گزینه‌های نهایی شهرداری تهران مشخص شدند/ تعیین تکلیف محسن هاشمی تا یکشنبه

پایگاه خبری علت :یک مقام مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، با بیان اینکه محسن هاشمی رفسنجانی جزء گزینه‌های شهرداری تهران است، گفت:‌قرار است تا روز یکشنبه تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد و موضوع اعلام شود. وی ادامه داد: فعلاً این موضوع مطرح شده که نباید کسی از شورا خارج شود؛ البته این دعوا بخشی […]

پایگاه خبری علت :یک مقام مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، با بیان اینکه محسن هاشمی رفسنجانی جزء گزینه‌های شهرداری تهران است، گفت:‌قرار است تا روز یکشنبه تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد و موضوع اعلام شود.

وی ادامه داد: فعلاً این موضوع مطرح شده که نباید کسی از شورا خارج شود؛ البته این دعوا بخشی برای آینده است چرا که معتقد هستند اگر هاشمی وارد شهرداری شود، شاید بخواهد برای  ریاست جمهوری آماده شود.

وی با بیان اینکه مخالفان در شورا با آقای هاشمی چند دسته هستند،‌گفت: عده‌ای از سر دلسوزی مخالف وی هستند و معتقدند که در شهرداری خراب می‌شود و برخی نیز با خود هاشمی مخالف هستند.

وی با اشاره به اینکه هاشمی بدش نمی‌آید وارد شهرداری شود و انگیزه این کار را دارد، گفت:‌هاشمی برنامه هم برای شهرداری دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی،‌ رفع معضل پسماند و رفع مشکلات بافت‌های فرسوده از جمله برنامه‌هایی است که باید شهردار آینده تهران داشته باشد و اگر کسی بتواند این کارها را انجام دهد شورای پنجم دستاورد خوبی خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر گزینه‌های اصلی هاشمی، افشانی و انصاری‌لاری، حناچی و تقی زاده خامسی هستند البته اگر هاشمی از گردونه خارج شود دوباره معادلات به هم می‌خورد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هاشمی ۱۰ رأی موافق برای شهردار شدن دارد که البته اگر برنامه‌های خود را ارائه دهد ممکن تغییر در تعداد آرایش ایجاد شود.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشهرداری هاشمیانتخاب

تاريخ : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | 22:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

رهبرمعظم انقلاب اسلامی: رد پای بیگانه در مسائل اخیر بازار ارز مشهود است

پایگاه  خبری علت :رهبرمعظم انقلاب اسلامی با اشاره به مسائل اخیر در بازار ارز، فرمودند: هنگامی که در این مسائل دقت بیشتری می‌شود، رد پای بیگانه و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها مشهود است. به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای،  رهبر معظم انقلاب اسلامی […]

پایگاه  خبری علت :رهبرمعظم انقلاب اسلامی با اشاره به مسائل اخیر در بازار ارز، فرمودند: هنگامی که در این مسائل دقت بیشتری می‌شود، رد پای بیگانه و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها مشهود است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای،  رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات، مجموعه وزارت را برآمده از انقلاب و فرزندان امام و انقلاب خواندند و با تأکید بر لزوم حرکت انقلابی و انقلابی ماندنِ صد درصدِ وزارت اطلاعات، با اشاره به ابعاد گوناگون جنگ اطلاعاتی جبهه وسیع دشمنان با نظام اسلامی، گفتند: یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، «نفوذ و تأثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسئولان» و «تغییر باورهای مردم» است که در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاه‌ها، باید تهاجم نیز انجام، و از هرگونه غفلت و ساده‌اندیشی جداً پرهیز شود.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با اشاره به حلول ماه شعبان، این ماه را همچون ماههای رجب و رمضان، بستری مناسب برای ارتباط بیشتر با خدا و انس با قرآن و استفاده از دعاهای پرمضمون وارده و معرفت اندوزی برشمردند و با اشاره به شکل‌گیری وزارت اطلاعات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزودند: مجموعه اطلاعاتی از ابتدا، سالم و خالص تشکیل شد و تاکنون نیز به همین صورت باقی مانده و امتحان‌های خوبی پس داده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه آحاد وزارت اطلاعات پدید آمده‌ی انقلاب و فرزندان امام و انقلاب هستند، خاطرنشان کردند: بر همین اساس وزارت اطلاعات و همه کارکنان آن باید همواره صد درصد انقلابی بمانند و انقلابی حرکت کنند.

ایشان، وزارت اطلاعات را تابع سیاست‌های نظام دانستند و گفتند: در همه جای دنیا، دستگاه‌های اطلاعاتی تابع سیاست‌های نظامِ حاکم بر کشورها هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه چارچوب سیاستهای نظام جمهوری اسلامی را امام(ره) مشخص کرده و این چارچوب براساس وصیت نامه و فرمایشات ایشان شکل گرفته است، خاطرنشان کردند: در این چارچوب، رهبری هم بخشی از نظام است و نه خودِ نظام.

ایشان با تأکید بر اینکه هرگونه جناح‌بازی در وزارت اطلاعات گناه است، گفتند: در وزارت اطلاعات یک جناح وجود دارد و آن، جناحِ انقلاب است.

رهبر انقلاب اسلامی، همه اجزاء وزارت اطلاعات را به مطالعه دقیق وصیت نامه و فرمایشات امام(ره) توصیه مؤکد کردند و گفتند: باید همه بخشها و بدنه وزارت با مبانی و اصول انقلاب کاملاً آشنا باشند و در این چارچوب، انقلابی عمل کنند.

ایشان در ادامه سخنان خود به جنگ بزرگ و پیچیده جبهه مقابل با نظام جمهوری اسلامی اشاره کردند و افزودند: ما در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم که یک طرف آن، نظام جمهوری اسلامی و طرف دیگر آن، جبهه وسیع و قدرتمندی از دشمنان است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سرویس‌های جاسوسی طرف مقابل را محور اصلی این رویارویی دانستند و گفتند: دستگاه‌های اطلاعاتی جبهه مقابل به رغم همه امکانات خود، تا بحال نتوانسته اند هیچ غلط مهمی انجام دهند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: البته اگر در این جنگ دچار غفلت شویم مغلوب خواهیم شد و اگر دچار ساده اندیشی شویم ضربه خواهیم خورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس با اشاره به ابعاد این جنگ پیچیده اطلاعاتی، گفتند: در این جنگ، شیوه‌ها و روش‌های مختلفی در دستور کار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغییر محاسبات تصمیم گیران» و «تغییر باورهای مردم» تا «ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی» و «ایجاد آشفتگی‌های امنیتی».

ایشان با اشاره به مسائل اخیر در بازار ارز، افزودند: هنگامی که در این مسائل دقت بیشتری می‌شود، رد پای بیگانه و دستگاه‌های اطلاعاتی آنها مشهود است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: باید در این جنگ و در مقابل برنامه‌های جبهه مقابل ایستاد و برای غلبه بر دشمن، علاوه بر دفاع باید برنامه تهاجم نیز داشت به گونه‌ای که زمین بازی بوسیله دستگاه اطلاعاتی ما تعیین شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برنامه ریزی بلندمدت با پیش بینی رویدادهای آینده و تحلیل و بررسی دقیق اطلاعات را یکی از راههای مقابله مجموعه اطلاعاتی کشور با طراحی جبهه مقابل برشمردند.

ایشان یکی دیگر از راه‌های مقابله با تهاجم جبهه مقابل را جدی گرفتن موضوع نفوذ دانستند و افزودند: فردی که می‌خواهد در نظام جمهوری اسلامی، امانت‌دار کشور و مردم باشد باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچک‌ترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاهها نیز موظف به عمل براساس نظر وزارت اطلاعات هستند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، دستگاه‌های اطلاعاتی کشور را به همکاری، هم‌افزایی و رقابت حرفه‌ای توصیه کردند.

ایشان همچنین به موضوع «مبارزه با فساد» اشاره کردند و گفتند: باید موضوع مبارزه با فساد بسیار جدی گرفته و با شریان‌های اصلی آن مقابله شود، زیرا فساد موجب انهزام و شکسته شدن روحی و روانی افراد و جامعه می شود.

رهبر انقلاب اسلامی، فساد را در بسیاری از موارد ناشی از روحیه زیاده‌طلبی و اشرافی‌گری و تجمل‌پرستی دانستند و خاطرنشان کردند: اینکه امام بزرگوار بارها بر حفظ زیّ طلبگی و داشتن زندگی ساده و معمولی مسئولان تأکید داشتند، به همین علت بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مسئولان در نظام اسلامی نمی‌توانند این تصور را داشته باشند که چون مسئولان در کشورهای دیگر از امکانات گوناگون برخوردارند، پس در نظام اسلامی نیز چنین مواردی مباح است.

ایشان تأکید کردند: در جمهوری اسلامی ما با نام اسلام به‌دنبال حکومت پیامبر اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) هستیم، بنابراین باید با روحیه اشرافی‌گری و شهوترانی به شدت مقابله شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان خطاب به کارکنان وزارت اطلاعات گفتند: سلام من را به آحاد مجموعه وزارت در سراسر کشور و به خانواده‌های خود برسانید و بدانید که بخش مهمی از ثواب کارها و فعالیت ها متعلق به همسران شما است زیرا این کارها و فعالیت ها نتیجه همکاری و تحمل زحمات از سوی آنان است.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات با بیان گزارشی از فعالیت‌ها و رویکردهای این وزارتخانه، گفت: آمادگی همه سربازان گمنام را برای مقابله با ایادی نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار، صهیونیسمِ جنایت‌کار و آل سعودِ کودک‌کش و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی تا آخرین قطره خون خود اعلام  می‌کنیم.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیرهبریارز بیگانه ردپا

تاريخ : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | 21:55 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

قاسمی در نشست خبری: حمله به سوریه خلاف موازین بین المللی است/ ایجاد شکاف در مذاکرات آستانه از اهداف کلان تجاوز به سوریه است

 به نقل از خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اصحاب رسانه برگزار شد. قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه هفته گذشته مقامات آمریکایی و اروپایی درباره بحث بازرسی‌ها و برنامه موشکی ایران به […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اصحاب رسانه برگزار شد.

قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه هفته گذشته مقامات آمریکایی و اروپایی درباره بحث بازرسی‌ها و برنامه موشکی ایران به توافق رسیدند؛ موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد این توافق یکسویه چیست؟، گفت: از تعداد نشست اروپایی‌ها اطلاع ندارم، اما برجام یک موضوعی است که مورد توافق قرار گرفته و مشخص است.

وی ادامه داد: مطالبی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود گمانه زنی است و ما هیچ اطلاع رسمی در این مورد نداریم و تا آن زمان هیچ اظهار نظری نمی‌کنیم.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: بهرام قاسمیسخنگوی وزارت خارجهپاتوق پرتقالی موضعجنگاسراییل سوریه

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 27 فروردين 1397 | 20:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متجاوز در آسمان حمص

 به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون الاخباریه سوریه از مقابله پدافند هوایی سوریه با چند موشک در حریم هوایی حمص خبر داد. این شبکه تلویزیونی، تصاویری از مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های شلیک شده به سوی فرودگاه الشعیرات در حمص منتشر کرد. ارتش سوریه تعداد موشک‌های شلیک شده به سوی […]

به گزارش پایگاه  خبری علت به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون الاخباریه سوریه از مقابله پدافند هوایی سوریه با چند موشک در حریم هوایی حمص خبر داد.

این شبکه تلویزیونی، تصاویری از مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های شلیک شده به سوی فرودگاه الشعیرات در حمص منتشر کرد. ارتش سوریه تعداد موشک‌های شلیک شده به سوی حمص را ۹ فروند اعلام کرد. همه این موشک‌ها در آسمان منهدم شدند.

خبرنگار العالم از دمشق نیز گزارش داد که فرودگاه نظامی الضمیر در حومه دمشق هم از اهداف تجاوز اخیر بوده است. خبرنگار العالم از پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز منطقه اشغالی جولان خبر داد.

واحد رسانه‌ای حزب اللهِ لبنان اعلام کرد پدافند هوایی ارتش سوریه سه موشکی را که به سمت فرودگاه الضمیر در شمال شرق دمشق شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز به نقل از رسانه‌ای سوریه اعلام کرد، هیچ گونه خسارتی به دو فرودگاه نظامی «الشعیرات» و «تی ۴» وارد نشده است و پدافند هوایی سوریه همه موشک‌های شلیک شده شده به سوی این دو فرودگاه را رهگیری و منهدم کرده است.

این شبکه همچنین از شنیده شدن صدای ۴ انفجار در منطقه البقاع لبنان همزمان با شلیک موشک‌ها به سوی فرودگاه الشعیرات خبر داد.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد، اریک پاهون، سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌های مربوط به حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات در حمصِ سوریه گفت: «در حال حاضر آمریکا هیچ فعالیت نظامی در آن منطقه ندارد. ما جزئیات بیشتری برای ارائه نداریم.»

گزارش خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد در پی گزارش تلویزیون سوریه از وقوع حمله موشکی در حریم هوایی شهر حمص، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: «از چنین اتفاقی مطلع نیستم.»

انتهای پیام/

پدافند هوایی سوریه تمامی ۹ موشک متجاوز به آسمان حمص را سرنگون کرد


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی حمص سوریه تجاوزپدافند هوایی سوریه پدافند سوریه

تاريخ : سه شنبه 28 فروردين 1397 | 14:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

عامل اصلی توسعه موشک‌های یمن چیست؟/ خدمتی که حزب بعث به انصارالله کرد! +تصاویر

به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دولت‌های متجاوز به یمن از جمله عربستان و امارات متحده عربی به سختی می‌توانند این واقعیت که روز به روز بیشتر روشن می‌شود را هضم کنند، واقعیتی که نشان می‌دهد حدود سه سال محاصره و موشک‌باران و گرسنه نگه داشتن ملت یمن برای […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دولت‌های متجاوز به یمن از جمله عربستان و امارات متحده عربی به سختی می‌توانند این واقعیت که روز به روز بیشتر روشن می‌شود را هضم کنند، واقعیتی که نشان می‌دهد حدود سه سال محاصره و موشک‌باران و گرسنه نگه داشتن ملت یمن برای شکستن اراده مبارزان پابرهنه فایده‌ای نداشته و آنها از هر وسیله ابتدایی برای مقابله با جنگ تحمیل شده ضد کشور فقیر خودشان استفاده می‌کنند. این واقعیت به مذاق ریاض و ابوظبی و سایر متحدانشان خوش نیامده است و به همین علت تلاش دارند از طریق ادعای مداخله ایران بر آن سرپوش بگذارند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی جنگیمن موشک محاصره موشکباران

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 7 فروردين 1397 | 17:6 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
وزیر ارتباطات: برخی از مراکز داده کشور با حمله‌ی سایبری مواجه شدند

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرگزاری تسنیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیت خود آورده است: امشب برخی مراکز داده کشور با حمله سایبری مواجه شده اند. تعدادی از مسیر یابهای کوچک به تنظیمات کارخانه‌ای تغییر یافته‌اند . مرکز ماهر با یاری رساندن به این مراکز داده حمله را کنترل و و […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرگزاری تسنیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیت خود آورده است:

امشب برخی مراکز داده کشور با حمله سایبری مواجه شده اند. تعدادی از مسیر یابهای کوچک به تنظیمات کارخانه‌ای تغییر یافته‌اند . مرکز ماهر با یاری رساندن به این مراکز داده حمله را کنترل و و در حال اصلاح شبکه های آنان و برگردادندن وضعیت به حالت طبیعی است.

تلاش‌ها برای نا امن جلوه دادن ها یک فرصت برای اصلاح اشکال‌هاست.

آذری جهرمی در دومین توئیت خود دامنه این حملات را فراتر از ایران اعلام کرده و ادامه داده است: منشا حملات در دست بررسی است.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی حمله سایبری حمله ی سایبری داده

تاريخ : شنبه 18 فروردين 1397 | 17:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

کالاهای مورد استفاده نمایندگان، ایرانی است یا خارجی؟

پایگاه خبری علت :با توجه به اینکه سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است، اکثر نمایندگان بر این باورند که عملکرد مسئولان و میزان استفاده آن‌ها از کالای ایرانی در حمایت مردم از کالاهای ساخت داخل کشور موثر است. مردم به مسئولین نگاه می‌کنند و می‌سنجند که […]

پایگاه خبری علت :با توجه به اینکه سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است، اکثر نمایندگان بر این باورند که عملکرد مسئولان و میزان استفاده آن‌ها از کالای ایرانی در حمایت مردم از کالاهای ساخت داخل کشور موثر است. مردم به مسئولین نگاه می‌کنند و می‌سنجند که چه میزان آن‌ها به استفاده از کالای ایرانی پایبند هستند و در جهت عملی کردن شعار سال گام بر می دارند.

ایسنا در گفت‌وگو با تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درباره میزان استفاده آنها از کالاهای ایرانی پرسید، که نمایندگان پاسخ‌های جالبی دادند. مشروح این گفت‌وگوها در زیر می‌آید.


موضوعات مرتبط: سیاسیاقتصادیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینمایندگان مجلس ملتخانه ی ملت کالای ایرانی حمایت

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 18 فروردين 1397 | 17:1 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

موافقت رهبرانقلاب با کناره‌گیری آیت الله جنتی از امامت جمعه تهران

به گزارش  پایگاه خبری علت  به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت­‌الله احمد جنتی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت الله خامنه‌ای در طول این مدت، درخواست کناره‌گیری از امامت جمعه تهران را […]

به گزارش  پایگاه خبری علت  به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت­‌الله احمد جنتی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت الله خامنه‌ای در طول این مدت، درخواست کناره‌گیری از امامت جمعه تهران را مطرح کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی با این درخواست موافقت کردند.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی رهبر معظمجنتیامامت جمعهنیروی جوان

تاريخ : شنبه 21 اسفند 1397 | 16:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

جهانگیری در واکنش به انتصاب بولتون: فردی که حقوق‌بگیر منافقین بوده فکر می‌کند ملت ایران با تهدیداتش جا می‌زنند

پایگاه خبری علت :معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به نقش ایران در تامین امنیت و آرامش منطقه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای خود امنیت، آرامش و ثبات می‌خواهد، بلکه تلاش زیادی دارد که این آرامش و امنیت به همه کشورهای منطقه باز گردد. برای این موضوع نیز هزینه‌هایی پرداخت کرده و می‌کند. […]

پایگاه خبری علت :معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به نقش ایران در تامین امنیت و آرامش منطقه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای خود امنیت، آرامش و ثبات می‌خواهد، بلکه تلاش زیادی دارد که این آرامش و امنیت به همه کشورهای منطقه باز گردد. برای این موضوع نیز هزینه‌هایی پرداخت کرده و می‌کند.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری ظهر سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های کشاورزی و عمرانی شهرستان شهریار با اشاره به وضعیت منطقه خاورمیانه، اظهار کرد: ما در منطقه‌ای حساس و متلاطم قرار داریم که در آن درگیری و خونریزی است و متاسفانه کشورهای اسلامی با گروه‌های تکفیری و جنگ‌هایی روبرو شده‌اند و خون مسلمانان در حال ریخته شدن است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیجهانگیریبولتونمنافق

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 7 فروردين 1397 | 16:53 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

توافق آمریکا، عربستان و امارات بر سر نشست‌های مشترک ضد ایرانی

  به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفیددر یک گزارش اعلام کرد که مشاوران امنیت ملی آمریکا، عربستان و امارات متحده عربی اخیرا برای برگزاری جلسات منظم برای مقابله با آنچه به ادعای آن‌ها نفوذ مخرب ایران است، موافقت کردند. کاخ سفید در این گزارش ضمن اشاره به دیدار روز جمعه مشاوران امنیت ملی […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفیددر یک گزارش اعلام کرد که مشاوران امنیت ملی آمریکا، عربستان و امارات متحده عربی اخیرا برای برگزاری جلسات منظم برای مقابله با آنچه به ادعای آن‌ها نفوذ مخرب ایران است، موافقت کردند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: آمریکااماراتعربستانایرانضد ایرانیپاتوق پرتقالینشست ضد ایرانیتوافق

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 7 فروردين 1397 | 16:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

جزئیات جدیدی از حملات سایبری اخیر به برخی مراکز داده ایران + عکس

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا؛ حمله‌ سایبری بامداد امروز به برخی دیتاسنترهای کشور و تغییر تعدادی از مسیریابهای کوچک به تنظیمات کارخانه‌ای؛ فعالیت بسیاری از سایتهای ایرانی را متوقف کرد و دامنه این اختلالات تا ساعاتی پیش نیز وجود داشت و ممکن است هنوز […]

به گزارش پایگاه خبری علت  به نقل از  خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا؛ حمله‌ سایبری بامداد امروز به برخی دیتاسنترهای کشور و تغییر تعدادی از مسیریابهای کوچک به تنظیمات کارخانه‌ای؛ فعالیت بسیاری از سایتهای ایرانی را متوقف کرد و دامنه این اختلالات تا ساعاتی پیش نیز وجود داشت و ممکن است هنوز برخی سایتها با اختلال مواجه باشند.


موضوعات مرتبط: علمیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسایبریخملهحمله ی سایبریسرورهای ایرانی

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 18 فروردين 1397 | 16:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
هر چند بیانیه کاخ سفید به لگدزدن به برجام با سواستفاده از ضعف های حقوقی آن عادت دارد اما صحبتی از ناموفق بودن این توافقنامه در مقابله با برنامه صلح آمیز هسته ای ایران نمیکنه بلکه درصدد است تا از برجام پلی برای دست یافتن به سایر امتیازات در حوزه های سیاسی و نظامی و منظقه ای دست یابد.
گروه بین الملل- رجانیوز: برجام آنقدر برای آمریکایی ها شیرین به نظر رسیده که ترامپ را به ذوق آورده تا زیاده خواهی از ایران را ادامه دهد. او نه تنها دیروز  14 شخصیت حقیقی و حقوقی ایران را به لیست تحریم ها اضافه کرد که در شروط چهارگانه خود از افزایش محدودیت های برجام و همیشگی و مادام العمر شدن آن خبر داد.
 
به گزارش رجانیوز؛ دیگر صحبت از کاهش ذخایر اورانیوم ایران، برچیده شدن تاسیسات هسته و سانتریفیوژها و یا خطرناک بودن راکتور اراک نیست، چرا که آنها قبلا در توافق موسوم به برجام از بین رفته اند. همانگونه که پیش بینی شده بود آمریکایی ها بعد از پیروزی های بدست آمده خود در سند برجام، پیروزمندانه به فتح سنگر بعدی در زمینه حقوق بشر و سلاح های موشکی ایران فکر می کنند.
 
رئیس جمهور آمریکا در بیانیه دیروز خود «دیوانه بازی نمایشی» اش را ادامه داد تا خود و دولتش را به عنوان افرادی پیش بینی ناپذیر و خطرناک معرفی کند. او که قبلا به هم پیمانان و دوستان خود توصیه کرده بود او را دیوانه معرفی کنند وتا بتوانند از کشورهای دیگر امتیاز بگیرند در این بیانیه می گوید: «علی‌رغم تمایل قوی‌ که به خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای ایران دارد هنوز این کار را انجام نداده‌است.»
 
 ترامپ میگوید ادامه برجام در دو صورت امکان پذیر است: «من دو مسیر را برای ادامه ترسیم کرده‌ام: یا نقائص فاجعه‌بار برجام را اصلاح کنید یا آمریکا از آن خارج می‌شود.»
 
ترامپ که هم برجام و محدودیت های آن را می خواهد و هم درصدد افزایش محدودیت ها و فشارها علیه کشورمان است، در شروط خود از ایران اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی، مادام العمر شدن محدودیت های برجام و حتی مذاکرات موشکی ایران را خواسته است. هر چند بیانیه کاخ سفید به لگدزدن به برجام با سواستفاده از ضعف های حقوقی آن عادت دارد اما صحبتی از ناموفق بودن این توافقنامه در مقابله با برنامه صلح آمیز هسته ای ایران نمیکنه بلکه درصدد است تا از برجام پلی برای دست یافتن به سایر امتیازات در حوزه های سیاسی و نظامی و منظقه ای دست یابد.
 
قبلا اندیشکده های آمریکایی به این راهبرد آمریکا اشاره کرده بودند.
 
سه روز قبل از اعلام این بیانیه کاخ سفید دنیس راس کارشناس اندیشکده واشنگتون «ریچارد گلدبرگ» کارشناس اندیشکده ضدایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی» یادداشت مشترکی را نوشته و توصیه هایی را در همین خصوص به ترامپ کردند. 
 
 
آنها با اشاره به اقدامات ریگان علیه شوروی و تواقق های مداوم محدودیت تسلیحاتی برای این کشور گفتند: «پرزیدنت ترامپ می تواند ایران را تحریم کند در حالی که برجام هم پا برجا باشد. تاریخ(اقدامات ریگان در قبال شوروی) نشان داده که این کار شدنی است»
 
در راستای همین راهبرد، آنها «یک مسیر میانه» بین لغو و حفظ برجام را پیشنهاد دادند که ترامپ می تواند برخی از نهادها و افرادی را که بر اساس برجام از فهرست تحریم خارج شده‌اند، به بهانه‌های دیگر (اعمال تحریم‌های مرتبط با نقض حقوق بشر، تروریسم و برنامه موشکی) تحریم کند.
 
وال استریت ژورنال هم قبلا در مطلبی خواستار برخورد با ایران همچون برخورد با شوروی شده بود.
 
 
این روزنامه آمریکایی راه رسیدن به هدف اصلی یعنی نابودی نظام ایران را سیاست های ریگان در قبال شوروی معرفی کرده و می گوید باید مانند ریگان جنگ اقتصادی، حمایت از نیروهای نیابتی و مخالفان آن و اقامات تهاجمی علیه مشروعیت ایدئولوژیک را در دستور کار قرار داد.
 
 وال استریت ژورنال  می نویسد: دولت ترامپ باید به ایران بفهماند که میان توافقی جدید و کمپین فشار بی امان آمریکایی، یک گزینه را انتخاب کند. 
 
دولت ترامپ که برجام هسته ای و محدودیت های فراوان برای صنعت هسته ایران را قدم اول برای تسلیم شدن در قبال زورگویی های خود در دیگر مولفه های قدرت همچون موشکی در نظر گرفته است، سعی دارد با فشار بیشتر و تهدیدات خود امتیازات بیشتری را از ایران بگیرد و از طریق تحریم ها و برجام های دیگر ایران را به بازیگری تهی از قدرت اقتصادی و نظامی در منطقه و جهان تبدیل کند.

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکاخ سفیدبرجامسندوال استریت ژورنال

تاريخ : دو شنبه 23 دی 1396 | 20:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

با کمی بررسی به این خواهیم رسید که ناقدان اهل بیت(ع) یا جاهل به مقام اهل بیت(ع) و عصمت آنها بوده اند یا اهل غرض ورزی و تخریب و دشمنی بوده­‌اند. که البته معصومین(ع) با رحمت خود بیشتر طریق اقناع، پاسخگویی و هدایت فرد را اتخاذ می کردند و البته گاهاً هم درصورتی که نقد فرد مغرضانه و مخربانه بوده است، آنان را با پاسخ قاطع روبرو کرده‌اند.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: جوازنقد معصومنقد معصومروحانی

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 20:39 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به غرق شدن کشتی نفت کش سانچی در آب های چین از مسئولان ذی ربط در رسیدگی فوری به آتش سوزی و نجات ملوانان انتقاد کرد و گفت: از دستگاه دپیلماسی تحرک ویژه ای ندیدم. بهتر بود بالاخره وزیر امور خارجه تحرکات بیشتری انجام می داد. باید دستگاه دیپلماسی تحرکی بیشتری انجام می داد اما  ارزیابی ما خیلی  مثبت نبود.
 
 
به گزارش فارس سید حسین نقوی حسینی افزود: در کلان قضیه انتظار اولیه این بود که چون کشتی نفتکش مربوط به حوزه کشتیرانی و بنادر ایران بود، حوزه کشتیرانی و بنادر نیز زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است بهتر بود وزیر راه و شهرسازی به محل اعزام می شد و از نزدیک وضعیت را بررسی می کرد که مسئول مستقیم این حادثه به عنوان نماینده رییس جمهوری به محل اعزام نشد.
 
نقوی حسینی با بیان اینکه همچنین چون نفتکش در حوزه وزارت نفت قرار دارد انتظار می رفت که وزیر نفت هم به محل می رفت در حالی که هیچ کدام از این دو وزیر را ندیدم تحرکی یا حضوری یا فعالیتی در این زمینه انجام دهند. باید حداقل یکی از این دو تا نماینده رییس جمهوری باید به محل حادثه می رفتند.
 
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: تصادف در نوع خودش از موارد نادر در آب ها و دریاهاست. از لحظه تصادف صورت گرفته تلاش های بسیاری زیادی انجام شد که بالاخره به شکلی به خدمه ملوانان ها و کارشناسان و متخصصین که در این کشتی هستند دسترسی پیدا بشود.
 
نقوی حسینی خاطر نشان کرد: چون آنها برای ما ملت ما  مهم بودند، اگرچه خیلی از کارشناسان همان موقع  می گفتند این نوع برخورد امکان ندارد کسی زنده باشد امکان ندارد کسی در قید حیات باشد ولی برای ما این نظرات مهم نبود برای ما دسترسی به آنها مهم بود.
 
وی تاکید کرد:  تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفت از کشورهای مختلف به همکاری دعوت شد. چین و ژاپن و خود کشور ما تلاش های زیادی کردند نوع تصادف نوع کشتی نوع سوختی که در کشتی بود اجازه نداد تلاش ها به ثمر برسد و باعث تاسف شد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از این که رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی ماموریت داد، بلافاصه نایب رییس کمیسیون به منطقه اعزام تا موضوع را بررسی کند و ابعاد مختلف آن را در بیاورد تا ببینیم که اصلا تصادف چه بوده، با چه کشتی تصادف شده، آن کشتی چه شده، برای آن چه اتفاقی افتاده است؟
 
نقوی حسینی گفت: چون خبرهایی از آن کشتی نداریم و نیز تلاش هایی که در این زمینه گرفته چگونه بوده چه کسانی تلاش کردند کدام کشورها تلاش کردند، آیا کم کاری بوده است، توجهی بوده یا نه همکاری ها قوی بوده این ها را ارزیابی کنیم، در نهایت وضعیت جان باختگان مشخص بشود، تکلیف اجساد آنها روشن و شناسایی بشود و این اقدامات صورت بگیرد ان شاءالله نماینده کمیسیون از این سفر برگردد گزارشی که تهیه کرده به جزییاتش صحبت می کنیم.
 
نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن طعمه حریق شد. 
 
کشتی فله‌بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان جه جیانگ چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان گوانگ دونگ در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش سانچی با مالکیت شرکت برایت از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد. 
 
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد که 32 سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و دو تن بنگلادشی همگی جان خود را از دست دادند و کشتی نفت کش سانچی روز گذشته در حال سوختن غرق شد.

موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسانچیدیپلماسینقوی

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 20:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

کاربران فضای مجازی با هشتک‌هایی همچون #نفتکش_سانچی، #شهدای_نفتکش، #سانچی

و #دریانوردان، با خانواده حادثه دیدگان نفتکش سانچی ابراز همدردی کردند.

 

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسانچیکشتیهنرمندانسوگعزیز از دست رفته

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

تابناک : همزمان با خبر غرق شدن نفتکش ایرانی در آب‌های دریای شرق چین، شایعه‌ای منتشر شد که روایت متفاوتی از شروع حادثه به دست می‌دهد؛ اینکه کشتی سانچی مورد حمله آمریکایی‌ها قرار گرفته است!

 

 امروز در راهروهای مجلس، شایعه‌ای از زبان برخی نمایندگان مجلس شنیده شد که حکایت از حمله آمریکایی‌ها به نفتکش سانچی داشت. روایتی که بر پایه آن، محموله سانچی قرار بوده به کره شمالی منتقل شود، نه کره جنوبی و آمریکایی‌ها برای ممانعت از این کار، ترجیح داده‌اند به این نفتکش حمله کرده و آن را غرق کنند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیایرانآمریکاخصومتسانچیخبرحملهکشتیرانینفتکش

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:52 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
رزمایش مشترک ارتش و سپاه در آسمان

پایگاه خبری علت : فرمانده کل ارتش از برگزاری موفقیت آمیز رزمایش مشترک نیروی هوافضای سپاه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) خبر داد. امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش با حضور در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع فرماندهان، معاونین و مسئولین این قرارگاه گفت: همدلی و هم افزایی بین ارتش و […]

پایگاه خبری علت : فرمانده کل ارتش از برگزاری موفقیت آمیز رزمایش مشترک نیروی هوافضای سپاه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) خبر داد.

امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش با حضور در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع فرماندهان، معاونین و مسئولین این قرارگاه گفت: همدلی و هم افزایی بین ارتش و سپاه یک راه نورانی است که برکات زیادی به همراه دارد.

موسوی با اشاره به دو موضوع انقلاب اسلامی و تهدیدات دشمنان گفت: دو موضوع بسیار مهم برای ما وجود دارد، اول انقلاب اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی کشور و دوم تهدیدهای دشمنان که وظیفه ما دفاع از موضوع اول در برابر مسئله دوم است و همه حرکتها و اقدام‌های ما باید با توجه به این دو موضوع انجام شود.

وی در ادامه افزود: تمرین های نظامی که اخیرا بین نیروی هوافضای سپاه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در مناطقی از کشور برگزار شد، از موفق‌ترین اقدام‌هایی بود که طی سالهای گذشته به انجام رسید و این برای نخستین بار بود که یک کار ترکیبی کامل بین سپاه و ارتش در حوزه پدافند هوایی انجام شد و این همدلی و هم افزایی یک راه نورانی است که برکات زیادی به همراه دارد.

فرمانده کل ارتش همچنین تصریح کرد: ویژگی خاص این تمرین مشترک همدلی، وحدت و هم افزایی به معنای واقعی بین پدافند هوایی ارتش و سپاه بود که قطعا خبر آن باعث ناراحتی و ناامیدی دشمنان و موجب شادی و رضایت خاطر دوستداران انقلاب خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: ما در این رزمایش به دنبال آن بودیم که همه چیز در این دو نیرو اعم از تجهیزات و وسایل، فرماندهی و سامانه های مختلف به صورت یک مشت واحد و هم افزا ترکیب شوند و این موفقیت بسیار بزرگی است و از این بابت خدا را شکر می کنیم و از همه همرزمان عزیز در سپاه و ارتش نیز تشکر می کنم.


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشسپاهرزماشمشترک

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
مشروح صد و بیست و سومین نشست خبری اژه‌ای جزئیات پرونده مهدی جهانگیری و برادر رئیس‌جمهور/ امکان اختفای سرشاخه‌های اغتشاشات/ دستگیری فرد ۲ تابعیتی حین عکسبرداری

به گزارش  پایگاه خبری علت  به نقل از خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای از لحظاتی قبل در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه ها حاضر شد و در مدت ۹۰ دقیقه به سوالات نمایندگان رسانه ها پاسخ گفت. دشمنان عواملی از خود را به صفوف مردم فرستادند/ شرارت آمریکا و صهیونیست قابل مشاهده […]

به گزارش  پایگاه خبری علت  به نقل از خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای از لحظاتی قبل در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه ها حاضر شد و در مدت ۹۰ دقیقه به سوالات نمایندگان رسانه ها پاسخ گفت.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاژه ایاغتشاشمحاکمهآمریکااسرائیل

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
مونیز: برخی از تعهدات ایران در توافق هسته‌ای دائمی هستند

پایگاه خبری علت :ارنست مونیز ، وزیر انرژی سابق آمریکا که یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده این کشور برای حصول توافق هسته‌ای «برجام» بود، مطالبی را در دفاع از این توافق در شناسه کاربری‌اش در توئیتر منتشر کرد. وی در واکنش به انتقادات برخی از مخالفان برجام در آمریکا که معقتدند تعهدات ایران در این […]

پایگاه خبری علت :ارنست مونیز ، وزیر انرژی سابق آمریکا که یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده این کشور برای حصول توافق هسته‌ای «برجام» بود، مطالبی را در دفاع از این توافق در شناسه کاربری‌اش در توئیتر منتشر کرد.

وی در واکنش به انتقادات برخی از مخالفان برجام در آمریکا که معقتدند تعهدات ایران در این توافق نباید تاریخ انقضا داشته باشد نوشت: «مخالفان توافق [هسته‌ای] ایران اهمیت تعهدات زوال‌ناپذیر ایران را کم جلوه داده یا نادیده می‌گیرند.»

«مونیز» در ادامه، منع دائمی برنامه تسلیحات هسته‌ای، پایبندی دائمی به تدابیر راستی آزمایی اضافی در پروتکل الحاقی و الزام برای خارج کردن تمام سوخت مصرف‌شده رآکتور اراک را سه تعهد از سوی ایران برشمرد که با پایان برجام منقضی نمی‌شوند.

وزیر انرژی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: «کانون اصلی توافق هسته‌ای ایران، بندهای بی‌سابقه درباره راستی‌آزمایی‌های بین‌المللی است.»


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمونیزایرانآمریکاانرژی هسته ایتوافق

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
چگونه نفتکش سانچی غرق شد؟

پایگاه خبری علت : یک کارشناس‌مسؤل هلال احمر به ابعاد چگونگی امدادرسانی در دریاها در پی حادثه نفتکش سانچی و جانباختن سرنشینان آن پرداخت. حادثه کشتی سانچی، حادثه تصادف دو کشتی در آب‌های چین بود. در مورخه شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۹۶ (۶ ژانویه ۲۰۱۸) نفتکش ایرانی سانچی که از عسلویه حرکت کرده بود و […]

پایگاه خبری علت : یک کارشناس‌مسؤل هلال احمر به ابعاد چگونگی امدادرسانی در دریاها در پی حادثه نفتکش سانچی و جانباختن سرنشینان آن پرداخت.
حادثه کشتی سانچی، حادثه تصادف دو کشتی در آب‌های چین بود. در مورخه شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۹۶ (۶ ژانویه ۲۰۱۸) نفتکش ایرانی سانچی که از عسلویه حرکت کرده بود و قرار بود برای تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود، در راه با یک کشتی باری چینی با بار لوبیا در سواحل چین برخورد کرد.
محموله نفتکش سانچی نفت فوق سبک با درجه اشتعال بسیار بالا بود که این موجب آتش‌سوزی سریع کشتی شد. بر اثر برخورد این نفتکش با یک کشتی باربری در سواحل شرقی چین ۳۰ ایرانی و دو تبعه بنگلادشی ناپدید شدند که بعد از چند روز جستجو جسد ۳ نفر از ایرانیان مفقود در این حادثه پیدا شد. نفتکش سانچی حامل ۱۳۶ هزار تُن نفت خام و میعانات سبک نفتی بود. طول این نفتکش ۲۷۴ متر بود و با پرچم پاناما بر روی دریا تردد می‌کرد.
پس از این حادثه رئیس‌جمهور دستور تشکیل کمیتهٔ ویژهٔ رسیدگی حادثهٔ نفتکش سانچی را صادر کرد و ریاست آن به عهده علی ربیعی – وزیر کار قرار گرفت و او برای پیگیری وضعیت این کشتی به چین سفر کرد. گروهی از تکاوران نیروی دریایی ارتش ایران نیز به محل حادثه اعزام شدند. روز بعد از حادثه، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا یک فروند هواپیمای گشت دریایی بوئینگ پی ۸ را به محل حادثه فرستاد که مساحت بیش از ۱۲٫۳۰۰ کیلومتر مربع حول کشتی را برای یافتن ملوانان جستجو کرد.
در روز یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ (۱۴ژانویه ۲۰۱۸) ساعت ۱۵ به وقت چین (۱۰:۳۰ صبح به وقت ایران) تیم جستجوی بندر شانگهای چین اعلام کرد که کشتی سانچی بطور کامل غرق شد، به گفته رئیس سازمان دریانوردی شانگهای؛ نظر کارشناسان چینی بر درگذشت تمام خدمه بر اثر انفجار اولیه بوده است اما ایران خواستار تداوم عملیات تا یافتن اجساد کارکنان نفتکش بود.

چگونگی امدادرسانی در دریاها
در این رابطه مهراب شریفی سده – کارشناس ارشد امداد و مدیرکل آموزش تخصصی و ضمن خدمت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره چگونگی امدادرسانی به کشتی سانچی توضیح داد: عملیات جستجو و نجات در دریا یک کار کاملاً تخصصی است، در برخی از کشورها این تیم‌ها در گارد دریایی سازماندهی شده و افراد نظامی هستند ولی در برخی کشورهای دیگر نیز این تیم‌ها در بخش مدیریت بحران سازماندهی می‌شوند.
مدیرکل آموزش تخصصی و ضمن خدمت هلال احمر ادامه داد: در خصوص این کشتی با توجه به ترکیب دور، مواد خطرناک، حرارت بالا و آتش سوزی گسترده و همراه با انفجار احتمال زنده بودن کارکنان کشتی بسیار کم بود.
وی با تاکید مجدد بر اینکه هر دو نوع امدادرسانی تیم سیویل (مهندسی) و نظامی را در دنیا در زمینه امدادرسانی دریا مطرح است، عنوان کرد: بنابراین ترکیبی از مهارت‌های عملیات در ارتفاع، مواد خطرناک، تکنیک‌های نجات در محیط های خطرناک برای این تیم‌ها ضرورت دارد.

پیچیدگی حقوقی و بیمه‌ای در نتیجه تحریم‌های آمریکا
این نفت کش توسط شرکت Steamship Insurance Management Services در لندن بیمه شده‌است. ۳۰ درصد محموله نفتی شرکت توسط شرکت بیمه ایرانی و ۷۰ درصد آن توسط ۱۱ شرکت بیمه بین المللی به رهبری شرکت بیمه نروژی Skuld بیمه شده‌است. به دلیل مسائلی نظیر نگرانی برخی بانک‌ها از تعاملات مالی با ایران در نتیجه تحریم‌های بانکی، وجود عناصر گوناگون در حادثه نظیر خود کشتی، محموله نفتی، افراد کشته شده و چند ملیتی بودن آن‌ها و نیز مسائل زیست‌محیطی مرتبط، پرداخت خسارات توسط شرکت‌های بیمه‌کننده در عمل با پیچیدگی بسیار زیاد روبه‌رو خواهد بود. به گفته سخنگوی کمیته اضطرار نفت‌کش سانچی، استفاده از پرچم پاناما ربطی به تحریم‌ها نداشته و به دلایل مارکتینگ انجام شده است.

تسنیم/


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکشتیرانیفاجعهآتیش سوزی سانچی نفتکشایرانایرانی

تاريخ : دو شنبه 25 دی 1396 | 16:33 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

در صورت وقوع زلزله در تهران به جای یک شهر ، یک کشور قفل می شود، اما در صورت انتقال پایتخت از تهران، کاهش چشمگیر تلقات در زمان زلزله را شاهد هستیم.

http://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/12/c21164b48070fcb81c23fb95003a61f6.jpg

به گزارش ممتاز نیوز، محسن کمالیان، استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران گفت: در صورت وقوع زلزله در تهران به جای یک شهر یک کشور قفل می شود، انتقال پایتخت از تهران در کنار کاهش توسعه تهران، از شدت تلفات در زمان زلزله کاهش چشمگیری پیدا می کند.

فواید انتقال پایتخت از تهران

وی افزود: شهر تهران در کنار توسعه روز افزون انواع آلودگی های صوتی، هوا و آب را دارد ولی در صورت انتقال پایتخت از تهران محرومیت شهرستان ها کاهش یافته و سرعت رشد جمعیت در شهرهای دیگر افزایش می یابد.

این استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران ادامه داد: شهر تهران در سالیان قبل با خطرهای طبیعی بسیاری از جمله سیل رو برو است اما وقوع زلزله، غیر از تهران، کل کشور را فلج می کند.

کمالیان یاد آور شد: کشورهای کانادا، پاکستان و هند نسبت به تغییز پایتخت سیاسی – اقتصادی خود اقدام کردند و نتیجه مطلوبی هم نصیب آنها شد.

استاد ژئو فیزیک دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: شهر تهران بین گسل های شمال و جنوب محاصره شده است و با هر تحریک گسل، امکان وقوع زلزله وجود دارد

ناطقی الهی استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی در رابطه با اینکه اگر در پایتخت زلزله ۷.۲ ریشتری بیاید چه اتفاقی می‌افتد گفت: تصور مهندسی من این است که بزرگترین فاجعه ۳ قرن گذشته در تهران رخ می‌دهد.

در یک سخنرانی هم گفتم شاید بزرگنمایی هم کرده باشم ولی گفتم باید مثل چرنوبیل ماشین‌های بتون اینجا را مسدود کنند، اگر پارامترهایی که نگرانشان هستیم با این ساخت و سازی که داریم، با این شریان‌های حیاتی، با این توان مدیریت از نظر من فاتحه تهران باید خوانده شود. بارها بر اساس مطالعاتی کردم گفته‌ام که مثل چرنوویل باید کامیون‌های بتن را آورد و تمام شهر را با بتن پر کرد.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزلزله تهران پایتخت

تاريخ : دو شنبه 26 آذر 1396 | 3:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
دستور وزیر کشور برای نصب دستگاه‌های جدید لرزه‌نگاری و GPS در کشور

پایگاه خبری علت :وزیر کشور با صدور دستور برای نصب دستگاه های جدید لرزه نگاری و GPS اعلام کرد: سازمان لرزه نگاری و نقشه برداری موظف به شناسایی مناطق اولویت دار شدند. به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در جلسه متخصصین و اساتید برجسته کشوری در حوزه زلزله‌شناسی که شب گذشته برگزار شد،  از استاندار تهران […]

پایگاه خبری علت :وزیر کشور با صدور دستور برای نصب دستگاه های جدید لرزه نگاری و GPS اعلام کرد: سازمان لرزه نگاری و نقشه برداری موظف به شناسایی مناطق اولویت دار شدند.

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در جلسه متخصصین و اساتید برجسته کشوری در حوزه زلزله‌شناسی که شب گذشته برگزار شد،  از استاندار تهران و رییس سازمان مدیریت بحران خواست تا هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل کارشناسان سازمان لرزه نگاری نسبت به ایجاد ایستگاه لرزه نگاری در شهرستان ملارد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی همچنین از استاندار  تهران خواست نسبت به ساماندهی چاه‌های زیرزمینی در این استان اقدامات لازم صورت گیرد و تدابیر مناسب نسبت به حفظ سایت موزه زلزله شناسی در تهران انجام شود .

وزیر کشور از آمادگی نصب دستگاه های جدید لرزه نگاری و GPS در مناطق مختلف کشور خبر داد و از سازمان لرزه نگاری و سازمان نقشه برداری خواست تا مناطق اولویت دار خود را هر چه زودتر به سازمان مدیریت بحران معرفی کنند.

وزیر کشور در ادامه این جلسه بر فرهنگ سازی و آموزش در هنگام زلزله از سوی رسانه‌های جمعی به خصوص صدا و سیما تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی و آموزش نقش بسیار مهم در نحوه برخورد و مواجه مردم در هنگام زلزله دارد لذا سازمان مدیریت بحران باید با همکاری صداوسیما نسبت به تهیه برنامه های آموزشی اقدام کند.

اساتید و متخصصین زلزله شناسی در این جلسه آخرین وضعیت رفتارهای زلزله در استان‌های کرمان، کرمانشاه، البرز و تهران را مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه نیز نجار و سعیدی رییس و سخنگوی ستاد مدیریت بحران، مقیمی استاندار تهران، مرادی رییس مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شمالی عضو هیات علمی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، تاتار معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، زعفرانی رییس پژوهشکده زلزله شناسی، طالبیان رییس پژوهشکده علوم زمین، نظری معاون پژوهشکده علوم زمین، حق شناس معاون پژوهشکده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، توکلی معاون امور فنی سازمان نقشه برداری و صفایی استاد زمین شناسی دانشگاه اصفهان حضور داشتند.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیوزیر کشوررحمانی فضلیدستگاه لرزه نگارزلزله

تاريخ : دو شنبه 7 دی 1396 | 2:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان روی کار آمدن تمامی تلاش‌های خود را برای اعمال فشار به ایران به کار گرفته است، دقایقی پیش در یک پیام توییتری از اغتشاشات محدود در برخی شهرهای ایران حمایت کرد.

وی در این پیام، بیانیه کاخ سفید را منتشر کرد و نوشت:  «گزارشات زیادی از تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز شهروندان ایران که از فساد رژیم و هدر دادن ثروت این کشور برای تأمین منابع مالی تروریسم در خارج این کشور خسته شده‌اند، وجود دارد».

ترامپ گفت: «دولت ایران باید به حقوق مردم خود از جمله حق ابراز عقایدشان احترام بگذارد. جهان نظاره‌گر است».

پیش از این، «پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد شنبه از اغتشاشات اخیر در برخی شهرهای ایران حمایت کرد و در توئیترش با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران نوشت: «مهم است که ما از معترضان غیرخشن در ایران حمایت کنیم. این، نتیجه اقدامات رژیمی است که تمرکزش بیشتر معطوف حمایت از سازمان‌های تروریستی بوده تا گرفتاری‌های شهروندان خودش.»

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای شدیداللحن با تکرار مجدد ادعاهای چند ماه پیش دونالد ترامپ علیه ایران، مدعی شده صادرات اصلی ایران، «خشونت، خونریزی و هرج و مرج است.» واشنگتن همچنین از «تمامی ملت‌ها» خواسته «علناً» از مردم ایران حمایت کنند.

اگرچه رسانه های ضدانقلاب تلاش داشتند نشان دهند که مطالبات تجمعات صورت گرفته در ایران سیاسی است اما گزارشهای میدانی خبرنگاران فارس، حاکی از آنست که بسیاری از مردم که نسبت وضعیت گرانی ها معترض بودند با مشاهده شعارهای سیاسی لیدرهای این تجمعات، ترجیح دادند که با شعاردهنگان همراه نشوند.

کاخ سفید نیز بیانیه‌ای را در حمایت از این اعتراضات در شهرهای ایران منتشر کرده بود که رئیس‌جمهور آمریکا در پیام توییتری خود این پیام را منعکس کرد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیترامپتوئیترحمایتاغتشاشفتنه انگیزی

تاريخ : دو شنبه 9 دی 1396 | 2:55 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

ادامه یمطلب

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیجنگ آمریکاکره ی شمالی

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 8 دی 1396 | 2:51 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
معاون امنیتی استاندار تهران: تشکیل جلسه شورای تامین استان تهران/ مصوبات شورا محرمانه است

پایگاه خبری علت :معاون امنیتی استانداری تهران از تشکیل جلسه شورای تامین استان برای بررسی تجمعات امروز خبر داد و گفت: از خبر شنیده شدن صدای شلیک در میدان امام حسین(ع) بی‌اطلاع هستم و خبری در این باره ندارم و نمی‌توانم آن را تایید کنم. محسن نسج همدانی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص آخرین وضعیت […]

پایگاه خبری علت :معاون امنیتی استانداری تهران از تشکیل جلسه شورای تامین استان برای بررسی تجمعات امروز خبر داد و گفت: از خبر شنیده شدن صدای شلیک در میدان امام حسین(ع) بی‌اطلاع هستم و خبری در این باره ندارم و نمی‌توانم آن را تایید کنم.

محسن نسج همدانی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص آخرین وضعیت تجمع‌کنندگان مقابل دانشگاه تهران گفت: تهران شهر بزرگی است. در خیابان انقلاب حد فاصل میدان انقلاب اسلامی تا چهار راه ولیعصر تجمعاتی غیرقانونی از سوی برخی از افراد برگزار شد که با همکاری نیروهای انتظامی درصدد کنترل آن هستیم.

وی ادامه داد: تهران شهر بزرگی است و می‌توانم بگویم که مابقی مناطق تهران وضعیت امنی دارند.

نسج همدانی درباره اطلاع از میزان بازداشت‌شدگان تجمعات امروز هم تصریح کرد: اطلاعی ندارم و در حال بررسی این مسئله هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جلسه شورای تامین تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: بله، شورای تامین استان تشکیل شده و مصوباتی نیز داشته است.

معاون امنیتی استانداری تهران درباره مصوبات شورای تامین ابراز داشت: مصوبات شورای تامین محرمانه است.

نسج همدانی در پاسخ به این سوال که آیا تا این لحظه از گاز اشک‌آور یا ماشین آب‌پاشی که در خیابان فخررازی مستقر شده است، استفاده شده است، بیان کرد: ماشین آب‌پاشی که در ابتدای خیابان فخررازی بوده، الان این محل را ترک کرده است.

وی درباره استفاده از گاز اشک‌آور هم یادآور شد: استفاده از گاز اشک‌آور در اختیار فرمانده میدان است و در صورت لزوم از آن استفاده خواهد شد.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاستانداری تهرانمعاون امنیتیتجمعاتاغتشاشات

تاريخ : دو شنبه 10 دی 1396 | 2:47 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
کوثری:امنیت کامل در تهران برقرار است/کسانی که امروز به خیابان‌ آمدند درمقابل مردم پاسخگو باشند

پایگاه خبری علت :جانشین قرارگاه ثارالله(ع) سپاه پاسداران با اشاره به وضعیت امنیتی شهر تهران در پی ایجاد تجمعاتی در سطح شهر، تاکید کرد: به لطف خدا در حال حاضر امنیت کامل در سطح شهر برقرار است و نیروهای انتظامی کاملا به اوضاع و احوال شهر و اطراف آن مسلط هستند. سردار اسماعیل کوثری در […]

پایگاه خبری علت :جانشین قرارگاه ثارالله(ع) سپاه پاسداران با اشاره به وضعیت امنیتی شهر تهران در پی ایجاد تجمعاتی در سطح شهر، تاکید کرد: به لطف خدا در حال حاضر امنیت کامل در سطح شهر برقرار است و نیروهای انتظامی کاملا به اوضاع و احوال شهر و اطراف آن مسلط هستند.

سردار اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برپایی برخی تجمعات در سطح شهر تهران، اظهار کرد: این آقایانی که امروز به خیابان‌های تهران آمدند، ذات و رفتار خود را برای مردم به نمایش گذاشتند و نشان دادند که به دنبال رفع گرانی و این‌گونه مسائل نیستند بلکه دقیقا همان کسانی هستند که در روز ششم دی ۸۸ و جریان فتنه آن سال، به خیابان‌ها آمدند و آن حرکت ناشایست را در بین عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) انجام دادند.

وی با اشاره به برخی شعارها که در جریان تجمعات امروز در مخالفت با نظام و سران مملکت سر داده شد، گفت: اگر دلیل حضور افرادی که امروز به خیابان‌ها آمدند، گرانی بود نباید آن شعارها را سر می‌دادند و به بیت‌المال، اموال و خودروی شخصی رهگذران آسیب می‌رساندند.

جانشین قرارگاه ثارالله(ع) سپاه پاسداران با بیان این‌که این افراد باید در مقابل مردم پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: این افراد با ایجاد وضعیت موجود می‌خواهند بگویند که برای مردم این شعارها را سر می‌دهند در حالی که این‌گونه نیست و آن‌ها به دنبال دغدغه‌های مردم نیستند.

کوثری با اشاره به وضعیت امنیتی شهر تهران در پی ایجاد تجمعاتی در سطح شهر، تاکید کرد: به لطف خدا در حال حاضر امنیت کامل در سطح شهر برقرار است و نیروهای انتظامی کاملا به اوضاع و احوال شهر و اطراف آن مسلط هستند.

وی تصریح کرد: افرادی که از بیرون به این‌ افراد امیدوار بودند قطعا بدانند که مانند فتنه ۸۸ همه‌ی آبرو و حیثیت این افراد در بین مردم خواهد رفت و به لطف خدا دیدیدم که مردم امروز در تجمع بزرگ مصلی یاد و خاطره ۹ دی ۸۸ را چقدر حماسی گرامی داشتند.

جانشین قرارگاه ثارالله(ع) سپاه پاسداران در پایان اظهار کرد: این افراد قطعا بدانند که انجام حرکات ناشایست به ضرر آن‌ها خواهد شد و مردم در برابر این اقدامات حتما به صحنه خواهند آمد و مشت محکمی بر دهان آن‌ها خواهند زد.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیتهرانکوثریمردماغتشاشاتتجمعات

تاريخ : دو شنبه 10 دی 1396 | 2:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
کانال تلگرامی آمدنیوز از دسترس خارج شد

پایگاه خبری علت :کانال تلگرامی آمدنیوز در پی اعتراض وزیر ارتباطات ایران به موسس تلگرام و تاکید بر تحریک این کانال به «نفرت‌پراکنی» و «تشویق به خشونت»، از دسترس خارج شد. به گزارش ایسنا، پاول دوروف، بنیانگذار شبکه تلگرام، در پی تعلیق “کانال آمدنیوز” توضیح زیر را منتشر کرد: «کانال تلگرامی آمدنیوز از دنبال‌کنندگانش تقاضای […]

پایگاه خبری علت :کانال تلگرامی آمدنیوز در پی اعتراض وزیر ارتباطات ایران به موسس تلگرام و تاکید بر تحریک این کانال به «نفرت‌پراکنی» و «تشویق به خشونت»، از دسترس خارج شد.

به گزارش ایسنا، پاول دوروف، بنیانگذار شبکه تلگرام، در پی تعلیق “کانال آمدنیوز” توضیح زیر را منتشر کرد:

«کانال تلگرامی آمدنیوز از دنبال‌کنندگانش تقاضای استفاده از بمب‌های دستی (کوکتل مولوتوف) علیه پلیس کرده بود که به‌دلیل نقض سیاست “ممنوعیت درخواست برای خشونت” ما تعلیق شد.
مراقب باشید. اصولی وجود دارند که نباید از آن‌ها تخطی شود.»

به گزارش ایسنا، در پی هشدار عصر شنبه (۹ دی) محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – به موسس شبکه مجازی تلگرام مبنی بر نفرت‌پراکنی کانال تلگرامی آمدنیوز، تشویق مردم به استفاده از  کوکتل مولوتوف و مسلح شدن و ناآرام کردن جامعه؛ و ضرورت متوقف شدن کانال یادشده توسط تلگرام، پاول دوروف در پاسخ به وزیر ارتباطات، نوشته بود:

“ترویج خشونت بر اساس مقررات تلگرام ممنوع است، اگر صحیح باشد، ما ناچاریم این کانال‌ها را مسدود کنیم بدون توجه به اندازه کانال و تاثیرات سیاسی آن.”


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیآمد نیوزتلگرامفیلتر

تاريخ : دو شنبه 10 دی 1396 | 2:44 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
فیلم‌های کثیفی که لو رفت!

پایگاه خبری علت : جدید ترین اسناد به دست آمده از یک زندان ضد تمدن بشری ، کودکان عراقی را نشان می دهد که توسط نظامیان آمریکایی وادار به تعرض به مادران خود می شدند. در حالی که حدود یک دهه از فجایع نظامیان آمریکایی در زندان ابو غریب می گذرد و مردم عراق، به […]

پایگاه خبری علت : جدید ترین اسناد به دست آمده از یک زندان ضد تمدن بشری ، کودکان عراقی را نشان می دهد که توسط نظامیان آمریکایی وادار به تعرض به مادران خود می شدند.

در حالی که حدود یک دهه از فجایع نظامیان آمریکایی در زندان ابو غریب می گذرد و مردم عراق، به خصوص بازماندگان قربانیان، نتوانسته اند، فجایع رخ داد در این زندان را به فراموشی بسپارند، روز گذشته گزارش جدیدی از فجایعی که به دست نظامیان آمریکایی در این زندان به وقوع پیوسته، توسط مطبوعات آمریکایی منتشر شد تا از یک سو داغ بزرگ بازماندگان قربانیان این جنایات هیچ گاه التیام نیابد و از سوی دیگر، ابعاد جدیدی از عمق جنایات این زندان فاش شود، جنایاتی که عاملان آن بر کشوری برخاسته بودند که خود را مهد تمدن و دمکراسی و پرچمدار دفاع از حقوق بشر توصیف می کند.

محافل آگاه رسانه ای جهان روز گذشته افشا کردند که وزارت دفاع آمریکا موسوم به «پنتاگون» تمام تلاش خود را به کار می برد تا مانع افشای فیلم بسیار محرمانه و در عین حال فضاحت باری شود که بُعد تازه و جدیدی از جنایات غیر انسانی که تاریخ بشریت اگر نگوییم به خود ندیده، بی تردید به ندرت دیده است و بازیگران آن را نظامیان آمریکایی در زندان ابو غریب تشکیل می دهند.

به گفته این محافل رسانه ای‌، از جمله «سیمور هرش» پنتاگون تاکنون با مخفی نگهداشتن این فیلم از پخش شکنجه های ضبط شده در آن و افشای ابعادی جدید از فاجعه ضد بشری نظامیان این کشور در زندان مخوف عراق جلوگیری کند.

به گواه این روزنامه نگاران معروف صحنه هایی که در این فیلم به تصویر کشیده شده در زندان مخوف ابو غریب گرفته شده، زندانی که مهمترین و اصلی ترین بازداشتگاه آمریکایی ها در عراق طی سال های اشغال نظامی این کشور و مقر اصلی نگهداری و شنکجه شهروندان عراقی در این مقطع زمانی شمرده می شد و به دلیل شدت شکنجه های اعمال شده در آن و شیوه های غیر انسانی و توهین آمیز به کار گرفته شده در آن از سوی نظامیان آمریکایی خیلی زود در جهان معروف شد.

بر اساس گفته شاهدان مستنداتی که طی یک دهه گذشته درباره نحوه شکنجه زندانیان و شرایط بسیار بد و اهانت بار نگهداری زندانیان توسط نظامیان آمریکایی مستقر در زندان در ابو غریب ارائه شده، در برابر آنچه در این نوار فیلم ثبت و مستند سازی شده هیچ شمرده می شود.

سیمور هرش با بیان اینکه در تمام طول این سال ها تلاش شده بود، این فیلم به بیرون درز پیدا نکند، افزود، این امر غیرممکنی است و دیر یا زود بلاخره جامعه جهانی از فجایع ثبت شده در این فیلم آگاه می شد.

سیمور هرش که به مناسبت انتشار گزارش سالیانه شکنجه در آمریکا و ارائه آن به مجلس سنای این کشور، در سندیکای آزادی های مدنی در آمریکا سخنرانی می کرد، بخشی از سخنرانی خود را به نگاهی کلی به آنچه در این فیلم محرمانه پنتاگون مستند سازی شده بود، اختصاص داد.

هرش در این بخش از سخنرانی خود، گریزی به فجایع به تصویر کشیده شده در این فیلم می زند و می گوید: «در این باره باید بگویم، مسائل و قضایا از آنچه تاکنون نقل کرده ام، بسیار اسفبارتر هستند، به حدی که می توانم بگویم، شما هیچ چیز از آنچه در ابو غریب گذشته نمی دانید . در آنجا زنانی بودند که ممکن است، برخی از شما حاضران درباره آنها شنیده بودید که نامه هایی برای شوهران خود که آنها نیز در ابو غریب در بازداشت بودند، می فرستادند و یا به هر طریق ممکن با آنها تماس می گرفتند و التماس می کردند که بیاید و به خاطر فلان تعرض و هتک حرمتی که به آنها صورت گرفته بود و شرایط روحی و روانی بسیار غیر انسانی و اهانت باری که در آن به سر می بردند، به هر طریق ممکن جان اشان را بگیرند و آنها را از آنچه در آن بسر می بردند، نجات دهند.

هرش می افزاید: واقعا می دانید، چه برسر این زنان می آمد که اینگونه به شوهران خود التماس و استغاثه می کردند؟ .. مسلما خیر .. اما من به شما می گویم .. در این فیلم پسران جوان و نوجوان و حتی در مواردی که در فیلم هم نشان داده شده، پسران کم سن و سالی که بازداشت شده بودند مقابل دوربین ها اقدام به تجاوز و تعرض به زن ها می کردند.

فاجعه بارترین و دردناک ترین صحنه این فیلم صدای ضجه ها و گریه های این پسران جوان و نوجوان بود که به شدت وحشت زده و ترسیده بودند .. تردید ندارم، حکومت هایتان صدای ضجه ها و استغاثه های این کودکان و نوجوانان را ضبط کرده و در اختیار دارد .. و ایمان دارم، آن ضجه ها و التماس ها، عاملان این جنایات را رسوا خواهد کرد.

هرش می افزاید: وقتی فیلم فاجعه قتل عام «مای لای» که به دست آمریکایی ها طی جنگ ویتنام رخ داد، به اقتضای شغلی مجبور شدم ببینم، مثل هر انسانی آنچه از فجایع بشری در این فیلم به تصویر کشیده شده بود، مرا آزرده خاطر کرد، لذا به مشاهده صحنه هایی کم و بیش اکتفا کرده و آن را کنار گذاشتم و در پایان گزارشی که باید درباره آن کشتار تهیه می کردم، با نوشتن این جمله که عاملان این جنایت هیچ تفاوتی با قربانیان آن ندارند و همچون قربانیان جنایت قربانی خواهند شد.

اما آنچه در ابو غریب رخ داد، فراتر از تمام آن جنایات بود. چراکه به گفته سیمور هرش ، آشکار گردید، زنانی که از سوی این پسران کودک، نوجوان و جوان مورد تجاوز قرار گرفتند، مادران آنها بودند.

به گفته وی در طول زندگی ممکن است، با اتفاقات و رخ دادهای ناخوشایندی مواجه شوید، اما شک ندارم، تاکنون در طول زندگی خود صحنه ای دردناک تر از این نمی توانید، مشاهده کنید که فرزندان یک مادر زندانی در برابر دوربین به وی تجاوز کنند.

این در حالی است که روزنامه انگلیسی گاردین تاکنون گزارش هایی منتشر کرده بود که در آنها شاهدان اذعان می کردند، شاهد تجاوز خشونت آمیز و تعرض وحشیانه نظامیان و افسران آمریکایی به نوجوان و جوانان عراقی بوده که در زندان ابو غریب در بازداشت بسر می بردند.

حدودا ۱۰ سال قبل از برملا شدن رسوایی ابو غریب در رسانه های ارتباط جمعی، روزنامه گاردین گواهی یک شاهد عینی که در آن مقطع زمانی در زندان ابو غریب در بازداشت به سر می برد را منتشر کرد که برای خبرنگار گاردین نقل کرده بود که شاهد یکی از این تعرض های وحشیانه و حیوانی بوده است.

این فرد که خود را «قاسم حلاس» معرفی کرده، در گواهی خویش برای گاردین روایت کرده که فلان نظامی را دیده که در حال تجاوز و تعرض به نوجوانی ۱۵ تا ۱۸ ساله بوده و این کودک به شدت درد می کشیده و برای اینکه صدای ناله ها و درد کشیدن وی به بیرون درز پیدا نکند، اقدام به پوشاندن پشت تمام درب ها و پنجره ها با پتو کرده بودند. اما صدای ضجه ها و درد کشیدن آن کودک آن قدر بلند بود که حتی بستن در ها و پنجره نیز نتوانسته بود، از رسیدن آن ضجه ها و ناله ها ممانعت کند.

حلاس می افزاید: وقتی آن صداها به من رسید، از در زندان خود را بالا کشیده و به پنجره رساندم، آن نظامی آمریکایی را دیدم که در حال تعرض به آن کودک بود. نتوانستم صورت آن بچه را بینم چون صورتش رو به در ورودی بود که یک نظامی زن آمریکایی آنجا در حال گرفتن عکس از آن وضعیت بود.

و حالا پس از گذشت چندین سال از آن رسوایی به گمان اینکه تمام آن فاجعه به همانچه که دیدیم و شنیدیم محدود می شده و چه بسا سعی هم می کردیم، خود را تسلی دهیم و حتی فراموش کنیم، امروز ابعاد بسیار وحشتناک تر و فاجعه آمیزتر از آنچه تصور می کردیم، در حال افشا و برملا شدن است


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیابوغریبزندانامریکاکثافتوحشت

تاريخ : دو شنبه 7 دی 1396 | 2:42 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ، تجمع بزرگداشت حماسه ۹ دی با حضور پرشور مردم سراسر کشور و مسئولان کشوری روحانیان و طلاب برگزار شد.

حماسه ۹ دی نماد عزت مردم این دیار است، روزی که دوباره دست ها برای بیعت به سمت ولایت رفت و حماسه ۹ دی حماسه ای ماندگار شد.

ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحماسه ی 9 دی9 دیحماسه حضور مردم

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 9 دی 1396 | 2:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
عارف: کاری نکنیم که فضای کشور متشنج شود/ این فضا خواست بدخواهان ملت است

پایگاه خبری علت :رئیس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر لزوم پیگیری مطالبات مردم نوشت: کاری نکنیم که فضای کشور متشنج شود چون این فضا خواست بدخواهان ملت است. به گزارش خبرگزاری مهر ، محمدرضا عارف در حساب توییتری خود در پی اعتراضات و اغتشاشات اخیر در شهرهای مختلف کشور نوشت: «رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم عزیزمان […]

پایگاه خبری علت :رئیس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر لزوم پیگیری مطالبات مردم نوشت: کاری نکنیم که فضای کشور متشنج شود چون این فضا خواست بدخواهان ملت است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمدرضا عارف در حساب توییتری خود در پی اعتراضات و اغتشاشات اخیر در شهرهای مختلف کشور نوشت: «رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم عزیزمان وظیفه مسوولین بخصوص دولت و مجلس است و پیگیری این‌گونه مطالبات از سوی مردم با سازوکارهای قانونی حق طبیعی آن‌هاست. ولی متوجه باشیم کاری نکنیم که فضای کشور متشنج شود. چون این فضا خواست بدخواهان ملت و کسانی است که به‌دنبال از بین بردن امید مردم هستند.»


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکشوربدخاهاناغتشاشنارضایتی

تاريخ : دو شنبه 10 دی 1396 | 2:29 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

در زندگىِ پیچیده‌ی اجتماعىِ امروز، بدون بصیرت نمیشود حرکت کرد.

ادامه یمطلب


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیامام خامنه ای9 دیبصیرت قیاماگاهی

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 11 دی 1396 | 2:24 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
در گزارشی در اواخر سال ۲۰۱۷؛ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تایید کرد

به گزارش پایگاه خبری علت : گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی درباره دستاورد‌ها و اقدامات مهم این نهاد در سال ۲۰۱۷، اجرای تعهدات هسته‌ای ایران را بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به شکل مستمر نظارت و تایید کرد. یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گزارش‌های فصلی خود به […]

به گزارش پایگاه خبری علت : گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی درباره دستاورد‌ها و اقدامات مهم این نهاد در سال ۲۰۱۷، اجرای تعهدات هسته‌ای ایران را بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به شکل مستمر نظارت و تایید کرد.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گزارش‌های فصلی خود به شورای حکام آژانس تایید کرد ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش عمل کرده است. بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بازرسی از تاسیسات در ایران ادامه داده‌اند، صد‌ها نمونه محیطی برداشته و فعالیت‌هایی را با پشتیبانی فناوری‌های پیشرفته از جمله جمع آوری اطلاعات و سامانه‌های فراوری به انجام رسانده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره با دقت تحولات در برنامه هسته‌ای جمهوری دموکراتیک خلق کره را زیر نظر داشته و آمانو، این برنامه را امسال یک موضوع مورد نگرانی جدی برشمرده است. آمانو پس از آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سوم سپتامبر در نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، از کره شمالی خواست به تعهداتش بر اساس قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند باشد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاژانس بین المللیانرژی اتمیبرجامامانوایرانپایبندی

تاريخ : دو شنبه 9 دی 1396 | 2:21 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
در اقدامی تلافی جویانه علیه تصویب «قطعنامه قدس»؛ آمریکا پرداخت سالانه به سازمان ملل را ۲۸۵میلیون دلار کاهش می دهد

پایگاه خبری علت :دولت آمریکا در تلاش برای اِعمال فشار بر مجمع عمومی سازمان ملل و تسلیم ساختن این نهاد در برابر خواست واشنگتن، سهم مالی خود به این سازمان بین المللی را بطور چشمگیری کاهش می دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، دولت آمریکا در تلاش برای اِعمال فشار بر مجمع عمومی سازمان […]

پایگاه خبری علت :دولت آمریکا در تلاش برای اِعمال فشار بر مجمع عمومی سازمان ملل و تسلیم ساختن این نهاد در برابر خواست واشنگتن، سهم مالی خود به این سازمان بین المللی را بطور چشمگیری کاهش می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، دولت آمریکا در تلاش برای اِعمال فشار بر مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تسلیم ساختن این نهاد تصمیم گیری در برابر خواست مقامات واشنگتن، سهم مالی سالانه خود به این سازمان بین المللی را در سال ۲۰۱۹- ۲۰۱۸ دست کم ۲۸۵ میلیون دلار کاهش خواهد داد.

«نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل با صدور بیانیه ای مدعی شد: «ما دیگر اجازه نخواهیم داد که از سخاوت و خیرخواهی مردم آمریکا سوء استفاده شود!»

وی در ادامه ادعا کرد که «ناکارآمدی و ولخرجی» این سازمان روشن و شناخته شده است.

طبق منشور سازمان ملل، آمریکا مسئول تأمین ۲۲ درصد (معادل ۱.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸- ۲۰۱۷) از بودجه عملیاتی سالانه این سازمان است و همچنین ۲۸.۵ درصد از هزینه عملیاتهای حفظ صلح را- که برآورد می شود در مدت زمان مشابه معادل ۶.۸ میلیارد دلار بوده- تأمین می کند.

نیکی هیلی در بیانیه خود اعلام کرد که از نتایج مذاکرات پیرامون بودجه رضایت دارد و هیأت نمایندگی آمریکا به «بررسی راهها برای افزایش کارآیی سازمان ملل و در عین حال حراست از منافع خود» ادامه خواهد داد.

اما نکته قابل توجه آن است که زمان بندی صدور این بیانیه حامل پیامی آشکار است. روز پنج شنبه، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۲۸ رأی موافق در برابر ۹ رأی مخالف شناسایی رسمی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا را محکوم کرد.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسازمان مللقدسامریکاقطعنامه ی یقدس

تاريخ : دو شنبه 6 دی 1396 | 2:13 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

خودشیرینی های ضد ایران ماکرون و ملک سلمان

پایگاه خبری علت : رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با پادشاه عربستان به تکرار ادعاهای واهی پیشین پاریس ضد ایران پرداخت. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه امروز یکشنبه در گفتگوی تلفنی با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی درباره برخی موضوعات با وی به رایزنی پرداخت. رئیس جمهور فرانسه در جریان این تماس تلفنی گفت: […]

پایگاه خبری علت : رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با پادشاه عربستان به تکرار ادعاهای واهی پیشین پاریس ضد ایران پرداخت.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه امروز یکشنبه در گفتگوی تلفنی با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی درباره برخی موضوعات با وی به رایزنی پرداخت.

رئیس جمهور فرانسه در جریان این تماس تلفنی گفت: ما با نقش مخرب ایران در منطقه و تجهیز حوثی‌ها به فن آوری موشک بالستیک مخالفیم! ما در کنار عربستان بوده و از این کشور در برابر تهدیدات حمایت می کنیم.

وی مدعی شد که باید با فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه مقابله شود.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیملک سلمانایرانخودشیرینیرایزنی

تاريخ : دو شنبه 4 دی 1396 | 2:11 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 
 تحلیل ایران -ترامپ سودای جنگ با ایران ندارد

اگر ایالات متحده می خواست حمله ای علیه ایران انجام دهد به پایگاه های ایران در سوریه حمله می کرد، مثلا در تابستان گذشته می توانست این کار را بکند و جلوی ایران را در سوریه بگیرد.

 
 

به گزارش تحلیل ایران، «چه وقت ترامپ جنگ با ایران را آغاز می کند»، عنوان مقاله ای است که الکساندر جیلینین در روزنامه «روسبالت» روسیه درباره نیت های امریکا در تشدید تنش ها علیه تهران نوشته است.در این مقاله آمده است که ایالات متحده قصد دارد از طریق شورای امنیت تحریم های جدیدی را علیه تهران اعمال کند.

 

در همین رابطه روسبالت به نقل از میخائیل ماجد، متخصص امور خاورمیانه، می نویسد: «اگر ایالات متحده می خواست حمله ای علیه ایران انجام دهد به پایگاه های ایران در سوریه حمله می کرد، مثلا در تابستان گذشته می توانست این کار را بکند و جلوی ایران را در سوریه بگیرد، در حالی که بر خلاف آن عمل کرد، جلوی حملات خود را گرفت و به اسد و نیروهای ایرانی و گروه های وابسته به ایران اجازه داد که «داعش» و مخالفان اسد را نابود کنند.»

 

جیلینین در ادامه می افزاید: «چه امریکایی ها خوششان بیاید چه نیاید، ایران سدی شیعی در برابر افراط گرایی است که ممکن است طغیان کند و خاورمیانه را ویران کند. و اگر ایرانی ها و مجموعه های شیعی در عراق یا سوریه شکست بخورند، شبکه داعش احیا می شود، همچنین شبکه القاعده می تواند حملاتی را از شمال سوریه انجام دهد، جایی که 20 هزار جنگجو در آن ایجاد کرده است.»در این مقاله همچنین آماده است که افزایش قدرت ایران اتحادیه اروپا را نگران نمی کند، نزد اروپایی ها این اعتقاد وجود دارد که ایرانی ها از اروپا در برابر تروریسم حمایت می کنند. اتحادیه اروپا از توافق هسته با ایران راضی است و تلاش می کند با سرمایه های خود وارد بازار نفت هنگفت ایران شود. اروپایی ها به تلاش های ترامپ برای از سرگیری تحریم ها علیه تهران به شدت اعتراض کرده اند.

 

با توجه به همه این دلایل، حتی عالی ترین رهبران سیاسی مخالف ایران در امریکا تلاش های ترامپ برای از سرگیری تحریم ها علیه تهران و توقف کار توافق هسته ای با ایران را تایید نمی کنند، و کنگره نیز اعمال تحریم های جدید علیه ایران را نمی پذیرد. علاوه بر آن دو شخصیت قدرتمند در کادر رهبری امریکا، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه و جیمز متیس، وزیر دفاع جلوی حملات ترامپ علیه ایران را می گیرند. با این وجود اگر ترامپ راضی نشود که از این وضعیت عبور کند و به محدودیت هایی که ظرفیت های موجود و نخبگان سیاسی امریکا برای او در نظر گرفته اند، تن دهد آن گاه ممکن است هر اتفاقی بیفتد.مقاله در پایان می نویسد اسرائیل به وضوح تلاش می کند که با ایران بجنگد. با توجه به نزدیکی ترامپ به دولت اسرائیل، ممکن است او یک سری تصمیم های خطرناک علیه ایران اتخاذ کند، اما تا زمانی که چنین اتفاقی نیفتاده است سیاست امریکا در قبال تهران متناقض خواهد بود.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیترامپجنگایرانسوریه

تاريخ : دو شنبه 8 دی 1396 | 2:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 
 تحلیل ایران -حذف بخشی از تبصره یک و تبصره ۴ لایحه بودجه ۹۷

کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ از عصر امروز بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه را آغاز و بخشی از بند (پ) تبصره یک و همچنین تبصره ۴ لایحه بودجه را حذف کرد.

 به گزارش تحلیل ایران،رحيم زارع نايب رئيس اين کميسيون در گفتگو با صداو سیما، در اين باره گفت: در بند (پ) تبصره يک لايحه بودجه، دولت پيش بيني 10 هزار ميليارد تومان درآمد متفرقه از محل مازاد فروش ارز حاصل از صادرات نفت خام و ميعانات گازي کرده بود که کميسيون تلفيق آن را حذف کرد.
 

به گفته وي همچنين اين کميسيون تبصره 4 لايحه را هم که دولت پيش بيني برداشت 5 ميليارد و 800 ميليون دلار از صندوق توسعه ملي را کرده بود حذف کرد.زارع افزود: بررسي بندهاي درآمدي لايحه بودجه در جلسات فرداي کميسيون تلفيق ادامه خواهد يافت.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیبودجه ی 97کمیسیون تلفیق

تاريخ : دو شنبه 10 دی 1396 | 2:5 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 
 تحلیل ایران -مهمترین دستاورد‌های نظامی ایران در سال ۲۰۱۷

اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در گزارشی، از سال ۲۰۱۷ به عنوان یک سال موفقیت‌آمیز برای جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن عملکرد‌های نظامی و وضعیت جدید منطقه غرب آسیا یاد کرد.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از میزان، سال ۲۰۱۷ را به جرات می‌توان سال «قدرت‌نمایی دفاعی جمهوری اسلامی ایران» دانست. سالی که پُر از خبر‌های ظفرمندانه و امیدبخش در حوزه نیرو‌های مسلح و توانمندی‌های دفاعی و نظامی کشورمان بود. از رونمایی از «جدیدترین دستاورد‌های دفاعی» تا «نابودی داعش».اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا نیز در گزارشی که چند روز پیش، در تاریخ سوم دی‌ماه آن را منتشر کرد، از سال ۲۰۱۷ به عنوان یک سال موفقیت‌آمیز برای جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن «عملکرد‌های نظامی» و «وضعیت جدید منطقه غرب آسیا»، یاد کرد.

 

در گزارش این اندیشکده آمده است: «مقام‌ها در ایران بایستی از روال مسائل در سال 2017 خرسند باشند. به نظر می‌رسد حضور بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در قدرت، ضمانت‌شده است. همین‌طور حزب‌الله در لبنان. داعش، بخش زیادی از سرزمین‌هایش را از دست داد. دولت عراق، شهر نفت‌خیز کرکوک را پس گرفت. حوثی‌ها در یمن، عربستان سعودی را در باتلاق یمن گیر انداخته‌اند. ایران در تمامی این تحولات نقش برجسته‌ای داشت و این باعث افزایش نفوذ این کشور در سراسر منطقه شده است. اما موفقیت‌ها همه به ابتکار ایران به دست نیامدند.»

موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاعی و نظامی در سال ۲۰۱۷ را نباید صرفا به تغییر وضعیت منطقه غرب آسیا منحصر کرد. در ادامه سعی می‌شود ۴ سرفصل قدرت نظامی ایران در سال ۲۰۱۷ که اکنون در روز‌های پایانی آن قرار داریم، مرور شود.

دستاورد‌های دفاعی
موشک «خرمشهر»، سامانه‌های پدافند هوایی «بصیر، سمیع، صامت ۱، سماء»، توپ ۱۵۵ میلی‌متری چرخدار «عاشورا»، سامانه اتوماسیون «حیدر ۴۴»، هویتزر «حیدر ۴۱»، خودروی چرخدار «حیدر ۷»، جِت آموزشی «کوثر»، پهپاد تاکتیکی «مهاجر ۶»، موشک کروز ضد کشتی «نصیر»، موشک هوا به هوای «فکور»، ناو موشک‌انداز «سپر»، سامانه «مرصاد»، پروژه «دماوند»، ناو آموزشی «خلیج فارس»، آزمایشگر موشک «رعد»، خودروی تاکتیکی «مکران ٩٢١»، گوشه‌ای از دستاورد‌های دفاعی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند که در سال ۲۰۱۷، یا رونمایی شدند یا به یگان‌های زمینی، دریایی، هوایی و پدافندی نیرو‌های مسلح، تحویل داده شدند.

گزارش

شلیک ۶ موشک به قلب تروریست‌ها
در تاریخ ۲۸ خرداد و تنها ۲۶۰ ساعت پس از حمله بزدلانه تروریستی عوامل گروهک داعش به حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی، نیروی هوافضای سپاه در قالب عملیات «لیله القدر» با شلیک موفقیت آمیز ۶ موشک «ذوالفقار» و «قیام» از استان‌های کرمانشاه و کردستان به مقر فرماندهی تروریست‌های داعش در دیرالزور، خسارات و تلفات گسترده‌ای را به این گروهک وارد کرد. موشک‌هایی که از فراز آسمان عراق عبور کردند. آنطور که روابط عمومی سپاه اعلام کرد، در جریان این عملیات موفق، بیش از ۱۷۰ تروریست تکفیری از جمله چند تن از فرماندهان و عناصر موثر آنان به هلاکت رسیده و علاوه بر مجروحیت تعدادی دیگر از تروریست‌ها، تلفات سنگینی بر ادوات، تجهیزات و سامانه‌های آنان وارد شد.

گزارش

نابودی شجره خبیثه
۲۹ آبان و یک روز قبل از سررسید وعده سردار «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه درباره نابودی شجره خبیثه داعش، این گروهک تروریستی تکفیری پس از شکستی که از جبهه مقاومت در نبرد البوکمال خوردند، به صورت رسمی همه مراکز و پایگاه‌های خود را در خاک سوریه و عراق از دست دادند. فرماندهی میدانی نبرد البوکمال با سردار سلیمانی بود. او ۵۹ روز قبل‌تر و در تاریخ ۳۰ شهریور، در مراسم اربعین شهادت مدافع حرم شهید مرتضی حسین پور، گفته بود: «من در پیامی که برای شهادت شهید حججی دادم، گفتم ما انتقام خواهیم گرفت؛ ما باید به وعده خودمان صادق باشیم؛ انتقام ما این است که کمتر از ۳ ماه دیگر، اعلام پایان حکومت داعش در این کره خاکی خواهد بود. سعی می‌کنیم این ۳ ماه را به ۲ ماه تبدیل کنیم و عمر این شجره خبیثه و این غده سرطانی خطرناک ساخته شده به دست آمریکا و اسرائیل را به پایان برسانیم و جشن آن را در ایران و در بین همه منطقه اعلام کنیم».

گزارش

رزمایش‌های بین‌المللی
رزمایش دریایی مشترک ایران و چین
۲۸ خرداد، رزمایش مشترک نیروی دریایی ارتش ایران و چین در محدوده شرق تنگه هرمز تا دریای عمان برگزار شد. قریب به ۷۰۰ نفر از کارکنان ناوگروه نیروی دریایی کشور چین و قریب به ۷۰۰ نفر از کارکنان ولایتمدار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب پست فرماندهی و کنترل، هدایت عملیات، عملیات پرواز بالگرد و حضور دو ناوشکن ما در صحنه دریا این تمرین مشترک را انجام دادند. در این سلسله تمرینات، تبادل اطلاعات بین اتاق‌های عملیات و تمرین مشترک افسر نگهبان و صورت‌بندی‌های مختلف در دریا اجرا و هدایت همه تمرین‌ها از محل کنترل و فرماندهی منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

 

رزمایش زمینی مشترک ایران و عراق
در تاریخ ۱۰ مهر، رزمایش مشترک ارتش ایران و عراق با نام «اقتدار» در «مرز پرویزخان» یه عنوان یکی از مهمترین دروازه‌های ارتباطی ایران و عراق برگزار شد. در این رزمایش، ارتش تحرک و قدرت تهاجمی خود را توسط یگان‌های واکنش سریع، متحرک هجومی و انبوهی از یگان‌های زرهی به نمایش گذاشت و رزم آوران ارتش عراق نیز در کنار ایرانیان حضور داشتند. در این رزمایش، توان زرهی، توپخانه، موشکی، پهپادی و بالگردی مورد آزمایش قرار گرفت.

 

رزمایش امداد و نجات دریایی
بزرگترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان با شرکت ۳۲ کشور در آب‌های کشور بنگلادش آغاز شد. ناوگروه ۴۹ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن سبلان و ناو لجستیکی بندرعباس پس از پیمودن ۳ هزار و ۸۰۴ مایل دریایی در این رزمایش شرکت کردند. ناخدایکم «رضا قربانی» فرمانده ناوگروه ۴۹ نداجا هدف از شرکت در این رزمایش بین المللی را حضور مقتدرانه نیروی دریایی راهبردی ارتش در آب‌های آزاد و توانمندی برقراری امنیت در آب‌های اقیانوس هند توسط کشور‌های حاشیه این اقیانوس بدون نیاز به دخالت کشور‌های فرامنطقه‌ای عنوان کرد.

 

با توجه به اینکه قدرت دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز به روز در همه عرصه های زمینی، هوایی، دریایی و پدافندی، بر مبنای دکترین «بازدارندگی» در حال رشد و ارتقا است، به نظر می‌رسد که سایر کشورهای جهان نیز بر این شاخصه قدرت کشورمان باوری جدی دارند. باوری که از برگزاری «رزمایش‌های مشترک بین‌المللی» تا «رهبری جبهه مقاومت» را شامل می‌شود.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتثالیرزمایشدستاورددفاعایران منطقهدفاع

تاريخ : دو شنبه 10 دی 1396 | 2:0 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
 
 تحلیل ایران -ذوق زدگی دشمن از اتفاقات اخیر

مقامات آمریکایی در یکی دو روز گذشته در اظهاراتی مداخله جویانه نسبت به تجمعات اخیر در برخی شهرهای ایران واکنش نشان داده اند.

به گزارش تحلیل ایران، این وقایع با ذوق زدگی خاصی از سوی مقامات آمریکایی دنبال می شود.اظهار نظرها و موضع گیری های کاخ سفید، وزارت امور خارجه و برخی نمایندگان کنگره آمریکا نشان می دهد که امیدهای زیادی به این وقایع برای سوءاستفاده علیه ایران بسته اند.


گذشته از اینکه ریشه این تجمعات از کجاست، چه سمت و سویی دارد و چه کسانی آن را ساماندهی می کنند، این اتفاقات می تواند محملی برای پیگیری سیاست سنتی ایالات متحده آمریکا برای تغییر حکومت در ایران تلقی شود که بعد از راهیابی دونالد ترامپ به قدرت، در راستای منافع رژیم صهیونیستی و به پشتوانه دلارهای عربستان سعودی با شدت و جدیت بیشتری دنبال می شود. آمریکا در دو سال اخیر برای ضربه زدن به منافع جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف بیشترین تلاش خود را کرده است. گذشته از بدعهدی های مکرر در حوزه توافق هسته ای، دولت ترامپ با وضع تحریم های متعدد در حال راه اندازی کارزار ضدایرانی دیگری است.کاخ سفید در آخرین نمونه در روزهای اخیر تایید کرد که با رژیم صهیونیستی درباره تشکیل کارگروه‌هایی برای مقابله با ایران به توافق رسیده است.


بر پایه این توافق محرمانه، آمریکا و رژیم صهیونیستی چهار کارگروه اقدام علیه ایران تشکیل دادند که ظاهرا وظیفه یکی از گروه‌ها اقدام مخفیانه علیه برنامه هسته‌ای است.این در حالی است که رقبا و دشمنان جمهوری اسلامی تلاش می کنند از این آب گل آلود ماهی بگیرند به طوری که گزارش ها حاکی است رژیم صهیونیستی، عربستان، امارات و انگلیس منبع اصلی تایید هشتگ های تشویق به تظاهرات در ایران هستند. در حالیکه ترامپ در سخنرانی حدود دو ماه پیش خود مردم ایران را «ملت تروریست» خطاب کرده بود، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده از «تظاهرات مسالمت‌آمیز شهروندان ایران حمایت می‌کند.»در این بیانیه مداخله‌جویانه ضمن تکرار اتهامات بی‌پایه، از تمامی ملت‌ها خواسته «علناً از مردم ایران» حمایت کنند.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم با انتشار بیانیه ای از همه کشورها خواسته 'علنا از مردم ایران و درخواستشان برای حقوق اولیه و پایان فساد حمایت کنند.'


پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در توییتی نوشته که واشنگتن باید از تظاهر‌کنندگان در ایران حمایت کند. برد شرمن عضو دموکرات مجلس نمایندگان از کالیفرنیا هم تظاهرات در ایران را خبری مثبت خواند و در توئیت خود نوشت: برخی اخبار مثبت در خاورمیانه: ... ایرانیان شجاع به خیابان ها می آیند.تام کاتن سناتور جمهوریخواه نیز که می توان فهرستی بلند از اقدامات ضدایرانی وی در سال های اخیر تهیه کرد، روز پنجشنبه بیانیه کوتاهی در مورد اعتراض‌های مشهد منتشر کرد و خواستار «حمایت از مردم ایران شد».به عقیده کارشناسان، این واکنشها نشانه ای روشن و آشکار از تلاش امریکا برای ایجاد ناآرامی در کشور، به انحراف کشاندن تجعمات مردمی و هدف قراردادن امنیت، آرامش و وحدت مردم ایران است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدشمناسرائیل امریکادسیسه

تاريخ : دو شنبه 10 دی 1396 | 1:58 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه دولت با تمام اقتدار مقابل متعرضان به مال و اموال عمومی مردم ایستادگی می کند، درباره اختلال در اینستاگرام و تلگرام، گفت که در زمان بروز اختلالی، استفاده از ابزارهایی برای کنترل تجمعات غیرقانونی وجود دارد که این تصمیمات مقطعی است.
به گزارش ایسنا، اسماعیل جبارزاده در پاسخ به پرسش دیگری در مورد تعداد دستگیرشدگان در تجمعات اخیر و نقش برخی از فعالان سیاسی در برگزاری چنین تجمعاتی، گفت: این یک جعبه سیاه است که باید باز شود و دلایل این اتفاقات را بررسی کرد. ما در حال بررسی این اتفاقات هستیم. البته اگر اموال عمومی و مال مردم مورد تعرض قرار گیرد طبیعی است که بازداشت صورت گیرد، ما از ستاد بازداشتی ها آمار قطعی نداریم که استان ها به ما آمار را می دهند و در حال بررسی هستند.
وی در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه بر اساس قانون، برگزاری تجمعات احتیاج به مجوز ندارد و این موضوع برخلاف صحبت های شما است، گفت: هیچ اصل قانونی نگفته است که هر کسی هر جا بخواهد می تواند تجمع کند. این روند در هیچ جای دنیا وجود ندارد. باید هویت افرادی که قرار است تجمع را انجام دهند مشخص باشد، نباید تجمع مخل امنیت و آسایش مردم قرار گیرد. باید مرجعی که تقاضای برگزاری تجمع را مطرح می کند را مورد بررسی قرار داد و بعد مجوزهای لازم را اعطا کرد.
معاون سیاسی وزیر کشور توضیح داد: وقتی تشکل، صنف یا گروهی درخواست برگزاری تجمع یا میتینگی را مطرح می کند ما باید بررسی کنیم که آیا می توانیم امنیت شان را تامین کنیم، طبیعتا بر اساس قیافه افراد و یا اینکه ما از آنها خوشمان می آید یا خیر، به آنها مجوز نمی دهیم. مهم برای ما تامین امنیت آن تجمع یا ...


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاغتشاشتلگراماینستاگراماختلالوزیر کشوردولتنابسامانی

تاريخ : دو شنبه 11 دی 1396 | 1:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

تشکرفرمانده کل ارتش از پیام های محبت آمیز امام جمعه اهل سنت و استاندار کرمانشاه
تهران- ایرنا - در پی انتشار پیام های تشکر امام جمعه اهل سنت و استاندار کرمانشاه در باره خدمت رسانی یکان های ارتش به زلزله زدگان این استان، امیرسرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیام های جداگانه ای از ارسال پیام های محبت آمیز آنان تشکر کرد.

به گزارش عصر شنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر موسوی در پاسخ به پیام تشکر امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نوشت:
بسمه تعالی
نگاه مهربان و پدرانه حضرتعالی مرهمی بر دل مصیبت دیدگان و خداقوتی برای امدادگران در این حادثه غمبار بوده و هست.
ارتش آنچه انجام می دهد بر اساس عقیده خادمی ملت است. بویژه آنکه فرماندهی معظم کل قوا برای کمک و امداد فوری به خواهران و برادران عزیزی که در سالهای دفاع مقدس و پس ازآن میزبانی را در حق ما تمام کرده اند، فرمان خاصی ابلاغ فرمودند.
فرصت این خدمت، توفیقی بود از جانب خداوند بزرگ که به سربازان این کشور بزرگ عطا فرمود و همه ما بر این توفیق همراهی و همدلی شکرگزاریم و در صورت نیاز همچنان در خدمت مردم صبور و بزرگ استان کرمانشاه خواهیم بود.
از پیام محبت آمیز جنابعالی تشکر و قدردانی می کنم و از درگاه خداوند بزرگ برای ایران سربلند اسلامی بویژه کرمانشاه قهرمان، آبادانی بیشتر آرزو می کنم.
ملتمس دعا
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی
همچنین سرلشکر موسوی در پاسخ به پیام تشکر استاندار کرمانشاه نوشت:
بسمه تعالی
از محبت و بزرگواری حضرتعالی تشکر می کنم. ارتش خود را خادم ملت می داند و هرچه انجام می دهد بر اساس این عقیده است. در این حادثه غمبار، دو علت انگیزه ما را مضاعف کرد یکی فرمان فرماندهی معظم کل قوا و دیگر محبت های پهلوان مردان و زنان کرمانشاه در سال های دفاع مقدس و پس از آن به ارتش که هرگز از خاطر ما نمی رود.
همانطور که قبلا هم عرض کرده ام ما تا آخر در کنار این مردم عزیز هستیم و هرکجا که نیاز باشد حاضر خواهیم بود.
از آن جهت که از اولین ساعات حادثه شاهد تلاش های ...


موضوعات مرتبط: سیاسیارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیارتشزلزله

تاريخ : شنبه 11 آذر 1396 | 21:4 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن