آغاز پیش فروش فیلم «محمدرسول‌الله» در شبکه نمایش خانگی/ توزیع رسمی از ۲۰ دی ماه

 به نقل از  خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، پیش فروش نسخه اینترنتی این فیلم سینمایی در حال حاضر آغاز شده و کلمه عبور ویژه دانلود صبح روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. این فیلم با کیفیت‌های مختلف از جمله بلوری نیز قابل دسترس برای مخاطبان […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، پیش فروش نسخه اینترنتی این فیلم سینمایی در حال حاضر آغاز شده و کلمه عبور ویژه دانلود صبح روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این فیلم با کیفیت‌های مختلف از جمله بلوری نیز قابل دسترس برای مخاطبان است و علاقه‌مندان از این لینکمی‌توانند ثبت نام کنند.

قیمت DVD این فیلم ۱۰,۰۰۰ تومان یعنی دو برابر قیمت DVD سایر فیلم ها عرضه می‌شود. به همین دلیل فروش اینترنتی این فیلم نسبت به سایر فیلم‌ها قیمت بالاتری دارد و به قیمت ۸ هزار تومان عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد این افزایش قیمت به دلیل طولانی‌تر بودن زمان این فیلم نسبت به سایر آثار توزیع شده، باشد.

فیلم «محمد رسول الله» در کشورهای مختلف از جمله ترکیه، آذربایجان، عراق ، روسیه و… به نمایش درآمد و با اقبال مواجه شد توسط موسسه نورتابان تولید شده و برای این فیلم که ۱۷۸ دقیقه آماده شده پشت صحنه نیز تدارک دیده شده است.

فیلم سینمایی «محمد رسول الله» داستان کودکی پیامبر اسلام است اما قصه از روزهای آخر شعب ابوطالب آغاز می‌شود و به  قبل از تولد تا مقطع ۱۲ سالگی پیامبر اکرم (ص) توجه دارد.

در این فیلم علیرضا شجاع نوری در نقش عبدالمطلب، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب، ساره بیات در نقش حلیمه سعدیه، مینا ساداتی در نقش آمنه بنت وهب، محسن تنابنده در نقش ساموئل یهودی، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی‌ور در نقش ام جمیل، حمیدرضا تاج دولت در نقش حمزه، صادق هاتفی در نقش بحیرا ، محمد عسگری در نقش ابولهب، هدایت هاشمی در نقش حناطه، نگار عابدی در نقش همسر حناطه، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش فاطمه بنت اسد، جعفر قاسمی در نقش حارث شوهر حلیمه به ایفای نقش پرداختند.


موضوعات مرتبط: اجتماعیفرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمحمد رسول اللهنمایش خانگیفیلم

تاريخ : دو شنبه 19 دی 1396 | 12:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش پایگاه خبری علت به نقل از  خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم قرعه کشی زمان نمایش فیلم‌های شی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر در کاخ جشنواره، صبح امروز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. این اولین بار است که زمان نمایش فیلم‌ها در کاخ جشنواره قرعه کشی می‌شوند. ابراهیم داروغه زاده در […]

به نقل از  خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم قرعه کشی زمان نمایش فیلم‌های شی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر در کاخ جشنواره، صبح امروز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

این اولین بار است که زمان نمایش فیلم‌ها در کاخ جشنواره قرعه کشی می‌شوند.

ابراهیم داروغه زاده در ابتدای این مراسم گفت: این اولین بار است که نمایش فیلم های جشنواره فجر در کاخ جشنواره فیلم فجر قرعه کشی می شود که این موضوع، اتفاق مبارکی است. پیش از این گفته شد اما بار دیگر بر خود واجب می دانم که بگویم همه فیلم هایی که به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارسال شده اند فیلم های خوبی بودند؛ این ۲۲ فیلم به عنوان برگزیده برای حضور در جشنواره فیلم فجر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که جشنواره فجر خوبی را پشت سر بگذاریم تا در سال آینده سینمای مناسب تری را برای مخاطبان داشته باشیم.

برنامه قرعه‌کشی با مشارکت اصحاب رسانه و عوامل فیلمهای جشنواره ادامه پیدا کرد که نتیجه قرعه کشی به شرح زیر است:

جمعه ۱۳ بهمن‌ماه:«کامیون»؛ساعت۱۴، «جاده قدیم»؛ ساعت ۱۷،«فیلمشاه»؛ ساعت ۲۰

شنبه ۱۴ بهمن‌ماه:«شعله ور»؛ ساعت ۱۴، «بمب»؛ ساعت۱۷ ، «مجموعه فیلم های کوتاه»؛ساعت ۲۰

یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه:«چهارراه استامبول»؛ساعت ۱۴، «بانوی قدس ایران»؛ ساعت ۱۷، «لاتاری»؛ساعت ۲۰

دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه:«امیر»؛ساعت ۱۴، «خجالت نکش»؛ساعت ۱۷، «به وقت شام»؛ ساعت ۲۰

سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه:«مغزهای کوچک زنگ زده»؛ ساعت ۱۴،«امپراطور جهنم»؛ ساعت ۱۷، «عرق سرد»؛ ساعت۲۰

چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه: «سرو زیر آب»؛ ساعت ۱۴، «تنگه ابوقریب»؛ ساعت ۱۷، «اتاق تاریک»؛ ساعت ۲۰

پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ماه:«جشن دلتنگی»؛ ساعت ۱۴، «هایلایت»؛ ساعت ۱۷،«ماهورا»؛ ساعت ۲۰

جمعه ۲۰ بهمن‌ماه:«مصادره»؛ ساعت ۱۴،«سوءتفاهم»؛ساعت ۱۷، «دارکوب»؛ساعت ۲۰

شنبه ۲۱ بهمن‌ماه:«کارکثیف»؛ ساعت ۱۴، «زنانی با گوشواره های باروتی»؛ ساعت ۱۷

انتهای پیام/


موضوعات مرتبط: اجتماعیفرهنگ و هنر
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفرهنگ هنرفیلمجشنوارهفیلم فجر

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی حادثه تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، متن پیام رهبر معظم انقلاب سلامی به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

حادثه‌ی تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش بر اثر آتش‌سوزی و غرق را، که حقاً مصیبت‌بار و تأثرانگیز است به خانواده‌های عزادار و بازماندگان آن عزیزان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و تسلی و آرامش دلهای غمگین آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. آن عزیزان در راه انجام وظیفه و خدمت به کشورِ خود جان باخته‌اند و این افتخار بزرگی است که شاید بتواند سنگینی بار این غم را کاهش دهد و دلهای مصیبت‌دیدگان را آرامش بخشد. از خداوند متعال رحمت و مغفرت بر آنان و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت میکنم.

سید علی خامنه‌ای


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرهبرانقلابسانچیکشتینفت کش

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:23 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
پرداخت وام ۱۵میلیون تومانی ازدواج از فردا

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرگزاری تسنیم، مسعود کرباسیان پس از بازدید رئیس جمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تخصیص وام ۱۰۰ میلیون ریالی وام ازدواج برای ۵۵۰ هزار نفر از طریق بانکهای دولتی در  چند ماه اخیر گفت: بنا به دستور امروز رئیس جمهور این مبلغ به سقف ۱۵۰ […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرگزاری تسنیم، مسعود کرباسیان پس از بازدید رئیس جمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تخصیص وام ۱۰۰ میلیون ریالی وام ازدواج برای ۵۵۰ هزار نفر از طریق بانکهای دولتی در  چند ماه اخیر گفت: بنا به دستور امروز رئیس جمهور این مبلغ به سقف ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی تصریح کرد: شرایط و مقررات تخصیص وام تغییر نمی کند ولی با مصوبه امروز که به‌منزله ابلاغ اجرایی است بانکها مکلف به پرداخت وام به‌مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال هستند.


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیوامجوانانازدواج15 میلیوناقتصادازدواج

تاريخ : دو شنبه 19 دی 1396 | 7:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
درآمد تلگرام از کجاست؟

پایگاه  خبری علت : درآمد تلگرام از کجاست؟ این سوالی است که از ما بسیار پرسیده شده است و شاید برای شما هم جالب باشد بدانید این پیام رسان محبوب از چه طریقی درآمد کسب می‌کند. درباره درآمد این شرکت حرف‌های بسیاری به گوش می‌رسد از قبیل اینکه برخی دولت‌ها به این کمپانی پول می‌دهند […]

پایگاه  خبری علت : درآمد تلگرام از کجاست؟ این سوالی است که از ما بسیار پرسیده شده است و شاید برای شما هم جالب باشد بدانید این پیام رسان محبوب از چه طریقی درآمد کسب می‌کند.
درباره درآمد این شرکت حرف‌های بسیاری به گوش می‌رسد از قبیل اینکه برخی دولت‌ها به این کمپانی پول می‌دهند و آن را حمایت مالی می‌کنند. اما چیزی که به‌صورت رسمی گفته می‌شود و مدیرعامل این شبکه اجتماعی ادعا می‌کند این است که تلگرام هیچ منبع درآمدی ندارد و نخواهد داشت، هرگز تبلیغات نگرفته و نخواهد گرفته، سرمایه گذار هم ندارد و نخواهد داشت و هرگز به هیچ قیمتی فروخته نخواهد شد!
این عین سخنان پاول دورف مدیرعامل تلگرام است. او همچنین گفته‌است از شرکت‌های مختلف پیشنهادهای فراوانی داشته است. پاول دورف می‌گوید چند شرکت و شخص که نام آنها را فاش نمی‌کند از سیلیکون‌ولی و… به او پیشنهادهایی بین ۳ تا ۵ میلیارد دلار برای خرید تلگرام داده‌اند اما او همه آنها را رد کرده است و از این پس هم تصمیم دارد همین کار را انجام دهد. زمانی که از پاول دورف سوال شده که هزینه‌های تلگرام را چگونه تامین می‌کند او در پاسخ ادعا کرده‌است که این هزینه‌ها با سخاوت مردم و Donate (کمک‌های بلا عوض) تامین می‌شود و تلگرام درحال حاضر به اندازه کافی پول دارد و اگر نیاز به پول داشته باشد اعلام می‌کند.

دنیای اقتصاد/


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپاول دورفتلگرامدرامداقتصاد

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

لیلا بلوکات  یکی از بازیگران زن ایرانی با انتشار تکذیبیه‌ای درباره فایل صوتی منتسب به او درخصوص پیش بینی زلزله تهران در فضای مجازی تهدید کرد که عامل این مسئله را پیدا کرده و به پلیس فتا معرفی می‌کند.

 http://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2014/11/leila.jpg

به گزارش ممتاز نیوز، شب گذشته فایل صوتی ای به نام لیلا بلوکات در فضای مجازی منتشر شده بود مبنی بر اینکه تلویزیون آلمان زلزله تهران را به دولت ایران هشدار داده بود.

او در این باره نوشت: «سلام، واقعا جای تاسف داره افراد سودجو و متقلبی که منتظرن تا اعتبارتو زیر سوال ببرن و بدتر دوستانی که زود قضاوت میکنن و در نشر این شایعات دخالت دارند…امیدوارم همین طور که اون ویس به اسم من در فضای مجازی نشر داده شد این ویدیو هم نشر داده بشه تا خانواده های بیشتری نگران نشن… همچنین از طریق پلیس فتا بانیان این کار شناسایی خواهند شد.
افرادی که دایرکت و یا کامنت نامربوط میزارند ادرس پیجشون و در اختیار پلیس فتا خواهم گذاشت.»


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیلیلا بلوکاتپیام صوتیزلزله

تاريخ : دو شنبه 3 دی 1396 | 3:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش ممتاز نیوز، شهر تهران به علت وقوع دو زلزله ۵٫۲ و ۴٫۲ ریشتری در چند روز اخیر در وضعیت قرمز قرار گرفته است. به همین دلیل ذکر چند نکته در هنگام وقوع زلزله بسیار حائز اهمیت است.

موقع زلزله چه کار کنیم؟

۱- محیط کنار ستونهای اصلی ساختمانها و دیوارهای بین آنها (دیوار حمال)؛ امن ترین نقاط در برابر ریزش آوار بوده و بیشترین مثلث حیات در آنها تشکیل می گردد. به هنگام وقوع زلزله به صور درازکش و با پوشاندن سر در کنار این دیوارها و به حالت نشسته با پوشاندن سر در کنار ستونهای اصلی قرار گیرید.

۲- روی تخت خواب، زیر میز، چارچوب در، داخل آسانسور، راه پله و وسط اتاق، محیط مجاور پنجره ها از نا ایمن ترین وقاط در هنگام وقوع زلزله می باشند. در این هنگام اکیداً از قرار گرفتن در این نقاط خودداری کنید.

لازم به ذکر است صد در صد تمام کسانی که در زلزله سال ۲۰۱۱ گواتمالا در زیر میز یا چارچوب در قرار داشتند؛ کشته شدند و یا دچار قطع عضو شدید شده اند.

۳- اگر در آسانسور بودید و متوقف کردن آن ناممکن بود، سریعاً در یکی از گوشه های آسانسور قرار بگیرید و زانوهای خود را شل کنید.

۴- اگر در راه پله بودید و فرصت خروج نداشتید؛ سریعاً در پاگرد قرار بگیرید و در حالت نشسته سر خود را با دو دست بپوشانید.

۵- در داخل و خارج ساختمان از قرار گرفتن در کنار دیوارهای جانبی ساختمان اکیداً خودداری کنید.

۶- در خارج از ساختمان از زیر درختان، پنجرها، کابلهای برق و اقلام در حال سقوط دوری کنید و به وسط خیابانها پناه ببرید.

۷- در هنگام رانندگی و در گاراژ خودرو از خودرو خارج شده و در کنار شاسی آن به صورت درازکش پناه بگیرید. شاسی خودرو یکی از بهترین مثلث های حیات را برایتان ایجاد می نماید.

۸- یخچال، فریزر، لباسشویی می توانند وزن آوار را منحرف نمایند؛ پس حوالی آنها نیز جانپناه خوبیست.

۹- نوزادان و اطفال را در قسمت داخل شکم خود در زمانی که در نقطه ایمن قرار دارید؛ قرار دهید و سر و روی آنها را بپوشانید.

۱۰- در زیر آوار به صورت آرام و شمرده نفس بکشید و تنها فریاد خود را برای زمانی نگهدارید که مطمئن هستید که ناجی بالای آوار به دنبال شماست.

۱۱- برای فرار به هیچ وجه از آسانسور استفاده ننمائید.

لطفاً اطلاع رسانی کنید و آموزش دهید. نقاط ایمن و نا ایمن را بشناسید.

مطالب پیشنهادی دنیای وب:

موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهایمنینجاتمثلث امن

تاريخ : دو شنبه 6 دی 1396 | 3:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

در صورت وقوع زلزله در تهران به جای یک شهر ، یک کشور قفل می شود، اما در صورت انتقال پایتخت از تهران، کاهش چشمگیر تلقات در زمان زلزله را شاهد هستیم.

http://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/12/c21164b48070fcb81c23fb95003a61f6.jpg

به گزارش ممتاز نیوز، محسن کمالیان، استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران گفت: در صورت وقوع زلزله در تهران به جای یک شهر یک کشور قفل می شود، انتقال پایتخت از تهران در کنار کاهش توسعه تهران، از شدت تلفات در زمان زلزله کاهش چشمگیری پیدا می کند.

فواید انتقال پایتخت از تهران

وی افزود: شهر تهران در کنار توسعه روز افزون انواع آلودگی های صوتی، هوا و آب را دارد ولی در صورت انتقال پایتخت از تهران محرومیت شهرستان ها کاهش یافته و سرعت رشد جمعیت در شهرهای دیگر افزایش می یابد.

این استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران ادامه داد: شهر تهران در سالیان قبل با خطرهای طبیعی بسیاری از جمله سیل رو برو است اما وقوع زلزله، غیر از تهران، کل کشور را فلج می کند.

کمالیان یاد آور شد: کشورهای کانادا، پاکستان و هند نسبت به تغییز پایتخت سیاسی – اقتصادی خود اقدام کردند و نتیجه مطلوبی هم نصیب آنها شد.

استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: شهر تهران بین گسل های شمال و جنوب محاصره شده است و با هر تحریک گسل، امکان وقوع زلزله وجود دارد

ناطقی الهی استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی در رابطه با اینکه اگر در پایتخت زلزله ۷.۲ ریشتری بیاید چه اتفاقی می‌افتد گفت: تصور مهندسی من این است که بزرگترین فاجعه ۳ قرن گذشته در تهران رخ می‌دهد.

در یک سخنرانی هم گفتم شاید بزرگنمایی هم کرده باشم ولی گفتم باید مثل چرنوبیل ماشین‌های بتون اینجا را مسدود کنند، اگر پارامترهایی که نگرانشان هستیم با این ساخت و سازی که داریم، با این شریان‌های حیاتی، با این توان مدیریت از نظر من فاتحه تهران باید خوانده شود. بارها بر اساس مطالعاتی کردم گفته‌ام که مثل چرنوویل باید کامیون‌های بتن را آورد و تمام شهر را با بتن پر کرد.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزله تهران پایتخت

تاريخ : دو شنبه 26 آذر 1396 | 3:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

زلزله در شهر تهران قطعي است و ميزان شدت آن بين 7 تا 8 دهم ريشتر خواهد بود.زمان بازگشت زلزله در تهران هر 173 سال است. از آخرين زمان بازگشت وقوع زلزله 15 تا 20 سال مي گذرد و ما بايد هر لحظه آماده وقوع آن باشيم.

"صراط" - معاون پژوهشکده زلزله شناسي گفت:در صورت وقوع زلزله در شهر تهران بيش از 5 ميليون نفر جان خود را از دست خواهند داد.
آريا منش با بيان اينکه اطلاعات لرزه نگاري نشان مي دهد که تهران در شرايط بحراني به سر مي برد گفت:‌ موضوع زلزله درتهران يک امر واقعي است نه سياسي.
به گزارش صراط، محمدرضا آريا منش در برنامه "زلزله پايتخت واقعيت يا سياست" در دانشگاه علامه طباطبايي افزود: زلزله در شهر تهران قطعي است و ميزان شدت آن بين 7 تا 8 دهم ريشتر خواهد بود.
وي افزود: زمان بازگشت زلزله در تهران هر 173 سال است. از آخرين زمان بازگشت وقوع زلزله 15 تا 20 سال مي گذرد و ما بايد هر لحظه آماده وقوع آن باشيم.
آريامنش ادامه داد: گسل هاي مناطق شمالي و جنوبي تهران از جمله گسل داراباد، نياوران، نارمک، تجريش، قصرفيروزه در شرايط فعال قرار دارند.
وي در ادامه گفت: در صورتي که مقاومت گسل ها پايان پذيرد زلزله به وقوع مي پيوندند.
معاون پژوهشکده زلزله شناسي تاکيد کرد: ايران از نظر لرزه خيزي در منطقه فعال جهان قرار دارد.
وي افزود: اغلب بيمارستان ها و سازمان هاي دولتي،‌مراکز آموزشي و مدارس تهران نيز در مناطق پرخطر قرا ردارند.
آريا منش با بيان اينکه اطلاعات لرزه نگاري نشان مي دهد که تهران در شرايط بحراني به سر مي برد گفت:‌ موضوع زلزله درتهران يک امر واقعي است نه سياسي.
وي درباره زمان وقوع زلزله افزود: با علم نانو مي توان زمان آن را پيش بيني کرد.
آريامنش گفت:‌ با علم نانو اين کار شدني است و نويدهايي مي رسد که امکاناتي فناوري نانو را در اختيار زلزله شناسان قرار گيرد.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی زلزله تهران قطعیت

تاريخ : دو شنبه 20 آذر 1396 | 3:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
دستور وزیر کشور برای نصب دستگاه‌های جدید لرزه‌نگاری و GPS در کشور

پایگاه خبری علت :وزیر کشور با صدور دستور برای نصب دستگاه های جدید لرزه نگاری و GPS اعلام کرد: سازمان لرزه نگاری و نقشه برداری موظف به شناسایی مناطق اولویت دار شدند. به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در جلسه متخصصین و اساتید برجسته کشوری در حوزه زلزله‌شناسی که شب گذشته برگزار شد،  از استاندار تهران […]

پایگاه خبری علت :وزیر کشور با صدور دستور برای نصب دستگاه های جدید لرزه نگاری و GPS اعلام کرد: سازمان لرزه نگاری و نقشه برداری موظف به شناسایی مناطق اولویت دار شدند.

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در جلسه متخصصین و اساتید برجسته کشوری در حوزه زلزله‌شناسی که شب گذشته برگزار شد،  از استاندار تهران و رییس سازمان مدیریت بحران خواست تا هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل کارشناسان سازمان لرزه نگاری نسبت به ایجاد ایستگاه لرزه نگاری در شهرستان ملارد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی همچنین از استاندار  تهران خواست نسبت به ساماندهی چاه‌های زیرزمینی در این استان اقدامات لازم صورت گیرد و تدابیر مناسب نسبت به حفظ سایت موزه زلزله شناسی در تهران انجام شود .

وزیر کشور از آمادگی نصب دستگاه های جدید لرزه نگاری و GPS در مناطق مختلف کشور خبر داد و از سازمان لرزه نگاری و سازمان نقشه برداری خواست تا مناطق اولویت دار خود را هر چه زودتر به سازمان مدیریت بحران معرفی کنند.

وزیر کشور در ادامه این جلسه بر فرهنگ سازی و آموزش در هنگام زلزله از سوی رسانه‌های جمعی به خصوص صدا و سیما تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی و آموزش نقش بسیار مهم در نحوه برخورد و مواجه مردم در هنگام زلزله دارد لذا سازمان مدیریت بحران باید با همکاری صداوسیما نسبت به تهیه برنامه های آموزشی اقدام کند.

اساتید و متخصصین زلزله شناسی در این جلسه آخرین وضعیت رفتارهای زلزله در استان‌های کرمان، کرمانشاه، البرز و تهران را مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه نیز نجار و سعیدی رییس و سخنگوی ستاد مدیریت بحران، مقیمی استاندار تهران، مرادی رییس مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شمالی عضو هیات علمی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، تاتار معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، زعفرانی رییس پژوهشکده زلزله شناسی، طالبیان رییس پژوهشکده علوم زمین، نظری معاون پژوهشکده علوم زمین، حق شناس معاون پژوهشکده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، توکلی معاون امور فنی سازمان نقشه برداری و صفایی استاد زمین شناسی دانشگاه اصفهان حضور داشتند.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیوزیر کشوررحمانی فضلیدستگاه لرزه نگارزلزله

تاريخ : دو شنبه 7 دی 1396 | 2:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |


«آلودگی هوا تا دوشنبه ادامه دارد»؛ «هوای کلانشهرها به دلیل وارونگی هوا به شدت آلوده است»؛ «باز هم تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا»؛ «ایست قلبی در تهران سه برابر شد ...»
این ها جملاتی هستند که تبدیل به تیتر یک روزنامه های کشور شده است و مردم کلانشهرهای ایران به شنیدن یا خواندن آنها در روزنامه ها و فضای مجازی عادت کرده اند و همین عادت کردن به آنچه که به شدت برای سلامتی افراد و کودکان مضر است می تواند فاجعه ای زیست محیطی را رقم بزند.
عمق خطر آلودگی هوا را می توان در کوتاه تر شدن تنفس بیماران قلبی و ریوی، چشمان قرمز و بیماریهای عفونی ریوی کودکان و لایه ی سیاهرنگی که شهروندان کلانشهرها بعد از اتمام ساعات کاری در فضای باز روی پوست خود مشاهده می کنند متوجه شد .
آلودگی هوا سالانه مسبب بیماری و مرگ افراد زیادی در جامعه است و شامل مواد مضری همچون مونو اکسید کربن ( co) ، اکسیدهای ازت (Nox) ، تمامی هیدروکربن ها (THC) یا ترکیبات آلی فرار (VOC) ، اکسیدهای گوگرد (SOX) و به طور عمده 2So ، تمامی ذرات معلق (TSP) ، سرب (Pb) و ازن (O3) است. اما دلیل تجمع و ماندگاری این آلاینده های خطرناک در هوای کلانشهرها چیست؟ تغییرات دمای هوا عموما در فصول سرد سال عامل اصلی برای ماندگاری و پایداری این آلاینده ها در جو و نزدیکی سطح زمین یعنی در محدوده زندگی و تنفس انسانهاست و توده هوای آلوده که حاصل احتراق موتور خودروها و صنایع آلاینده در نزدیکی شهرهاست به طور ثابت و بدون جابجایی روی شهر باقی می ماند و تا پایان روز که فعالیت های انسانی در سطح شهر ادامه دارد به مرور به آن افزوده می شود . اما آیا به طور واقعی پدیده های جوی مقصر اصلی تشکیل ...


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیالودگی هواعادتخطرناکتنفستعطیلی

تاريخ : دو شنبه 11 دی 1396 | 2:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
معاون امنیتی استاندار تهران: تشکیل جلسه شورای تامین استان تهران/ مصوبات شورا محرمانه است

پایگاه خبری علت :معاون امنیتی استانداری تهران از تشکیل جلسه شورای تامین استان برای بررسی تجمعات امروز خبر داد و گفت: از خبر شنیده شدن صدای شلیک در میدان امام حسین(ع) بی‌اطلاع هستم و خبری در این باره ندارم و نمی‌توانم آن را تایید کنم. محسن نسج همدانی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص آخرین وضعیت […]

پایگاه خبری علت :معاون امنیتی استانداری تهران از تشکیل جلسه شورای تامین استان برای بررسی تجمعات امروز خبر داد و گفت: از خبر شنیده شدن صدای شلیک در میدان امام حسین(ع) بی‌اطلاع هستم و خبری در این باره ندارم و نمی‌توانم آن را تایید کنم.

محسن نسج همدانی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص آخرین وضعیت تجمع‌کنندگان مقابل دانشگاه تهران گفت: تهران شهر بزرگی است. در خیابان انقلاب حد فاصل میدان انقلاب اسلامی تا چهار راه ولیعصر تجمعاتی غیرقانونی از سوی برخی از افراد برگزار شد که با همکاری نیروهای انتظامی درصدد کنترل آن هستیم.

وی ادامه داد: تهران شهر بزرگی است و می‌توانم بگویم که مابقی مناطق تهران وضعیت امنی دارند.

نسج همدانی درباره اطلاع از میزان بازداشت‌شدگان تجمعات امروز هم تصریح کرد: اطلاعی ندارم و در حال بررسی این مسئله هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جلسه شورای تامین تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: بله، شورای تامین استان تشکیل شده و مصوباتی نیز داشته است.

معاون امنیتی استانداری تهران درباره مصوبات شورای تامین ابراز داشت: مصوبات شورای تامین محرمانه است.

نسج همدانی در پاسخ به این سوال که آیا تا این لحظه از گاز اشک‌آور یا ماشین آب‌پاشی که در خیابان فخررازی مستقر شده است، استفاده شده است، بیان کرد: ماشین آب‌پاشی که در ابتدای خیابان فخررازی بوده، الان این محل را ترک کرده است.

وی درباره استفاده از گاز اشک‌آور هم یادآور شد: استفاده از گاز اشک‌آور در اختیار فرمانده میدان است و در صورت لزوم از آن استفاده خواهد شد.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاستانداری تهرانمعاون امنیتیتجمعاتاغتشاشات

تاريخ : دو شنبه 10 دی 1396 | 2:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
کوثری:امنیت کامل در تهران برقرار است/کسانی که امروز به خیابان‌ آمدند درمقابل مردم پاسخگو باشند

پایگاه خبری علت :جانشین قرارگاه ثارالله(ع) سپاه پاسداران با اشاره به وضعیت امنیتی شهر تهران در پی ایجاد تجمعاتی در سطح شهر، تاکید کرد: به لطف خدا در حال حاضر امنیت کامل در سطح شهر برقرار است و نیروهای انتظامی کاملا به اوضاع و احوال شهر و اطراف آن مسلط هستند. سردار اسماعیل کوثری در […]

پایگاه خبری علت :جانشین قرارگاه ثارالله(ع) سپاه پاسداران با اشاره به وضعیت امنیتی شهر تهران در پی ایجاد تجمعاتی در سطح شهر، تاکید کرد: به لطف خدا در حال حاضر امنیت کامل در سطح شهر برقرار است و نیروهای انتظامی کاملا به اوضاع و احوال شهر و اطراف آن مسلط هستند.

سردار اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برپایی برخی تجمعات در سطح شهر تهران، اظهار کرد: این آقایانی که امروز به خیابان‌های تهران آمدند، ذات و رفتار خود را برای مردم به نمایش گذاشتند و نشان دادند که به دنبال رفع گرانی و این‌گونه مسائل نیستند بلکه دقیقا همان کسانی هستند که در روز ششم دی ۸۸ و جریان فتنه آن سال، به خیابان‌ها آمدند و آن حرکت ناشایست را در بین عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) انجام دادند.

وی با اشاره به برخی شعارها که در جریان تجمعات امروز در مخالفت با نظام و سران مملکت سر داده شد، گفت: اگر دلیل حضور افرادی که امروز به خیابان‌ها آمدند، گرانی بود نباید آن شعارها را سر می‌دادند و به بیت‌المال، اموال و خودروی شخصی رهگذران آسیب می‌رساندند.

جانشین قرارگاه ثارالله(ع) سپاه پاسداران با بیان این‌که این افراد باید در مقابل مردم پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: این افراد با ایجاد وضعیت موجود می‌خواهند بگویند که برای مردم این شعارها را سر می‌دهند در حالی که این‌گونه نیست و آن‌ها به دنبال دغدغه‌های مردم نیستند.

کوثری با اشاره به وضعیت امنیتی شهر تهران در پی ایجاد تجمعاتی در سطح شهر، تاکید کرد: به لطف خدا در حال حاضر امنیت کامل در سطح شهر برقرار است و نیروهای انتظامی کاملا به اوضاع و احوال شهر و اطراف آن مسلط هستند.

وی تصریح کرد: افرادی که از بیرون به این‌ افراد امیدوار بودند قطعا بدانند که مانند فتنه ۸۸ همه‌ی آبرو و حیثیت این افراد در بین مردم خواهد رفت و به لطف خدا دیدیدم که مردم امروز در تجمع بزرگ مصلی یاد و خاطره ۹ دی ۸۸ را چقدر حماسی گرامی داشتند.

جانشین قرارگاه ثارالله(ع) سپاه پاسداران در پایان اظهار کرد: این افراد قطعا بدانند که انجام حرکات ناشایست به ضرر آن‌ها خواهد شد و مردم در برابر این اقدامات حتما به صحنه خواهند آمد و مشت محکمی بر دهان آن‌ها خواهند زد.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتهرانکوثریمردماغتشاشاتتجمعات

تاريخ : دو شنبه 10 دی 1396 | 2:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
کانال تلگرامی آمدنیوز از دسترس خارج شد

پایگاه خبری علت :کانال تلگرامی آمدنیوز در پی اعتراض وزیر ارتباطات ایران به موسس تلگرام و تاکید بر تحریک این کانال به «نفرت‌پراکنی» و «تشویق به خشونت»، از دسترس خارج شد. به گزارش ایسنا، پاول دوروف، بنیانگذار شبکه تلگرام، در پی تعلیق “کانال آمدنیوز” توضیح زیر را منتشر کرد: «کانال تلگرامی آمدنیوز از دنبال‌کنندگانش تقاضای […]

پایگاه خبری علت :کانال تلگرامی آمدنیوز در پی اعتراض وزیر ارتباطات ایران به موسس تلگرام و تاکید بر تحریک این کانال به «نفرت‌پراکنی» و «تشویق به خشونت»، از دسترس خارج شد.

به گزارش ایسنا، پاول دوروف، بنیانگذار شبکه تلگرام، در پی تعلیق “کانال آمدنیوز” توضیح زیر را منتشر کرد:

«کانال تلگرامی آمدنیوز از دنبال‌کنندگانش تقاضای استفاده از بمب‌های دستی (کوکتل مولوتوف) علیه پلیس کرده بود که به‌دلیل نقض سیاست “ممنوعیت درخواست برای خشونت” ما تعلیق شد.
مراقب باشید. اصولی وجود دارند که نباید از آن‌ها تخطی شود.»

به گزارش ایسنا، در پی هشدار عصر شنبه (۹ دی) محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – به موسس شبکه مجازی تلگرام مبنی بر نفرت‌پراکنی کانال تلگرامی آمدنیوز، تشویق مردم به استفاده از  کوکتل مولوتوف و مسلح شدن و ناآرام کردن جامعه؛ و ضرورت متوقف شدن کانال یادشده توسط تلگرام، پاول دوروف در پاسخ به وزیر ارتباطات، نوشته بود:

“ترویج خشونت بر اساس مقررات تلگرام ممنوع است، اگر صحیح باشد، ما ناچاریم این کانال‌ها را مسدود کنیم بدون توجه به اندازه کانال و تاثیرات سیاسی آن.”


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیآمد نیوزتلگرامفیلتر

تاريخ : دو شنبه 10 دی 1396 | 2:44 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
فیلم‌های کثیفی که لو رفت!

پایگاه خبری علت : جدید ترین اسناد به دست آمده از یک زندان ضد تمدن بشری ، کودکان عراقی را نشان می دهد که توسط نظامیان آمریکایی وادار به تعرض به مادران خود می شدند. در حالی که حدود یک دهه از فجایع نظامیان آمریکایی در زندان ابو غریب می گذرد و مردم عراق، به […]

پایگاه خبری علت : جدید ترین اسناد به دست آمده از یک زندان ضد تمدن بشری ، کودکان عراقی را نشان می دهد که توسط نظامیان آمریکایی وادار به تعرض به مادران خود می شدند.

در حالی که حدود یک دهه از فجایع نظامیان آمریکایی در زندان ابو غریب می گذرد و مردم عراق، به خصوص بازماندگان قربانیان، نتوانسته اند، فجایع رخ داد در این زندان را به فراموشی بسپارند، روز گذشته گزارش جدیدی از فجایعی که به دست نظامیان آمریکایی در این زندان به وقوع پیوسته، توسط مطبوعات آمریکایی منتشر شد تا از یک سو داغ بزرگ بازماندگان قربانیان این جنایات هیچ گاه التیام نیابد و از سوی دیگر، ابعاد جدیدی از عمق جنایات این زندان فاش شود، جنایاتی که عاملان آن بر کشوری برخاسته بودند که خود را مهد تمدن و دمکراسی و پرچمدار دفاع از حقوق بشر توصیف می کند.

محافل آگاه رسانه ای جهان روز گذشته افشا کردند که وزارت دفاع آمریکا موسوم به «پنتاگون» تمام تلاش خود را به کار می برد تا مانع افشای فیلم بسیار محرمانه و در عین حال فضاحت باری شود که بُعد تازه و جدیدی از جنایات غیر انسانی که تاریخ بشریت اگر نگوییم به خود ندیده، بی تردید به ندرت دیده است و بازیگران آن را نظامیان آمریکایی در زندان ابو غریب تشکیل می دهند.

به گفته این محافل رسانه ای‌، از جمله «سیمور هرش» پنتاگون تاکنون با مخفی نگهداشتن این فیلم از پخش شکنجه های ضبط شده در آن و افشای ابعادی جدید از فاجعه ضد بشری نظامیان این کشور در زندان مخوف عراق جلوگیری کند.

به گواه این روزنامه نگاران معروف صحنه هایی که در این فیلم به تصویر کشیده شده در زندان مخوف ابو غریب گرفته شده، زندانی که مهمترین و اصلی ترین بازداشتگاه آمریکایی ها در عراق طی سال های اشغال نظامی این کشور و مقر اصلی نگهداری و شنکجه شهروندان عراقی در این مقطع زمانی شمرده می شد و به دلیل شدت شکنجه های اعمال شده در آن و شیوه های غیر انسانی و توهین آمیز به کار گرفته شده در آن از سوی نظامیان آمریکایی خیلی زود در جهان معروف شد.

بر اساس گفته شاهدان مستنداتی که طی یک دهه گذشته درباره نحوه شکنجه زندانیان و شرایط بسیار بد و اهانت بار نگهداری زندانیان توسط نظامیان آمریکایی مستقر در زندان در ابو غریب ارائه شده، در برابر آنچه در این نوار فیلم ثبت و مستند سازی شده هیچ شمرده می شود.

سیمور هرش با بیان اینکه در تمام طول این سال ها تلاش شده بود، این فیلم به بیرون درز پیدا نکند، افزود، این امر غیرممکنی است و دیر یا زود بلاخره جامعه جهانی از فجایع ثبت شده در این فیلم آگاه می شد.

سیمور هرش که به مناسبت انتشار گزارش سالیانه شکنجه در آمریکا و ارائه آن به مجلس سنای این کشور، در سندیکای آزادی های مدنی در آمریکا سخنرانی می کرد، بخشی از سخنرانی خود را به نگاهی کلی به آنچه در این فیلم محرمانه پنتاگون مستند سازی شده بود، اختصاص داد.

هرش در این بخش از سخنرانی خود، گریزی به فجایع به تصویر کشیده شده در این فیلم می زند و می گوید: «در این باره باید بگویم، مسائل و قضایا از آنچه تاکنون نقل کرده ام، بسیار اسفبارتر هستند، به حدی که می توانم بگویم، شما هیچ چیز از آنچه در ابو غریب گذشته نمی دانید . در آنجا زنانی بودند که ممکن است، برخی از شما حاضران درباره آنها شنیده بودید که نامه هایی برای شوهران خود که آنها نیز در ابو غریب در بازداشت بودند، می فرستادند و یا به هر طریق ممکن با آنها تماس می گرفتند و التماس می کردند که بیاید و به خاطر فلان تعرض و هتک حرمتی که به آنها صورت گرفته بود و شرایط روحی و روانی بسیار غیر انسانی و اهانت باری که در آن به سر می بردند، به هر طریق ممکن جان اشان را بگیرند و آنها را از آنچه در آن بسر می بردند، نجات دهند.

هرش می افزاید: واقعا می دانید، چه برسر این زنان می آمد که اینگونه به شوهران خود التماس و استغاثه می کردند؟ .. مسلما خیر .. اما من به شما می گویم .. در این فیلم پسران جوان و نوجوان و حتی در مواردی که در فیلم هم نشان داده شده، پسران کم سن و سالی که بازداشت شده بودند مقابل دوربین ها اقدام به تجاوز و تعرض به زن ها می کردند.

فاجعه بارترین و دردناک ترین صحنه این فیلم صدای ضجه ها و گریه های این پسران جوان و نوجوان بود که به شدت وحشت زده و ترسیده بودند .. تردید ندارم، حکومت هایتان صدای ضجه ها و استغاثه های این کودکان و نوجوانان را ضبط کرده و در اختیار دارد .. و ایمان دارم، آن ضجه ها و التماس ها، عاملان این جنایات را رسوا خواهد کرد.

هرش می افزاید: وقتی فیلم فاجعه قتل عام «مای لای» که به دست آمریکایی ها طی جنگ ویتنام رخ داد، به اقتضای شغلی مجبور شدم ببینم، مثل هر انسانی آنچه از فجایع بشری در این فیلم به تصویر کشیده شده بود، مرا آزرده خاطر کرد، لذا به مشاهده صحنه هایی کم و بیش اکتفا کرده و آن را کنار گذاشتم و در پایان گزارشی که باید درباره آن کشتار تهیه می کردم، با نوشتن این جمله که عاملان این جنایت هیچ تفاوتی با قربانیان آن ندارند و همچون قربانیان جنایت قربانی خواهند شد.

اما آنچه در ابو غریب رخ داد، فراتر از تمام آن جنایات بود. چراکه به گفته سیمور هرش ، آشکار گردید، زنانی که از سوی این پسران کودک، نوجوان و جوان مورد تجاوز قرار گرفتند، مادران آنها بودند.

به گفته وی در طول زندگی ممکن است، با اتفاقات و رخ دادهای ناخوشایندی مواجه شوید، اما شک ندارم، تاکنون در طول زندگی خود صحنه ای دردناک تر از این نمی توانید، مشاهده کنید که فرزندان یک مادر زندانی در برابر دوربین به وی تجاوز کنند.

این در حالی است که روزنامه انگلیسی گاردین تاکنون گزارش هایی منتشر کرده بود که در آنها شاهدان اذعان می کردند، شاهد تجاوز خشونت آمیز و تعرض وحشیانه نظامیان و افسران آمریکایی به نوجوان و جوانان عراقی بوده که در زندان ابو غریب در بازداشت بسر می بردند.

حدودا ۱۰ سال قبل از برملا شدن رسوایی ابو غریب در رسانه های ارتباط جمعی، روزنامه گاردین گواهی یک شاهد عینی که در آن مقطع زمانی در زندان ابو غریب در بازداشت به سر می برد را منتشر کرد که برای خبرنگار گاردین نقل کرده بود که شاهد یکی از این تعرض های وحشیانه و حیوانی بوده است.

این فرد که خود را «قاسم حلاس» معرفی کرده، در گواهی خویش برای گاردین روایت کرده که فلان نظامی را دیده که در حال تجاوز و تعرض به نوجوانی ۱۵ تا ۱۸ ساله بوده و این کودک به شدت درد می کشیده و برای اینکه صدای ناله ها و درد کشیدن وی به بیرون درز پیدا نکند، اقدام به پوشاندن پشت تمام درب ها و پنجره ها با پتو کرده بودند. اما صدای ضجه ها و درد کشیدن آن کودک آن قدر بلند بود که حتی بستن در ها و پنجره نیز نتوانسته بود، از رسیدن آن ضجه ها و ناله ها ممانعت کند.

حلاس می افزاید: وقتی آن صداها به من رسید، از در زندان خود را بالا کشیده و به پنجره رساندم، آن نظامی آمریکایی را دیدم که در حال تعرض به آن کودک بود. نتوانستم صورت آن بچه را بینم چون صورتش رو به در ورودی بود که یک نظامی زن آمریکایی آنجا در حال گرفتن عکس از آن وضعیت بود.

و حالا پس از گذشت چندین سال از آن رسوایی به گمان اینکه تمام آن فاجعه به همانچه که دیدیم و شنیدیم محدود می شده و چه بسا سعی هم می کردیم، خود را تسلی دهیم و حتی فراموش کنیم، امروز ابعاد بسیار وحشتناک تر و فاجعه آمیزتر از آنچه تصور می کردیم، در حال افشا و برملا شدن است


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیابوغریبزندانامریکاکثافتوحشت

تاريخ : دو شنبه 7 دی 1396 | 2:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
مدیرکل بحران استاندار آذربایجان‌شرقی: روند کنونی بارش‌ها در استان آذربایجان‌شرقی نگران‌کننده است/ شرایط بحرانی تامین آب شرب و کاهش تراز دریاچه ارومیه

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از فارس، خلیل ساعی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: در بحث فرهنگ‌سازی اقدامات مختلفی انجام داده‌ایم و حالا بحث صرفه‌جویی در آب کاملا نهادینه شده و مطلب جدیدی برای ارائه نداریم. وی افزود: لازم است اعتباراتی را که برای فرهنگ‌سازی لحاظ […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از فارس، خلیل ساعی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: در بحث فرهنگ‌سازی اقدامات مختلفی انجام داده‌ایم و حالا بحث صرفه‌جویی در آب کاملا نهادینه شده و مطلب جدیدی برای ارائه نداریم.

وی افزود: لازم است اعتباراتی را که برای فرهنگ‌سازی لحاظ می‎شود کاهش دهیم و به سمت پروژه‌های عمرانی برویم؛ چرا که دیگر نیازی در جهت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی احساس نمی‎شود.

ساعی اذعان داشت: با تلاش‌های فعالان فرهنگی، اقدامات فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در جامعه شهری و روستایی استان کاملا به حالت اشباع رسیده و دیگر نیازی به طرح مباحث تکراری گذشته احساس نمی‌شود.

مدیرکل بحران استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: تا سال ۹۶ رقم دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه پیش بینی شده است که از این رقم ۸۵۰ میلیارد تومان تصویب شده و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز تخصیص یافته است.

وی افزود: رقم ۲۰۰ میلیارد تومان نیز در قالب استاد خزانه به سه استان حوضه آبریز دریاچه پرداخت شده است که سهم آذربایجان‌شرقی از این رقم ۵۰ میلیارد تومان است که در بخش‌های مختلف پروژه‌های مختلفی با این اعتبار اجرا می‌شود.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارومیهبحراندریاچه ی ارومیهکم ابیاب

تاريخ : دو شنبه 7 دی 1396 | 2:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ، تجمع بزرگداشت حماسه ۹ دی با حضور پرشور مردم سراسر کشور و مسئولان کشوری روحانیان و طلاب برگزار شد.

حماسه ۹ دی نماد عزت مردم این دیار است، روزی که دوباره دست ها برای بیعت به سمت ولایت رفت و حماسه ۹ دی حماسه ای ماندگار شد.

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحماسه ی 9 دی9 دیحماسه حضور مردم

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 9 دی 1396 | 2:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : دو شنبه 18 آذر 1396 | 2:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
عارف: کاری نکنیم که فضای کشور متشنج شود/ این فضا خواست بدخواهان ملت است

پایگاه خبری علت :رئیس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر لزوم پیگیری مطالبات مردم نوشت: کاری نکنیم که فضای کشور متشنج شود چون این فضا خواست بدخواهان ملت است. به گزارش خبرگزاری مهر ، محمدرضا عارف در حساب توییتری خود در پی اعتراضات و اغتشاشات اخیر در شهرهای مختلف کشور نوشت: «رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم عزیزمان […]

پایگاه خبری علت :رئیس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر لزوم پیگیری مطالبات مردم نوشت: کاری نکنیم که فضای کشور متشنج شود چون این فضا خواست بدخواهان ملت است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمدرضا عارف در حساب توییتری خود در پی اعتراضات و اغتشاشات اخیر در شهرهای مختلف کشور نوشت: «رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم عزیزمان وظیفه مسوولین بخصوص دولت و مجلس است و پیگیری این‌گونه مطالبات از سوی مردم با سازوکارهای قانونی حق طبیعی آن‌هاست. ولی متوجه باشیم کاری نکنیم که فضای کشور متشنج شود. چون این فضا خواست بدخواهان ملت و کسانی است که به‌دنبال از بین بردن امید مردم هستند.»


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکشوربدخاهاناغتشاشنارضایتی

تاريخ : دو شنبه 10 دی 1396 | 2:29 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

در زندگىِ پیچیده‌ی اجتماعىِ امروز، بدون بصیرت نمیشود حرکت کرد.

ادامه یمطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیامام خامنه ای9 دیبصیرت قیاماگاهی

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 11 دی 1396 | 2:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
یارانه دارو در بودجه ۹۷ چقدر است؟

پایگاه خبری علت :رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه میزان یارانه دارو در لایحه بودجه سال ۹۷، مشابه بودجه امسال دیده شده است، گفت: انتظار می‌رود که این رقم حداقل به اندازه رشد نرخ تورم افزایش یابد تا بتوانیم خمات‌مان را مانند قبل ادامه دهیم. دکتر غلامرضا اصغری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان […]

پایگاه خبری علت :رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه میزان یارانه دارو در لایحه بودجه سال ۹۷، مشابه بودجه امسال دیده شده است، گفت: انتظار می‌رود که این رقم حداقل به اندازه رشد نرخ تورم افزایش یابد تا بتوانیم خمات‌مان را مانند قبل ادامه دهیم.

دکتر غلامرضا اصغری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان یارانه دارو در لایحه بودجه سال ۹۷، گفت: میزان یارانه دارویی کشور در لایحه بودجه سال ۹۷، مانند سال ۹۶، ۱۶۰۰ میلیارد تومان است و افزایش بودجه‌ای برای سال آینده نداشتیم.

وی افزود: البته انتظار می‌رود که این رقم حداقل به اندازه رشد نرخ تورم افزایش یابد؛ چراکه در این صورت می‌توانیم همان خدماتی را که در سال ۹۶ ارائه می‌دادیم، در سال ۹۷ هم ارائه دهیم.

اصغری در واکنش به برخی اخبار مبنی بر مشکلاتی در تامین داروهای هموفیلی نیز گفت: داروهای هموفیلی هیچ مشکلی ندارند و همچنان مانند گذشته تامین و به بیماران ارائه می‌شوند.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالییارانهدارویارانه ی دارونرخ تورمسازمان غذا و دارو

تاريخ : دو شنبه 10 دی 1396 | 2:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
لاغر شدن حیرت‌انگیز بازیگران معروف ایرانی!

پایگاه خبری علت / لاغر شدن دغدغه بسیاری از مردم است. برخی بازیگران نیز به دلایل مختلف رژیم می‌گیرند. عده ای بخاطر نقشی که می خواهند ایفا کنند، بعضی‌ها به دلیل سلامت جسمی و برخی از بازیگران به دلیل زیبایی این کار می‌کنند. در این مطلب بازیگرانی که در مدت کوتاهی لاغر شدن را به […]

پایگاه خبری علت / لاغر شدن دغدغه بسیاری از مردم است. برخی بازیگران نیز به دلایل مختلف رژیم می‌گیرند. عده ای بخاطر نقشی که می خواهند ایفا کنند، بعضی‌ها به دلیل سلامت جسمی و برخی از بازیگران به دلیل زیبایی این کار می‌کنند. در این مطلب بازیگرانی که در مدت کوتاهی لاغر شدن را به شما معرفی می‌کنیم.
بازیگری که با عمل جراحی ۹۷ کیلو وزن کم کرد!
رضا داوودنژاد از جمله بازیگرانی بود که لاغر شدن برایش دردسر ساز بود. وی درباره لاغری‌اش می‌گوید: با رژیم و عمل جراحی ۹۷ کیلو وزن کم کردم، من در زمان ازدواجم به ۱۸۷ کیلو هم رسیدم. الان ۱۱۵ کیلو هستم. اما این شایعه‌هایی که شد مبنی بر این که من قرص لاغری مصرف کردم اصلا صحت نداشت؛ البته بسیاری از افراد بر اثر مصرف این قرص‌ها دچار بیماری کبد می شوند. اما من به دلیل عمل اشتباهی که انجام دادم و باپیپس روده بود و وسعت زیادی داشت به این نقطه رسیدم.
کاهش وزن ۲۱ کیلویی باران کوثری
باران کوثری برای ایفای نقش در فیلم سینمایی عرق سرد در نقش یک فوتبالیست ۲۱ کیلوگرم از وزنش را کم کرد.
وقتی ظاهر بهاره رهنما برای خودش هم غریبه است
بهاره رهنما این هفته تصویری در اینستاگرام منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: «بعد چهل کیلو کاهش وزن خودمم الان خصوصا تو عکسا برا خودم غریبه ام
کاهش وزن ۲۰ کیلویی ملیکا شریفی‌نیا
ملیکا شریفی‌نیا در سن ۳۰ سالگی حدود ۲۰ کیلو وزن کم کرد. وی رمز موفقیت خودش را در پشتکار برای لاغر شدن معرفی کرد.
بازیگری که در یک سال ۴۰ کیلو وزن کم کرد!
شهره لرستانی در این سال‌ها علاوه بر نوشتن، شاخ غول را نیز شکسته است و در عرض یک سال، با ۴۰‌کیلو اضافه‌وزن خداحافظی کرده است. وی، کاهش وزن را پلی می‌داند برای رسیدن به اهداف نیمه تمام زندگی‌اش.
وقتی نقی مجبور به کاهش وزن شد
یکی از بازیگرانی که برای حضور در سریال و بازی در نقش مورد علاقه اش وزن کم کرد محسن تنابنده بود. سریال پایتخت، تنابنده در نقش نقی بازی می کرد. او در این نقش کشتی گیری است که در ابتدا چاق است اما در طول سریال لاغر می شود چون باید به مسابقات برسد و مربی اش از او می خواهد که وزن کم کند. محسن تنابنده برای بازی در این نقش، در مدت کوتاهی ۱۱ کیلوگرم وزن کم کرد. 
بازیگر ۱۴۵ کیلویی که مجبور به جراحی شد!
نعیمه نظام دوست که بخاطر چاقی‌اش چند هفته قبل عمل کرده بود درباره انگیزه خودش گفت: امسال سرکار سعید آقاخانی در مشهد بودم، یک ونی بود که ما باید مدام از آن پیاده و سوار می‌شدیم، سعید آقاخانی به من گفت چرا نمی‌تونی راه بری و بشینی، چی شده؟ گفتم: نمی‌تونم و برای من واقعا سخت بود و این باعث شد که من قدری به خودم بیام. من اومدم گفتم این عمل را انجام میدم حتی اگه بمیرم.


موضوعات مرتبط: اجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبازیگریلاغریرژیم لاغریکاهش وزن

تاريخ : دو شنبه 1 دی 1396 | 2:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 
 تحلیل ایران -جزئیات طرح جدید ترافیک تهران اعلام شد

مقدمات و زیرساخت‌های اجرای طرح ترافیک جدید فراهم شده است و از ۱۵ فروردین ۹۷ اجرایی می شود.

به گزارش تحلیل ایران،محسن پورسید آقایی در گفتگو با صدا و سیما افزود: هر خودرویی حساب کاربری دارد و مبلغی را افراد شارژ می‌کنند تا هر زمانی که وارد طرح ترافیک می‌شوند بسته به اینکه چه ساعتی بیایند و بروند، از این حسابشان مبلغ کسر می‌شود، اگر یک ساعت، یک روز یا ۵۰ روز است، از حساب‌شان برداشته می‌شود.وی افزود: در طرح جدید ، اگر فردی در ترافیک صبحگاهی یا عصرگاهی عبور و مرور کند، باید ۳ برابر افراد دیگر عوارض بدهد.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: زمان را به سه قسمت اوج صبح ، ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر و اوج ترافیک عصر تقسیم‌بندی کرده‌ایم ، چرا که تاکنون برای ترافیک عصرگاهی برنامه‌ریزی لازم نشده بود.پورسید آقایی ادامه داد: به این ترتیب برای افرادی که از این سه قسمت در طول روز استفاده می‌کنند ، تفاوت قائل شده‌ایم و عوارض را هم سه قسمت کرده‌ایم و مردم می‌توانند زمان سفر خود را مدیریت کنند.وی گفت: پیش‌بینی شده است که ترافیک صبح و عصر با این طرح جدید ۲۰ درصد کاهش یابد.پورسید آقایی تصریح کرد: همچنین به ساکنانی که در محلات طرح ترافیک زندگی می‌کنند نیز امتیازاتی خواهیم داد تا در ساعت صبحگاهی که می‌خواهند تردد کنند، بدون مجوز طرح ترافیک از منزل خود خارج شوند.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیترافیکمحمد پور سید اقاییحمل ونقلترافیکخودرو

تاريخ : دو شنبه 10 دی 1396 | 2:3 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه دولت با تمام اقتدار مقابل متعرضان به مال و اموال عمومی مردم ایستادگی می کند، درباره اختلال در اینستاگرام و تلگرام، گفت که در زمان بروز اختلالی، استفاده از ابزارهایی برای کنترل تجمعات غیرقانونی وجود دارد که این تصمیمات مقطعی است.
به گزارش ایسنا، اسماعیل جبارزاده در پاسخ به پرسش دیگری در مورد تعداد دستگیرشدگان در تجمعات اخیر و نقش برخی از فعالان سیاسی در برگزاری چنین تجمعاتی، گفت: این یک جعبه سیاه است که باید باز شود و دلایل این اتفاقات را بررسی کرد. ما در حال بررسی این اتفاقات هستیم. البته اگر اموال عمومی و مال مردم مورد تعرض قرار گیرد طبیعی است که بازداشت صورت گیرد، ما از ستاد بازداشتی ها آمار قطعی نداریم که استان ها به ما آمار را می دهند و در حال بررسی هستند.
وی در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه بر اساس قانون، برگزاری تجمعات احتیاج به مجوز ندارد و این موضوع برخلاف صحبت های شما است، گفت: هیچ اصل قانونی نگفته است که هر کسی هر جا بخواهد می تواند تجمع کند. این روند در هیچ جای دنیا وجود ندارد. باید هویت افرادی که قرار است تجمع را انجام دهند مشخص باشد، نباید تجمع مخل امنیت و آسایش مردم قرار گیرد. باید مرجعی که تقاضای برگزاری تجمع را مطرح می کند را مورد بررسی قرار داد و بعد مجوزهای لازم را اعطا کرد.
معاون سیاسی وزیر کشور توضیح داد: وقتی تشکل، صنف یا گروهی درخواست برگزاری تجمع یا میتینگی را مطرح می کند ما باید بررسی کنیم که آیا می توانیم امنیت شان را تامین کنیم، طبیعتا بر اساس قیافه افراد و یا اینکه ما از آنها خوشمان می آید یا خیر، به آنها مجوز نمی دهیم. مهم برای ما تامین امنیت آن تجمع یا ...


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاغتشاشتلگراماینستاگراماختلالوزیر کشوردولتنابسامانی

تاريخ : دو شنبه 11 دی 1396 | 1:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خرداد:مولوی محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با ارسال نامه‌ای به فرمانده کل ارتش از خدمات ارتش در مناطق زلزله زده استان تشکر کرد.
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه
 
 به گزارش خرداد به نقل از ارتش جمهوری اسلامی ایران، به دنبال حضور موثر ارتش در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، مولوی محمد محمدی امام جمعه اهل سنت طی نامه ای به سرلشکر موسوی از خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه قدردانی کرد.
 
متن نامه بدین شرح است:
امیر گرانقدر فرماندهی محترم ارتش جمهوری اسلامی ایران
امیر سرلشکر موسوی (دام عزه العالی)
سلام علیکم
بر خود دین میدانم مراتب قدردانی خود و ملت شریف و غیور و رنجدیده کرمانشاه و مناطق زلزله زده این استان را صمیمانه به حضور آن فرمانده متین ابلاغ نمایم.
آنچه ملت از فداکاری، غیرت، بی ادعایی و پرتلاشی فرماندهان، امیران، درجه دراران و سربازان ارتش در کرمانشاه دیدند و جهان به روشنی آن را دید، وحدتی است ناگسستنی و همبستگی مثال زدنی و تجدید برادری.
شایسته است از امیران و فرماندهان استان که به شهادت این حقیر لحظه ای دریغ و سکوت نکردند، قدردانی شود.
ما با افتخار از همت ارتشیان برای فرزندان و نسل های آینده استان زجر کشیده مان سخن خواهیم گفت.
 
در پناه خدا باشید
محمد محمدی . امام جمعه اهل سنت کرمانشاه

موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمحمد محمدیامام جمعه کرمانشاهزلزلهارتش

تاريخ : شنبه 9 آذر 1396 | 21:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

استاندار کرمانشاه گفت: زلزله ۴.۶ کوزران پس لرزه زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری ازگله است، با این حال ۴ اکیپ هلال احمر را به کانون زلزله اعزام شده است.

به دنبال وقوع زلزله های پیاپی در شهرستان کرمانشاه، هوشنگ بازوند  استاندار کرمانشاه برای رصد و مدیریت اوضاع در مناطق آسیب دیده، عازم کوزران شد.

بازوند اعلام کرده است که زلزله ۴.۶ کوزران پس لرزه زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری ازگله است.

وی بیان کرد: خسارتی در کوزران نداشتیم و آمادگی کامل برای شرایط بحرانی را با همه امکانات داریم.

همچنین امیریان مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه در گفتگو با مهر، اظهار داشت: به دنبال وقوع زلزله های پیاپی در شهرستان کرمانشاه، ۴ اکیپ را به کانون زلزله اعزام کردیم. خوشبختانه خسارتی در کوزران و روستاهای اطراف نداشتیم.

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه تاکید کرد: آمادگی کامل را برای بحران های احتمالی داریم. 

 
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) گفت: سپاه برای بحران‌های احتمالی در آماده باش کامل است.

سردار بهمن ریحانی در گفتگو با مهر گفت: گشت های بسیج در کوزران (کانون پس لرزه ۴.۶ ریشتری) در حال سرکشی هستند. نیروهای سپاه پاسداران در منطقه حضور دارند و در آماده باش کامل هستند.

وی نظامی تصریح کرد: امنیت منازل در کوزران که ممکن است خالی باشند و مردم در فضاهای عمومی به سر ببرند توسط گشت های بسیج تحت کنترل است


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهکرمانشاه اماده باشسپاه بسیج ارتش

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر قرآن و عترت مرحوم آقای حبیب‌الله چایچیان را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت شاعر قرآن و عترت جناب آقای حبیب‌الله چایچیان (حسان) را به جامعه‌ی ادبی کشور و شعرای ولائی و آئینی و بخصوص به خانواده و بازماندگان گرامی ایشان تسلیت عرض میکنم و حشر با اولیاء الهی را از خداوند برای ایشان مسألت مینمایم و شعر خوش لفظ و از دل برآمده‌ی این شاعر عزیز در شمار یادگارهای ارزنده‌ی شعر دینی و آئینی روزگار ما است و در خاطره‌ها و زبانها خواهد ماند ان‌شاءالله. خداوند درجات وی را عالی فرماید.

سیّد علی خامنه‌ای

۱۱آذر۱۳۹6


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپیام تسلیتمرحوم چایچیانرهبر معظم

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

«تا ساعت یک نصفه شب طول کشید، می‌لرزیدیم، از سرما از بی‌پناهی از بی کسی، هیچ کسی نیومد برای کمک خودمون بودیم؛ تنها بودیم.» مرد سیاه پوشیده اصراری ندارد که هق هق گریه‌هایش را بین حرف‌هایش وقتی آن شب را بخاطر می‌آورد پنهان کند...

 

مصیبت زلزله مردی که ۹ عزیزش را دفن کرد +عکس


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهکرمانشاه مرگنیستیبازمانده

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:3 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

بسیاری از چهره‌های سرشناس کشورمان به قرارگرفتن تیم ملی فوتبال ایران در گروه مرگ جام جهانی 2018 روسیه واکنش نشان دادند.

به گزارش فارس، مراسم قرعه کشی بیست و یکمین دوره رقابت های فوتبال جام جهانی 2018 روسیه روز گذشته در کاخ کرملین مسکو با حضور نمایندگان و سرمربیان تیم ها برگزار شد.

اما ایران در این رقابت‌ها در گروه B  که به عقیده کارشناسان گروه مرگ نامیده شده، با تیم های پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه شده است.

بسیاری از چهره‌های سرشناس کشورمان و بازیکنان تیم ملی در صفحات مجازی‌شان به این قرعه کشی واکنش نشان دادند.

در ادامه تعدادی از آن ها را مشاهده می‌کنید:


موضوعات مرتبط: اجتماعیورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفوتبالروسیهجام جهانیواکنشچهرهتیم

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 19:58 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، گفت: بر اساس تماس تلفنی که با سرکنسولگری های ایران در شهرهای نجف، کربلا، سلیمانیه و اربیل در عراق داشتم، خوشبختانه زلزله هیچگونه آسیبی به اتباع و شهروندان ایرانی در عراق از جمله زوار اربعین وارد نکرده است.

 

به گزارش ایسنا، حسن قشقاوی، با بیان این که زلزله در عراق آسیبی به شهروندان ایرانی از جمله زوار اربعین  وارد نکرده است و ما در این زمینه گزارشی مبنی بر مصدومیت و فوت شهروندان کشورمان نداشته‌ایم، اظهار کرد: امسال مرز خسروی که به کانون زلزله در عراق نزدیک است، بسته بود و تردد زائران از آنجا صورت نمی‌گرفت بنابراین  در آن منطقه نیز زواری نداشتیم که بر اثر زلزله مورد آسیب قرار بگیرند.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیقشقاویعراق ایرانزلزله

تاريخ : شنبه 22 آبان 1396 | 19:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ايسنا : سومین همایش تخصصی دادسراهای استان تهران با موضوع «حقوق عامه و صیانت از منابع آبی و توزیع عادلانه آن» با حضور معاونان دادستان و سرپرستان نواحی و دوایر نظارت تهران، دادستان‌های شهرستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی بخش استان تهران، قائم مقام وزیر نیرو و برخی معاونان و مسوولان این وزارتخانه، روز شنبه یازدهم آذر ماه سال جاری، به ریاست دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدادستاناب بحرانوزارت نیرواستراتژی

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 8 آذر 1396 | 19:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

آخرین وضعیت تاسیسات نفتی، واحدهای پتروشیمی و وضعیت سوخت رسانی در استان های زلزله زده کشور تشریح شد.

 

یک منبع آگاه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وقوع زلزله در استان های آذربایجان، کردستان، کرمانشاه و ایلام اظهار کرد:بر اساس گزارشات اولیه زلزله هیچ خسارتی اعم از آتش سوزی مخازن ذخیره سازی در واحدهای پتروشیمی در استان های کرمانشاه، ایلام، تبریز و ...وارد نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه به طور کلی هیچ گزارشی مبنی بر وارد شدن خسارت به تاسیسات نفتی مناطق غرب کشور ارائه نشده است، درمورد ازدحام در پمپ بنزین ها توضیح داد: ازدحام در پمپ بنزین ها به دلیل هجوم مردم برای سوختگیری است.

 

 این منبع آگاه ادامه داد: ذخیره کافی بنزین و گازوییل در مناطق غربی کشور موجود است و جای نگرانی از نظر تامین سوخت وجود ندارد.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتاسیساتزلزلهکرمانشاهپتروشیمی

تاريخ : شنبه 22 آبان 1396 | 19:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش میزان، شاهین فتحی گفت: در پی زمین لرزه اخیر، تیم‌های ارزیاب و امدادی هلال احمر به بیشتر مناطق زلزله زده دسترسی پیدا کرده و مشغول ارزیابی هستند.

وی افزود: تا ساعاتی دیگر به سایر مناطق زلزله زده دسترسی پیدا می‌کنیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطرنشان کرد: تیم‌های امدادی به مرز رسیده و مشغول ارزیابی روستا‌های مرزی هستند.

به گفته فتحی ارزیابی نهایی مناطق زلزله زده تا صبح دوشنبه ادامه دارد و آمار نهایی کشته‌ها و زخمی‌های استان کرمانشاه صبح اعلام می‌شود.

 


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهکرمانشاه

تاريخ : شنبه 22 آبان 1396 | 19:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
چگونه یک فرزند تحصیلکرده و ثروتمند داشته باشیم؟

دنیای اقتصاد/ آیا وقتی که به فرزندنمان می گوییم درس‌هایت را خوب بخوان و نمرات خوبی بگیر تا به دانشگاه بروی و در آینده شغل مطمئنی به دست بیاوری، واقعا صد در صد به جملاتی که می‌گوییم باور داریم؟ آیا وقتی که به فرزندنمان می گوییم درس‌هایت را خوب بخوان و نمرات خوبی بگیر تا […]

دنیای اقتصاد/ آیا وقتی که به فرزندنمان می گوییم درس‌هایت را خوب بخوان و نمرات خوبی بگیر تا به دانشگاه بروی و در آینده شغل مطمئنی به دست بیاوری، واقعا صد در صد به جملاتی که می‌گوییم باور داریم؟

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفرزندتربیتنمونهتحصیلثروت

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 19:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

در پی وقوع زلزله تمام مدارس شهرستان کرمانشاه تعطیل اعلام شد

پایگاه خبری علت :مدارس شیفت صبح شهرستان کرمانشاه در تمامی مقاطع تحصیلی در روز شنبه یازدهم آذر ماه تعطیل اعلام شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به‌دنبال وقوع دو زلزله در بخش کوزران از توابع کرمانشاه مدارس شیفت صبح این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی برای روز شنبه تعطیل اعلام شد. به گزارش تسنیم تعطیلی مدارس براساس […]

پایگاه خبری علت :مدارس شیفت صبح شهرستان کرمانشاه در تمامی مقاطع تحصیلی در روز شنبه یازدهم آذر ماه تعطیل اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به‌دنبال وقوع دو زلزله در بخش کوزران از توابع کرمانشاه مدارس شیفت صبح این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی برای روز شنبه تعطیل اعلام شد.

به گزارش تسنیم تعطیلی مدارس براساس تصمیم شورای مدیریت بحران استان کرمانشاه است زیرا به‌دنبال وقوع زلزله بسیاری از خانواده‌ها شب را در بوستانها و معابر شهری سپری می‌کنند.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهکرمانشاهکورزانمدارستعطیلی

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 17:55 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تیتر امشب چهارشنبه 17 آبان؛
سفیر عراق در ایران گفت: انشاالله با نابودی کامل داعش و رفع تهدیدات تروریستی، اخذ روادید زائران ایرانی لغو می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

راجح صابر الموسوی، سفیر عراق در ایران با معجزه خواندن حضور میلیونی زائران در کربلا تصریح کرد: اینکه حدود 20 میلیون زائر در یک شهر تجمع کنند و مراسم در کمال امنیت برگزار شود، چیزی شبیه به معجزه است و اقتدار و اعتقاد والای مسلمانان را به رخ جهانیان می کشد.
 
ادامه ی مطلب

موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزائرعراق ایرانپیاده روی اربعین

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 17 آبان 1396 | 15:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

ورودی های شهر کربلا مملو از عاشقان و ارادتمندان مکتب آزادگی است.

 

حرکت خیل عظیم دلدادگان مکتب سید الشهدا که با پای پیاده، خود را به کربلای معلا می رسانند همچنان ادامه دارد.

در ایران، امروز و در عراق فردا، بیستم ماه صفر و اربعین حسینی است.

سفیر عراق در ایران گفت: این که میلیون ها زائردر کمال امنیت  در کربلا حضور می یابند اقتدار و اعتقاد والای مسلمانان را به رخ جهانیان می کشد.

راجح صابرافزود: تلاش می کنیم برای سال های آینده و به ویژه پس از نابودی کامل داعش و رفع تهدیدهای تروریستی، موضوع اخذ روادید زائران اربعین حل شود و زائران راحت تر به کربلا مشرف شوند.

­حسین پلارک، رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین نیز با بیان بخشی از برنامه های اجرا شده در مسیر رفت زائران، گفت: در حال حاضر تمرکز ما بر برگشت زائران است. پلارک گفت: پیش بینی شده امروز و فردا با بزرگترین موج بازگشت مواجه شویم.

استانداران ایلام و خوزستان هم با اعلام آمادگی برای بازگشت زائران اعلام کردند برای استراحت زائران چندین ساختمان دولتی، ورزشگاه و مدرسه در نظر گرفته شده است.

به گفته اقایان سلیمانی و شریعتی، مراکز خدمات رسانی و موکبهای پذیرایی از زوار هم با  تغییر محل استقرار خود برای پذیرایی از زائران حضرت ابا عبدالله حسین (ع) اماده شده اند. سردار مهری، رئیس پلیس راهور هم با تشریح برنامه های پلیس برای مدیریت حمل نقل جاده ای در ایام اربعین گفت: برای کاهش ترافیک در زمان بازگشت زوار، تردد خودروها  از مهران به سمت  ایلام تا اطلاع ثانوی یک طرفه شده است.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکربلاامنیتزایرعراقایراناربعین

تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 15:18 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال نیز با بیمه آتیه سازان حافظ تمدید شد و سقف تعهدات در برخی موارد افزایش یافت.

 

این قرارداد که از ۳۰ آبان ماه دارای اعتبار است تا اول آذر سال ۹۷ ادامه خواهد داشت و با در نظر گرفتن افزایش ۲۵ تا ۴۰ درصدی خدمات در قرارداد جدید، نرخ حق بیمه که سال گذشته ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان بود امسال به ۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان به ازای هر نفر می‌رسد.

در این قرارداد سقف تعهدات خدمات فوق تخصصی از ۱۲ به ۱۴ میلیون تومان، سقف تعهدات خدمات طبی عمومی از پنج به شش میلیون تومان، سقف تعهدات خدمات پاراکلینیکی یک(سی تی اسکن، ام آر آی و...) از ۵۰۰ هزار به۷۰۰ هزار تومان، سقف تعهدات پاراکلینیکی دو و سه از ۳۰۰ به۵۰۰ هزار تومان  و سقف تعهدات آزمایش و پاتولوژی از۲۵۰ به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا ادیانی، مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ درباره شرایط و امکانات خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ما تلاش کردیم تا دسترسی مردم به خدمات در مراکز درمانی طرف قرارداد را از طریق صدور معرفی نامه آنلاین در اکثر مراکزی که بار مراجعات در آن زیاد است، تسهیل کنیم تا دیگر نیازی به مراجعه آنها به شعب و دریافت حضوری معرفی نامه نباشد.  همچنین با انعقاد قرارداد با شرکت پست امکان خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان در شهرستان‌هایی که تا پیش از این برای ارائه اسناد پزشکی خود به شعب و نمایندگی‌های آتیه سازان حافظ با مشکل مواجه بودند نیز فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ در مورد ضوابط  و مدارک بیمه‌گری در قرارداد جدید نیز اظهار کرد: کلیات شکل اجرای قرارداد از نظر نحوه اعمال ضوابط بیمه‌گری و اسناد پزشکی همچون سال گذشته است.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبازنشستگانبیمه ی تکمیلیقراردادبیمه ی اتیه سازان حافظ

تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 15:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

­­­­­­­­رهبر انقلاب در جمع دانشجویان: افق پیش‌رو، نشانه‌هایی کاملاً امید بخش، موفقیت‌آمیز و خوش عاقبت را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

دسته جات عزاداری دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور هم مانند اربعین حسینی هر سال، مسیر دانشگاه تهران تا حسینیه امام خمینی را راهپیمایی و عزاداری کردند.
 
 ­­­­­­­­رهبر انقلاب در جمع دانشجویان (ضمن تجلیل از مراسم پرشور عزاداری اربعین حسینی): این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوار کند و مهم است که در این مسیر همواره ثبات قدم داشته باشیم و تحت تاثیر ناهمواری‌ها و دشواری‌ها قرار نگیریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: راه تلاش در راه خدا، اقامه حق و عدل و راه رسیدن به تمدن و جامعه اسلامی مسیر دشوار و پرفراز و نشیبی است اما مشاهده مسیر طی شده در انقلاب اسلامی و همچنین افق پیش‌رو، نشانه‌هایی کاملاً امید بخش، موفقیت‌آمیز و خوش عاقبت را نشان می‌دهد.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرهبر انقلابدانشجوعزاداریاربعین

تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 15:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن