧﺶ ﺑﻪ ﻣﯿﻬﻦ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺷﮑﻠﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﺎ ﺷﮑﻮﻩ ﻭ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺩﺭ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺻﺒﺤﮕﺎﻩ ﺳﺘﺎﺩ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺗﺸﯿﯿﻊ ﻭ ﺩﺭ ﭘﻨﺠﻢ ﻣﺮﺩﺍﺩﻣﺎﻩ ۸۱ ﺩﺭ ﻗﻄﻌﻪ ﺧﻠﺒﺎﻧﺎﻥ ﺑﻬﺸﺖ ﺯﻫﺮﺍ ﺩﺭﮐﻨﺎﺭ ﺳﺎﯾﺮ ﻫﻤﺮﺯﻣﺎﻧﺶ ﺁﺭﺍﻡ ﮔﺮﻓﺖ . ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺣﯿﻔﻪ ﮐﻪ ﻣﺎ ﻫﻤﭽﯿﻦ ﻗﻬﺮﻣﺎﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﻣﻠﯽ ﺭﺍ نمیشناختیم.  درود بر همه دلیر مردان ایران. " یادش گرامی و ﺭﻭﺣﺶ ﺷﺎﺩ "


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: شهید ﻋﻠﯽ ﺍﻗﺒﺎﻟﯽ ﺩﻭﮔﺎﻫﻪ پاتوق پرتقالی

تاريخ : سه شنبه 26 آبان 1394 | 8:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

افسران - شهادت هنر مردان خداست

شهادت  لیاقت و هنری  است که سالکان  الی ا... در مصاف  با زر , زور  وتزویر کسب می کنند این انسان ها با رشادت و نثار جان خویش   خط درگیری با دشمنان ملت ایران و اسلام را فرسنگ ها از کشور دور کردند و این شهادت ها  ما را در راه خود مصمم تر و پایدار تر می کند


موضوعات مرتبط: مردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی شهید همدانی

تاريخ : یک شنبه 19 مهر 1394 | 21:0 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

- شهیدی که مقام معظم رهبری پشت سر او نماز خواند و به او اقتدا کرد.
(شهید خلبان علی اکبر قربان شیرودی)

- شهیدی که خلبانان عراقی در محل شهادتش در بغداد به احترام او یک دقیقه سکوت کردند.
(شهید خلبان عباس دوران)

- شهیدی که وصیت نامه ی او را مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه قرائت نمود.
(شهید سروان مسعود آشوری)

- فرمانده ای که در 4 عملیات بیش از 10 هزار کیلومتر مربع از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را آزاد نمود .
( شهید سپهبد علی صیاد شیرازی ) شهیدی که مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه نحوه شهادتش را شرح داد.
(شهید سرهنگ ایرج نصرت زاد)

- شهیدی که قرآن را با دست نوشت و با ختم نوشتن قرآن شهید شد.
(شهید سرهنگ شریف اشراف)

- شهیدی که پیام داد«به امام و مادرم بگویید که شیاه کوه لرزید اما انشایی نلرزید» و شهید شد
(شهید ستوانیکم وظیفه عبدالحمید انشایی)

- شهیدی که در حال پیکار با دشمن درونی و بیرونی خویش بود
( شهید سپهبد علی صیاد شیرازی )

- شهیدی که اسیر شد و در حال مقاومت به شهادت رسید و لبخند شادی به لبانش نشست
(شهید سرباز محمدرضا صادقی)

- شهید آزاده ای که بیشترین مدت اسارت را تحمل کرد
(شهید خلبان حسین لشگری)

- شهیدی که در پایان جنگ نارنجک به خود بست و زیر تانک دشمن رفت
(شهید سرباز یوسف حیدری)

- اولین شهید ترور بعد از انقلاب ( شهید سپهبد سید محمد ولی قرنی ) .

- فرمانده شهیدی که ناو جنگی خود را تا آخرین نفس رها نکرد و به شهادت رسید
(فرمانده ناوچه پیکان ناخدا محمد ابراهیم همتی)

- شهیدی که خبر از شهادت خودش داد و گفت مفقود الاثر می شوم
(فرمانده گردان شهادت ل 92 شهید ستوان غلامرضا طرق)

- شهیدی که گزارش پر صلابتی از مقاومت رزمندگان در چزابه را به امام خمینی(ره) داد
(شهید سرهنگ غلامرضا مخبری)

- شهیدی که بخاطر برپایی نماز در اسارت ضد انقلاب به شهادت رسید.
(شهید خلبان حسین قاسمی)

- مسیحی که مسلمان شد و بلافاصله به شهادت رسید.
(وازگن آوسیان یا مهدی محمدی)

- شهیدی که مالک اشتر نیروهای مسلح بود.
( شهید سپهبد علی صیاد شیرازی )

- جانباز قطع نخاعی که 24 سال دمر خوابیدن را بدون ذره ای ناراحتی تحمل کرد و به شهادت رسید.
(شهید سرباز رمضان روحی)

- شهیدی که دستش در عملیات رمضان قطع شده و آن را در جیبش قرار داده بود تا سرباز ها متوجه نشوند
(شهید زارعیان)

شهیدی که گفت ایران کشور پهناوری است اما برای عقب نشینی من جایی ندارد
(شهید سرتیپ امیری)

- شهیدی که حج نرفت اما روز عید قربان به شهادت رسید
(شهید خلبان عباس بابایی)

- فرمانده ای که برای معالجه و ملاقات و مراسم دفن و ختم دخترش ازمنطقه عملیات بیت المقدس خارج نشد و بعد به شهادت رسید.
(شهید سرلشگرمسعود منفرد نیاکی)

- آیا می دانید اولین فرمانده نیرویی که به شهادت رسید شهیدسرلشکر خلبان جواد فکوری فرمانده نیروی هوایی ارتش بود؟

- آیا می دانید اولین وزیر دفاع که به شهادت رسید شهید سرلشگر سید موسی نامجو بود؟

- آخرین صاحب منصب نظامی که با ترور شهید شد
(شهید سپهبد علی صیاد شیرازی)

- فرمانده ای که به چریک پیر معروف بود
(شهید سرلشکر حسن آبشناسان)

- خلبانی که به شکارچی ناوهای اوزا و قهرمان جنگ های دریایی با عراق معروف بود.
( شهید خلبان حسین خلعتبری)

- خلبانی که وصیت کرد که اگر ذره ای از خاک وطنم، به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم بشوئید.
( شهید خلبان حسین خلعتبری )

- خلبانی که آسمان جنگ را به تسخیر خود در آورد.
( شهید خلبان سید علیرضا یاسینی )

- خلبانی که کابوسی برای نیروهای عراقی تبدیل شده بود.
( شهید خلبان سید علیرضا یاسینی )

- خلبانی که ثواب بودن در جبهه را از رفتن به حج بیشتر می دانست
( شهیدخلبان عباس بابایی )

- خلبانی که در یک روز بیش از 7 بار به عمق خاک دشمن رفت
( شهید خلبان مصطفی اردستانی )

- خلبانی که با بیش از 400 پرواز برون مرزی بر فراز خاک دشمن و بیش از 1800 ساعت پرواز یکی از قهرمانان جنگ به حساب می آید.
( شهید خلبان مصطفی اردستانی )

- شهیدی که نقش بسزایی در نزدیکی ارتش و سپاه داشت
( شهید سپهبد علی صیاد شیرازی )

- شهیدی که نابغه نیروی هوایی بود.
( شهید سرلشکر منصور ستاری )

- شهیدی که با حفظ سمت فرمانده نیروی هوایی ارتش، وزیر دفاع هم بود.
( شهید خلبان سرلشکر جواد فکوری )

- شهیدی که گریه های نماز شبش لرزه به اتاق می انداخت
( شهید سرلشکر سید موسی نامجو )


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی شهید ارتش

تاريخ : سه شنبه 7 مهر 1394 | 20:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

تحقیر صدام حسین توسط خلبانان ایرانی

صدام حسین برای تحقیر کردن خلبانان ایرانی در تلوزیون عراق گفت:
به هر خلبان ایرانی که به 50 مایلی نیروگاه بصره نزدیک شود- حقوق یک سال نیروی هوایی عراق را جایزه خواهم داد...

و 150 دقیقه بعد از مصاحبه صدام-عباس دوران و حیدریان و علیرضا یاسینی- نیروگاه بصره را بمباران کردند.
با این عملیات جواب گستاخی صدام داده شد و در حقیقت خود صدام تحقیر شد .
غروب همان روز خبرنگار رادیو بی بی سی اعلام کرد:
- من امروز با آقای صدام حسین رئیس جمهور عراق، مصاحبه داشتم و ایشان با اطمینان خاطر از دفاع قدرتمند هوایی خود در راه محافظت از نیروگاه ها، تاسیسات و دیگر منابع اقتصادی عراق در برابر حملات و تهاجم خلبانان ایرانی سخن می گفت. ولی من هنوز مصاحبه او را تنظیم نکرده بودم که نیروی هوایی ایران نیروگاه بصره را منهدم کرد. اینک جنوب عراق در خاموشی فرو رفته و چراغ قوه در بازارهای عراق بسیار نایاب و گران شده است چون با توجه به خسارات وارد به نیروگاه، تا چند روز آینده برق وصل نخواهد شد.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی ارتش

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394 | 14:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

چه زیباست این نصیحت شهدا:



ما از حلالش گذشتیم ؛


شما نمی توانید از حرامش بگذرید؟!



التماس تامل..


موضوعات مرتبط: مردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی شهدا

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394 | 14:46 | نویسنده : بانوی پرتقالی |



جوان ترین استاد خلبان نیروی هوایی ارتش بود، در 25 سالگی استاد خلبان جنگنده اف 5 شد و در 27 سالگی به درجه سرگردی رسید و جزو افسران ارشد نیروی هوایی شد...



شهید بابایی و شهید اردستانی جزو شاگرداش بودند. در سال 1347 برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا رفت و بین 400 دانشجوی خلبانی از کشورهای مختلف، رتبه اول رو کسب کرد و دانشجوی نمونه شد.

شهید سید علی اقبالی دوگاهه 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: نیروی هوایی ارتش نیروی الهی خلبان شهید سید علی اقبالی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394 | 21:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

«بر فراز آسمان» نام کتابیه که شامل زندگینامه و خاطرات سرلشکر خلبان علی اکبر شیرودیِ...
 

همونی که خیلی دوسش دارم...همونی که از بچگی عاشق سریالش بودم...همونی که به عشقش اسم سیمرغ و باسه خودم انتخاب کردم...همونی که وبم به عشقش شد « جمع یاران»...همونی که تیتراژ سریالش سال هاست که آهنگ زنگ گوشیمه...همونی که...
همون جوون چارشانه ، محجوب ، با چهره ای خاک آلود و دوست داشتنی و لباس زیبای خلبانیِ بدون درجه و تسبیحی توی دست...کنار یه بالگرد...

http://dl.aviny.com/Album/defa-moghadas/Shakhes/shiroodi/kamel/01.jpg


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشهیدشیرودی

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394 | 20:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید و ۱۲۶ هزار جانباز، پاسخ اعتماد امام (ره) را داد.
 
حجت الاسلام آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در بیستمین هم‌اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس که همزمان با سالروز شهادت شهید قرنی با عنوان «از قرنی تا صیاد» و با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس از نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی برگزار شد، با بیان اینکه دشمن با هدف قرار دادن شهید سپهبد قرنی در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، اهداف بزرگ‌تری را در سر می‌پروراند، اظهار داشت: عزت، عظمت و اقتدار ارتش یکی از دغدغه‌های حضرت امام خمینی(ره) بود و ایشان از آغاز شکل‌گیری نظام اسلامی در ایران و تا پایان جنگ تحمیلی نیز بر این عظمت و عزت تأکید داشتند.

وی افزود: دشمنان انقلاب از بدو پیروزی انقلاب اسلامی برای خلع سلاح کردن نظام و محروم کردن آن از بازوی پرتوان نیروهای مسلح، جنگ روانی شدیدی را علیه ارتش به راه انداخته و با شعار انحلال ارتش و تشکیل ارتش خلقی، قصد ضربه زدن به نظام نوپای جمهوری اسلامی را داشتند، اما حضرت امام (ره) با تدبیر نورانی و دوراندیشی خاص خود، فرمان به ماندگاری ارتش دادند و با نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش، پاسخی محکم به دشمنان انقلاب داده و بدنه ارتش را که از مردم مومن و معتقد به انقلاب اسلامی بودند، تأئید کردند.

نماینده ولی فقیه در ارتش، در ادامه با بیان این که بدنه ارتش و فرماندهان مومن و متعهد آن از تأئید امام خمینی(ره) روحیه مضاعفی گرفته بودند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقاطع زمانی مختلف و جریان های گوناگون همچون ناآرامی های معاندان نظام در روزهای آغازین پیروزی انقلاب در بعضی از مناطق کشور مانند شمال غرب، دوران سراسر افتخار دفاع مقدس و نیز پس از آن، پاسخ اعتماد حضرت امام (ره) را داده و با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید و ۱۲۶ هزار جانباز، برگ زرینی بر اوراق پر افتخار خود و ملت افزودند؛ تا جایی که مقام معظم رهبری از ارتش با نام «ارتش حزب الله» یاد کردند.

حجت‌الاسلام آل هاشم در پایان شهید سپهبد قرنی را از اسوه های انقلاب اسلامی و شهید سپهبد صیاد شیرازی را از عوامل وحدت‌آفرین نیروهای مسلح برشمرد و تأکید کرد: باید برای معرفی این اسوه های انقلاب و مانند آنها که تعدادشان نیز کم نیست، تلاش بیشتری صورت بگیرد و الگوهایی ماندگار به نسل جوان کشور ارائه شود.

در این مراسم، از سرگرد عزیزی از پیشکسوتان دفاع مقدس و از مسئولین کمیته اسرای جمهوری اسلامی ایران، با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تجلیل به عمل آمد.

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانیاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحجت الاسلام آل هاشمرییس عقیدتیاعتمادارتش

تاريخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 | 1:25 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی در نیروهای مسلح کشور موج می‌زند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، روحیه رشادت و شهادت‌طلبی را برای سربازانش به ارمغان آورده است.

به گزارش مشرق، امیر سرلشگر عطاءالله صالحی در مراسم افتتاحیه هیأت معارف جنگ شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی که در پادگان دژ خرمشهر با حضور دانشجویان دانشکده افسری و مسئولان نظامی برگزار شد، اظهار داشت: مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازگوکننده زبان شهدا و مظلومین است.

وی ادامه داد: نظامی‌ها در شرایط نیاز، شهید می‌شوند و آنهایی که زنده می‌مانند، خاطراتی همچون هشت سال دفاع مقدس را برای نسل آینده بازگو می‌کنند.

فرمانده کل ارتش گفت: امروز هزاران نفر مانند صیاد شیرازی، همتی و فکوری در پادگان ها آموزش می‌بینند و روحیه شهادت‌طلبی را در خود تقویت می‌کنند.

امیر سرلشگر صالحی همچنین به دیدار اخیر مسئولان و افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی معظم کل قوا به مناسبت ۲۹ فروردین اشاره کرد و افزود: در این دیدار، رئیس هیات معارف جنگ گزارشی از برگزاری همایش صیاد شیرازی ارائه کرد که رهبر معظم انقلاب برای بهتر برگزار شدن آن دعا کردند.

براساس این گزارش، در این مراسم امیر سرتیپ ناصر آراسته، رئیس هیأت معارف جنگ نیز گفت: ارزش انسان ها با همت ها و آرزوهای الهی آنها مشخص می‌شود و شما افسران جوان این سرزمین از روحیه و همت بلند برخوردار هستید.

وی اظهار داشت: این همایش، سفر کمال‌جویی است و افسران حاضر از نزدیک با مناطق جنگی همچون دهلاویه، هویزه، پایگاه هوایی و بسیاری از آثار هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند و آموزش های نظامی را نیز در کنار آن فرا می گیرند.

گفتنی است، نوزدهمین دوره هیأت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی از سوم اردیبهشت ماه در استان خوزستان آغاز شد و به مدت ۱۰ روز ادامه می‌یابد. در این دوره دانشجویان سال سوم دانشکده افسری دانشکده امام علی (ع)، قرارگاه پدافند هوایی، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر حضور دارند که ضمن آموزش‌های نظامی از مناطق جنگی هشت ساله دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

 

 

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانیاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسرلشگر صالحیارتشامیر سرتیپ ناصر آراسته

تاريخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 | 1:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1393 | 18:31 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
افسران - مثل یک بسیجی...!!

مثل یک ارتشی...!!

همیشه حاضر بود...
هیچ وقت خودش رو کنار نمی کشید...
حتی وقتی بنی صدر خلع درجه أش کرد. با لباس بسیجی می رفت سپاه
مثل یک بسیجی صفر کیلومتر کار می کرد....
طرح می داد و برنامه ریزی ستادی می کرد...
اصلا براش مهم نبود که تا دیروز سرهنگ بوده و امروز یه بسیجی ساده است،
  او نان صداقت اش را می خورد و فقط به خدمت فکر می کرد  و خداوند هم  نیز او را محبوب دلها نمود وعزیزاش کرد...


هدیه به روح بلند شهید صیاد شیرازی


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی صیاد ارتش

تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1393 | 18:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
افسران - جهاد...

رژیم غاصب تنها جرثومه ای در جهان است که هیچ نظارتی را بر نمی تابد و جالب اینجاست که این قوم ترسو خود بزرگترین تروریسم دولتی در جهان است . و وقتی  مرتکب این ترور شدند با وقاحت تمام به آن افتخار نمودند و گروهگ النصره اعلام جشن شادی کردند و ارتباط  تکفیری - صهیونیستی را در این سناریو  برای اهل بصیرت  به نمایش گذاشتند

اينكه چنين حمله اي از يك به اصطلاح كشور به خاك كشور ديگري مي شود و هيچ حكومتي جرات به نقد كشيدن ان را ندارد به جاي خود ، بارها گفته ايم كه "قوي شو اگر راحت جان طلبي " ، فرمانده ي ارشد سپاه ايران  و جهاد عزیز مغنینه را در يك جنگ اطلاعاتي به شهادت هدفمند رسانده اند ، آنهم در يك كشور ديگر كه همه واقفيم مدتهاست خودش نمي تواند به تنهايي از خودش دفاع كند .

 سوريه و عراق خط مقدم مقابله ي ما با شيعه كشان يهوديست كه از اول اسلام به دنبال انتقام گيري از شكستهايي هستند كه از علي عليه السلام و مسلمانان خورده اند،اين رژيم دنيا طلب و آپارتايد ، هيچ زباني را به صلح نمي فهمد ، پس خواستار آنيم تا درسي عبرت آموز اينبار از ايران و ايرانيان و حزب ا..بگيرد.

درست است كه دين ما ، دين صلح است و هرگز اجازه ي جنگ افروزي به پيروانش نداده ، اما هميشه دفاع و جهاد را ناظر به عقل عملي دانسته و انها را مشروع مي داند.نگذاريد خون شهيدان در هياهو هاي رسانه اي غرق شود  البته ميدانيم كه منتقم خواهد امد ولي اين باري از مسئوليت هاي ما براي مقابله نمي كاهد.

به اميد روزي كه انتقام گرفته شود هم از باني و هم از مباشر...


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی شهید جهاد

تاريخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393 | 18:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
در هفته جاری شاهد تشیع جنازه غزیزی از ملت بودیم با جانفشانی خود از تعرض گروه تکفیری داعش به  حرمین وشریفین دفاع نمود  این طیف انسان ها واقعا  در این ایام قیمت ندارند که در گمنامی تمام ,برای ملت  جان خویش هدیه می دهند روحش  شاد  وراهش  مستمر. البته جنگ 8 ساله ایران و رژیم بعث صدام، آزمون بود و معلم؛ آزمونی برای غیرت ایرانی و معلمی برای پرورش اُعجوبه‌های نظامی و البته میدانی بود برای تبلور استعدادهای مردان جنگی این سرزمین.
خبرگزاری فارس: سینه مالک اشترها همچنان سپر است
 

خوب می‌دانید که آموزش یک نیروی نظامی و خبره گشتن او در امور جنگی، یک برنامه بلند مدت می‌طلبد که البته تضمین شده هم نیست. به این معنا که فراگرفتن آموزش‌های گوناگون یک نیروی نظامی و طی کردن مراحل گوناگون نظامی، تنها در سطح تئوری تأیید کننده آن نیرو است. (تمرینات عملی هم در صلح، به نوعی تئوری محسوب می‌شود).

مشخص نیست در صحنه جنگ واقعی و در میدان نبرد با یک دشمن کینه جو و در میدان کشت و کشتار، عملکرد آن نیرو چگونه باشد، همانگونه که این مورد را برای نیروهای نظامی کشورهایی چون آمریکا (در جنگ عراق و افغانستان) و رژیم پست صهیونیستی (در جنگ 33 روزه مقابل حزب الله) می‌بینیم. نیروهایی که ادعای توانمندی شان گوش فلک را کر کرده اما در میدان نبرد، خبری از زبدگی نظامی نیست و حتی خودکشی می‌کنند.

اما... جنگ 8 ساله ایران و رژیم بعث صدام، آزمون بود و معلم؛ آزمونی برای غیرت ایرانی و معلمی برای پرورش اعجوبه‌های نظامی و البته میدانی بود برای تبلور استعدادهای مردان جنگی این سرزمین.

عملیات‌های گوناگون در جنگ تحمیلی، تجربه‌ای گرانقدر برای امرا و سرداران نظامی ما فراهم کرد؛ اکنون فرماندهانی که آن تجربه گرانقدر را پشت سر ‌گذاشته‌اند، مردان جنگی این سرزمینند که فی الواقع بهتر از صدهزار نیروی نظامی‌اند. هر کدام به تنهایی توانایی مدیریت یک جنگ تمام عیار در سطح ملی را دارند.

از دست دادن این مردان جنگی، ضایعه‌ای بزرگ برای این آب و خاک است؛ ضایعه‌ای که هیچ چیز جای آن را پر نمی‌کند؛  همانطور که فرموده اند با فوت یک عالم دینی، صدمه‌ای به اسلام می‌رسد که هیچ چیز جای آن را نمی‌گیرد، با شهادت این سرداران بزرگ هم ، صدمه‌ای به این کشور اسلامی وارد می‌شود.

عقیدهشهادت طلبی نیروهای اسلام و توکل به خداوند، رمز موفقیت است، اما این جنگاوران در میدان شهادت طلبی، تقوا و توکل هم امیر و سردارند. اگر مبالغه نشود، هر کدام مالک اشتری هستند برای ولی خود؛ در لشکر ولایت،  هر چندهیچکس جای مالک اشتر را نمی‌گیرد.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی

تاريخ : جمعه 26 دی 1393 | 21:4 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: دانستن این موضوع که خلبانان عراقی تا چه اندازه از هواپیماهای اف ۱۴ هراس دارند،کمک زیادی به ما کرد. حضور پرتعداد شکاری بمب افکن‌ها نشان از عزم جدی ما برای فلج کردن نیروی هوایی ارتش عراق بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیرسرتیپ دوم جعفر عمادی درتاریخ 1329 هـ ش، مرودشت در شیراز متولد شد، او دوران تحصیل را در دبستان و دبیرستان کورش زادگاهش گذراند. کلاس یازده بود که با خانواده به تهران مهاجرت کرد و در سال 1348 دیپلم طبیعی خود را از دبیرستان ششم بهمن تهران نو دریافت کرد.

با علاقه ای که به پرواز داشت، در همان سال وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد. تمرینات نظامی را گذراند و بعد از اخذ سردوشی، زبان انگلیسی، دروس علمی و آکادمی پرواز را خواند. وی معلم خلبان و خلبان آزمایشی هواپیمای اف-،4، فرمانده گردان و معاون عملیات در پایگاه نهم شکاری،جانشین فرماندهی و فرمانده پایگاه نهم شکاری بندرعباس و فرمانده اطلاعات و شناسایی نهاجا بود.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیجعفر عمادیکربلای 5نیروی هواییارتش

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 26 دی 1393 | 1:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : یک شنبه 11 آبان 1393 | 11:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مراسم تجليل از خلبانان و پيشكسوتان عمليات"اولين پاسخ"/ نخستين خلبانان شهيد دفاع مقدس كه بودند؟

نخستين مراسم تجليل از خلبانان و پيشكسوتان شركت كننده در عمليات هوايي ۳۱ شهريور ۵۹ با حضور مقامات نيروي هوايي ارتش برگزار شد.

                           
نويد شاهد: نخستين مراسم تجليل از خلبانان پيشكسوت شركت كننده در عمليات هوايي ۳۱ شهريور ۵۹ با عنوان "اولين پاسخ" به همت دفتر مطالعات و تحقيقات استراتژيك نيروي هوايي با حضور مسئولان، فرماندهان و جمعي از پيشكسوتان و خانواده شهداي نيروي هوايي ارتش در تالار خليج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
در اين مراسم شخصيت هاي لشكري از جمله امير سرتيپ خلبان "عليرضابرخور" جانشين فرماندهي نهاجا، امير سرتيپ خلبان "عزيز نصيرزاده" معاون هماهنگ كننده و امير سرتيپ خلبان "حسين چيت فروش" مشاور فرماندهي نهاجا حضور داشتند.
گفتني است در اين مراسم از ۵۰ نفر از خلبانان و پرسنل فني پيشكسوت نهاجا در عمليات هوايي ۳۱ شهريور ۵۹ تجليل به عمل آمد.
اين مراسم، بزرگداشت آمادگي نيروي هوايي ارتش در اولين پاسخ به دشمن بود.
جمعي از خلبانان شركت كننده در عمليات اولين پاسخ، به بيان خاطراتي از اين عمليات پرداختند.
شايان ذكراست عمليات اولين پاسخ، سه ساعت پس از حمله هوايي عراق به پايگاه هاي كشورمان انجام شد؛ در اين عمليات 12 فروند از هواپيماهاي جنگنده شكاري نيروي هوايي ارتش در قالب 3 گروه پروازي از پايگاه هاي بوشهر و همدان، پايگاه هاي شعيبيه، كوت و الرشيد عراق را بمباران و صدمات قابل ملاحظه اي به آن ها وارد آوردند.
همچنين در اين عمليات سرلشكر خلبان "محمد صالحي" و سرلشكر خلبان "خالد حيدري" به عنوان اولين خلبانان شهيد دفاع مقدس به درجه رفيع شهادت نايل آمدند.

موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانیاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخلباننخستینپاسخارتشنیروی هوایی

تاريخ : سه شنبه 8 مهر 1393 | 2:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : دو شنبه 3 شهريور 1393 | 1:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

                                    

 

سلام ، سرلشگر خلبان شهید محمد نوژه یکی از شهداء ابتدای انقلاب اسلامی بود که در مورخه 58/5/25 در پاوه به شهادت رسید. هم اکنون پایگاه سوم شکاری همدان به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شده است. 

متاسفانه به علت آنکه چند سال بعد از شهادت این شهید مظلوم در پایگاه سوم شکاری کودتای صورت گرفت و آن کودتا به کودتای نوژه معروف شد ، هر زمان اسم نوژه را می شنویم یاد کودتا می افتیم که لازم است در این خصوص اطلاع رسانی لازم شود.

پاتوق یاران سالگرد شهادت این غیور مرد نیروی هوایی ارتش رو گرامی می داره...


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینوژهخلبانشهید

تاريخ : پنج شنبه 30 مرداد 1393 | 1:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 پیکر مطهر جانباز شهید ارتش جمهوری اسلامی پس از اهدای دو چشم خود به یک جوان 27 ساله در بهشت‌زهرا(س) آرام گرفت.
سرهنگ محمدحسین میرزاپور که تقریبا تمام دوران دفاع مقدس را درجبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور فعال داشت و به درجه رفیع جانبازی نایل آمده بود لباس شهادت به تن کرد. بنابراین گزارش، دو چشم شهید میرزاپور با رضایت خانواده وی و وصیتی که برای اهدای اعضا کرده بود، به یک جوان 27 ساله پیوند زده شد. همسر این جانباز شهید در گفت‌وگو با ایرنا گفت: شهید میرزاپور سرهنگ تمام لشگر نیروی زمینی ارتش در ارومیه و از افسران ولایتمداری بود که همواره با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به ندای ولی‌امر خود لبیک گفت. مریم حسین‌پور پشتیبانی‌ها و حمایت‌های فرمانده و مسئولان نیروی زمینی ارتش از جانبازان را مثال زدنی دانست و گفت من به نوبه خود از همه آن‌ها تشکر و سپاسگزاری می‌کنم. از شهید میرزاپور چهار پسر به یادگار مانده است که مدافعان سر سخت نظام و ارتش  اند.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشهید ارتشایثار جانباز

تاريخ : دو شنبه 20 مرداد 1393 | 4:0 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : پنج شنبه 26 تير 1393 | 15:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

امیر سرتیپ دوم خلبان عبدالکریم عصاره از دلاوران گردان ۱۱ شناسایی بود؛ تصورش هم سخت است که بدون هیچ وسیله دفاعی و دریغ از یک تیر، به سمت دشمن حرکت و از سد پدافند آنها عبور کردن.

            

خبرگزاری فارس: پرواز ابدی یک جنگجوی بی‌سپر            

 

 به دنبال تماسی تلفنی خبردار شدم که یکی از خلبانان پیشکسوت ایرانی و دزفولی که البته در این سال‌ها ریاست فرودگاه دزفول را نیز عهده دار بود، دار فانی را وداع گفته و به دیار باقی شتافته است، روحش شاد.

 

آری، سخن از سرتیپ خلبانی است که دلاور‌ی‌ها و پروازهایش در طول هشت سال دفاع مقدس هرگز فراموش نمی‌شود؛ وی از بچه‌ها و نیروهای دوست داشتنی دزفول بود و دلش همواره برای نظام اسلامی و کار برای شهر دزفول می‌تپید.

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشدفاع مقدس

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 19 تير 1393 | 16:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

حرفی نمیزنی چرا «بابای جعبه ای»؟ خسته شدم بیرون بیا «بابای جعبه ای» لطفا بلندتر کمی فریاد هم بزن این جا نمی رسد صدا «بابای جعبه ای» با آن قَدَت تو جا شدی آنجا ببین مرا جا میشوم ببر مرا «بابای جعبه ای» قد عروسکم شده ای باور کن ای عزیز من‌‌ مادرت قبول؟ ها؟ «بابای جعبه ای» بابا عروسکی چرا لالا نمی کنی؟ شب شد لالا لالا «بابای جعبه ای

افسران - بابای جعبه ای ...

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشهدا

تاريخ : پنج شنبه 19 تير 1393 | 16:4 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

کنار هلیکوپتر جنگی‌اش ایستاده بوده و به سوالات خبرنگاران جواب میداد

خبرنگار ژاپنی پرسید: شما تا چه هنگام حاضرید بجنگید؟

شیرودی خندید. سرش را بالا گرفت و گفت: ‌

ما برای خاک نمی‌جنگیم ما برای اسلام می‌جنگیم. تا هر زمان که اسلام درخطر باشد...

این را گفت و به راه افتاد. خبرنگاران حیران ایستادند

شیرودی آستین‌هایش را بالا زد

چند نفر به زبان‌های مختلف از هم می‌پرسیدند:‌

کجا؟ خلبان شیرودی کجا می‌رود؟ هنوز مصاحبه تمام نشده!!!

شیرودی همانطور که می‌رفت ، برگشت. لبخندی زد و بلند گفت:

نماز! دارند اذان می‌گویند... 

                        خاطره ای از زندگی خلبان شهید علی اکبر شیرودی

                                                  منبع: کتاب برگی از دفتر آفتاب، صفحه ۲۰۱


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدفاع مقدسزندگی نامه شهیدانارتش جمهوری اسلامی ایرانشهیدان

تاريخ : یک شنبه 8 تير 1393 | 16:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

بسم الله الرحمن الرحیم

خاطره ای ازآقای عظیم دربند سری:

در زمان جنگ جلساتی در خصوص وضعیت جبهه ها با مسئولین و فرماندهان  تشکیل می شد . دریکی از روزها من در معیت شهید والا مقام عباس بابایی و شهید بزرگوار صیاد شیرازی بودم. شهید صیاد شیرازی به شهید بابایی گفت : عباس جان امروز ساعت ۴ ستاد نیروی زمینی جلسه داریم شما هم باید تشریف بیاورید .

1 6820006f 5c63 4dbf bfb8 d56f343abc3c 225x300 راننده شهید صیاد شیرازی
شهید صیاد شیرازی

 شهید بابایی به شهید صیاد گفتند: (( بالامجان ما که ماشین نداریم چه طوری این همه راه را بیاییم )) .شهید صیاد گفتند : (( مشکلی نیست من راننده و ماشین میفرستم شما را بیاورد )) . این را هم بگویم شهید بابایی بجز مواقع پرواز همیشه با لباس بسیجی بودند.

بعداز ظهر  راننده و ماشین آمد جهت بردن شهید بابایی. به اتفاق ایشان و یکی دیگر از برادران به جلو ساختمان آمدیم . ماشین و راننده آماده بود .  راننده ای که آمده بود گفت: من آمده ام تیمسار بابایی را ببرم . شهید بابایی گفت : ((بالامجان تیمسار بابایی رفت، شما ما را برسان)) . سوار ماشین که شدیم راننده در حالی که سیگار می کشید شروع کرد به فحاشی به اُمرای ارتش  و همین طور بد و بیراه میگفت ازجمله به شهید بابایی. من چند بار خواستم به او بگویم که حواست باشد ایشان تیمسار بابایی هستند اما شهید بابایی نگذاشتند  .

 بهرحال به درب ورودی ساختمان ستاد نیروی زمیینی رسیدیم و وارد دژبانی شدیم. دژبان جهت شناسایی، هویت افراد را سوال کرد . شهید بابایی گفت :من بابایی هستم ٰاما دژبان قبول نمی کرد لذا دژبان به دفتر شهید صیاد تلفن زد و دفتر شهید صیاد هویت ایشان را تایید و به دژبان دستور ورود ایشان را داد. دژبان با احراز هویت شهید بابایی  جلو آمد  و احترام نظامی محکمی انجام داد و گفت: بفرمایید تیمسارٰ.. شهید بابایی وارد محوطه شد و ما در دژبانی منتظر ایشان ماندیم .

به محض اینکه دژبان به شهید بابایی  احترام نظامی کرد .راننده رنگش مثل گچ سفید شد وگفت بدبخت شدم ، ایشان تیمسار بابایی بودند و من این قدر فحاشی کردم . “آخ که بیچاره شدم، الان است که تیمسار بابایی شکایت مرا به تیمسار صیاد بکنند  و تیمسار صیاد هم مرا  بیچاره خواهند و حسابی مرا تنبیه می کنند .  حدود ۲ ساعت بعد شهید بابایی و شهید صیاد از ساختمان ستاد خارج و به سمت دژبانی آمدند . این بنده خدا حسابی ترسیده بوده.  به محض ورود شهید صیاد و شهید بابایی به دژبانی ٰ شهید صیاد به شهید بابایی گفتند: ایشان بودنند تیمسار! حتما ایشان را تشویق میکنیم .حتما ایشان را مورد تفقد قرار میدهیم . راننده هاج و واج داشت نگاه میکرد ومتعجب شده بود . ناگهان زد زیر گریه وشروع به گریستن کرد و از کاری که کرده بود خجالت کشید .شهید بابایی جلو آمد و او را دربغل گرفت و گفت: بالامجان چیزی نشده و مساله ای نیست ما باهم برادریم .راننده نیز از شهید بابایی عذر خواهی کرد .

روحشون شاد


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشهیدصیادشهیدباباییارتش

تاريخ : جمعه 6 تير 1393 | 20:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

نامش «علمدار» است، جانباز 62 درصدی که به سختی نفس می‌کشد، می‌گوید: دردهایم نعمتند، من چون اقتدار و سربلندی ایران عزیز را می‌خواهم به سختی نفس می‌کشم تا مردم ایران راحت نفس بکشند.

            

خبرگزاری فارس: تنها خواسته یک قهرمان ملی            
                                                        

 

 نامش علمدار است این نام را مادرش چون علاقه وافر به علمدار کربلا داشت بر او نهاد و کنیه‌اش غلامی است و باز مرتبط است به اینکه او غلام اهل بیت است از کودکی به خاندان عصمت و طهارت و ائمه اطهار علاقه خاصی داشت.

در بهترین دوران زندگیش یعنی دوران جوانی دست از همه چیز شست و برای به تحقق رسیدن اهداف و آرمان‌های واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی جوانیش را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد او شاید اگر در آن موقع به جبهه نرفته بود مثل هم‌سنی‌ها و دوستانش که الان از سرمایه داران کلان هستند در رفاه و آسایش زندگی می‌کرد.

چون سرمایه دار بود برایش به راحتی دولا و راست می‌شدند اما او فدایی شد تا رفاه و آسایش و امنیت را برای سایرین به ارمغان آورد.

بله علمدار غلامی جانباز 62 درصدی به سختی نفس می‌کشد تا ما راحت نفس بکشیم؛ سرفه امانش را بریده در جیب او انواع اسپری‌های جور واجور و رنگارنگ به چشم می‌خورد بعضی از این اسپری‌ها را باید با داشتن کفش آهنی بدست آورد.

این همه سختی و زجر و درد شبانه ذره‌ای از اراده وهدفش را نکاسته و می‌گوید درد و الام را برای خود یک نعمت می‌دانم و خدایی با آن حال می‌کنم!

زیرا امید دارم رضای خدا در آن باشد و من چون اقتدار و سربلندی ایران عزیز را می‌خواهم به سختی نفس می‌کشم تا مردم ایران راحت نفس بکشند.

این قهرمان خردلی هم اکنون در بیمارستان ام آر آی شیراز با درد و الام دست و پنجه نرم می‌کند و وب مظلومین شیمیایی ایران در گفتگویی که با او داشت بر خود بالید و به این مردان آهنی و بی‌ادعا افتخار کرد و این ایثار و از خود گذشتگی را به مقام معظم رهبری تبریک می‌گوید و این نوید را به مردم صبور و ارزشی ایران اسلامی می‌دهد که آرام و بدون دغدغه باشید و راحت بخوابید که تا ما این قهرمانان خردلی را داریم همیشه با اقتدار و سربلندی و عزت زندگی خواهیم کرد.

و این را هم بدانیم که بالندگی و سربلندیمان را مدیون این ایثارگران بی‌ادعا هستیم به او می‌گوییم چه مشکلاتی دارید او خنده‌ای زیبا همراه با تبسم می‌کند و می‌گوید مشکل فراوان اما از بیان آن معذور.

متعجب از او می‌پرسم واضح بگویید می‌گوید «در برابر مشکلات ایستادگی می‌کنم تا خدای ناکرده بدخواهان نظام و رهبری سوء استفاده نکنند.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوقپرتقالیجانبازان

تاريخ : جمعه 6 تير 1393 | 20:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن