اقتصادنیوز : وزیر دفاع پیشین آمریکا معتقد است، نشست آتی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون نباید باعث ایجاد انتظاراتی مبنی بر دستیابی به توفیق بزرگ فوری شود.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، ویلیام پری، وزیر دفاع دوران ریاست‌جمهوری بیل کلینتون که سال‌ها پیش در روند مذاکره آمریکا با کره‌شمالی نقشی برجسته داشت، با اشاره به نشست آتی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، خاطرنشان کرد: لازم است درخصوص گفت‌وگوهایی که ممکن است سال‌ها به طول انجامد، صبورانه برخورد شود.

وی ادامه داد: با این حال دستیابی به یک توافق در پایان این فرآیند بسیار مهم است.

پری تصریح کرد: ناکامی در نشست میان رهبران آمریکا و کره‌شمالی در سنگاپور می‌تواند به طرح اتهامات متقابل و درخواست اقدام نظامی منجر شود.

وزیر دفاع پیشین آمریکا به تشریح سناریویی محتمل درخصوص شکست این مذاکرات پرداخت و گفت: ممکن است مناقشه بالا گرفته و به فاجعه‌ای هسته‌ای تبدیل شود که می‌تواند تا ۱۰ میلیون کشته برجای بگذارد.

پری اظهار کرد: کره‌شمالی بمب‌های هسته‌ای کافی برای تخریب سئول و کره‌جنوبی را در اختیار دارد و البته آنها خودشان هم از بین خواهند رفت. در صورتی که مناقشه به چین هم کشیده شود، نتیجه می‌تواند بدتر از این هم بشود.

وی که سابقه مذاکره با کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره‌شمالی را دارد، گفت: در نیمه دوم سال ۱۹۹۹ من چهار روز در پیونگ‌یانگ بودم و بر سر توافقی که کره‌شمالی را ملزم به توقف برنامه‌های موشکی و هسته‌ای آن می‌کرد، مذاکره کردم. کره‌شمالی نظر بسیار مثبتی در این باره داشت.

پری اضافه کرد: در پایان سال ۲۰۰۰ توافق برای امضا شدن توسط رهبران کشورها آماده بود اما یک ماه بعد، دولت بوش روی کار آمد و مذاکرات با کره‌شمالی را متوقف نمود و از این رو، فرصت توقف برنامه هسته‌ای کره‌شمالی از بین رفت.

بر اساس گزارش روزنامه ایندیپندنت، یکی از افرادی که در دولت بوش نقشی پررنگ در جلوگیری از امضای این توافق ایفا کرده بود، جان بولتون است که اکنون به عنوان مشاور امنیت ملی دولت ترامپ فعالیت می‌کند.

وزیر دفاع پیشین آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: دستیابی به جزئیات توافق برای رهبران دو کشور بیش از اندازه پیچیده خواهد بود. فکر می‌کنم ایده بدی نباشد که دو طرف با مفاهیم کلان‌تر کار خود را شروع کنند و سپس وارد جزئیات شوند.

پری بیان کرد: در صورتی که نتیجه توافق دو طرف، آغاز فرآیندی باشد که به خلع سلاح کامل منتج شود، این امر توفیقی بزرگ خواهد بود.

وزیر دفاع اسبق آمریکا خاطرنشان کرد: حالت ایده‌آل این است که ملاقات‌هایی میان مقام‌های دو کشور درخصوص ابعاد فنی ادامه پیدا کند؛ فرایندی که می‌تواند چندین سال به طول انجامد.

پری یادآوری کرد که پیونگ یانگ در زمان مذاکرات قبلی نیز علاقه‌مند به کمک‌های اقتصادی و عادی‌سازی روابط دیپلماتیک بود. وی اظهار کرد: من در سال ۱۹۹۹ چنین تضمینی به آنها پیشنهاد کردم و آنها بسیار علاقه‌مند ظاهر شدند.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی کره ی شمالی آمریکا توافقمناقشه

تاريخ : سه شنبه 22 خرداد 1397 | 3:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تکرار بدقولی خودروسازان فرانسوی در بازار ایران

  خبرآنلاین/ در قراردادها برای قطع همکاری خودروسازان خارجی پیش بینی لازم را کرده ایم اقدام غیرقانونی و یک‌جانبه آمریکا در خروج از توافق برجام، فضایی مبهم را در انتظار سرنوشت همکاری خودروسازان داخلی با خودروسازان بین‌المللی قرار داده است. روز دوشنبه هفته جاری خبری قابل پیش‌بینی، اما بسیار قابل تامل در رسانه‌های خارجی و […]

 

خبرآنلاین/ در قراردادها برای قطع همکاری خودروسازان خارجی پیش بینی لازم را کرده ایم
اقدام غیرقانونی و یک‌جانبه آمریکا در خروج از توافق برجام، فضایی مبهم را در انتظار سرنوشت همکاری خودروسازان داخلی با خودروسازان بین‌المللی قرار داده است.
روز دوشنبه هفته جاری خبری قابل پیش‌بینی، اما بسیار قابل تامل در رسانه‌های خارجی و بعد از آن داخلی منتشر شد مبنی بر آن‌که پژوسیتروئن تصمیم گرفته بازار ایران را نه برای بار اول که این بار خیلی زودتر از دفعه قبل ترک کند. حالا باز هم صنعت خودرو ایران می‌ماند و چند شریک چینی.

براساس گزارش رویترز، شرکت خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد فعالیت‌های خود را در ایران متوقف می‌کند. در بیانیه این شرکت فرانسوی آمده است که این گروه خودروساز در راستای پایبندی به قوانین آمریک،ا روند تعلیق فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مشترک خود را آغاز کرده و تا ۶ اوت به پایان می‌رساند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: گروه خودروسازی PSA با کمک دولت فرانسه در حال رایزنی با مقامات آمریکا برای معافیت از تحریم‌هاست.

اظهارنظرهای قبلی مسوولان ارشد پژو
این اتفاق در حالی روی داد که پیش از این برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند با توجه به اعلام اتحادیه اروپا مبنی بر حفظ برجام، خودروسازان فرانسوی ایران را ترک نخواهند کرد.
چندی پیش مسوولان ارشد پژو نیز در واکنش به خروج آمریکا از برجام اعلام کرده بودند که در رابطه با فعالیت در ایران در انتظار مواضع مستقل اروپا در این رابطه هستند.

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفته بود: صنعت خودروی ما ارتباطی با صنعت خودروی آمریکا نداشت که بخواهد از اقدام این کشور متاثر شود. وی با ذکر این نکته که در روابط ما با کشورهای اروپایی مشکلی وجود ندارد، تصریح کرده بود: در این زمینه کشورهای اروپایی تاکید کرده‌اند که به روابط اقتصادی با ایران ادامه خواهند داد، بنابراین هیچ مشکلی در قراردادهای خارجی صنعت خودرو وجود ندارد و این همکاری‌ها ادامه خواهد یافت.

وی متذکر شده بود: براساس تجربه‌ای که از گذشته وجود داشت، در قراردادهای جدید صنعت خودرو موارد لازم برای عدم قطع همکاری خودروسازان خارجی از جمله از بعد سرمایه‌گذاری آنها در نظر گرفته شده است.

پژو از حدود دو سال پیش دور جدید فعالیت‌های خود در ایران را با همکاری ایران خودرو آغاز کرده و خودروی پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین محصول آن نیز وارد بازار شده است. آن‌طور که اعلام می‌شد، پژو ۳۰۱ به عنوان دومین محصول شرکت مشترک ایران خودرو و پژو (ایکاپ) نیز باید ظرف ماه‌های آینده وارد بازار می‌شد.

سیتروئن نیز از حدود یک سال پیش اجرای قرارداد مشارکت با گروه خودروسازی سایپا را آغاز کرده و خودروی سیتروئن C۳ به عنوان اولین محصول آن نیز به زودی وارد بازار خواهد شد.

اتفاقی که قابل پیش‌بینی بود
پس از انتشار خبر ترک پژو از بازار ایران، عزیز اکبریان، رییس کمیسیون صنایع و معادن چنین واکنش نشان داد: از ابتدا روشن بود که چنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ چرا که این شرکت‌ها از آمریکا تبعیت می‌کنند.

به گفته وی، شرکت خودروسازی پژوی فرانسه همواره در روزهای سخت ایران را ترک کرده و در واقع دوست روز خوب ایران بوده است، به همین جهت نباید از این خروج تعجب کرد.

اکبریان متذکر شد: اکثر شرکت‌های خودروساز آلمان، فرانسه و کره به دلیل تبعیت از آمریکا همکاری خود را با ایران قطع خواهند کرد، این پیش‌بینی در قبال شرکت های خودروساز چینی نیز وجود دارد. ما باید تلاش کنیم در بحث خودروسازی برنامه خود را داشته باشیم و وابستگی خود را به حداقل برسانیم تا از خروج این شرکت‌ها تولید آسیب نبیند.

پژو سیتروئن خودزنی کرد
در شرایط کنونی به نظر می‌رسد خودروسازان فرانسوی از ترس آمریکا، خودزنی کرده‌اند. در این رابطه مهرماه ۱۳۹۵ کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژو سیتروئن در سفری که به ایران داشت، در نشستی خبری صراحتا اعلام کرد که ما انتقال‌های بزرگی برای تامین مالی پروژه ایکاپ در ایران انجام داده‌ایم که پرداخت غرامت نیز جزو آن بوده است.

آن‌طور که در همان زمان اعلام شد، شرکت پژو حدود ۴۲۷ میلیون یورو غرامت به دلیل ترک یک‌طرفه همکاری به ایران خودرو پرداخت کرد. علاوه بر این، شرکت پژو در دور فعالیت‌های خود در ایران شرکت مشترکی به نام ایکاپ با شریک ایرانی خود تاسیس کرد که ۵۰ درصد مالکیت آن در اختیار شرکت فرانسوی است.

ایکاپ تاکنون مبلغ قابل توجهی را برای راه اندازی خطوط تولید محصولات خود هزینه کرده که نصف سرمایه آن از سوی خودروسازی فرانسوی تامین شده است و شرکت پژو از این ناحیه نیز متضرر خواهد شد.

پیش از این، یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده بود قرارداد جدید مانند قراردادهای گذشته نیست که پژو یک‌باره بازار ایران را ترک کند و فقط ما متضرر شویم. اگر این بار این اتفاق بیفتد، مطمئن باشید خود پژو ضرر خواهد کرد.

سیتروئن نیز پس از اجرایی شدن برجام ۵۰ درصد سهام شرکت سایپاکاشان را خریداری کرده و مبلغ آن را نقدا پرداخت کرد. پس از آن شرکت سایپاکاشان به سایپا سیتروئن تغییر نام یافت. در این شرایط شرکت سیتروئن نیز از تعلیق فعالیت‌های خود در ایران متضرر خواهد شد و سرمایه‌گذاری انجام شده از سوی این شرکت در سایت تولیدی کاشان بلااستفاده خواهد ماند.

با توجه به این دو نکته که از یک سو پژو پیش از این برای بازگشت دوباره به ایران مجبور به پرداخت غرامت چند صد میلیون یورویی شده بود و همچنین هم پژو و هم سیتروئن در فعالیت‌های خود در ایران اقدام به سرمایه گذاری قابل توجهی کرده‌اند، به نظر می‌رسد خودروسازان فرانسوی از ترس آمریکا، خودزنی کرده‌اند.

زیانی که پژو از ترک بازار ایران می‌بیند
گزارش‌ها نشان می‌دهد که بازار ایران بعد از بازار فرانسه، دومین بازار برای محصولات پژو محسوب می‌شود. این برند فرانسوی ۳۰ درصد از بازار ایران را در دست دارد و در سال گذشته میلادی، بیش از ۴۴۴ هزار دستگاه از انواع محصولات خود را در بازار ایران فروخته است.

در کنار این مساله باید به این نکته هم اشاره کرد که شرکت پژو- سیتروئن بازار مشخصی در ایالات‌متحده ندارد و بازار آمریکای شمالی جزو بازار هدف برای این شرکت محسوب نمی‌شود. در این مورد موسسه بین‌المللی پژوهشی مطالعاتی IHS markit به نقل از فواد احمد تحلیلگر خود تاکید کرده که پژو- سیتروئن بازاری در ایالات‌متحده ندارد. بنابراین چنانچه بخواهد به بهانه دور جدید تحریم‌ها، بازار ایران را ترک کند، باید چشم خود را به روی ۳۰ درصد از بازار داخلی ایران که مجموعا ۱۳ درصد از بازار صادراتی برند پژو را تشکیل می‌دهد، ببندد.

از نکاتی که حتما مورد توجه مدیران ارشد این خودروساز فرانسوی قرار دارد، کاهش شدید میزان صادرات این بنگاه خودروساز بعد از همراهی با تحریم‌ها و خروج از بازار ایران در سال ۲۰۱۲ است؛ به‌طوری‌که میزان صادرات پژو از ۲ میلیارد یورو به ۸۰۰ میلیون یورو کاهش پیدا کرد و بی‌شک در این میان خروج از بازار ایران بیشترین نقش را برعهده داشته است.

نکته دیگری که باید در اینجا به آن اشاره کرد، بحث نیروی کار است. با توجه به شرایط پیچیده بازار کار در کشورهای اروپایی و تلاش دولت‌ها برای جلوگیری از گسترش بیکاری در جامعه شاهد بودیم که با خروج پژو از بازار ایران این خودرو ساز فرانسوی مجبور شد تا حدود ۸‌هزار نیروی کار خود را اخراج و برخی از سایت‌های خود را در فرانسه تعطیل کند. بنابراین در کنار هزینه‌های اقتصادی که برای این خودروساز در دور اول تحریم‌ها به‌وجود آمد، مشاهده می‌کنیم که خروج از بازار ایران منجر به بروز بحران‌های اجتماعی از رهگذر بیکاری در جامعه فرانسه شده است. هر چند برای رنو بازار ایران به اهمیت پژو نیست با این حال بازار ایران برای دیگر خودروساز فرانسوی در جایگاه هشتم قرار دارد.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی خودرو پژوفرانسهبازار ایران بدقولی

تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1397 | 11:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به نقل از  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومیبانک مرکزی جمهوری اسلامی، رشد روزافزون تقاضا برای تسهیلات قرض‌الحسنه و نیز طیف وسیع زمینه‌های مصرف تسهیلات مذکور در قوانین و مقررات مختلف از جمله قانون عملیات بانکی بدون ربا و ضوابط اجرایی آن، قوانین برنامه پنج‌ساله توسعه و قوانین بودجه […]

 به نقل از  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومیبانک مرکزی جمهوری اسلامی، رشد روزافزون تقاضا برای تسهیلات قرض‌الحسنه و نیز طیف وسیع زمینه‌های مصرف تسهیلات مذکور در قوانین و مقررات مختلف از جمله قانون عملیات بانکی بدون ربا و ضوابط اجرایی آن، قوانین برنامه پنج‌ساله توسعه و قوانین بودجه سنواتی، موجب شده در حال حاضر برای تسهیلات قرض‌الحسنه، سقف‌ها، مدت‌های بازپرداخت و شرایط مختلفی با توجه به زمینه‌ مصرف آن، در نظام بانکی مبنای عمل باشد.

این مهم بعضاً سبب ایجاد ابهام و پرسش‌ و به تبع آن، مکاتبات و استعلام‌های متعدد از بانک مرکزی شده است. بدین‌منظور و نیز با هدف ایجاد وحدت رویه در این زمینه و تنقیح و یکپارچگی شرایط مختلف انواع قرض‌الحسنه اعطایی توسط بانک‌ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی و صندوق‌های قرض‌الحسنه وابسته به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، مراتب در دستور کار این بانک قرار گرفت و نتیجه بررسی ها در اولین جلسه مورخ ۲۶‏‏/۱‏‏/۱۳۹۷ کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مطرح و اتخاذ تصمیم شد و به شرح جدول زیر، سقف قابل پرداخت و حداکثر مدت بازپرداخت انواع قرض‌الحسنه اعطایی با عنایت به قوانین و مقررات مربوط احصاء شد:

سقف تسهیلات قرض‌الحسنه تعیین شد/ حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۰ میلیون تومان+ جدول


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی اقتصاد سود تسهیلاتقرض الحسنه

تاريخ : پنج شنبه 9 خرداد 1397 | 7:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

چادر‌ مشکی چینی و کره‌ای بر سر زنان ایرانی/ آیا چادرهای ایرانی ارزان، کیفیت هم دارند؟

 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،بر اساس آمار،سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون متر پارچه چادر مشکی به ایران وارد می شود.این آمار ناگوار نشان دهنده ی تشکیل مافیای قدرتمندی در حوزه واردات پارچه چادر مشکی به کشور است. بدون شک بهترین راه کاهش واردات هر کالایی به کشور،تقویت تولید داخلی است […]

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،بر اساس آمار،سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون متر پارچه چادر مشکی به ایران وارد می شود.این آمار ناگوار نشان دهنده ی تشکیل مافیای قدرتمندی در حوزه واردات پارچه چادر مشکی به کشور است.

بدون شک بهترین راه کاهش واردات هر کالایی به کشور،تقویت تولید داخلی است و این اتفاقی است که در حوزه پارچه چادر مشکی چند سالی است که آغاز شده و تولید کننده های داخلی پارچه چادر مشکی به دنبال پررنگ کردن نقش خود در بازار و کوتاه کردن دست وارد کنندگان از این بازار پر سود هستند.

در این راستا با مدیرعامل یکی از کارخانه های تولید منسوجات و چادر مشکی به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه آمده است:

 ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی چادر واردات چادر ایرانی کره ای اقتصاد

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 7 خرداد 1397 | 3:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
براساس معاملات بازار: سکه ارزان شد/ یورو ۷۵۱۶ تومان

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از   باشگاه خبرنگاران جوان،امروز در صرافی‌ها، هر قطعه سکه طرح قدیم دو میلیون و ۱۹ هزار تومان و سکه طرح جدید یک میلیون و ۹۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید. همچنین نیم سکه با قیمت یک میلیون تومان، ربع سکه ۵۷۸ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳۵۷ هزار تومان […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از   باشگاه خبرنگاران جوان،امروز در صرافی‌ها، هر قطعه سکه طرح قدیم دو میلیون و ۱۹ هزار تومان و سکه طرح جدید یک میلیون و ۹۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید.

همچنین نیم سکه با قیمت یک میلیون تومان، ربع سکه ۵۷۸ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳۵۷ هزار تومان داد و ستد شد.

ارزش هر گرم طلای ۱۸ عیار ساخته نشده در بازار طلای تهران، ۱۸۶ هزار و ۳۱۰ تومان و هر انس طلا ۱.۲۹۲ دلار و ۹۹ سنت است.

سکه ارزان شد/ یورو ۷۵۱۶ تومان


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی سکه ارز دلار اقتصاد

تاريخ : یک شنبه 3 خرداد 1397 | 23:56 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
«چرا قیمت مسکن افزایش یافت؟»

پایگاه خبری علت :محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در چند وقت اخیر عرضه و تقاضا در بازار مسکن متعادل نیست، گفت: حدود ۳ میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم. بیشتر بخوانید: طرح مجلس برای کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن + […]

پایگاه خبری علت :محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در چند وقت اخیر عرضه و تقاضا در بازار مسکن متعادل نیست، گفت: حدود ۳ میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم.

بیشتر بخوانید:

طرح مجلس برای کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن + جزئیات

وی ادامه داد: یک عده‌ای خانه‌های خالی را در کلانشهرها خریداری کرده‌اند و آنها را  خرید و فروش نمی‌کنند و در چرخه عرضه و تقاضای مسکن اختلالاتی ایجاد کرده‌اند که در همین زمینه قرار است قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس با تاکید براینکه باید به سمت تولید مسکن در کشور  برویم، افزود: به دلیل عدم تناسب در عرضه و تقاضا قیمت مسکن و اجاره بها روند صعودی به خود گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:اگر تولید مسکن با رویکرد نگاه به اقشار ضعیف جامعه رونق بگیرد و بافت‌های فرسوده بازسازی شوند و دولت شرایط را برای این کارها فراهم کند، قطعاً شاهد روند رو به رشد قیمت مسکن نخواهیم بود.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه دو نگاه متفاوت بین مجلس و دولت درباره ساخت مسکن وجود دارد، اظهارداشت:دولت معتقد است کمبود مسکن در کشور نداریم و باید به سمت مقاوم‌سازی مسکن‌های که وجود دارد برویم اما نظر نمایندگان و به ویژه مرکز پژوهش‌ها بر این است که باید به سمت تولید مسکن برویم تا از افزایش قیمت‌های بی‌رویه جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید براینکه طبق اسناد بالادستی حداقل باید سالانه یک میلیون مسکن در کشور تولید شود، گفت: به طور معمول سالانه حدود ۳۰۰ هزار مسکن از سوی بخش خصوصی ساخته می‌شود و این فاصله هر سال افزایش پیدا می‌کند که نهایتاً باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی مسکنقیمت گرانی

تاريخ : یک شنبه 6 خرداد 1397 | 23:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

واردکنندگان هنوز نتوانسته‌اند دلار ۴۲۰۰ تومانی بگیرند

به نقل از پایگاه خبری علت :عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد که تاکنون هیچ واردکننده‌ای نتوانسته است با دلار ۴۲۰۰ تومانی ثبت سفارش کند و ادامه این روند باعث خواهد شد قیمت‌ها در بازار غیررسمی به شکل فزاینده‌ای افزایش یابد. بیش از ۱۰ روز از اجرای سیاست‌های جدید ارزی دولت می‌گذرد که بر اساس آن […]

پایگاه خبری علت :عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد که تاکنون هیچ واردکننده‌ای نتوانسته است با دلار ۴۲۰۰ تومانی ثبت سفارش کند و ادامه این روند باعث خواهد شد قیمت‌ها در بازار غیررسمی به شکل فزاینده‌ای افزایش یابد.

بیش از ۱۰ روز از اجرای سیاست‌های جدید ارزی دولت می‌گذرد که بر اساس آن دلار با قیمت ۴۲۰۰ تومان تک‌نرخی شده و بر اساس آنچه بانک مرکزی اعلام کرده، دلار ۴۲۰۰ تومانی فقط به متقاضیان قانونی از جمله واردکنندگان و صادرکنندگان ارائه می‌شود. اما محمدحسین برخوردار، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در این باره اظهار کرد: تاکنون هیچ واردکننده‌ای نتوانسته با دلار ۴۲۰۰ تومانی ثبت سفارش کند.

وی به ایسنا گفت: هنوز گشایشی در این زمینه ایجاد نشده و ثبت سفارشی با دلار ۴۲۰۰ تومانی صورت نگرفته است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی درباره موانع این کار گفت: احتمالا مسئولان دولتی و بانکی می‌خواهند دستورالعمل‌هایی را مجددا تعیین کنند؛ چون به علت محدودیت ارزی مجبور هستند کنترل‌های بیشتری در ثبت سفارش‌ها انجام دهند و به خاطر همین، این روند طولانی شده است. امیدوارم این مسأله زودتر حل شود، چون هرچه بیشتر طول بکشد، روی بازار هم اثر می‌گذارد.

برخوردار تصریح کرد:‌ در حال حاضر، قیمت‌ها در بازار به صورت فزاینده در حال افزایش است که این اتفاق مثبت نیست و بازار غیررسمی برای دلار شکل می‌گیرد. دانشجویانی هستند که در کشورهای دیگر پول لازم دارند، برخی فعالان اقتصادی هم قبلا سفارش‌هایی داشته‌اند و درصدهای بالایی پول داده‌اند و اکنون بارشان آمده؛ دستورالعمل‌ها برای فعالان اقتصادی شفاف نیست.

این کارشناس اقتصادی گفت:‌ به نظر می‌رسد دولت روی دستورالعمل‌های جدید فکر می‌کند ولی باید ثبت سفارش‌ها زودتر باز شود. در این مدت کسانی هم که نیاز فوری به ارز داشته‌اند -مثل دانشجویان و مسافران- هم نتوانستند ارز تهیه کنند. به نظر می‌رسد این وضعیت فعلا ادامه‌دار خواهد بود.

وی یادآور شد: بانک جهانی اعلام کرده که سال گذشته میلادی حدود ۳۰ میلیارد دلار ارز از ایران خارج شده است. این پول کمی نبوده است. دولت نتوانسته جلوی آن را بگیرد و امروز هم دولت با کمبود منابع روبرو است. باید مشخص شود که این خروج سرمایه از سوی چه کسانی صورت گرفته است.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارزاتاق بازرگانیوارد کننده

تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1397 | 21:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سه پرده از نوسان دلار

پایگاه خبری علت : روز گذشته، دلار از دو مرز مقاومتی عبور کرد. شاخص ارزی در همان آغاز معاملات از مرز ۵ هزار و ۱۰۰ تومان عبور کرد و پس از آن از سطح ۵ هزار و ۲۰۰ تومانی هم بالا رفت. نااطمینانی سیاسی، بالا رفتن نرخ حواله درهم و گسست در نظام توزیع ارز […]

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدلار ارز نوساناقتصاد

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1397 | 22:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

مراقب سرقت اطلاعات حساب بانکی خود باشید

پایگاه خبری علت :برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان یکی از مهمترین جرائم فضای سایبر به شمار می‌رود و به گفته کارشناسان، متاسفانه وقوع این جرم بیشتر به‌علت عدم رعایت موارد ساده ایمنی از سوی کاربران و شهروندان است که توصیه‌های پلیس فتا را جدی نمی‌گیرند. به گزارش ایسنا، با توجه به هشدارهای مکرر درباره […]

پایگاه خبری علت :برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان یکی از مهمترین جرائم فضای سایبر به شمار می‌رود و به گفته کارشناسان، متاسفانه وقوع این جرم بیشتر به‌علت عدم رعایت موارد ساده ایمنی از سوی کاربران و شهروندان است که توصیه‌های پلیس فتا را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش ایسنا، با توجه به هشدارهای مکرر درباره اینکه کارت بانکی خود را در اختیار دیگران نگذارید و رمز آن را هم اعلام نکنید، متاسفانه هنوز شاهد هستیم که برخی افراد به راحتی کارت بانکی به همراه رمز آن را در اختیار دیگران می‌گذارند.

به گفته کارشناسان، شهروندانی که کارت خود را به همراه رمز بانکی آن در اختیار دوستان و آشنایان می‌گذارند تا مثلاً قبوض آن‌ها را به دلیل مشغله و گرفتاری پرداخت کنند و یا شهروندانی که هنوز در خریدهای خود در فروشگاه‌ها برای پرداخت بهای خرید کارت را با رمز در اختیار فروشنده می‌گذارند، زمینه‌های سوء استفاده از اطلاعات بانکی خود را برای مجرمان سایبری فراهم می‌کنند.
همین نکته ساده باعث می‌شود تا کسی که کارت را در اختیار دارد، با فعال کردن رمز دوم و یادداشت کردن اطلاعات درج شده بر روی کارت بانکی به راحتی بتواند از حساب بانکی دیگران خرید آنلاین کند و هزینه آن را با کارت شما پرداخت کنند که این یک نوع برداشت غیر مجاز است.
همچنین فروشنده‌ای که برروی دستگاه کارت‌خوان خود اسکمیر نصب کرده باشد با دانستن رمز بانکی شما اطلاعات کارت شما را کپی کرده و به راحتی می‌تواند از حساب شما به صورت غیر مجاز برداشت کند. لذا ضرورت دارد که شما هنگام خرید خود کارت کشیده و رمز را وارد کنید و به هیچ وجهه رمز را به فروشنده نگوئید.

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، فیشینگ طراحی یک صفحه بانکی یا درگاه پرداخت بانکی مثل صفحه اصلی بانک است البته با تغییر جزئی در آدرس آن؛ کاربران باید در خریدهای آنلاین خود مراقب سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت فیشینگ باشند که حتماً درگاه بانکی با HTTPS شروع شده باشد و هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

کارشناسان به شهروندان توصیه می‌کنند که حتماً به صورت دوره‌ای رمز بانکی خود (رمز اول و دوم) را تغییر دهند و رمزهایی را بگذارند که قابل حدس زدن و تشخیص از سوی دیگران نباشد. استفاده از شماره شناسنامه، تاریخ تولد و… برای رمز بانکی اشتباه است چرا که به راحتی رمز بانکی شما قابل حدس زدن است.


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحساببانکحساب بانکیسرقت

تاريخ : چهار شنبه 20 فروردين 1397 | 22:16 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خرید و فروش اسکناس ارزی در صرافی‌ها ممنوع شد

پایگاه خبری علت :معاون ارزی بانک مرکزی گفت: از این پس، صدور حواله ارزی خارج از شبکه بانکی، ممنوع خواهد بود و همچنین بانک ها ملزم به خرید اسکناس خرد افراد هستند و صرافی ها نمی توانند خرید و فروش اسکناس انجام دهند. به گزارش «انتخاب»،‌ معاون ارزی بانک مرکزی، مهم ترین موضوع در بازار […]

پایگاه خبری علت :معاون ارزی بانک مرکزی گفت: از این پس، صدور حواله ارزی خارج از شبکه بانکی، ممنوع خواهد بود و همچنین بانک ها ملزم به خرید اسکناس خرد افراد هستند و صرافی ها نمی توانند خرید و فروش اسکناس انجام دهند.

به گزارش «انتخاب»،‌ معاون ارزی بانک مرکزی، مهم ترین موضوع در بازار ارز را جلوگیری از خروج سرمایه و تامین مالی قاچاق دانست و گفت: در حال حاضر تراز ارزی کشور ما بسیار مطلوب است و هیچ گونه مشکلی در تامین نیازهای کشور نداریم اما نباید شرایط به گونه ای باشد که منجر به خروج سرمایه از کشور شود.

به نوشته تسنیم، سید احمد عراقچی با اشاره به اینکه در پی تصمیم اخیر ستاد اقتصادی دولت، تجارت از حالت بی نظمی خارج می شود، گفت: فرآیند واردات بدون ثبت سفارش براساس مصوبه هیات دولت، ممنوع اعلام شده و هرگونه واردات که نیاز به تخصیص ارز دارد با ثبت سفارش انجام می شود.

این مقام مسئول بانک مرکزی درخصوص روش انجام ثبت سفارش تصریح کرد: ثبت سفارش کالاهای وارداتی الزاما با روش بانکی خواهد بود و این روش به شفافیت بیشتر در واردات منجر می شود.

به گفته عراقچی، براساس ضوابط جدید تامین ارز برای واردات از دو طریق قابل انجام است: در وهله اول، بانک با بهره گیری از مراودات بانکی خود، ارز مورد نیاز را تامین می کند و در غیر این صورت، بانک می تواند از طریق صرافی های مجاز برای تامین ارز اقدام کند.

معاون ارزی بانک مرکزی افزود: از این پس، صدور حواله ارزی خارج از شبکه بانکی، ممنوع خواهد بود.

عراقچی درخصوص واردات بدون انتقال ارز نیز گفت: این موضوع طبق ضوابط قبل انجام خواهد شد و واردکنندگان باید اظهارنامه مالیاتی داشته باشند.

معاون ارزی بانک مرکزی با اشاره به نحوه عمل درخصوص ارز صادرکنندگان، گفت: صادرکنندگان می توانند ارز خود را از طریق سامانه نیما به سیستم بانکی یا صرافی های مجاز بفروشند و این ارز نیز به مصرف واردات مورد نیاز کشور می رسد.

عضو هیات عامل بانک مرکزی عنوان کرد: طبق ضوابط جدید بانک ها ملزم به خرید اسکناس خرد افراد هستند و صرافی ها نمی توانند خرید و فروش اسکناس انجام دهند.

عراقچی درباره سپرده پذیری ارزی نیز گفت: بانک مرکزی این تضمین را به تمام سپرده گذاران ارزی می دهد که با سود مقرر در سررسید، به این افراد، همان اسکناس سپرده گذاری شده را بازپس دهد.

معاون ارزی بانک مرکزی، نگهداری ارز بیش از ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها را ممنوع خواند و افزود: افرادی که در حال حاضر بیش از این مبلغ در اختیار دارند می توانند منابع خود را نزد بانک ها سپرده گذاری کنند.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارز دلارصرافیاقتصادممنوعممنوعیت

تاريخ : چهار شنبه 25 فروردين 1397 | 22:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رهبرمعظم انقلاب اسلامی: رد پای بیگانه در مسائل اخیر بازار ارز مشهود است

پایگاه  خبری علت :رهبرمعظم انقلاب اسلامی با اشاره به مسائل اخیر در بازار ارز، فرمودند: هنگامی که در این مسائل دقت بیشتری می‌شود، رد پای بیگانه و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها مشهود است. به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای،  رهبر معظم انقلاب اسلامی […]

پایگاه  خبری علت :رهبرمعظم انقلاب اسلامی با اشاره به مسائل اخیر در بازار ارز، فرمودند: هنگامی که در این مسائل دقت بیشتری می‌شود، رد پای بیگانه و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها مشهود است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای،  رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات، مجموعه وزارت را برآمده از انقلاب و فرزندان امام و انقلاب خواندند و با تأکید بر لزوم حرکت انقلابی و انقلابی ماندنِ صد درصدِ وزارت اطلاعات، با اشاره به ابعاد گوناگون جنگ اطلاعاتی جبهه وسیع دشمنان با نظام اسلامی، گفتند: یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، «نفوذ و تأثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسئولان» و «تغییر باورهای مردم» است که در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاه‌ها، باید تهاجم نیز انجام، و از هرگونه غفلت و ساده‌اندیشی جداً پرهیز شود.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با اشاره به حلول ماه شعبان، این ماه را همچون ماههای رجب و رمضان، بستری مناسب برای ارتباط بیشتر با خدا و انس با قرآن و استفاده از دعاهای پرمضمون وارده و معرفت اندوزی برشمردند و با اشاره به شکل‌گیری وزارت اطلاعات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزودند: مجموعه اطلاعاتی از ابتدا، سالم و خالص تشکیل شد و تاکنون نیز به همین صورت باقی مانده و امتحان‌های خوبی پس داده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه آحاد وزارت اطلاعات پدید آمده‌ی انقلاب و فرزندان امام و انقلاب هستند، خاطرنشان کردند: بر همین اساس وزارت اطلاعات و همه کارکنان آن باید همواره صد درصد انقلابی بمانند و انقلابی حرکت کنند.

ایشان، وزارت اطلاعات را تابع سیاست‌های نظام دانستند و گفتند: در همه جای دنیا، دستگاه‌های اطلاعاتی تابع سیاست‌های نظامِ حاکم بر کشورها هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه چارچوب سیاستهای نظام جمهوری اسلامی را امام(ره) مشخص کرده و این چارچوب براساس وصیت نامه و فرمایشات ایشان شکل گرفته است، خاطرنشان کردند: در این چارچوب، رهبری هم بخشی از نظام است و نه خودِ نظام.

ایشان با تأکید بر اینکه هرگونه جناح‌بازی در وزارت اطلاعات گناه است، گفتند: در وزارت اطلاعات یک جناح وجود دارد و آن، جناحِ انقلاب است.

رهبر انقلاب اسلامی، همه اجزاء وزارت اطلاعات را به مطالعه دقیق وصیت نامه و فرمایشات امام(ره) توصیه مؤکد کردند و گفتند: باید همه بخشها و بدنه وزارت با مبانی و اصول انقلاب کاملاً آشنا باشند و در این چارچوب، انقلابی عمل کنند.

ایشان در ادامه سخنان خود به جنگ بزرگ و پیچیده جبهه مقابل با نظام جمهوری اسلامی اشاره کردند و افزودند: ما در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم که یک طرف آن، نظام جمهوری اسلامی و طرف دیگر آن، جبهه وسیع و قدرتمندی از دشمنان است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سرویس‌های جاسوسی طرف مقابل را محور اصلی این رویارویی دانستند و گفتند: دستگاه‌های اطلاعاتی جبهه مقابل به رغم همه امکانات خود، تا بحال نتوانسته اند هیچ غلط مهمی انجام دهند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: البته اگر در این جنگ دچار غفلت شویم مغلوب خواهیم شد و اگر دچار ساده اندیشی شویم ضربه خواهیم خورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس با اشاره به ابعاد این جنگ پیچیده اطلاعاتی، گفتند: در این جنگ، شیوه‌ها و روش‌های مختلفی در دستور کار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغییر محاسبات تصمیم گیران» و «تغییر باورهای مردم» تا «ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی» و «ایجاد آشفتگی‌های امنیتی».

ایشان با اشاره به مسائل اخیر در بازار ارز، افزودند: هنگامی که در این مسائل دقت بیشتری می‌شود، رد پای بیگانه و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها مشهود است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: باید در این جنگ و در مقابل برنامه‌های جبهه مقابل ایستاد و برای غلبه بر دشمن، علاوه بر دفاع باید برنامه تهاجم نیز داشت به گونه‌ای که زمین بازی بوسیله دستگاه اطلاعاتی ما تعیین شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برنامه ریزی بلندمدت با پیش بینی رویدادهای آینده و تحلیل و بررسی دقیق اطلاعات را یکی از راههای مقابله مجموعه اطلاعاتی کشور با طراحی جبهه مقابل برشمردند.

ایشان یکی دیگر از راه‌های مقابله با تهاجم جبهه مقابل را جدی گرفتن موضوع نفوذ دانستند و افزودند: فردی که می‌خواهد در نظام جمهوری اسلامی، امانت‌دار کشور و مردم باشد باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچک‌ترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاهها نیز موظف به عمل براساس نظر وزارت اطلاعات هستند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، دستگاه‌های اطلاعاتی کشور را به همکاری، هم‌افزایی و رقابت حرفه‌ای توصیه کردند.

ایشان همچنین به موضوع «مبارزه با فساد» اشاره کردند و گفتند: باید موضوع مبارزه با فساد بسیار جدی گرفته و با شریان‌های اصلی آن مقابله شود، زیرا فساد موجب انهزام و شکسته شدن روحی و روانی افراد و جامعه می شود.

رهبر انقلاب اسلامی، فساد را در بسیاری از موارد ناشی از روحیه زیاده‌طلبی و اشرافی‌گری و تجمل‌پرستی دانستند و خاطرنشان کردند: اینکه امام بزرگوار بارها بر حفظ زیّ طلبگی و داشتن زندگی ساده و معمولی مسئولان تأکید داشتند، به همین علت بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مسئولان در نظام اسلامی نمی‌توانند این تصور را داشته باشند که چون مسئولان در کشورهای دیگر از امکانات گوناگون برخوردارند، پس در نظام اسلامی نیز چنین مواردی مباح است.

ایشان تأکید کردند: در جمهوری اسلامی ما با نام اسلام به‌دنبال حکومت پیامبر اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) هستیم، بنابراین باید با روحیه اشرافی‌گری و شهوترانی به شدت مقابله شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان خطاب به کارکنان وزارت اطلاعات گفتند: سلام من را به آحاد مجموعه وزارت در سراسر کشور و به خانواده‌های خود برسانید و بدانید که بخش مهمی از ثواب کارها و فعالیت ها متعلق به همسران شما است زیرا این کارها و فعالیت ها نتیجه همکاری و تحمل زحمات از سوی آنان است.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات با بیان گزارشی از فعالیت‌ها و رویکردهای این وزارتخانه، گفت: آمادگی همه سربازان گمنام را برای مقابله با ایادی نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار، صهیونیسمِ جنایت‌کار و آل سعودِ کودک‌کش و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی تا آخرین قطره خون خود اعلام  می‌کنیم.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرهبریارز بیگانه ردپا

تاريخ : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | 21:55 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

با تصمیم هیأت دولت یورو جایگزین دلار در تکالیف ارزی شد/ بانک مرکزی موظف شد نرخ برابری ریال در مقابل یورو را به صورت مستمر اعلام و مدیریت کند

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور،هیأت وزیران در جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) خود به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، کلیه وزارتخانه ها، سازمان‌ها و شرکت های دولتی را مؤظف کرد ارز یورو را به عنوان ارز مبنای گزارشگری و انتشار آمار، اطلاعات و داده های مالی خود مورد […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور،هیأت وزیران در جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) خود به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، کلیه وزارتخانه ها، سازمان‌ها و شرکت های دولتی را مؤظف کرد ارز یورو را به عنوان ارز مبنای گزارشگری و انتشار آمار، اطلاعات و داده های مالی خود مورد استفاده قرار دهند.

همچنین بانک مرکزی مؤظف شد از تاریخ ابلاغ این مصوبه، نرخ برابری ریال در مقابل یورو را به صورت مستمر اعلام و مدیریت نماید.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب هیأت وزیران رسید.


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبازار ارز بانک مرکزی نرخ

تاريخ : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | 21:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

کالاهای مورد استفاده نمایندگان، ایرانی است یا خارجی؟

پایگاه خبری علت :با توجه به اینکه سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است، اکثر نمایندگان بر این باورند که عملکرد مسئولان و میزان استفاده آن‌ها از کالای ایرانی در حمایت مردم از کالاهای ساخت داخل کشور موثر است. مردم به مسئولین نگاه می‌کنند و می‌سنجند که […]

پایگاه خبری علت :با توجه به اینکه سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است، اکثر نمایندگان بر این باورند که عملکرد مسئولان و میزان استفاده آن‌ها از کالای ایرانی در حمایت مردم از کالاهای ساخت داخل کشور موثر است. مردم به مسئولین نگاه می‌کنند و می‌سنجند که چه میزان آن‌ها به استفاده از کالای ایرانی پایبند هستند و در جهت عملی کردن شعار سال گام بر می دارند.

ایسنا در گفت‌وگو با تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درباره میزان استفاده آنها از کالاهای ایرانی پرسید، که نمایندگان پاسخ‌های جالبی دادند. مشروح این گفت‌وگوها در زیر می‌آید.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینمایندگان مجلس ملتخانه ی ملت کالای ایرانی حمایت

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 18 فروردين 1397 | 17:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

دستورالعمل شهردار تهران؛ واحدهای شهرداری تهران ملزم به حمایت از کالای ایرانی شدند

شهردار تهران با صدور نخستین دستورالعمل خود در سال جدید با اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، واحدهای شهرداری را ملزم به حمایت از محصولات تولید داخل کرد.  به گزارش خبرگزاری مهر، در دستورالعمل دکتر محمدعلی نجفی خطاب به معاونان، مشاوران، شهرداران مناطق، مدیران کل و مدیران عامل سازمان ها و شرکت […]

شهردار تهران با صدور نخستین دستورالعمل خود در سال جدید با اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، واحدهای شهرداری را ملزم به حمایت از محصولات تولید داخل کرد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، در دستورالعمل دکتر محمدعلی نجفی خطاب به معاونان، مشاوران، شهرداران مناطق، مدیران کل و مدیران عامل سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران، بخشنامه ١١ دی ٩۶ مدیریت شهری مبنی بر «مدیریت هزینه ها در شهرداری تهران» که در آن بر استفاده و خرید تجهیزات و ملزومات با کیفیت تولید داخل و اجتناب از خرید محصولات خارجی تاکید شده بود، مورد استناد قرار گرفته است.

در دستورالعمل صادره از سوی دکتر نجفی آمده است: با عنایت به نام گذاری سال ١٣٩٧ از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» و تاکید معظم له بر نقش و وظیفه آحاد مردم و مسئولان در حمایت از کالای ایرانی، ضمن تاکید مؤکد بر بخشنامه مذکور، تمامی واحدهای تابعه ملزم به رعایت کامل مفاد آن هستند.

شهردار تهران در دستورالعمل ابلاغی خویش تاکید کرده است: بدیهی است حمایت از کالای ایرانی و خودداری از خرید محصولات خارجی به عنوان وظیفه مسئولان مربوطه قلمداد خواهد شد و صرفاً مواردی که محصول تولید داخل با کیفیت مشابه موجود نباشد و برای ارائه خدمت به شهروندان، چاره ای جز استفاده از محصول خارجی وجود نداشته باشد، از این دستورالعمل مستثنی خواهند بود.


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدکتر نجفیکالای ایرانیحمایتشهرداریکالای ایرانیتولید داخلی

تاريخ : شنبه 18 فروردين 1397 | 16:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
جزئیات پرداخت سود ۱۵۰هزار تومانی سهام عدالت در ۳ فاز؛ عیدی خصوصی‌سازی در راه است

  به نقل از خبرگزاری تسنیم، پوری حسینی با تاکید بر واریز قطعی سود سهام عدالت­ افزود: ۱۲۰۰ میلیارد تومان از سود سهامداران را­ تا به حال ­سازمان خصوصی سازی دریافت­ کرده است­­ که در مرحله­ نخست­­­ با دستور رئیس جمهور از امروز به حساب مشمولین واریز می‌شود. وی گفت:­ مبلغ آن برای […]

به گزارش  پایگاه خبری علت  به نقل از خبرگزاری تسنیم، پوری حسینی با تاکید بر واریز قطعی سود سهام عدالت­ افزود: ۱۲۰۰ میلیارد تومان از سود سهامداران را­ تا به حال ­سازمان خصوصی سازی دریافت­ کرده است­­ که در مرحله­ نخست­­­ با دستور رئیس جمهور از امروز به حساب مشمولین واریز می‌شود.
وی گفت:­ مبلغ آن برای کسانی که آورده یکی میلیونی کامل دارند، یعنی آن‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و کسانی که ۴۷۰ هزار تومان مابقی را واریز کرده اند؛ ۱۵۰ هزار تومان سود سال ۹۶ بصورت کامل واریز می‌شود و برای بقیه نسبتی از آورده‌ای که داشته اند واریز خواهد شد.

پوری حسینی گفت: البته این مرحله نخست­­ِ واریز سود سهام عدالت خواهد بود که با توجه به ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود دریافت شده از شرکت‌ها امکان پرداخت ۵۰ هزار تومان از ۱۵۰ هزار تومان سود سهامداران یک میلیونی را به سازمان خصوصی سازی می‌دهد.
وی­ افزود: سعی سازمان خصوصی سازی این است که الباقی مبلغ سود را قبل از عید واریز کند که این بستگی به دریافت سود از شرکت‌های سرمایه پذیر دارد. اگر تا پایان سال سازمان خصوصی سازی نتوانست­ همه ­سود را از شرکت‌ها دریافت کند مرحله سوم و نهایی پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۶، اوایل سال ۹۷ واریز خواهد شد.


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسودسهامسهام عدالتخصوصی سازی

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
قیمت قطعی «دنا پلاس توربو» از سوی ایران خودرو اعلام شد

پایگاه خبری علت : صبح امروز دعوتنامه تکمیل وجه برای متقاضیان خودروی جدید دنا پلاس توربو صادر گردید. براساس اطلاعات جدید دریافتی از شرکت ایران خودرو، دنا پلاس با موتور EF7 توربو با قیمت قطعی ۵۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان قابل عرضه به دارندگان حواله این خودرو می‌باشد. اولین سری تحویل این خودرو با مدل ۹۷ می ‌باشد و متقاضیان پس […]

پایگاه خبری علت : صبح امروز دعوتنامه تکمیل وجه برای متقاضیان خودروی جدید دنا پلاس توربو صادر گردید. 

براساس اطلاعات جدید دریافتی از شرکت ایران خودرو، دنا پلاس با موتور EF7 توربو با قیمت قطعی ۵۲/۹۰۰/۰۰۰ تومان قابل عرضه به دارندگان حواله این خودرو می‌باشد. اولین سری تحویل این خودرو با مدل ۹۷ می ‌باشد و متقاضیان پس از تکمیل وجه میتوانند خودرو خود را ظرف مدت ۱۰ الی ۲۰ روز کاری دریافت نمایند.

شرکت ایران خودرو با استفاده از تکنولوژی روز خودروسازان اروپایی، اقدام به طراحی و تولید تیپ جدیدی از خودروی دنا پلاس مجهز به موتور پرقدرت توربوشارژ نموده است.

محصول جدید دنا+ توربو شارژ ضمن برخورداری از زیبایی ، ایمنی و تجهیزات بالا، دارای موتور پرقدرت مجهز به توربو شارژر بوده و میتواند بعنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار گیرد.
در واقع یکی از اهداف شرکت در عرضه این محصول، افزایش کارایی قوای محرکه خودروی دنا پلاس از طریق نصب سامانه توربوشارژ بر روی آن است.

موتورهای توربوشارژ دارای مزایایی از قبیل:
۱ -افزایش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور
۲ -افزایش راندمان و بهرهوری سوخت
۳ -احتراق کاملتر سوخت و آلایندگی و مصرف کمتر نسبت به موتور معمولی 
دنا پلاس توربوشارژ

مهمترین تغییرات خودرو دنا پلاس توربوشارژ نسبت به دنا پلاس شامل :
· استفاده از رینگ و تایر بزرگتر (۲۰۵٫۵۰٫۱۶) و ۵ پیچ
· طرح رینگ آلومینیومی جدید
· فرمان چرمی با دوخت قرمز
· زیر پایی موکتی با آرم توربو و نوار قرمز رنگ
· تغییر طرح سر دسته دنده
· نصب موتور توربوشارژ


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیایران خودرو ماشینسواریدنا پلاس توربو

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
پرداخت وام ۱۵میلیون تومانی ازدواج از فردا

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرگزاری تسنیم، مسعود کرباسیان پس از بازدید رئیس جمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تخصیص وام ۱۰۰ میلیون ریالی وام ازدواج برای ۵۵۰ هزار نفر از طریق بانکهای دولتی در  چند ماه اخیر گفت: بنا به دستور امروز رئیس جمهور این مبلغ به سقف ۱۵۰ […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرگزاری تسنیم، مسعود کرباسیان پس از بازدید رئیس جمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تخصیص وام ۱۰۰ میلیون ریالی وام ازدواج برای ۵۵۰ هزار نفر از طریق بانکهای دولتی در  چند ماه اخیر گفت: بنا به دستور امروز رئیس جمهور این مبلغ به سقف ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی تصریح کرد: شرایط و مقررات تخصیص وام تغییر نمی کند ولی با مصوبه امروز که به‌منزله ابلاغ اجرایی است بانکها مکلف به پرداخت وام به‌مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال هستند.


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیوامجوانانازدواج15 میلیوناقتصادازدواج

تاريخ : دو شنبه 19 دی 1396 | 7:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
درآمد تلگرام از کجاست؟

پایگاه  خبری علت : درآمد تلگرام از کجاست؟ این سوالی است که از ما بسیار پرسیده شده است و شاید برای شما هم جالب باشد بدانید این پیام رسان محبوب از چه طریقی درآمد کسب می‌کند. درباره درآمد این شرکت حرف‌های بسیاری به گوش می‌رسد از قبیل اینکه برخی دولت‌ها به این کمپانی پول می‌دهند […]

پایگاه  خبری علت : درآمد تلگرام از کجاست؟ این سوالی است که از ما بسیار پرسیده شده است و شاید برای شما هم جالب باشد بدانید این پیام رسان محبوب از چه طریقی درآمد کسب می‌کند.
درباره درآمد این شرکت حرف‌های بسیاری به گوش می‌رسد از قبیل اینکه برخی دولت‌ها به این کمپانی پول می‌دهند و آن را حمایت مالی می‌کنند. اما چیزی که به‌صورت رسمی گفته می‌شود و مدیرعامل این شبکه اجتماعی ادعا می‌کند این است که تلگرام هیچ منبع درآمدی ندارد و نخواهد داشت، هرگز تبلیغات نگرفته و نخواهد گرفته، سرمایه گذار هم ندارد و نخواهد داشت و هرگز به هیچ قیمتی فروخته نخواهد شد!
این عین سخنان پاول دورف مدیرعامل تلگرام است. او همچنین گفته‌است از شرکت‌های مختلف پیشنهادهای فراوانی داشته است. پاول دورف می‌گوید چند شرکت و شخص که نام آنها را فاش نمی‌کند از سیلیکون‌ولی و… به او پیشنهادهایی بین ۳ تا ۵ میلیارد دلار برای خرید تلگرام داده‌اند اما او همه آنها را رد کرده است و از این پس هم تصمیم دارد همین کار را انجام دهد. زمانی که از پاول دورف سوال شده که هزینه‌های تلگرام را چگونه تامین می‌کند او در پاسخ ادعا کرده‌است که این هزینه‌ها با سخاوت مردم و Donate (کمک‌های بلا عوض) تامین می‌شود و تلگرام درحال حاضر به اندازه کافی پول دارد و اگر نیاز به پول داشته باشد اعلام می‌کند.

دنیای اقتصاد/


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپاول دورفتلگرامدرامداقتصاد

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تعرفه‌های جنجالی واردات خودرو

براساس جدیدترین اخبار به دست آمده تعرفه جدید واردات خودرو به ۵۵ تا ۹۵ درصد افزایش یافته است.وزارت صنعت، معدن و تجارت از تیر ماه امسال ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو را متوقف کرد.پس از آن دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و برای […]

پایگاه خبری علت : براساس جدیدترین اخبار به دست آمده تعرفه جدید واردات خودرو به ۵۵ تا ۹۵ درصد افزایش یافته است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت از تیر ماه امسال ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو را متوقف کرد.

پس از آن دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شد.

اخیرا نیز این دستورالعمل به تایید هیات دولت رسیده و در آستانه ابلاغ و اجرا قرار دارد.

در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، تعرفه جدید واردات خودرو به ۵۵ تا ۹۵ درصد افزایش یافته است.

در دستورالعمل جدید واردات خودرو تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی از ۴۰ درصد به ۵۵ درصد، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز از ۵۵ درصد به ۹۵ درصد افزایش یافته است.

طبق این دستورالعمل واردات خودروهای با ارزش گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار نیز ممنوع اعلام شده است.

به این ترتیب واردات برند پورشه به کشور متوقف شده و در برندهایی همچون بی‌ام‌و، بنز و لکسوس نیز تنها مدل‌های پایه و ارزان‌تر از ۴۰ هزار دلار، امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

برندهایی همچون سیتروئن، رنو، هیوندای، تویوتا، نیسان، سانگ‌یانگ، کیا، میتسوبیشی و دی‌اس نیز همچون گذشته امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

در دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو، واردکنندگان غیر نمایندگی نیز مشروط به شرایطی اجازه واردات خودرو را یافته‌اند.

در این شرایط سایت ثبتارش در حال به‌روز رسانی بوده براساس اخبار به دست‌ آمده به احتمال فراوان از فردا صبح – پنجشنبه- فعالیت سایت ثبت سفارش واردات خودرو مجددا از سر گرفته خواهد شد.

از سرگیری ثبت سفارش واردات خودرو ترکیدن حباب قیمتی خودروهای وارداتی و کاهش قیمت این محصولات در بازار را به دنبال خواهد داشت.

در چند هفته گذشته به دنبال اقدام برخی واردکنندگان خودرو در دپوی خودروها و توقف عرضه به بازار، قیمت این محصولات در بازار با افزایش حبابی و غیرمنطقی همراه بوده است.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخودروواردات

تاريخ : دو شنبه 7 دی 1396 | 2:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
پیشنهاد افزایش ۲۷درصدی حقوق کارگران در سال ۹۷

پایگاه خبری علت :بازرس هیأت مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران درباره افزایش حقوق ۹۷ گفت:اگر بخواهیم قدرت خرید سال جاری را ثابت نگه داریم ، حداقل حقوق سال آینده بایستی با افزایش ۲۷ درصدی نسبت به سال گذشته همراه باشد. حمیدرضا امامقلی تبار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره چانه زنی  های نمایندگان کارگران […]

پایگاه خبری علت :بازرس هیأت مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران درباره افزایش حقوق ۹۷ گفت:اگر بخواهیم قدرت خرید سال جاری را ثابت نگه داریم ، حداقل حقوق سال آینده بایستی با افزایش ۲۷ درصدی نسبت به سال گذشته همراه باشد.

حمیدرضا امامقلی تبار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره چانه زنی  های نمایندگان کارگران عضو شورای کار کار گفت:چانه زنی های نمایندگان کارگران در شورای عالی کار برای کسب حداکثر امتیاز از طرف های مقابل برای تعیین حقوق سال آینده این قشر ،همواره بحث داغ و از دغدغه های  ماههای پایانی سال آنهاست.

 وی ادامه داد: قاعدتاً در سالهای اخیر کارگران از مظلوم ترین اقشار جامعه بودند و هستند که نوسانات و افزایش حدود سیصد درصدی قیمت ارز و هدفمندی یارانه ها در چند سال اخیر آثار بسیار مخربی را در زندگی و معیشت آنها ببار آورده است که به اعتقاد کارشناسان باعث کاهش قدرت خرید آنها به بیش از ۷۰ درصد منجر شده است.البته معیار محاسبه حقوق کارگران براساس متن صریح ماده ۴۱ قانون کار باتوجه نرخ تورم و سطح معیشت عنوان شده است که در این چند ساله اخیر همواره از بحث های مهم  و کارشناسی سه گروه حاضر(دولت،کارفرما،کارگر) در این شورا می باشد.

امامقلی تبار اظهار داشت: این نکته را نباید از خاطر دور کرد که تلاش های اخیر نمایندگان کارگری شورای عالی کار برای مصوب نمودن سطع معیشت ماهیانه  یک خانوار شهری(۲۴٫۸۹۰٫۰۰۰) ریال درسال گذشته ،ستودنی و غیر قابل انکار است که می تواند اساس و پایه ایی محکم برای چانه زنی کارگران در جلسات پیش رو در سال جاری  باشد.

 بازرس هیأت مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران بیان کرد: اما نکته قابل تامل تفاوت فاحش نرخ تورم (مبنای دیگر تعیین حقوق)اعلامی از سوی دولت و تورم قابل لمس در سطح جامعه می باشد که نارضایتی زیادی را در اقشار مختلف جامعه به بار آورده است.

وی ادامه داد: اما اگر در حالت خوشبینانه هم حتی با فرض دقیق بودن نرخ تورم اعلامی توسط دولت هم بسیاری از اقلام سبد کالای اساسی خانوار که در محاسبه تورم جای دارد ، بواسطه کاهش قدرت خرید کارگران در سالهای اخیر،عملاً برای کارگران وجود خارجی نداشته و دستیابی به این اقلام توسط کارگران در حد نا ممکن و یک آرزو قلمداد می شود.هزینه هایی همچون مسکن حداقلی،پوشاک ،درمان و هزینه های آموزش فرزندان و تغذیه حداقلی که این چند قلم به تنهایی حداقل ۲۰ درصد تورم را تجربه می نماید، تماماً درآمدهای یک کارگر را استفاده خواهد نمود و مابقی آیتم ها سبد کالا تورم توسط کارگر و خانواده های آنها قابل لمس نخواهد بود.

 بازرس هیأت مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران ادامه داد: در هر صورت اقشار مختلف جامعه علی الخصوص قشر کارگر کشورمان برخلاف وعده های  تکراری مسئولین سال بسیار تلخی را تجربه کردند که نه تنها شرایط معیشت و زندگی آنها نسبت به سال قبل (۹۵) بهبودی حاصل نگردید،بلکه بواسطه افزایش مراکز هزینه ایی آنها که در بالا قید گردید،عقب گردی نامحسوس داشته است.

 وی ادامه داد: لذا نگاه نمایندگان کارگران شورای عالی کار و طرف های مقابل را به این نکته جلب می نماید که اگر بخواهیم حقوق سال آینده کارگران را با فرض شرایط مشکل سال جاری ،حفظ نماییم،و قدرت خرید آنها همانند سال جاری ثابت بوده و ارتقایی نیابد در بدبینانه ترین حالت اگر به  رقم  سطح معیشت یک خانواده شهری ،نرخ تورم اعلامی دولت را به آن اضافه نماییم سطح معیشت در سال ۹۶ به رقم ۲۷٫۳۸۰٫۰۰۰ ریال خواهد رسید که نسبت به سطح معیشت سال قبل،افزایشی ۲۵۰هزاز تومانی را تجربه نموده است که اگر این مبلغ اضافه شده به سطح معیشت  را به حقوق ۹۳۰هزار تومان سال جاری اضافه نماییم ،حداقل حقوق سال آینده می بایستی با افزایش ۲۷ درصد نسبت به سال قبل مواجه شده تا بتوانیم بگوئیم که وضعیت کارگران در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ ثابت بوده و رشدی نداشته است.

امامقلی اظهار داشت:البته نباید این مطلب را از خاطر برد نسبت سهم حقوق در بهای تمام شده کالا و خدمات به نسبت ۵%آن بوده و حتی افزایش ۵۰%حقوق و مزایای کارگران نمیتواند سهم حقوق را از ۷ درصد بهای تمام شده در بر بگیرد ونیز درصد افزایش این پارآمترها هیچ ارتباطی به اثرات همدفمندی مرحله بعدی یارانه بواسطه ضعف در سیستم نظارتی،نداشته که میبایستی بطور مستقل محاسبه و به رقم افزایش حقوق کارگران در سال اینده اضافه گردد. اگر چه مسئولین به این نکته اذعان دارند که به مرور می بایستی قدرت خرید جامعه کارگر و اقشار کم درآمد جامعه را افزایش داد که قاعدتا در صورت وجود اراده لازم درمدیران مربوطه انشاله شاهد افزایش حقوق حداقلی جامعه کارگری به بیش از ۵۰%شرایط سال ۹۶ بوده و دیگر از شنیدن مطالب تکراری افرایش یکی دو درصدی حقوق کارگران علاوه بر نرخ تورم اعلامی دولت نباشیم که در نوع خود توهینی بزرگ به این قشر همواره جانبرکف پیرو خط انقلاب و شهدا و رهبری خواهد بود.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحقوق دستمزدسال 97درامدکارگر

تاريخ : دو شنبه 10 دی 1396 | 2:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
رشد بیش از ۵۰درصدی معاملات مسکن در تهران

پایگاه خبری علت : تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در آذر ماه امسال به ۱۷ هزار و ۸۰۰ هزار واحد رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۰٫۲ درصد افزایش نشان می دهد. متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر […]

پایگاه خبری علت : تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در آذر ماه امسال به ۱۷ هزار و ۸۰۰ هزار واحد رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۰٫۲ درصد افزایش نشان می دهد.

متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران در ماه آذر ۵۰٫۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۴٫۹ درصد افزایش نشان می دهد.
گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می شود.

* حجم معاملات مسکن
در آذر ماه امسال تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۱۷ هزار و ۷۷۶ واحد رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۵۰٫۲ درصد افزایش نشان می دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در آذر ماه سال ۱۳۹۶ حاکی از آن است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۸٫۸ درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند.
این سهم در مقایسه با آذر ماه سال قبل ۳٫۷ درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت ۶تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.
توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در آذر حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران منطقه ۵ با سهم ۱۴٫۹ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است؛ همچنین مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با سهم های ۱۱٫۴ درصد و ۹٫۹ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.
در مجموع ۷۴٫۱ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب فراوانی شامل مناطق ۵، ۴، ۲، ۸، ۱۰،۱۴، ۷، ۳، ۱ و ۱۵) بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده ۲۵٫۹ درصد از تعداد معاملات را به خود اختصاص داده اند.

*تحولات قیمت مسکن
در آذر ماه میانگین قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۵۰٫۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۴٫۱ درصد و ۱۴٫۹ درصد افزایش نشان می دهد.

بیشترین رشد میانگین قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۵ معادل ۲۴٫۴ درصد و کمترین میزان رشد به منطقه ۱۶ معادل ۵٫۳ درصد تعلق دارد.
در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بیشترین میانگین قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده معادل ۱۰۶٫۴ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۲۴ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است که نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶٫۳ درصد و ۷٫۱ درصد افزایش نشان می دهند.

*تحولات ۹ ماهه معاملات مسکن
در ۹ ماهه نخست امسال تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۲ درصدی را نشان می دهد. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در شهر تهران ۴۷ میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش نشان می دهد.

* دامنه های قیمتی مورد تقاضا
توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت یک مترمربع بنا در آذرماه سال ۹۶ حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ میلیون ریال به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۱۰٫۶ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده و دامنه های قیمتی ۲۵ تا ۳۰ میلیون ریال و ۳۵ تا ۴۰ میلیون ریال به ترتیب با سهم های ۹٫۷ درصدی و ۹٫۳ درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

در این ماه توزیع حجم معاملات به گونه ای بوده است که ۵۷ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران به فروش رفته اند.

* متراژهای پرطرفدار
توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در آذر ماه نیز نشان می دهد بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهایی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع معادل ۱۴٫۳ درصد اختصاص داشته است.
واحدهای دارای زیربنای ۷۰ تا ۸۰ و ۵۰ تا ۶۰ مترمربع به ترتیب با سهم های ۱۳٫۲ درصد و ۱۲٫۹ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. در مجموع در این ماه واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ مترمربع ۴۹٫۴ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده اند.

* ارزیابی قدرت خرید مردم
توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب ارزش هر واحد حاکی از آن است که در میان دامنه های قیمتی مورد بررسی واحدهای مسکونی با ارزش ۱٫۵ تا ۲ میلیارد ریال با اختصاص ۱۱ درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده اند.

واحدهای دارای ارزش ۲ میلیارد تا ۲٫۵ میلیارد ریال و یک تا ۱٫۵ میلیارد ریال نیز هر کدام با اختصاص ۱۰٫۱ درصد و ۸٫۹ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.
در مجموع در این ماه حدود ۵۳٫۴ درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۴ میلیارد ریال اختصاص داشت.

*وضعیت اجاره بهای مسکن
در آذر ماه شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۰٫۸ درصد و ۹٫۷ درصد رشد نشان می دهد؛ ماهیت قراردادهای اجاره مسکن که اغلب یکساله تنظیم می شوند و نیز اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست های کنترل و مهار تورم سبب تغییر متناسب اجاره بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است.
سهم هزینه مسکن شامل اجاره بهای مسکن اعم از شخصی و غیرشخصی در محاسبات شاخص کل بهای کالا و خدمات مصرفی بر پایه سال ۱۰۰=۱۳۹۵ معادل ۳۳٫۱ درصد است.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمسکن رونقاپارتمانقیمت

تاريخ : دو شنبه 7 دی 1396 | 2:17 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

چین، واردات نفت خود را کم کرد

خبرآنلاین: قیمت نفت،در پی کاهش واردات چین که در یکسال اخیر به کمترین میزان خود رسید، کاهش یافت؛اما این کاهش واردات موجب کاهش سرمایه گذاری ها در این کشور نشده بلکه در پی افزایش تنش های سیاسی در خاورمیانه رخ داده است. رویترز در گزارشی نوشت: معامله گران بازار نفت می گویند که آنها نظاره […]

خبرآنلاین: قیمت نفت،در پی کاهش واردات چین که در یکسال اخیر به کمترین میزان خود رسید، کاهش یافت؛اما این کاهش واردات موجب کاهش سرمایه گذاری ها در این کشور نشده بلکه در پی افزایش تنش های سیاسی در خاورمیانه رخ داده است.

رویترز در گزارشی نوشت: معامله گران بازار نفت می گویند که آنها نظاره گر تنش های بین ایران و عربستان سعودی هستند.

قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز چهارشنبه به ۶۳ دلار و ۴۹ سنت رسید که ۲۰ سنت کاهش یافته است.

نفت برنت در اوایل هفته ۶۴ دلار و ۶۵ سنت بوده که بالاترین نرخ نسبت به سال ۲۰۱۵ گزارش شده است.با این حال افزاش تنش های سیاسی در خاورمیانه و اجرای برنامه مبارزه با فساد در عربستان سعودی سبب شد تا قیمت نفت کمی کاهش یابد.

چین در ماه اکتبر میزان واردات خود را به میزان ۷.۳ میلیون بشکه در روز کاهش داد،در حالی که این کشور در ماه سپتامبر ۹ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده است. این کمترین میزان واردات نفت از اکتبر ۲۰۱۶ تاکنون بوده که ۷.۸  نسبت به سال قبل کاهش نشان می دهد.

البته تحلیلگران چینی معتقدند که این کاهش واردات موقتی خواهد بود و از ابتدای ۲۰۱۸ مجددا واردات نفت چین افزایش خواهد یافت.

قیمت نفت نسبت به ماه گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است.البته بخشی از این افزایش ناشی از تلاش های اوپک و شرکای این کارتل نفتی در جهت کاهش تولید برای توازن در بازار است.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیچینوارداتاقتصادپیشرفتخاورمیانهسپرده گذاری

تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 14:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
ردپای سپرده‌ گذاران صوری در تجمعات اعتراضی

خبرگزاری مهر: این روزها صدای سپرده‌گذاران موسسات اعتباری غیرمجاز بلند است و از هر فرصتی برای بیان اعتراض خود استفاده می‌کنند؛ اما افرادی این تجمعات را داغ می‌کنند که نه خود سپرده‌گذارند و نه خانواده‌شان.   موسسات اعتباری غیرمجاز مدتها است که سایه سنگینی بر سر اقتصاد ایران دارند؛ چه آن روزهایی که بدون رعایت […]

خبرگزاری مهر: این روزها صدای سپرده‌گذاران موسسات اعتباری غیرمجاز بلند است و از هر فرصتی برای بیان اعتراض خود استفاده می‌کنند؛ اما افرادی این تجمعات را داغ می‌کنند که نه خود سپرده‌گذارند و نه خانواده‌شان.
 

موسسات اعتباری غیرمجاز مدتها است که سایه سنگینی بر سر اقتصاد ایران دارند؛ چه آن روزهایی که بدون رعایت جوانب لازم، راه‌اندازی شدند و عده‌ای مالباخته را به جای گذاشتند و چه روزهایی که منحل یا ادغام شدند و باز هم سایه سنگین خود را بر سر نظام بانکی کشور گستراندند. آنها هیچ وقت برای اقتصاد ایران خوش‌یمن نبوده‌اند؛ هنوز هم تلاطماتشان ادامه دارد و به صراحت می‌توان گفت، سه قوه را درگیر خود کرده‌اند.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسودسپرده گذارموسسات اعتباریاعتراض

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 14:50 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

یک اقتصاددان: نباید نابرابری به بحران تبدیل شود

خبرگزاری ایسنا: یک اقتصاددان می‌گوید: آخرین آمارهای بانک مرکزی درباره ضریب جینی بسیار نگران کننده است و دولت باید با اقداماتی مانند اصلاح نظام بانکی و تصویب برنامه‌های اخذ مالیات از سود سپرده مجموع درآمد و ثروت و اخذ مالیات از خانه های خالی و سایر طرح‌های به نفع فقرا مانع افزایش شکاف طبقاتی و […]


خبرگزاری ایسنا: یک اقتصاددان می‌گوید: آخرین آمارهای بانک مرکزی درباره ضریب جینی بسیار نگران کننده است و دولت باید با اقداماتی مانند اصلاح نظام بانکی و تصویب برنامه‌های اخذ مالیات از سود سپرده مجموع درآمد و ثروت و اخذ مالیات از خانه های خالی و سایر طرح‌های به نفع فقرا مانع افزایش شکاف طبقاتی و ورود به مرحله بحران شود.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبحران اقتصادنظام بانکیتدبیر

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 14:46 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

قیمت دلار در بازار آزاد کاهش یافت

خبرگزاری ایسنا: قیمت دلار در مقایسه با اواسط هفته گذشته تا حدودی کاهشی شده است اما همچنان بالای ۴۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. همچنین سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان قیمت دارد. در بازار ارز دلار ۴۰۱۴ تومان فروخته می‌شود و دلار مبادله ای ۳۴۱۷ تومان از سوی بانک مرکزی قیمت گذاری […]

خبرگزاری ایسنا: قیمت دلار در مقایسه با اواسط هفته گذشته تا حدودی کاهشی شده است اما همچنان بالای ۴۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. همچنین سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان قیمت دارد.

در بازار ارز دلار ۴۰۱۴ تومان فروخته می‌شود و دلار مبادله ای ۳۴۱۷ تومان از سوی بانک مرکزی قیمت گذاری شده است.  

در بازار ارز یورو نیز ۴۷۸۵ تومان، پوند انگلستان ۵۳۶۳ تومان و لیر ترکیه ۱۱۴۲ تومان قیمت دارند.

در بازار طلا نیز نیم سکه ۶۶۶ هزار تومان، ربع سکه ۳۸۶ هزار تومان و سکه گرمی ۳۵۳ هزار تومان فروخته می شوند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بیش از ۱۲۴ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵۴۰ هزار تومان فروخته می شود.

هر اونس طلا در بازار جهانی نیز حدود ۱۳۰۴ دلار داد و ستد می شود که در بازار ایران هم طلا و ارز تحت تاثیر قیمت‌های جهانی که تابع نرخ سود بهره در آمریکا و دیگر عوامل قرار دارد و صحبت های اخیر ترامپ تاثیری بر بازار طلا و ارز نداشته است.

در این باره محمد کشتی آرای – رئیس اتحادیه طلا و جواهر – به ایسنا گفت: در بازار طلا و سکه اتفاق خاصی پیش نیامده و تقاضای اضافی ایجاد نشده است و تغییر قیمت‌ها ناشی از تاثیر قیمت جهانی است.

قیمت دلار در بازار آزاد کاهش یافت

موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاقتصادطلادلارسکه بازار ازاد

تاريخ : شنبه 22 مهر 1396 | 19:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

لیلا مرگن در روزنامه شرق نوشت: شبكه فرسوده آب شرب شهرها و روستاها بخشی از بهترین منابع آب كشور را بدون استفاده هدر می‌دهد. اگر شبكه فرسوده کلان‌شهری نظیر تهران اصلاح شود، تأمین نیازهای شرب شهرك‌های اطراف این کلان‌شهر، بدون اجرای طرح‌های آبی جدید امكان‌پذیر است. به گفته مسئولان وزارت نیرو، به‌طور میانگین ٣٠ درصد […]

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: لیلا مرگنپاتوق پرتقالیابمنابع ابتهرانپرند

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 مهر 1396 | 19:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

برنامه‌ مالیاتی ترامپ اعلام شد

خبرگزاری مهر: در معاملات امروز بازارهای جهانی، دلار و سود اوراق پس از اعلام برنامه مالیاتی ترامپ بالا رفت و سهام آسیایی افت کرد.   در معاملات روز پنجشنبه پس از این که دونالد ترامپ بزرگترین برنامه تغییرات اساسی مالیات در سه دهه گذشته آمریکا را پیشنهاد داد و در حالی‌که داده‌های قوی اقتصادی آمریکا […]

خبرگزاری مهر: در معاملات امروز بازارهای جهانی، دلار و سود اوراق پس از اعلام برنامه مالیاتی ترامپ بالا رفت و سهام آسیایی افت کرد.

 
در معاملات روز پنجشنبه پس از این که دونالد ترامپ بزرگترین برنامه تغییرات اساسی مالیات در سه دهه گذشته آمریکا را پیشنهاد داد و در حالی‌که داده‌های قوی اقتصادی آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره در اواخر امسال  توسط فدرال رزرو را افزایش داد، ارزش دلار و سود اوراق خزانه داری افزایش یافت.

قدرت گرفتن دلار بسیاری از ارزهای بازار را تحت فشار قرار داد و به افت ۰.۴ درصدی شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه کمک کرد. در مقابل، نیکی ژاپن به دنبال رشد وال‌استریت که در آن میانگین صنعتی داوجونز ۰.۲۵ درصد رشد کرد و اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۰.۴۱ درصد افزایش یافت٬ با سودی ۰.۳ درصدی مواجه شد.

ترامپ در پیشنهاد خود نرخ پایین‌تری برای مالیات شرکت‌ها ارائه کرده است و در نظر دارد مالیات تجارت‌های کوچک را کاهش داده و سقف نرخ مالیات افراد را هم پایین بیاورد. از طرفی سفارشات برای کالاهای اساسی کلیدی ساخت آمریکا، در ماه آگوست بیش از آن‌چه انتظار می‌رفت افزایش یافت، که این خوش‌بینی به اقتصاد آمریکا را تقویت کرد.

در شرایطی که دلار در برابر بسیاری از پول‌های مهم بازار تقویت شد، قیمت طلا به کمترین میزان یک ماهه خود، ۱۲۸۱.۵ دلار برای هر اونس، رسید. سود اوراق قرضه آمریکا جهشی کرد و سود اوراق دو ساله با پیش‌بینی افزایش نرخ بهره در دسامبر، به بالاترین میزان ۹ ساله خود یعنی ۱.۴۸۳ درصد رسید.

سود اوراق ۱۰ ساله که این ماه به کف ۲.۲۱۴ درصد رسیده بود هم به بیشترین مقدار ۲ ماهه خود افزایش یافت و برابر ۲.۳۲۶ درصد شد، در حالی‌که سود اوراق ۳۰ ساله هم با افزایشی ۹ صدم درصدی که بیشترین افزایش یک روزه در ۷ ماه اخیر است، به ۲.۸۷۸ درصد رسید.

 

 


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیترامپمالیاتبرنامه

تاريخ : پنج شنبه 6 مهر 1396 | 22:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خبرگزاری فارس به نقل از رویترز نوشت: تحلیلگر ارشد اتحادیه نفتی TVM لندن، گفت: صادرات نفت کردستان عراق پس از همه‌پرسی استقلال این اقلیم متوقف نشده است، به طوری که این مسئله در کنار سودگیری تاجران نفتی باعث شده تا حدودی قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی افت کند. «وارگا» همچنین اضافه کرد: توقف صادرات […]


خبرگزاری فارس به نقل از رویترز نوشت: تحلیلگر ارشد اتحادیه نفتی TVM لندن، گفت: صادرات نفت کردستان عراق پس از همه‌پرسی استقلال این اقلیم متوقف نشده است، به طوری که این مسئله در کنار سودگیری تاجران نفتی باعث شده تا حدودی قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی افت کند.

«وارگا» همچنین اضافه کرد: توقف صادرات نفت کردستان عراق می‌توانست افت شدید عرضه را در بازار سبب شود، «اما من فکر می‌کنم قیمت بازار جهانی دوباره تقویت خواهد شد» و در حال حاضر از منطقه کردستان و شمال عراق روزانه ۵۰۰ـ۵۵۰ هزار بشکه نفت صادر می‌شود.

روز دوشنبه کردستان عراق در یک همه‌پرسی برای مستقل بودن این منطقه از کشور عراق رأی دادند. پس از آن، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت برای جلوگیری از تشکیل چنین دولت مستقلی احتمالاً مداخله نظامی می‌کند و شاید مسیر صادرات نفت این منطقه را ببندد. لوله‌های صادرات نفت منطقه کردستان عراق از ترکیه می‌گذرد.

ترکیه اعلام کرد تنها با دولت مرکزی عراق برای صادرات نفت مذاکره می‌کند.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیگاز کردستان کردستان عراقعراقصادراتهمه پرسی

تاريخ : پنج شنبه 6 مهر 1396 | 22:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 
مسکن در تهران گران شد/منطقه پنج رکورددار بیشترین افزایش قیمت + جدول

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در شهر تهران، در شهریورماه امسال متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی حدود چهار میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بوده است. این رقم نسبت به مرداد ماه ۱.۹ […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در شهر تهران، در شهریورماه امسال متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی حدود چهار میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بوده است. این رقم نسبت به مرداد ماه ۱.۹ درصد و در مقایسه با شهریورماه سال گذشته تا ۹.۷ درصد افزایش دارد.

بیشترین رشد متوسط قیمت در شهریورماه به منطقه پنج با ۱۲.۵ درصد و کمترین میزان رشد به منطقه ۲۲ با ۰.۴ درصد اختصاص دارد. همچنین در میان مناطق ۲۲ گانه تهران بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی حدود ۱۰ میلیون تومان در منطقه یک با رشد ۱۰.۳ درصدی و کمترین آن با دو میلیون و ۲۸۰ هزار تومان با رشد ۷.۸ درصدی در منطقه ۱۸ است.

اما تحولات بازار معاملات مسکن در شهریورماه از این حکایت دارد که تعداد معاملات به ۱۵ هزار و ۵۴۵ واحد رسیده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۹.۲ درصد افزایش دارد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی ومعامله شده به تفکیک عمر بنا نشان می‌دهد که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۴۷.۵ درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع در نیمه نخست امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران به ۸۵ هزار واحد رسیده که نسبت به شش ماهه اول سال ۱۳۹۵، ۲.۸ درصد افزایش دارد. در همین دوره زمانی متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی حدود چهار میلیون و ۵۸۰ هزار تومان با رشد ۶.۲ درصدی بوده است.

تحولات اجاره بهای مسکن در شهریورماه نیز حاکی از آن است که شاخص کرایه مسکن اجاره ای در شهر تهران ۸.۶ درصد و در کل مناطق شهری ۷.۶ درصد نسبت به شهریورماه سال گذشته افزایش دارد.

مسکن در تهران گران شد/منطقه پنج رکورددار بیشترین افزایش قیمت + جدول


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمسکنتهرانقیمت

تاريخ : پنج شنبه 6 مهر 1396 | 22:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

میانگین مصرف روزانه بنزین در کشور

خبرگزاری مهر: میانگین مصرف روزانه بنزین کل کشور در ۶ ماه نخست پارسال، ۷۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بوده است. این در حالی است که میانگین مصرف بنزین در شهریور ماه امسال نیز ۸۸ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده است که به نسبت شهریور پارسال یعنی رقم ۸۱.۴ میلیون لیتر در روز، رشد […]


خبرگزاری مهر: میانگین مصرف روزانه بنزین کل کشور در ۶ ماه نخست پارسال، ۷۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بوده است. این در حالی است که میانگین مصرف بنزین در شهریور ماه امسال نیز ۸۸ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده است که به نسبت شهریور پارسال یعنی رقم ۸۱.۴ میلیون لیتر در روز، رشد ۸.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین مصرف روزانه ۶ ماه نخست امسال به روز پنجشنبه (۱۶ شهریورماه) همزمان با ایام عید سعید غدیر مربوط می‌شود که ۱۰۴ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده است.

کمترین میانگین مصرف بنزین در روز ۲۵ فروردین ماه امسال با رقم ۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر در روز ثبت شد. میانگین مصرف نفت‌گاز کل کشور در شهریور امسال ۷۹ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده است که نسبت به میانگین مصرف روزانه مدت مشابه پارسال (۷۵.۳ میلیون لیتر)، ۵.۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

این در حالی است که میانگین مصرف نفت‌گاز کل کشور در ۶ ماه نخست امسال ۷۷ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بوده، که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۷۴ میلیون لیتر)، رشد ۵.۴ درصدی داشته است.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبنزینسرانهمصرف

تاريخ : شنبه 1 مهر 1396 | 23:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

ثبت نام ۵۰ هزار فارغ التحصیل در سامانه کارورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اشاره به اجرای طرح کارورزی توسط دولت برای دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه گفت: تعداد سهمیه استان تهران در این طرح ۷ هزار و۵۰۰ نفر است که تا کنون نزدیک ۵۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.   مجید تهرانیان گفت: مدیران مراکز کوثر شهرداری […]

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اشاره به اجرای طرح کارورزی توسط دولت برای دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه گفت: تعداد سهمیه استان تهران در این طرح ۷ هزار و۵۰۰ نفر است که تا کنون نزدیک ۵۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.
 

مجید تهرانیان گفت: مدیران مراکز کوثر شهرداری هم می توانند در این سامانه ثبت نام کرده و افراد جویای کاری که در سامانه نام نویسی کرده اند را جذب کنند.

وی با اشاره به شرایط ویژه دولت برای تشویق کارفرمایان به اجرای این طرح اذعان داشت: افراد آموزش دیده، اگر بعد از دوره کارآموزی بخواهند در این مراکز فعال شوند، دولت حق بیمه و یک سوم حداقل حقوق وزارت کار را پرداخت خواهد کرد.

تهرانیان با اشاره به وجود۷ مرکز آموزشی برای بانوان در تهران اذعان داشت: یکی از مهم ترین وظایف این مراکز، آموزش بانوان با اولویت سرپرست خانوار است که در همین راستا، امسال نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر ساعت تعهد آموزش در حوزه زنان سرپرست داریم.

وی برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: کیفیت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه خوب است و برندهای خوبی نیز حضور دارند.

تهرانیان در پایان تصریح کرد: یکی از تعهداتی که از طرف دولت برای ما پیش بینی می شود بحث توانمندسازی زنان است، هر فردی که وارد بازار کار می شود اقتصاد را تقویت می کند واین گروه با توجه به این که یک گروه آسیب پذیر هستند قطعا وقتی بتوانند توانمند بشوند و اقتصاد خود و خانواده را اداره بکنند امنیت روانی و اجتماعی در جامعه ایجاد می کنند.

 


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسامانه ی کارورزیفنی و حرفه ای

تاريخ : شنبه 1 مهر 1396 | 23:55 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

شیوه جدید تعیین نرخ سکه

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با تشریح جزئیات شیوه جدید تعیین نرخ سکه گفت: گواهی سپرده، مرجع تعیین قیمت سکه می‌شود.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسکهقیمت سکهبازار طلا

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 15:29 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

شرایط بازار ایران به گونه‌ای است که خرید خودرو را به پروسه‌ای پیچیده و گاها غم‌انگیز تبدیل می‌کند. برخلاف بازارهای مدرن که خرید خودرو تنها از طریق نمایندگی‌های مجاز، با کمترین دردسر و سریع‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد، در ایران سیستم فروش خودرو علاوه بر قوانین عجیب واردات و یا پیش‌خرید با معضل بزرگ دلالان و نمایشگاه‌‌داران مواجه است که با دمیدن در آتش قیمتی خودروها، چیزی بسیار بیشتر از بهای واقعی یک اتومبیل را از مشتری بخت برگشته می‌ستانند و در عین حال کمترین تعهدی نیز در قبال کالای داد و ستد شده می‌پذیرند.

 

ادامه ی مطلب

 


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخودروخرید خودروبازارنمایندگی خودرو

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 15:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت که این سازمان سالانه ۱۲ میلیارد دلار مستمری به مستمری بگیران و ۴ تا ۵ میلیارد دلار هزینه درمان پرداخت می کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سیدتقی نوربخش در نشست تخصصی کارآفرینان و صاحبان صنایع آلمان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هلدینگ ها و شرکت های تابعه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، گفت: این سازمان از سال ۱۹۳۰ میلادی و از حدود ۶۰ سال پیش در ۳ حوزه خدمات بیمه ای، درمانی و سرمایه گذاری فعالیت می کند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان یک نهاد عمومی غیردولتی است، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش این سازمان قرار دارند.
وی گفت: تامین اجتماعی سالانه ۱۲ میلیارد دلار مستمری به مستمری بگیران پرداخت می کند؛ ضمن اینکه سالانه بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار هم برای فعالیت های درمانی توسط این سازمان هزینه می شود.
نوربخش با بیان اینکه در حال حاضر ۹ هلدینگ زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و همچنین ۳ هلدینگ مستقل از شستا تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی فعالیت می کنند، ادامه داد: در مجموع سازمان تامین اجتماعی از طریق ۱۲ هلدینگ فعالیت های اقتصادی انجام می دهد.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاقتصاددرمانتامین اچتماعیمستمریمستمری بگیران

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 14:3 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

درآمد صادرات پتروشیمی ایران حدود 900 میلیون دلار افزایش یافت
تهران- ایرنا- تثبیت و تقویت قیمت جهانی نفت در محدوده بشکه ای 50 دلار و بهره برداری از طرح های جدید منجر به افزایش حدود 900 میلیون دلاری درآمد صادرات محصولات پتروشیمی ایران در پنج ماهه نخست امسال شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، همزمان با تقویت قیمت جهانی نفت خام از ابتدای سال 2017 میلادی و به ویژه پس از توافق کشورهای عضو و غیر عضو اوپک بر سر کاهش و مدیریت تولید نفت، درآمد صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری ایران از ابتدای سال 1396 تا پایان مرداد ماه با افزایش حدود 900 میلیون دلاری نسبت به مدت مشابه پارسال همراه شده است.
بر این اساس در کنار تثبیت قیمت نفت ایران در محدوده بشکه ای 50 دلار که تاثیر مستقیم بر تقویت و افزایش درآمد صادرات محصولات پتروشیمی کشور داشته، ساخت و راه اندازی طرح های جدید پتروشیمی هم یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در افزایش درآمد صادرات پتروشیمی بوده است. در طول پنج ماه نخست امسال حدود 9 میلیون و 198 هزار تن محصول پتروشیمی از ایران به بازارهای جهانی صادر شده که حجم صادرات پتروشیمی کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 470 هزار تن افزایش یافته است.
علاوه بر این در این مدت، حدود چهار میلیارد و 593 میلیون دلار ارزش صادرات پتروشیمی ایران بوده که در مقایسه با پنج ماهه سال گذشته افزایش حدود 900 میلیون دلاری داشته است.
رشد شاخص های پتروشیمی در طول پنج ماه نخست امسال فقط در حوزه صادرات نبود و در بخش فروش داخلی محصولات پتروشیمی به منظور تامین نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی هم در این مدت بالغ بر هفت میلیون و 275 هزار تن محصول پتروشیمی عرضه شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش حدود 785 هزار تنی داشته است.
ارزش محصولات پتروشیمی و پلیمری عرضه شده در بازار داخلی هم در طول پنج ماهه نخست امسال بیش از 14 هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود سه ...


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیصادراتپتروشیمیقیمتنفتصنایع تکمیلی

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 13:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز روند کاهش قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: حداکثر طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده قیمت این محصول در بازار کاملا متعادل خواهد شد.
 

حسین اصغری با بیان اینکه زیان کشاورزان پیازکار در سالهای گذشته باعث کاهش میل آنان به کشت این محصول شد، اظهارداشت: البته این اتفاق امسال فقط درباره محصول عرضه تابستان ما رخ داد ضمن اینکه در سالجاری مقداری هم با عقب افتادگی تولید مواجه بودیم یعنی کشت انجام شده اما با تاخیر ۲۰ روزه عرضه به بازار مواجه بودیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه از هفته گذشته روند کاهش قیمت پیاز در بازار آغاز شده که دلیل آن نیز عرضه محصول تولیدی در استانهای مختلف کشور بوده است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در میادین میوه و تره بار قیمت این محصول کاهش چشمگیری داشته و به کیلویی ۲۰۵۰ تومان رسیده است، گفت:

به گفته وی قیمت پیاز امروز نسبت به روز گذشته بسته به کیفیت محصول بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

اصغری درباره اینکه ما هر سال در زمینه تولید صیفی جاتی مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز، هویج و غیره با چنین معضلاتی مواجه هستیم؛ وزارت جهاد کشاورزی بالاخره چه زمانی قصد دارد یک الگوی کشت مناسب برای تولید این محصولات تدوین کند؟، افزود: کشت محصولات به استان ها ابلاغ می شود، میزان اجرایی شدن آن توسط استانها نیاز به یکسری زیرساخت ها و عوامل تشویقی و تنبیهی دارد که آن را قابل اجرا کند.

وی ادامه داد: ما هر سال سطح زیر کشت استانهای مختلف را در محصولات مختلف دقیقا اعلام می کنیم اما اینکه چیزی در استان اتفاق می افتد به عوامل مختلفی چون بازار، اقلیم و … بستگی دارد ضمن اینکه از این پس نیز ما با کاهش منابع آبی مواجه هستیم و در بسیاری از نقاط نمی توانیم سطح زیر کشت قبلی را حفظ کنیم بلکه مجبوریم با افزایش عملکرد در واحد سطح کار را پیش ببریم.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اجرای طرح الگوی کشت و مقید بودن به آن از سوی کشاورزان  نیاز به اهرم های بازدارنده و تشویقی دارد، افزود: ما برنامه هایی برای این منظوز در دستور کار داریم وقتی تدوین الگوی کشت در کشور رخ دهد اهرم های آن نیز در نظر گرفته می شود.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپیازقیمتاقتصاد

تاريخ : شنبه 14 مرداد 1396 | 3:37 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

«اصغر ابراهیمی اصل» معاون سابق وزیر نفت و دکترای مهندسی مخازن نفتی در نشست تخصصی بررسی قرارداد توتال از منظر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: فاز یک پارس جنوبی را شرکت پتروپارس نزدیک مرز شروع کرد، فاز 2 و 3 را توتال توسعه داد و توسعه فازهای 4 و 5 پارس جنوبی را شرکت انی ایتالیا انجام داد.

وی افزود: فازهای 6، 7 و 8 و 12 و 19 را پتروپارس انجام داد، فازهای 13، 15، 16، 22 تا 24 توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، فازهای 17 و 18 و 20 و 21 توسط سازمان گسترش صنایع به‌صورت کنسرسیوم توسعه یافت.

معاون سابق وزیر نفت تصریح کرد: در تمامی فازها کار مهندسی پایه توسط یک شرکت بین المللی انجام شده و طراحی جزئیات توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است.

وی ادمه داد: بین 35 درصد در اوایل کار تا نزدیک 65 درصد تجهیزاتی که در پالایشگاهها، ساخت سکوها و تأسیسات و خطوط لوله زیردریایی انجام شده، توسط ایرانی‌ها صورت گرفته است.

اصغر ابراهیمی اصل

* توقف 16ساله توسعه فاز 11 پارس جنوبی با بدعهدی توتال فرانسه


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتوتالپارس جنوبیخیانتشومآمریکا

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396 | 1:58 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی در خصوص زمزمه‌های کاهش نرخ سود به ۱۲ درصد، گفت: نرخ بهره بانکی به طور قطع به کمتر از ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت.

محمدرضا حسین‌زاده در پاسخ به سوال مهر از برنامه شورای پول و اعتبار برای تثبیت و کاهش نرخ سود بانکی خبر داد و گفت: بانک‌های دولتی تصمیم گرفتند که نرخ ها را پایین بیاورند.

رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی افزود: مطابق با سیاست‌های دولت، قرار است نرخ سود بانکی به تدریج کاهش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که عنوان می‌شود شورای پول و اعتبار تصمیم به تثبیت نرخ سود و سپس کاهش آن دارد، تصریح کرد: نظر شورای پول و اعتبار تثبیت نرخ سود نیست؛ بلکه نرخ‌ها باید کاهش یابد.

حسین زاده خاطرنشان کرد: بانکها منتظر تصمیم بانک مرکزی هستند تا نرخ را اعلام کند؛ و ممکن است نرخ پایین تر از نرخ کنونی بیاید.

وی در پاسخ به این سوال که برخی صحبت از نرخ سود ۱۲ درصدی برای سپرده‌ها به میان می‌آورند، اظهار داشت: پیشنهاد این است که نرخ سود به کمتر از ۱۵ درصد و نرخ های مطرح شده کاهش یابد.

 

موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینرخ سود بانکیبانک خصوصیبانک مرکزی

تاريخ : شنبه 24 تير 1396 | 7:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، چین به عنوان بزرگترین کشور فرآوری کننده کنسانتره های معدنی و تبدیل آن به روی پالایش شده، واردات روی از ایران را در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۵ درصد افزایش داده است.

در حالی که میزان تولید داخلی روی چین جوابگوی تقاضای داخلی این کشور نیست، چین به افزایش واردات روی متوسل شده است.

میزان تولید روی فرآوری شده چین به دلیل عملیات تعمیرات چند کارخانه بزرگ این کشور در ماه می ۱۰ درصد کاهش داشت.

میزان واردات کنسانتره روی چین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون با رشد قابل توجه ۲۵ درصدی مواجه بوده است.

بر این اساس، میزان واردات روی چین از کشورهای پرو، روسیه، میانمار و ایران به ترتیب ۴۰، ۲۱۸، ۱۴۹ و ۵۵ درصد افزایش یافته است.


موضوعات مرتبط: اقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرویفلزچینصادرات

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خبرگزاری مهر: به نقل از وی فروم، وب سایت «فروم اقتصاد جهانی» با انتشار گزارشی میزان تاثیرگذاری مثبت کشورهای جهان بر امور جهانی را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس این گزارش، ایران با کسب رتبه دوازدهم در جهان، از جمله کشورهای تاثیرگذار بر امور بین المللی می باشد.

گفته می شود این تحقیق از طریق پرسش از ۱۸ هزار نفر از شهروندان ۲۵ کشور جهان تهیه شده است.

 
ایران؛ دوازدهمین کشور تاثیرگذار جهان بر امور بین المللی

همچنین در ادامه این گزارش آمده است که دستکم ۴۹ درصد از جامعه آماری مذکور معتقدند چین تاثیرگذاری بیشتری نسبت به آمریکا بر اوضاع جهان داشته است.

در گزارش ارائه شده کانادا رتبه نخست را در میان این دوازده کشور به دست آورده و به نظر شرکت کنندگان در این نظرسنجی از بیشترین تاثیرگذاری مثبت بر امور بین المللی برخوردار است.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتاثیرایرانمنطقهبین الملل

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:25 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن