رییس اسبق اتاق بازرگانی ایران از آزاد سازی حدود هشت میلیارددلار دارایی های بلوکه شده ایران توسط آمریکا در صبح امروز ( یکشنبه ) خبرداد.

رییس اسبق اتاق بازرگانی ایران از آزاد سازی حدود هشت میلیارددلار دارایی های بلوکه شده ایران توسط آمریکا در صبح امروز ( یکشنبه ) خبرداد.

علینقی خاموشی ˈ اعلام کرد: توافق بامداد امروز ایران و کشورهای ۱+۵ آغازی برای باز شدن راه های ارتباطی اقتصاد ایران با جهان است .

وی با بیان اینکه تاکنون اقتصاد ایران به دلیل تحریم های بانکی بسیار بسته بود ، گفت : توافق حاصله راه جدیدی را به سوی ایران باز می کند .

خاموشی با اشاره به اینکه حل مسائل هسته ای ایران  به مرور مراودات ایران با بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا را تحت الشعاع خود قرار می دهد ابراز امیدواری کرد که این روند رو به توسعه باشد .

او تاکید کرد: طبیعی است که اگر شرایط اعتماد سازی از سوی دو طرف به خوبی به پیش رود ، در توسعه مناسبات با آمریکا نیز مشکلات مان حل خواهد شد .

یاد آور می شود : جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ بامداد امروز پس از چهار روز مذاکره سرانجام به توافق رسیدند.

بر اساس توافق ایران و ۱+۵  «تحریم نفتی ایران متوقف می شود و سطح فروش نفت در سطح فعلی حفظ و در آمدهای نفتی آزاد خواهد شد. تحریم پتروشیمی به طور کامل رفع و تحریم صنایع خودروسازی برداشته می شود.»

ایران و ۱+۵ همچنین توافق کردند: «تحریم طلا و فلزات گرانبها برداشته می شود و تحریم های بیمه و حمل و نقل و مرتبط با نفت کلا برداشته می شود.»

بر پایه این سند، «حق غنی سازی ایران هم در عمل و هم در گفتار در دو جای متن به رسمیت شناخته شد.ساختار برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران به طور کامل حفظ می شود و هیچ عقبگردی وجود ندارد و غنی سازی ادامه می یابد.فردو و نطنز هم به کارشان ادامه می دهند.»

براساس این توافق، در مقابل جمهوری اسلامی ایران یکسری اقدامات اعتمادساز انجام می دهد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک اقدام اعتمادساز ظرف ۶ ماه آینده فعالیت های خود در اراک، نطنز و فردو را گسترش بیشتر نخواهد داد، ولی غنی سازی زیر ۵ درصد و تولید مواد غنی شده مربوطه در فردو و نطنز همچون گذشته ادامه می یابد.تحقیق و توسعه در برنامه هسته ای ایران هم ادامه پیدا خواهد کرد.

بر طبق این توافق، تولید اورانیوم ۲۰ درصد در شش ماه آینده به دلیل عدم نیاز ادامه پیدا نخواهد کرد. تمام اورانیوم غنی شده در داخل کشور باقی می ماند و هیچ ماده ای از کشور خارج نخواهد شد.

منبع: ایرنا


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادی
برچسب‌ها: داذاییبلوکه شده

تاريخ : دو شنبه 23 تير 1393 | 6:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا گفت: ایران حق استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز را دارد و ما این حق را به رسمیت می شناسیم.

ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا گفت: ایران حق استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز را دارد و ما این حق را به رسمیت می شناسیم.

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران  رییس جمهوری آمریکا در یک گفت وگوی تلویزیونی که هم اکنون به طور زنده از شبکه های مختلف تلویزیونی در حال پخش است. گفت: آمریکا و متحدان آن تحریم های سختی را علیه ایران اعمال کردند و در نظر داشتند تا برای تغییر رفتار ایران تحریم های بیشتری را اعمال کنند.

وی افزود: ما در شش ماه آاینده مذاکرات را ادامه خواهیم داد و با توافق هایی که لحظاتی پیش نهایی شد، ایران می تواند دستاوردهای خوبی به دست آورد.

اوباما گفت: این توافق نهایی نیست و باید همه موارد را شامل شود.

رییس جمهوری آمریکا اظهار داشت: امنیت از طریق سلاح هسته ای به دست نمی آید و بسیاری از کشورها تاکید داشتند که ما با ایران به توافق نرسیم، اما ما امروز توافق های خوبی با ایران داشتیم.که می تواند نتایج بسیار خوبی برای ایران داشته باشد و این کشور بتواند با صلح و صفا در بین کشورهای دیگر زندگی کند.

وی تاکید کرد : باید مذاکرات تا توافق نهایی در همه زمینه ها ادامه یابد و مردم ایران از منافع این توافق ها استفاده کنند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: اوباماایرانهسته ای

تاريخ : دو شنبه 23 تير 1393 | 6:39 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مجله انلاین دوستان :  «محمد العریفی» از مفتی های سرشناس وهابیت عربستان، در آخرین اظهارات خود مدعی شد که معاویه بن ابی سفیان، مؤسس سنت حسنه ی جهاد نکاح است.

تسنیم/محمد العریفیاین مفتی وهابی گفت: «در جنگ صفین، مشاور اسلام عمربن عاص، این پیشنهاد را به دایی ما معاویه داد، دایی ما شخصاً دستور داد که زنان شوهردار و بلکه تمامی زنان، برای جهاد به صفین بیایند، تا که بتوانند به سربازان اسلام کمک کنند.»

www.dustaan.com-jahad-nekah

«محمد العریفی» که فتوای جنجالی جهاد نکاح را صادر کرده است بعد از اینکه فتوای او در محافل عربی و اسلامی جنجال به پا کرد، حرفش را پس گرفت و در چندین تریبون، به صورت رسمی مدعی شد که وی چنین فتوایی را صادر نکرده است.

در حالی که العریفی پس از جنجال به پا شده فتوای خود را پس گرفته، کسانی که این فتوا موجب خرسندی آنان شده و به آن عمل می کنند، به حرام شدن آن متقاعد نشدند و هنوز هم برخی از مفتی های کینه توز همچون «شیخ خباب مروان الحمد» و «ناصر العمر» افکار سلفی و وهابی خود را به تروریست های سوریه القا می کنند.

 


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: موسس جهاد نکاحمحمد العریفی

تاريخ : دو شنبه 23 تير 1393 | 5:46 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مجله انلاین دوستان : روزنامه “القدس العربی” چاپ لندن نوشت: “ابومحمد عدنانی” سخنگوی رسمی گروه تروریستی موسوم به “دولت اسلام در عراق و شام” (داعش) در بیانیه ای روز پنج شنبه گفت: امریکا منطقه خاورمیانه را به ما ( داعش) سپرده است تا نقشه جهان را بر اساس خلافت اسلامی رسم بکنیم و بدانید که ما نقشه جدید جهان را با نوک شمشیرهایمان رسم می کنیم.

جام/وی در ادامه با اشاره به شیعیان افزود: شعیان را باید کشت آنها به عباس (س) و فاطمه (س) توسل می کنند آنها مشرک اند وارد خانه های آنها شوید و مثل گوسفند سرهای آنها را از تن نجسشان جدا کنید کشتن آنها برای شما مثل کشتن مگس باشد، جنگ امروز جنگ بین همه شیعیان و همه سنی ها است.

داعش : کشتن شیعه ها مثل کشتن یک مگس است!

داعش : کشتن شیعه ها مثل کشتن یک مگس است!

وی در رابطه با اوضاع جاری عراق خطاب به “سنی های” عراق گفت: هرچند امریکا و ایران به شیعیان عراق کمک می کند ولی قدرت شما بیشتر است و هیچ وقت به حکومت شیعیان راضی نشوید.

در این رابطه وزارت کشور عراق روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی این کشور تلاش شبه نظامیان گروه داعش برای حمله به پایگاه نظامی در منطقه یوسفیه در ۲۵ کیلومتری جنوب بغداد را ناکام گذاشتند و ۴۰ شبه نظامی را به هلاکت رساندند، در این عملیات نیروهای امنیتی عراق یک افسر ارتش نیز کشته شد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: کشتن مگس شیعه

تاريخ : دو شنبه 23 تير 1393 | 5:37 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

مجله انلاین دوستان : شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ در گزارشی گروهک تروریستی داعش را ثروتمند ترین گروهک تروریستی جهان معرفی کرد.

این شبکه تصریح کرد، اخباری درباره کمک های مالی خارجی به داعش منتشر شده است، اما افزون بر آن، بخش زیادی از پشتوانه مالی این گروه از مناطق نفت خیز شمال سوریه حاصل شده است.

“اخاذی، باج گیری، آدم ربایی، قاچاق عتیقه جات از دیگر منابع مالی داعش است.

همچنین برآورد می شود که نقدینگی و دارایی ۸۷۵میلیون دلاری این گروه پس از تصرف شهر موصل به ۵۲ میلیارد دلار رسیده و داعش را به یکی از ثروتمندترین نهادهای تروریستی در جهان بدل کرده است .

عربستان سعودی از مهم ترین حامیان گروه تکفیری داعش است.

منابع امنیتی عراق امروز( چهارشنبه) فاش کردند، دهها افسر اطلاعاتی عربستان سعودی با استقرار در استان نینوا و موصل بر جنایت گروهک تروریستی داعش نظارت می کنند.

همچنین نیروهای عراقی اعلام کردند، در درگیری با گروه داعش در الاسحاقی مقادیر زیادی اسلحه و تجهیزات ساخت رژیم صهیونیستی به دست آوردند.

همزمان وزیر خارجه سابق آمریکا ، با نادیده گرفتن جنایات تروریست ها در عراق ، مشکل اصلی این کشور را نوری مالکی خواند.

هیلاری کلینتون در مصاحبه با شبکه خبری سی.بی.سی گفت : تا زمانی که دولت نورالمالکی به خواسته های واشنگتن تن ندهد از وی حمایت نخواهیم کرد.

کلینتون از تصمیم مالکی برای برکناری شماری از فرماندهان ارشد نظامی عراق انتقاد کرد و گفت : بغداد نباید نظامیانی را که زیرنظر آمریکا آموزش دیده‌اند، کنار بگذارد.

نخست وزیر عراق دیروز شماری از فرماندهان ارتش را به علت قصور در انجام وظایفشان در مقابله با حملات تروریست های داعش، از کار برکنار و به دادگاه معرفی کرد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: ثروتثروت داعش

تاريخ : دو شنبه 23 تير 1393 | 5:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |



www.dustaan.com-رعد-صدام-دختر-صدام-حسینمجله انلاین دوستان : رغد صدام، دختر صدام، دیکتاتور سابق عراق در گفتگویی تلفنی با روزنامه فرامنطقه‌ای القدس‌العربی گفت: من از پیروزی‌های مخالفان دولت کنونی عراق و همچنین عقب‌نشینی نیروهای دولت نوری مالکی، نخست‌وزیر این کشور از شهرهای عراق بسیار خرسند و خوشحالم.

وی افزود: خوشحالم که عزت ابراهیم، رهبر حزب بعث عراق و گروه حامی وی در یکپارچه‌کردن گروه‌های دیگر از جمله گروه “دولت اسلامی عراق و شام” موسوم به داعش و ارتش مجاهدین برای سلطه بر شهرهای سنی‌نشین عراق پیروز شده‌اند.

رغد با بیان اینکه وی لحظه به لحظه حوادث عراق را دنبال می‌کند، گفت: من مطمئنم که روزی به عراق بازمی‌گردم و برای شادی روح پدرم فاتحه می‌خوانم!

وی خاطرنشان کرد: من با اینکه از نزدیک شاهد حوادث عراق هستم اما هیچ‌گونه فعالیت سیاسی انجام نمی‌دهم.

از سوی دیگر حریر حسین کامل، دختر رغد صدام نیز از تحولات حاصل شده در عراق و به ویژه عقب‌نشینی نیروهای دولتی عراق از تکریت ابراز خشنودی کرد.

پیشتر دولت عراق رغد صدام و دیگر مسئولان نظام سابق این کشور را در لیست افراد تحت تعقیب قرار داده بود. رغد صدام و خواهرش، رنا در حال حاضر در اردن و ساجده طلفاح، مادر وی در قطر به سر می‌برند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: دختر صدام خوشحالی

تاريخ : دو شنبه 23 تير 1393 | 5:29 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مجله انلاین دوستان : نیویورک تایمز نوشت: مقامات امریکایی ادعا کردند، ایران هواپیماهای بدون سرنشین خود را به عراق فرستاده و در حال تجهییز بغداد با ابزارهای نظامی است.

به گزارش «انتخاب»، این مقام های امریکایی افزودند: ایران همچنین یک واحد اطلاعاتی در عراق مستقر کرده تا ارتباطات را شنود کنند.

این طرح های محرمانه ایران جزئی از تلاش های این کشور در جهت کمک به دولت عراق و مبارزه با گروه تروریستی داعش است.

بنابرادعای نیویورک تایمز، ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران تاکنون حداقل ۲ بار به عراق سفر کرده تا به فرماندهان نظامی عراق در طرح ریزی یک استراتژی کمک کنند.

هواپیماهای باربری ایران روزانه دو بار به عراق پرواز می کنند و نیازهای نظامی نیروهای امنیتی عراق را تامین می کنند.

به گقته ی این مسئولان آمریکایی، نیروهای تهران و واشنگن بایکدیگر هماهنگ نیستند اما هر دو با داعش مخالف هستند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: طزح محرمانهداعش

تاريخ : دو شنبه 23 تير 1393 | 5:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مجله انلاین دوستان :  بحران امنیتی در عراق در حالی وارد روز چهارم خود می‌شود که افکار عمومی در عراق به شدت اقدامات گروه‌های تروریستی در استان‌های نینوا، صلاح الدین و کرکوک را محکوم می کنند.

در این میان انتشار تصویری غم انگیز از خداحافظی یک کودک عراقی با پدرش که از نیروهای پیشمرگه‌ای است که قصد رفتن به جنگ با نیروهای داعش را دارد،‌موجی از واکنش ها را درپی داشته است.

تصویری که مردم عراق را به شدت متاثر کرد!

تصویری که مردم عراق را به شدت متاثر کرد!

نیروهای پیشمرگه در کنار ارتش عراق در مناطق بحران زده از جمله کرکوک در حال نبرد با تروریست‌های داعشی هستند و توانسته‌اند آنها را از این استان به عقب برانند.

نیروهای پیشمرگه مسئول تامین امنیت در کردستان عراق هستند که در واقع شاکله آن از نیروهایی است که سال‌ها با رژیم صدام جنگیده بودند و پس از تشکیل نظام سیاسی جدید عراق مسئول امنیت شمال عراق شدند.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: خداحافظیغمگینعراق

تاريخ : دو شنبه 23 تير 1393 | 5:23 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

www.dustaan.com-hasan-roohaniمجله انلاین دوستانحسن روحانی رییس‌جمهوری شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری CCTV چین در شانگهای و در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه درباره روابط ایران و آمریکا خاطر نشان کرد: مردم ایران در سال های گذشته مشکلات فراوانی از بابت سیاست‌های خصمانه آمریکا متحمل شدند و انتظار دارند سیاستمداران کاخ سفید اعلام کنند که نمی‌خواهند مناسبات و رفتار گذشته خود را در زیر پا گذاشتن منافع آنان تکرار نمایند.

روحانی با بیان اینکه ملت ایران به دنبال حقوق مسلم خود در عرصه نظام بین‌المللی است و نه انتقام‌گیری از خصومت‌های دولت آمریکا، تصریح کرد: آمریکا باید در مسیر احترام به حقوق ملت ایران گام بردارد و در عین حال نسبت به جبران خسارت‌هایی که به ایران وارد کرده متعهد باشد، زیرا مردم ما چون گذشته با ملت آمریکا مشکل نداشته و نخواهند داشت.

رییس‌جمهوری تصریح کرد: تنها در سایه تحقق این خواسته ملت ایران می‌توان امیدوار بود که شرایط جدیدی در آینده برای گفت‌وگوی نمایندگان دو ملت ایجاد شود.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: حسن روحانیامریکاشرط

تاريخ : دو شنبه 23 تير 1393 | 5:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

مجله انلاین دوستان : روزنامه الحقیقه خبر داد که رغد صدام دختر دیکتاتور معدوم عراق اعلام کرد به زودی به صحرای الانبار می‌رود تا به نیروهای داعش بپیوندد.
www.dustaan.com-دختر-صدام

بنابراین گزارش رغد گفت: من به زودی به نیروهای دولت اسلامی عراق و شام خواهم پیوست تا اولین زن مجاهد در داعش باشم که بتوانم خواست‌های آنها را برآورده کنم و درکنارشان با ارتش عراق بجنگم.

وی همچنین از عربستان، امارات و قطر هم به دلیل حمایت‌هایشان از داعش تشکر کرد.

رغد صدام پس از سرنگونی رژیم پدرش در عراق در سال ۲۰۰۳ به اردن متواری شده و از آن زمان تاکنون نتوانسته به عراق بازگردد.///فارس


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: جهاد نکاحدختر صدام

تاريخ : دو شنبه 23 تير 1393 | 5:0 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 

 

نظر اسرائیل درباره سقوط موصل؛ خواب های داعش برای ایران

پایگاه تحلیلی دبکا یک روز پس از یورش تروریست های تکفیری داعش به موصل، در مقاله ای با تیتر پرهیجان "پیشروی بی امان القاعده در عراق"، دیدگاه رژیم صهیونیستی در این باره را منتشر کرد و به تکفیری ها پیام داد، مرزهای ایران و شهرهای جنوبی را تهدید کنند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پیشروی تهدید داعش اسراییل

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 21 تير 1393 | 5:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رهیری در دیدار  با کارکزاران نظام:
رفتار امریکا و قدرتهای سلطه گر مانند رفتار شیطان است چرا که آنها همواره تلاش  دارند با تهدید و تطمیع و بویژه با وعده هایی که هیچگاه به آنها عمل نمی  کنند، کشورهای دیگر را مرعوب و تحت سلطه خود درآورند، و شیطان نیز تلاش  دارد با تهدید و تطمیع، دستگاه محاسباتی انسان را از کار بیاندازد و او را  دچار خطای در محاسبه کند

 

http://www.bultannews.com/files/fa/news/1393/4/16/272657_524.jpg

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرهبریدشمن

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 19 تير 1393 | 16:21 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 

پشت پرده فتنه عراق


موضوعات مرتبط: سیاسی

تاريخ : پنج شنبه 19 تير 1393 | 16:14 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : پنج شنبه 19 تير 1393 | 16:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

هزینه و فایده شکست مذاکرات برای کاخ سفید برابری نمی کند، لذا امریکایی ها علی رغم اولتیماتوم هایی که می دهند، از ناکامی طرح اقدام مشترک استقبال نمی کنند، هرچند واشنگتن حاضر نیست به سادگی “سیاست متوازن سازی” خواسته های خود با خواسته های ایران را دنبال کند

آخرین دور مذاکرات برای توافق نهایی که در چارچوب طرح اقدام مشترک در وین جاری است به جهت ضرب الاجل پایان شش ماهه آن، حساسیت فوق العاده ای را یافته و طرفین را وادار به تکاپوی بیشتر برای رسیدن به توافق نموده است. اگرچه سخنگوی کاترین اشتون، جوّ مذاکرات را مثبت و واقعی اعلام کرد، اما فضای حاکم حکایت دیگری دارد، به گونه ای که علی رغم متنی که برای نگارش نهایی توافق تهیه شده، اختلافات بر سر موضوعات همچنان به قوت خود باقی است؛ اختلافاتی که باعث بی نتیجه ماندن مذاکرات وین ۵ شد و متعاقب آن تیم هسته ای ایران برای نخستین بار سخن از زیاده خواهی غربی ها به میان آورده و با انتقاد از آن، هر نوع زیاده‌خواهی در گفت‌وگوهای هسته‌ای وین از سوی طرف غربی را مانع پیشرفت در مذاکرات دانسته اند.

 وین 6۶

 


موضوعات مرتبط: سیاسی

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 19 تير 1393 | 16:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

                    

داعش موجب ترس و وحشت همگان شده است. سوریه را درگیر کرده، عراق را مورد تاخت‌وتاز قرار داده، کشورهای منطقه احساس خطر کرده‌اند، و سیاستمداران آمریکایی متقاعد شده‌اند که داعش خطرناک‌ترین سازمان تروریستی است. ولی ترساندن دیگران یک استراتژی بلندمدت نیست. داعش در حال نابود کردن خود است.

داعش

 

 داعش در اقدامی دیگر مساجد و حسینه‌های واقع در تلعفر و موصل را منهدم ساخته است که این موضوع نیز به ایجاد تنفر عمومی نسبت به این گروهک خشن می افزاید. مشخص نیست هدف داعش از این مساله چیست اما پس زمینه این مساله هر چه که باشد برای افکار عمومی خوشایند نیست. این قیبل رفتارها بیشتر نمایان نگر دوره جاهلیت است و با ذائقه افکار عمومی همخوان نیست و قطعا افکار عمومی مردم عراق پس از مدتی این خوراک تلخ و شور را پس می زند.

داعش علاوه بر کشتار غیر نظامیان به شرکای تروریستی خود مانند بعثی ها و گروهک جبهه النصره حمله می کند. درواقع داعش مانند حیوان چموشی در این زمینه عمل می‌کند که هیچ هدف خاصی ندارد و تنها به قدرت گیری و سرکشی و ایجاد وحشت علاقه مند است. همین امر سبب ایجاد بی‌اعتمادی نسبت به این گروهک می‌شود. در این روند حتی کشورهای مرتجع عربی و آمریکا که گروه‌های تروریستی را به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهدافشان حمایت می‌کنند نیز نسبت به عملکرد داعش نگران هستند. آنها نگران این موضوع هستند که هدایت داعش از کنترل آنها خارج شود و با رفتاری که داعش در پیش گرفته روز به روز به این نگرانی افزوده می‌شود.

 


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیداعش

تاريخ : پنج شنبه 19 تير 1393 | 15:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی‌های چندماه اخیرشان با اشاره به حوادث و تحولات منطقه‌ی جنوب غرب آسیا، و به‌طور خاص مسائل عراق، به تحلیل اهداف و تاکتیک‌های دشمن و راهکارهای برون‌رفت از آن پرداخته‌اند.  بطور   مجز وخلاصه   بشرح زیر است

 

تحلیل رهبر انقلاب از حوادث اخیر منطقه


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرهبریگروه تروریستی و تکفیری

تاريخ : پنج شنبه 19 تير 1393 | 15:37 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آل هاشم

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اگر امروز دفاع نظامی در میدان‌های جنگ وجود ندارد اما این نکته قابل توجه است که ما همگی به این فرهنگ محتاجیم و فرهنگ دفاع مقدس دژ مستحکمی است که قابل تسخیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم معارفه معاون رئیس بنیاد و مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران امروز شنبه هفتم تیرماه با حضور سردار جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی، سردار فضلی جانشین بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور، سردار ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، حجت الاسلام مصلحی رئیس سازمان روحانیت و دفاع مقدس، حجت الاسلام آل هاشم رئیس عقیدتی سیاسی ارتش و رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام آل هاشم رئیس عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم گفت: همه ما وظیفه داریم در راستای حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس قدم برداریم چرا که اگر امروز دفاع نظامی در میدان‌های جنگ وجود ندارد اما این نکته قابل توجه است که ما همگی به این فرهنگ محتاجیم فرهنگ دفاع مقدس دژ مستحکمی است که قابل تسخیر نیست.

وی ادامه داد: همه جوانان نسل جدید ما باید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا باشند. بنیاد حفظ آثار در ارتباط با انتظار این فرهنگ به جوانان و جامعه امروزی نقش ارزشمندی دارد با ثبت خاطرات و وصایای شهدا ضبط سخنان فرماندهان دوران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا می‌تواند قدم مثبتی در این راستا بردارد. همچنین تدوین و چاپ کتب در این حوزه بسیار موثر است.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: راهیان نور نیز قدم مثبت دیگری در حفظ ارزشهای دفاع مقدس است که در ایام نوروز پیگیری می‌شود راهیان نور بهترین راه برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به شمار می‌آید. ما باید در همه حال آمادگی‌های لازم را داشته باشیم و این فرهنگ را حفظ کنیم تا در مواقع ضرورت از جوانان غیور و انقلابی استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم سردار عبدالله روشن که به معاونت رئیس بنیاد و مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تهران منصوب شد طی سخنانی از اعتماد و انتخاب مسئولان مربوطه تشکر کرد و گفت: دفاع مقدس نقطه عطف کشور ما محسوب می‌شود دفاعی که فقط به نیروهای مسلح اتکا ندارد بلکه متعلق به همه آحاد ملت است انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل حاضر وظیفه حساسی به شمار می‌آید. حفظ این فرهنگ و به رخ کشاندن حماسه آفرینی‌ها پشتوانه عظیمی برای ملت به شمار می‌آید و نوعی نقش بازدارندگی ایفا می‌کند. دشمن در مقابل این فرهنگ توان مقابله را در خود نمی‌بیند وبه فکر هجوم و مقابله نمی‌افتد نه اینکه نخواهد بلکه نمی‌تواند.

وی ادامه داد: به دلیل رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس اگر بخواهیم کشور خود را بیمه کنیم باید به نشر ارزشها توجه ویژه‌ای داشته باشیم فرهنگ مقاومت امروزی با فتنه عظیمی که در جهان اسلام مواجه است از اهمیت بسیاری برخوردار است مردم ولایت‌مدار برای مقابله با کشور و آمادگی در برابر دشمن باید به آن توجه داشته باشند. همانگونه که امام و رهبری خواستار فرهنگ مقاومت بودند امیدوارم بتوانم در حد بضاعت خویش خدمات ناقابلی را تقدیم این عرصه کنم.

 

چاپ این صفحه


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: حجت الاسلام ال هاشم رییس عقیدتی سیاسی ارتشفرهنگ دفاع مقدس

تاريخ : سه شنبه 10 تير 1393 | 2:50 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
پایگاه خبری فورث مدیا از نقش پررنگ سفارت آمریکا در آنکارا در زمینه هدایت نیروهای داعشی - بعثی در عراق خبر داد.

پایگاه خبری «فورث مدیا» نوشت: چراغ سبز بکار گیری نیروهای داعش برای از بین بردن عراق و تبدیل شدن  نبرد سوریه به نبردی عظیم‌تر در خاورمیانه و نیز خلاصی از دست ایران در نوامبر سال 2013 کلید خورد.

بر اساس این گزارش، یک منبع نزدیک به عربستان و «سعد حریری»، نخست وزیر سابق لبنان فاش کرد که سفارت آمریکا در  آنکارای ترکیه مقر عملیات داعش است.

این فرد نزدیک به سعد حریری که مایل به افشای نامش نبود، در این زمینه گفت که چراغ سبز نبرد کنونی در عراق پشت درهای بسته و در هنگامی‌ که اندیشکده «شورای آتلانتیک» آمریکا در آنکارا در تاریخ 22 تا 23 نوامبر سال 2013 نشستی را برپا کرده بود، کلید خورد.

شورای آتلانتیک، اندیشکده‌ای بسیار تاثیر گذار بر آمریکا و ناتو  و سیاست‌های خارجی کاخ سفید است.

این فرد در ادامه مدعی شد که واشنگتن فشارهای بسیاری را بر «نوری المالکی»، نخست وزیر عراق جهت کناره‌گیری وارد می‌کرده است.

این گزارش می‌افزاید، شاهزاده «عبدالرحمان الفیصل» مسئول حمایت مالی عملیاتی داعش است اما مقر فرماندهی عملیات در سفارت‌خانه آمریکا در آنکارا واقع است.

وی در خاتمه افزود:« تا جایی که من می‌دانم حرکتی بدون مجوز «ریکاردینیو» سفیر آمریکا در ترکیه صورت نمی‌پذیرد.»

 

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی مرکزفرماندهی داعش عراق

تاريخ : یک شنبه 8 تير 1393 | 16:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تحلیل جالب پژوهشگر اندیشکده بروکینگز آمریکا

ایران؛ شیری که داعش با دم آن بازی نمی‌کند

سلفی‌ها تیزی ذوالفقار ایران را خواهند چشید

ایرانیان تقصیر بوجود آمدن داعش و سلفش القاعده در عراق را به گردن اشغال عراق در سال 2003 توسط آمریکا و انگلستان می‌اندازند. جالب است که قطعاً بزرگ‌ترین ذینفع جنگ جرج بوش، ایران بوده است. این جنگ دشمن خونخوار ایران صدام حسین را سرنگون کرد که هشت سال جنگ را بر این کشور اسلامی تحمیل کرد.

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیداعشنبردایرانغرب

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 8 تير 1393 | 16:17 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 در فضای مجازی، صحنه‌های وحشتناک و باورنکردنی (اما واقعی)، از سر بریدن‌ها و اعدام‌های گروهی در سوریه و عراق رو به فزونی است. در حالی که مشاهده‌کننده هر یک از این صحنه‌های دلخراش، طاقت‌ از دست می‌دهد، مرتکبان این جنایات بر جنایت خود می‌بالند و خوشحال هستند از اینکه؛ اولاً با آدمکشی به سبک حرامیان در روز عاشورا، رتبه و جایگاه خود را در نزد سران فرقه تکفیری ارتقا داده‌اند و ثانیاً، می‌پندارند با کشتن هر چه بیشتر بی‌گناهان با برچسب مشرک و کافر، بر درجات خود در بهشت می‌افزایند! فرقه سلفی تکفیری با شعار تشکیل دولت اسلامی در عراق و شام، مناطقی از سوریه و عراق را اشغال کرده‌ و با اعلام جهاد در این دو کشور، هر روز کارنامه سراسر قتل و جنایتش را پرحجم‌تر و سنگین‌تر می‌کند. این فرقه در دو قرن اخیر، بیشترین خدمت را به استعمارگران در ضربه زدن بر پیکر اسلام و مسلمانان کرده‌اند. داعش ساخته و پرداخته سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی، برخی از کشورهای غربی و اروپایی است؛ لکن این جریان در بستر افکار از عقاید فرقه سلفی تکفیری شکل‌گرفته که پیش از این، جنایات‌شان در تاریخ، از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تفرقه‌انگیزی و آدم‌کشی و ارتکاب هر نوع جنایت در جهان اسلام، خبر می‌داد. غربی‌ها و آمریکا‌یی‌ها، برای تخریب چهره اسلام در عصر ارتباطات و مقابله با امواج بیداری اسلامی نشئت گرفته از انقلاب اسلامی و روند پرشتاب همگرایی‌ میان مسلمانان، فرقه سلفی تکفیری را بهترین ابزار در میان خود مسلمانان یافته و با کمک دولت‌های مرتجعی چون آل‌سعود، به تجهیز و به کارگیری آنان در راستای مقاصدشان روی آورده‌اند.
 

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: کارنامهداعشوحشتناکتروریست

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 8 تير 1393 | 16:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
سرایت توهمات منافقین به داعش...

اما حوادث امروز عراق از بسیاری جهات شبیه وقایع سال 1367 ایران است .این حوادث اگرچه در نگاه اول ، تلخ و غم انگیز و تا حدودی نیز نگران کننده می نماید ، ولی بدون شک و در ادامه و در انتها ، آنچه که نصیب مردم مسلمان عراق و نصیب دولت قانونی و مشروع و مردمی عراق می شود ؛ پیروزی و سربلندی و افتخار خواهد بود و ... اگر و اگر دولت مردمی عراق به کمک دولت  های شیطانی دل نبندد و با توکل بر خدا و توجه به ظرفیت های داخلی کمر همت را برای  برای تکرار وقایع 1367 ایران بکار گیرد تا  مردم مسلمان  در حال و آینده  به اقدام آنها افتخار نماید.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیداعشعراق

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 6 تير 1393 | 20:46 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

افسران -  عروس رفته سَر بِبُره


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوقپرتقالیداعش

تاريخ : جمعه 6 تير 1393 | 20:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

سلام ، تحولات عراق و گروه ضد خدا داعش چند نکته را باید به ما ایرانی ها بیاموزد :

1. هر زمان ملت طرفدار دولت بود ، کشور موفق است. در زمان حمله آمریکا به عراق ، مردم چون دل خوشی از صدام خون خوار نداشتند مقاومتی در برابر آنها نکردند ولی حالا که دولتی نسبتا ایده آل در راس امور است برای مشکل پیش آمده که همان داعش باشد ، همه با هم برای آزادی کشورشان متحد شدند.کاری که ما 37 سال انجام دادیم. پس هم دولت باید قدر این ملت رو بدونه و هم ملت باید حمایت خود را از دولت و نظام کم نکنند تا همیشه پیروز باشیم.

2. مسلمانان همواره باید دارای ستونی استوار داشته باشد تا بر او تکیه داده و به پیش بروند. آیت ا... سیستانی با حکم خود این نقش را در کشور عراق ایفاء کرد که هم شعیه و هم سنی توانست با این حکم خود را جمع و جور و متحد شدند. حرکتی که امام راحل ما از سال 42 آغاز و این راه در حال حاضر توست امام خامنه ای عزیزمان در حال ادامه است. پس قدر این زمانه ی خود را بدانیم.

3. عملیات روانی در کشور عراق نشان داد که چطور می توان مردم و مسوولین و سران ارتش تاثیر مستقیم بر امنیت ملی کشورشان داشته باشد.پس همه ما باید مواظب ترفندهای عملیات روانی دشمنان این مرز بوم باشیم.

4. دشمنان ایران همواره از نیروهای بالقوه ایران اسلامی هراس دارند. این نیروها به نوعی خود را در مراسمات مذهبی ، راهپیمایی ها و ... نشان می دهند.پس با شرکت خود در این گونه مراسمات همواره این ترس را در دل دشمن بیشتر کنید.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیداعش

تاريخ : جمعه 6 تير 1393 | 20:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

هدیه امریکا به ملت ایران که با روحانی به ایران آمد!
این اثر تاریخی که یکی از اشیای بسیار ارزشمند ایران است، متعلق به 2700 سال قبل بود و از سال 2003 این جام دست آمریکایی ها قرار داشت و....

 

دکتر حسن روحانی پس از ورود به تهران درپی سفر 6 روزه به نیویورک در جمع خبرنگاران گفت: جام شیردال یک اثر تاریخی و یکی از اشیای بسیار ارزشمند ایران است که  متعلق به 2700 سال قبل بود و از سال 2003 این جام دست آمریکایی ها قرار داشت.

وی با بیان اینکه  قبلا هم تلاش هایی برای بازپس گیری این شی تاریخی انجام شده بود، ادامه داد: روز پنجشنبه (4 مهر) آمریکایی ها تماس گرفته و گفتند که هدیه ای برای شما داریم.سپس این جام شیردال را با اسکورت ویژه به نمایندگی ایران آوردند و گفتند که این هدیه ما به ملت ایران است.


روحانی گفت: خوشحالیم که توانستیم این اثر گرانبها  و نفیس را به ایران بیاوریم. این شی اکنون در سالن پاویون دولت است و اگر تمایل داشته باشید، می توان آن را باز کرده و رونمایی کنیم.

رییس جمهور تصریح کرد: همه آثار ارزشمند هستند و نشان از تمدن کهن این سرزمین دارند. امیدواریم همیشه ملت آفریننده علم فرهنگ و تمدن باشند.

وی سپس اعلام کرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی این این جام را میان اهالی رسانه و خبرنگاران رونمایی می کند.

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: هدیه امریکاجام شیردان

تاريخ : یک شنبه 1 تير 1393 | 2:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 واکنش وزارت خارجه آمریکا به بازی ایران مقابل آرژانتین وزارت خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود بازی فوتبال ایران در مقابل آرژانتین را تحسین کرد.
کد خبر :31869
۰۰:۴۵:۰۰ ی ۱۳۹۳/۰۴/۰۱



وزارت خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود به تیم ملی فوتبال ایران، "دست مریزاد وخسته نباشید"، گفت.
وزارت خارجه آمریکا پس از بازی ایران و آرژانتین و با وجود باخت ایران مقابل این تیم گفت: علی رغم نتیجه باخت، بازی زیبای شما ایرانیان قابل تحسین است.
در صفحه توئیتر بخش فارسی وزارت امورخارجه آمریکا آمده است: تیم ملی فوتبال ایران، دست مریزاد وخسته نباشید. علیرغم نتیجه، بازی زیبای شما قابل تحسین است.

موضوعات مرتبط: سیاسیورزشی
برچسب‌ها: واکنش وزارت خارجه آمریکا به بازی ایران مقابل آرژانتین

تاريخ : یک شنبه 1 تير 1393 | 1:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ابو غريب

      «تام مالينوفسكي» دبير كل وكلاي ديده بان حقوق بشر در واشنگتن و مشاور سابق « بيل كلينتن» فهرستي را از تكنيك هاي شكنجه مورد استفاده  ايلات متحده ارائه داد كه برخي عبارتند ازٰ:

-بستن دست وپا ها (به عنوان روش اضطراب آور)

-آويزان كردن طولاني

- زندان انفرادي تا ٣٠روز -تهديد با حمله به سگ

-قراردادن زنداني در معرض گرما وسرماي بسيار شديد

-محرومييت از خواب

-خواباندن با دستان وپاهاي بسته در آب :اين روش فقط  براي سازمان سيا تصويب شد.

-تحريك شنيداري زنداني همراه با بستن چشم هايش 

-تجاوز جنسي

قبل وبعد از رسوايي رسانه اي زندان ابو غريب ،وزارت خارجه آمريكا ،همه ي اين شكنجه ها را نسبت به كشور هاي ديگر محكوم كرده است.

اين تكنيك ها دقيقا روش هاي اعمال شده توسط بسياري از ديكتاتور هاي مستبد جهان  ومغاير « كنوانسيون ژنو» وساير دستور العمل هاي بين المللي هستند و جالب اين است كه امريكا  نيز يكي از اعضاي  پر. ادعاي كنوانسيون ژنو است.


http://www.uplooder.net/


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: امریکا مدعی حقوق بشرزندانهای امریکا

تاريخ : شنبه 24 خرداد 1393 | 17:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 
***** نـــــــماز اسیران مسلمان *****

نماز اسیران مسلمان در کمپ اسرای جنگی روسیه/ 1918

این عکس مربوط به سال 1918 است. این مکان کمپ اسرای جنگی به نام Schneidemühl می باشد.


امپراطوری روسیه اسرای جنگی خود را به اینجا آورده و زندانیان مسلمان در این کمپ هر روز


در سرمای فضای بیرون کمپ مشغول عبادت می شدند و نوع عبادت آنها برای سایر زندانیان غیر مسلمان،

آنقدر جالب به نظر می رسیده است که هنگام نماز خواندن آنها را از درون کلبه های گرم نظاره می کردند.

در جنگ جهانی اول این کمپ تنها مختص به اسرای روس بوده که بعدا اسرای کشورهای دیگر نیز مانند استرالیا به این سایت انتقال داده می شدند.

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: نماز اسیران مسلمانکمپ اسرای جنگی روسیه

تاريخ : شنبه 24 خرداد 1393 | 16:55 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 
بعضیـا هم احساس نگرانـی كـردن كه داعش پیشروی كنـه
و بـه ایـران حمله كنـه ! 
خواستم یاد آوری كنم ما رژیم صهیونستـی با اون همه پشتوانه رو
توی جنگ جزو دشمن درجه اول نمیدونیم چه برسه به ایـن موجودات !
آیت الله معظم امـام خامنــه ای حفظه الله :
رژیـم صهیونیستـی در قواره و انـدازه‌ای نیست که در صـف دشمنـان
ملت ایـران بـه چشم بیایـد.

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: حمله داعش

تاريخ : شنبه 24 خرداد 1393 | 16:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

آهای آقایی که میگی ما رو چه به عراق و لبنان و فلسطین ...

آهای اونی که نیروی قدس رو تروریسم اسلامی می دونی ...

داعش به 170 کیلومتری مرزهای ما رسیده...

اگه حضور ما در عراق نبود، الان تو کوچه پس کوچه هامون باید سنگر بندی می کردیم ...


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: خبرداغ داغگروه های تکفیری

تاريخ : پنج شنبه 22 خرداد 1393 | 12:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

داعش : دولت اسلامی شام و عراق + نقشه مناطق تحت تصرف

داعش (دولت اسلامی عراق و شام) با ادعای ایجاد حکومت اسلامی و عمل به شریعت و از بین بردن شیعیان از سوریه شروع به شورش کرد، در این زمان بود که روایات عصر ظهور در ذهنم مرور شدن. بعد از این که  داعشی‌ها از شام وارد عراق شدن و درگیری‌ها در عراق شکل گرفت به دوستان گفتم که وضع عراق بدتر از سوریه است ولی تبلیغ نظام سلطه روی سوریه است و اونها رو تو عراق آزاد گذاشتن تا هر جنایتی که میخان بکنن. نتیجه اون آزادی شد امروز عراق، از دست دادن چند استان و ....

با این اتفاقات قرائن و شواهد عصر ظهور برام بیشتر عیان شدن (نه اینکه امسال سال ظهور باشه ولی خداکنه که باشه). با تشدید تحرکات این گروهک تکفیری و اینکه درگیری‌ها به مرزهای ایران هم داره کشیده میشه، ردپای ظهور سفیانی داره دیده میشه، اگر این اتفاق همونی باشه که تو روایات اومده با ورود داعش به عراق دوره زوالشون شروع شده.  رهبر این گروه بعد از کشته شدن نفر قبلی به ابوبکر البغدادی سپرده شده. خوبه با این گروهک آشنا بشیم:

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: خبرداغ داغگروه های تکفیریمعارف اسلامی شیعیامام زمان

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 22 خرداد 1393 | 11:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
عیادت مسئولین از آیت الله مهدوی کن
 
 
 
 
 
 

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: عیادتمهدوی کنی

تاريخ : چهار شنبه 21 خرداد 1393 | 1:37 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تلاش بیهوده...

به قول خودت به جنگ ما آمده ای با سلاح اقتصاد
هه!
کور خوانده ای!
مادوره های سخت تر ازین را گذرانده ایم.
این که چیزی نیست!!
قبل ازین
همت ها، بابایی ها و احمدی روشن هایمان را که دیده ای!
هوس دوباره دیدنشان به سرت زده؟
باشد!

بخواب صهیونیسم
مگر اینکه خواب شکست اراده ی پولادین مردم ایران را ببینی!
بخواب!
 

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: بخواب صهیونیسم

تاريخ : سه شنبه 20 خرداد 1393 | 19:4 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
اذعان نشريه "ايونينگ استاندارد" چاپ لندن:

در صورت اقدام نظامي اسرائيل و آمريكا، ايران و حزب‌الله با پرتاب 70.000 موشك به آنان پاسخ خواهند داد

"مارتين بنتهام" در مقاله جديد خود تحت عنوان "توقف برنامه هسته اي ايران اولويت اول دولت نتانياهو" كه در نشريه "ايونينگ استاندارد" چاپ لندن منتشر كرده است اذعان مي كند كه در صورت تجاوز نظامي آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران كشورمان با 70.000 موشك به خصم دشمنان پاسخ خواهد داد.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه استاندارد، وي در ابتداي مقاله خود به ادعاهاي نتانياهو در مورد برنامه صلح آميز هسته اي كشورمان اشاره مي كند و مي گويد "بنيامين نتانياهو اولويت اصلي دولتش را مقابله با برنامه هسته اي ايران قرار داده است و ادعا مي كند كه ايران در صدد ساخت سلاح هسته اي است. مقامات آن رژيم نيز ادعا كرده اند كه رژيم صهيونيستي تنها 12 ماه ديگر فرصت دارد زيرا در آن زمان جمهوري اسلامي ايران در آن موقع به سلاح هسته اي دست خواهد يافت." 

نويسنده در ادامه به ادعاهاي هميشگي رژيم صهيونيستي اشاره مي كند و مي گويد "رژيم صهيونيستي بارها گفته است كه ترجيح مي دهد مناقشه هسته ايران از طريق ديپلماتيك رفع شود اما مقامات سياسي و نظامي آن رژيم معتقدند كه ايران تهديدي عليه موجوديت رژيم صهيونيستي و نتانياهو نيز با نشان دادن "خط قرمز" فرضي خود در مجمع عمومي سازمان ملل تاكيد كرد كه مقابله با ايران در صدر اولويت هاي دولت وي قرار دارد." 

وي در ادامه مي افزايد " يكي از سخنگويان نتانياهو بر اين باور است كه هزينه حمله نظامي عليه تاسيسات ايران كمتر از انفعال در اين زمينه خواهد بود و مدعي شده كه جمهوري اسلامي ايران نابودي رژيم صهيونيستي است و ما نمي توانيم در سايه چنين تهديدي زندگي كنيم." 

بنتهام در پايان با هشدار به تل آويو در خصوص هرگونه اقدام کورکورانه اي اذعان مي كند كه "تحليلگران بر اين باورند كه پس از تجاوز احتمالي رژيم صهيونيستي عليه تاسيسات هسته اي ايران، جمهوري اسلامي ايران به همراه جنبش حزب الله لبنان 70.000 موشك بسوي تل آويو شليك خواهد كرد و انتظار مي رود كه چنين اقدام تلافي جويانه اي باعث شود قيمت جهاني نفت بشدت افزايش يابد." 

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاسخ موشکی ایران عواقب جبران ناپذیر حمله به ایران

تاريخ : یک شنبه 18 خرداد 1393 | 11:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

بازخوانی اعترافات "ریک فرانکونا" فرمانده آمریکایی محورهای فاو و شلمچه
"نادر طالب‌زاده" مجری برنامه راز، در برنامه تلویزیونی امشب خود، با سرهنگ "ریک فرانکونا" فرمانده آمریکایی محورهای فاو و شلمچه مصاحبه کرد. وی وابسته نظامی ارتش آمریکا در بغداد بود در زمان جنگ ایران و عراق و تخصص وی در حوزه های اطلاعاتی بود و تا آخر جنگ 8 ساله ایران و عراق در جنگ فعال بوده است.

دلیل این مصاحبه برمی گردد به مطلبی که نشریه "فارین پالیسی" در خصوص انتشار اسناد همکاری آمریکا و عراق در بمباران شیمیایی ایران منتشر کرد و از سرهنگ فرانکونا به عنوان شاهد ماجرا در آن مطلب نام برده می شود.

در گزارشی که در فارین پالسی منتشر می شود آقای فرانکونا اعتراف می کند که آمریکا قبل از حمله شیمیایی عراق به ایران از این ماجرا خبر داشته است که در مصاحبه ای که آقای طالب زاده با وی می کند وی از این اعتراف عقب نشینی می کند و می گوید که ما بعد از حمله خبر دار شدیم.



متن زیر مصاحبه آقای طالب زاده با سرهنگ فرانکونا در برنامه راز است:


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: امریکاسلاح شیمیایی

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 26 ارديبهشت 1393 | 9:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

در تحولی مهم و همزمان با تغییرات گسترده در ساختار یگانهای نیروی زمینی ارتش در طرح موسوم به "ثامن"، یگانهای رزمی این نیرو از این پس مجهز به موشکهای بالستیک خواهند شد که این تحول مهم، گامی موثر جهت هم افزایی بیشتر یگانها سپاه و ارتش در مقابله با هر متجازی محسوب می شود. این موفقیت های پی در پی نشان می دهد که ارتش غیور ایران اسلامی لحظه ای از زی نظامیگری خویش خارج نشده وامروز دژ مستحکم ملت محسوب میگردد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشنیروی زمینیموشک بالستیک

تاريخ : جمعه 12 ارديبهشت 1393 | 1:0 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 
توافق آمریکا و ترکیه بر سر سوریه!

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی

تاريخ : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393 | 20:37 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
براساس یک نظرسنجی در جهان، احساسات عموم مردم در جهان نسبت به اسرائیل منفی است و این حساسات منفی همچنان رو به افزایش است.

به گزارش تنسیم، بی بی سی در گزارشی نوشت: براساس این نظرسنجی در برخی کشورهای اروپایی مثل آلمان احساسات مثبت به اسرائیل تک رقمی است و تنها کشوری که نگاهی نسبتا مثبت به اسرائیل دارد، آمریکا است.

این نظرسنجی از دسامبر ۲۰۱۲ تا آوریل ۲۰۱۳ از ۲۶۲۹۹ نفر در سراسر جهان به عمل آمده است.

بر اساس این نظرسنجی، به صورت میانگین ۵۲ درصد از کسانی که در این نظرسنجی مشارکت داشتند اعلام کردند که نسبت به نفوذ اسرائیل در جهان نگاهی منفی دارند که این میزان نسبت به سال قبل دو درصد افزایش را نشان می دهد.

از ۲۵ کشوری که در این نظرسنجی مشارکت داشتند ۲۰ کشور نگاه منفی، سه کشور نگاه مثبت و دو کشور نیز نگاه دوگانه نسبت به اسرائیل داشتند.

آمریکا تنها کشور غربی است که مردمش در این نظرسنجی نشان دادند که نگاه نسبتا مثبتی به اسرائیل دارند. ۵۱ درصد آمریکایی ها اعلام کردند که آنها احساسات مثبتی نسبت به اسرائیل دارند.

نگاه به اسرائیل در کانادا و استرالیا نیز منفی است و هرکدام به ترتیب با ۵۷ درصد و ۶۹ درصد اعلام کردند که احساسات آنها نسبت به اسرائیل منفی است.

کشورهای اتحادیه اروپا نیز جزو کشورهایی هستند که نگاهی بشدت منفی نسبت به اسرائیل دارند.

مردم انگلیس منفی ترین احساسات را نسبت به اسرائیل دارند. ۷۲ درصد انگلیسی ها اعلام کردند که نگاهشان به اسرائیل بشدت منفی است. بعد از انگلیس، اسپانیا با ۷۰ درصد قرار دارد.

در طول یک سال گذشته نیز نگاه مثبت به اسرائیل در آلمان ۸ درصد کاهش داشته و درصد نگاه منفی به آن به ۶۷ درصد رسیده است.

کشورهای لهستان و یونان نیز هرکدام به ترتیب با ۴۴ و ۴۶ درصد نگاه منفی به اسرائیل دارند.

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: رژیممنفوراسراییل

تاريخ : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393 | 20:34 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ایرانی‌ها از ما باهوش‌تر هستند و برای همین نباید آنها را دست کم بگیریم. آنها همان کسانی هستند که پنج هزار سال پیش شطرنج را اختراع کردند.

روزنامه الاخبار، چاپ بیروت در این باره می نویسد: مانورها و آمادگی های نظامی ایران و اسرائیل روز به روز در حال افزایش است. هر کدام از دو طرف تلاش می کند تا با رونمایی از امکانات جدید و انجام مانورهای تازه طرف مقابل را شوکه کند که در حال حاضر این درگیری غیر مستقیم به دنیای سایبر نیز رسیده است. در این بخش مسئولان اسرائیلی تلاش می کنند تا امکانات و خبرگی ایرانی ها در ابعاد توانایی های دفاعی و هجومی به خصوص به تاسیسات حساس اسرائیلی را به دقت زیر نظر داشته باشند با این فرض که ایرانی ها توانایی هر کاری را دارند.

رئیس بخش دفاع از سامانه های حساس الکترونیکی در شاباک در این باره می گوید که ایرانی ها از ما باهوش تر هستند و برای همین نباید آنها را دست کم بگیریم. آنها همان کسانی هستند که پنج هزار سال پیش شطرنج را اختراع کردند.

الاخبار در ادامه به مصاحبه رونین پرگمن، کارشناس امور امنیتی با روزنامه یدیعوت احرونوت اشاره می کند و می نویسد: حملات شدیدی که ایران به تمامی سامانه های الکترونیکی منتشر شده در سراسر اسرائیل انجام داده است، به گفته مسئولان شعبه سایبری در شاباک نشان از پیشرفته بودن واقعا بالای ایرانی ها در این زمینه است که ویژگی در خور توجهی به آنها می دهد. به گفته کارشناسان علاوه بر صدها هزار حمله سایبری ای که فعالان اسلام گرا در سراسر جهان انجام می دهند، در سه سال اخیر حملات پیشرفته ای صورت گرفتند که در سطح یک کشور است و فراتر از توانایی های یک جریان کوچک فعال اسلامی است، وقتی که این حملات مورد بررسی قرار گرفتند مشخص شد که چه طرفی پشت آنها است، منبع آن حملات ایران بود، آنها توانسته بودند توسط امکانات بالای خود به تاسیسات زیربنایی ما دسترسی یابند، پس از آن که منبع حمله کشف شد ما نیروی ویژه شعبه سایبری را برای این کار بسیج کردیم تا جلوی این حملات را بگیرد و تلاش کردیم که این حملات را خنثی کنیم. آنها واقعا قوی عمل کرده بودند و نیروهای ما نتوانستند آن دفاع لازم را در برابر حملات آنها انجام دهند.

 

وی درباره پشتیبانی هایی که از این حملات الکترونیکی می شود نیز می گوید: پس از آن که تاسیسات هسته ای ایران مورد حمله الکترونیکی قرار گرفتند، ایران مرکزی را برای هماهنگی های الکترونیک در مراکز سایبری با هدف دفاع از تاسیسات الکترونیک حساس خود راه اندازی کرد، اما هدف مخفیانه دیگری نیز برای خود تعریف کرد که حمله به تاسیسات الکترونیکی طرف های دشمن از جمله آنها بود. در همین چارچوب بود که سه ماه پیش لئون پانه تا، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، ایران را متهم کرد که یک سری حملات منظم الکترونیکی به تاسیسات الکترونیکی بانک های امریکا انجام داده است.

 

الاخبار در پایان می نویسد: اسرائیل برای حمایت از تاسیسات الکترونیکی اسراتژیک وابسته به نهادهای مالی و بانکی خود فهرستی را تهیه کرده و گفته است که این تاسیسات نیاز به حمایت های سایبری شاباک دارند، به همین منظور نیز قانونی را به کنست، پارلمان اسرائیل فرستاده که در حال حاضر در کمیسیون داخلی و کمیته خارجی و امنیت وابسته به کنست قرار دارد و در دست بررسی است. در همین رابطه شعبه سایبری شاباک به خصوص در زمینه دفاع از سامانه های حساس الکترونیک در این رژیم در حال استخدام مجموعه ای از هکرهای جوان است تا در شبعه مرکزی شاباک که به همین منظور تدارک دیده شده است، به فعالیت بپردازند. هدف از فعالیت آنها تنها خنثی سازی حملات سایبری به تاسیسات الکترونیکی تاسیسات مهم که می توانند وضعیت اسرائیل را مختل کرده و این رژیم را در حالتی از فلج قرار دهند، مانند شرکت های برق، ارتباطات و آب و فاضلاب است. همچنین این شعبه وظیفه دارد که تمامی اطلاعات لازم درباره برخوردهای الکترونیکی و جنگ در دنیای سایبر را جمع آوری کند

 


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: ایرانی هوشمندی روزنامه ی الاخبار

تاريخ : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393 | 20:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
در تحولی مهم و همزمان با تغییرات گسترده در ساختار یگانهای نیروی زمینی ارتش در طرح موسوم به "ثامن"، یگانهای رزمی این نیرو از این پس مجهز به موشکهای بالستیک خواهند شد که این تحول مهم، گامی موثر جهت هم افزایی بیشتر یگانها سپاه و ارتش در مقابله با هر متجازی محسوب می شود. این موفقیت های پی در پی نشان می دهد که ارتش غیور ایران اسلامی لحظه ای از زی نظامیگری خویش خارج نشده وامروز دژ مستحکم ملت محسوب میگردد.



نراجا و موشک فاتح 110 (آماده نیست)

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: موشکارتش

تاريخ : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393 | 20:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.