یارانه دارو در بودجه ۹۷ چقدر است؟

پایگاه خبری علت :رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه میزان یارانه دارو در لایحه بودجه سال ۹۷، مشابه بودجه امسال دیده شده است، گفت: انتظار می‌رود که این رقم حداقل به اندازه رشد نرخ تورم افزایش یابد تا بتوانیم خمات‌مان را مانند قبل ادامه دهیم. دکتر غلامرضا اصغری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان […]

پایگاه خبری علت :رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه میزان یارانه دارو در لایحه بودجه سال ۹۷، مشابه بودجه امسال دیده شده است، گفت: انتظار می‌رود که این رقم حداقل به اندازه رشد نرخ تورم افزایش یابد تا بتوانیم خمات‌مان را مانند قبل ادامه دهیم.

دکتر غلامرضا اصغری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان یارانه دارو در لایحه بودجه سال ۹۷، گفت: میزان یارانه دارویی کشور در لایحه بودجه سال ۹۷، مانند سال ۹۶، ۱۶۰۰ میلیارد تومان است و افزایش بودجه‌ای برای سال آینده نداشتیم.

وی افزود: البته انتظار می‌رود که این رقم حداقل به اندازه رشد نرخ تورم افزایش یابد؛ چراکه در این صورت می‌توانیم همان خدماتی را که در سال ۹۶ ارائه می‌دادیم، در سال ۹۷ هم ارائه دهیم.

اصغری در واکنش به برخی اخبار مبنی بر مشکلاتی در تامین داروهای هموفیلی نیز گفت: داروهای هموفیلی هیچ مشکلی ندارند و همچنان مانند گذشته تامین و به بیماران ارائه می‌شوند.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالییارانهدارویارانه ی دارونرخ تورمسازمان غذا و دارو

تاريخ : دو شنبه 10 دی 1396 | 2:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
لاغر شدن حیرت‌انگیز بازیگران معروف ایرانی!

پایگاه خبری علت / لاغر شدن دغدغه بسیاری از مردم است. برخی بازیگران نیز به دلایل مختلف رژیم می‌گیرند. عده ای بخاطر نقشی که می خواهند ایفا کنند، بعضی‌ها به دلیل سلامت جسمی و برخی از بازیگران به دلیل زیبایی این کار می‌کنند. در این مطلب بازیگرانی که در مدت کوتاهی لاغر شدن را به […]

پایگاه خبری علت / لاغر شدن دغدغه بسیاری از مردم است. برخی بازیگران نیز به دلایل مختلف رژیم می‌گیرند. عده ای بخاطر نقشی که می خواهند ایفا کنند، بعضی‌ها به دلیل سلامت جسمی و برخی از بازیگران به دلیل زیبایی این کار می‌کنند. در این مطلب بازیگرانی که در مدت کوتاهی لاغر شدن را به شما معرفی می‌کنیم.
بازیگری که با عمل جراحی ۹۷ کیلو وزن کم کرد!
رضا داوودنژاد از جمله بازیگرانی بود که لاغر شدن برایش دردسر ساز بود. وی درباره لاغری‌اش می‌گوید: با رژیم و عمل جراحی ۹۷ کیلو وزن کم کردم، من در زمان ازدواجم به ۱۸۷ کیلو هم رسیدم. الان ۱۱۵ کیلو هستم. اما این شایعه‌هایی که شد مبنی بر این که من قرص لاغری مصرف کردم اصلا صحت نداشت؛ البته بسیاری از افراد بر اثر مصرف این قرص‌ها دچار بیماری کبد می شوند. اما من به دلیل عمل اشتباهی که انجام دادم و باپیپس روده بود و وسعت زیادی داشت به این نقطه رسیدم.
کاهش وزن ۲۱ کیلویی باران کوثری
باران کوثری برای ایفای نقش در فیلم سینمایی عرق سرد در نقش یک فوتبالیست ۲۱ کیلوگرم از وزنش را کم کرد.
وقتی ظاهر بهاره رهنما برای خودش هم غریبه است
بهاره رهنما این هفته تصویری در اینستاگرام منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: «بعد چهل کیلو کاهش وزن خودمم الان خصوصا تو عکسا برا خودم غریبه ام
کاهش وزن ۲۰ کیلویی ملیکا شریفی‌نیا
ملیکا شریفی‌نیا در سن ۳۰ سالگی حدود ۲۰ کیلو وزن کم کرد. وی رمز موفقیت خودش را در پشتکار برای لاغر شدن معرفی کرد.
بازیگری که در یک سال ۴۰ کیلو وزن کم کرد!
شهره لرستانی در این سال‌ها علاوه بر نوشتن، شاخ غول را نیز شکسته است و در عرض یک سال، با ۴۰‌کیلو اضافه‌وزن خداحافظی کرده است. وی، کاهش وزن را پلی می‌داند برای رسیدن به اهداف نیمه تمام زندگی‌اش.
وقتی نقی مجبور به کاهش وزن شد
یکی از بازیگرانی که برای حضور در سریال و بازی در نقش مورد علاقه اش وزن کم کرد محسن تنابنده بود. سریال پایتخت، تنابنده در نقش نقی بازی می کرد. او در این نقش کشتی گیری است که در ابتدا چاق است اما در طول سریال لاغر می شود چون باید به مسابقات برسد و مربی اش از او می خواهد که وزن کم کند. محسن تنابنده برای بازی در این نقش، در مدت کوتاهی ۱۱ کیلوگرم وزن کم کرد. 
بازیگر ۱۴۵ کیلویی که مجبور به جراحی شد!
نعیمه نظام دوست که بخاطر چاقی‌اش چند هفته قبل عمل کرده بود درباره انگیزه خودش گفت: امسال سرکار سعید آقاخانی در مشهد بودم، یک ونی بود که ما باید مدام از آن پیاده و سوار می‌شدیم، سعید آقاخانی به من گفت چرا نمی‌تونی راه بری و بشینی، چی شده؟ گفتم: نمی‌تونم و برای من واقعا سخت بود و این باعث شد که من قدری به خودم بیام. من اومدم گفتم این عمل را انجام میدم حتی اگه بمیرم.


موضوعات مرتبط: اجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبازیگریلاغریرژیم لاغریکاهش وزن

تاريخ : دو شنبه 1 دی 1396 | 2:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 
 تحلیل ایران -جزئیات طرح جدید ترافیک تهران اعلام شد

مقدمات و زیرساخت‌های اجرای طرح ترافیک جدید فراهم شده است و از ۱۵ فروردین ۹۷ اجرایی می شود.

به گزارش تحلیل ایران،محسن پورسید آقایی در گفتگو با صدا و سیما افزود: هر خودرویی حساب کاربری دارد و مبلغی را افراد شارژ می‌کنند تا هر زمانی که وارد طرح ترافیک می‌شوند بسته به اینکه چه ساعتی بیایند و بروند، از این حسابشان مبلغ کسر می‌شود، اگر یک ساعت، یک روز یا ۵۰ روز است، از حساب‌شان برداشته می‌شود.وی افزود: در طرح جدید ، اگر فردی در ترافیک صبحگاهی یا عصرگاهی عبور و مرور کند، باید ۳ برابر افراد دیگر عوارض بدهد.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: زمان را به سه قسمت اوج صبح ، ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر و اوج ترافیک عصر تقسیم‌بندی کرده‌ایم ، چرا که تاکنون برای ترافیک عصرگاهی برنامه‌ریزی لازم نشده بود.پورسید آقایی ادامه داد: به این ترتیب برای افرادی که از این سه قسمت در طول روز استفاده می‌کنند ، تفاوت قائل شده‌ایم و عوارض را هم سه قسمت کرده‌ایم و مردم می‌توانند زمان سفر خود را مدیریت کنند.وی گفت: پیش‌بینی شده است که ترافیک صبح و عصر با این طرح جدید ۲۰ درصد کاهش یابد.پورسید آقایی تصریح کرد: همچنین به ساکنانی که در محلات طرح ترافیک زندگی می‌کنند نیز امتیازاتی خواهیم داد تا در ساعت صبحگاهی که می‌خواهند تردد کنند، بدون مجوز طرح ترافیک از منزل خود خارج شوند.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیترافیکمحمد پور سید اقاییحمل ونقلترافیکخودرو

تاريخ : دو شنبه 10 دی 1396 | 2:3 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه دولت با تمام اقتدار مقابل متعرضان به مال و اموال عمومی مردم ایستادگی می کند، درباره اختلال در اینستاگرام و تلگرام، گفت که در زمان بروز اختلالی، استفاده از ابزارهایی برای کنترل تجمعات غیرقانونی وجود دارد که این تصمیمات مقطعی است.
به گزارش ایسنا، اسماعیل جبارزاده در پاسخ به پرسش دیگری در مورد تعداد دستگیرشدگان در تجمعات اخیر و نقش برخی از فعالان سیاسی در برگزاری چنین تجمعاتی، گفت: این یک جعبه سیاه است که باید باز شود و دلایل این اتفاقات را بررسی کرد. ما در حال بررسی این اتفاقات هستیم. البته اگر اموال عمومی و مال مردم مورد تعرض قرار گیرد طبیعی است که بازداشت صورت گیرد، ما از ستاد بازداشتی ها آمار قطعی نداریم که استان ها به ما آمار را می دهند و در حال بررسی هستند.
وی در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه بر اساس قانون، برگزاری تجمعات احتیاج به مجوز ندارد و این موضوع برخلاف صحبت های شما است، گفت: هیچ اصل قانونی نگفته است که هر کسی هر جا بخواهد می تواند تجمع کند. این روند در هیچ جای دنیا وجود ندارد. باید هویت افرادی که قرار است تجمع را انجام دهند مشخص باشد، نباید تجمع مخل امنیت و آسایش مردم قرار گیرد. باید مرجعی که تقاضای برگزاری تجمع را مطرح می کند را مورد بررسی قرار داد و بعد مجوزهای لازم را اعطا کرد.
معاون سیاسی وزیر کشور توضیح داد: وقتی تشکل، صنف یا گروهی درخواست برگزاری تجمع یا میتینگی را مطرح می کند ما باید بررسی کنیم که آیا می توانیم امنیت شان را تامین کنیم، طبیعتا بر اساس قیافه افراد و یا اینکه ما از آنها خوشمان می آید یا خیر، به آنها مجوز نمی دهیم. مهم برای ما تامین امنیت آن تجمع یا ...


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاغتشاشتلگراماینستاگراماختلالوزیر کشوردولتنابسامانی

تاريخ : دو شنبه 11 دی 1396 | 1:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خرداد:مولوی محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با ارسال نامه‌ای به فرمانده کل ارتش از خدمات ارتش در مناطق زلزله زده استان تشکر کرد.
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه
 
 به گزارش خرداد به نقل از ارتش جمهوری اسلامی ایران، به دنبال حضور موثر ارتش در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، مولوی محمد محمدی امام جمعه اهل سنت طی نامه ای به سرلشکر موسوی از خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه قدردانی کرد.
 
متن نامه بدین شرح است:
امیر گرانقدر فرماندهی محترم ارتش جمهوری اسلامی ایران
امیر سرلشکر موسوی (دام عزه العالی)
سلام علیکم
بر خود دین میدانم مراتب قدردانی خود و ملت شریف و غیور و رنجدیده کرمانشاه و مناطق زلزله زده این استان را صمیمانه به حضور آن فرمانده متین ابلاغ نمایم.
آنچه ملت از فداکاری، غیرت، بی ادعایی و پرتلاشی فرماندهان، امیران، درجه دراران و سربازان ارتش در کرمانشاه دیدند و جهان به روشنی آن را دید، وحدتی است ناگسستنی و همبستگی مثال زدنی و تجدید برادری.
شایسته است از امیران و فرماندهان استان که به شهادت این حقیر لحظه ای دریغ و سکوت نکردند، قدردانی شود.
ما با افتخار از همت ارتشیان برای فرزندان و نسل های آینده استان زجر کشیده مان سخن خواهیم گفت.
 
در پناه خدا باشید
محمد محمدی . امام جمعه اهل سنت کرمانشاه

موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمحمد محمدیامام جمعه کرمانشاهزلزلهارتش

تاريخ : شنبه 9 آذر 1396 | 21:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

استاندار کرمانشاه گفت: زلزله ۴.۶ کوزران پس لرزه زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری ازگله است، با این حال ۴ اکیپ هلال احمر را به کانون زلزله اعزام شده است.

به دنبال وقوع زلزله های پیاپی در شهرستان کرمانشاه، هوشنگ بازوند  استاندار کرمانشاه برای رصد و مدیریت اوضاع در مناطق آسیب دیده، عازم کوزران شد.

بازوند اعلام کرده است که زلزله ۴.۶ کوزران پس لرزه زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری ازگله است.

وی بیان کرد: خسارتی در کوزران نداشتیم و آمادگی کامل برای شرایط بحرانی را با همه امکانات داریم.

همچنین امیریان مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه در گفتگو با مهر، اظهار داشت: به دنبال وقوع زلزله های پیاپی در شهرستان کرمانشاه، ۴ اکیپ را به کانون زلزله اعزام کردیم. خوشبختانه خسارتی در کوزران و روستاهای اطراف نداشتیم.

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه تاکید کرد: آمادگی کامل را برای بحران های احتمالی داریم. 

 
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) گفت: سپاه برای بحران‌های احتمالی در آماده باش کامل است.

سردار بهمن ریحانی در گفتگو با مهر گفت: گشت های بسیج در کوزران (کانون پس لرزه ۴.۶ ریشتری) در حال سرکشی هستند. نیروهای سپاه پاسداران در منطقه حضور دارند و در آماده باش کامل هستند.

وی نظامی تصریح کرد: امنیت منازل در کوزران که ممکن است خالی باشند و مردم در فضاهای عمومی به سر ببرند توسط گشت های بسیج تحت کنترل است


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهکرمانشاه اماده باشسپاه بسیج ارتش

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:19 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر قرآن و عترت مرحوم آقای حبیب‌الله چایچیان را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت شاعر قرآن و عترت جناب آقای حبیب‌الله چایچیان (حسان) را به جامعه‌ی ادبی کشور و شعرای ولائی و آئینی و بخصوص به خانواده و بازماندگان گرامی ایشان تسلیت عرض میکنم و حشر با اولیاء الهی را از خداوند برای ایشان مسألت مینمایم و شعر خوش لفظ و از دل برآمده‌ی این شاعر عزیز در شمار یادگارهای ارزنده‌ی شعر دینی و آئینی روزگار ما است و در خاطره‌ها و زبانها خواهد ماند ان‌شاءالله. خداوند درجات وی را عالی فرماید.

سیّد علی خامنه‌ای

۱۱آذر۱۳۹6


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیپیام تسلیتمرحوم چایچیانرهبر معظم

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

«تا ساعت یک نصفه شب طول کشید، می‌لرزیدیم، از سرما از بی‌پناهی از بی کسی، هیچ کسی نیومد برای کمک خودمون بودیم؛ تنها بودیم.» مرد سیاه پوشیده اصراری ندارد که هق هق گریه‌هایش را بین حرف‌هایش وقتی آن شب را بخاطر می‌آورد پنهان کند...

 

مصیبت زلزله مردی که ۹ عزیزش را دفن کرد +عکس


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهکرمانشاه مرگنیستیبازمانده

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:12 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 20:3 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

بسیاری از چهره‌های سرشناس کشورمان به قرارگرفتن تیم ملی فوتبال ایران در گروه مرگ جام جهانی 2018 روسیه واکنش نشان دادند.

به گزارش فارس، مراسم قرعه کشی بیست و یکمین دوره رقابت های فوتبال جام جهانی 2018 روسیه روز گذشته در کاخ کرملین مسکو با حضور نمایندگان و سرمربیان تیم ها برگزار شد.

اما ایران در این رقابت‌ها در گروه B  که به عقیده کارشناسان گروه مرگ نامیده شده، با تیم های پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه شده است.

بسیاری از چهره‌های سرشناس کشورمان و بازیکنان تیم ملی در صفحات مجازی‌شان به این قرعه کشی واکنش نشان دادند.

در ادامه تعدادی از آن ها را مشاهده می‌کنید:


موضوعات مرتبط: اجتماعیورزشی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفوتبالروسیهجام جهانیواکنشچهرهتیم

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 19:58 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، گفت: بر اساس تماس تلفنی که با سرکنسولگری های ایران در شهرهای نجف، کربلا، سلیمانیه و اربیل در عراق داشتم، خوشبختانه زلزله هیچگونه آسیبی به اتباع و شهروندان ایرانی در عراق از جمله زوار اربعین وارد نکرده است.

 

به گزارش ایسنا، حسن قشقاوی، با بیان این که زلزله در عراق آسیبی به شهروندان ایرانی از جمله زوار اربعین  وارد نکرده است و ما در این زمینه گزارشی مبنی بر مصدومیت و فوت شهروندان کشورمان نداشته‌ایم، اظهار کرد: امسال مرز خسروی که به کانون زلزله در عراق نزدیک است، بسته بود و تردد زائران از آنجا صورت نمی‌گرفت بنابراین  در آن منطقه نیز زواری نداشتیم که بر اثر زلزله مورد آسیب قرار بگیرند.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیقشقاویعراق ایرانزلزله

تاريخ : شنبه 22 آبان 1396 | 19:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ايسنا : سومین همایش تخصصی دادسراهای استان تهران با موضوع «حقوق عامه و صیانت از منابع آبی و توزیع عادلانه آن» با حضور معاونان دادستان و سرپرستان نواحی و دوایر نظارت تهران، دادستان‌های شهرستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی بخش استان تهران، قائم مقام وزیر نیرو و برخی معاونان و مسوولان این وزارتخانه، روز شنبه یازدهم آذر ماه سال جاری، به ریاست دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدادستاناب بحرانوزارت نیرواستراتژی

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 8 آذر 1396 | 19:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

آخرین وضعیت تاسیسات نفتی، واحدهای پتروشیمی و وضعیت سوخت رسانی در استان های زلزله زده کشور تشریح شد.

 

یک منبع آگاه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وقوع زلزله در استان های آذربایجان، کردستان، کرمانشاه و ایلام اظهار کرد:بر اساس گزارشات اولیه زلزله هیچ خسارتی اعم از آتش سوزی مخازن ذخیره سازی در واحدهای پتروشیمی در استان های کرمانشاه، ایلام، تبریز و ...وارد نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه به طور کلی هیچ گزارشی مبنی بر وارد شدن خسارت به تاسیسات نفتی مناطق غرب کشور ارائه نشده است، درمورد ازدحام در پمپ بنزین ها توضیح داد: ازدحام در پمپ بنزین ها به دلیل هجوم مردم برای سوختگیری است.

 

 این منبع آگاه ادامه داد: ذخیره کافی بنزین و گازوییل در مناطق غربی کشور موجود است و جای نگرانی از نظر تامین سوخت وجود ندارد.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتاسیساتزلزلهکرمانشاهپتروشیمی

تاريخ : شنبه 22 آبان 1396 | 19:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به گزارش میزان، شاهین فتحی گفت: در پی زمین لرزه اخیر، تیم‌های ارزیاب و امدادی هلال احمر به بیشتر مناطق زلزله زده دسترسی پیدا کرده و مشغول ارزیابی هستند.

وی افزود: تا ساعاتی دیگر به سایر مناطق زلزله زده دسترسی پیدا می‌کنیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطرنشان کرد: تیم‌های امدادی به مرز رسیده و مشغول ارزیابی روستا‌های مرزی هستند.

به گفته فتحی ارزیابی نهایی مناطق زلزله زده تا صبح دوشنبه ادامه دارد و آمار نهایی کشته‌ها و زخمی‌های استان کرمانشاه صبح اعلام می‌شود.

 


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهکرمانشاه

تاريخ : شنبه 22 آبان 1396 | 19:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
چگونه یک فرزند تحصیلکرده و ثروتمند داشته باشیم؟

دنیای اقتصاد/ آیا وقتی که به فرزندنمان می گوییم درس‌هایت را خوب بخوان و نمرات خوبی بگیر تا به دانشگاه بروی و در آینده شغل مطمئنی به دست بیاوری، واقعا صد در صد به جملاتی که می‌گوییم باور داریم؟ آیا وقتی که به فرزندنمان می گوییم درس‌هایت را خوب بخوان و نمرات خوبی بگیر تا […]

دنیای اقتصاد/ آیا وقتی که به فرزندنمان می گوییم درس‌هایت را خوب بخوان و نمرات خوبی بگیر تا به دانشگاه بروی و در آینده شغل مطمئنی به دست بیاوری، واقعا صد در صد به جملاتی که می‌گوییم باور داریم؟

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفرزندتربیتنمونهتحصیلثروت

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 19:22 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

در پی وقوع زلزله تمام مدارس شهرستان کرمانشاه تعطیل اعلام شد

پایگاه خبری علت :مدارس شیفت صبح شهرستان کرمانشاه در تمامی مقاطع تحصیلی در روز شنبه یازدهم آذر ماه تعطیل اعلام شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به‌دنبال وقوع دو زلزله در بخش کوزران از توابع کرمانشاه مدارس شیفت صبح این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی برای روز شنبه تعطیل اعلام شد. به گزارش تسنیم تعطیلی مدارس براساس […]

پایگاه خبری علت :مدارس شیفت صبح شهرستان کرمانشاه در تمامی مقاطع تحصیلی در روز شنبه یازدهم آذر ماه تعطیل اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به‌دنبال وقوع دو زلزله در بخش کوزران از توابع کرمانشاه مدارس شیفت صبح این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی برای روز شنبه تعطیل اعلام شد.

به گزارش تسنیم تعطیلی مدارس براساس تصمیم شورای مدیریت بحران استان کرمانشاه است زیرا به‌دنبال وقوع زلزله بسیاری از خانواده‌ها شب را در بوستانها و معابر شهری سپری می‌کنند.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزلهکرمانشاهکورزانمدارستعطیلی

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 17:55 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تیتر امشب چهارشنبه 17 آبان؛
سفیر عراق در ایران گفت: انشاالله با نابودی کامل داعش و رفع تهدیدات تروریستی، اخذ روادید زائران ایرانی لغو می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

راجح صابر الموسوی، سفیر عراق در ایران با معجزه خواندن حضور میلیونی زائران در کربلا تصریح کرد: اینکه حدود 20 میلیون زائر در یک شهر تجمع کنند و مراسم در کمال امنیت برگزار شود، چیزی شبیه به معجزه است و اقتدار و اعتقاد والای مسلمانان را به رخ جهانیان می کشد.
 
ادامه ی مطلب

موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزائرعراق ایرانپیاده روی اربعین

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 17 آبان 1396 | 15:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

ورودی های شهر کربلا مملو از عاشقان و ارادتمندان مکتب آزادگی است.

 

حرکت خیل عظیم دلدادگان مکتب سید الشهدا که با پای پیاده، خود را به کربلای معلا می رسانند همچنان ادامه دارد.

در ایران، امروز و در عراق فردا، بیستم ماه صفر و اربعین حسینی است.

سفیر عراق در ایران گفت: این که میلیون ها زائردر کمال امنیت  در کربلا حضور می یابند اقتدار و اعتقاد والای مسلمانان را به رخ جهانیان می کشد.

راجح صابرافزود: تلاش می کنیم برای سال های آینده و به ویژه پس از نابودی کامل داعش و رفع تهدیدهای تروریستی، موضوع اخذ روادید زائران اربعین حل شود و زائران راحت تر به کربلا مشرف شوند.

­حسین پلارک، رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین نیز با بیان بخشی از برنامه های اجرا شده در مسیر رفت زائران، گفت: در حال حاضر تمرکز ما بر برگشت زائران است. پلارک گفت: پیش بینی شده امروز و فردا با بزرگترین موج بازگشت مواجه شویم.

استانداران ایلام و خوزستان هم با اعلام آمادگی برای بازگشت زائران اعلام کردند برای استراحت زائران چندین ساختمان دولتی، ورزشگاه و مدرسه در نظر گرفته شده است.

به گفته اقایان سلیمانی و شریعتی، مراکز خدمات رسانی و موکبهای پذیرایی از زوار هم با  تغییر محل استقرار خود برای پذیرایی از زائران حضرت ابا عبدالله حسین (ع) اماده شده اند. سردار مهری، رئیس پلیس راهور هم با تشریح برنامه های پلیس برای مدیریت حمل نقل جاده ای در ایام اربعین گفت: برای کاهش ترافیک در زمان بازگشت زوار، تردد خودروها  از مهران به سمت  ایلام تا اطلاع ثانوی یک طرفه شده است.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکربلاامنیتزایرعراقایراناربعین

تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 15:18 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال نیز با بیمه آتیه سازان حافظ تمدید شد و سقف تعهدات در برخی موارد افزایش یافت.

 

این قرارداد که از ۳۰ آبان ماه دارای اعتبار است تا اول آذر سال ۹۷ ادامه خواهد داشت و با در نظر گرفتن افزایش ۲۵ تا ۴۰ درصدی خدمات در قرارداد جدید، نرخ حق بیمه که سال گذشته ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان بود امسال به ۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان به ازای هر نفر می‌رسد.

در این قرارداد سقف تعهدات خدمات فوق تخصصی از ۱۲ به ۱۴ میلیون تومان، سقف تعهدات خدمات طبی عمومی از پنج به شش میلیون تومان، سقف تعهدات خدمات پاراکلینیکی یک(سی تی اسکن، ام آر آی و...) از ۵۰۰ هزار به۷۰۰ هزار تومان، سقف تعهدات پاراکلینیکی دو و سه از ۳۰۰ به۵۰۰ هزار تومان  و سقف تعهدات آزمایش و پاتولوژی از۲۵۰ به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا ادیانی، مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ درباره شرایط و امکانات خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ما تلاش کردیم تا دسترسی مردم به خدمات در مراکز درمانی طرف قرارداد را از طریق صدور معرفی نامه آنلاین در اکثر مراکزی که بار مراجعات در آن زیاد است، تسهیل کنیم تا دیگر نیازی به مراجعه آنها به شعب و دریافت حضوری معرفی نامه نباشد.  همچنین با انعقاد قرارداد با شرکت پست امکان خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان در شهرستان‌هایی که تا پیش از این برای ارائه اسناد پزشکی خود به شعب و نمایندگی‌های آتیه سازان حافظ با مشکل مواجه بودند نیز فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ در مورد ضوابط  و مدارک بیمه‌گری در قرارداد جدید نیز اظهار کرد: کلیات شکل اجرای قرارداد از نظر نحوه اعمال ضوابط بیمه‌گری و اسناد پزشکی همچون سال گذشته است.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبازنشستگانبیمه ی تکمیلیقراردادبیمه ی اتیه سازان حافظ

تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 15:15 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

­­­­­­­­رهبر انقلاب در جمع دانشجویان: افق پیش‌رو، نشانه‌هایی کاملاً امید بخش، موفقیت‌آمیز و خوش عاقبت را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

دسته جات عزاداری دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور هم مانند اربعین حسینی هر سال، مسیر دانشگاه تهران تا حسینیه امام خمینی را راهپیمایی و عزاداری کردند.
 
 ­­­­­­­­رهبر انقلاب در جمع دانشجویان (ضمن تجلیل از مراسم پرشور عزاداری اربعین حسینی): این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوار کند و مهم است که در این مسیر همواره ثبات قدم داشته باشیم و تحت تاثیر ناهمواری‌ها و دشواری‌ها قرار نگیریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: راه تلاش در راه خدا، اقامه حق و عدل و راه رسیدن به تمدن و جامعه اسلامی مسیر دشوار و پرفراز و نشیبی است اما مشاهده مسیر طی شده در انقلاب اسلامی و همچنین افق پیش‌رو، نشانه‌هایی کاملاً امید بخش، موفقیت‌آمیز و خوش عاقبت را نشان می‌دهد.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرهبر انقلابدانشجوعزاداریاربعین

تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 15:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با اربعین حسینی مسیر ۱۷ کیلومتری میدان امام حسین تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را با پای پیاده پیمودند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، درحالیکه امسال هم بزرگترین راهپیمایی دنیا از نجف اشرف به سمت کربلای معلی در سرزمین عراق برگزار می‌شود کسانی که از این سفر پرفیض جامانده اند در تهران مسیر 17 کیلومتری  از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پیاده پیمودند. این مراسم با شکوه از ساعت ۶:۳۰ صبح با سردادن شعارهای «لبیک یا حسین (ع)»، «لبیک یا زینب (س)» و «یا لثارات الحسین» آغاز شد.
 

موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی اربعینجاماندهراهپیمایی

تاريخ : پنج شنبه 18 آبان 1396 | 15:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
راهکارهای نجات دریاچه ارومیه

متن پیش رو در ایرنا منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست پایگاه خبری علت :برنامه نجات دریاچه متوجه شرکت های آب منطقه ای، ادارات کل حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و سازمان های جهاد کشاورزی در استان های آذربایجان شرقی، غربی و کردستان است و از این […]

متن پیش رو در ایرنا منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست

پایگاه خبری علت :برنامه نجات دریاچه متوجه شرکت های آب منطقه ای، ادارات کل حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و سازمان های جهاد کشاورزی در استان های آذربایجان شرقی، غربی و کردستان است و از این رو با حضور مدیران این دستگاه ها در آذربایجان شرقی در دفتر این خبرگزاری در تبریز کارهای انجام شده و موانع و چالش های موجود در زمینه احیای دریاچه ارومیه بررسی شد.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدریاچه ی ارومیهراهکارنجاتاب

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 8 آبان 1396 | 14:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : شنبه 22 مهر 1396 | 19:53 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
تاريخ : شنبه 11 مهر 1396 | 19:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
طبیعت پاییزی سنندج

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه جریانات خنک شمالی باعث بارشهای پراکنده باران در ۱۰ استان کشور خواهد شد، گفت: نوار شمالی کشور در روزهای آتی با کاهش چهار تا هفت درجه‌ای دما مواجه می‌شوند.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: جریانات خنک شمالی از امروز وارد کشور می‌شود و بخشهای مختلف نوار شمالی و البرز مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: از عصر امروز بخشهایی از استانهای گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل خزر با بارش پراکنده باران، رعد و برق و گاهی وزش باد مواجه می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد:‌بارشهای پراکنده روز یکشنبه در استانهای مازندران، گیلان، اردبیل، برخی مناطق آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جریانهای شمالی تقویت خواهد شد و ضمن تشدید بارش در سواحل دریای خزر، نوار شمالی به‌ویژه استانهای گیلان، مازندران و گلستان با کاهش چهار تا هفت درجه‌ای دما مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: طی همین مدت مناطقی از استانهای اردبیل، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در زنجان، قزوین، سمنان، البرز و تهران نیز دچار رشد ابر و رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهند شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین به وزش باد شدید در نوار شرقی به‌ویژه زابل اشاره کرد و گفت: طی سه روز آینده زابل و نوار شرقی با وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک مواجه خواهند شد.

نقشینه همچنین با بیان اینکه پدیده گرد و خاک بر روی کشور عراق نیز شکل می‌گیرد، گفت: این پدیده موجب خواهد شد تا در روزهای آتی استان خوزستان نیز تحت تاثیر این گرد و خاک قرار بگیرد.

وی، شهرکرد با دو درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 41 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و تصریح کرد: دمای هوای غالب نقاط کشور در روزهای آتی خنک‌تر خواهد شد و این کاهش دما به‌گونه‌ای است که دمای شهرکرد در روز دو‌شنبه به یک درجه زیر صفر خواهد رسید و این شهر دچار افت دما و احتمالاً یخ زدگی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور توضیح داد: دمای هوای تهران امروز 30 درجه بالای صفر شد که در روزهای آتی به‌ویژه سه‌شنبه شاهد کاهش دما در پایتخت خواهیم بود.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیهواشناسیسرمابرودت

تاريخ : شنبه 1 مهر 1396 | 23:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

شرایط بازار ایران به گونه‌ای است که خرید خودرو را به پروسه‌ای پیچیده و گاها غم‌انگیز تبدیل می‌کند. برخلاف بازارهای مدرن که خرید خودرو تنها از طریق نمایندگی‌های مجاز، با کمترین دردسر و سریع‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد، در ایران سیستم فروش خودرو علاوه بر قوانین عجیب واردات و یا پیش‌خرید با معضل بزرگ دلالان و نمایشگاه‌‌داران مواجه است که با دمیدن در آتش قیمتی خودروها، چیزی بسیار بیشتر از بهای واقعی یک اتومبیل را از مشتری بخت برگشته می‌ستانند و در عین حال کمترین تعهدی نیز در قبال کالای داد و ستد شده می‌پذیرند.

 

ادامه ی مطلب

 


موضوعات مرتبط: اقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخودروخرید خودروبازارنمایندگی خودرو

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 15:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.

سفارش چوبه دار برای قاتل آتنا اصلانی + عکس

پس از تأیید حکم قصاص و اعدام عامل قتل «آتنا اصلانی»، دختر ۷ ساله اهل پارس آباد، پرونده برای تعیین زمان اجرای حکم به دادگستری اردبیل فرستاده شد.

به گزارش تهران نیوز ، ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: «این پرونده پس از تأیید حکم در دیوان عالی کشور، به دادگستری استان ارجاع شد و در حال بررسی و مشورت برای اجرای حکم آن هستیم.»«آتنا اصلانی» ۲۸ خرداد از کنار بساط دستفروشی پدرش در شهر پارس آباد ناپدید شد و کارآگاهان ۲۲ روز بعد جسد متلاشی شده او را داخل بشکه‌ای پلاستیکی در پارکینگ خانه رنگرز محله پیدا کردند. قاتل The Murderer پس از کشف جسد، ضمن اقرار به این جنایت Crime به قتل Murder دو زن دیگر اعتراف کرد. با توجه به حساسیت این جنایت، پرونده قتل دختر 7 ساله در همه مراحل به صورت فوق‌العاده و ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت و سرانجام ۱۹ شهریور «اسماعیل»-عامل جنایت- محاکمه و از سوی دادگاه به اتهام تجاوز Rape به اعدام، به جرم Crime یک فقره قتل عمد به قصاص نفس و به خاطر سرقت Stealing به حبس، شلاق Whip و رد مال محکوم شد.با تأیید این حکم در دیوان عالی کشور، قاتل در یکقدمی چوبه دارقرارگرفت.

پرونده «آتنا اصلانی» به دادگستری اردبیل برگشت

 

ناصر عتباتی گفت: بعد از تایید حکم پرونده آتنا اصلانی از سوی دیوان عالی کشور، پرونده به دادگستری اردبیل برگشت.

وی افزود: فعلا در حال بررسی و مشورت برای اجرای حکم هستیم.

بر اساس این گزارش، غلامرضا انصاری معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور ۱۹ شهریورماه در گفت‌وگو با ایسنا از تایید حکم اعدام و قصاص نفس قاتل آتنا اصلانی از سوی دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: رسیدگی به این پرونده به صورت فوق العاده و خارج از نوبت انجام شد و حتی همکارانم در روزهای  تعطیل به پرونده رسیدگی کردند تا سرعت فدای دقت نشود و نهایتا امروز حکم صادره از سوی دادگاه بدوی، در دیوان عالی تایید شد.

رکنا، ایسنا

انتهای متن/*


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاتنا اصلانیحکمقصاصچوبه

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 15:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

تحویل خودرو دنا پلاس به خانواده شهدای پلاسکو
خانواده شهدای پلاسکو طی مراسمی خودرو دنا پلاس خود را تحویل گرفتند.

به گزارش ایکو پرس گروه صنعتی ایران خودرو در راستای مسئولیت های اجتماعی و به نشانه قدردانی از ایثارگری شهدای پلاسکو،۱۶ دستگاه دنا پلاس را به خانواده های آنان اهدا کرد.
 هزینه خرید این خودروها توسط کارگران و صاحبان کارگاه ها و کارخانه های قطعه سازی بخش خصوصی تامین شده و این خودرو ها و اسناد مالکیت آنها به خانواده آتش نشانان اهدا شد.
این اقدام به پاسداشت رشادت فراموش نشدنی این عزیران از سوی گروه صنعتی ایران خودرو انجام شد. پس از پایان مراسم، خانواد های شهدای آتش نشان سوار بر خودروی دنا پلاس خود از ایران خودرو خارج شدند.
 گفتنی است حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو دی ماه سال گذشته رخ داد و در آن ۱۶ آتش نشان به شهادت رسیدند.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاتش نشانپلاسکوشهدای پلاسکوهدیهایران خودرودنا پلاس

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 14:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

سردار معصوم بیگی: بسته مشکوک پیدا شده در نجف آباد بمب صوتی نبود
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بسته کشف شده در نجف آباد مورد انتحاری، انفجاری و تروریستی نداشته و حتی این بسته بمب صوتی هم نبوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار مهدی معصوم بیگی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به منظور ایجاد پویایی در نیروی انتظامی و ارتقای امنیت در استان قرارگاه اقدام و عمل نیروی انتظامی تشکیل شده است، اظهار داشت: از طریق این قرارگاه قرار است مطابق با ظرفیت های موجود و با هماهنگی دستگاه قضایی امنیت بیشتری را در استان اصفهان برقرار کنیم.
وی افزایش امنیت و احساس امنیت، کشف اموال مسروقه، برخورد با اراذل و اوباش و برخورد جدی با کانون های جرم را از اهداف رزمایش قرارگاه اقدام و عمل نیروی انتظامی عنوان کرد و ابراز داشت: این رزمایش استانی است و از امروز تا جمعه هفته جاری ادامه خواهد داشت.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در برخی موارد فعالیت های رزمایش ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: تا پنج روز آینده گزارش نتایج اجرای طرح را ارائه خواهیم کرد.
وی در خصوص بسته مشکوک در خیابان شیخ بهایی نجف آباد افزود: یکی از شهروندان این موضوع را به فوریت های پلیس شهرستان گزارش کرده بود که به دنبال این گزارش، نیروهای تخصصی پلیس، نیروهای لشکر ۸ زرهی نجف اشرف و گروه چک و خنثی به محل اعلام شده، اعزام شدند.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در ابتدا منطقه قرق شد، ابراز داشت: پس از بررسی مشخص شد این بسته هیچ مورد انتحاری، انفجاری و تروریستی نداشته و هر گونه گزارشی در این خصوص را تکذیب می کنم.
وی تصریح کرد: حتی این بسته بمب صوتی هم نبوده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان این موضوع را صرفا اطلاع رسانی مسئولانه شهروندان عنوان کرد و گفت: این یک رویه است که بسته مشکوک را فارغ از اینکه بدانیم این بسته چیست آن را از بین ببریم.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینجف ابادبمبسردار معصوم بیگیشهید حججی

تاريخ : سه شنبه 28 شهريور 1396 | 13:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

پیدا شدن پیکر بی جان بنیتا داغ بزرگی بر دل مردم گذاشت. این فاجعه به قدری دردناک بود که هنرمندان و چهره های شاخص
 
کشور که برای پیدا کردن این دختر کوچولوی 8 ماهه دست به دست هم داده بودند و از مردم کمک خواسته بودند حالا با خبری
 
دردناک باید اینستاگرام های خود را به روز کنند.
 
 
 
ادامه ی مطلب

موضوعات مرتبط: صفحه اصلیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبنیتاکودک هشت ماههپیام تسلیتهنرمندان

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396 | 1:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

جام جم گزارش می دهد

پدر بنیتا کوچولو: مردم نگاه می کردند اما کمک نه!/ دادستان: اتهام قتل عمد برای دو سارق بنیتا +عکس

سرانجام پس از شش روز جست‌و‌جو، پیکر بی‌جان بنیتا، دختر هشت‌ماهه در خودروی سرقت‌شده پدرش پیدا شد.

سارقان دو نفر هستند که در همان روز اول سرقت، خودرو را در یکی از خیابان‌های متروکه پاکدشت رها کردند و باعث مرگ بنیتا به‌دلیل شدت گرما، تشنگی و گرسنگی شدند.

آغاز ماجرای بنیتا

به گزارش جام‌جم، ماجرای بنیتا از ظهر پنجشنبه، 29 تیر امسال در یکی از خیابان‌های مشیریه تهران آغاز شد. در این روز، پدر بنیتا دخترش را در خودروی پرایدش سوار کرد و از پارکینگ خانه بیرون آمد. او برای بستن در پارکینگ، لحظه‌ای بنیتا را در خودرو تنها گذاشت اما درست در همین زمان، دو سارق سر رسیدند و یکی از آنها پشت فرمان نشست. پدر بنیتا، خودش را جلوی ماشین انداخت و در حالی که از کاپوت خودرو آویزان شده بود، فریاد زد «دخترم در ماشین است» اما سارق با بی‌توجهی به سرعت خود افزود و با حرکات مارپیچ به رانندگی ادامه داد. سرانجام سرعت بالا، پدر را به گوشه‌ای پرتاب کرد و سارق در چشم برهم زدنی به سمت بزرگراه امام علی (ع) متواری شد.

پخش تصاویر بنیتا در فضای مجازی

با شکایت خانواده، کارآگاهان زبده پلیس آگاهی پایتخت برای شناسایی هویت سارقان و پیدا کردن دختر هشت ماهه وارد عمل شدند. طولی نکشید شبکه‌های اجتماعی و دیوار خیابان‌ها پر شد از تصاویر بنیتا. حادثه همزمان با گم شدن پسری 3.5 ساله به نام یوسف در شرق تهران اتفاق افتاده بود. یوسف، چند روز بعد در سلامت کامل پیدا شد تا امیدواری‌ها به زنده بودن بنیتا نیز افزایش یابد. سه روز پس از حادثه، خبر پیدا شدن بنیتا در بیمارستان آتیه تهران بسرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد اما این موضوع صحت نداشت. خبر دیده‌شدن کودک در پاکدشت نیز اشتباه از آب درآمد تا کارآگاهان به تحقیقات ویژه خود ادامه دهند.

دستگیری سارقان و کشف پیکر بنیتا

تحقیقات پلیس وارد پنجمین روز خود شده بود که سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه طرح دستگیری ده‌ها سارق با بیان این‌که امیدوار است کودک سالم باشد، از مشخص شدن نتیجه پرونده در آینده‌ای نزدیک (امروز و فردا) خبر داد.

درست روز بعد، چهارشنبه در حالی که خانواده بنیتا امیدوار بودند همانند یوسف، دختر آنها نیز صحیح و سالم پیدا شود، هر دو سارق دستگیر شدند و با اعتراف آنها، خودروی سرقتی کشف و جسد بنیتا از داخل آن بیرون آورده شد.

گرما، تشنگی و گرسنگی

به گفته پلیس پایتخت، سرنخ ماجرا از دستگیری سارق اول در پاکدشت به دست آمد. او در بازجویی‌ها به سرقت خودرو و ربودن بنیتا توسط یکی از همدستانش اعتراف کرد تا به این ترتیب، سارق اصلی نیز شناسایی و دستگیر شود. او که از مجرمان سابقه‌دار است و بتازگی از زندان بیرون آمده، در بازجویی‌ها گفت چند ساعت پس از سرقت، خودرو و بنیتا را به محله‌ای خلوت در پاکدشت برده و پس از بالا کشیدن شیشه‌ها، کودک را داخل ماشین رها کرده است. با این اعتراف، ماموران بلافاصله به محل اعزام شدند و مشاهده کردند خودرو در محله‌ای خلوت قرار دارد. شدت گرما به حدی بود که جسد بنیتا دچار جمود نعشی شده بود. به گفته پلیس، به احتمال زیاد کودک هشت ماهه به علت گرما، گرسنگی و تشنگی جان خود را از دست داده است.

اعترافات سارق اصلی

سارق اصلی، محمد 33 ساله است. او در بازجویی‌ها با ادعای زنده بودن بنیتا هنگام رها کردن خودرو، گفت: «روز حادثه، همراه همدستم مهدی برای تهیه مواد مخدر به مشیریه رفته بودیم که ناگهان مهدی متوجه روشن بودن خودروی پراید بدون راننده شد. به پیشنهاد او بسرعت سوار خودرو شدم و پشت فرمان نشستم. مهدی نیز جلوی در خانه رفت تا از آمدن صاحب خودرو جلوگیری کند. به محض سوار شدن در ماشین، صاحب خودرو خودش را جلوی ماشین انداخت اما من توانستم با حرکات مارپیچ او را به گوشه خیابان پرتاب کنم و با سرعت به سمت افسریه متواری شوم. همان لحظه متوجه گریه‌های کودک شدم اما کاری از دستم برنمی‌آمد. به قیامدشت رفتم. مهدی هم آمد. او چند قطعه از خودرو را دزدید و داخل کیسه گذاشت. سپس ماشین را همراه کودک به منطقه مامازند بردم و در محله‌ای خلوت توقف کردم. شیشه‌ها را بالا کشیدم و کودک و ماشین را رها کردم. سپس برای استراحت به خانه یکی از دوستانم رفتم تا این‌که چند روز بعد از سوی پلیس دستگیر شدم.»

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران هم اعلام کرد تا دو هفته آینده نتیجه آزمایش‌ها و علت فوت بنیتا به مراجع قضایی اعلام خواهد شد.

اتهام قتل عمد برای متهمان

دادستان عمومی و انقلاب پاکدشت دیروز در گفت‌وگو با جام جم درباره روند رسیدگی به پرونده گفت: پس از شکایت خانواده دختر هشت ماهه ، تحقیقات قضایی برای دستگیری کودک‌ربایان از سوی پلیس تهران آغاز شد تا این‌که ظهر سه‌شنبه فردی با پلیس تماس گرفت و هویت ربایندگان را اعلام کرد. با این گزارش روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و محل تردد متهمان در شرق تهران شناسایی شد.کارآگاهان سرانجام شامگاه سه‌شنبه دو متهم را دستگیر کردند که آنها در بازجویی‌ها به سرقت خودرو و ربودن کودک اعتراف کردند. آنها مدعی شدند همان روز خودرو و کودک را در یکی از محله‌های پاکدشت رها کرده‌اند. رحیم علیش‌پور خاطرنشان کرد: با راهنمایی متهمان، ماموران راهی محل رها کردن خودرو شده و با جسد دختربچه در خودرو روبه‌رو شدند. تا ساعت 2 بامداد تحقیقات قضایی در محل انجام و جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.

دادستان پاکدشت درباره اتهام دو متهم دستگیر شده نیز گفت: آنها ادعا کرده‌اند بچه را زنده در آن محل رها کرده‌اند. این موضوع تاثیری در ماهیت اتهام آنها ندارد. دختر هشت ماهه در آن وضعیت امکان باز کردن در خودرو و کمک خواستن نداشته و براساس اعتراف متهمان در وضعیتی که شیشه‌های ماشین بالا بوده، گرمای داخل خودرو از بیرون بیشتر شده و مرگ او را رقم زده است. به صورت علمی و قضایی اعلام می‌کنم که عمل آنها از مصادیق قتل‌عمد است و این اتهام به آنها تفهیم می‌شود.

وی درباره محل رسیدگی به پرونده هم اظهار کرد: با توجه به این‌که جرم اهم ـ مهم ـ که قتل است در پاکدشت انجام شده، رسیدگی به آن در صلاحیت دادسرای پاکدشت است و پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت به این دادسرا ارسال می‌شود.

گفت‌وگو با پدر و مادر کودک ربوده شده

معصومه ملکی - حوادث: مادر و پدر جوان بنیتای هشت ماهه با شنیدن خبر مرگ فرزندشان سراسیمه خود را به اداره پلیس رساندند. آنها دعا می‌کردند خبری را که شنیده‌اند درست نباشد. اما زمانی که پا در اتاق افسر جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گذاشتند، شنیدند دخترشان فوت کرده است. آنها زمانی که به پزشکی قانونی رفتند با دیدن جسد شوکه شدند.

مادر به پهنای صورت اشک می‌ریخت و تاب و توانی نداشت. زمانی که مقابل خانه‌شان رسید، پاهایش دیگر قدرت حرکت نداشت و روی زمین افتاد. همسایه‌ها او را به داخل خانه منتقل کردند.

من ماندم و کوله‌باری از غم

مادر گریه می‌کرد. یکی از لباس‌های دختر کوچولویش را محکم به خودش چسبانده بود. بویش می‌کرد و به پهنای صورت اشک می‌ریخت. تاب و توان نداشت. نام «بنیتا» را مدام صدا می‌کرد. زیر لب می‌گفت «عزیزم، دردانه‌ام. چطور صبح و شب را بدون تو بگذرانم. چطور دیگه لالایی بخوانم. اتاقت بوی تو را می‌دهد اما خودت نیستی.» فقط به عروسک‌های دخترش نگاه می‌کرد.

مادر دلش خون بود و در حالی که گریه می‌کرد، گفت: از لحظه‌ای که دخترم ربوده شده همراه شوهرم و دیگران همه‌جا را جست‌وجو کردیم. امید داشتیم او را زنده پیدا کنیم. حتی نذر کرده بودم اگر پیدا شود به پابوس امام رضا (ع) بروم. تا روزی که جسد دخترم پیدا شد هنوز امید داشتم که زنده باشد، اما دیگر امیدمان ناامید شد.

وی ادامه داد: دعا می‌کردم او زنده باشد. مدام با خود می‌گفتم در این چند روز چه بلایی بر سر فرزندم آمده است. شیر خورده است یا نه؟ در این گرمای طاقت‌فرسا او در چه حالی است. دختر بی‌گناهم فقط هشت ماه از بهار زندگی‌اش گذشته بود. هر بار که در خانه‌مان را می‌زدند یا زنگ تلفن خانه یا موبایل به صدا درمی‌آمد، گمان می‌کردیم خبری از دخترم به ما برسد، اما چیزی نبود. حتی برخی افراد تماس می‌گرفتند و به ما می‌گفتند فرزندتان را در فلان محله یا کوچه دیده‌ایم که سراسیمه به آنجا می‌رفتیم و محل را جست‌وجو می‌کردیم، اما ردی از دخترم نبود.

شب‌ها مدام چهره معصومانه‌اش مقابل چشمانم بود. پلک نمی‌زدم تا نکند او پیدا شود و بیاید و من به خواب رفته باشم. الان من مانده‌ام و کوله‌باری از غم و داغ سنگینی که از نبود دخترم بر دلم ماند. حاضر بودم همه زندگی‌ام را بدهم اما دخترم زنده می‌ماند.

داغ دخترم تا ابد با ماست

حسن پدر «بنیتای هشت ماهه» نیز به خبرنگار جنایی ما گفت: مادربزرگم در اراک زندگی می‌کند. او هشت سال است که سکته کرده و بیماراست. روز حادثه قرار بود همراه همسر و فرزندم به شهرستان برویم تا او را ملاقات کنیم. همسرم زیباترین لباس دخترم را تن او کرد و او را داخل صندلی مخصوص کودک، در صندلی عقب گذاشتیم. وسایل را همسرم کم‌کم داشت، می‌آورد. کولر خودرو را روشن کردم. چند ثانیه طول نکشید که مردی یکدفعه وارد خودرویم شد و قفل درهای آن را زد. هر چه به شیشه می‌کوبیدم در را باز نمی‌کرد. صدای گریه بچه‌ام را شنیدم. همسرم سراسیمه به خیابان آمد.

وی افزود: روی کاپوت افتادم تا سارق نتواند حرکت کند که نشد. سارق دنده عقب گرفت که من آینه بغل را گرفتم که کنده شد، بعد برف پاک‌کن را گرفتم که کنده شد و کناری افتادم. افرادی که در بلوار ما را دیده بودند، به کمکم نیامدند. به شیشه خودروهای عبوری می‌زدم تا توقف کنند و همراه‌شان سارق را تعقیب کنیم، اما هیچ‌کس کمک نمی‌کرد. به پلیس زنگ زدیم. آمدند و صورتجلسه کردند و بعد تحقیقات شروع شد.

مرد جوان افزود: ظهر سه‌شنبه تازه به خانه رسیده بودم. دقایقی نگذشته بود که گوشی تلفنم زنگ خورد. مردی غریبه آن سوی خط به من گفت دختر شما ربوده شده است؟ هاج‌و واج مانده بودم، گفتم شما خبری دارید؟ او بی‌آن‌که از خود نام و نشانی بدهد فقط گفت دخترم را داخل خودروی پرایدی حوالی میدان سپاه پاکدشت دیده است. او همراه مردی بوده است. اول حرف‌های او را باور نکردم؛ اما زمانی که نشانی از لباس‌های دخترم و خودرویم داد، مطمئن شدیم با نشانه‌هایی که او می‌دهد گفته‌هایش درست است. سوار خودرو شده و همراه چند نفری از اعضای خانواده‌ام به محل موردنظر رفتیم. آنجا را جست‌وجو کردیم، اما خودرویی پیدا نکردیم.

بنابراین بیابان‌های اطراف را که به حوالی مامازند منتهی می‌شد، جست‌وجو کردیم. همانجا که رسیدیم متوجه شدیم پلیس سارق و همدستش را بازداشت کرده و خودرویم نیز کشف شده است. در جست‌وجوی دخترم بودیم که از طریق پلیس متوجه شدیم بنیتا فوت شده است. باور مرگ او برایمان خیلی سخت است و هنوز باورمان نمی‌شود او رفته است. دخترم جان من و همسرم بود، او جان ما را گرفت. داغ دخترم تا ابد با ماست.

خبر قتل دختر گمشده همه را شوکه کرد

شهرک مشیریه، 30 متری مطلبی غربی. دیروز اهالی از مرد و زن گرفته تا کودک مقابل این خانه با دیوارهای سیمانی ایستاده بودند. یکی گریه می‌‌کرد، یکی تسبیح به دست داشت و کناری ایستاده و ذکر می‌گفت. چند نفری هم درگوشی با هم حرف می‌زدند و می‌گفتند خدا به پدر و مادرش صبر دهد، این چند روز چقدر برایشان سخت گذشته است. همه محله را غم گرفته است. حتی خانواده‌ای که چند خانه پایین‌تر از خانه «بنیتا» خانه شان را برای جشن عروسی فرزندشان آذین کرده بودند، هم در دلشان غم بود و هم دلشان نمی‌آمد جشنی در محله برپا کنند. در همین حال و هوا بود که پچ‌پچ‌‌های اطرافیان یکدفعه بالا گرفت. صدای شیون اقوام و پدربزرگ و دیگر اعضای خانواده بالا گرفت. همانجا بود که خبر مرگ «بنیتا» دهان به دهان میان اهالی پیچید. یکباره سکوت محله درهم شکست. هیچ‌کس باور نمی‌کرد دختر هشت ماهه که همه تا چند ساعت پیش چشم انتظار بازگشت او بودند، دیگر به خانه بازنمی‌گردد. خانواده دختر کوچولو هنوز درشوک بودند. پدربزرگ و مادربزرگ پدری و مادری «بنیتا» یک لحظه هم آرام و قرار نداشتند. صدای فریاد و شیون آنها یک لحظه هم قطع نمی‌شد. محله پر از غم و اندوه شده بود. هیچ‌کس باورش نمی‌شد دو سارق این چنین بیرحمانه فقط به‌خاطر سرقت لوازم خودرو جان دختری هشت ماهه را گرفته و نه‌تنها خانواده و اقوامش که یک محله را به سوگ نشانده‌‌اند. همه اهالی از قوه قضاییه می‌خواهند هر چه سریع‌تر متهمان را به سزای عملشان برساند.

دوربین مداربسته تصویر دزدها را شکار کرد

مهدی مغازه‌دار 30 ساله همسایه «بنیتا» است. او که مثل همه اهالی از ماجرای ربوده شدن و مرگ این کودک هشت ماهه غمگین است، به خبرنگار جنایی ما گفت: ساعت 10 و 22 دقیقه 29 تیر امسال بود که در مغازه در حال ارائه خدمات به مشتریان بودم. زمانی که آخرین مشتری از مغازه‌ام بیرون رفت، صدای فریاد شنیدم. سراسیمه بیرون آمدم. صدای فریاد و کمک‌خواهی می‌آمد. اول گمان کردم شاید دعوایی در محله رخ داده است. یکی از همسایه‌ها به خودروی پرایدی آویزان بود و سعی می‌کرد، مانع حرکت راننده شود. راننده و مرد دیگری که در ماشین بودند، مرد همسایه به نام حسن را به کناری پرت کرده و از محل دور شدند.

وی افزود: وقتی از ماجرا باخبر شدم، دوربین مغازه را بررسی کردم تا شاید ردی از کودک‌رباها به دست بیاورم. در فیلم دو مرد را دیدم که در حال عبور از خیابان بودند. یکی از آنها ماشین را دید و به سمت پراید رفت و در یک لحظه سوار شد و گریخت. مرد همسایه خودش را به کاپوت خودرو آویزان کرده بود تا مانع فرار سارق شود که همان موقع متهم حرکت مارپیچ انجام داد و مرد همسایه را به کناری پرت کرد. در ادامه فیلم همدست متهم پیاده از سوی دیگر بلوار فرار کرد و با سوار شدن به خودروی عبوری رفت .

وی ادامه داد: من این فیلم را در اختیار پلیس قراردادم تا شاید برای یافتن کودک ربوده‌شده کمکی بکند. هنوز باورم نمی‌شود که این بلا برسر دختر هشت ماهه آمده است.

خانه‌مان بدون نوه‌ام رنگ و بویی ندارد

مرتضی پدربزرگ پدری «بنیتا» که مویی سفید کرده، باورش نمی‌شود نوه شیرین‌زبانش برای همیشه او را ترک کرده است. گریه امانش را بریده و فریاد می‌زند؛ جگرگوشه‌ام رفت، خدایا چه کنم. جواب همسرم را چه بدهم. چرا این بلا باید سر ما می‌آمد. بعد از شش سال چشم‌انتظاری نوه کوچولویم به جمع خانواده‌مان آمد و با خود شیرینی به خانه‌مان آورد. اما با دوری از او چه کنیم. چگونه نبود او را تحمل کنیم.

او کمی که آرام گرفت به خبرنگار جنایی ما گفت: پسر و عروسم بعد از شش سال انتظار صاحب دختری شدند که اولین نوه پسریمان بود. عزیز دردانه خانواده ما و خانواده عروسم بود. همه شیفته «بنیتا» بودیم. تازه زبان باز کرده بود. شیرین‌زبانی‌هایش دل همه ما را می‌برد. دیگر صدای او در خانه پسرم شنیده نمی‌شود.

در حالی که به پهنای صورت اشک می‌ریخت بعد از مکث کوتاهی ادامه داد: صبح 29 تیر امسال، پسرم همراه دختر هشت ماهه و همسرش می‌خواستند سفری به شهرستان داشته باشند. آنها نوه‌ام را در صندلی عقب گذاشتند و در حال آوردن وسایل سفر و ساک‌هایشان به داخل خودرو بودند که سارقان خودرو را همراه نوه‌ام ربودند. پسرم خیلی تلاش کرد راه را بر سارق ببندد و فرزندش را نجات دهد، اما نشد.

پدربزرگ داغدیده افزود: به کلانتری مشیریه خبر دادیم. بعد همراه دیگر اعضای خانواده محله به محله را جست‌وجو کردیم؛ اما خبری از نوه کوچولویم نبود. همه دلنگران بودیم و جست‌وجوهایمان لحظه‌ای قطع نمی‌شد. تصمیم گرفتیم برای یافتن نوه ربوده شده‌ام که سارقان با خود برده بودند، در فضای مجازی از مردم کمک بگیریم، تا شاید کسی تصویر او را ببیند و نشانی از او به ما بدهد و از این بلاتکلیفی و نگرانی خلاص شویم. همچنان امید داشتیم شاید خبری از نوه‌ام به دستمان برسد. دلخوش بودیم که شاید کسی او را پیدا کند و نزد ما بیاورد. همیشه چهره معصومانه نوه هشت ماهه‌ام مقابل چشمانم بود. به همسرم قول داده بودم هر طور شده نوه مان را پیدا می‌کنیم و او دوباره به خانه بازمی‌گردد؛ اما این‌گونه نشد. در این شش روز که از ربوده شدن نوه‌ام می‌گذرد، فقط چند ساعت توانستم بخوابم.

تا صبح چهارشنبه هنوز امید داشتم نوه‌ام را زنده پیدا کنیم، اما با شنیدن خبر مرگ او دیگر امیدم رنگ باخت. باید سارقان آدم‌ربایی که نوه‌ام را کشتند، مقابل خانه پسرم اعدام کنند. متهمان آنچنان بیرحمانه عمل کردند که حتی به یک طفل معصوم هشت ماهه که بدرستی نمی‌توانست حرف بزند و از خود دفاع کند، رحم نکردند و باعث مرگ او شدند.

پدربزرگ داغدیده گفت: قاتلان نوه ام وجدان ندارند. اگر داشتند این‌طور داغ سنگین بر دلمان نمی‌گذاشتند. ما باید تاوان چه چیزی را بدهیم. من و برادرانم سال‌ها در جبهه جنگ با دشمنان جنگیدیم تا امنیت برای خانواده‌‌های خود و دیگران در شهرمان داشته باشیم، نه این‌که سارقان در روز روشن دختر بی‌دفاع و بی‌گناه را بربایند. قانون باید قاطعانه با این‌گونه افراد برخورد کند.

 

یزدان مرادی - حوادث


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیجنایتبنیتاحادثهمرگکودک هشت ماهه

تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396 | 1:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

در مطلب زیر به شما یک دستورالعمل طبیعی و ارزان قیمت معرفی می کنیم که علاوه بر زیبایی باعث لاغری و رفع بوی بد دهان نیز می شود.

زندگی ماشینی و کم تحرکی موجب افزایش وزن و چای در بین جوامع مختلف شده است از طرفی در بسیاری کشورها مردم کمتر به سلامت و بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می دهند اما با این وجود بسیاری افراد با وجود استفاده از مسواک از بوی بد دهان رنج می برند.

 
زیبایی پوست و شادابی یکی از موضوعات مورد توجه در همه افراد به خصوص خانم ها است که به دنبال آن این افراد  هزینه های زیادی صرف زیبایی و شادابی پوست می کنند اما در اینجا ما به شما یک دستورالعمل طبیعی و ارزان قیمت معرفی می کنیم که علاوه بر زیبایی به لاغری و رفع بوی بد دهان نیز کمک می کند.

موضوعات مرتبط: پزشکیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمیوهسم زداییپوستسلامتدهان و دندان

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396 | 1:10 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

طی تحقیقات صورت گرفته، ژن خاصی در خانم‌ها توانایی آنها را برای خواندن احساسات و ذهن افرادبالا می‌برد.

زنان می توانندحافظه افراد را بخوانندطبق تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهشگران رقابتی برای اولین بار حدود ۲۰ سال پیش به مرحله اجرایی رسید که نشان داد توانایی خواندن ذهن بقیه افراد توسط زن‌ها به واسطه یک ژن خاص بر روی DNA صورت می‌گیرد و باعث می‌شود زنان نسبت به مردان بیشتر از این توانایی برخوردار باشند.
 
محققان در دانشگاه کمبریج، آزمونی را برگزار کردند که "خواندن ذهن از روی چشم" نام داشت که طی این آزمایش تصویری از چشم‌های مختلف در مقابل شرکت کنندگان قرار گرفت تا به تشخیص حالت‌ها و احساسات افراد بپردازند.
 
این پژوهش داد که افراد فورا می‌توانند با نگاه کردن به چشم دیگران ذهن و احساسات آنها را بخوانند.
 
در این پژوهش مشخص شد که توانایی برخی افراد در این کار از سایرین بیشتر بوده و زنان دارای متوسط نمره بهتری هستند.
 
آزمون جدیدی در این زمینه با همکاری شرکت بیوتکنولوژی بر روی ۸۹ هزار نفر در سراسر جهان صورت گرفت که باز هم در این آزمون زنان متوسط نمره بهتری نسبت به مردان داشتند و این موضوع نشان می‌دهد که حضور ژن مخصوص بر روی DNA زنان، این توانایی را در آن‌ها ایجاد کرده است.
 
محققان این پژوهش بر این باورند که این کار یک گام مهم رو به جلو در حوزه علوم اعصاب اجتماعی بوده و به تکمیل اینکه چه چیزی سبب تنوع در همدلی شناختی می‌شود کمک می‌کند.
 
به طور خاص، تنوع ژنتیکی در کروموزوم ۳ در زنان به شدت با توانایی خواندن ذهن مرتبط است و جالب توجه است اینکه عملکرد مردان در این آزمون با ژن‌هایی در منطقه خاصی از کروموزوم ۳ در ارتباط نبود.
 
در کروموزوم ۳ یک ژن به نام LRRN۱ وجود دارد که در منطقه‌ای از مغز به نام "استریاتوم" فعال است و نقش مهمی در همدلی ایفا می‌کند.

موضوعات مرتبط: علمیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزنمرد حافظهبیوتکنولوژیکروموزومژنتیکیاستریاتومژن

تاريخ : جمعه 6 مرداد 1396 | 1:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پریناز بدخشان، مادر آتنا اصلانی که در پارس‌آباد اردبیل به قتل رسیده است، عنوان کرد: از قاتل آتنا نخواهم گذشت و می‌خواهم قاتل همان‌گونه که آتنا جان داده و از دنیا رفته، جان بدهد.

 

ایران آنلاین /پریناز بدخشان، مادر آتنا اصلانی  درباره روز حادثه و قتل دخترش گفت: ساعت 11 صبح بود که آتنا برای کمک به پدرش از خانه خارج شد و بعد از آن من دیگر خبری از آتنا نداشتم تا اینکه ساعت نزدیک چهار بعد از ظهر بود که پدر آتنا به خانه بازگشت و متوجه شدیم آتنا گم شده است.

وی درباره جزئیات بیشتر روز حادثه افزود: زمانی که آتنا کنار پدرش مشغول کار بود قاتل نزد آنها می‌آید و یک شیشه ترشی را به پدر آتنا می‌دهد. تا آن روز قاتل با پدر آتنا هیچ‌گونه ارتباط کلامی نداشت اما آن روز حادثه قاتل با پدر آتنا ابراز صمیمیت بیشتری می‌کند.
پریناز بدخشان در ادامه تصریح کرد:‌ زمانی که قاتل شیشه ترشی را به پدر آتنا می‌دهد آتنا به پدرش می‌گوید که آن را از مرد همسایه(قاتل) نگیرد اما پدرش بدون توجه به حرف آتنا شیشه ترشی را می‌گیرد و داخل ماشین می‌گذارد.
مادر آتنا اصلانی ادامه می‌دهد: روز حادثه آتنا همراه با پسر دایی‌اش مشغول کمک به پدرش بودند که آتنا چندین بار برای خرید اسباب‌بازی به مغازه اسباب‌بازی فروشی که کنار بساط پدرش بود مراجعه کرد که قاتل از همین فرصت برای دزدیدن آتنا استفاده کرده بود. گویا متاسفانه قاتل به بهانه دادن شیشه ترشی دیگری، آتنا را به داخل مغازه برده و پس از خفه کردنش، او را به قتل رسانده است.
بدخشان در واکنش به شایعاتی مبنی‌ بر اینکه آتنا برای نوشیدن آب به مغازه رنگ‌رزی(مغازه قاتل) مراجعه کرده بود، گفت:‌ آتنا به هیچ عنوان برای نوشیدن آب و یا استفاده از سرویس بهداشتی به مغازه رنگ‌رز نمی‌رفت و من مطمئن هستم که قاتل، آتنا را به بهانه دادن شیشه ترشی به داخل کشانده و او را به قتل رسانده است.
مادر آتنا درباره روزهای سخت پس از گم شدن آتنا و بی‌خبری از او عنوان کرد: پس از آنکه پدر آتنا به منزل بازگشت و متوجه گم شدن فرزند‌مان شدیم به همه جا از جمله اورژانس، پلیس و خیابان‌ها سر زدیم اما خبری از آتنا نبود. روزهای اول امید داشتیم که آتنا را پس از چند روز پیدا کنیم اما هر چه زمان می‌رفت ناامیدی‌ ما بیشتر می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت نذر و نیازهای بسیاری کردم، حتی نذر کردم که اگر آتنا صحیح و سالم به خانه برگردد برایش قربانی کنم حتی قربانی او را خریدم و هنوز منتظر هستم که آتنا به خانه برگردد و برایش ذبح کنم.
وی افزود:‌ بی‌خبری ما از آتنا بیش از 22 روز طول کشید تا اینکه وقتی یک روز برای پیگیری پرونده به دادسرا مراجعه کردیم در راه بازگشت به منزل متوجه شدم که در شهر هیاهویی به پا شده و همه درباره پیدا شدن جسد آتنا در مغازه رنگ‌رزی که در همسایگی بساط پدرش بود صحبت می‌کردند اول باور نکردم اما هر چه به محل حادثه نزدیک می‌شدم و هیاهوی مردم را می‌دیدم یقین می‌کردم که جسد آتنا در مغازه رنگ‌رز باشد.
بدخشان یادآور شد:‌ وقتی رسیدم جسد آتنا را به بیمارستان منتقل کرده بودند و هرچه التماس کردم اجازه ندادند که من آتنا را ببینم حتی در روز دفن نیز هر چه خواستم که پتو را کنار بزنم تا روی دخترم را ببینم، این اجازه را به من ندادند اما من دخترم را بو کردم و هنوز بوی آتنا در مشامم هست و باور نمی‌کنم که دختر کوچکم که پس از 6 سال نذر و نیاز و سفر به کربلا خدا او را به من بخشیده ما را ترک کرده باشد.
مادر آتنا اصلانی تصریح کرد: قاتل را نخواهم بخشید و می‌خواهم همان‌طور که او فرزند کوچک مرا کشته، از دنیا برود. می‌خواهم بند بند انگشت قاتل (رنگ‌رز) را که جلوی دهان آتنا بود و باعث خفگی او شد قطع کنند و می‌خواهم با اسید تمام صورتش را بسوزانند و بعد از دنیا برود، دلم می‌خواهد مانند آتنای من عذاب بکشد.
وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان رضایت نخواهم داد، خاطرنشان کرد:‌ من هنوز باور ندارم که آتنا ما را ترک کرده باشد و هنوز چشم به در هستم که روزی آتنا از در خانه وارد شود و قربانی را که برایش نذر کردم، ذبح کنم؛ حتی خواهر کوچک آتنا (آسنا) هنوز جای خالی خواهرش را احساس می‌کند و روی دستانش اسم آتنا را نوشته و اجازه نمی‌دهد که آن را بشوییم و مدام می‌گوید که منتظرم تا آتنا خواهرم بیاید و با من بازی کند./


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیآتناآتنا اصلانیپریناز بدخشانپارس آبادواردبیلپارس آباد اردبیلقتلرنگرز

تاريخ : یک شنبه 25 تير 1396 | 2:50 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

«مریم میرزاخانی» درگذشت

پایگاه خبری انتخاب در خبری نوشت: فیروز نادری از درگذشت مریم میرزاخانی خبر داد.
پایگاه خبری ریشه
مریم میرزاخانی، ریاضیدان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد به بیماری سرطان مبتلا شده است.
 
درحالی که برخی منابع خبری از قول فیروز نادری خبر از درگذشت مریم میرزاخانی، نابغه ایرانی ریاضی  دنیا می دهند، اما منابع خبری دیگری، چنین خبری را تایید نمی کنند.
 
 
اخبار تایید نشده از درگذشت «مریم میرزاخانی» 
 
 
مریم میرزاخانی متولد۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۶، تهران، ریاضی‌دان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد است. وی در سال ۲۰۱۴ به خاطر کار بر «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آنها» برنده مدال فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی نخستین زن و نخستین ایرانی برنده مدال فیلدز است.

زمینهٔ تحقیقاتی او مشتمل بر نظریه تایشمولر، هندسه هذلولی، نظریه ارگودیک و هندسه هم‌تافته است.

 
 
انتهای پیام

موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمریم میرزاخانینابغهنابغه ی ریاضی

تاريخ : یک شنبه 25 تير 1396 | 2:46 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

رکنا: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: کلام، بیان و دانش رسانه‌ای ما در حوزه سواد رسانه‌ای یک ابزار است و منبع اصلی سواد رسانه‌ای باید قرآن باشد؛ البته قرآن هم از اهل بیت (ع) و ولایت جدا نیست.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیقرانسواد رسانهسواد رسانه ای

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 25 تير 1396 | 2:37 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

معاون فرماندار شهر ری از کشته‌شدن عامل حمله به مردم در متروی شهر ری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، هادی تمهیدی معاون فرماندار شهر ری در خصوص جزئیات حادثه امروز متروی شهر ری گفت: امروز بر اثر درگیری لفظی یک شهروند عادی با یک روحانی که روحانی ظاهراً داشته امر به معروف می‌کرد، فرد عادی با چاقو روحانی محترم را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی افزود: پس از ورود نیروی انتظامی به این حادثه، ضارب مقاومت می‌کند و نهایتاً توسط ناجا مورد هدف قرار می‌گیرد و غائله با تیراندازی خاتمه پیدا می‌کند.

معاون فرماندار تصریح کرد: ظاهراً در این حادثه، ضارب فوت کرده و سه نفر دیگر مجروح شده‌اند که مجروحان به بیمارستان منتقل شده و در حال مداوا می‌باشند.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمتروی شهر ریحملهقمهروحانیشهیدشهید امر به معروف

تاريخ : یک شنبه 25 تير 1396 | 2:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

سینماپرس: پوران درخشنده که این روزها فیلم "زیر سقف دودی" را روی پرده دارد با ابراز گلایه از وضعیت نامناسب اکران گفت: بدون شک باید برای برخی از آثار محدودیت سنی اعمال شود. به نظر من بعضی از فیلم‌ها به آگاه‌سازی مخاطب کمکی نمی‌کنند و حتی در بسیاری مواقع مخرب هستند. برای چنین فیلم‌هایی حداقل کار ممکن رعایت محدودیت گروه سنی برای رده‌های مختلف جامعه است.

به گزارش سینماپرس، پوران درخشنده که این روزها فیلم “زیر سقف دودی” را روی پرده دارد با ابراز گلایه از وضعیت نامناسب اکران گفت: بدون شک باید برای برخی از آثار محدودیت سنی اعمال شود. به نظر من بعضی از فیلم‌ها به آگاه‌سازی مخاطب کمکی نمی‌کنند و حتی در بسیاری مواقع مخرب هستند. برای چنین فیلم‌هایی حداقل کار ممکن رعایت محدودیت گروه سنی برای رده‌های مختلف جامعه است.

وی با تاکید بر سینمای اخلاق محور افزود: فیلم‌های من اکثراً فیلم‌های خانوادگی هستند و خوب است که خانواده‌ها بعضی از مسائل را در کنار بچه‌ها ببینند. زیرا فکر می‌کنم در برخی موارد باید برای آموزش درست بچه‌ها آنها را به سینما آورد. کودکان و نوجوان در جامعه ما و مخصوصاً آینده کشور بی‌نهایت تاثیرگذار هستند، پس باید درباره خوراک فرهنگی که به آنها داده می‌شود با دقت عمل کرد. دقتی که متاسفانه این روزها هیچ خبری از آن نیست.

کارگردان فیلم “هیس دخترها فریاد نمی‌زنند” با اشاره به اکران کمدی‌های سخیف و فروش میلیاردی آنها در سینماها بیان داشت: فیلم‌های کمدی سخیف، دیالوگ‌های مبتذل و آثاری که الفاظ و حرکات زشت به کار می برند این روزها گیشه را در دست دارند. این آثار حداقل باید باید تفکیک سنی شوند، زیرا کودکان به محض شنیدن این گونه الفاظ به سرعت آنها تکرار کرده و یاد می‌گیرند.

* میزان


موضوعات مرتبط: اجتماعیفرهنگ و هنرمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفیلمفیلم کمدیفیلم سخیفپوران درخشنده

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خبرگزاری مهر: به نقل از وی فروم، وب سایت «فروم اقتصاد جهانی» با انتشار گزارشی میزان تاثیرگذاری مثبت کشورهای جهان بر امور جهانی را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس این گزارش، ایران با کسب رتبه دوازدهم در جهان، از جمله کشورهای تاثیرگذار بر امور بین المللی می باشد.

گفته می شود این تحقیق از طریق پرسش از ۱۸ هزار نفر از شهروندان ۲۵ کشور جهان تهیه شده است.

 
ایران؛ دوازدهمین کشور تاثیرگذار جهان بر امور بین المللی

همچنین در ادامه این گزارش آمده است که دستکم ۴۹ درصد از جامعه آماری مذکور معتقدند چین تاثیرگذاری بیشتری نسبت به آمریکا بر اوضاع جهان داشته است.

در گزارش ارائه شده کانادا رتبه نخست را در میان این دوازده کشور به دست آورده و به نظر شرکت کنندگان در این نظرسنجی از بیشترین تاثیرگذاری مثبت بر امور بین المللی برخوردار است.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتاثیرایرانمنطقهبین الملل

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:25 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

وزیر ارتباطات در اظهارات اخیر خود گفت که به دلیل افزایش میزان استفاده کاربران از اینترنت، فروش حجمی اینترنت متوقف می شود و کاربران می توانند با خرید اشتراک ثابت هر میزان که بخواهند از حجم اینترنت مصرف کنند.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از مهر، محمود واعظی با اشاره به تصمیم برای توقف فروش اینترنت به صورت دانلود حجمی افزود این تصمیم برای فروش اینترنت ثابت ADSL و اینترنت ثابت TD LTE در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد که با توجه به افزایش میزان سرعت دسترسی به اینترنت از طریق موبایل، اپراتورهای موبایل روشهای مختلفی را برای کاربران درنظر گرفته اند که به کاربر این امکان را می دهد تا با پرداخت یک مبلغ ثابت به صورت قرارداد، ماهانه و سالانه هر میزان اینترنت که بخواهد استفاده کند. هم اکنون کاربران موبایل می توانند با پرداخت مبلغ اشتراک، برای مثال هر تعداد فیلم که خواستند تماشا کنند. اما این موضوع هنوز برای اپراتورهای اینترنت ثابت اتفاق نیافتاده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه به دنبال این هستیم که این اتفاق در اینترنت ثابت نیز بیافتد، گفت:با توجه به جدی شدن بحث استفاده از سایتهای ویدئویی و محتوای چندرسانه ای در کشور، اینترنت حجمی دیگر کاربردی نبوده و به سرعت به اتمام می رسد و کاربران فکر می کنند که حجم خوری و گیگ خوری اتفاق افتاده است. اما ما معتقدیم که حجم خوری اینترنت وجود ندارد. چرا که در گذشته سرعت دسترسی به دیتا، کند بود و به همین دلیل یک ویدئو با سرعت پایین دانلود می شد اما هم اکنون کاربران ویدئو را به صورت آنلاین می بینید و متوجه میزان مصرف حجم اینترنت نمی شوند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: به همین دلیل درصدد تغییر سیاست فروش اینترنت هستیم. اپراتورهای موبایل را تشویق کردیم که سیاست گذشته خود را ادامه دهند و با شرکتهای حوزه محتوا در حال قرارداد هستند تا ترافیک بر بستر شبکه ملی اطلاعات با سرعت و کیفیت بالا و باقیمت مناسب به کاربران ارائه شود. در همین حال برای تدوین دستورالعمل توقف فروش حجمی اینترنت ثابت نیز کمیته ای در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تشکیل شده است که در حال بررسی موضوع است.

وی افزود: باید اپراتورهای اینترنتی متقاعد شوند که به جای فروش حجمی اینترنت، به کاربران اشتراک ثابت و اینترنت نامحدود بدهند تا کاربران مجبور نباشند در طول ماه چند بار گیگ اینترنت خریداری کنند.

واعظی تصریح کرد: این تصمیم در راستای افزایش استفاده نامحدود حجم اینترنت از شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته است تا با تسهیلات تعرفه ای مردم بتوانند از سایتهای داخلی با سرعت و کیفیت و تعرفه مناسب استفاده کنند. قرار است این دستورالعمل مردادماه به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه و مطرح شود.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاینترنتاینترنت حجمیمحمود واعظیدانلود حجمی

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 3:14 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن