حساسیتها و دغدغه‌های مهم مأموریتهای پدافندی گویای این واقعیت است که باید نقاط آسیب‌پذیر و همه راهکارهای ممکن دشمن را شناسایی کنید و برای مواجهه با تمام آنها راه حل و برنامه مشخص داشته باشید.

 رهبر ی در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت مأموریت و وظایف این قرارگاه در دفاع از کشور، تأکید کردند: آمادگیها و گزینه‌های خود را برای مقابله با انواع تهدیدات، به طور دائم ارتقا دهید.
در این دیدار که به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد، فرمانده معظم کل قوا با تقدیر از تلاشهای فرماندهان و کارکنان این قرارگاه، افزودند: حساسیتها و دغدغه‌های مهم مأموریتهای پدافندی گویای این واقعیت است که باید نقاط آسیب‌پذیر و همه راهکارهای ممکن دشمن را شناسایی کنید و برای مواجهه با تمام آنها راه حل و برنامه مشخص داشته باشید.


ایشان تأکید کردند: در ارتباط و تبادل با محافل علمی و نظامی، از آگاهیها و امکانات موجود نهایت استفاده را ببرید و گزینه‌های خود را در مقابل انواع تهدیدات افزایش دهید و متنوع سازید.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، اعتماد مردم به مسئولان را امانتی مهم خواندند و افزودند: مسئولان در بخشهای مختلف و در نیروهای مسلح باید این اعتماد را به درستی قدر بدانند و با عمل به وظایف، به آن پاسخ دهند.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، آمادگی کامل این قرارگاه را برای اجرای تدابیر فرماندهی کل قوا اعلام کرد.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی رهبری ارتش

تاريخ : یک شنبه 15 شهريور 1394 | 14:51 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم بزرگداشت تقدیر از تیپ ویژه 65 نوهد که در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به حوادث منطقه بخصوص مقابله با گروهک تروریستی داعش و نیز آمادگی نیروی زمینی برای حفاظت از مرزهای کشور تصریح کرد: با اقدام به موقع نزاجا، داعش که در منطقه جلولا و سعدیه استان دیاله بود نتوانست به مرزهای ما نزدیک شود و در همانجا ماند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان  خاطر نشان کرد: داعش در سال گذشته در کمتر از یک ماه خود را از مرزهای غربی عراق به نزدیکی استان دیاله و منطقه جلولا و سعدیه رساند که البته به اقدام به موقع داعش در استان  دیاله متوقف شد.

وی ادامه داد: آمریکا تا دیروز مترصد فرصت برای حمله نظامی و انهدام تاسیسات نظامی ایران بود امروز به دنبال نزدیکی و دوستی با ایران است تا غفلت ایجاد کند، اما ملت ایران هوشیار هستند.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: خبر داغ داغ پاتوق پرتقالی ارتش جمهوری اسلامی ایران داعش

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 7 شهريور 1394 | 19:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه آسمان ایران امن‌ترین آسمان جهان است، گفت: پدافند هوایی ایران گوش به فرمان مقام معظم رهبری و دست به ماشه است.
 
 

موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پدافند هوایی ارتش پاتوق پرتقالی

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394 | 15:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

فرمانده نیروی زمینی ارتش، با بیان اینکه دکترین دفاعی جمهوری اسلامی مبتنی بر بازدارندگی است، گفت: قصد گروهک‌های تکفیری تروریستی نزدیکی به مرزهای کشور است، اما نیروهای مسلح آماده هستند.

پور دستان

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در جمع دانشجویان سیزدهمین دوره رزم مشترک دانشجویان دانشگاه افسری ارتش اظهار داشت: مراتب احترام خود را به شما فرزندان کشور و ذخیره‌های امید و آینده‌سازان ارتش اعلام می کنم و حضور شما را در جمع دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران خیر مقدم عرض می کنم و امیدوارم این حضور شما برای نیروهای مسلح منشا خیر باشد.

وی با بیان اینکه فرصت ها زودگذر هستند و باید قدر آنها را دانست، گفت: تلاش کنید از لحظه لحظه های حضور خود در این مکان برای  کسب دانش و تقویت معنویت و خودسازی استفاده کنید. وقتی که روح متعالی شد، جسم به زحمت می افتد. این ثمره یک روح بزرگ است که انسان را در زمستان سرد از بستر گرم بیرون می آورد و به نماز می‌دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: این ثمره یک روح بزرگ است که انسان آرامش و آسایش دیگران را بر خود ترجیح دهد. این ثمره یک روح بزرگ است که انسان برای دفاع از کشور باورها و اعتقادات سینه خود را آماج گلوله های دشمن کند تا مردم آرامش داشته باشند و شما با پوشیدن لباس مقدس سربازی، ثابت کرده اید که روح بزرگی دارید.

امیر پوردستان با اشاره به زندگی سراسر افتخار شهید صیاد شیرازی، شهید عباس بابایی و و شهید مصطفی چمران گفت: این عزیزان به خودسازی و تهذیب نفس اهمیت ویژه ای می دادند و توانستند خدمات بزرگی را برای کشور عزیزمان انجام دهند و با درس گرفتن از مکتب حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با استحکام و اقتدار و صلابت ندای هیهات من الذله را سر دهند. من به شما فرزندانم توصیه می کنم کتاب دست نوشته های شهید چمران و کتاب «در کمین گل سرخ» را که درباره شهید صیاد شیرازی است، مطالعه کنید.

با تهدیدات تازه ای روبرو هستیم

وی در ادامه افزود: دکترین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دفاعی و امنیتی و مبتنی بر بازدارندگی است و نیروهای مسلح بر مبنای این نقشه راه، هدفگذاری و برنامه ریزی کرده و در این مسیر حرکت می کنند. یعنی ما قصد حمله به هیچ کشوری را نداریم؛ در جنگ با صدام هم به کشور ما حمله شد و ما از خود دفاع کردیم. ما با ساختن انواع سلاح و تجهیزات و نیروهای آماده بازدارندگی ایجاد می‌کنیم تا هیچ کس خیال خام تجاوز به کشورمان را در سر نپروراند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز ما با تهدیدات تازه ای روبرو هستیم و دشمن متوجه شد که قطب قدرت اسلام از وحدت بین شیعه و سنی در جهان در حال شکل‌گیری است، عراق و افغانستان را اشغال کرد ولی هدف اصلی آنها ایران بود که هرگز موفق نشد و بعد از اینکه در عراق و افغانستان زمین‌گیر شد، راهبرد خود را تغییر داد و راهبرد «مذهب علیه مذهب» را برگزید و در همین راستا گروهک های تکفیری تروریستی را راه‌اندازی کرد تا چهره اسلام را تخریب کند.

امیر پوردستان ادامه داد: این گروهک های تروریستی قصدشان نزدیکی به مرزهای کشور است، اما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده هستند و این اجازه را به هیچ کس نخواهند داد.

وی در پایان گفت: شما خون تازه ای هستید که در رگ های یگان های ارتش جاری می شوید. این لباسی که امروز برتن شما است، دیروز بر تن شهید آبشناسان، شهید صیاد شیرازی و دیگر شهدای عزیزمان بوده است؛ پس ما باید راه آن ها را ادامه دهیم. اگر الان مردم احساس امنیت و آرامش دارند می دانند شما در پادگان ها آماده اید. مسئولین ما هم بعد از خدا و مقام معظم رهبری (حفظه الله) پشتشان به نیروهای مسلح گرم است که در جوامع بین‌المللی با عزت از حقوق ملت ایران دفاع می کنند.

بر اساس این گزارش، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان در ابتدای ورود به مرکز آموزش درجه داری جواد الائمه(ع) نمایشگاه فرهنگی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش شامل غرفه تصاویر و زندگینامه شهدا و غرفه اِلمان(نماگین) کلاس قرآن، نماز، کتاب و شهادت را افتتاح کرد.  


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: ارتش مقتدر نیروی زمینی قهرمان امیر پوردستان

تاريخ : یک شنبه 18 مرداد 1394 | 10:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

نوشهر - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در بحث تامین و ساخت تجهیزات نیروی دریایی به کشورهای دیگر نیازمند نیستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری نوشهر با بیان اینکه، دانشگاه علوم دریایی حضرت امام (ره) نوشهر محل آموزش و تقویت مدیران و فرماندهان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: به برکت انقلاب، امروز نیروی دریایی راهبردی در آبهای آزاد جهان حضور پیدا کرده و این برای اقتدار ملی و عزت مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی به بحث تامین خطوط مواصلاتی کشور در آب‌های آزاد دنیا پرداخت و گفت: منطقه‌ خلیج عدن – باب‌المندب و دریای سرخ یک منطقه آلوده به تروریست دریایی شده و این ضربات زیادی به اقتصاد کشورها از جمله جمهوری اسلامی وارده کرده است و ماموریت حفظ و حراست از خطوط کشتیرانی چه نفتی و چه تجاری امروز بر عهده نیروی دریایی است.

امیر سیاری افزود: انجام این ماموریت با این وسعت در جهت سالم‌نگه‌داشتن خطوط مواصلاتی اقتصادی کشور حائز اهمیت است و توسط مدیرانی انجام می‌شود که امروز در دانشگاه امام خمینی (ره) آموزش می‌بینید.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما متعهد هستیم هیچ‌گونه تجهیزات برای تامین تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی را از کشورهای خارجی وارد نکرده و دست نیاز به سوی بیگانگان دراز نکنیم زیرا این در شأن مردم بلند همت ما نیست.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه امروز در بحث ساخت تجهیزات دریایی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم گفت: انواع ناوهای موشک‌انداز، ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها را در حال ساخت داریم.

وی با بیان اینکه امروز در بحث تربیت نیروی انسانی مورد نیاز نیروی دریایی، ساخت تجهیزات و جنبه عملیاتی از توان دانش آموختگاهی دانشگاههای داخلی بهره می بریم و در بالاترین جایگاه قرار داریم.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امنیت خزر برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است گفت: دریای خزر دارای منابع متعدد غذایی، انرژی، گردشگری، محیط زیست، تجارت و حمل و نقل برای کشور و در مسیر کریدور شمال به جنوب است و ما از منابع دریا می‌توانیم بهترین و پیشرفت را برای توسعه دریا محور کشور داشته باشیم.

وی به ارتباطی که دریای خزر با سواحل مکران برقرار می‌کند اشاره کرد و گفت: ما قادر هستیم در اقتصاد آسیای میانه و قفقاز اثرگذار باشیم و این می‌تواند در توسعه دریامحور کشور ما بسیار مهم باشد.

دریادار سیاری بیان داشت: بنابراین باید تمام تلاش ما بر این باشد که توانمندی ما آنقدر بالا برود که از منابع موجود دریا برای توسعه دریامحور کشور استفاده کنیم و از جایگاه خاص خزر در ارتقاء این جایگاه بهره لازم را ببریم، چیزی که تا حالا استفاده لازم به عمل نیامده است و امیدواریم با تدابیر مقام معظم رهبری که در خصوص اهمیت دریا فرمودند، به اهداف برسیم.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: ارتش مقتدر نیروی دریایی راهبردی امیر دریادار سیاری پاتوق پرتقالی

تاريخ : جمعه 9 مرداد 1394 | 13:29 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

شش روز پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت توسط ایران، نیروهای عراقی توافقات این قطعنامه را زیر پا گذاشته، مجدداً در جنوب و حوالی خرمشهر حمله کردند تا راه نفوذ برای ارتش مجاهدین خلق باز شود.


عملیات مرصاد یا عملیات فروغ جاویدان نام نبردی است که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی شد و میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق در اواخر جنگ ایران و عراق، در سال 1367 درگرفت. پس از چند روز درگیری درنهایت نیروهای سپاه و ارتش ایران بر سازمان مجاهدین خلق پیروز شد. تعداد زیادی از نیروهای مهاجم در این نبرد کشته شدند.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: منافقین بزرگ ترین بازندگان تاریخ خیانت به مام میهن جنایت علیه بشریت

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394 | 21:53 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش  پایگاه خبری علت به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری با اشاره به اشراف همه جانبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر آنچه در روند تحولات و رخدادهای منطقه ای و مواضع و رفتارهای دشمنان ملت ایران در جریان است اظهار کرد : “نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای صیانت از […]

جزایری

به گزارش  پایگاه خبری علت به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری با اشاره به اشراف همه جانبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر آنچه در روند تحولات و رخدادهای منطقه ای و مواضع و رفتارهای دشمنان ملت ایران در جریان است اظهار کرد : “نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشور و آرمان ها و ارزش های نظام و ملت از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و بدون توجه به رجزخوانی ها و تهدید های قدرت های زورگو و مستکبر و مجامع جهانی وابسته ، توسعه ظرفیت های دفاعی خود را در دستور کار دارند .
وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی هرگز دچار غفلت و خطای راهبردی نخواهد شد تصریح کرد:” آموزه های تاریخی بویژه تجارب ۳۷ سال گذشته ملت ایران را مصمم ساخته است که لحظه ای از پیگیری راهبرد بازدارندگی دفاعی و آمادگی همه جانبه برای مقابله سخت، قاطع و ویرانگر با تهدیدات خارجی درنگ نکرده و دست بر “ماشه” با چشمان تیزبین رفتار جبهه دشمن و ماجراجویان منطقه ای و فرا منطقه ای را تحت رصد و کنترل داشته باشد .”
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر رئیس هیئت حاکمه امریکا مبنی بر بازبودن حساب های بزرگتر بین ایران و آمریکا گفت:” اوباما اتفاقا این موضوع را بدرستی مورد اعتراف قرار داده است. آنها می دانند سیاهه‌ی خیانت ها و خباثت های آمریکا علیه ملت ایران آنقدر متراکم است که نباید مذاکرات هسته ای با ایران آنها را احساسی و هیجان زده کند ، چرا که ملت ایران هرگز کارنامه سیاه ایالات متحده علیه خود را فراموش نخواهد کرد “.
رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با بیان اینکه عظمت ایران اسلامی مقامات آمریکایی را به تناقض گویی و اعلام مواضع ناهماهنگ و متفاوت وادار کرده است و افزود : “رئیس جمهور ایالات متحده در کمال وقاحت همچنان از تهدید و روی میز بودن گزینه نظامی علیه ایران می گوید در حالی که وزیر خارجه آمریکا با صراحت سخن از ناتوانی در حمله نظامی و تسلیم کردن ایرانیان به زبان می راند “.
وی با تاکید بر اینکه ایرانیان واکنش خود را با لبخند و اخم کاخ سفید و سردمداران نالایق و جنگ طلب آن تنظیم نمی کنند تصریح کرد:”مقامات آمریکایی بهتر است واقعیات را بپذیرند و از هذیان گویی پیرامون دسترسی به مراکز نظامی ایران و محدود کردن توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی دست بردارند”.
سردار جزایری با تاکید بر اینکه ظرفیت های بالنده دفاعی کشور ما ، از جمله موشک های بالستیک نقاط ممنوعه ای است که ملت ایران به احدی از بیگانگان اجازه اندیشیدن به آن را نمی دهد،گفت:”مجموعه توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی از جمله موشک های نسل جدید آماده ی مقابله و برخورد با هر متجاوزی است”.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پایان با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همچنان به حفظ و توسعه ظرفیت های دفاعی کشور و ارتقا آمادگی های خود می اندیشند و لحظه ای از این مهم غافل نخواهند شد تصریح کرد:” ملت ایران همواره در پی تقویت صلح و امنیت جهانی است اما در عین حال خود را مهیای کارزارهای سخت کرده است”.

لینک خبر :http://elat.ir/?p=42012


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیآمادگی, است, ایران, با, برخورد, جدید, متجاوزی, مقابله, نسل, های, هر, و, وشک

تاريخ : یک شنبه 4 مرداد 1394 | 12:43 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروهای مسلح صبح امروز با درخشش قاریان و حافظان ارتش جمهوری اسلامی ایران پایان یافت.
 

 

سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروهای مسلح صبح امروز با درخشش قاریان و حافظان ارتش جمهوری اسلامی ایران پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این دوره از مسابقات از پنجم تا هفتم خردادماه جاری در 10 رشته شامل حفظ 5، 10، 15، 20 و حفظ کل قرآن کریم و رشته های تحقیق، ترتیل، اذان و مفاهیم سطح یک و دو و با شرکت بیش از 235 نفر از حافظان، قاریان و آشنایان با مفاهیم قرآنی پایور و وظیفه منتخب از ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این رقابتها که صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در محل ستاد فرماندهی سپاه پاسداران برگزار شد؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در بخش کارکنان پایور، هم در بخش کارکنان وظیفه و هم در مجموع رقابتهای تیمی در بین نیروهای مسلح رتبه اول را به دست آورد.

گفتنی است، در بخش کارکنان پایور پس از ارتش، وزارت دفاع مقام دوم و سپاه پاسداران نیز عنوان سوم را به دست آوردند.
همچنین در بخش کارکنان وظیفه پس از ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی عناوین دوم و سوم را کسب نمودند و در مجموع تیمی نیز پس از تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران که حائز رتبه اول شد، تیم های سپاه پاسداران، وزارت دفاع و نیروی انتظامی به ترتیب عناوین دوم تا چهارم این دوره از مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح را به دست آوردند. 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش

تاريخ : دو شنبه 11 خرداد 1394 | 20:53 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

مرکز اسناد ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر روز چهارشنبه دوم اردیبهشت با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ابتدای این مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام علی النقی(ع) سالروز تاسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی را گرامی داشت.
وی با قدردانی از حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و معاونان در این مراسم توضیحاتی درباره مرکز اسناد ارتش ارائه کرد و گفت: مرکز اسناد همچون کتابخانه های تخصصی نقش اطلاع رسانی مهمی ایفا می کند و حافظه و هویت هر سازمانی محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تصمیم تاسیس مرکز اسناد ارتش از همان اوائل پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، ادامه داد: در حال حاضر که اسناد ارتش به صورت متمرکز در این مرکز جمع آوری شده است مشتمل بر 4 بخش اصلی است. اول بخش اسناد که مهمترین بخش مرکز به شمار می رود و اسناد نظامی مربوط به پیش از انقلاب و پس از انقلاب را در بر می گیرد، دوم بخش سمعی بصری که متشکل از لوح فشرده، نوار کاست، عکس و تصاویر، طرح های البسه نظامی و ... است، سوم بخش نشریات که قدیمی ترین و اولین مجلات تخصصی نظامی ارتش ایران از سال 1300 شمسی با عنوان "قشون" و سپس "مجله ارتش" در این محل نگهداری می شود و بخش چهارم که شامل کتاب ها، پایان نامه ها و طرح های نظامی می شود.
آل هاشم در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که با حضور دکتر صالحی امیری در مرکز اسناد و کتابخانه ملی در وضعیت نگهداری اسناد و حمایت از کارهای زیربنایی در این زمینه پیشرفت های قابل توجهی انجام پذیرد.
در ادامه این مراسم صالحی امیری ضمن تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ارتش جمهوری اسلامی گفت: عقیدتی سیاسی قلب نیروهای مسلح و منشا هدایت و تعالی و ارتقای اخلاق و فضیلت در ارتش است و حضور آقای آل هاشم به عنوان یک شخصیت اخلاقی، دینی، با فضیلت و به دور از حاشیه های معمول در این نهاد تحقق اهداف این سازمان را ممکن ساخته است.
وی با بیان خاطراتی از فعالیت های خود در اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در ارتش گفت: من نظم و انضباط اداری و همینطور ثبات فکری را از ارتش آموختم. ارتش از سالم ترین دستگاه های کشور است و این سلامت نه فقط در تراز نظامی که در تراز ملی است و رفتارشناسی ارتش می تواند مدل مناسبی برای کاهش مناقشات سیاسی باشد. ارتش یک سرمایه ملی است و ما آن گونه که شایسته ارتش است قدر این سرمایه را ندانسته ایم.
صالحی ادامه داد: ما اسناد را بخشی از هویت ملی می دانیم و معتقدیم اسناد حافظه تاریخی ملت است که موظف به حفظ و نگهداری و انتقال آن به نسل آینده هستیم.
صالحی امیری در پایان از رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دعوت کرد تا از کتابخانه ملی ایران بازدید کند.
 
 

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمرکز اسنادرییس عقیدتی ارتشعقیدتی

تاريخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 | 1:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید و ۱۲۶ هزار جانباز، پاسخ اعتماد امام (ره) را داد.
 
حجت الاسلام آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در بیستمین هم‌اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس که همزمان با سالروز شهادت شهید قرنی با عنوان «از قرنی تا صیاد» و با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس از نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی برگزار شد، با بیان اینکه دشمن با هدف قرار دادن شهید سپهبد قرنی در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، اهداف بزرگ‌تری را در سر می‌پروراند، اظهار داشت: عزت، عظمت و اقتدار ارتش یکی از دغدغه‌های حضرت امام خمینی(ره) بود و ایشان از آغاز شکل‌گیری نظام اسلامی در ایران و تا پایان جنگ تحمیلی نیز بر این عظمت و عزت تأکید داشتند.

وی افزود: دشمنان انقلاب از بدو پیروزی انقلاب اسلامی برای خلع سلاح کردن نظام و محروم کردن آن از بازوی پرتوان نیروهای مسلح، جنگ روانی شدیدی را علیه ارتش به راه انداخته و با شعار انحلال ارتش و تشکیل ارتش خلقی، قصد ضربه زدن به نظام نوپای جمهوری اسلامی را داشتند، اما حضرت امام (ره) با تدبیر نورانی و دوراندیشی خاص خود، فرمان به ماندگاری ارتش دادند و با نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش، پاسخی محکم به دشمنان انقلاب داده و بدنه ارتش را که از مردم مومن و معتقد به انقلاب اسلامی بودند، تأئید کردند.

نماینده ولی فقیه در ارتش، در ادامه با بیان این که بدنه ارتش و فرماندهان مومن و متعهد آن از تأئید امام خمینی(ره) روحیه مضاعفی گرفته بودند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقاطع زمانی مختلف و جریان های گوناگون همچون ناآرامی های معاندان نظام در روزهای آغازین پیروزی انقلاب در بعضی از مناطق کشور مانند شمال غرب، دوران سراسر افتخار دفاع مقدس و نیز پس از آن، پاسخ اعتماد حضرت امام (ره) را داده و با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید و ۱۲۶ هزار جانباز، برگ زرینی بر اوراق پر افتخار خود و ملت افزودند؛ تا جایی که مقام معظم رهبری از ارتش با نام «ارتش حزب الله» یاد کردند.

حجت‌الاسلام آل هاشم در پایان شهید سپهبد قرنی را از اسوه های انقلاب اسلامی و شهید سپهبد صیاد شیرازی را از عوامل وحدت‌آفرین نیروهای مسلح برشمرد و تأکید کرد: باید برای معرفی این اسوه های انقلاب و مانند آنها که تعدادشان نیز کم نیست، تلاش بیشتری صورت بگیرد و الگوهایی ماندگار به نسل جوان کشور ارائه شود.

در این مراسم، از سرگرد عزیزی از پیشکسوتان دفاع مقدس و از مسئولین کمیته اسرای جمهوری اسلامی ایران، با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تجلیل به عمل آمد.

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانیاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحجت الاسلام آل هاشمرییس عقیدتیاعتمادارتش

تاريخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 | 1:25 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی در نیروهای مسلح کشور موج می‌زند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، روحیه رشادت و شهادت‌طلبی را برای سربازانش به ارمغان آورده است.

به گزارش مشرق، امیر سرلشگر عطاءالله صالحی در مراسم افتتاحیه هیأت معارف جنگ شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی که در پادگان دژ خرمشهر با حضور دانشجویان دانشکده افسری و مسئولان نظامی برگزار شد، اظهار داشت: مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازگوکننده زبان شهدا و مظلومین است.

وی ادامه داد: نظامی‌ها در شرایط نیاز، شهید می‌شوند و آنهایی که زنده می‌مانند، خاطراتی همچون هشت سال دفاع مقدس را برای نسل آینده بازگو می‌کنند.

فرمانده کل ارتش گفت: امروز هزاران نفر مانند صیاد شیرازی، همتی و فکوری در پادگان ها آموزش می‌بینند و روحیه شهادت‌طلبی را در خود تقویت می‌کنند.

امیر سرلشگر صالحی همچنین به دیدار اخیر مسئولان و افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی معظم کل قوا به مناسبت ۲۹ فروردین اشاره کرد و افزود: در این دیدار، رئیس هیات معارف جنگ گزارشی از برگزاری همایش صیاد شیرازی ارائه کرد که رهبر معظم انقلاب برای بهتر برگزار شدن آن دعا کردند.

براساس این گزارش، در این مراسم امیر سرتیپ ناصر آراسته، رئیس هیأت معارف جنگ نیز گفت: ارزش انسان ها با همت ها و آرزوهای الهی آنها مشخص می‌شود و شما افسران جوان این سرزمین از روحیه و همت بلند برخوردار هستید.

وی اظهار داشت: این همایش، سفر کمال‌جویی است و افسران حاضر از نزدیک با مناطق جنگی همچون دهلاویه، هویزه، پایگاه هوایی و بسیاری از آثار هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند و آموزش های نظامی را نیز در کنار آن فرا می گیرند.

گفتنی است، نوزدهمین دوره هیأت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی از سوم اردیبهشت ماه در استان خوزستان آغاز شد و به مدت ۱۰ روز ادامه می‌یابد. در این دوره دانشجویان سال سوم دانشکده افسری دانشکده امام علی (ع)، قرارگاه پدافند هوایی، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر حضور دارند که ضمن آموزش‌های نظامی از مناطق جنگی هشت ساله دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

 

 

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانیاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسرلشگر صالحیارتشامیر سرتیپ ناصر آراسته

تاريخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 | 1:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

   امروز  روز شما ارتشی ها است، چه روز عزیزی است

 امروز روز  مجاهدان پر کار و کم توقع است

 امروز روز  مردان  پر فایده و کم هزینه است

 امروز روز عزیزان ملتی است که رهبری  آنها را  بخاطر  لیاقت ها و کسب فضیلت ها از  زمره شجره طیبه دانست

. پس ای دژ نفوذ ناپذیر  این ملت  و  ای ارتشیان  عزیز ، روز تان مبارک ،بازویتان پر توان ،جیب هایتان پر پول  ، سلاح های تان  برنده و دل ها ی تان سرشار از  عشق و امید باد

            
افسران - روزتان مبارک ای حافظان غیورمرد مرزهای ایران زمین ...

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشارتشیروز ارتش

تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 | 23:31 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

   

روحانی در مراسم روز ارتش

  رئیس جمهور گفت: هر جا که امام (ره) و رهبری دستور و فرمانی دادند و مسیری را برگزیدند، ارتش در خط مقدم اطاعت بود.    

 : ارتش تنها مظهر اقتدار ملی  نیست، ارتش مظهر نظم، انضباط، مدنیت، سلامت اداری، سلامت اقتصادی، فراجناحی بودن، فراحزبی بودن، اسلامی بودن، دینی بودن و ملی بودن است

: استراتژی ما، بازدارندگی برای استقرار صلح و امنیت در داخل کشور و کشورهای منطقه است.

 

برو به ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشروز ارتش روحانیرییس جمهور در روز ارتش

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 | 23:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

حجت الاسلام آل هاشم:

اقتدار ارتش یکی از دغدغه های امام(ره) بود / ارتش نشان داده است ارزش اعتماد امام راحل را داشت

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه عزت، عظمت و اقتدار ارتش یکی از دغدغه های اصلی حضرت امام (ره) بود، گفت: ارتش در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نشان داد که ارزش اعتماد امام راحل (ه) را داشت.
اقتدار ارتش یکی از دغدغه های امام(ره) بود / ارتش نشان داده است ارزش اعتماد امام راحل را داشت
  

به گزارش ائل به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، این مطلب را حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز جمعه با حضور در پایگاه شکاری ترابری شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری مهرآباد و بازدید از گردان های پروازی در جمع خلبانان و کارکنان فنی شرکت کننده در رژه هوایی عنوان کرد و گفت: حضور در جمع خلبانان و پیشکسوتان نیروی هوایی مایه خرسندی است.

وی افزود: عزت، عظمت و اقتدار ارتش یکی از دغدغه های اصلی حضرت امام (ره) بود و از آغاز نهضت انقلاب اسلامی به این موضوع عنایت خاصی داشتند ودراین راستا در روز ۲۸ فروردین با صدور فرمانی راهبردی به رغم توطئه دشمنان داخلی و خارجی برای از بین بردن سازماندهی ارتش، ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.

نماینده ولی فقیه درارتش اظهار داشت: این اقدام امام (ره) ناشی از شناخت و اعتماد کافی ایشان به ارتش بود که دستور دادند در روز ۲۹فروردین ۵۸ ارتش با تمام ساز وبرگ خود ضمن رژه، پشتیبانی خود را ازملت ومرزهای ایران اسلامی در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی اعلام کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود:ارتش در مقاطع مختلف از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن نشان داد که ارزش اعتماد حضرت امام (ره) را داشت.

وی بیان کرد: حرکت کارکنان غیور نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ در تاریخ برای همیشه ماندگار است و این حرکت بسیار بزرگ، کمر رژیم طاغوت را شکست و امیدش را به یأس مبدل ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید نقش بی بدیلی در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد. 

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: نقش نیروی هوایی در دفاع مقدس مثال زدنی است، نیرویی که در اولین روزهای جنگ تحمیلی با عملیات ها اولین پاسخ و ۱۴۰ فروندی رؤیای دشمن در فتح چند روزه این کشور را نابود کرد.

وی افزود: تعبیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا از ارتش به عنوان ارتش حزب الله و کلمه طیبه مایه دلگرمی است و نشان از حرکت صحیح ارتش دارد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه نقش همه پایگاه ها در رژه هوایی بسیار ستودنی است، از خلبانان و کارکنان فنی شرکت کننده در این رژه تجلیل کرد.

مرحله پایانی تمرین جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای آمادگی رژه ۲۹ فروردین و روز ارتش صبح روز جمعه درپایگاه شکاری ترابری شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری مهرآباد انجام شد.

 

 

 




موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدغدغهامام راحلعقیدتی ارتش

تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 | 23:17 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی مشروح با ائل:

ارتش ثابت کرد شایستگی حمایت امام(ره) را داشت / حتی شائبه اختلاف بین نیروهای مسلح هم وجود ندارد / داعش در سطحی نیست که تهدید نظامی برای کشور باشد

همزمان با ۲۹ فروردین سالروز پیام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ائل گفتگوی مشروحی با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی انجام داده و ضمن تبیین برنامه های این سازمان، به میزان آمادگی ارتش در عرصه های مختلف پرداخته است.

ارتش ثابت کرد شایستگی حمایت امام(ره) را داشت / حتی شائبه اختلاف بین نیروهای مسلح هم وجود ندارد / داعش در سطحی نیست که تهدید نظامی برای کشور باشد

همزمان با ۲۹ فروردین سالروز پیام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هر ساله نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در چنین روزی با تأسی از فرمان امام راحل(ره) با ساز و برگ های نظامی خود در سراسر کشور رژه رفته تا ضمن اعلام پیام صلح برای کشورهای دوست، امادگی و اقتدار خود را برای مقابله با دشمنان نظام اسلامی نشان می دهند.

ائل به مناسبت این روز گفتگوی مشروحی با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی انجام داده و ضمن تبیین برنامه های این سازمان، به میزان آمادگی ارتش در عرصه های مختلف از جمله حوادث غیر مترقبه در کشور، کارهای عمرانی و خدماتی و همچنین مقابله با جنگ احتمالی پرداخته است.

 

برو به ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیائلارتشآل هاشمارتشنیروهای مسلح

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 | 23:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رژه 29 فروردین امسال صبح امروز با حضور رئیس جمهور، فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح و یک میهمان نامتعارف برگزار شد.

خبرگزاری فارس: «میهمان نامتعارف» در رژه ارتش/ «فریدون» در کنار فرماندهان نظامی ایستاد

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- رژه بزرگ ارتش طبق سنوات گذشته امروز صبح نیز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در قوای نظامی و انتظامی در جوار حرم ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد و یگان های پیاده و محمول نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از مقابل جایگاه میهمانان رژه رفتند.

این مراسم همه ساله به منظور گرامیداشت روز ارتش و تجلیل از فداکاری های نیروی زمینی برگزار شده و مهمترین تجهیزات ارتش در آن به نمایش در می‌آیند.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هر سال 2 بار این مراسم رژه را برگزار می‌کنند که در مورد دیگر، به مناسبت 31 شهریور (آغاز هفته دفاع مقدس)، نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در حضور رئیس جمهور رژه می‌روند.

 

برو به ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشروز ارتشایرانارتشیرژهرژه ی ارتش29 فروردین

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 | 23:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

طراحی و رونمایی تانک چرخ‌دار و ربات مسلح/ آمادگی نزاجا برای سرکوب تروریست‌ها/ هشدار به عربستان

                فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی ربات مسلح خبر داد و گفت: این ربات می‌تواند 2 موشک و 600 کیلوگرم محموله را حمل کند.                

طراحی و رونمایی تانک چرخ‌دار و ربات مسلح/ آمادگی نزاجا برای سرکوب تروریست‌ها/ هشدار به عربستان

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینزاجااحمدرضا پوردستانفرمانده ی ارتشینیروی زمینیموشک

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 28 فروردين 1394 | 13:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

نامگذاری 29 فروردین هرسال به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی(ره) بود. آن هم در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی با کارشکنی های مختلف داخلی و خارجی روبه رو بود.

مجله مهر: روزی برای ارتش. حالا35 سالی می شود که ارتش جمهوری اسلامی ایران یک روز از تقویم رسمی کشور را به نام خود می بیند. روزی که برای اولین بار به فاصله حدود 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی(ره) به نام ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب باشد به وفاداری ارتشیان به آرمانهای انقلاب اسلامی. اما چه شد که 29 فروردین به نام ارتش نام گذاری شد؟

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیروز ارتشامام و ارتشنام گذاریارتشارتشی

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 28 فروردين 1394 | 13:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ اخیرآ یکی از فرماندهان نظامی آمریکا درباره استقرار سامانه "تاد" در منطقه غرب آسیا خبر داده بود که این منطقه پتانسیل دریافت سامانه‌های دفاع ضد موشکی را دارد.

 
هدف مقامات آمریکایی چیست؟
 
جالب است این اولین بار نیست که مقامات آمریکایی درباره استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی در منطقه غرب آسیا سخن می‌گویند و بحث‌های مختلفی در این مورد از جمله مقابله با توازن موشکی جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرده‌اند. هر چند جمهوری اسلامی ایران همواره پیام دوستی و صلح خود را به کشورهای منطقه ارسال کرده است.

موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 4 فروردين 1394 | 11:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش عصر امروز در دیدار هیات نظامی دانشجویان دانشگاه جنگ پاکستان طی سخنانی اظهار داشت: ایران و پاکستان دو کشور همسایه، دوست و مسلمان و بسیار نزدیک هستند که مشترکات ملی، مذهبی و فرهنگی زیادی دارند.

سیاری افزود: نقش هر دو کشور ایران و پاکستان در اوضاع و احوال منطقه بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم این دید و بازدیدها باعث توسعه روابط دو کشور شود.

وی ادامه داد: جهان 9 گذرگاه مهم دریایی دارد که ایران بر 5 گذرگاه آن اشراف دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: با توجه به وزن ژئوپلتیک دو کشور ایران و پاکستان تاثیرگذاری هر دو کشور در تصمیم‌گیری‌های منطقه زیاد است.

سیاری با بیان اینکه ایران و پاکستان دارای منافع راهبردی مشترکی در دریا هستند گفت: بازدید ناوگروه‌های دو کشور، تامین امنیت سواحل مکران و دریای عمان، تبادل دانشجو و استاد و بازدیدهای متقابل می‌تواند در توسعه روابط دو کشور موثر باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: توسعه تعاملات عملیاتی در دریای برای برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی و ایجاد ساز و کار مشترک برای مقابله با قاچاق و دزدی دریایی می‌تواند زمینه همکاری مشترک دو کشور باشد.

سیاری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال این است با ناامن جلوه دادن منطقه حضور خود را در آب‌های منطقه توجیه کند که برای مقابله با این راهبرد باید با همکاری کشورهای منطقه امنیت را حاکم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت خلیج عدن و آب‌های آزاد برای ما مهم است و در این راستا حدود 200 مورد درگیری با دزدان دریایی داریم و با اینکه اصلا قصد دستگیری دزدان دریایی را نداریم اما سه مورد هم آنها را دستگیر کرده‌ایم.

سیاری تاکید کرد: امنیت هر منطقه باید توسط کشورهای همان منطقه تامین شود و ما مایل نیستیم تحت امر هر کشور دیگری در خلیج عدن حاضر شویم بلکه حاضریم همکاری‌های نزدیکی با کشورهای منطقه داشته باشیم.

سیاری در پایان اظهار داشت: ما در ابعاد مختلف و آموزشی و ساخت و تعمیرات و کارهای فنی و رزمایش‌های تاکتیکی با پاکستان داشته باشیم.

موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتش

تاريخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393 | 19:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رزمایش "مهزیار" متناسب با جنگ‌های نیابتی برگزار می‌شود/ استفاده از پهپاد انتحاری و ظرفیت‌های بالگردی در رزمایش


 
رزمایش

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: رزمایش "مهزیار" در نیمه اول اسفند ماه در منطقه‌ای به وسعت 50 هزار کیلومتر مربع واقع در جنوب غرب کشور و با محوریت جنگ‌های نیابتی اجرا می‌شود.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی ارتش ج, ا

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1393 | 18:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

مراسم بزرگداشت سرلشکر ظهیرنژاد آغاز شد


مراسم بزرگداشت سرلشکر ظهیرنژاد با حضور فرماندهان عالی‌رتبه ارتش در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا آغاز شد.
مراسم بزرگداشت سرلشکر ظهیرنژاد آغاز شد

  این ایام  مقارن  با بزرگداشت امیر سرلشکر «قاسمعلی ظهیرنژاد» فرمانده نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس، است که  دقایقی پیش در سالن همایش‌های شهید فلاحی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش آغاز شد.

در این مراسم که با حضور دانش‌آموختگان دوره دافوس برگزار شد،  آل هاشم رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش، امیر ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، امیر گلفام و جمعی از فرماندهان نیروی زمینی حضور دارند. از دلباختگی ومطیع  رهبری ورشادت این امیر اسلام سخن می گویند روحش شاد وراه اش پر رهرو.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتش

تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393 | 23:21 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

 نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت:‌ انقلاب اسلامی در سایه رهبری امام خمینی (ره) و اتحاد و همدلی مردم به پیروزی رسید و تا امروز نیز با همان صلابت و همدلی و در سایه هدایت رهبری مقام معظم رهبری مسیر خود را ادامه می‌دهد.

 

 

 

خبرگزاری دانشجویان ایران   آل هاشم: در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم

اخبارایران جهان  نیوهاب آل هاشم: در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران،  آل‌هاشم:در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم

پایگاه اطلاع رسانی ارتش  در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم

پایگاه مردمی ارتش: حجت‌الاسلام آل هاشم:ترویج فرهنگ دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند

خبرگزاری دفاع مقدس : ترویج فرهنگ دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه حجت الاسلام آل هاشم: در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم

پایگاه خبری عقاب نیوز: حجت الاسلام آل هاشم: در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی ارتش,آل هاشم,سازمان عقیدتی سیاسی,نماینده ولی فقیه درارتش

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 5 بهمن 1393 | 2:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش پیش از ظهر امروز با برگزاری رژه دریایی در حضور رئیس‌جمهور و مقامات ارشد نظامی، به کار خود پایان داد.
 

 رژه دریایی در آخرین روز رزمایش ارتش با حضور رئیس جمهور

 رزمایش گسترده و مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر روز چهارشنبه با حضور رئیس‌جمهور و فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و فرماندهان رزمایش با برگزاری رژه دریایی در دریای عمان پس از 6 روز اجرای طرح‌های عملیاتی و تاکتیک‌های رزمی و دفاعی نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با دستیابی به کلیه اهداف مورد نظر و با موفقیت پایان یافت.

 

نیروی دریایی ارتش با به‌کارگیری بیش از ۱۰۰ فروند شناور سطحی، هجومی، راکت‌انداز تندرو، شناورهای زیرسطحی، انواع یکان‌های پروازی و هواناو و تعداد زیادی از شناورهای بومی در قالب نیروهای مردمی به‌منظور نمایش قدرت دریایی با یک آرایش تاکتیکی منظم و با انجام رژه با شکوه دریایی آمادگی رزمی و اقتدار دریایی خود را امروز به نمایش گذاشت.

 

شناورهای نیروی دریایی با طی هزاران مایل از مناطق مختلف و گستره دریای عمان و شمال اقیانوس هند با برنامه ریزی دقیق و هدایت فرماندهان جوان در این رژه با شکوه شرکت کردند.

 

رزمایش گسترده و مشترک محمد رسول الله(ص) پس از یک هفته تلاش خستگی ناپذیر و هماهنگ نیروهای دریایی، زمینی، هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تحقق اهداف مورد نظر و حصول نتایج ارزشمند و دستاوردهای مهمی که برای ارتش و نیروهای مسلح کشورمان به همراه داشت به کار خود پایان داد.

 

هماهنگی و وحدت فرماندهی، تمرینات تاکتیکی و عملیاتی پیچیده مشترک، حساس و گسترده، تبادل تجارب بین افسران جوان و باتجربه و انتقال تجربه‌های ارزشمند کسب شده از دوران دفاع مقدس به آن‌ها، استفاده از دستآوردهای بومی و داخلی صنایع دفاعی کشور و ارزیابی توان عملیاتی آن‌ها، ارزیابی عملکرد نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش توسط کارشناسان و داوران عالی‌رتبه نظامی، تقویت ایمان و روحیه جهادی، خوباوری، ایثار و شهادت‌طلبی در بین نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش، تقویت آمادگی‌های رزمی یکان‌های ارتش در شرایط بحرانی و نبردهای نامتقارن و اعلام پیام صلح و دوستی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه در جهت ثبات، پایداری و امنیت منطقه‌ای؛ از جمله نتایج و دستآوردهای مهم رزمایش بزرگ و مشترک محمد رسوالله(ص) ارتش بود.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی رزمایش اقتدار ارتش ج ا

تاريخ : یک شنبه 14 دی 1393 | 22:14 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

با شروع مذاکرات هسته‌ای، آمریکا و هم‌پیمانانش سعی در کشاندن توان موشکی ایران به مذاکرات میان ایران و شش کشور داشته‌اند. که احتمالا مسئله توان عملیاتی پهپادهای ایران نیز به زودی به یک بهانه جدید غرب برای زیاده‌خواهی بدل خواهد شد.البته غربی ها ونوچه  آنها نتانیاهو  از توانمند ارتش ایران بشدت ترسیدند سعی دارند این هراس وخوف را از طریق رسانه ها به افکار عمومی مردم منطقه منتقل کنند  و پروژه ایران هراسی  را جان دیگری ببخشند و درکنار این هیاهوها  لاجرم به  حقایقی  نیز اعتراف کردند,ببینید

 

موج انفجار پهپاد انتحاری ایران، دنیا را تکان داد
ایران پهپاد انتحاری‌اش را در مانور نظامی آزمایش کرد

موج انفجار پهپاد انتحاری ایران، دنیا را تکان داد
ارتش ایران پهپاد انتحاری را به عنوان یک بمب متحرک در یک مانور نظامی گسترده آزمایش کرد

موج انفجار پهپاد انتحاری ایران، دنیا را تکان داد
ارتش ایران یک پهپاد انتحاری را آزمایش کرد

موج انفجار پهپاد انتحاری ایران، دنیا را تکان داد
ایران برای نخستین بار یک پهپاد انتحاری را به خدمت گرفت

موج انفجار پهپاد انتحاری ایران، دنیا را تکان داد
پهپاد انتحاری ایران «تغییردهنده معادلات بازی» نیست
البته باید توجه داشت که این تحلیل وب‌سایت وای‌نت کاملا مغایر با وحشت روز گذشته نتانیاهو درباره این پهپاد است و می‌توان این‌گونه برداشت کرد که احتمالا نوعی دلداری به نتانیاهو است.

موج انفجار پهپاد انتحاری ایران، دنیا را تکان داد
ایران پهپاد انتحاری‌اش را در مانور نظامی آزمایش کرد

موج انفجار پهپاد انتحاری ایران، دنیا را تکان داد
ارتش ایران پهپاد انتحاری را به عنوان یک بمب متحرک آزمایش کرد


موج انفجار پهپاد انتحاری ایران، دنیا را تکان داد
بمب متحرک: ارتش ایران یک پهپاد انتحاری را در مانوری گسترده آزمایش کرد

موج انفجار پهپاد انتحاری ایران، دنیا را تکان داد
 ارتش ایران از پهپاد انتحاری جدید و مرگ‌بارش پرده برداشت

موج انفجار پهپاد انتحاری ایران، دنیا را تکان داد
شبکه آی24 رژیم صهیونیستی: ایران یک پهپاد انتحاری جدید را آزمایش کرد

موج انفجار پهپاد انتحاری ایران، دنیا را تکان داد
خبرگزاری شینهوا چین: ایران برای نابود کردن اهداف هوایی و زمینی در یک مانور نظامی از پهپاد انتحاری استفاده کرد

موج انفجار پهپاد انتحاری ایران، دنیا را تکان داد
موج انفجار پهپاد انتحاری ایران، دنیا را تکان داد
هاآرتص: ارتش ایران یک پهپاد انتحاری را در مانور نظامی آزمایش کرد

موج انفجار پهپاد انتحاری ایران، دنیا را تکان داد
جنگ جهانی سوم: پهپاد انتحاری ایران می‌تواند معادلات بازی در جنوب غرب آسیا را تغییر دهد

موج انفجار پهپاد انتحاری ایران، دنیا را تکان داد
صفحه نخست روزنامه عرب نیوز در ادامه روند ایران‌هراسی در میان کشورهای عربی از عبارت عجیب «رقابت تسلیحاتی» استفاده کرد؛ این عبارت زمانی استفاده می‌شود که بخواهند کشور فاعل این امر را جنگ‌طلب نشان دهند:
تهران با استفاده از پهپاد انتحاری، رقابت تسلیحاتی را افزایش داد


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش

تاريخ : پنج شنبه 11 دی 1393 | 18:58 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

روزنامه رای الیوم نوشت: فراتر رفتن مساحت برگزاری رزمایش های ایران از آبهای خلیج فارس به این معنا است که ایران یک ابرقدرت منطقه ای است.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: اخبار داغ داغ ارتش جمهوری اسلامی رزمایش محمد رسول الله (ص)

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 11 دی 1393 | 18:56 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : پنج شنبه 11 دی 1393 | 18:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

روز اول جنگ نیروی هوایی با حمله گسترده بیش از 140 فروندی از هوا و در سه ماهه اول نیروی دریایی با از بین بردن نیروی دریایی بعثی از دریا کمر دشمن را شکستند و در همان روزهای نخست نیروی زمینی با کمک مردم در زمین و نیروی هوایی در هوا جلوی دشمن را سد کردند وگرنه دشمن یک هفته‌ای می خواست در تهران باشد. ارتش سال اول جنگ وظیفه اش را بخوبی انجام داد. اما باید دید سال آخر جنگ چرا ایستادگی اول جنگ نبود و ....

امیر ولیوند:

فتح سوسنگرد از حماسه‌های ماندگار ارتش است

فرمانده دانشگاه دافوس گفت: فتح سوسنگرد یکی از حماسه‌های ماندگار و برگ زرینی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیر حسین ولیوند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در همایش بررسی سلسله عملیات‌های غرب اهواز در سال اول جنگ با محوریت عملیات آزادسازی سوسنگرد، گفت: فتح سوسنگرد یکی از حماسه‌های ماندگار و برگ زرینی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

ولیوند ضمن گرامیداشت و خاطره تمام شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به ویژه شهدای عملیات آزادسازی سوسنگرد، اظهار داشت: در طول دفاع مقدس سلسله عملیات‌های مهمی همچون طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و ... صورت گرفته که به آنها از زوایای گوناگون پرداخته شده، اما سلسله عملیات‌های صورت گرفته در سال اول جنگ مغفول مانده و کمتر به آن پرداخته می‌شود که ما در این همایش درصدد هستیم تا به اینگونه عملیاتها و نقش و تاثیر آنان بر روند جنگ تحمیلی بپردازیم.

فرمانده دافوس در ادامه با طرح این سوال که چه کسانی و چه گروه‌هایی در روزهای نخست جنگ جلوی پیشروی دشمن را گرفتند، افزود: اگر پیشروی دشمن در روزهای نخست توسط رزمندگان اسلام گرفته نمی‌شد و اگر خوزستان و اهواز درپی تصرف سوسنگرد به اشغال دشمن در می‌آمد، معلوم نبود سرنوشت جنگ به کجا کشیده می‌شد.

ولی‌وند سپس راهبرد توقف و تثبیت را دو راهبرد رزمندگان اسلام برای مقابله با دشمن در روز های نخست جنگ عنوان و تصریح کرد: رزمندگان اسلام با این دو راهبرد دشمن را در وضعیتی قرار دادند که چشم انداز جنگ را برایشان در ابهام قرار داد فلذا آنان را درهمان مراحل اولیه وادار به درخواست آتش کرد.

وی در پایان هدف از برگزاری همایش تحلیل عملیات آزادسازی سوسنگرد را آشنائی هرچه بهتر جامعه با دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: در رابطه با سال اول جنگ این دانشگاه مقالات و کتابهای خوبی تالیف و یا در دست نگارش دارد.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخبر داغ داغ, ارتش, سال اول جنگ, سوسنگرد,

تاريخ : چهار شنبه 19 آذر 1393 | 23:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدارشان با فرماندهان نیروی دریایی به مناسبت روز نیروی دریایی با اشاره به مرزهای گسترده آبی کشور و سرمایه‌گذاری وسیع دشمن در این منطقه، فرمودند: نیروهای مسلح بدون در نظر گرفتن محاسبات سیاسی، آمادگیهای خود را دائماً افزایش دهند.


موضوعات مرتبط: اخبار ارتش
برچسب‌ها: خبر داغ داغ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پاتوق یاران

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 12 آذر 1393 | 22:4 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:


 پایگاه مردمی ارتش ::حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی گفت: فضای نیروهای مسلح به دلیل قرآن محور بودن هم در بعد فضای کار هم در بعد فضای زندگی خانوادگی جزو پاکترین فضاهای نظام اسلامی است و ما مفتخریم که در این فضای پاک نفس می کشیم.

 

 جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروی هوایی که با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، معاون هماهنگ کننده نهاجا، حجت الاسلام والمسلمین صبری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو و جمعی از مسئولین استان فارس برگزار شد؛ گفت:  ما در برابر قرآن وظایف سنگینی داریم و سعادت دنیا و آخرت ما بستگی به این وظیفه شناسی در برابر این کتاب بزرگ الهی دارد.

 

وی افزود: خانواده هایی که با قرآن مانوس هستند چقدر زیبا زندگی می کنند و کسانی که فاصله شان با فرهنگ قرآنی نسبت به دیگران بیشتر است چقدر در عذابند زیرا قرآن تنها قانون زندگی است که می توان بر مبنای آن زندگی درست داشت.

 

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: ما امروز به لطف خدا بر محور قرآن زندگی می کنیم (البته نه بطور کامل) به همین دلیل وضع زندگی فردی و اجتماعی ما نسبت به تمام دنیا بهتر است.

 

وی اظهار داشت: وظیفه نخست ما در برابر قرآن، فراگیری آن است زیرا فراگیری و معرفت به قرآن پیش نیاز بهره مندی از آن است،  امکان ندارد کتابی را نتوانیم بخوانیم ولی از محتوای آن بتوانیم بهره ببریم پس باید در اولویت اول قرآن را فرابگیریم.

 

پیش ار سخنان جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین نصیرالاسلامی، معاون تبلیغات و روابط عمومی نهاجا گزارشی از چگونگی برگزاری این دوره از مسابقات را ارائه کرد.

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیقرآنمحوریتارتش

تاريخ : دو شنبه 26 آبان 1393 | 12:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به آماده بودن ناوشکن جماران2 برای الحاق به ناوگان نیروی دریایی ارتش، از برگزاری رزمایش دریایی ولایت93 در دی‌ماه خبر داد.

 

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیناو شکنجماراننیروی دریاییسیاریرزمایش

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 26 آبان 1393 | 12:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده کل ارتش گفت: سخنان فرماندهی معظم کل قوا قبل از مرحله نهایی مذاکرات هسته‌ای نقشه راه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاع از کشور و مقابله با دشمنان است.

 



ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشاسلامفرماندهمذاکرات هسته ای

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 26 آبان 1393 | 12:51 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امیرپور دستان گفت: اگر تهدیدی جمهوری اسلامی ایران را خطاب قرار دهد فرزندان سرباز ایران این قابلیت، استعداد و توان این را دارند که این تهدیدها را در نطفه خفه کنند و اگر تهدیدی شکل بگیرد تهدید کننده را از کرده خود پشیمان بکنند.

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پنجشنبه شب در دوازدهمین یادواره شهدای شهرک شاطره- اسلامشهر- حضور یافت.

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتهدیدنزاجاداعش

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 26 آبان 1393 | 1:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با صدور پیامی ضایعه درگذشت بانوی مکرمه و مومنه سرکار خانم فاطمه خوئینی، مادر خلبان سرافراز ارتش اسلام شهید سرلشگر عباس بابایی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران متن پیام بدین شرح است:

اینجانب ضایعه درگذشت بانوی مکرمه و مومنه سرکار خانم فاطمه خوئینی مادر خلبان سرافراز ارتش اسلام سرلشگر عباس بابایی،که در ایام شهادت سرور و سالارشهیدان، حضرت اباعبدالحسین(ع) (س) به دیدار فرزند شهیدش شتافت را از صمیم قلب و از سوی آحاد کارکنان آجا تسلیت عرض نموده و برای روح پاک این سعیده جلیله مغفرت و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از این پیام خود با اشاره به فداکاری و از خود گذشتگی خانواده معظم شهدا که خالصانه و برای رضای حضرت حق از عزیزترین سرمایه های زندگی خویش گذشتند تصریح کرده است: جا دارد با نکوداشت یاد و خاطره این بانوی بزرگوار که از دامان پاکش مردی مومن و جوانمرد پا به عرصه شهادت نهاد، مراتب ارادت و تکریم خود را به خانواده بزرگ شهدا ابراز نمائیم.

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفاطمه خوئینیحجت الاسلام آل هاشمعقیدتی سیاسی ارتش

تاريخ : دو شنبه 26 آبان 1393 | 1:37 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : یک شنبه 11 آبان 1393 | 11:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/DHh912v5OnwGB3oGELMNT0Pc43BVizUy7_QBF9UFeRWbIvsG4ObWRw/s/w535/

حیدری امیر سرافراز ایران من:

 

داعش عددی نیست که به خاطرش آماده باش بدهیم


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیداعشآماده باش

تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393 | 2:14 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مراسم تجليل از خلبانان و پيشكسوتان عمليات"اولين پاسخ"/ نخستين خلبانان شهيد دفاع مقدس كه بودند؟

نخستين مراسم تجليل از خلبانان و پيشكسوتان شركت كننده در عمليات هوايي ۳۱ شهريور ۵۹ با حضور مقامات نيروي هوايي ارتش برگزار شد.

                           
نويد شاهد: نخستين مراسم تجليل از خلبانان پيشكسوت شركت كننده در عمليات هوايي ۳۱ شهريور ۵۹ با عنوان "اولين پاسخ" به همت دفتر مطالعات و تحقيقات استراتژيك نيروي هوايي با حضور مسئولان، فرماندهان و جمعي از پيشكسوتان و خانواده شهداي نيروي هوايي ارتش در تالار خليج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
در اين مراسم شخصيت هاي لشكري از جمله امير سرتيپ خلبان "عليرضابرخور" جانشين فرماندهي نهاجا، امير سرتيپ خلبان "عزيز نصيرزاده" معاون هماهنگ كننده و امير سرتيپ خلبان "حسين چيت فروش" مشاور فرماندهي نهاجا حضور داشتند.
گفتني است در اين مراسم از ۵۰ نفر از خلبانان و پرسنل فني پيشكسوت نهاجا در عمليات هوايي ۳۱ شهريور ۵۹ تجليل به عمل آمد.
اين مراسم، بزرگداشت آمادگي نيروي هوايي ارتش در اولين پاسخ به دشمن بود.
جمعي از خلبانان شركت كننده در عمليات اولين پاسخ، به بيان خاطراتي از اين عمليات پرداختند.
شايان ذكراست عمليات اولين پاسخ، سه ساعت پس از حمله هوايي عراق به پايگاه هاي كشورمان انجام شد؛ در اين عمليات 12 فروند از هواپيماهاي جنگنده شكاري نيروي هوايي ارتش در قالب 3 گروه پروازي از پايگاه هاي بوشهر و همدان، پايگاه هاي شعيبيه، كوت و الرشيد عراق را بمباران و صدمات قابل ملاحظه اي به آن ها وارد آوردند.
همچنين در اين عمليات سرلشكر خلبان "محمد صالحي" و سرلشكر خلبان "خالد حيدري" به عنوان اولين خلبانان شهيد دفاع مقدس به درجه رفيع شهادت نايل آمدند.

موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانیاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخلباننخستینپاسخارتشنیروی هوایی

تاريخ : سه شنبه 8 مهر 1393 | 2:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
پایگاه مردمی ارتش ::معاون ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان گفت: به صراحت عرض می‌کنم که آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند؛ هم شخص اوباما و هم وزیر خارجه و سایر مسؤولانشان در شرایط مختلفی از ایران دعوت کردند، که به اصطلاح به این ائتلاف بپیوندد.

 



ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاوباماکریصهیونیست

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 1 مهر 1393 | 1:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش :: ارتش جمهوری اسلامی ایران تجهیزات خورویی، زرهی و موشکی خود را در رژه نیروهای مسلح 31 شهریور امسال به نمایش گذاشت.

 



ادامه مطلب

موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتجنگ افزاراخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزرهموشکتجهیزات

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 1 مهر 1393 | 1:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیازی به ورود سربازان ایرانی برای جنگ با داعش نیست، گفت: به عنوان مسئول نیروهای مسلح فکر می‌کنم که ائتلاف آمریکایی، توطئه‌ای عظیم برای منطقه است.

 



ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیعراقداعشآمریکارایس

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 1 مهر 1393 | 1:53 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن